oef,kun je serieus wat visjes in kweken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef Hyman het volgende:
Mijn s80 vanmiddag:
[ afbeelding ]
Blub blub
En de amazon is ook weer gefixt. Samen met Sjoegerd de carburateur schoongemaakt, het was wss die pin die de vlotterkamer regelt. Alleen loopt ie nu wat arm.
morgen maar eens langs de garage om dat ding te stellen.
Jup, hij dichtte niet meer zo goed af omdat ie wss een keer een tik heeft gehad. Het palletje waarmee je hem los kan halen was ook afgebroken en zat verder alleen nog vast met een schroefje.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:13 schreef Charged het volgende:
[..]
oef,kun je serieus wat visjes in kweken.
Hoe is dat gekomen dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:42 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jup, hij dichtte niet meer zo goed af omdat ie wss een keer een tik heeft gehad. Het palletje waarmee je hem los kan halen was ook afgebroken en zat verder alleen nog vast met een schroefje.
Geen idee, zo hard heeft het hier de afgelopen tijd niet geregend.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:45 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoe is dat gekomen dan?
Wasbox/straat,zware regenbui,zondvloed?
Hmm,denk het ook..is een waarschuwing...doe de 80 weg en schaf een 70 classic aan...anders verzuip ik je..quote:
kut,dank je wel,bier in het verkeerde keelgat geschoten..quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:55 schreef IrishBastard het volgende:
Onze auto's met de draaicirkel van een olietanker zijn veel meer zondvloed bestendig
Ja, hij rijdt wel heel fijn!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:12 schreef IrishBastard het volgende:
Ik vond het wel grappig dat de persoon hier met z'n mooie nieuwe XC70 (serieus mooie wagen! ) vond dat hij 'best wel redelijk reed' ofzo
Ik neem aan dat dit sarcastisch was?
Toch alweer 2 keer zoveel als in de amazon.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef IrishBastard het volgende:
Niet heel bizar toch? In de V70 2.5 TDI gaat ook 6,3 ofzo?
Valt mee, het gemiddeld verbruik van mijn 2.5D over de afgelopen 3 jaar is 1 op 18,5quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Volgens de boordcomputer of volgens je tankbonnen/kmstand? Want in de autoweek verbruiksmonitor zie ik die stand amper voorbij komen (of eigenlijk: niet)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Valt mee, het gemiddeld verbruik van mijn 2.5D over de afgelopen 3 jaar is 1 op 18,5
Is volgens tankbonnen & registratie op Spritmonitor.de, de boordcomputer is een optimistische leugenaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk op de A2, mét trajectcontrole dus 100km/h rij.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Volgens de boordcomputer of volgens je tankbonnen/kmstand? Want in de autoweek verbruiksmonitor zie ik die stand amper voorbij komen (of eigenlijk: niet)
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef Alan_Bastard het volgende:
Valt me wel mee dan, jammer genoeg rijden wij vaker op de A28, dus richting 130 KM/uur, maar dan zul je nog op 1:16 uit kunnen komen. Met een Octavia kan ik richting 1:20 komen. Maar dat is wel een heel andere beleving, natuurlijk
Toch een eerlijke mening die ik niet helemaal had verwacht in dit topic, respect!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:13 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie geen verschil.
Hij komt trouwens uit een luchtfilter behuizing die officieel niet open kan (ik heb hem open zitten beitelen). Is dit gewoon hetzelfde filter als de normale?
Oh, dat lukt wel, ik kan de lipjes weer terug buigen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis .quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Volgens mij zijn die redelijk universeel ja. Die 140 heeft toch ook die 175cd2 stromberg carbs?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis .
Neen. Tenminste: als je de rechthoekige dingen bedoelt. De ronde van de 140 (niet de SU-versie) zijn gewoon dezelfde.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt .quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:45 schreef powerflux het volgende:
[..]
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.
ik vind dat heel erg netjes
Mijn andere auto rijdt 1:10 en daar hoor je me ook niet over, maar dat is dan ook geen kilometervreter. Maar goed, er is hier ook niet echt een 'Volvo-realist-users-topic', waar ik mijn post kwijt konquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis .
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:57 schreef r8v2 het volgende:
Ik bedoel inderdaad de ronde ja. Mijn 144 (B20A) destijds had een ronde die met 3 bouten door de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzat. En dat was inderdaad volgens mij een 175CD2 carb.
op de terugweg in de 5 laten staan en ook veel 130 in diezelfde bergen gereden. ik ben benieuwdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:58 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt .
Ja precies, vervangen dus .quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.
Ja daag, ik ga geen 70¤ uitgeven voor een filter als het ook voor 12¤ kan. Dan maak ik hem dicht door de lip weer terug te buigen en voor de zekerheid dan met de soldeerbout erlangs om de groef een beetje dicht te maken.quote:
Het is gelukkig dan ook nog maar een prototype, het prototype van de s80 vroeger was ook behoorlijk anders.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:44 schreef powerflux het volgende:
Dit is deel best wel P1800
[ afbeelding ]
De brede neus met kleine lampen aan de zijkant ook wel.
En het dashboard ook; echt zoals het hoort.
Maar het totaalplaatje weer niet. Details: p1800, het geheel: niet-p1800
Als ik later rijk ben koop ik hem wel. Ik pas namelijk niet in de p1800..
Ik moet krom voorover zitten en kijk tegen het stuur aan (zie de wijzers niet)
In een p1800? Dat wist ik inderdaad niet. Je maakt me een stukje gelukkigerquote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik pas er prima in, wellicht is Powerflux vergeten dat de stoel ook nog in hoogte verstelbaar is?
Is wel handmatig: stoelbouten even loshalen en gaatje lager zetten. Hetzelfde als bij een Amazon. Het is welliswaar maar 1cm wat je wint (of verliest), maar dat kan een wereld van verschil zijn. Zeker als je bijvoorbeeld achter de boel lager zet dan vooraan, dan lig je sowieso wat meer in de auto.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:04 schreef powerflux het volgende:
[..]
In een p1800? Dat wist ik inderdaad niet. Je maakt me een stukje gelukkiger
In de 740 moet hij echter wel op de laagste stand. Ik ben niet absurd groot, maar anders kijk ik half tegen het dak aan..
Dat scheelt behoorlijk. Ik zit normaal gesproken met een 320d rond 1:16. Dan rij ik niet rustig, trap ik soms behoorlijk door, maar ben ik niet aan het scheuren. Toen ik laatst een week lang de A2 op en af moest, heb ik met dezelfde rijstijl 1:19 gehaald. Simpelweg omdat het drukker was en ik meer constant reed. Ik weet zeker dat als ik daar nog iets rustiger had gedaan (gewoon cruisecontrollen op de Vmax), de 1:21 over die week erin had gezeten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Is volgens tankbonnen & registratie op Spritmonitor.de, de boordcomputer is een optimistische leugenaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk op de A2, mét trajectcontrole dus 100km/h rij.
Hoe tijdens het rijden? Geen gasrespons meer?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:29 schreef Hyman het volgende:
Dus als ie morgen niet als nieuw snort, dan weet ik het ook niet meer . Als de motor uitvalt tijdens het rijden, maar ervoor gewoon normaal gedraaid heeft stationair (en met stilstaan gas geven) ligt dat dan aan de ontsteking? of ook aan de carburateur?
Uhmm.. Sowieso geen illegale praktijken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:02 schreef r8v2 het volgende:
Ja hoe zit dat? Genereuze werkgever? Genereuze ouders? Cokehandel?
Jaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoe tijdens het rijden? Geen gasrespons meer?
Inderdaad, mijn trouwauto was een p1800ES, mijn vrouw en ik lagen zowat op de achterbank. De bijrijdersstoel moest er al uitgehaald worden anders konden we er niet eens inquote:
Ik ben nu juist extra blij omdat je toch wel erg veel grijze/zwarte V40's ziet rijdenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:39 schreef IrishBastard het volgende:
Maar goed ook, beetje exclusiviteit siert die kleur
Nice, heb ik ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef Underdoggy het volgende:
* Underdoggy meldt zicht
Sinds 1 augustus rij ik in onderstaande V40 R-design D2. Met name gekozen om de looks (twijfelde nog erg tussen A3 en V40) maar het bijtellingsverhaal haalde me toch over te streep. Vooral leuk is de Spotify integratie en het nieuwe dashboard. Prachtige bak!
[ afbeelding ]
* aansluitquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:37 schreef bokkepoot het volgende:
Dat is echt een knettergave kleur die je jammer genoeg amper ziet.
Heerlijk dat smurfenblauw.
Ik ben van plan om 'm niet op te raggen maar door te verkopen wanneer ik wat meer budget heb voor een wat modernere auto. Denk dat ik niet kan ontkomen aan onderhoud aan de remmen, maar wel bij Beun de Haas..quote:
Weet je wat het is volvo's hebben niet de looks om bij stoplicht te verrassen. Echter zijn er genoeg die dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:38 schreef Grijsbaard het volgende:
Zo'n ouwe jekko in een Nissan QASHQAI dacht even sneller dan mij te zijn..
Ik ook, om eerlijk te zijn. Zeker zoiets als olieverbruik lijkt mij niet heel gezond. Rotten doen ze allemaal, maar voornamelijk de achterwielkasten.quote:Op zondag 1 september 2013 22:12 schreef Hyman het volgende:
750 vind ik trouwens wel aardig aan de prijs voor een 440 met die punten
En dat dus.quote:Op zondag 1 september 2013 22:12 schreef Hyman het volgende:
750 vind ik trouwens wel aardig aan de prijs voor een 440 met die punten
Haastige spoed is zelden goed met die lijst aan dingetjes had je hem voor <400 ook wel over kunnen/moeten overnemen.quote:Op zondag 1 september 2013 22:27 schreef El_Liberaliste het volgende:
Meer had het inderdaad zeker niet moeten zijn. Het moest ook allemaal snel; vanochtend kwam ik stil te staan en ik wilde per se vandaag nog een nieuwe auto geregeld hebben. Moet er wel bij zeggen dat de kilometerstand vrij laag is (150k) al zegt dat ook niet alles. Staat ook prima in de lak, geen krassen of deuken. Maar aangezien ik aan de gracht woon zal dat niet lang zo blijven heheh.
Niet om verder iets goed te praten en misschien was het wel wat veel. De vraagprijs was 1000 en 750 was de bodemprijs voor de verkoper.
Mja, keuzes keuzes . Juist het feit dat je haast hebt maakt dat je met minder genoegen neemt en dat is een bewuste overweging blijkbaar.quote:Op zondag 1 september 2013 22:27 schreef El_Liberaliste het volgende:
Meer had het inderdaad zeker niet moeten zijn. Het moest ook allemaal snel; vanochtend kwam ik stil te staan en ik wilde per se vandaag nog een nieuwe auto geregeld hebben. Moet er wel bij zeggen dat de kilometerstand vrij laag is (150k) al zegt dat ook niet alles. Staat ook prima in de lak, geen krassen of deuken. Maar aangezien ik aan de gracht woon zal dat niet lang zo blijven heheh.
Niet om verder iets goed te praten en misschien was het wel wat veel. De vraagprijs was 1000 en 750 was de bodemprijs voor de verkoper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EAls ook van de sarcastische opmerkingen
Fertan, dat is wat ze verkochten bij de brezan. Het moet wel 48 uur opdrogen .quote:
Ja, met een schroevendraaier er tegenaan zitten krabbenquote:Op zaterdag 7 september 2013 14:15 schreef r8v2 het volgende:
Wel eerst schoongemaakt met staalborstel op boor/slijper?
quote:Op maandag 2 september 2013 16:52 schreef bokkepoot het volgende:
Als je zo'n ongewilde rommelbak koopt moet je er juist geen cent in investeren omdat je er toch niets van terugziet.
Zelfs als je alle normale problemen zoals
-remmen zijn versleten
-radio doet het niet (cd wel)
Oplost ben je nog steeds bij 2 problemen blijven zitten die wel serieus geld kosten
-dorpel flink doorgerot (wat raar genoeg niet op de apk-papieren stond van een paar maanden geleden, op zich is dat dan weer prettig
-overmatig olieverbruik
En al zou je dat allemaal oplossen dat zit je nog met een Volvo 440 over, ik weet niet of je daar zo ontzettend blij van moet worden. Zoals gezegd zou ik het gewoon investeren in een auto die of zijn geld wel waard is of eentje in een betere staat.Wat is dat nou voor onzin. Als je een auto wilt rijden die niet duur is in wegenbelasting/onderhoud, dan kun je prima een 440 rijden. Als hij voldoet aan je eisen én je vrijwel geen afschrijving wilt hebben, prima wagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E
Iedere auto is het 'waard om in te investeren', want iedere auto heeft onderhoud nodig. Van onderhoud ga je bij geen enkele auto bij verkoop iets terug zien, dus wat dat betreft...
Als ie er nu 5 jaar in wil gaan rijden is je stelling waar. Maar niet 1/2 jaar. Sowieso had ik dan bij aanschaf nog iets meer geinvesteerd in een betere basis.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin. Als je een auto wilt rijden die niet duur is in wegenbelasting/onderhoud, dan kun je prima een 440 rijden. Als hij voldoet aan je eisen én je vrijwel geen afschrijving wilt hebben, prima wagen.
Iedere auto is het 'waard om in te investeren', want iedere auto heeft onderhoud nodig. Van onderhoud ga je bij geen enkele auto bij verkoop iets terug zien, dus wat dat betreft...
Ik probeer alleen teleurstellingen te voorkomen. Iets met ervaring.quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:43 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een azijnpisser hč
Sorry maar ik moet het weer zeggen. Begin maar opnieuw.quote:Op zaterdag 7 september 2013 14:16 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja, met een schroevendraaier er tegenaan zitten krabben
quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:33 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Sorry maar ik moet het weer zeggen. Begin maar opnieuw.
Bullshit, RX-5 is prima over te verven.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
Neuh, ziet er allemaal goed uit, en rx-5 is niet over te verfen staat op internet
Juist niet, in een half jaar rijdt je dat ding op, opgelost!quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:31 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als ie er nu 5 jaar in wil gaan rijden is je stelling waar. Maar niet 1/2 jaar. Sowieso had ik dan bij aanschaf nog iets meer geinvesteerd in een betere basis.
Die wilde ik eerst ook kopen jaquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:
Fertan vind ik erg duur en zeer matige ervaringen mee. Wat veel beter werkt is Brunox, en daar kan je vrij snel weer overheen verven.
Heb je nog een condensator @ ontsteking zitten? If so en je bent die vergeten te vervangen, dan zou dat wel eens de boosdoener kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:51 schreef Hyman het volgende:
PTA / Auto houdt erg in na paar km rijden.
Voor de techneuten hier
Ja zoiets zat ik ook aan te denken, kost ook maar 5¤ ofzo.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:19 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Heb je nog een condensator @ ontsteking zitten? If so en je bent die vergeten te vervangen, dan zou dat wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Dan is het wel gek dat wanneer ie koud is dat ie het dan wel goed doet, of past ie em aan naarmate ie warmer wordt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:33 schreef r8v2 het volgende:
Gezien dat ze de carburateur niet netjes krijgen zou ik het toch maar in die hoek zoeken. Reviseersetje aanschaffen en zelf proberen of laten doen.
kan, maar met teveel benzine ook. heb ik genoemd in je andere topic. zie ook de choke-opmerking van r8v2quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:01 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ja zoiets zat ik ook aan te denken, kost ook maar 5¤ ofzo.
Pruttelt ie dan ook uit de uitlaat?
Pics please als je hem binnen hebt,altijd leukquote:Op woensdag 11 september 2013 11:55 schreef Blik het volgende:
Vanaf volgende week ga ik mijn Ford Mondeo inruilen voor een pool-auto, een Volvo V60 T3 Ocean Race!
Prachtige auto
Klopt,daarom rijdt mijn vriendin er ook dagelijks mee,ik mag anders met de fiets..quote:Op woensdag 11 september 2013 20:22 schreef r8v2 het volgende:
Ja maar, V's zijn gemaakt voor de winter .
Dit is een stukje goedkoper in de maand en doet voor de rest wat een 440 ook doet,alleen wat zuiniger.quote:
Da's geen straf! Prima karquote:Op woensdag 11 september 2013 11:55 schreef Blik het volgende:
Vanaf volgende week ga ik mijn Ford Mondeo inruilen voor een pool-auto, een Volvo V60 T3 Ocean Race!
Prachtige auto
pmquote:Op woensdag 11 september 2013 23:38 schreef IrishBastard het volgende:
Godsamme, net twee uur bezig geweest de IPD stabilisatorstang 'rubbers' van mijn voorstabilisatorstang te vervangen. Links kreeg ik amper los, maar zat er relatief snel op (weinig ruimte om te werken), rechts was zo los maar krijg ik er nog niet weer op vast (zo mogelijk nóg minder ruimte om te werken)
Was het nu goed zat, en heb 'm pas zaterdag weer nodig. Eerst eens even een dagje rust dus. Wat een knakensysteem zeg
quote:Op donderdag 12 september 2013 07:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je hebt nog een hoop te stellen met die V70 van je, IB!
Haha, het valt allemaal wel mee hoor, maar ik was er pas na m'n werk (tot 2100) aan begonnen. Na twee uur was ik het goed zat, en was ik ook vooral moe. Heb nu al bedacht hoe ik het wel makkelijk kan doen, dus morgenavond even zien te fiksen.quote:
quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:12 schreef Bart-Willem het volgende:
Een condensator kan je ontsteking wat verprutsen. Je zou lang niet de eerste zijn die problemen heeft nadat allerlei ontstekingsdelen vervangen zijn en de condensator vergeten is en dat daardoor er problemen zijn met de auto. Het is sowieso een cheap ding, maar of het nu de gouden oplossing is durf ik niet te zeggen. Maar hoe dan ook: vervangen dat ding als er 1 op zit.
En doet alles het nog? .quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:31 schreef LethalNinja het volgende:
Ik rijd atm een Volvo 440 1.8 Ti uit van 18 jaar oud.. Luxe editie met o.a airco, cd speler, centrale deurvergrendeling .. Rijdt erg fijn
haha goede vraag, ga ik de komende dagen eens checken.. nog niet de tijd gehad om te kijken of hij bijvoorbeeld nog cd's leest (radio werkt iig wel) of dat de airco werkt (denk van niet)quote:
300 serie baggerquote:
lul niet. Licht, RWD, bijna 50/50 gewichtsverdeling, spotgoedkoop, easy peasy zelf te onderhouden en ook met een 2 liter injectie redblock te krijgen.quote:
Maar mij zullen ze dus wel raar vinden dan, met een two tone amazon van na 1962?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:29 schreef r8v2 het volgende:
Filosoferen of een schroefje origineel is of niet .
Das wel leuk, maar ik vind ze alleen zo ontzettend suf/saai.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:31 schreef powerflux het volgende:
[..]
lul niet. Licht, RWD, bijna 50/50 gewichtsverdeling, spotgoedkoop, easy peasy zelf te onderhouden en ook met een 2 liter injectie redblock te krijgen.
Je wil niet weten hoeveel lol je met een 340 in de regen over rotondes kan hebbenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:16 schreef Hyman het volgende:
Das wel leuk, maar ik vind ze alleen zo ontzettend suf/saai.
Doodsangsten heb ik ook wel eens in de amazon hoorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:05 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel lol je met een 340 in de regen over rotondes kan hebben
Geen doodsangsten, dat is nou juist de lolquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:24 schreef Hyman het volgende:
[..]
Doodsangsten heb ik ook wel eens in de amazon hoor
Jep. Zeker weten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:14 schreef Hyman het volgende:
[..]
Maar mij zullen ze dus wel raar vinden dan, met een two tone amazon van na 1962?
Of wanneer ze ook gestopt zijn met two tone te spuiten.
Al zijn die stoelen geniaalquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:52 schreef r8v2 het volgende:
440's zijn enorme schijthokken die alleen gebruikt dienen te worden om van APK naar APK te worden gereden en daarna snel op de sloop te gooien waar alle andere auto's ook zoiets hebben van "ga maar ergens apart in een hoekje liggen huilen" .
You've gotta love them...i do..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:55 schreef Dimitri_ het volgende:
De '89 740 heeft ook weer een jaar APK erbij. 1 ruitenwisser vervangen en de complimenten van de keurmeester.
Zonde...mits het uiterlijk en motorisch netjes was/is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mijn v70 is naar een opkoper gegaan. Teveel issues (stukke airco, lekke kachelradiator, twee niet meer werkende raambedieningen, niet functionele achterruitenwisser, slappe gasveren op de achterklep, centrale deurvergrendeling die niet meer helemaal centraal was, bovenste motorsteun, wat roestplekjes, onbetrouwbare brandstofpomp, etc.) Hebben ze 'm te koop gezet voor een habbekrats, aangeprijsd als "uitstekend onderhouden, goed rijdende v70 voor de export". Ook de kilometerstand die vermeld wordt is opeens een stuk lager (net onder de psychologische grens van 400k).
3/4 van de punten was inderdaad voor een habbekrats op te lossen. Moet zeggen dat de brandstofpomp al wat prijziger wordt, en zonder airco rijden is natuurlijk ook prima te doen Maarja, auto's van 15 jaar oud hčquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:12 schreef Charged het volgende:
[..]
Zonde...mits het uiterlijk en motorisch netjes was/is.
Goed voor een liefhebber.
Motorisch was ie niet jofel meer. De motor liep niet meer en is waarschijnlijk met spuug en pleisters door de opkoper "gerepareerd". Uiterlijk ook niet meer moeders mooiste. Ik heb een klein rekensommetje gemaakt (alleen materiaalkosten) en voor dat geld koop je een vergelijkbare V70 classic in zeer acceptabele staat en hou je nog geld over ook. Van verkoop word je financieel niet veel wijzer en aangezien ik 'm niet op eigen terrein kan zetten loopt de wegenbelasting en verzekering wel door. Ik heb nog wel wat bruikbaar spul er uit gehaald dat naar een familielid met een V70 gaat. Ik vind het wel goed zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:12 schreef Charged het volgende:
[..]
Zonde...mits het uiterlijk en motorisch netjes was/is.
Goed voor een liefhebber.
Juiste keuze gemaakt dus,jammer van de V maar tenminste onderdelen donatie,goed zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Motorisch was ie niet jofel meer. De motor liep niet meer en is waarschijnlijk met spuug en pleisters door de opkoper "gerepareerd". Uiterlijk ook niet meer moeders mooiste. Ik heb een klein rekensommetje gemaakt (alleen materiaalkosten) en voor dat geld koop je een vergelijkbare V70 classic in zeer acceptabele staat en hou je nog geld over ook. Van verkoop word je financieel niet veel wijzer en aangezien ik 'm niet op eigen terrein kan zetten loopt de wegenbelasting en verzekering wel door. Ik heb nog wel wat bruikbaar spul er uit gehaald dat naar een familielid met een V70 gaat. Ik vind het wel goed zo.
Ghehe,ben steeds blijer met onze Dirk,was blij verrast met de V vandaag en de staat waar ie in was.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:22 schreef IrishBastard het volgende:
Achja, die overweging is tegenwoordig ook heel rendabel. Ze kosten gewoon geen hol meer
wie is dirk, je auto ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Ghehe,ben steeds blijer met onze Dirk,was blij verrast met de V vandaag en de staat waar ie in was.
Mooi zo, heb hem al weer een poos niet gesprokenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Ghehe,ben steeds blijer met onze Dirk,was blij verrast met de V vandaag en de staat waar ie in was.
Hehehe,nee,mijn reddende sleutelengel sinds ik geen werkruimte meer heb.quote:
Ik hem ook niet jammer genoeg,is topdrukte op het werk dus alles gaat via de vriendin,alleen telefonisch heb ik nog contact met Dirk gehad.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:56 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mooi zo, heb hem al weer een poos niet gesproken
Da's minder..weer...had je een nieuwe of gebruikte gemonteerd?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:40 schreef r8v2 het volgende:
Grr, weer de brandstofpomp naar de kloten .
Geef mij maar liever mechanische 240's .
Ja was wel grappig, ik had mezelf niet ingeschreven dus ik kon alleen even snel tussendoor een CO meting doen, maar sommigen lieten ook uitdeuken of een beurt e.d.quote:
Benzine of LPG?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:36 schreef Hyman het volgende:
Net bij zo'n sleuteldag geweest van volvokv bij serva in nijkerk. Ik liet mn amazon even testen of de CO waardes ook lager konden, alleen zag een van die mannen van Dries Bakkenes dat de naald die in mn carburateur zit teveel was uitgesleten waardoor ie standaard te rijk liep.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:52 schreef r8v2 het volgende:
Godnonde. Benodigheden om een 940 te starten:
- Stroom naar startmotor
- Stroom naar brandstofpomp
- Stroom naar injectoren
Vervelende is dat je aan het tempo van de startmotor niet kan horen of je accu het wel trekt.
Kortom, hele dag verneukt omdat mijn accu het begint te begeven. Stupid electronica. Met een bijna dooie accu krijg je een 240 nog aan de gang .
niet te hard werpen..vinden Volvo's ook niet leuk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:18 schreef r8v2 het volgende:
Hij startte weer prima met een beetje hulp van een andere accu. En daarna startte ie op eigen kracht ook weer. Ik had ergens over dat relais gelezen, maar ik weet niet zeker of dat ding bij LH2.4 voorkomt. Zal morgen nog eens een blik werpen.
als je startmotor goed rondgaat maar toch injectieproblemen inderdaad hier naar kijken. bij mij slaat hij al aan zodra je de sleutel aankijkt.. ook lh2.4quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:59 schreef Bart-Willem het volgende:
Werkt 'ie al? Anders moet je naar dat relais kijken dat aan je koelvloeistofreservoir hangt. Dat relaistje zorgt niet alleen voor ontstoring van de radio, maar is ook nog eens het relais van de injectorrails + injectors en dat weten veel mensen weer niet. Als dat relais stuk is zitten mensen vaak uren te zoeken wat het kan zijn en dan blijkt het zoiets simpels te zijn.
Die zit er bij LH2.4 ook gewoon op, de 740 had het probleem namelijk ook en daar ligt al een LH2.4-versie in.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:18 schreef r8v2 het volgende:
Hij startte weer prima met een beetje hulp van een andere accu. En daarna startte ie op eigen kracht ook weer. Ik had ergens over dat relais gelezen, maar ik weet niet zeker of dat ding bij LH2.4 voorkomt. Zal morgen nog eens een blik werpen.
Benzine. De naald die onderin de carburateur aan dat zuigerdingetje zit, dat buisje is een beetje uitgesleten. waardoor afstellen geen zin heeft en dus teveel benzine doorlaat.quote:
omdat ie niet gesmeerd wordt door de benzine oid?quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Dan mogen ze het wel beter vertellen, want bij gas-auto's zie je juist dat die naald flink afslijt dankzij LPG, ook al komt de LPG er net onder binnen. Kromme sproeierbuizen idem.
euro of 100 gok ik wel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:17 schreef slangpie het volgende:
Weet iemand wat een sleutel bijmaken gaat kosten? Gaat om een s40 uit 2007..
Vaak best duur ivm originele transponders e.d.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:17 schreef slangpie het volgende:
Weet iemand wat een sleutel bijmaken gaat kosten? Gaat om een s40 uit 2007..
Sowieso vind ik van de echt oude garde Volvo's de stations mooier. Amazon Station, 245, etc.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:05 schreef r8v2 het volgende:
Godver, dit ding is awesome:
[ afbeelding ]
Je kan een sproeierbuis + naald gewoon los kopen. Die dingen slijten op LPG harder wegens de hitte en inderdaad ook een stukje "smering".quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:22 schreef Hyman het volgende:
[..]
omdat ie niet gesmeerd wordt door de benzine oid?
Kan ik trouwens een revisie setje kopen voor die naald+dat buisje? of moet ik een hele nieuwe carburateur kopen?
Oja je hebt een latere, dan is zo'n weerstand van plaats veranderd inderdaad. Ook logisch, want aan een kvs-reservoir een stuk electronica hangen is vragen om problemen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:09 schreef r8v2 het volgende:
Of het moet zo zijn dat pre-1996 modellen het nog wel hebben, maar daarna niet meer.
Dat scheelt wel opzich. Koop ik dr gelijk wel wat nieuwe pakkingen bijquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:32 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je kan een sproeierbuis + naald gewoon los kopen. Die dingen slijten op LPG harder wegens de hitte en inderdaad ook een stukje "smering".
Bouwjaar is '99,beurt net gehad,verse bougie's (ngk bkr6etuc).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:58 schreef Bart-Willem het volgende:
De '96'ers G3-installaties van Vialle hadden het probleem dat de pomp in de tank kapot ging. Dure reparatie als je bijvoorbeeld een auto hebt die nog geen 2000 Euro meer waard is. Dat probleem heeft zich een paar jaar voorgedaan. Wijze tip: al naar de bougies gekeken?
nope,loopt ie heel mooi op.quote:
Ach, de mensen met twee rechterhanden kunnen dan soms voor weinig een leuke auto met wat werk kopenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:38 schreef r8v2 het volgende:
Triest eigenlijk, die weggooi cultuur in NL .
Hoest gegaan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 08:27 schreef powerflux het volgende:
Vandaag 'even' een koppakking vervangen bij een clublid. Ben benieuwd
Je S60, wat doe je?! Moet het een diesel of benzine gaan worden?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef Broertie het volgende:
[ afbeelding ]
Met spijt in het hart op zoek naar wat anders, een S40 deze keer, denk ik.....
Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...quote:Je S60, wat doe je?! Moet het een diesel of benzine gaan worden?
Dacht dat ik iets van een artikel in de werkbus had liggen daarover..zal morgen eens kijken..quote:Op maandag 4 november 2013 21:33 schreef jelfrikandel het volgende:
Jongens wie weet wat de totaal geproduceerde aantal van de 850R is? De echte 850R, dus niet de t5r. Dacht een half jaar bouwperiode maar ben de aantallen even kwijt...
Halve werd me geadviseerd door degene die de mijne in onderhoud heeft..na een paar maanden of aantal km's weer een halve..er zou teveel zooi mee kunnen komen met een hele wissel of flush waardoor het fout kan gaan.quote:Op zondag 3 november 2013 08:46 schreef powerflux het volgende:
Ging prima. Van start tot proefrit ongeveer 6 uurtjes bezig geweest. Niet gek als je weet dat al het warmdraaien, afkoelen en natrekken, kleppen stellen en rommelen met de carburateur in die tijd zit.
Gezondheid van een motor is behalve tests (compressietest stelt ook niks voor qua moeite) vooral luisteren naar geluidjes. Een behoorlijk loos antwoord, dat snap ik.
De automaat warmrijden, leeg laten lopen, uit laten druppelen en weer helemaal vullen kan al een heel verschil maken in souplesse en levensduur. Doe dus geen halve.
Ah vet! Dankjewelquote:Op maandag 4 november 2013 22:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Dacht dat ik iets van een artikel in de werkbus had liggen daarover..zal morgen eens kijken..
Auto afgestampt? En het is een Ford Volvo, dus ja .quote:Op maandag 4 november 2013 21:27 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Nou mijn V50 1.6D uit 2008 staat voor de zoveelste keer bij de garage.
Deze auto heb ik een half jaar geleden aangeschafd (Net iets minder dan een half jaar geleden) inclusief bovaq garantie alleen is hij ondertussen al tig keer bij de garage geweest.
Tussenstand:
KM-stand nu is 140.000.
CD-speler
EGR-Klep
Een of ander olie klepje?!
Roetfilter
Distributieriem + rollers
Krukaspoelie
En nu staat ie weer bij de garage, als ik vol gas van zn 1 naar zn 2 en dan bij 4k toeren in de 2e versnelling stopte de auto ermee.
Dan had hij zoiets van nu moet je zelf maar lopen. Dus ik ben benieuwd wat het deze keer is. Tevens ging hij steeds in de veilige modus van 3.000 toeren max. Erg vervelend, ohja en de turbo pers slang was er af geklapt, hoop geblaas onder de motor kap gelijk auto aan de kant gezet afgelopen zaterdag dus heb ik mooi op de ANWB mogen wachten. En zit m'n motor blok onder de olie door die turbo pers slang, dus dat is lekker stinken!
Agh misschien is dit het laatste euveltje.. ik hoop het.
Beetje olie aan de veer smeren? .quote:Op maandag 4 november 2013 20:47 schreef LethalNinja het volgende:
Net reed ik van Stadskanaal terug naar Groningen, op een kwartier van bestemming verwijderd merkte ik dat mijn rempedaal piepende geluidjes maakte tijdens het intrappen ervan. Hiervoor nooit gehad. Iemand een idee wat dit is? Of ik mij zorgen moet maken? Notabene vorige week maandag een grote beurt gehad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850_Rquote:Op maandag 4 november 2013 21:33 schreef jelfrikandel het volgende:
Jongens wie weet wat de totaal geproduceerde aantal van de 850R is? De echte 850R, dus niet de t5r. Dacht een half jaar bouwperiode maar ben de aantallen even kwijt...
Wat houdt dat in, hoe moet dat?Wat moet ik daarvoor halen en waar?quote:
Nee, deze 1.6D is er een van PSA motoren. Dat is volgens mij Peugot en Citroen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:30 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Auto afgestampt? En het is een Ford Volvo, dus ja .
Ah tussen de 5en 7duizend dus, vrij exclusief nog eigenlijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:33 schreef r8v2 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850#850_R
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:24 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Nee, deze 1.6D is er een van PSA motoren. Dat is volgens mij Peugot en Citroen.
Maar je hebt gelijkt, ik kam er achteraf pas achter dat dit een drama motorblok is.
Is het verstandig om hier mee door te blijven rijden of ben ik beter af om hem in te ruilen voor wat anders?
Niet op het rempedaal, maar de veer die eraan zit. Of misschien is het wel de plunjer die door het schutbord gaat.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:31 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Net wat WD4 oid op het rempedaal gespoten maar dat heeft niks geholpen helaas.
Zou je me daar concrete aanwijzingen voor willen geven? Hoe / waar is die veer? Is het schutbord gewoon datgene tussen mijn voeten en het motorcompartiment? (en ja ik ben ondertussen ook flink aan 't googl'n)quote:
Dat kan lager .quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:20 schreef Bassen het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij een foto van mijn brick.
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.quote:
E zit die veer aan de bestuuderskant van het schutbord of aan de andere kant? Kan het alleen een veer zijn dat het pedaal terugduwt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:23 schreef r8v2 het volgende:
Plaatjes googlen is een beetje lastig, maar er zit basicly maar 1 veer aan je rempedaal. Die uiteraard het pedaal terugduwt wanneer je je voet erafhaalt. En schutbord is inderdaad het stuk metaal tussen je knieen en het motorcompartiment.
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? .quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:02 schreef Bassen het volgende:
[..]
Dat gaat die ook, is al verlaagt dmv andere veren. Maar moet nu coilovers maken, maar dan wil ik eerst de juiste velgen hebben.
Jawelquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:02 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ah, de correcte manier. Netjes. Gokje, TB member? .
Kan toch ook gewoon een los klemmetje zijn geweest? ..quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dusquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:54 schreef r8v2 het volgende:
Als je een turboslang eraf weet te rammen van een auto uit 2008 boeit het denk ik niet zoveel welke auto je rijdt, kapot gaat ie toch wel .
Nou ik heb mn v50 in ieder geval weer terug, turbo slang was gewoon los gekomen door slecht klemmetje.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:22 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Jij kent de 1.6d van PSA nog niet dus
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.quote:Op maandag 4 november 2013 16:48 schreef Broertie het volgende:
[..]
Een benzine, automaat en full options, reden voor een stapje terug is dat een S60 wel wat érg groot is voor met zijn tweetjes. Neemt niet weg dat 'ie ontzettend lekker rijdt...
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.quote:Op woensdag 6 november 2013 07:51 schreef IrishBastard het volgende:
Daarom dus nooit zo'n gemaximaliseerd blok rijden
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.quote:Op woensdag 6 november 2013 03:32 schreef Drommelsch85 het volgende:
Wie weet of de vierkante US spec koplampen te monteren zijn in een 87' (EU) 240, al dan niet met het meteen vervangen van de grille?
[ afbeelding ]
OK. Het front snap ik, maar waarom de schermen? Andere knippers?quote:Op woensdag 6 november 2013 13:16 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nope. Moet eentje voor '80 zijn. Tenzij je het complete front + schermen vervangt.
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.quote:Op woensdag 6 november 2013 08:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vooral qua kosten, neem ik aan? Het is wel een dure bak ja.
[..]
Klopt, dat is gewoon altijd net niet. Hoewel ik het onderhoud van tijgerbroodje tot nu toe niet spannend vind.
EGR-klep, roetfilter, distributieset, krukaspoelie en een turboslang. Die EGR is niet gek bij deze tellerstand, roetfilter is wel wat vroeg. Distributie hoort er gewoon bij. Krukaspoelie weet ik niet. En een turboslang is gewoon wat slordig. Niet ideaal natuurlijk, maar het is ook niet alsof het een dramabak is. Hoe lang heb je 'm al, Tijgerbrood? Of liever, hoeveel km's heb je ermee gereden?
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:33 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Ik heb hem nu een half jaar met ongeveer 15.000 km zelf mee gereden, op de auto staat natuurlijk 139.000 km.. distributie riem hoeft pas bij 260.000 volgens het boekje?! Dus dat is niet vrij standaard. Maar ik heb nog nooit een auto gehad waar ik zo vaak mee naar de garage ben geweest als deze, mijn 1.9D S40 uit 2004 deed het een stuk beter, eigenlijk nooit wat mee gehad, zelfde met mijn 440 uit 91'.
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangenquote:Op woensdag 6 november 2013 19:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien net op het verkeerde moment gekocht?
Ik schrik wel van dat interval, dat wist ik helemaal niet. Roetfilter is ook iets dat meestal pas boven 200k komt. Weet je zeker dat de kmstand klopt?
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje .quote:Op woensdag 6 november 2013 19:42 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Roetfilter is meestal op de 130/120 volgens mij, dus die is gewoon niet gedaan. Distributie riem maakte een slippend geluidje, ik vond dat irritant dus hebben ze voor mij vervangen
Ik vind alleen dat mijn auto nog wel wat stottert als ik het gas open trek op wat hogere toeren.. maar ik moet er maar mee leven denk ik. Tis niet meer zoals vroeger. En maar gewoon rustig gaan rijden.
quote:Op woensdag 6 november 2013 20:10 schreef r8v2 het volgende:
Dude. Het is een (turbo)diesel. Hoge toeren heb je totaal niets aan. Ik weet zeker dat als ik die auto vanaf 2008 had gereden er nog niets vervangen had moeten worden, buiten misschien een luchtfiltertje .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |