abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:41 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172823842
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:19 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ben je er geweest? We twijfelen tussen Nepal en Costa Rica. 2 totaal verschillende landen.
Ik ben in beiden geweest. Totaal verschillende landen natuurlijk en allebei prachtig om verschillende redenen maar Nepal zal voor de meeste mensen denk ik interessanter zijn. Natuurlijk moet je gewoon beiden doen. Voor links naar reisverslagen van deze landen zie mijn fotoboek (Nepal heeft zelfs 2 reizen en 2 reisverslagen).

TRV / [Reisverslag] Nepal & Bangladesh (via India)
TRV / [Reisverslag] Nepal: 37 dagen trekking Jiri to Khumbu (Everest)
TRV / [Reisverslag] Costa Rica

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 01-08-2017 11:20:42 (Links toegevoegd) ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_172824583
Ben uiteindelijk ook naar Nepal gegaan, wat mij betreft een ideaal reisland waarbij je allerlei reisdoelen perfect kan afwisselen. Ingesteld op toeristen, maar niet op een vervelende manier (en zoals gezegd met je keuze voor een trekking kan je zelf bepalen hoe toeristisch/luxe je het wil hebben).
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:34:43 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172825211
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
(en zoals gezegd met je keuze voor een trekking kan je zelf bepalen hoe toeristisch/luxe je het wil hebben).
Of zelfs helemaal geen trekking, als dat niet je ding is. Nepal heeft veel meer te bieden dan trekking alleen. Er zijn ook veel bezoekers die alleen gaan voor de mensen, de cultuur, spiritualiteit, tempeltjes, tijgers spotten in Chitwan NP, beetje chillen in Pokhara en misschien met een bus of tour een paar paar uitzichtpunten langs om toch wat van de Himalaya te zien.

Het is inderdaad een extreem (toerist) vriendelijk land. En belachelijk goedkoop. Samen met India het goedkoopste land waar ik ooit ben geweest.
Mijn reisverslagen
pi_172825474
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Of zelfs helemaal geen trekking, als dat niet je ding is. Nepal heeft veel meer te bieden dan trekking alleen. Er zijn ook veel bezoekers die alleen gaan voor de mensen, de cultuur, spiritualiteit, tempeltjes, tijgers spotten in Chitwan NP, beetje chillen in Pokhara en misschien met een bus of tour een paar paar uitzichtpunten langs om toch wat van de Himalaya te zien.

Het is inderdaad een extreem (toerist) vriendelijk land. En belachelijk goedkoop. Samen met India het goedkoopste land waar ik ooit ben geweest.
Helemaal mee eens, ieder z'n voorkeuren. Mij trok Chitwan bijvoorbeeld weer minder (rest wat je opnoemt wel). Trekking overslaan kan zeker, al zou ik als je dan toch in Pokhara bent toch even naar poon hill trekken, je kan van hotel naar hotel, is maar een paar dagen, en je krijgt toch veel mee van het trekking gevoel en de ontzagwekkende Himalaya's.

Mensen die ik daar tegenkwam combineerden het vaak met India, zeiden dat India toch nog een stukje goedkoper was - maar Nepal veel prettiger om doorheen te reizen.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:13:07 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172825868
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ieder z'n voorkeuren. Mij trok Chitwan bijvoorbeeld weer minder (rest wat je opnoemt wel). Trekking overslaan kan zeker, al zou ik als je dan toch in Pokhara bent toch even naar poon hill trekken, je kan van hotel naar hotel, is maar een paar dagen, en je krijgt toch veel mee van het trekking gevoel en de ontzagwekkende Himalaya's.

Mensen die ik daar tegenkwam combineerden het vaak met India, zeiden dat India toch nog een stukje goedkoper was - maar Nepal veel prettiger om doorheen te reizen.
Mijn eerste trek in Nepal was ook 4 dagen Gorepani trek (incl Poon Hill). Ik was toen eigenlijk helemaal niet van plan om veel trekking te gaan doen. Maar daarna was ik verkocht en deed ik nog een 10 dagen trek (Langtang en omgeving) en op de volgende reis 5 weken Khumbu trek _O_. Maar goed, zelfs als je dat soort dingen niet leuk vindt heeft Nepal veel te bieden.

Kwa kosten vond ik Nepal en India elkaar niet veel ontlopen. Nepal is in mijn ervaring inderdaad wel veel vriendelijker en minder intimiderend dan India. Al heb je in India regionaal grote verschillen. De minder goede ervaringen die mensen hebben zijn meestal in het noorden rond Delhi/ Agra. Rond Darjeeling voelt het heel anders, meer zoals Nepal. Het zuiden-oosten (rond Pondicherry) vond ik ook relaxter en vriendelijker, maar dat is alweer 23+ jaar geleden dat ik in dat gedeelte was :P

Ow, en Chitwan vond ik juist geweldig! Maar het is maar net waar je interesses liggen. Voor natuur/ vogeltjes is Chitwan echt top!
Mijn reisverslagen
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:19:07 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172825975
Edit: had ik al gepost :P

[ Bericht 99% gewijzigd door SeLang op 01-08-2017 18:18:28 ]
Mijn reisverslagen
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties