abonnement Unibet Coolblue
pi_159461180
Even een vraagje van een 'beginner':

Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.

Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.

De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.

Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.

  donderdag 28 januari 2016 @ 11:22:56 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_159461425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:08 schreef WeCanDoIt het volgende:
Even een vraagje van een 'beginner':

Ik heb sinds kort een milesaccount bij KLM (Flying Blue). Ik reis echter zo'n 3x per jaar maar met vliegtuig en dan voornamelijk via transavia of andere goedkope maatschappijen.

Is het de moeite waard om ergens te sparen voor punten? Het hoeven voor mij niet veel punten te zijn, maar een keer een leuke korting op een vlucht is al voldoende.

De reden dat ik een Flying Blue account heb, is dat je bij tripadvisor hier ook punten mee spaart en hier ben ik nog wel eens actief mee bezig.

Nu is mijn vraag: Welke milesaccount zijn handig voor een beginner? Ik vlieg bijvoorbeeld vaak in de zomer naar een Egypte/Turkije/Spanje en dan vlieg ik niet met een Flying Blue partner.


Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
pi_159462271
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:22 schreef Blik het volgende:

[..]

Korting zul je niet snel krijgen als je zo weinig vliegt, daar heb je toch wel een significante hoeveelheid miles voor nodig. Je kunt echter wel korting krijgen of producten gratis krijgen via de flying blue shop.
Bedankt voor je reactie.

Ja of korting op hotels is ook mogelijk, weet niet of dat veel punten kost.
Ik snap nog niet helemaal hoe je vluchten die je de afgelopen 6 maanden hebt gemaakt kunt claimen. Ik ben namelijk naar Manchester gevlogen met Transavia maar toen was ik nog geen Member.

En ik heb in maart ook iets voor Madrid staan via Transavia maar deze is geboekt maar toen was ik geen member. Kan ik deze punten alsnog opvragen? En zo ja, hoe?
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:06:22 #154
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462302
Volgens mij krijg je bij Transavia alleen in hogere boekingsklasses miles. Dus vergeet het maar bij de goedkoopste.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159462392
Hier was ik inderdaad al bang voor. Ik ben een student en vind het leuk om zulke punten te sparen. Iemand een andere suggestie (in plaats van Flying Blue)?
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:12:15 #156
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159462441
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 31 januari 2016 @ 19:52:49 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159551012
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:53 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik nu echt dat de security priority lane voor FB silver is afgeschaft? Ratten! Maar hoe doen ze dat dan bij de check-in? Want daar kun je nog altijd in terminal 2 bij KLM business class inchecken en zo doorlopen, roltrap naar boven, of is dat nu ook aangepast dan?
Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.

Je mag overigens nog wel via de loopbrug, maar die is alleen maandag tot en met vrijdag open, die bespaard op zich veel tijd als je op drukke tijden vliegt.
Bij het niet Schengen zit de bottleneck niet specifiek bij de beveiligingscontrole, maar de Marechaussee blinkt niet uit in bezetting van de paspoortcontrolepunten om het mild te zeggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:27:41 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159783632
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je buiten Schengen vliegt, dan kan je inderdaad nog gewoon doorlopen, want Silver betekent nog wel dat je gebruik mag maken van Business Class check in (dat mag ook voor Schengen vluchten, maar dan moet je dus alsnog naar de Schengen security). En het gebruik mogen maken van Business Class check in is een minimale voorwaarde van Skyteam, silver priority toegang tot beveiliging was een extraatje op Schiphol.

In tegenstelling tot bovenstaande, af en toe zet men een Schiphol medewerkster in welke na de business klasse check in van KLM passagiers controleert op status... Die medewerkster staat er niet altijd, maar uiteraard vooral op drukke momenten van de dag.

Het is overigens Schiphol haar goed recht om de aanpassing van KLM, (wat voor KLM ongetwijfeld een kostenbesparing is), ook daadwerkelijk af te dwingen door eigen personeel in te zetten.
Wat Schiphol echter beter kan doen is in plaats van 3 controlepunten boven de KLM incheck balies bij Niet Schengen en 7 daadwerkelijk bemande controlepunten bij Schengen ze allemaal te openen.
Want zonder dat het extreem druk is creëer je wel wachtrijen tussen de 20-30 minuten en dat is niet nodig, en ik snap ook wel dat men op deze manier probeert om het eigen privium wat interessanter te maken, een luchthaven wil ook wat verdienen maar uiteindelijk is een luchthaven er om efficiënt passagiers af te handelen, niet om eigen verdienmodellen te realiseren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165546898
Mocht er nog iemand Oneworld punten nodig hebben (tier run / mileage run), of goedkoop een keer business class willen vliegen naar de VS: Er loopt momenteel een actietarief met goedkope Business Class tickets van Europa naar de VS.

Boeken met vertrek tussen 10 februari – 15 april 2017, minimum verblijf 1 nacht NY/Chicago/St.Thomas (Maagdeneilanden) za-zo

Het leuke is dat de "iconische" BA1 vlucht (vroeger per Concorde, nu per A318 van LCY naar JFK met alleen 32 business class stoelen) ook gekozen kan worden.

Voorbeelden:
AMS-LCY-JFK-CLT-ORD-MIA-LHR-AMS ¤1031

RTM-LCY-JFK-DCA-ORD-YYZ-LHR-RTM ¤946

RTM-LCY,LHR-BOS-ORD-DCA-JFK-LCY-RTM ¤933

RTM-LCY,LHR-HEL-ORD-BOS-JFK-LCY-RTM ¤940

AMS-LCY-JFK-MIA-STT-PHL-AMS ¤1081

AMS-LCY-JFK-ORD-DCA,IAD-LHR-AMS ¤1018

De laatste ga ik zelf doen, vanwege de bijzondere vlucht BA1 LCY-JFK, en IAD-LHR in de A380 van British Airways (A380 stond nog op de Bucket List).

Itinerary:


Door met Google Flight te spelen of met de ITA Matrix zijn veel combinaties mogelijk. Ook zoiets als dit (680 BA-tierpunten :P )

  zondag 25 september 2016 @ 10:14:43 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165548815
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 25 september 2016 @ 10:39:21 #161
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165549175
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2016 10:14 schreef XL het volgende:
Goede prijs. BA business class is wel matig, in vergelijking tot 600 euro economy vluchten wel de meerprijs waard. Zou dit boeken als ik het nodig had.
Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 25 september 2016 @ 12:26:25 #162
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165550934
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 10:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nu beperkt mijn ervaring in longhaul business class zich slechts tot KLM, Air France, BA, Delta, Emirates en Singapore Airlines, maar dan wel regelmatig. Maar ik zie, met uitzondering van de lounges, eigenlijk geen verschil, behalve dan Delta in een 767 zonder flatbeds. Dus wat is er dan zo matig bij BA?
i

8 stoelen breed, economy eten op porselein, grote cabines, weinig privacy op de stoelen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 17 oktober 2016 @ 14:59:48 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_166012946
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
pi_166019936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:12 schreef static het volgende:
Met een paar vluchten per jaar kom je niet ver ben ik bang, helemaal niet de goedkoopste.
viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 20:11:32 #165
45833 crew  Fogel
pi_166019961
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Dan kan je voor de legs gaan. 4 retourtjes met een overstap en je hebt al een silver card. Niet dat je er veel aan hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 17 oktober 2016 @ 20:12:30 #166
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166019984
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 20:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

viel me laatst ook op, had een vrij goedkoop ticket met klm, kreeg ik maar 25% van de punten :')
Met punten is het tegenwoordig slecht verdienen. Met legs lukt het nog wel want daar wordt in cattle class geen onderscheid naar tarief gemaakt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:39:16 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_166025831
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 14:59 schreef Blik het volgende:
Voor de frequent flyers, per vandaag is de loopbrug vanaf P2 gesloten. Erg jammer moet ik zeggen
Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 17 oktober 2016 @ 22:44:26 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_166026072
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:39 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat helpt niet mee. Al is het voor een goed doel, een nieuwe tijdelijke terminal met nog wat extra security filters voor de passagiers.
Dat is nodig ook, ik kan gelukkig via de priority security, maar I-SEC moet kennelijk geld besparen en blinkt niet uit in bezetting van de poortjes, misschien dat er door het openen van het nieuwe filter wat meer geld beschikbaar komt voor de bezetting daarvan, en 2 filters voor Schengen vluchten zal e.e.a. normaliter wat beter verdelen.
Ik moest vandaag naar London, en de priority security was rond 17:00 in ieder geval erg rustig. Maar ik vond sowieso de hele intercontinentale terminal erg rustig vandaag, niet te vergelijken met het Schengen gedeelte.
pi_166026243
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 22:48:53 #170
45833 crew  Fogel
pi_166026263
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:
Toch ook maar even volgen hier, vind het persoonlijk een fascinerend gebied.
In welk opzicht?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166026579
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

In welk opzicht?
vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.

(en bijna nou gold).
  maandag 17 oktober 2016 @ 23:00:13 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_166026664
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 22:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

vluchten uitzoeken puur om punten te scoren, vliegen om het vliegen en daarmee nog meer kunnen vliegen.

(en bijna nou gold).
Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_166026752
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo'n Privium kaartje is goedkoper hoor. ;)
vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.

En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes :')
  Moderator maandag 17 oktober 2016 @ 23:07:33 #174
45833 crew  Fogel
pi_166026915
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

vast een soort mentale afwijking, maar als ik voor een paar euro ergens heen kan word ik meteen enthousiast.

En toen ontdekte ik aegean met hun rare enkeltjes :')
Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166027270
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Aegean is binnen Eurobonus wel de shortcut naar gold.
Ik vind het allemaal maar teveel moeite. Maar da's vooral omdat ik toch eigenlijk wel altijd "voor het gordijn" zit en die gold voordelen zoals lounge en priority lanes enzo toch al heb als deel van mijn ticket.
Na een aantal jaar gold bij KLM zit nu al een paar jaar net onder gold (en heb dus silver) bij SAS, maar dat maakt me weinig uit. Met een milage run zou ik gold kunnen halen, maar waarom zou ik?
Onder de 500 euro kan je wel gold halen als je het een beetje leuk kiest. Maar ik vlieg vooral voor de lol. Woensdag naar Brno, donderdag vanuit bratislava weer naar huis (met ryanair en wizz, granted)

Maar het hele uitzoeken, het bekijken van de kaart waar je nog niet bent geweest, je trip plannen, heerlijk _O_

Dan het inchecken, je tas pakken, naar het vliegveld (al een beetje dagdromen), security, wachten, boarden, opstijgen, beetje uit het raam kijken, landen, op een vreemde plek rondlopen. Biertje drinken, ouwehoeren in de kroeg en al weer balen dat je maar zo kort hier blijft. Dan weer datzelfde proces richting huis. En achteraf een fotoboekje maken natuurlijk.

Aangezien ik economy vlieg, wil ik juist wel zo'n kaart. Al helemaal omdat ik altijd notair laat ben O-) En bij vertraging oid niet op de grond hoeven zitten zou ook wel relaxt zijn :P En aangezien ik niet de optie heb om in buss naar hong kong te vliegen, moet ik het allemaal wel goed uitplannen als ik die kaart wil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')