abonnement Unibet Coolblue
pi_130811765
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:05 schreef Keltie het volgende:
Bolters, hier in ieder geval alvast een screen van mijn routerconfig waarmee de Vita in ieder geval een NAT-2 heeft. Ook internet en dergelijke is ermee mogelijk dus ga ik er stiekem ook een beetje vanuit dat Killzone werkt. (Fifa werkte in ieder geval). Ik weet het, assumption is the mother of all fuckups maar toch :P

[ afbeelding ]

Zoals je ziet, een Arcadyan AVR7519. Die word op de KPN site als Arcadyan High End (/V8) genoemd.
Upnp heb ik hiernaast nog aan staan zodat m'n X360 normaal online kan komen. Zonde dat de Vita schijt aan Upnp lijkt te hebben.
Zal nog in ieder geval wat info van jouw routertje tevoorschijn proberen te toveren om te kijken hoe we dit erin gaan krijgen.
Punt blijft alleen dat ik overal lees dat jouw type router voor zakelijk lijkt te zijn, dus tip van Flip blijft om KPN te verzoeken een Arcadyan HE (de AVR7519) op te laten sturen.
Mooi dat het werkt, denk wel dat Killzone het OK zal doen nu.

Dus Port Triggering was de fix?
  woensdag 4 september 2013 @ 14:10:16 #127
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_130811823
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:07 schreef Puzom het volgende:

[..]

Mooi dat het werkt, denk wel dat Killzone het OK zal doen nu.

Dus Port Triggering was de fix?
Lijkt het wel op :)
Vind het alleen vreemd dat het apparaat (de Vita) dan zo gek reageerde op de DMZ optie want dan zou in principe alles gewoon doorgezet moeten worden?
En met Port Mapping (de optie erboven) gaf het geen verschil, dus maar weer eens alles zo erin geplempt en toen leek het okey. Tenminste, gisteravond. Ben benieuwd hoe het straks is, gisteravond leek de Vita\ Router het ook weer even kwijt te zijn :')
pi_130812006
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Lijkt het wel op :)
Vind het alleen vreemd dat het apparaat (de Vita) dan zo gek reageerde op de DMZ optie want dan zou in principe alles gewoon doorgezet moeten worden?
En met Port Mapping (de optie erboven) gaf het geen verschil, dus maar weer eens alles zo erin geplempt en toen leek het okey. Tenminste, gisteravond. Ben benieuwd hoe het straks is, gisteravond leek de Vita\ Router het ook weer even kwijt te zijn :')
Geen idee wat DMZ betreft, nog nooit nodig gehad en ook niet echt veilig.

Hier kan je nog wat testen doen om te zien hoe dicht je router zit nu:

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Op "Proceed" klikken
Dan kan je een "UPnP Exposure test" doen en ook even op "All Service Ports" klikken.
Krijg je dan?

[ Bericht 7% gewijzigd door Puzom op 04-09-2013 14:31:36 ]
  woensdag 4 september 2013 @ 16:35:46 #129
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_130816403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:18 schreef Puzom het volgende:

[..]

Geen idee wat DMZ betreft, nog nooit nodig gehad en ook niet echt veilig.

Hier kan je nog wat testen doen om te zien hoe dicht je router zit nu:

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Op "Proceed" klikken
Dan kan je een "UPnP Exposure test" doen en ook even op "All Service Ports" klikken.
Krijg je dan?
DMZ -> http://en.wikipedia.org/wiki/DMZ_(computing)

Ik heb een statisch IP aan m'n Vita gegeven (zowel in de router op MAC basis, als in de Vita door het nr in te vullen). Dat IP heb ik aangegeven als DMZ host:

quote:
DMZ host[edit source | editbeta]

Some home routers refer to a DMZ host. A home router DMZ host is a host on the internal network that has all ports exposed, except those ports otherwise forwarded. By definition advantages that a subnet provides and is often used as an easy method of forwarding all ports to another firewall / NAT device.
Aangezien ik alle forward rules eruit had gehaald zou ik zeggen dat m'n Vita dan ongegeneerd naar het internet staat te roeptoeteren en alles teruggeslingerd krijgt wat het internet maar terugslingerd :)
Maar die aanname was een fuckup :P
Inderdaad niet echt veilig, maar als er iets niet werkt is het handigste om alle beperkingen eraf te flikkeren en het langzaam dicht te timmeren, in plaats van dichttimmeren en dan een opening proberen te creëren.

Die link zal ik vanavond eens bekijken, klinkt wel handig :)

PS:
upnp is ook onveilig ;)
pi_130817278
@Keltie

Ja UPnP gebruik ik ook niet, niet nodig.
Nu je port triggering gebruikt heb je geen static ip meer nodig. (of iets anders moet het willen)

Kijken wat de test op grc.com als resultaat geeft bij die KPN modem/router.
pi_130825031
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:57:53 #132
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_130832451
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:06 schreef Puzom het volgende:
@Keltie

Ja UPnP gebruik ik ook niet, niet nodig.
Nu je port triggering gebruikt heb je geen static ip meer nodig. (of iets anders moet het willen)

Kijken wat de test op grc.com als resultaat geeft bij die KPN modem/router.
nog niet gedaan. Was zo dom geweest om Killzone te kopen. Niet kunnen joinen ondanks NAT2. Alle rules uitgezet, verbonden (NAT3) en net een half uurtje online gespeeld.
Zo nog eens proberen. Ik snap er geen hol van maar vind het prima :')
pi_130845372
Iemand Killzone al uitgespeeld? Schijnt nog geen 4 uur te duren las ik :(
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_130845400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:06 schreef Cid het volgende:
Iemand Killzone al uitgespeeld? Schijnt nog geen 4 uur te duren las ik :(
Dat klopt, het is verdomd kort. Killzone: Mercenary
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130845423
quote:
Hmm, thuis even kijken, hier blokt ie.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130846007
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hmm, thuis even kijken, hier blokt ie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_130872620
Heb gister de ps vita 3g/wifi besteld met killzone en een megapack voor 200 bij bartsmit.nl
pi_130878500
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat klopt, het is verdomd kort. Killzone: Mercenary
Haha altijd weer die klagen................zeer matige review.
En ja 3-4 uurtjes...........zeker weer op easy gespeeld met radar en alles aan................tja
Nee een reviewer die domweg zo snel mogelijk van A naar B is gegaan..............dan is iedere shooter kort.

En dan dit schrijven:
"De grootste meerwaarde is dat je nu ook bij je oma thuis (ze heeft inmiddels wi-fi, toch?) kogels door hoofden van avatars van schreeuwende tieners kunt jagen. Daar valt wel wat voor te zeggen."

Zegt alles wel. :?
pi_130878533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 06:37 schreef Sjemmert het volgende:
Heb gister de ps vita 3g/wifi besteld met killzone en een megapack voor 200 bij bartsmit.nl
En nu?
pi_130878560
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

En nu?
Kan ie lekker op de Vita gamen en hier zijn ervaringen etc. delen ;)
Hij is gewoon blij met zijn aankoop en dat wil ie delen..............mis mee?
pi_130878683
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:13 schreef Puzom het volgende:

[..]

Kan ie lekker op de Vita gamen en hier zijn ervaringen etc. delen ;)
Hij is gewoon blij met zijn aankoop en dat wil ie delen..............mis mee?
MIs gaat niet mee ;(
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:18:58 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130878707
Altijd maar die focus op dat kutmultiplayer. Ik haat multiplayer. :r.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 12:32:28 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130879014
Killzone Mercenary kun je gerust kopen hoor

9 missies en ik doe er tot nu toe een minuut of 30/40 over dus dan heb je een singleplayer van 7 uur en je hebt nog een wazige skirmish mode die ik nog niet geprobeerd heb waarin je diezelfde missies met een soort handicap moet uitspelen

shit is awesome _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:37:23 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130879115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:32 schreef sp3c het volgende:
Killzone Mercenary kun je gerust kopen hoor

9 missies en ik doe er tot nu toe een minuut of 30/40 over dus dan heb je een singleplayer van 7 uur en je hebt nog een wazige skirmish mode die ik nog niet geprobeerd heb waarin je diezelfde missies met een soort handicap moet uitspelen

shit is awesome _O_
Ging ik sowieso wel doen, maar het is gewoon irritant dat meer en meer spellen de focus op de MP leggen, Titanfall is zelfs MP only.

Ik heb gewoon niets met verhaalloos een beetje kansloos proberen gassies van 14 neer te knallen die de hele dag niets anders doen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_130879120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:10 schreef Puzom het volgende:

[..]

Haha altijd weer die klagen................zeer matige review.
En ja 3-4 uurtjes...........zeker weer op easy gespeeld met radar en alles aan................tja
Nee een reviewer die domweg zo snel mogelijk van A naar B is gegaan..............dan is iedere shooter kort.
En dat weet jij hoe de reviewer gespeeld heeft? Ik zie de klacht dat de singleplayer in enkele uurtjes gedaan is overal terug, dus dat zegt genoeg. Er was geen reden om snel te spelen, de code hadden we weken van te voren, embargotijd was vrij ruim :)

Ik hoorde hem alleen klagen over de eindbaas, die opeens bizar veel levenspunten had tov de andere tegenstanders :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_130879181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ging ik sowieso wel doen, maar het is gewoon irritant dat meer en meer spellen de focus op de MP leggen, Titanfall is zelfs MP only.

Ik heb gewoon niets met verhaalloos een beetje kansloos proberen gassies van 14 neer te knallen die de hele dag niets anders doen :').
Ik heb ook niets met multiplayer, of het moet gewoon wat toevoegen als een leuke co-opmodus.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:41:00 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130879209
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb ook niets met multiplayer, of het moet gewoon wat toevoegen als een leuke co-opmodus.
Dan nog niet :P. Ik speel echt zo op mijn eigen tempo, als ik 5 min wil spelen, pauze, 10 spelen etc dan moet dat gewoon kunnen.

En er is gewoon niet zoveel aan vind ik, het is alleen maar knallen, ik speel spellen ook gewoon om te zien wat er nu allemaal weer gebeurt in het verhaal etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_130879277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan nog niet :P. Ik speel echt zo op mijn eigen tempo, als ik 5 min wil spelen, pauze, 10 spelen etc dan moet dat gewoon kunnen.

En er is gewoon niet zoveel aan vind ik, het is alleen maar knallen, ik speel spellen ook gewoon om te zien wat er nu allemaal weer gebeurt in het verhaal etc.
Ik zeg ook leuke co-opmodus :P
Ik speel de meeste games ook voor het singleplayerverhaal. Op mijn eigen tempo, lekker vastbijten en gaan :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 12:44:53 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130879305
3 tot 4 uur singleplayer vind ik ook een wat sterk verhaal hoor maar misschien ben je gewoon veeeeeel beter dan mij _O-

en van een generieke shooter kun je ook niet echt spreken nog, generiek ten opzichte van wat?
er zijn er nu wat ... 3 op de Vita?

geen slechte review verder maar ik vind het een beetje muggenziften
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130879374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:44 schreef sp3c het volgende:
3 tot 4 uur singleplayer vind ik ook een wat sterk verhaal hoor maar misschien ben je gewoon veeeeeel beter dan mij _O-

en van een generieke shooter kun je ook niet echt spreken nog, generiek ten opzichte van wat?
er zijn er nu wat ... 3 op de Vita?

geen slechte review verder maar ik vind het een beetje muggenziften
Ik ben niet de reviewer in dezen, zoals je kunt zien. Maar hij was bezig op gamescom in de avonduren :D

Ik heb zelf alleen een stukje gespeeld op de E3, en ik vond het ook dodelijk saai standaard. T.o.v. shooters, dus niet alleen op Vita. maar ik ben dan ook geen Killzone-fanaat, ik haal ze meestal in de budgetbakken om te kijken waar de hype nu weer om ging. Om daarna weer teleurgesteld te worden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')