abonnement Unibet Coolblue
pi_130453605
Vorige delen
TRV / Stockholm
TRV / Stockholm #2
TRV / Stockholm #3
TRV / Stockholm #4



Stockholm is één van de mooiste steden in Europa waar je met gemak een weekendje kunt verblijven.

Wat is er zoal te doen?
Je kunt natuurlijk naar de oude stad (Gamla Stan), genieten van het nachtleven, op bezoek bij een gezonken boot in het Vasamuseum, genieten van het goede eten, of naar Skansen. Niet te missen is natuurlijk ook het ABBA-altaar.

Waar je dat altaar kunt vinden? In het Muziekmuseum. Zit naast het militair museum. Toen ik in mei 2006 daar was, kon je gratis naar binnen.

Ook een must is een bezoek aan de worstenkoning van Stockholm die met zijn kot op de Karlbergsvägen staat. Verwacht echter geen vriendelijke bediening. Hij gaat alleen open wanneer hij er zin in heeft en je krijgt de worst alleen zoals hij vindt dat deze gegeten moet worden. Dus hij bepaalt de saus en dergelijke.

Na het nachtleven is het traditie om je te laven aan een Tunnbrödsrulle met alles erop en eraan. Een soort hotdog met sla, garnalensalade en nog veel meer. Goed voor de calorieën.

Een tipje. Bij sommige musea kan je gewoon je Nederlandse studentenpas gebruiken voor de studentenkorting. Bij het koninklijk paleis kon het dus namelijk wel.

Vliegen naar Stockholm
Goedkoopst kun je er komen met Ryanair dat vliegt op Skavsta Airport. Daarvandaan is het nog best een eind reizen, 1,20 uur.

Makkelijkst kun je er komen met een vlucht naar Arlanda Airport en daarvandaan de Arlanda Express-trein die je binnen 20 minuten afzet in het centrum van Stockholm.

Handige links
Lokaal nieuws
Nightlife kalender
Spotted by Locals

[ Bericht 15% gewijzigd door larsico op 25-08-2013 19:51:57 ]
pi_130454299
Meldt
pi_130454530
Gisteren gegeten bij Bar Cultur op Österlånggatan. Absolute aanrader, met een fijne terras en heerlijke gerechten!

http://culturbar.se/culturwebb/index.html
pi_130457819
Nog geen reeks? Dan maar een mooi plaatje van Stockholms Skärgård als tvp :)

And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130458036
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nog geen reeks? Dan maar een mooi plaatje van Stockholms Skärgård als tvp :)

[ afbeelding ]
Zou eigenlijk wel tijd worden voor een reeks he ;)
pi_130458597
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nog geen reeks? Dan maar een mooi plaatje van Stockholms Skärgård als tvp :)

[ afbeelding ]
reeks
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_130459957
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:20 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De Arlanda Express doet er 20 minuten over, maar die kost niet "iets meer", eerder het drievoudige (wellicht het duurste "reguliere" OV dat ik ken). Tegenwoordig heeft SL zelf echter ook een directe connectie met Arlanda (pendeltåg), al betaal je dan wel een toeslag wanneer je van of naar de luchthaven reist en je bent 40 minuten onderweg vanwege de tussenstops. Wanneer je niet direct vanaf de luchthaven naar Stockholm reist, maar vanaf het nabijgelegen station Märsta (bustrip van een kwartiertje) dan betaal je die toeslag niet. Sterker nog, wanneer je toch al van plan bent om een kaart voor het OV in Stockholm (1 dag / 3 dagen / 7 dagen) te kopen, dan kun je die kaart al op Arlanda kopen om zo gratis te reizen (via Märsta) naar Stockholm. Ja, je moet overstappen en je bent een uur onderweg, maar toch een goede budgettip vind ik zo ;)
Voor iemand die nog nooit op Arlanda is geweest, denk je het wel vrij goed te weten ;)

Maar goed, ik weet precies wat die trein kost, jarenlang elk weekend die kant op geweest. De prijs varieert echter enorm per seizoen. In de zomer betaal je bijvoorbeeld maar 280 SEK voor 2 personen, dus dan scheelt het nog maar 40 SEK.

Verder goeie tip voor de budget reizigers ^O^
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 25 augustus 2013 @ 22:15:14 #8
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_130460491
Bus naar Märsta en dan de trein naar Stockholm Centraal is inderdaad echt ideaal als je vaak op Stockholm reist. Zelf kom ik er ongeveer een keer of 5/6 per jaar op aan, scheelt toch bijna 100 euro per jaar :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_130461217
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 21:37 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

reeks
^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130462328
Nog niet zo lang geleden kon je Märsta Station 's avonds beter niet bezoeken, maar misschien is het beter geworden tegenwoordig.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_130463732
Oh leuk! Ga volgende week via Kiel (boot naar gotheburg) daarna door met auto richting Stockholm! Ga de oude topics dus maar eens doorlezen!
pi_130473019
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 22:05 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Voor iemand die nog nooit op Arlanda is geweest, denk je het wel vrij goed te weten ;)

Maar goed, ik weet precies wat die trein kost, jarenlang elk weekend die kant op geweest. De prijs varieert echter enorm per seizoen. In de zomer betaal je bijvoorbeeld maar 280 SEK voor 2 personen, dus dan scheelt het nog maar 40 SEK.
True, ik liet me even gaan :@

Maar dat zijn speciale acties voor de Arlanda Express? Want als ik kijk om een ticket te kopen, dan kom ik steeds uit op die 260 SEK / 490 SEK.
pi_130473231
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:46 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

True, ik liet me even gaan :@

Maar dat zijn speciale acties voor de Arlanda Express? Want als ik kijk om een ticket te kopen, dan kom ik steeds uit op die 260 SEK / 490 SEK.
Ja, dat zijn speciale acties (die ze vaak hebben). Deze geldt bijvoorbeeld bijna de hele zomer, tot 1 september.

Tevens betaal je altijd als 18-25 jarige maar 50%, dus 130 SEK voor een enkeltje (hetzelfde geldt voor studenten trouwens).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130475625
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:55 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ja, dat zijn speciale acties (die ze vaak hebben). Deze geldt bijvoorbeeld bijna de hele zomer, tot 1 september.

Tevens betaal je altijd als 18-25 jarige maar 50%, dus 130 SEK voor een enkeltje (hetzelfde geldt voor studenten trouwens).
de trein naar Uppsala is nu nog duurder geworden. Was vroeger 130 SEK, nu 160 SEK. Bus is 110 SEK. Ik vind het zo pokke duur...

Als 1 van ons vliegt gaan we tegenwoordig altijd met de auto. Zelfs als we samen vliegen kan het voordeliger zijn om de auto op arlanda te parkeren..
pi_130907295
Hoi,

Ik had met een paar vrienden het idee om een stedentripje te boeken voor een lang weekend. Is stockholm een leuke bestemming en goedkoop?

En is ryanair+hostel een goed plan? Waar kan ik hiervoor de beste aanbiedingen vinden?
Leuke bezienswaardigheden en tips voor eten en andere tips enz?

Sorry voor de vragen, ben nogal newb in het regelen van vakanties.
pi_130974788
Woensdag weer naar Stockholm, heb ik precies alle mooie dagen gemist! :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:57 schreef mtorc1 het volgende:
Hoi,

Ik had met een paar vrienden het idee om een stedentripje te boeken voor een lang weekend. Is stockholm een leuke bestemming en goedkoop?
Ja en nee.

quote:
En is ryanair+hostel een goed plan? Waar kan ik hiervoor de beste aanbiedingen vinden?
Leuke bezienswaardigheden en tips voor eten en andere tips enz?

Sorry voor de vragen, ben nogal newb in het regelen van vakanties.
Als je goedkoop uit wil zijn wel. Ryanair: www.ryanair.com , hostels: www.hotelscombined.com

Leuke bezienswaardigheden: Tripadvisor, Google enz.
pi_130976269
Waarom niet leuk? En heb je dan betere suggesties? WIj zijn een kleine groep jongens van begin 20.
pi_130976527
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 02:32 schreef mtorc1 het volgende:
Waarom niet leuk? En heb je dan betere suggesties? WIj zijn een kleine groep jongens van begin 20.
Ik denk dat ItaloDancer met 'nee' bedoelde dat Stockholm niet goedkoop is.
pi_130978771
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 02:32 schreef mtorc1 het volgende:
Waarom niet leuk? En heb je dan betere suggesties? WIj zijn een kleine groep jongens van begin 20.
Inderdaad wel erg leuk, niet goedkoop. En met een groep jongens wellicht wat lastig om sommige clubs binnen te komen, als je dat van plan was. Kan altijd opgelost worden door met wat Zweedse dames aan te pappen en van tevoren gastenlijsten te regelen natuurlijk. Maar goed, qua kosten tikt het verder allemaal erg snel aan, dus als je op een budget zit, kun je beter elders heen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_130979023
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 05:44 schreef larsico het volgende:

[..]

Ik denk dat ItaloDancer met 'nee' bedoelde dat Stockholm niet goedkoop is.
Dit uiteraard :Y
Stockholm is fantastisch, maar niet goedkoop. Je kunt het wel proberen zo goedkoop mogelijk te maken.
pi_131877871
Is het een probleem als je een creditcard van iemand anders gebruikt bij het boeken van een hotel? Of zou je telefonisch kunnen reserveren en ter plekke kunnen betalen?
pi_132976207
Iemand nog tips voor iemand die al 3 keer naar Stockholm is geweest? Ik heb zelf een aantal dingen die ik graag (nog een keer) wil zien, maar ben ook op zoek naar wat onbekendere dingen. Met name op kunst- cultuur- (pop)muziekgebied.
pi_132979007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:18 schreef angelfish het volgende:
Iemand nog tips voor iemand die al 3 keer naar Stockholm is geweest? Ik heb zelf een aantal dingen die ik graag (nog een keer) wil zien, maar ben ook op zoek naar wat onbekendere dingen. Met name op kunst- cultuur- (pop)muziekgebied.
Wel eens in het fotografiska geweest? Op bepaalde dagen is daar na sluitingstijd live-muziek en mogelijkheid tot eten.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_132979979
Die stond inderdaad al op m'n lijstje, Vorig jaar een supermooie expo gezien van La Chapelle en ik wil graag terug. Fijne plek vind ik. En naar dat soort dingen ben ik dus precies op zoek. :-)
pi_132983532
Artipelag in Värmdo kan ik mij altijd zeer vermaken, buiten het feit dat de omgeving van de kunsthal ontzettend mooi is.

http://www.artipelag.se/en/visit-artipelag
pi_133013531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 22:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Artipelag in Värmdo kan ik mij altijd zeer vermaken, buiten het feit dat de omgeving van de kunsthal ontzettend mooi is.

http://www.artipelag.se/en/visit-artipelag
Gaaf. Die gaat op de lijst.

Meer van dat!
pi_133088696
Nou ben ik over 2 weken een week vrij en had het idee om misschien een paar dagen naar Stockholm te gaan.

Aangezien me vrienden/familie geen tijd hebben leek het me wel leuk om in mijn eentje te gaan alleen heb ik nog nooit zoiets gedaan en vroeg mij af of dit wel leuk is.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
pi_133089994
Nooit gedaan, maar ik vermaak mezelf wel makkelijk in mijn eentje en zou in Stockholm geen probleem hebben. Wat zijn een beetje je wensen?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133091846
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:10 schreef Bajskorv het volgende:
Nooit gedaan, maar ik vermaak mezelf wel makkelijk in mijn eentje en zou in Stockholm geen probleem hebben. Wat zijn een beetje je wensen?
Oke dat klinkt positief!,

Ik zou graag willen winkelen een museum bezoeken, wat van de natuur zien en hier en daar wat sightseeen. En een nachtje uitgaan als ik dat in mijn eentje aandurf.

Daarnaast het liefst een eenvoudig een persoons kamer met wifi en evt onbijt.
pi_133095919
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:55 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Oke dat klinkt positief!,

Ik zou graag willen winkelen een museum bezoeken, wat van de natuur zien en hier en daar wat sightseeen. En een nachtje uitgaan als ik dat in mijn eentje aandurf.

Daarnaast het liefst een eenvoudig een persoons kamer met wifi en evt onbijt.
Voor een weekend ben je dan in Stockholm prima volgens mij. Smaken verschillen natuurlijk, dus dat is niet te beoordelen. Ik zou lekker de eerste ochtend beginnen met een goeie wandeling rond Djurgarden, dan zie je een prachtig park en het begin van de Archipelago. Dus veel water, klassiek Zweedse buitenhuisjes, etc. Terug bij de stad bakkie koffie met een kanelbullar, dan lekker doorlopen richting Sodermalm via Gamla Stan (oude stad, met paleis, etc). Op Soder misschien nog stukje langs het water lopen (oude straatjes, houten huisjes, mooi uitzicht op de stad) en dan wat winkelen. Laat in de middag misschien een museum pikken. 's Avonds afhankelijk van je budget een leuke kroeg opzoeken, lekker eten en dan lekker ergens aan een bar blijven hangen.

Even denken; zondag misschien rondje City/Ostermalm met wat shoppen. Nog een museumpje, etc. Je vult de tijd wel, afhankelijk van hoe leuk je de lokale shops en musea vindt natuurlijk.

Ik vermaak mezelf op een avondje Stockholm in mijn eentje trouwens wel, heb ik vaker moeten doen. Ga wel na iets duurdere kroegen en restaurants toe rond Ostermalm, maar dat vind ik nou eenmaal leuk. Lekker biertje en een peukie buiten bij Sturehof. Later nog wat eten bij Riche en daar verder drinken. Allemaal relaxte tenten met heel erg goed eten en leuk om mensen te kijken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_133124034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:43 schreef CornflakesXL het volgende:
Nou ben ik over 2 weken een week vrij en had het idee om misschien een paar dagen naar Stockholm te gaan.

Aangezien me vrienden/familie geen tijd hebben leek het me wel leuk om in mijn eentje te gaan alleen heb ik nog nooit zoiets gedaan en vroeg mij af of dit wel leuk is.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Ik ga volgende maand voor de tweede keer alleen naar Stockholm. Genoeg te zien en te doen, dus ik vermaak mij prima.

Gave musea:
Fotografiska
Moderna Museet
Vasa
Skansen

Stockholm is een enorm groene stad, dus je hoeft niet eens ver weg voor natuur. Je zou ook met een watertaxi kunnen gaan. En uitgaan kan prima in Stockholm. :-)
pi_133125162
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 20:53 schreef angelfish het volgende:

[..]

Ik ga volgende maand voor de tweede keer alleen naar Stockholm. Genoeg te zien en te doen, dus ik vermaak mij prima.

Gave musea:
Fotografiska
Moderna Museet
Vasa
Skansen

Stockholm is een enorm groene stad, dus je hoeft niet eens ver weg voor natuur. Je zou ook met een watertaxi kunnen gaan. En uitgaan kan prima in Stockholm. :-)
Heel erg bedankt voor jullie reactie's! Ik krijg er nu erg veel zin,
Angelfish heb je nog specifieke tips mbt het alleen reizen?
pi_133127538
Zorg dat je jezelf goed voorbereid. Dat vind ik in ieder geval prettig. Dus van tevoren vast ff kijken hoe het met de bussen vanaf het vliegveld zit enzo. Verder neem ik altijd een eenpersoonskamer in een hostel. Dan heb je wel wat privacy, maar ook aanspraak en contact met andere reizigers.
En verder moet je vooral niet bang zijn om ergens alleen te eten of naartoe te gaan. Als je je daar ongemakkelijk bij voelt helpt een boek of tijdschrift vaak wel. Ik ga meestal ķf in een hoek zitten zodat ik de hele zaak overzie, of juist in het midden zodat ik middenin het 'feestgedruis'' zit .
pi_133871572
Ik ga eind februari een paar dagen. Is er nou nog iets aan natuur/een andere stad die makkelijk en goedkoop te bereiken is met het OV? Ik vind het altijd wel leuk om meer van een land te zien dan alleen de hoofdstad.
pi_134453453
* Gitarist gaat morgen met vriendin voor een lang weekend (t/m woensdag) naar Stockholm!

Veel mensen verklaren ons voor gek ("Waarom ga je in hemelsnaam de kou opzoeken?!"), maar we hebben veel leuke verhalen over Stockholm gehoord, het lijkt er erg sfeervol en tegen de kou kan je je kleden dus we hebben er veel zin in!

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar het Fotograviska en het "Millenium museum" (weet niet of het echt zo heet) en natuurlijk de oude stad.
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 19 december 2013 @ 17:05:32 #36
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_134455096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 16:16 schreef Gitarist het volgende:
* Gitarist gaat morgen met vriendin voor een lang weekend (t/m woensdag) naar Stockholm!

Veel mensen verklaren ons voor gek ("Waarom ga je in hemelsnaam de kou opzoeken?!"), maar we hebben veel leuke verhalen over Stockholm gehoord, het lijkt er erg sfeervol en tegen de kou kan je je kleden dus we hebben er veel zin in!

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar het Fotograviska en het "Millenium museum" (weet niet of het echt zo heet) en natuurlijk de oude stad.
We wisselen elkaar af, ik kom na 4 maanden weer eens naar Nederland *O*

Zo koud is het nog helemaal niet hier. Allemaal nog prima te doen :) Als je naar de oude stad gaat raad ik je zeker aan om chokladkoppen/kaffekoppen binnen te lopen (Cafetje voor een koffie etc. ). Enigszins prijzig, maar de witte chocolademelk met een kladdkaka (chocolade taart) is erg lekker :Y

Tot nu toe het beste cafe waar ik binnen ben geweest hier. Wellicht dat mensen hier er anders over denken omdat het erg toeristisch is :+
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_134457263
Gamla Stan vind ik zelf inderdaad veel te toeristisch, dan ken ik genoeg betere tentjes. Maar goed, ik ga zelf weer van maandag tot zondag. Kerst bij de schoonouders enzo, prima. Lekker hardlopen in Djurgarden, beetje shoppen en veel uit met vrienden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_134482482
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:05 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

We wisselen elkaar af, ik kom na 4 maanden weer eens naar Nederland *O*

Zo koud is het nog helemaal niet hier. Allemaal nog prima te doen :) Als je naar de oude stad gaat raad ik je zeker aan om chokladkoppen/kaffekoppen binnen te lopen (Cafetje voor een koffie etc. ). Enigszins prijzig, maar de witte chocolademelk met een kladdkaka (chocolade taart) is erg lekker :Y

Tot nu toe het beste cafe waar ik binnen ben geweest hier. Wellicht dat mensen hier er anders over denken omdat het erg toeristisch is :+
Nee ik las het inderdaad, rond het vriespunt nu geloof ik dus dat valt heel erg mee :)
Zo'n chokladkoppen klinkt goed idd. We gaan het zien :)
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_136097565
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Stockholm voor het eerst met mijn vriendin.
Nu las ik dat sommige clubs een minimum leeftijd van 23 vragen. Klopt dit? Of valt dat wel mee...
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_136097964
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:58 schreef incognitoomuch het volgende:
Ik ga vrijdag voor een lang weekend naar Stockholm voor het eerst met mijn vriendin.
Nu las ik dat sommige clubs een minimum leeftijd van 23 vragen. Klopt dit? Of valt dat wel mee...
Zoals al in het andere topic gemeld werd, is het complete onzin.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136106072
Mensen die ook tips hebben waar je lekker en betaalbaar kan eten?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_136106510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:17 schreef incognitoomuch het volgende:
Mensen die ook tips hebben waar je lekker en betaalbaar kan eten?
Betaalbaar is een breed begrip, ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Zelf altijd fan van Tranan, en dat is redelijk betaalbaar (vind ik).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136106861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:07 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zoals al in het andere topic gemeld werd, is het complete onzin.
Niet waar dit is wel degelijk zo. Maar als je vriendin de "leiding" neemt geraak je wel gemakkelijker binnen.
Er zijn zelfs clubs met leeftijd van minimum 27!
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_136107123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Niet waar dit is wel degelijk zo. Maar als je vriendin de "leiding" neemt geraak je wel gemakkelijker binnen.
Er zijn zelfs clubs met leeftijd van minimum 27!
Geen idee of er officieel regels zijn, maar je komt echt overal binnen onder de 20. Nog nooit iets over gehoord of iets van meegemaakt (en heb er inmiddels toch een avondje of 50-100 op zitten in de afgelopen 6 jaar).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136109169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Betaalbaar is een breed begrip, ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Zelf altijd fan van Tranan, en dat is redelijk betaalbaar (vind ik).
Laat maar zeggen max tussen de 70 en 80 euro max. En ik was op zoek naar een authentieke Zweedse menu kaart :)
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_136112798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:11 schreef incognitoomuch het volgende:

[..]

Laat maar zeggen max tussen de 70 en 80 euro max. En ik was op zoek naar een authentieke Zweedse menu kaart :)
Probeer Tradition, restaurant in Vasastan en op Södermalm. Authentieke Zweedse husmanskost, zeker aan te raden.
pi_136113031
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:31 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Niet waar dit is wel degelijk zo. Maar als je vriendin de "leiding" neemt geraak je wel gemakkelijker binnen.
Er zijn zelfs clubs met leeftijd van minimum 27!
Vooral een tactiek om dronken mensen buiten de deur te houden. Gedraag je normaal, kom niet in je sneakers en sportjasje en je zult zien dat je vrijwel altijd zonder problemen binnen komt.
pi_136120900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Vooral een tactiek om dronken mensen buiten de deur te houden. Gedraag je normaal, kom niet in je sneakers en sportjasje en je zult zien dat je vrijwel altijd zonder problemen binnen komt.
Toen ik er was moest iedereen mooi zen ID laten zien, zelfs in sommige normaal uitziende bars/cafe.

En nee, geen sportschoenen aan ofzo :+
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_136121559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:26 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Toen ik er was moest iedereen mooi zen ID laten zien, zelfs in sommige normaal uitziende bars/cafe.

En nee, geen sportschoenen aan ofzo :+
Weet je nog welke tenten dat dan waren?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136125372
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:42 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Weet je nog welke tenten dat dan waren?
Enkele op stureplan en ook een keer op odenplan geloof ik.
Heb zelf tijdje in stockholm gewoond in 2009
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_136127228
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:30 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Enkele op stureplan en ook een keer op odenplan geloof ik.
Heb zelf tijdje in stockholm gewoond in 2009
Blijft vreemd, beide plekken nooit problemen gehad en alle tenten inmiddels wel een keertje gezien. Enfin, we zien allemaal niet alles natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136134806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Probeer Tradition, restaurant in Vasastan en op Södermalm. Authentieke Zweedse husmanskost, zeker aan te raden.
Check! Bedankt ik hou deze in gedachten
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_139228129
Over een weekje of 5 zit ik voor een kort weekendje (2 overnachtingen) in Stockholm.
Ik ga in mijn eentje... wordt mijn 4e trip (na Manchester, Barcelona en Boedapest) dat ik alleen ga in de laatste 12 maanden,dus daar heb ik totaal geen probleem mee.

Wat ik wel graag wil weten... wat is er een leuk hostel (met een bar in het hostel en) waar ze pubcrawls organiseren?
Heb al een beetje op Hostelworld zitten zoeken, maar kan zo snel niks vinden wat me echt aanspreekt.
pi_139231613
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:02 schreef Cracker26 het volgende:
Over een weekje of 5 zit ik voor een kort weekendje (2 overnachtingen) in Stockholm.
Ik ga in mijn eentje... wordt mijn 4e trip (na Manchester, Barcelona en Boedapest) dat ik alleen ga in de laatste 12 maanden,dus daar heb ik totaal geen probleem mee.

Wat ik wel graag wil weten... wat is er een leuk hostel (met een bar in het hostel en) waar ze pubcrawls organiseren?
Heb al een beetje op Hostelworld zitten zoeken, maar kan zo snel niks vinden wat me echt aanspreekt.
Wat is jou reden om alleen te reizen als ik vragen mag?
pi_139232901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:02 schreef Cracker26 het volgende:
Over een weekje of 5 zit ik voor een kort weekendje (2 overnachtingen) in Stockholm.
Ik ga in mijn eentje... wordt mijn 4e trip (na Manchester, Barcelona en Boedapest) dat ik alleen ga in de laatste 12 maanden,dus daar heb ik totaal geen probleem mee.

Wat ik wel graag wil weten... wat is er een leuk hostel (met een bar in het hostel en) waar ze pubcrawls organiseren?
Heb al een beetje op Hostelworld zitten zoeken, maar kan zo snel niks vinden wat me echt aanspreekt.
Ik heb in januari in het City Backpackershostel verbleven, ik vond dat een van de betere hostels waar ik ooit verbleven heb. Ze deden ook 2 avonden per week pubcrawls organiseren, ik dacht op vrijdag en zaterdag maar ik kan er een dag naast zitten. Wel een aanrader in ieder geval, en ook ik reisde alleen.
pi_139241157
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:06 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Wat is jou reden om alleen te reizen als ik vragen mag?
Omdat ik graag nog veel van de wereld wil zien en veel van mijn vrienden niet zulke reizigers zijn als mij.
Hun hebben of er geen geld voor of geen zin in of een vriendin waar ze rekening moeten houden.
En ja, dan kan ik wel gaan wachten, maar dan zie ik niet alles wat ik wil zien.

Dus vorig jaar in april had ik na lang twijfelen toch maar een vluchtje geboekt naar Manchester. Die stad omdat dat toen de goedkoopste vlucht en beste vliegtijden waren. Weinig te beleven verder...

Ik had eerst een couchsurfadres gevonden, maar die zei op het laatste moment af. Toen heb ik een hostel geboekt en dat vond ik zo gaaf dat ik besloot om vaker alleen te gaan. Het geeft ook een hele andere/specialere ervaring aan het reizen.
Dus als je twijfelt zou ik het zeker eens proberen!
Mijn Engels is maar middelmatig, maar dat was dus ook wel een extra uitdaging.
En ik ga voor in de zomer en het najaar zeker nog wat solo tripjes boeken. Sowieso nog naar Krakow.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cracker26 op 25-04-2014 03:53:57 ]
pi_139241185
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik heb in januari in het City Backpackershostel verbleven, ik vond dat een van de betere hostels waar ik ooit verbleven heb. Ze deden ook 2 avonden per week pubcrawls organiseren, ik dacht op vrijdag en zaterdag maar ik kan er een dag naast zitten. Wel een aanrader in ieder geval, en ook ik reisde alleen.
Aha ja die leek me ook wel goed idd! Dank je!
Helaas ben ik er wel van woensdag tm vrijdag, dus mis ik die pubcrawls als ik voor dar hostel kies.
pi_139244318
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 03:55 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Aha ja die leek me ook wel goed idd! Dank je!
Helaas ben ik er wel van woensdag tm vrijdag, dus mis ik die pubcrawls als ik voor dar hostel kies.
Ik vergis me, die pubcrawls waren op donderdag en vrijdag. Ik weet niet of dat iedere week zo is maar ik veronderstel van wel, ik was er begin februari. Ik lees dat je ook naar Krakow wil gaan, Mosquito is echt een super hostel daar :)
pi_139255208
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:27 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik vergis me, die pubcrawls waren op donderdag en vrijdag. Ik weet niet of dat iedere week zo is maar ik veronderstel van wel, ik was er begin februari. Ik lees dat je ook naar Krakow wil gaan, Mosquito is echt een super hostel daar :)
Ahaaa! Zou heel mooi zijn als het al op donderdag pubcrawl is!

Bedankt voor de tip!
pi_140400658
Ik ga woensdagochtend tm vrijdagavond naar Stockholm.
Is er op woensdagavond wat te beleven, kwa uitgaan? En donderdag?
Ik ga graag naar discotheken waar ze een beetje de bekende hits draaien en waar uiteraard veel mooie dames zijn!

Ik ga alleen richting Stockholm en overnacht de eerste nacht in het City Backpackers hostel.
De 2e nacht (donderdag op vrijdag) zat het helaas al vol. Dus ik zie daar wel wat ik ermee doe. Misschien zoek ik nog wel een couchsurf adres.

Verder nog iets buiten de standaard bezienswaardigheden wat ik echt niet mag missen?
pi_140587207
Stockholm was top!
2e nacht ook nog in het City backpackers hostel geslapen, en uiteraard de pubcrawl meegedaan. Die pubcrawl was heel gezellig, maar vond het maar matige cafeetjes/barretjes.

Toen ik in het hostel aan kwam, heb ik gelijk gevraagd of ik de dag erna daar ook nog kon overnachten. Uiteindelijk ging dat dus nog, gelukkig :)
pi_140591491
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:34 schreef Cracker26 het volgende:
Stockholm was top!
2e nacht ook nog in het City backpackers hostel geslapen, en uiteraard de pubcrawl meegedaan. Die pubcrawl was heel gezellig, maar vond het maar matige cafeetjes/barretjes.

Toen ik in het hostel aan kwam, heb ik gelijk gevraagd of ik de dag erna daar ook nog kon overnachten. Uiteindelijk ging dat dus nog, gelukkig :)
Wat heb je voor de rest gedaan en gezien? :)
pi_140591930
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Wat heb je voor de rest gedaan en gezien? :)
De eerste dag (woensdag) was ik rond half 3 bij mij hostel. De dag ervoor had ik het weerbericht gecheckt en het zou 18 graden worden, maar helaas waren het er 10 minder...
Maar goed.. spullen gedropt en naar de City hall (stadshuis) gelopen.
Dan vanaf daar over de brug naar Gamla Stan, de oude stad.
Leuke straatjes daar met een mooi pleintje in het midden daarvan.

Savonds was ik om een uur of 9 terug in mijn hostel en wou nog naar een meeting voor locals en reizigers, maar was na het eten zo gaar geworden, dat ik er helaas niet meer ben geraakt.

Donderdag was het wel echt heel lekker weer. Graadje of 20 en veeeel zon! Ik ben met de hop-on hop-of boten zo een paar eilandjes af gegaan. Langs het VASA-museum geweest (echt een aanrader!) , naar Skansen (open lucht museum) en wou ook nog even langs Sodermalm.
Ik was daar nog wel even, maar dat was voor de middag. En in mijn papieren stond dat er smorgens nog niks te beleven was.

Mijn plan was om eind van de middag nog terug te gaan, maar ben er helaas niet meer geraakt.

Met die boten moet je trouwens goed opletten... wou eigenlijk eerst uitstappen bij VASA. Maar die boot vertrok alweer voordat ik de kans had om uit te stappen. En omdat het te vroeg was om door Sodermalm te lopen ben ik maar terug in die boot gaan zitten tot ik weer bij Vasa was. Wel een uur "verspild" daardoor.

Na Skansen ben ik naar Kaknastornet (de grote uitkijktoren) gelopen.
Wel een mooi uitzicht over de stad en het water.
Daarna moest ik me haasten om de pubcrawl te halen. Dus maar ff een bus naar het centrum gepakt. De rest van de dagen vrijwel alles gelopen.

Vrijdag was het slecht weer.. smorgens en begin van de middag was het veel en best hard aan het regenen.

Wou nog een boottocht maken richting de Archipel. Al die eilandjes. Heb maar een korte tocht (2,5 - 3 uur) gedaan. Nergens uit kunnen stappen. Was graag nog even op het eilandje Vaxholm geweest, maar had geen tijd voor een langere trip. Moest savonds mijn vliegtuig nog halen.

Die boottocht vond ik niet zo bijzonder. Al lag dat misschien ook aan het weer.

Om 20:40 mijn vlucht terug en toen zat het er dus weer op.
pi_140593312
Klinkt alsof je al met al toch vrij veel van de stad hebt kunnen zien!

Met het weer heb je inderdaad een beetje pech gehad, het was de afgelopen dagen vrij regenachtig (met donderdag als uitzondering maar winderig).

Als je nog eens terug komt en in korte tijd iets van de Archipelago mee wilt krijgen, raad ik je aan om de boot naar Fjäderholmarna te pakken. Een eiland dicht bij Stockholm met toch een 'Skärgårdsfeeling' en zeker doordeweeks niet heel druk.

Ik woon zelf op Södermalm en het is inderdaad niet zoveel voor toerisme als andere delen als Djurgården. Toch kun je je er prima vermaken op Fåfängan of Skinnarviksberget (uitkijkpunten over hele stad), winkelen (Sofo/Götgattsbacken) of musea (Fotografiska heeft vaak mooie exhibities). Södermalm is meer een stadsdeel waar je heen gaat voor winkelen, clubben, koffie drinken of om een bar op te zoeken. Qua bars weet ik niet waar je heen bent geweest, maar aanraders in dit stadsdeel zijn: Södra Teater, Vraket, Och Himmlen därtill. Pet Sounds Bar en Trädgården.

Goed om te horen dat je het in ieder geval naar je zin gehad hebt! :)
pi_140598010
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Klinkt alsof je al met al toch vrij veel van de stad hebt kunnen zien!

Met het weer heb je inderdaad een beetje pech gehad, het was de afgelopen dagen vrij regenachtig (met donderdag als uitzondering maar winderig).

Als je nog eens terug komt en in korte tijd iets van de Archipelago mee wilt krijgen, raad ik je aan om de boot naar Fjäderholmarna te pakken. Een eiland dicht bij Stockholm met toch een 'Skärgårdsfeeling' en zeker doordeweeks niet heel druk.

Ik woon zelf op Södermalm en het is inderdaad niet zoveel voor toerisme als andere delen als Djurgården. Toch kun je je er prima vermaken op Fåfängan of Skinnarviksberget (uitkijkpunten over hele stad), winkelen (Sofo/Götgattsbacken) of musea (Fotografiska heeft vaak mooie exhibities). Södermalm is meer een stadsdeel waar je heen gaat voor winkelen, clubben, koffie drinken of om een bar op te zoeken. Qua bars weet ik niet waar je heen bent geweest, maar aanraders in dit stadsdeel zijn: Södra Teater, Vraket, Och Himmlen därtill. Pet Sounds Bar en Trädgården.

Goed om te horen dat je het in ieder geval naar je zin gehad hebt! :)
Klopt.. in die 2 dagen dat ik er eigenlijk echt was heb ik het meeste wat op mijn lijstje stond wel gezien. Ben ook wel echt op tempo overal naar toe gegaan (lopend wel, maar ik loop best wel door, haha).

Die Archipelago zou idd nog wel een punt zijn waarvoor ik terug zou willen komen. Het eens wat uitgebreider kunnen bekijken.

Wat ik hoorde was dat je inderdaad bij SoFo moest zijn. Dat was het levendige gedeelte van Sodermalm. Verder had ik daar geen informatie over, maar klinkt wel goed hoe jij het daar verwoord.

En blijkbaar kan je ook nog boven op de City hall (klopt dat?). Daar kwam ik pas de laatste dag achter, dus eigenlijk geen tijd meer gehad. Als ik dat van tevoren had geweten, had ik dat ook gelijk de eerste dag gedaan.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:17:30 #66
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140598311
Ik ga naar Stockholm, volgende maand. TVP

Vanuit Eindhoven vertrekken.
  Moderator zondag 1 juni 2014 @ 15:24:17 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140598474
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:17 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga naar Stockholm, volgende maand. TVP

Vanuit Eindhoven vertrekken.
Voor werk of plezier? En hoe lang ga je?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:59:08 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140599319
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Voor werk of plezier? En hoe lang ga je?
Plezier. 1 week. Het lijkt me een geweldige stad, altijd al gepland om er een keer naar toe te gaan.
pi_141924255
Eind augustus 3 dagen (ex. vlucht) geboekt *G*
pi_142854368
Weet iemand of het klopt wat op Wikipedia staat dat Ryanair vanaf 27 oktober weer vanaf Eindhoven gaat vliegen?
pi_142854440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Weet iemand of het klopt wat op Wikipedia staat dat Ryanair vanaf 27 oktober weer vanaf Eindhoven gaat vliegen?
Zou zo fijn zijn!
pi_143157969
Ik ben van plan om in de herfstvakantie vier dagen naar Stockholm te gaan. Is het aan te raden om zo'n Stockholm Card aan te schaffen? Die zijn best prijzig wat ik zo zie. Of is het beter om gewoon los wat tickets te kopen voor de dingen die je wil bezoeken?
  zondag 7 december 2014 @ 16:41:15 #73
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147362282
Heeft iemand nog tips voor dingen die je gezien moet hebben? Ik moet me donderdagmiddag t/m vrijdagavond zien te vermaken in stockholm. :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_147365991
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:41 schreef mstx het volgende:
Heeft iemand nog tips voor dingen die je gezien moet hebben? Ik moet me donderdagmiddag t/m vrijdagavond zien te vermaken in stockholm. :P
Gamla Stan is de oude stad. Wel leuke, gezellige straatjes.
Het VASA museum.
Voor meer zou ik mijn foto's weer eens terug moeten kijken.. ondertussen alweer een half jaartje geleden dat ik er was.
  zondag 7 december 2014 @ 19:43:29 #75
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_147368707
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:28 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Gamla Stan is de oude stad. Wel leuke, gezellige straatjes.
Het VASA museum.
Voor meer zou ik mijn foto's weer eens terug moeten kijken.. ondertussen alweer een half jaartje geleden dat ik er was.
Vasa museum zag ik hier inderdaad vaker voorbij komen, ziet er wel interessant uit :Y
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_147473085
Tekniska Museet, ga kerstshoppen bij NK, ga wat drinken bij Och Himlen därtill en bezoek Magasinet (kunst)
pi_148086494
Ga op familiebezoek naar Zweden in maart en dan ook een paar dagen Stockholm.
Is uitgaan in Stockholm een beetje te betalen? Bezoeken van een club ofzo? :)
pi_148086882
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 10:47 schreef Beauke het volgende:
Is uitgaan in Stockholm een beetje te betalen? Bezoeken van een club ofzo? :)
Schandalig duur :Y (net als in de rest van Scandinavië eigenlijk)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 11:03:59 ]
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 15:18:27 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161375065
Begin oktober naar een congres in Stockholm. Gelijk maar een weekend aan vastplakken. Eindelijk weer eens daar naar toe.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_161385911
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Begin oktober naar een congres in Stockholm. Gelijk maar een weekend aan vastplakken. Eindelijk weer eens daar naar toe.
Ik ben jaloers! Heb je al bedacht wat je allemaal wil gaan zien?
  Moderator woensdag 13 april 2016 @ 08:51:15 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161393774
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:09 schreef angelfish het volgende:
Ik ben jaloers! Heb je al bedacht wat je allemaal wil gaan zien?
We krijgen een diner in het stadhuis en een receptie in de gouden zaal. :D.

Verder zoek ik wat oude vrienden op en moet ik natuurlijk naar het ABBA-museum.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 16:03:24 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_163413347
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Dag jongelui, is er een Stockholmtopic wellicht? Dat ik over het hoofd zie?
Lokpost. B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:14:25 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_163413535
Ik was er al! Maar wat ben je toch een lieverd. *;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_165969725
Rond de kerstdagen gaan we 6 dagen naar Stockholm, heb er nu al zoveel zin in! Hoop dat ik meerdere Zweedse boeken mee kan nemen van Astrid Lindgren, dus mijn eerste opdracht luidt: koffers niet te vol inpakken :-)
Twijfel nog of ik een autootje zal huren, zodat we nog meer van de omgeving kunnen zien. Ik zie dan gelijk van die horror scenario's voor me van hoge sneeuwbergen en torenhoge benzineprijzen etc. Misschien kan iemand me gerust stellen?
En wat zijn typische plekken waar de Zweden zelf naar toe gaan?
Alvast bedankt!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_165971823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:05 schreef suzebol75 het volgende:
Rond de kerstdagen gaan we 6 dagen naar Stockholm, heb er nu al zoveel zin in! Hoop dat ik meerdere Zweedse boeken mee kan nemen van Astrid Lindgren, dus mijn eerste opdracht luidt: koffers niet te vol inpakken :-)
Twijfel nog of ik een autootje zal huren, zodat we nog meer van de omgeving kunnen zien. Ik zie dan gelijk van die horror scenario's voor me van hoge sneeuwbergen en torenhoge benzineprijzen etc. Misschien kan iemand me gerust stellen?
En wat zijn typische plekken waar de Zweden zelf naar toe gaan?
Alvast bedankt!
Leuk!
Over de benzineprijzen kan ik je wel geruststellen. Een liter 95 kost in Stockholm nu rond de 14 kroon, vergelijkbaar met Nederland. Het weer is rond die periode niet echt te voorspellen. Er zijn kerstdagen geweest waar we tot de knieën in de sneeuw stonden, maar ook waarbij we alleen een laagje prut hadden.

Als je de zondag voor Kerst in Zweden bent zou ik naar Sigtuna gaan, de Kerstmarkt daar is een aanrader. Voor boeken van Astrid Lindgren zou ik naar Junibacken in Stockholm gaan. Dat is een soort pretpark/museum over de boeken van Astrid. Mijn kinderen vinden het geweldig en ik stiekem ook. Groot pluspunt is dat daar ook Zwedens grootste kinderboekenwinkel zit. Volgens mij hoef je niet een kaartje voor Junibacken te kopen om de winkel te bezoeken.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_165972032
Pfftt die prijzen stellen me al geruster haha, dan maar de gok nemen en een auto reserveren.
Dank voor de tips! Wij zijn alleen het kerstweekend en daarna in Stockholm, vrees dus dat alle kerstmarkten voorbij zijn...misschien wel leuke aanbiedingen scoren :-)
Als ik vragen mag; woon je (jullie) in Stockholm zelf of daarbuiten? En hoe is de omgeving?
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_165972274
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 15:44 schreef suzebol75 het volgende:
Pfftt die prijzen stellen me al geruster haha, dan maar de gok nemen en een auto reserveren.
Dank voor de tips! Wij zijn alleen het kerstweekend en daarna in Stockholm, vrees dus dat alle kerstmarkten voorbij zijn...misschien wel leuke aanbiedingen scoren :-)
Als ik vragen mag; woon je (jullie) in Stockholm zelf of daarbuiten? En hoe is de omgeving?
We hebben een aantal jaar In Stockholm gewoond, daarna nog een aantal jaar iets noordelijker in Uppsala. Nu weer even in Nederland.
En tja...de omgeving rond Stockholm is mooi, vooral in en rond de scherenkust. En met de auto zou je naar Uppsala kunnen rijden of nog iets noordelijker. In de winter is het wel anders dan 's zomers. Als je pech hebt zit je midden in de grauwe toeloop naar de winter toe. Heb je geluk dan ligt er een dik pak sneeuw en ziet alles er veel mooier uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knutknuttsson op 15-10-2016 16:32:22 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_165972598
Ik ben razend benieuwd in elk geval! Dank voor je antwoorden en tips!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 07:42:29 #89
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_165983978
Was vorige week nog 5 dagen in Stockholm. Paar dagen congres en gelijk maar een paar dagen er aan vastgeknoopt.

Rondvaart door de archipel gedaan. Mooi maar wel koud.

ABBA-museum / Swedish Hall of Fame bezocht. Fantastisch!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_165986796
Hoop dat straks het archipel gebied nog een bevaarbaar is :-)
Heb eerlijk gezegd niet zo veel met ABBA (roep ik niet zo hard natuurlijk als we daar zijn).
Ik word wel blij als ik mensen hoor zeggen dat het zo leuk Is in Stockholm!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_165986861
ABBA-museum is echt ontzettend leuk! Ik ben ook geen fan, maar zelfs als je geen fan bent, is het een fantastisch opgezet museum.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_165988339
Haha hoe worde een mens nieuwsgierig gemaakt :-))))
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 14:01:53 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_165988484
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:46 schreef suzebol75 het volgende:
Hoop dat straks het archipel gebied nog een bevaarbaar is :-)
Heb eerlijk gezegd niet zo veel met ABBA (roep ik niet zo hard natuurlijk als we daar zijn).
Ik word wel blij als ik mensen hoor zeggen dat het zo leuk Is in Stockholm!
Als de boel daar bevroren is, gaat er een hovercraft om de eilanden te bevoorraden. Heb ik van horen zeggen. Geen idee of die ook voor toeristen rond brengt.

ABBA is ook niet mijn ding, maar het museum is ontzettend leuk.

Stockholm is een mooie stad, maar het is wel heel erg 'geregeld'. Ik mis altijd een rauw randje. Het zal er wel zijn, maar dat is niet overduidelijk. Prijsniveau ligt iets boven dat van Nederland als het gaat om bijvoorbeeld restaurants en het OV. Taxi's zijn schrikbarend duur.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 14:06:25 #94
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_165988590
O ja, wij hadden een access-card voor het OV. Kost 20 SEK en daarna kun je hem opladen. Een enkeltje kost dan 25SEK ipv 50 SEK. Er bestaan ook 24/48/72 uurs kaarten, maar geen idee wat die kosten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_165989015
Ik ben wel eens met de boot in de winter de Archipel geweest. Er varen ijsbrekers.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_165997603
Goede berichten dus :-) Dan durf ik nu te hopen op een witte kerst!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 21:51:04 #97
45833 crew  Fogel
pi_166001213
Ik heb vandaag besloten dat de jaarlijkse Paashoofdstedentrip met mijn kinderen deze keer naar Stockholm gaat. Relatief dichtbij (vanuit mijn Noorse perspectief) en relatief goedkoop. En het is een van mijn favoriete hoofdsteden.

* Fogel gaat alvast een beetje struinen om een geschikt hotel te vinden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_166001412
Ik kan ongeveer 2 woorden Zweeds (kottbullar en tunnelbana) maar die laatste is nu al m'n favoriete Zweedse woord. Alleen al rijden in de metro tunnelbana in Stockholm zou mij enorm veel reisgenot opleveren. _O_
pi_166005932
Noorwegen Stockholm is niet zo ver uit elkaar nee :-) Helaas wel te ver voor een dagje heen en weer!
En qua taal, probeer me wel een beetje voor te bereiden, maar een gesprek in het zweeds zal niet lukken haha.
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_166051417
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 06:41 schreef suzebol75 het volgende:
Noorwegen Stockholm is niet zo ver uit elkaar nee :-) Helaas wel te ver voor een dagje heen en weer!
En qua taal, probeer me wel een beetje voor te bereiden, maar een gesprek in het zweeds zal niet lukken haha.
praktisch een luchtbrug en een vluchttijd van een half uurtje :P
pi_166051480
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:51 schreef Fogel het volgende:
Ik heb vandaag besloten dat de jaarlijkse Paashoofdstedentrip met mijn kinderen deze keer naar Stockholm gaat. Relatief dichtbij (vanuit mijn Noorse perspectief) en relatief goedkoop. En het is een van mijn favoriete hoofdsteden.

* Fogel gaat alvast een beetje struinen om een geschikt hotel te vinden
https://goo.gl/L21ZxI

Ik vond deze heel fijn. Heerlijke bedden, ligt zowat boven het perron van de arlanda expres en ontbijten voor je leven _O_
pi_166052405
Stockholm is leuk! Moet wel zeggen dat ik Skansen (openluchtmuseum) echt een domper vond. Zonde van mijn tijd.
  Moderator woensdag 19 oktober 2016 @ 10:18:07 #103
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_166052589
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 21:51 schreef Fogel het volgende:
Ik heb vandaag besloten dat de jaarlijkse Paashoofdstedentrip met mijn kinderen deze keer naar Stockholm gaat. Relatief dichtbij (vanuit mijn Noorse perspectief) en relatief goedkoop. En het is een van mijn favoriete hoofdsteden.

* Fogel gaat alvast een beetje struinen om een geschikt hotel te vinden
Wij zaten in een goed appartement via airbnb met meerdere slaapkamers. Iets voor jou?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_166052944
Bovenaan je lijstje voor Stockholm zou Akkurat moeten staan.
pi_166053738
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:02 schreef Maghrebijnse het volgende:
Stockholm is leuk! Moet wel zeggen dat ik Skansen (openluchtmuseum) echt een domper vond. Zonde van mijn tijd.
Jammer om te horen! Wat viel je tegen dan? En wat vond je het leukst?
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_166053750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:47 schreef opperkleurder het volgende:
Bovenaan je lijstje voor Stockholm zou Akkurat moeten staan.
Menukaart ziet er lekker zit :-)
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_166054300
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:35 schreef suzebol75 het volgende:

[..]

Jammer om te horen! Wat viel je tegen dan? En wat vond je het leukst?
Had er meer van verwacht omdat je er zoveel over hoort. Je kan het altijd proberen. Wie weet dat jij het wel wat vindt. Overigens, dit zijn leuke plekken om wat te eten en/of drinken.

- Coffice
- Drop Coffee
- Fabrique
- Hermans
pi_166060877
Hermans blijft geweldig. Zeker een aanrader!

Zelf vond ik Skansen juist heerlijk om op een zomeravond doorheen te lopen. Zeker als er concerten o.i.d zijn. In de winter zou het niet erg hoog op mijn lijstje staan. Ligt ook aan het weer natuurlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_166061730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hermans blijft geweldig. Zeker een aanrader!

Zelf vond ik Skansen juist heerlijk om op een zomeravond doorheen te lopen. Zeker als er concerten o.i.d zijn. In de winter zou het niet erg hoog op mijn lijstje staan. Ligt ook aan het weer natuurlijk.
Ja, dat kan.. ik was er eind november. Tijdsverspilling dat Skansen.
pi_166061885
Golden skans?



[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2016 17:46:24 ]
pi_166062353
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 12:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Had er meer van verwacht omdat je er zoveel over hoort. Je kan het altijd proberen. Wie weet dat jij het wel wat vindt. Overigens, dit zijn leuke plekken om wat te eten en/of drinken.

- Coffice
- Drop Coffee
- Fabrique
- Hermans
Dank voor je tips! Weet verder ook nog niet waar We terecht komen :-) Maar het voorbereiden geeft zo al zoveel voorpret!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_166083211
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 18:08 schreef suzebol75 het volgende:

[..]

Dank voor je tips! Weet verder ook nog niet waar We terecht komen :-) Maar het voorbereiden geeft zo al zoveel voorpret!
Graag gedaan!
pi_167625062
Wilde even kwijt, dat We heerlijk aan het genieten zijn in Stockholm :-))
Stiekem hoop ik nog 1 van die meest kitscherige kandelaars (trappetjes) te vinden :-)
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_167626970
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 21:07 schreef suzebol75 het volgende:
Wilde even kwijt, dat We heerlijk aan het genieten zijn in Stockholm :-))
Stiekem hoop ik nog 1 van die meest kitscherige kandelaars (trappetjes) te vinden :-)
^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_168764568
Hallo mensen,

Ik ga overmorgen voor een paar dagen naar Stockholm. Ben er nog nooit geweest. Waar moet ik zijn om te shoppen. Is alles zeg maar in het centrum of verspreid over meerdere plekken? Kan je er ook goed uitgaan qua nachtclubs of zijn er voornamelijk cafe's?

Gr.
pi_168767916
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 20:26 schreef viktorfischer het volgende:
Hallo mensen,

Ik ga overmorgen voor een paar dagen naar Stockholm. Ben er nog nooit geweest. Waar moet ik zijn om te shoppen. Is alles zeg maar in het centrum of verspreid over meerdere plekken? Kan je er ook goed uitgaan qua nachtclubs of zijn er voornamelijk cafe's?

Gr.
Drottninggatan is de Kalverstraat ongeveer en daaromheen zitten ook veel winkels. Södermalm is de hipster area.
pi_168768314
In Södermalm kan je prima uitgaan. Stureplan heeft de meest bekende en dus drukke clubs.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_168770890
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 22:17 schreef angelfish het volgende:

[..]

Drottninggatan is de Kalverstraat ongeveer en daaromheen zitten ook veel winkels. Södermalm is de hipster area.
Tnx. Zijn er nog andere winkelstraten die buiten het centrum liggen maar wel de moeite waard zijn?
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 11:33:25 #119
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168774931
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 00:42 schreef viktorfischer het volgende:
Tnx. Zijn er nog andere winkelstraten die buiten het centrum liggen maar wel de moeite waard zijn?
Ik vind de overdekte markt in Östermalm geweldig. Deze wordt nu gerestaureerd, maar zelfs de tijdelijke aan de overkant is erg mooi. Daar omheen vind je ook allemaal leuke kleine (en dure) winkeltjes.

Van een andere site:

quote:
Wie in Stockholm begint te shoppen, kan maar moeilijk stoppen. Met meer dan 4000 winkels is de stad een waar shopparadijs. Gaande van bekende ketens als H&M en Massimo Dutti, designermerken als Gucci en Luis Vuitton en plaatselijke namen als Bjorn Borg, tot nationaal en internationaal bekende Zweedse designers als Filippa K en Anna Holtblad. Daarnaast zijn er nog tal van zaken die zich specialiseren in designmeubelen (denk Ikea!), sigaren, cd's, antiek, tweedehands, internationale voedingswaren, Zweeds glaswerk,...

Stockholm telt heel wat shoppingcentra en overdekte marktplaatsen. Daarnaast bevinden de meeste winkels zich in het oude stadsdeel Gamla Stan. Wie graag dure dingen voor een klein prijsje op de kop tikt, moet beslist een van de outletstores aandoen. 'Stockholm quality Outlet' is hier een van. In deze overdekte markt even buiten het stadscentrum vindt u ruim 60 winkels die kleding, meubels en sportartikelen verkopen aan prijzen die tot 60% lager kunnen liggen dan de oorspronkelijke prijs.

Leuk is ook dat in Stockholm de meeste winkels op zondag open zijn van 12u tot 16u. Op weekdagen zijn de openingstijden van 10u tot 18u en op zaterdag van 10u tot 14u. Sommige winkels nemen echter op zaterdag hun sluitingsdag.
Bron: https://www.take-a-trip.eu/nl/stockholm/winkelen/

[ Bericht 23% gewijzigd door UIO_AMS op 09-02-2017 11:41:29 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_168775142
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:33 schreef UIO_AMS het volgende:
designmeubelen (denk Ikea!)
:')
  Moderator donderdag 9 februari 2017 @ 11:48:56 #121
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_168775247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 11:44 schreef MCH het volgende:
:')
Vond het ook een mooie. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_168857053
quote:
Stockholm telt heel wat shoppingcentra en overdekte marktplaatsen. Daarnaast bevinden de meeste winkels zich in het oude stadsdeel Gamla Stan. Wie graag dure dingen voor een klein prijsje op de kop tikt, moet beslist een van de outletstores aandoen. 'Stockholm quality Outlet' is hier een van. In deze overdekte markt even buiten het stadscentrum vindt u ruim 60 winkels die kleding, meubels en sportartikelen verkopen aan prijzen die tot 60% lager kunnen liggen dan de oorspronkelijke prijs.
Meeste winkels in Gamla Stan? Stockholm Quality Outlet net buiten het stadscentrum? Nee, de schrijvers van take-a-trip kennen Stockholm op hun duimpje. ;(

Als je van winkelen houdt dan is Drottninggatan een makkelijke keuze inderdaad, met Kungsgatan, Hamngatan en Gallerian op steenworp afstand. Bij slecht weer is Mall of Scandinavia een goed alternatief, zorg alleen dat je daar niet bent in het weekend na de 25e elke maand (dan krijgen nagenoeg alle Zweden salaris en is MoS een slagveld)
pi_168895238
Fijn topic dit!

Vraag: Ik ga met mijn ouders en broer van woensdag 19 april t/m zondag 23 april naar Stockholm.

We komen dan woensdag om 13:00 uur aan en zondag kunnen we terug vliegen om 20:00 uur.
Ik heb de vliegreis nog niet geboekt, alleen even bekeken.

Denken jullie dat woensdag t/m zondag te lang is? We willen de stad ook fietsend verkennen.
Graag jullie ervaringen.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 16:11:18 #124
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_168895844
Ik ga 8-11 september weer 8-)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_168896357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 15:43 schreef Reismeis het volgende:
Fijn topic dit!

Vraag: Ik ga met mijn ouders en broer van woensdag 19 april t/m zondag 23 april naar Stockholm.

We komen dan woensdag om 13:00 uur aan en zondag kunnen we terug vliegen om 20:00 uur.
Ik heb de vliegreis nog niet geboekt, alleen even bekeken.

Denken jullie dat woensdag t/m zondag te lang is? We willen de stad ook fietsend verkennen.
Graag jullie ervaringen.
Te lang? Nee joh..4 hele dagen Stockholm..lekker juist! Kan je tenminste keuzes maken om ergens wat langer te blijven als je het nodig vindt. Genoeg te doen en te zien.
Je weet wel dat het half april nog niet altijd lekker voorjaarsweer hoeft te zijn?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_168896778
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:28 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Te lang? Nee joh..4 hele dagen Stockholm..lekker juist! Kan je tenminste keuzes maken om ergens wat langer te blijven als je het nodig vindt. Genoeg te doen en te zien.
Je weet wel dat het half april nog niet altijd lekker voorjaarsweer hoeft te zijn?
Je hebt me overtuigd :-) Ja we zitten vast aan de schoolvakanties (vader werkt in het onderwijs), vandaar...
pi_170727683
Hoi!

Aangezien Ajax de finale van de EL gaat halen heb ik een vlucht en appartement geboekt naar Stockholm.

Nu lijkt mij en mijn maat waarmee ik ga het ook heel tof om een auto te gaan huren en daarmee door Zweden te crossen.

Hebben jullie nog tips voor dingen die we echt niet kunnen missen?
Gino ♥
  zondag 7 mei 2017 @ 00:09:16 #128
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_170736575
Wil je helemaal ook naar het noorden toe?

Verder zou ik de brug van Kopenhagen naar Malmö nemen, erg bijzonder. Je kan ook met de boot vanaf Duitsland of Denemarken, maar dat lijkt mij minder tof.
  zondag 7 mei 2017 @ 10:46:48 #129
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_170739789
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:37 schreef Tjacka het volgende:
Hoi!

Aangezien Ajax de finale van de EL gaat halen heb ik een vlucht en appartement geboekt naar Stockholm.

Nu lijkt mij en mijn maat waarmee ik ga het ook heel tof om een auto te gaan huren en daarmee door Zweden te crossen.

Hebben jullie nog tips voor dingen die we echt niet kunnen missen?
Hoe lang heb je dan?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 7 mei 2017 @ 13:27:57 #130
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_170742643
Aaah, dus dáárom zijn ho(s)tels zo duur in de dagen (rondom 25 mei) van mijn geplande bezoek aan Stockholm. Heb nog een redelijk geprijsde overnachtingslocatie kunnen vinden op ca. 15 km buiten de stad. Heb de mazzel dat ik er met eigen auto ben, want het hotel is nogal geīsoleerd t.o.v. het openbaar vervoer.
pi_170855156
Ik heb tickets naar Stockholm geboekt en kwam erachter dat ik dat precies tijdens midzomernachtweekend daar ben. Ik heb al begrepen dat de stad dan leegstroomt. Wie kan me er meer over vertellen? Is het de moeite om er dan te zijn of juist niet? Is het feest alleen op vrijdag, of zijn zaterdag en zondag ook alle winkels en restaurants/bars dicht?

THX
  donderdag 11 mei 2017 @ 18:39:27 #132
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_170857349
Op vrijdag sluiten de winkels rond 14.00. Op zaterdag zijn ze dicht. Op zondag zal alles weer als normaal zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_170862003
ok, en zijn bars en restaurants wel open op vrijdag en zaterdag?

en als 'buitenstaander'wat is leuk om te doen met midzomernacht?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:04:51 #134
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_170875248
Tja...Midsommar is net als Kerst; dat vier je met je familie. De bars en clubs op Stureplan bijvoorbeeld zijn op vrijdag dicht, op zaterdagavond gaan ze weer open. De winkels sluiten op vrijdag eerder en blijven op zaterdag dicht, op de grote supermarkten na. De staatsslijter zal beide dagen (en zondag) wel gesloten zijn.
Je kan natuurlijk wel een viering meepikken. Die in Skansen is erg traditioneel, maar er zijn er wel meer in Stockholm.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_170900567
quote:
1s.gif Op zondag 7 mei 2017 10:46 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Hoe lang heb je dan?
2 dagen voor en 3 dagen na de wedstrijd!
Gino ♥
  maandag 15 mei 2017 @ 09:02:10 #136
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_170953731
Hoera, ik ben er ook voor de Ajax-wedstrijd. Maandagavond aankomst, donderdagochtend terug. De woensdag is matchday dus dan ga ik de hele dag huilen van geluk en genieten, maar dinsdag wordt de sightseeing-dag.

Plan is nu op dinsdagochtend een museum te bezoeken en in de middag een boottochtje te doen. Wil alleen niet zo'n hop on hop of, maar gewoon een paar uur zitten en om je heen kijken. Ik ga dit topic vanmiddag eens doorlezen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_170953746
.

[ Bericht 99% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 15-05-2017 09:05:05 ]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 08:46:35 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_170974969
Straks even topic doorspitten. Ik ga 2 weken voor mijn werk naar Gothenburg, tussendoor weekendje Stockholm en naderhand nog 5-6 dagen voor de Zweedse westkust, dan Kopenhagen en terugrijden naar NL.
Resistance is futile.
  donderdag 18 mei 2017 @ 09:42:48 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171021720
Hotel in Södermalm, is dat een goed idee?

Van mijn Zweedse collega kreeg ik deze tips:

For Stockholm, if you are interested in history I would visit the Raoul Wallenberg museum, a man who saved thousands of peoples from the Nazis.
Good overview of Stockholm Events: https://www.visitstockholm.com/en/See--do/Events/

Stockholm is beautiful, just take a boat ride from the royal castle out to any of the outside archipelago. Beautiful, maybe a bit touristy but nice. Södermalm is in the centre but south from the city and great for pubs and I think you will like the atmosphere there.
Resistance is futile.
pi_171030852
Ik ga dit topic ook eens op mijn gemak doorlezen morgen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:39:01 #141
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_171031058
Södermaln is altijd goed.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 19 mei 2017 @ 09:58:19 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171046484
OK, Air bnb in Södermalm. Ik kom vanuit Gotenburg met de trein aan op vrijdagavond rond half 12 's avonds (3 uur, 76 euro voor een eersteklas retourtje :D :D ). Zondagavond rond half 9 ga ik weer terug naar Gotenburg.

Ik wil sowieso dit doen:

ABBA museum (ik ben zo'n stiekeme fan)
Fotografiska
Raoul Wallenberg museum

Dan heb ik het wel gehad qua musea! Ik wil vooral een hoop mooie foto's maken dus nog tips voor mooie (stads)wandelingen?
Resistance is futile.
pi_171101520
Godsakkemikke, wat is Fok toch altijd weer een geniale bron voor citytrips :D

In 2011 ben ik verliefd geworden op Denemarken (lees: Kopenhagen) tijdens m'n Erasmus periode. In die periode ben ik ook een weekend in Oslo geweest (leuke stad, veel te duur...).
Anyhow, de liefde voor Scandinavië is toen ontstaan.
Een lange periode daaropvolgend ben ik niet meer in de regio op pad geweest, tot vorig jaar, waar ik Kopenhagen weer in al haar schoonheid heb mogen bewonderen.

Afijn, het is tijd voor het volgende hoofdstuk: Zweden.
En om te beginnen, reis ik met Hemelvaart af naar Stockholm (ook wel het Venetië van Scandinavië genoemd)

Helaas zijn de tickets in deze periode wat duurder (Hemelvaart / CL finale).
Zo vlieg ik heen met SAS en terug met Norwegian voor 175 euro totaal.

Ik overnacht in het Generator hostel. Dit was het enige nog betaalbare hostel dat beschikbaar was (a ¤50 per nacht op een gedeelde kamer).
Maar goed, naast het CS dus dat is fijn, en alles ziet er lekker fancy uit.
Eten / drinken is alleen toegestaan in de naastgelegen bar dus dat is jammer.

Op het vliegveld koop ik een 72H reiskaart, zodat ik via de route Arlanda --> Marsta (bus) --> Stockholm C (trein) zonder extra kosten kan reizen. Dit scheelt mij 20 euro retour met de bus, en zo kost m'n reiskaart onder aan de streep opeens nog maar 6 euro voor 3 dagen :7 :6
(thanks voor de tip: Italodancer :) )

Naast het OV zal ik ook gebruik gaan maken van de City Bikes (www.citybikes.se)
165SEK voor 3 dagen is geen geld, en als het lekker weer is ga ik liever op de fiets, dan met het OV.

Verder wil ik tijdens mijn trip veel stadsparken ontdekken, een bezoek brengen aan Skansen, met de boot naar Djurgarden, 's avonds Couchsurfing Hangouts gebruiken om met wat medereizigers op stap te gaan, en nog even een kijkje nemen op een van de eilanden van het Archipel.

Veel zin in :D
  zondag 21 mei 2017 @ 21:22:34 #144
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_171105129
Donderdagavond zitten er nog duizenden Ajax-supporters, want er gaan geen betaalbare lijnvluchten terug op Hemelvaartsdag. Bijna iedereen die ik ken vliegt vrijdag terug, ik zelf wel donderdag (via Belgrado).

Ik snap de tip over die 72H-kaart ff niet, hoeveel kost dat?

Die fietsen is iig wel een goed idee, zeker als je toch alleen maar in het centrum zit! Thanks voor de tip. :)
Gourmetten of steengrillen?
  zondag 21 mei 2017 @ 21:25:12 #145
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_171105219
Terugvliegen via Belgrado :D
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 21 mei 2017 @ 21:46:53 #146
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_171105992
Wat een bizarre prijzen, 50 euro voor een bed op een gedeelde kamer, tussen allemaal voetbalsupporters in ook.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 21 mei 2017 @ 21:50:04 #147
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_171106092
Ik zit ook toevallig tijdens de CL finale in Stockholm. Heb nog wel een hotelkamer met eigen sanitair maar exclusief ontbijt kunnen scoren voor 50 euro p/n, maar heb wel enkele weken geleden geboekt en de overnachtingslocatie is circa 15 km buiten de stad.
pi_171106169
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zit ook toevallig tijdens de CL finale in Stockholm. Heb nog wel een hotelkamer met eigen sanitair maar exclusief ontbijt kunnen scoren voor 50 euro p/n, maar heb wel enkele weken geleden geboekt en de overnachtingslocatie is circa 15 km buiten de stad.
De CL finale is in Cardiff.
pi_171106624
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:22 schreef Silenus het volgende:
Ik snap de tip over die 72H-kaart ff niet, hoeveel kost dat?
Zo'n kaart kost 260 SEK (incl chipkaart), dus ca. 26 euro

Omdat je met zo'n kaart ook gebruik kan maken van de bus-trein combi die ik omschrijf, hoef je dus niet nog eens te betalen voor je transfer. Ik rekende dan 20 euro retour met Flygbussarna als alternatief.

Als je dus 20 euro van die 26 euro afhaal, heb je voor 6 euro netto een kaart waar je 3 dagen mee kan reizen :)
  zondag 21 mei 2017 @ 22:19:59 #150
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_171106931
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:52 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

De CL finale is in Cardiff.
Zie je, zķveel ben ik geīnteresseerd in voetbal :+
pi_171107202
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik zit ook toevallig tijdens de CL finale in Stockholm.
EL finale
pi_171107675
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een bizarre prijzen, 50 euro voor een bed op een gedeelde kamer, tussen allemaal voetbalsupporters in ook.
Ja, wel jammer dat je dan tussen voetbalsupporters inzit ja...

Hopen dat er op mijn kamer gewoon wat normale reizigers slapen.
  zondag 21 mei 2017 @ 23:00:52 #153
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_171107879
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:50 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Ja, wel jammer dat je dan tussen voetbalsupporters inzit ja...

Hopen dat er op mijn kamer gewoon wat normale reizigers slapen.
Nou, kan natuurlijk ook heel gezellig zijn!

Maar voor minder had je ook een eigen kamer in Uppsala gehad. Met de trein heen en weer is prima te doen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 22 mei 2017 @ 08:34:34 #154
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_171110726
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:08 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Zo'n kaart kost 260 SEK (incl chipkaart), dus ca. 26 euro

Omdat je met zo'n kaart ook gebruik kan maken van de bus-trein combi die ik omschrijf, hoef je dus niet nog eens te betalen voor je transfer. Ik rekende dan 20 euro retour met Flygbussarna als alternatief.

Als je dus 20 euro van die 26 euro afhaal, heb je voor 6 euro netto een kaart waar je 3 dagen mee kan reizen :)
Ah ok, dat is echt geen geld idd! Top!
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 22 mei 2017 @ 08:36:31 #155
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_171110738
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:50 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Ja, wel jammer dat je dan tussen voetbalsupporters inzit ja...

Hopen dat er op mijn kamer gewoon wat normale reizigers slapen.
Reken er maar niet op, met minimaal 15.000 Nederlanders en 20.000 Engelsen in de stad. Maar niet iedereen van die groep is compleet gestoord hoor, genoeg mensen die ook gewoon willen slapen. ;)
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 5 juni 2017 @ 16:16:08 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171476540
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 08:36 schreef Silenus het volgende:

[..]

Reken er maar niet op, met minimaal 15.000 Nederlanders en 20.000 Engelsen in de stad. Maar niet iedereen van die groep is compleet gestoord hoor, genoeg mensen die ook gewoon willen slapen. ;)
Hoe was het?
Resistance is futile.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 11:10:41 #157
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_171661802
Het was leuk! Hebben zo'n fietskaart genomen, dat werkt echt prima en het is een uitstekende stad om op de fiets te ontdekken. En goedkoop, trouwens.

Richting het ABBA-museum gefietst, maar dat kostte gewoon 25 euro entree. :') Weer omgedraaid. Verder draaide deze stedentrip vooral om bier en voetbal, dus verder heb ik geen tips. :+
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:59:02 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171817365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 11:10 schreef Silenus het volgende:
Het was leuk! Hebben zo'n fietskaart genomen, dat werkt echt prima en het is een uitstekende stad om op de fiets te ontdekken. En goedkoop, trouwens.

Richting het ABBA-museum gefietst, maar dat kostte gewoon 25 euro entree. :') Weer omgedraaid. Verder draaide deze stedentrip vooral om bier en voetbal, dus verder heb ik geen tips. :+
Ik daar wel naar binnen geweest, ik vond het ontzettend leuk! Maar wel beetje meidending.
Verfer naat Fotografiska geweest, interessante tentoonstellingen. En veel rondgelopen.
Resistance is futile.
pi_172411891
Ik ga in september naar Stockholm *O* dus alvast schopje omhoog
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:35:26 #160
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_172411979
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 13:32 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ga in september naar Stockholm *O* dus alvast schopje omhoog
Ik ook :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 16 juli 2017 @ 11:45:43 #161
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_172454196
Nog wat tips voor mensen die naar Stockholm gaan.

- Fabrique heeft erg goede kanelbullar en kardemummabullar. Zitten op veel plekken in de stad w.o. het centraal station.
- Als je met een paar man bent, ga eens naar de Ugglan bar op Södermalm, waar je naast bier drinken ook tafeltennis (pingis), foos, shuffleboard etc kunt doen.
- Voor de natuurliefhebbers is er Tyresta national park in het zuiden. Neem de bus naar Tyresta by en volg een van de wandelroutes.
- Op werkdagen, ga eens lunchen bij Hermans. Uitstekend veg buffet, en in de zomer zit je heerlijk buiten met uitzicht op Djurgården.
  zondag 16 juli 2017 @ 11:54:58 #162
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_172454373
Hermans is een aanrader inderdaad :Y
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_172470990
Ik verbaasde me al dat KLM meer 1300 euro durft te vragen voor retourvlucht op sommige dagen, maar je hebt in Stockholm dus ook hotels met kamers zonder ramen voor > 200 euro per nacht _O-
pi_173165807
Half oktober naar vrienden met een camping richting Ostersond (sorry, kan de O met puntjes niet vinden). Wel gelukkig in een huisje want ik vrees voor lage temperaturen. Omdat het een behoorlijk eind is, 2000 km, vliegen we tot Stockholm Arlanda en huren een auto voor een week. Wil op de heen of terugweg wel 2 nachtjes in Stockholm slapen en verkennen. Ik ga dit topic doorspitten voor tips, kan iemabd iets vertellen wat ik qua weer kan vwrwachten halverwege oktober? Korte broek zal wel thuisblijven :)
pi_173169924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:19 schreef janus84 het volgende:
Half oktober naar vrienden met een camping richting Ostersond (sorry, kan de O met puntjes niet vinden). Wel gelukkig in een huisje want ik vrees voor lage temperaturen. Omdat het een behoorlijk eind is, 2000 km, vliegen we tot Stockholm Arlanda en huren een auto voor een week. Wil op de heen of terugweg wel 2 nachtjes in Stockholm slapen en verkennen. Ik ga dit topic doorspitten voor tips, kan iemabd iets vertellen wat ik qua weer kan vwrwachten halverwege oktober? Korte broek zal wel thuisblijven :)
Grappig! Heb vannacht daar nog overnacht. Östersund vind ik op één of andere manier geweldig. Kan niet precies zeggen wat precies, maar als we in de buurt zijn gaan we altijd langs Östersund. In de zomer is het lieflijk, in de winter vol met winteractiviteiten.

Zal zeker koud zijn in oktober, muts mee. Als je geluk hebt ligt er al sneeuw, als je pech hebt zit je in de donkere aanloop naar de winter toe. Het biatlonseizoen begint altijd in november in Östersund en dan ligt er soms wel soms geen sneeuw. Wat ga je daar een week doen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_173171027
Goeie vraag :) Eerlijk gezegd nooit een vakantie gehad onder de 25 graden. Het is overigens iets Zuidelijker, Hede. Maar nam de dichtbijzijnde grotere stad.
In die week wil ik 2 dagen in Stockholm zijn en dan 5 dagen rond de camping. Ben eerlijk gezegd geen typisch buitenmens maar in zo'n omgeving moet ik wel. Wil vooral mn vrienden zien, en hoop nog leuke suggesties te krijgen.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 11:50:16 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173179896
Even crosspost van mijn Zuid-Zweedse reisverslag, inclusief Stockholm:

TRV / Reisverslag Zweden

En de post over Stockholm en Gothenburg specifiek:

quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 15:46 schreef Seven. het volgende:
Foto's in spoilers want geen idee hoe te re-sizen! En ook alvast excuses voor de lamme telefoonfoto's. Ik had wel mijn Nikon bij me maar nog geen gelegenheid gehad om ze te bewerken etc. Dus met mijn Samsung foto's zullen jullie het moeten doen!

Ik werk voor een Nederlands-Zweeds bedrijf en zodoende ben ik elke maand minimaal twee dagen in Gotenburg. Echter, omdat ik in die twee dagen per maand de agenda altijd binnen no time vol heb, heb ik gevraagd of ik een maand vanuit Gotenburg kon werken zodat ik eens echt in detail kon bekijken wat de NL en SE vestiging van elkaar kunnen leren etc. etc. Die maand werd uiteindelijk twee weken en omdat het dan wel lekker is om de vrijheid te hebben, ben ik met de auto gegaan. Ganz allein. Heerlijk! De vice-president heeft zijn bedrijfsappartement beschikbaar gesteld voor me en ik heb er uiteindelijk nog een week vakantie aangeplakt.

Om kwart voor 11 's morgens ben ik vertrokken vanuit de omgeving van Zutphen in mijn trouwe Volvootje. Bij Lochem heb ik de tank volgegooid en daarna in één ruk naar Hamburg gereden. Na de Elbetunnel begonnen echter die afschuwelijke wegwerkzaamheden, en zoals het een goede Duitse onderbreking betreft, uiteraard zijn het pas wegwerkzaamheden als het over de een lengte van minimaal 50 kilometer is. Dus met 80-90 kph vrachtwagens inhalen over smalle rijstroken is best wel een beetje eng. En dan begint het ineens energie te vreten. Dus 20km na Hamburg eventjes gestopt voor een plaspauze. Na een kwartiertje weer in de auto gestapt en verder gereden naar mijn oom en tante die vlakbij Kolding in Denemarken wonen. Tegen 5 uur 's middags vloog ik mijn lieve tante na ruim 5 jaar weer eens in de armen, twee uur later kwam mijn oom thuis van zijn werk. De hele avond geklept, en de volgende dag rond lunchtijd met een beetje spijt in mijn hart weer verder gereden. Ik besloot om in Helsingnor op de ferry te gaan naar Helsingborg (alternatief was de Oresundbrug tussen Kopenhagen en Malmö maar ik bedacht mij dat het ook wel fijn zou zijn om een pauze halverwege te doen). Beide opties zijn ongeveer even duur trouwens. Rond 6 uur 's avonds kwam ik van de boot in Helsingborg en tegen half 9 's avonds checkte ik in in Hotel Liseberg in Gotenburg. Hier logeer ik elke maand ondanks dat ik het geen fijn hotel vind, maar we hebben er nu eenmaal gunstige tarieven voor alle collega's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 13 juni moest er gewoon gewerkt worden. De vice-president had de sleutels op zijn kantoor achtergelaten voor me dus die heb ik opgepikt en daarna even mijn werkspullen gedropt in het appartement. Hij had me al een lijst gestuurd met handige adresjes in de buurt. Mijn eerste missie was boodschappen doen. ICA Focus had hij op zijn lijst gezet. ICA is volgens mij de AH van Zweden, je vindt ze overal en ze hebben prima aanbod. Goedkoop zijn ze niet maar ach, het was 5 minuten lopen dus daar doe ik niet moeilijk over. Maar wat schetst dus mijn verbazing... Kan iemand mij uitleggen hoe Zweden niet de dikkerdjes van Europa zijn? Zulke enorme snoepafdelingen vind je niet overal maar in werkelijk élke supermarkt vind je wel een snoepsectie van formaat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdagavond besloot ik om even de stad te gaan verkennen. Ik dacht dat Haga de bom zou zijn maar bleek heel klein en overrated. Hipster crowd, op zich leuk maar ik was er snel uitgekeken. Dus ik en mijn Nikon doorgelopen. Kom ik ineens aan de waterkant terecht, vlakbij Stenpiren (dit is een belangrijke ferry terminal, net als Stockholm wordt er in Gotenburg veel met veerbootjes gereisd door de stad). Hier hadden said hipsters zich de boel eigen gemaakt, en de meeuwen ook. Binnen 5 minuten kwamen er ineens 2 over mij heen scheren, de een na de ander. Na een halve minuut en twee close up foto's later besefte ik me ineens dat ik me ineens dat ik werd aangevallen :') :') . En bij nadere inspectie bleek dan ook dat er een meeuwenkuiken in de buurt was :') O+ . Foto's bleken achteraf nog onscherp ook :( .Maar zie hier dus ook mooie street art, ben ik sowieso gek op dus ik ben wel een uurtje blijven hangen in deze buurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 14 juni was ik jarig, even wat wezen drinken met de collega's. Pix Bar is best wel een aanrader! Tevens tapas te krijgen op de bar. ^O^ .

Op vrijdagavond 16 juni heb ik de hogesnelheidstrein naar Stockholm gepakt. 6 weken van tevoren geboekt, reis duurt zo'n 3 uur en ik heb 76 euro voor een eersteklas retourtje betaald. Práchtige rit trouwens, vooral het eerste half uur na vertrek is erg mooi. Je komt langs verschillende meren en in het eerste uur heb ik op 4 of 5 keer herten gezien, 1 keer ook nog met aandoenlijk kalfje O+ . Om half 12 kwam ik aan op het centraal station en daarna ben ik direct naar mijn AirBnB gegaan met de metro (nog geen 10 minuten). Lief oud mensje die woonde in Södermalm met haar hond. Ik heb nog geen 50 euro betaald voor 2 nachten dus de hondenharen in de badkamer nam ik maar op de koop toe....!

Op zaterdagochtend natuurlijk de stad verkennen! Te beginnen met Gamla Stan, oftewel Old Town. Hoog gehalte toeristen maar voor gewoon een wandelingetje mag je niet natuurlijk niet overslaan. Het was overigens 22c maar dat voelt in Zweden veel warmer. Met 18c en geen wind kun je dus makkelijk in je zomerjurkjes over straat. Ik heb het de hele dag snikheet gehad! Na de stadswandeling nog even uitgepuft bij een hipster rooftop bar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na dit alles ben ik met de tram naar het ABBA museum gegaan, wat een ontzettend leuk en interactief museum. Best prijzig maar ik vond het ontzettend de moeite waard. Van meedoen aan quizjes, zelf een liedje meezingen via singstar, zelf een liedje afmixen, en je kunt zelfs op een podium gaan staan en meezingen als het vijfde ABBA lid, waarin je dus middenin een ABBA projectie staat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na het ABBA museum ben ik een hapje gaan eten bij Bar Nombre, ontzettend goed tapas restaurant! En daarna nog een wandelingetje en lekker op tijd gaan slapen.

Zondag weer op pad gegaan. Eerst maar eens naar een museum gegaan! En wel... Fotografiska. Een mooie foto tentoonstelling met werken over paarden, stuk of 30 fotografen die er aan meededen. Viel me wel op dat 9 van de 10 vrouwelijke fotografen dit onmiddelijk naar de genderdiscussie trokken, ieder met hun eigen benadering maar wel allemaal met dezelfde insteek :') .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na afloop lekker op een terrasje in Södermalm gaan zitten en een hapje gegeten bij Pelikan (een bekend restaurant, beste gehaktballen ooit!!). Om half 9 weer op de trein terug naar Gotenburg en maandagochtend weer aan het werk gegaan. Dus zo zat week 1 er alweer op! Druk programma gehad wel, er volgden nog 2 drukke weken maar ik heb het wel eventjes gehad met al dat getyp en gelink :') .
Resistance is futile.
pi_173460161
Ben met de EL finale in Stockholm gehad.
4/10.
pi_173519146
Nu op Schiphol :P
  vrijdag 8 september 2017 @ 07:24:53 #170
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_173651642
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 05:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Nu op Schiphol :P
Ik nu ook :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_173651733
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 07:24 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik nu ook :)
ik ben al weer terug, je vliegt niet met klm?
  vrijdag 8 september 2017 @ 07:57:06 #172
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_173651848
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 07:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben al weer terug, je vliegt niet met klm?
Jawel, 8:30 vertrek :)
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_173713833
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik verbaasde me al dat KLM meer 1300 euro durft te vragen voor retourvlucht op sommige dagen, maar je hebt in Stockholm dus ook hotels met kamers zonder ramen voor > 200 euro per nacht _O-
Ik heb ooit in Hotel with Urban Deli geslapen wat zich letterlijk in een kelder bevindt en dus ook geen ramen heeft, maar wel echt een aanrader is.

http://hotelwith.se/en/
pi_174006783
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 07:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik ben al weer terug, je vliegt niet met klm?
Mooi reisverslag ^O^
pi_174357560
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik verbaasde me al dat KLM meer 1300 euro durft te vragen voor retourvlucht op sommige dagen, maar je hebt in Stockholm dus ook hotels met kamers zonder ramen voor > 200 euro per nacht _O-
Is dat Urban Deli? Ik werk in hetzelfde gebouw en verbaas me er nog altijd over dat dat hotel met zulke kamers gasten weet te trekken! :{ (Urban Deli is voor de rest wel winning overigens)

oh, lees dit nu pas:

quote:
11s.gif Op maandag 11 september 2017 15:24 schreef electronique het volgende:
Ik heb ooit in Hotel with Urban Deli geslapen wat zich letterlijk in een kelder bevindt en dus ook geen ramen heeft, maar wel echt een aanrader is.

http://hotelwith.se/en/
Wat deed je besluiten dat hotel te nemen? De keren dat ik prijzen bekeek waren die exorbitant hoog voor een hotelkamer zonder ramen.
pi_174359397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Is dat Urban Deli? Ik werk in hetzelfde gebouw en verbaas me er nog altijd over dat dat hotel met zulke kamers gasten weet te trekken! :{ (Urban Deli is voor de rest wel winning overigens)

oh, lees dit nu pas:

[..]

nee ik had het over Haymarket daar hebben ze zelfde verdieping kamers met raam aan buitenkant en kamers zonder raam aan binnenkant van de gang. Vooral een voordel in de zomer denk ik, en je hebt ook geen straatlawaai
pi_174359955
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Is dat Urban Deli? Ik werk in hetzelfde gebouw en verbaas me er nog altijd over dat dat hotel met zulke kamers gasten weet te trekken! :{ (Urban Deli is voor de rest wel winning overigens)

oh, lees dit nu pas:

[..]

Wat deed je besluiten dat hotel te nemen? De keren dat ik prijzen bekeek waren die exorbitant hoog voor een hotelkamer zonder ramen.
Ik was er met werk, dus hotel niet zelf geboekt. Wel erg enthousiast dus. Het is een super 'hip' en modern hotel (moet je van houden) en een fantastisch ontbijt. Locatie is ook wel goed volgensmij.
pi_174410692
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee ik had het over Haymarket daar hebben ze zelfde verdieping kamers met raam aan buitenkant en kamers zonder raam aan binnenkant van de gang. Vooral een voordel in de zomer denk ik, en je hebt ook geen straatlawaai
Ah!

Ik ben een beetje verliefd op Haymarket, echt alsof je The Great Gatsby inloopt O+
pi_174462876
:B

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 08:47:47 ]
pi_174464056
In plaats van anderen afzeiken zou je ook zelf een constructieve bijdrage kunnen leveren
pi_174464523
:B

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 08:48:04 ]
pi_174464549
:B

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 08:47:31 ]
pi_174464557
:B

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 08:47:19 ]
pi_174464573
:B

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 08:47:02 ]
  Moderator dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:22:51 #185
45833 crew  Fogel
pi_174464768
Wat een fantastische bijdrages MCH, daar zaten we allemaal echt op te wachten. -O-
Kijk de volgende keer even waar je post, dit is niet KLB maar TRV.
Als je nuttige en ontopic bijdrages hebt voor dit topic, graag, anders kan je beter på reis gaan en leuke dingen doen.

Waarom vond je Globe te duur? Wat miste je voor dat geld?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_174464784
:B

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 08:48:24 ]
pi_174465050
Ben hier vorige week geweest, heerlijke stad. Ook een stuk sfeervoller dan bijvoorbeeld een Kopenhagen.
pi_174465102
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:52 schreef TvhN het volgende:
Ben hier vorige week geweest, heerlijke stad. Ook een stuk sfeervoller dan bijvoorbeeld een Kopenhagen.
Sodermalm heeft bijzonder pittoreske straatjes inderdaad :9
pi_174485220
Mmm... De tips in t eerste bericht zijn tof... Maar heeft iemand hier nog van die vette aanraders waarvan je denkt dit moet je echt niet missen in Stockholm. Uitgaansgelegenheden? Goede restaurants? Dank alvast!! 😄
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:11:24 #190
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179641876
Kick!

Voor werk komende week en de week van de 25e in Stockholm. Precieze programma nog niet helemaal bekend, maar vast wat vrije tijd. Iemand tips? Dacht zelf in ieder geval een fiets te huren.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_180700385
Goedemiddag allemaal. Ik ga begin september een paar dagen naar Stockholm en mijn vraag is of jullie een goedkoop hotelletje of Air b&b adres weten? Ben er al een keer geweest maar toen woonde er een vriend van me. Hoor dat het allemaal best duur is qua hotellen. Gr.
pi_180725060
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:37 schreef Aardbeientaartjes het volgende:
Mmm... De tips in t eerste bericht zijn tof... Maar heeft iemand hier nog van die vette aanraders waarvan je denkt dit moet je echt niet missen in Stockholm. Uitgaansgelegenheden? Goede restaurants? Dank alvast!! 😄
Riche is heel leuk!! Is een (hippe) bar
pi_180732773
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:00 schreef viktorfischer het volgende:
Goedemiddag allemaal. Ik ga begin september een paar dagen naar Stockholm en mijn vraag is of jullie een goedkoop hotelletje of Air b&b adres weten? Ben er al een keer geweest maar toen woonde er een vriend van me. Hoor dat het allemaal best duur is qua hotellen. Gr.
Goedkoopst blijft toch de jeugdherberg, denk ik. Rond Älvsjö is het al stukken goedkoper, maar dan zit je niet in het centrum. Wel heel goed bereikbaar. En op Södermalm ligt een boot met kamers, schijnt ook leuk en redelijk betaalbaar te zijn. En Södermalm is ^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:19:10 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180737380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ah!

Ik ben een beetje verliefd op Haymarket, echt alsof je The Great Gatsby inloopt O+
Jaaaaa! Ben ik vorig jaar ook belandt, echt super!
Resistance is futile.
  donderdag 26 juli 2018 @ 09:24:08 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180737455
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:11 schreef Bugno het volgende:
Kick!

Voor werk komende week en de week van de 25e in Stockholm. Precieze programma nog niet helemaal bekend, maar vast wat vrije tijd. Iemand tips? Dacht zelf in ieder geval een fiets te huren.
Restaurants:
Bar Nombre
Pelikan

Verder zou ik een rooftop bar opzoeken!
Resistance is futile.
pi_180767369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Goedkoopst blijft toch de jeugdherberg, denk ik. Rond Älvsjö is het al stukken goedkoper, maar dan zit je niet in het centrum. Wel heel goed bereikbaar. En op Södermalm ligt een boot met kamers, schijnt ook leuk en redelijk betaalbaar te zijn. En Södermalm is ^O^
Ben er zelf nooit geweest maar hoor verschillende verhalen dat die boot enorm kut is. Wel goedkoop
  vrijdag 27 juli 2018 @ 18:40:26 #197
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_180774254
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:55 schreef electronique het volgende:

[..]

Ben er zelf nooit geweest maar hoor verschillende verhalen dat die boot enorm kut is. Wel goedkoop
Er zijn meerdere boten, deze is vrij nieuw dacht ik.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  One tough cookie zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:10:36 #198
169210 liesje1979
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:14:28 #199
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_181457497
Over 2 weken weer :7
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  One tough cookie maandag 31 december 2018 @ 16:26:53 #200
169210 liesje1979
pi_184124634
Ik heb echt zo gelachen in het ABBA museum. _O-
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 17:24:39 #201
45833 crew  Fogel
pi_184126092
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2018 16:26 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb echt zo gelachen in het ABBA museum. _O-
Goede karaoke _O_
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')