abonnement Unibet Coolblue
pi_133475625
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 21 november 2013 @ 10:40:04 #152
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_133476811
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:10 schreef larsico het volgende:

[..]

Inderdaad, is niet echt een logische bestemming. Sowieso apart dat ze misschien op Amsterdam willen gaan vliegen. Als ze dat echt zouden gaan doen zullen óf de tickets wat duurder dan normaal zijn óf ze moeten extreem goed gaan overhandelen over ze luchthaven fees. Volgens mij ben je daar op Schiphol al zo'n ¤10 pp voor kwijt.
Plus dat ze voor de vluchten naar bestemmingen binnen de UK (waar de toestellen vaak gesourced worden) voor iedere passagier APD moeten afdragen (air passenger duty), dat maakt het er waarschijnlijk ook niet goedkoper op
pi_133479202
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

fees op Schiphol liggen voor een vertrekkende passagier zo rond de ¤28-30 uit mijn hoofd
Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:08:24 #154
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479418
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133479779
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 21 november 2013 @ 12:24:47 #156
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133479866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:21 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

En je hoeft niks te betalen dus? Wacht maar tot op het vliegveld. >:)
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De mail die ze daarna zouden sturen is waarschijnlijk gegaan naar een vriend van me, die de kaarten in eerste instantie bestelt en betaald heeft. Dus ik wacht dat even af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133480118
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Geen idee, in de email die ik kreeg stond niks over betalen.
De ervaringen uit dit topic leren dat dit soort dingen gratis gewijzigd worden bij Ryanair.
En voortaan de OP lezen en nooit je tweede naam invullen...
pi_133480131
quote:
7s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik wil online in gaan checken, zie ik dat mijn 2de naam fout staat. 1 letter verschil. Een a ipv een e.

Snel gekeken op die site, zie ik dat het 110 euro kost om te wijzigen. Best veel voor die ene letter. Heb dus maar hun vragenformulier ingevuld en krijg nu antwoord dat ze me een nieuwe pas sturen.

Best netjes.
Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133480205
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.
Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:42:32 #160
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133480289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe mensen dit nou nog steeds voor elkaar krijgen terwijl iedereen weet dat je bij Ryanair alles 3x moet controleren.

En waarom vul je je tweede naam in? Voornaam en achternaam is genoeg.
Omdat ik een retard ben.

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.

De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 21 november 2013 @ 12:55:11 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480695
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
pi_133480709
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

Nee, ik was niet aanwezig toen de kaarten besteld werden, werd voor mij gedaan.
De a of de e maakt niks uit qua uitspraak, dus ik begrijp de verwarring bij mijn vriend.
Als je weet dat hij gaat boeken zorg je er toch voor dat hij precies weet hoe hij je naam moet schrijven. Of daar zorg je als boeker toch voor? Als ik zou twijfelen over de naam van een reisgenoot zou ik het uitzoeken.

quote:
De 2de naam omdat het bij andere luchtvaartmaatschappijen wel moest.
Nog nooit meegemaakt en toch met veel maatschappijen gevlogen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133480767
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet alleen bij Ryanair. Ze zijn alleen de enige die de regels en de kosten duidelijk vermelden. Andere luchtvaartmaatschappijen zijn minstens zo streng om deze regel toe te passen. Want je wilt toch echt zeker zijn dat de persoon op de passagierslijst hetzelfde is als de persoon die in het vliegtuig zit.
Klopt, maar bij Ryanair kan het je wellicht veel kosten terwijl ze daar bij KLM wellicht wat makkelijker over doen. Maar wellicht doen ze bij Ryanair tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk, sinds ze een klantvriendelijkere koers in zijn geslagen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_133480796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF aanbiedingen voor de Nederlandstalige Markt http://m.newsletter.voyag(...)DQY6CTKGHtvha3atN2LP
Verkeerde topic ;)
  donderdag 21 november 2013 @ 13:01:43 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133480888
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Verkeerde topic ;)
Excuus :')
pi_133493607
Nieuwe routes en hogere frequenties van/naar Stansted, onder andere op de route Eindhoven-Stansted:

quote:
RYANAIR OPENS 12 NEW STANSTED ROUTES FROM APRIL 2014

BASEL, BORDEAUX, BRIVE, BUCHAREST, COMISO, DORTMUND, LISBON, OSIJEK, PODGORICA, PRAGUE, RABAT & SKELLEFTEA

PLUS INCREASED FLIGHTS ON 17 EXISTING ROUTES (to Barcelona, Berlin, Billund, Bremen, Eindhoven, Knock, Madrid, Marseille, Milan, Oslo, Pisa, Porto, Rhodes, Rome, Seville, Shannon & Thessaloniki)

1,300,000 NEW PASSENGERS & OVER 1,000 NEW JOBS AT STANSTED

Ryanair, Europe’s favourite low fares airline, today (21 Nov) announced it will open 12 new routes from London Stansted (in April 2014) as well as adding frequencies on 17 existing routes, which will deliver an additional 1,300,000 passengers p.a. and support 1,300* new on-site jobs at London Stansted Airport.

Ryanair’s growth at Stansted from April 2014 will deliver:

12 new routes to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat & Skelleftea
126 Stansted routes in total
More flights & improved schedules on 17 existing routes (from 430 to 600 weekly flights)
Over 1,300,000 new Ryanair passengers p.a. at Stansted (14.5m in total)
Over 1,300* jobs sustained at Stansted Airport

Ryanair celebrated its 12 new routes and increased frequencies by releasing 100,000 seats on sale at prices from £14.99 for travel in Jan and Feb, which are available for booking until midnight Monday (25 Nov).

In London, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“Ryanair is pleased to deliver 12 new Europe routes to/from Stansted to Basel, Bordeaux, Brive, Bucharest, Comiso, Dortmund, Lisbon, Osijek, Podgorica, Prague, Rabat and Skelleftea, as well as increased frequencies on 17 existing routes, which will deliver over 1,300,000 additional passengers per annum and sustain over 1,300* “on-site” jobs at Stansted Airport. As Stansted’s biggest airline, Ryanair looks forward to growing traffic, routes and jobs at Stansted.”

MAG’s Chief Executive, Charlie Cornish said:
“Today’s announcement by Ryanair is fantastic news for Stansted, the region and the passengers who rely on the airport to provide a connection to and from all parts of Europe. The new destinations and increase in flights on key routes will offer passengers and businesses even more choice at great value and build on the strength of Ryanair’s extensive network at Stansted, the airline’s largest base in Europe. Ryanair is an important and valued customer for Stansted and M.A.G. We're delighted to support the airline's expansion plans for next summer with this announcement coming hot on the heels of our joint 10 year growth agreement.

M.A.G acquired Stansted to unlock its full potential and return the airport to rapid and sustained growth by offering great value to airlines and better services and facilities to passengers. Today’s announcement, together with the excellent progress we are making with our £80m investment in the terminal, is further evidence we are succeeding in transforming Stansted under our ownership.”


*ACI research confirms up to 1,000 ‘on-site’ jobs are sustained at international airports for every 1m passengers

bron

Leuk, Montenegro :D
  donderdag 21 november 2013 @ 20:20:53 #167
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133494222
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
pi_133494532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:20 schreef Lemans24 het volgende:
Skelleftea, gelijk de meest noordelijke plaats die Ryanair aandoet.

Podgorica is er al (of ook?) vanuit Brussel, trouwens.
Ja inderdaad, vanaf april vanuit Brussel volgens mij
  donderdag 21 november 2013 @ 20:58:54 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133496042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 12:00 schreef larsico het volgende:

[..]

Oké, nog een stuk hoger dus ;) Dan lijkt het mij inderdaad niet erg geloofwaardig.
En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.

Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_133496545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En wat denk je dat de officiële luchthaventarieven van Eindhoven Airport zijn?

Want Ryanair biedt wel goedkope tarieven aan, maar zo heel veel goedkoper zijn de luchthaventarieven op Eindhoven Airport ook weer niet ten opzicht van Amsterdam.

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

quote:
De low cost carriers Ryanair, Transavia en Wizz Air doen overigens tegenwoordig deze tarieven verbloemen door ze niet specifiek weer te geven, maar deze zijn ook relatief hoog en door de opbouw als passagiersbelasting en veiligheidstoeslag ook rond de 24-26 euro.

De reden dat Ryanair echter goedkope tarieven aanbiedt komt weer door het feit dat ze afspraken hebben over het aantal passagiers op de luchthaven en hierom korting krijgen op de luchthavengelden en andere afhandelingskosten, dus is voor Ryanair noodzaak om een x aantal passagiers te krijgen.
Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

quote:
Er is voor Ryanair als sterke low cost carrier zeker een markt vanaf Schiphol door hun relatief grote schaal waardoor ze wel degelijk goedkoop kunnen opereren.
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè ;)
pi_133507087
Eindhoven tarief ligt een euro of 5-6 onder die van AMS
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_133508910
Scheelt zo'n 20% dus
pi_133514742
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_133515372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Rotterdam denk ik sowieso niet, is namelijk ongeveer even duur als Amsterdam, en heeft niet zulke grote reizigersaantallen als Amsterdam.
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:39:54 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_133529487
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:

[..]

Dat zou ik niet weten, aangezien ik nog geen document heb kunnen vinden waarin die zichtbaar zijn. Al kan ik mij goed voorstellen dat die lager liggen dan die van Schiphol. Als jij het wel weet hoor ik het graag :)

[..]

Dat weet ik, ik ben niet helemaal achterlijk :P

De tarieven van Ryanair gaven in het verleden wel de belasting vanaf Eindhoven aan, en dat kwam dan uit op 24,XX euro in 2012, ik schat in dat in 2013 dat iets hoger is

Vanaf Amsterdam is het 29,61 euro
Veiligheidstoeslag EUR 12,95
Passagierstoeslag EUR 14,66
Geluidsisolatietoeslag EUR 2,00

Eindhoven heeft niet de geluidsisolatietoeslag, die is namelijk Schiphol gebonden, maar de overige kosten kunnen niet heel veel lager zijn.

Eindhoven Airport wil liever niet dat de afspraken bekend worden welke met de afzonderlijke (low cost) maatschappijen zijn gemaakt, zeker niet de hoogte van de kortingen die gegeven worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:11 schreef larsico het volgende:
Als jij het zegt zal het wel zo zijn hè
Je hoeft van mij niets aan te nemen.
Je kan er echter niet omheen dat Ryanair een grote (winstgevende) low cost carrier is welke dit model prima kan loslaten op Schiphol en daar een goede kans van slagen zal hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:39 schreef secondant het volgende:
Het lijkt me sterk dat de tarieven zo hoog zijn voor de H pier. Immers Easyjet vliegt vaak voor een euro of 30 je vanaf Schiphol naar je bestemming. Daarnaast is Ryanair bijvoorbeeld ook aanwezig op de luchthaven Madrid met een eigen regeling. Welliccht dat AMS dit ook wil? Echter ik zou dan eerder verwachten dat Ryanair op Rotterdam zou vliegen (Snap sowieso niet dat dat vliegveld niet meer gebruikt wordt).
Het bedrag wat jij per vlucht aan bijvoorbeeld Easyjet betaald en wat wordt gerekend als belasting (als dat al specifiek wordt aangegeven) betekent niet dat dat het daadwerkelijke bedrag is wat er aan de luchthavenbelasting betaald wordt door de luchtvaartmaatschappij zelf, dat kan wel degelijk hoger zijn dan het ticketbedrag.
Het kan dus zijn dat door de luchthavenbelastingen het ticket in beginsel duurder is dan wat de passagier ervoor betaald, maar door verkopen aan boord, extra inkomsten voor bagage, en no show passagiers (dan hoeft er voor die passagier geen luchthavenbelasting afgedragen te worden) kan ook een dergelijk ticket uiteindelijk winstgevend worden.
En ook voor Easyjet geldt dat loadfactoren in sommige gevallen belangrijker zijn dan yields, want de yield op de route naar London Southend laten compleet te wensen over, toch is deze vlucht qua passagiersaantallen heel belangrijk voor Easyjet, en heel belangrijk voor de afspraken welke Easyjet heeft met London Southend Airport.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')