Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een vraagje van een 'beginner':
Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.
Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.
De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.
Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.
•
Bedankt voor je reactie.quote:Op donderdag 28 januari 2016 11:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.quote:Op donderdag 28 januari 2016 01:53 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
In tegenstelling tot bovenstaande, af en toe zet men een Schiphol medewerkster in welke na de business klasse check in van KLM passagiers controleert op status... Die medewerkster staat er niet altijd, maar uiteraard vooral op drukke momenten van de dag.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?quote:Op zondag 25 september 2016 10:14 schreef XL het volgende:
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
iquote:Op zondag 25 september 2016 10:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de puntenquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:12 schreef static het volgende:
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste.
Dan kan je voor de legs gaan. 4 retourtjes met een overstap en je hebt al een silver card. Niet dat je er veel aan hebt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Met punten is het tegenwoordig slecht verdienen. Met legs lukt het nog wel want daar wordt in cattle class geen onderscheid naar tarief gemaakt.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.quote:Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Blik het volgende:
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
Ik moest vandaag naar London, en de priority security was rond 17:00 in ieder geval erg rustig. Maar ik vond sowieso de hele intercontinentale terminal erg rustig vandaag, niet te vergelijken met het Schengen gedeelte.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
In welk opzicht?quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.quote:
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor.quote:Op maandag 17 oktober 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.
(en bijna nou gold).
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor.
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.
En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)quote:Op maandag 17 oktober 2016 23:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |