Dat kan lager .quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:20 schreef Bassen het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij een foto van mijn brick.
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.quote:
E zit die veer aan de bestuuderskant van het schutbord of aan de andere kant? Kan het alleen een veer zijn dat het pedaal terugduwt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:23 schreef r8v2 het volgende:
Plaatjes googlen is een beetje lastig, maar er zit basicly maar 1 veer aan je rempedaal. Die uiteraard het pedaal terugduwt wanneer je je voet erafhaalt. En schutbord is inderdaad het stuk metaal tussen je knieen en het motorcompartiment.
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? .quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:02 schreef Bassen het volgende:
[..]
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.
Jawelquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? .
Kan toch ook gewoon een los klemmetje zijn geweest? ..quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dusquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .
Nou ik heb mn v50 in ieder geval weer terug, turbo slang was gewoon los gekomen door slecht klemmetje.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dus
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.quote:Op maandag 4 november 2013 16:48 schreef Broertie het volgende:
[..]
Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:51 schreef IrishBastard het volgende:
Daarom dus nooit zo'n gemaximaliseerd blok rijden
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.quote:Op woensdag 6 november 2013 03:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wie weet of de vierkante US spec koplampen te monteren zijn in een 87' (EU) 240, al dan niet met het meteen vervangen van de grille?
[ afbeelding ]
OK. Het front snap ik, maar waarom de schermen? Andere knippers?quote:Op woensdag 6 november 2013 13:16 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.
[..]
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.
EGR-klep, roetfilter, distributieset, krukaspoelie en een turboslang. Die EGR is niet gek bij deze tellerstand, roetfilter is wel wat vroeg. Distributie hoort er gewoon bij. Krukaspoelie weet ik niet. En een turboslang is gewoon wat slordig. Niet ideaal natuurlijk, maar het is ook niet alsof het een dramabak is. Hoe lang heb je 'm al, Tijgerbrood? Of liever, hoeveel km's heb je ermee gereden?
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:33 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangenquote:Op woensdag 6 november 2013 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?
Ik schrik wel van dat interval, dat wist ik helemaal niet. Roetfilter is ook iets dat meestal pas boven 200k komt. Weet je zeker dat de kmstand klopt?
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje .quote:Op woensdag 6 november 2013 19:42 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangen
Ik vind alleen dat mijn auto nog wel wat stottert als ik het gas open trek op wat hogere toeren.. maar ik moet er maar mee leven denk ik. Tis niet meer zoals vroeger. En maar gewoon rustig gaan rijden.
quote:Op woensdag 6 november 2013 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |