TR maken of in het feedback topic van TRV de vraag stellen of ze hem kunnen reeksen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:33 schreef jaco het volgende:
Moderator: ik kon dit topic niet in de bestaande reeks plaatsen, omdat er twee #4 versies zijn en een daarvan nog niet gesloten is. Hopelijk kan dit topic alsnog in de reeks worden geplaatst.
Heb hem gereekst met diegene die net gesloten is. Dit lijkt mij de meest actieve (kan de andere niet zo snel terugvinden)quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:33 schreef jaco het volgende:
Moderator: ik kon dit topic niet in de bestaande reeks plaatsen, omdat er twee #4 versies zijn en een daarvan nog niet gesloten is. Hopelijk kan dit topic alsnog in de reeks worden geplaatst.
Bij Air Berlin wordt je inderdaad erg snel silver. Ik ben dat ook nog steeds. Deze maatschappij functioneert echter voor het grootste deel als een low cost carrier. Er is vaak geen business class, geen aparte check-in/drop-off en geen lounge aanwezig. Als enige voordeel van status blijft dan over: versneld sparen voor award flights.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:21 schreef XL het volgende:
[..]
Bij Air Berlin wordt je zilver met 24, dat is bijna niks... maar toch wat...
Business drop off en security check priority is alles wat je als silver bij Air Berlin hebt. Je bent echter ook sneller gold. Ik ben het afgelopen week geworden op basis van 1 retourtje naar Melbourne in Business en wat enkeltjes naar München die nog stonden. Het is interessanter dan niks krijgen met 24 vluchten bij M&M (waar de oorspronkelijke vraag over ging)quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Bij Air Berlin wordt je inderdaad erg snel silver. Ik ben dat ook nog steeds. Deze maatschappij functioneert echter voor het grootste deel als een low cost carrier. Er is vaak geen business class, geen aparte check-in/drop-off en geen lounge aanwezig. Als enige voordeel van status blijft dan over: versneld sparen voor award flights.
Het kan zijn dat dit na hun reorganisatie en toetreding tot OneWorld anders is geregeld. Maar ik zou even goed nagaan of je iets aan status bij Air Berlin hebt.
Dan ben je gold bij Air Berlin, maar er zijn nog steeds geen lounges en priority boarding.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:30 schreef XL het volgende:
[..]
Business drop off en security check priority is alles wat je als silver bij Air Berlin hebt. Je bent echter ook sneller gold. Ik ben het afgelopen week geworden op basis van 1 retourtje naar Melbourne in Business en wat enkeltjes naar München die nog stonden. Het is interessanter dan niks krijgen met 24 vluchten bij M&M (waar de oorspronkelijke vraag over ging)
Als AB Gold mag je gewoon de OneWorld lounges binnen als je op een OneWorld vlucht onderweg bent. Bovendien heeft AB steeds meer lounges zelf. Bij AB zijn de award miles kut, maar ja... Met 24 vluchten per jaar bij M&M spaar je nog geen 20.000 miles... Uitgaande van europese retourtjes... Je hebt mazzel met 500 miles per vlucht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:34 schreef jaco het volgende:
[..]
Dan ben je gold bij Air Berlin, maar er zijn nog steeds geen lounges en priority boarding.
Bij M&M krijg je wel degelijk wat: je spaart voor award miles ook al bereik je nooit een hoger level.
De vraagsteller moet daarom imho nagaan waar hij het snelste award miles spaart en waar hij deze nuttig kan besteden.
Het ligt eraan of die vouchers een beetje bruikbaar zijn, of dat die weer enkel te gebruiken zijn voor trips op volle prijzen, etc etc. En die 25,000 punten zijn bij KLM vrij weinig waard natuurlijk.quote:Op zondag 22 september 2013 12:31 schreef HomoSaabiens het volgende:
Er is nu een aanbieding om een AMEX Gold kaart te nemen via Flying Blue, waarbij je 25.000 kado krijgt. Jaar lidmaatschap kost 170 EUR. Naast de miles krijg je een KLM voucher van 50 EUR plus een Hertz voucher van 30. Aanbieding loopt t/m eind oktober.
Lijkt mij een prima deal, of zie ik dat verkeerd?
Dit dus. En het is wachten op het moment dat het alleen gratis is voor silver of hoger.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:13 schreef Bajskorv het volgende:
Gratis bagage zou standaard moeten zijn natuurlijk...
Knap werk, ik moet nog strijden om de 600 voor Silver-renewal te halen dit jaar.quote:Op woensdag 20 november 2013 11:23 schreef Bajskorv het volgende:
Eindelijk. Begin december haal ik de 5000 tier points bij BA, en word ik dus de happy, nerdy eigenaar van een Concorde Room Card. Altijd toegang tot de Concorde Room, feest.
Jazeker, ik zit op 1530 TP in de afgelopen 5 jaar waarvan de laatste 2 jaar rond de 600 (zo kwam in aan Silver). Om aan 5000 TP te komen moet je haast wel een paar keer F long-distance hebben gevlogen kan me niet inbeelden dat je dat met CE retourtjes haaltquote:Op woensdag 20 november 2013 11:52 schreef Bajskorv het volgende:
Net geen 15,000 geloof ik. Duurt helaas nog even, zo'n lifetime Gold is een fijne om te halen.
Ik vlieg tussen de 40 en de 70 sectors op jaarbasis (gemiddeld zo'n 70.000km) maar 95% zijn Europese vluchten in economy. De overige 5% is vakantie en vaak 1 lange trip intercontinentaal.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:48 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vlieg inderdaad vrij regelmatig longhaul first of business, dat tikt nogal aan. Daarnaast tientallen vluchtjes business binnen Europa. Op welk adres heb je jezelf geregistreerd? NL of UK scheelt ook behoorlijk qua punten die je nodig hebt voor de verschillende tiers.
Nope 600 per jaar en dat blijft zo. Bovendien heb ik nog wat meer gelezen over "eurocheaten" en het kan niet als je een BA AMEX kaart hebt en ook niet met een HHA (HouseHold Account) en ik heb beide.quote:Op woensdag 20 november 2013 14:38 schreef Bajskorv het volgende:
Maar als je het nu nog omzet heb je wellicht wel direct een hogere status. En een hogere status houden vereist minder punten dan er eentje krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |