abonnement Unibet Coolblue
pi_130423236


Vorige topics
TRV / [Centraal] Ryanair
TRV / [Centraal] Ryanair #2
TRV / [centraal] Ryanair #3
TRV / [centraal] Ryanair #4
TRV / [centraal] Ryanair #5
TRV / Ryanair #6
TRV / Ryanair #7 - Waar we online inchecken
TRV / [Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
TRV / [Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
TRV / [Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
TRV / [Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
TRV / [Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
TRV / [Centraal] Ryanair #13
TRV / [Centraal] Ryanair #15
TRV / [Centraal] Ryanair #16
TRV / [Centraal] Ryanair #17
TRV / [Centraal] Ryanair #18
TRV / [Centraal] Ryanair #19 We'll fly, We'll fly awaayyyyyy
TRV / Ryanair #20
TRV / Ryanair #21

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchecken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken. Als de fout snel na de boeking opgemerkt wordt het soms gratis kan worden aangepast door Ryanair te bellen.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastic tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Voor een extra bedrag kan je kiezen om:
- één of meerdere stuks bagage in te checken (hieronder meer)
- als eerste aan boord te gaan (hieronder meer)
- sportuitrusting mee te nemen
- een reisverzekering af te sluiten
- hotels, autohuur etc. te regelen
- te betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Prijsoverzicht extra's:
-Creditcardtoeslag: 2% van de totale transactie
-Toeslag instappen met prioriteit (p.p./enkele vlucht): ¤7,- online, ¤10,- via callcenter of op de luchthaven
-Stoelreservering: ¤10,- online, ¤15,- via callcenter of op de luchthaven
-Naamswijziging ¤110,- online, ¤160,- via callcenter of op de luchthaven
Ingecheckte bagage:
-1e tas, 15 kilo: ¤15-¤40 online, ¤60-¤130 via callcenter of op de luchthaven
-1e tas, 20 kilo: ¤25-¤50 online, ¤75-¤140 via callcenter of op de luchthaven
-2e tas, 15 kilo: ¤40-¤60 online, ¤105-¤160 via callcenter of op de luchthaven
-Toeslag voor overbagage, per kilo: ¤20,- op de luchthaven

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaalt. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik ook zonder Creditcard(kosten) boeken?
Je kan er ook voor kiezen om te betalen met de betaalkaarten (debit) van Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid en Visa Delta. Hiermee bespaart u 2% op de kosten van uw boeking.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 1% gewijzigd door larsico op 24-08-2013 20:37:39 ]
pi_130423283
Ligt er heel erg aan hoe druk het is, en ik had mezelf al verbeterd met 15 minuten. Zie ook een paar posts terug met uitleg waar bij mij de tijd in ging zitten. We waren ook met meerdere personen, dus dat scheelt ook nog wat. En het was redelijk druk.
pi_130424042
nou jongens lekker boeiend die minuten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130424102
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
Abracadabra, tapate guarra!
pi_130424175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
ik ben het niet van plan. kan wel 1 a 2 uur zonder bier
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130424246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:50 schreef Nielsch het volgende:
nou jongens lekker boeiend die minuten.
Je hebt gelijk, inderdaad niet geheel relevant voor dit topic. Ik ga nu weer over op Ryanair ;)
(Alhoewel ik maximaal 5 minuten nog steeds erg kort vind :P)
pi_130424762
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:30 schreef Nielsch het volgende:
gewoon bier drinken en lullen met alleen-reizende vrouwen...
Heb vorige vlucht nog inderdaad heel gezellig gehad met een chickie waar ik later nog mee heb afgesproken :)

Bestel overigens nooit wat bij RyanAir, zorg altijd dat ik met leeg plastic flesje door security ga, bijvullen op wc.
pi_130432741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.

Ook irritant vond ik dat blije muziekje toen het vliegtuig geland was, terwijl dat een bijzonder oncomfortabele landing was, waarbij veel te hard geremd werd :')
  zondag 25 augustus 2013 @ 02:22:29 #9
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_130433997
Hoe meer ik met kleine airlines van buiten Europa vlieg, hoe meer ik me realiseer dat Ryanair gewoon oncomfortabel landt. Dat achterlijk hard remmen inderdaad, ze doen het met opzet!
pi_130434502
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 01:05 schreef Palomar het volgende:

[..]

Laatst wel een flesje water voor 3 euro oid, omdat na de instapcontrole geen shop meer was en ik niet zoals een slim iemand hier boven een leeg flesje mee had.

Ook irritant vond ik dat blije muziekje toen het vliegtuig geland was, terwijl dat een bijzonder oncomfortabele landing was, waarbij veel te hard geremd werd :')
Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight" :')
Abracadabra, tapate guarra!
pi_130434930
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:34 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Volledig mee eens, ze komen aanvliegen als een bezetene zo hard. En dan vol in de remmen inclusief dat kutmuziekje "another on time flight" :')
Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanair ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:15:23 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130435376
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:45 schreef larsico het volgende:

[..]

Het is ook zo dat ze hun vluchttijden veel te ruim nemen, waardoor het lijkt alsof ze bijna altijd op tijd zijn. Tsja, dat is Ryanair ;)
Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.
En hoewel de daadwerkelijke vluchttijd natuurlijk korter is dan de schematijd, moet je natuurlijk ook niet rekenen het moment dat je opstijgt en het moment dat je land. Juist het taxiën van en naar de gate kost veel tijd.
Bij Eindhoven Airport bijvoorbeeld komt het voor dat het 15 minuten duurt voordat je op kan stijgen omdat men niet mag/kan opstijgen bij de terminal maar eerst naar de andere kant van de landingsbaan moet rijden en ondertussen moet wachten op elk binnenkomend vliegtuig, vanaf de Polderbaan op Schiphol ben ik sneller de lucht in.
Daarnaast komt het ook voor dat je in de wachtrij staat om op te mogen stijgen of landen, al deze zaken moeten natuurlijk wel in de schematijd meegenomen worden.
Dus 15 minuten taxi op Eindhoven, 32 minuten vliegen naar London Stansted, en dan nog 13 minuten taxiën is eigenlijk helemaal niet zo ruim voor het uurtje wat gerekend wordt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130435401
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het zogenaamde padden van de schematijden voor de vluchten gebeurd door alle luchtvaartmaatschappijen.
En hoewel de daadwerkelijke vluchttijd natuurlijk korter is dan de schematijd, moet je natuurlijk ook niet rekenen het moment dat je opstijgt en het moment dat je land. Juist het taxiën van en naar de gate kost veel tijd.
Bij Eindhoven Airport bijvoorbeeld komt het voor dat het 15 minuten duurt voordat je op kan stijgen omdat men niet mag/kan opstijgen bij de terminal maar eerst naar de andere kant van de landingsbaan moet rijden en ondertussen moet wachten op elk binnenkomend vliegtuig, vanaf de Polderbaan op Schiphol ben ik sneller de lucht in.
Daarnaast komt het ook voor dat je in de wachtrij staat om op te mogen stijgen of landen, al deze zaken moeten natuurlijk wel in de schematijd meegenomen worden.
Dus 15 minuten taxi op Eindhoven, 32 minuten vliegen naar London Stansted, en dan nog 13 minuten taxiën is eigenlijk helemaal niet zo ruim voor het uurtje wat gerekend wordt.
Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.
Overigens plant ryanair de vluchten wel ruimer dan gebruikelijk is.
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:25:54 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130435458
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:19 schreef larsico het volgende:

[..]

Volgens mij zei laatst iemand hier dat de aankomsttijd officieel de tijd is dat het vliegtuig landt, dus daar was ik van uit gegaan.
Overigens plant ryanair de vluchten wel ruimer dan gebruikelijk is.
Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.

Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.

Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.

Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130435489
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.

Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.

Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.

Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_130435711
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Aankomsttijd is niet de tijd van het landen zelf, maar de tijd dat het vliegtuig aan de gate aandokt, dat wordt aangehouden als tijd van aankomst.
Zoals gesteld, Ryanair houdt rekening met de taxitijden en daar bovenop komt de geplande vluchttijd.

Voorbeeld Easyjet;
Amsterdam - Londen Stansted, 09:30 - 09:35, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 314 kilometer.

Voorbeeld Ryanair;
Eindhoven - Londen Stansted, 09:20 - 09:25, geplande vliegtijd 1 uur en 5 minuten. Totale vliegafstand is 359 kilomter.

Met andere woorden, de vluchttijd voor beide vluchten is hetzelfde, ondanks dat de nominale afstand voor Ryanair langer is. En ook op Eindhoven kan je pech hebben met baangebruik. Elke luchtvaartmaatschappij heeft dus een buffer om dit op te vangen.
Je zal dan wel gelijk hebben, maar mijn ervaring met 'normale' luchtvaartmaatschappijen is dat de aankomsttijd dichter bij de tijd van landen dan de tijd van aankomst bij de gate ligt. Heb je trouwens ergens een bron ofzo, ben wel benieuwd hoe het nou precies zit?
pi_130435726
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar ze doen de irritante op tijd jingle al bij het landen en niet bij het docken.
Inderdaad, dus eigenlijk zeggen ze dan dat de landingstijd de aankomsttijd is toch?
pi_130435869
Wat een gezeik hier, begrijpen mensen het concept lowcost airline niet?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_130435929
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:58 schreef danos het volgende:
Wat een gezeik hier, begrijpen mensen het concept lowcost airline niet?
Natuurlijk kennen we dat concept en door dit 'gezeik' (wat overigens niet alleen betrekking heeft op low-cost airlines) probeer ik het gewoon nog beter te begrijpen. Tegenwoordig is het zeker verboden om nieuwsgierig te zijn?
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:42:39 #20
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_130436662
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Koopt er serieus weleens iemand wat te eten aan boord bij Ryanair?. Dure rommel allemaal :') 5 euro voor een blikje Heineken :r .
Laatste keer met Ryanair een panini ham kaas gekocht a 5 euro oid. Had zo'n honger :')

Best okay, geen top kwaliteit maar wel goed warm en prima smaakje.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:50:34 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130436760
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tijd van aankomst de daadwerkelijke aankomsttijd bij de gate betreft, in ieder geval bij Easyjet, waar specifiek wordt genoemd dat ze bij een kleine vertraging min of meer op tijd bij de gate op de plek van bestemming zullen zijn, wordt bij Ryanair inderdaad bij of net na de landing de fanfare gespeeld.

Bij de berekening van de schematijden door de luchtvaartmaatschappijen wordt in ieder geval gerekend van gate to gate, want dat zijn de bloktijden dat het vliegtuig wordt ingezet, en daar bovenop komt de omdraaitijd van het vliegtuig. Het zal geen zin hebben om bij het berekenen van de bloktijden niet het stukje rijden van en naar de gate mee te rekenen, want dan loop je automatisch vertraging op, en bij vertrek wordt in ieder geval aangehouden op het moment dat de deuren gesloten zijn en de pushback plaatsvindt.

Gelukkig vliegt Ryanair over het algemeen op de secondary airports waarbij na het landen niet al teveel tijd kwijt is met het taxiën.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_130436984
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:50 schreef ozzietukker het volgende:
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat de tijd van aankomst de daadwerkelijke aankomsttijd bij de gate betreft, in ieder geval bij Easyjet, waar specifiek wordt genoemd dat ze bij een kleine vertraging min of meer op tijd bij de gate op de plek van bestemming zullen zijn, wordt bij Ryanair inderdaad bij of net na de landing de fanfare gespeeld.

Bij de berekening van de schematijden door de luchtvaartmaatschappijen wordt in ieder geval gerekend van gate to gate, want dat zijn de bloktijden dat het vliegtuig wordt ingezet, en daar bovenop komt de omdraaitijd van het vliegtuig. Het zal geen zin hebben om bij het berekenen van de bloktijden niet het stukje rijden van en naar de gate mee te rekenen, want dan loop je automatisch vertraging op, en bij vertrek wordt in ieder geval aangehouden op het moment dat de deuren gesloten zijn en de pushback plaatsvindt.

Gelukkig vliegt Ryanair over het algemeen op de secondary airports waarbij na het landen niet al teveel tijd kwijt is met het taxiën.
Ja, nu je het zo zegt klinkt het ook veel logischer om de tijd van de gate tot gate aan te houden, ben niet goed geïnformeerd dus.
Heb net ook nog even op flightradar24 gekeken, en daar was het bij de meeste vluchten zo dat ze rond de aankomsttijd landden, maar binnen 2-4 minuten stond het vliegtuig al bij de gate, dus helemaal duidelijk wat nou als aankomsttijd aangehouden wordt is niet duidelijk helaas ;)
pi_130468039
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
pi_130468588
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Misschien kan je je vraag hier: TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! het best kwijt
pi_130468802
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 02:24 schreef Konev het volgende:
Mijn vlucht van afgelopen dinsdag 20 augustus van Valencia naar Brussel had vertraging, en die was meer dan 3 uur. Nu heb ik dus volgens de europese wet recht op een vergoeding van 250euro voor deze vertraging. Heeft er iemand ooit een zelfde soort ervaring gehad bij Ryanair en zoja (hoe) heb je het geld uiteindelijk ook echt gekregen? Ik heb zomaar het idee dat dat heel erg lastig gaat worden.. Heb wel het formulier op de site ingevuld en weet dat er instanties zijn als EUclaims maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Nee, geen ervaring mee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')