abonnement Unibet Coolblue
pi_130489220
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
Facts don't care about your feelings
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:38:23 #2
340341 Blester
Membre très utile
pi_130489338
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb geen andere
Dacht hiermee dat je bedoelde dat je meerdere digi webshops had en geen webshops in een andere branche :)

Maar wat is het probleem? Meteen op verzoek weggehaald. Lijkt me overigens sterk dat je op nummer 1 stond terwijl je nu (een week later?) opeens op nummer 5 staat.

Tip trouwens, plaats bij de pagina waarop je het product verkoopt een extra rij met de koop-buttons meteen erbij ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130489434
Dat is natuurlijk ook niet in een weekje gebeurd. Maar goed, die shop van hem is nieuw en denkt dat google hem te hoog plaatst. Bovendien is die veel duurder dan ik, dus hoop dat mensen iets verder kijken dan hun neus lang is :P
Facts don't care about your feelings
pi_130489490
Had in eind 2011 een website gemaakt met een hoop informatie erop, 2 jaar lang niet terug te vinden in google en nu staat hij vrijwel bovenaan.

Weet iemand hoe dit is gelopen?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:42:22 #5
340341 Blester
Membre très utile
pi_130489518
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is natuurlijk ook niet in een weekje gebeurd. Maar goed, die shop van hem is nieuw en denkt dat google hem te hoog plaatst. Bovendien is die veel duurder dan ik, dus hoop dat mensen iets verder kijken dan hun neus lang is :P
Dat hoop ik dan voor je. Als ik jou was zou ik nog even naar dit kijken:

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:38 schreef Blester het volgende:

[..]

Tip trouwens, plaats bij de pagina waarop je het product verkoopt een extra rij met de koop-buttons meteen erbij ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130489616
Dat is misschien wel een goed idee, alhoewel je bij de meeste webshops eerst door moet klikken voordat je bestelt. Mensen kopen zo vaak het verkeerde, heb liever dat ze even goed lezen.
Facts don't care about your feelings
pi_130491460
Hier ook een goed weekend gehad, komt een beetje door een combinatie van alles. Iets meer crt, cpc en pageviews.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:59:15 #8
340341 Blester
Membre très utile
pi_130514029
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is misschien wel een goed idee, alhoewel je bij de meeste webshops eerst door moet klikken voordat je bestelt. Mensen kopen zo vaak het verkeerde, heb liever dat ze even goed lezen.
Of je maakt een 'Meer info' en 'bestellen' button en zet die langs elkaar erachter. Het bestellen zit flink verstopt op de website, dat is zonde.

Hoeveel websites heb jij trouwens op dit moment?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130519792
40 ofzo. Maar daar zitten ook websites tussen voor klanten bijv. die ik gemaakt heb, ze verdienen niet allemaal geld :P
Facts don't care about your feelings
pi_130524699
Wekenlang is er een minimale CTR die ik haal en vandaag de helft ervan. Toch raar dat dit eens in de zoveel weken terugkomt, misschien een adverteerder die flink betaald maar waar niemand geinteresseerd in is :)
pi_130526893
Oeps scorekaart bij siteoptimalisatie is van vijf naar twee gegaan met veel crawlerfouten, volgens mij kan dit komen door de verhuizing van host.
pi_130531572
adsense en analytics zijn echt retetraag hier terwijl alle andere sites snel laden, nog iemand hier last van?
<hr>
pi_130533749
Ik krijg enkel

quote:
Uw aanvraag kan momenteel niet worden verwerkt. Onze excuses voor het ongemak. Onze technici zijn op de hoogte gebracht en werken aan een oplossing.
, dus wellicht is er iets mis ja :').
Get stoned
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:10:45 #14
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130535143
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:15 schreef Dawnbreaker het volgende:
adsense en analytics zijn echt retetraag hier terwijl alle andere sites snel laden, nog iemand hier last van?
Adsense wel, ja. Browser sluiten of nieuw tabje en dan is het OK.
pi_130543981
Mocht iemand nog interesse hebben in enkele PR3 domeinen, ik heb er een paar die ik niet meer gebruik vanwege een penalty (thin affiliate website penalty). Uiteraard gratis over te nemen, ik gebruik ze toch niet meer. Stuur maar PM voor domeinnamen als je interesse hebt.
pi_130603114
Hopelijk is de nieuwe server en host beter dan de vorige :)

pi_130603327
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:11 schreef WebBeestje het volgende:
Hopelijk is de nieuwe server en host beter dan de vorige :)

[ afbeelding ]
Waar zit je nu en wat voor product neem je af (webhosting/vps/dedicated)?
pi_130604538
Webhosting bij Neostrada :)
pi_130604877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:39 schreef WebBeestje het volgende:
Webhosting bij Neostrada :)
Relaxed van ze dat ze zoveel bezoekers/pageviews toestaan ^O^
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:36:05 #20
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130609190
Nog 3 dagen en dan ben ik benieuwd naar de YT resultaten. Ik heb bijna 50 eur alleen al met YT. Benieuwd of ik dat nog aantik. Daarna zal er vast wat euro's er af gaan aan foute kliks. Dat één filmpje al zo'n verschil kan maken... had ik even mazzel dat ze in de USA een keer niet de primeur hadden.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:16:46 #21
340341 Blester
Membre très utile
pi_130611322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 09:33 schreef JupilerXL het volgende:
Mocht iemand nog interesse hebben in enkele PR3 domeinen, ik heb er een paar die ik niet meer gebruik vanwege een penalty (thin affiliate website penalty). Uiteraard gratis over te nemen, ik gebruik ze toch niet meer. Stuur maar PM voor domeinnamen als je interesse hebt.
Toch een beetje benieuwd, kun je mij de namen doorsturen?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130618389
Ik ben ook erg benieuwd naar de eindstand van YouTube deze maand, want de teller staat nu al 127% hoger dan het oude record (vorige maand). Nu nog hopen dat het afkeuringspercentage meevalt. Vorige maand was dit 3 procent, wat toch wel veel is :').
Get stoned
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 00:09:40 #23
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130620640
Bij mij was het 20% ofzo.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:36:13 #24
340341 Blester
Membre très utile
pi_130624608
quote:
Dear Google User.

You have been awarded by the Google Incorporation's,attached to this email is your anniversary notification for being an active user of Google.

Sincerely.
Mr. Matt Brittin
CEO of Google UK.

Dat is dan wel weer mooi :')

Mooi e-mail adres ook: nashahi@hydro.gov.my
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:34:02 #25
340341 Blester
Membre très utile
pi_130648298
Mijn wekelijkse 'DAFUQ' momentje gehad zojuist en die deel ik uiteraard graag in het topic.



Nieuwe website staat maarliefst 3 dagen online met content etc, de lijn die in het begin te zien is, is natuurlijk te verwachten. Vandaag opeens een stijging naar 70 unieke bezoekers (tot nu toe), natuurlijk mogelijk dat dit uit verwijzing komt ofzo (misschien snelle plaatsing op een bekende nieuwswebsite ofzo), blijkt het uit de zoekmachine te komen op een paar keywords waar ik TOTAAL niet op target. Leek me zeer onwaarschijnlijk dat ik dergelijke posities nu al in Google had, dus maar even de keywords bekeken in Google en zoals verwacht nergens de website nog te bekennen. Speurtocht gaat verder in analytics, toch maar eens bij zoekmachinebronnen gekeken, blijkt gewoon dat al het verkeer uit Bing kwam, daar heeft de website nu op een heel aantal keywords een top 4 positie.

Conclusie

- Bing niet onderschatten
- Veel mensen maken gebruik van de Bing zoekmachine
- Bing geeft makkelijker goede posities

Normaal richt ik me eigenlijk nooit zo op Bing, maar dit is toch wel grappig :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:41:26 #26
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130648615
Bing is standaard bij Internet Explodert.
Op Bing scoor ik slechter, wel 1e pagina, maar vaak niet de eerste positie, wat ik wel bij Google heb.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:46:36 #27
340341 Blester
Membre très utile
pi_130648888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:41 schreef JK het volgende:
Bing is standaard bij Internet Explodert.
Op Bing scoor ik slechter, wel 1e pagina, maar vaak niet de eerste positie, wat ik wel bij Google heb.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de laatste jaren volgens mij twee keer Bing hebt gebruikt, net en een jaar geleden een keer. Dit was bijvoorbeeld een long tail keyword die helemaal niet met zoekresultaten aan werd gegeven bij de keywords tool, daar deze natuurlijk alleen de zoekresultaten binnen Google geeft. Toch grappig dat er nu al wat bezoekers op de website komen. Moet wat beloven als de website ook in Google goed rankt.. Kan nog wel eens een leuke website gaan worden :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:58:07 #28
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130649548
Dan moet je in Google vast beter scoren idd. Al kijkt Google ook naar PR en Bing natuurlijk niet.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:01:36 #29
340341 Blester
Membre très utile
pi_130649755
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:58 schreef JK het volgende:
Dan moet je in Google vast beter scoren idd. Al kijkt Google ook naar PR en Bing natuurlijk niet.
PR telt sowieso maar voor heeeel weinig mee. Ben benieuwd naar de posities na de sandbox.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130656732
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:34 schreef Blester het volgende:
Mijn wekelijkse 'DAFUQ' momentje gehad zojuist en die deel ik uiteraard graag in het topic.

[ afbeelding ]

Nieuwe website staat maarliefst 3 dagen online met content etc, de lijn die in het begin te zien is, is natuurlijk te verwachten. Vandaag opeens een stijging naar 70 unieke bezoekers (tot nu toe), natuurlijk mogelijk dat dit uit verwijzing komt ofzo (misschien snelle plaatsing op een bekende nieuwswebsite ofzo), blijkt het uit de zoekmachine te komen op een paar keywords waar ik TOTAAL niet op target. Leek me zeer onwaarschijnlijk dat ik dergelijke posities nu al in Google had, dus maar even de keywords bekeken in Google en zoals verwacht nergens de website nog te bekennen. Speurtocht gaat verder in analytics, toch maar eens bij zoekmachinebronnen gekeken, blijkt gewoon dat al het verkeer uit Bing kwam, daar heeft de website nu op een heel aantal keywords een top 4 positie.

Conclusie

- Bing niet onderschatten
- Veel mensen maken gebruik van de Bing zoekmachine
- Bing geeft makkelijker goede posities

Normaal richt ik me eigenlijk nooit zo op Bing, maar dit is toch wel grappig :)
Mwah sta zelf een stuk hoger in bing dan google met de meeste keywords maar toch komt maar iets van 3% van bing af. Dit zowel met NL als EN/US.
Maar goed als het op keywords is waar je totaal niet op richt is het zoekvolume wellicht erg hoog wat je toch een redelijk aantal bezoekers geeft :)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 00:10:10 #31
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130659811
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:01 schreef Blester het volgende:

[..]

PR telt sowieso maar voor heeeel weinig mee. Ben benieuwd naar de posities na de sandbox.
Dan vraag ik mij af waarom ik in Google op een woord op #1 sta en bij Bing op de 9e plek. Het woord is een productmodel, zonder extra typenr of naam. In Bing staat de importeur bovenaan, in Google sta ik op #1 en de importeur op #8. Zie het zoekwoord als bijv. 'iPhone'. Zeer groot verschil ook met al mijn andere pagina's.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:09:06 #32
340341 Blester
Membre très utile
pi_130665165
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:10 schreef JK het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij af waarom ik in Google op een woord op #1 sta en bij Bing op de 9e plek. Het woord is een productmodel, zonder extra typenr of naam. In Bing staat de importeur bovenaan, in Google sta ik op #1 en de importeur op #8. Zie het zoekwoord als bijv. 'iPhone'. Zeer groot verschil ook met al mijn andere pagina's.
Verschillende algoritmes ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:50:31 #33
131603 Afwazig
Serious business
pi_130666379
Toch gebruikt Bing veelal dezelfde factoren. Alleen de weging van Bing is anders. Zo hecht Bing minder waarde aan offsite SEO dan Google.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:54:07 #34
340341 Blester
Membre très utile
pi_130667650
En dan kom je bij Google op pagina 6 binnen op het hoofdkeyword na de sandbox :') Maar dat gaat natuurlijk nog wel flink stijgen nu.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130680664
Veel mensen chillen of naar verjaardagen denk ik... echt uitzonderlijk weinig bezoekers op vrijwel al m'n websites.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:18:54 #36
340341 Blester
Membre très utile
pi_130681203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Veel mensen chillen of naar verjaardagen denk ik... echt uitzonderlijk weinig bezoekers op vrijwel al m'n websites.
Zie geen verschil met gister over het algemeen, maar ik bekijk ook echt niet alle statistieken van al mijn websites elke dag :') Ben een paar nieuwe websites aan het monitoren (zoals waar ik het gister over had) en die stijgen allemaal zeer flink. Die site waar ik het gister over had heeft vandaag tot nu toe 150 unieke bezoekers uit Bing, zat net even te kijken maar het zijn voor een groot deel allemaal Belgen :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130692492
Toch de maand weer met een paar tientjes meer afgesloten dan vorige. Nu de vakanties voorbij zijn hoop ik dat het weer een beetje gaat stijgen. Ook i.c.m. een aantal nieuwe sites van me die steeds meer bezoekers krijgen.
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 1 september 2013 @ 09:11:23 #38
42184 crew  DaMart
pi_130695334
Vorige maand was beter dan de afgelopen maanden, maar gisteren wel de slechtste dag in 5 maanden gehad. Daar staat dan wel tegenover dat ik gisteren de eerste Youtube-inkomsten van augustus had :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 1 september 2013 @ 12:55:59 #39
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130699806
25% meer dan vorige maand (en die was slecht door vakantie), dus weer redelijk op niveau. YT bijna de 50 eur aangetikt. Het product uit de populairste video is inmiddels te koop aan de andere kant van de plas, dus ik verwacht minder inkomsten de komende tijd.. al zal ik ook nieuw spul uploaden.. maargoed, arm heeft nog steeds wat rust nodig, hoop over 2 weken ofzo wel weer los te gaan. :)

Wat lijntjes uitgeworpen om weer nieuw spul te kunnen testen, verder weer wat producten binnen voor winacties op de site (die ik niet betaal van eigen inkomsten), maar ik denk dat ik die pas rond december ofzo ga verloten.
  zondag 1 september 2013 @ 14:33:01 #40
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_130703597
Sinds gisteren worden er op één van mijn sites ineens geen adsense-advertenties weergegeven, krijg gewoon een leeg vlak te zien. Op alle andere sites werkt het wel gewoon, met het zelfde account. Weet iemand hoe dat kan? Ik heb geen meldingen gekregen dat er iets niet aan het beleid voldoet. :?

edit: nvm, ik krijg die meldingen schijnbaar alleen via gmail en niet meer in het adsense dashboard... :') |:(

[ Bericht 29% gewijzigd door mstx op 01-09-2013 14:54:17 ]
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 1 september 2013 @ 20:35:40 #41
340341 Blester
Membre très utile
pi_130718167
Nog meer mensen hier een hekel aan die Nieuws over 'onderwerp' blokken die Google lekker even boven andere websites ramt? Soms blijven die berichten wel 3 dagen staan, lekker voor de bezoekersaantallen maar niet heus :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130718938
Moet je er voor zorgen dat je in Google Nieuws zit. 1 site van me heeft dat. Ze zijn erg streng dus je komt er zeker niet zomaar in. Kan je een hoop bezoekers opleveren als je bij bepaalde nieuwsberichten op tijd bent met plaatsen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 1 september 2013 @ 20:49:25 #43
340341 Blester
Membre très utile
pi_130719153
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet je er voor zorgen dat je in Google Nieuws zit. 1 site van me heeft dat. Ze zijn erg streng dus je komt er zeker niet zomaar in. Kan je een hoop bezoekers opleveren als je bij bepaalde nieuwsberichten op tijd bent met plaatsen.
Probleem is alleen dat die websites van mij gewoon evergreen zijn en geen nieuwswebsites, ze hoeven mij dus echt niet te hebben bij Google nieuws met die websites.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130736587
Hoe werkt dat serp checker en positie checker in webtools?

Ik zie namelijk dat mijn website rankt volgens deze 2 tools. Echter kan ik ze zelf niet tussen de zoekresultaten vinden? Hoe kan dat daar verschil tussen zit?
pi_130763005
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet je er voor zorgen dat je in Google Nieuws zit. 1 site van me heeft dat. Ze zijn erg streng dus je komt er zeker niet zomaar in. Kan je een hoop bezoekers opleveren als je bij bepaalde nieuwsberichten op tijd bent met plaatsen.
Yoshi,

Wat heb jij gedaan om in Google nieuws te komen? ben al enkele maanden bezig maar lukt niet om erin te kopen, verder heb ik alles wat gevraagd wordt en een flink aantal nieuwsberichten 4000+
pi_130763247
Tja ze zijn ook vrij streng... zit er al een paar jaar in dus denk geluk gehad toen.
Facts don't care about your feelings
pi_130763517
ik heb echt alles geprobeerd, maar komt er niet in. Kan je misschien een link dmén dan kan ik ff checken of ik wellicht nog belangrijke dingen over het hoofd heb gezien?
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:23:35 #48
340341 Blester
Membre très utile
pi_130768505
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 23:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja ze zijn ook vrij streng... zit er al een paar jaar in dus denk geluk gehad toen.
Ook wel weer goed, anders krijg je van die .tk websites tussen de resultaten :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Blester op 03-09-2013 07:45:02 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130776888
Jammer dat met de start van de nieuwe maand de CPC en ook dus de RPM plots zijn gedaald (bezoekersaantallen zijn niet gedaald). Misschien komt het doordat bepaalde Adwords campagnes stoppen aan het einde van de maand, ikzelf laat campagnes vaak gewoon doorlopen totdat het budget op is.
pi_130784678
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:20 schreef Apekoek het volgende:
Hoe werkt dat serp checker en positie checker in webtools?

Ik zie namelijk dat mijn website rankt volgens deze 2 tools. Echter kan ik ze zelf niet tussen de zoekresultaten vinden? Hoe kan dat daar verschil tussen zit?
Iemand nog een idee? Of is dit niet standaard?
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:13:07 #51
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_130785550
quote:
Hallo,

Hartelijk dank voor de extra informatie over uw site. Nadat we [......].nl grondig hebben gecontroleerd en we uw feedback in overweging hebben genomen, kunnen we de weergave van advertenties op uw site momenteel echter niet hervatten, omdat uw site nog steeds ons beleid schendt.

Houd er bij het doorvoeren van wijzigingen rekening mee dat de URL die in de beleidskennisgeving wordt genoemd, wellicht slechts één voorbeeld is en dat dezelfde schendingen ook op andere pagina's van uw website kunnen voorkomen. Wijzigingen moeten op de gehele website worden aangebracht voordat de weergave van advertenties opnieuw kan worden ingeschakeld voor uw site.

Als u uw site opnieuw wilt laten beoordelen voor deelname aan het AdSense-programma, raadpleegt u ons programmabeleid en brengt u de benodigde wijzigingen aan op uw webpagina's.

Zodra u alle problemen met uw site heeft opgelost, leest u dit artikel in het Helpcentrum voor meer informatie over het succesvol aantekenen van bezwaar.

Bedankt voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Het Google AdSense-team
Lekker duidelijke reden ook, sjonge jonge :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:19:02 #52
340341 Blester
Membre très utile
pi_130788561
Ondertussen met dat projectje 250 unieke bezoekers per dag allemaal uit Bing :') Website van nog geen week oud.. Posities in Google beginnen nu ook langzaam te komen, ben benieuwd.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130808238
Trouwens klein vraagje, gebruiken jullie eigen geschreven php (cms) sites of Wordpress ?
pi_130808297
Wat een vraag zeg :') Er zitten hier toch meerdere mensen, met meerdere websites. Sommige zullen ongetwijfeld zelf geschreven iets gebruiken, meeste Wordpress, sommige Joomla etc. Ik heb websites zonder CMS, sommige met Wordpress, sommige met Joomla en een enkele met een ander CMS.
Facts don't care about your feelings
  Moderator woensdag 4 september 2013 @ 13:14:14 #55
42184 crew  DaMart
pi_130810338
Wat bedoelen ze hier nou precies mee?

quote:
Voor een goede gebruikers- en adverteerderservaring is het uitgevers die deelnemen aan het AdSense-programma niet toegestaan om:

•advertenties in een script voor zwevende advertenties te plaatsen;
Bij zwevende advertenties denk ik aan advertenties die blijven staan terwijl de rest van de pagina omhoog of omlaag scrollt. Alleen viel me net op dat Google dat zelf gewoon doet in Gmail, dus blijkbaar mag je wel zorgen dat advertenties de hele tijd zichtbaar blijven terwijl de rest van de pagina scrollt?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130811565
Ik weet niet of ze CSS ook als scripts zien? Daarmee kan het natuurlijk ook. Als je er naar gaat zoeken kom je tot de conclusie dat het op zich wel mag al is het risico groot dat de advertentie interfereert met iets anders op de site en dat mag dan weer niet gezien dit oneigenlijke clicks kan veroorzaken. Er zijn enorm veel (grote) sites welke adsense op deze manier serveren alleen durft vrijwel niemand het risico te nemen.

Tegenwoordig is het risco echter niet zo groot meer, je krijgt een waarschuwing van google en moet binnen x tijd je site aanpassen. Vroeger werd meteen je gehele account afgesloten.
pi_130813991
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:51 schreef R.Langly het volgende:
Trouwens klein vraagje, gebruiken jullie eigen geschreven php (cms) sites of Wordpress ?
Mijn beste site is zelf geschreven, maar ik sluit niet uit dat ik overstap naar Wordpress, want ik wordt er vrij moe van om bij elk nieuw artikel handmatig titel, meta, feed, sitemap, e.d. toe te voegen.

Als je echt je eigen theme/lay-out wilt is het voor een statische site denk ik wel makkelijker om gewoon zelf te schrijven. Maar het heeft natuurlijk ook met je precieze plannen, vaardigheden en voorkeuren te maken.

---------

Ik heb eindelijk een 2de advertentieblok toegevoegd, de eerste stond onder mijn content en de nieuwe in de sidebar rechts van de content. Ik ben benieuwd of het tweede blok invloed heeft op de crt van mijn eerste blok.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:09:09 #58
411278 BazigeBaasio
Bazen t.b.v. Epischiteit
pi_130815547
In een minor internetmarketing heb ik de basics van Joomla, Wordpress en Magento geleerd. Tevens is hier ingegaan op SEO, SEA en usability. Na de afgelopen maanden wat relevante ervaring te hebben opgedaan voor een bestaande webshop en informatieve website wil ik nu zelf iets opzetten. Niet direct om (veel) geld te verdienen maar als het de kosten van domein registratie en hosting dekt zou ik het al mooi vinden.

Nu is mijn vraag.. Hoeveel bezoekers per maand heb je nodig om bij een gemiddelde CTR ongeveer ¤10,- per maand te verdienen met Adsense?
Always Be Closing
  woensdag 4 september 2013 @ 16:15:14 #59
131603 Afwazig
Serious business
pi_130815746
Verschilt heel erg in welke niche je zit en wat voor site je hebt. Is geen echt antwoord op te geven.
pi_130816010
Dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Google geeft dat soort statistieken overigens altijd per x-pageviews weer.

In bezoekersaantallen moet je het - denk ik - zoeken tussen de paar honderd tot 1000 bezoekers. Maar er spelen vele factoren mee, uitproberen dus ;-)!
  woensdag 4 september 2013 @ 16:28:53 #61
411278 BazigeBaasio
Bazen t.b.v. Epischiteit
pi_130816211
Laat ik het dan zo stellen om je wat meer info te geven.. Let op, betreft het wel met een vergelijkbaar onderwerp. Ben met name benieuwd of jullie wat in dit idee zien.. Of het haalbaar is.

Ik mag graag rolschaatsen en weet het nodige er van af. Een fanatiek rolschaatser wisselt ieder jaar zelf zijn wieltjes en kiest hierbij vaak voor het meest populaire merk en type. Kostprijs voor 8 wieltjes is ¤60,- tot ¤90,- afhankelijk van de aanbiedingen en goedkoopste webshops. Het is een behoorlijk werk om uit de 30+ webshops de goedkoopste webshop te vinden.

Wat ik wil doen is een informatieve pagina over rolschaatswieltjes en het verwisselen ervan met een prijsvergelijk van de 30 webshops om zo de fanatieke rolschaatsers de goedkoopste optie voor te schotelen. Er wordt maandelijks tussen de 1000 en de 4000 keer gezocht op dit specifieke merk en type. Zo'n website bestaat nog niet en is zeer relevant voor rolschaatsers.. Ik verwacht dan ook hoog in Google ermee te kunnen komen.

Naast adsense hoop ik op den duur ook advertenties voor de webshops en rolschaatswieltjes te kunnen verkopen.

Is dit een werkbaar en aantrekkelijk idee of is de niche te klein?
Always Be Closing
pi_130816329
Natuurlijk is de niche klein... maar dan kan er heus nog wel wat te verdienen zijn. Is het de moeite waard? Prijsvergelijking is leuk... met een script misschien. Handmatig is het niet bij te houden lijkt me. Maar er zijn zal genoeg grotere prijsvergelijkingssites, daarmee wordt het lastig concurreren.

Je moet het dan echt van een paar keywords als rolschaatsen onderhouden of rolschaatsenwieltjes ofzo hebben. Als ik het zo zie is er nauwelijks concurrentie, dus met een redelijke domeinnaam moet je wel bovenaan kunnen komen.

Je zou dan met affiliates kunnen werken naar de winkels toe. ¤10 per maand moet dan toch wel lukken :P

Oh en: Attention, interest, decision, action!!
Facts don't care about your feelings
  woensdag 4 september 2013 @ 16:50:19 #63
411278 BazigeBaasio
Bazen t.b.v. Epischiteit
pi_130816795
De prijzen wisselen niet dagelijks en vaak zelfs niet wekelijks .. Ik denk dat ik het de eerste weken dus gewoon even handmatig doen. Mijn webkennis rijkt op dit moment niet veel verder dan basic HTLM en CSS en verder beperk ik me tot hetgeen Wordpress me kan bieden.

Heb een domeinnaam geregistreerd en ben nu bezig een wordpress template te vinden waarin ik fatsoenlijk en duidelijk zichtbaar adsense kan plaatsen. En wat tevens mogelijkheden heeft op het gebied van social media en sitemap creatie.

De keywords heb ik al behoorlijk duidelijk in beeld met de planner en ook op het specifieke merk en type wil ik gevonden worden. Een paar van de webshops biedt idd affiliate mogelijkheden waarmee een verkoop al snel ¤3,- oplevert.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen maar ben nu al erg enthousiast!
Always Be Closing
pi_130817889
1000 - 4000 zoekopdrachten op slechts één specifiek merk en type terwijl er waarschijnlijk meerdere merken en types zijn lijkt me best oké :). Daarnaast heb je natuurlijk nog algemenere onderwerpen zoals onderhoud etc. Verder zullen de koopgrage mensen die jij wilt aantrekken ook wel sneller op adsense advertenties van bijvoorbeeld webshops zouden klikken of sneller een affiliate sale genereren.
pi_130847731
Mijn god, ik klaagde nog over Antagonist een tijdje terug maar Neostrada is voorlopig :'( :'( :'(

In amper twee weken al drie keer een sql error vanwege overschrijding max. users, dat had ik bij Antagonist nooit. Vraag ik per mail of ze daar een beperking op hebben gezet en de eerste reactie was nee. Enkele dagen later weer het probleem dus ik vraag het weer en toen bleek dus dat het wel het probleem is. Zet dan de beperkingen bij de pakketten die je als host aanbiedt :(
pi_130848165
Had ik laatst ook, max active connections is 10 ofzo. Kwam toch door een foutje in een script ofzo, normaal krijg je dit echt niet zomaar.
Facts don't care about your feelings
pi_130848522
Mijn youtube adsense gaat super de laatste tijd!
Ondanks dat 1 van mijn populairste kanalen gesloten is (2.3Miljoen views) gaan de andere kanalen echt fantastisch. Enige wat ontbreekt is tijd om nieuwe video`s op te nemen.
pi_130850404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Had ik laatst ook, max active connections is 10 ofzo. Kwam toch door een foutje in een script ofzo, normaal krijg je dit echt niet zomaar.
Ik had begrepen dat het hier op 50 connections is ingesteld. Toevallig wel een bericht van een bezoeker dat de website bij hem niet wil laden op een bepaalde computer, een andere computer heeft er geen probleem mee. Enig idee hoe je achter een foutje in een script kunt komen?
pi_130850468
Geen idee :P Lijkt me sterk dat als het altijd goed liep en ineens bij een andere host foutmeldingen geeft, het aan een script ligt.
Facts don't care about your feelings
pi_130850687
Voorheen inderdaad problemen mee gehad, ik denk dat Antagonist meer sql users toestaat. Nu waarschijnlijk over naar een cloud server, iemand ervaring mee?
  donderdag 5 september 2013 @ 16:37:12 #71
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_130851929
Adsense vraagje. Ik zit voor de tweede betaling net onder de limiet van 70 euro. Echter ; ik heb een nieuwe adverteerder gevonden die véél meer betaald. Dus ik ga niet meer adsensen.

Hoe kan ik ooit die 65 euro verzilveren?
Overal verstand van.
pi_130853066
Nog even laten staan tot je wel aan de 70 zit :p, als je nieuwe adverteerder dat niet wilt kan het wellicht wel in de vorm van Google CSE (al heb ik daar een dramatische cpc).

Heb je anders geen tweede website o.i.d.?

Of schrijf een artikeltje op infonu. Heb ik zelf nog nooit geprobeerd, maar ¤ 5,- moet vast wel lukken :p.

Verder blijft het gewoon op je account staan, dus als de samenwerking met de huidige adverteerder over 2 jaar stopt kan je adsense er gewoon weer opgooien.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:20:17 #73
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130854661
Of upload wat op youtube.
pi_130861797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:57 schreef ZetaOS het volgende:
Mijn youtube adsense gaat super de laatste tijd!
Ondanks dat 1 van mijn populairste kanalen gesloten is (2.3Miljoen views) gaan de andere kanalen echt fantastisch. Enige wat ontbreekt is tijd om nieuwe video`s op te nemen.
Lekker, als ik verhuisd ben dan ga ik eindelijk ook weer wat video's maken. Mijn doel is nog steeds om 70 euro per maand ermee te verdienen. Het liefst meer natuurlijk, maar dat komt niet zomaar even aanwaaien. :P
  donderdag 5 september 2013 @ 22:56:45 #75
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130867300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:57 schreef ZetaOS het volgende:
Mijn youtube adsense gaat super de laatste tijd!
Ondanks dat 1 van mijn populairste kanalen gesloten is (2.3Miljoen views) gaan de andere kanalen echt fantastisch. Enige wat ontbreekt is tijd om nieuwe video`s op te nemen.
Das niet mis, met die views en de cpm zit ik dan over de 5000 euro.
Waarom was dar kanaal gesloten?
pi_130880994
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:56 schreef JK het volgende:

[..]

Das niet mis, met die views en de cpm zit ik dan over de 5000 euro.
Waarom was dar kanaal gesloten?
Een (monetize loze)video had in de achtergrond div trance muziek.
Omdat de de hoofdpersoon zowel veel fans als anti fans had, heeft de grop anti fans te gelijk een klacht ingediend. Samen met de achtergrond muziek was dat reden genoeg om het kanaal te sluiten.
In het verleden, maand of 5 terug was er een (geluidloze)video waarin in pullup voorbeeld gaf afgetrapt om de zelfde reden, zou muziek in te horen zijn van een platen maatschappij :')
Snap u hem, video is geluidloos zucht.
Het kanaal had meer monetize loze)video`s dan monetize video`s.
Jammer, schijnt niks meer aan te doen te zijn. Gelukkig werkt adsense met het zelfde email adres nog wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2013 13:48:17 ]
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:56:53 #77
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130903959
Hmmm ok, zonde van al die views. ;)
Wel maf van dat geluidloze... ik zit pas op 95000 views, duurt nog wel even voor ik op 2.5 miljoen zit.
Maargoed, komende week dus wel de eerste 100k views.
pi_130922900
Pff, wekenlang werden er inkomsten- en bezoekersrecords verbroken met m'n beste site. Ben ik een weekje weg, checkte ik vanmorgen de bezoekers van de afgelopen week van al m'n sites, blijkt dat ik sinds woensdag nog slechts 1/5 van 't gemiddeld aantal bezoekers per dag krijg op die site. Inkomsten zijn dus ook om te huilen. Oorzaak: site staat nu op het belangrijkste zoekwoord op plaats 10 (onderaan pagina 1), waar ik wekenlang op plaats nummer 2 heb gestaan.. Snap er echt niets van, heb naast wat content toevoegen niets bijzonders meer gedaan afgelopen weken :').
Get stoned
pi_130922985
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:20 schreef Hinder het volgende:
Pff, wekenlang werden er inkomsten- en bezoekersrecords verbroken met m'n beste site. Ben ik een weekje weg, checkte ik vanmorgen de bezoekers van de afgelopen week van al m'n sites, blijkt dat ik sinds woensdag nog slechts 1/5 van 't gemiddeld aantal bezoekers per dag krijg op die site. Inkomsten zijn dus ook om te huilen. Oorzaak: site staat nu op het belangrijkste zoekwoord op plaats 10 (onderaan pagina 1), waar ik wekenlang op plaats nummer 2 heb gestaan.. Snap er echt niets van, heb naast wat content toevoegen niets bijzonders meer gedaan afgelopen weken :').
Dr is deze week een update geweest, bij mij zijn ook veel serps anders.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:58:10 #80
340341 Blester
Membre très utile
pi_130924011
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:20 schreef Hinder het volgende:
Pff, wekenlang werden er inkomsten- en bezoekersrecords verbroken met m'n beste site. Ben ik een weekje weg, checkte ik vanmorgen de bezoekers van de afgelopen week van al m'n sites, blijkt dat ik sinds woensdag nog slechts 1/5 van 't gemiddeld aantal bezoekers per dag krijg op die site. Inkomsten zijn dus ook om te huilen. Oorzaak: site staat nu op het belangrijkste zoekwoord op plaats 10 (onderaan pagina 1), waar ik wekenlang op plaats nummer 2 heb gestaan.. Snap er echt niets van, heb naast wat content toevoegen niets bijzonders meer gedaan afgelopen weken :').
Updates van eind augustus die doorwerken waarschijnlijk, heb je weinig / slechte content?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130925034
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Updates van eind augustus die doorwerken waarschijnlijk, heb je weinig / slechte content?
Tja, wat is weinig en wat is slecht? :P. De site staat met 21 pagina's geïndexeerd in Google, en elk van deze pagina's is gevuld met tientallen tot honderden woorden, plus eventueel, laten we voor 't gemak zeggen, opgesomde producten. Mensen die naar dit zoekwoord zoeken, krijgen de producten met betrekking tot het zoekwoord te zien. Regelmatig ondernam men hier actie mee (bestellen of iets dergelijks).

Met Webmasters Tools kan ik ontdekken dat 'ie vooral de afgelopen dagen erg aan het zakken is op het belangrijkste zoekwoord. Apart is dat 'ie op 'zoekwoord + het huidige jaartal' gewoon nog op nummer 1 staat. Helaas zoekt men hier vier maal minder op :').

Gelukkig beleeft m'n tweede site momenteel een goede periode en verschillen de totale inkomsten nog niet veel met het eerste deel van vorige maand. Het had alleen nu wel al veel meer kunnen zijn, want het ging net zo lekker met die eerste site vorige maand ;(.
Get stoned
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:45:20 #82
340341 Blester
Membre très utile
pi_130925351
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:32 schreef Hinder het volgende:

[..]

Tja, wat is weinig en wat is slecht? :P. De site staat met 21 pagina's geïndexeerd in Google, en elk van deze pagina's is gevuld met tientallen tot honderden woorden, plus eventueel, laten we voor 't gemak zeggen, opgesomde producten. Mensen die naar dit zoekwoord zoeken, krijgen de producten met betrekking tot het zoekwoord te zien. Regelmatig ondernam men hier actie mee (bestellen of iets dergelijks).

Met Webmasters Tools kan ik ontdekken dat 'ie vooral de afgelopen dagen erg aan het zakken is op het belangrijkste zoekwoord. Apart is dat 'ie op 'zoekwoord + het huidige jaartal' gewoon nog op nummer 1 staat. Helaas zoekt men hier vier maal minder op :').

Gelukkig beleeft m'n tweede site momenteel een goede periode en verschillen de totale inkomsten nog niet veel met het eerste deel van vorige maand. Het had alleen nu wel al veel meer kunnen zijn, want het ging net zo lekker met die eerste site vorige maand ;(.
Weinig is naar mijn mening minder dan 2000 woorden. Slechte content is bijvoorbeeld heel veel herhaling, keywords spammen, veel woorden met bijvoorbeeld een andere plaatsnaam of jaartal erachter, puur voor Google geschreven content, content met enorm veel spelfouten etc.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 8 september 2013 @ 13:04:45 #83
365177 Coenehv
PSV EINDHOVEN!
pi_130944552
Heeft iemand nog tips met ranken van Youtube-video's? Ben daar namelijk benieuwd naar!
  maandag 9 september 2013 @ 15:45:49 #84
340341 Blester
Membre très utile
pi_130988198
Begin toch wel een beetje gek te worden van die '(Not provided)' in analytics, ben je een website aan het monitoren, zie je gewoon bijna 70% not provided staan. Gister een stijging van 100% gezien bij een website (onverklaarbaar) en allemaal via not provided binnengekomen....
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 9 september 2013 @ 18:27:22 #85
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130993295
Tja, das het nadeel als ze inloggen op Google en dan pas zoeken. Ik vind het ook jammer, Google moet dat vrijgeven.
pi_131031221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:45 schreef Blester het volgende:

[..]

Weinig is naar mijn mening minder dan 2000 woorden. Slechte content is bijvoorbeeld heel veel herhaling, keywords spammen, veel woorden met bijvoorbeeld een andere plaatsnaam of jaartal erachter, puur voor Google geschreven content, content met enorm veel spelfouten etc.
Die 2000 haal ik denk ik niet, maar het zal niet zo veel schelen. De kwaliteit van de content is ook niet slecht; ik heb er zelf juist een hekel aan als er bijvoorbeeld veel taalfouten in staan. De inhoud is ook geschreven voor de bezoekers in plaats van voor Google.

Maar goed, een blik op de statistieken van vandaag vertelde me dat de site weer voor inkomsten gezorgd heeft. Het bezoekersaantal tot nu toe is zelfs bijna zoals het gemiddeld de afgelopen maanden was. Wat blijkt: hij is weer terug op plaats nummer drie (inclusief sitelinks). Nu snap ik er nog minder van :').
Get stoned
pi_131040897
Verkeerde topic :').

Overigens: je kunt bij Webmasters Tools je zoekwoorden toch gewoon vinden? Daar horen de '(not provided)'-zoekwoorden uit Analytics gewoon bij te staan.
Get stoned
  dinsdag 10 september 2013 @ 23:03:51 #88
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131045998
Ah, blijft geweldig, nieuw onderwerp.. uploaden, aangeven in Webmaster Tools om te indexeren.. en gewoon binnen 5 sec. staat ie al gewoon op de 2e plek op een bepaald zoekwoord. Zo snel dat indexeren gaat. Ik blijf het mooi vinden. :)
pi_131053314
Met meer dan 500 bezoekers, gebruiken jullie dan nog shared hosting? Of adviseren jullie dan toch een VPS bij een standaard wordpress site? (niet al te zware media)
pi_131053818
500 bezoekers per dag? Is niets bijzonders toch... vooral niet op websites met vooral tekst.
Facts don't care about your feelings
pi_131053997
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
500 bezoekers per dag? Is niets bijzonders toch... vooral niet op websites met vooral tekst.
Ik ben nog niet bekend met meer dan 100 bezoekers op dag basis, maar ik merk wel dat mijn website groeit. Mijn website is een goede combinatie van fotos en tekst, verder niet.

In hoeverre moet je aan een VPS denken gezien snelheid/ping, of zal een gewone shared hosting dan voldoen?
pi_131054301
Volgens mij zijn shared hosting ook snel genoeg 99 van de 100 gevallen, je hebt alleen het risico dat andere websites bijv. problemen met de hele server veroorzaken. Als je met het duurste shared hosting pakket te weinig data/bandbreedte hebt dan zou ik wel gaan kijken naar VPS, of als je echt zoveel verdient dat je downtime gigantische veel geld mislopen betekent :P
Facts don't care about your feelings
pi_131054371
Ik zit op meer dan 1000 per dag en heb een half jaar geleden besloten om een VPS te nemen. Mijn shared hosting (neostrada) was met regelmaat traag. Waarschijnlijk kwam dat niet door mij, maar door andere hosters op dezelfde shared server.

Ik betaal 20 euro per maand, maar krijg daarvoor wel een snelle website terug waar ik verder geen zorgen meer over heb. Ik ben niet meer afhankelijk van anderen, ondanks dat ik waarschijnlijk best nog met shared hosting door had gekund. Die 18 euro die ik nu meer betaal is zorgeloosheid wel waard, al helemaal aangezien je daarvan btw kunt terugvragen én het uiteraard kosten zijn. De 'netto-meerprijs' is dan nog geen tien euro per maand.
  woensdag 11 september 2013 @ 11:50:38 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131054724
Ik had van het weekend echt een enorme stijging in mijn bezoekers, normaal 40 a 50 en dit weekend > 100. Bijna al het verkeer kwam van Google. Heeft dit gewoon te maken met 't weekend en het weer? Site is Nederlands.
pi_131054994
Hoe moeten wij dat nou weten :') kunnen zoveel dingen zijn...
Facts don't care about your feelings
  woensdag 11 september 2013 @ 16:20:53 #96
340341 Blester
Membre très utile
pi_131062617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:50 schreef xzaz het volgende:
Ik had van het weekend echt een enorme stijging in mijn bezoekers, normaal 40 a 50 en dit weekend > 100. Bijna al het verkeer kwam van Google. Heeft dit gewoon te maken met 't weekend en het weer? Site is Nederlands.
Dan kijk je even op welke zoekwoorden ze zijn binnen gekomen, kijk je of je op deze zoekwoorden bent gestegen. Vervolgens kun je kijken van welke locatie de bezoekers komen, de gebeurtenissen op de website van die bezoekers e.d. Verder kan het natuurlijk ook gewoon een goede dag/paar dagen zijn, zeker als het deze week weer normaal is.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131062759
Hoe gaat Google om met .info domeinen? <keyword>.info is namelijk nog vrij. Wordt een informatieve website.
  woensdag 11 september 2013 @ 16:26:34 #98
340341 Blester
Membre très utile
pi_131062839
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:24 schreef xaban06 het volgende:
Hoe gaat Google om met .info domeinen? <keyword>.info is namelijk nog vrij. Wordt een informatieve website.
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met .info in de zin van, tijd - resultaat verhouding. Echter heb ik nooit enorm potentiële domeinnamen met .info geregistreerd (eenmaal, maar die was alweer snel verkocht).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131062980
Het valt me op dat Google wel de extensie "info" meeneemt in de zoekresultaten, dus mochten er veel mensen zoeken op jouw keywords + info dan kan het best gunstig zijn. Verder zijn het 99 van de 100 keer bagger sites, net als .biz en .eu
Facts don't care about your feelings
  woensdag 11 september 2013 @ 17:04:47 #100
340341 Blester
Membre très utile
pi_131064141
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Het valt me op dat Google wel de extensie "info" meeneemt in de zoekresultaten, dus mochten er veel mensen zoeken op jouw keywords + info dan kan het best gunstig zijn. Verder zijn het 99 van de 100 keer bagger sites, net als .biz en .eu
.EU ben ik het zeker niet mee eens, haal uit .EU websites al een enorm bedrag maandelijks met kwalitatieve websites. Biz en .info ben ik het met je eens.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131066087
Weet iemand of het uitmaakt voor google of je na een slash een spatie gebruikt of niet?

VB:
rood/zwart
rood / zwart
200/500
200 / 500

Officieel moet dit zonder spatie geschreven worden. Maar hoe kijkt google hier na? Wat zou beter gezocht worden als iemand rood zwart zoekt of 200 500.
pi_131067783
Weet iemand of en hoe je met Adwords kunt adverteren op een bepaalde website?
pi_131069346
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand of het uitmaakt voor google of je na een slash een spatie gebruikt of niet?

VB:
rood/zwart
rood / zwart
200/500
200 / 500

Officieel moet dit zonder spatie geschreven worden. Maar hoe kijkt google hier na? Wat zou beter gezocht worden als iemand rood zwart zoekt of 200 500.
Voor google zal het weinig uitmaken denk ik, maar ik zou het nooit doen. Ten eerste krijg je dan soms zo'n rare %20 code in je url en ten tweede krijg je broken links als je een url deelt met spaties (bijv. hier op fok). Gewoon streepje gebruiken -
Facts don't care about your feelings
pi_131071809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Voor google zal het weinig uitmaken denk ik, maar ik zou het nooit doen. Ten eerste krijg je dan soms zo'n rare %20 code in je url en ten tweede krijg je broken links als je een url deelt met spaties (bijv. hier op fok). Gewoon streepje gebruiken -
Gaat om het gebruik van iPhone 5 / 5S of iPhone 5/5S. Wat ik lees op internet is dat woord/woord meer zoekresultaten oplevert dan woord / woord als zoekresultaat. Mja over andersom (in titel ipv zoeken) is niks te vinden.
  woensdag 11 september 2013 @ 20:33:28 #105
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131071820
Gister zeker voetbal op tv (WK gedoe natuurlijk), geen één klik op mijn site... alleen op Youtube iets van rond de 20 kliks. Hopelijk morgen duidelijk hoeveel euro's ze van mijn Youtube inkomsten hebben afgetrokken. Ik hoop weinig. :P
  woensdag 11 september 2013 @ 20:41:08 #106
340341 Blester
Membre très utile
pi_131072104
Website waar ik het een tijdje geleden over had heeft nu 400 unieke bezoekers per dag uit Bing :D Posities in Google beginnen er ook bij te komen, vandaag alweer 1 pagina gestegen. We gaan richting de top 3 in ieder geval :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131078481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Het valt me op dat Google wel de extensie "info" meeneemt in de zoekresultaten, dus mochten er veel mensen zoeken op jouw keywords + info dan kan het best gunstig zijn. Verder zijn het 99 van de 100 keer bagger sites, net als .biz en .eu
Dat de meeste bagger sites zijn maakt mij niet uit, het gaat uiteindelijk hoe Google er mee omgaat :)

Anyways, thanks voor de ervaringen.
pi_131087266
1
2
3
4
User-agent: Googlebot
Allow:
User-agent: *
Disallow: /
Is dit een verkeerde Robots.txt?
- Met zuidelijke groet -
pi_131087875
Niet verkeerd, maar nu word je hele site niet gecrawled door google :D

edit: oh nee wacht ik kijk niet goed. Je zegt nu eigenlijk Google mag crawlen en andere alle crawlers niet.

edit2: hmm of toch wel. een lege Allow betekent eigenlijk allow niets....

Ik zou het zo doen dan:

User-agent: Googlebot
Disallow:
User-agent: *
Disallow: /

Alleen google mag dan crawlen. Snap niet waarom je dat zou willen maar ja.... :P

[ Bericht 20% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2013 10:50:44 ]
Facts don't care about your feelings
pi_131088732
Dus dit betekend dat de hele website niet gecrawled mag worden. Ik zie dat een bedrijf waarvoor ik werk dit heeft. Mijn eerste ingeving was ook dat er dan niets gecrawled wordt. Maar bij site: vind ik toch resultaten met hun website.

Naar mijn mening mag de gehele site door iedere crawler doorzocht worden.
- Met zuidelijke groet -
pi_131088931
Disallow "leeg" is zelfde als allow all. Dus allow "leeg" lijkt mij disallow all.

Ik zou niet werken met Allow want dat slaat nergens op en volgens mij pakken sommige zoekmachine bots dat ook niet. Maar goed, terugkomend op het bedrijf waar jij voor werkt:

User-agent: Googlebot
Allow:
User-agent: *
Disallow: /

Dit betekent dus dat Google niet mag crawlen en alle andere bots ook niet inderdaad :P

Maar omdat ze niet morgen crawlen wil niet zeggen dat er niet enkele pagina's toch geïndexeerd worden.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 12 september 2013 @ 11:22:56 #112
131603 Afwazig
Serious business
pi_131089158
Mijn sales zijn al sinds 21 augustus niet meer gevalideerd bij Tradetracker. Wat liggen ze te slapen daar man.
pi_131089701
Praat mij niet over affiliates. Schiet toch niet op die bagger... moet je zien, aantal kliks en euro's aan commissie. Omgerekend nog geen eens een CPC van 1 cent. Of klikken mensen voor de lol op die shit ofzo, kan toch niet? Augustus is helemaal belachelijk.... 2500 kliks. Wel ziek eigenlijk, maar als het gewoon een CPC van 25 cent was geweest had ik al ¤625 |:( |:( levert me ¤6,88 op hahahahahahaha.....

mei. 2013
520
8,89 EUR
jun. 2013
995
2,48 EUR
jul. 2013
932
15,61 EUR
aug. 2013
2.465
6,88 EUR
sep. 2013
745
11,19 EUR
Facts don't care about your feelings
  donderdag 12 september 2013 @ 12:17:50 #114
131603 Afwazig
Serious business
pi_131090794
Ik pak nog wel aardig wat op affiates. Krijg per 10 clicks gemiddeld wel een sale. De sales varieren van 50 cent tot 10 euro comissie. Alleen het uitbetalen van dat geld duurt maaaaaanden.
pi_131092575
Bol.com betaalt altijd wel vrij snel, maar dat schiet ook helemaal niet op. Je moet net geluk hebben dat ze via jou dan naar Bol.com gaan en een paar dagen later een 60" LED TV kopen :)
Facts don't care about your feelings
  donderdag 12 september 2013 @ 18:09:59 #116
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131100912
Ah, YT berekening erbij, 14% er af. Niet slecht.
pi_131102236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Bol.com betaalt altijd wel vrij snel, maar dat schiet ook helemaal niet op. Je moet net geluk hebben dat ze via jou dan naar Bol.com gaan en een paar dagen later een 60" LED TV kopen :)
Want dan hoef je geen commissie te betalen?
Zou bol dan iets moeten betalen als dezelfde klant via hetzelfde affiliate netwerk op de site van bol.com terecht komt?
pi_131106410
Hoe bedoel je? Wat ik wil zeggen is dat die bol.com cookie zo'n 5 dagen blijft opgeslagen op de pc van die persoon. Gezien het feit dat bol.com vrij groot, is de kans aanwezig dat ze ook andere (duurdere) dingen daar gaan kopen met jouw reflink nog gekoppeld.
Facts don't care about your feelings
pi_131106833
Oh, dacht dat je het had over tradetracker etc. Cookies en dat ze dan bij bol via jou kopen. Maar bol cookies heb ik nog nooit van gehoord.
pi_131106950
Facts don't care about your feelings
pi_131107165
Ah nee, nooit van gehoord.

Wat ik dan direct denk is, je klikt er zelf op, koopt bij jezelf via bol een product van 500 euro. Ontvang je ¤40. Als de afdragt aan bol lager dan 40¤ is, lokt dit wel wat uit. Maar zal vast aan gedacht zijn.
pi_131107243
Dat is toch bij alle affiliates zo :')

Bovendien zijn die percentages vaak gaar en gaat het over bedrag excl. btw, dus als je commissie krijgt van 5% over product van ¤500 dan verdien je maar ¤20 ;(
Facts don't care about your feelings
pi_131107629
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is toch bij alle affiliates zo :')

Bovendien zijn die percentages vaak gaar en gaat het over bedrag excl. btw, dus als je commissie krijgt van 5% over product van ¤500 dan verdien je maar ¤20 ;(
Tja, 5% is opzich niet vreemd. Als bol een iphone verkoopt, met minimale marge, zullen ze break even of misschien zelfs wel verlies maken als er 10-20 euro aan affiliates weg gaat.
pi_131108114
Naja ik noem wel 5% maar telefoon is 2.5% en nog veel andere producten ook. Schiet voor mij niet echt op...
Facts don't care about your feelings
pi_131108390
Ik zou 't ook niet doen nee. Nja, ik ga het wel eens op mijn startpagina spammen, gratis inkomsten nooit mis..
pi_131125126
Enige affiliate waar ik redelijk tevreden over ben is hier ook bol.com de rest is gewoon troep. Het sterke van affiliates is dat mensen bijvoorbeeld overdag een advertentie zien op het werk en dan in de avond ofzo nog eens terug gaan naar de website als ze interesse hebben. Gevolg is dus dat je geen cent ervan terug ziet omdat het met een ander ip-adres is. Als ik dan bekijk hoe bol.com scoort ten opzichte van Adsense dan blijft bol.com ver achter dus nu ook bijna geen advertenties van bol.com meer op mijn project.
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:47:49 #127
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131136877
Die (not provided) zoekwoorden worden er idd toch wel steeds meer. 80% vandaag is '(not provided)'. Mensen moeten eens wat minder inloggen in Google. :P
pi_131138655
Wow, dat is wel heel extreem. Ik gelukkig nog maar 38,5% over de afgelopen maand.
  maandag 16 september 2013 @ 12:03:26 #129
131603 Afwazig
Serious business
pi_131232500
Ben benieuwd naar de eerste beste PR update. Heb echt debiel veel backlinks bij een site erbij gekregen waarvan de meeste kwalitatief goede backlinks zijn. De site is nu 2 en verwacht toch wel naar 4 te kunnen gaan. 5 lijkt me nog iets te hoog gegrepen.
pi_131233356
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:47 schreef JK het volgende:
Die (not provided) zoekwoorden worden er idd toch wel steeds meer. 80% vandaag is '(not provided)'. Mensen moeten eens wat minder inloggen in Google. :P
dit zie ik ook terug, wat wel jammer is want zo krijg je als webmaster minder feedback
&lt;hr&gt;
  Moderator maandag 16 september 2013 @ 12:44:41 #131
42184 crew  DaMart
pi_131233852
Die fouten op de scorekaart van Google worden wel steeds leuker! Nu is de inkomstenoptimalisatie 2 bolletjes gezakt omdat er crawlerfouten zijn voor mijn website op archive.org _O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_131235200
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2013 12:44 schreef DaMart het volgende:
Die fouten op de scorekaart van Google worden wel steeds leuker! Nu is de inkomstenoptimalisatie 2 bolletjes gezakt omdat er crawlerfouten zijn voor mijn website op archive.org _O-.
trek je er niet teveel van aan, hier gaat dat ding in een week tijd van 3 bolletjes naar 1 bolletjes en nu weer op 2 bolletjes, terwijl ik niets verander.

Volgens mij is dat nog niet helemaal bugvrij
&lt;hr&gt;
  Moderator maandag 16 september 2013 @ 13:52:13 #133
42184 crew  DaMart
pi_131236144
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:27 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

trek je er niet teveel van aan, hier gaat dat ding in een week tijd van 3 bolletjes naar 1 bolletjes en nu weer op 2 bolletjes, terwijl ik niets verander.

Volgens mij is dat nog niet helemaal bugvrij
Ik houd ook absoluut geen rekening met die scorekaart hoor. Dat ding fluctueert hier ook enorm, dus echt serieus nemen kan ik het niet :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 16 september 2013 @ 14:44:02 #134
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_131238196
Volgens Analytics heb ik op een site een 100% stijging gehad in direct traffic de afgelopen maand. Het gekke is dat het alleen in Analytics terug te vinden is, volgens de logfiles worden de betreffende pagina's helemaal niet opgevraagd. Iemand een suggestie wat dit zou kunnen veroorzaken? Het geeft namelijk een behoorlijk scheef beeld van de site-statistieken.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 16 september 2013 @ 17:10:48 #135
340341 Blester
Membre très utile
pi_131243925
Google is soms echt onverklaarbaar :D

Nieuwe website (met een nieuw domein), website staat 3 dagen online en staat nu op positie 2 op het hoofdkeyword. Dag 1 begon de website op pagina 2 al meteen, dag 2 eind van pagina 1 en dag 1 opeens positie 2. Ben benieuwd of die positie zo blijft staan, wel echt enorme bezoekersaantallen voor zo'n korte tijd.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131274979
Netjes! Komt het door slechte/weinig concurrentie of heb je veel zitten linkbuilden?
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:59:57 #137
340341 Blester
Membre très utile
pi_131279424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:40 schreef jeronald het volgende:
Netjes! Komt het door slechte/weinig concurrentie of heb je veel zitten linkbuilden?
Ik heb 3 hele sterke backlinks neergezet in het begin en verder niets, concurrentie is niet erg laag, flink wat autoritaire websites.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131312615
Aaah het is weer zo'n tijd dat mensen m'n site veel bezoeken :D eergisteren 6000 en gisteren 8000 bezoekers :P Ging het maar altijd zo, dan kon ik met pensioen.

¤ 68,46
Gisteren
Facts don't care about your feelings
pi_131315502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Aaah het is weer zo'n tijd dat mensen m'n site veel bezoeken :D eergisteren 6000 en gisteren 8000 bezoekers :P Ging het maar altijd zo, dan kon ik met pensioen.

¤ 68,46
Gisteren
Waarom begin je geen webshop oid, als je zo veel bezoekers kan trekken met dit geneuzel..
pi_131317233
Omdat het onderwerp totaal niets met een webshop te maken heeft? :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 18 september 2013 @ 18:41:23 #141
340341 Blester
Membre très utile
pi_131321296
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:35 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Waarom begin je geen webshop oid, als je zo veel bezoekers kan trekken met dit geneuzel..
Elke succesvolle AdSense website heeft ook meteen succes als webshop denk jij?

Een goedlopende goudmijn zou ik gewoon mooi heen laten doen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 18 september 2013 @ 21:28:58 #142
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131328519
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Aaah het is weer zo'n tijd dat mensen m'n site veel bezoeken :D eergisteren 6000 en gisteren 8000 bezoekers :P Ging het maar altijd zo, dan kon ik met pensioen.

¤ 68,46
Gisteren
Ik heb het idee dat jij een gamesite hebt... en dat het voornamelijk GTA5 verkeer was. :)
pi_131329755
Als je kwaliteit hebt om dnkele duizenden per dag naar een website te lokken, dan kun je die kwaliteit ook inzetten voor andere doeleinden.
  woensdag 18 september 2013 @ 22:08:12 #144
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131330953
Ik merk serieus dat GTA5 los is, want mijn doelgroep is hierdoor mijn site minder aan het bezoeken. :+ Die zijn allemaal druk met GTA5. Ach, ik speel het zelf ook. :P
pi_131341313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:28 schreef JK het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij een gamesite hebt... en dat het voornamelijk GTA5 verkeer was. :)
Haha I wish, zou wel mooie affiliate inkomsten opbrengen denk ik, alhoewel die marges ook laag zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 21:47 schreef Snoepje5 het volgende:
Als je kwaliteit hebt om dnkele duizenden per dag naar een website te lokken, dan kun je die kwaliteit ook inzetten voor andere doeleinden.
Je bedoelt bij kwaliteit de website, of mijn skills? Ik heb ook een webshop(je) maar dat is weer een heel ander onderwerp. Bovendien hoeft een webshop echt niet altijd veel op te leveren en is vaak meer werk dan een statische site.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 19 september 2013 @ 11:25:10 #146
131603 Afwazig
Serious business
pi_131342512
De laatste week weer even wat aan linkbuilding gedaan. Ik ben echt benieuwd naar de volgende PR update aangezien ik weer tientallen backlinks erbij heb sinds de laatste update. _O_
pi_131342643
Gisteren al een paar keer het geval en net weer dat er in korte tijd ongeveer ¤4 à ¤5 bij komt en deze binnen een uur weer af gaat :( Verder blijven de inkomsten stabiel maar wel hoger dan de zomermaanden. Een goede vergelijking probeer ik met vorig jaar rond deze tijd te maken, inkomsten zijn licht hoger uit Adsense maar:

CPC is ongeveer 25% lager en doordat ik in de loop van dit jaar die dalende CPC zag heb ik mij meer ingezet om de CTR omhoog te krijgen, deze is nu met ongeveer 35% gestegen. Probleem is dan dat dit niks uitmaakt ten opzichte van vorig jaar, als voorbeeld neem ik 100 als index:

100 - 25% = 75 --> 75 + 35% = 101,25

Nu maar hopen dat adverteerders meer gaan betalen per klikje want Google had zelf ook al aangegeven dat adverteerders minder betalen voor de kliks.
pi_131360777
Alle advertenties hebben niet meer de door mij ingestelde afgeronde hoekjes, zitten ze bij Google weer te klooien ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:04:25 #149
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131380642
Zo, die nieuwe advertenties zijn lelijk geworden! What the fuck!?!
Eens zien of ik die fonts nog aan kan passen.
pi_131383370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:04 schreef JK het volgende:
Zo, die nieuwe advertenties zijn lelijk geworden! What the fuck!?!
Eens zien of ik die fonts nog aan kan passen.
Prutsers bij Google, gaan adverteerders minder betalen en dan gaan zij de layout even vern**ken, ze weten ook niet wat ze met die pijlen moeten. Ik heb vandaag nog geen gezien maar gisteren zag ik cirkels met een pijl erin :?
pi_131385147
In internet explorer had ik deze pijlen al eerder gezien. Ik vind ze wel oke :p. Al merk ik het effect nog niet ><
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:09:21 #152
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131389047
Nu dus een blauw rondje met wit pijltje. Wel beter dan voorheen.
pi_131400980
Gaat weer lekker bij Adsense, ze klooien maar wat aan :D ik heb niks met iets Aziatisch bezocht en zie nu deze banner op mijn project:

pi_131402624
Ben benieuwd of ik het merk in de CPC....
Facts don't care about your feelings
pi_131436045
Goedemorgen, ik kom ook maar weer eens posten. Ik ben de afgelopen 2 maanden druk bezig geweest met mijn eigen bedrijf opzetten. Ik ben gestopt bij mijn werkgever en ben nu full time bezig met internetmarketing. Al het harde werk heeft zijn vruchten afgeworpen. Adsense genereert een klein gedeelte van mijn inkomen. Ik moet het echt van de affiliate hebben en sites flippen. Een ding is zeker, niet meer werken voor een baas is als paradijs op aarde :)
pi_131436133
+1 8-) als je hulp nodig hebt met belastingen e.d. hoor ik het wel...
Facts don't care about your feelings
pi_131438863
Acid, leuk om weer eens wat te lezen van jou. Tja voor jezelf beginnen en dan fulltime zien er wel meer zitten. Als ik fulltime met mijn project bezig zou gaan èn nog 1 of 2 andere projecten zou opstarten moet het ook wel kunnen lonen. Nu kan ik in principe parttime gaan werken maar een baan is toch meer zekerheid al loopt mijn contract binnen een jaar af.
pi_131440597
Cool dat het lukt Acid! Hoeveel sites heb je?
pi_131442402
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:10 schreef jeronald het volgende:
Cool dat het lukt Acid! Hoeveel sites heb je?
Adsense sites: 45
Affiliate sites: 20

Sommige leveren geen fuck op, andere weer 10 tallen euro's per dag. Het is een beetje proberen :)
Sites die weinig tot niks opleveren verkoop ik gewoon op sitedeals. Krijg je er teminste nog paar 10'tjes of paar honderd euro voor. Op een gegeven moment was het voor mij niet meer rendabel om te werken voor een baas en dit erbij te doen. Dan ga je zoveel meer belasting betalen. Nu kan ik gebruik maken van allerlei belastingvoordelen. Gewoon hard werken, veel sites pompen en kijken wat lukt.

Ik ben bezig met mijn eigen SEO website waar ik veel tips en handige plugins etc op zet en ik hoop over een 2 maanden mijn speciale wordpress adsense theme klaar te hebben die je voor een klein prijsje kan kopen. Adsense theme is speciaal geoptimaliseerd voor mini niches en heeft

- automatische adsense indeling: Hij zet alle adsense blokken voor je op de juiste plaats.
- privacy policy generator
- SEO geoptimaliseerd
- Volledig te customizen naar eigen smaak.
- Site volledig klaar in paar minuten.

De theme wordt echt voor noobs die met adsense willen werken of voor ervaren webdesigners die snel een website klaar willen hebben. Wanneer alles af is zal ik hier wel site neerzetten.

Voor de rest zou ik zeggen: Gewoon lekker doorgaan met wat je aan het doen bent. Veel lezen, veel leren en hard werken. Hard work pays off :)
  zondag 22 september 2013 @ 15:23:20 #160
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_131443392
Ik zet al die pijlen enzo ('advanced text ads') altijd uit. ik heb het gevoel dat het juist je CTR verlaagt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_131445928
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 14:56 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Adsense sites: 45
Affiliate sites: 20

Sommige leveren geen fuck op, andere weer 10 tallen euro's per dag. Het is een beetje proberen :)
Sites die weinig tot niks opleveren verkoop ik gewoon op sitedeals. Krijg je er teminste nog paar 10'tjes of paar honderd euro voor. Op een gegeven moment was het voor mij niet meer rendabel om te werken voor een baas en dit erbij te doen. Dan ga je zoveel meer belasting betalen. Nu kan ik gebruik maken van allerlei belastingvoordelen. Gewoon hard werken, veel sites pompen en kijken wat lukt.

Ik ben bezig met mijn eigen SEO website waar ik veel tips en handige plugins etc op zet en ik hoop over een 2 maanden mijn speciale wordpress adsense theme klaar te hebben die je voor een klein prijsje kan kopen. Adsense theme is speciaal geoptimaliseerd voor mini niches en heeft

- automatische adsense indeling: Hij zet alle adsense blokken voor je op de juiste plaats.
- privacy policy generator
- SEO geoptimaliseerd
- Volledig te customizen naar eigen smaak.
- Site volledig klaar in paar minuten.

De theme wordt echt voor noobs die met adsense willen werken of voor ervaren webdesigners die snel een website klaar willen hebben. Wanneer alles af is zal ik hier wel site neerzetten.

Voor de rest zou ik zeggen: Gewoon lekker doorgaan met wat je aan het doen bent. Veel lezen, veel leren en hard werken. Hard work pays off :)
Gaaf en succes gewenst, mijn collega stopt binnenkort ook en gaat fulltime met zijn affiliate websites bezig houden.

Als je weer eens Adsense websites verkoopt, doe mij dan even een PM :)
  zondag 22 september 2013 @ 16:55:59 #162
131603 Afwazig
Serious business
pi_131446663
Die theme ben ik wel benieuwd naar Acid. Laat het even weten als hij af is. :)
pi_131455615
@acid, tnx voor de info! Ben ook benieuwd naar je Wordpress theme.

Uit hoeveel contentpagina's bestaat een goede adsense-site in jou ogen?
  maandag 23 september 2013 @ 12:56:23 #164
131603 Afwazig
Serious business
pi_131475338
Na ongeveer een maand stilte zijn eindelijk mijn Tradetracker sales goedgekeurd. *O*

Duurt echt lang altijd met die lui man.
pi_131480907
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:37 schreef jeronald het volgende:
@acid, tnx voor de info! Ben ook benieuwd naar je
1 pagina is al genoeg om goed te ranken :) Maar ik doe gewoon een stuk of 3/4 pagina's om de bezoeker ook nog een beetje te informeren. Op de voorpagina minimaal 250/300 woorden tekst. Doe in deze tekst allerlei longtails waarop je wil ranken.

Daarna adsense in knallen. Adsense blokken (336x250) laten floaten in de tekst. Links onder elke titel. 1 tje in de widget rechts en 1'tje onderaan elke pagina of post doet ook wonderen

Daarna SEO, Linkdirectories, artikeldirectories, linkruil (sitedeals.nl), startpagina's, spammen (foei! o|O )

Daarna Cashen.
pi_131481049
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:56 schreef Afwazig het volgende:
Na ongeveer een maand stilte zijn eindelijk mijn Tradetracker sales goedgekeurd. *O*

Duurt echt lang altijd met die lui man.
Ja duurt ff maar dan heb je ook wat. Ik krijg nu pas de verdiensten van 3 maanden geleden. Tradetracker moet eerst nog mijn 1000tje uitbetalen waar ik al een tijdje op wacht dan pas doe ik weer zaken met ze. Ik vind Daisycon, M4N/ Zanox fijner :)
  maandag 23 september 2013 @ 15:45:14 #167
131603 Afwazig
Serious business
pi_131481341
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 15:38 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja duurt ff maar dan heb je ook wat. Ik krijg nu pas de verdiensten van 3 maanden geleden. Tradetracker moet eerst nog mijn 1000tje uitbetalen waar ik al een tijdje op wacht dan pas doe ik weer zaken met ze. Ik vind Daisycon, M4N/ Zanox fijner :)
Ik kan helaas niet bij hun terecht. De affliatepartner waar ik mee werk zit alleen bij TT. En je wacht inderdaad een maand of 2/3 voor je het geld hebt.
  maandag 23 september 2013 @ 19:25:29 #168
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131488599
Gaat lekker vandaag qua inkomsten! Ik kan gelukkig met mn geklooi met die armzenuw wel weer met 2 armen tikken, maar heb nog wel pijn in m'n elleboog.. moet dus rustig aan blijven doen, al staan er nog wel wat tests te wachten om te maken. :)
pi_131502255
Ik wil een nieuw website starten over een bepaald onderwerp, dus geen algemene nieuws website, echter bestaat er al 1 sinds 2009. Volgens mij met zo goed als geen backlinks, echter omdat dit de enige website is over dit onderwerp staat deze altijd bovenaan in Google.

Zal het mogelijk zijn om hierboven te komen?

maar wel zo een 3000 FB likes/followers.
pi_131502821
Ik heb Bol/Amazon geprobeert, maar niks komt in de buurt van Adsense inkomsten.

Is het iemand gelukt om Adsense te vervangen met Affiliates? Success stories?

Wellicht is mijn aanpak verkeerd. Bij affiliate marketing moet je wellicht eerst je product kiezen, en daarna begin je na te denken over wat voor website je zou willen maken rondom dat product?
Klotp mijn redenering?

Of iemand een tip die me een richting op kan sturen waar te beginnen met affiliate marketing?

Heel blij met Adsense, maar mocht om wat voor reden dan ook ik uit het Adsense programma gegooid worden, dan heb ik een probleem.. Dus zou graag mijn inkomsten uit verschillende bronnen halen.
pi_131505718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 04:57 schreef ia het volgende:
Ik heb Bol/Amazon geprobeert, maar niks komt in de buurt van Adsense inkomsten.

Is het iemand gelukt om Adsense te vervangen met Affiliates? Success stories?

Wellicht is mijn aanpak verkeerd. Bij affiliate marketing moet je wellicht eerst je product kiezen, en daarna begin je na te denken over wat voor website je zou willen maken rondom dat product?
Klotp mijn redenering?

Of iemand een tip die me een richting op kan sturen waar te beginnen met affiliate marketing?

Heel blij met Adsense, maar mocht om wat voor reden dan ook ik uit het Adsense programma gegooid worden, dan heb ik een probleem.. Dus zou graag mijn inkomsten uit verschillende bronnen halen.
Bij mij ging AdSense 9 jaar lang goed en toen in een paar weken tijd site na site afgekeurd en uit AdSense gegooid. Ben van 30 euro per dag naar 3 euro per dag gegaan met de overgebleven sites.

Vandaar dat ik de laatste maanden alle energie heb gestoken in een AdSense variant, heb inmiddels een geniaal anti-cheat programma klaar, als alles af is, is het klanten zoeken. Vooral overtuigen dat ze beter af zijn bij mij dan bij Google is erg moeilijk, zelfs al geef ik ze 25 euro gratis tegoed (uit eigen zak), antwoorden ze nog niet e-mails.

Ze denken Google is groot, dus die vertrouw ik, wat ze niet weten is dat Google een monopoly positie heeft en daardoor de concurrentie erg groot is, waardoor er belachelijke CPC's ontstaan.

Bij AdSense moet je het hebben van klanten die op de gok advertenties plaatsen en niet bijhouden wat de effectieve CPC is, mensen betalen relatief veel per klik en weten niet of het uit kan ja of nee. Bij affiliates weet de adverteerder exact wat jouw kliks opleveren.

Ik heb ook een soort van marktwerking systeem gebouwd waardoor CPC's ook tegen elkaar op worden geboden, waardoor de CPC's wel richting de AdSense CPC gaat, maar door een lagere concurrentie zullen de CPC lager blijven. Vanwege de extreem lagere commissie (14% ipv de 38% van Google) zullen zowel adverteerders als publishers beter af zijn.

De gemiddelde CPC bij AdSense was 28 cent in de beginjaren, de afgelopen 5 jaar was dat 31 cent, de afgelopen 2 jaar is dat opgelopen tot 37 cent. Dat is 62% van wat een adverteerder betaalt, dus betaalt gemiddeld 60 cent. Stel ze betalen bij dit nieuwe systeem 45 cent, hou je als publisher alsnog 37 cent over.

[ Bericht 13% gewijzigd door JDx op 24-09-2013 10:44:03 ]
pi_131506235
Hanteert Google 38% commissie? Wow, dat is pas echt gratis geld :')
Facts don't care about your feelings
pi_131506382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Hanteert Google 38% commissie? Wow, dat is pas echt gratis geld :')
Yep je krijgt 62% van wat een adverteerder betaalt. En toch gebruikt iedereen het massaal.

Sorry het is 68 en 32 procent, 51 procent zelfs voor zoekopdrachten.

quote:
(1) 68% revenue share for content ads, the ads you see on web sites. Meaning, publishers keep 68% of the revenue earned, while Google takes the rest.

(2) 51% revenue share for search ads, the search ads you see for using Google search on your web site. Publishers get 51% and Google takes the rest.


[ Bericht 26% gewijzigd door JDx op 24-09-2013 11:03:25 ]
pi_131507379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 04:57 schreef ia het volgende:
Ik heb Bol/Amazon geprobeert, maar niks komt in de buurt van Adsense inkomsten.

Is het iemand gelukt om Adsense te vervangen met Affiliates? Success stories?

Wellicht is mijn aanpak verkeerd. Bij affiliate marketing moet je wellicht eerst je product kiezen, en daarna begin je na te denken over wat voor website je zou willen maken rondom dat product?
Klotp mijn redenering?

Of iemand een tip die me een richting op kan sturen waar te beginnen met affiliate marketing?

Heel blij met Adsense, maar mocht om wat voor reden dan ook ik uit het Adsense programma gegooid worden, dan heb ik een probleem.. Dus zou graag mijn inkomsten uit verschillende bronnen halen.
Vervangen lijkt me lastig, op een van m'n sites haal ik véél meer uit affiliates dan adsense maar dat is totaal afhankelijk van de content en waar mensen naar op zoek zijn, als mensen op zoek zijn naar iets wat aangeboden wordt door affiliates is het logisch dat het wat gaat opleveren. Er is echter ook veel content waar geen producten aan te koppelen zijn maar wel weer adsense.

Amazon werkt voor mij overigens prima, gewoon veel producten als links verwerken in je content. Mensen klikken daar op en Amazon laat een cookie achter. Doordat Amazon erg populair is in de US is de kans vrij groot dat ze later alsnog iets anders bestellen waar jij dan commissie over ontvangt.
pi_131510354
JDx misschien ook eens bekijken dat webmasters bij jou terecht kunnen om via jou advertenties te laten plaatsen op hun website. Stel website A wil advertentieruimte verkopen dan doen ze dat via jou, op de website staat dan bijvoorbeeld een mogelijkheid om te adverteren met een link naar jouw product.

Verder is me vandaag opgevallen dat ik nogal wat clicks heb van ¤0,70 tot zelfs bijna ¤2,00 :) voordat ik te hard juig eerst maar eens zien of er niks afgenomen wordt later vandaag.
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:29:23 #176
340341 Blester
Membre très utile
pi_131517286
De ING doet ook aan linkbuilding, kreeg vandaag een mail binnen voor linkplaatsing van ING op een van mijn websites :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131521763
Ja heb ik een tijdje geleden ook al een mail van gehad EN een deal mee gesloten. Hij had best mooie backlinks :)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:47:40 #178
340341 Blester
Membre très utile
pi_131521808
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja heb ik een tijdje geleden ook al een mail van gehad EN een deal mee gesloten. Hij had best mooie backlinks :)
Heb 1 ruil kunnen doen, daarbij had hij zelfs ook nog voordeel. De rest van de links die hij aanbood waren van uitermate slechte kwaliteit.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131544910
We've got cash 8-)
Facts don't care about your feelings
pi_131561179
Volgens mij is 't niet dat Google die gegevens niet meer wilt tonen. Doordat de meeste browsers tegenwoordig automatisch het https-protocol gebruiken als je bijvoorbeeld naar google.nl surft, is het zoekgedrag gewoon niet meer bij te houden door deze beveiligde verbinding.
Get stoned
pi_131561706
Heel pcextreme down :') lachen. Misschien toch maar eens gaan kijken naar alternatieven want down time kost eigenlijk toch best wel wat geld. Dit lijkt wel een heel serieuze crash trouwens, zelfs hun eigen site doet het niet meer :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 25 september 2013 @ 20:38:38 #183
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131564839
quote:
Ik zat vandaag al te kijken, 90% in de middag was 'not provided'.
Erg jammer.
  woensdag 25 september 2013 @ 21:03:18 #184
340341 Blester
Membre très utile
pi_131565988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:38 schreef JK het volgende:

[..]

Ik zat vandaag al te kijken, 90% in de middag was 'not provided'.
Erg jammer.
Ach, scheelt weinig meer met de huidige situatie.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 25 september 2013 @ 21:10:47 #185
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131566308
Als ze maar klikken, daar gaat het om. Maar het was wel mooi om soms te zien hoe ze op je site kwamen. Vulde je hetzelfde keyword in, dan stond je soms wat verderop... dat vond ik zo mooi, sommige mensen zoeken een behoorlijk eind. Voor veel dingen in mijn niche sta ik op de eerste pagina, soms helemaal bovenaan, maar voor sommige dingen ook een stuk verderop... en zelfs dat klikken mensen aan. :+ Na 2 resultaatpagina's houd ik het zelf voor gezien.
  woensdag 25 september 2013 @ 21:17:36 #186
340341 Blester
Membre très utile
pi_131566643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:10 schreef JK het volgende:
Als ze maar klikken, daar gaat het om. Maar het was wel mooi om soms te zien hoe ze op je site kwamen. Vulde je hetzelfde keyword in, dan stond je soms wat verderop... dat vond ik zo mooi, sommige mensen zoeken een behoorlijk eind. Voor veel dingen in mijn niche sta ik op de eerste pagina, soms helemaal bovenaan, maar voor sommige dingen ook een stuk verderop... en zelfs dat klikken mensen aan. :+ Na 2 resultaatpagina's houd ik het zelf voor gezien.
Voor linkbuilding was het in ieder geval enorm makkelijk, per dag bekijken hoe bezoekers binnenkomen. Google maakt het Webmasters wel lekker moeilijk zo, eerst de makkelijke keyword tool omzetten en nu ook de not provided op 100 procent.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131568878
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor linkbuilding was het in ieder geval enorm makkelijk, per dag bekijken hoe bezoekers binnenkomen. Google maakt het Webmasters wel lekker moeilijk zo, eerst de makkelijke keyword tool omzetten en nu ook de not provided op 100 procent.
Het lijkt er wel op dat de nieuwe tool wat bijgewerkt is, ik vind hem nu prettiger dan de oude. Je moet alleen even weten waar alles zit.
pi_131576292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Heel pcextreme down :') lachen. Misschien toch maar eens gaan kijken naar alternatieven want down time kost eigenlijk toch best wel wat geld. Dit lijkt wel een heel serieuze crash trouwens, zelfs hun eigen site doet het niet meer :P
Ik ben blij dat ik JDx zijn tip heb gevolgd en bij een kleinere partij zit. Nog geen last gehad van storingen, maar ik let er dan ook niet al te veel op. :+
pi_131577707
Was gelukkig in een uurtje opgelost :P
Facts don't care about your feelings
pi_131592493
Als ik nu een aantal video's op Youtube upload, kan ik dan gewoon Adsense aanzetten en wordt het dan bij mijn Adsense inkomsten opgeteld? Of gaat dit weer apart?
pi_131592620
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:12 schreef Frux het volgende:
Als ik nu een aantal video's op Youtube upload, kan ik dan gewoon Adsense aanzetten en wordt het dan bij mijn Adsense inkomsten opgeteld? Of gaat dit weer apart?
Als je een uitnodiging hebt gekregen via YouTube kun je bij elke video monetization aanzetten. Het komt niet op google.com/adsense te staan, alleen in de video manager > analytics, maar het wordt wel bij adsense inkomsten opgeteld.
pi_131593056
Als je adsense aanzet op een youtube filmpje waar het niet mag omdat het geen eigen content is, is dat erg? Schakelen ze dat zelf uit of heb je kans op een adsense ban?
Facts don't care about your feelings
pi_131593754
Wordt gereviewed voordat monetization echt aangaat, vaak wordt het dan tegengehouden.
Als het een lange tijd aanstaat terwijl het geen eigen content is kan het volgens mij ook gewoon uitgezet worden.
pi_131593817
Als 't wordt gedetecteerd, zal 't worden uitgezet bij de betreffende video. Dit mag een keer gebeuren, maar als je vaak advertenties aanzet bij inhoud dat in strijd is met de policy, dan kan 't voorkomen dat adverteren op al je YouTube-accounts, die gelinkt zijn aan je Adsense-account, wordt uitgeschakeld. Of je hiermee ook een Adsense-ban krijgt, is niet expliciet vermeld, maar ik zou er maar wel mee oppassen..

Bron: https://support.google.com/youtube/answer/1727191
Get stoned
pi_131594167
Ah oke, kan het allicht een keer proberen ;)

Zie bij het activeren wel dit: Ik meld geen inhoud aan voor het genereren van inkomsten waarvoor ik niet over de benodigde rechten beschik.
Facts don't care about your feelings
pi_131594348
Ja, dat is het risico dat je neemt, dus :P.

Ik heb een keer gehad dat er echt maanden na het uploaden gemeld werd dat een video ergens op de helft (5:00) op de achtergrond muziek had waar ik de rechten niet van had.. Het gevolg was dat de advertenties voor die video werden uitgeschakeld, maar m'n account is nog steeds 'Good standing' etc., dus een keer 'in de fout gaan' heeft niet zo veel gevolgen.
Get stoned
  donderdag 26 september 2013 @ 20:12:23 #197
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131596206
Als het niet jouw rechten zijn, kan het wel zijn dat de ads blijven, maar de inkomsten volledig naar de rechthebbende partij gaan (en dan 38% ofzo naar Google).

Inkomsten van YouTube kan je wel zien in Adsense, maar met een omweg, je moet eerst naar je perfomance reports, dan klik je op 'products', dan op de gehost inhoud voor zoeken klikken en dan zie je de inkomsten, deze zijn realtime. Houd er wel rekening mee dat eind van de maand nog wel wat van de inkomsten worden afgesnoept door ongeldige kliks.

De analytics in Youtube lopen 24-48 uur achter, die gebruik ik dus niet echt veel.
pi_131604069
Ik gebruik de Analytics binnen YouTube ook nooit. Zie daar ook dollars in plaats van euro's, dus dat schiet ook niet echt op :').
Get stoned
pi_131631539
http://tweakers.net/nieuw(...)r-steambox-zien.html

Misschien zal de console geen SteamBox heten, maar misschien ook wel, who knows.

Zou steambox.nl wat waard zijn?
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:23:06 #200
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131632001
Ik denk dat je beter wat met smartwatches kan gaan doen.
pi_131632037
Hoezo, is die van jou xaban?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:26:17 #202
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131632134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo, is die van jou xaban?
Zo'n vermoeden krijg ik wel. :+
pi_131632187
Lijkt mij dat je er niet veel aan hebt doordat Steam het zonder een enkele cent te betalen kan opeisen, en wat wil je er verder mee doen? Je kunt er haast niks mee doen, lijkt mij.

Btw, hoe heette die grote Amerikaanse variant van PayPro ook alweer?
If not now, then when.
pi_131632409
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lijkt mij dat je er niet veel aan hebt doordat Steam het zonder een enkele cent te betalen kan opeisen, en wat wil je er verder mee doen? Je kunt er haast niks mee doen, lijkt mij.

Btw, hoe heette die grote Amerikaanse variant van PayPro ook alweer?
Is dat wel zo? De steambox is volgens mij niet eens aangekondigd met die naam.
pi_131634810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 22:34 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is dat wel zo? De steambox is volgens mij niet eens aangekondigd met die naam.
Hmm, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik kan mij echter niet voorstellen dat elke grote nieuwsbron die naam aanhoudt en ze vervolgens een hele andere naam gaan gebruiken.
If not now, then when.
pi_131637801
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm, daar heb je inderdaad gelijk in. Ik kan mij echter niet voorstellen dat elke grote nieuwsbron die naam aanhoudt en ze vervolgens een hele andere naam gaan gebruiken.
Misschien gaan ze die naam wel gebruiken, maar dan was ik toch eerder? :)
pi_131640155
Het doet er niet echt toe wie er eerder is. Als jij toevallig al een product had ofzo wat steambox heet dan kunnen ze je niets maken, maar als jij nu een site maakt die over de steambox van valve gaat dan mogen ze het opeisen.
Facts don't care about your feelings
pi_131641265
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Het doet er niet echt toe wie er eerder is. Als jij toevallig al een product had ofzo wat steambox heet dan kunnen ze je niets maken, maar als jij nu een site maakt die over de steambox van valve gaat dan mogen ze het opeisen.
nee, ik wil een site over stoomkasten maken :)
pi_131641357
Vannacht een aanval gehad op /wp-admin/ en wp-login.php van één van m'n beste sites. Gisteren had ik toevallig de login-urls van al m'n WP-sites veranderd, omdat ik las dat die aanvallen steeds vaker voorkomen :'). Had altijd al wel een aangepaste gebruikersnaam en een sterk wachtwoord, maar toch. Liever wat meer serverload dan meer serverload én een gehackte website :P.

Het gaat hier op het gebied van Adsense wel lekker overigens. Als het goed is worden de inkomsten volgende maand weer uitbetaald. Dat zal dan meteen de eerste keer zijn dat ik er twee maanden over doe om tot de betalingsdrempel te komen :D.
Get stoned
pi_131641418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:39 schreef Hinder het volgende:
Vannacht een aanval gehad op /wp-admin/ en wp-login.php van één van m'n beste sites. Gisteren had ik toevallig de login-urls van al m'n WP-sites veranderd, omdat ik las dat die aanvallen steeds vaker voorkomen :'). Had altijd al wel een aangepaste gebruikersnaam en een sterk wachtwoord, maar toch. Liever wat meer serverload dan meer serverload én een gehackte website :P.

Het gaat hier op het gebied van Adsense wel lekker overigens. Als het goed is worden de inkomsten volgende maand weer uitbetaald. Dat zal dan meteen de eerste keer zijn dat ik er twee maanden over doe om tot de betalingsdrempel te komen :D.
Waarom niet je admin gedeelte restricten op IP basis?
pi_131641454
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:41 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waarom niet je admin gedeelte restricten op IP basis?
Het is een blog met meerdere gebruikers, en ik moet er ook buiten de deur bij kunnen.
Get stoned
pi_131641701
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

nee, ik wil een site over stoomkasten maken :)
Dat mag :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 28 september 2013 @ 18:47:36 #213
340341 Blester
Membre très utile
pi_131650565
Zit er steeds meer aan de denken om zelf wat servers op te zetten voor m'n websites, iemand ervaring hiermee? Komt er verder heel veel bij kijken of valt het wel mee?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131650902
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:47 schreef Blester het volgende:
Zit er steeds meer aan de denken om zelf wat servers op te zetten voor m'n websites, iemand ervaring hiermee? Komt er verder heel veel bij kijken of valt het wel mee?
Als in een VPS of dedicated servers?
Get stoned
  zaterdag 28 september 2013 @ 20:43:59 #215
340341 Blester
Membre très utile
pi_131654754
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 18:55 schreef Hinder het volgende:

[..]

Als in een VPS of dedicated servers?
Als in gehele eigen servers, zelf aanschaffen, zelf inrichten etc. dus zonder andere partij.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131654886
Zoiets als www.leaseweb.nl ?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 28 september 2013 @ 21:48:59 #217
340341 Blester
Membre très utile
pi_131657052
Volgens mij ben ik toch heel duidelijk, maar blijkbaar toch niet. Ik bedoel:

- Servercomputers kopen (bijvoorbeeld marktplaats)
- Als server inrichten
- Directadmin licentie kopen
- Stekker in het stopcontact
- Draaien

Dus zonder een andere partij.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131658557
Vergeet netwerk niet, ook niet geheel onbelangrijk.

Heb op die manier niet echt ervaring (enkel VPS), maar kopen en inrichten zal niet zo schokkend zijn, zeker als je DA gaat gebruiken. Het grootste probleem zal denk ik de verbinding worden. Denk hierbij aan snelheid, bereikbaarheid, stroom(uitval!).. Webhosters hebben niet voor niets onderdelen dubbel uitgevoerd, UPS'en geïnstalleerd, etc. :P.
Get stoned
pi_131661459
Ik werk bij boven genoemde bedrijf. Je vraag is moeilijk te beantwoorden. Installeren en online gooien is een half uurtje werk, echter het draaiend houden vereist ervaring, kennis en tijd.
pi_131661490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 21:48 schreef Blester het volgende:
Volgens mij ben ik toch heel duidelijk, maar blijkbaar toch niet. Ik bedoel:

- Servercomputers kopen (bijvoorbeeld marktplaats)
- Als server inrichten
- Directadmin licentie kopen
- Stekker in het stopcontact
- Draaien

Dus zonder een andere partij.
Niet thuis maar bij een derde partij in een datacenter neem ik aan?
  zondag 29 september 2013 @ 09:29:20 #221
340341 Blester
Membre très utile
pi_131666137
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2013 23:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Niet thuis maar bij een derde partij in een datacenter neem ik aan?
Dat is de keuze dan ook nog. Probeer een beetje de voor- en nadelen te achterhalen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131667570
Ik denk dat het thuis echt niet te doen is. Als je een bedrijfsruimte hebt dan zou je het wel kunnen overwegen, dat heeft een klant van mij ook. Ik denk dat het internet sowieso sneller kan dat thuis en minder kans dat de stroom uitvalt.

Het grootste probleem is gewoon als er een storing ontstaat. Je moet er dan direct heen omdat al je websites down zijn en je geld misloopt. Als je dan midden in de nacht een paar uur bezig bent het weer goed te krijgen word je niet vrolijk. Natuurlijk is het idee dat er zo min mogelijk storing is, maar je weet gewoon dat zoiets gaat gebeuren.
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 september 2013 @ 11:35:27 #223
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_131667735
Tis natuurlijk wel een idee voor al je startende websites. Pas zodra het loopt verhuizen naar een degelijke host. Verder alle websites thuis lekker laten kweken. Als er storing is is de impact minder omdat de websites die daar draaien nog niet volgroeit zijn. Scheelt dan dus weer een bak aan hostingkosten voor al die nutteloze websites.
pi_131667970
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 09:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Dat is de keuze dan ook nog. Probeer een beetje de voor- en nadelen te achterhalen.
Thuis: iets goedkoper, niet veel goedkoper. Bij teveel dataverkeer wordt je afgesloten. Bij een dynamisch IP, ookal veranderd het per 6 maanden, is slecht voor ranking. Veel lawaai.

Datacenter: grotere kans op storingen, wel vaste IP, onbeperkt dataverkeer in kunnen kopen. Betere latency naar het buitenland, wat ook belangrijk is bij internationaal verkeer.
  zondag 29 september 2013 @ 23:20:32 #225
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131695255
Datacenter grotere kans op storingen? Misschien.. maar ook (veel) grotere kans op snelle fix. Alles is redundant. Wil je dat thuis, dan mag je genoeg geld neerleggen.
pi_131697514
Die CTR doet mij vermoeden dat dit project niet
echt ok is volgens mij:

http://www.sitedeals.nl/w(...)adsense-website.html
  maandag 30 september 2013 @ 07:14:55 #227
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131699883
Met maar 1000-1600 pageviews pr dag idd een hele hoge ctr.
  maandag 30 september 2013 @ 08:27:46 #228
340341 Blester
Membre très utile
pi_131700334
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:20 schreef JK het volgende:
Datacenter grotere kans op storingen? Misschien.. maar ook (veel) grotere kans op snelle fix. Alles is redundant. Wil je dat thuis, dan mag je genoeg geld neerleggen.
Denk niet dat het allemaal heel duur is thuis, aanschaf van de servers, DA licentie en de stroomkosten. Stroomkosten zitten volgens mijn berekening op zo'n ¤0,50 - ¤0,70 per dag per server, dat valt dan nog best wel mee. Aanschaf zitten de kosten ook niet echt en lifetime DA zit op 299 dollar

Maar het zelf moeten oplossen van storingen e.d. is inderdaad de mindere kant, niet zoveel zin om nachten achter een servercomputer door te brengen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131700566
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 07:14 schreef JK het volgende:
Met maar 1000-1600 pageviews pr dag idd een hele hoge ctr.
Zie wel vaker sites langs komen waarbij het echt onlogisch lijkt, ben dan altijd een beetje jaloers dat ik niet zulke CTR's haal...
Facts don't care about your feelings
pi_131702783
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zie wel vaker sites langs komen waarbij het echt onlogisch lijkt, ben dan altijd een beetje jaloers dat ik niet zulke CTR's haal...
Geloof me, je kan beter 15.000 bezoekers hebben met een CTR van 1% dan 1500 bezoekers en een CTR van 10% ;)
pi_131704172
Ja, of nog beter, 15.000 bezoekers en CTR van 10% >:)
Facts don't care about your feelings
pi_131706039
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zie wel vaker sites langs komen waarbij het echt onlogisch lijkt, ben dan altijd een beetje jaloers dat ik niet zulke CTR's haal...
Die CTR's gaan denk ik alleen samen met het schenden van de Adsense-regels. Op sitedeals ook veel sites die worden aangeboden die pas enkele maanden oud zijn en nu al ¤500-¤1000 opleveren, zoiets verkoop je toch niet tenzij er iets aan de hand is ;)
  maandag 30 september 2013 @ 17:01:36 #233
340341 Blester
Membre très utile
pi_131712364

Volgens mij worden die AdSense filmpjes door een kind ingesproken :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131719962
Ik zag er laatst ook nog een op SD zonder bezoekersaantallen omdat ze geen teller hadden, maar in de broncode stond wel de Analytics-code :{. Kan natuurlijk diezelfde dag geplaatst zijn, maar het stinkt wel.
pi_131725354
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:20 schreef JK het volgende:
Datacenter grotere kans op storingen? Misschien.. maar ook (veel) grotere kans op snelle fix. Alles is redundant. Wil je dat thuis, dan mag je genoeg geld neerleggen.
Alles is redundant, weet je dat zeker?

Thuis zet je een APC accu achter je server en je hebt stroomstoringen al opgevangen. Netwerk storingen heb ik de laatste paar jaar zo goed als niet gehad.
  maandag 30 september 2013 @ 23:53:02 #236
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131729270
En defecte voedingen? Geheugen? Cpu? Raid array batterij? Schijven? Veel spul zit er dubbel in of kan je hotswappen. Je hebt wel een dikke ups nodig als je uren wilt blijven draaien.
pi_131730240
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 23:53 schreef JK het volgende:
En defecte voedingen? Geheugen? Cpu? Raid array batterij? Schijven? Veel spul zit er dubbel in of kan je hotswappen. Je hebt wel een dikke ups nodig als je uren wilt blijven draaien.
De vraagstelling was zelf een server kopen...

Denk je dat in een datacenter altijd alles dubbel uitgevoerd is? Ik noem maar een zijstraat: switch, bijna nooit redundant.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:17:38 #238
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131732274
Wel veel, en een goed datacenter zorgt voor een backupnetwerk of in elk geval een spare switch incl config om snel te wisselen en binnen minuten weer te kunnen draaien. Je kan best thuis werken, maar koop dan wel wat dingen dubbel.
pi_131732560
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:17 schreef JK het volgende:
Wel veel, en een goed datacenter zorgt voor een backupnetwerk of in elk geval een spare switch incl config om snel te wisselen en binnen minuten weer te kunnen draaien. Je kan best thuis werken, maar koop dan wel wat dingen dubbel.
Ik werk in een datacenter en heb hiervoor in verschillende datacentra gewerkt. Geloof mij, het komt zelden voor dat iets 100% redundant is.

Tuurlijk zijn er voorzorgsmaatregelen genomen, natuurlijk zijn er spare parts op voorraad. Maar het is niet vanzelfsprekend dat je binnen een paar minuten weer online bent.

Als je puur de statistieken bekijkt durf ik een wedje te leggen dat een gemiddelde woning minder stroomstoringen heeft.

Bij een datacenter, moet in geval van een stroomstoring, de accu's het overnemen, in die tijd moeten de generatoren gestart worden en moet er vlekkeloos geswitcht worden. Dat gaat echt niet altijd even goed.

Maar... ik zal thuis nooit een server hosten :)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 10:44:07 #240
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_131735107
Dames en heren, ik doe een opruiming wegens tijd en geldgebrek:
-Twitter account met 10.031 volgers
-Website met Gemiddeld 40 bezoeken per dag. september zo een 6 euro verdient
-Website met Gemiddeld 40 bezoeken per dag. september zo een 4 euro verdient

Stuur maar een berichtje bij intresse
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:57:03 #241
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_131737430
quote:
Ik zit er nu :) wat een chaos.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:08:35 #243
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_131737610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik zit er nu :) wat een chaos.
Dat valt wel mee als je nog kan FOK!en :')
pi_131739839
Eerste keer dat ik een langdurige storing heb bij flexwebhosting:

Storing 01-10-13

Beste klant,

Op dit moment ondervinden wij een storing binnen het datacentrum zelf, waardoor ons netwerk niet meer bereikbaar is.

De getroffen ranges betreffen:
109.70.1.0/24
109.70.2.0/24
109.70.3.0/24
109.70.4.0/24
109.70.5.0/24
109.70.6.0/24
109.70.7.0/24
46.17.0.0/24
46.17.1.0/24
46.17.2.0/24
46.17.3.0/24
46.17.4.0/24
46.17.6.0/24
46.17.7.0/24
128.140.217.0/24
128.140.218.0/24
128.140.219.0/24
62.84.240.0/24
62.84.241.0/24
62.84.242.0/24
185.27.140.0/24

Wanneer uw server in één van deze ranges valt en u een probleem ondervind dan is de kans groot dat dit door het netwerkprobleem veroorzaakt wordt.
Het is op dat moment niet nodig om een ticket in te sturen of de helpdesk te bellen.

** Update 10:30 **

Er lijkt een probleem te zijn met de stroomtoevoer in of naar het datacentrum. Onze engineers werken samen met de engineers van het datacentrum om alle servers zo snel mogelijk weer online en bereikbaar te hebben.

** Update 10:55 **

Onze telefooncentrale die is verbonden met het datacentrum heeft momenteel ook problemen. Hierdoor kan het voorkomen dat u problemen heeft met ons telefonisch te bereiken.

** Update 11:20 **

De helpdesk lijkt telefonisch bereikbaar te zijn. Deze is uiteraard wel erg druk, houdt dus rekening met lange wachttijden wanneer u ons belt. Heeft u vragen welke niet gerelateerd zijn aan deze storing? Dan adviseren wij u vandaag niet te bellen.

** Update 11:50 **

Het datacentrum heeft ondertussen bevestigd dat het een stroom-probleem is en zijn hard aan het werk om de problemen opgelost te krijgen. Helaas kunnen ze nog geen tijdsindicatie geven wanneer alles weer beschikbaar zal zijn.

** Update 12:30 **

Helaas is er nog geen extra nieuws beschikbaar. Er wordt nog steeds hard gewerkt aan een oplossing voor de problemen.

** Update 12:48 **

Vanuit het datacentrum is bekend geworden dat de oorzaak van het probleem is achterhaald en op dit moment wordt opgelost.

** Update 13.20 **

Honderduizenden website's in Nederland zijn momenteel offline ivm de stroomstoring in het betreffende datacentrum.
Lees ook de nieuwsberichten:
http://webwereld.nl/datac(...)-easynet-op-schiphol
http://tweakers.net/nieuw(...)r-stroomstoring.html

Gelukkig zijn de sites verspreid en ligt 50% eruit.
pi_131740024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:08 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat valt wel mee als je nog kan FOK!en :')
Na een tijdje valt er niks meer te doen als er geen stroom is :)

Flexwebhosting is inderdaad ook hard bezig ja.
pi_131740508
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:36 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Na een tijdje valt er niks meer te doen als er geen stroom is :)

Flexwebhosting is inderdaad ook hard bezig ja.
mag ik hopen, ik heb nu 19 sites down bij flexweb.. Best kut, met name mn mail server mis ik nu.. Nou jah dan maar van de zon genieten. Wat moet je immers anders

Maar JDx ik zag dat sommige flexweb hosting sites het nog wel doen, bij mij doen er ook nog een paar het wel..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_131741736
Mijn mail doet het gelukkig gewoon, 3 domeinen liggen eruit, 4 doen het nog. Die andere 5 heb ik laatst opgeheven.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:02:25 #248
340341 Blester
Membre très utile
pi_131742407
Lekker betrouwbaar die datacenters inderdaad :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131744816
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:02 schreef Blester het volgende:
Lekker betrouwbaar die datacenters inderdaad :D
Nou jah, hoe vaak komt het voor denk ik dan.. en dagje relaxen vind ik niet zo erg, en de mails komen vast binnen 48 uur wel weer aan.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:35:37 #250
340341 Blester
Membre très utile
pi_131745177
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Nou jah, hoe vaak komt het voor denk ik dan.. en dagje relaxen vind ik niet zo erg, en de mails komen vast binnen 48 uur wel weer aan.
Klopt ook wel weer. Je kunt er altijd voor kiezen om 100% uptime te nemen, betaal je echter wel veel meer. Ik heb wel mijn betere websites op sterke pakketten staan, die zijn bijna nooit down dan, die opstartwebsites e.d. allemaal op normale pakketten. Het is gewoon klote dat je geld misloopt, elke minuut dat de websites down zijn, echt relaxen kun je dan ook niet denk ik (zeker niet als de problemen bij de hostingmaatschappij erg groot zijn).
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131745382
dit is voor mij de eerste storing in 10 jaar bij flexweb, dus vind het wel prima
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_131749927
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:23 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Nou jah, hoe vaak komt het voor denk ik dan.. en dagje relaxen vind ik niet zo erg, en de mails komen vast binnen 48 uur wel weer aan.
Te vaak.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:19:20 #253
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131750461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 08:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik werk in een datacenter en heb hiervoor in verschillende datacentra gewerkt. Geloof mij, het komt zelden voor dat iets 100% redundant is.

Tuurlijk zijn er voorzorgsmaatregelen genomen, natuurlijk zijn er spare parts op voorraad. Maar het is niet vanzelfsprekend dat je binnen een paar minuten weer online bent.

Als je puur de statistieken bekijkt durf ik een wedje te leggen dat een gemiddelde woning minder stroomstoringen heeft.

Bij een datacenter, moet in geval van een stroomstoring, de accu's het overnemen, in die tijd moeten de generatoren gestart worden en moet er vlekkeloos geswitcht worden. Dat gaat echt niet altijd even goed.

Maar... ik zal thuis nooit een server hosten :)
100% redundant idd niet, maar ik doel ook wat meer op de spareparts. Eigenlijk moet er ook met enige regelmaat getest worden. Wij hebben op het werk zelfs nog een 2e serverruimte die de boel over moet kunnen pakken. Moet kunnen zeg ik, want het hoeft idd niet vlekkeloos te gaan. :)

Hoe dan ook.. thuis hosten.. ik zou het idd ook niet doen.

Zo, de maand zit er weer op.. op YT een daling van bijna 30%, maar dat komt omdat het product wat populair was dus in de USA nu zo'n 2 maanden te koop is. Maar dan nog ben ik gewoon tevreden met geld krijgen waar je echt niets meer voor hoeft te doen. Uploaden en klaar, al was ik afgelopen weekend wel wat tijd zoet met het monteren van een nieuwe video.
pi_131750616
Lekker Adsense maandje, eindelijk weer de ¤1000 aangetikt 8-)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:27:04 #255
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131750768
Mja daar zit ik nog lannnng niet aan. Lukt ook niet, te kleine markt. Is ook niet erg, ik heb genoeg voordelen.
pi_131750811
Wat voor voordelen???
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:33:06 #257
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131750980
De nieuwste artikelen als één van de eersten testen voor vaak meerdere dagen, jaarlijks meer dan ik in mijn eentje aan kan qua tijd, gratis abonnement op een vakblad in mijn straatje, flinke kortingen op artikelen, sommige dingen zelfs gratis (vooral met mijn reissite voor kleinere dingetjes), gratis toegang tot grote evenementen etc... het is ook maar hobby voor mij en krijg er toevallig wat geld voor dmv Adsense. Helaas tik ik die 1000 euro niet aan, maar het in handen hebben van de nieuwste artikelen, soms maanden voor het in de retail te krijgen is, is alleen al gaaf.
pi_131751166
Dat is wel lachen ja, en als het toch hobby is dan is dat toch mooi :)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:39:50 #259
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131751280
Alleen 1000 euro in de maand erbij is beter. :+
Nah, ik vermaak me prima zo, er zijn genoeg mensen die een hobby hebben die alleen maar geld kost. En elk jaar even bedenken wat ik kan aanschaffen van de ontvangen bedragen, wat je natuurlijk wel kan verantwoorden aan de belastingdienst, om in elk geval wel minder op te hoeven geven qua verdiensten. :P Voor dit jaar is dat doel wel gehaald, voor volgend jaar heb ik alweer een nieuw doel. :+
pi_131757350
Ideaal, alle kliks van de vorige maand zijn al gevalideerd. Slechts 0,11% afgekeurd. Resulterend in de beste maand ooit met Adsense 8-).

YouTube zal wel weer een ander verhaal worden :').
Get stoned
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:09:13 #261
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_131759279
Hier 1 cent er af. Nog nooit zo netjes gehad. YT ben ik wel benieuwd naar... paar eurootjes er af misschien.
pi_131770942
Ik heb er 78 cent bij gekregen :')
pi_131771274
Ik kreeg er 18 cent bij :P
Facts don't care about your feelings
pi_131773075
Op 1 van mijn sites heb ik een (zeer) hoge click ratio, in september was het 16,91%. Echter is het een Turkse website, per klik maar een paar cent :')

Andere site heeft een click ratio van 1,40% maar levert vee meer op :D
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:24:14 #265
340341 Blester
Membre très utile
pi_131788721
Grote nieuwe website online gezet vandaag, zit in totaal 2 volle werkdagen in en heeft enorm veel content etc. Ik denk dat dit nog wel eens een heel leuk project kan gaan worden :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131846375
Vraagje over een zoekwoord in combinatie met een domein.

Ik heb een keyword zoals bv. "zoekwoord" echter is het domein zoekwoord.nl niet meer vrij.

Nu is "zoek-woord.nl" nog wel vrij. Zal dit veel effect hebben op google?
pi_131847315
Domein is niet zo heel belangrijk meer en met te veel seo daalt je site tegenwoordig eerder in google dan dat ie stijgt.. Ik zou zelf wel eerder iets als zoekwoordshop o.i.d. doen dan een naam met een streepje.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 20:44:46 #268
340341 Blester
Membre très utile
pi_131854196
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:58 schreef Twiveo het volgende:
Vraagje over een zoekwoord in combinatie met een domein.

Ik heb een keyword zoals bv. "zoekwoord" echter is het domein zoekwoord.nl niet meer vrij.

Nu is "zoek-woord.nl" nog wel vrij. Zal dit veel effect hebben op google?
Zal je een praktijkvoorbeeld geven.

Ik had hetzelfde 'probleem', zoekwoord met .nl, .net, .com, .eu, .org etc allemaal weg. Toen gekeken naar zoek-woord .nl etc, ook allemaal bezet, op de .eu na. Nu ongeveer 3 á 4 maanden later haal ik per maand +- 75.000 unieke bezoekers per maand binnen met deze website, posities op zowel het zeer moeilijke hoofdkeyword zijn erg goed (top 3 positie) en ook op andere keywords rank ik op posities als 1 en 2. Domeinnaam zegt dus erg weinig tegenwoordig zoals hierboven aangegeven.

Overigens zou ik wel eerst controleren of .net/.com/.eu nog vrij is op je normale zoekwoord, .net en .com ranken sowieso enorm makkelijk binnen NL Google.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131868473
Pff, weer bruteforce aanvallen op m'n WP site. De aanvaller is wel wat slimmer nu, door nu niet slechts één IP adres te gebruiken :'). Heb de originele login-url maar de 403 code meegegeven om de serverload laag te houden (normaal kreeg 'ie een 404 code mee, waardoor WP z'n eigen 404 pagina moest laden..). Dit lijkt effectiever :P.

YouTube doet 't lekker trouwens. Gewoon een behoorlijke CPC :').
Get stoned
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 11:26:18 #270
340341 Blester
Membre très utile
pi_131869283
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131869330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 20:44 schreef Blester het volgende:

[..]

Zal je een praktijkvoorbeeld geven.

Ik had hetzelfde 'probleem', zoekwoord met .nl, .net, .com, .eu, .org etc allemaal weg. Toen gekeken naar zoek-woord .nl etc, ook allemaal bezet, op de .eu na. Nu ongeveer 3 á 4 maanden later haal ik per maand +- 75.000 unieke bezoekers per maand binnen met deze website, posities op zowel het zeer moeilijke hoofdkeyword zijn erg goed (top 3 positie) en ook op andere keywords rank ik op posities als 1 en 2. Domeinnaam zegt dus erg weinig tegenwoordig zoals hierboven aangegeven.

Overigens zou ik wel eerst controleren of .net/.com/.eu nog vrij is op je normale zoekwoord, .net en .com ranken sowieso enorm makkelijk binnen NL Google.
Bedankt voor de informatie, .com .net en .eu zijn inderdaad ook allemaal bezet. Ik heb het domein maar geregistreerd met een - erin. Nu maar eens even wordpress er op knallen en wat teksten schrijven.

Ben benieuwd of ik de top kan halen.
pi_131873156
Ik ben van plan om een educatieve site te maken, maar ik heb geen ervaring met websites in elkaar zetten. Wat raden jullie aan, zal ik eerst met een blog starten en dan later overstappen tot een website. Of gelijk met een website beginnen. Kan dit invloed hebben op Adsense die ik dan wil gebruiken?
  zondag 6 oktober 2013 @ 21:21:40 #273
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_131915374
Ik heb een tekst laten vertalen van Engels naar Frans voor een website van mij, dit heb ik laten doen door iemand via een freelance website.

Echter wat ik dus zie dat deze persoon google translate heeft gebruikt en de tekst op een paar punten heeft aangepast grammaticaal, daardoor zou de tekst weer natuurlijk moeten zijn. Los van het feit of ik niet weet of ik hier akkoord mee wil gaan, gaat dit problemen met mijn content geven voor SEO doeleinden? De vertaalde tekst komt namelijk oorspronkelijk van een andere website, ivm duplicate content (maar dan met tussenkomst van google translate en kleine aanpassingen).

:?
pi_131919483
Wow, een vertaler die google translate gebruikt? Dat is diep triest :')

Ik zou me niet echt zorgen maken om duplicate content als het vertaald en beetje gewijzigd is, maar ik zou het zeker niet accepteren als je tarieven als 2 á 3 cent per woord daarvoor moet betalen.
Facts don't care about your feelings
pi_131919797
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Wow, een vertaler die google translate gebruikt? Dat is diep triest :')

Ik zou me niet echt zorgen maken om duplicate content als het vertaald en beetje gewijzigd is, maar ik zou het zeker niet accepteren als je tarieven als 2 á 3 cent per woord daarvoor moet betalen.
Dat is niet eens diep triest, dat is redelijk standaard wanneer je niet de hoofdprijs betaalt...

Een vertaler kan met het aanpassen van de tekst van Google Translate twee a drie keer zo snel werken. Met 2 a 3 cent per woord zit je aan de onderkant van de markt en kun je dit soort vertalingen verwachten.

Heb je professionele tarieven betaald (10-15 cent per woord), dan zou ik niet akkoord gaan met Google Translate-werk.
pi_131920007
Ja dag. Kan m'n tekst zelf ook wel in google translate knallen, dan moet ie toch wel heel veel veranderen wil het een beetje normale tekst worden. De meeste zinnen kloppen gewoon van geen kant dus moet je helemaal overschrijven.

Ik heb vaker gebruik gemaakt van tekstschrijvers (dat is dus niet eens vertalen) voor minder dan 3 cent per woord. En dan krijg je echt geen bagger, of shit dat gecopy-paste is.
Facts don't care about your feelings
  zondag 6 oktober 2013 @ 22:29:59 #277
131603 Afwazig
Serious business
pi_131920105
Holy shit _O_.

Er heeft een sales transactie via uw site XXX plaatsgevonden op 06-10-13 22:22:30 met een commissie van ¤ 35,58 voor de campagne van XXXX. Deze transactie behoort tot de productgroep "Algemeen".
pi_131920281
Wow, geschat op 5% is dat een product van ¤700 ongeveer?

Heb ik nog nooit gehad... had nu laatst in 15 min. tijd 3x hetzelfde product voor ¤3 commissie. Vraag me bijna af of het geen fout is geweest, maar ja dat zien we wel als ze afgekeurd worden...
Facts don't care about your feelings
  zondag 6 oktober 2013 @ 23:27:08 #279
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_131922997
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Wow, een vertaler die google translate gebruikt? Dat is diep triest :')

Ik zou me niet echt zorgen maken om duplicate content als het vertaald en beetje gewijzigd is, maar ik zou het zeker niet accepteren als je tarieven als 2 á 3 cent per woord daarvoor moet betalen.
Via Odesk, ik betaalde deze meneer 0,017 cent per woord. Dus ja veel soeps kon dat ook niet zijn. Maar goed grammaticaal heeft hij wel het een en ander veranderd.

Maar wat betreft dat het overgrote deel auto translated is los van de grammaticale veranderingen, levert geen duplicate content problemen op oid?
  zondag 6 oktober 2013 @ 23:29:26 #280
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_131923101
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dag. Kan m'n tekst zelf ook wel in google translate knallen, dan moet ie toch wel heel veel veranderen wil het een beetje normale tekst worden. De meeste zinnen kloppen gewoon van geen kant dus moet je helemaal overschrijven.

Ik heb vaker gebruik gemaakt van tekstschrijvers (dat is dus niet eens vertalen) voor minder dan 3 cent per woord. En dan krijg je echt geen bagger, of shit dat gecopy-paste is.
Voor minder dan 3 cent manual translated, waar?

Tevens over een tekst zelf door translate kunnen knallen, ja dat is waar maar de grammatica kan ik dan niet aanpassen...
pi_131923542
Nou ja ik neem aan dat vertalen toch niet duurder hoeft te zijn dan teksten schrijven? Lijkt me eerder juist goedkoper... Tekstschrijvers onder de 3 cent heb je zat, het is immers crisis ;)
Facts don't care about your feelings
  maandag 7 oktober 2013 @ 07:48:19 #282
131603 Afwazig
Serious business
pi_131927057
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Wow, geschat op 5% is dat een product van ¤700 ongeveer?

Heb ik nog nooit gehad... had nu laatst in 15 min. tijd 3x hetzelfde product voor ¤3 commissie. Vraag me bijna af of het geen fout is geweest, maar ja dat zien we wel als ze afgekeurd worden...
Krijg 7%.
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:14:39 #283
340341 Blester
Membre très utile
pi_131927962
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:29 schreef Afwazig het volgende:
Holy shit _O_.

Er heeft een sales transactie via uw site XXX plaatsgevonden op 06-10-13 22:22:30 met een commissie van ¤ 35,58 voor de campagne van XXXX. Deze transactie behoort tot de productgroep "Algemeen".
Nice

Ik heb ook wel vaker zulke sales gehad, maar dat zit dan in de vakantiebranche bijvoorbeeld. Daar is een sale al snel boven de ¤500.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_131928748
Heb hier een vraag waarvan ik hoop dat jullie hem globaal kunnen beantwoorden.

Ik heb iets meer dan een jaar terug een twitter account gemaakt waar ik content post van foto's van mooie plekken in de wereld. In dit jaar heb ik een followerbase opgebouwd van zo'n 60.000 followers.
38% hiervan komt uit de VS. 12% uit de VK, en 12% uit indonesie. En het overige percentage ligt verdeeld over de rest van de wereld.

Nou zijn er bepaalde mogelijkheden om geld te maken met dit soort twitter accounts, bijvoorbeeld door gesponsorde posts te plaatsen, en jij krijgt een bepaald vastgesteld bedrag per click. Het enige probleem is dat bij alle content sites waar dit mogelijk is, je alleen betaald krijgt van clicks uit de VS, en aangezien maar 38% van mijn volgers uit de VS komen, loop je dus een potentiele omzet mis.

Nou zijn er bepaalde twitteraars die het heft in eigen handen hebben genomen, en hun eigen content sites hebben gemaakt, en met behulp van adsense nu zelf geld verdienen.
Dit is ook mijn intentie, alleen ik heb een paar vragen waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden. (Ik snap dat precieze cijfers onmogelijk zijn, maar ik hoop dat jullie met je expertise een globale indicatie kunnen geven)

Een voorbeeld van een twitteraar die zelf een content site is: http://www.facts.fm/
Ik ben van plan een soortgelijke site te maken met dit soort content die ik dan kan posten op mijn twitter.

Voorbeeld is dat ik dan dit soort links ga posten: http://www.facts.fm/haunted-roads/

Per post kan ik rekenen op ongeveer 350 clicks, en ik was dan 2 posts per dag van plan. Dus totaal 700 clicks per dag naar de site.

Hoeveel zou je met dat aantal clicks kunnen verdienen via adsense? Ik heb totaal geen idee hoe hoog dit is, aangezien ik nooit eerder met adsense heb gewerkt, dus een indicatie zou top zijn.
pi_131929493
Tja, hangt van heel veel factoren af, branche, indeling van je ads etc. etc. Je gaat er dus vanuit zo'n 700 bezoekers per dag te krijgen? Als ik naar mijn adsense kijk zou dat nog geen ¤10 per dag opleveren. Volgens mij klikken mensen niet zo snel op sites waar je foto's bekijkt, dus zeg ¤5 per dag = ¤150 per maand.
Facts don't care about your feelings
pi_131930701
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 22:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dag. Kan m'n tekst zelf ook wel in google translate knallen, dan moet ie toch wel heel veel veranderen wil het een beetje normale tekst worden. De meeste zinnen kloppen gewoon van geen kant dus moet je helemaal overschrijven.

Ik heb vaker gebruik gemaakt van tekstschrijvers (dat is dus niet eens vertalen) voor minder dan 3 cent per woord. En dan krijg je echt geen bagger, of shit dat gecopy-paste is.
Volgens veel professionele vertalers is dit de toekomst van het vertalen. Goedkoop vertalen via een vertaalmachine, waarna handmatig fouten eruit worden gehaald.

Pas wanneer je een toptarief betaalt krijg je échte kwaliteit (alles zelf vertaald, tweede correctors etc.). Als je 0,017 cent betaalt zit je gewoon heel erg laag (zelfs nog als er 0,017 euro werd bedoeld, 1,7 cent per woord).

Ligt natuurlijk ook aan de taal: wanneer het Nederlands-Engels is, zullen veel zolderkamervertalers dit voor weinig willen doen. Is het Nederlands-Vietnamees, dan loop je natuurlijk al tegen hogere tarieven aan...
pi_131932710
Ach ja Google Translate wordt wel steeds beter dat is waar. Maar ja, als dat de toekomst van het vertalen wordt dan slaat het natuurlijk nergens op, want dan zullen er veel minder vertaalopdracht ontstaan. Zelf in google translate knallen en 1x overheen lezen moet de meeste nog wel lukken.

10 cent per woord voor het controleren van een Google Translate vertaalde tekst lijkt me ook weer wat prijzig...
Facts don't care about your feelings
pi_131938190
Als ik een block heb gekregen op een site, vraag ik me af waarom dit soort sites wel mogen:

http://winscp.net/eng/docs/lang:nl

en dan

http://winscp.net/eng/download.php

Met al die enorme download knoppen enzo.
pi_131938894
NSB ze ook dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_131938925
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:07 schreef YoshiBignose het volgende:
NSB ze ook dan :P
Haha, niet echt zin in. Maar dacht altijd dat die download knoppen van andere aanbieders waren, maar die hier dus gewoon AdSense.
pi_131939214
Die download-knoppen krijg ik ook gewoon als ads op m'n sites, hoor :P. Ik blokkeer ze alleen zo goed als altijd als ik ze zie, omdat ze vaak totaal niet relevant zijn :').
Get stoned
pi_131941986
Google Pagerank Toolbar krijgt geen update voor 2014, aldus Matt Cutts van Google hoofd Spam afdeling.

http://www.iphone-onderde(...)nk-update-voor-2014/
pi_131942323
Ben trouwens bezig met een referrral systeem, dat je je levenlang 2% krijgt van adverteerders en publishers die je aanmeld (bij een adsense alternatief), is dat wel interessant? Stel iemand verdient 100 euro per maand, krijg je 2 euro extra, misschien dat AdSense dat daarom ook niet heeft?
pi_131943657
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:42 schreef 92021 het volgende:
Google Pagerank Toolbar krijgt geen update voor 2014, aldus Matt Cutts van Google hoofd Spam afdeling.

http://www.iphone-onderde(...)nk-update-voor-2014/
Damn, zit met heel wat sites N/A terwijl die al een mooie pr zouden hebben ;(
Facts don't care about your feelings
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:12:55 #295
131603 Afwazig
Serious business
pi_131944858
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Damn, zit met heel wat sites N/A terwijl die al een mooie pr zouden hebben ;(
Ik heb een PR2 website waarvan ik denk dat hij nu wel naar 4 gaat en heeeeeel misschien zelfs 5. Maar voorlopig blijft die mooi staan. ;(

Het is toch een soort prestige :P.
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:27:57 #296
396299 Tshot
Dwazerik.
pi_131945426
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:12 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ik heb een PR2 website waarvan ik denk dat hij nu wel naar 4 gaat en heeeeeel misschien zelfs 5. Maar voorlopig blijft die mooi staan. ;(

Het is toch een soort prestige :P.
Hoe schat jij in naar welke PR je site gaat dan? Kijk je dan puur naar het aantal backlinks of meer naar de PR die je backlinks hebben?
Is het weer om te lachen?
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:33:58 #297
340341 Blester
Membre très utile
pi_131945683
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:42 schreef 92021 het volgende:
Google Pagerank Toolbar krijgt geen update voor 2014, aldus Matt Cutts van Google hoofd Spam afdeling.

http://www.iphone-onderde(...)nk-update-voor-2014/
En waarom staat een dergelijke mededeling op iphone-onderdelen-reparatie.nl? :')

Maargoed, wel balen dat het allemaal zo lang duurt. Pagerank is toch altijd weer een extra vorm van geld verdienen laten we maar zeggen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:35:15 #298
340341 Blester
Membre très utile
pi_131945724
quote:
5s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:27 schreef Tshot het volgende:

[..]

Hoe schat jij in naar welke PR je site gaat dan? Kijk je dan puur naar het aantal backlinks of meer naar de PR die je backlinks hebben?
Voor mij: PA, DA, aantal inkomende links, kwaliteit van inkomende links bekijken etc. Mijn schattingen zijn meestal redelijk juist, maar het blijft altijd een kwestie van rekenen en bepalen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:11:14 #299
131603 Afwazig
Serious business
pi_131947264
quote:
5s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:27 schreef Tshot het volgende:

[..]

Hoe schat jij in naar welke PR je site gaat dan? Kijk je dan puur naar het aantal backlinks of meer naar de PR die je backlinks hebben?
Aantal backlinks, locatie van de backlink, domein autoriteit en natuurlijk de pagerank van desbetreffende pagina.
pi_131964208
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Damn, zit met heel wat sites N/A terwijl die al een mooie pr zouden hebben ;(
Ik denk dat ze dat wel hebben, maar je ziet het gewoon niet. Google wilde waarschijnlijk af van het feit dat mensen inzicht hebben in hun PR en daarop een prijs baseren.

PR zegt namelijk minder dan dat velen denken, er werd denk ik misbruik van gemaakt ofzo, ze willen er niet zomaar van af.
pi_131964334
Matt Cutts hint in deze video van gisteren er ook al naar dat Pagerank (iig in de toolbar) aan het weggaan is:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')