Dit programma toont in mijn ogen ook prima aan dat die examens complete willekeur zijn wie wel en niet slaagt... CBR mag zich dat wel gaan aanrekenen tbh.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:34 schreef Triptamine2 het volgende:
Hoe de neuk haalt zo'n idioot ooit zijn examen?
CBR was toch ook niet blij met het programma omdat het een te negatief beeld zou schetsen van de rij-examens? Ik kan me herinneren na het eerste seizoen zoiets ergens te hebben gelezen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:39 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Dit programma toont in mijn ogen ook prima aan dat die examens complete willekeur zijn wie wel en niet slaagt... CBR mag zich dat wel gaan aanrekenen tbh.
Een rijexamen duurt 50 minuten(10 minuten langer al het een staatsexamen betreft), waarin een examinator moet bepalen of je de rijvaardigheidheid bezit om met een auto de weg op te mogen. Daar speelt altijd een factor van willekeurigheid, danwel geluk mee(zo heb ik ooit een keertje op 24 december moeten afrijden dwars door het centrum van een dorp waar iedereen gestressed kerstinkopen aan het doen was, voordat ik ook maar 10 minuten op weg was was ik al gezakt vanwege 2-3 ingrepen, waarvan mijn instreucteur ook zei dat ik die normaal gesproken nooit maakte).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:39 schreef GooseFM het volgende:
[..]
Dit programma toont in mijn ogen ook prima aan dat die examens complete willekeur zijn wie wel en niet slaagt... CBR mag zich dat wel gaan aanrekenen tbh.
Of dat ding a la Iris motortechnisch verkracht bij die "wip", mochten ze dat dit jaar toch weer aandurven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:36 schreef DaMart het volgende:
Het is overigens wel te hopen dat Timo als laatste in de prijsauto mag rijden. Het is anders zo lullig voor de andere kandidaten dat zij er dan niet meer in mogen rijden als hij dat ding al total-loss heeft gereden .
50? ik dacht 30. maar bij een rijexamen maak je ook geen noodstops mee, je hoeft alleen maar rustig te rijden en wat handelingen uit te voeren. bij die timo gaat het mis zodra hij een beetje snelheid moet maken of er iets op de weg staat wat je doorgaans op een weg niet hebt. maar dat je je dan zo gedraagt, wat een mongool. net als die pim vorig jaar, hoe komt het toch dat dat altijd homo's zijn? je zou zeggen dat seksuele geaardheid los staat van auto kunnen rijden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Een rijexamen duurt 50 minuten(10 minuten langer al het een staatsexamen betreft), waarin een examinator moet bepalen of je de rijvaardigheidheid bezit om met een auto de weg op te mogen. Daar speelt altijd een factor van willekeurigheid, danwel geluk mee.
Is welk examen dan ook niet een moment opname, om uit te zoeken hoe het met je kennis/vaardigheden zit?
het praktijkexamen duurt 55 minuten volgens de CBR site. Een nader onderzoek rijvaardigheid(wat vroeger het staats-examen was volgensmij en je alleen mag doen als je 4x gezakt bent) duurt 70 minuten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
50? ik dacht 30. maar bij een rijexamen maak je ook geen noodstops mee, je hoeft alleen maar rustig te rijden en wat handelingen uit te voeren. bij die timo gaat het mis zodra hij een beetje snelheid moet maken of er iets op de weg staat wat je doorgaans op een weg niet hebt. maar dat je je dan zo gedraagt, wat een mongool. net als die pim vorig jaar, hoe komt het toch dat dat altijd homo's zijn?
Pim is alweer van twee jaar geleden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
50? ik dacht 30. maar bij een rijexamen maak je ook geen noodstops mee, je hoeft alleen maar rustig te rijden en wat handelingen uit te voeren. bij die timo gaat het mis zodra hij een beetje snelheid moet maken of er iets op de weg staat wat je doorgaans op een weg niet hebt. maar dat je je dan zo gedraagt, wat een mongool. net als die pim vorig jaar, hoe komt het toch dat dat altijd homo's zijn? je zou zeggen dat seksuele geaardheid los staat van auto kunnen rijden.
Dat ligt eraan, noodstops zijn volledige willekeur en kunnen bij elk ritje plaatsvinden, dus ook bij je examen. Maar ik snap wel wat je bedoeld, het is een vrij relaxed ritje waarin je elk mogelijk onverwachtse zo veel mogelijk probeert te vermijden. Iets wat uiteindelijk gewoon niet representatief genoeg is voor een pasje waarmee je eindeloos mag gaan rondrijden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
50? ik dacht 30. maar bij een rijexamen maak je ook geen noodstops mee, je hoeft alleen maar rustig te rijden en wat handelingen uit te voeren. bij die timo gaat het mis zodra hij een beetje snelheid moet maken of er iets op de weg staat wat je doorgaans op een weg niet hebt.
Zoveel vragen krijg je daar niet over, het kunnen juist wel deze vragen zijn waardoor je net die ene fout teveel hebt, maar dan moet je dat ook maar in je kop opslaan, zelfde geld voor vragen over situaties die je niet vaak tegenkomt(militaire colonne, begravenisstoeten, borden die je op de openbare weg in nederland nauwelijks tegenkomt, het 'nieuwe rijden' etc).quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:10 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Ik ben ook voor het aanpassen van het hele systeem, die theorie examens gaan ook nergens over, kan echt veel beter en meer gericht op voorrangsregels enzo, dan op dingen als ''zit er in een glas bier net zoveel alcohol als in een glas jenever''-vragen.
Gewoon meer van hetzelfde, meer aparte verkeerssituaties, dat soort dingen. Dingen als profieldiepte banden en hoever je je gevarendriehoek moet zetten bij een ongeluk vergeet je zo weer. En er zijn blijkbaar ook genoeg mensen die de standaard voorrangsregels zo vergeten, dan kan je ze beter meerdere keren vragen in zo'n toets dan het maar op de koop toe nemen dat ze het later fout doen. Levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Zoveel vragen krijg je daar niet over, het kunnen juist wel deze vragen zijn waardoor je net die ene fout teveel hebt, maar dan moet je dat ook maar in je kop opslaan.
Is die kolder niet afgeschaft dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Omdat ik medicijnen voor mn ADHD gebruik, mag ik om de 2 jaar voor 200 euro een minuut of 5 bij een psychiater rondhangen, en mn rijbewijs ook nog eens opieuw verlengen a +/- 40 euro per keer. Ze zouden dat bij deze gasten maandelijks moeten doen.
Een examen is een momentopname, als je een therorie examen waar dan ook voor doet word er van je verwacht dat je theoretische kennis over het desbetreffende onderdeel goed genoeg is, om er ook in de praktijk naar te kunnen handelen. Je kunt wel 100 voorrangssituaties op een theorie examen neerleggen, maar als de kandidaat daardoor bijvoorbeeld bepaalde kennis over borden danwel wegaanduidingen of basis kennis over de auto zelf mist, kan dat weer andere gevaren opleveren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:21 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Gewoon meer van hetzelfde, meer aparte verkeerssituaties, dat soort dingen. Dingen als profieldiepte banden en hoever je je gevarendriehoek moet zetten bij een ongeluk vergeet je zo weer. En er zijn blijkbaar ook genoeg mensen die de standaard voorrangsregels zo vergeten, dan kan je ze beter meerdere keren vragen in zo'n toets dan het maar op de koop toe nemen dat ze het later fout doen. Levensgevaarlijk.
En ik heb een hersenbloeding gehad vroeger, daarvoor hoefde ik alleen maar langs de dokter voor een gesprek of alles wel goed met me ging en toen was alles goed. Kostte alleen maar tijd. Maar bij het verlengen van een rijbewijs mogen ze inderdaad ook wel een klein rijproefje doen.
Ik ga na oktober wel eens met het CBR bellen, ik heb 2 maanden geleden een nieuw rijbewijs aangevraagd vanwege vermissing van het vorige en toen werd er wel op gewezen dat ik me volgend jaar opnieuw moet laten keuren, het gaat me iig 40 euro kosten om te verlengen omdat de vervaldatum van de keuring nog op het huidige staat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:31 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Is die kolder niet afgeschaft dan?
Misschien verwoord ik het verkeerd, maar ik bedoel dat je niet je essentiele dingen eruit moet gaan knippen. Ik bedoel dat ze de focus moeten verleggen naar meer verkeerssituaties en kennis toetsen die je ook daadwerkelijk gaan helpen in plaats van de dingen waar je bijna nooit mee te maken gaat krijgen en ook niet echt gevaar op leveren.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Een examen is een momentopname, als je een therorie examen waar dan ook voor doet word er van je verwacht dat je theoretische kennis over het desbetreffende onderdeel goed genoeg is, om er ook in de praktijk naar te kunnen handelen. Je kunt wel 100 voorrangssituaties op een theorie examen neerleggen, maar als de kandidaat daardoor bijvoorbeeld bepaalde kennis over borden danwel wegaanduidingen mist, kan dat weer andere gevaren opleveren.
Volgensmij word er helemaal niet veel uitgeknipt, de theorie is de laatste jaren alleen maar ingewikkelder geworden en daarbij is het misschien wel handig dat dat ook minder tot nauwelijks voorkomende situaties betreft, aangezien je de meest voorkomende situaties in de praktijklessen en op je examen vast wel tegen kunt en zal komen en dan is het voor je eigen veiligheid mssn wel verstandiger dat je weet waar je je gevarendriehoek neer moet zetten, of dat je word opgepakt omdat je een militaire colonne doorkruist.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:37 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Misschien verwoord ik het verkeerd, maar ik bedoel dat je niet je essentiele dingen eruit moet gaan knippen. Ik bedoel dat ze de focus moeten verleggen naar meer verkeerssituaties en kennis toetsen die je ook daadwerkelijk gaan helpen in plaats van de dingen waar je bijna nooit mee te maken gaat krijgen en ook niet echt gevaar op leveren.
Toch blijkt het dat veel mensen het totaal niet onder de knie hebben en vaak maar gewoon wat doen in de hoop dat het goed afloopt, dat lijkt me niet wenselijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Volgensmij word er helemaal niet veel uitgeknipt, de theorie is de laatste jaren alleen maar ingewikkelder geworden en daarbij is het misschien wel handig dat dat ook minder tot nauwelijks voorkomende situaties betreft, aangezien je de meest voorkomende situaties in de praktijklessen en op je examen vast wel tegen kunt en zal komen.
Klopt. Is ook zeker niet onbelangrijk. Maar ik zie dagelijks dat er mensen rond rijden die een gevaar voor zichzelf en de omgeving zijn omdat ze geen flauw benul van de regels hebben en de gevallen in dit programma (om een beetje ontopic te blijven) slaan echt alles. Van de simpelste borden zeggen ze dat ze die nog nooit hebben gezien. Ik durf er gewoon niet om te lachen zo dramatisch is het. Vandaar dat ik hier ook opper voor een beter theorie en praktijkexamen.quote:en dan is het voor je eigen veiligheid mssn wel verstandiger dat je weet waar je je gevarendriehoek neer moet zetten, of dat je word opgepakt omdat je een militaire colonne doorkruist.
dat is idd wel een dom onderdeel en eigenlijk ook te makkelijk, omdat je de helft van die vragen fout mag hebben. Het komt er over het algemeen op neer dat je moet remmen als je een voetganger/fietser/bejaarde of gevaarlijk kruispunt bord ziet, dan heb je er altijd 3-4 plaatjes tussen zitten waarbij je niks hoeft te doen, en heb je dat onderdeel gehaald.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:44 schreef HansVaak het volgende:
[..]
Toch blijkt het dat veel mensen het totaal niet onder de knie hebben en vaak maar gewoon wat doen in de hoop dat het goed afloopt, dat lijkt me niet wenselijk.
Wil ik er ook bij zeggen dat het gedeelte van remmen/gas loslaten/niet doen totaal niet representatief is voor de werkelijkheid. Er zit zo'n dunne lijn tussen gas los laten en remmen, tenzij mijn voorganger echt te dichtbij komt, zodat ik wel gelijk moet remmen. Plaatjes zijn vaak heel onduidelijk, waardoor je ook al fouten gaat maken. Het is gewoon geen goed examen in mijn ogen, dan mogen ze het wel ingewikkelder gemaakt hebben, maar absoluut niet beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |