abonnement Unibet Coolblue
pi_133855023
Thanks! De komende dagen die site maar ff in de gaten houden :)

Vooralsnog zijn de protesten alleen in bangkok of niet? Misschien dat we dan maar direct doorvliegen richting Chang Mai.
  dinsdag 3 december 2013 @ 05:20:31 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_133866880
@RichardBarrow is op Twitter een goede bron van info. Dit is een aardig rijtje informatieve bronnen.

Verder is er werkelijk helemaal niets over te zeggen. Donderdag is de verjaardag van de koning en zou het normaal gesproken rustig moeten zijn. Ik kan me van 4 jaar geleden - de bezetting van het vliegveld - nog herinneren dat er veel druk was om voor 5 december weer rust in de tent te hebben.

Maar doorvliegen naar Chiang Mai lijkt me geen slechte optie….
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:56:38 #228
327807 Mariposas
יה&#14
pi_133867907
Ach, die rellen hebben toch ook wel wat... :P

No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_134043299
Wie o wie kan mij (alweer haha) antwoord geven op een thailand/azie vraag?

Half januari vertrek ik voor 4 maanden, mijn vliegticket (retour) gaat naar Bangkok.
Ik wil nog geen definitieve plannen maken, maar ik weet al wel globaal welke landen ik wil bezoeken en welke plekken ik heel graag wil zien! Ik was/ben van plan om eerst naar het Noorden te gaan, omdat ik het idee het dat de meeste backpackers dit doen en ik dus snel veel leuke mensen ontmoet om mee het land te verkennen! Maarrrr (nu komt dus mijn vraag) ik hoor/lees ook overal dat het aan het eind van mijn reis (april/mei) enorm heet is in Thailand/Laos/Cambodja en dat vooral in Noord-Vietnam de temperatuur lekker is. Nu kan ik niet enorm goed tegen hoge temperaturen, dus ik twijfel of het slim is om mijn rondje om te draaien en eerst naar het zuiden af te reizen. Wie is er rond deze periode in deze landen geweest en was het uit te houden? :) En ALS ik eerst naar het zuiden ga en dan een 'omgekeerd' rondje maak, kom ik dan genoeg mensen tegen om lekker samen een stukje mee te reizen?

[ Bericht 88% gewijzigd door musicon_worldoff op 08-12-2013 12:14:36 (Berichtje stond er al zonder de vraag) ]
  zondag 8 december 2013 @ 12:13:05 #230
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134043371
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:10 schreef musicon_worldoff het volgende:
Wie o wie kan mij (alweer haha) antwoord geven op een thailand/azie vraag?
Vraag maar raak!
pi_134043415
Haha dankje! Ik ben nog vrij nieuw dus het bericht stond er al voor de rest er stond! Nu is ie ge-edit :)
pi_134049458
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:10 schreef musicon_worldoff het volgende:
Wie o wie kan mij (alweer haha) antwoord geven op een thailand/azie vraag?

Half januari vertrek ik voor 4 maanden, mijn vliegticket (retour) gaat naar Bangkok.
Ik wil nog geen definitieve plannen maken, maar ik weet al wel globaal welke landen ik wil bezoeken en welke plekken ik heel graag wil zien! Ik was/ben van plan om eerst naar het Noorden te gaan, omdat ik het idee het dat de meeste backpackers dit doen en ik dus snel veel leuke mensen ontmoet om mee het land te verkennen! Maarrrr (nu komt dus mijn vraag) ik hoor/lees ook overal dat het aan het eind van mijn reis (april/mei) enorm heet is in Thailand/Laos/Cambodja en dat vooral in Noord-Vietnam de temperatuur lekker is. Nu kan ik niet enorm goed tegen hoge temperaturen, dus ik twijfel of het slim is om mijn rondje om te draaien en eerst naar het zuiden af te reizen. Wie is er rond deze periode in deze landen geweest en was het uit te houden? :) En ALS ik eerst naar het zuiden ga en dan een 'omgekeerd' rondje maak, kom ik dan genoeg mensen tegen om lekker samen een stukje mee te reizen?
Alsof er in het zuiden weinig backpackers zijn? :')

Denk dat je er in het zuiden nog meer vindt dan in het noorden.
  zondag 8 december 2013 @ 16:02:20 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134050207
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:10 schreef musicon_worldoff het volgende:
Wie o wie kan mij (alweer haha) antwoord geven op een thailand/azie vraag?

Half januari vertrek ik voor 4 maanden, mijn vliegticket (retour) gaat naar Bangkok.
Ik wil nog geen definitieve plannen maken, maar ik weet al wel globaal welke landen ik wil bezoeken en welke plekken ik heel graag wil zien! Ik was/ben van plan om eerst naar het Noorden te gaan, omdat ik het idee het dat de meeste backpackers dit doen en ik dus snel veel leuke mensen ontmoet om mee het land te verkennen! Maarrrr (nu komt dus mijn vraag) ik hoor/lees ook overal dat het aan het eind van mijn reis (april/mei) enorm heet is in Thailand/Laos/Cambodja en dat vooral in Noord-Vietnam de temperatuur lekker is. Nu kan ik niet enorm goed tegen hoge temperaturen, dus ik twijfel of het slim is om mijn rondje om te draaien en eerst naar het zuiden af te reizen. Wie is er rond deze periode in deze landen geweest en was het uit te houden? :) En ALS ik eerst naar het zuiden ga en dan een 'omgekeerd' rondje maak, kom ik dan genoeg mensen tegen om lekker samen een stukje mee te reizen?
Backpackers genoeg, en welk rondje je ook maakt, je komt er altijd backpackers tegen, en toch ook wel vaak dezelfde backpackers die je eerder ontmoet hebt, want ondanks dat je niet allemaal hetzelfde reisschema hebt, zijn er toch plekken waar iedereen heen gaat en waar sommige weer wat langer verblijven.

Het is in april zeker warm, in Thailand is er dan zelfs een waterfestival, Songkran, maar of je dat leuk gaat vinden weet ik weer niet.
Maar warm is maar betrekkelijk, het is er namelijk altijd relatief warm, want hoewel er een verschil is tussen 30 en 36 graden, bij beide is het niet aan te raden om tussen 11:00 en 15:00 in de volle zon te lopen, want dan wordt je bezweet.

Wat mij wel opvalt, (hoewel, als je er over nadenkt helemaal niet zo gek), als backpacker had ik het voor mijn gevoel toch vaak warmer dan als ik er nu ben, maar dat komt ook omdat in die tijd er wat minder shopping malls waren, en de accommodatie waarin je verbleef budgettechnisch gezien geen airco had omdat een kamer met een 'fan' natuurlijk goedkoper was.
De 7/11 biedt nog wel altijd uitkomst, het kopen van een fles water, de goedkoopste variant, hoeft ook helemaal niet snel, je kan best wat rondjes blijven dolen in de airco.

Maak vooral een globale planning en besluit ter plekke waar en wanneer je ergens heen gaat, flexibiliteit is het belangrijkste en met het overal beschikbare wifi en bijbehorende smartphones is informatie over de volgende bestemming zo gevonden.

Ik word oud... vroegâh had ik de lonely planet voor kaartjes van de bestemmingen waar ik heenging om zo tot een goedkope slaapplek te komen die dan of niet meer zo goed was of helemaal niet meer bestond, tegenwoordig wijst de Iphone mij de weg en weet de GPS precies waar ik ben.... en lees ik de review van iemand die gisteren nog in een bepaalde accommodatie geslapen heeft...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 december 2013 @ 04:36:16 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134071718
Voor vandaag: heel Bangkok ligt plat. Skytrain rijdt vooralsnog nog normaal. @RichardBarrow heeft enorme hoeveelheden informatie over de 9 demonstraties die vandaag vanuit verschillende lokaties naar Government House lopen. #ThaiUprising zou ook interessant kunnen zijn, maar is grotendeels in het Thai.

De regering is inmiddels al gevallen.
pi_134072123
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Alsof er in het zuiden weinig backpackers zijn? :')

Denk dat je er in het zuiden nog meer vindt dan in het noorden.
Haha nee, zo bedoelde ik het dus niet. Het lijkt alleen alsof de meest backpackers eerst naar het Noorden trekken en dan via via naar het zuiden komen. Dus mijn vraag was niet of ik voldoende mensen zou ontmoeten, maar of er ook mensen zijn waar ik stukken mee kan reizen (wat dus niet kan als iedereen die ik ontmoet al op de plek is geweest waar ik heen wil).
pi_134072133
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Backpackers genoeg, en welk rondje je ook maakt, je komt er altijd backpackers tegen, en toch ook wel vaak dezelfde backpackers die je eerder ontmoet hebt, want ondanks dat je niet allemaal hetzelfde reisschema hebt, zijn er toch plekken waar iedereen heen gaat en waar sommige weer wat langer verblijven.

Het is in april zeker warm, in Thailand is er dan zelfs een waterfestival, Songkran, maar of je dat leuk gaat vinden weet ik weer niet.
Maar warm is maar betrekkelijk, het is er namelijk altijd relatief warm, want hoewel er een verschil is tussen 30 en 36 graden, bij beide is het niet aan te raden om tussen 11:00 en 15:00 in de volle zon te lopen, want dan wordt je bezweet.

Wat mij wel opvalt, (hoewel, als je er over nadenkt helemaal niet zo gek), als backpacker had ik het voor mijn gevoel toch vaak warmer dan als ik er nu ben, maar dat komt ook omdat in die tijd er wat minder shopping malls waren, en de accommodatie waarin je verbleef budgettechnisch gezien geen airco had omdat een kamer met een 'fan' natuurlijk goedkoper was.
De 7/11 biedt nog wel altijd uitkomst, het kopen van een fles water, de goedkoopste variant, hoeft ook helemaal niet snel, je kan best wat rondjes blijven dolen in de airco.

Maak vooral een globale planning en besluit ter plekke waar en wanneer je ergens heen gaat, flexibiliteit is het belangrijkste en met het overal beschikbare wifi en bijbehorende smartphones is informatie over de volgende bestemming zo gevonden.

Ik word oud... vroegâh had ik de lonely planet voor kaartjes van de bestemmingen waar ik heenging om zo tot een goedkope slaapplek te komen die dan of niet meer zo goed was of helemaal niet meer bestond, tegenwoordig wijst de Iphone mij de weg en weet de GPS precies waar ik ben.... en lees ik de review van iemand die gisteren nog in een bepaalde accommodatie geslapen heeft...
Dank! Ik had inderdaad al wat foto's van het waterfestival gezien!
Hmm ik zal dan vooral maar lekker flexibel zijn en kijken wat er op me afkomt.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:13:17 #237
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_134397533
Ik ga in maart opnieuw naar Thailand voor een weekje duiken op Koh Tao ( *O* ), heb daarna nog een paar dagen over en zit eraan te denken om dan naar Koh Phi Phi te gaan. Ik kan van Samui naar zowel Krabi als Phuket vliegen en van beiden meteen de boot nemen, lijkt qua tijden goed te doen en prijzen zijn zo te zien vergelijkbaar. Dus vandaar mijn vragen:

wat is jullie ervaringen met de ferry's en airport-ferry (transport, tijd/afstand) van zowel Phuket als Krabi?

Ik zal dezelfde ferry die ik heen heb wrs ook terug nemen om van daar dan meteen naar Bangkok te vliegen (wrs de avond van te voren ivm vroege vlucht naar huis, dus tips mbt airporthotels zijn ook welkom!).
  donderdag 19 december 2013 @ 11:14:56 #238
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_134443326
quote:
5s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:13 schreef babette21 het volgende:
Ik ga in maart opnieuw naar Thailand voor een weekje duiken op Koh Tao ( *O* ), heb daarna nog een paar dagen over en zit eraan te denken om dan naar Koh Phi Phi te gaan. Ik kan van Samui naar zowel Krabi als Phuket vliegen en van beiden meteen de boot nemen, lijkt qua tijden goed te doen en prijzen zijn zo te zien vergelijkbaar. Dus vandaar mijn vragen:

wat is jullie ervaringen met de ferry's en airport-ferry (transport, tijd/afstand) van zowel Phuket als Krabi?

Ik zal dezelfde ferry die ik heen heb wrs ook terug nemen om van daar dan meteen naar Bangkok te vliegen (wrs de avond van te voren ivm vroege vlucht naar huis, dus tips mbt airporthotels zijn ook welkom!).
weekje, banghkok naar koh tao , dan naar koh samui en dan naar koh phi phi en dan naar bangkok, leuk zo een duikvakantie
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 19 december 2013 @ 18:55:44 #239
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_134459155
Nee, week Koh Tao (via Samui, maar zonder daadwerkelijk verblijf daar), dan nog een klein weekje elders.
pi_134560889
Ben er nu ruim een week, godver heerlijk. Alles is chill tot nu toe, behalve Bangkok. Wat een kutstad.
  zondag 22 december 2013 @ 15:27:10 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134562199
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 14:59 schreef kikoooooo het volgende:
Ben er nu ruim een week, godver heerlijk. Alles is chill tot nu toe, behalve Bangkok. Wat een kutstad.
Zeker nu het op dit moment niet echt fijn door Bangkok reizen is met de grote protestmarsen bij onder andere Victory monument en Asoke...

Er zal naar een oplossing gezocht moeten worden, want de middenklasse die vooral achter deze protesten zit, verliest op dit moment namelijk veel geld door de economische situatie die in Thailand niet goed is.
Niet zo lang geleden was er grote groei en werd het ene na het ander winkelcentrum of condo de grond uit gestampt. Wat een voorbijganger eenvoudig kon zien was dat in die winkelcentra niet alle ruimte werd verhuurd aan winkeliers of bij bestaande en nieuwe winkelcentra veel leegstand ontstond. Hetzelfde gebeurd bij al die condo's waar de uitbaters wanhopig bij al gebouwde panden mensen naar binnen wil krijgen door met vlaggen te zwaaien op de toegangsweg.....

Doordat door de huidige economische situatie en de geldontwaarding (want de THB is echt gedaald tegenover bijna alle buitenlandse valuta) en daardoor terugtrekken van investeringen door buitenlandse partijen wordt de bubbel alleen maar groter.
Het huidige beleid voor subsidie aan de armen van bijvoorbeeld gezondheidszorg of een garantieprijs voor rijst om maar aan de macht te blijven doordat de arme bevolking de regering blijft steunen kan niet worden gehandhaafd zonder dat er consequenties uitblijven.
Die protesten blijven nog wel een tijdje doorgaan, wat weer grote invloed kan hebben op het toerisme, want nieuws over protesten en het nieuw in te voeren '500 THB entry fee voor medische kosten' bij aankomst op het vliegveld gaat nu niet bepaald de huidige regering helpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_134562579
Daar had ik t niet over

Vond t gewoon een vieze drukke stad met klotevolk
  zondag 22 december 2013 @ 16:05:42 #243
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134563884
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 15:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Doordat door de huidige economische situatie en de geldontwaarding (want de THB is echt gedaald tegenover bijna alle buitenlandse valuta)
Ik zie het nu pas, inderdaad! 44,50 per euro is lang geleden (bijna vier jaar zelfs!). Zal m'n broertje leuk vinden, die gaat daar over een paar dagen heen. Hij gaat voor het eerst en zit in principe twee dagen in Bangkok (ergens in de buurt van de universiteit).
Is het aan te raden iets andere te gaan zoeken, of is Bangkok nu nog wel de moeite waard voor een first-timer? En zijn er protesten in de wijk bij de universiteit?
  zondag 22 december 2013 @ 16:07:15 #244
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134563922
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 15:34 schreef kikoooooo het volgende:
Daar had ik t niet over

Vond t gewoon een vieze drukke stad met klotevolk
Toch wel leuk dat ozzietukker het anders begreep, want daardoor heeft hij wel dat hele verhaal getypt. Ik vond het een interessant.
  zondag 22 december 2013 @ 16:18:24 #245
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134564293
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Toch wel leuk dat ozzietukker het anders begreep, want daardoor heeft hij wel dat hele verhaal getypt. Ik vond het een interessant.
Ik begreep wel dat het om de (verkeers) drukte in Bangkok ging, en dat het een stuk beter toeven is in de rustiger oorden of op eilanden.

Deze achtergrondinformatie is meer om aan te geven dat er wat turbulente tijden in Thailand zijn te verwachten, want naast de onrust in de zuidelijke provincies is nu de hoofdstad al een tijd lang het doelwit van protestend, en het ziet er niet naar uit dat dit snel afgelopen zal zijn.

Persoonlijk maak ik mij niet zo druk, ik reis genoeg in de Arabische of Noord Afrikaanse landen dus een beetje onrust kan ik wel aan, ben echter benieuwd wat de toekomst brengt, want ik ben bang dat de economische bubbel steeds meer aan het barsten is....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 december 2013 @ 16:20:14 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134564377
Qua overwaardering van de Baht, werd het wel eens tijd, natuurlijk. De meeste buurlanden hebben al heel wat ontwaarding achter de rug.
  zondag 22 december 2013 @ 16:22:17 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_134564474
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zie het nu pas, inderdaad! 44,50 per euro is lang geleden (bijna vier jaar zelfs!). Zal m'n broertje leuk vinden, die gaat daar over een paar dagen heen. Hij gaat voor het eerst en zit in principe twee dagen in Bangkok (ergens in de buurt van de universiteit).
Is het aan te raden iets andere te gaan zoeken, of is Bangkok nu nog wel de moeite waard voor een first-timer? En zijn er protesten in de wijk bij de universiteit?
Ehm er zijn een aantal universiteiten, maar verspreid over Bangkok zijn er wat vaste blokkades opgeworpen, en af en toe een massabetoging. Waar een toerist het het meest aan zal merken is dat een taxichauffeur je naar bepaalde plekken niet toe zal willen of kunnen brengen, en bij betogingen je een stuk met de bagage zal moeten gaan lopen mocht je in dat gebied zijn.

Vreedzaam is op dit moment nog het motto, en dat is ook de wens om het zo te houden, echter economische achteruitgang en wanhoop van mensen kan dat wel veranderen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 december 2013 @ 16:27:23 #248
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134564701
En dan nog een algemene vraag: waar in Thailand is het in de kerst- en nieuwjaarperiode relatief rustig? Ik begrijp dat een aantal eilanden extreem druk is, maar hoe is bijvoorbeeld Koh Chang in die periode? En de regio rond Chiang Mai?
  zondag 22 december 2013 @ 17:14:04 #249
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134566817
Oh, in juni 2011 stond de bhat ook even op 44,50 per euro. Nog iets er bij en het is echt de beste koers sinds begin 2010.
pi_134581427
Iemand wel eens gereisd van Langkawi naar Koh Phi Phi? Las iets over een ferry, maar die schijnt er een uur of 8 over te doen. Gezien mijn dochter niet heel erg goed tegen die boottripjes kan, lijkt me 8 uur te lang om op een boot te zitten. Iemand een andere tip?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')