abonnement Unibet Coolblue
pi_130813543
Mijn dochter, die wat moeite met leren heeft, is toe aan het leren van de theorie voor het auto theorie examen. Nu hebben we diverse opties:

ANWB:
http://webwinkel.anwb.nl/(...)-examentraining.html

Wolf Rijbewijsshop (waar ze ook haar lessen heeft):
http://www.wolfrijbewijsshop.nl/theorie-autorijbewijs

De laatste is meer dan twee keer zo duur (69 euro!) als de ANWB optie. Daarnaast kan je natuurlijk diverse boeken bestellen maar het is mij niet duidelijk of daar ook oefeningen bij zitten.

Wat is momenteel de beste/meest populaire methode om het theorie examen goed voor te bereiden? Ik lees veel positiefs over de ANWB (slecht één iemand zei dat er te weinig in stond) maar over de cursus van Wolf kan ik helemaal NIETS vinden...

Zien we nog andere opties over het hoofd? Iemand een tip...?

EDIT
En o ja, het is duur (100 euro) maar als het werkt: http://www.1dagscursus.nl
Iemand daar ervaring mee? Lessen én examen in één dag...?
  woensdag 4 september 2013 @ 15:08:35 #2
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130813563
Vekabest
Lezen
Examen

Daar had ik em geloof ik van.

Oh en die 1dagscursus e.d. zou ik niet mee in zee gaan persoonlijk.
Ja je hebt je theorie, maar of je er ook wat van hebt geleerd?
pi_130813778
Vekabest... Dit dus:

http://www.theorie-leren.nl/shop/auto/online-studeren.html

Hin boek is het beste, zeggen ze... maar dat zeggen ze allemaal. :X Voordeel van bijvoorbeeld het Optimaalpakket is dat je een 'gewoon' boek krijgt maar ook online testexamens.
Jammer dat er geen objectieve online reviewsite is voor dit soort zaken: het blijft gokken, heb ik het idee.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:15:20 #4
339795 ElPollo
Gaarne verwijderen.
pi_130813781
En afgezaagd, maar de beste manier om iets te leren is door het te begrijpen.
De nadruk bij het leren leggen op het waarom en niet op het wat.
Gaarne verwijderen.
pi_130813996
proefexamens is het enige wat ik gedaan heb
en ben glansrijk geslaagd
  woensdag 4 september 2013 @ 15:26:20 #6
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130814129
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:22 schreef basvandalen het volgende:
proefexamens is het enige wat ik gedaan heb
en ben glansrijk geslaagd
En heb je er ook wat van geleerd?
pi_130814189
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:26 schreef lipjes het volgende:

[..]

En heb je er ook wat van geleerd?
ik beschouw mijzelf als een goede automobilist
ik ken de borden en de regels
dus ja ik denk het wel
  woensdag 4 september 2013 @ 15:30:32 #8
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130814229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:28 schreef basvandalen het volgende:

[..]

ik beschouw mijzelf als een goede automobilist
ik ken de borden en de regels
dus ja ik denk het wel
Dat doet iedereen.
pi_130814271
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:30 schreef lipjes het volgende:

[..]

Dat doet iedereen.
dat doet niks af aan mijn mening
pi_130814325
Ooooookay, en weer back on topic, dank u. ;) ANWB, Wolf, Vekabest... of nog weer een ander? Ik denk dat Wolf al afvalt want daar vind ik niets over en is peperduur.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:37:49 #11
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130814511
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:33 schreef hello_goodbye het volgende:
Ooooookay, en weer back on topic, dank u. ;) ANWB, Wolf, Vekabest... of nog weer een ander? Ik denk dat Wolf al afvalt want daar vind ik niets over en is peperduur.
Ik zal eens kijken waarvan mijn oude theorieboeken waren.
Was 1 keer doorlezen en zowel auto als motor als brommer hebben
pi_130814792
Ik heb toen alle oefen cd`s die ik maar kon lenen en downloaden gebruikt. Paar uurtjes oefenen. Volgende dag theorie: 2 fout :7 8-). Dus boeken enz zijn niet echt nodig en oefenmateriaal "staat" op internet. Zonde toch om alles te kopen? je gebruikt het maar 1 keer. Als je het in 1 keer haalt, kan je dat geld beter uitgeven aan bier etc.
*O* w/ *O*
  woensdag 4 september 2013 @ 15:48:38 #13
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_130814897
Als je dochter problemen heeft met leren dan zal ik dus zeker niet voor een snelcursus gaan, daar gaan ze echt in rap tempo theorie doorstampen.
To doom or not to doom
pi_130816031
Vekabest deed het voor mij prima.
Boekje een keer doorlezen en een bult oefenexamens maken als je wil. Inderdaad waarschijnlijk beter dan een snelcursus als je moeilijk leert.
pi_130816774
Ik zou voor de ANWB optie gaan. Dan heb je gewoon een cd met oefenexamens en zit je niet vast aan die 15 uur online die WOLF biedt. Ik heb jaren geleden ook ANWB gehad en dat was dikke prima.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_130836903
ik weet dat rijschool leeuw, een theorie cursus heeft, dit zijn 3 dagen dit is 1 dag (zie op de site dat het voortaan maar 1 zaterdag is maar, waarbij er een "leraar" aanwezig is , en je het dus waarschijnlijk iets makkelijker oppikt en bij vragen duidelijk uitleg krijgt.

Ik heb dit toen ook gevolgd voor mijn C rijbewijs, aangezien ik zelf iemand bent die pas de avond vóór het examen gaat leren, en dat niet werkt bij zoeen ruim examen.
Zo was ik toch "verplicht" om goed te leren.

Zit natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar misschien zijn geld wel waard, als je het afweegt tegen misschien wel enkele keren zakken voor theorie?
pi_130839152
De ANWB heeft ook een theoriedag. Daar wordt dan het theorieboek besproken en dingen uitgelegd (zoals hierboven al is gezegd, leer je iets makkelijker als je het begrijpt).

Ik heb daar zelf wel goede ervaringen mee (het zat destijds inbegrepen bij mijn pakket)en heb alleen tijdens die dag het boek aangeraakt (en ben netjes geslaagd) ;).
pi_130850387
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:23 schreef BRooster het volgende:
Vekabest deed het voor mij prima.
Boekje een keer doorlezen en een bult oefenexamens maken als je wil. Inderdaad waarschijnlijk beter dan een snelcursus als je moeilijk leert.
met dittum
pi_130851292
Zelf ook die van de ANWB en van een of andere rijschool gebruikt.
Geslaagd met 0 fouten ^O^
pi_130851719
Veel rijscholen geven ook theorie cursussen. Doet de rijschool waar ze lest dat niet?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † donderdag 5 september 2013 @ 19:34:29 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130857085
http://www.theorie1dag.nl/

Daar heb ik één heel goede ervaring mee. Één omdat ik slaagde in één keer. En als je slaagt met 0 fout krijg je je geld terug (toen tenminste, geen idee of dat nu ook nog zo is). Dingen worden ook simpel en begrijpelijk uitgelegd. De cursusleider dreunde de toenmalige officiële regels op die beschrijven welk verkeer van rechts voorrang heeft. Die regels mocht je vergeten en vervangen door de 'dikke TAM (Trekkers Auto's Motoren, fietsen van rechts hadden toen nog geen voorrang). Dat was helder en duidelijk. Zijn cursus zit vol met dat soort dingen en zelfs andere rijscholen sturen hun cursisten naar hem toe.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130879234
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:31 schreef basvandalen het volgende:

dat doet niks af aan mijn mening
Prima dat je die mening hebt echter waar het in de basis omdraait is dat je ook in de praktijk het theoretische gedeelte zo weet te toe te passen dat je als een goede rijder kan worden omschreven.

Dus kom je uit op je inschattingsvermogen in bepaalde rij situaties wat ook van belang is naast het kennen van alle borden en alles wat ermee samenhangt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')