fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofdquote:Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:
[..]
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Plus dat ze voor de vluchten naar bestemmingen binnen de UK (waar de toestellen vaak gesourced worden) voor iedere passagier APD moeten afdragen (air passenger duty), dat maakt het er waarschijnlijk ook niet goedkoper opquote:Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:
[..]
Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Oké, nog een stuk hoger dus Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.quote:Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.
Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.
Best netjes.
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld.
De ervaringen uit dit topic leren dat dit soort dingen gratis gewijzigd worden bij Ryanair.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.
Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.
Best netjes.
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
Omdat ik een retard ben.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Als je weet dat hij gaat boeken zorg je er toch voor dat hij precies weet hoe hij je naam moet schrijven. Of daar zorg je als boeker toch voor? Als ik zou twijfelen over de naam van een reisgenoot zou ik het uitzoeken.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.
Nog nooit meegemaakt en toch met veel maatschappijen gevlogen.quote:De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Klopt, maar bij Ryanair kan het je wellicht veel kosten terwijl ze daar bij KLM wellicht wat makkelijker over doen. Maar wellicht doen ze bij Ryanair tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk, sinds ze een klantvriendelijkere koers in zijn geslagen.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
Verkeerde topicquote:Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Leuk, Montenegroquote:RYANAIR OPENS 12 NEW STANSTED ROUTES FROM APRIL 2014
BASEL, BORDEAUX, BRIVE, BUCHAREST, COMISO, DORTMUND, LISBON, OSIJEK, PODGORICA, PRAGUE, RABAT & SKELLEFTEA
PLUS INCREASED FLIGHTS ON 17 EXISTING ROUTES (to Barcelona, Berlin, Billund, Bremen, Eindhoven, Knock, Madrid, Marseille, Milan, Oslo, Pisa, Porto, Rhodes, Rome, Seville, Shannon & Thessaloniki)
1,300,000 NEW PASSENGERS & OVER 1,000 NEW JOBS AT STANSTED
Ryanair, Europe’s favourite low fares airline, today (21 Nov) announced it will open 12 new routes from London Stansted (in April 2014) as well as adding frequencies on 17 existing routes, which will deliver an additional 1,300,000 passengers p.a. and support 1,300* new on-site jobs at London Stansted Airport.
Ryanair’s growth at Stansted from April 2014 will deliver:
12 new routes to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat & Skelleftea
126 Stansted routes in total
More flights & improved schedules on 17 existing routes (from 430 to 600 weekly flights)
Over 1,300,000 new Ryanair passengers p.a. at Stansted (14.5m in total)
Over 1,300* jobs sustained at Stansted Airport
Ryanair celebrated its 12 new routes and increased frequencies by releasing 100,000 seats on sale at prices from £14.99 for travel in Jan and Feb, which are available for booking until midnight Monday (25 Nov).
In London, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“Ryanair is pleased to deliver 12 new Europe routes to/from Stansted to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat and Skelleftea, as well as increased frequencies on 17 existing routes, which will deliver over 1,300,000 additional passengers per annum and sustain over 1,300* “on-site” jobs at Stansted Airport. As Stansted’s biggest airline, Ryanair looks forward to growing traffic, routes and jobs at Stansted.”
MAG’s Chief Executive, Charlie Cornish said:
“Today’s announcement by Ryanair is fantastic news for Stansted, the region and the passengers who rely on the airport to provide a connection to and from all parts of Europe. The new destinations and increase in flights on key routes will offer passengers and businesses even more choice at great value and build on the strength of Ryanair’s extensive network at Stansted, the airline’s largest base in Europe. Ryanair is an important and valued customer for Stansted and M.A.G. We're delighted to support the airline's expansion plans for next summer with this announcement coming hot on the heels of our joint 10 year growth agreement.
M.A.G acquired Stansted to unlock its full potential and return the airport to rapid and sustained growth by offering great value to airlines and better services and facilities to passengers. Today’s announcement, together with the excellent progress we are making with our £80m investment in the terminal, is further evidence we are succeeding in transforming Stansted under our ownership.”
*ACI research confirms up to 1,000 ‘on-site’ jobs are sustained at international airports for every 1m passengers
bron
Ja inderdaad, vanaf april vanuit Brussel volgens mijquote:Op donderdag 21 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.
Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?quote:Op donderdag 21 november 2013 12:00 schreef larsico het volgende:
[..]
Oké, nog een stuk hoger dus Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graagquote:Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?
Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijkquote:De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.
De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hèquote:Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
Rotterdam denk ik sowieso niet, is namelijk ongeveer even duur als Amsterdam, en heeft niet zulke grote reizigersaantallen als Amsterdam.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
De tarieven van Ryanair gaven in het verleden wel de belasting vanaf Eindhoven aan, en dat kwam dan uit op 24,XX euro in 2012, ik schat in dat in 2013 dat iets hoger isquote:Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag
[..]
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk
Je hoeft van mij niets aan te nemen.quote:Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè
Het bedrag wat jij per vlucht aan bijvoorbeeld Easyjet betaald en wat wordt gerekend als belasting (als dat al specifiek wordt aangegeven) betekent niet dat dat het daadwerkelijke bedrag is wat er aan de luchthavenbelasting betaald wordt door de luchtvaartmaatschappij zelf, dat kan wel degelijk hoger zijn dan het ticketbedrag.quote:Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |