abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130416985
Hoi wij hebben thuis een nieuwe tv gekocht (LG 50PN6405) Onze home cinema set staat eraan aangesloten via de SCART. Tijdens het spelen van games op de xbox horen we alleen het geluid van de tv zender door de speakers. Als de home cinema uit staat dan is alles wel weer normaal.

Hoe los ik dit probleem op?
Young bloods everywhere....
pi_130417019
Heb ik ook eens meegemaakt. Weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost... Ik ga er even heel goed over nadenken voor je

(Geen troll)

Xbox via hdmi? Tv via coax of digitenne?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:40:01 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_130417096
lekker duidelijk weer zeg.
"Tijdens het spelen van games op de xbox horen we alleen het geluid van de tv zender door de speakers"

Welke speakers? Van de TV of de home cinema set?

"Als de home cinema uit staat dan is alles wel weer normaal."

Hoezo normaal? Xbox geluid of TV zender geluid door de TV speakers?
pi_130417099
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:36 schreef Catch22- het volgende:
Heb ik ook eens meegemaakt. Weet niet meer hoe ik het toen heb opgelost... Ik ga er even heel goed over nadenken voor je

(Geen troll)

Xbox via hdmi? Tv via coax of digitenne?

Xbox via HDMI ja en tv Coax
pi_130417143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:40 schreef Zapata het volgende:
lekker duidelijk weer zeg.
"Tijdens het spelen van games op de xbox horen we alleen het geluid van de tv zender door de speakers"

Welke speakers? Van de TV of de home cinema set?

"Als de home cinema uit staat dan is alles wel weer normaal."

Hoezo normaal? Xbox geluid of TV zender geluid door de TV speakers?
Als ik de tv op HDMI1 zet dan hoor ik via de home cinema het geluid van de tv zender. Als ik mijn home cinema uitzet dan heb ik er geen last van.
pi_130417279
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:41 schreef wonton het volgende:

[..]

Als ik de tv op HDMI1 zet dan hoor ik via de home cinema het geluid van de tv zender. Als ik mijn home cinema uitzet dan heb ik er geen last van.
Je moet je Home Cinema Set ook niet op de SCART aansluiting van de TV aansluiten, ook al niet omdat je via SCART alleen analoge 2.0 audio krijgt. Heeft die Cinema Set geen optische digitale ingang?
pi_130417469
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:48 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je moet je Home Cinema Set ook niet op de SCART aansluiting van de TV aansluiten, ook al niet omdat je via SCART alleen analoge 2.0 audio krijgt. Heeft die Cinema Set geen optische digitale ingang?
nee, is al best oud
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:22:23 #8
381517 Zapata
held op sokken
pi_130418047
ok snap het probleem nu denk ik.
Als je gamed dan hoor je niet het game geluid door de home cinema speakers maar het TV zender geluid.
De TV stuurt dus niet het geluid van het kanaal (HDMI1) waar je hem op hebt staan maar altijd het geluid van het TV kanaal. Lijkt mij een probleem van de TV. Misschien kun je daar iets instellen?

En anders sluit de Xbox (als dat wil) rechtstreeks aan op de home cinema set. En schakel je daarmee tussen TV zender geluid en Xbox.
pi_130418126
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:22 schreef Zapata het volgende:
ok snap het probleem nu denk ik.
Als je gamed dan hoor je niet het game geluid door de home cinema speakers maar het TV zender geluid.
De TV stuurt dus niet het geluid van het kanaal (HDMI1) waar je hem op hebt staan maar altijd het geluid van het TV kanaal. Lijkt mij een probleem van de TV. Misschien kun je daar iets instellen?

En anders sluit de Xbox (als dat wil) rechtstreeks aan op de home cinema set. En schakel je daarmee tussen TV zender geluid en Xbox.
Ik heb al van alles geprobeerd bij de audioinstellingen maar geen resultaat.

De home cinema heeft geen HDMI ingang
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:32:25 #10
381517 Zapata
held op sokken
pi_130418276
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:26 schreef wonton het volgende:

[..]

Ik heb al van alles geprobeerd bij de audioinstellingen maar geen resultaat.

De home cinema heeft geen HDMI ingang
wel tulp toch
pi_130418498
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:32 schreef Zapata het volgende:

[..]

wel tulp toch
Denk niet dat dit de oplossing is. Want als ik een film afspeel via de usbslot van de tv. Dan komt het geluid ook niet van de home cinema :( ik hoor dan helemaal niks
pi_130418624
oke heb de xbox aangesloten op de home cinema en het werkt.

Maar zoals hier boven staat krijg ik geen geluid uit de home cinema als ik een film afspeel via de usbslot van de tv.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:47:42 #13
381517 Zapata
held op sokken
pi_130418626
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:42 schreef wonton het volgende:

[..]

Denk niet dat dit de oplossing is. Want als ik een film afspeel via de usbslot van de tv. Dan komt het geluid ook niet van de home cinema :( ik hoor dan helemaal niks
Heeft de TV geen audio uitgangen zoals tulp dan?
pi_130418783
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:

[..]

Heeft de TV geen audio uitgangen zoals tulp dan?
Ja wel maari k raak nu wel een beetje in de war met al die kabels :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:04:24 #15
381517 Zapata
held op sokken
pi_130418978
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:54 schreef wonton het volgende:

[..]

Ja wel maari k raak nu wel een beetje in de war met al die kabels :P
snap ik maar xbox weer loshalen van de audio set.
scart uit tv en audio set.

tulp (rood en wit) van tv naar audio set. Dan zou het toch moeten werken. in theorie.
pi_130419154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:04 schreef Zapata het volgende:

[..]

Tulp (rood en wit) van tv naar audio set. Dan zou het toch moeten werken. in theorie.
Nee, veel TV's hebben geen tulp audio uitgangen, alleen ingangen.

TS zou eerst eens moeten vertellen wat het merk en typenummer is van zijn TV, evenals het merk en typenummer van zijn cinema set, anders wordt het niets hier met dit topic.
pi_130419226
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:13 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, veel TV's hebben geen tulp audio uitgangen, alleen ingangen.

TS zou eerst eens moeten vertellen wat het merk en typenummer is van zijn TV, evenals het merk en typenummer van zijn cinema set, anders wordt het niets hier met dit topic.
LG 50PN6504

LG LH-W255
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:25:31 #18
381517 Zapata
held op sokken
pi_130419416
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:16 schreef wonton het volgende:
LG 50PN6504
Lekker is dat, geen specs op de LG website alleen 1 handleiding voor de TV bediening en 1 handleiding die niet eens voor dat model is.

Dat wordt dus geen LG voor mij in de toekomst.
pi_130419657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:25 schreef Zapata het volgende:

[..]

Lekker is dat, geen specs op de LG website alleen 1 handleiding voor de TV bediening en 1 handleiding die niet eens voor dat model is.

Dat wordt dus geen LG voor mij in de toekomst.
Kwaal van alle fabrikanten: er worden bijna geen handleidingen meer geschreven omdat die tegenwoordig meestal in het toestel zelf zijn geïntegreerd. Spaart kosten en de consument mag het lekker zelf uitzoeken.

@TS: Er is geen oplossing voor jouw probleem met je bestaande apparatuur. De audio output van de SCART aansluiting is niet instelbaar, de optische digitale audio uitgang daarentegen wél.

Koop een fatsoenlijke cinema set, wat je nu hebt is een veredelde DVD speler met boxjes.
pi_130419847
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:35 schreef Riparius het volgende:

[..]

Kwaal van alle fabrikanten: er worden bijna geen handleidingen meer geschreven omdat die tegenwoordig meestal in het toestel zelf zijn geïntegreerd. Spaart kosten en de consument mag het lekker zelf uitzoeken.

@TS: Er is geen oplossing voor jouw probleem met je bestaande apparatuur. De audio output van de SCART aansluiting is niet instelbaar, de optische digitale audio uitgang daarentegen wél.

Koop een fatsoenlijke cinema set, wat je nu hebt is een veredelde DVD speler met boxjes.
Ik zal even kijken naar een nieuwe. Waar moet ik vooral op letten?
pi_130422556
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:43 schreef wonton het volgende:

[..]

Ik zal even kijken naar een nieuwe. Waar moet ik vooral op letten?
Optische digitale input (SPDIF / TOSLINK).
pi_130423592
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:08 schreef Riparius het volgende:

[..]

Optische digitale input (SPDIF / TOSLINK).
Zou dit werken? Of zeg ik nou iets geks

http://www.allekabels.nl/(...)sch-of-coaxiaal.html
pi_130431634
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:35 schreef wonton het volgende:

[..]

Zou dit werken? Of zeg ik nou iets geks

http://www.allekabels.nl/(...)sch-of-coaxiaal.html
Nee, je denkt achterstevoren: je hebt precies het omgekeerde nodig, namelijk van optisch digitaal (TOSLINK) naar analoog tulp.
pi_130437400
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:26 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, je denkt achterstevoren: je hebt precies het omgekeerde nodig, namelijk van optisch digitaal (TOSLINK) naar analoog tulp.
ah oke.

Dus principe zou alles moeten werken zo.

pi_130447697
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:26 schreef wonton het volgende:

[..]

ah oke.

Dus principe zou alles moeten werken zo.

[ afbeelding ]
In theorie ja, maar ... als je TV via de optische digitale audio uitgang DD (AC3) 2.0 of 5.1 output levert en je gebruikt een goedkope D/A converter zoals deze die alleen LPCM input kan verwerken, dan hoor je nog steeds niets via je cinema set. Je moet even nakijken in de handleiding van je TV of je deze zo kunt configureren dat de optische digitale audio uitgang altijd LPCM levert. Je krijgt hoe dan ook alleen maar 2.0 audio van externe bronnen via je cinema set.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')