abonnement Unibet Coolblue
pi_130547910

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!



Pats hier met je ranking, achterhaal de ware identiteit van Fokkers, deel je Federer-FAN-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!

Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
KNLTB
TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland


steescarna.gifmeeuw2.jpgJoshai.gifChriz2k.jpgtekentje.jpgsmile.jpg


De ratings worden tegenwoordig bijgehouden in een open document op Google! Klik hier om jouw eigen rating bij te werken of te zien!. Om in de lijst met toptennissers te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24a | 24b | 25 |
29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41
45

De OP is hier te vinden!
Vergeet niet om effe het laatste deel toe te voegen!

Game on :).
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_130548404
Mijn rating ook weer eens in de sheet bijgewerkt :)



[ Bericht 4% gewijzigd door detennismaster op 28-08-2013 12:43:05 ]
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 15:30:34 #3
21636 Feestkabouter
pi_130556116
Fok-clash-report.......

Ik speelde met een nieuw maatje. Eerder deze maand een pot tegen hem gesingeld, door zijn onvoorspelbare slagen toch nog flink moeten werken om die pot te winnen (niemand had verwacht dat ik daar 3 sets voor nodig had). Ik heb hem uitgenodigd om samen de HD6 te spelen, en gisterenavond mochten we dus tegen R-JL en een maatje dat ik nog niet eerder had ontmoet.
R-JL en mijn maatje kennen elkaar wel, ze hebben vorig jaar een verhitte finale HD7 tegen elkaar gespeeld!

Qua sfeer ging het gisteren prima, er was niks verhits aan, het was gewoon een mooie actieve pot met veel actie en dynamische rallys.
R-JL serveert simpelweg knoerthard, we kregen er wel een beetje vat op, maar zoals hij al wel vaker heeft gemeld houdt hij die knallen niet heel lang vol. Met zijn iets rustigere gespinde service heeft ie wel een mooie ace op mij geslagen, ik dacht echt dat ik de bal gewoon mooi vol zou raken, maar de bal vloog gewoon langs mijn racket. Vanaf dat moment beter naar de bal gekeken en geen problemen meer gehad met R-JL z'n service.
De service van zijn maatje is ook een verhaal apart, man wat een draai maakt die bal! Dat is echt redden wat er te redden valt! Niet dat de bal nou heel knoerthard komt, maar de kans is gewoon groot dat je letterlijk op je verkeerde been wordt gezet door de eerste helft van het traject dat de bal aflegt, en dan verkeerd staat als de bal daadwerkelijk bij je is.
Helaas voor R-JL en zijn maatje levert dat bij mij wel eens mazzel-returns op die zo ongelukkig vallen dat zij er dan weer weinig mee konden.

Mijn service staat deze dagen helemaal op scherp, vooral op het maatje van R-JL (zij zijn allebei linkshandig, behalve R-JL bij zijn service dan) kon ik de bal echt flink naar buiten op zijn backhand spelen. We hebben er maar weinig lastig teruggekregen.

We stonden al snel 3-0 achter, voor mijn maatje was het de eerste wedstrijd in de 6, we hadden niks te verliezen dus we bleven relaxt. Toen serveerde de maat van R-JL, die maakte in zijn eerste servicegame nogal wat dubbele fouten. En in de andere games kwamen mijn maat en ik ook goed op dreef, al snel was het ineens 4-3 voor ons!
Het bleef een mooie actieve wedstrijd, uiteindelijk hebben mijn maatje en ik met 6-4 7-5 gewonnen!! *O*
pi_130588882
Gewonnen gisteren. Eigenlijk verbazend makkelijk. 6-3 6-1
Tegen een jongen die een team lager zit. De druk lag bij mij en werd nog even een beetje opgevoerd door de verschillende mensen op de club.

De eerste set kwam ik 2-3 achter. Een beetje doordat ik wat moest wennen aan zijn spel. Hij slaat heel veel ballen terug, maar houdt er niet heel erg van om in de baan te komen en daarna het spel te dicteren. Dus ik heb vooral de bal rustig terug geslagen en op het moment dat er een kortere bal kwam het daarna over te nemen. Daarna doorgestoomd naar 6-3 en 2-0 voor.
Hij maakte nog 1 game en er zaten nog wat spannende games tussen, maar toen hij die verloor was zijn tegenstand gebroken waardoor ik de laatste 2 games heel makkelijk won.

Nu tegen wederom een club genoot die in een lager team speelt. Hij heeft gister een super lange wedstrijd gespeeld. 2 setjes en 2.5 uur op de baan. Terwijl het gewoon iets van 6-4 6-3 was ofzo. Wedstrijd tegen 2 mensen die alleen de bal terug brachten. Ik zit daar niet echt op te wachten, maar zal wel moeten :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_130594063
Gisteren lame potje in de dubbel 6 gewonnen met 6-0 6-2. eerste set 1 return uitslagen en mn maat miste 1 volley. was weinig spannend. vanavond in de mix 5 wss vol aan de bak
pi_130598296
Aankomende zaterdag revanche mogelijkheden in de finale van de clubkampioenschappen tegen de nr 3 van Nederland tot 12 jaar.

Verloor afgelopen zondag in een schitterende pot met 6-4 3-6 4-6 van hem. Had zeker meer met zijn servicegames moeten doen en uiteindelijk gaf ik op *4-5 mijn service weg. Zat er al een tijdje aan te komen ivm vermoeidheid, maar kon mijn eigen servicegames blijven houden.

Eerste set was ik nagenoeg foutloos, haalde mijn beste niveau van de afgelopen weken (echt niet lekker staan spelen afgelopen weken en last van mijn arm gehad). Had de wedstrijd en rally's echt in handen, hij wist het niet meer. Maar vergat door te drukken in zijn servicegames helaas.

Ongelofelijk hoeveel conditie dat ventje heeft (traint 2x 4uur per week in Almere icm conditie) en dan ook nog een uurtje of 5 gewoon zo.

Leuke rally's en dat maakt het toch minder zuur om uiteindelijk aan het kortste eind te trekken, gisteren won ik namelijk met 6-1 6-2 de andere pot en daar was totaal niks aan. Eens kijken of we er aankomende zaterdag weer zo'n leuke pot van konden maken.

Gisteren op het tennispark had nog iedereen het erover, meeste kijken ook nu alweer uit naar de finale. Die vast op een van de hoofdbanen gespeeld gaat worden. Ook leuk om te horen natuurlijk.
pi_130627560
Gisteren weer eens in de HD7 gewonnen. Eerste set zeer simpel gewonnen met 6-2 ondanks dat mijn eerste service totaal niet liep, gelukkig tweede service redelijk in de hoekjes kunnen plaatsen.

Tweede set was een stuk spannender, we werden allebei gebroken na dat we 4-1 voor stonden en konden helaas niet terug breken, 4-5 voor de tegenstander. Moet ik na mijn vorige dramatische serveerbeurt opnieuw serveren om in de set te blijven, sla ik gewoon mijn beste servicegame sinds lange tijd. L'Oeuf * game en dus 5-5. Wij breken daarna hun service om vervolgens weer teruggebroken te worden door een mislukte smash van mijn kant, rechtdoor het hek in.

Tie Break. 5-2 voorstaan, tegenstander komt terug met 2 mooie services naar 5-4. Ik mag weer serveren... dubbele fout. :( 5-5. Gelukkig 2e service een stuk beter en met 6-5 mag de tegenstander het weer proberen. Ik zeg nog tegen mezelf "kom op, 1 goede return", service richting mijn backhand. Sla ik toch een waardeloze backhand die recht op de netspeler afgaat, had hij zijn racket geheel open staan en zijn volley beland bij de buren op het veld! We lucky bastards!!

Net op tijd ook afgelopen want we stonden op een baan zonder licht en het begon al een beetje te schemeren.

*de term love voor nul punten vindt waarschijnlijk zijn oorsprong in het Frans. De nul lijkt namelijk op een ei, l'oeuf in het Frans. De verbastering van dit woord heeft geleid tot love.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:03:30 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_130628031
Vanavond tegen 2 mannekes die nog t/m 14 spelen. Ondertussen zijn ze wel 4 in zowel dubbel als single.
Wordt wel grappig. Zijn nog vrij kleine mannetjes. Terwijl mijn maatje en ik minimaal 1.90m zijn. Gaat een lekker contrast geven op de baan :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 1 september 2013 @ 01:47:48 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_130692879
Ok dus gewoon verloren van die ukken |:( 6-4 7-6
Op zich speelden ze gewoon goed en was het terecht dat ze wonnen.

Wel een paar trieste momenten. Uiteraard ouders langs de kant die hun mond niet konden houden en jochies zelf met een veel te grote mond.
Eerst serveerde mijn maat naar mijn idee vol op de lijn. Die jongens geven hem uit en ik zei gelijk dat hij op de lijn was. Dus die ouders gelijk roepen dat de bal uit was.
Ik gelijk aan die ouders gevraagd of ze zich er niet mee willen bemoeien. Roept papa gelijk vanaf de kant "Wil je zeggen dat mijn zoon een leugenaar is?" Ik had gelijk zoiets van "wtf?" :?
Dus ik "nee hoor, ik denk alleen dat hij het verkeerd heeft gezien".
Uiteindelijk kon ik het niet goed zien of de bal nou echt goed was dus ook een 2de service laten spelen. De toon was in ieder geval gezet.

Even later komt er een rally, ik sla een korte bal en 1 van de jochies kan hem niet meer halen en slaat de bal na de 2de stuit. Ik kon het zelf niet zo goed zien en de bal ging over mij heen dus ik ren naar de bal en sla hem terug. Ondertussen stond mijn maatje al met zijn hand omhoog en riep dat hij 2 keer gestuit was. Andere jongen slaat mijn bal ook weer terug en toen had ik door dat mijn maatje aangeeft dat hij 2 keer gestuit was dus ik sla de bal een beetje lomp uit.
Zegt 1 van die mannetjes dat het punt voor hun is omdat ik door speelde. Terwijl mijn maatje duidelijk zei dat hij 2 keer gestuit was. :?
Dus mannetje gelijk "jij speelde door dus is het punt voor ons". Ik nog een keer zeggen dat ik niet gehoord had dat mijn maat dat zei.
Zegt hij "luister VENT!" Toen was ik er wel aardig klaar mee en ik liep naar het net en zei tegen hem dat hij zijn grote mond moest houden. Dat we ons hier normaal gedragen en niet mensen beledigen.
Daarna vroeg ik of hij nu uiteindelijk 2 keer gestuit was. Mannetje zei dat hij dat natuurlijk niet meer wist (wat een bullshit, je weet echt wel of je een bal nog hebt of niet als je op dat niveau speelt)
Maakte hem niets uit, hij wilde per se het punt hebben. Toen gezegd dat als hij het niet weet we een let spelen en dat hij het punt toch echt niet ging krijgen.
Na veel "welles/nietes" over en weer zeiden de ouders dat ze toch maar een let moesten spelen.

Na de wedstrijd wilde 1 vader niet meer met me praten en allebei de jochies niet. De andere vader ken ik een beetje en die zei nog wel dat ik goed speelde en dat het een leuke wedstrijd was om naar te kijken ondanks dat er wat onenigheid was.

Nu blijkt dat vandaag bij hun volgende wedstrijd het zo hoog op is gelopen dat de tegenstanders hebben opgegeven omdat ze er klaar mee waren. 1 van die 2 tegenstanders is een tennismaatje van me en ik weet dat hij echt nooit serieus kwaad is op iemand, maar die hebben ze moeten tegenhouden omdat die ouders hadden lopen schelden enzo.

Jammer genoeg was ik er zelf niet bij, maar van verschillende mensen hetzelfde verhaal gehoord. Toch best triest. Een keer een wedstrijd waar wat dingen verkeerd gaan zoals bij ons kan gebeuren. Ik had er ook wel vrede mee, maar dit slaat echt nergens op.
Ik heb vanmiddag 1 van die mannetjes zien enkelen en toen stond zijn vader ook de hele tijd aanwijzingen te geven enzo. Best wel irritant.

Morgen moeten ze nu finale spelen tegen een ander duo van onze club. Dat gaat er echt niet fijn aan toe kan ik me nu al voorstellen. Er zullen toch wel aardig wat mensen zijn die nogal geirriteerd zijn door die mannetje en aangezien het toernooi op onze club is en er een redelijk groot "wij" gevoel heerst zou het me niet verbazen als het wel hoog kan oplopen. Ik ben benieuwd....
Hopelijk gaan die mannetjes er gewoon dik af en is er verder niet al te veel gezeur, maar ik gok dat er nog wel een paar mensen vervelend gaan doen om die ventjes (en hun ouders :P ) aan het huilen te krijgen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 1 september 2013 @ 03:06:54 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_130693996
Iemand nog een goed idee om kleine jochies en hun ouders te jennen als je langs de kant zit? >:)

:+
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 1 september 2013 @ 06:12:55 #11
75556 erkel
back from Dagestan
pi_130694688
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 03:06 schreef Komakie het volgende:
Iemand nog een goed idee om kleine jochies en hun ouders te jennen als je langs de kant zit? >:)

:+
Gewoon met zo veel mogelijk man komen opdagen en bij elk punt compleet uit je dak gaan. Bij zowel mooi punt van duo van de club en nog meer bij fout tegenstander :7
Weisst
  zondag 1 september 2013 @ 08:42:08 #12
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_130695099
Wat een verhaal :')

Ik heb gisteren iig voor het eerst in de HE5 meegedaan en met 6-1 6-4 gewonnen 1e ronde Vorig jaar won ik nog voor het eerst de HE7 en dit jaar 3x 2e geworden in de HE6, dus probeer weer een stapje hoger, ben blij met de vooruitgang :D
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_130695229
Masters weer bereikt :)
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
  zondag 1 september 2013 @ 09:05:16 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_130695270
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 08:59 schreef detennismaster het volgende:
Masters weer bereikt :)
Hier duurt dat nog een week. 2 teamgenootjes hebben al wel een brief gekregen dat ze bij de top 20 zaten. Een dame in de 6, en 1 heer in de 4.

Mixteam gisteren gelijkgespeeld, ik deed niet mee. Mochten uit tegen Bastion Baselaar op gravel, en daar hadden er een paar wat moeite mee. 2-2 dus.
Meteen op knltb site gekeken, en komen tegenstanders tegen van niveau 3 t/m 6.

Herenteam vrijdag weer met 4-0 gewonnen. Nu dus al 8 wedstrijden gewonnen, en nog geen set verloren. Herenteam zal waarschijnlijk wel kampioen worden.
  zondag 1 september 2013 @ 09:30:52 #15
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130695545
Dit is echt een amateuritische zooi, in de HE4 zijn er twee schema's met ieder 3 spelers. De nummers 1 spelen finale tegen elkaar. Ik heb nu 1 potje gespeeld tegen een verkapte 6 (6-1 6-1 gewonnen), walkover gehad van nummer 2 geplaatst, finale ook walkover :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 1 september 2013 @ 11:06:38 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_130696981
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 06:12 schreef erkel het volgende:

[..]

Gewoon met zo veel mogelijk man komen opdagen en bij elk punt compleet uit je dak gaan. Bij zowel mooi punt van duo van de club en nog meer bij fout tegenstander :7
Ik heb het vermoeden dat het dat ook wel gaat worden. Aangezien er al bij ons best wel wat publiek was die de irritaties gezien hebben en gisteren zal er ook wel wat publiek zijn geweest.
Aangezien ze vandaag weer tegen 2 van onze club moeten en het op onze eigen club gaat gebeuren denk ik dat die jochies niet echt een fijne tijd tegemoet gaan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_130724403
Vandaag HD6 gewonnen. 6-1 6-0, met daar tussen nog een verloren set. Vrouwenuitslag dus.
  zondag 1 september 2013 @ 22:34:39 #18
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130726537
Shiiit, ik ben heel dicht bij de masters in de HE4, volgens mij sta ik 9e nu.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_130734434
Gisteren nog een dubbel-toernooitje gespeeld, gelukkig gewonnen. Ik ergerde me alleen kapot aan de ballen die ze daar gebruikten, ranzige Tretorn+ ballen, Die dingen waren alleen zo zacht dat je ze half in kon drukken en elke keer als je de bal raakte kreeg je zo'n bloep-geluid. Nooit geweten dat Tretorn ballen ook zacht konden worden.
Waardeloos.
  † In Memoriam † maandag 2 september 2013 @ 09:49:28 #20
21636 Feestkabouter
pi_130734635
Hey R-JL, ik heb je wel gezien gisteren, liep volgens mij nog vlak langs je, maar ik was een beetje druk. Sorry, ik heb je niet eens gegroet, excuus! Bij deze alsnog: hoi R-JL, leuk dat je er weer bent! :)
pi_130740070
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:34 schreef Salamando het volgende:
Shiiit, ik ben heel dicht bij de masters in de HE4, volgens mij sta ik 9e nu.
Welke regio?
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_130743746
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:49 schreef Feestkabouter het volgende:
Hey R-JL, ik heb je wel gezien gisteren, liep volgens mij nog vlak langs je, maar ik was een beetje druk. Sorry, ik heb je niet eens gegroet, excuus! Bij deze alsnog: hoi R-JL, leuk dat je er weer bent! :)
Zag al dat je druk bezig was, altijd leuk die finale dagen :) .
Was weer een geslaagd toernooitje ondanks mijn mindere prestaties, volgend jaar beter.
  maandag 2 september 2013 @ 18:54:55 #23
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130749673
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 13:40 schreef detennismaster het volgende:

[..]

Welke regio?
Brabant :P
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 2 september 2013 @ 18:56:27 #24
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_130749718
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:54 schreef Salamando het volgende:

[..]

Brabant :P
Centraal Brabant?
  maandag 2 september 2013 @ 18:57:34 #25
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130749756
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

Centraal Brabant?
Oui
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 2 september 2013 @ 18:59:29 #26
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_130749836
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:57 schreef Salamando het volgende:

[..]

Oui
Die ken ik ook eentje, ook in de 4, maar weet niet hoeveelste hij stond. Hij heeft ook maar 1 toernooi gesingled en gewonnen in de 4. Normaal gesproken haal je dan de top 8 niet lijkt me.
pi_130772864
Deze week toernooitje bij Nieuwland Amersfoort. :)
Zaterdag onnodig moeilijk gemaakt in de GD7. Service liep gelukkig erg goed. Alleen verklootte m'n maatje d'r service elke keer door het niet af te maken aan het net. Uiteindelijk toch knop omgezet en vanaf halverwege de 2de set ging het weer lekker. 5-7 6-3 6-2

Gisteravond toch een bizarre pot gespeeld. Nu in de HD7. We moesten op een andere baan dan afgelopen zaterdag. Nou die was ook gelijk heel anders. Veel fijner en met minder zand, maar die ballen schoten echt door dit keer en kwamen nauwelijks van de grond, wat op die andere baan wat grovere mat toch echt beter stuiterde.
Eerste set ook totaal niet in ons spel en na fout op fout op fout gingen we eraf met 0-6.
2e set gelijk opslagen gehouden en konden we vrij eenvoudig uitlopen naar 4-1, toen deden ze nog even tandje erbij, maar konden toch de set met 6-3 binnen halen. Derde set ging gelijk op naar 3-3 toen we voor de eerste keer braken. Service gehouden naar 5-3. Kwamen ze toch weer terug door drama servicegame van m'n maatje en liepen zelfs uit naar 5-6.

Toen mocht ik serveren en bij 30-40 hadden ze hun eerste matchpoint. Ik sloeg mijn backhand totaal verkeerd en belandde bij de netspeler. Ik liep al richting de plek hij ze steeds weg legde. Bal langs mijn maatje aan het net, die dacht hmm kut is klaar. En ik was nog onderweg. Ik kon nog net bij stond met m'n rug naar het net en dacht alleen maar: omhoog die bal. Zo gezegd, zo gedaan. Na nog een rally van een aantal slagen wonnen we toch het punt. Applaus vanaf de zijkant. :D Adrenaline steeg behoorlijk. Daarna de game gepakt en op naar de tiebreak.
Het leek net op set 3. 5-3 voor maar toch op 5-6 een matchpoint tegen. Weg gewerkt en uiteindelijk met 8-6 gewonnen. *O* ^O^

Wat een partij. :D

Vanavond tegen de andere in de poule (1ste geplaatsten) die met 6-1 6-1 gewonnen hadden van onze tegenstanders van gister... Wordt aanpoten dus. :9
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2013 @ 12:02:49 #28
21636 Feestkabouter
pi_130773035
Gefeliciteerd Daan, mooi verhaal! Succes vanavond!
pi_130776944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:02 schreef Feestkabouter het volgende:
Gefeliciteerd Daan, mooi verhaal! Succes vanavond!
Dankje! :)
Tijdje weg geweest van het forum en net veel terug zitten lezen. Zitten weer vele leuke verhalen tussen. ^O^
Ik doe verder nog mee met Hooglanderveen, Soesterkwartier en Hoogland (HE7 en GD7 en zag dat DDKuis in de 6 ingeschreven heeft ^O^ )
Zat nog te denken om in Utrecht bij sv PVDV mee te doen met najaars open. Is dat wat? ;)
  † In Memoriam † dinsdag 3 september 2013 @ 16:16:39 #30
21636 Feestkabouter
pi_130779800
die in november onder de tenten, lijkt mij ook wel leuk ja.
moet nog even naar de agenda kijken en met mijn vriendin onze uitjes overleggen, maar bij PVDV ga ik waarschijnlijk wel meedoen ja.
en iets van Hoogland(erveen) en/of Soesterkwartier waarschijnlijk ook nog wel.
pi_130780037
Gezellig! :)
pi_130780322
PVDV deze zomer het open toernooi gespeeld. Alleen maar leuke tegenstanders gehad.
  dinsdag 3 september 2013 @ 18:13:47 #33
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_130783607
Ik HAAT Tretorn Plus ballen waar meer dan 2 wedstrijden mee gespeeld is. Het is je reinste competitievervalsing. Van die zachte pluizige flosballen waar alle snelheid uitgaat zodra ze stuiten. Verschrikkelijk is het, en daar betaal je dan inschrijfgeld voor. Het aanvallende spel wordt vertraagd en benadeelt. Als ze me vandaag weer de baan op proberen te sturen met die kneut, dan vertik ik dat.

Mocht het nog niet duidelijk zijn, dit toernooi loopt nog voor geen meter.
pi_130803146
Word een super leuk toernooi bij sv PVDV heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen O-)
  † In Memoriam † woensdag 4 september 2013 @ 11:39:11 #35
21636 Feestkabouter
pi_130807826
Afgelopen week werd ik door verschillende PVDVers ingelicht over dit toernooi, maar die mensen zeiden allemaal dat het en dubbeltoernooi zou zijn. Waarom nu toch ook enkelen, weet jij daar wat van via die betrouwbare bron van je R-JL?
pi_130808184
Ik denk dat die in de war zijn met het winterdubbel toernooi die in februari op de planning staat.

Het najaarsopen was vanaf het begin de intentie om 17+ 4/5/6/7/8/ DE/HE/DD/HD/GD te spelen.
Binnenkort kom ik even een poster langs brengen.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:55:09 #37
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130815109
Masters gehaald voor zover ik kan zien _O_
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_130815228
Waar kun je dat zien?
  woensdag 4 september 2013 @ 23:11:23 #39
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130833130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:58 schreef rhubarb het volgende:
Waar kun je dat zien?
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=567&mid=121

Kies je district :P
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_130833325
Als ik niet in 3 verschillende districten toernooien zou spelen had ik misschien nog n kans gemaakt...
pi_130843082
Dinsdagavond dramapot gespeeld in de HD7 bij Nieuwland.
Moesten tegen eerste geplaatste. Dus dachten nou dan moeten we wel aan de bak. Ze waren wel vast, maar echt goed waren ze echt niet.
Mijn maatje speelt na deze pot nooit meer op kunstgras. Die sloeg echt elke 2de bal fout.
En ik werd af en toe een beetje in meegezogen in het slechte spel. Helaas met 6-2 7-5 eraf gegaan.

Gisteravond weer lekker staan mixen in de 2de poulewedstrijd GD7.
De heer had een hele goede service. Alleen natuurlijk als die in was. De 2de vaak nog harder dan de eerste service. Maargoed de helft daarvan gingen of uit of het net in. Niet heel slim vond ik en hij bleef de hele wedstrijd zo hard serveren. :?
Wij zaten lekker te ballen en zijn niet 1 keer gebroken. We hebben er een niet zo'n lange pot van gemaakt. 6-4 6-2. :)
Morgenavond kwartfinale tegen de eerst geplaatste. We gaan het zien. ^O^
pi_130843701
Je maat wil nooit meer op kunstgras spelen? Wat is zijn normale ondergrond dan?
Want van gravel naar kunstgras is een stuk makkelijker dan andersom. Kunstgras is wel redelijk snel maar de meesten kunnen zich toch wel redelijk makkelijk aanpassen
pi_130844134
Hij speelde normaal op gravel of binnen. Op onze banen (probounce) kan hij ook wel uit de voeten.
Als tegenstander ballen gaan slicen kan hij er niks mee omdat niet hoog genoeg stuiterd. Heb al gezegd, is in principe gewoon een beetje aanpassen en wat vaker op kunstgras spelen dan lukt het hem ook wel.
Ook ballen slice kort die wel redelijk stuiteren ramt hij ruim een meter uit. :{
Hij slaat graag hard door, alleen mist hij nog wel wat ritme, tijdje uit geweest. Hij zei ook dat topspin niks doet op het kunstgras dus hij zijn wapen niet kan gebruiken.
En soms een bal op save spelen zit niet in zijn spel. Dus als het niet loopt, past hij zich niet aan en is het bijna zo goed als einde wedstrijd. Best jammer eigenlijk. -O-
  donderdag 5 september 2013 @ 12:20:36 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130844258
dan kun je nooit meer in de winter buiten tennissen ;(. Ik speel bijna alleen maar op kunstgras, want dat is het bijna enige dat er is hier in een straal van 30km.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 5 september 2013 @ 12:25:13 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130844381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:16 schreef Daan2x256 het volgende:
Hij speelde normaal op gravel of binnen. Op onze banen (probounce) kan hij ook wel uit de voeten.
Als tegenstander ballen gaan slicen kan hij er niks mee omdat niet hoog genoeg stuiterd. Heb al gezegd, is in principe gewoon een beetje aanpassen en wat vaker op kunstgras spelen dan lukt het hem ook wel.
Ook ballen slice kort die wel redelijk stuiteren ramt hij ruim een meter uit. :{
Hij slaat graag hard door, alleen mist hij nog wel wat ritme, tijdje uit geweest. Hij zei ook dat topspin niks doet op het kunstgras dus hij zijn wapen niet kan gebruiken.
En soms een bal op save spelen zit niet in zijn spel. Dus als het niet loopt, past hij zich niet aan en is het bijna zo goed als einde wedstrijd. Best jammer eigenlijk. -O-
je ziet wel vaak dat oudere spelers zich niet aanpassen, en dan iets anders de schuld geven van hun verlies ;).
Overigens maandag 3setter ge-enkeld, ging geweldig maar wel verloren. Ik moest het van powerplay hebben, hij van zijn conditie. En die won uiteindelijk.
Dinsdag een 3-setter gewonnen in GD7, echt op karakter gewonnen, en daarna een 2-setter verloren. Aangezien het een poule van 3 was dacht ik dat we wel door zouden gaan. Maar niets bleek minder waar. Degene waarvan wij een 3-setter gewonnen hadden wonnen ook van degenen van wie we de 2-setter verloren hadden. Helaas dus :'(. Zelden zo sjaggerijnig geweest, want in principe konden ze het gewoon op een akkoordje gooien om ons eruit te laten gaan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 5 september 2013 @ 13:13:01 #46
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_130845569
Vandaag 2e ronde in HE5 tegen de eerst geplaatste, deze man schijnt de hele omstreek te kennen. 4, nogwatje die er een hele eigen style op na houdt, alles terugbrengt op miraculeuze wijze met een techniek van niks, maar hij drijft iedereen tot wanhoop.

Nou ´t zal me benieuwen aangezien ik juist hou van iemand die juist lekker knalt :') Moet iig met een hele andere mindset gaan spelen ben en heel geduldig zijn denk ik.......
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_130855821
Masters gehaald
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:55:36 #48
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130891212
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:00 schreef luckass het volgende:
Masters gehaald
Boks
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_130913923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:55 schreef Salamando het volgende:

[..]

Boks
Moet dinsdag spelen. Tegen die tijd al bijna een maand geen rackets aangeraakt :').
  zondag 8 september 2013 @ 00:30:05 #50
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_130934421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:11 schreef luckass het volgende:

[..]

Moet dinsdag spelen. Tegen die tijd al bijna een maand geen rackets aangeraakt :').
Oh hier is het volgende week pas :7
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  zondag 8 september 2013 @ 12:01:01 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_130942279
Haha

Mijn vriendin isuitgenodigd voor zowel de masters van Overijssel als van Gelderland :D

Omdat ze bij een vereniging in Overijssel lid is en een vereniging in Gelderland.

Ze kan alleen niet omdat ze zwanger is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_130980772
In Nieuwland (Amersfoort) afgelopen vrijdag gestrand in de GD7 kwartfinale. 6-4 6-4 tegen eerst geplaatsten.
Die man was wel erg goed, speelt vaak 6. Waren gelukkig erg gezellige tegenstanders.
Liep ik van links rechts voor achter. Maakte uiteindelijk mooi punt. Loopt ie naar het net om ballen te geven en zegt. "Leuk om te zien toch, zo'n jonge god op de baan." Doelde op mijn snelheid hehehe.
2de set nog bijna 4-0 voor maar werd toch 3-3. 4-3 voorn nog wel en daarna weer beetje slordig. 3de set had er wel ingezeten.
Vanavond eerste GD7 wedstrijd voor clubkampioenschappen.
Woensdag eerdste poulewedstrijd in de HE7. Wel weer zin om te enkelen. :Y
pi_130981885
Weer 2 finales gehaald (HE6 en HD6). Kon vanaf vrijdag meedoen aan 2 categorieën, gevolg: 8 wedstrijden in 3 dagen :P
  maandag 9 september 2013 @ 12:36:47 #54
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_130982564
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:06 schreef rhubarb het volgende:
Weer 2 finales gehaald (HE6 en HD6). Kon vanaf vrijdag meedoen aan 2 categorieën, gevolg: 8 wedstrijden in 3 dagen :P
Teamgenootje van mij speelde in een tijdbestek van 30 uur, 5 wedstrijden, waarvan 2 singles ( 2 sets en een 3 sets) en 3 dubbels (2 keer 3 sets en 1 keer 2 sets)
  maandag 9 september 2013 @ 12:39:00 #55
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_130982613
Afgelopen 8 wedstrijden gespeeld, HD6 finale behaald. Schouder helemaal verrot, en van maatje ook. Helemaal klaar met dat tennis nu!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 9 september 2013 @ 13:12:43 #56
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_130983370
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:06 schreef rhubarb het volgende:
Weer 2 finales gehaald (HE6 en HD6). Kon vanaf vrijdag meedoen aan 2 categorieën, gevolg: 8 wedstrijden in 3 dagen :P
gelukkig niet zo warm als in Terneuzen
pi_130983377
Kansloos verloren afgelopen week in de HD7 van een stel die 2 categorien te laag speelden, en ze werden nog kwaad ook toen ik die opmerking terloops maakte. Zij hebben in het hele toernooi (5 wedstrijden) 9 games verloren.

Waar zien zij in hemelsnaam de lol van in om op die manier te winnen?
pi_130983432
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:12 schreef Rorsach het volgende:
Kansloos verloren afgelopen week in de HD7 van een stel die 2 categorien te laag speelden, en ze werden nog kwaad ook toen ik die opmerking terloops maakte. Zij hebben in het hele toernooi (5 wedstrijden) 9 games verloren.

Waar zien zij in hemelsnaam de lol van in om op die manier te winnen?
Hoe moeten zij weten dat ze 2 categorieën te laag spelen als hun rating dit niet onderbouwd? Als ze al meerdere toernooien succesvol in die 7 hebben gespeeld, dan heb ik niks gezegd. Maar het kan voor herintreders wel lastig zijn, zeker als ze weer beginnen als 9
pi_130983757
quote:
12s.gif Op maandag 9 september 2013 13:12 schreef knijn1985 het volgende:

[..]

gelukkig niet zo warm als in Terneuzen
Nee, in de stromende regen dit keer :P
pi_130984209
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe moeten zij weten dat ze 2 categorieën te laag spelen als hun rating dit niet onderbouwd? Als ze al meerdere toernooien succesvol in die 7 hebben gespeeld, dan heb ik niks gezegd. Maar het kan voor herintreders wel lastig zijn, zeker als ze weer beginnen als 9
Een van de 2 is een 5,9 in de dubbel, de ander een 6,4 en beiden hebben al verschillende toernooien in de 7 gewonnen.
Vroeg of laat lijkt het me toch duidelijk dat je onder je kunnen speelt.
pi_130984384
Als ze al meerdere toernooien in de 7 hebben gewonnen, dan weet je dat inderdaad wel lijkt me. Vind dat soort lui over het algemeen heel erg flauw, want dik winnen is ook niet leuk.
Flauw zijn ook die lui die ver onder hun rating toernooien blijven spelen, dus een 7tje die zich blijft inschrijven in de 6 en elke keer weer ingemaakt wordt.
  † In Memoriam † maandag 9 september 2013 @ 22:29:41 #62
21636 Feestkabouter
pi_131005908
Zo bijzonder is dat niet Tja, ik heb afgelopen voorjaar een aantal keer 5 wedstrijden in 30 uur gespeeld (waarvan 2 singles), en vorig jaar ook wel eens 6 singles in 1 weekend (ik denk binnen 35 uur). In 2011 ooit 7 partijen in 1 weekend (maar daar zaten 2 dubbels bij).
pi_131005968
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:11 schreef luckass het volgende:

[..]

Moet dinsdag spelen. Tegen die tijd al bijna een maand geen rackets aangeraakt :').
41 mm regen.
  maandag 9 september 2013 @ 23:06:01 #64
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_131007889
Boem, masters HE4 _O_
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_131008981
Wat een drama begin van onze GD7 wedstrijd. :') Sloeg geen eerste service in en man van de tegenpartij alle ballen draaien. Echt lastig spelletje en kon helaas niet doorheen slaan.
Uiteindelijk in de 2de set ging het wel weer een beetje lopen, duurde even, derde set ging lekker.
4-6 6-4 6-0 :) :) Woensdag en donderdag enkelen, is een poule en als ik de poule win gelijk finale.
Zaterdag pas weer mixen in de halve finale. ^O^
pi_131011974
Hèhè, ik word eindelijk 2x 4 volgend seizoen. Huidige singleranking op 4,2 en dubbelranking op 4,1.
pi_131030926
Wat een tyfusweer :')
pi_131030974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:42 schreef luckass het volgende:
Wat een tyfusweer :')
Dat wilde ik ook net typen...
Maatje van me moet spelen en ik ga kijken. Neem maar mijn paraplu mee. :')
pi_131031341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:44 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net typen...
Maatje van me moet spelen en ik ga kijken. Neem maar mijn paraplu mee. :')
Mijn wedstrijd is verplaatst naar morgen (dan regent het namelijk net zo hard).
pi_131032345
Ik hoef ook de deur niet meer uit. ^O^
Wedstrijd verplaatst naar morgen. Moet morgen zelf ook tennissen. HE7, heel veel zin in. ^O^
pi_131083095
Pfff zoveel pijn in m'n borst. Had spiertje verrekt. Toch even gevoeld met inspelen of het wel ging in de HE7. Het begin was pijnlijk. Eerste set ook. Liep voor geen meter. Verloor de eerste set met 3-6. Daarna ibuprofen ingenomen en me er bij neergelegd. Stond ik toch opeens met 3-0 voor in de 2de. Die liet ik ook niet meer gaan. 3de set nog steeds die pijn, maar werd niet erger. Doorgespeeld, lopen was geen probleem en dat is wel mijn ding, dus de meest mooie ballen van hem terug gehad tot hij er gek van werd. Daat moet ik ze toch hebben uiteindelijk. :) 4-1 voor, toen kwam hij nog terug tot 4-3 bijna 4-4 maar toch m'n game gehouden na 15-40 achter. Hij haalde nog wel een game maar kon toch netjes de derde set afsluiten met 6-4. Nu morgen tegen 6.55, ouwe sluwe vos die een harde backhand heeft en veel loopt. Hoop dat ik het er vandaag uitgetennist heb. Morgenmiddag eerst langs de fysio. Toch maar kijken of het geen kwaad kan dat ik morgen weer speel. ;)

Nu maar eerst slapen. :)
pi_131083290
Een uur heen en terug reizen om drie gamepjes te pakken _O- :')
  donderdag 12 september 2013 @ 08:48:14 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131086036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:29 schreef Daan2x256 het volgende:
Pfff zoveel pijn in m'n borst. Had spiertje verrekt. Toch even gevoeld met inspelen of het wel ging in de HE7. Het begin was pijnlijk. Eerste set ook. Liep voor geen meter. Verloor de eerste set met 3-6. Daarna ibuprofen ingenomen en me er bij neergelegd. Stond ik toch opeens met 3-0 voor in de 2de. Die liet ik ook niet meer gaan. 3de set nog steeds die pijn, maar werd niet erger. Doorgespeeld, lopen was geen probleem en dat is wel mijn ding, dus de meest mooie ballen van hem terug gehad tot hij er gek van werd. Daat moet ik ze toch hebben uiteindelijk. :) 4-1 voor, toen kwam hij nog terug tot 4-3 bijna 4-4 maar toch m'n game gehouden na 15-40 achter. Hij haalde nog wel een game maar kon toch netjes de derde set afsluiten met 6-4. Nu morgen tegen 6.55, ouwe sluwe vos die een harde backhand heeft en veel loopt. Hoop dat ik het er vandaag uitgetennist heb. Morgenmiddag eerst langs de fysio. Toch maar kijken of het geen kwaad kan dat ik morgen weer speel. ;)

Nu maar eerst slapen. :)
Mietje :+
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 12 september 2013 @ 08:49:33 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131086058
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:37 schreef luckass het volgende:
Een uur heen en terug reizen om drie gamepjes te pakken _O- :')
Dat is pas die-hard :P
Ik moet zeggen dat ik ook makkelijk een half uur tot 3 kwartier moet reizen voor de eerste leuke toernooien in de omgeving, maar een uur is wel erg ver.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 12 september 2013 @ 13:12:37 #75
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_131092106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mietje :+
Kan ook een klaplong zijn.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 12 september 2013 @ 13:48:25 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131093072
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:12 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Kan ook een klaplong zijn.
Dat zeg ik, Mietje :+
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_131096953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:48 schreef Komakie het volgende:
Mietje
:{ :o
Vandaag een stuk minder last. Kom net van de fysio. Overbelasting en irritatie van m'n spier onder de schouder en aanhechting van armspier naar borstspier. Morgen wordt getaped.
Mag vanavond gewoon spelen, zolang het gaat. Verder helemaal los gemaakt.
Russische (sport) fysiotherapeute. Zeer tevreden hehe. :)
  donderdag 12 september 2013 @ 19:05:44 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131102607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:56 schreef Daan2x256 het volgende:

[..]

:{ :o
Vandaag een stuk minder last. Kom net van de fysio. Overbelasting en irritatie van m'n spier onder de schouder en aanhechting van armspier naar borstspier. Morgen wordt getaped.
Mag vanavond gewoon spelen, zolang het gaat. Verder helemaal los gemaakt.
Russische (sport) fysiotherapeute. Zeer tevreden hehe. :)
Niemand???
Dan zal ik me maar opofferen....
Foto's en eventueel een 06 van deze Russische masseuse (happy end incl.?)
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 19:18:17 #79
21636 Feestkabouter
pi_131102993
we wachtten juist allemaal op jou Tja.
of het nou terecht is of niet: de reputatie heb je!
pi_131126667
Die hou ik voor mezelf.. O-)

Gisteravond wel gespeeld. Nog wel echt veel last van schouder.
Eerste set 6-2, hij liet me veel lopen. 2de set was eigenlijk ook drama. Kon 3-2 voorkomen maar stond 3-2 achter. Daarna weggegeven tot 2-5.
Zei een goede maat van me, kom op nog ff. Ga voor de 3-5. Dat bleek de juiste input te zijn. Ik domineerde en liet juist hem lopen. 3-5; 4-5; 5-5 en zelf 6-5 voor. Had echt niks in te brengen in die games. Toch 6-6 en tiebreak hou ik de eerste puntjes, gaf goed gevoel en won de tiebreak met 7-0.
3de set 1-0 voor bijna 2-0 toch 1-1. Toen werd ik ook best moe, ondertussen ook continu die schouder die zeer deed. Was nu elke keer net te laat met lopen, waardoor ik ver moest reiken met de backhand waardoor de schouder nog meer ging opspelen. Sloeg ze bij tijd en wijle 3 meter uit.
Werd heel snel 1-5. Toen was ik er in m'n hoofd weer klaar mee en sloeg ik weer wel de nodige ballen. Tennis zit toch echt teveel in je hoofd soms. 2-5 en 3-5. Hij aan service: 0-40. Door 2 wat stomme ballen 30-40. Speel ik een perfecte dropshot. Hij haalde veel dat wist ik wel, maar ik was al klaar met dat punt en hij kreeg toch zijn racket eronder en legde hem mooi weg. DEUCE... pfff.
Nog een paar keer nadeel en voordeel. Toen moest ik uiteindelijk toch mijn meerdere erkennen.
Jammer maar toch mooie partij neergezet ondanks mijn blessure.

Zometeen weer naar mijn russische vriendin. O+ Nog een keer masseren en sporttape-ing. :)

Morgenmiddag GD halve finale. Hopelijk werkt dat tape een beetje. :)
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 13:59:53 #81
21636 Feestkabouter
pi_131126883
Leuk verslaggie weer Daan!
Jammer van de uitslag. Succes morgen met de GD. Zelfde partner weer als meestal?
pi_131128485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:59 schreef Feestkabouter het volgende:
Zelfde partner weer als meestal?
Ja dezelfde. :) Kom ook weer hoogland GD doen met haar. En de enkel doe ik ook.
Op de club zeggen ze dat ik in de 6 moet spelen en met andere moet mixen.
Maar ik vind juist leuk zo in de 7 en met haar in de mix. Volgend jaar in de 6 proberen in de enkel. Tegen wie ik gister moest is een 6.55 en toch best goed gedaan. :)
pi_131154706
Straks alweer het begin van de herfstcompetitie! Ben totaal uit vorm dus ik hoop dat ik m'n zwaar behaalde 5.8 rating niet ga verkloten
  zaterdag 14 september 2013 @ 09:24:06 #84
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131155164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:41 schreef Gruisman het volgende:
Straks alweer het begin van de herfstcompetitie! Ben totaal uit vorm dus ik hoop dat ik m'n zwaar behaalde 5.8 rating niet ga verkloten
Begin???
Hier gisteren 3e speeldag op vrijdag (3e keer met 4-0 gewonnen)
En vandaag 3e speeldag op zaterdag (2 keer 2-2 gespeeld)
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 10:06:55 #85
21636 Feestkabouter
pi_131155799
hadden we het laatst al over gehad Tja: jouw najaarscompetitie eindigt in het begin van het najaar :)
bij veel mensen (zoals ook bij mij) begint het vandaag.
pi_131208503
En alweer 2de in de GD7. Nu tijdens clubkampioenschappen.
En wat waren we er dichtbij. Eerste set 6-2 toen speelden wij wat voorzichtiger waardoor tegenstanders in hun spel kwamen. Mooie set wel maar ging helaas met 4-6 naar de tegenstanders.
3de set begonnen we weer goed. 2-0 voor maar daarna werden hun ook weer sterker en wij wat minder. 2-4 achter. Uiteindelijk van 3-5 naar 5-5 weer terug gekomen. Weten we net de vrouw niet te breken. Mijn maatje aan serve. Staat gewoon 40-0 krijg bij 40-15 een hoge bal. Kon hem gewoon weg smashen. De wind bracht de bal een stuk verder van wat ik dacht. Komt dus iets achter mij waardoor ik hem alleen maar rustig terug kon brengen in het veld. 3 klappen later toch punt voor hun. Toen nog een aantal keer matchpoint tegen en voordeel, maar uiteindelijk hebben we het net niet gered. 5-7 dus.

Ik heb deze hele week 3 mix partijen gespeeld en 2 enkel partijen. En allemaal 3 setters tussen de 2 en 2,5 uur. O+
pi_131420379
Nou ik mocht voor het eerst als eerste single spelen maar dat was niet bepaald een succes..

Ik was eigenlijk de hele eerste set de betere (al zeg ik het zelf) en creëerde op al zijn service games wel wat BP's. Ik pakte er echter maar twee en gaf ze ook nog eens gelijk weg. Uiteindelijk verlies ik die set met 6-4 en heb maar liefs 10 BP's niet af weten te maken.

Set 2
Het begon lekker, brak hem meteen en kon ook met wat gemak mijn eigen service vasthouden. Vervolgens in de derde game kreeg ik weer wat BP's en met dank aan zijn foutjes kon ik op 3-0 komen. Uiteindelijk die hele set vrijwel foutloos gespeeld en met 6-0 gepakt.. 4-6 6-0 nu dus.

Set 3
Begon dramatisch,ik was moe en dat was te merken aan m'n spel. Kwam vrij snel 3-0 achter te staan en in de vierde game wist ik met wat moeite mijn service te behouden en kwam op 3-1. De volgende 30 minuten had ik het betere van het spel en kwam op 5-3. Hij overleefde een 30-30 stand en kwam op 5-4. Ik mocht dus de inmiddels al 2 uur durende pot gaan uitserveren en had eigenlijk geen last van zenuwen. Ik kom vrij gemakkelijk op 30-0 en na een domme fout serveer ik met een 30-15 stand. Na een lange rally speelt hij de bal (omdat hij hem fout raakte) redelijk kort en ik moest snel naar voren sprintten.Opeens knalt er een enorme kramp in m'n linker been en de komende 5 minuten kon ik echt niks meer doen. Lopen ging niet meer en ik kon er ook niet meer op steunen. Nou na wat bijkomen toch maar verder gaan spelen en al vrij snel sta ik 5-6 en ;( 15-45 achter. En dan kom ik met een prachtige Roowbin en dus GSM.

Ik kan dus vaarwel zeggen tegen mijn zwaar bevochten 5.8 rating en mag nu dus weer lekker als 6.2tje verder :'(
Soms tennis zo enorm frustrerend :')
pi_131420421
Ik heb ook weer een Rooowbin op MP tegen gedaan _O_ _O_ _O_.
pi_131436457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 20:12 schreef Gruisman het volgende:
Nou ik mocht voor het eerst als eerste single spelen maar dat was niet bepaald een succes..

Ik was eigenlijk de hele eerste set de betere (al zeg ik het zelf) en creëerde op al zijn service games wel wat BP's. Ik pakte er echter maar twee en gaf ze ook nog eens gelijk weg. Uiteindelijk verlies ik die set met 6-4 en heb maar liefs 10 BP's niet af weten te maken.

Set 2
Het begon lekker, brak hem meteen en kon ook met wat gemak mijn eigen service vasthouden. Vervolgens in de derde game kreeg ik weer wat BP's en met dank aan zijn foutjes kon ik op 3-0 komen. Uiteindelijk die hele set vrijwel foutloos gespeeld en met 6-0 gepakt.. 4-6 6-0 nu dus.

Set 3
Begon dramatisch,ik was moe en dat was te merken aan m'n spel. Kwam vrij snel 3-0 achter te staan en in de vierde game wist ik met wat moeite mijn service te behouden en kwam op 3-1. De volgende 30 minuten had ik het betere van het spel en kwam op 5-3. Hij overleefde een 30-30 stand en kwam op 5-4. Ik mocht dus de inmiddels al 2 uur durende pot gaan uitserveren en had eigenlijk geen last van zenuwen. Ik kom vrij gemakkelijk op 30-0 en na een domme fout serveer ik met een 30-15 stand. Na een lange rally speelt hij de bal (omdat hij hem fout raakte) redelijk kort en ik moest snel naar voren sprintten.Opeens knalt er een enorme kramp in m'n linker been en de komende 5 minuten kon ik echt niks meer doen. Lopen ging niet meer en ik kon er ook niet meer op steunen. Nou na wat bijkomen toch maar verder gaan spelen en al vrij snel sta ik 5-6 en ;( 15-45 achter. En dan kom ik met een prachtige Roowbin en dus GSM.

Ik kan dus vaarwel zeggen tegen mijn zwaar bevochten 5.8 rating en mag nu dus weer lekker als 6.2tje verder :'(
Soms tennis zo enorm frustrerend :')
:P
pi_131436600
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:58 schreef rhubarb het volgende:

[..]

:P
Oeps _O- Bij een lang verhaal sluipen er helaas altijd wel wat foutjes in
pi_131462631
Zaterdag in de halve finale van de Masters verloren. Desondanks een goed seizoen gedraaid en weer 0.5 in rating gestegen. :) Op naar de 4 nu.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
  maandag 23 september 2013 @ 10:07:00 #92
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131471014
Voor de liefhebbers: op de site van Adidas kun je je eigen tennisschoen samenstellen. Vrijwel elk detail of onderdeel van de schoen kun je aanpassen. Van zool, tot vetergaatjes. Je kunt dus ook afzichtelijk lelijke schoenen met de vreemdst mogelijke kleurcombinaties creeeren.
  maandag 23 september 2013 @ 11:13:19 #93
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131472697
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:07 schreef tja77 het volgende:
Voor de liefhebbers: op de site van Adidas kun je je eigen tennisschoen samenstellen. Vrijwel elk detail of onderdeel van de schoen kun je aanpassen. Van zool, tot vetergaatjes. Je kunt dus ook afzichtelijk lelijke schoenen met de vreemdst mogelijke kleurcombinaties creeeren.
Ziet er op zich best lachen uit.
Je kunt ook echt hele lelijke schoenen maken :P

Inclusief personalisering.
Begint trouwens wel op 150 euro...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 23 september 2013 @ 12:03:37 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131474125
150 Euro voor een paar unieke schoenen heb ik wel over.
Ben alleen TOTAAAAAL niet creatief, dus als iemand zich in wil spannen om een mooie schoen te ontwerpen.... GAARNE...
  maandag 23 september 2013 @ 13:50:56 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131477031
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:03 schreef tja77 het volgende:
150 Euro voor een paar unieke schoenen heb ik wel over.
Ben alleen TOTAAAAAL niet creatief, dus als iemand zich in wil spannen om een mooie schoen te ontwerpen.... GAARNE...
Ik vind het nog wel een hoop geld voor een schoen waar ik misschien een seizoen doe.
Maar het principe is wel vet :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 23 september 2013 @ 14:01:43 #96
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131477435
Barricades kosten meestal 117 Euro via internet (en 130 euro bij de sportzaak) voor een paar tientjes extra heb je je eigen unieke patta's.
pi_131506236
Ik pas helaas geen Adidas. Heb een te smalle voet daarvoor.

Vanavond eerste poulewedstrijd GD7 in hooglanderveen. Wel weer zin in. Na schouderblessure ruim een week niet gespeeld. Nu voel ik er niks van, hopelijk blijft dat zo.
Alhoewel, dan mag ik wel weer naar mijn Russische masseuse. :+
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:13:15 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131506965
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:01 schreef tja77 het volgende:
Barricades kosten meestal 117 Euro via internet (en 130 euro bij de sportzaak) voor een paar tientjes extra heb je je eigen unieke patta's.
Mijn Kswiss schoenen kosten "maar" 89 en de laatste paar barricades die ik had waren 60 euro in een aanbieding. Dus dan vind ik 150 euro erg duur ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_131507896
Ja wel apart dat het voor alle schoenen dezelfde prijs is. Waarschijnlijk is dat "vanaf 150 euro" een beetje verneukeratief. Die Barricades worden vast 200+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:11:33 #100
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_131508594
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ja wel apart dat het voor alle schoenen dezelfde prijs is. Waarschijnlijk is dat "vanaf 150 euro" een beetje verneukeratief. Die Barricades worden vast 200+
Nope, heb er een aantal samengesteld, en dan incl. Borduursel (van je naam ofzo) op de hiel komt het op 150 Euro. Wel excl. verzendkosten en 3-4 weken levertijd. Ik ga binnekort een paar bestellen, gewoon voor erbij zeg maar. Verzendkosten waren minder dan 10 Euro.
Heb alleen nog niet ECHT een mooie schoen samengesteld.
  dinsdag 24 september 2013 @ 14:29:17 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_131512938
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nope, heb er een aantal samengesteld, en dan incl. Borduursel (van je naam ofzo) op de hiel komt het op 150 Euro. Wel excl. verzendkosten en 3-4 weken levertijd. Ik ga binnekort een paar bestellen, gewoon voor erbij zeg maar. Verzendkosten waren minder dan 10 Euro.
Heb alleen nog niet ECHT een mooie schoen samengesteld.
Dat laat ik gewoon mijn vriendin doen met wat eigen inhoud. Die is daar veel beter in dan ik :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_131523105
Dit is ook allemaal op de Nike site te maken!
Deze waren eerder met dit fenomeen dan Adidas.

Is maar net wat je wilt :)
  donderdag 26 september 2013 @ 10:30:32 #103
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_131579749
Nu het toch over schoenen gaat, heb ik ook een vraagje aan de 'profs' hier :)

Wat voor zolen gebruiken jullie op smashcourt?

Sinds vorig jaar ben ik weer begonnen met tennis op een park waar zowel gravel als smashcourt banen liggen. Ik heb afgelopen winter mn knieën overbelast, toevallig na 2x spelen op smashcourt. Ik heb nu onderstaande schoenen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zouden schoenen voor alle typen banen moeten zijn. De afgelopen tijd lekker op gravel gespeeld, maar het seizoen nadert zn einde en dus zal ik binnenkort weer op smashcourt spelen. Nu zit ik hier en daar te kijken naar wat voor soort zolen je het best kunt gebruiken op smashcourt, maar de info verschilt nogal. De ene keer wordt aangeraden om juist gewoon visgraatmotief te gebruiken, de andere keer weer een combo met nopjes (wat ik nu dus al heb).

Ik overweeg nu om deze schoenen te kopen (adidas barricade team 3):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat er extra demping in de zool zit, hij een visgraat motief heeft en omdat er nog een ouderwets rondje onder op de zool zit. Vroeger was een zool met een rondje een tennisschoen, lekker makkelijk en overzichtelijk.

Ik ben erg benieuwd welk type zool jullie het fijnst vinden op smashcourt en wat jullie ervaringen zijn!
pi_131580120
quote:
5s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:30 schreef Fairfax het volgende:
Nu het toch over schoenen gaat, heb ik ook een vraagje aan de 'profs' hier :)

Wat voor zolen gebruiken jullie op smashcourt?

Sinds vorig jaar ben ik weer begonnen met tennis op een park waar zowel gravel als smashcourt banen liggen. Ik heb afgelopen winter mn knieën overbelast, toevallig na 2x spelen op smashcourt. Ik heb nu onderstaande schoenen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zouden schoenen voor alle typen banen moeten zijn. De afgelopen tijd lekker op gravel gespeeld, maar het seizoen nadert zn einde en dus zal ik binnenkort weer op smashcourt spelen. Nu zit ik hier en daar te kijken naar wat voor soort zolen je het best kunt gebruiken op smashcourt, maar de info verschilt nogal. De ene keer wordt aangeraden om juist gewoon visgraatmotief te gebruiken, de andere keer weer een combo met nopjes (wat ik nu dus al heb).

Ik overweeg nu om deze schoenen te kopen (adidas barricade team 3):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat er extra demping in de zool zit, hij een visgraat motief heeft en omdat er nog een ouderwets rondje onder op de zool zit. Vroeger was een zool met een rondje een tennisschoen, lekker makkelijk en overzichtelijk.

Ik ben erg benieuwd welk type zool jullie het fijnst vinden op smashcourt en wat jullie ervaringen zijn!
Hier iemand die alleen maar op smashcourt speelt.
Het ligt er maar net aan wat je zelf fijn vind, wil je kunnen glijden (wat erg makkelijk gaat op smashcourt) dan raad ik geen nopjes aan gezien je dan nog al eens vast kunt staan.
Wil je helemaal niet glijden en veel grip hebben dan is inderdaad een heel klein nopje het beste middel.

Ik zelf draag al sinds jaar en dag de nike zoom vapor (federer) variant en ik heb nog nooit problemen gehad met overbelasting op smashcourt.

Hopelijk heb je hier iets aan.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:00:17 #105
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_131580425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:46 schreef Yttrium het volgende:

[..]

Hier iemand die alleen maar op smashcourt speelt.
Het ligt er maar net aan wat je zelf fijn vind, wil je kunnen glijden (wat erg makkelijk gaat op smashcourt) dan raad ik geen nopjes aan gezien je dan nog al eens vast kunt staan.
Wil je helemaal niet glijden en veel grip hebben dan is inderdaad een heel klein nopje het beste middel.

Ik zelf draag al sinds jaar en dag de nike zoom vapor (federer) variant en ik heb nog nooit problemen gehad met overbelasting op smashcourt.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Ik glij inderdaad altijd wel een beetje. Ook op smashcourt omdat het zo op gravel lijkt. Dank voor je suggestie, ga die nikes ook eens bekijken!
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2013 @ 10:53:52 #106
21636 Feestkabouter
pi_131640618
Vandaag weer 2 potten najaarscompetitie, zin in!
Moet tegen een dame waar ik 2 jaar geleden nog eens mee gezoend heb, geinig :P
pi_131640731
Weer als 2e single vandaag! Hopen dat er dit keer geen kramp komt
pi_131649006
Double bagel
pi_131651387
wederom.. 6-7 6-0 4-6 verloren.. van een 6.9 dit keer _O-
  † In Memoriam † maandag 30 september 2013 @ 09:54:50 #110
21636 Feestkabouter
pi_131701662
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:53 schreef Feestkabouter het volgende:
Vandaag weer 2 potten najaarscompetitie, zin in!
Moet tegen een dame waar ik 2 jaar geleden nog eens mee gezoend heb, geinig :P
zij was er niet bij, jammer. bleek dat zij geen vast lid was van het team, maar invaller, vandaar dat ik haar had gespot in de resultaten van de vorige ontmoetingen.

maar er is wel echt wat bizars gebeurd!
eerst de GD's gespeeld, prima gezellige potten, geen enkel probleem.
toen de DD en HD. bij de dames is het gewoon verlopen, maar de HD is echt een uniek scenario geworden!

1 van de tegenstanders kende ik, prima kerel, de ander kende ik van de GD partij die ik net daarvoor gespeeld had, ook prima kerel.
mijn maat is ook een prima kerel, kan ook heerlijk beheerst spelen, heb inmiddels een paar geweldige potten samen met hem gespeeld! maar (wat mij in een vorige partij ook al een beetje verraste) hij reageert nogal heftig als er discussies komen over ballen. niet dat hij ruzie gaat zoeken, integendeel, het blijft gewoon een nette discussie tussen volwassenen, maar hij is dan wel heel erg koppig!
wij wonnen de 1e game, zij wonnen de 2e (of bijna, 40-15 of 40-0 misschien), de laatste bal was al de 4e of 5e waar we discussie over hadden. er ontstond een discussie over hoe we verder moesten, want het had natuurlijk geen zin om zo verder te gaan. tegenstanders zeiden: het gaat om vertrouwen, laten we gewoon de call van de ander vertrouwen. de spelregels zeggen datzelfde (dat had ik ook al tegen mijn maat gezegd).
mijn maat had er geen vertrouwen in, en zegt: "ik heb er geen vertrouwen in dat dit een leuke wedstrijd wordt, ik stop ermee, gefeliciteerd jongens."
ik baalde daarvan, het zou juist een echt mooie spannende pot kunnen worden, en ondanks dat ik ook wel een heethoofd kan zijn kan ik meestal erg rustig omgaan met in/uit-discussies. tegenstanders baalden ook, hadden er ook echt zin in.
ik in gesprek met mijn maat, erg lastig, duurde wel effe.
namens mijn maat voorstel gedaan: bij verschillende calls gewoon een let spelen. maar de tegenstanders vonden dat geen goed voorstel, wilden gewoon dat wij bepalen aan onze zijde en zij aan hun zijde (dus volgens de regels). geen bewegingsruimte aan hun zijde, dat was duidelijk. ik was het overigens al lang met hen eens, maar verder in gesprek dus met mijn maat. hij bleef maar terugkomen op de 4 a 5 discussie-ballen die al gespeeld waren.
duurde weer effe, maar ik begon hem mee te krijgen. en toen ineens hadden de tegenstanders er geen zin meer in. "ja als het echt zo moeilijk ligt dan zit een leuke wedstrijd er niet in." op zich een beetje begrijpelijk, maar ook dat liet ik niet gebeuren. ze hadden hun lange broeken alweer aangetrokken en de ballen verzameld. 1 zei ook: "ik heb nu adrenaline en slechte zin stromen vanwege de discussie, zo heb ik er geen zin in." waarop ik voorstelde: "kom dan slaan we gewoon eerst even weer een paar gewone ballen, effe lekker relaxt slaan, opnieuw inspelen, en dan kijken we even of je het kunt loslaten en weer goeie zin krijgt."
toen zei mijn maat: "als we nou gewoon helemaal vooraan beginnen? het was 1-1 of bijna 1-1 dus het maakt geen donder uit, spelen we opnieuw in en beginnen we helemaal opnieuw."

tegenstanders hadden niet echt bezwaar, dus dat deden we. helemaal opnieuw begonnen, fantastische pot gespeeld die we met 6-4 7-6 wonnen!!
pi_131702633
_O- _O-
Jezus wat jij allemaal meemaakt joh :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 30 september 2013 @ 12:06:37 #112
21636 Feestkabouter
pi_131704716
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 10:37 schreef Norrage het volgende:
_O- _O-
Jezus wat jij allemaal meemaakt joh :D
ik zal binnenkort jou nog eens een keertje wat laten meemaken!
zin in een revanche?
pi_131704819
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik zal binnenkort jou nog eens een keertje wat laten meemaken!
zin in een revanche?
Ik weet zeker dat als ik nu ga spelen dat er 0% kans is op een revaunch, ik ben nog nooit in zo'n slechte vorm geweest als nu. Maar dat moeten we zeker doen!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 30 september 2013 @ 15:07:48 #114
21636 Feestkabouter
pi_131709194
eigenlijk heb ik nog steeds eerst R-JL op mijn lijstje staan voor een single (al wel een keer tegen hem gedubbeld vorige maand).

dan daarna jij weer!
pi_131926679
Uitgeloot voor de He7 in hoogland. Zo jammer. Eerste wedstrijd GD7 zondag om 9:00 :-p wat een tijd...
pi_132049001
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 04:34 schreef Daan2x256 het volgende:
Uitgeloot voor de He7 in hoogland. Zo jammer. Eerste wedstrijd GD7 zondag om 9:00 :-p wat een tijd...
Ik speel maandag om 18.30uur in de he6. Nog steeds niet helemaal fit en de vorm is ook nog erg ver te zoeken!
pi_132067212
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:04 schreef DKkuis het volgende:
Ik speel maandag om 18.30uur in de he6. Nog steeds niet helemaal fit en de vorm is ook nog erg ver te zoeken!
Oei dat is wel jammer.
Ze doen er wel weer lang over om de schema's online staan.
Kan nu nog niet eens zien wie er mee doen.
pi_132149183
DKkuis succes vanavond.
Gister GD7 in de stromende regen gespeeld om 9:00 uur 's ochtends. Wat koud en nat was het.
Maar wat blijven de banen toch goed in Hoogland ondanks zoveel regen.
Speelde verkorte sets. 6-4 4-6 en supertiebreak gewonnen met 10-8.
Leuke pot. Kwa tennis jammer dat het verkorte sets waren, kwa weer was het fijn om binnen 50 minuten klaar te zijn. Gelijk onder de douche geweest daar.
Nu waarschijnlijk vrijdag weer voor de kwartfinale.
pi_132172814
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:02 schreef Daan2x256 het volgende:
DKkuis succes vanavond.
Gister GD7 in de stromende regen gespeeld om 9:00 uur 's ochtends. Wat koud en nat was het.
Maar wat blijven de banen toch goed in Hoogland ondanks zoveel regen.
Speelde verkorte sets. 6-4 4-6 en supertiebreak gewonnen met 10-8.
Leuke pot. Kwa tennis jammer dat het verkorte sets waren, kwa weer was het fijn om binnen 50 minuten klaar te zijn. Gelijk onder de douche geweest daar.
Nu waarschijnlijk vrijdag weer voor de kwartfinale.
Wedstrijd verplaatst naar morgenavond. Kan er nog niet echt zin in krijgen met dit weer..
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:52:28 #120
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132177167
Zo, vandaag 2 wedstrijden afgewerkt met dit kloteweer. Eerste was 6-1, 6-1. De tweede was 7-5 en 6-3. Toch al gauw 3 uur in de regen staan frotten. Maar vrijdag wel kwartfinale.

Met het herenteam afgelopen vrijdag kampioen geworden (KNLTB) (alles 4-0 en 1 keer 3-1 gewonnen).
Met het mixteam voorlaatste geworden, maar wel lekker getennist.
  † In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 04:49:57 #121
21636 Feestkabouter
pi_132179843
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 23:52 schreef tja77 het volgende:
Zo, vandaag 2 wedstrijden afgewerkt met dit kloteweer. Eerste was 6-1, 6-1. De tweede was 7-5 en 6-3. Toch al gauw 3 uur in de regen staan frotten. Maar vrijdag wel kwartfinale.

Met het herenteam afgelopen vrijdag kampioen geworden (KNLTB) (alles 4-0 en 1 keer 3-1 gewonnen).
Met het mixteam voorlaatste geworden, maar wel lekker getennist.
jij hebt op de vrijdagen 4 keer meegespeeld en op de zaterdagen 3 keer, zie ik.
hoe zit het met de dispensatie in de najaarscompetitie? (ik neem aan dat je die hebt)
in het voorjaar moet je in beide competities minimaal 4 keer meespelen om aan de voorwaarden te voldoen, hoe is dat in het najaar bij jou? (kan misschien verschillen per regio/districht)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:46:42 #122
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132179995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 04:49 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

jij hebt op de vrijdagen 4 keer meegespeeld en op de zaterdagen 3 keer, zie ik.
hoe zit het met de dispensatie in de najaarscompetitie? (ik neem aan dat je die hebt)
in het voorjaar moet je in beide competities minimaal 4 keer meespelen om aan de voorwaarden te voldoen, hoe is dat in het najaar bij jou? (kan misschien verschillen per regio/districht)
Niet goed gekeken (of nog niet verwerkt) want afgelopen zaterdag was mijn 4e keer in het mixteam.
Hier is dat namelijk ook zo (minimaal 4 keer bij elk team)
KNLTB Wintercompetitie doe ik overgens alleen met het mixteam. Gezien het feit dat ik ook meedoe aan de interne competitie van mijn clubje.
  † In Memoriam † dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:29:09 #123
21636 Feestkabouter
pi_132182485
Dan is er nog niks verwerkt, 12 okt staat nog niet in je lijstje. Of ipv jou hebben ze per ongeluk een andere speler ingevuld.....
pi_132217329
De KNLTB kunnen ze af en toe wel echt afschieten he. Ongelooflijk. Hoe verzinnen ze het! En de argumenten om er op te komen "ze doen het in het proftennis ook" 8)7

http://knltb.m16.mailplus(...)ncId=NTq5vXDNL9Hn6dS

Puntje 3 is wel fijn, dan tenminste. ALs ze dat nou ook in alle toernooien doorvoeren ;) ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 11:39:17 #125
21636 Feestkabouter
pi_132220664
Fuck!!!
Echt geen zin in, ik wil lange wedstrijden!!!!
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 11:39:52 #126
21636 Feestkabouter
pi_132220683
19 december ledenraadsvergadering, ik moet me daar denk ik maar eens mee bemoeien.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 11:41:07 #127
21636 Feestkabouter
pi_132220725
Nor, weet jij nog een leuke dame om 5 of 6 in Groenekan mee te mixen?
Of een heer voor de HD6?
HD5 doe ik met Marcel.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 11:42:05 #128
21636 Feestkabouter
pi_132220755
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:05 schreef Norrage het volgende:
De KNLTB kunnen ze af en toe wel echt afschieten he. Ongelooflijk. Hoe verzinnen ze het! En de argumenten om er op te komen "ze doen het in het proftennis ook" 8)7

http://knltb.m16.mailplus(...)ncId=NTq5vXDNL9Hn6dS

Puntje 3 is wel fijn, dan tenminste. ALs ze dat nou ook in alle toernooien doorvoeren ;) ;)
de pagina heet 'veteranen' trouwens, geldt het alleen voor de 50+ers?
pi_132220869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

de pagina heet 'veteranen' trouwens, geldt het alleen voor de 50+ers?
Heb je het stuk überhaupt gelezen? Dan zou je weten dat het voor iedereen wordt ingevoerd.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_132221021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

de pagina heet 'veteranen' trouwens, geldt het alleen voor de 50+ers?
Ja ik begon daar ook half aan te twijfelen, maar het is echt universeel....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 11:51:55 #131
21636 Feestkabouter
pi_132221047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:45 schreef detennismaster het volgende:

[..]

Heb je het stuk überhaupt gelezen? Dan zou je weten dat het voor iedereen wordt ingevoerd.
ja joh dat is duidelijk zat, de vraag was ook niet serieus.
viel me op dat ik bovenin mijn browser ineens 'veteranen' zag staan op het tabblad.
maar ja, dat soort tags worden in veel websites slecht bijgehouden.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 13:26:33 #132
21636 Feestkabouter
pi_132223845
die ledenraad bestaat uit 45 leden, het feit dat ik KNLTB-lid ben betekent dus niet dat ik er direct over kan meepraten :(
waarschijnlijk alleen op een indirecte manier door er bij de districtsvergadering iets over te zeggen.......... maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe of wat, kan zijn dat bij districtsvergadering alleen iemand iets namens een club kan zeggen/stemmen.

zucht
pi_132225429
Ik denk dat er met deze regels heel veel spelers gaan bedanken voor de competitie in het voorjaar.
pi_132225734
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef R-JL het volgende:
Ik denk dat er met deze regels heel veel spelers gaan bedanken voor de competitie in het voorjaar.
Dat zou pas onzinnig zijn maar wat een gare nieuwe regel. Maar dit wordt dus niet ingevoerd voor toernooien (of valt dat ook onder de KNLTB competities?)?

Het argument "inschatten lengte van de wedstrijden", speelt vooral met toernooien en niet met competities als ik zo kijk naar de club waar ik lid ben (andere halve baan per team?).
En beter starten de vrouwendubbels (DD6, DD7, DD8) dan bij 2-2 in de set want als wedstrijden in een categorie lang kan duren is het wel bij de vrouwen
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 15:49:40 #135
21636 Feestkabouter
pi_132228732
geldt duidelijk niet voor toernooien, maar om de reden die je noemt zou dat natuurlijk wel de volgende stap zijn.
als is het dan erg moeilijk voor de planning: moet ik dan voor een dubbelpartij minder tijd rekenen dan voor een enkelpartij? daar mogen de sukkels van Visual Reality zich dan eens flink in gaan storten! (ik heb al niet zo'n hoge pet op van die lui)

by the way: dat zijn de makers van toernooi.nl en bijhorende planningssoftware.

ik denk overigens wel dat het voor best veel clubs zo is dat ze liever wat meer ruimte/speling in de competitieplanning hebben. in de grote steden zijn flink wat clubs die echt tjokvol zitten, en waar ook niet iedereen die dat wil aan de competitie kan meedoen.
maar ondanks dit begrip en besef vind ik het een klerestreek!!!!!!!!!!!!
pi_132228931
Nou, voor toernooien is het makkelijk op te lossen. minder inschrijvingen accepteren. Ik zie dat nog niet zo snel veranderen, en je kan als vereniging dan altijd nog je eigen reglement schrijven. Voor de competitie is het allemaal een wat ander verhaal, maar dat het kansloos is om dit in te voeren is zeker. Zeker gezien de waardeloze argumenten waarom!!!! "Omdat het in het proftennis ook is" :') :') Echt, die KNLTB is echt een stel mongolen.

Als ze eens hun tijd nuttig zouden besteden, aan het verbeteren van de website, het maken van een fatsoenlijk competitie-reglement wb invallers en niet dat waardeloze van nu. Een dubbel-rating systeem dat ook echt werkt en het afschaffen van pasjes ratings als je nu toch overal actueel gaat werken. etc etc.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 16:46:10 #137
21636 Feestkabouter
pi_132230685
de toernooien hebben het probleem al opgelost, namelijk door soms mensen uit te loten (minder inschrijvingen accepteren). als je doel is om meer mensen wedstrijden te laten spelen, dan zijn de kortere wedstrijden wel een optie, want dan kun je dus meer inschrijvingen accepteren.
dus eigenlijk ben ik erg benieuwd naar de redenen en overwegingen van de KNLTB. pas dat is er ook misschien iets te zeggen over of we mogen verwachten dat de ontwikkeling later ook doortrekt richting de toernooien.
pi_132232941
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:49 schreef Feestkabouter het volgende:

ik denk overigens wel dat het voor best veel clubs zo is dat ze liever wat meer ruimte/speling in de competitieplanning hebben. in de grote steden zijn flink wat clubs die echt tjokvol zitten, en waar ook niet iedereen die dat wil aan de competitie kan meedoen.

Ik help het je hopen maar waar zien we alle voorstellen waar over gestemd gaat worden in december? Want daar moet dan iets over staan dat er meer teams per baan geaccepteerd mogen worden voor de competitie.
Wij kunnen en willen op de club wel meer teams maar dat staat de KNLTB niet toe.

Edit: norrage, op welke pagina vond je deze pagina met voorstellen?
pi_132233905
KNLTB _O- :')
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:02:57 #140
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_132234574
Wat is dit nou :').
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 19:42:23 #141
21636 Feestkabouter
pi_132236024
Ik ben inmiddels in contact met het bestuur van mijn club om als afgevaardigde/gemachtigde naar het jaarcongres te gaan op 23 november (congres is dit najaar ipv de districtsvergaderingen), ik hou jullie op de hoogte want ik ben ook juist op jacht naar meer details en achtergronden.
pi_132238463
what the... :') Ik kan me niet voorstellen dat die plan goed gekeurd gaat worden
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 21:59:15 #143
21636 Feestkabouter
pi_132242171
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:34 schreef Gruisman het volgende:
what the... :') Ik kan me niet voorstellen dat die plan goed gekeurd gaat worden
ik ben erg bang voor van wel.
het bestuur van de KNLTB wil dit heel graag...... en ik heb de KNLTB nooit ingeschat als een erg democratische organisatie. en door de gelaagdheid van het stemproces vrees ik dat er vooral vanuit bureaucratie zal worden gestemd, ipv vanuit enthousiasme.
hopelijk sla ik op alle vlakken de plank finaal mis!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:46:33 #144
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132244563
Nieuwe kutregels, heb de rest van mijn team al gemeld dat deze regels er misschien zitten aan te komen. Niemand is er blij mee.
Dit is dus gewoon gedaan om MEER competitieteams te kunnen laten participeren, en er dus ook meer geld in het laatje komt. Of wordt de competitie bijdrage nu ook naar beneden bijgesteld???? Bij onze vereniging is het tijdens de voorjaarscompetitie best vol, maar er kunnen nog wel teams bij. Tijdens najaars- en wintercompetitie is nog plaats zat.
pi_132246595
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:42 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik ben inmiddels in contact met het bestuur van mijn club om als afgevaardigde/gemachtigde naar het jaarcongres te gaan op 23 november (congres is dit najaar ipv de districtsvergaderingen), ik hou jullie op de hoogte want ik ben ook juist op jacht naar meer details en achtergronden.
Kun je ons ook vertellen wat alle plannen van de KNLTB zijn of is het echt alleen deze drie?
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 23:44:12 #146
21636 Feestkabouter
pi_132246807
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kun je ons ook vertellen wat alle plannen van de KNLTB zijn of is het echt alleen deze drie?
De dame die ik sprak had het geloof ik over nog 4, maar ik heb inhoudelijk niet verdergevraagd naar de 4e. Klonk ook alsof zij het even niet wist, dus het had geen zin om verder te vragen, plus dat we al hadden afgesproken dat ik vrijdag iemand nog anders ga bellen.
  † In Memoriam † woensdag 16 oktober 2013 @ 23:47:19 #147
21636 Feestkabouter
pi_132246937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:46 schreef tja77 het volgende:
en er dus ook meer geld in het laatje komt. Of wordt de competitie bijdrage nu ook naar beneden bijgesteld???? Bij onze vereniging is het tijdens de voorjaarscompetitie best vol, maar er kunnen nog wel teams bij. Tijdens najaars- en wintercompetitie is nog plaats zat.
Om de centen zal het niet gaan denk ik. 36 euro per team? Dit gaat bij een beperkt aantal clubs 100 a 200 euro opleveren, dat is geen reden voor zoveel gedoe.

Ik vraag me af bij hoeveel clubs het helemaal vol zit qua competitie, ergens heb ik een vermoeden dat dat wel meevalt.
Ik heb op de KNLTB-site wel eens sheets gezien waarin staat aangegeven hoeveel banen elke club heeft en hoeveel teams ze mogen indelen of hebben ingeschreven of zo, daaruit had ik die conclusie kunnen trekken.......
  donderdag 17 oktober 2013 @ 00:25:01 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132248096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Om de centen zal het niet gaan denk ik. 36 euro per team? Dit gaat bij een beperkt aantal clubs 100 a 200 euro opleveren, dat is geen reden voor zoveel gedoe.

Ik vraag me af bij hoeveel clubs het helemaal vol zit qua competitie, ergens heb ik een vermoeden dat dat wel meevalt.
Ik heb op de KNLTB-site wel eens sheets gezien waarin staat aangegeven hoeveel banen elke club heeft en hoeveel teams ze mogen indelen of hebben ingeschreven of zo, daaruit had ik die conclusie kunnen trekken.......
Er zijn maar heel weinig clubs waar er echt geen team meer bij kan. Ze zijn er wel, maar het gros van de clubs kan er nog makkelijk meer teams bij hebben, maar die hebben niet genoeg spelers om al die teams dan vol te krijgen.

Wat een stomme nieuwe regels. Als je de competitiedagen korter wil maken moet je wedstrijden gaan schrappen, niet korter maken. Laat op de zondag nog 1 gemengd dubbel spelen ipv 2. Dat soort zaken.
Mensen moeten ook niet zeuren dat die dagen zo lang duren, want daar komt het uiteindelijk uit voort. Als je competitie speelt weet je van te voren waar je aan toe bent. De grote problemen zijn altijd in de gemengd competitie, want die zijn altijd laat klaar. Als je daar geen zin in hebt moet je heren of dames gaan spelen.

Dat van die ratings snap ik op zich wel, maar tot zo ver het principe een tactische opstelling te kunnen maken. Je moet dan nog gaan opletten ook trouwens. Met je telefoon bij de hand de opstelling invullen aangezien je wel zeker moet weten dat het goed gebeurd. Gaat zeker veel fouten opleveren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 02:34:32 #149
21636 Feestkabouter
pi_132249755
Precies: nu is er keuze, kortere dagen of langere dagen. Ik KIES juist voor die langere dagen omdat ik graag veel wedstrijden wil spelen. Laat me dan ook spelen als er die ruimte voor is!

Wat betreft de ratings voor de enkel-potten: ik kan me voorstellen dat er een simpele app wordt vrijgegeven (of functie wordt toegevoegd aan de bestaande app) om snel even in 1 keer alle ratings op te vragen.
Betekent wel dat je niet tijdens het inspelen geblesseerd moet raken (afgelopen jaar een keer meegemaakt van een tegenstander), want dan wordt het lastig om een invaller te vinden die qua rating nog voldoet, als andere enkel-potten al wel zijn gestart.
pi_132250693
Gister avond ook onze afgevaardigde, hij had de info zelf pas gister binnen maar was er ook niet helemaal blij mee.
Tevens hebben meerdere competitie teams al bij hem aangegeven er niet mee eens te zijn.

Ik snap het ook niet zo goed waarom ze het doen, om extra teams in te kunnen plannen? zoveel tijd winst zal het niet geven omdat het alleen de dubbels betreft, ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar gemiddeld duren de single potjes langer dan de dubbels bij ons.
Misschien dat er maximaal een extra team mee kan doen op een zaterdag.

Met deze regels zullen ze inderdaad extra ruimte creëren, omdat sommige niet eens meer zullen inschrijven.

Om de dagen korter te maken zou kunnen; ik ga in ieder geval competitie spelen voor de gezelligheid, en plan er ook op dag ik vrijwel de hele dag ermee bezig ben, in tegenstelling tot toernooien, waar je vaak na de wedstrijd even een drankje doet en weer op huis aan gaat, tenzij het een super gezellig toernooi is.

Voor de ratings had ik een voorstel gedaan bij de KNLTB:
Zorg ervoor dat een dag van te voren de opstelling en spelers worden ingevoerd op de site, als beide captains dat gedaan hebben er een spelschema word gemaild met actuele sterktes en speelvolgorde.
Dit zou ook kunnen helpen bij de rare najaarscompetitie waar je constant de punten van de duo's moet controleren waar je meestal pas achteraf achter komt.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:08:22 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132252402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 08:23 schreef R-JL het volgende:
Gister avond ook onze afgevaardigde, hij had de info zelf pas gister binnen maar was er ook niet helemaal blij mee.
Tevens hebben meerdere competitie teams al bij hem aangegeven er niet mee eens te zijn.

Ik snap het ook niet zo goed waarom ze het doen, om extra teams in te kunnen plannen? zoveel tijd winst zal het niet geven omdat het alleen de dubbels betreft, ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar gemiddeld duren de single potjes langer dan de dubbels bij ons.
Misschien dat er maximaal een extra team mee kan doen op een zaterdag.

Met deze regels zullen ze inderdaad extra ruimte creëren, omdat sommige niet eens meer zullen inschrijven.

Om de dagen korter te maken zou kunnen; ik ga in ieder geval competitie spelen voor de gezelligheid, en plan er ook op dag ik vrijwel de hele dag ermee bezig ben, in tegenstelling tot toernooien, waar je vaak na de wedstrijd even een drankje doet en weer op huis aan gaat, tenzij het een super gezellig toernooi is.

Voor de ratings had ik een voorstel gedaan bij de KNLTB:
Zorg ervoor dat een dag van te voren de opstelling en spelers worden ingevoerd op de site, als beide captains dat gedaan hebben er een spelschema word gemaild met actuele sterktes en speelvolgorde.
Dit zou ook kunnen helpen bij de rare najaarscompetitie waar je constant de punten van de duo's moet controleren waar je meestal pas achteraf achter komt.
Ik denk niet dat het te maken heeft met meer teams kwijt kunnen. Je hebt toch een bepaald aantal banen per team nodig. Ze kunnen niet nog minder banen toewijzen aan een team. In dat opzicht levert het te weinig tijd op (denk ik).

Ik denk dat het gedaan is omdat mensen klagen dat vooral de gemengd competitie te lang duurt. Toen hebben ze de mixen al verkort en nu doen ze de andere dubbels ook. Kan alleen maar zo zijn zodat de dag korter wordt lijkt mij.

Sowieso, het is nog niet eens alleen maar zo dat je weet waar je aan begint als je competitie gaat spelen. Als je echt minder partijen wilt spelen kun je ook op zaterdag gaan spelen.

Ik denk alleen dat je kunt protesteren wat je wilt, maar het wordt toch wel ingevoerd denk ik.
Er zijn sowieso genoeg mensen die er wel positief gehoor aan geven. Ik hoor vaak genoeg om mij heen dat mensen de competitie leuk vinden, maar ook erg lang vinden duren.
Wij zijn (blijkbaar) allemaal fanatieke tennissers en willen gewoon zo veel mogelijk wedstrijdjes spelen zonder beperkingen. Er zijn er ook bij die het niet erg vinden als het wat minder lang duurt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:27:11 #152
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132252865
quote:
In een gemengd dubbelspel moet de speler van hetzelfde geslacht als de serveerder het beslissend punt ontvangen.
Dat vind ik ook zo iets raars. Weer iets tactisch waarin je beperkt wordt.
Kortom, als de dames allebei op links staan moeten zij bij 40-40 altijd op rechts serveren en de mannen altijd op links...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132252931
Verander het dan op zondag, daar ik kan ik helemaal inkomen. Maar niet op zaterdag, waar je (vaak ingedeeld in teams van 6) al heel erg weinig speelt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132253025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo iets raars. Weer iets tactisch waarin je beperkt wordt.
Kortom, als de dames allebei op links staan moeten zij bij 40-40 altijd op rechts serveren en de mannen altijd op links...
Vind dat bij nader inzien ook een gare regel. En als de zwakte van de tegenstander niet uitgebuit mag worden, verander dan de mix helemaal
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 10:49:26 #155
21636 Feestkabouter
pi_132253501
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 08:23 schreef R-JL het volgende:
Dit zou ook kunnen helpen bij de rare najaarscompetitie waar je constant de punten van de duo's moet controleren waar je meestal pas achteraf achter komt.
je moet het in de voorjaarscompetitie ook controleren bij de enkelspelers, bij de 2 dubbels die een dames- of herenteam speelt, en bij de 2 mixen die een landelijk spelend mixteam speelt. dus eigenlijk krijgt nagenoeg iedereen daar al heel lang mee te maken, tenzij je mixt op zaterdag. als je vergeet op de speelsterkte te letten ben je gewoon slordig bezig en ben je een slechte captain.
pi_132254081
Ik dacht dat je naar de speelsterkte op de pasjes moest kijken en niet naar de huidige speelsterktes :@
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 11:10:04 #157
21636 Feestkabouter
pi_132254172
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
Ik dacht dat je naar de speelsterkte op de pasjes moest kijken en niet naar de huidige speelsterktes :@
Dat klopt ook, maar de 3e nieuwe (nog niet definitieve) regel is dat er voor de single-partijen moet worden uitgegaan van de actuele rating.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:55:21 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132255678
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:29 schreef Norrage het volgende:
Verander het dan op zondag, daar ik kan ik helemaal inkomen. Maar niet op zaterdag, waar je (vaak ingedeeld in teams van 6) al heel erg weinig speelt.
Voor de zondag vind ik het ook belachelijk.
De indeling van de teams op zaterdag heb je zelf in de hand als vereniging.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 12:07:04 #159
21636 Feestkabouter
pi_132256059
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:29 schreef Norrage het volgende:
Verander het dan op zondag, daar ik kan ik helemaal inkomen. Maar niet op zaterdag, waar je (vaak ingedeeld in teams van 6) al heel erg weinig speelt.
kom op Nor, als je op zondag gaat mixen weet je zelf dat je 8 partijen moet spelen, dus dat is juist voor de mensen (zoals ik) die graag zo'n lange tennisdag hebben! geen reden om dat in te korten dus.

en, correct me if I'm wrong, maar het maakt toch geen donder uit of je zaterdag of zondag in een herenteam (of damesteam) speelt, dat zijn toch evenveel wedstrijden?
ik snap je bericht eigenlijk niet (tenzij je alleen op de 8 partijen van de mix doelde).
heb jij de indruk dat mensen die op zondag spelen meer wedstrijden spelen dan de zaterdagspelers? hoe dat zo?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:32:11 #160
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132258851
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

kom op Nor, als je op zondag gaat mixen weet je zelf dat je 8 partijen moet spelen, dus dat is juist voor de mensen (zoals ik) die graag zo'n lange tennisdag hebben! geen reden om dat in te korten dus.

en, correct me if I'm wrong, maar het maakt toch geen donder uit of je zaterdag of zondag in een herenteam (of damesteam) speelt, dat zijn toch evenveel wedstrijden?
ik snap je bericht eigenlijk niet (tenzij je alleen op de 8 partijen van de mix doelde).
heb jij de indruk dat mensen die op zondag spelen meer wedstrijden spelen dan de zaterdagspelers? hoe dat zo?
Is niet altijd zo.
Bij ons spelen de dames en heren een vergelijkbare competitie als de gemengd teams. Dus ook 2 singles en 3 dubbels.

Zondagspelers kunnen natuurlijk wel meer wedstrijden spelen dan zaterdagspelers. Op zondag kun je immers 3 wedstrijden spelen terwijl dat op zaterdag maximaal 2 is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † donderdag 17 oktober 2013 @ 14:58:15 #161
21636 Feestkabouter
pi_132261924
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is niet altijd zo.
Bij ons spelen de dames en heren een vergelijkbare competitie als de gemengd teams. Dus ook 2 singles en 3 dubbels.
serieus? geen tikfout?
ik ben hier in de regio Utrecht gewend (dacht ik) dat dames- en herenteams 4 singles spelen en 2 dubbels (zowel op zaterdag als op zondag).
maar met 2 singles en 3 dubbels komt ook iedereen 2 keer aan bod, maar speel je in totaal wel een partij minder dus.
dat zou op zich ook een maatregel kunnen zijn: in het hele land dezelfde competities aanbieden, misschien levert dat in een aantal regio's ook al wat lucht op......
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:43:24 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132263439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

serieus? geen tikfout?
ik ben hier in de regio Utrecht gewend (dacht ik) dat dames- en herenteams 4 singles spelen en 2 dubbels (zowel op zaterdag als op zondag).
maar met 2 singles en 3 dubbels komt ook iedereen 2 keer aan bod, maar speel je in totaal wel een partij minder dus.
dat zou op zich ook een maatregel kunnen zijn: in het hele land dezelfde competities aanbieden, misschien levert dat in een aantal regio's ook al wat lucht op......
Nee geen tikfout.
In Utrecht en omgeving is het inderdaad 4 enkels 2 dubbels. In Gelderland en omgeving is het 2 enkels en 3 dubbels. Eigenlijk logisch aangezien je dan dus dezelfde competitie speelt.

Op zich grappig, want bij ons in Dronten spelen ze dezelfde indeling als in Utrecht en in Kampen (10km verderop) waar ik tennis spelen ze de andere indeling.
Mijn vriendin is vorig jaar geswitcht en die werd er dus mee geconfronteerd afgelopen seizoen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132264485
DKkuis staat in het Hoogland Dagblad. :o
pi_132270388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:10 schreef Daan2x256 het volgende:
DKkuis staat in het Hoogland Dagblad. :o
Dan kan niet best zijn. Waar kan ik die lezen?
pi_132270591
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:13 schreef DKkuis het volgende:

[..]

Dan kan niet best zijn. Waar kan ik die lezen?
Heb het gevonden. Niet best inderdaad😞.
Eraf met 6-1 6-0 en dan nog vermelden ook! Maar die man speelt pas weer vanaf juli. 2x he6 toernooi gespeeld en beide gewonnen, dus zo raar is het ook weer niet. Hij is veeeeeel te goed voor mij op dit moment!
pi_132279943
Ja dacht al zoiets dat hij wel erg goed is. Beetje lullig neegezet vind ik wel.
pi_132280078
Iemand iets gehoord over de nieuwe regels die ze voor willen leggen voor de competitie 2014.
1. Voor dubbels deuce beslissend punt
2. 3de set id dubbelwedstrijden supertiebreak
3. Enkel in volgorde actual rating.

Die eerste 2 zijn toch wel ernstig zeg...
Is toch niet leuk meer.

Edit: ah jullie hadden het er al over zie ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daan2x256 op 17-10-2013 22:49:59 ]
pi_132280960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

kom op Nor, als je op zondag gaat mixen weet je zelf dat je 8 partijen moet spelen, dus dat is juist voor de mensen (zoals ik) die graag zo'n lange tennisdag hebben! geen reden om dat in te korten dus.

en, correct me if I'm wrong, maar het maakt toch geen donder uit of je zaterdag of zondag in een herenteam (of damesteam) speelt, dat zijn toch evenveel wedstrijden?
ik snap je bericht eigenlijk niet (tenzij je alleen op de 8 partijen van de mix doelde).
heb jij de indruk dat mensen die op zondag spelen meer wedstrijden spelen dan de zaterdagspelers? hoe dat zo?
Ik had het alleen over zondag mix ja
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:20:29 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132281501
http://www.tennis.nl/nieu(...)mogelijk-op-de-schop

Onderaan staat een link om je stem uit te brengen voor of tegen de plannen.
Op dit moment: 118 voor, 724 tegen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132282484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:20 schreef Komakie het volgende:
http://www.tennis.nl/nieu(...)mogelijk-op-de-schop

Onderaan staat een link om je stem uit te brengen voor of tegen de plannen.
Op dit moment: 118 voor, 724 tegen.
*O*
Als de KNLTB zich ondertussen niet gaat onthouden van deze keuze, zijn ze echt achterlijk...Zal me niet verbazen als deze poll op 200 voor 5000 tegen gaat eindigen ofzo.

Maar de KNLTB komt net met een statement naar buiten dat ze "hopen" dat iedereen het maar gaat slikken :')
quote:
We realiseren ons dat eventuele aanpassingen van het Competitie Reglement als ingrijpend kunnen worden ervaren. Toch hopen we met dit project aan de wensen van veel competitiespelers tegemoet te komen zodat we het competitieaanbod van de KNLTB toekomstbestendig maken.
:') :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:04:14 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132282969
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:49 schreef Norrage het volgende:

[..]

*O*
Als de KNLTB zich ondertussen niet gaat onthouden van deze keuze, zijn ze echt achterlijk...Zal me niet verbazen als deze poll op 200 voor 5000 tegen gaat eindigen ofzo.

Maar de KNLTB komt net met een statement naar buiten dat ze "hopen" dat iedereen het maar gaat slikken :')

[..]

:') :')
En die wensen zijn???
Alleen maar minder lange wedstrijddagen?
86% tegen lijkt mij een duidelijk verhaal. Die 14% die het dan blijkbaar niet zo leuk vind om "normale" wedstrijddagen te hebben is dus blijkbaar heel belangrijk voor de KNLTB |:(

Overigens zijn dit natuurlijk maar een paar mensen. Alleen ga ik me niet voorstellen dat op het moment dat in zo'n pol 86% tegen is, dat over het algemeen gezien totaal anders zal zijn.

Waar staat die statement dan?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132283073
Op de KNLTB facebook.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132283266
supertiebreak zou ik nog mee kunnen leven, maar dat no-ad slaat echt als een tang op een varken :r
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:16:34 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132283342
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:
Op de KNLTB facebook.
hmmm kan het niet vinden... maar goed.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:28:42 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132283619
Er valt mij nu trouwens ineens pas iets op.

quote:
Om ervoor te zorgen dat alle competitievormen blijven aansluiten bij de veranderende wensen van onze leden wordt in 2014 gestart met het project 'Tenniscompetitie nieuwe stijl'.

In dit project wordt het volledige competitieaanbod tegen het licht gehouden, en getoetst op aspecten als duur, perioden, doelgroepen en maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van werken, leven en recreëren. Daarnaast worden de uitkomsten van diverse leden- en expertonderzoeken gebruikt om eventuele wijzigingen in het competitiereglement voor te bereiden. Vooruitlopend op dit project liggen in december 2013 drie wijzigingen van het Competitie Reglement 2014 ter goedkeuring voor aan de Ledenraad.
En het stukje van Norrage:
quote:
We realiseren ons dat eventuele aanpassingen van het Competitie Reglement als ingrijpend kunnen worden ervaren. Toch hopen we met dit project aan de wensen van veel competitiespelers tegemoet te komen zodat we het competitieaanbod van de KNLTB toekomstbestendig maken.
Ok dus je gaat in 2014 een onderzoek starten naar de wensen en ervaringen van competitiespelers. Perfect!
Maar voorafgaande aan het project ga je iets ingrijpends aanpassen in de regelementen wat aan de wensen van de spelers voldoet. (volgens hun)

Hoe weet je wat de wensen zijn als er nog onderzoek naar moet worden gedaan :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132290718
140 tegen 1130 nu _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:41:47 #177
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132291633
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:15 schreef Norrage het volgende:
140 tegen 1130 nu _O-
En dan zal een groot deel van die 140 ja-stemmers 60 jaar of ouder zijn, en een groot deel zal partner zijn van iemand die competitie speelt. Kutregels zijn het.

De hele opzet dat je een game pas kunt winnen wanneer je in die game minimaal 1 keer 2 opeenvolgende punten maakt gaat naar de sodemieter.
Die epische lange games van > 15 minuten zullen verdwijnen.
En dat om 1 of andere kutreden...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:40:20 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132293438
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:15 schreef Norrage het volgende:
140 tegen 1130 nu _O-
:')

Nu is het natuurlijk bekend dat mensen over het algemeen tegen veranderingen zijn, maar dit is wel een heel groot verschil :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:43:48 #179
21636 Feestkabouter
pi_132293518
mijn oplossing zou zijn: biedt naast de huidige vormen nieuwe competitievormen met minder wedstrijden aan.
dus in het voorjaar, en dan bijvoorbeeld 4 dubbelwedstrijden met wedstrijdtiebreak als 3e set. en teams die dat spelen mogen dan wel gewoon 2 banen gebruiken (dus geen baan delen of zo, per saldo maakt dat uiteindelijk toch niks uit).
dan zijn de speeldagen minder lang voor die spelers, en kunnen er ook nog eens MEER mensen competitie spelen in het voorjaar. tenzij iedereen op een club ervoor kiest om langere speeldagen te hebben met meer wedstrijden, maar dan zou het KNLTB-plan dus alleen maar nog slechter blijken.

ander punt: volgend de nieuwe plannen zijn de speeldagen dus minder lang. maar dat is alleen zo als de verenigingen de extra ruimte niet gebruiken om extra teams toe te laten en dan de fout maken om de dagplanning nog steeds lang te laten zijn.
wat mij betreft mogen clubs meer teams toelaten, maar dan moet er wel een beter plan zijn qua indeling. en ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat daarin nog resultaat te behalen is, bij Domstad bijvoorbeeld is op dit punt veel vooruitgang geboekt.

andere optie is dat verenigingen ondanks de kortere wedstrijden NIET meer teams mogen toelaten, maar dan betekent het dus per saldo minder rallys, minder games, minder tennis, minder sport. ik denk dat niemand dat ziet zitten.

dus hoogste prio: betere planning op de competitiedagen!
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:44:50 #180
21636 Feestkabouter
pi_132293548
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

En dan zal een groot deel van die 140 ja-stemmers 60 jaar of ouder zijn
toevallig net die 160 60-plussers die op internet zitten :P
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:52:15 #181
21636 Feestkabouter
pi_132293785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

:')

Nu is het natuurlijk bekend dat mensen over het algemeen tegen veranderingen zijn
dat is zo, wat bekend is is veilig (zelfs als dat niet fijn is). maar daarmee is niet gezegd dat dat in deze kwestie ook meespeelt.

een ander psychologisch effect speelt wel mee: er spelen 10duizenden mensen competitie, natuurlijk komen daar een paar honderd klachten uit....... maar de mens is geneigd om het negatieve sterker te benadrukken dan het positieve, dus bij de KNLTB komen er in woorden meer negatieve berichten binnen dan positieve. de positieve berichten zitten hem in de vele mensen die ondanks/dankzij de huidige regels jaar na jaar blijven meedoen........ en het is maar de vraag of de afweging positieve signalen vs negatieve signalen eerlijk wordt gedaan.

stel het je iets kleiner voor, dan is het beter te visualiseren: als er bij een club een handvol mensen blijft roepen dat er dingen anders moeten, zal een bestuur toch blijven nadenken over wat ze moeten veranderen, en natuurlijk zal daarbij worden gedacht aan wat de consequenties zijn voor de mensen die NIET roepen om verandering, maar die consequenties worden altijd te klein ingeschat. weegt het voordeel voor de paar klagers op tegen het balen van de mensen die tevreden waren? in mijn ogen vaak niet. in zo'n situatie is het argument dat ze iedereen tevreden willen houden niet valide, de opoffering voor de anderen is te groot.
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:52:42 #182
21636 Feestkabouter
pi_132293799
ja ik ben nog steeds gefrustreerd over de plannen! :(
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:02:28 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132294103
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:52 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat is zo, wat bekend is is veilig (zelfs als dat niet fijn is). maar daarmee is niet gezegd dat dat in deze kwestie ook meespeelt.

een ander psychologisch effect speelt wel mee: er spelen 10duizenden mensen competitie, natuurlijk komen daar een paar honderd klachten uit....... maar de mens is geneigd om het negatieve sterker te benadrukken dan het positieve, dus bij de KNLTB komen er in woorden meer negatieve berichten binnen dan positieve. de positieve berichten zitten hem in de vele mensen die ondanks/dankzij de huidige regels jaar na jaar blijven meedoen........ en het is maar de vraag of de afweging positieve signalen vs negatieve signalen eerlijk wordt gedaan.

stel het je iets kleiner voor, dan is het beter te visualiseren: als er bij een club een handvol mensen blijft roepen dat er dingen anders moeten, zal een bestuur toch blijven nadenken over wat ze moeten veranderen, en natuurlijk zal daarbij worden gedacht aan wat de consequenties zijn voor de mensen die NIET roepen om verandering, maar die consequenties worden altijd te klein ingeschat. weegt het voordeel voor de paar klagers op tegen het balen van de mensen die tevreden waren? in mijn ogen vaak niet. in zo'n situatie is het argument dat ze iedereen tevreden willen houden niet valide, de opoffering voor de anderen is te groot.
Mensen die iets als negatief ervaren zullen inderdaad eerder klagen dan mensen die tevreden zijn, maar bezoekers van een website lezen het stukje en kunnen aan de hand daar van stemmen. Iets wat 2 klikjes is. Dat zullen de positief gestemde mensen heus wel doen. Feit dat het verschil nog steeds zo groot is vind ik wel tekenend.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:40:56 #184
21636 Feestkabouter
pi_132297140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mensen die iets als negatief ervaren zullen inderdaad eerder klagen dan mensen die tevreden zijn, maar bezoekers van een website lezen het stukje en kunnen aan de hand daar van stemmen. Iets wat 2 klikjes is. Dat zullen de positief gestemde mensen heus wel doen. Feit dat het verschil nog steeds zo groot is vind ik wel tekenend.
ik heb het niet over dat stemmen, maar over de signalen die het bestuur van de KNLTB kreeg in de afgelopen tijd, en waarop ze de plannen hebben gebaseerd.

wat betreft tennis.nl : ik heb geen enkel idee in hoeverre die site wel of niet gelieerd is aan de KNLTB, en we hebben dus ook totaal geen idee hoeveel waarde de KNLTB aan de uitslag van de stemming zal hechten. ik hoop veel, maar ik verwacht weinig.

en de psychologische kant: dit is nu ook weer zo'n stemming waarop de tegenstanders meer geprikkeld zullen zijn om te stemmen, dan de voorstanders. dat heeft o.a. te maken met de verre van neutrale manier waarop het voorstel wordt gepresenteerd. in de politiek werkt dat wel anders, daar willen mensen vaak juist verandering.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:17:03 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132298273
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 15:40 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik heb het niet over dat stemmen, maar over de signalen die het bestuur van de KNLTB kreeg in de afgelopen tijd, en waarop ze de plannen hebben gebaseerd.
Ik begon ook over de signalen in de vorm van reacties, daarna pas over de stemmen.

quote:
wat betreft tennis.nl : ik heb geen enkel idee in hoeverre die site wel of niet gelieerd is aan de KNLTB, en we hebben dus ook totaal geen idee hoeveel waarde de KNLTB aan de uitslag van de stemming zal hechten. ik hoop veel, maar ik verwacht weinig.
Het is niet gekoppeld aan de KNLTB, maar het wordt wel door de KNLTB aanbevolen. Ze hebben daarnaast nog wat samenwerkingen met de KNLTB dus het is niet iets wat totaal los staat van elkaar. Ondanks dat het een zelfstandig orgaan is.

quote:
en de psychologische kant: dit is nu ook weer zo'n stemming waarop de tegenstanders meer geprikkeld zullen zijn om te stemmen, dan de voorstanders. dat heeft o.a. te maken met de verre van neutrale manier waarop het voorstel wordt gepresenteerd. in de politiek werkt dat wel anders, daar willen mensen vaak juist verandering.
Ik vind het stukje op tennis.nl niet erg gekleurd? Ik vind het voornamelijk informatief.
Verschil met de politiek is dat de media veel meer aandacht besteed aan de negatieve kant dan aan de positieve.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:15:15 #186
21636 Feestkabouter
pi_132299859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:17 schreef Komakie het volgende:

Ik vind het stukje op tennis.nl niet erg gekleurd? Ik vind het voornamelijk informatief.
Verschil met de politiek is dat de media veel meer aandacht besteed aan de negatieve kant dan aan de positieve.
Nou het is dubbel. En ik bedoel het niet alleen in de tekst op tennis.nl, maar in meer communicatie van de KNLTB.
Ik verwacht enerzijds (zoals gezegd) dat tegen-stemmers eerder geneigd zijn om te stemmen. Dat is op positief voor mij (ons), don't get me wrong.
Maar dat komt o.a. denk ik door de manier waarop de KNLTB de oude gang van zaken (dus zoals we het gewend zijn) afschildert, namelijk negatief, en dat prikkelt mensen. Het zit in subtiele dingen. In de hele sfeer van de teksten zit dat de oude gang van zaken niet goed is. Bijvoorbeeld het woord 'afrekenen met' alleen al. Maar lees eens door deze regels heen:

"Zo wil de bond afrekenen met lange (dubbel-)wedstrijden en competitiedagen. .....
‘Deze wijzigingen zijn tot stand gekomen op basis van verschillende waarnemingen over de lengte van de partijen en vooral de lengte van de competitiedagen’ "
Dat impliceert dat de lengte van de partijen en competitiedagen niet goed was. Maar dat is een subjectieve mening! Ik vind ze namelijk prima!
De KNLTB heeft erg sterk een subtiel onderhuids sturende manier van communiceren. En dat hebben ze altijd al.

Als je iets neutraal aan je leden wil voorleggen, dan zou je bijvoorbeeld zeggen:
"We doen het al heel lang zus en zo. We krijgen een aantal klachten over de lengte van partijen en speeldagen, maar we kunnen ons ook voorstellen dat een aantal mensen misschien tevreden is met hoe het gaat. Daarom willen we dat inventariseren.
A De huidige gang van zaken heeft een aantal kenmerken en consequenties, namelijk dit en dat.
B Wij presenteren een nieuw plan, en dat heeft ook een aantal kenmerken en consequenties, namelijk dit en dat.
Onze vraag: kies je voor A of voor B?"

En dan benoem je dus geen voordelen of nadelen, maar je laat het aan de tennisser zelf over om een kenmerk als positief of negatief te zien.
pi_132328044
Morgen finale GD7 hoogland. *O*
Zullen we dan eindelijk eens met de eerste prijs vandoor gaan? Al 5 finales gespeeld dit jaar en allemaal verloren.
Vandaag tegen iemand gespeeld die heel veel toernooien in utrecht heeft gespeeld. Mooie slag enzo. Alleen zijn maatje is nog groeiende en zat er niet helemaal lekker in. Wij speelden erg slim en wonnen vrij eenvoudig met 6-2 6-2.
Morgen tegen 2 van net 18 als ik ze zo zag spelen. Ben benieuwd. ;)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:27:23 #188
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132335310
Morgen finale in de HD. Eerste toernooi dat ik met dit maatje speel. 4 wedstrijden gespeeld 1 set verloren. Joch doet het erg goed, heeft wel wat sturing nodig, maar zijn slagen zijn erg goed.
Morgen finale gaat ERG lastig worden, tegenstanders horen eigenlijk een niveau hoger thuis. Maar finale halen is al zeer netjes.
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 11:37:39 #189
21636 Feestkabouter
pi_132353120
Zet em op Tja!
Alles op Joris, dat is de zwakkere
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:45:38 #190
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132353279
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:37 schreef Feestkabouter het volgende:
Zet em op Tja!
Alles op Joris, dat is de zwakkere
Als Joris de zwakkere is, dan gaat het heel lastig worden. Joris heeft onlangs van mijn oude dubbelmaatje gewonnen, en dat is mij de laatste jaren niet meer gelukt. Tevens van de week paar keer kramp in mijn kuit gehad, niks ernstigs, maar zonet en gisteren schoot het er behoorlijk in.
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 12:38:24 #191
21636 Feestkabouter
pi_132354669
Joris heeft ondanks dat ie 1e geplaatst is in de HE6 in de kwartfinale dik verloren van Jeffrey.
Jeffrey speelt om 12uur de finale HE6, dus dat is jouw mazzel als je om 14uur tegen hem moet (hoop dat ie flink afgebeuld is).
In de HE5 heeft Jeffrey nog 1 wedstrijd gewonnen, terwijl Joris er meteen in de eerste ronde al uitlag (al hoeft dat weinig te zeggen).

Ja mensen, hieruit kunnen we concluderen dat je bij dit toernooi aan 3 onderdelen kunt meedoen: ze bestaan nog!!
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 12:42:27 #192
21636 Feestkabouter
pi_132354784
Oh grappig, zie ik nu pas: degene waar Jeffrey nu de finale tegen speelt, is degene waar Joris zijn eerste ronde HE5 van heeft verloren. Dus Joris kan Jeffrey tips geven.
En Jeffrey heeft qua cijfers makkelijker gewonnen van Joris dan die andere knakker dat deed....... dus wellicht is Jeffrey als ongeplaatste finalist toch een beetje meer kanshebber dan zijn als 2e geplaatste opponent.
pi_132354957
Bij de eerste bal die je moet retourneren, zo hard mogelijk op de ogen van de netspeler richten (lager mag, hoger niet). Dit halverwege de eerste set herhalen maar dan op de andere tegenstander.
Feliii
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:14:02 #194
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132355535
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:42 schreef Feestkabouter het volgende:
Oh grappig, zie ik nu pas: degene waar Jeffrey nu de finale tegen speelt, is degene waar Joris zijn eerste ronde HE5 van heeft verloren. Dus Joris kan Jeffrey tips geven.
En Jeffrey heeft qua cijfers makkelijker gewonnen van Joris dan die andere knakker dat deed....... dus wellicht is Jeffrey als ongeplaatste finalist toch een beetje meer kanshebber dan zijn als 2e geplaatste opponent.
Haha, je hebt je er goed in verdiept. Maatje van mij staat nu halve finale HE5 te spelen, jochie is 15, maar wat een baasje wordt dat. Binnekort contractueel vastleggen voor de competitie.
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 13:24:05 #195
21636 Feestkabouter
pi_132355815
en als Bart die halve finale wint mag ie meteen om 14.00 de finale.......... lekker planning daaro!
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 13:25:38 #196
21636 Feestkabouter
pi_132355861
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:14 schreef tja77 het volgende:

[..]

Haha, je hebt je er goed in verdiept.
jij weet toch als geen ander hoe goed ik kan zoeken als het om tennis gaat! ;)
maar goed, sinds ik met jou gespeeld heb en je bondsnummer in mijn resultaten staat, is het natuurlijk wel heel makkelijk
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:09:30 #197
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132357153
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:24 schreef Feestkabouter het volgende:
en als Bart die halve finale wint mag ie meteen om 14.00 de finale.......... lekker planning daaro!
Heeft verloren helaas
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 18:27:11 #198
21636 Feestkabouter
pi_132366035
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Heeft verloren helaas
en jij?
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 18:28:21 #199
21636 Feestkabouter
pi_132366067
sorry, foute post
  zondag 20 oktober 2013 @ 19:07:59 #200
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132367341
Ook, ik wou opgeven. Mijn kuit is naar de GVD. Paar keer kramp gehad van de week. En bij het tweede punt van de wedstrijd PATS! Kon niks meer, wel uitgespeeld. Maatje laten lopen, maar met 6-4 6-1 verloren. Denk dat ik r een paar weken uitlig...
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 19:29:22 #201
21636 Feestkabouter
pi_132368018
He balen voor je!!!! Kut zeg van je kuit!!
Hoe was de tegenstand, had je het wellicht kunnen redden als de kuit ok was, of had je dan waarschijnlijk ook wel verloren?
pi_132368223
Volgende week nog even een dubbeltje en dan weer 7/6 eindigen ;(
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2013 @ 19:39:42 #203
21636 Feestkabouter
pi_132368415
Ik zie trouwens dat die Jeffrey ook de HE6 heeft gewonnen, en net zo'n debiel is als ik: deze week 11 wedstrijden, hij zit nu aan 97 dit jaar!! En dat zonder competitie, alleen maar toernooien!!
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:33:51 #204
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132370788
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:39 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik zie trouwens dat die Jeffrey ook de HE6 heeft gewonnen, en net zo'n debiel is als ik: deze week 11 wedstrijden, hij zit nu aan 97 dit jaar!! En dat zonder competitie, alleen maar toernooien!!
Nou 6-4 eerste set, en ik had geen stap gezet, dus fit hadden we zeker kans gemaakt.
Hun winnen eerste set, tweede staan ze 4-1 voor, en gezien mijn blessure hebben ze die pot gewoon binnen.
Serveert die andere (niet Jeffrey) onderhands op mij. Vond ik niet zo chique, vies kutmanneke. Ik speel die wedstrijd met een blessure, ook zodat hij in ieder geval kan tennissen die dag. Die pot hadden we met die blessure nooit gewonnen, maar dan onderhands serveren op iemand met een blessure? Beetje flauw.
Ik zei ook, "zegt genoeg over jullie, dat je onderhands moet serveren om punten af te dwingen". Ik haalde de service wel met veel pijn en moeite, maar we verloren het punt. Toeschouwers vonden het ook belachelijk.
pi_132389297
Makkelijkste finale van de 5 andere tot nu toe.
Maar weet de boot in. Wat speelde ik vooral slecht zeg. :{
Huppelkutje aan de overkant vond ik nogal irritant kwa gedrag. Ze heeft geen servicegame gehouden.
Eerste set ging nog vrij aardig. tiebreak gewonnen met 7-3.
2de set begon goed. Daarna zakte helemaal weg en verliezen we met 6-2. Derde set bijna 3-0 voor ons, toch 2-1. Bij 4-3 achter moest die kerel serveren. 15-40 en nog een paar keer nadeel, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar. Toch 5-3. Mag ik serveren, was inmiddels zo pissed omdat het niet ging. Serveer ik opeens echt goed. Love game. Daarna weer dat meisje aan service. Makkelijk voor ons, 5-5.
2 fouten van mij in de volgende game was het weer 6-5 voor hun. En toen hield die andere makkelijk zijn service. 7-5 voor hun.
Kan mezelf wel voor m'n kop slaan. Dit was eens een mooie kans op er met de eerste prijs vandoor te gaan, maar helaas.
pi_132425760
Wat een stelletje malloten bij de KNLTB, serieus zeg...

nu deze reactie:

quote:
* KNLTB SPELREGEL-GATE: BEN JIJ HET EENS MET COLUMNIST JON VISBEEN? *

Sinds vorige week donderdag stroomde de social-media platforms in Nederland over met reacties omtrent de door de KNLTB voorgenomen veranderingen van de spelregels in het competitietennis. Op twitter was het een trending topic, op diverse (sport)websites was het voorpaginanieuws en uiteraard ook op facebook ging het nieuws "viral".
Ook onze pagina kende een ongekend hoog aantal reacties waarvan het merendeel tegen de invoering van met name de "no-ad" en "3e set > supertiebreak" is. Het aantal reacties was in tennissend Nederland bijzonder hoog. Opvallend was ook dat veel tennissers zich de afgelopen dagen gebroederlijk online verenigden. Niet verwonderlijk daar de voorgenomen wijzigingen enorm blijkt te leven onder de (competitie)tennissers.

Onze collega's van Tennis.nl -officieel aanbevolen door de KNLTB- plaatsten een enquête/poll waar gestemd kon worden vóór of tegen de voorgenomen wijziging van de regels. De teller liep alsmaar op en mensen werden via diverse mediabronnen gemobiliseerd om hun stem uit te brengen. In totaal gaven 3167 mensen daaraan gehoor en brachten hun stem uit. Met als uitkomst:

86% stemde TEGEN (2719 stemmen) en 14% stemde VOOR (448 stemmen) de plannen van de KNLTB.

Een uitslag die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. De tennissers hebben gesproken. Mede naar aanleiding van de uitslag heeft TENNiS adjunct-hoofdredacteur Jon Visbeen gisteren een column geschreven met als titel ‘Plannen KNLTB verdienen kans’. Die willen we graag met jullie delen. En we willen jullie om je mening vragen over de inhoud van de column. Ben je het met de schrijver eens?

Column Jon: Plannen KNLTB verdienen kans

Nu de tennisbond een keer te betrappen is op vooruitstrevend beleid, blijkt het merendeel van de stemmende kiezers (86%) op deze site de grote stap voorwaarts (nog) niet te kunnen waarderen. Nog niet, want wat niet is, kan nog komen. Onderzoeken van de bond hebben - naar verluidt - uitgewezen, dat menigeen steen en been klaagt over de duur van een competitiedag, vooral als het weer ook nog tegen zit.
De KNLTB hoorde de klaagzang lange tijd aan en besloot plannen te smeden om daar iets aan te doen.

Net als in de ons omringende landen wordt de lengte van de dubbels bekort door de invoering van de no add-regel en de supertiebreak in plaats van een derde set. Een uitstekende zet lijkt mij. Daarmee kom je niet wezenlijk aan de aard van het spel, hoewel je daar bij de no add-regel over kunt twisten. En je verkort de duur van de wedstrijden, iets waar vele competitiespelers kennelijk naar snakken. Bovendien wordt voortaan ingedeeld naar de actuele ranking van spelers en ook daar is iets voor te zeggen.

Sport is in ontwikkeling en tennis dient niet zozeer naar de schoorvoetende schreden van het voetbal te kijken, maar beter naar bijvoorbeeld hockey of volleybal. Sporten, die aan attractiewaarde hebben gewonnen door de invoering van nieuwe regels. Sport staat nu eenmaal niet stil en is net als de maatschappij voortdurend aan ontwikkelingen onderhevig. Toen in een grijs verleden de tiebreak werd ingevoerd, schreeuwden veel liefhebbers van de daken, dat die de tennissport geweld aan deed. Inmiddels is iedereen ervan doordrongen, dat de versnelde beëindiging van een set en een partij een zegen blijkt te zijn.
Daarom vind ik dat de plannen van de KNLTB een kans verdienen en ik hoop dat de ledenraad er straks mee instemt. Het spel wordt sneller, attractiever en onberekenbaarder.

Je hebt begrepen, dat ik tot de schamele 14% van de stemmers behoor, die de veranderingen toejuichen. Persoonlijk denk ik dat een groot deel van de huidige tegenstemmers zich over een jaar of vijf achter de oren zal krabben. En zal concluderen dat ze hun mening toch hebben moeten bijstellen.
Welk onderzoek dan? Die 40 KNLTB stafleden, die allen 55+ zijn en een competitiedag te lang vinden? Stelletje verschrikkelijke debielen bij de KNLTB. Ik wil me eigenlijk ook opgeven voor die KNLTB vergadering 23 november, of 11 december. Ik heb wel 500 tegenargumenten. Echt ongelooflijk dit, ik maak me er echt boos over.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:38:52 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132432583
Treurige column zeg.
We hadden het over "gekleurd" reageren en een persbericht naar buiten brengen. Dit is helemaal van de zotte.
Zo maar even een paar passages:

quote:
Nu de tennisbond een keer te betrappen is op vooruitstrevend beleid, blijkt het merendeel van de stemmende kiezers (86%) op deze site de grote stap voorwaarts (nog) niet te kunnen waarderen. Nog niet, want wat niet is, kan nog komen. Onderzoeken van de bond hebben - naar verluidt - uitgewezen, dat menigeen steen en been klaagt over de duur van een competitiedag, vooral als het weer ook nog tegen zit.
De KNLTB hoorde de klaagzang lange tijd aan en besloot plannen te smeden om daar iets aan te doen.
"Naar verluid". Dat is het grote probleem. Als het merendeel van de mensen zou klagen en dit ook bewezen zou zijn, zou ik er geen probleem mee hebben. Dan ben ik blijkbaar in de minderheid. Maar dit verhaal is helemaal niet bewezen. Zeker als je bedenkt dat de KNLTB met een onderzoek begint over een half jaar die antwoord moeten geven op dit soort vragen.

De reacties op het hele voorstel vind ik nog niet zo bijzonder. Mensen die het er niet mee eens zijn zullen eerder reageren. Die poll is misschien ook wel enigzins gekleurd, maar je krijgt in ieder geval goed de kans om te stellen en het in kaart te brengen. Dan vind ik 86% die het er niet mee eens is wel een heel groot gedeelte.

quote:
Sport is in ontwikkeling en tennis dient niet zozeer naar de schoorvoetende schreden van het voetbal te kijken, maar beter naar bijvoorbeeld hockey of volleybal. Sporten, die aan attractiewaarde hebben gewonnen door de invoering van nieuwe regels.
Attractie waarde voor het publiek. Niet zo zeer voor de spelers. Dat lijkt me op het gemiddelde competitieniveau bij het tennis niet vergelijkbaar.

quote:
Toen in een grijs verleden de tiebreak werd ingevoerd, schreeuwden veel liefhebbers van de daken, dat die de tennissport geweld aan deed. Inmiddels is iedereen ervan doordrongen, dat de versnelde beëindiging van een set en een partij een zegen blijkt te zijn.
Nee hoor. Niet iedereen is er van doordrongen. De tiebreak is in 1970 ingevoerd. Als je dan even een makkelijke conclusie trekt.
- 1970 is 43 jaar geleden. Je begint op zijn vroegst rond een jaar of 7 met tennis. Dan moet je dus minimaal 50 jaar zijn om een wedstrijd te hebben gespeeld zonder mogelijkheid op tiebreak.
- De meeste spelers van de vrijdag, zaterdag en zondag competities zullen geen 50 jaar of ouder zijn.
- Als ze al wel 50 jaar of ouder zijn is de kans heel groot dat ze niet al 43 jaar tennissen. Dus hebben ze die tijd als nog niet mee gemaakt.

Kortom, mensen die tegenwoordig tennissen zijn er niet van doordrongen dat het beter is om een tiebreak te spelen, ze weten niet anders. Een totaal ander uitgangspunt.
Ik zeg hiermee niet dat het niet beter is voor de sport, het is alleen een vergelijking die niet te maken is.

quote:
Daarom vind ik dat de plannen van de KNLTB een kans verdienen en ik hoop dat de ledenraad er straks mee instemt. Het spel wordt sneller, attractiever en onberekenbaarder.
Sneller: Het spel wordt er niet sneller van. Het verloop van het spel is wel sneller/korter. Hiermee elimineer je een gedeelte van de belangrijkste onderdelen van het tennisspel. Namelijk uithoudingsvermogen. Zeker de 3de set als tie-break spelen heeft daar veel gevolgen in. Een speler die meer op uithoudingsvermogen speelt zal veel minder kans maken.

Attractiever: Het spel wordt niet attractiever op het moment dat het korter wordt. Alleen het uitzitten van een saaie wedstrijd wordt wat minder slopend.

Onberekenbaarder: Het lijkt mij dat je dat juist niet wilt. Als je een 3de set als tie-break speelt wordt het een onvoorspelbaar verhaal. Een paar punten missen en je hebt al bijna verloren. De kans dat je een wedstrijd verliest op een paar ballen is dan vrij groot. Terwijl het rating systeem juist was ingevoerd om de betere spelers zo veel mogelijk naar boven te stuwen en mindere spelers af te laten vloeien naar lagere speelsterktes.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132433503
Die KNLTB toch. De stemming valt niet helemaal gunstig uit voor ze, dus hier een column om je van gedachten te doen veranderen. _O-
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:15:02 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132433948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:03 schreef Rosario het volgende:
Die KNLTB toch. De stemming valt niet helemaal gunstig uit voor ze, dus hier een column om je van gedachten te doen veranderen. _O-
Ik vind het trouwens gewoon een slechte column.
Geschreven door iemand die geirriteerd is dat hij zijn zin niet krijgt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132434050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens gewoon een slechte column.
Erg matig ja, maar het gaat mij vooral om het doel waarmee het is geschreven. En al die vage aannames erin..
pi_132434179
Tsja, in de eerste alinea al in de slachtofferrol kruipen diskwalificeert al snel de rest van het betoog.

Nou ik kan me voorstellen dat er kritiek is op de lengte van een competitiedag. Maar of deze regels dit oplossen betwijfel ik. Vijf of meer wedstrijden spelen waarbij dit al lang duurt als er wel twee banen beschikbaar zijn lijkt mij meer het onderwerp ipv de lengte van de individuele wedstrijden.

Ik weet niet of dit op te lossen is en ik betwijfel of we dat moeten willen. Als ik naar mezelf en vrienden kijk, dan vinden wij het over het algemeen net leuk zoals het nu is. Gezellig met zijn allen een leuke dag, biertje erbij en samen iets snels eten...
En de overweldige aanwezigheid van toernooien zorgt er voor dat de mensen die geen tijd en/of zin hebben in competitie op deze manier toch aan wedstrijdtennis kunnen doen
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:31:49 #212
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132434633
Je moet gewoon de mogelijkheid krijgen om je voor de traditionele opzet van de competitie in te schrijven, of voor de nieuwe opzet.
Ik denk dat dan al snel duidelijk wordt hoe weinig animo er is voor die nieuwe opzet.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:56:51 #213
21636 Feestkabouter
pi_132435605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:38 schreef Komakie het volgende:
...
Heel veel sterke teksten waar ik het alleen maar heel erg mee eens ben!!
...
:Y _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:23:53 #214
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132436609
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
Tsja, in de eerste alinea al in de slachtofferrol kruipen diskwalificeert al snel de rest van het betoog.

Nou ik kan me voorstellen dat er kritiek is op de lengte van een competitiedag. Maar of deze regels dit oplossen betwijfel ik. Vijf of meer wedstrijden spelen waarbij dit al lang duurt als er wel twee banen beschikbaar zijn lijkt mij meer het onderwerp ipv de lengte van de individuele wedstrijden.

Ik weet niet of dit op te lossen is en ik betwijfel of we dat moeten willen. Als ik naar mezelf en vrienden kijk, dan vinden wij het over het algemeen net leuk zoals het nu is. Gezellig met zijn allen een leuke dag, biertje erbij en samen iets snels eten...
En de overweldige aanwezigheid van toernooien zorgt er voor dat de mensen die geen tijd en/of zin hebben in competitie op deze manier toch aan wedstrijdtennis kunnen doen
Je kort natuurlijk wel dagen iets in, maar de langste wedstrijden zijn in mijn ogen altijd de singles. Lange rally's van achteruit heb je in een dubbel veel minder. Het lijkt mij dus niet eens zo heel erg veel tijdwinst opleveren.
Als je echt veel tijdwinst wilt boeken moet je de competitiedag anders indelen. Je moet minder wedstrijden gaan spelen, of samen bekijken hoe je het snelste de partijen kunt afwerken.
Als bijvoorbeeld singles 1 en 3 met elkaar spelen moet je eerst die 2 partijen spelen zodat er snel doorgespeeld kan worden. Of je laat eerst die dubbel spelen samen met single nummer 2. Dat kan heel veel tijd opleveren. Of je moet minder partijen gaan spelen. Dat levert nog veel meer tijdwinst op.

Ik blijf er bij dat de mensen met de grootste klachten gemengd spelen en dat als ze daar zo'n problemen mee hebben ze gewoon moeten kiezen voor dames of heren competitie en anders niet te veel zeuren.

Competitie spelen wordt gezien als een soort van "moeten" op deze manier. Je bent toch helemaal vrij om mee te doen, of niet? Als je geen zin hebt in de opzet van de competitie moet je niet mee doen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:26:16 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132436700
Als ze het slim aanpakken kijken ze welke competities hier het meeste bij gebaat zijn.
Ik denk dat de meeste geluiden uit de hoek komen van de ouderen en "huisvrouwen". Voor hun zal het sneller moeilijk vol te houden zijn. Pas het dan aan bij de veteranen competitie en de dinsdagochtend competitie.
Hoewel die volgens mij al geen volledige wedstrijden spelen, maar goed.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132439993
Ik ken de schrijver van de column persoonlijk. Valt in de categorie 55+, goede techniek maar het lichaam werkt niet meer mee, versleten stoffen trainingsbroek, weigert in te vallen tijdens de competitie wegens "geen zin".

Ik denk dat de KNLTB vooral moet kijken bij welke groep mensen dit leeft. Alle jonge mensen die zo actief zijn op social media hebben geen moeite met lange wedstrijd(dagen). Maar goed, de bond heeft ook veel ouderen. Zondag mix is soms wat lang, daar zou het best een goed argument zijn om ze in te korten.

Een veteranencompetitie + huisvrouwen met deze nieuwe regels zouden een hoop mensen blij maken, maar de jongeren willen gewoon zoals het hoort een volledige 3e set spelen.
pi_132440267
Het probleem is gewoon puur: KNLTB ledenraad is te oud. Er zitten 40 mensen in die raad, dat is veel, en zou een representatief karakter kunnen hebben waar we tevreden mee kunnen zijn. Waarschijnlijk is dit "onderzoek" gebaseerd op hetgeen deze ledenraad vindt, en onder hun teamgenoten (zelfde leeftijd dus) heeft gehoord.

De gemiddelde leeftijd van de ledenraad is echter 55+.. :') Er zit NIEMAND in van onder de 40 jaar. Tsja. Dat zegt genoeg. Meer dan genoeg.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132440735
Reactie van Thung:

Welke onderzoeken doelt u op?

Dit zijn o.a. de Ledenmonitor en het VSK Top 10 ergernissen onderzoek. In de tweejaarlijkse Ledenmonitor geven 20.000 leden (verdeeld over alle doelgroepen) hun mening, over o.a. het competitieaanbod. En in het kader van het project ‘Naar een veiliger sportklimaat’ met NOC*NSF is onderzoek gedaan waaruit blijkt dat te lange wachttijden een belangrijke bron van ergernis zijn bij onze leden. Daarnaast zijn in 2011 en 2012 gesprekken gevoerd over de competitieopzet met landelijke Verenigings Competitie Leiders (VCL’s) in nagenoeg alle districten. Ook de signalen uit die evaluatie worden meegenomen in het project.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:32:50 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132455511
Wat ik ook niet begrijp.
Als de lengte van de competitiedag dan het probleem is, waarom dan een individuele wedstrijd aanpakken?
Ik denk dat als je vraagt aan mensen die een kortere competitiedag willen wat er moet worden aangepast zal er niet snel worden gezegd dat een wedstrijd korter moet worden gemaakt.

Dan zou ik eerder zeggen dat je hele wedstrijden moet schrappen. Zeker bij de gemengd kan dat.
Bijvoorbeeld terug brengen naar 6 wedstrijden net als de heren, of allebei de competities naar 5 wedstrijden ofzo. Dan hou je in ieder geval het principe van het spelen van een wedstrijd in tact.

Als ze gaan beginnen over dat het internationaal ook wordt gedaan kun je ook zeggen dat ze in de ere divisie helemaal geen mix spelen op de competitie. Alleen tijdens het finale weekend als het nog nodig is.
En die no-ad regel en 3de set als tie-break hebben ze in het prof tennis alleen maar ingevoerd omdat
er geen hond meer naar de wedstrijden keek en ze hoopten om toeschouwers te krijgen/te behouden aangezien ze voor een "normale" wedstrijd niet meer bleven. Bij de enkel zijn die regels er niet en er is niemand die dat soort wedstrijden als langdradig beschouwd.
Overigens vind ik dat ook een redelijk mislukt idee. Bij het gemiddelde ATP toernooi zit er tijdens een dubbel noch steeds niemand op de tribune en het wordt ook nog steeds niet uitgezonden.

Ze geven inmiddels een paar onderzoeken die ze blijkbaar gedaan hebben, maar echt met iets waar je wat aan hebt komen ze niet. Kom dan met wat rijfers ofzo.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132456072
Paar mooie quotes op facebook:

quote:
Beste Jon,
Je hebt duidelijk geen enkel idee waarom de ATP/ITF en de Duitse tennisbond er op een gegeven moment voor hebben gekozen om het format van de dubbels aan te passen.
De redenen die daaraan ten grondslag lagen zijn bij deze regelveranderingen in zijn geheel niet van toepassing.
In Duitsland klagen alle spelers na vele jaren nog steeds steen en been, maar vanwege het feit dat er in Duitsland bijna geen clubs zijn met baanverlichting en omdat er twee competities op een dag na elkaar gepeeld moeten kunnen worden moesten er aanpassingen gemaakt worden. In Nederland heeft bijna iedere club verlichting en hoeven er geen twee verschillende seniorencompetities binnen een dag afgewerkt te worden.
De ATP dubbelspelers voelden zich al veel langer een soort van nageboorte op de ATP tour en het inkorten van de wedstrijden heeft dat gevoel alleen maar versterkt Ze kregen te horen dat de wedstrijden korter en attractiever zouden worden en dat ze vaker op de showcourts en op televisie te zien zouden zijn. Wanneer heb jij voor de laatste keer een dubbelwedstrijd op televisie gezien?
Hopen dat de KNLTB op tijd wakker wordt en dat ze mening van de KNLTB leden respecteert en daar ook naar handelt.
quote:
kay, het is dus ook onjuist dat ons omringende landen gebruik maken van dit systeem:
://www.vtv.be/.../sites/vtv/html/.../11TENNISSPELREGELS.pdf
Voor het dubbelspel moet het centrum van de netpalen langs weerszijden 0,914 m .... Wanneer beide spelers/teams drie punten gewonnen hebben is de score ...... beslissend punt. In alle competities in België geldt het verbod om de “No-Ad”.
quote:
Hij haalt gewoon in z'n eigen column z'n argumenten onderuit. Allemaal leuk en aardig, maar er zijn zoveel mensen die het niets gevraagd is en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de steekproef die de KNLTB neemt, niet helemaal representatief is voor alle competitiespelers.

Bovendien spreken we hier over de competitie die slechts zeven dagen in het jaar is. Als je het niet eens op kan brengen om daar een dag aan te besteden, dan moet je geen competitie gaan spelen mijns inziens.

Dat toernooien met deze regels zouden gaan werken zou ik nog wel kunnen begrijpen. Je kan meer deelnemers toelaten tot je toernooi, grotere schema's, beter nog het is vooraf bekend en je kan kiezen of je zo'n toernooitje speelt, of ergens anders waar de regels gewoon nog bij het oude blijven. Bij de competitie heb je die optie niet en wordt het de tennissers gewoon de strot door geduwd.

Maar het allerbelangrijkste vind ik is dat Jon zelf zegt is dat het onberekenbaarder wordt. Dat is precies waarmee ik begon, hij haalt zijn eigen argumenten onderuit. Een sport wordt niet aantrekkelijker als het een loterij wordt. In essentie gaat sport erom dat de beste wint en of dat nu de slimste of degene die de mooiste techniek heeft wint is niet van belang, dan wint alsnog vrijwel altijd degene die zich het beste aanpast aan zijn tegenstander.

Als het onberekenbaarder wordt, dan wordt sport dus meer een loterij, misschien af en toe aantrekkelijker voor het publiek, maar enorm veel frustrerender voor de spelers. Dus wat dat betreft snap ik niet welk punt Jon wil maken.

Vooruitgang is goed, dat ben ik zeker met hem eens, maar vanwaar die drang naar vooruitgang. Oké, het ledenaantal van de KNLTB loopt licht terug en de deelname aan de voorjaarscompetiite ook (enigszins inherent) aan elkaar. Maar tennis is juist een sport die niet te klagen heeft over media-exposure. Er wordt veel aandacht aan besteed en de sport ligt in vergelijking met andere sporten nauwelijks onder vuur, omdat het saai, voorspelbaar of conservatief zou zijn.

Volgens mij zijn we gewoon een probleem aan het zoeken dat er eigenlijk nog niet is.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:02:47 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132457273
Paar sterke quotes.

Wat ik trouwens ook wel mooi vind is dat de KNLTB haar eigen glazen ingooit door haar eigen regels.
Aan de ene kant willen ze de wedstrijden spannender maken. Dat houdt ook over het algemeen in dat ze langer gaan duren. Aan de andere kant willen ze wedstrijden korter maken en willen ze dan maar het scoreverloop van een wedstrijd aanpassen.

Kortom, aan de ene kant er wat in en aan de andere kant er wat uit. De vraag is dus of je er uiteindelijk ook maar iets mee op schiet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:12:45 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132457766
De bezoekers van tennis.nl zijn ook niet zo'n fan van hem:

quote:
Jon,

Stop toch gewoon met je columns, je slaat elke keer de plank totaal mis. Laat de columns alsjeblieft over aan de hoofdredacteur.

Groet een tennisliefhebber
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:13:12 #223
21636 Feestkabouter
pi_132457784
ik voelde me hier op het forum toch al wel erg thuis, maar van dit geweld aan opstandigheid word ik echt heel happy!! I love you guys!!!!!
pi_132458027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 23:12 schreef Komakie het volgende:
De bezoekers van tennis.nl zijn ook niet zo'n fan van hem:

[..]

_O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132458140
Die Jon is ook gewoon 60+, man o man, wat zet de KNLTB zich toch weer te kijk :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:19 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132480120
Het hele stukje van de voorzitter:
http://www.tennis.nl/nieu(...)we-competitieplannen

Mijn reactie:
quote:
Ik kan me in alle 3 de voorstellen niet vinden.
Het spelen o.b.v. actuele rating is vragen om foutieve invulling van formulieren. Zeker bij de mensen die wat minder in de digitale wereld thuis zijn. Het spelen op actuele rating neemt ook de mogelijkheid tot een tactische opstelling weg. Je krijgt dus in theorie wel spannendere wedstrijden, maar het haalt wel een stukje tactiek weg.

Het niet spelen van een 3de set neemt ook een belangrijk onderdeel weg. Één van de belangrijkste kerneigenschappen van tennis is uithoudingsvermogen. Dit wordt op deze manier gedegradeerd tot een eigenschap die niet zo belangrijk is aangezien 2 sets je sowieso moet kunnen volhouden. De (champions)tie-break hoef je daar niet bij op te tellen.

De optie "no-ad" neemt ook een belangrijk standpunt weg in de puntentelling. Is het namelijk niet zo dat de hele puntentelling van het tennis gebaseerd is op het winnen van 2 punten achter elkaar?

Daarnaast hoor ik veel klachten over de lengte van de competitiedagen en niet over de lengte van de wedstrijden. Als een competitiedag te lang is, moet je niet een wedstrijd op een manier veranderen dat je een minimale tijdwinst krijgt. Ik denk namelijk dat de hoeveelheid tijdwinst die geboekt wordt helemaal niet zo groot is daar het alleen gevolgen heeft op lange games en 3 setters.
Als je tijdwinst wilt boeken moet je wedstrijden gaan schrappen. Op die manier blijf je van de opbouw van een wedstrijd af en kun je echte tijdwinst boeken.

Veel mensen die gemengd willen spelen gaan naar de zaterdag gezien het aantal wedstrijden dat gespeeld moet worden. Daar is dus (letterlijk en figuurlijk) winst te boeken, niet in het aanpassen van de wedstrijden zelf.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:43:18 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132543923
Nog iets om op te oefenen?

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:27:05 #228
21636 Feestkabouter
pi_132546723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:43 schreef Komakie het volgende:
Nog iets om op te oefenen?

voetfout!

verder op zich wel grappig
pi_132726404
Zijn hier mensen die op zondag zomercompetitie spelen? Ik heb altijd op de zaterdag gespeeld maar wegens omstandigheden zal ik me nu voor de zondag inschrijven. Ik hoor altijd dat er op de zondag een veel hoger niveau is?
  † In Memoriam † woensdag 30 oktober 2013 @ 15:53:02 #230
21636 Feestkabouter
pi_132727272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:30 schreef Gruisman het volgende:
Zijn hier mensen die op zondag zomercompetitie spelen? Ik heb altijd op de zaterdag gespeeld maar wegens omstandigheden zal ik me nu voor de zondag inschrijven. Ik hoor altijd dat er op de zondag een veel hoger niveau is?
de klasses zaterdag en zondag kun je niet met elkaar vergelijken, heb ik altijd begrepen.
net zoals je klasses heren en mix ook niet met elkaar kunt vergelijken.

maar bij de speelsterkte van je team hoort gewoon een klasse, dus dan is er niet te zeggen dat het niveau hoger is of zo.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:47:30 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132729075
Je hebt een lijst waarin je kunt zien welke klasse op welk niveau staat.
staat ergens op de KNLTB site, maar kan hem even niet vinden...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:06:44 #232
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132742411
Ik dacht overgens dat bij de voorjaarscompetitie de indeling van de klasses niet op speelsterkte ging, maar op promoveren en degradatie. Najaar en wintercompetitie wel op speelsterkte.
Zo zijn we met het mixteam afgelopen voorjaar kampioen geworden in de 1e klasse (en spelen we volgend jaar hoofdklasse) terwijl we in het najaar en in de winter elke keer in de 1e klasse spelen (ongeacht of we kampioen worden of niet). Maar het ene jaar teams treffen met 3-tjes 4-tjes en 5-jes, en andere jaren 5-jes en 6- jes.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:15:19 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132742884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:06 schreef tja77 het volgende:
Ik dacht overgens dat bij de voorjaarscompetitie de indeling van de klasses niet op speelsterkte ging, maar op promoveren en degradatie. Najaar en wintercompetitie wel op speelsterkte.
Zo zijn we met het mixteam afgelopen voorjaar kampioen geworden in de 1e klasse (en spelen we volgend jaar hoofdklasse) terwijl we in het najaar en in de winter elke keer in de 1e klasse spelen (ongeacht of we kampioen worden of niet). Maar het ene jaar teams treffen met 3-tjes 4-tjes en 5-jes, en andere jaren 5-jes en 6- jes.
Gaat ook niet op speelsterkte.
Ik bedoelde meer dat je kunt zien wat de verschillen zijn tussen de verschillende competities. Ze hebben zo'n lijst waar op staat wat de sterkste competitie is.
Zoiets als:

ere divisie gemengd
Hoofdklasse gemengd
Hoofdklasse heren
Eerste klasse gemengd
tweede klasse gemengd
eerste klasse heren

etc, etc, etc
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:16:54 #234
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132742963
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gaat ook niet op speelsterkte.
Ik bedoelde meer dat je kunt zien wat de verschillen zijn tussen de verschillende competities. Ze hebben zo'n lijst waar op staat wat de sterkste competitie is.
Zoiets als:

ere divisie gemengd
Hoofdklasse gemengd
Hoofdklasse heren
Eerste klasse gemengd
tweede klasse gemengd
eerste klasse heren

etc, etc, etc
Ahzo, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:57:26 #235
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132785662
Ik krijg het zo 1 2 3 niet gevonden op de KNLTB site, maar wanneer worden de nieuwe speelsterktes voor 2014 bepaalt? Niet voor mezelf hoor, want er verandert voor mij geen fuck.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:29:02 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132786138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:57 schreef tja77 het volgende:
Ik krijg het zo 1 2 3 niet gevonden op de KNLTB site, maar wanneer worden de nieuwe speelsterktes voor 2014 bepaalt? Niet voor mezelf hoor, want er verandert voor mij geen fuck.
November dacht ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132788318
Gister zat ik met een bonds gedelegeerde om te loten voor ons open toernooi.

Die vertelde dat de "nieuwe" regels zo goed als rond zijn en de bond dit gewoon lekker wil doordrukken, met of zonder de ledenraad.
Omdat er volgens de bond bijna geen kritiek op is gekomen.

Toen ik vroeg of ze daar wel de poll hadden gezien vroeg ze welke poll?
Ze zitten echt met de chineesemuur voor hun kop daar bij de KNLTB..

Omdat we overvol zaten met de inschrijvingen van het toernooi wilde ze het ook voorstellen om toe te passen bij het toernooi.
Maar even duidelijk gemaakt dat ik dan liever het toernooi op doek dan daar aan mee werk.
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:50:31 #238
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132792500
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:10 schreef R-JL het volgende:
Gister zat ik met een bonds gedelegeerde om te loten voor ons open toernooi.

Die vertelde dat de "nieuwe" regels zo goed als rond zijn en de bond dit gewoon lekker wil doordrukken, met of zonder de ledenraad.
Omdat er volgens de bond bijna geen kritiek op is gekomen.

Toen ik vroeg of ze daar wel de poll hadden gezien vroeg ze welke poll?
Ze zitten echt met de chineesemuur voor hun kop daar bij de KNLTB..

Omdat we overvol zaten met de inschrijvingen van het toernooi wilde ze het ook voorstellen om toe te passen bij het toernooi.
Maar even duidelijk gemaakt dat ik dan liever het toernooi op doek dan daar aan mee werk.
Leuke mensen die KNLTB :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_132796797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:10 schreef R-JL het volgende:
Gister zat ik met een bonds gedelegeerde om te loten voor ons open toernooi.

Die vertelde dat de "nieuwe" regels zo goed als rond zijn en de bond dit gewoon lekker wil doordrukken, met of zonder de ledenraad.
Omdat er volgens de bond bijna geen kritiek op is gekomen.

Toen ik vroeg of ze daar wel de poll hadden gezien vroeg ze welke poll?
Ze zitten echt met de chineesemuur voor hun kop daar bij de KNLTB..

Omdat we overvol zaten met de inschrijvingen van het toernooi wilde ze het ook voorstellen om toe te passen bij het toernooi.
Maar even duidelijk gemaakt dat ik dan liever het toernooi op doek dan daar aan mee werk.
:')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132799673
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:25 schreef Norrage het volgende:

[..]

:')
Inderdaad. Stuk minder zin in de voorjaars nu..
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 00:47:10 #241
21636 Feestkabouter
pi_132814044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:10 schreef R-JL het volgende:
Gister zat ik met een bonds gedelegeerde om te loten voor ons open toernooi.

Die vertelde dat de "nieuwe" regels zo goed als rond zijn en de bond dit gewoon lekker wil doordrukken, met of zonder de ledenraad.
Omdat er volgens de bond bijna geen kritiek op is gekomen.

Toen ik vroeg of ze daar wel de poll hadden gezien vroeg ze welke poll?
Ze zitten echt met de chineesemuur voor hun kop daar bij de KNLTB..

Omdat we overvol zaten met de inschrijvingen van het toernooi wilde ze het ook voorstellen om toe te passen bij het toernooi.
Maar even duidelijk gemaakt dat ik dan liever het toernooi op doek dan daar aan mee werk.
I rest my case!
dit sluit naadloos aan bij de indruk die ik al die tijd al van de KNLTB als organisatie heb.
  zaterdag 2 november 2013 @ 01:36:46 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132815325
Om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat die bonds gedelegeerde een beetje uit haar nek zit te kletsen.
Als het hele verhaal langs je heen is gegaan dan heb je echt niet op zitten letten.
De bond heeft uitgebreid gereageerd op de plannen en de negatieve reacties daar op.

Wil niet zeggen dat ze het er makkelijk door kunnen drukken, maar toch...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 01:55:05 #243
21636 Feestkabouter
pi_132815608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:36 schreef Komakie het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat die bonds gedelegeerde een beetje uit haar nek zit te kletsen.
Als het hele verhaal langs je heen is gegaan dan heb je echt niet op zitten letten.

ben ik helemaal met je eens, maar het zegt wel wat als een bondsgedelegeerde zulke dingen zegt over die kutorganisatie
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 10:47:51 #244
21636 Feestkabouter
pi_132818137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:10 schreef R-JL het volgende:
Gister zat ik met een bonds gedelegeerde om te loten voor ons open toernooi.

Geef me het goeie nieuws R-JL!!
of hoe laat kan ik het emailtje verwachten?
ik hoef niet meteen te weten wanneer ik moet spelen, ik wil gewoon weten aan hoeveel/welke onderdelen ik mag meedoen.
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:56:18 #245
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132818217
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 01:55 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ben ik helemaal met je eens, maar het zegt wel wat als een bondsgedelegeerde zulke dingen zegt over die kutorganisatie
Daarnaast is een bondsgedelegeerde niets meer dan een vrijwilliger die een cursusje heeft gevolgd en niet eens in dienst is van de KNLTB. Of in ieder geval niet in die functie.

Grote kans dus dat de beste man/vrouw weinig weet van wat er echt afspeelt binnen de bond.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 11:25:04 #246
21636 Feestkabouter
pi_132818706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daarnaast is een bondsgedelegeerde niets meer dan een vrijwilliger die een cursusje heeft gevolgd en niet eens in dienst is van de KNLTB. Of in ieder geval niet in die functie.

Grote kans dus dat de beste man/vrouw weinig weet van wat er echt afspeelt binnen de bond.
ja weet ik en snap ik..... maar toch zie ik die bondsgedelegeerden een beetje als het medium om een beetje een feeling te krijgen wat er bij de bond speelt. het zal per BGD verschillen.
onze eigen bondsgedelegeerde volgt heel nauwgezet wat er bij de bond gebeurt, dus hoe groot de hekel ook is die ik aan haar heb (ze is echt mijn type niet), in de periode van ons open toernooi krijg ik daar wel wat van mee.
  † In Memoriam † zaterdag 2 november 2013 @ 18:37:40 #247
21636 Feestkabouter
pi_132829139
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Geef me het goeie nieuws R-JL!!
of hoe laat kan ik het emailtje verwachten?
ik hoef niet meteen te weten wanneer ik moet spelen, ik wil gewoon weten aan hoeveel/welke onderdelen ik mag meedoen.
zondagavond, ik mag 1 onderdeel meedoen, blij mee (hield er al rekening mee dat ik voor beide zou worden uitgeloot).
pi_132880590
Het was een zware loting maar zoveel mogelijk voor tenminste een onderdeel in proberen te loten.

De BGD kwam net van tennisvakantie terug, daar waren ze allemaal positief over de veranderingen. :X
  maandag 4 november 2013 @ 09:23:04 #249
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_132881289
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 08:20 schreef R-JL het volgende:
Het was een zware loting maar zoveel mogelijk voor tenminste een onderdeel in proberen te loten.

De BGD kwam net van tennisvakantie terug, daar waren ze allemaal positief over de veranderingen. :X
Tis gewoon een kutbond....
pi_132881358
Laat me raden: allemaal 50+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132884072
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 09:26 schreef Norrage het volgende:
Laat me raden: allemaal 50+
Laten we het zo zeggen ze krijgen korting bij de musea en andere dagjes uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door R-JL op 04-11-2013 18:18:36 ]
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 12:34:05 #252
21636 Feestkabouter
pi_132885374
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:49 schreef R-JL het volgende:

[..]

Laten we het zo zeggen ze krijgen korting bij de musea's en andere dagjes uit.
_O-
maar tegelijk ook: |:( :') :r :( :X
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 12:34:58 #253
21636 Feestkabouter
pi_132885412
het zijn trouwens museums, geen musea's :+
pi_132896351
Naast de PIETitie is er nu ook een COM-petitie op facebook tegen de nieuwe spelregels :)
pi_132896457
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:19 schreef R-JL het volgende:
Naast de PIETitie is er nu ook een COM-petitie op facebook tegen de nieuwe spelregels :)
_O-
Die is wel grappig :D ik kan hem alleen niet vinden?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_132896792
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 12:34 schreef Feestkabouter het volgende:
het zijn trouwens museums, geen musea's :+
Musea is nog beter.
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 19:29:46 #257
21636 Feestkabouter
pi_132899083
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 18:31 schreef rhubarb het volgende:

[..]

Musea is nog beter.
oh ja joh?
  † In Memoriam † maandag 4 november 2013 @ 19:32:04 #258
21636 Feestkabouter
pi_132899196
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 18:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O-
Die is wel grappig :D ik kan hem alleen niet vinden?
het was even zoeken:
https://www.facebook.com/(...)292094264906?fref=ts

forwarden aan al je tennisvrienden!!
  maandag 4 november 2013 @ 20:23:52 #259
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_132902283
Ik heb iedereen uitgenodigd die ik ken :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † zaterdag 9 november 2013 @ 00:32:38 #260
21636 Feestkabouter
pi_133069371
Dank voor de loting R-JL........ ik word deze winter 41, moet ik tegen zo'n broekie van 17!!!
Maar goed, ik ben blij dat je dat broekie Tim hebt uitgeloot uit de HE5, want daar heb ik in de zomer nog een finale (dik) van verloren.
En wat zielig voor M. M. dat ie in zijn beide onderdelen is uitgeloot..... waarom heb je dat gedaan???? O-) :+ 8-)

Wel heftig dat je zoveel mensen hebt moeten uitloten. HE5 nu een klein schema van 8, van de 28 inschrijvers!
En de HE6 zelfs 8 van de 44!!!
Ik gok dat Mark de HE6 wel gaat winnen (die had waarschijnlijk net als ik liever de HE5 dan de HE6 gespeeld..... hoewel ik nu zie dat zijn resultaten van dit jaar erg tegenvallen).

Oh en die irritante van Beijnhem mag wel allebei zijn onderdelen meedoen! Het is niet eerlijk...... die heeft dit jaar al dik 150 wedstrijden gespeeld denk ik, die had best ruimte mogen maken voor een ander. Aan jouzelf bijvoorbeeld :)
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 16:11:31 #261
21636 Feestkabouter
pi_133150710
Nog niemand vandaag? Dan ben ik de eerste wel: ik ben 5/5 geworden!!!
Afgelopen weekend zijn de ratings verwerkt tot nieuwe speelsterktes!!!
pi_133151082
Yes ben weer 7/7! Lang leve de irreële dubbels.

Moet misschien toch eens wat serieuzer op de baan gaan staan.
pi_133151128
6/6 ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 11 november 2013 @ 16:22:37 #264
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_133151157
6/6
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 17:15:14 #265
21636 Feestkabouter
pi_133153140
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 16:11 schreef Feestkabouter het volgende:
Nog niemand vandaag? Dan ben ik de eerste wel: ik ben 5/5 geworden!!!
Afgelopen weekend zijn de ratings verwerkt tot nieuwe speelsterktes!!!
ik was 6/6 trouwens.
vorig jaar zat ik zowel enkel als dubbel net aan de verkeerde kant van de grens (enkele duizenden), nu wat ruimer aan de goede kant.

R-JL, kun je nog even publiceren? ik heb er hard genoeg voor gewerkt gisterenavond! :P
pi_133153407
6/6 gebleven... 5,9 single, 5,7 dubbel. En dat terwijl de grens een categorie hoger ook bij de ,7 ligt (6,7 is 6 geworden...). Ach ja, zo werkt dat. Volgend jaar maar weer :)
pi_133153493
Strenge grenzen in de dubbel. Door blessure weinig gespeeld en wat ik speelde steeds nipt verloren. Van 5/4 naar 6/6 :'( :')
~Si vis amari, ama~
  † In Memoriam † maandag 11 november 2013 @ 17:55:12 #268
21636 Feestkabouter
pi_133154452
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:24 schreef FedExpress het volgende:
Strenge grenzen in de dubbel. Door blessure weinig gespeeld en wat ik speelde steeds nipt verloren. Van 5/4 naar 6/6 :'( :')
oei, da's hard vallen :{
pi_133159957
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:55 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

oei, da's hard vallen :{
Ja echt bizar. Nog nooit meegemaakt. Maar ja, krijg je als het wat tegen zit een seizoen. Volgend jaar weer de andere kant op dan maar haha
~Si vis amari, ama~
  maandag 11 november 2013 @ 23:32:24 #270
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_133170786
4,0 en 4,6, here we gooooo *O*
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  dinsdag 12 november 2013 @ 00:30:36 #271
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_133173144
5 geworden in de dubbel :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 12 november 2013 @ 03:17:34 #272
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_133174319
Nadal speelde weer lekker kut waardeloos
pi_133308394
Gezakt in de enkel :(
En net geen 3 in de dubbel, bah! Laatste wedstrijd van het jaar in een lange 3setter verliezen omdat mijn maat als een krant stond te tennissen.

Wel lastig om mijn rating te handhaven, moet bijna elke single spelen tegen goeie 3tjes. Ik ben gewoon een hele degelijke 4, dus daar ben ik vrij kansloos tegen. In ieder geval wel weer hoofdklasse in de Herfst volgend jaar :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_133507290
De ledenraad :') :')

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=1740

Hoe oud zou die gemiddeld zijn?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:32:12 #275
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_133508326
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:38 schreef Norrage het volgende:
De ledenraad :') :')

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=1740

Hoe oud zou die gemiddeld zijn?
GVD dat wordt dus zeker die nieuwe kutregels voor de competitie.
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:33:39 #276
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_133508355
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:38 schreef Norrage het volgende:
De ledenraad :') :')

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=1740

Hoe oud zou die gemiddeld zijn?
Stelletje ouwe zakken.
Waarom zitten er niet wat jongere mensen bij?
Ik kan me voorstellen dat mensen van deze leeftijd niet meer volledige, lange wedstrijden willen spelen, maar dat is niet representatief voor de rest van de competitie spelers.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 11:06:59 #277
21636 Feestkabouter
pi_133509033
oh jeetje ik ken er 1 persoonlijk! paar keer ontmoet, vriend van een vriend.
neem aan dat R-JL hem ook kent, hij weet wel wie ik bedoel.
ik ga eens kijken of ik bij hem kan polsen hoe het ervoor staat......

R-JL, jij in actief contact met hem?
pi_133509864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:06 schreef Feestkabouter het volgende:
oh jeetje ik ken er 1 persoonlijk! paar keer ontmoet, vriend van een vriend.
neem aan dat R-JL hem ook kent, hij weet wel wie ik bedoel.
ik ga eens kijken of ik bij hem kan polsen hoe het ervoor staat......

R-JL, jij in actief contact met hem?
Niet meer sinds ik hem heb uitgeloot in ons toernooi afgelopen week O-)

Wel hebben meerdere competitie teams bij hem aangegeven er niet mee eens te zijn.
Hijzelf is ook tegen dit voorstel.
pi_133510112
Afgelopen week ook nog een gesprek gehad met de BGD, deze wist mij te vertellen dat er een project groep is opgezet om de regels terug te draaien.
Terug draaien? Ja terug draaien, want ik heb van horen zeggen dat op de inschrijf formulieren VJC 2014 een mededeling staat dat er gespeeld gaat worden via de nieuwe regels.
pi_133510159
lol?

Ben blij als die nieuwe regels niet worden ingevoerd, hoewel het wel goed is dat de KNLTB openstaat voor nieuwe ideeen
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 12:26:21 #281
21636 Feestkabouter
pi_133510800
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
lol?

Ben blij als die nieuwe regels niet worden ingevoerd, hoewel het wel goed is dat de KNLTB openstaat voor nieuwe ideeen
openstaan voor nieuwe ideeen is goed, maar zelf proberen die nieuwe ideeen op te leggen aan 10duizenden leden zonder dat eerst aan die leden voor te leggen, is niet goed.

ander dingetje, vroeg ik me af: iemand een idee hoeveel tennissers er bij de KNLTB zijn aangesloten?
oftewel gewoon hoeveel tennissers er lid zijn bij een club? (afgezien van de paar clubs die niet bij de KNLTB zijn aangesloten)

edit, dank aan wiki: De KNLTB heeft bijna 700.000 leden en vormt daarmee na de KNVB in grootte de tweede sportbond in Nederland.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:47:30 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_133511356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:26 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

openstaan voor nieuwe ideeen is goed, maar zelf proberen die nieuwe ideeen op te leggen aan 10duizenden leden zonder dat eerst aan die leden voor te leggen, is niet goed.

ander dingetje, vroeg ik me af: iemand een idee hoeveel tennissers er bij de KNLTB zijn aangesloten?
oftewel gewoon hoeveel tennissers er lid zijn bij een club? (afgezien van de paar clubs die niet bij de KNLTB zijn aangesloten)

edit, dank aan wiki: De KNLTB heeft bijna 700.000 leden en vormt daarmee na de KNVB in grootte de tweede sportbond in Nederland.
Ik wou net zeggen "uit mijn hoofd iets van 700.000 of 800.000" :D

De KNLTB zou meer de leden moeten navragen wat ze vinden van de plannen op het moment dat ze een idee willen invoeren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † vrijdag 22 november 2013 @ 15:59:07 #283
21636 Feestkabouter
pi_133517049
correctie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:47 schreef Komakie het volgende:

De KNLTB zou meer de leden moeten navragen wat ze vinden van de plannen een idee op het moment dat ze een idee willen invoeren krijgen of bedenken.
pi_133547163
De KNLTB baalt zelf ook heel erg van die ledenraad. Ook zij vinden dat er veel meer jongere mensen in de ledenraad moeten komen. Ze kunnen er alleen zelf niks aan doen omdat de ledenraad zichzelf kiest.
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_133548142
Vandaag was het KNLTB-congres. Dit heeft voorzitter Thung gezegd:

http://www.tennis.nl/nieu(...)atregelen-zijn-nodig

;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_133548782
Ach, we kunnen nu gewoon om 16:00 gaan zuipen.
pi_133548841
Per 1 april heeft de KNLTB trouwens een nieuwe site. :)
Hier schreef Toefjes het volgende:
Superieur, maar wel met je eigen stijl _O_
pi_133549461
Paar quotes:

quote:
Wegens korter worden wedstrijden is er meer plaats voor recreanten om tijdens de competitie vrij te spelen
quote:
Wat zeuren we nou. We hebben nog nooit volgens het nieuwe systeem gespeeld, hoe kunnen we het nou al weten dat het niet leuk is?
quote:
Meer teams kunnen worden geplaatst, als de wedstrijden korter worden
quote:
Huidige generatie is uitstervend ras. Om de jeugd te prikkelen om te laten tennissen dienen deze veranderingen doorgevoerd te worden
etc etc :')

Was totaal geen plaats voor discussie en het was echt volstrket kansloos. Thung las alleen maar van een papiertje op, en er werd een vooraf uitgeschreven discussie gevoerd tussen het "panel" en het "publiek". Ruimte voor interactieve vragen uit het publiek was er niet of nauwelijks.

KNLTB is kansloos, en dat is nu maar bevestigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 18:30:16 #289
21636 Feestkabouter
pi_133550198
Ik ken je clubhuis Norrage, maar daar zijn geen gangen.
pi_133550646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:30 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik ken je clubhuis Norrage, maar daar zijn geen gangen.
Geheime gangen!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 22:51:46 #291
21636 Feestkabouter
pi_133559137
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:03 schreef Norrage het volgende:

Was totaal geen plaats voor discussie en het was echt volstrkekt kansloos. Thung las alleen maar van een papiertje op, en er werd een vooraf uitgeschreven discussie gevoerd tussen het "panel" en het "publiek". Ruimte voor interactieve vragen uit het publiek was er niet of nauwelijks.

Die Thung is sowieso een uber-sukkel!
Ik ben er zelf niet bijgeweest, maar bij de opening eerder dit jaar van een bijzonder tennispark schijnt ie echt een waardeloze speech te hebben gehouden, waarbij zijn mobiel ook nog eens 3 keer afging. R-JL, was jij hier toevallig bij of verhalen over gehoord?
pi_133559286
Bij elke keer dat de KNLTB iets zegt, word ik weer een klein beetje meer verdrietig. Iets met de hoop verliezen op een rechtvaardige maatschappij ;( Ik vind die veranderingen niet eens zó erg, maar de manier waarop is gewoon te achterlijk voor woorden.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 23:08:42 #293
21636 Feestkabouter
pi_133559595
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:57 schreef Norrage het volgende:
Bij elke keer dat de KNLTB iets zegt, word ik weer een klein beetje meer verdrietig. Iets met de hoop verliezen op een rechtvaardige maatschappij ;( Ik vind die veranderingen niet eens zó erg, maar de manier waarop is gewoon te achterlijk voor woorden.
ik vind zowel de veranderingen als de manier waarop heel erg........ maar het zijn zeer verschillende gevoelens die door de 2 facetten worden opgeroepen!
pi_133567854
Wat zeuren we nou. We hebben nog nooit volgens het nieuwe systeem gespeeld, hoe kunnen we het nou al weten dat het niet leuk is?

Omg :') :') :') Als er dit soort argumenten komen dan weet je al hoe laat het is..
pi_133568587
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 10:43 schreef Gruisman het volgende:
Wat zeuren we nou. We hebben nog nooit volgens het nieuwe systeem gespeeld, hoe kunnen we het nou al weten dat het niet leuk is?

Omg :') :') :') Als er dit soort argumenten komen dan weet je al hoe laat het is..
Die laatste doet het nog dunnetjes over.

En dan niet invoeren in de singels :') en vasthouden aan de 1 1/3 baanregel per team...
Gisteren gedubbeld en ben er behoorlijk van overtuigd dat met de nieuwe regels wij deze wedstrijd wel eens hadden kunnen winnen
  zondag 24 november 2013 @ 12:02:17 #296
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_133569041
Het blijft een lachwekkend verhaal. Ik kan er niets anders van maken.
Bedankt knltb voor het verknallen van je eigen sport :r
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † zondag 24 november 2013 @ 14:25:28 #297
21636 Feestkabouter
pi_133573214
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 11:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die laatste doet het nog dunnetjes over.

En dan niet invoeren in de singels :') en vasthouden aan de 1 1/3 baanregel per team...
Gisteren gedubbeld en ben er behoorlijk van overtuigd dat met de nieuwe regels wij deze wedstrijd wel eens hadden kunnen winnen
Jullie waren moe en hebben op conditie de wedstrijd verloren?
  zondag 24 november 2013 @ 15:00:31 #298
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_133574384
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 14:25 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Jullie waren moe en hebben op conditie de wedstrijd verloren?
Misschien speciaal voor hun dus maar de regels van de KNLTB invoeren? :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † zondag 24 november 2013 @ 18:45:20 #299
21636 Feestkabouter
pi_133581502
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien speciaal voor hun dus maar de regels van de KNLTB invoeren? :')
nee laten we dat maar niet doen!!
maar ik vraag me af waarom je zo sterk zou kunnen denken dat het toepassen van de voorgestelde regels een andere uitslag zou hebben opgeleverd.
pi_133590125
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 14:25 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Jullie waren moe en hebben op conditie de wedstrijd verloren?
Winnend punt bij deuce?
  † In Memoriam † maandag 25 november 2013 @ 08:36:01 #301
21636 Feestkabouter
pi_133600134
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Winnend punt bij deuce?
1 van jullie kon de service van de tegenstander heel goed terugbrengen, terwijl de ander er heel veel problemen mee had?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')