abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 november 2013 @ 18:32:48 #276
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_132933005
Geen idee, ze zijn wel volvo specialist en hebben een goede klantbeoordeling.

Ik zou niet inzien waarom niet? Tenzij ze verschrikkelijk duur zijn.
(╯°□°)╯︵ ˇʞoɟ
pi_132933701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:20 schreef Bassen het volgende:
[ afbeelding ]

Hierbij een foto van mijn brick.
Dat kan lager :P.
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:02:13 #278
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_132933932
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:56 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Dat kan lager :P.
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.
pi_132935743
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:23 schreef r8v2 het volgende:
Plaatjes googlen is een beetje lastig, maar er zit basicly maar 1 veer aan je rempedaal. Die uiteraard het pedaal terugduwt wanneer je je voet erafhaalt. En schutbord is inderdaad het stuk metaal tussen je knieen en het motorcompartiment.
E zit die veer aan de bestuuderskant van het schutbord of aan de andere kant? Kan het alleen een veer zijn dat het pedaal terugduwt?
pi_132936507
Veer kan ook aan/in de as zitten waar je pedaal op scharniert..
pi_132936531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:02 schreef Bassen het volgende:

[..]

Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? :P.
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:07:42 #282
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_132936805
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:02 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? :P.
Jawel ;)
pi_132940350
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel :').
Kan toch ook gewoon een los klemmetje zijn geweest? ..
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:22:18 #284
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_132940565
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel :').
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dus ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_132947760
Weet iemand waar je het goedkoopst een V70 achterspoiler kunt halen?
pi_132950423
Wie weet of de vierkante US spec koplampen te monteren zijn in een 87' (EU) 240, al dan niet met het meteen vervangen van de grille?

url
pi_132950917
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:22 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dus ;)
Nou ik heb mn v50 in ieder geval weer terug, turbo slang was gewoon los gekomen door slecht klemmetje.
3000 toeren begrenzer was verkeerd roetfilter.. dus hebben ze een andere in gedaan.
En afslaan was een verstopt filter.. nou hopen dat de volvo het een beetje blijft doen. Maarja vertrouwen is weg. :'(
  woensdag 6 november 2013 @ 07:51:15 #288
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_132951059
Daarom dus nooit zo'n gemaximaliseerd blok rijden :N

Zeg, winterstorm, hoe vroeg begin jij wel niet? Om een uur of zeven stond de V al weer mooi te zijn zag ik :D
pi_132951392
quote:
16s.gif Op maandag 4 november 2013 16:48 schreef Broertie het volgende:

[..]

Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 07:51 schreef IrishBastard het volgende:
Daarom dus nooit zo'n gemaximaliseerd blok rijden :N
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.
EGR-klep, roetfilter, distributieset, krukaspoelie en een turboslang. Die EGR is niet gek bij deze tellerstand, roetfilter is wel wat vroeg. Distributie hoort er gewoon bij. Krukaspoelie weet ik niet. En een turboslang is gewoon wat slordig. Niet ideaal natuurlijk, maar het is ook niet alsof het een dramabak is. Hoe lang heb je 'm al, Tijgerbrood? Of liever, hoeveel km's heb je ermee gereden?
Schip ahoy!
pi_132958704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 03:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wie weet of de vierkante US spec koplampen te monteren zijn in een 87' (EU) 240, al dan niet met het meteen vervangen van de grille?

[ afbeelding ]
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.
pi_132961502
quote:
4s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:16 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.
OK. Het front snap ik, maar waarom de schermen? Andere knippers?
url
pi_132964307
Yepz.
  woensdag 6 november 2013 @ 18:47:56 #293
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_132972073
@ Jelfrikandel..even nagekeken wat betreft dat artikel..staat helaas niets in over aantallen..het blad is Volvodrive Magazine.
Ze hebben ook een facebook pagina zag ik,misschien dat je daar een beter antwoord kan krijgen als dat ik je kan geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Charged op 06-11-2013 19:05:33 ]
Graag verwijderen.
pi_132973990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:28 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.

[..]

Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.
EGR-klep, roetfilter, distributieset, krukaspoelie en een turboslang. Die EGR is niet gek bij deze tellerstand, roetfilter is wel wat vroeg. Distributie hoort er gewoon bij. Krukaspoelie weet ik niet. En een turboslang is gewoon wat slordig. Niet ideaal natuurlijk, maar het is ook niet alsof het een dramabak is. Hoe lang heb je 'm al, Tijgerbrood? Of liever, hoeveel km's heb je ermee gereden?
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.
pi_132974129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:33 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?
Ik schrik wel van dat interval, dat wist ik helemaal niet. Roetfilter is ook iets dat meestal pas boven 200k komt. Weet je zeker dat de kmstand klopt?
Schip ahoy!
pi_132974447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Misschien net op het verkeerde moment gekocht?
Ik schrik wel van dat interval, dat wist ik helemaal niet. Roetfilter is ook iets dat meestal pas boven 200k komt. Weet je zeker dat de kmstand klopt?
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangen :7
Ik vind alleen dat mijn auto nog wel wat stottert als ik het gas open trek op wat hogere toeren.. maar ik moet er maar mee leven denk ik. Tis niet meer zoals vroeger. En maar gewoon rustig gaan rijden. :P
pi_132975069
Oh, ik weet van BMW dat de roetfilters vaak pas na 200k ofzo aan de beurt zijn (E60/61 bijvoorbeeld), vandaar. Misschien wat vuile vacuümslangen die zorgen voor dat gestotter?

Ik kan daar slecht tegen. Trap m'n auto echt niet vaak op z'n staart maar hij moet wel normaal rijden.
Schip ahoy!
pi_132975934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:42 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangen :7
Ik vind alleen dat mijn auto nog wel wat stottert als ik het gas open trek op wat hogere toeren.. maar ik moet er maar mee leven denk ik. Tis niet meer zoals vroeger. En maar gewoon rustig gaan rijden. :P
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje :').
  woensdag 6 november 2013 @ 20:24:55 #299
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_132976498
:')
  woensdag 6 november 2013 @ 21:17:25 #300
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_132979300
quote:
4s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje :').
:')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')