abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 13:52:57 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130593565
CUL / Speciaalbieren #3
CUL / Speciaalbieren #4
CUL / Speciaalbieren #5
CUL / Speciaalbieren #6
CUL / Speciaalbieren #7: pillen i.c.m. speciaalbier!
CUL / Speciaalbieren #8: Goede films & lekker bier!
CUL / Speciaalbieren #9: Laat de bocken maar weer komen
CUL / Speciaalbieren #10: Waar geuzes voor verrassingen kunnen zorgen!
CUL / Speciaalbieren #11: Bijzondere bieren drinken in je stamkroeg!
CUL / Speciaalbieren #12: Trappisten zijn lekker
CUL / Speciaalbieren #13: Westvleteren en IPA's
CUL / Speciaalbieren #14: Biertjes worden wit
CUL / Speciaalbieren #15: Zomerbieren
CUL / Speciaalbieren #16: Zomer? Bier!
CUL / Speciaalbieren #17: Fiddlin' in the Lion's Den
CUL / Speciaalbieren #18: Bock bock bock...

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!



Bierwinkels

Lekkerbier de Bierwinkel Kolkstraat 2a 8501 BT Joure

De Man van Drank Hoogstraat 54a 3011 PS Rotterdam

Bert's Bierhuis Twijnstraat 41 Utrecht

De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam

Bierwinkel Leiden Hartesteeg 9 2312 JW Leiden

Van Erp Dranken Grote Kromme Elleboog 16 Groningen
Raadhuisstraat 11 Roden

't Hopbelletje Grote Spuistraat 31, Dordrecht.

Bierwinkel Brouwerij De Molen Brouwerij de Molen Overtocht 43 2411 BT Bodegraven

Bierparadijs Wenenstraat 9 2321 Meer

De Hopduvel Coupure links 625 9000 Gent

Interessante links, o.a. recensies, bierfestivals, achtergrondinformatie

http://www.weekenddelabiere.be/
http://www.zbf.be/ (ze zijn verhuisd!)

http://www.pint.nl/
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/

http://beeradvocate.com/
http://www.ratebeer.com/

http://www.beerhunter.com/

CUL / Eigen bier brouwen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130593643
In popel, Putte, bergen op zoom en Eindhoven zitten ook (speciaal) bier winkels
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 13:55:55 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130593666
Nou ja nog twee maanden dan :P

Biernieuws
quote:
De volledige bierlijn van de Christoffel Bieren is na ruim een halfjaar weer volledig leverbaar. In januari 2013 ging de brouwerij in Roermond failliet waarna een doorstart van het biermerk plaatsvond. Op basis van de originele, authentieke recepturen worden de bieren nu gebrouwen bij de Belgische Proefbrouwerij in Lochristi.
Maarten Kruijtzer en Chris Liebau van Christoffel Speciaalbieren: “We zijn enorm blij dat we in zo’n korte tijd in staat zijn geweest om de hoge kwaliteit en uitgesproken smaakprofielen van onze Christoffel Bieren opnieuw te evenaren. Natuurlijk heeft de Proefbrouwerij in Lochristi met zeer veel expertise hier voor een belangrijk deel aan bijgedragen. Onze bieren zijn nog steeds ondergistend en ongefilterd én krijgen een hergisting op de fles. De kwaliteit en smaak zijn naar ons idee uitstekend in balans aangezien we nu een gesloten brouwproces hebben waardoor de specifieke mout- en hopsoorten nog beter tot hun recht komen dan dat ze al deden.”

Bierassortiment
Als eerste in Nederland bracht Christoffel Bier een bier op de markt dat dubbel gehopt is, het kreeg de naam Christoffel Bier. De bitterheid is 50 EBU, ter vergelijking een Nederlands pils bevat circa 20 tot 25 EBU, en kenmerkt zich door de karakteristieke hoppige smaak. Deze is verkregen door de hopsoorten Magnum, Challenger en Saaz-hop. Het tweede bier is de Christoffel Nobel, deze krijgt een extra hopbehandeling waardoor het bier veel hopgeur en -aroma bevat. De Christoffel Wijs tot slot, is een origineel amberkleurig Hefeweizen, gebrouwen met de Saaz hop uit Tsjechië. Tijdens het najaar is het bokbier, een donkerbruine dubbelbok, ook weer leverbaar op fust.

Verkrijgbaarheid
Het volledige assortiment is afgevuld op 33cl fles en 20 liter kegs en vanaf nu leverbaar via Multi Bier in Asten als exclusief distributeur voor Nederland. Vanaf oktober zullen de bieren op fles ook weer verkrijgbaar zijn bij de Mitra Slijterijen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:21:20 #4
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_130594692
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:55 schreef borisz het volgende:
Nou ja nog twee maanden dan :P

Biernieuws

[..]

Goed nieuws. Ik had nog nooit van Christoffel gehoord tot ik naar Kopenhagen verhuisde; daar hadden ze de Robertus in de supermarkt tegenover m'n kamer. En rond kerst hadden we in de universiteitsbar ook hun Winterbier. Tot ik De Molen tegenkwam was het m'n enige kennismaking met ambachtelijk gebrouwen Nederlands niet-abdijbier. Mooi dat het bier alsnog behouden blijft.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:07:58 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130628203
Nieuwe ronde


[ Bericht 77% gewijzigd door borisz op 30-08-2013 11:20:17 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_130639843
Ik vind die oesterstout echt heerlijk. En de lamme goedzak eigenlijk ook wal (sowieso een zeer degelijke brouwer)
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:35:12 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_130786528
Doe mij maar een slok van de waterloo! Heerlijk biertje!!
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:27:32 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130926596
Net op Kassa, de biertest.
1. Heineken...

Dat wisten wij al lang :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen speciaalbier maar wel een proeverijtje gedaan van bekende merken, 11 stuks
Totaal blind..

Aanstaande en ik hadden:
1 en 2 Amstel en Heineken.

Dacht dat ik Heineken goor vond maar dus niet, verbaasd bij zo erg!

Warfsteiner en Grolsch was een goed derde/vierde.
Hertog Jan ergens 8ste, Palm telde niet echt mee want dat was een totaal andere smaak.
[ afbeelding ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130927855
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Net op Kassa, de biertest.
1. Heineken...

Dat wisten wij al lang :D

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Geen speciaalbier maar wel een proeverijtje gedaan van bekende merken, 11 stuks
Totaal blind..

Aanstaande en ik hadden:
1 en 2 Amstel en Heineken.

Dacht dat ik Heineken goor vond maar dus niet, verbaasd bij zo erg!

Warfsteiner en Grolsch was een goed derde/vierde.
Hertog Jan ergens 8ste, Palm telde niet echt mee want dat was een totaal andere smaak.
[ afbeelding ]
Ik vind het toch een apart lijstje zo...

Amsel en heineken is een wereld van verschil, grolsch past qua smaak veel beter bij Amstel en Hertog Jan veel beter bij Heineken, maar het staat bij jullie dwars door elkaar heen :o
Rustig aan.
pi_130928024
Mijn AH heeft Weihenstephaner Vitus voor 99 cent de fles.
pi_130928179
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:13 schreef MCH het volgende:
Mijn AH heeft Weihenstephaner Vitus voor 99 cent de fles.
Nice! Echt een fijne weizner dat!
pi_130986857
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:13 schreef MCH het volgende:
Mijn AH heeft Weihenstephaner Vitus voor 99 cent de fles.
14.gif AH sowieso goed bezig, ook erg blij met de Ayinger's in de schappen =)



Tijd voor grote flessen!
pi_131140677
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:01 schreef Chandos het volgende:

[..]

[ afbeelding ] AH sowieso goed bezig, ook erg blij met de Ayinger's in de schappen =)

[ afbeelding ]

Tijd voor grote flessen!
ow die guldenberg is lekker! Heel verfrissend.

Daarnet nog een Black Albert gedronken, m'n alltime favourite.
Elliot brew van Struise is ook heel erg goed.
sleep-eat-drink-sleep
pi_131154138
Laatst viel het me hier op dat er geen Three Floyds bij de liquor store meer te vinden was. Toevallig zag ik vandaag wat 6-packs Alpha King staan en vroeg waarom de selectie zo gekrompen was.

En wat blijkt nou, vanwege 1 of andere maffe wet hier in Indiana mag hun bier niet meer verkocht worden, vanwege het limiet dat ze hier bereikt hebben. Dus nog wat Alpha King en Moloko Milk Stout kunnen halen, maar voor meer zou ik buiten de staat moeten zoeken. Dus in Illinois of zo. :').

En voor de verandering eens de normale Left Hand Milk Stout meegenomen, want er was geen Nitro meer.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_131161130
Ik drink nu dit:



Best goed, lichtzoetig met een goede gebrande mouten smaak (hinten van koffie en cacao) en heeft een ietwat stroperig textuur. Degelijke stout met 7,5% alc.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:56:09 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_131165425
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:42 schreef hemarookworst het volgende:
Ik drink nu dit:

[ afbeelding ]

Best goed, lichtzoetig met een goede gebrande mouten smaak (hinten van koffie en cacao) en heeft een ietwat stroperig textuur. Degelijke stout met 7,5% alc.
:D
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_131167352
Zo, vanavond maar weer eens een st. Bernardus Abt 12 open trekken.
pi_131192102
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

:D
Heb je deze ook ooit geproefd? :)
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zondag 15 september 2013 @ 22:05:29 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_131217377
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 12:14 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Heb je deze ook ooit geproefd? :)
Nee, maar het verbaast me dat ze een stout hebben. Dat vind ik wel leuk :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_131217525
Ik heb de kriek herontdekt, en wel de Lindemans kriek.
Jammer dat het zo moeilijk verkrijgbaar is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_131219772
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:07 schreef longinus het volgende:
Ik heb de kriek herontdekt, en wel de Lindemans kriek.
Jammer dat het zo moeilijk verkrijgbaar is.
Lindemans heeft meerdere kriekvarianten. Waar de verkrijgbaarheid wel ontzettend van verschild. Maar de normale kriek van Lindemans is één van de best verkrijgbare krieken in nederland. De oude kriek is weer terug van weggeweest en is inderdaad moeilijk te krijgen.
pi_131227090
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, maar het verbaast me dat ze een stout hebben. Dat vind ik wel leuk :)
Het is echt een wereld van verschil vergeleken met hun pils. Een flesje Tsingtao pils drink je echt in een teug leeg en heeft verder weinig smaak. De stout is juist andersom.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_131228096
Zo weer terug van vakantie en de volgende voor mij nieuwe bieren op:

’t IJ Natte
De Koninck
De Leckere Rode Toren
Duits & Lauret Kiem
Duvel Tripel Hop 2013 (Sorachi Ace)
Gerardus Wittems Kloosterbier Blond
Hapkin
Jopen Gerstebier
Jopen Hoppenbier
Jopen Meesterstuk 2013
Jopen Trinitas Tripel
Kaltenberg Hell
La Trappe Jubilaris
Löwenbräu LöwenWeisse Hefe-Weissbier
Malheur 6
Maredsous 10 Tripel
Struise Pannepøt - Old Monk’s Ale - Pannepeut
Texels d’Olle Grieze Weizen

De Jopen Meesterstuk en de Pannepeut waren de twee bieren die te lekker waren. :9~ De La Trappe Jubelaris was ook goed te doen. De Koninck viel me erg tegen. Die smaakte alsof het bier een paar weken in blik had gezeten.
pi_131269329
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:52 schreef avw1982 het volgende:
Zo weer terug van vakantie en de volgende voor mij nieuwe bieren op:

’t IJ Natte
De Koninck
De Leckere Rode Toren
Duits & Lauret Kiem
Duvel Tripel Hop 2013 (Sorachi Ace)
Gerardus Wittems Kloosterbier Blond
Hapkin
Jopen Gerstebier
Jopen Hoppenbier
Jopen Meesterstuk 2013
Jopen Trinitas Tripel
Kaltenberg Hell
La Trappe Jubilaris
Löwenbräu LöwenWeisse Hefe-Weissbier
Malheur 6
Maredsous 10 Tripel
Struise Pannepøt - Old Monk’s Ale - Pannepeut
Texels d’Olle Grieze Weizen

De Jopen Meesterstuk en de Pannepeut waren de twee bieren die te lekker waren. :9~ De La Trappe Jubelaris was ook goed te doen. De Koninck viel me erg tegen. Die smaakte alsof het bier een paar weken in blik had gezeten.
Ik vond de La Trappe Jubilaris goed, maar werd er niet door van m'n sokken geblazen. Het is natuurlijk een gelegenheidsbier, maar dat was Isi d'Or ook en dat vind ik meer onderscheidend vermogen hebben ten opzichte van de rest van het La Trappe assortiment. Lately is echter de enige La Trappe die ik echt regelmatig drink, de La Trappe Puur. Fijn zomerbier :)

De Duvel Tripel Hop vind ik ook een succes. Benieuwd wat de 2014 versie gaat worden.
pi_131271223
Ik had van de Jubelaris ook wel meer verwacht. Helemaal omdat het een soort combi is zeggen ze van de Dubbel en de Isi d'Or. De twee favoriete bieren van La Trappe voor mij.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 september 2013 @ 09:11:31 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131373566
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_131379486
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:55 schreef Chinless het volgende:
In popel, Putte, bergen op zoom en Eindhoven zitten ook (speciaal) bier winkels
als je dan toch in BoZ bent, ga dan gelijk door naar Essen. veel meer keus en veel goedkoper.
pi_131391738
La trappe jubelaris gehaald, is die fles er ook in kleine variant?
Rustig aan.
pi_131399951
Wie gaat er trouwens naar het bierfestival in Bodegraven komende week (27-28 September) bij Brouwerij de Molen? Ik ga zaterdag (ik moet helaas werken op vrijdag). Mogelijk een idee voor een meet?
pi_131411566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:21 schreef kingtoppie het volgende:
La trappe jubelaris gehaald, is die fles er ook in kleine variant?
nee.
pi_131412802
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:07 schreef longinus het volgende:
Ik heb de kriek herontdekt, en wel de Lindemans kriek.
Jammer dat het zo moeilijk verkrijgbaar is.
Je zou Kriek Boon eens moeten proberen. Zelf vind ik Lindemans een beetje weg hebben van kersensnoepjes. Zeker niet slecht, maar zoet en een beetje te weinig verfijnd.

Boon is niet zoet, eerder beetje zurig, maar echt wel véél beter van smaak. Krieken zijn ook gewoon zure kersen.
pi_131439227
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:21 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Je zou Kriek Boon eens moeten proberen. Zelf vind ik Lindemans een beetje weg hebben van kersensnoepjes. Zeker niet slecht, maar zoet en een beetje te weinig verfijnd.

Boon is niet zoet, eerder beetje zurig, maar echt wel véél beter van smaak. Krieken zijn ook gewoon zure kersen.
ach miss vindt hij dat zure helemaal niet lekker.
mn vriendin houd ook van de zoete kriekjes (in het bijzonder de st louis 3,5%), maar totaal niet van de zure (zoals ze eigenlijk horen).

onze bescheiden voorraad kast trouwens:

je blijft elke keer weer mooi en speciaal bier vinden.... drinken lijkt soms ook zonde als ik een nieuwe aanwinst heb gevonden haha
pi_131439411
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 13:32 schreef mckroket het volgende:

[..]

ach miss vindt hij dat zure helemaal niet lekker.
mn vriendin houd ook van de zoete kriekjes (in het bijzonder de st louis 3,5%), maar totaal niet van de zure (zoals ze eigenlijk horen).

onze bescheiden voorraad kast trouwens:
[ afbeelding ]
je blijft elke keer weer mooi en speciaal bier vinden.... drinken lijkt soms ook zonde als ik een nieuwe aanwinst heb gevonden haha
Rechtsonder _O_
De rest trouwens ook wel
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 september 2013 @ 04:21:00 #34
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_131502799
Vorig jaar de boot gemist (is meestal binnen een paar uur uitverkocht), maar dit jaar is het gelukt: Sartori Harvest IPA van Driftwood. Uitermate lekkere IPA, misschien de (lokale) hype niet hélemaal waard maar toch de moeite waard.

pi_131520455
Ik zag de bockbieren alweer in de supermarkt staan :O Is dat niet een beetje vroeg?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 25 september 2013 @ 00:39:02 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_131539196
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:05 schreef Waffle het volgende:
Ik zag de bockbieren alweer in de supermarkt staan :O Is dat niet een beetje vroeg?
Valt nog mee.
Vorig jaar halverwege september. De ongeschreven regel is 1 oktober.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_131580405
die regel was al dan niet geschreven, of het betrof in ieder geval wel een gentlemens agreement.
deze is nu verbroken.

er zijn ook 50cc bockbieren in blik.... ik neem aan dat je dan met 2 man een glas uitschenkt? of verwachten ze dat je in je eentje zo`n blik naar binnen giet?
pi_131580653
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 13:32 schreef mckroket het volgende:

[..]

ach miss vindt hij dat zure helemaal niet lekker.
mn vriendin houd ook van de zoete kriekjes (in het bijzonder de st louis 3,5%), maar totaal niet van de zure (zoals ze eigenlijk horen).

onze bescheiden voorraad kast trouwens:
[ afbeelding ]
je blijft elke keer weer mooi en speciaal bier vinden.... drinken lijkt soms ook zonde als ik een nieuwe aanwinst heb gevonden haha
:9

Ziet er goed uit mckroket! Velen toch al wel geproefd. De westvleteren staat alleen nog wel op mijn verlanglijstje. Nog niet aan kunnen komen hier in de omgeving. En om nou helemaal naar westvleteren te rijden...
pi_131585394
ik ga maandag weer naar Vleteren. heb vandaag gebeld, was na 10 min al (!!!!!!!) aan de lijn!
dan kunnen ze weer een beetje rijpen :D voor mij is het precies 2 uur rijden enkele reis.. het kost dus wel wat benzine, ik weet eigenlijk niet zo goed of het het waard is. het is absoluut topbier dat wel. maar het mythische sfeertje wat om zo`n biertje hangt maakt het de kosten dan wel waard denk ik.
ik maak er ook gewoon een dagje uit van. miss nog ff langs de bernardus brouwerij, struise brouwerij is helaas alleen op zaterdags open :(
pi_131585648
btw als je achel extra bruin ergens kan vinden, gelijk meenemen! (is alleen in 75cc). dat spul is erg lekker!
pi_131592898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:21 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Je zou Kriek Boon eens moeten proberen. Zelf vind ik Lindemans een beetje weg hebben van kersensnoepjes. Zeker niet slecht, maar zoet en een beetje te weinig verfijnd.

Boon is niet zoet, eerder beetje zurig, maar echt wel véél beter van smaak. Krieken zijn ook gewoon zure kersen.
Ik ben het met je eens, maar zuur is iets wat niet veel mensen trekken. Hetzelfde geldt voor geuze trouwens.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:10 schreef mckroket het volgende:
ik ga maandag weer naar Vleteren. heb vandaag gebeld, was na 10 min al (!!!!!!!) aan de lijn!
dan kunnen ze weer een beetje rijpen :D voor mij is het precies 2 uur rijden enkele reis.. het kost dus wel wat benzine, ik weet eigenlijk niet zo goed of het het waard is. het is absoluut topbier dat wel. maar het mythische sfeertje wat om zo`n biertje hangt maakt het de kosten dan wel waard denk ik.
ik maak er ook gewoon een dagje uit van. miss nog ff langs de bernardus brouwerij, struise brouwerij is helaas alleen op zaterdags open :(
Struise brouwers zijn komende vrijdag en zaterdag ook aanwezig in Bodegraven; op het bierfestival van brouwerij de Molen.
  donderdag 26 september 2013 @ 20:20:32 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131596507
:D Ik kom morgen toevallig langs Joure... en had al even besloten dat ik wat biertjes ging halen.

Wat op mijn lijst staat :

7 deugden bezig + bij
7 deugeden scherp + zinnig
7de hemel donder
Scheldebrouwerij Lamme goedzak
Jopen Malle babbe
Klein duimpje weizen rauch

Zat ook even naar de maallust te kijken (paar keer gehad, heerlijke bieren) maar die zijn daar vrij prijzig. Die zijn bij de mitra in Meppel goedkoper. Dus daar ook maar langs :+

Maallust :

De kolonist
De vagebond
De weldoener
De veldwachter

:D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 29 september 2013 @ 02:37:34 #43
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_131664930
Het pumpkin beer seizoen is weer in volle glorie losgebarsten. Ik ben er niet een hele grote fan van, nootmuskaat in mijn bier, maar sommige varianten zijn best goed binnen te houden.

De namen zijn trouwens wel vaak beter dan het bier; Granville Island The Pumpkining, Parallel 49 Schadenfreude, Phillips Crookeder Tooth en zo.
  maandag 30 september 2013 @ 12:15:40 #44
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_131704923
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 02:37 schreef GoCanucksGo het volgende:
Het pumpkin beer seizoen is weer in volle glorie losgebarsten. Ik ben er niet een hele grote fan van, nootmuskaat in mijn bier, maar sommige varianten zijn best goed binnen te houden.

De namen zijn trouwens wel vaak beter dan het bier; Granville Island The Pumpkining, Parallel 49 Schadenfreude, Phillips Crookeder Tooth en zo.
Ik vond de Southern Tier Pumking en de Hoppin' Frog Frog's Hollow Pumpkin Ale best wel heel goed te drinken. Aan de andere kant was de Nøgne Ø Pumpkin Ale niet te zuipen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_131740467
wel leuk allemaal hoor, maar waar zou je dat in godsnaam moeten halen? van over de oceaan is sowieso erg duur, en ook niet of nauwelijks te verkrijgen. of zit ik fout?
pi_131740737
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:49 schreef mckroket het volgende:
wel leuk allemaal hoor, maar waar zou je dat in godsnaam moeten halen? van over de oceaan is sowieso erg duur, en ook niet of nauwelijks te verkrijgen. of zit ik fout?
Curchulain koopt veel in Barcelona, dus ja, dat is lastig. Maar de bierkoning in amsterdam en andere bierspeciaalzaken hebben wel veel amerikaans bier. Dus daar zou je eens kunnen kijken.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:20:46 #47
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_131742898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:59 schreef portie het volgende:

[..]

Curchulain koopt veel in Barcelona, dus ja, dat is lastig. Maar de bierkoning in amsterdam en andere bierspeciaalzaken hebben wel veel amerikaans bier. Dus daar zou je eens kunnen kijken.
Ik koop nagenoeg alles in BCN, maar heel veel wat hier verkocht wordt, is via Bier & Co geïmporteerd. Het wordt zachtjesaan wel minder, maar als ik het hier kan kopen en het is niet Spaans, dan is het vrijwel zeker in Nederland ook verkrijgbaar.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_131780361
De helft van de groupon bestelling is binnen ^O^

  † In Memoriam † woensdag 2 oktober 2013 @ 16:16:27 #49
91830 MaximusTG
pi_131780650
Wow, lekker!

Heb vanmiddag zelf ook paar speciaalbiertjes bij de slijter gehaald voor het bezoek vanavond. Zondag 22 september was hier in Enschede trouwens een "bierfestival" (vrij kleinschalig wel). Bij lokale horecagelegenheid. Mooi terras, statafels, live band. Stuk of 10 hobby/kleinschalige brouwerijtjes. Kon je steeds voor een munt een glas halen. Heel wat biertjes geproefd!

Voor vanavond heb ik

2x Kompaan 45
2x Jopen Hoppenbier
2x Dochter van de Korenaar Noblesse

Verder nog wat van dat nieuwe bier van Grolsch, Kornuit.
En gewoon Grolsch, maar das niet speciaal ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 17:57:40 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131783537
Mijn oktoberfestpakket is ook gekomen.
5x5 oktoberfestbier. Met een pul van een liter :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 oktober 2013 @ 18:51:21 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_131785120

En dan van alle biertjes dus 5x :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_131806413
La Trappe Bockbier is (net als alle andere bockbieren) bij de AH in de aanbieding. Lekkahh :)
  donderdag 3 oktober 2013 @ 12:34:08 #53
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_131806490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:31 schreef Chandos het volgende:
La Trappe Bockbier is (net als alle andere bockbieren) bij de AH in de aanbieding. Lekkahh :)
mijn appie had het niet :{
vorige week wel voor 2,99 per 6 Brand en Amstel gekocht bij Dirk.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_131806541
De AH waar wij onze exportvoorraad aanvulden had 't helaas ook niet :(

Wel een brand bock meengenomen!
Ja doei.
pi_131806878
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 17:57 schreef borisz het volgende:
Mijn oktoberfestpakket is ook gekomen.
5x5 oktoberfestbier. Met een pul van een liter :P.
Ik wacht met smart op m'n 25 pilsjes. Had ook wel zin gehad in oktoberfest bier maar 75 flesjes werd wat te gortig, dus maar voor afwisseling gegaan
pi_131812398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:34 schreef Againzender het volgende:

[..]

mijn appie had het niet :{
vorige week wel voor 2,99 per 6 Brand en Amstel gekocht bij Dirk.
Bummer! Het staat ook niet in hun app, maar de AH XL bij mij in de buurt had ze wel en ook opgenomen in de actie. Maar wellicht is de manager in charge een bierenthousiast, want de selectie is best okay - ze kwamen deze zomer bijvoorbeeld opeens op de proppen met Ayinger, een hele fijne weizener.
pi_131842100
ze zijn fucking nice.
pi_131927824
Zijn er mensen hier die deelnemen aan 'trades' in bieren? Ik weet dat er via websites als ratebeer, beeradvocate, reddit een levendige ruilhandel is, maar deze lijkt met name op Amerika te zijn gericht. Ik vroeg me af of er ook een meer Nederlands gerichte gemeenschap was.

e: voor de duidelijkheid, ik begrijp dat het weinig zinvol is om te ruilen in flesjes goed verkrijgbaar bier zoals Westmalle. Zelf rij ik af en toe richting België voor met name bieren van spontane gisting. Deze zijn minder goed verkrijgbaar in Nederland.
pi_131928844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:51 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
En dan van alle biertjes dus 5x :P
Jammer dat de flesjes geen liter zijn he! De mass, het enige juiste formaat O+
pi_131932104
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:06 schreef Loldor het volgende:
Zijn er mensen hier die deelnemen aan 'trades' in bieren? Ik weet dat er via websites als ratebeer, beeradvocate, reddit een levendige ruilhandel is, maar deze lijkt met name op Amerika te zijn gericht. Ik vroeg me af of er ook een meer Nederlands gerichte gemeenschap was.

e: voor de duidelijkheid, ik begrijp dat het weinig zinvol is om te ruilen in flesjes goed verkrijgbaar bier zoals Westmalle. Zelf rij ik af en toe richting België voor met name bieren van spontane gisting. Deze zijn minder goed verkrijgbaar in Nederland.
Helaas is het illegaal om alcohol te versturen in en naar amerika. Maar dat is je misschien al wel bekend. Vaak wordt er dan verstuurd met "lab equipment".

En nog een spontane gisting liefhebber, mooi :)
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:26:01 #61
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_131932577
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:09 schreef portie het volgende:

[..]

Helaas is het illegaal om alcohol te versturen in en naar amerika. Maar dat is je misschien al wel bekend. Vaak wordt er dan verstuurd met "lab equipment".

En nog een spontane gisting liefhebber, mooi :)
Over spontane gisting gesproken, afgelopen zaterdag heb ik de HORAL Oude Geuze Mega Blend op. Editie 2013, dat wel. Een buitengewoon lekkere geuze.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:43:01 #62
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_131932996
(Speciaal)bier topic! :D

Mijn toppers blijven Trippel Karmeliet, Chimay Blauw en Gouden Carolus Hopsinjoor.
Voor pils zweer ik bij Heineken.
pi_131933600
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 12:09 schreef portie het volgende:

[..]

Helaas is het illegaal om alcohol te versturen in en naar amerika. Maar dat is je misschien al wel bekend. Vaak wordt er dan verstuurd met "lab equipment".

En nog een spontane gisting liefhebber, mooi :)
Ik doel ook eigenlijk op ruilen binnen EU of NL. Misschien is het wel niets, maar ik vroeg me gewoon af of iets dergelijks bestond en of het wat voor mij zou zijn.

Inderdaad in de loop der jaren is de aandacht bij mij van de wat zwaardere Belgische bieren naar Lambieken gegaan. Wel drink ik alleen maar 'oude' geuze / lambiek / kriek en aanverwanten.
  maandag 7 oktober 2013 @ 15:19:28 #64
408930 Chandos
The General
pi_131937378
Gouden Draak in de aanbieding bij de Lidl, 4 voor 4,50. Goeie deal voor de liefhebber mesays.
pi_131943876
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:06 schreef Loldor het volgende:
Zijn er mensen hier die deelnemen aan 'trades' in bieren? Ik weet dat er via websites als ratebeer, beeradvocate, reddit een levendige ruilhandel is, maar deze lijkt met name op Amerika te zijn gericht. Ik vroeg me af of er ook een meer Nederlands gerichte gemeenschap was.

e: voor de duidelijkheid, ik begrijp dat het weinig zinvol is om te ruilen in flesjes goed verkrijgbaar bier zoals Westmalle. Zelf rij ik af en toe richting België voor met name bieren van spontane gisting. Deze zijn minder goed verkrijgbaar in Nederland.
Yes!!! Doe min 1 trade in de maand richting de US!!! Heb ook wel US beers voor een trade als je die zoekt! ! ben ook een zure liefhebber!! Zoek met maar op op ratebeer of beeradvocate!!!
pi_131948245
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:47 schreef andrejes het volgende:

[..]

Yes!!! Doe min 1 trade in de maand richting de US!!! Heb ook wel US beers voor een trade als je die zoekt! ! ben ook een zure liefhebber!! Zoek met maar op op ratebeer of beeradvocate!!!
Wat moet ik me daar bij voorstellen, kost dat niet veel geld in verzendkosten? Als ik je 'cellar' op ratebeer bekijk denk ik dat we veel overlap in voorraad hebben.... goede smaak dus ;)
pi_131950543
Ik heb het glas van Delirium gekocht :D. Lekker biertje met een heel leuk glas.

  dinsdag 8 oktober 2013 @ 16:38:52 #68
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_131973391
Aanstaande zondag weer bokbierdag in Zutphen ^O^
pi_131997049
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:31 schreef Loldor het volgende:

[..]

Wat moet ik me daar bij voorstellen, kost dat niet veel geld in verzendkosten? Als ik je 'cellar' op ratebeer bekijk denk ik dat we veel overlap in voorraad hebben.... goede smaak dus ;)
De verzendkosten naar de US voor een doos onder de 10 eur zijn 58 eur! Hier kunnen 5 grote flessen in en 1 33cl. Dus best prijzig! Maar je krijg wel bieren terug die een hoger waarde hebben hier in nederland. Die ik ook nooit zal kosten in NL. Sommige zijn wel rond de 100 eur per fles.
Dan trade ik er wel voor een betaal gem. 20 eur voor een fles of je rekend dat je eigen fles rond de 10 eur ligt!
pi_132002737
maar met alle respect maar het enige wat ik zal gaan missen (mits het zover komt) is de extra bruin.. super lekker bier!.. de normale 8en en 5jes die op tap daar zijn te krijgen vind ik ronduit vies. zonder gekheid, voor het eerst in mijn leven heb ik een biertje laten staan toen ik de bruine 5 bij Achel dronk… desalniettemin heel erg zonde natuurlijk voor de mensen die het wel liefhebben.

iemand hier die wel fan is van de bieren van Achel?

trouwens vind ik het wel raar dat de extra bruin echt buitencategorie is voor mij maar dat ik de andere bieren ronduit vies vind..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:19 #72
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_132064777
Vanmiddag weer eens naar Roden en Veenhuizen, eens kijken of ze nog wat moois hebben.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_132065105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:16 schreef mckroket het volgende:
maar met alle respect maar het enige wat ik zal gaan missen (mits het zover komt) is de extra bruin.. super lekker bier!.. de normale 8en en 5jes die op tap daar zijn te krijgen vind ik ronduit vies. zonder gekheid, voor het eerst in mijn leven heb ik een biertje laten staan toen ik de bruine 5 bij Achel dronk… desalniettemin heel erg zonde natuurlijk voor de mensen die het wel liefhebben.

iemand hier die wel fan is van de bieren van Achel?

trouwens vind ik het wel raar dat de extra bruin echt buitencategorie is voor mij maar dat ik de andere bieren ronduit vies vind..
Ik vind ook alleen de Achel extra bruin echt lekker van Achel, de andere bieren niet vies maar heb dan liever een andere trappist.

Wel een gemis voor de bierwereld. Zonde als dit verdere gevolgen gaat hebben voor Achel (bier) en het klooster.
pi_132066939
Niemand zegt dat ze stoppen met brouwen, alleen dat er een brouwmeester van ze het klooster verlaat. De bierschuur bij de achelse kluis is wel relaxed, werk er vlakbij dus ga er regelmatig heen (mooie omgeving ook), de achelse bieren zelf vind ik niet top.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_132068111
voorlopig brouwen ze nog ja. maar er schijnen nog maar een stuk of 5 oude monniken te leven dus heel lang zal het niet duren voordat het trappist logo verdwijnt. het bier hoeft nooit te verdwijnen als iemand dat recept overneemt.
pi_132082924
Kent iemand hier Bosbier (uit België)? Paar jaar terug een Belgische op vakantie over horen praten, klonk heel lekker :'), maar nooit gehad en volgens mij ook niet in NL verkrijgbaar (zover ik weet dan)...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:04:09 #77
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132094948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:19 schreef mckroket het volgende:
voorlopig brouwen ze nog ja. maar er schijnen nog maar een stuk of 5 oude monniken te leven dus heel lang zal het niet duren voordat het trappist logo verdwijnt. het bier hoeft nooit te verdwijnen als iemand dat recept overneemt.
Er zal een reden zijn waarom Achel nu onder Westmalle valt, en het kan zijn dat dat is omdat de Kluis een te kleine gemeenschap heeft.

Het trappistenstempel zou behouden kunnen blijven als de Achelbieren in Westmalle gebrouwen zouden gaan worden...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:32:35 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_132110131
Proost!

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_132110687
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Kent iemand hier Bosbier (uit België)? Paar jaar terug een Belgische op vakantie over horen praten, klonk heel lekker :'), maar nooit gehad en volgens mij ook niet in NL verkrijgbaar (zover ik weet dan)...
jazeker! dit bier hoort toe aan onze 'vaste' bier voorraad. niet voor mij, maar voor mijn vriendin. dit bier is 4,5% en smaakt eigenlijk gewoon naar cassis (volgens mijn eenvoudige smaakpapillen).
we hebben een flinke tijd gezocht naar het bijbehorende glas, nergens te vinden, werkelijk nergens (zelfs niet bij de hopduvel), tot we met stomheid geslagen een hele lading met glazen tegenkwamen bij de Achelse kluis! (op doortocht op vakantie in Duitsland)

wij kopen dit bier altijd bij De Caigny, Essen, België. voor ons is dit 20 min rijden. wij zien dit bier wel vaak terug in de meeste bierhandels in België, in Nederland ben ik het inderdaad nog nooit tegen gekomen.
pi_132117407
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:52 schreef mckroket het volgende:

[..]

jazeker! dit bier hoort toe aan onze 'vaste' bier voorraad. niet voor mij, maar voor mijn vriendin. dit bier is 4,5% en smaakt eigenlijk gewoon naar cassis (volgens mijn eenvoudige smaakpapillen).
we hebben een flinke tijd gezocht naar het bijbehorende glas, nergens te vinden, werkelijk nergens (zelfs niet bij de hopduvel), tot we met stomheid geslagen een hele lading met glazen tegenkwamen bij de Achelse kluis! (op doortocht op vakantie in Duitsland)

wij kopen dit bier altijd bij De Caigny, Essen, België. voor ons is dit 20 min rijden. wij zien dit bier wel vaak terug in de meeste bierhandels in België, in Nederland ben ik het inderdaad nog nooit tegen gekomen.
Ah...ik woon niet zo dicht bij de Belgische grens helaas, maar goed om te weten :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:52:08 #81
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132120516
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:32 schreef popolon het volgende:
Proost!

[ afbeelding ]
FBS bij de conference series... Imperial stout bij de World Series? Mits de Tigers het halen natuurlijk ;)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:53:15 #82
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132120549
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:52 schreef mckroket het volgende:

[..]

jazeker! dit bier hoort toe aan onze 'vaste' bier voorraad. niet voor mij, maar voor mijn vriendin. dit bier is 4,5% en smaakt eigenlijk gewoon naar cassis (volgens mijn eenvoudige smaakpapillen).
we hebben een flinke tijd gezocht naar het bijbehorende glas, nergens te vinden, werkelijk nergens (zelfs niet bij de hopduvel), tot we met stomheid geslagen een hele lading met glazen tegenkwamen bij de Achelse kluis! (op doortocht op vakantie in Duitsland)

wij kopen dit bier altijd bij De Caigny, Essen, België. voor ons is dit 20 min rijden. wij zien dit bier wel vaak terug in de meeste bierhandels in België, in Nederland ben ik het inderdaad nog nooit tegen gekomen.
Is dat het bosbier van Sint Jozef of het Vijlense Bosbier van Grain d'Orge?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 13 oktober 2013 @ 18:31:59 #83
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_132130639
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef Curchulain het volgende:

[..]

FBS bij de conference series... Imperial stout bij de World Series? Mits de Tigers het halen natuurlijk ;)
Dan wordt het Kentucky Breakfast Stout. ;) Die's zelfs in Michigan moeilijk te vinden. Tigers zijn goed op weg in ieder geval.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_132152322
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:53 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Is dat het bosbier van Sint Jozef of het Vijlense Bosbier van Grain d'Orge?
sint jozef.
ik nam aan dat ze het daar over had, nog nooit van een ander bosbier gehoord namelijk :P

bovendien vroeg een vrouw het... makes sense dacht ik haha (ik ben helemaaal niet bevooroordeeld :P)
pi_132152369
edit:error
pi_132152393
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:34 schreef mckroket het volgende:

[..]

sint jozef.
ik nam aan dat ze het daar over had, nog nooit van een ander bosbier gehoord namelijk :P

bovendien vroeg een vrouw het... makes sense dacht ik haha (ik ben helemaaal niet bevooroordeeld :P)
In Belgenland drinken vrouwen toch lekker bier mee :)
Nederlandse vrouwen hebben er een mannen idee bij oid.
Rustig aan.
pi_132153887
http://www.tridaine.be/red-de-tridaine/

Rochefort in de rats vanwege uitbreiding van een nabijgelegen kalksteengroeve die de bron van Rochefort kan vervuilen. Je kunt ze steunen met de petitie.
pi_132180962
Afgelopen weekend heeft van Moll zijn deuren geopend in het centrum van Eindhoven. http://vanmolleindhoven.nl/

Zaterdagavond met 2 vrienden wat gaan drinken. Mooie zaak met goed bier! Ze hebben 6 bieren van zichzelf op tap en nog 2 van zichzelf op fles. Verder hebben ze nog 6 andere bieren van microbrouwerijen op tap en nog -tig flessen...en niet de minste!! Vooral de Extase (DIPA) van Dochter van de Koorenaar was erg lekker! De bieren van zichzelf zijn ook erg goed de vanille stout en hun trippel (scheepsrecht) waren top!

Zeker een aanrader om eens wat te gaan proeven!
pi_132181175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:08 schreef Nikos1986 het volgende:
Afgelopen weekend heeft van Moll zijn deuren geopend in het centrum van Eindhoven. http://vanmolleindhoven.nl/

Zaterdagavond met 2 vrienden wat gaan drinken. Mooie zaak met goed bier! Ze hebben 6 bieren van zichzelf op tap en nog 2 van zichzelf op fles. Verder hebben ze nog 6 andere bieren van microbrouwerijen op tap en nog -tig flessen...en niet de minste!! Vooral de Extase (DIPA) van Dochter van de Koorenaar was erg lekker! De bieren van zichzelf zijn ook erg goed de vanille stout en hun trippel (scheepsrecht) waren top!

Zeker een aanrader om eens wat te gaan proeven!
Top! Bedankt voor de tip man, heb de Baron en de Bierprof ondertussen wel gezien en het ziet er naar uit dat ze mooie biertjes hebben. Zelfde gasten als die Oldskool brouwerij of niet?
pi_132183892
Nee, volgens mij zijn Oldskool andere gasten. Zo ver ik weet is van Moll nog maar een half jaartje aan het brouwen.

Op de site van van Moll is de bierlijst niet up to date. Op ratebeer kun je de bieren vinden die ze op dit moment hebben van zichzelf: http://www.ratebeer.com/brewers/van-moll/17307/
pi_132232400
Schandalig wat de grootste brouwer van ons land voor de diverse Bocken op fust vraagt dit jaar... En wie krijgt de schuld van de consument voor de verkoopprijs?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 oktober 2013 @ 18:43:30 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132233949
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:44 schreef maulibu het volgende:
Schandalig wat de grootste brouwer van ons land voor de diverse Bocken op fust vraagt dit jaar... En wie krijgt de schuld van de consument voor de verkoopprijs?
sowieso rekenen alle grote brouwers teveel voor de tapbieren....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_132234600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

sowieso rekenen alle grote brouwers teveel voor de tapbieren....
Maar meer dan ¤ 4,20 per liter gaat echt alle perken te buiten.
pi_132242558
Ik heb net een Orval gehad. Opvallend Trappisten bier. Je proeft toch echt dat het met een andere schimmel is gebrouwen, heel "aards". Of zoals ze zeggen, "horse blanket" :P.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:42:40 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_132246761
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:06 schreef Apostrof het volgende:
Ik heb net een Orval gehad. Opvallend Trappisten bier. Je proeft toch echt dat het met een andere schimmel is gebrouwen, heel "aards". Of zoals ze zeggen, "horse blanket" :P.
schimmel? oh, wacht even, iets met horse...

maar Orval heeft lekker bier, mooie bitterheid. Ben er in 1999 na afloop van de zonsverduistering geweest, zij zaten ook in het totale eclips deel. Stervensdruk natuurlijk, maar leuk er even geweest te zijn geweest, en natuurlijk even een licht biertje gedronken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:01:52 #96
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132253917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:42 schreef Againzender het volgende:

[..]

schimmel? oh, wacht even, iets met horse...

maar Orval heeft lekker bier, mooie bitterheid. Ben er in 1999 na afloop van de zonsverduistering geweest, zij zaten ook in het totale eclips deel. Stervensdruk natuurlijk, maar leuk er even geweest te zijn geweest, en natuurlijk even een licht biertje gedronken.
Een licht biertje, goede keuze in het donker ;)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_132284779
Heeft er iemand dit bier al gedronken?



Schijnt uit (omgeving?) Delft te komen en nieuw te zijn..
Heb het nieuws van deze aardige site:

http://bier.blog.nl/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:29:29 #98
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132286576
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 03:19 schreef Godshand het volgende:
Heeft er iemand dit bier al gedronken?

[ afbeelding ]

Schijnt uit (omgeving?) Delft te komen en nieuw te zijn..
Heb het nieuws van deze aardige site:

http://bier.blog.nl/
Is dat van Klein Duimpje? Die zitten in Hillegom.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_132292892
Nee, het is van een Delftenaar die geprobeerd heeft om klassieke Delftse bieren opnieuw te brouwen. Hij brengt een hele serie aan bieren uit, die hier en daar in Delft verkocht worden. Ik vond het Kuyte bier erg lekker, vrij complexe smaak, maar niet echt bitter.

[ Bericht 0% gewijzigd door seventhseagulll op 18-10-2013 18:31:29 ]
pi_132297745
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:29 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Is dat van Klein Duimpje? Die zitten in Hillegom.
Nee, Delfts Kuyt bier, als je goed kijkt zie je "Delft" ook op het etiket op de foto staan...
Edit: Die hierboven weet er al meer van zie ik :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:54:23 #102
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_132314266
Texels Bock _O_
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:48:10 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132333278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:54 schreef n00b13 het volgende:
Texels Bock _O_
Stormbock! :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:48:59 #104
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132333324
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:22 schreef EllaN het volgende:
Ik heb het glas van Delirium gekocht :D. Lekker biertje met een heel leuk glas.

[ afbeelding ]
Ik twijfel tussen die en de la guillotine, voor een vriend van me. Hij houdt van stouts met name.... welke zou je kiezen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Designer zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:49:01 #105
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_132333330
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Stormbock! :Y
:9
🐙
  Designer zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:50:29 #106
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_132333407
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik twijfel tussen die en de la guillotine, voor een vriend van me. Hij houdt van stouts met name.... welke zou je kiezen?
Nocturnum.
🐙
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:51:13 #107
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132333456
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:50 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Nocturnum.
Ja, die hebben ze niet :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Designer zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:34:24 #108
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_132335737
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, die hebben ze niet :')
Das kut. Niets mis met Guillontine dan hoor.
🐙
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:38:33 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132335972
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:34 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Das kut. Niets mis met Guillontine dan hoor.
Oke! Nemen we die. Dank u zeer!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_132344149
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik twijfel tussen die en de la guillotine, voor een vriend van me. Hij houdt van stouts met name.... welke zou je kiezen?
Ik heb La Guillotine nog nooit gedronken..
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 oktober 2013 @ 14:37:18 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132358142
http://bier.blog.nl/biers(...)te-bockbieren-bekend
quote:
Gisteren vond de wedstrijd Lekkerste Bockbier van Nederland plaats dit jaar bij Brouwerij ‘t IJ. De sfeer zat er weer goed in en alle records werden gebroken. Zo deden er dit jaar 49 Nederlandse bockbieren mee en jureerden maar liefst 139 bierliefhebbers alle bieren. Het leuke van deze wedstrijd is dat ‘t hier gaat om wat de consument het lekkerste vindt. Uiteraard een belangrijke graadmeter voor de bockbier verkoop. De bieren worden dus verder niet technisch ontleed. Uit de reacties blijkt toch dat biergenieters prima in staat zijn om te beoordelen of een bier technisch goed of minder goed in elkaar zit. Ze kunnen het niet benoemen maar geven een oordeel ’lekker’ of ’niet lekker’ in de vorm van een cijfer. Dit jaar een keer heel veel nieuwe finalisten in de top zes! Leuk voor de wedstrijd maar ook voor de brouwerijen! Zoals aangekondigd heb ik een mooie reportage gemaakt met interviews met de winnaars! Het werden prachtige emotionele beelden. Morgen is de video onder dit bericht te vinden! Nu de winnaars!
Standaard bock
1. Brouwerij Rodenburg, IJsselbock
2. La Trappe Bockbier
3. Gulzige Gans, Bockige Bock
4. Amstel Bock
5. Texels Bock
6. Burg Herfstbock

Zware (alcoholisch) bocken
1. Emelisse Imperial Dubbelbock
2. Brouwerij Rodenburg, Bronckhorster Dubbelbock
3. Brouwerij Lindeboom, Gouverneur Dubbelbock
4. Zeeburg Dubbelbok
5. Jopen Johannieter
6. SNAB IJsbok
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:18:15 #112
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_132369964
quote:
En? Wat heb je allemaal geproefd?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:22:47 #113
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_132370186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:29 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Is dat van Klein Duimpje? Die zitten in Hillegom.
Het is van Aad van der Hoeven. Aad laat het bij Klein Duimpje brouwen.

quote:
4s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:59 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee, Delfts Kuyt bier, als je goed kijkt zie je "Delft" ook op het etiket op de foto staan...
Edit: Die hierboven weet er al meer van zie ik :D

Zie boven. Dat er Delfts op staat zegt helemaal niets tegenwoordig ;)
Delft kent eigenlijk maar 1 of 2 brouwerijtjes en die zijn bij lange na niet groot genoeg voor die volumes :)

-edit- overigens bestaat het bier al een aantal jaren. "Delfts Kuitbier" is wél nieuw(van dit jaar) :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:03:23 #114
408930 Chandos
The General
pi_132392430


Leuke winkel, dat Flink Gegist in Delft! 14.gif
pi_132395341
Die IPA van de rooie dop is echt heerlijk, bijna net zo goed als die van 't IJ... Dochter van de Korenaar is ook erg lekker. Die white IPA ziet er ook interessant uit zeg :9
ze zijn fucking nice.
pi_132404615
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En? Wat heb je allemaal geproefd?
Chouffe Bock 666 (absolute aanrader)
4 granen Jopen Bok (bah)
Steenbrugge Abdij Bock (lekker pittig!)
Hertog Jan Bock (ook lekker)
Paulaner Salvator (op dat moment proefde ik geen verschil meer)
pi_132425671
de 4 granen bok van jopen vond ik vorig jaar met grote afstand de lekkerste! Lekker moutig en zwaar van smaak. Niet die zoete meuk van de meeste bockbieren (ben eigenlijk geen bockbier fan)
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_132442619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 10:55 schreef WJMW het volgende:
de 4 granen bok van jopen vond ik vorig jaar met grote afstand de lekkerste! Lekker moutig en zwaar van smaak. Niet die zoete meuk van de meeste bockbieren (ben eigenlijk geen bockbier fan)
Klopt, het ging enigszins richting een stout. Ik knap zelf ook nogal af bij zoete bokbieren.
pi_132443349
Ik kom pas net kijken in de wereld van speciaalbieren, maar vond de Texelse Bock ook erg lekker. Voor de rest nog niet zoveel bockbieren geprobeerd, maar zeker voor herhaling vatbaar.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_132471198
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:33 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Paulaner Salvator (op dat moment proefde ik geen verschil meer)
Die is best lekker :Y
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:45:58 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132474475


Ben benieuwd of ik die hel en verdoemenis wat vind.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:59 #123
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132477064
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:45 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd of ik die hel en verdoemenis wat vind.
Als je van chocola en koffie houdt, dan zit het wel snor met H&D.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Designer woensdag 23 oktober 2013 @ 17:20:30 #124
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_132480472
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:45 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Ben benieuwd of ik die hel en verdoemenis wat vind.
De Hel & Verdoemenis is, ironisch genoeg, hemels.
🐙
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:50:57 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132483317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:56 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Als je van chocola en koffie houdt, dan zit het wel snor met H&D.
Chocolade :9 Koffie mhaw, gewone niet, cappu enzo wel :P

quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:20 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

De Hel & Verdoemenis is, ironisch genoeg, hemels.
Fuuuuuuuuuu :D Even zien wanneer ik die open trek dan.

Rasputin heb ik meegenomen voor een vriend van me :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_132483426
http://www.wakefieldcamra.org.uk/festival/beers.php

:9 volgende week vrijdag hierheen! *O*
Ja doei.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 19:04:38 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132483826
Zwab, hoe heet die winkel in Maastricht waar jij toen geweest bent?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_132486817
Gaat er iemand nog die Bocken in blik drinken?

Lijkt mij toch echt niet de bedoeling en de sfeer van het Bockje drinken verpesten. Maar de brouwers zijn in zwaar weer, tot nu toe is er dit jaar weer minder bier gezopen dan vorig jaar dus een kat in het nauw maakt rare sprongen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_132488513
La Chouffe 666 is echt :9~
  Designer donderdag 24 oktober 2013 @ 01:53:52 #130
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_132502484
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:04 schreef Qwea het volgende:
Zwab, hoe heet die winkel in Maastricht waar jij toen geweest bent?
Ben ik in een winkel in Maastricht geweest? :?

Zou ik me niet zo meer herinneren, beiden keren volgens mij niet in een slijter geweest :P
🐙
  Designer donderdag 24 oktober 2013 @ 01:55:11 #131
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_132502496
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Chocolade :9 Koffie mhaw, gewone niet, cappu enzo wel :P

[..]

Fuuuuuuuuuu :D Even zien wanneer ik die open trek dan.

Rasputin heb ik meegenomen voor een vriend van me :D
Rasputin is ook heerlijk, wel een klap in je gezicht, maar heerlijk.

Beiden dan tenminste als je van heftige stouts houdt :P
🐙
  donderdag 24 oktober 2013 @ 07:51:27 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_132503759
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 01:53 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ben ik in een winkel in Maastricht geweest? :?

Zou ik me niet zo meer herinneren, beiden keren volgens mij niet in een slijter geweest :P
Ja die was dicht toen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:08:43 #133
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_132527535
Wie gaat er morgen (of later in het weekend) naar de Beurs van Berlage voor het Pint Bockbierfestival?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator donderdag 24 oktober 2013 @ 21:33:48 #134
45833 crew  Fogel
pi_132528820
Vanmiddag een Nøgne Ø Pumpkin Ale van de tap gedronken. Goed te drinken, niet heel speciaal (de smaak is verre van complex) maar wel lekker.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:53:49 #135
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132540140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:33 schreef Fogel het volgende:
Vanmiddag een Nøgne Ø Pumpkin Ale van de tap gedronken. Goed te drinken, niet heel speciaal (de smaak is verre van complex) maar wel lekker.
Vorig jaar een fles van dat spul opengetrokken. Ik vond 'm verschrikkelijk, het leek wel gewoon pompoenensap.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_132553837
Ik kom even uit de lurk modus en wil een bijdrage leveren.

Vind speciaalbier lekker en neem eens in de zoveel weken een paar flesjes naar huis.
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat men chouffe 666 lekker vind, maar het is gewoon smakeloos.
De verkoper van de mitra beaamde dit ook, hij raadde Duits en Lauret hout gerijpte dubbelbock aan, dit biertje heeft wel een aparte smaak waar vooral een rooksmaak de overhand had.
Verder behoren gulden draak quadrupel chouffe m'ice en de la trappe bieren wel tot mijn favorieten.
Welke biertjes raden jullie nog meer aan?
pi_132573763
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef gijsman het volgende:
Ik kom even uit de lurk modus en wil een bijdrage leveren.

Vind speciaalbier lekker en neem eens in de zoveel weken een paar flesjes naar huis.
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat men chouffe 666 lekker vind, maar het is gewoon smakeloos.
De verkoper van de mitra beaamde dit ook, hij raadde Duits en Lauret hout gerijpte dubbelbock aan, dit biertje heeft wel een aparte smaak waar vooral een rooksmaak de overhand had.
Verder behoren gulden draak quadrupel chouffe m'ice en de la trappe bieren wel tot mijn favorieten.
Welke biertjes raden jullie nog meer aan?
Dat is gewoon een smaakkwestie (duhh), ik vind ook de duits en lauret lekker (vorig jaar beter dan dit jaar) maar de man van de mitra zei dat het hem deed denken aan unox... Tja

En qua smaak, voornamelijk donker en zwaarder, zou je misschien de overige trappisten kunnen proberen. De meesten zijn ook te vinden in t mitra schap. (Rochefort 8 of 10, Chimay blauw of rood en evt Achel bruin) helaas is Achel extra brune niet bij de mitra te krijgen. Die is wat sterker maar ook beter van smaak.
pi_132616035
smaken verschillen, maar er zijn zoveel betere bieren dan la chouffe en la trappe. met deze bieren zijn we uiteraard allemaal mee begonnen omdat dit gewoon algemeen verkrijgbaar is. maar zoek eens wat verder en er gaat een compleet nieuwe wereld voor je open.

btw een tip; hoe lelijker het etiket, hoe lekkerder het bier :D
  zondag 27 oktober 2013 @ 19:41:37 #139
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_132629122
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:08 schreef mckroket het volgende:
smaken verschillen, maar er zijn zoveel betere bieren dan la chouffe en la trappe. met deze bieren zijn we uiteraard allemaal mee begonnen omdat dit gewoon algemeen verkrijgbaar is. maar zoek eens wat verder en er gaat een compleet nieuwe wereld voor je open.

btw een tip; hoe lelijker het etiket, hoe lekkerder het bier :D
Smaken verschillen, zowel qua bier als qua etiket, dus die relatie kan eigenlijk niet opgaan. (hap hap ;))
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_132634352
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:08 schreef mckroket het volgende:
smaken verschillen, maar er zijn zoveel betere bieren dan la chouffe en la trappe. met deze bieren zijn we uiteraard allemaal mee begonnen omdat dit gewoon algemeen verkrijgbaar is. maar zoek eens wat verder en er gaat een compleet nieuwe wereld voor je open.

btw een tip; hoe lelijker het etiket, hoe lekkerder het bier :D
Het hangt er een beetje van af wat je insteek is, mijns inziens. Wanneer je lekker bier wilt wat niet al te spannend is en kwalitatief gewoon stabiel is, dan is er niets mis met de "klassieke" merken. Wil je iets afwijkends of soms zelfs iets extreems, dan kijk je weer een stap verder.

Het assortiment van zelfs de reguliere winkels, zoals de Mitra, is de laatste tijd flink uitgebreid, dus je kunt daar ook al wat afwijkende bieren krijgen. Natuurlijk kun je nog een stap verder gaan, maar daar komt ook een hogere prijs bij kijken en dan moet je naar een echte speciaalzaak gaan.

Ik hou het zelf een beetje op een mix van zowel klassiek als afwijkend, al moet ik wel toegeven dat IPAs en stouts mijn smaak enigszins richting de bitter kant hebben geschoven.
  vrijdag 1 november 2013 @ 12:16:03 #141
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_132790003
Vanmiddag richting London; deze staan iig op het lijstje, gaat nog krap worden om ze allemaal te bezoeken:

- www.eustontap.com
- www.thecraftbeerco.com
- www.stpetersbrewery.co.uk/
- http://www.brewdog.com/bars/camden

Cheers!!
pi_132790489
veel plezier!
pi_132790582
Smaken verschillen, maar ik vind het ook een beetje flauw om te zeggen dat de moeilijk verkrijgbare bieren per definitie lekkerder zijn dan de gangbare als bijvoorbeeld La Chouffe. Dat heb je bij muziek ook, een beetje hipster interessant doen.
pi_132791649
Bij G&G een setje St. Bernardus meegenomen :9. Pater 6, Prior 8, Abt 12 en Triple. Inclusief glas, dus dat wordt een paar keer genieten.
pi_132793827
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:08 schreef mckroket het volgende:

btw een tip; hoe lelijker het etiket, hoe lekkerder het bier :D
Nou nee hoor, de meeste Belgische en NLse hobbybrouwerijn hebben afschuwelijke etiketten en de kwaliteit van de bieren zijn erg wisselvallend.

BTW, veel algemeen verkrijgbare bieren vind ik top, geldt zeker voor het overgrote deel van de trappisten. Nou woon ik tegen de Belgische grens aan dus wellicht is mijn definitie van algemeen verkrijgbaar wat anders. St. Bernardus, Rochefort, La trappe, gouden carolus, Chimay, dat soort merken zijn hier in iedere slijterij te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door WJMW op 01-11-2013 14:47:14 ]
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_132796485
ik bedoel niet dat la chouffe of zo niet lekker is, maar het is een feit dat het een allemans-vriend is.
wil je echte complexiteit (en dan bedoel ik smaak, aroma enz) dan moet je toch echt een ander biertje nemen. (want wat ruik je nou werkelijk als je aan een la chouffe ruikt? ik krijg er geen dorst van in ieder geval) het is gewoon wat je op het moment wilt uiteraard.
ik neem vaak genoeg nog amstel blond bijvoorbeeld, gewoon een frisse dorstlesser voor een zachte prijs.
pi_132896845
Iemand de grolsch kornuit al geprobeerd?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 18:47:20 #148
91830 MaximusTG
pi_132897394
Ja, al best wat zelfs :P. Is best een lekker biertje hoor, fris, en wat minder bitter dan de normale Grolsch. Maar ook niet heel bijzonder hoor.
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:58:54 #149
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_132925647
Weten jullie hier nog een GOEDE speciaalbierwinkel in de omgeving van Nijmegen/Uden/Oss? :)
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:18:22 #150
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_132926311
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:47 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, al best wat zelfs :P. Is best een lekker biertje hoor, fris, en wat minder bitter dan de normale Grolsch. Maar ook niet heel bijzonder hoor.
Dat is ook de bedoeling :)
Het is immers een pils.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:19:36 #151
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_132926346
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:58 schreef Danger.Mouse het volgende:
Weten jullie hier nog een GOEDE speciaalbierwinkel in de omgeving van Nijmegen/Uden/Oss? :)
Ik weet niet of deze lijst nog klopt:

DARO'S BIERSPECIAALZAAK, Lange Hezelstraat 88, 6511 CM Nijmegen. Aantal bieren: 300 - Verkoopeenheid: per fles/krat. Telefoon: 024-323.80.98.

DE BIERWERELD, Molenweg 261, 6543 VE Nijmegen. Aantal bieren: 600 - Verkoopeenheid: per fles/krat - Vele bieren uit verschillende landen - Aangesloten bij Bierned. Openingstijden: maandag 13-18u, dinsdag t/m donderdag 10-18u, vrijdag 10-20u, zaterdag 9-17u. Telefoon: 024-373.28.20.

BIER EN CO, Groenestraat 265, 6531 HK Nijmegen. Tel. 024-378.55.03, website: http://www.bierenco.com.

MEYER, Hatertseweg 162, 6533 AT Nijmegen. Aantal bieren: 150 - Verkoopeenheid: per fles/krat - actueel assortiment van zowel bier als bijbehorende glazen. Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag 9-18u, zaterdag 9-17u. Telefoon: 024-355.36.51.

Bier en Co verkoopt alleen per krat geloof ik.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:33:46 #152
408930 Chandos
The General
pi_132926844
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:32 schreef LostFormat het volgende:
Iemand de grolsch kornuit al geprobeerd?
Ik vond'm niet zo spannend. Geen slecht spul, maar geen aanvulling op het bestaande assortiment van óf Grolsch, óf pilsner-aanbod in het algemeen. Gewoon goede, degelijke pilsners zijn er plenty op de Nederlandse markt, iets betere kwaliteit/iets afwijkende smaak zit qua aanbod ook prima (Puur, Neubourg, Urtyp, etc). Van de grote brouwerijen lijkt het (mijns inziens) soms alsof alleen Hertog Jan en Gulpener nog wel eens iets interessants nieuws brouwen. Alle andere interessante ontwikkelingen komen van de microbrouwerijen.

Reminds me: ik ben altijd wel nieuwsgierig hoe het zit met ruimte inkopen in de schappen van supermarkten als AH. Die nieuwe Leffe Royale (bocht) staat prominent in de AH, een nieuwe Palm zoals Hop Select (bocht) idem. Ook Kornuit zag ik vlot overal opduiken. Ik neem aan dat de grote brouwerijen simpelweg bereid zijn hier veel geld voor op te hoesten. Laat weinig ruimte over (neem ik aan) voor kleinere brouwerijen. Vind het al heel wat dat bijvoorbeeld 't IJ bieren opduiken in supermarkten in de randstad.

Also: zowel de IPA van Kompaan als 't Uiltje zijn goed in te nemen. Kompaan's exemplaar is wel straf met 8%.
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:29:13 #153
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_132928969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:19 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik weet niet of deze lijst nog klopt:

DARO'S BIERSPECIAALZAAK, Lange Hezelstraat 88, 6511 CM Nijmegen. Aantal bieren: 300 - Verkoopeenheid: per fles/krat. Telefoon: 024-323.80.98.

DE BIERWERELD, Molenweg 261, 6543 VE Nijmegen. Aantal bieren: 600 - Verkoopeenheid: per fles/krat - Vele bieren uit verschillende landen - Aangesloten bij Bierned. Openingstijden: maandag 13-18u, dinsdag t/m donderdag 10-18u, vrijdag 10-20u, zaterdag 9-17u. Telefoon: 024-373.28.20.

BIER EN CO, Groenestraat 265, 6531 HK Nijmegen. Tel. 024-378.55.03, website: http://www.bierenco.com.

MEYER, Hatertseweg 162, 6533 AT Nijmegen. Aantal bieren: 150 - Verkoopeenheid: per fles/krat - actueel assortiment van zowel bier als bijbehorende glazen. Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag 9-18u, zaterdag 9-17u. Telefoon: 024-355.36.51.

Bier en Co verkoopt alleen per krat geloof ik.
Bedankt! :)

Ik kwam zelf deze nog tegen:

Drankenhal Lamers te Haps

Van de week maar eens kijken :9~
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_132955093
weet iemand waar die amstel blond per krat te verkrijgen zijn? bij de jumbo zie ik ze hier niet meer, enkel in halve liter blikken :(
maar er staan wel kratten met radlers... :(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 14:27:05 #155
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132961367
De pakjesman kwam langs :@

Met veel bockjes van de bierwinkel.eu. :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132968601
Ik heb een mooie doos van de Texels brouwerij achterover gedrukt :9

Skuumkoppe, Wit, Goudkoppe, Eyerlander, Tripel, Stormbock en Bock.

Skuumkoppe (dunkelweizen) heb ik net op. Vanavond bij het eten (bouef bourgignon) trek ik die Stormbock open. Nu al zin in :9
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 6 november 2013 @ 17:35:46 #157
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_132969407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:24 schreef mckroket het volgende:
weet iemand waar die amstel blond per krat te verkrijgen zijn? bij de jumbo zie ik ze hier niet meer, enkel in halve liter blikken :(
maar er staan wel kratten met radlers... :(
Volgens mij zijn ze er alleen nog maar in blikken van een halve liter.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 18:10:35 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132970816
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132970906
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:10 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Die Snab IJsbok _O_ Heerlijk is die
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_132974135
Er is ook overal een topic van :P
Komt mooi uit, want ik zoek eigenlijk een bier uit Maastricht, wat ook op de fles staat. Of in ieder geval een verwijzing er naar. Jullie een idee? Beetje makkelijk verkrijgbaar als het kan, zit niet echt in de buurt van Maastricht.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 19:41:45 #161
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132974411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
Er is ook overal een topic van :P
Komt mooi uit, want ik zoek eigenlijk een bier uit Maastricht, wat ook op de fles staat. Of in ieder geval een verwijzing er naar. Jullie een idee? Beetje makkelijk verkrijgbaar als het kan, zit niet echt in de buurt van Maastricht.
http://www.bierbrouwerijdekeyzer.nl/
En dan even kijken bij je lokale bierzaak :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132974564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:41 schreef borisz het volgende:

[..]

http://www.bierbrouwerijdekeyzer.nl/
En dan even kijken bij je lokale bierzaak :s)
Dat is wel een probleem voor als je niet uit zuid-limburg komt, dan zul je al op zoek moeten naar een speciaalbierwinkel met een redelijke afdeling Nederlands bier. De normale slijterij met een redelijk groot bierassortiment heeft deze bieren niet, buiten z-limburg om dus.
pi_132974628
http://www.verrukkelijklimburg.nl/mestreechs-blond-p-311.html ?
Die ga ik morgen maar eens bellen, hoe snel ze kunnen leveren :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 19:48:13 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132974718
Dat is hem idd :Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132974748
Hoeveel zou er in zo'n fles zitten? :@
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 november 2013 @ 19:49:36 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132974791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:48 schreef Piles het volgende:
Hoeveel zou er in zo'n fles zitten? :@
In die 0,75L
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132974839
Cool, thanks voor de snelle service :D
pi_132975279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:36 schreef Piles het volgende:
Er is ook overal een topic van :P
Komt mooi uit, want ik zoek eigenlijk een bier uit Maastricht, wat ook op de fles staat. Of in ieder geval een verwijzing er naar. Jullie een idee? Beetje makkelijk verkrijgbaar als het kan, zit niet echt in de buurt van Maastricht.
Wieckse Witte
Wyck is een wijk in Maasticht :)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_132980074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:58 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Wieckse Witte
Wyck is een wijk in Maasticht :)
Das wel erg cryptisch :P
pi_133001053
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 17:35 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze er alleen nog maar in blikken van een halve liter.
zonde.... was eigenlijk mn standaard pils geworden
  vrijdag 8 november 2013 @ 08:39:54 #171
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_133033480
Nog mensen die volgend weekend meedoen aan de wedstrijd ABT Blindbierproeven in Haarlem?
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:12:23 #172
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133033976
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:39 schreef Inkomen het volgende:
Nog mensen die volgend weekend meedoen aan de wedstrijd ABT Blindbierproeven in Haarlem?
Nope, helaas. Ik zat vorig jaar tegenover de winnaar, joviale kerel. Het is erg leuk en ik heb vorig jaar beter gepresteerd dan de keer ervoor maar het is erg pittig. Als je de kans krijgt om mee te doen: doen.

Dit jaar gaat de eigenaar van de kroeg waar ik voor uitkwam zelf meen ik.

Als ik de bierlijst zie, dan wordt het wederom lastig
http://www.abtfinalebier.nl/bierlijst_2013.pdf
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133069136
Net een 'De Leckere' van Rode Toren open gemaakt.

Laat het nou net ontiegelijke bocht zijn :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133077713
quote:
Wow, wat gaaf was het! Zoveel lokale en lekkere biertjes! :o

Heb op (ales per half pint):

Clarks - 2013: A Space Odyssey
Wakefield
5.2%
Speciaal voor het festival gebrouwen!

Fullers - 1845
Chiswick
6.3%

Rock 'n' Roll - Thorogood
Birmingham
5.0%

XT - Animal Roar
Long Crendon
4.6%

Hunter's - Royal Hunt
Ipplepen
5.5%

USA - bottled (half flesje op)
Flying Dog
Snake Dog IPA
7.1%

Belgium - bottled (half flesje op)
Millevertus
La Pappesse
10.0%

En nog een 9% biertje wat ze als alternatief hadden op een die wél op de lijst staat, maar we wilden niet met 't flesje sjouwen :+
Ja doei.
pi_133095052
Ik wil even een vermelding maken voor deze goede biertjes uit mijn eigen provincie. Zoals de Belgen zouden zeggen 'van bij ons'.

Ik noem het een positieve verrassing en bewijs dat we best meekunnen met de Belgen.

Beemster Blond en Tripel




Texel Tripel
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_133099274
Texels O+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133100614
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:25 schreef BlackLining het volgende:
Net een 'De Leckere' van Rode Toren open gemaakt.

Laat het nou net ontiegelijke bocht zijn :')
Het is net andersom :P

En idd. niet bepaald lekker.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_133106406
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 03:12 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het is net andersom :P

En idd. niet bepaald lekker.
Haha, stom. Ik zie het ja :P

Hoe dan ook blijft het een geforceerd chemisch zoet smaakje hebben.

Vandaag maar eens even geen bier trouwens. :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_133135569


Nu aan een Black Sheep Ale.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 11 november 2013 @ 16:46:32 #180
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_133152118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 09:12 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nope, helaas. Ik zat vorig jaar tegenover de winnaar, joviale kerel. Het is erg leuk en ik heb vorig jaar beter gepresteerd dan de keer ervoor maar het is erg pittig. Als je de kans krijgt om mee te doen: doen.

Dit jaar gaat de eigenaar van de kroeg waar ik voor uitkwam zelf meen ik.

Als ik de bierlijst zie, dan wordt het wederom lastig
http://www.abtfinalebier.nl/bierlijst_2013.pdf
Ben helaas niet door de plaatselijke voorrondes gekomen, maar ga wel mee als toeschouwer. Ben benieuwd *O*
pi_133203557
Hertog Jan Grand Prestige een keer geprobeert, gadverdamme wat een kutbier is dat zeg! Er wordt groots gesproken over gerstewijn en een rolle en ronde smaak, terwijl het saai en plat als de polder in Flevoland is. Slechtste quad die ik tot nu toe gehad heb :r
Nee, dan Achel 8 Bruin of Westvleteren 8 _O_
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_133204667
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:33 schreef KLTZK het volgende:
Hertog Jan Grand Prestige een keer geprobeert, gadverdamme wat een kutbier is dat zeg! Er wordt groots gesproken over gerstewijn en een rolle en ronde smaak, terwijl het saai en plat als de polder in Flevoland is. Slechtste quad die ik tot nu toe gehad heb :r
Nee, dan Achel 8 Bruin of Westvleteren 8 _O_
Eens wat betreft grand prestige van HJ. Net als Karakter vind ik het gewoon bocht.
pi_133226315


Laatst bij De Beyerd gedronken en de noob die ik ben haalde elke keer dat glas eruit i.p.v.het hele houten gestel vast te pakken. :D
pi_133226391
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:54 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]

Nu aan een Black Sheep Ale.
Die is wel goed te doen! De bitter vind ik niét te zuipen!
Ja doei.
pi_133245258
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:03 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst bij De Beyerd gedronken en de noob die ik ben haalde elke keer dat glas eruit i.p.v.het hele houten gestel vast te pakken. :D
:o _O-
pi_133248342
je mag toch zelf weten hoe je dat drinkt? dacht je dat ze vroeger de koets optilden als ze een slokje wilden? ;)
  donderdag 14 november 2013 @ 14:10:12 #187
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_133251499
Ga je een jaar niet, krijg je dit :{

Kluis bokbierfestival geroofd
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 14 november 2013 @ 15:12:10 #188
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_133253302
quote:
6s.gif Op woensdag 13 november 2013 19:03 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst bij De Beyerd gedronken en de noob die ik ben haalde elke keer dat glas eruit i.p.v.het hele houten gestel vast te pakken. :D
Ik doe dat ook altijd gewoon :D. Lijkt mij niets mis mee, en met het gestel erbij daag ik mijn oog-handcoördinatie te veel uit...
  donderdag 14 november 2013 @ 15:12:25 #189
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_133253307
quote:
13s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:10 schreef Againzender het volgende:
Ga je een jaar niet, krijg je dit :{

Kluis bokbierfestival geroofd
Dat is wel mooi shit...
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:42:38 #190
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133274360
quote:
13s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:10 schreef Againzender het volgende:
Ga je een jaar niet, krijg je dit :{

Kluis bokbierfestival geroofd
w...t...f? :(
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133274457
quote:
13s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:10 schreef Againzender het volgende:
Ga je een jaar niet, krijg je dit :{

Kluis bokbierfestival geroofd
Zoveel cash geld?

Daar stinkt iets.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:53:28 #192
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133274591
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zoveel cash geld?

Daar stinkt iets.
Leg eens uit? Er is een kassa om muntjes te kopen. Stinkt dat?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133274822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Leg eens uit? Er is een kassa om muntjes te kopen. Stinkt dat?
Voor zoiets hoef je maar maximaal een paar duizend, zeg drie a vier, op voorraad te houden. 139.000 euro contant in een kluis is waanzin.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 15 november 2013 @ 08:46:19 #194
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133276744
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 01:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor zoiets hoef je maar maximaal een paar duizend, zeg drie a vier, op voorraad te houden. 139.000 euro contant in een kluis is waanzin.
Entreegeld: 10 euro p.p.
Muntjes: 2.50

Je komt al snel aan zo'n bedrag in het weekend. Er staat niet bij wanneer de kluis geroof is. Dat kan ook nog op maandagochtend geweest zijn.

Je hebt een kluis...die is bedoeld om veel geld in te leggen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133277098
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die Snab IJsbok _O_ Heerlijk is die
Gisteren genoten van de Snab IJsbok. Erg lekker inderdaad.
Stop rockin' the boat.
pi_133280283
139k kan makkelijk.

gejat in de nacht van zaterdag op zondag, dus dat is na 2 van de 3 dagen. volgens PINT komen er rond de 10k mensen op af.
dus laten we het houden dat er 5k mensen dan al zijn geweest. dan hebben we het alleen al over 50k aan entree gelden. dan besteden ze er nog 10 euro per persoon dan zit je ook al aan de 50k.

en dit zijn afrondingen naar beneden, er zijn waarschijnlijk al meer mensen al geweest en velen ook meer dan 4 consumpties.

wel sneu ja.. maar ik kijk teveel films dus vind ik het stiekem wel een brute roof. geen slachtoffers (fysiek), geen idee wie het heeft gedaan. trouwens ook perfecte timing. de eerste dag zal er miss te weinig inzitten, de 2de is die goed vol maar de 3de dag kan je waarschijnlijk niet roven want dan word alles afgebouwd en waarschijnlijk word het geld dan ook meegenomen.
pi_133280395
iemand btw hier die TW8 heeft en wilt ruilen voor TW12? :D ik wil die 8 wel eens proeven, maar de 2 keer dat ik in vleteren was was in de vrede dicht :(
pi_133320783
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:32 schreef popolon het volgende:
Proost!

[ afbeelding ]
Gisteravond een 4-pack gehaald! Vanavond trek ik er eens eentje open. :9.

En Three Floyds spul is hier ook weer verkrijgbaar.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_133407101
en wie gaan er 30 november naar zundert? wij hebben al een plekje ergens gereserveerd... hopelijk is het lekker bier :)
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:53:44 #200
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133410014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:08 schreef mckroket het volgende:
en wie gaan er 30 november naar zundert? wij hebben al een plekje ergens gereserveerd... hopelijk is het lekker bier :)
Mij te ver weg.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_133411003
voor ons is het een half uurtje met de auto. ben er al wel eens langsgefietst toen ze aan het verbouwen waren.
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:42:30 #202
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133411433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 01:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor zoiets hoef je maar maximaal een paar duizend, zeg drie a vier, op voorraad te houden. 139.000 euro contant in een kluis is waanzin.
Dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:56:15 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133544255
Wat is nou echt een exclusief nederlands/belgisch biertje? Een echte must have?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator zaterdag 23 november 2013 @ 14:02:57 #204
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133544379
Retrobier ^O^
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133562679
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:56 schreef Qwea het volgende:
Wat is nou echt een exclusief nederlands/belgisch biertje? Een echte must have?
ik vind emelisse white lables imperial stouts wel echt extreem goed.
en de juiste batches la trappe oak aged
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  zondag 24 november 2013 @ 12:54:50 #206
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_133570202
Abbeybeerfestival @Grote kerk Breda; vandaag de laatste dag!
pi_133570318
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:56 schreef Qwea het volgende:
Wat is nou echt een exclusief nederlands/belgisch biertje? Een echte must have?
Als je het globaal bekijkt is dat exclusieve, premium Nederlands bier toch echt Heineken Pilsner.

Maar serieus? Ik kan er zo geen opnoemen eigenlijk. Ik drink graag regionale bieren. Gebrouwen in de schuur van de lokale boer zeg maar :)

Net een fles Molenbier gekregen van een vriendin, gebrouwen in Bodegraven met ingrediënten uit het Groene Hart. Geen idee wat voor soort bier het is eigenlijk, maar ik ga hem vanavond eens openmaken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 25 november 2013 @ 10:15:07 #208
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133601572
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 12:58 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Als je het globaal bekijkt is dat exclusieve, premium Nederlands bier toch echt Heineken Pilsner.

Maar serieus? Ik kan er zo geen opnoemen eigenlijk. Ik drink graag regionale bieren. Gebrouwen in de schuur van de lokale boer zeg maar :)

Net een fles Molenbier gekregen van een vriendin, gebrouwen in Bodegraven met ingrediënten uit het Groene Hart. Geen idee wat voor soort bier het is eigenlijk, maar ik ga hem vanavond eens openmaken.
Molenbier als in Brouwerij De Molen? De grootste micro van het land?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 25 november 2013 @ 11:31:45 #209
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133603645
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 13:56 schreef Qwea het volgende:
Wat is nou echt een exclusief nederlands/belgisch biertje? Een echte must have?
Kuitbier :P
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133609679
kuitbier is wel iets aparts ja, alleen vind het geen musthave want het is gewoon smerig.. :)

als ik denk aan Belgisch of Nederlands exclusief dan kom ik snel uit op struise brouwers uit België. wereldwijd gezien als een van de beste brouwers. redelijk exclusief maar daardoor vaak ook duur :(. pannepot word vaak genoemd als zeer goed bier.
ook de dochter van de korenaar maakt heerlijke bieren. maar ook hier geld, redelijk exclusief en dus ook duur.

in Nederland denk ik dan aan brouwerij de molen of emelisse.

maar er zijn ook veel kleinere lokale brouwerijen die ook aan de weg timmeren.
  maandag 25 november 2013 @ 18:46:53 #211
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133617018
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:58 schreef mckroket het volgende:
kuitbier is wel iets aparts ja, alleen vind het geen musthave want het is gewoon smerig.. :)
Dan heb je gewoon geen goed kuitbier geproeft :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator maandag 25 november 2013 @ 18:48:25 #212
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133617086
Ik lees steeds kutbier :{
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133624738
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon geen goed kuitbier geproeft :)
ik heb me vergist. ik bedoelde gruit/gruut.

wat is kuitbier?
volgens wiki is het gebrouwen uit haver, gerst en tarwe. er staat niet bij of het gemout is?
want bijvoorbeeld tripel karmeliet is ook uit deze 3 granen gebrouwen, maar die zijn alle gemout én ongemout, en dat is heerlijk!

[ Bericht 2% gewijzigd door mckroket op 25-11-2013 21:52:42 ]
pi_133625068
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:47 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik heb me vergist. ik bedoelde gruit/gruut.
Die is goor ja! :D
  maandag 25 november 2013 @ 22:11:24 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133625944
Ik wil westvleteren 12 proeven.

Binnenkort maar ff naar de bierkoning in Amsterdam
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_133626233
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:58 schreef mckroket het volgende:
kuitbier is wel iets aparts ja, alleen vind het geen musthave want het is gewoon smerig.. :)

als ik denk aan Belgisch of Nederlands exclusief dan kom ik snel uit op struise brouwers uit België. wereldwijd gezien als een van de beste brouwers. redelijk exclusief maar daardoor vaak ook duur :(. pannepot word vaak genoemd als zeer goed bier.
ook de dochter van de korenaar maakt heerlijke bieren. maar ook hier geld, redelijk exclusief en dus ook duur.

in Nederland denk ik dan aan brouwerij de molen of emelisse.

maar er zijn ook veel kleinere lokale brouwerijen die ook aan de weg timmeren.
dochter van de korenaar is helemaal niet zo duur hoor.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  maandag 25 november 2013 @ 22:41:38 #217
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133627126
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik lees steeds kutbier :{
Niet echt origineel meer ;)

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:47 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik heb me vergist. ik bedoelde gruit/gruut.

wat is kuitbier?
volgens wiki is het gebrouwen uit haver, gerst en tarwe. er staat niet bij of het gemout is?
want bijvoorbeeld tripel karmeliet is ook uit deze 3 granen gebrouwen, maar die zijn alle gemout én ongemout, en dat is heerlijk!
Kuitbier is een 15e eeuws biertype dat zo'n beetje tussen 1400 en 1800-1900 gemaakt is maar verdwenen is.

Hedendaagse bieren woorden hoofdzakelijk met gerstemout gemaakt, terwijl bieren in die tijd vooral uit haver en tarwe werden gemaakt. Zowel gemout als ongemout.

In Nederland is er vorig jaar een uitdaging uitgeschreven aan de kleine Nederlandse brouwerijen om weer kuitbier te maken omdat er geen typisch Nederland bier meer bestaat. Dat wil men weer herintroduceren.

Het is fris bier.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator maandag 25 november 2013 @ 22:50:02 #218
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133627511
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Niet echt origineel meer ;)

Origineel of niet, ik lees het al 2x.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133634586
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:17 schreef WJMW het volgende:

[..]

dochter van de korenaar is helemaal niet zo duur hoor.
nou ja wat is duur. 2-3-4-5 euro voor een klein flesje bier is toch relatief duur. en dan alles wat barrel aged is is dubbel zo duur. als je nagaat hoe en wat valt het natuurlijk allemaal wel mee, maar ik ben maar een arme kerel en dan hakt dit soort heerlijk spul er soms toch wel in hoor.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:55:59 #220
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133638034
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:31 schreef mckroket het volgende:

[..]

nou ja wat is duur. 2-3-4-5 euro voor een klein flesje bier is toch relatief duur. en dan alles wat barrel aged is is dubbel zo duur. als je nagaat hoe en wat valt het natuurlijk allemaal wel mee, maar ik ben maar een arme kerel en dan hakt dit soort heerlijk spul er soms toch wel in hoor.
Tja, als je in de supermarkt Westmalle kan kopen voor 1,10 en een flesje Heineken voor 0,60 dan is alles daarboven wel duur ja :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133638329
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:31 schreef mckroket het volgende:

[..]

nou ja wat is duur. 2-3-4-5 euro voor een klein flesje bier is toch relatief duur. en dan alles wat barrel aged is is dubbel zo duur. als je nagaat hoe en wat valt het natuurlijk allemaal wel mee, maar ik ben maar een arme kerel en dan hakt dit soort heerlijk spul er soms toch wel in hoor.
Ja oké, maar dan is al het speciaalbier duur. Het ligt er natuurlijk wel aan waar je woont, in deze regio kun je een embrasse oak aged (0.5l ofzo) voor minder dan 5 euro krijgen. De 'gewone 'embrasse flesjes zijn minder dan twee euro.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:10:29 #222
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_133638394
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:55 schreef Chinless het volgende:
In popel, Putte, bergen op zoom en Eindhoven zitten ook (speciaal) bier winkels
welke in Bergen?

De caigny in Essen (aan de grens bij Roosendaal) is ook wel het vermelden waard.
http://www.decaigny.com/decaigny.php?lang=nl
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_133640948
de caigny is duidelijk de grootste in onze regio.
in bergen op zoom is het http://www.de-bierwinkel.nl/
pi_133641191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:07 schreef WJMW het volgende:

[..]

Ja oké, maar dan is al het speciaalbier duur. Het ligt er natuurlijk wel aan waar je woont, in deze regio kun je een embrasse oak aged (0.5l ofzo) voor minder dan 5 euro krijgen. De 'gewone 'embrasse flesjes zijn minder dan twee euro.
niet al het speciaalbier is "duur". ik kan bijna alles halen aan 1,10-1,50 per flesje. in België weliswaar. want in Nederland kom je inderdaad al snel aan 2 euro of meer per flesje.
alles wat op kleine(re) schaal gebrouwen word zoals struise en DVDK etc is vanzelfsprekend duurder, wat het voor mij niet altijd even waard maakt.
ik begrijp dat ik de fout maak dat ik alles wat ik lees vergelijk met wat ik ervoor betaal, net 10 km verder de grens over. dat is natuurlijk niet eerlijk. in nederlandse gevallen is 2-3 euro gewoon redelijk normaal.

maarre die embrasse is volgens mij 66cl, heb ik nog staan hier. maar die is normaal rond de 5 euro hier (belgie) en die oak aged zijn toch nog een paar euro duurder. valt opzich wel mee, het zijn natuurlijk wel 2 volle glazen.
pi_133645399
net uit belgie terug... de caigny timmert volle bak aan de weg. ze proberen elke week een x aantal nieuwe bieren te gaan verkopen.
zo is het hele achilles gamma te koop, het hele viven gamma, verschillende mikkelers, etc.
ze hadden normaal de gregorius trappist al maar nu hebben ze ook de benno! meegenomen om te proeven :)

duurste wat ik had was die benno, 2,70 voor een flesje. daarna tsjeeses reserva BPA van 2,62 en de PBA variant voor 2,04. de pannepot was maar 1,60... maar daar kwam ik pas later achter anders had ik een krat meegenomen :D (er staan niet overal prijzen bij deze winkel, dus je moet wel oppassen).

verder ook meegenomen; troubadour westkust dark IIPA, viven IIPA, en wat andere meer gangbare biertjes die ik graag in voorraad houd.
pi_133647883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:46 schreef mckroket het volgende:

[..]

niet al het speciaalbier is "duur". ik kan bijna alles halen aan 1,10-1,50 per flesje. in België weliswaar. want in Nederland kom je inderdaad al snel aan 2 euro of meer per flesje.
alles wat op kleine(re) schaal gebrouwen word zoals struise en DVDK etc is vanzelfsprekend duurder, wat het voor mij niet altijd even waard maakt.
ik begrijp dat ik de fout maak dat ik alles wat ik lees vergelijk met wat ik ervoor betaal, net 10 km verder de grens over. dat is natuurlijk niet eerlijk. in nederlandse gevallen is 2-3 euro gewoon redelijk normaal.

maarre die embrasse is volgens mij 66cl, heb ik nog staan hier. maar die is normaal rond de 5 euro hier (belgie) en die oak aged zijn toch nog een paar euro duurder. valt opzich wel mee, het zijn natuurlijk wel 2 volle glazen.
Ik haal mijn speciaalbier ook in België, ik drink echter meestal zware bieren, die gaan toch wel richting de 1,80 - 2,00 per flejse waar ik ze koop. Ik vind dat niet duur verder, vooral ook omdat je er max 4 drinkt op een avond ;). Voor een degelijke fles wijn ben je dat ook kwijt.

Er zijn trouwens ook kleine flesjes embrasse ;).
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  dinsdag 26 november 2013 @ 19:06:42 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133650062
Ik was voor 14 bieren 40 euro kwijt bij bier en zo in 010 zo net _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:42:04 #228
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133653691
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:06 schreef Qwea het volgende:
Ik was voor 14 bieren 40 euro kwijt bij bier en zo in 010 zo net _O-
En welke heb je dan gekocht? Want als je een Mikkeller koopt van 12 euro dan krijg je natuurlijk een scheef beeld.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_133657046
Liefmans goudenband... hmm lekker hoor! Goed bij een kaasje!
Whatever...
  dinsdag 26 november 2013 @ 22:55:18 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133661182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:42 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En welke heb je dan gekocht? Want als je een Mikkeller koopt van 12 euro dan krijg je natuurlijk een scheef beeld.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 23:12:43 #231
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133662004
Loewak is normaal gezien koffie, geen bier, of hebben ze bier gebrouwen met Loewakpoep?

Nog steeds niemand die Retrobier wil proeven? Jammer, heb een voorraadje staan hoor.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 27 november 2013 @ 09:44:34 #232
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133668344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef djkoelkast het volgende:
Loewak is normaal gezien koffie, geen bier, of hebben ze bier gebrouwen met Loewakpoep?

Nog steeds niemand die Retrobier wil proeven? Jammer, heb een voorraadje staan hoor.
Gewoon, bier met Kopi Loewak koffie. Niet onaardig.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 11:04:46 #233
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133669986
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:44 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Gewoon, bier met Kopi Loewak koffie. Niet onaardig.
Bier met koffie lijkt me niks.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133671128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef djkoelkast het volgende:
Loewak is normaal gezien koffie, geen bier, of hebben ze bier gebrouwen met Loewakpoep?

Nog steeds niemand die Retrobier wil proeven? Jammer, heb een voorraadje staan hoor.
wat voor bier is dat dan :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 17:50 schreef WJMW het volgende:

[..]

Ik haal mijn speciaalbier ook in België, ik drink echter meestal zware bieren, die gaan toch wel richting de 1,80 - 2,00 per flejse waar ik ze koop. Ik vind dat niet duur verder, vooral ook omdat je er max 4 drinkt op een avond ;). Voor een degelijke fles wijn ben je dat ook kwijt.

Er zijn trouwens ook kleine flesjes embrasse ;).
en over wat voor bieren heb je het dan?
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:07:23 #235
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133671511
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

wat voor bier is dat dan :P

Zelfgebrouwen winterbier op basis van een soort Duvel, met biologische kaneelstokken en ongeraffineerde rietsuiker :D
De kaneelstokken zitten er nu niet meer in natuurlijk, die zijn tijdens het vergisten toegevoegd en voor het bottelen verwijderd.
Hoog alcoholpercentage (schat rond de 8-9%), beetje donker, nagistend op de fles.
De mensen die ik heb laten proeven waren zeer enthousiast, ik heb alleen véél te veel :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 27 november 2013 @ 12:08:47 #236
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133671540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Bier met koffie lijkt me niks.
Dan zal je over het algemeen al niet van stouts en porters houden. Een goede imperial stout kan al flink naar koffie ruiken/smaken zonder dat er daadwerkelijk koffie is gebruikt bij de bereiding.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_133671544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:07 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Zelfgebrouwen winterbier op basis van een soort Duvel, met biologische kaneelstokken en ongeraffineerde rietsuiker :D
De kaneelstokken zitten er nu niet meer in natuurlijk, die zijn tijdens het vergisten toegevoegd en voor het bottelen verwijderd.
Hoog alcoholpercentage (schat rond de 8-9%), beetje donker, nagistend op de fles.
De mensen die ik heb laten proeven waren zeer enthousiast, ik heb alleen véél te veel :P
Zou wel nice vinden om te proeven :) krijgen we meteen je recept erbij? :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:09:58 #238
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133671564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:08 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Dan zal je over het algemeen al niet van stouts en porters houden. Een goede imperial stout kan al flink naar koffie ruiken/smaken zonder dat er daadwerkelijk koffie is gebruikt bij de bereiding.
Ik hou ook niet echt van bokbier of donkere dubbels. Ik ben zelf meer van het frisse zoals een weizen of gewoon pils, tripels of Duvel-achtigen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:12:01 #239
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133671613
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:08 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Zou wel nice vinden om te proeven :) krijgen we meteen je recept erbij? :P
Ik heb niet echt een recept, ik 'heb maar wat gedaan'. Ik wil je er best een stuk of 4 opsturen tegen enkel Kiala/DHL4YOU kosten (4 euro), ben wel benieuwd wat een ander er van vindt :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133671648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:12 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ik heb niet echt een recept, ik 'heb maar wat gedaan'. Ik wil je er best een stuk of 4 opsturen tegen enkel Kiala/DHL4YOU kosten (4 euro), ben wel benieuwd wat een ander er van vindt :D
Top :) nu ben ik eerst even een weekje ierland de pubs + brouwerijtjes opzoeken, stuur ik je daarna even een PM ^O^
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:14:33 #241
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133671689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:13 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Top :) nu ben ik eerst even een weekje ierland de pubs + brouwerijtjes opzoeken, stuur ik je daarna even een PM ^O^
Komt goed, ik heb echt nog een bak vol staan en gezien het geen 'zuipbiertjes' zijn staan ze hier nog wel even :P
Leuk Ierland, mijn moeder zit er momenteel voor een paar maanden, schijnt erg mooi te zijn, ik ben er nooit geweest.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133671832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:14 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Komt goed, ik heb echt nog een bak vol staan en gezien het geen 'zuipbiertjes' zijn staan ze hier nog wel even :P
Leuk Ierland, mijn moeder zit er momenteel voor een paar maanden, schijnt erg mooi te zijn, ik ben er nooit geweest.
Heb er 5 jaar gewoond :) is idd erg leuk, alleen is Dublin niet het echte Ierland :P Dublin is leuk voor een weekendje, de rest van Ierland voor langer.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 27 november 2013 @ 12:21:52 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133671857
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 23:12 schreef djkoelkast het volgende:
Loewak is normaal gezien koffie, geen bier, of hebben ze bier gebrouwen met Loewakpoep?

Nog steeds niemand die Retrobier wil proeven? Jammer, heb een voorraadje staan hoor.
Ruilen tegen een biertje van mij? Ook zelf gebrouwen :P Kwam er alleen achter dat er wat meer suiker in had gemoeten ivm het koolzuur :+
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:43:02 #244
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133672262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:20 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Heb er 5 jaar gewoond :) is idd erg leuk, alleen is Dublin niet het echte Ierland :P Dublin is leuk voor een weekendje, de rest van Ierland voor langer.
Ze zit volgens mij in een klein dorpje, ze landt op Cork, dus dat is in ieder geval niet in de buurt van Dublin.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:43:22 #245
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133672273
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ruilen tegen een biertje van mij? Ook zelf gebrouwen :P Kwam er alleen achter dat er wat meer suiker in had gemoeten ivm het koolzuur :+
Ik heb echt nog genoeg staan, maar dank voor het aanbod ;)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133672337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:43 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Ze zit volgens mij in een klein dorpje, ze landt op Cork, dus dat is in ieder geval niet in de buurt van Dublin.
Dan zal ze het fijn hebben waarschijnlijk :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 12:50:30 #247
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133672457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:45 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Dan zal ze het fijn hebben waarschijnlijk :)
Ze heeft er een klein huis gehuurd vlak bij vrienden die ze daar heeft, ik neem aan dat ze er geen 3 maanden blijft als het er niet heel leuk is :P
Maar ik dwaal af, pardon :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133673259
ik heb ook wel interesse hoor. wil er ook wel wat extra centjes bijdoen.
kweet niet waar je je woont, anders idd opsturen
pi_133681405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

wat voor bier is dat dan :P

[..]

en over wat voor bieren heb je het dan?
Rochefort 10, St. Bernardus abt, Urtherl Samaranth, Hercule stout etc
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  woensdag 27 november 2013 @ 19:43:31 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133685050


Ik moet een extra plank :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_133685278
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:43 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Ik moet een extra plank :P
Nee, joh. Je moet ze opdrinken! :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 27 november 2013 @ 20:03:18 #252
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133685952
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:48 schreef OMG het volgende:

[..]

Nee, joh. Je moet ze opdrinken! :P.
Ja, ook :P Maar ik vind het ook tof om ze te hebben :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 28 november 2013 @ 02:31:24 #253
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_133700694
Eergisteren een Vuur en Vlam van de Molen geproefd...niet mijn smaak..IPA prima, maar ik vond deze wel heel erg droog, kruidig en hoppig. Daarna een Snake Dog en die vond ik aangenamer. Iets zachter en minder 't idee dat ik een verse hap gras/hooi/hop aan t verorberen was.
pi_133704433
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, ook :P Maar ik vind het ook tof om ze te hebben :P
daarom moet je er altijd minstens 2 van elk kopen :)
  Moderator vrijdag 29 november 2013 @ 12:22:32 #255
45833 crew  Fogel
pi_133739449
Vanavond kestbierproeverij met de volgende kandidaten:

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 12:53:48 #256
414785 sirdanilot
pi_133740237
Ik ga zaterdag naar de Bierkoning in Amsterdam (moet toch naar a'dam voor wat anders). Ik wil nu een aantal IPA bieren meenemen, welke raden jullie aan? Graag ook bieren die je elders niet vindt (deze winkel is uniek door het assortiment aan Amerikaanse bieren). Qua prijs ook niet te duur liefst; ik neem er liever drie van 2 euro mee, dan één van 6 euro bijvoorbeeld..

Al is het leukste natuurlijk ook om gewoon rond te kijken zelf maar suggesties zijn altijd welkom ;) Ik heb nog nooit een IPA bier gedronken en weet niks van de amerikaanse bieren.

Wel weet ik wat van NL/BE bieren. Ik houd zelf heel erg van Rochefort bijvoorbeeld, en ook Orval. Ook Delirium vind ik erg lekker. Ik heb zelfs een keer Westvleteren 12 op, da's natuurlijk een unieke ervaring...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:56:20 #257
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133748238
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:53 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ga zaterdag naar de Bierkoning in Amsterdam (moet toch naar a'dam voor wat anders). Ik wil nu een aantal IPA bieren meenemen, welke raden jullie aan? Graag ook bieren die je elders niet vindt (deze winkel is uniek door het assortiment aan Amerikaanse bieren). Qua prijs ook niet te duur liefst; ik neem er liever drie van 2 euro mee, dan één van 6 euro bijvoorbeeld..

Al is het leukste natuurlijk ook om gewoon rond te kijken zelf maar suggesties zijn altijd welkom ;) Ik heb nog nooit een IPA bier gedronken en weet niks van de amerikaanse bieren.

Wel weet ik wat van NL/BE bieren. Ik houd zelf heel erg van Rochefort bijvoorbeeld, en ook Orval. Ook Delirium vind ik erg lekker. Ik heb zelfs een keer Westvleteren 12 op, da's natuurlijk een unieke ervaring...
Als je niets van IPA's weet en er nog nooit een op hebt, zou ik je aanraden om naar 'vergelijkbare' American Pale Ale en India Pale Ale te vragen. Een IPA kan nogal een klap in je gezicht zijn als je er niet aan gewend bent, en een APA kan dan net zacht genoeg zijn om er een beetje in te komen.

Zelf vind ik Toccalmatto Zona Cesarini een buitengewoon goede IPA om iemand kennis met IPA te laten maken, maar die is aan de dure kant en volgens mij alleen in 75cl te verkrijgen (als de Bierkoning 'm überhaupt al heeft).

Overigens, als je echt per se een Amerikaanse IPA wil, dan zal je volgens mij wel wat dieper in de buidel moeten tasten...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 29 november 2013 @ 20:30:31 #258
414785 sirdanilot
pi_133753443
Ik neem in ieder geval een double IPA mee voor iemand, namelijk Pliny the Elder.

Mja, ik zie ter plekke de prijs wel aan, ik verwacht eigenlijk ook wel dat het aan de dure kant is, want ja Amsterdam hè. Maar zo'n unieke bierwinkel wilde ik toch wel een keer bekijken, al was het maar voor het 'kijken kijken niet kopen' (al zal dat 'niet kopen' gedeelte lastig worden hoor :P ).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133766092
Toch een dag om te onthouden.

http://www.omroepbrabant.(...)+en+weerbarstig.aspx

Wie deze als eerste heeft gedronken, mag delen hoe deze smaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 30 november 2013 @ 09:44:25 #260
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133768841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:30 schreef sirdanilot het volgende:
Ik neem in ieder geval een double IPA mee voor iemand, namelijk Pliny the Elder.

Mja, ik zie ter plekke de prijs wel aan, ik verwacht eigenlijk ook wel dat het aan de dure kant is, want ja Amsterdam hè. Maar zo'n unieke bierwinkel wilde ik toch wel een keer bekijken, al was het maar voor het 'kijken kijken niet kopen' (al zal dat 'niet kopen' gedeelte lastig worden hoor :P ).
Pliny the Elder? Volgens mij exporteert Russian River al nauwelijks naar andere staten, laat staan naar het buitenland...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_133775278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 02:31 schreef Opperprutser het volgende:
Eergisteren een Vuur en Vlam van de Molen geproefd...niet mijn smaak..IPA prima, maar ik vond deze wel heel erg droog, kruidig en hoppig. Daarna een Snake Dog en die vond ik aangenamer. Iets zachter en minder 't idee dat ik een verse hap gras/hooi/hop aan t verorberen was.
De Vuur en Vlam vond ik ook niet mijn biertje. Ik ben wel benieuwd naar de Bommen en Granaten.
Schip ahoy!
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:51:38 #262
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_133776797
Dit vind ik trouwens een geweldig lekker bier: Schneider Weisse - Meine Hopfenweisse:

  zondag 1 december 2013 @ 03:43:24 #263
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133795046
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 09:44 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Pliny the Elder? Volgens mij exporteert Russian River al nauwelijks naar andere staten, laat staan naar het buitenland...
Dat kan ik me ook niet voorstellen, ik heb geen Pliny gezien in Washington en Oregon in elk geval, terwijl ik er wel naar op zoek ben geweest. Wel eens Russian River bier gezien, en gekocht in WA (Damnation, in een supermarkt nota bene) maar dat was zeer beperkt.
Maar volgens de website heeft de Bierkoning het wel in het assortiment gehad, moet bijna een werknemer zijn geweest die naar Cali op vakantie is geweest.

On a related note; zijn bieren van Stone, Sierra Nevada of The Bruery ooit te krijgen in Nederland?
  zondag 1 december 2013 @ 04:36:26 #264
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133795236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:51 schreef travelman het volgende:
Dit vind ik trouwens een geweldig lekker bier: Schneider Weisse - Meine Hopfenweisse:

[ afbeelding ]
Die is inderdaad erg lekker! Voor mij persoonlijk één van de weinige hoppige tarwebieren waar ik echt van geniet.

Afgelopen week een fles Beard beer open getrokken. Bier vergist met een wilde gist vanuit de baard van een van de brouwers. Klinkt heel ranzig, maar het smaakte gewoon als een vrij zoetige Weizen/witbier. Beetje een funky aroma misschien maar dat kan ook placebo zijn geweest.
pi_133795929
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:51 schreef travelman het volgende:
Dit vind ik trouwens een geweldig lekker bier: Schneider Weisse - Meine Hopfenweisse:

[ afbeelding ]
Nooit van gehoord, maar klinkt wel interessant. De reguliere Schneider vind ik best oké namelijk.
Schip ahoy!
  zondag 1 december 2013 @ 09:56:47 #266
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133796297
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 03:43 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook niet voorstellen, ik heb geen Pliny gezien in Washington en Oregon in elk geval, terwijl ik er wel naar op zoek ben geweest. Wel eens Russian River bier gezien, en gekocht in WA (Damnation, in een supermarkt nota bene) maar dat was zeer beperkt.
Maar volgens de website heeft de Bierkoning het wel in het assortiment gehad, moet bijna een werknemer zijn geweest die naar Cali op vakantie is geweest.

On a related note; zijn bieren van Stone, Sierra Nevada of The Bruery ooit te krijgen in Nederland?
Hier in Spanje was Sierra Nevada een van de eerste Amerikaanse bieren die beschikbaar was, en hoogstwaarschijnlijk destijds via Bier&Co geïmporteerd. The Bruery is hier tegenwoordig ook te krijgen, maar komt waarschijnlijk via een wat directere weg. Stone heb ik hier nog nooit gezien.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 1 december 2013 @ 10:00:07 #267
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133796343
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 04:36 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Die is inderdaad erg lekker! Voor mij persoonlijk één van de weinige hoppige tarwebieren waar ik echt van geniet.

Afgelopen week een fles Beard beer open getrokken. Bier vergist met een wilde gist vanuit de baard van een van de brouwers. Klinkt heel ranzig, maar het smaakte gewoon als een vrij zoetige Weizen/witbier. Beetje een funky aroma misschien maar dat kan ook placebo zijn geweest.
Ik heb er over gelezen, maar ik denk dat 'ie hier niet op de planken komt. Er is één plek die Rogue verkoopt, en hun selectie verandert echt tergend langzaam.

Dit in tegenstelling tot mijn after-work go-to bar/shop. Die kreeg afgelopen donderdag weer wat nieuw spul binnen: Flying Monkeys en Great Lakes uit Ontario, Djævlebryg en Black Rooster uit Denemarken, en Blue Mountain uit Virginia... Als je aan Great Lakes Saison Dupump kan komen, ik raad 'm je aan.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_133798438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:27 schreef Red_85 het volgende:
Toch een dag om te onthouden.

http://www.omroepbrabant.(...)+en+weerbarstig.aspx

Wie deze als eerste heeft gedronken, mag delen hoe deze smaakt.
Ik woon in Zundert, dus heb er gisteren 2 kunnen drinken, ik vind ze erg goed smaken. Gelukkig niet heel zwaar en donker, waar ik zelf niet zo van hou. Ik had ze alleen wel iets bitterder verwacht.

  zondag 1 december 2013 @ 12:37:20 #269
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_133799295
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:05 schreef NextTVH het volgende:

[..]

Ik woon in Zundert, dus heb er gisteren 2 kunnen drinken, ik vind ze erg goed smaken. Gelukkig niet heel zwaar en donker, waar ik zelf niet zo van hou. Ik had ze alleen wel iets bitterder verwacht.

[ afbeelding ]
Vanaf komende week in de winkels toch?!
pi_133804025
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:37 schreef travelman het volgende:

[..]

Vanaf komende week in de winkels toch?!
Volgens mij wel ja, sligro krijgt ze sowieso.

8 voor ¤14.

http://www.sligro.nl/inspiratie/reportages/zundert-trappist.htm
  zondag 1 december 2013 @ 17:07:41 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_133810273
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:05 schreef NextTVH het volgende:

[..]

Ik woon in Zundert, dus heb er gisteren 2 kunnen drinken, ik vind ze erg goed smaken. Gelukkig niet heel zwaar en donker, waar ik zelf niet zo van hou. Ik had ze alleen wel iets bitterder verwacht.

[ afbeelding ]
Klinkt aardig.

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:37 schreef travelman het volgende:

[..]

Vanaf komende week in de winkels toch?!
Als ik de slijter mag geloven in mijn woonplaats mag geloven, heeft hij ze volgende week in het assortiment.

Ben echt heeeel erg benieuwd :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 1 december 2013 @ 17:33:45 #272
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_133811142
Brand Zwaar Blond :9.
  maandag 2 december 2013 @ 00:58:10 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133831106
Hel en verdoemenis gedronken vrijdag. Klap in je gezicht, pfff. Maar die afdronk :D ik had het idee dat ik caramel expresso zat te drinken :9

Je moet hem echter wel tergend langzaam drinken. Ik ben totaal geen imperial stout gewend, dit was de eerste, maar bohhhh.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 2 december 2013 @ 06:31:48 #274
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133832983
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 10:00 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik heb er over gelezen, maar ik denk dat 'ie hier niet op de planken komt. Er is één plek die Rogue verkoopt, en hun selectie verandert echt tergend langzaam.

Dit in tegenstelling tot mijn after-work go-to bar/shop. Die kreeg afgelopen donderdag weer wat nieuw spul binnen: Flying Monkeys en Great Lakes uit Ontario, Djævlebryg en Black Rooster uit Denemarken, en Blue Mountain uit Virginia... Als je aan Great Lakes Saison Dupump kan komen, ik raad 'm je aan.
Ik zou er niet heel rouwig om zijn, Rogue maakt goede bieren maar weinig zijn echt de moeite (en vooral de prijs) waard. Ze zijn de laatste tijd vooral heel experimenteel bezig met hun Rogue Farms lijn en hun nieuwe releases (zoals de Voodoo doughnut bieren).
Dead guy ale is altijd wel lekker maar de enige fles die ik altijd meeneem als ik hem zie staan is de Shakespeare oatmeal stout, die vind ik echt heel lekker.
Als ik zou moeten kiezen had ik liever een assortiment Stone bieren lokaal verkrijgbaar. Maar Stone is nogal moeilijk met exporteren van hun bier dus dat zit er niet in denk ik. Mocht je ooit Stone zien kan ik je dat van harte aanraden, ik vind het echt een klasse apart (vooral hun Enjoy by IPA en imperial stouts).

Ironisch genoeg krijgen we in BC nauwelijk bier uit Ontario, waarschijnlijk is het makkelijker ze in Europa te krijgen dan hier. Heeft te maken met de vreemde liquor control board hier in BC waardoor het een heel logistiek gebeuren is om bier de provincie in te krijgen. Maar er is recent een flinke influx van Quebec bier (Dieu de ciel, Le Trou de Diable, Charlevoix) dus wie weet volgt Ontario binnenkort.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 december 2013 @ 09:48:04 #275
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_133834620
Laatst Zatte van Brouwerij 't IJ gedronken. Eerder al de IPA van ze gedronken; was lekker, maar niet bepaald speciaal. Zatte daarentegen was voor herhaling vatbaar. Lekker bier met een banaan-achtige bijsmaak.
Verder laatst nog Tokyo* van Brew Dog gekocht, maar nog niet opengemaakt. Misschien vanavond of later deze week. (5 december zou mooi zijn :) )
pi_133835707
Gisteren de Fuller's Vintage Ale 2012 geproefd. Erg smakelijk, klein bittertje.



Daarna nog genoten van een Val-Dieu Grand Cru. Geweldig lekker bier voor een zeer milde prijs.

Stop rockin' the boat.
  maandag 2 december 2013 @ 21:35:59 #277
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_133857888
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 06:31 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik zou er niet heel rouwig om zijn, Rogue maakt goede bieren maar weinig zijn echt de moeite (en vooral de prijs) waard. Ze zijn de laatste tijd vooral heel experimenteel bezig met hun Rogue Farms lijn en hun nieuwe releases (zoals de Voodoo doughnut bieren).
Dead guy ale is altijd wel lekker maar de enige fles die ik altijd meeneem als ik hem zie staan is de Shakespeare oatmeal stout, die vind ik echt heel lekker.
Als ik zou moeten kiezen had ik liever een assortiment Stone bieren lokaal verkrijgbaar. Maar Stone is nogal moeilijk met exporteren van hun bier dus dat zit er niet in denk ik. Mocht je ooit Stone zien kan ik je dat van harte aanraden, ik vind het echt een klasse apart (vooral hun Enjoy by IPA en imperial stouts).

Ironisch genoeg krijgen we in BC nauwelijk bier uit Ontario, waarschijnlijk is het makkelijker ze in Europa te krijgen dan hier. Heeft te maken met de vreemde liquor control board hier in BC waardoor het een heel logistiek gebeuren is om bier de provincie in te krijgen. Maar er is recent een flinke influx van Quebec bier (Dieu de ciel, Le Trou de Diable, Charlevoix) dus wie weet volgt Ontario binnenkort.
Stone ben ik een paar jaar geleden in San Diego (waar anders?) tegengekomen. Heb toen de Arrogant Bastard, de IPA en de Smoked Porter op. Overigens is hier wel een keer een lading AleSmith terechtgekomen. Die zijn ook niet te versmaden :)

De bieren uit Ontario zijn echt net nieuw hier, maar uit Quebec heb ik hier al wel wat van Les Trois Mousquetaires en Brasseurs du Monde gezien. Die zijn echter helaas niet echt van superkwaliteit...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_133861994
Van het weekend voor het eerst Gulden Draak gedronken. Die vond ik lekker!
pi_133870058
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:43 schreef bassieVL het volgende:
Gisteren de Fuller's Vintage Ale 2012 geproefd. Erg smakelijk, klein bittertje.

[ afbeelding ]

Daarna nog genoten van een Val-Dieu Grand Cru. Geweldig lekker bier voor een zeer milde prijs.

[ afbeelding ]
De Grand Cru is inderdaad een goed biertje. Ga ik denk ik ook maar halen voor de Kerst.
pi_133880065
Net een fles Zundert gekocht, iemand die al op?
pi_133880566
ja, ik was bij de lancering.
waar heb je dat zundert gekocht mag ik vragen? zou pas 6 dec in de winkel zijn :P
pi_133886157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:09 schreef mckroket het volgende:
ja, ik was bij de lancering.
waar heb je dat zundert gekocht mag ik vragen? zou pas 6 dec in de winkel zijn :P
Bierkoning in Amsterdam, was ook verbaasd dat ze hem al hadden staan
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 3 december 2013 @ 20:48:38 #283
414785 sirdanilot
pi_133888113
^ Ik was er zaterdag en heb hem nog niet zien staan toen. Misschien hebben ze hem maandag binnengekregen?

Vind die bierkoning toch maar een erg dure winkel. Ik heb een mooie nel van jopen, een biertje van brouwerij 't IJ en nog texelse skuumkoppe meegenomen. Een flesje orval kost daar bijvoorbeeld 2,50, dat is voor de helft in de supermarkt te krijgen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_133899459
Gisteren de Zwaar Blond van Brand geproefd van de tap. Moet zeggen dat hij me erg goed smaakte. Aanrader.
pi_133902705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:48 schreef sirdanilot het volgende:
^ Ik was er zaterdag en heb hem nog niet zien staan toen. Misschien hebben ze hem maandag binnengekregen?

Vind die bierkoning toch maar een erg dure winkel. Ik heb een mooie nel van jopen, een biertje van brouwerij 't IJ en nog texelse skuumkoppe meegenomen. Een flesje orval kost daar bijvoorbeeld 2,50, dat is voor de helft in de supermarkt te krijgen.
In de enige (voor zover ik weet) supermarkt in Eindhoven die Orval verkoopt is ie 2¤, 1,25¤ is wel erg optimistisch denk ik.
pi_133908289
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:14 schreef Helly het volgende:

[..]

In de enige (voor zover ik weet) supermarkt in Eindhoven die Orval verkoopt is ie 2¤, 1,25¤ is wel erg optimistisch denk ik.
Jan Linders?
pi_133937426
Onlangs een prettige kennismaking gehad met dit bier:

Een lekkere frisse tripel!
  donderdag 5 december 2013 @ 11:05:10 #288
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_133937505
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:02 schreef cafca het volgende:
Onlangs een prettige kennismaking gehad met dit bier:
[ afbeelding ]
Een lekkere frisse tripel!
Voor mij persoonlijk één van de mooiste bieren die ik ken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 11:10:17 #289
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133937654
Onlangs deze gehaald:

http://www.bavik.be/producten/index.asp?PRODUCT_ID=5

En ik heb nog een fles Speculator staan:

http://www.snab.nl/nl/bieren/speculator
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133938193
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:23 schreef Saind het volgende:

[..]

Jan Linders?
Ja.
pi_133938349
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:31 schreef Helly het volgende:

[..]

Ja.
Ben altijd weer verbaasd over hoeveel die hebben daar. Er zit er alleen eentje in de Tramstraat toch?
pi_133997529
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 03:43 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook niet voorstellen, ik heb geen Pliny gezien in Washington en Oregon in elk geval, terwijl ik er wel naar op zoek ben geweest. Wel eens Russian River bier gezien, en gekocht in WA (Damnation, in een supermarkt nota bene) maar dat was zeer beperkt.
Maar volgens de website heeft de Bierkoning het wel in het assortiment gehad, moet bijna een werknemer zijn geweest die naar Cali op vakantie is geweest.

On a related note; zijn bieren van Stone, Sierra Nevada of The Bruery ooit te krijgen in Nederland?
Ik heb van deze brouwerijen bieren gezien bij de winkel van brouwerij de Molen in Bodegraven. Laatstgenoemde was zelfs brouwerij van de maand in het begin van het jaar op hun webwinkel.
pi_134001410


Deze smaakt me ook uitstekend :9
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  † In Memoriam † vrijdag 6 december 2013 @ 23:14:17 #294
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134003108


Alvast koudgezet voor zondag.
Carpe Libertatem
pi_134006756
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]

Alvast koudgezet voor zondag.
Dat is het betere spul _O_
  zaterdag 7 december 2013 @ 08:53:16 #296
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_134010510
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]

Alvast koudgezet voor zondag.
En vanavond er weer uit om op temperatuur te laten komen? Deze drink je het best rond de 15 graden.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  † In Memoriam † zaterdag 7 december 2013 @ 09:46:37 #297
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134010916
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 08:53 schreef Curchulain het volgende:

[..]

En vanavond er weer uit om op temperatuur te laten komen? Deze drink je het best rond de 15 graden.
Hoeft vanavond nog niet, maar ergens morgenmiddag gaat hij uit ja om een beetje op te warmen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 7 december 2013 @ 09:53:13 #298
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_134010994
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2013 23:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]

Alvast koudgezet voor zondag.
Inderdaad mooi spul :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 9 december 2013 @ 03:03:48 #299
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_134071475
De biersoorten beginnen een beetje op te raken voor Parallel 49 uit East Vancouver volgens mij...
De winter-seizoensbieren zijn een Sahti en een Braggot. Braggot nog niet geprobeerd, maar de Sahti is wel dikke prima. Beetje aparte kruidige smaak maar smakelijk.

Sowieso wel een trend in Noord-Amerika, het terughalen van "vergeten" biersoorten; afgelopen lente was het vergeven van de Berliner Weisses en de Goses. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar komt :)

  maandag 9 december 2013 @ 03:19:20 #300
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_134071507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 21:20 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik heb van deze brouwerijen bieren gezien bij de winkel van brouwerij de Molen in Bodegraven. Laatstgenoemde was zelfs brouwerij van de maand in het begin van het jaar op hun webwinkel.
De Molen heeft wel een mooi assortiment als ik zo kijk. Prijzen voor Bruery vallen ook wel mee; voor een fles Sour in the Rye betaal ik hier ook $27-28.

Ik zie op de site dat ze soms ook Logsdon hebben, dat kan ik van harte aanraden. Zal ook niet goedkoop zijn maar de Seizoen Bretta is één van de beste Farmhouse Ales die ik ooit heb gehad. Ik ben nog op zoek naar hun Peche 'n' Brett maar die is best zeldzaam.
  maandag 9 december 2013 @ 12:47:44 #301
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_134077754
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 03:03 schreef GoCanucksGo het volgende:
De biersoorten beginnen een beetje op te raken voor Parallel 49 uit East Vancouver volgens mij...
De winter-seizoensbieren zijn een Sahti en een Braggot. Braggot nog niet geprobeerd, maar de Sahti is wel dikke prima. Beetje aparte kruidige smaak maar smakelijk.

Sowieso wel een trend in Noord-Amerika, het terughalen van "vergeten" biersoorten; afgelopen lente was het vergeven van de Berliner Weisses en de Goses. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar komt :)

[ afbeelding ]
Braggot is geen bier. Dat is mede. Een echte warmmaker :) ik heb er zelf een paar maanden geleden eentje van Kuhnhenn op, en die beviel best.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')