abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_132687814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Een eigen auto kost je al snel 200-300 euro, dat is het bedrag waar ik in ieder geval op uitkwam bij onze Toyota Yaris van 6 jaar oud. Om je een indruk te geven onder behoud van 1500 km per maand:

33 euro wegenbelasting
35 euro verzekering (half all-risk)
170 euro benzine (bij verbruik van 1 op 15)
25 euro per maand onderhoud

Dit is bij elkaar al ruim 260 euro, zonder maandelijkse afschrijving (waar je ook nog wel 50 - 100 euro per maand voor mag nemen als afschrijving). Dus je overstap heeft wel degelijk zin gehad
Bij de kosten van een leaseauto voor de berijder moet je eigenlijk niet alleen naar de bijtelling kijken, maar ook naar het leasetarief. Als je geen leaseauto zou hebben, zou je dat bedrag (deels) bij je salaris krijgen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:08:02 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132688170
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bij de kosten van een leaseauto voor de berijder moet je eigenlijk niet alleen naar de bijtelling kijken, maar ook naar het leasetarief. Als je geen leaseauto zou hebben, zou je dat bedrag (deels) bij je salaris krijgen.
Dat ook. Mijn Belgische collega betaalt overigens ongeveer de helft van mijn bedrag aan lease voor een gelijkwaardige auto.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:19:04 #253
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_132688417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik reed voorheen LPG. En je vergeet de vergoeding van je werkgever mee te rekenen.
Als die ¤ 200,- is kost de auto iets van ¤ 200,- per maand. Mijn nieuwe leasebak kost meer dan ¤ 400,- per maand :{

Maar goed, van 10 jaar oude Seat Leon naar nieuwe BMW 3-serie is ook wat waard.
Men vergelijkt ook altijd van die oude auto's met een nieuwe leasebak. Ga eens kijken wat het kost om 50k te financieren.

Voor het leasebedrag kun je auto rijden, dat klopt, maar niet een nieuwe van betalen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:23:08 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132688520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:19 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Men vergelijkt ook altijd van die oude auto's met een nieuwe leasebak. Ga eens kijken wat het kost om 50k te financieren.

Voor het leasebedrag kun je auto rijden, dat klopt, maar niet een nieuwe van betalen.
Duh. Ben het niet eens met je 'men' en 'altijd'. Volgens mij beseffen nagenoeg alle leaserijders dit wel. Maar dat houdt nog niet in dat het goedkoop is. Het is hooguit 'relatief' goedkoop ivm. het zelf aanschaffen van dezelfde auto. Maar dat had ik nooit gedaan.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:26:08 #255
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_132688578
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Duh. Ben het niet eens met je 'men' en 'altijd'. Volgens mij beseffen nagenoeg alle leaserijders dit wel. Maar dat houdt nog niet in dat het goedkoop is. Het is hooguit 'relatief' goedkoop ivm. het zelf aanschaffen van dezelfde auto. Maar dat had ik nooit gedaan.
Misschien beetje te algemeen maar vooral bedoelt voor mensen die niet snappen waarom je een leaseauto rijdt als je zelf 400 euro moet betalen want met 400 kun je toch wel een oude golf rijden. :)
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_132688594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Duh. Ben het niet eens met je 'men' en 'altijd'. Volgens mij beseffen nagenoeg alle leaserijders dit wel. Maar dat houdt nog niet in dat het goedkoop is. Het is hooguit 'relatief' goedkoop ivm. het zelf aanschaffen van dezelfde auto. Maar dat had ik nooit gedaan.
Tenzij je echt een auto op leeftijd rijdt, of weinig kilometers maakt, is het bijna altijd goedkoper. Ter vergelijking: ik rijd een Passat diesel uit 2006, rijd ongeveer 35k per jaar en ben in totaal tussen de ¤ 500,- en ¤ 600,- per maand kwijt aan die auto, waarvan ¤ 150,- door de werkgever wordt vergoedt. Dan reken ik wel alles mee, dus ook afschrijving. Dat vergeten veel mensen. De wegenbelasting alleen is al ¤ 130,- voor die auto, als ik dan voor ¤ 200,- tot ¤ 250,- onbeperkt auto kan rijden en me geen zorgen hoef te maken over onverwachte onderhoudskosten zou ik in mijn handjes klappen hoor.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:28:04 #257
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_132688616
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:26 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Tenzij je echt een auto op leeftijd rijdt, of weinig kilometers maakt, is het bijna altijd goedkoper. Ter vergelijking: ik rijd een Passat diesel uit 2006, rijd ongeveer 35k per jaar en ben in totaal tussen de ¤ 500,- en ¤ 600,- per maand kwijt aan die auto, waarvan ¤ 150,- door de werkgever wordt vergoedt. Dan reken ik wel alles mee, dus ook afschrijving. Dat vergeten veel mensen. De wegenbelasting alleen is al ¤ 130,- voor die auto, als ik dan voor ¤ 200,- tot ¤ 250,- onbeperkt auto kan rijden zou ik in mijn handjes klappen hoor.
Zit daar ook onderhoud bij?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_132688654
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:26 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Tenzij je echt een auto op leeftijd rijdt, of weinig kilometers maakt, is het bijna altijd goedkoper. Ter vergelijking: ik rijd een Passat diesel uit 2006, rijd ongeveer 35k per jaar en ben in totaal tussen de ¤ 500,- en ¤ 600,- per maand kwijt aan die auto, waarvan ¤ 150,- door de werkgever wordt vergoedt. Dan reken ik wel alles mee, dus ook afschrijving. Dat vergeten veel mensen. De wegenbelasting alleen is al ¤ 130,- voor die auto, als ik dan voor ¤ 200,- tot ¤ 250,- onbeperkt auto kan rijden en me geen zorgen hoef te maken over onverwachte onderhoudskosten zou ik in mijn handjes klappen hoor.
Maar behalve die 200 tot 250 euro bijtelling kost het je ook een deel van je salaris in de vorm van het bedrag dat je werkgever aan de leasemaatschappij moet betalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_132688656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:28 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Zit daar ook onderhoud bij?
In die ¤ 500,- / ¤ 600,-? Ja daar zit onderhoud bij. Let wel, dat kan ook zo oplopen naar ¤ 700,- bij onverwachte reparaties.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_132688684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:29 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar behalve die 200 tot 250 euro bijtelling kost het je ook een deel van je salaris in de vorm van het bedrag dat je werkgever aan de leasemaatschappij moet betalen.
Als het een mobiliteitsbudget is wel ja, maar dat doet niet iedere werkgever. Je kunt dus niet altijd zomaar klakkeloos het bruto leasebedrag als een bruto salarisverhoging rekenen.

Als dat wel het geval is kan het er inderdaad anders uit komen te zien.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:31:15 #261
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_132688687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:29 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar behalve die 200 tot 250 euro bijtelling kost het je ook een deel van je salaris in de vorm van het bedrag dat je werkgever aan de leasemaatschappij moet betalen.
Niet elke werkgever geeft je de keuze om geen leaseauto te rijden en dan zou je nog niet eens aan de 600 euro komen zoals Mgolovic zijn voorbeeld.
En dan rij je een auto uit 2006
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_132688720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:31 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Als het een mobiliteitsbudget is wel ja, maar dat doet niet iedere werkgever. Je kunt dus niet altijd zomaar klakkeloos het bruto leasebedrag als een bruto salarisverhoging rekenen.

Als dat wel het geval is kan het er inderdaad anders uit komen te zien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:31 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Niet elke werkgever geeft je de keuze om geen leaseauto te rijden en dan zou je nog niet eens aan de 600 euro komen zoals Mgolovic zijn voorbeeld.
En dan rij je een auto uit 2006
Klopt helemaal. Ik heb ook geen keuze, hoewel mijn werkgever wel langzaam aan het bijdraaien is. Niet leasen is nog steeds geen optie, maar je kan nu wel goedkoper leasen en dan het restant van je lease-normbedrag laten uitbetalen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:34:21 #263
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_132688757
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:32 schreef DroogDok het volgende:

Klopt helemaal. Ik heb ook geen keuze, hoewel mijn werkgever wel langzaam aan het bijdraaien is. Niet leasen is nog steeds geen optie, maar je kan nu wel goedkoper leasen en dan het restant van je lease-normbedrag laten uitbetalen.
Afhankelijk van de afstanden die je rijdt is een wat grotere auto wel handig. Moet er niet aan denken om dagelijks 200km in een Aygo te moeten afleggen met mijn 1,95m.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:41:46 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132688929
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:26 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Tenzij je echt een auto op leeftijd rijdt, of weinig kilometers maakt, is het bijna altijd goedkoper. Ter vergelijking: ik rijd een Passat diesel uit 2006, rijd ongeveer 35k per jaar en ben in totaal tussen de ¤ 500,- en ¤ 600,- per maand kwijt aan die auto, waarvan ¤ 150,- door de werkgever wordt vergoedt. Dan reken ik wel alles mee, dus ook afschrijving. Dat vergeten veel mensen. De wegenbelasting alleen is al ¤ 130,- voor die auto, als ik dan voor ¤ 200,- tot ¤ 250,- onbeperkt auto kan rijden en me geen zorgen hoef te maken over onverwachte onderhoudskosten zou ik in mijn handjes klappen hoor.
Ik betaal geen ¤ 200-250,- maar ¤ 400 - 450,- Nog niet veel geld voor die auto, maar toch. Jouw Passat rijden zou waarschijnlijk goedkoper zijn.
pi_132689079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik betaal geen ¤ 200-250,- maar ¤ 400 - 450,- Nog niet veel geld voor die auto, maar toch. Jouw Passat rijden zou waarschijnlijk goedkoper zijn.
¤ 400 - ¤ 450 is nog steeds minder dan de ¤ 500 - ¤ 600 (zonder uitschieters) die ik kwijt ben voor een 7 jaar oudere auto die ook nog eens een klasse lager is.

Nogmaals, ik zou het wel weten, zelfs voor ¤ 450.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:12:34 #266
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_132701745
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid
02: Functie: Juridisch beleidsadviseur bij de rijksoverheid
03: Opleiding: WO-rechten met specialisatie informaticarecht
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 21 + 20 compensatiedagen
07: 13e maand: ja, 8,3%
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2078
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: Eerste klas OV-kaart 7 dagen per week (ook privégebruik), laptop, smartphone
13: Tevreden?: Zeker, leuk uitdagend werk, leuke collega's en geen slechte arbeidsvoorwaarden voor mijn leeftijd.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:18:28 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_132707981
65 belasting
65 verzekering
gas = 7 cent per kilometer. 120 retour*22 dagen = afgerond 200 per maand
200 + 130 = 330 euro. = 110 euro kosten voor mijzelf (220 reiskostenvergoeding)

:s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_132709312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:12 schreef Radio-silence het volgende:
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid
02: Functie: Juridisch beleidsadviseur bij de rijksoverheid
03: Opleiding: WO-rechten met specialisatie informaticarecht
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 21 + 20 compensatiedagen
07: 13e maand: ja, 8,3%
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2078
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: Eerste klas OV-kaart 7 dagen per week (ook privégebruik), laptop, smartphone
13: Tevreden?: Zeker, leuk uitdagend werk, leuke collega's en geen slechte arbeidsvoorwaarden voor mijn leeftijd.
Is dit een startfunctie of misschien een rijkstraineeship oid?
pi_132714769
01: Bedrijfstak: Zakelijke dienstverlening
02: Functie: Beginnend assistent accountant
03: Opleiding: VWO, eerste jaar WO
04: Leeftijd: 18
05: Aantal uren per week: 40 in het contract maar in de realiteit 33
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 1300
09: Netto maand salaris: 1100
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Laptop en eventueel aan het einde van het jaar een werktelefoon
13: Tevreden?: Redelijk. Binnen mijn klas wordt er veel lease gereden en ik merk dat ik daar ook behoefte aan heb aangezien openbaar vervoer om de verkeerde tijden rijdt voor woon-werk verkeer. Moet nu dan ook zelf een auto aanschaffen zogauw ik mijn rijbewijs heb.
Verder overigens leuke collega's en tot dusver interessant werk.
pi_132714893
Je bent 18 en merkt dat je behoefte hebt aan een lease auto? Sorry maar je bent jezelf wel aan het overschatten nu. Vervelend dat je bus/trein niet op de voor jou ideale tijd rijdt, maar dat zal voor je baas echt geen reden zijn om jou een auto onder je kont te schuiven.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 08:15:33 #271
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_132714932
:') !!!

Geen rijbewijs en wel behiefte aan leasewagen? Met privéchauffeur zeker. Fuck you :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 30 oktober 2013 @ 08:20:33 #272
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_132714974
quote:
13: Tevreden?: Redelijk. Binnen mijn klas wordt er veel lease gereden en ik merk dat ik daar ook behoefte aan heb aangezien openbaar vervoer om de verkeerde tijden rijdt voor woon-werk verkeer. Moet nu dan ook zelf een auto aanschaffen zogauw ik mijn rijbewijs heb.
Wat? :')
pi_132715065
Buiten dat, krijg je bijna 20% meer betaald (33 uur t.o.v. 40 uur contract) en heb je nog het lef om te klagen ook?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 09:32:32 #274
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_132715877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:41 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Is dit een startfunctie of misschien een rijkstraineeship oid?
Het is een medior functie, na 10 maanden in een startersfunctie beviel ik zo goed dat ik promotie heb gekregen.
pi_132716683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:10 schreef Mgolovic het volgende:
Je bent 18 en merkt dat je behoefte hebt aan een lease auto? Sorry maar je bent jezelf wel aan het overschatten nu. Vervelend dat je bus/trein niet op de voor jou ideale tijd rijdt, maar dat zal voor je baas echt geen reden zijn om jou een auto onder je kont te schuiven.
Dit heeft niks te maken met overschatting. De reden dat de baas geen auto 'onder mijn kont schuift' is omdat niemand bij ons lease rijdt afgezien van de partners. Het kantoor waar ik werk is een uitzondering op alle andere kantoren, daar krijgen de assistenten vanaf het begin al beschikking tot een leaseauto.
We moeten vaak naar klanten toe en dit houdt in dat je zelf vervoer moet regelen. Je hebt natuurlijk risico op file maar met auto zijn bedrijven over het algemeen veel beter bereikbaar dan met OV. Een aansluiting missen betekend al gauw een uur vertraging op specifieke locaties. Meerijden is niet mogelijk in de meeste gevallen.
Ik hoop het hiermee wat opgeheldert te hebben, volgens mij kwam het wat verkeerd over.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:30 schreef Mgolovic het volgende:
Buiten dat, krijg je bijna 20% meer betaald (33 uur t.o.v. 40 uur contract) en heb je nog het lef om te klagen ook?
Kleine correctie, 36 uur, 24 uur werk, 12 uur college. Je doet nu echt alsof ik in een uitzondering zit, ik ga gewoon af op wat andere mensen om mij heen krijgen. Keuze van mijn baas was geheel voor de schooldag te betalen, het had evengoed maar voor de helft betaald kunnen worden

[ Bericht 11% gewijzigd door LittlemanNL op 30-10-2013 10:21:53 ]
pi_132716813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:10 schreef LittlemanNL het volgende:

[..]

Dit heeft niks te maken met overschatting. De reden dat de baas geen auto 'onder mijn kont schuift' is omdat niemand bij ons lease rijdt afgezien van de partners. Het kantoor waar ik werk is een uitzondering op alle andere kantoren, daar krijgen de assistenten vanaf het begin al beschikking tot een leaseauto.
We moeten vaak naar klanten toe en dit houdt in dat je zelf vervoer moet regelen. Je hebt natuurlijk risico op file maar met auto zijn bedrijven over het algemeen veel beter bereikbaar dan met OV. Een aansluiting missen betekend al gauw een uur vertraging op specifieke locaties. Meerijden is niet mogelijk in de meeste gevallen.
Ik hoop het hiermee wat opgeheldert te hebben, volgens mij kwam het wat verkeerd over.
Dat maakt het verhaal al wat anders, je initiële post had het over woon-werk, en niet over zakelijke kilometers. Ik zou als klant overigens niet accepteren dat een consultant te laat is vanwege OV-perikelen. Je baas zou in dat geval in ieder geval pool auto's neer moeten zetten m.i.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_132716971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:15 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat maakt het verhaal al wat anders, je initiële post had het over woon-werk, en niet over zakelijke kilometers. Ik zou als klant overigens niet accepteren dat een consultant te laat is vanwege OV-perikelen. Je baas zou in dat geval in ieder geval pool auto's neer moeten zetten m.i.
Is helaas niet het geval daarom had ik het handig gevonden als er wel zoiets tot beschikking was maar ik heb gelukkig nog genoeg tijd om mijn rijbewijs te halen en zelf een auto aan te schaffen.
pi_132813021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:10 schreef LittlemanNL het volgende:

[..]
Het kantoor waar ik werk is een uitzondering op alle andere kantoren, daar krijgen de assistenten vanaf het begin al beschikking tot een leaseauto.
Jij bent (nog) geen assistent accountant. Ik zou het eerder een stage noemen, gezien de vergoeding en je werkervaring/leeftijd. Niet dat daar iets mis mee is, maar die auto (en rijbewijs :P) komt vanzelf wel hoor, je bent heel goed op weg qua opleiding en werkervaring, geniet daar lekker van en die auto komt straks wel. Ik weet zeker dat als jij hier over 5 jaar post dat je tegen de 2,5k zit met auto.
pi_132816839
Vinden jullie het overigens ook niet vreemd dat in Nederland de 'top' relatief weinig verdient?
In Amerika verdien je, als je van een top universiteit komt, bij een goede werkgever als engineer 120-170k $ bruto per jaar als STARTSALARIS.
Hier verdien je zelfs bij een top consultancy bureau zoals McKinsey pak hem beet 50k euro bruto per jaar als startsalaris.

Dat is toch bijna niet te vergelijken?

[ Bericht 12% gewijzigd door JohnSpek op 02-11-2013 07:53:56 ]
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:16:09 #280
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_132817784
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:48 schreef JohnSpek het volgende:
Vinden jullie het overigens ook niet vreemd dat in Nederland de 'top' relatief weinig verdient?
In Amerika verdien je, als je van een top universiteit komt, bij een goede werkgever als engineer 120-170k $ bruto per jaar als STARTSALARIS.
Hier verdien je zelfs bij een top consultancy bureau zoals McKinsey pak hem beet 50k euro bruto per jaar als startsalaris.

Dat is toch bijna niet te vergelijken?
500 km verderop naar het Oosten verdienen ze 20 euro per dag ipv per uur
pi_132818071
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:56 schreef Blue_note het volgende:
01: Bedrijfstak: FMCG
02: Functie: Marketing specialist
03: Opleiding: Economie
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: ja, per maand betaald
08: Bruto maand salaris: 3480
09: Netto maand salaris: 2420
10: Overuren betaald: Nee, maar ik maak ze ook niet
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: lease-auto, iPhone 5, internet thuis, sport abo, bonus uitbetaald in aandelen van bedrijf, laptop, premievrij pensioen, onkostenvergoeding van ¤200,- netto.
13: Tevreden?: Uitermate
Wat zijn je werkzaamheden?
pi_132818317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:48 schreef JohnSpek het volgende:
Vinden jullie het overigens ook niet vreemd dat in Nederland de 'top' relatief weinig verdient?
In Amerika verdien je, als je van een top universiteit komt, bij een goede werkgever als engineer 120-170k $ bruto per jaar als STARTSALARIS.
Hier verdien je zelfs bij een top consultancy bureau zoals McKinsey pak hem beet 50k euro bruto per jaar als startsalaris.

Dat is toch bijna niet te vergelijken?
Het verschil kan volgens mij voor een groot deel verklaard worden door de sociale lasten die de werkgever in Nederland heeft. Premies voor werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, ziektewet en pensioen zijn hier (grotendeels) de verantwoording van de werkgever en niet van de werknemer.
pi_132818642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 05:17 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb een huishoudster, dat is gewoon efficienter (zij vraagt 10 pond per uur, ik verdien grofweg 100 pond per uur, simpel rekensommetje). Daarnaast worden boodschappen bezorgd, en zorgt de baas doordeweeks voor ontbijt/lunch/diner.

Dus ja, ik werk 20 uur meer. Maar ik reis een stuk minder dan meeste mensen (scheelt snel 5 uur per week) en besteed geen tijd aan boodschappen en het huishouden (nog eens 5 uur per week?). Ik heb nog een paar jaar geen kinderen, dus dat is van latere zorg. En ik vind slapen, tv kijken of gamen nou niet echt ontspannend verder. Ik ken genoeg mensen die 10 uur slaap nodig hebben per dag, dan is het natuurlijk andere koek.

Laten we gewoon accepteren dat niet iedereen hetzelfde is? Ik geniet van mijn werk. Reis de hele wereld over, ben bezig met leuke mensen en bedrijven, en verdien er goed mee. Daardoor geniet ik van mijn werk, en kan ik buiten werk een "luxe" leven leiden. Ik zie mijn vrienden veel, reis veel, zit veel op de racefiets en in de gym, etc etc.
klinkt heel bekend hier.

ik werk het liefst vanuit huis en anders is kantoor nu 5, binnenkort 8 min lopen.

werkster kost 12 euro per week, domicilios (thuisbezorgd.nl) werkt prima en 1,5-2 uur lunchen per dag, af en toe weklen van 80, dan weer 45 uur. Soms begin ik om 11:00 en werk (en FOK!) tot 23:00. Prima flexibel.

Een 8:30-17:00-baan zou ik niet aankunnen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132818701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 07:48 schreef JohnSpek het volgende:
Vinden jullie het overigens ook niet vreemd dat in Nederland de 'top' relatief weinig verdient?
In Amerika verdien je, als je van een top universiteit komt, bij een goede werkgever als engineer 120-170k $ bruto per jaar als STARTSALARIS.
Hier verdien je zelfs bij een top consultancy bureau zoals McKinsey pak hem beet 50k euro bruto per jaar als startsalaris.

Dat is toch bijna niet te vergelijken?
Wat mij meer irriteert is dat het in NL door de enorme belastingdruk zo verschrikkelijk moeilijk is om de middelmaat te ontgroeien. Met een goede universitaire opleiding en een mooie baan zit je bruto gerust 2x hoger dan een aardige 13 in het dozijn MBO baan maar haal je belasting er vanaf dan zit je nog maar 1000 euro hoger. Komt neer op net het verschil tussen een rijtjeshuis in een vinexwijk en een halfvrijstaande woning in een iets leukere buurt en een 3 jaar oude auto inplaats van een 6 jaar oude auto.
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:34:20 #285
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_132818887
Als je ambities hebt, is Nederland absoluut het verkeerde land om te wonen/werken.
pi_132818937
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:34 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je ambities hebt, is Nederland absoluut het verkeerde land om te wonen/werken.
Onzin. Als je sneller/makkelijker veel wilt verdienen, is Nederland niet het land. Als je echt ambities hebt is het prima, dan kan je ook in Nederland veel verdienen. Gewoon harder werken. Zelfs half jaar terug een job offer in Nederland gehad dat uit kwam op 350k per jaar. En ik ben vroeg in de 30 en hoefde er geen drugs voor te dealen ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 2 november 2013 @ 12:13:36 #287
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_132819700
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Onzin. Als je sneller/makkelijker veel wilt verdienen, is Nederland niet het land. Als je echt ambities hebt is het prima, dan kan je ook in Nederland veel verdienen. Gewoon harder werken. Zelfs half jaar terug een job offer in Nederland gehad dat uit kwam op 350k per jaar. En ik ben vroeg in de 30 en hoefde er geen drugs voor te dealen ;)
Zo, dat is niet mis. Wat doe je dan, advisory oid?
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_132819987
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Onzin. Als je sneller/makkelijker veel wilt verdienen, is Nederland niet het land. Als je echt ambities hebt is het prima, dan kan je ook in Nederland veel verdienen. Gewoon harder werken. Zelfs half jaar terug een job offer in Nederland gehad dat uit kwam op 350k per jaar. En ik ben vroeg in de 30 en hoefde er geen drugs voor te dealen ;)
Ook niet je kontje verkopen op station?
pi_132820185
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Onzin. Als je sneller/makkelijker veel wilt verdienen, is Nederland niet het land. Als je echt ambities hebt is het prima, dan kan je ook in Nederland veel verdienen. Gewoon harder werken. Zelfs half jaar terug een job offer in Nederland gehad dat uit kwam op 350k per jaar. En ik ben vroeg in de 30 en hoefde er geen drugs voor te dealen ;)
Tja super natuurlijk als je in dat wereldje zit er zijn altijd uitzonderingen, de top 1 a 2%.
In mijn bedrijfstak haal je dat echt niet ik zit in de top 5-8% en dan valt het toch vies tegen hoeveel meer je kan in vergelijking met een modale MBOer.
pi_132823755
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:13 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Zo, dat is niet mis. Wat doe je dan, advisory oid?
Vooral oid, maar je zit inderdaad in de goeie richting. Maar ik heb de baan geweigerd, was niet mijn ding.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:26 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Ook niet je kontje verkopen op station?
Da's enkel voor de hobby ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:35 schreef Isee het volgende:

[..]

Tja super natuurlijk als je in dat wereldje zit er zijn altijd uitzonderingen, de top 1 a 2%.
In mijn bedrijfstak haal je dat echt niet ik zit in de top 5-8% en dan valt het toch vies tegen hoeveel meer je kan in vergelijking met een modale MBOer.
Het hangt natuurlijk enorm van de sector af, maar dat is elders natuurlijk ook zo. Mijn punt was meer dat je wel degelijk carriere kunt maken in Nederland. Mensen die daar over klagen, willen over het algemeen niet zozeer carriere maken, maar liever zo veel mogelijk geld verdienen. Niks mis mee, maar wel anders.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132823965
Een offer van 350k.

Vind je het heel raar als ik dat niet geloof voor een dertiger? :) Komt onze CFO niet eens aan (ex bonussen)
pi_132824827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:17 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Een offer van 350k.

Vind je het heel raar als ik dat niet geloof voor een dertiger? :) Komt onze CFO niet eens aan (ex bonussen)
Vind ik niet raar, en je mening is je goed recht. Maar ik zit nu per jaar op ongeveer hetzelfde pakket in Londen, en het is een internationale markt. Oh, en het is inclusief bonussen, etc. Een finance job als de mijne is niet hetzelfde als een management job, onze CFO verdient ook minder dan ik bijvoorbeeld.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132824855
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vooral oid, maar je zit inderdaad in de goeie richting. Maar ik heb de baan geweigerd, was niet mijn ding.

[..]

Da's enkel voor de hobby ;)

[..]

Het hangt natuurlijk enorm van de sector af, maar dat is elders natuurlijk ook zo. Mijn punt was meer dat je wel degelijk carriere kunt maken in Nederland. Mensen die daar over klagen, willen over het algemeen niet zozeer carriere maken, maar liever zo veel mogelijk geld verdienen. Niks mis mee, maar wel anders.
Klopt, minimale inspanning voor maximale verdiensten, dat werkt zowat nergens.
Maar dat het in NL goed mogelijk is om een leuk carriere te maken dat klopt helemaal.
Het ging mij vooral om de enorme belastingdruk waardoor het in NL zo verrekte moeilijk is om de middelmaat te ontstijgen qua netto verdiensten en wat je ermee kunt valt al helemaal vies tegen.
Tenzij je uiteraard in de extreme buitencategorie beland.
pi_132824976
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:47 schreef Isee het volgende:

[..]

Klopt, minimale inspanning voor maximale verdiensten, dat werkt zowat nergens.
Maar dat het in NL goed mogelijk is om een leuk carriere te maken dat klopt helemaal.
Het ging mij vooral om de enorme belastingdruk waardoor het in NL zo verrekte moeilijk is om de middelmaat te ontstijgen qua netto verdiensten en wat je ermee kunt valt al helemaal vies tegen.
Tenzij je uiteraard in de extreme buitencategorie beland.
Dat laatste ben ik wel met je eens, maar dat is nu eenmaal de verzorgingsstaat waarin we leven. Je moet gewoon zorgen dat je niet gaat leven naar salaris, en dus snel geld over hebt om mee te investeren. Daar is de belastingdruk minder, en kunnen de inkomsten sneller meevallen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132825185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik wel met je eens, maar dat is nu eenmaal de verzorgingsstaat waarin we leven. Je moet gewoon zorgen dat je niet gaat leven naar salaris, en dus snel geld over hebt om mee te investeren. Daar is de belastingdruk minder, en kunnen de inkomsten sneller meevallen.
Elke euro die via een bv of wat voor constructie dan ook op je boterham valt, gaat gewoon max ~52% belasting over.
Kun je het wel gaan uitstellen, heeft weinig zin om belasting te ontduiken ;). (tenzij je verwacht dat ze belastingschijven gaan aanpassen, maar dat is dan waarschijnlijk enkel in je nadeel :P)
pi_132826158
Niet compleet waar. Als ik winst maak op investeringen, betaal ik enkel mijn vermogensbelasting?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_132826641
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:47 schreef Isee het volgende:

[..]

Klopt, minimale inspanning voor maximale verdiensten, dat werkt zowat nergens.
Maar dat het in NL goed mogelijk is om een leuk carriere te maken dat klopt helemaal.
Het ging mij vooral om de enorme belastingdruk waardoor het in NL zo verrekte moeilijk is om de middelmaat te ontstijgen qua netto verdiensten en wat je ermee kunt valt al helemaal vies tegen.
Tenzij je uiteraard in de extreme buitencategorie beland.
Tsjah, dat hangt af van je definitie van middelmaat.
pi_132827282
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:24 schreef Isee het volgende:

[..]

Wat mij meer irriteert is dat het in NL door de enorme belastingdruk zo verschrikkelijk moeilijk is om de middelmaat te ontgroeien. Met een goede universitaire opleiding en een mooie baan zit je bruto gerust 2x hoger dan een aardige 13 in het dozijn MBO baan maar haal je belasting er vanaf dan zit je nog maar 1000 euro hoger. Komt neer op net het verschil tussen een rijtjeshuis in een vinexwijk en een halfvrijstaande woning in een iets leukere buurt en een 3 jaar oude auto inplaats van een 6 jaar oude auto.
Ik ben absoluut geen van de PvdA of andere socialisten, maar ergens ben ik met redelijk kleine verschillen toch wel erg blij. Kan mij dood ergeren aan zulk soort omhoog gevallen typetjes. In camping Powned had je ook zo'n stel omhoog gevallen mensen, wel een uitkering maar wel een au pair... :')
pi_132827352
Ja dat was wel weer prachtig ja.
Geen tijd (zin :') ) in hun eigen kroost, terwijl ze thuis zaten te kniezen.
pi_132827501
Jep, zulk soort mensen hebben het veel te goed in Nederland. In Amerika is het voor zulk soort mensen een stuk beter. Hoewel ik dat niet graag ingevoerd zou zien worden in Nederland vind ik wel dat er eens gekeken mag worden naar mensen die misbruik maken van de goede situatie hier in Nederland.
pi_132836442
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:37 schreef Bajskorv het volgende:
Niet compleet waar. Als ik winst maak op investeringen, betaal ik enkel mijn vermogensbelasting?
Doorgaans moeten die investeringen ook ergens vandaan komen?

Daarbij wacht maar tot je straks dood gaat, dan komt de fiscus sowieso even langs om een groot deel op te halen (waar potjandikkie al ib over betaald is ! ~O> ) ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')