abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 september 2013 @ 23:14:47 #151
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_131368489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:09 schreef sfguru2008 het volgende:

[..]

Normaliter duurt het 2,5 jaar maar ik had 2 "voordelen": 1 ik had in de masterfase al contact met de coördinator van de RC opleiding. Hij gaf toen al aan dat de aanmelding zeer laag was dus stonden ze wel om nieuwe studenten te springen. 2. mijn afstudeerbegeleider had zijn RC opleiding op dezelfde faculteit gedaan en was een bijzonder hoogleraar. Aangezien ik de master of controlling had gedaan stonden alle zeilen in de juiste windrichting ;)
Ik denk dat Starwalker meer op deze post van je doelt:

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:36 schreef sfguru2008 het volgende:
01: Bedrijfstak: Metaal & Techniek
02: Functie: Business Controller
03: Opleiding: HBO & WO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 40
07: 13e maand: Nee (wel bonus)
08: Bruto maand salaris: ¤ 3150
09: Netto maand salaris: ¤ 2215
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 4
12: Goodies: telefoon, lunch & representatie vergoeding
Deze is 2 jaar geleden gepost en toen had je nog maar 4 jaar werkervaring. 2 jaar later heb je ineens 8 jaar werkervaring.

Maar goed, mij maakt het niet uit. Ik weet dat ze zulke salarissen betalen voor register controllers en dan zeker in de juiste sectoren (zoals ICT). Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor de RC opleiding, ga waarschijnlijk in 2014 beginnen.
pi_131369415
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:14 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Ik denk dat Starwalker meer op deze post van je doelt:

[..]

Deze is 2 jaar geleden gepost en toen had je nog maar 4 jaar werkervaring. 2 jaar later heb je ineens 8 jaar werkervaring.

Maar goed, mij maakt het niet uit. Ik weet dat ze zulke salarissen betalen voor register controllers en dan zeker in de juiste sectoren (zoals ICT). Ik ben mezelf ook aan het oriënteren voor de RC opleiding, ga waarschijnlijk in 2014 beginnen.
In wat voor positie verkeer jij nu Kloon Bassie? Bij de Big4 staan ze volgens mij te springen om je RA te betalen, maar bij andere bedrijven voor RC lijkt dit wel minder(weet dat er verschil in zit, maar toch).. Weet niet zeker of m'n aanname juist is, iemand die dit kan toelichten?
pi_131373163
Ha gezellig, een rc-clubje. Ik wil in sept2014 gaan starten aan Nyenrode
pi_131373869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:39 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

In wat voor positie verkeer jij nu Kloon Bassie? Bij de Big4 staan ze volgens mij te springen om je RA te betalen, maar bij andere bedrijven voor RC lijkt dit wel minder(weet dat er verschil in zit, maar toch).. Weet niet zeker of m'n aanname juist is, iemand die dit kan toelichten?
Vergeet het maar, ook bij de big 4 kijken ze naar "goede" studenten voor dat soort trajecten.Goede studenten zijn in hun ogen de studenten die hoge cijfers hebben gehaald (logisch ook, aangezien er bij gebrek aan werkervaring vrij weinig anders valt te vergelijken). Het gros van die lui woont nog veilig bij papie en mamie. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 20-09-2013 09:53:55 ]
pi_131374337
Inmiddels werk ik nog maar 24 uren in loondienst, eigen bedrijfje groeit steeds harder. Ik zal het hier opsplitsen:

Functie in loondienst:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Web en software ontwikkelaar
03: Opleiding: Geen, wel diverse cursussen
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 / 24
06: Aantal vakantiedagen: 23 / 19,2
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2500 / ¤ 1500
09: Netto maand salaris: ¤ 1700 / ¤ 1000
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Professioneel nu zo'n 8 jaar,
12: Goodies: Geen
13: Tevreden: Mwoah, ik ben bij dit bedrijf aangekomen toen ik op zoek was naar een parttime functie er bij toen mijn eigen bedrijf in zijn startfase niet zo heel hard liep. Kan er wanneer ik wil ook 5 dagen werken en heb dit door uitval van een collega ook anderhalf jaar gedaan. Nu weer teruggedrongen naar 3 want het eigen bedrijfje groeit hard. Vooral de werksfeer bij dit bedrijf was leuk, maar is de laatste tijd hard achteruit gegaan. Een paar maanden geleden gaf ik aan expliciet nog maar 3 dagen in de week te willen werken (dus gewoon conform mijn AO), maar dat werd niet op prijs gesteld gezien er veel projecten liggen. Ook ben ik bij dit kleine bedrijfje uitgegroeid en gaan ze qua gebruikte techniek een kant op die mij niet echt aan staat...

eigen bedrijfje
Bedrijfstak: IT
Functie: Web en software ontwikkelaar
Aantal uren per week: 20 - 40, hangt van hoeveelheid werk af
Inkomsten: Variabel, op dit moment gemiddeld op ¤ 2000 per maand omzet (weinig onkosten)

Eigen bedrijfje (nu 2 jaar oud) is dus hard aan het groeien en ik heb nu 2 grote partijen waar ik, afhankelijk van hun drukte, dagenlang ingehuurd wordt en ik mijn eigen uurtarief kan rekenen, dat tikt lekker aan. Ook sluit ik bij veel projecten onderhoudscontracten af, dus mijn 'passieve' inkomen stijgt ook beetje bij beetje. Maar nog belangrijker dan het geld: het werk dat ik namens mijn eigen bedrijfje doe bevalt me uitermate prima. Ik ben vrij selectief met klanten en ik ga ook echt voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Als het bedrijfje zo hard blijft groeien dan neem ik afscheid van mijn parttime baantje en ga ik volledig op mezelf.
pi_131375898
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:55 schreef Impossibruuu het volgende:
Inmiddels werk ik nog maar 24 uren in loondienst, eigen bedrijfje groeit steeds harder. Ik zal het hier opsplitsen:

Functie in loondienst:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Web en software ontwikkelaar
03: Opleiding: Geen, wel diverse cursussen
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 / 24
06: Aantal vakantiedagen: 23 / 19,2
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2500 / ¤ 1500
09: Netto maand salaris: ¤ 1700 / ¤ 1000
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Professioneel nu zo'n 8 jaar,
12: Goodies: Geen
13: Tevreden: Mwoah, ik ben bij dit bedrijf aangekomen toen ik op zoek was naar een parttime functie er bij toen mijn eigen bedrijf in zijn startfase niet zo heel hard liep. Kan er wanneer ik wil ook 5 dagen werken en heb dit door uitval van een collega ook anderhalf jaar gedaan. Nu weer teruggedrongen naar 3 want het eigen bedrijfje groeit hard. Vooral de werksfeer bij dit bedrijf was leuk, maar is de laatste tijd hard achteruit gegaan. Een paar maanden geleden gaf ik aan expliciet nog maar 3 dagen in de week te willen werken (dus gewoon conform mijn AO), maar dat werd niet op prijs gesteld gezien er veel projecten liggen. Ook ben ik bij dit kleine bedrijfje uitgegroeid en gaan ze qua gebruikte techniek een kant op die mij niet echt aan staat...

eigen bedrijfje
Bedrijfstak: IT
Functie: Web en software ontwikkelaar
Aantal uren per week: 20 - 40, hangt van hoeveelheid werk af
Inkomsten: Variabel, op dit moment gemiddeld op ¤ 2000 per maand omzet (weinig onkosten)

Eigen bedrijfje (nu 2 jaar oud) is dus hard aan het groeien en ik heb nu 2 grote partijen waar ik, afhankelijk van hun drukte, dagenlang ingehuurd wordt en ik mijn eigen uurtarief kan rekenen, dat tikt lekker aan. Ook sluit ik bij veel projecten onderhoudscontracten af, dus mijn 'passieve' inkomen stijgt ook beetje bij beetje. Maar nog belangrijker dan het geld: het werk dat ik namens mijn eigen bedrijfje doe bevalt me uitermate prima. Ik ben vrij selectief met klanten en ik ga ook echt voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Als het bedrijfje zo hard blijft groeien dan neem ik afscheid van mijn parttime baantje en ga ik volledig op mezelf.
Respect :) ^O^ . Al vermoed ik dat je gezien de vaste inkomsten niet vast zit aan hypotheek (of huurhuis).
pi_131384489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:02 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Respect :) ^O^ . Al vermoed ik dat je gezien de vaste inkomsten niet vast zit aan hypotheek (of huurhuis).
Huurwoning, inderdaad. Probeer met een jong bedrijfje maar eens een hypotheek te krijgen... :D Sowieso schijnt het standaard te zijn dat ze het gemiddelde van de omzet van de laatste 3 jaren gebruiken om je hypotheekbedrag te berekenen. Het eerste jaartje ben ik sowieso pas halverwege een kalenderjaar gestart, maar heb ik vooral moeten investeren (servers, softwarelicenties, etc.) en heb ik 2000 euro omgezet. :') Die tellen ze natuurlijk ook gewoon mee om tot dat gemiddelde te komen.

Afijn, voorlopig zitten we in een vrij goedkope huurwoning, vriendin is sinds kort ook afgestudeerd en begonnen met werken, dus het plan is om gewoon voor een leuke spaarrekening te zorgen die we bij het afsluiten van een hypotheek kunnen inzetten. :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:48:16 #158
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_131385609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:55 schreef Impossibruuu het volgende:
Inmiddels werk ik nog maar 24 uren in loondienst, eigen bedrijfje groeit steeds harder. Ik zal het hier opsplitsen:

Functie in loondienst:
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Web en software ontwikkelaar
03: Opleiding: Geen, wel diverse cursussen
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40 / 24
06: Aantal vakantiedagen: 23 / 19,2
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2500 / ¤ 1500
09: Netto maand salaris: ¤ 1700 / ¤ 1000
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Professioneel nu zo'n 8 jaar,
12: Goodies: Geen
13: Tevreden: Mwoah, ik ben bij dit bedrijf aangekomen toen ik op zoek was naar een parttime functie er bij toen mijn eigen bedrijf in zijn startfase niet zo heel hard liep. Kan er wanneer ik wil ook 5 dagen werken en heb dit door uitval van een collega ook anderhalf jaar gedaan. Nu weer teruggedrongen naar 3 want het eigen bedrijfje groeit hard. Vooral de werksfeer bij dit bedrijf was leuk, maar is de laatste tijd hard achteruit gegaan. Een paar maanden geleden gaf ik aan expliciet nog maar 3 dagen in de week te willen werken (dus gewoon conform mijn AO), maar dat werd niet op prijs gesteld gezien er veel projecten liggen. Ook ben ik bij dit kleine bedrijfje uitgegroeid en gaan ze qua gebruikte techniek een kant op die mij niet echt aan staat...

eigen bedrijfje
Bedrijfstak: IT
Functie: Web en software ontwikkelaar
Aantal uren per week: 20 - 40, hangt van hoeveelheid werk af
Inkomsten: Variabel, op dit moment gemiddeld op ¤ 2000 per maand omzet (weinig onkosten)

Eigen bedrijfje (nu 2 jaar oud) is dus hard aan het groeien en ik heb nu 2 grote partijen waar ik, afhankelijk van hun drukte, dagenlang ingehuurd wordt en ik mijn eigen uurtarief kan rekenen, dat tikt lekker aan. Ook sluit ik bij veel projecten onderhoudscontracten af, dus mijn 'passieve' inkomen stijgt ook beetje bij beetje. Maar nog belangrijker dan het geld: het werk dat ik namens mijn eigen bedrijfje doe bevalt me uitermate prima. Ik ben vrij selectief met klanten en ik ga ook echt voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Als het bedrijfje zo hard blijft groeien dan neem ik afscheid van mijn parttime baantje en ga ik volledig op mezelf.
en dat werk voor je eigen bedrijf doe je in de avonduren? Want zoals je het opschrijft ben je daar gewoon ook druk
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 20 september 2013 @ 20:12:27 #159
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_131391396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:39 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

In wat voor positie verkeer jij nu Kloon Bassie? Bij de Big4 staan ze volgens mij te springen om je RA te betalen, maar bij andere bedrijven voor RC lijkt dit wel minder(weet dat er verschil in zit, maar toch).. Weet niet zeker of m'n aanname juist is, iemand die dit kan toelichten?
Mijn lijstje staat wel ergens in deze reeks, maar om het wat verder toe te lichten: ik ben sinds een paar maanden plant controller bij een multinational. Bij mijn bedrijf stimuleren ze echt om te door te leren. Als ik aan de RC opleiding begin zal ik dan wel een studiecontract krijgen waardoor ik de som terug zal moeten betalen wanneer ik binnen 3 jaar na afstuderen het bedrijf verlaat. Er zit inderdaad wel veel verschil in of bedrijven willen betalen. Grote bedrijven willen over het algemeen wel, mits ze er voorwaarden aan kunnen hangen waardoor ze je langer kunnen behouden. In dit geval zijn ze er min of meer zeker van dat ik nog een jaar of 5 voor hen werk. Ga ik eerder weg dan kost het ze niets extra.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:46 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ha gezellig, een rc-clubje. Ik wil in sept2014 gaan starten aan Nyenrode
Gezellig inderdaad. Ik zit nog te twijfelen tussen Nyenrode of Tilburg. Nyenrode klinkt heel leuk en aardig maar ik ben eigenlijk benieuwd of werkgevers waarde hechten aan of je je RC papiertje haalt bij Nyenrode of een andere instelling.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:30 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Vergeet het maar, ook bij de big 4 kijken ze naar "goede" studenten voor dat soort trajecten.Goede studenten zijn in hun ogen de studenten die hoge cijfers hebben gehaald (logisch ook, aangezien er bij gebrek aan werkervaring vrij weinig anders valt te vergelijken). Het gros van die lui woont nog veilig bij papie en mamie. ;)
Ze zullen vast zo kijken wanneer ze mensen aannemen. Maar als jij daar al in dienst bent en je bewijst gewoon goed werk te leveren dan kan ik me niet voorstellen dat je alsnog je cijfers moet aanleveren. Ik heb zelf op het HBO en HOFAM eigenlijk ook nooit echt supergoede cijfers gehaald. Mijn bedrijf is echter heel tevreden over me en heeft de opleiding graag voor me over.
pi_131399588
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:12 schreef kloon_bassie het volgende:
Gezellig inderdaad. Ik zit nog te twijfelen tussen Nyenrode of Tilburg. Nyenrode klinkt heel leuk en aardig maar ik ben eigenlijk benieuwd of werkgevers waarde hechten aan of je je RC papiertje haalt bij Nyenrode of een andere instelling.
Daar heb ik eigenlijk niet zo naar gekeken. Beide is RC en er wordt vast wel een stukje kwaliteitscontrole toegepast, dus eerlijk gezegd: het zal allemaal wel. Nyenrode spreekt me aan vanwege de accenten op strategie en soft skills, de afstand van thuis (de week wordt al druk genoeg, die wil ik niet nog langer maken door in de auto te zitten), sfeer/cultuur (past niet bij mij, dus mooie ontwikkelkans), en stiekem toch wel een beetje de goede naam. Werkgever kon zich daar gelukkig prima in vinden. Overigens heb ik me nooit echt serieus georienteerd op Tilburg.
pi_131403175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:48 schreef Matty___ het volgende:

[..]

en dat werk voor je eigen bedrijf doe je in de avonduren? Want zoals je het opschrijft ben je daar gewoon ook druk
's Avonds, op zaterdag (en soms op zondag) en nu dus ook op 2 volledige doordeweekse dagen.
pi_131405978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:55 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Daar heb ik eigenlijk niet zo naar gekeken. Beide is RC en er wordt vast wel een stukje kwaliteitscontrole toegepast, dus eerlijk gezegd: het zal allemaal wel. Nyenrode spreekt me aan vanwege de accenten op strategie en soft skills, de afstand van thuis (de week wordt al druk genoeg, die wil ik niet nog langer maken door in de auto te zitten), sfeer/cultuur (past niet bij mij, dus mooie ontwikkelkans), en stiekem toch wel een beetje de goede naam. Werkgever kon zich daar gelukkig prima in vinden. Overigens heb ik me nooit echt serieus georienteerd op Tilburg.
Heeft Nyenrode nog zo'n goede naam?
pi_131410168
Voor zover ik weet wel, maar ik laat me graag corrigeren horen :)
pi_131416253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:14 schreef Drive-r het volgende:
Na jaartje lurken weer tijd voor een update, en een on-topic schop...

Hieronder een aggregaat van mijn vaste job en een paar kleine gerelateerde "advies functies". Alles in euro, maar verdien het meeste in gbp. Verder is mijn levensonderhoud natuurlijk veel duurder dan in Nederland, aan huur ben je al 2-3 zoveel kwijt en kopen is nog geen optie. Daarnaast zal iedereen zeuren over de netto/bruto verhouding van mijn "advies werk", maar de belastingdruk ligt in desbetreffende landen erg laag voor dit soort werk.

01: Bedrijfstak: Finance (Londen)
02: Functie: Analyst (lekker algemeen, maar mijn titel is te specifiek en dit is feitelijk wat ik doe)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week: 60
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsbonus van 100-125% van mijn vaste salaris en aandelenpakket
08: Bruto maand salaris: 10,500 vaste job / 12,900 inclusief advies werk
09: Netto maand salaris: 7,000 vaste job / 9,200 inclusief advies werk
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: bijna 8 jaar
12: Goodies: De gebruikelijke zaken, inclusief fitness, goede reisvoorwaarden, maaltijden en taxi's
13: Tevreden: Ja. Erg leuk werk, hoewel ik niet weet hoe dingen zich op de lange termijn ontwikkeling. Neig toch wel naar ondernemerschap eigenlijk...
Hoezo is kopen nog geen optie met zo'n salaris?
pi_131416695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Hoezo is kopen nog geen optie met zo'n salaris?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Hoezo is kopen nog geen optie met zo'n salaris?
Prijzen stijgen hier al jaren enorm, en je kunt vaak maar 85% lenen. Daarnaast is het volatiel, tijdens de crisis vielen prijzen opeens ook makkelijk 20-25% in een paar maanden. Aangezien mijn baan al afhangt van de economie, lijkt het me niet handig om opeens 25% verlies te moeten nemen als ik mijn baan kwijt raak en de hypotheek niet kan betalen.

Daarnaast kost iets van 100m2 me hier iets van 1.2-1.5 miljoen euro momenteel. Vind ik zelf te idioot, dan koop ik liever een kast van een huis in Amsterdam en een studio'tje hier...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_131421960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:14 schreef Drive-r het volgende:

Prijzen stijgen hier al jaren enorm, en je kunt vaak maar 85% lenen. Daarnaast is het volatiel, tijdens de crisis vielen prijzen opeens ook makkelijk 20-25% in een paar maanden. Aangezien mijn baan al afhangt van de economie, lijkt het me niet handig om opeens 25% verlies te moeten nemen als ik mijn baan kwijt raak en de hypotheek niet kan betalen.

Daarnaast kost iets van 100m2 me hier iets van 1.2-1.5 miljoen euro momenteel. Vind ik zelf te idioot, dan koop ik liever een kast van een huis in Amsterdam en een studio'tje hier...
Het zijn de mannen/vrouwen zoals jij met een internationale baan, of gestationeerd als expat of degenen die een succesvolle eigen onderneming weten op te zetten die ver boven het maaiveld van de Nederlandse loonlijsten uitstijgen. En dan ook nog van bruto naar netto er prima mee wegkomen ten opzichte van de loonschijven in Nederland.

Ik heb 5 jaar in Londen gezeten, Zuid-Londen woonde ik in Kingston upon Thames in de wijk Charter Quay. 2 slaapkamer appartement in Jerome Place boven bar Ha-Ha met uitzicht over de Thames voor 1500 pond per maand, nu doen ze 1700 las ik.

De baan was goed, de woonlocatie was goed, maar net als jij zat ik ook 12 uur per dag op kantoor te zwoegen en kwam je 's avonds kapot thuis om nog snel een hapje in elkaar te knutselen. In het weekend lukte het me niet om een sociaal leven met locals op te bouwen, op zondag speelde ik in Hyde Park met wat andere Nederlanders een potje voetbal en dan was het maandag weer aan de bak. Op een gegeven moment vloog ik ieder weekend op en neer naar m'n Nederlandse vriendin en daar ben ik nu mee getrouwd en woon weer in Nederland. Dan maar de 52% belastingschijf.

Maar je bent 34, dus dit leven kun je nog wel 5 jaar doen, het geld is erg goed en maakt je natuurlijk financieel onafhankelijk bij een terugkeer naar Nederland
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 22:22:16 #167
257132 crew  Awsom
pi_131425810
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

[..]

Prijzen stijgen hier al jaren enorm, en je kunt vaak maar 85% lenen. Daarnaast is het volatiel, tijdens de crisis vielen prijzen opeens ook makkelijk 20-25% in een paar maanden. Aangezien mijn baan al afhangt van de economie, lijkt het me niet handig om opeens 25% verlies te moeten nemen als ik mijn baan kwijt raak en de hypotheek niet kan betalen.

Daarnaast kost iets van 100m2 me hier iets van 1.2-1.5 miljoen euro momenteel. Vind ik zelf te idioot, dan koop ik liever een kast van een huis in Amsterdam en een studio'tje hier...
Mag ik vragen wat voor een opleiding je hebt gedaan? Iets in de richting (bedrijfs)economie of?
pi_131450935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:22 schreef Awsom het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat voor een opleiding je hebt gedaan? Iets in de richting (bedrijfs)economie of?
werktuigbouwkunde als ik me het goed herinner, net als de andere bankier boven dit bericht.
pi_131451248
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:35 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

werktuigbouwkunde als ik me het goed herinner, net als de andere bankier boven dit bericht.
Close enough, en hoeveel ik nog steeds post in het investment banking topic al jaren niet meer werkzaam bij een bank.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 25 september 2013 @ 23:07:51 #170
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_131573047
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:16 schreef bezemsteeltaart het volgende:

[..]

Heeft Nyenrode nog zo'n goede naam?
quote:
1. Nyenrode (38,9%)
2. Rotterdam School of Management (22,8%)
3. TiasNimbas Business School (12,2%)
4. Business School Nederland (5,3%)
5. TSM Business School (5,0%)
6. Maastricht University School of Business & Economics (2,0%)
7. Amsterdam Business School (1,6%)
8. Hanzehogeschool (1,5%)
9. IBO Business School (1,4%)
10. Windesheim (1,3%)

Bron: http://www.mt.nl/90/53242(...)kiezen-nyenrode.html (onderzoek uit dec 2011)
Volgens dit onderzoek dus wel.

De financial times denkt er anders over en neemt Nyenrode niet eens op in haar lijst, maar Rotterdam en TiasNimbas wel.
quote:
1. London Business School
2. University of Pennsylvania: Wharton
3. Harvard Business School
4. Insead
5. Stanford University GSB
6. Hong Kong UST Business School
7. Columbia Business School
8. IE Business School
9. Iese Business School
9. MIT Sloan School of Management
...
36. Rotterdam School of Management
...
90. Bradford School of Management/TiasNimbas Business School
Als ik een beetje zoek op internet dan blijkt wel dat Nyenrode nog steeds iets hoger aangeschreven staat. Ik ga binnenkort wat voorlichtingsavonden bezoeken en dan zien we wel verder.


Edit: Ik zie nu een recentere internationale ranking:
http://rankings.ft.com/bu(...)tion-customised-2012
46 TiasNimbas
51 Rotterdam
70 Nyenrode

[ Bericht 13% gewijzigd door kloon_bassie op 25-09-2013 23:17:15 ]
pi_131631706
01: Bedrijfstak: ICT Dienstverlening (breed bedrijf met maritieme kant)
02: Functie: Web en software ontwikkelaar
03: Opleiding: VWO + cursussen
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2325
09: Netto maand salaris: 1850 (incl. 13e maand per maand)
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Opleidingen vergoed, goede werksfeer, internetvergoeding, laptop van de zaak, tablet van de zaak.
13: Tevreden?: Ja en nee, geen idee of mijn salaris marktconform is. Werkdruk neemt de laatste tijd erg toe en ook de uren worden meer. Salaris blijft voor nu gelijk, eind dit jaar weer gesprek en daar moet voor mij wel wat gebeuren qua salaris.

Laatste salaris: 1850 netto
pi_131631783
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:14 schreef TopnotchNL het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT Dienstverlening (breed bedrijf met maritieme kant)
02: Functie: Web en software ontwikkelaar
03: Opleiding: VWO + cursussen
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2325
09: Netto maand salaris: 1850 (incl. 13e maand per maand)
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Opleidingen vergoed, goede werksfeer, internetvergoeding, laptop van de zaak, tablet van de zaak.
13: Tevreden?: Ja en nee, geen idee of mijn salaris marktconform is. Werkdruk neemt de laatste tijd erg toe en ook de uren worden meer. Salaris blijft voor nu gelijk, eind dit jaar weer gesprek en daar moet voor mij wel wat gebeuren qua salaris.

Laatste salaris: 1850 netto
Alle weekenden vrij? En s'avonds thuis?
Ik zwaai naar dieren.
pi_131631920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Alle weekenden vrij? En s'avonds thuis?
Yep. Af en toe een avond op het werk met relaties/klanten maar dat is nihil. De 40+ werkweek komt door het feit dat er ook thuis nog wel eens wordt gewerkt 's avonds maar dit is niet vanuit de baas uit maar eigen initiatief.
pi_131632021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:20 schreef TopnotchNL het volgende:

[..]

Yep. Af en toe een avond op het werk met relaties/klanten maar dat is nihil. De 40+ werkweek komt door het feit dat er ook thuis nog wel eens wordt gewerkt 's avonds maar dit is niet vanuit de baas uit maar eigen initiatief.
En je werkt er al 7 jaar? Met een vwo studie denk je toch eerder aan 2500/3k??
Ik zwaai naar dieren.
pi_131632111
Ja, na VWO een HBO-informatica opleiding gevolgd, deze niet afgerond en laten verleiden om direct te gaan werken. Achteraf natuurlijk spijt dat ik het papiertje niet gehaald heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door TopnotchNL op 27-09-2013 22:32:54 ]
pi_131639033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

En je werkt er al 7 jaar? Met een vwo studie denk je toch eerder aan 2500/3k??

Jij denkt aan wo. De v maakt het iets anders.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131639666
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 07:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jij denkt aan wo. De v maakt het iets anders.
Jij denkt dat salaris voor middelbare schoolgangers niet kan groeien? en dat daar HBO of wo voor nodig is? :D?
pi_131643098
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:39 schreef YebCar het volgende:

[..]

Jij denkt dat salaris voor middelbare schoolgangers niet kan groeien? en dat daar HBO of wo voor nodig is? :D?
Natuurlijk wel, maar 2500-3000 pm is niet bepaald "standaard" voor mensen zonder HBO/WO. Het kan prima en gebeurt genoeg, maar het gemiddelde zal lager liggen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131643262
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:39 schreef YebCar het volgende:

[..]

Jij denkt dat salaris voor middelbare schoolgangers niet kan groeien? en dat daar HBO of wo voor nodig is? :D?
Ik denk vooral dat een vwostudie niet bestaat en wat hierboven al staat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_131643485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:15 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar 2500-3000 pm is niet bepaald "standaard" voor mensen zonder HBO/WO. Het kan prima en gebeurt genoeg, maar het gemiddelde zal lager liggen.
denk dat er 1 zonder vervolgopleiding , maar met 7 jaar relevante ervaring in ICT branche gemakkelijk 2500+ beurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')