abonnement Unibet Coolblue
pi_131668370
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 12:00 schreef Ynske het volgende:
K vind de tekst niets :X
Nee inderdaad, die tekst is echt niet geschikt voor een geboortekaartje :X
Kaartje zelf vind ik wel oke, beetje simpel maar daar verschillen smaken gewoon in ;)
E.
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 12:04:32 #127
43556 miss_dynastie
pi_131668383
Leuk kaartje, de tekst links helemaal weg laten en rechts een telefoonnummer (papa lijkt me voldoende, in de kraamtijd) toevoegen, dat 'bezoeken, wel even boeken' helemaal onderaan rechts en klaar. Geen stoeien, groeien en bloeien. Niet doen gewoon.
  zondag 29 september 2013 @ 12:05:21 #128
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_131668407
Ik hoop dat het tenenkrommende rijmpje linksboven een grapje is. Dat zet je toch serieus niet op een geboortekaartje?
Alles op rijm heeft sowieso een hoog Sinterklaasgedicht-gehalte.

Verder is het een vrolijk kaartje, het vlindertje wat een hartje fladdert is erg zoet.
Fok!bejaarde
pi_131668515
OK, Met de tekst sla ik dus duidelijk de plank mis... :) Deze zag ik ergens bij een google zoektocht staan op een ander kaartje, en vond hem wel grappig (beter goed gejat dan slecht verzonnen... al pakt dat in dit geval ook niet zo goed uit haha). Daar moeten we dus nog wat aan gaan veranderen.

Wil ook nog op de heuvels wat bloementjes zetten trouwens, zover was ik nog niet. wilde eerst eens weten wat de algemene gedachten waren over mijn creatie...
Twee linker handen hebben hoeft niet per se slecht te zijn... Bijvoorbeeld als je linkshandig bent!
pi_131669229
dat rijmpje is echt om te janken ja, ik zou ook de verzadiging iets indimmen want zo doet het kaartje een beetje 'paint' achtig aan
pi_131669367
Lose the rijmpjes! :N
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_131672420
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 12:36 schreef Kleurdoos het volgende:
... ik zou ook de verzadiging iets indimmen want zo doet het kaartje een beetje 'paint' achtig aan
Heb je helemaal gelijk in, de kleuren zijn in mijn ontwerp wel een stuk zachter, het ziet er hier een stuk minder uit omdat het jpg palet behoorlijk beperkt is. Zoals ik in mijn 1e bericht al schreef, heb de achtergrond kleur extra contrast moeten geven anders viel het kleur verschil niet eens op.

Heb het kaartje ontworpen met PS in cmyk kleuren, dat palet is een heel stuk uitgebreider. ;) Ik zou ook even niet zo snel weten hoe ik de kaart een beetje kleurgetrouw kan laten zien. :?
Twee linker handen hebben hoeft niet per se slecht te zijn... Bijvoorbeeld als je linkshandig bent!
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 15:09:15 #133
7074 moussy
kuttekop
pi_131674059
Krijg je er een zonnebril bij?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 15:19:15 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131674346
ik krijg pijn in mijn ogen van die kleuren :@
over je poëzie hou ik mijn mond maar...
  zondag 29 september 2013 @ 15:26:15 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_131674541
Ik weet niet of je dit vaker doet? Het idee is op zich leuk maar ik zie bijna alle hedendaagse geboortekaartjesclichés geconsolideerd. De plaatsing van de onderdelen vind ik esthetisch ook niet zo geslaagd.
Zelf ontwerpen is superleuk, maar probeer eens wat meer af te stappen van de gebaande paden. Dan krijg je de verrassendste resultaten!
disclaimer
pi_131674613
Spees, je kunt nu wel uit de kast komen :+
pi_131674658
Das dus duidelijk... Back to the drawing board... :+
Twee linker handen hebben hoeft niet per se slecht te zijn... Bijvoorbeeld als je linkshandig bent!
  zondag 29 september 2013 @ 15:34:32 #138
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131674843
Wat vind je er zelf van Aerndil?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 29 september 2013 @ 15:37:45 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_131674947
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat vind je er zelf van Aerndil?
da's uiteindelijk het meest interessant natuurlijk :Y
disclaimer
pi_131675072
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet niet of je dit vaker doet? Het idee is op zich leuk maar ik zie bijna alle hedendaagse geboortekaartjesclichés geconsolideerd. De plaatsing van de onderdelen vind ik esthetisch ook niet zo geslaagd.
Zelf ontwerpen is superleuk, maar probeer eens wat meer af te stappen van de gebaande paden. Dan krijg je de verrassendste resultaten!
Nee, dit is voor mij absoluut de eerste keer dat ik zoiets onderneem. Maar we wilde ook eigenlijk wel een ontwerp met een hoog Dik Bruna achtig gehalte, maar dan anders. Dus gewoon lekker simpel en clean :)

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat vind je er zelf van Aerndil?
Wij vinden hem allebei wel leuk zo, maar omdat het moeilijk inschatten is wat anderen ervan gaan vinden dacht ik laat ik het eens op het forum zetten, vooral omdat het de eerste keer is dat ik zoiets ga ontwerpen en er toch wel als een n00b in sta.

Al had ik niet verwacht zoveel negatieve meningen / opbouwende kritiek te krijgen.
Twee linker handen hebben hoeft niet per se slecht te zijn... Bijvoorbeeld als je linkshandig bent!
pi_131675315
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:54 schreef Aerendil84 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik en mijn vrouw verwachten in Januari ons eerste kindje. We zijn nu druk met een geboorte kaartje bezig. Het lijkt mij heel erg leuk en persoonlijk om zelf een kaartje te ontwerpen, ik heb hiervoor al een ontwerpje gemaakt inmiddels, maar ben benieuwd wat anderen ervan denken. Ik wil hem nog niet aan familie of vrienden laten zien, daarom vraag ik aan jullie om je "ongezoute" mening hierover te geven. Vind je hem leuk, vind je hem stom, ik wil het allemaal graag weten.

Voorkant van de kaart
[ afbeelding ]

Binnenkant van de kaart
[ afbeelding ]

Ter info, de kaart zal ongeveer 10x15 worden, de zwarte lijn in het midden is dan ook de vouwlijn.

Ik heb de contrast verschillen in de heuveltjes voor de beeldvorming wat groter gemaakt voor omdat de kleur verschillen in de eerste instantie te klein waren toen ik ze geupload had. het leek namelijk 1 groen vlak. dus let hier even niet op :)
Ik vind het wel meevallen, kaartje is niet mijn smaak maar wel leuk. Ik zou Geboorte datum etc iets omhoog brengen zodat het beter leesbaar is.

Wel eens met de rest mbt teksten, die vind ik ook minder. :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  zondag 29 september 2013 @ 15:48:34 #142
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131675334
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:41 schreef Aerendil84 het volgende:

[..]

Nee, dit is voor mij absoluut de eerste keer dat ik zoiets onderneem. Maar we wilde ook eigenlijk wel een ontwerp met een hoog Dik Bruna achtig gehalte, maar dan anders. Dus gewoon lekker simpel en clean :)

[..]

Wij vinden hem allebei wel leuk zo, maar omdat het moeilijk inschatten is wat anderen ervan gaan vinden dacht ik laat ik het eens op het forum zetten, vooral omdat het de eerste keer is dat ik zoiets ga ontwerpen en er toch wel als een n00b in sta.

Al had ik niet verwacht zoveel negatieve meningen / opbouwende kritiek te krijgen.
nou zitten hier ook wel mensen met een specifieke smaak. Persoonlijk zou ik dicht bij mezelf blijven en mijn eigen smaak.
Dat gedichtje is hier bijvoorbeeld al 100 keer voorbij gekomen als toonbeeld van wansmaak. Ik vind het heel grappig dat er toch ook mensen zijn die het leuk vinden.
En ouderschap is een oefening in de mening van een ander naast je neerleggen ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131675864
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 15:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gedichtje is hier bijvoorbeeld al 100 keer voorbij gekomen als toonbeeld van wansmaak. Ik vind het heel grappig dat er toch ook mensen zijn die het leuk vinden.
Dat kan, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet all 23 delen van dit topic gelezen heb :{ ... Was een beetje aan het googelen geslagen en zag deze tekst, stuurde hem door naar mijn vrouw en die vond hem ook wel vermakelijk. Maar heb hem aan niemand anders laten lezen, had verder zoiets ook nog nooit gezien. Dus vond hem op het eerste gezicht wel origineel, dat trok me wel eigenlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 15:48 schreef Sharpdressedman het volgende:
Ik vind het wel meevallen, kaartje is niet mijn smaak maar wel leuk. Ik zou Geboorte datum etc iets omhoog brengen zodat het beter leesbaar is.

Wel eens met de rest mbt teksten, die vind ik ook minder.
De datum enz daar zat ik zelf ook al aan te denken om dat iets hoger te zetten ja en dat de tekst niks is, is ons inmiddels wel duidelijk |:( ... haha die moet echt anders :)
Twee linker handen hebben hoeft niet per se slecht te zijn... Bijvoorbeeld als je linkshandig bent!
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 16:10:05 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_131676176
Als jullie de tekst leuk vinden laat je hem toch lekker staan, je weet iig wat voor reactie's je kan verwachten ;)
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_131676307
Okee!

Je tekening is tot nu toe al best leuk geworden toch? Ik ben zelf heel perfectionistisch dus ik zou de wolk op de voorkant echt verder bijwerken bijvoorbeeld.

Het lettertype zou ik zelf niet kiezen, daar zou ik voor iets anders gaan.

De pictogrammen zijn ook een leuk detail, maar ik ben zelf voor 'less is more' en zou dus echt picto's zoeken die er heeeeel goed bijpassen of ze gewoon weglaten.

Zelfde geldt voor de tekst. Wat is belangrijk, wil je er echt op? En wat is overbodig.
Zo'n nietszeggend 'lollig' gedichtje zou ik zelf weglaten. Alleen als er echt een stukje tekst is met betekenis, dan zou ik dat erop zetten.

Het tekstje daaronder:

Tussen 13:00 en 15:00 liggen wij te rusten,
Na 21:00 zeggen wij welterusten

die vind ik wel heel leuk!

Qua kleuren gaf je zelf al aan dat ze in je originele ontwerp wat rustiger zijn, aan de andere kant vind ik zo'n paintstijl eigenlijk ook best wel grappig voor de verandering :D Maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

Stel je zelf echt de vraag:
Wat wil ik/wij absoluut op het kaartje zetten en wat is optioneel en wat is helemaal overbodig?

Neem het belangrijkste element(en) als uitgangspunt.
Dus bijv. de naam en/of dat het een meisje is.
Of bijv. de vlinders (als die voor jullie belangrijk zijn).
En ga dan een beetje puzzelen!

Zoek ook voorbeelden van wat je zelf heel mooi vindt en kijk naar wat je daar precies zo mooi van vindt. Gebruik dat dan weer om zelf te tekenen!
  zondag 29 september 2013 @ 16:24:27 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_131676713
quote:
17s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Becky, ik herken veel kaarten uit mijn eigen album. Hebben wij hetzelfde bouwjaar?
Heb hier ook alle kaarten ingeplakt :Y
Grappig, hier ook ´79 en idd ook veel dezelfde kaarten in mijn boek. :)
pi_131679610
Ik vind het een leuk, vrolijk kaartje al zou ik de kleuren iets anders doen.

Maar die teksten kunnen echt echt echt niet. Zelfs als dit jullie smaak is zijn er nog wel andere teksten te vinden, die ook heel fout zijn maar dan toch nog net iets minder dan alle teksten die slaan op de manier waarop jullie kind verwekt is.
'Hoera, het is gelukt, ik ben op mijn verjaardag geboren!' is dan vast ook iets voor jullie. Net zo flauw en fout, maar daarvan is de kans iets (maar dan ook echt iets) groter dat tenminste iemand dat nog leuk vindt.
pi_131679717
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:13 schreef bellelena het volgende:
Okee!

Je tekening is tot nu toe al best leuk geworden toch? Ik ben zelf heel perfectionistisch dus ik zou de wolk op de voorkant echt verder bijwerken bijvoorbeeld.

Het lettertype zou ik zelf niet kiezen, daar zou ik voor iets anders gaan.

De pictogrammen zijn ook een leuk detail, maar ik ben zelf voor 'less is more' en zou dus echt picto's zoeken die er heeeeel goed bijpassen of ze gewoon weglaten.

Zelfde geldt voor de tekst. Wat is belangrijk, wil je er echt op? En wat is overbodig.
Zo'n nietszeggend 'lollig' gedichtje zou ik zelf weglaten. Alleen als er echt een stukje tekst is met betekenis, dan zou ik dat erop zetten.

Het tekstje daaronder:

Tussen 13:00 en 15:00 liggen wij te rusten,
Na 21:00 zeggen wij welterusten

die vind ik wel heel leuk!

Qua kleuren gaf je zelf al aan dat ze in je originele ontwerp wat rustiger zijn, aan de andere kant vind ik zo'n paintstijl eigenlijk ook best wel grappig voor de verandering :D Maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

Stel je zelf echt de vraag:
Wat wil ik/wij absoluut op het kaartje zetten en wat is optioneel en wat is helemaal overbodig?

Neem het belangrijkste element(en) als uitgangspunt.
Dus bijv. de naam en/of dat het een meisje is.
Of bijv. de vlinders (als die voor jullie belangrijk zijn).
En ga dan een beetje puzzelen!

Zoek ook voorbeelden van wat je zelf heel mooi vindt en kijk naar wat je daar precies zo mooi van vindt. Gebruik dat dan weer om zelf te tekenen!
Bedankt, hier kan ik wel wat mee :)

en alle andere meedenkers / criticasters ook bedankt natuurlijk. Aanvankelijk was ik een beetje teleurgesteld in alle reacties. maar goed, ik had natuurlijk ook om ongezouten meningen gevraagd 8)7 En aan de andere kant, kritiek is ook wel goed. Om iets wat je nog nooit gedaan hebt in 1x goed te doen, dat valt dus niet mee!!

Zoals ik al zei, we gaan weer naar de tekentafel en eens kijken wat ik eraan ga aanpassen.
Twee linker handen hebben hoeft niet per se slecht te zijn... Bijvoorbeeld als je linkshandig bent!
pi_131681107
Wat knap dat je zo reageert!
  zondag 29 september 2013 @ 18:27:47 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131681306
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:01 schreef Aerendil84 het volgende:

[..]

Dat kan, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet all 23 delen van dit topic gelezen heb :{ ... Was een beetje aan het googelen geslagen en zag deze tekst, stuurde hem door naar mijn vrouw en die vond hem ook wel vermakelijk. Maar heb hem aan niemand anders laten lezen, had verder zoiets ook nog nooit gezien. Dus vond hem op het eerste gezicht wel origineel, dat trok me wel eigenlijk.

[..]

De datum enz daar zat ik zelf ook al aan te denken om dat iets hoger te zetten ja en dat de tekst niks is, is ons inmiddels wel duidelijk |:( ... haha die moet echt anders :)
het staat op de pagina hiervoor nog :D :o ik wist dat we het er pas nog over hadden gehad.
Maar dan nog: als het jullie smaak wél is wie zijn wij dan?

Ik vind je wel mega stoer. Super reactie. En ik hoop dat je echt iets kunt maken wat jullie smaak en humor weergeeft.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')