abonnement Unibet Coolblue
pi_130326334


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Game on!!
pi_130326361


Net deze binnen gekregen :)
pi_130330580
Naar aanleiding van vorig topic nog een interessante link over horlogebanden.

http://horolograph.blogsp(...)mplete-guide-to.html
pi_130330622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:29 schreef BredeBroeder het volgende:
[ afbeelding ]

Net deze binnen gekregen :)
Vind hem cool, zoek zelf ook nog een alleskunner G-shock.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terrorizer op 21-08-2013 23:35:20 ]
pi_130332481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:52 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Vind hem cool, zoek zelf ook nog een alleskunner G-shock.
Had deze genomen omdat de MS-1 alleen nog in de US te verkrijgen was, maar deze is ook mooi :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 06:59:30 #6
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_130337847
Over bandjes gesproken. Het is een beetje zoals met leren schoenen. Als je dagelijks wat afwisselt en ze niet nat laat worden (wordt natuurlijk altijd wat klam bij inspanning maar niet nat) dan kunnen ze jaren meegaan. Je hebt van die banden met een soort rubberized leer aan de binnenkant die blijven echt superlang mooi.

Het is overigens vaak niet de buitenkant maar de binnenkant en voering die begint te rotten als ie echt nat wordt.

Shell cordovan banden zijn ook erg mooi. Ook niet gevoerd dus blijven erg lang mooi. Kunnen soms wel wat dof uitslaan na een lange tijd maar even een keer opwrijven en het is weer weg. Komt door de oliën in de band.

Leuk weetje: de buitenkant van een Shell Cordovan is de binnenkant van de huid van een paard.

Heb er as we speak een om mijn Nomos Tangente Fernsehdatum zitten. Heerlijke band maar wel een beetje saai (vooral in t zwart)
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 22 augustus 2013 @ 07:07:15 #7
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_130337891
Hierbij een snelle foto van mijn Tangente

Filmrol-217 by -Tom*K-

En een nieuwe aanwinst. Een van de weinige (zo niet enige) issued horloge voor het Nederlandse leger.

Mijn fotostream-328 by -Tom*K-
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_130339966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:59 schreef Jackal_Omega het volgende:
Over bandjes gesproken. Het is een beetje zoals met leren schoenen. Als je dagelijks wat afwisselt en ze niet nat laat worden (wordt natuurlijk altijd wat klam bij inspanning maar niet nat) dan kunnen ze jaren meegaan. Je hebt van die banden met een soort rubberized leer aan de binnenkant die blijven echt superlang mooi.

Het is overigens vaak niet de buitenkant maar de binnenkant en voering die begint te rotten als ie echt nat wordt.

Shell cordovan banden zijn ook erg mooi. Ook niet gevoerd dus blijven erg lang mooi. Kunnen soms wel wat dof uitslaan na een lange tijd maar even een keer opwrijven en het is weer weg. Komt door de oliën in de band.

Leuk weetje: de buitenkant van een Shell Cordovan is de binnenkant van de huid van een paard.

Heb er as we speak een om mijn Nomos Tangente Fernsehdatum zitten. Heerlijke band maar wel een beetje saai (vooral in t zwart)
Vroegah had ik vaak dat mijn lederen bandjes vlak bij de sluiting begonnen te scheuren. Daardoor wel gehad dat horloge ineens op de straat lag. En inderdaad..het leer begon soms te "rotten".

Heb nu een zwarte Shell Cordovan band van Nomos besteld. Heb gekozen voor zwart met bruine stiksels, om het wat minder saai te doen ogen. Ben erg benieuwd hoe het bandje gaat bevallen. Verwacht hem ergens volgende week wel binnen te hebben. Als ie binnen is, dan post ik wel wat pica's.
pi_130341938
Ik heb trouwens nog een afzichtelijke Seiko Lassale uit de jaren 80 liggen. Tenminste, mijn moeder heeft dat ding liggen.

Is dit nog wat waard?

pi_130342660
Op Ebay doen ze 100 Euro (althans, daar worden ze voor aangeboden).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130342754
Heel mooi klokje. Klassieker...ongeacht zijn waarde. :s)
pi_130342840
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:57 schreef Skv het volgende:
Op Ebay doen ze 100 Euro (althans, daar worden ze voor aangeboden).
Deze heeft wel wat slijtage. Bladgoud is op diverse plekken weggesleten en er zit een vreemde vlek in de rechter bovenhoek onder het glas.

quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:00 schreef Iwanius het volgende:
Heel mooi klokje. Klassieker...ongeacht zijn waarde. :s)
Tja... smaken verschillen.
pi_130342863
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:00 schreef Iwanius het volgende:
Heel mooi klokje. Klassieker...ongeacht zijn waarde. :s)
Ik vind 'm vreselijk. :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130342973
Ik heb altijd een zwak gehad voor dit soort modellen horloges. Ik zelf heb dus ook nooit zo een groot dik ding aan mijn pols gehad gewoon omdat ik het te groot,te dik en te opvallend vind.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2013 12:09:43 ]
pi_130345013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb trouwens nog een afzichtelijke Seiko Lassale uit de jaren 80 liggen. Tenminste, mijn moeder heeft dat ding liggen.

Is dit nog wat waard?

[ afbeelding ]
Leuk om weer eens te zien. M'n stiefvader had vroeger zo'n ding. Voor die tijd een mooi horloge. Heel dun. Nu - mijns inziens, smaken verschillen natuurlijk - een tikje gedateerd :)
pi_130356961




Nieuw.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 19:40:00 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_130358569
Mooi! Zit er nou ook lume op de date :9?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:35:46 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130362969
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:00 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nieuw.
Hoeveel Vostoks heb je nu? :P

Heb m'n Vostok Ministry nu een kleine week, love it
pi_130378136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hoeveel Vostoks heb je nu? :P

Heb m'n Vostok Ministry nu een kleine week, love it
Ik heb er nu drie (en twee onderweg).

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:40 schreef GSbrder het volgende:
Mooi! Zit er nou ook lume op de date :9?
Nope! Hij is nog origineel :9~

Heb wel even lopen prutsen met een andere bezel voor mijn Scuba Resultaat:


Wel een kleine waarschuwing voor mensen die online oude vostoks kopen: de helft is fake of bestaat uit bij elkaar geraapte onderdelen. Altijd goed kijken voor je iets koopt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:39:31 #20
128384 mcwops
gat in je glas
pi_130421428
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik heb er nu drie (en twee onderweg).
da's een mooie (met mooie bezel)

waar let jij op dat het geen fakes of bijelkaargeraapte Vostoks zijn?

[..]

Nope! Hij is nog origineel :9~

Heb wel even lopen prutsen met een andere bezel voor mijn Scuba Resultaat:
[ afbeelding ]

Wel een kleine waarschuwing voor mensen die online oude vostoks kopen: de helft is fake of bestaat uit bij elkaar geraapte onderdelen. Altijd goed kijken voor je iets koopt.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_130431874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef mcwops het volgende:
da's een mooie (met mooie bezel)

waar let jij op dat het geen fakes of bijelkaargeraapte Vostoks zijn?
Altijd handig om eerst hier te kijken: http://russianwatches.altervista.org/vostok_collection.htm
Vaak staan de horloges daar wel bij. Goed letten of de wijzers de juisten zijn voor de plaat en of de wijzers bij elkaar passen (dus geen combinaties van amphibia-wijzers en komandirskie-wijzers bijvoorbeeld). Checken of de wijzers tekenen vertonen dat ze niet origineel zijn (lume anders geplaatst dan je zou verwachten bijvoorbeeld). Controleren of er wel een date-display in zit (en of er beschadigingen op de wijzerplaat zitten rechts van dat window; dat is namelijk een indicatie voor een vervangen wijzerplaat).

Controleren of de backplate overeen komt met het model. En (soms lastig op foto's) kijken of de kleur van de 'lume' op alle wijzers op dezelfde manier verkleurd is (en gelijk is aan de lume op de wijzerplaat en eventueel bezel). Er is op WUS een apart topic waar je je vragen kan stellen; ik ben ook door schade en schande wijs geworden. Handig is iig om een vertrouwde verkoper te hebben en ook even tevoren bevestiging te vragen dat je klokje origineel is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130452487
vandaag is deze in mijn bezit gekomen: Calvin Klein K2H 211



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130486082
quote:
99s.gif Op zondag 25 augustus 2013 19:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
vandaag is deze in mijn bezit gekomen: Calvin Klein K2H 211

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is zeker een vooruitgang. Clean dail en niet oversized kast doen het altijd goed.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:30:01 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130495483
Ik ben al tijden aan het rond kijken voor een nieuw horloge. Maar met mijn wensen, smaak en eisen is dat best wat lastig :D Goed laten we beginnen met wat ik nu heb....


Heb ik al vele jaren lang en met veel plezier, maar ik wil weer eens wat anders. De band blijft naar mijn mening mooi en zie je weinig. Afwerking wijzerplaat vind ik zelf mooi al is dat heel slecht te zien op de foto helaas. Wijzerplaat is niet te druk maar ook niet te saai.

Wat ik zoek is een niet al te veel opvallen horloge. Breitling vind ik heel erg mooi maar te druk en te groot en te opvallend. Dat staat prima bij een wat breder gebouwd persoon maar niet bij een mager persoon zoals ik dat ben. Maar oke oke wat vind ik dan wel mooi. Onderstaande vind ik allemaal erg mooi maar buiten het bereik van mijn budget.


Van der Gang horloge. Werkelijk prachtig horloge. Ik heb hem in het echt mogen aanschouwen en naar mijn mening volmaakt en dan ook nog eens van Nederlandse bodem. Maar ja 5500 euro met een limit aantal van 2500 stuks en allen uitverkocht is dit toch echt te gek!


Tja de IWC Portuguese, valt weinig over te zeggen. Geweldig mooi horloge en heeft erg veel weg van eerder Van der Gang genoemd horloge.


Iets totaal anders maar ook dit vind ik een geweldig horloge, ondanks de wat drukke wijzerplaat.


1 van de weinige die ik echt mooi vind uit de Mille Miglia serie.

Nomos heeft ook best mooie horloge's maar vind ik te prijzig voor een net iets te saai horloge. Tag Heuer vind ik veel te druk en aanwezig, rolex nooit van gehouden. Ik wil liever iets speciaals en niet zo heel erg vaak gedragen horloge. Seiko vind ik BV ook al veel te "gewoon" okal hebben die genoeg exclusieve modellen.

Goed prijs.... tja daar gaat het mis. Op dit moment 2000 euro. En dan worden de opties opeens wel heel magertjes ik weet het. Maar mag een gebruikt exemplaar zijn. Zelf vind ik mechanische modellen geweldig. Altijd al 1 willen hebben en vraag me niet waarom :D

Iemand een suggestie?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:50:19 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_130496787
Die Chopard kan je nog wel eens scoren voor 2500 eu - de 42mm. Wil je een 39mm dan heb je er een voor 1750 - 2000.

Ga gewoon eens lekker neuzen op www.chrono24.com
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:56:56 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130497197
Welk model is dit?

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:57:47 #27
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130497237
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:50 schreef eriksd het volgende:
Die Chopard kan je nog wel eens scoren voor 2500 eu - de 42mm. Wil je een 39mm dan heb je er een voor 1750 - 2000.

Ga gewoon eens lekker neuzen op www.chrono24.com
Daar kijk ik regelmatig maar tot op heden kom ik daar niet heel veel moois tegen. Soms zie je inderdaad wel horloge's van de prijsklassen die jij noemt, maar dat is in het buitenland. Ik wil het toch echt eerst zien en aanraken en omhebben voor ik over wil gaan tot aankoop. Ik heb niet al te brede polsen dus wil eerst zeker weten dat het mij ook echt staat :)

Maar bedankt voor je reactie!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:59:51 #28
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130497373
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:56 schreef static het volgende:
Welk model is dit?

[ afbeelding ]
Rosendahl - Tom Kristensen - Le Man edition, zie net dat hij alweer uit 2005 komt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:28:55 #29
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130498801
Zag het ja, niet meer te koop (nieuw dan). Helaas.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130499713
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Is zeker een vooruitgang. Clean dail en niet oversized kast doen het altijd goed.
Hoezo niet oversized? Het ziet er best oversized uit. Zeker voor een wat meer dress watch.
pi_130500000
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hoezo niet oversized? Het ziet er best oversized uit. Zeker voor een wat meer dress watch.
Is het zo? Voor mijn gevoel zo rond de 40mm. In moderne tijden is dat niet (meer) oversized.
Maar mijn ideal is voor mij ook zo rond de 38-40mm.

Momenteel ben ik aan het twijfelen voor een AP 15400 41mm. As we speak momenteel op Chrono24.nl aan het speuren. :)
pi_130500380
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:58 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Is het zo? Voor mijn gevoel zo rond de 40mm. In moderne tijden is dat niet (meer) oversized.
Maar mijn ideal is voor mij ook zo rond de 38-40mm.

Momenteel ben ik aan het twijfelen voor een AP 15400 41mm. As we speak momenteel op Chrono24.nl aan het speuren. :)
Het ziet er groter uit dan 40mm, lijkt meer op 42mm op de foto, maar misschien is het wel gezichtsbedrog. Voor een dergelijk model zal ik 38mm het meest ideaal vinden.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 02:59:29 #33
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_130502670
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 23:28 schreef static het volgende:
Zag het ja, niet meer te koop (nieuw dan). Helaas.
Volgens mij brengen ze bijna elk jaar wel een nieuw model uit. Heb ook geen idee of het een goed horloge is. Ik heb er toen vrij weinig voor betaald. Zag nu een prijs van 700 pond?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_130516943
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 02:59 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Volgens mij brengen ze bijna elk jaar wel een nieuw model uit. Heb ook geen idee of het een goed horloge is. Ik heb er toen vrij weinig voor betaald. Zag nu een prijs van 700 pond?
Chopard is een eta 2892 met een chrono module dacht ik. Dit is wel een hele leuke met een Nederlandse achtergrond.
Het is ook nog eens een manufactuur chronograaf, dus met een eigen uurwerk.
Frederique Constant Peking to Paris Limited Edition
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:31:23 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130521384
Mijn oog is gevallen op de Casio PRW-5000T-7ER (Atomic Solar Triple Sensor)

Hier:
http://www.wereldhorloges(...)r-prw-5000t-7er.html
549,- ik vind 't nogal wat voor een Casio.

In engeland omgerekend 347,31.
http://www.firstclasswatc(...)000t-7er-p-6428.html

Kent iemand toevallig die shop, en krijg ik geflikker met de douane als ik die bestel? Zover ik hieruit begrijp niet, Engeland is toch een EU land maar zonder euro? :?
http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat
pi_130522147
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:31 schreef blup het volgende:
Mijn oog is gevallen op de Casio PRW-5000T-7ER (Atomic Solar Triple Sensor)
[ afbeelding ]
Hier:
http://www.wereldhorloges(...)r-prw-5000t-7er.html
549,- ik vind 't nogal wat voor een Casio.

In engeland omgerekend 347,31.
http://www.firstclasswatc(...)000t-7er-p-6428.html

Kent iemand toevallig die shop, en krijg ik geflikker met de douane als ik die bestel? Zover ik hieruit begrijp niet, Engeland is toch een EU land maar zonder euro? :?
http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat
Je kan prima uit Engeland bestellen hoor :Y
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:03:23 #37
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130534757
GEMACHT
pi_130564839
En mijn Horween Shell Cordovan bandje is binnen *O*







Heb voor small gekozen, dacht dat deze perfect zou zijn vanwege smalle pols, maar achteraf beter medium kunnen nemen. Uiteinde is net wat aan de korte kant, maar ach... het zit verder prima.

Wel leuk dat die webshop er een Nomos Glashütte catalogus bij heeft gedaan. :)

@Terrorizer: Nog bedankt voor jouw tip! Ben er tevreden mee. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2013 19:43:30 ]
pi_130570172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
En mijn Horween Shell Cordovan bandje is binnen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb voor small gekozen, dacht dat deze perfect zou zijn vanwege smalle pols, maar achteraf beter medium kunnen nemen. Uiteinde is net wat aan de korte kant, maar ach... het zit verder prima.

Wel leuk dat die webshop er een Nomos Glashütte catalogus bij heeft gedaan. :)

@Terrorizer: Nog bedankt voor jouw tip! Ben er tevreden mee. ^O^
Nice! Vind het een mooi klokje, band staat er ook netjes op. Hoe lang is 'ie nou uiteindelijk met 'klein'? Hij lijkt inderdaad wat kort. en wat kostte 'ie? Vind het voor mezelf ook wel wat.


Weer een Vostok :@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130581035
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Nice! Vind het een mooi klokje, band staat er ook netjes op. Hoe lang is 'ie nou uiteindelijk met 'klein'? Hij lijkt inderdaad wat kort. en wat kostte 'ie? Vind het voor mezelf ook wel wat.

[ afbeelding ]
Weer een Vostok :@
Dank je! :)

Maar goed.. het bandje kostte 60 Euro. Besteld bij http://www.nomos-store.com/en/Watchstraps/Tangomat/

Voor de maat S geven ze op dat de maximum omtrek van je pols 18 centimeter mag zijn. De omtrek van mijn pols is iets van 17,3 centimeter. Voor M moet je denken aan een max van 20 centimeter.

Bij mij zit ik op het derde gaatje van onder en heb nog maar een klein stukje over. Zie:



En hier dan nog een keer een grotere klikbare afbeelding:





Ben er trouwens nog niet uit wat ik mooier vind... de metalen band of de leren. Ach... leuk om eens af te kunnen wisselen.

Die Vostok is ook weer nice! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 01:19:51 ]
pi_130582558
GJE jonge, ik moet een dikke gangsterklok hebben voor max 100¤. Wat raad je aan? (Of iemand anders :P )
pi_130582634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 01:49 schreef Zhano het volgende:
GJE jonge, ik moet een dikke gangsterklok hebben voor max 100¤. Wat raad je aan? (Of iemand anders :P )
Zoiets?

pi_130582661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 01:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
Nee GJE weet wel ongeveer wat ik bedoel. Maar je moet zo praten om hem te kunnen bereiken.
pi_130586600
http://www.ibood.com/nl/n(...)s&utm_campaign=flash

Stel leuke Invicta klokjes (ken het niet, weet niet of het iets is maar dacht, ik deel het even :Y )
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:56:14 #45
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_130588326
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:43 schreef Prof_Hoax het volgende:
http://www.ibood.com/nl/n(...)s&utm_campaign=flash

Stel leuke Invicta klokjes (ken het niet, weet niet of het iets is maar dacht, ik deel het even :Y )
Die "van" prijzen :D ze doen een watch2daytje bij iBood...

Die eerste kost iig gewoon op Amazon maar 70 dollar en zie 'm elders al voor 55 dollar _O-
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_130588517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:56 schreef Flurry het volgende:

[..]

Die "van" prijzen :D ze doen een watch2daytje bij iBood...

Die eerste kost iig gewoon op Amazon maar 70 dollar en zie 'm elders al voor 55 dollar _O-
Pure misleiding.
pi_130588550
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:56 schreef Flurry het volgende:

[..]

Die "van" prijzen :D ze doen een watch2daytje bij iBood...

Die eerste kost iig gewoon op Amazon maar 70 dollar en zie 'm elders al voor 55 dollar _O-
Ah, nouja geen idee ik dacht ik deel het even mocht het een buitenkansje zijn.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:05:33 #48
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_130588574
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:04 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ah, nouja geen idee ik dacht ik deel het even mocht het een buitenkansje zijn.
Zijn prima klokjes voor dat geld, hoor. Alleen die oorspronkelijke prijzen slaan nergens op :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_130588648
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:05 schreef Flurry het volgende:

[..]

Zijn prima klokjes voor dat geld, hoor. Alleen die oorspronkelijke prijzen slaan nergens op :P
Ik neem de "van" prijzen ook nooit zo heel serieus :+

Tevens, mijn klokje (zie post #22 hierboven) stond een van prijs van 250 euro, maar ik kon hem verder niet vinden online. Kan jij hem vinden?
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:24:57 #50
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_130589018
quote:
99s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:08 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ik neem de "van" prijzen ook nooit zo heel serieus :+

Tevens, mijn klokje (zie post #22 hierboven) stond een van prijs van 250 euro, maar ik kon hem verder niet vinden online. Kan jij hem vinden?
Lijkt me een prima prijs:

http://www.ebay.com/itm/N(...)CULINE-/290795417673
http://www.watchshop.com/(...)21104-p99945486.html
http://www.trendhorloge.n(...)n-klein-horloge.html
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_130589258
quote:
Mooi, ik heb hem voor 150 bij een erkend juwelier gekocht. Was in "sale" *G*

Dankjewel!
pi_130592135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
En mijn Horween Shell Cordovan bandje is binnen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Heb voor small gekozen, dacht dat deze perfect zou zijn vanwege smalle pols, maar achteraf beter medium kunnen nemen. Uiteinde is net wat aan de korte kant, maar ach... het zit verder prima.

Wel leuk dat die webshop er een Nomos Glashütte catalogus bij heeft gedaan. :)

@Terrorizer: Nog bedankt voor jouw tip! Ben er tevreden mee. ^O^
Looking good. :)

Volgens zat er ook nog een zonnewijzer o.i.d. bij van karton. Maar die van mij is weggegooid door mijn vrouw. :(
pi_130602046
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:14 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Looking good. :)

Volgens zat er ook nog een zonnewijzer o.i.d. bij van karton. Maar die van mij is weggegooid door mijn vrouw. :(
Thanks. Heb het bandje er nu een dag op zitten en moet zeggen dat ik het horloge hierdoor toch wel wat chiquer vind ogen. Ben er erg content mee! :)

Bij mij zat er trouwens geen zonnewijzer bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 17:41:53 ]
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:39:37 #54
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130609348
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:31 schreef blup het volgende:
Mijn oog is gevallen op de Casio PRW-5000T-7ER (Atomic Solar Triple Sensor)
[ afbeelding ]
Hier:
http://www.wereldhorloges(...)r-prw-5000t-7er.html
549,- ik vind 't nogal wat voor een Casio.

In engeland omgerekend 347,31.
http://www.firstclasswatc(...)000t-7er-p-6428.html

Kent iemand toevallig die shop, en krijg ik geflikker met de douane als ik die bestel? Zover ik hieruit begrijp niet, Engeland is toch een EU land maar zonder euro? :?
http://www.belastingdiens(...)a_hoe_bereken_ik_dat
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 23:03 schreef blup het volgende:
GEMACHT
Binnen c_/



Prima site die First Class Watches scheelt echt veel. ^O^
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:32:29 #55
128384 mcwops
gat in je glas
pi_130643418
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:39 schreef blup het volgende:

[..]

[..]

Binnen c_/

[ afbeelding ]

Prima site die First Class Watches scheelt echt veel. ^O^
Heel erg VET horloge. mijn stijl. heb ook een aantal casio's ^O^
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_130648239
Gave casio :)
Ik heb mijn Seiko weer een beetje mooier gemaakt. Hij is ietsje geler geworden :)

van:


en nu:
...
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:36:18 #57
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_130648378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:32 schreef Garbageman het volgende:
Gave casio :)
Ik heb mijn Seiko weer een beetje mooier gemaakt. Hij is ietsje geler geworden :)

van:
[ afbeelding ]

en nu:
[ afbeelding ]
Haha mag hopen dat het van en het en nu andersom bedoeld is.
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
pi_130648492
Hoebedoellu? Ik heb de zwarte ring door een gele vervangen.
zo heb ik hem ooit gekocht:

...
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:22 #59
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130649490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:38 schreef Garbageman het volgende:
Hoebedoellu? Ik heb de zwarte ring door een gele vervangen.
zo heb ik hem ooit gekocht:

[ afbeelding ]
^O^ En hij werkte zeker prima.
pi_130650391
Klopt, alleen maar pakkingen vervangen en een ander glas. Uurwerk was brandschoon.
Ik heb ook wel eens gehad dat het uurwerk een bonk stof en roest was, vastgelopen e.d.



En deze had ook wat mechanisch werk nodig.
...
pi_130673658
Iemand bekend met het merk alpina! Ben namelijk wel gecharmeerd van de startimer automatic en de prijs is ook mooi (rond de 1000 als ik het goed heb)
pi_130698029
Hoi!
Heb een vraagje, heb een horloge ter verkoop aangeboden gekregen van de moeder van mn vriend, maar ik heb geen idee wat het op zou kunnen brengen.

Het is een mechanisch horloge van het merk Roamer, Zwitsers. Heb hem geadverteerd voor 40 euro, maar heb geen idee wat de liefhebber ervoor zou willen geven.




Wat denken jullie?
  zondag 1 september 2013 @ 12:21:10 #63
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_130698766


Ik ben op zoek naar deze stijl, maar bij voorkeur goedkoper. Iemand tips?
  zondag 1 september 2013 @ 12:21:28 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130698778
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat denken jullie?
Ik denk dat je blij mag zijn als je er ¤40 voor krijgt, zo op Ebay te zien..
pi_130698840
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik denk dat je blij mag zijn als je er ¤40 voor krijgt, zo op Ebay te zien..
Dacht al dat het geen gewild merk was. Ach, hij ligt hier niet in de weg ;) Dank je wel voor je antwoord.
pi_130701937
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dacht al dat het geen gewild merk was. Ach, hij ligt hier niet in de weg ;) Dank je wel voor je antwoord.
Kwalitatief is Roamer een heel mooi merk, ze brengen alleen de afgelopen jaren geen spectaculaire horloges uit. Dat heeft er ook wel voor gezorgt dat het geen bekend merk meer is. Vroeger deed het zeker niet onder merken als Tissot en Certina. Als je het wilt verkopen dan komt het uiteindelijk neer op vraag en aanbod. Je hebt nou eenmaal geen gewild model in handen. Zal niet meer worden dan voor een paar tientjes van de hand doen aan een liefhebber die het vervolgens ook een beetje opknapt.
pi_130702566
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 13:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Kwalitatief is Roamer een heel mooi merk, ze brengen alleen de afgelopen jaren geen spectaculaire horloges uit. Dat heeft er ook wel voor gezorgt dat het geen bekend merk meer is. Vroeger deed het zeker niet onder merken als Tissot en Certina. Als je het wilt verkopen dan komt het uiteindelijk neer op vraag en aanbod. Je hebt nou eenmaal geen gewild model in handen. Zal niet meer worden dan voor een paar tientjes van de hand doen aan een liefhebber die het vervolgens ook een beetje opknapt.
Aha. Misschien neem ik 'm zelf wel over dan, hij past goed bij me (aan de afmetingen bij mij lijkt het me ook een damesmodel).
pi_130704220
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Aha. Misschien neem ik 'm zelf wel over dan, hij past goed bij me (aan de afmetingen bij mij lijkt het me ook een damesmodel).
Ik zie het niet zo goed op de foto's, maar het lijkt me meer een herenmodel. Tegenwoordig is het echter gebruikelijk om grotere horloges te dragen. Zo was vroeger 36mm absoluut een herenmaat, tegenwoordig is het Unisex.
pi_130776023
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:21 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben op zoek naar deze stijl, maar bij voorkeur goedkoper. Iemand tips?
Op chrono24 voor nog geen 400 euro:
http://www.chrono24.nl/ti(...)th=/search/index.htm
  woensdag 4 september 2013 @ 20:11:05 #70
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130823848
Vanmiddag binnen gekregen, mijn eerste G-Shock

pi_130904594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 00:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dank je! :)

Maar goed.. het bandje kostte 60 Euro. Besteld bij http://www.nomos-store.com/en/Watchstraps/Tangomat/

Voor de maat S geven ze op dat de maximum omtrek van je pols 18 centimeter mag zijn. De omtrek van mijn pols is iets van 17,3 centimeter. Voor M moet je denken aan een max van 20 centimeter.

Bij mij zit ik op het derde gaatje van onder en heb nog maar een klein stukje over. Zie:

[ afbeelding ]

En hier dan nog een keer een grotere klikbare afbeelding:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ben er trouwens nog niet uit wat ik mooier vind... de metalen band of de leren. Ach... leuk om eens af te kunnen wisselen.

Die Vostok is ook weer nice! :)
Is deze tissot weer in prijs gestegen? Zie ze nu veel voor 410 euro te koop staan. Dacht een hele tijd geleden dat ze voor 350 weggingen.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_130904792
Heb laatst via Marktplaats een tweedehands Diesel horloge gekocht maar het bandje moet echt vervangen worden. Bij een beetje googelen kom ik steeds uit op ¤30,0; maar die zijn van Diesel zelf.
Kan je het bandje ook vervangen als je de afmetingen weet of is dit per merk verschillend?
Gaat om dit horloge:

Diesel DZ-4132.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130906470
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:14 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Is deze tissot weer in prijs gestegen? Zie ze nu veel voor 410 euro te koop staan. Dacht een hele tijd geleden dat ze voor 350 weggingen.
Ik heb er 290,- voor betaald. Bij een juwelier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2013 00:16:44 ]
pi_130908489
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:20 schreef thethoryd het volgende:
Heb laatst via Marktplaats een tweedehands Diesel horloge gekocht maar het bandje moet echt vervangen worden. Bij een beetje googelen kom ik steeds uit op ¤30,0; maar die zijn van Diesel zelf.
Kan je het bandje ook vervangen als je de afmetingen weet of is dit per merk verschillend?
Gaat om dit horloge:

Diesel DZ-4132.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je zou er een bandje van dezelfde afmeting aan moeten kunnen hangen. Ik vind die dingen van diesel echt spuuglelijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_130910382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb er 290,- voor betaald. Bij een juwelier.
Thnx, was dat met stalen band?

Misschien naam juwelier :P
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_130911673
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:04 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Thnx, was dat met stalen band?

Misschien naam juwelier :P
DM ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2013 11:24:53 ]
pi_130912265
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

DM ;)
Bedankt :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_130941517


Iemand een ideetje welke dit is? Stond als preview plaatje voor de horloges en ik vind m tof, maar kan m niet terugvinden verder.
  zondag 8 september 2013 @ 11:41:13 #79
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_130941775
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 11:25 schreef Zhano het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand een ideetje welke dit is? Stond als preview plaatje voor de horloges en ik vind m tof, maar kan m niet terugvinden verder.
Lijkt me een horloge van Diesel, weet alleen niet welk model..
pi_130944752
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:30 schreef ook_gek het volgende:

[ afbeelding ]
Tja de IWC Portuguese, valt weinig over te zeggen. Geweldig mooi horloge en heeft erg veel weg van eerder Van der Gang genoemd horloge.
Ben ook op zoek naar een vergelijkbaar horloge als bovenstaande. Alleen dan van een heel andere prijscategorie.
Witte wijzerplaat met donker blauw/zwarte accenten. Iemand tips qua merken?
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_130974828
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:10 schreef sjeppert het volgende:

[..]

Ben ook op zoek naar een vergelijkbaar horloge als bovenstaande. Alleen dan van een heel andere prijscategorie.
Witte wijzerplaat met donker blauw/zwarte accenten. Iemand tips qua merken?
Union Glashutte

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/201/

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/172/

Union Glashutte gebruikte ooit gedowngrade uurwerken in van Glasshutte Original, redelijk bijzonder. Maar tegenwoordig weet ik niet meer of het nog zo is.
pi_130977118
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 00:44 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Union Glashutte

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/201/

http://www.union-glashuette.com/en/mobile/category/172/

Union Glashutte gebruikte ooit gedowngrade uurwerken in van Glasshutte Original, redelijk bijzonder. Maar tegenwoordig weet ik niet meer of het nog zo is.
Als je nog cheaper wilt gaan, heb je nog het rip -off merk Parnis.
http://www.parniswatch.ne(...)id=1250&productname=
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:09:14 #83
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_131020310
Of je neemt een swiss made: Davosa classic mecanique. Ongeveer 500 euro.

https://www.google.nl/sea(...)QsAQ&biw=320&bih=416
pi_131044579
bedankt voor de tips
ik ga weer verder oriënteren

Ook een mooie
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_131044915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:34 schreef sjeppert het volgende:
bedankt voor de tips
ik ga weer verder oriënteren

Ook een mooie
[ afbeelding ]
Schitterend!

Kost alleen een rug of 7.5 a 8.
pi_131045054
Speedmasters O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131045068
Omega probeert zich steeds meer in het hogere segment te plaatsen

Te veel bucks en te weinig bang. Andere merken hebben dan een streepje voor bij mij
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  woensdag 11 september 2013 @ 08:50:29 #88
128384 mcwops
gat in je glas
pi_131050576
hi

Zoek een stijlvol klassiek horloge, zwarte plaat, zonder poespas om deze met diverse nato-straps te dragen.
Het belangrijkste -en daarom wat moeilijk te zoeken ;) - een platte kast. Een echte platte dus.
wie heeft suggesties?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_131050816
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 08:50 schreef mcwops het volgende:
hi

Zoek een stijlvol klassiek horloge, zwarte plaat, zonder poespas om deze met diverse nato-straps te dragen.
Het belangrijkste -en daarom wat moeilijk te zoeken ;) - een platte kast. Een echte platte dus.
wie heeft suggesties?
  woensdag 11 september 2013 @ 09:07:52 #90
128384 mcwops
gat in je glas
pi_131050847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:05 schreef F10F30 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
thanks mate. is een heel mooi horloge...helaas >1000 euro :{
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  donderdag 12 september 2013 @ 00:33:49 #91
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131083201
Hallo,

Ben op zoek naar een klassiek horloge in zwarte kleur rond de 200 euro. Mijn oog is gevallen op 2 stuks
Orient Bambino¤169:


En de Junger Bauhaus 6046-2 ¤199:


Iemand nog tips(andere horloges, prijs etc.) of advies waar ik rekening mee moet houden. Dit is namelijk het eerste horloge wat ik zal aanschaffen.

Weet dat de Orient een 21 strap heeft welke ongebruikelijk is, maar had begrepen dat 22 er met wat moeite ook op past?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_131104259
Kreeg zomaar een shirtje bij mijn laatste bestelling. Goeie shizzle!



pi_131110074
Vette straps ook, zijn die van Seiko?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131111245
Die nato's staan ze goed!
pi_131117812
Het zijn nylon 5 ring zulu straps, gekocht bij Natostrapco. 7 nieuwe straps, waaronder ook 2 lederen 5 ring zulus (24mm, voor mijn PAMs) en een 24mm nylon zulu met bronzen hardware (voor mijn bronzen horloge to be :9~ ). Leuk spul!

[ Bericht 17% gewijzigd door Negakinu op 13-09-2013 09:13:01 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 07:53:52 #96
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_131118566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:34 schreef sjeppert het volgende:
bedankt voor de tips
ik ga weer verder oriënteren

Ook een mooie
[ afbeelding ]
Hou ook wel van dat soort horloges. Zelf heeeel lang aan deze zitten denken;

pi_131120015
Weet iemand hier een leuke, betaalbare homage aan de Longines Master Collection Moonphase? Ik vind het een prachtig ding maar heb er geen 2000 euro voor over. De homage hoeft geen echte maanfase te zijn, maar gewoon een horloge dat qua looks het dichtst in de buurt komt. Day/night indicator is prima. Wel graag geen Romijnse cijfers, en hij moet er echt een beetje op lijken.

pi_131142685
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:53 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hou ook wel van dat soort horloges. Zelf heeeel lang aan deze zitten denken;

[ afbeelding ]
William wien heeft er een te koop voor een leuk prijsje:

O wacht, ik zie dat deze wel 2e hands is, maar hij is wel in nieuwstaat, dat betekent gewoon zonder gebruikssporen.

http://www.wwwatches.nl/i(...)ew&id=2185&Itemid=17
pi_131155524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:11 schreef Fisherman het volgende:

[..]

William wien heeft er een te koop voor een leuk prijsje:

O wacht, ik zie dat deze wel 2e hands is, maar hij is wel in nieuwstaat, dat betekent gewoon zonder gebruikssporen.

http://www.wwwatches.nl/i(...)ew&id=2185&Itemid=17
Dat is inderdaad scherp... Dank je!
pi_131167002
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:50 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat is inderdaad scherp... Dank je!
Graag gedaan :-). Is trouwens een erg fraai model, er zijn maar een paar modellen die me wel aanspreken van TH en daarvan is de Carrera classic er en van.
Vele malen mooier dan de normale Carrera, dat vind ik meer een rip off van een Omega speedmaster.
De combinatie van plaat en wijzers is ook er mooi, witte plaat met geelgouden wijzers (of zijn ze nou rose)
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:35:44 #101
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_131177742


Deze stijl staat me erg aan, maar is ruimschoots boven mijn budget. Zijn er vergelijkbare alternatieven?
pi_131182872
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:35 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]

Deze stijl staat me erg aan, maar is ruimschoots boven mijn budget. Zijn er vergelijkbare alternatieven?
Kolere, dacht zoek even op wat een Stowa moet kosten.
Die dingen zijn dik overpriced voor uurwerken die ze gewoon "van de plank halen".

Nomos is 10x beter voor dezelfde prijzen.
pi_131186214
Heren ik ga dit topic ontvolgen. Ik ga mezelf beschermen tegen mezelf :D

Wat een mooie klokjes, ik kom wel eens terug als ik te veel geld heb :+
  zondag 15 september 2013 @ 09:05:36 #104
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_131189162
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Graag gedaan :-). Is trouwens een erg fraai model, er zijn maar een paar modellen die me wel aanspreken van TH en daarvan is de Carrera classic er en van.
Vele malen mooier dan de normale Carrera, dat vind ik meer een rip off van een Omega speedmaster.
De combinatie van plaat en wijzers is ook er mooi, witte plaat met geelgouden wijzers (of zijn ze nou rose)
Het is inderdaad goudkleurig. Ik vind de gewone carrera's wat druk en inderdaad dertien in een dozijn. Ik zit nu al het hele weekend te twijfelen of ik hem er bij moet nemen. :P
pi_131189746
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:35 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]

Deze stijl staat me erg aan, maar is ruimschoots boven mijn budget. Zijn er vergelijkbare alternatieven?
Check Rodina op Good Stuffs' website!! :)
  zondag 15 september 2013 @ 14:29:24 #106
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_131196654
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 10:08 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Check Rodina op Good Stuffs' website!! :)
Bedankt, die lijkt er inderdaad op.

De Citizen BM7190-05A (en de BM8240) is een andere die ik erg mooi vind en bovendien heel goedkoop is.
Aangezien het mijn eerste dress watch zal worden vind ik dit een mooie start.
pi_131198111
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 14:29 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Bedankt, die lijkt er inderdaad op.

De Citizen BM7190-05A (en de BM8240) is een andere die ik erg mooi vind en bovendien heel goedkoop is.
Aangezien het mijn eerste dress watch zal worden vind ik dit een mooie start.
Even een plaatje zodat iedereen weet waar het over gaat. :) Voor 89 euro is het best veel horloge voor je geld. Het is wel een schaamteloze Nomos homage though, maar daarom niet minder mooi. Ook leuk dat het een mechanisch horloge is, die Citizen is quartz neem ik aan?





Check ook de Orient Bambino voor een low budget, mechanisch dress horloge!

  zondag 15 september 2013 @ 15:15:36 #108
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_131198243
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:11 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Even een plaatje zodat iedereen weet waar het over gaat. :) Voor 89 euro is het best veel horloge voor je geld. Het is wel een schaamteloze Nomos homage though, maar daarom niet minder mooi. Ook leuk dat het een mechanisch horloge is, die Citizen is quartz neem ik aan?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Check ook de Orient Bambino voor een low budget, mechanisch dress horloge!

[ afbeelding ]
De Citizen is quartz. Die zou een afwijking hebben van slechts enkele seconden per maand terwijl de Rodina enkele seconden per dag heeft?
De Orient Bambino staat ook op de shortlist.
pi_131198427
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:15 schreef DeMessias het volgende:

[..]

De Citizen is quartz. Die zou een afwijking hebben van slechts enkele seconden per maand terwijl de Rodina enkele seconden per dag heeft?
De Orient Bambino staat ook op de shortlist.
Ja quartz is veruit superieur qua accuraatheid. Blijft de eeuwige discussie tussen quartz en mechanisch he? Enkele seconden per dag is trouwens ook geen ramp. Dat is een minuut per week. 1x per maand de tijd opnieuw zetten is niet de grootste arbeid denk ik. Ik zelf heb bijna uitsluitend mechanische horloges, ondanks dat ze minder praktisch zijn.
pi_131227378
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 15:11 schreef Negakinu het volgende:
Citizen BM7190-05A
Leuke dingetjes inderdaad!

Zelf heb ik ook deze in pre order staan, zie wel wanneer ze komen.
http://mvmtwatches.com/store.html
Een witte en zwarte. :Y
-
pi_131227849
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:46 schreef Rolandos582 het volgende:

[..]

Leuke dingetjes inderdaad!

Zelf heb ik ook deze in pre order staan, zie wel wanneer ze komen.
http://mvmtwatches.com/store.html
Een witte en zwarte. :Y
45mm met een dunne bezel... Dat gaat wel heel groot dragen ben ik bang, daar zijn mijn polsen te dun voor. Wel aardig design, alleen jammer dat ze bij de zwarte een witte date wheel gebruikt hebben. Dat oogt dan weer een beetje goedkoop vind ik, maar ja, ze zijn ook goedkoop. :)
pi_131250135
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:35 schreef Negakinu het volgende:

[..]

45mm met een dunne bezel... Dat gaat wel heel groot dragen ben ik bang, daar zijn mijn polsen te dun voor. Wel aardig design, alleen jammer dat ze bij de zwarte een witte date wheel gebruikt hebben. Dat oogt dan weer een beetje goedkoop vind ik, maar ja, ze zijn ook goedkoop. :)
Haha ja, gewoon om puur wat afwisseling te doen hé. Maar die Citizen's / Orient Bambino ? Waar?
-
pi_131261848
Ik heb weer een mooie jaren '70 Zodiac erbij :)

...
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:00:41 #114
128384 mcwops
gat in je glas
pi_131283731
nog een keertje proberen ;)
zoek dus een >40mm (ultra)plat horloge (ca 8mm) , zilverkleurige kast, zwarte wijzerplaat en arabische cijfers.
plain, zonder chrono, mag met datum. Soort bandje is niet van belang, behalve dat de breedte ca 22mm moet zijn.
prijsrange: 70-200.
Skagen, Boss, Junkers, J Lemans, Gant ...:?
welke bevelen jullie aan qua looks en duurzaamheid? en bij welke store? / site?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_131284020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:00 schreef mcwops het volgende:
nog een keertje proberen ;)
zoek dus een >40mm (ultra)plat horloge (ca 8mm) , zilverkleurige kast, zwarte wijzerplaat en arabische cijfers.
plain, zonder chrono, mag met datum. Soort bandje is niet van belang, behalve dat de breedte ca 22mm moet zijn.
prijsrange: 70-200.
Skagen, Boss, Junkers, J Lemans, Gant ...:?
welke bevelen jullie aan qua looks en duurzaamheid? en bij welke store? / site?
Check Mondaine en http://forums.watchuseek.com/f71/thin-slim-watches-720896.html

Ik zelf vind die Sea-Gull M201s erg mooi, maar helaas geen zwarte dial.

pi_131365402
Heren & dames!

Ik ben totaal geen horloge drager dus ik heb er nul komma nul verstand van. Nu wil ik echter een poging wagen. Wat voor horloges passen bij de volgende outfitten: pakken, overhemden+spijkerbroeken & t-shirts met spijkerbroeken.

Is er een soort universeel vorm/kleur etc. die hier bij past?

Qua budget denk ik dat rond de 50-80 euro meer dan voldoende is om een poging te wagen! :)
pi_131365505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:14 schreef MrGuma het volgende:
Heren & dames!

Ik ben totaal geen horloge drager dus ik heb er nul komma nul verstand van. Nu wil ik echter een poging wagen. Wat voor horloges passen bij de volgende outfitten: pakken, overhemden+spijkerbroeken & t-shirts met spijkerbroeken.

Is er een soort universeel vorm/kleur etc. die hier bij past?

Qua budget denk ik dat rond de 50-80 euro meer dan voldoende is om een poging te wagen! :)
Zwartleren band met een witte wijzerplaat is altijd goed natuurlijk :P
Kijk eens naar de Orient Bambino. Kost meer dan je budget, maar is ook een automatisch horloge.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_131378259
Godver, de main spring van een van mijn Vostoks is stukgegaan bij het openen van de case. :'(

Wat gaat dat kosten om te laten repareren?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131378585
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Zwartleren band met een witte wijzerplaat is altijd goed natuurlijk :P
Kijk eens naar de Orient Bambino. Kost meer dan je budget, maar is ook een automatisch horloge.
Dus inderdaad de 'basic' variant. Ik ga vanavond bij thuiskomt even naar de merken kijken! Thanks in ieder geval :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:10:54 #120
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_131379139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:47 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dus inderdaad de 'basic' variant. Ik ga vanavond bij thuiskomt even naar de merken kijken! Thanks in ieder geval :)
Voor de Bambino kan je ook de Quartz versie bestellen, die is goedkoper en accurater.
=> Orient Capital.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeMessias op 20-09-2013 13:38:52 ]
pi_131383245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:10 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Voor de Bambino kan je ook de Quartz versie bestellen, die is goedkoper en accurater.
=> Orient Capital.
Maar een automaat heeft wel een mooie zwevende wijzer _O_
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_131384018
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Zwartleren band met een witte wijzerplaat is altijd goed natuurlijk :P
Kijk eens naar de Orient Bambino. Kost meer dan je budget, maar is ook een automatisch horloge.
Het probleem is alleen dat hij niet zo makkelijk verkrijgbaar is.
En de goedkoopste is 160 euro of op ebay http://www.ebay.com/itm/O(...)&hash=item3a83a5ac01
maar ook nog shipping kosten.
-
pi_131384102
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:52 schreef Rolandos582 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat hij niet zo makkelijk verkrijgbaar is.
En de goedkoopste is 160 euro of op ebay http://www.ebay.com/itm/O(...)&hash=item3a83a5ac01
maar ook nog shipping kosten.
http://www.seriouswatches.eu/orient-er24004b.html

Inclusief verzenden. 170 valt te overzien
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_131385970
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:55 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

http://www.seriouswatches.eu/orient-er24004b.html

Inclusief verzenden. 170 valt te overzien
Tuurlijk, maar zijn budget is 50-80 euro. Dat is toch 2-3x zoveel.
Dan kun je beter kijken naar : http://www.mvmtwatches.com/store.html
Al zijn ze nu nog niet verkrijgbaar.
-
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:21:33 #125
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_131529063
Ik hoop dat ik aan het juiste adres ben hier met deze vraag... Ik zit er aan te denken om mijn horloge te verkopen. Het gaat om een Casio Edifice EQW-A1000DB in goede staat, alleen bandje heeft wat gebruikerssporen. Wat kan ik nog vragen voor dit horloge?

* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:14:27 #126
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_131532539
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:21 schreef IkWilbert het volgende:
Ik hoop dat ik aan het juiste adres ben hier met deze vraag... Ik zit er aan te denken om mijn horloge te verkopen. Het gaat om een Casio Edifice EQW-A1000DB in goede staat, alleen bandje heeft wat gebruikerssporen. Wat kan ik nog vragen voor dit horloge?

[ afbeelding ]
Oh, daar heb ik wel ¤200 voor over, zolang het glas en de bezel maar krasvrij zijn en hij nog kompleet is met verpakking, blik en gebruiksaanwijzing enzo.. En het geen fake is natuurlijk..
pi_131537414
Als je moet kijken in een prijsklasse van ¤100,- tot ¤200,- en dan een horloge onder een pak. Wat is dan een beetje het merk waar ik naar moet gaan kijken?
-
  woensdag 25 september 2013 @ 18:45:43 #128
128384 mcwops
gat in je glas
pi_131560131
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:47 schreef Rolandos582 het volgende:
Als je moet kijken in een prijsklasse van ¤100,- tot ¤200,- en dan een horloge onder een pak. Wat is dan een beetje het merk waar ik naar moet gaan kijken?
de plaatjes hierboven laten naar mijn mening een aantal stijlvolle horloges zien.
zou eerst beginnen met welke stijl je aanspreekt en dan t merk.
wil je een ' diver' of een slimline/plat horloge. met chrono of plain (enkel wijzers). lederen band of staal?
rond of rechte kast?
kijk is bijv bij amazon.de voor een paar indrukken of bij http://www.21diamonds.nl/category/Herenhorloges/Horloges/ . je krijgt er vast ideeën.
persoonlijk vind ik de klokjes van hugo boss, calvin klein en skagen stijlvol.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  woensdag 25 september 2013 @ 18:51:54 #129
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131560353
Weet iemand welk model dit is? Kan het niet vinden.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131560824
Onderdeel van de Master Collection, Reference L2.739.4.71.6
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_131577794
http://watch2day.nl/outlet

Staan best wat mooie dingen tussen, al heb ik geen idee van de echte vraagprijs. De outlet duurt nog 39 uur ongever.
pi_131581234
Valt misschien niet helemaal in de categorie 'horloge', maar ik wil toch even mijn onlangs bestelde Vostok showen:





Vostokklok voor onderzeeërs. :7
Dezelfde als in de gezonden Kursk zat: http://forums.watchuseek.(...)wreckage-392371.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131581454
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:31 schreef Skv het volgende:
Valt misschien niet helemaal in de categorie 'horloge', maar ik wil toch even mijn onlangs bestelde Vostok showen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vostokklok voor onderzeeërs. :7
Dezelfde als in de gezonden Kursk zat: http://forums.watchuseek.(...)wreckage-392371.html
Vind hem wel erg _O_
Waar besteld?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_131581478
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:39 schreef Miniem het volgende:

[..]

Vind hem wel erg _O_
Waar besteld?
Ebay (wordt binnenkort verzonden uit Miami)!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:18:00 #135
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_131609760
quote:
7s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Ebay (wordt binnenkort verzonden uit Miami)!
Jammer, ik heb er ook een te koop (dezelfde). Jaren terug eens gekocht en na verhuizing in de kast beland. http://www.dezinvanluxe.nl/forum/topic?f=10&t=19527?p=342788

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSilencer op 28-09-2013 20:58:26 (Stomme fout) ]
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:28:52 #136
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_131610766
http://link.marktplaats.nl/722789635

Is dat wat? 600 euro voor een Omega :P

Vind het wel een classy horloge :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:58:31 #137
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_131611287
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:28 schreef Susteren het volgende:
http://link.marktplaats.nl/722789635

Is dat wat? 600 euro voor een Omega :P

Vind het wel een classy horloge :)
Is een quartz (bah)... Veel geld (vind ik)...
pi_131627170
Voor 600 euro kan je veel leuker spul vinden inderdaad. Als het nou nog een bijzondere quartz was...
...
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:34:27 #139
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_131738384
Alweer een tijdje geleden dat ik nog eens gepost heb op Fok!
Mijn laatste aanwinst: G-Shock DW-5600BB-1ER

pi_131812321


Parnis-dag. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 16:11:59 #141
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_131812430
quote:
7s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:08 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

Parnis-dag. :)
Nice! Ook mooie cufflink!
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_132233004



Nieuwe Vostok! Zelf een andere bezel op gezet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Skv op 16-10-2013 18:34:28 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:42:11 #143
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_132488821
Mooie Vostok!
Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 23 oktober 2013 @ 20:45:36 #144
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132489024
Heineken logo. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 24 oktober 2013 @ 08:52:26 #145
393106 roflmaker
The Rofl rolls
pi_132504315
Mijn nieuwe aanwinst :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hello, is it me you are looking for!?
pi_132512455
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:45 schreef static het volgende:
Heineken logo. :P


:@
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132512476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 08:52 schreef roflmaker het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hip ding. Wat doet het eco drive gedeelte?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:32:30 #148
393106 roflmaker
The Rofl rolls
pi_132513056
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Hip ding. Wat doet het eco drive gedeelte?
Hij kan nooit leeglopen :P, er zitten zonnecelletjes in die het batterijtje opladen (6-5 uur per maand in de zon = nooi leeg)) Daarnaast vind ik de 24uurs wel grappig en de buitenste ring die ik kan draaien :D
Hello, is it me you are looking for!?
pi_132582130
Geen idee of deze al is langs gekomen in 48 (:o) topics maar dit is mn nieuwste horloge, de Tissot Touch.



grappig dat touchscreen horloges al in 2002 (2002 moest het zijn, niet 2006) er waren, nooit geweten in ieder geval maar goed redelijk prijskaartje zit er nog aan vast.

Toen ergens tussen de 600 á 700 euro.
Deze is practisch niet meer verkrijgbaar (met de groene logo) tegenwoordig hebben ze rode.
Dus wat de huidige waarde is.. ik zou het niet weten. (als iemand me dat kan vertellen overigens :P )

[ Bericht 12% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 27-10-2013 11:04:09 ]
pi_132587058
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:32 schreef roflmaker het volgende:

[..]

Hij kan nooit leeglopen :P, er zitten zonnecelletjes in die het batterijtje opladen (6-5 uur per maand in de zon = nooi leeg)) Daarnaast vind ik de 24uurs wel grappig en de buitenste ring die ik kan draaien :D
Wat is er 24-uurs aan dan? Staat hij op die foto op 5 over half 7?

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 26-10-2013 18:49:52 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132587324
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is er 24-uurs aan dan? Staat hij op die foto op 10 over half 7?
;(
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_132588425
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

;(
:?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132622162
Kan iemand mij adviseren?

Ik ben op zoek naar een horloge met een klassiek uiterlijk. Liefst een chronograaf, een lederen bandje (licht)bruin van kleur en mechanisch (op polsbeweging).
Ik heb een budget van ¤200,-. Is zo'n horloge met dit budget haalbaar?

Ik heb overal en nergens rondgekeken, maar ik vindt telkens maar quartz uurwerken waarvan ik mij afvraag of die het geld echt wel waard zijn + daar komt nog bij als je de batterij moet vervangen, ze niet meer waterdicht zijn (is mij verteld bij een juwelier).

Een van de kandidaten is een Guess W0040G3, maar die is niet mechanisch. Iemand suggesties? Alvast bedankt. :)
pi_132661901
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:45 schreef Gruj0 het volgende:
Kan iemand mij adviseren?

Ik ben op zoek naar een horloge met een klassiek uiterlijk. Liefst een chronograaf, een lederen bandje (licht)bruin van kleur en mechanisch (op polsbeweging).
Ik heb een budget van ¤200,-. Is zo'n horloge met dit budget haalbaar?

Ik heb overal en nergens rondgekeken, maar ik vindt telkens maar quartz uurwerken waarvan ik mij afvraag of die het geld echt wel waard zijn + daar komt nog bij als je de batterij moet vervangen, ze niet meer waterdicht zijn (is mij verteld bij een juwelier).

Een van de kandidaten is een Guess W0040G3, maar die is niet mechanisch. Iemand suggesties? Alvast bedankt. :)
Nee. Combinatie van chronograaf + automaat ga je zeker niet redden met dat budget.
Voor die combinatie moet je toch denken aan 2,5-3x het bedrag wat je nu noemt voor een fatsoenlijk exemplaar.
Een handmatig op te winden chronograaf ga je misschien vinden voor dat bedrag, maar dan wel onderaan de markt.
pi_132668038
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is er 24-uurs aan dan? Staat hij op die foto op 5 over half 7?
Moet je iets beter kijken, want er zit een kleine 24 uurs klokje in.
pi_132688896
Kan het kloppen dat de Omega Speedmaster Professional (3570.50.00) fors in prijs is gestegen? Zie ze nu op chrono24 voor zo'n 2,7k terwijl ze een paar jaar geleden volgens mij rond de 1,7k te koop waren.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:18:57 #157
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_132691392
1 van mijn Seiko's.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_132691495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:18 schreef 2NutZ het volgende:
1 van mijn Seiko's.
[ afbeelding ]
Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moonphase :Y
Prachtig ding.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:35:25 #159
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_132691841
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:22 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Seiko Premier Kinetic Direct Drive Moonphase :Y
Prachtig ding.
Correct! _O_
Thanks, ja ben er ook verliefd op.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_132692089
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:35 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Correct! _O_
Thanks, ja ben er ook verliefd op.


Deze draag ik momenteel :7
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:45:34 #161
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_132692176
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:43 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Deze draag ik momenteel :7
Supernice ^O^ sowieso is de Premier lijn wel heel fijn. Heb er nog 1 van.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_132692232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 15:45 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Supernice ^O^ sowieso is de Premier lijn wel heel fijn. Heb er nog 1 van.
Klopt. Zijn tegen mooie prijzen te importeren ook
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_132700106
Ik kom net dit horloge tegen, en het spreekt mij wel aan. Nou ben ik eigenlijk opzoek naar hetzelfde horloge maar dan met een zwarte wijzerplaat.



Weet iemand of deze überhaupt bestaat, en waar deze eventueel te koop is?

Deze lijkt er in ieder geval op, maar heeft niet dezelfde functies.
pi_132700533


http://www.tissot.ch/?col(...)N/T063.637.16.057.00

Een fatsoenlijke Tissot dealer moet er wel aan kunnen komen, als ze hem niet hebben.

Schitterend horloge trouwen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132701260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:46 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.tissot.ch/?col(...)N/T063.637.16.057.00

Een fatsoenlijke Tissot dealer moet er wel aan kunnen komen, als ze hem niet hebben.

Schitterend horloge trouwen :Y
Thanks, heb hem gevonden op Amazon!
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:16:12 #166
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132704713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ik kom net dit horloge tegen, en het spreekt mij wel aan. Nou ben ik eigenlijk opzoek naar hetzelfde horloge maar dan met een zwarte wijzerplaat.

[ afbeelding ]

Weet iemand of deze überhaupt bestaat, en waar deze eventueel te koop is?

Deze lijkt er in ieder geval op, maar heeft niet dezelfde functies.
Mooi horloge, en kost ook nog eens geen drol. Alleen jammer dat ik 'm te klein vindt. Als ie 46mm was geweest had ik 'm deze week nog gehaald.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_132704970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mooi horloge, en kost ook nog eens geen drol. Alleen jammer dat ik 'm te klein vindt. Als ie 46mm was geweest had ik 'm deze week nog gehaald.
Persoonlijk denk ik dat 42 mm een mooie maat is, voor mij niet te overdreven en een beetje bescheiden.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:23:40 #168
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132705076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat 42 mm een mooie maat is, voor mij niet te overdreven en een beetje bescheiden.
Oh maar ik kraak 't horloge niet af hoor, helemaal niet zelfs want ik vind 't een prachtig ding, maar ik heb ook al een Hamilton Railroad van 46mm en een Longines Master Collection 4x Retrograde van 44mm, en ik vind die Hamilton al relatief klein, dus ja, 42mm gaat 't 'm voor mij dan niet worden :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_132705144
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar ik kraak 't horloge niet af hoor, helemaal niet zelfs want ik vind 't een prachtig ding, maar ik heb ook al een Hamilton Railroad van 46mm en een Longines Master Collection 4x Retrograde van 44mm, en ik vind die Hamilton al relatief klein, dus ja, 42mm gaat 't 'm voor mij dan niet worden :')
Ieder zo zijn ding, maar ik denk dat het voor een jonger iemand een kleinere klok netter staat en minder patserig. Ik heb ook nog een Pulsar die iets groter is, en ik merk toch dat ik hem eigenlijk nooit draag omdat ik hem net iets te groot vind.

Zijn er nog meer van dat soort horloges in die stijl met ongeveer dezelfde prijsklasse?
  Moderator dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:26:17 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132705202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:25 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ieder zo zijn ding, maar ik denk dat het voor een jonger iemand een kleinere klok netter staat en minder patserig. Ik heb ook nog een Pulsar die iets groter is, en ik merk toch dat ik hem eigenlijk nooit draag omdat ik hem net iets te groot vind.
True, die Hamilton is, goed en wel beschouwd, gewoon een lompe klok. 't Ding valt gewoon op, vooral ook omdat ik 'm op een stalen band heb.

Die Longines is zeker geen patsklok, maar is gewoon een geciviliseerd klokje dat 't vooral erg goed doet i.c.m. een pak bijvoorbeeld :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_132714421
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mooi horloge, en kost ook nog eens geen drol. Alleen jammer dat ik 'm te klein vindt. Als ie 46mm was geweest had ik 'm deze week nog gehaald.
Ik heb hem wel eens in het echt gezien en hij draagt behoorlijk groot vanwege de smalle bezel. Dus hij lijkt zeker wel een paar mm groter.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 11:08:53 #172
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_132717879


Erg mooi horloge en draagt naar mijn mening zeker niet klein.
pi_132718326
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Moet je iets beter kijken, want er zit een kleine 24 uurs klokje in.
Klopt, ik keek niet goed. Ik had een tijdje terug een 24-uurs horloge gekocht en daardoor vroeg ik me af hoe het met deze wijzerplaat zat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132738114
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:34 schreef F10F30 het volgende:

[..]

Nee. Combinatie van chronograaf + automaat ga je zeker niet redden met dat budget.
Voor die combinatie moet je toch denken aan 2,5-3x het bedrag wat je nu noemt voor een fatsoenlijk exemplaar.
Een handmatig op te winden chronograaf ga je misschien vinden voor dat bedrag, maar dan wel onderaan de markt.
Bedankt voor het antwoord. :)

Van Seagull zag ik wel wat betaalbare mechanische polshorloges, maar het design vind ik niet zo mooi.
Mogelijk wordt het dan een Hugo Boss 1512739, iemand die zijn mening over dit horloge wil geven? :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:50:24 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132738283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar ik kraak 't horloge niet af hoor, helemaal niet zelfs want ik vind 't een prachtig ding, maar ik heb ook al een Hamilton Railroad van 46mm en een Longines Master Collection 4x Retrograde van 44mm, en ik vind die Hamilton al relatief klein, dus ja, 42mm gaat 't 'm voor mij dan niet worden :')
Klinkt...groot. 42mm is ideaal. Terwijl ik toch geen kleine polsen heb.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 21:37:25 #176
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_132741012
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klinkt...groot. 42mm is ideaal. Terwijl ik toch geen kleine polsen heb.
Hij is ook groot, maar voor mn gevoel is die 46mm nog steeds klein. Raar is dat :{
Breitling - Instruments for Professionals
pi_132746398
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:47 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord. :)

Van Seagull zag ik wel wat betaalbare mechanische polshorloges, maar het design vind ik niet zo mooi.
Mogelijk wordt het dan een Hugo Boss 1512739, iemand die zijn mening over dit horloge wil geven? :)
Ik zou niet voor een designmerk gaan naar voor een horlogemerk als je wat leuks wil kopen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:42:32 #178
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132746508
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou niet voor een designmerk gaan naar voor een horlogemerk als je wat leuks wil kopen.
Hoe is het met je oude klok uit een onderzeeër afgelopen? Loopt die alweer?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 07:16:38 #179
413877 Tina_TV
Man! I feel like a woman
pi_132749625
Ik heb deze Casio Edifice Red Bull edition

O+

[ Bericht 82% gewijzigd door Tina_TV op 31-10-2013 07:32:05 ]
pi_132750834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:42 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hoe is het met je oude klok uit een onderzeeër afgelopen? Loopt die alweer?
Nee. :(
Die wordt op het moment geserviced door de klokkenmaker. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:18:04 #181
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132750858
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:16 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee. :(
Die wordt op het moment geserviced door de klokkenmaker. ;(
Voor 300 euro? :9
pi_132750864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Voor 300 euro? :9
Nee 150. Wat een kutaankoop. :( Dat is echt het verneukeratieve aan Ebay. Die eikels die zeggen dat dingen in topconditie zijn terwijl ze in geen 30 jaar zijn geserviced. Anyway, als hij klaar is dan kan ik er als het goed is weer een paar jaar mee vooruit.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:20:16 #183
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132750899
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:16 schreef Tina_TV het volgende:
Ik heb deze Casio Edifice Red Bull edition

[ afbeelding ] O+
Oh, da's zo'n nepperd zeker.. Daar heb je toch niet meer voor betaald dan ¤60 ?[sub] als ik zo brutaal mag zijn[/sub

Al mis ik wel de gaatjes in het kussentje..]

[ Bericht 3% gewijzigd door Woelwater op 31-10-2013 09:29:28 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:21:44 #184
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132750926
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:18 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee 150. Wat een kutaankoop. :( Dat is echt het verneukeratieve aan Ebay. Die eikels die zeggen dat dingen in topconditie zijn terwijl ze in geen 30 jaar zijn geserviced. Anyway, als hij klaar is dan kan ik er als het goed is weer een paar jaar mee vooruit.
Ja idd, en dan zeggen ze ook al dat die uit een echte onderzeeër komt, stelletje oplichters zijn het daar, allemaal :(
pi_132750950
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:21 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja idd, en dan zeggen ze ook al dat die uit een echte onderzeeër komt, stelletje oplichters zijn het daar, allemaal :(
Dat zei hij niet, maar dit model hebben ze wel teruggevonden in de Koersk. Ik vind het gewoon een enorm gaaf ding. Als hij werkt that is. Ben straks in totaal iets van 350E kwijt. Als ik dat had geweten had ik er nog wel een keer over nagedacht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132750956
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:22 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat zei hij niet, maar dit model hebben ze wel teruggevonden in de Koersk. Ik vind het gewoon een enorm gaaf ding. Als hij werkt that is. Ben straks in totaal iets van 350E kwijt. Als ik dat had geweten had ik er nog wel een keer over nagedacht.
En dan toch gekocht. :D
pi_132750981
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

En dan toch gekocht. :D
Nou, 350E vind ik echt te veel geld voor een klokje hoor. 200 max. :P
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132751000
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Nou, 350E vind ik echt te veel geld voor een klokje hoor. 200 max. :P
True, true. :D

Mogen klokken ook in dit topic besproken worden eigenlijk? :P
Ik zoek nog iets bijzonders.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:31:03 #189
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_132751110
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

En dan toch gekocht. :D
Ja, voor 150¤ een werkende van mij ;)
pi_132751158
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:31 schreef TheSilencer het volgende:

[..]

Ja, voor 150¤ een werkende van mij ;)
Dat zei die andere vent ook. En nu heeft het wat weg van een avontuur dus het mag wat kosten.

...

:')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:29:13 #191
413877 Tina_TV
Man! I feel like a woman
pi_132755681
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Oh, da's zo'n nepperd zeker.. Daar heb je toch niet meer voor betaald dan ¤60 ?[sub] als ik zo brutaal mag zijn[/sub

Al mis ik wel de gaatjes in het kussentje..]
Hoezo nepperd? En heeft wel meer dan ¤60 gekost alsof de prijs er wat toe doet...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:37:49 #192
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132755871
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:29 schreef Tina_TV het volgende:

[..]

Hoezo nepperd? En heeft wel meer dan ¤60 gekost alsof de prijs er wat toe doet...
Is in ieder geval een van de meest gecopieerde dan, staan er zat op marktplaats.. Heb er zelf ook twee gehad en werkte anders dan normale Edifice.. Knopje uittrekken om op datum te zetten, wijzers mechanisch op tijd moeten draaien, pennen om bandje in te korten zit niet met inwendig busje vast maar door verdikking aan buitenkant, zat geen instructieboekje bij maar blaadje met handleiding voor meerdere modellen enzo
pi_132771281
Net dit horloge besteld bij Siebel Juweliers.



Hadden toevallig vandaag een mooie actie, 25% korting op alles. Ze hadden dit type in deze uitvoering niet in hun assortiment, maar hebben hem apart voor mij besteld. Levertijd 4-6 weken, ik ben benieuwd.

:)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:41:47 #194
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_132775963
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:14 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Net dit horloge besteld bij Siebel Juweliers.

[ afbeelding ]

Hadden toevallig vandaag een mooie actie, 25% korting op alles. Ze hadden dit type in deze uitvoering niet in hun assortiment, maar hebben hem apart voor mij besteld. Levertijd 4-6 weken, ik ben benieuwd.

:)
Collega heeft hem. Mooi ding. Afleesbaarheid is wel wat matig, maar afwerking is prima voor het geld. Mooie diameter, niet té belachelijk groot.
  vrijdag 1 november 2013 @ 05:02:30 #195
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_132784546
Ik heb pas een python leren horloge bandje aangeschaft. Echter zie ik dat er een aantal 'schubben' wat omhoog beginnen te krullen. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen en zorgen dat ze weer terugkrullen? Ik heb een conditioner en cleaner gezien voor exotisch leer.
Ik zou graag eerst willen weten of dit voor horlogebandjes geschikt is voor ik heb bestel. Het is namelijk een te duur bandje om te verpesten op die manier.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:18:30 #196
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132785966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 05:02 schreef SugeLucky het volgende:
Ik heb pas een python leren horloge bandje aangeschaft. Echter zie ik dat er een aantal 'schubben' wat omhoog beginnen te krullen. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen en zorgen dat ze weer terugkrullen? Ik heb een conditioner en cleaner gezien voor exotisch leer.
Ik zou graag eerst willen weten of dit voor horlogebandjes geschikt is voor ik heb bestel. Het is namelijk een te duur bandje om te verpesten op die manier.
Slangenleer heeft al snel de drang dat te doen. Heb er zelf geen ervaring mee qua horlogebandjes maar mijn sneakers doen 't bijvoorbeeld ook. Gezien het beide om slang gaat, gok ik dat onderstaande link ook op bandjes van toepassing is.

http://www.shoesofprey.co(...)e-for-snakeskin.html
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:07:49 #197
128384 mcwops
gat in je glas
pi_132797904
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 11:08 schreef DeMessias het volgende:
[ afbeelding ]

Erg mooi horloge en draagt naar mijn mening zeker niet klein.
mooi, stijlvol en goede smaak. klasse Tissot.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:45:45 #198
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132798997
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:14 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Net dit horloge besteld bij Siebel Juweliers.

[ afbeelding ]

Hadden toevallig vandaag een mooie actie, 25% korting op alles. Ze hadden dit type in deze uitvoering niet in hun assortiment, maar hebben hem apart voor mij besteld. Levertijd 4-6 weken, ik ben benieuwd.

:)
Hoeveel $£¥¤?

:D
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  vrijdag 1 november 2013 @ 18:10:15 #199
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_132799612
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:18 schreef x3ro het volgende:

[..]

Slangenleer heeft al snel de drang dat te doen. Heb er zelf geen ervaring mee qua horlogebandjes maar mijn sneakers doen 't bijvoorbeeld ook. Gezien het beide om slang gaat, gok ik dat onderstaande link ook op bandjes van toepassing is.

http://www.shoesofprey.co(...)e-for-snakeskin.html
Thanks!
pi_132799945
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:45 schreef Susteren het volgende:

[..]

Hoeveel $£¥¤?

:D
Normaal ¤335,- (Op webshops in Nederland kon ik hem niet goedkoper vinden dan voor ¤301,-

Het was een 'Friends & Family' avond, vandaar die korting van 25% (Op het hele assortiment.) en daardoor kostte het horloge ¤251,25.
pi_132806423
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zou niet voor een designmerk gaan naar voor een horlogemerk als je wat leuks wil kopen.
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb me even laten informeren en designmerken vragen gewoon veel meer geld voor een horloge dat mechanisch gezien eigenlijk vrij eenvoudig is (heb ik me laten vertellen).

Ik weet waarschijnlijk wat ik zal halen; een Vostok! :D
Een mooi afgewerkt mechanisch polshorloge binnen mijn budget, voor zien van een glazen achterkant zodat je het bewegende mechanisme kan zien.

Nu nog een fysieke winkel vinden want tot nu toe ben ik ze alleen in webshops tegengekomen.
Nu ik op dit horloge ben gekomen komt een oude interesse weer terug; een Komandir die ik een aantal jaar geleden wilde aanschaffen via ebay, alleen had ik toen nog geen PP en was het gauw einde verhaal. Helaas zijn ze in perfecte staat moeilijk te vinden.

Edit: Gast, ik zie net dat jij kennelijk een Vostok liefhebber bent! :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Gruj0 op 01-11-2013 22:42:06 ]
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:48:09 #202
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_132819146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:29 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb me even laten informeren en designmerken vragen gewoon veel meer geld voor een horloge dat mechanisch gezien eigenlijk vrij eenvoudig is (heb ik me laten vertellen).

Ik weet waarschijnlijk wat ik zal halen; een Vostok! :D
Een mooi afgewerkt mechanisch polshorloge binnen mijn budget, voor zien van een glazen achterkant zodat je het bewegende mechanisme kan zien.

Nu nog een fysieke winkel vinden want tot nu toe ben ik ze alleen in webshops tegengekomen.
Nu ik op dit horloge ben gekomen komt een oude interesse weer terug; een Komandir die ik een aantal jaar geleden wilde aanschaffen via ebay, alleen had ik toen nog geen PP en was het gauw einde verhaal. Helaas zijn ze in perfecte staat moeilijk te vinden.

Edit: Gast, ik zie net dat jij kennelijk een Vostok liefhebber bent! :D
Denk dat je met vragen over Vostok het beste bij SKV terecht kunt :+
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_132819930
Vraag maar raak!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132820066
Ik heb nu deze Vostoks, plus nog een die bij de horlogemaker ligt omdat ik de main spring heb gesloopt. :@


Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 2 november 2013 @ 15:52:29 #205
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_132824982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:14 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Net dit horloge besteld bij Siebel Juweliers.

[ afbeelding ]

Hadden toevallig vandaag een mooie actie, 25% korting op alles. Ze hadden dit type in deze uitvoering niet in hun assortiment, maar hebben hem apart voor mij besteld. Levertijd 4-6 weken, ik ben benieuwd.

:)
Ik vind geen adres om deze in België te bestellen :N horloge.be heeft 'm niet op voorraad.
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:36:10 #206
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_132826110
Hoi,

Ik zoek een quartz horloge merk of lijn zoals Arnold & Son met mooie opdrukken zoals deze:



Heeft er iemand suggesties :)?

Marnixos
katten zijn lief
pi_132826193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:52 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Ik vind geen adres om deze in België te bestellen :N horloge.be heeft 'm niet op voorraad.
Op Ebay staat het horloge ook;

http://www.amazon.com/Tis(...)-Watch/dp/B005DDCPN4

Je kan altijd zoeken op het typenummer: T063.637.16.057.00
pi_132826277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:30 schreef Skv het volgende:
Ik heb nu deze Vostoks, plus nog een die bij de horlogemaker ligt omdat ik de main spring heb gesloopt. :@


[ afbeelding ]
_O_ ^O^

Jammer dat ze niet meer worden gemaakt. :'(
Er zijn wel andere Vostok Kommandirskie's, maar dat zijn geen originele? Die zijn ook mechanisch en worden geproduceerd in Rusland ("сделано в Pоссии" staat erop i.p.v. CCCP). Ze worden geleverd in een rood kartonnen doosje. Prijs gaat rond de $35,- exclusief verzendkosten.

Er is nog een ander merk "Vostok Europe", wordt geproduceerd in Vilnius. Over een horloge van dat merk had ik het in de eerste instantie in mijn post hierboven; VOSTOK EUROPE GAZ-14 2426/5609060 2426-5609060

Gaat voor rond de ¤300,- weg. Tot nu toe nog helaas geen (fysieke) dealer in NL van gevonden.
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:04:27 #209
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_132826941
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:38 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Op Ebay staat het horloge ook;

http://www.amazon.com/Tis(...)-Watch/dp/B005DDCPN4

Je kan altijd zoeken op het typenummer: T063.637.16.057.00
Amazon vertrouw ik niet, aangezien meerdere klanten schrijven dat er problemen waren met de verzending. Ebay is alleen via internationale verzending, dus dan komt het duurder uit dan dat ik 'm in Nederland laat kopen. Ik zoek verder :)
pi_132827117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 17:04 schreef DeMessias het volgende:

[..]

Amazon vertrouw ik niet, aangezien meerdere klanten schrijven dat er problemen waren met de verzending. Ebay is alleen via internationale verzending, dus dan komt het duurder uit dan dat ik 'm in Nederland laat kopen. Ik zoek verder :)
http://www.trendhorloge.n(...)tissot-horloges.html

http://www.eugenevanbaal.(...)00-perpetualcalendar

Dat zijn de enigste twee Nederlandse webshops die hem momenteel verkopen. Ik denk dat als je contact komt met de verkopende partij, ze wel naar België willen verzenden.

Eventueel kan je ook Siebel Juweliers, waar ik het horloge besteld heb contacteren. Als je dat het typenummer aan hen doorgeeft kunnen ze er vast wel wat mee.

In principe zou elke Tissot dealer er aan moeten komen, eventueel zelfs op bestelling, zoals bij mij.
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:13:06 #211
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132827151
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:30 schreef Skv het volgende:
Ik heb nu deze Vostoks, plus nog een die bij de horlogemaker ligt omdat ik de main spring heb gesloopt. :@


[ afbeelding ]
Maar.. Maar.. Maar ze geven allemaal een andere tijd aan :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132827962
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:41 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

_O_ ^O^

Jammer dat ze niet meer worden gemaakt. :'(
Er zijn wel andere Vostok Kommandirskie's, maar dat zijn geen originele? Die zijn ook mechanisch en worden geproduceerd in Rusland ("сделано в Pоссии" staat erop i.p.v. CCCP). Ze worden geleverd in een rood kartonnen doosje. Prijs gaat rond de $35,- exclusief verzendkosten.

Er is nog een ander merk "Vostok Europe", wordt geproduceerd in Vilnius. Over een horloge van dat merk had ik het in de eerste instantie in mijn post hierboven; VOSTOK EUROPE GAZ-14 2426/5609060 2426-5609060

Gaat voor rond de ¤300,- weg. Tot nu toe nog helaas geen (fysieke) dealer in NL van gevonden.
Ze worden nog steeds gemaakt hoor! Een klein stukje 'Vostok voor beginners':

De klokjes uit de tijd van de Sovjet-Unie hebben inderdaad 'CCCP' op de wijzerplaat staan. Hier heb je nog twee soorten in: 3AKA3 MO CCCP ('Zakaz mo CCCP') zijn de klokjes uit de tijd van de SU die werden verkocht in winkels voor militair personeel. Men had voor het aanschaffen van deze klokjes een militaire pas nodig.
Voorbeeld:


Van dezelfde periode zijn ook horloges met daarop 'CDENAHO MO CCCP'. Dit zijn wel originele klokjes uit de SU, maar niet speciaal gemaakt voor militair personeel.

Voorbeeld:


In de periode van begin jaren '90 heeft Vostok geen land van herkomst afgedrukt op de wijzerplaten. Veel mensen denken dat de klokjes uit deze periode niet origineel zijn omdat er niks op staat.
Voorbeeld:


Dan heb je nog de recente klokjes (die o.a. nu worden gemaakt). Hier staat 'CDENAHO B POCCNN' op. Voorbeeld:


In Nederland zijn ze voor zover ik weet niet te koop in de winkel. Wel zijn er gerenommeerde resellers online. Twee winkels waar ik uitstekende ervaring mee heb zijn:
Zenitar
Meranom

Dit zijn de nieuwere types die verkocht worden. Deze hebben een beter uurwerk (31 jewels) en zijn vaak een automaat. De oudere uurwerken (2414's) hebben meestal 18 jewels en zijn handopwinders.

Mocht je toch gaan voor de charme van een ouder klokje (zoals ik!), check dan voordat je een bod uitbrengt op Ebay de website van Michele. Daar staan de meeste typen horloges zoals ze origineel horen te zijn.

Ga dus nooit zomaar bieden op een klokje, want helaas zijn er behoorlijk veel mensen op Ebay die van onderdelen van verschillende klokjes zelf een nieuwe gaan bouwen. Dan heb je dus een hoop zooi bij elkaar in een kast in plaats van een leuk klokje met historie. Let vooral of de juiste kast om het klokje zit, welke wijzers er op zitten (Amphiba wijzers zijn behoorlijk anders dan de Komandirskie/Admiralskie-wijzers) en welk uurwerk er in zit.

Vostok heeft ook een bijzondere vorm van het waterproof-maken. Er zit 1 kroon op, die als kapje gesloten wordt. Je draait dus eerst de kroon los, trekt daarna de kroon naar buiten (stand 1) en je kan het klokje opwinden. Trek je 'm nog een stuk verder naar buiten (stand 2), dan kan je de tijd aanpassen. Er zit een pakking binnenin de kroon om hem waterdicht te maken. Geweldig gevonden!

Tot slot nog voor de leuk: de draaiende bezel kan je zelf vervangen. Zenitar verkoopt losse bezels (zie ook mijn foto die ik eerder vandaag plaatste). Je kan met een plat mes de bezel er af wippen en het ijzerdraad (de veer die hem op zijn plaats houdt) er uit wippen. Deze stop je in je nieuwe bezel en je drukt 'm vast op de kast. Als je bezel te makkelijk draait dan haal je de veer er uit en zorg je dat hij wat minder rond is (buig er wat hoeken in). Je zal zien dat hij daarna een stuk stroever loopt.

Ik wil graag zelf nog een remake van een van de oude types Amphibia. Ze zijn bijna niet meer te vinden, maar Meranom verkoopt de nieuwe variant er van:

http://www.meranom.com/am(...)lassic-100333kn.html

Oh, en nog over Vostok Europe: dat merkt heeft niks met Vostok te maken, heeft de naam overgenomen om mee te liften op de bekendheid uit de Sovjet-era en maakt overpriced horloges. Ik zou deze klokjes niet kopen!

Wat betreft prijzen: een nieuwe Vostok kost je zo'n 75E incl verzenden; een gebruikte (afhankelijk van type/staat) vanaf 25 Euro. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132828065
Thanx man! Hier kan ik wat mee. ^O^
pi_132830422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 12:30 schreef Skv het volgende:
Ik heb nu deze Vostoks, plus nog een die bij de horlogemaker ligt omdat ik de main spring heb gesloopt. :@


[ afbeelding ]
Tweede van links heel mooi :)
pi_132843831
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:36 schreef Marnixos het volgende:
Hoi,

Ik zoek een quartz horloge merk of lijn zoals Arnold & Son met mooie opdrukken zoals deze:


Niet verkeerd klokkie. :@
  zondag 3 november 2013 @ 01:16:32 #216
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132843858
Kom op zeg, wat een wanstaltig ding.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_132844098
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 01:16 schreef static het volgende:
Kom op zeg, wat een wanstaltig ding.
Krijg er bijna scheurbuik van. :')
  zondag 3 november 2013 @ 01:33:06 #218
67670 Skv
Cynist.
pi_132844122
quote:
6s.gif Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Niet verkeerd klokkie. :@
Ik vind hem echt vreselijk lelijk. :@ En op Chrono24 ook nog eens stervensduur.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 3 november 2013 @ 01:53:54 #219
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132844405
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 01:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Krijg er bijna scheurbuik van. :')
Krijg? Heb het spontaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 3 november 2013 @ 01:54:23 #220
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_132844410
Maar goed, het was een post van Iwanius. :')
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_132906409
Okee, even een ander soort plaatje dan...

...
pi_132915445
Ik heb jullie hulp nodig.
Mijn lief wilt (voor kerst) graag een mooi horloge. Hij is geen horlogekenner en draagt nooit horloge's.
Het budget dat ik in gedachten heb is zo rond de 300 Euro. Ik ben op zoek naar een beetje klassiek, stijlvol horloge. Niet te sportief, maar ook niet te 'ouwelijk'.
Ik heb zelf een voorkeur voor een witte dial. Hij gaf aan het wel leuk te vinden als er een tikje kleur in zou zitten ( bijv. gekleurde secondenwijzer) maar dat valt nog niet mee heb ik gemerkt.
Ik heb op het moment een paar opties op het oog, en zou graag jullie mening/ advies horen ( andere opties mag ook)
- de fromanteel Johannes White

ik vind het erg leuk dat het een Nederlands horloge is, het 'verhaal' spreekt me aan.

- deze Edox


ik vind het leuk dat hij (o.a. door de cijfers nét iets anders is, en vond hem voor 470$, dat lijkt een koopje voor dit horloge, of valt dat wel mee?

- de Tissot die hier ook al eerder voorbij gekomen is

gewoon een mooi stijlvol horloge van een goed merk heb ik het idee?

Welk van deze drie zouden jullie aanraden en waarom? Of hebben jullie nog andere goede suggesties?
Dank!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_132915779
Tissot :) Mooi horloge, goed merk
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_132915808
De Tissot, absoluut. Het is van deze 3 de mooiste én de retrograde complicatie maakt het verder af.
En hij heeft een mooie geguillocheerde (bewerkte) wijzerplaat.

[ Bericht 25% gewijzigd door StateOfMind op 05-11-2013 08:27:39 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 november 2013 @ 08:13:15 #225
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132915814
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:14 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Net dit horloge besteld bij Siebel Juweliers.

[ afbeelding ]

Hadden toevallig vandaag een mooie actie, 25% korting op alles. Ze hadden dit type in deze uitvoering niet in hun assortiment, maar hebben hem apart voor mij besteld. Levertijd 4-6 weken, ik ben benieuwd.

:)
Wat is het type nummer van die Tissot?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_132915982
Duidelijk, in jullie ogen de Tissot dus.
Dat van die retrograde complicatie wist ik niet, maar ik vind zo'n speciaal technisch snufje wel erg leuk inderdaad, en zal het zeker meenemen in mijn besluit.
Toen ik daar informatie over opzocht kwam ik horloges tegen die ook de maanstand aangeven, dat vind ik ook heel erg leuk, zeker omdat wij onze trouwdatum ook bepaald hebben aan de hand van de maan stand ( vol).
Bestaan er binnen mijn budget (zo rond de 300 Euro) mooie horloges die de maanstanden aangeven?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_132916795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:41 schreef elvy het volgende:
Duidelijk, in jullie ogen de Tissot dus.
Dat van die retrograde complicatie wist ik niet, maar ik vind zo'n speciaal technisch snufje wel erg leuk inderdaad, en zal het zeker meenemen in mijn besluit.
Toen ik daar informatie over opzocht kwam ik horloges tegen die ook de maanstand aangeven, dat vind ik ook heel erg leuk, zeker omdat wij onze trouwdatum ook bepaald hebben aan de hand van de maan stand ( vol).
Bestaan er binnen mijn budget (zo rond de 300 Euro) mooie horloges die de maanstanden aangeven?
Voor 300 euro kan je dat wel vergeten
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_132918239
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:41 schreef elvy het volgende:
Duidelijk, in jullie ogen de Tissot dus.
Dat van die retrograde complicatie wist ik niet, maar ik vind zo'n speciaal technisch snufje wel erg leuk inderdaad, en zal het zeker meenemen in mijn besluit.
Toen ik daar informatie over opzocht kwam ik horloges tegen die ook de maanstand aangeven, dat vind ik ook heel erg leuk, zeker omdat wij onze trouwdatum ook bepaald hebben aan de hand van de maan stand ( vol).
Bestaan er binnen mijn budget (zo rond de 300 Euro) mooie horloges die de maanstanden aangeven?
http://www.ebay.co.uk/bhp/rotary-moonphase-watch



Ik denk overigens dat dit meer een dag/nacht-indicator is dan een moonphase, maar ik word niet echt veel wijzer van de omschrijving.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132920450
hmmmm, ik heb weer eens een te dure smaak dus...
ik heb inmiddels gezien dat ik eigenlijk een 0 extra nodig heb bij mijn budget voor wat ik wil, maar dat heb ik dus gewoon niet.
Toch wil ik het idee nog niet helemaal loslaten. Zoals ik eerder al zei, mijn lief is géén horloge kenner, en draagt (tot nu toe) ook nooit horloges. Hij wil gewoon een mooi klokje, en ik denk toch echt dat hij de maanstanden erop heel erg mooi zou vinden. Voegt bovendien meteen ook net dat beetje kleur toe dat hij graag wilde, maar ik denk dat hij vooral de symboliek erachter erg mooi zal vinden.
Ik heb dus toch even flink gegoogled, en nog één horloge gevonden waar ik jullie mening over wil:


http://perpetual-watch.com/chronograph.html

ik kan niet veel reviews vinden, maar wat ik vind ziet er goed uit.
Wat denken jullie?

Ps ik vond ook nog deze, deze en deze, maar dat lijken me allemaal dag/nachtaanduidingen, geen maanstanden, toch?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_132927496
quote:
6s.gif Op zondag 3 november 2013 01:14 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Niet verkeerd klokkie. :@
Misschien inderdaad leuk om te dragen als je ook schilderijen van huilende zigeunermeisjes in huis hebt hangen.
pi_132928240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:41 schreef elvy het volgende:
Duidelijk, in jullie ogen de Tissot dus.
Dat van die retrograde complicatie wist ik niet, maar ik vind zo'n speciaal technisch snufje wel erg leuk inderdaad, en zal het zeker meenemen in mijn besluit.
Toen ik daar informatie over opzocht kwam ik horloges tegen die ook de maanstand aangeven, dat vind ik ook heel erg leuk, zeker omdat wij onze trouwdatum ook bepaald hebben aan de hand van de maan stand ( vol).
Bestaan er binnen mijn budget (zo rond de 300 Euro) mooie horloges die de maanstanden aangeven?
Echte moonphase horloges kun je vergeten in die prijsklasse, of je moet voor allerlei vage Chinese plakmerken gaan (die kun je vaak herkennen aan chique klinkende Duitse namen), maar persoonlijk zou ik me daar niet aan wagen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132933232
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:13 schreef Susteren het volgende:

[..]

Wat is het type nummer van die Tissot?
Stom! Ik dacht het in mijn vorige post te hebben gezet, maar ik had hem later aangepast. Het type:
T063.637.16.057.00
pi_132934679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:17 schreef elvy het volgende:
hmmmm, ik heb weer eens een te dure smaak dus...
ik heb inmiddels gezien dat ik eigenlijk een 0 extra nodig heb bij mijn budget voor wat ik wil, maar dat heb ik dus gewoon niet.
Toch wil ik het idee nog niet helemaal loslaten. Zoals ik eerder al zei, mijn lief is géén horloge kenner, en draagt (tot nu toe) ook nooit horloges. Hij wil gewoon een mooi klokje, en ik denk toch echt dat hij de maanstanden erop heel erg mooi zou vinden. Voegt bovendien meteen ook net dat beetje kleur toe dat hij graag wilde, maar ik denk dat hij vooral de symboliek erachter erg mooi zal vinden.
Ik heb dus toch even flink gegoogled, en nog één horloge gevonden waar ik jullie mening over wil:

[ afbeelding ]
http://perpetual-watch.com/chronograph.html

ik kan niet veel reviews vinden, maar wat ik vind ziet er goed uit.
Wat denken jullie?

Ps ik vond ook nog deze, deze en deze, maar dat lijken me allemaal dag/nachtaanduidingen, geen maanstanden, toch?
Koop lekker die Tissot :) Dit is prut. Of spaar door voor een mooie Longines Retrogade Moonphase _O_
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_132936786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:17 schreef elvy het volgende:
hmmmm, ik heb weer eens een te dure smaak dus...
ik heb inmiddels gezien dat ik eigenlijk een 0 extra nodig heb bij mijn budget voor wat ik wil, maar dat heb ik dus gewoon niet.
Toch wil ik het idee nog niet helemaal loslaten. Zoals ik eerder al zei, mijn lief is géén horloge kenner, en draagt (tot nu toe) ook nooit horloges. Hij wil gewoon een mooi klokje, en ik denk toch echt dat hij de maanstanden erop heel erg mooi zou vinden. Voegt bovendien meteen ook net dat beetje kleur toe dat hij graag wilde, maar ik denk dat hij vooral de symboliek erachter erg mooi zal vinden.
Ik heb dus toch even flink gegoogled, en nog één horloge gevonden waar ik jullie mening over wil:

[ afbeelding ]
http://perpetual-watch.com/chronograph.html

ik kan niet veel reviews vinden, maar wat ik vind ziet er goed uit.
Wat denken jullie?

Ps ik vond ook nog deze, deze en deze, maar dat lijken me allemaal dag/nachtaanduidingen, geen maanstanden, toch?
Zooi. Een moonphase moet je niet willen hebben voor jouw budget.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132950580
Ok duidelijk. Jammer, maar het zij zo. Heel erg bedankt voor jullie hulp en meningen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  woensdag 6 november 2013 @ 08:26:01 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_132951370
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:29 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb me even laten informeren en designmerken vragen gewoon veel meer geld voor een horloge dat mechanisch gezien eigenlijk vrij eenvoudig is (heb ik me laten vertellen).

Ik weet waarschijnlijk wat ik zal halen; een Vostok! :D
Een mooi afgewerkt mechanisch polshorloge binnen mijn budget, voor zien van een glazen achterkant zodat je het bewegende mechanisme kan zien.

Nu nog een fysieke winkel vinden want tot nu toe ben ik ze alleen in webshops tegengekomen.
Nu ik op dit horloge ben gekomen komt een oude interesse weer terug; een Komandir die ik een aantal jaar geleden wilde aanschaffen via ebay, alleen had ik toen nog geen PP en was het gauw einde verhaal. Helaas zijn ze in perfecte staat moeilijk te vinden.

Edit: Gast, ik zie net dat jij kennelijk een Vostok liefhebber bent! :D
Vostoks zijn geweldig. Zodra ik terug ben uit Zuid-Afrika bestel ik er nog eentje.

Deze heb ik sinds een aantal maanden:


Vostok Amphibia Ministry Blue Scuba, geen spijt van gehad.

Van Zenitar kun je rustig bestellen, had de mijne na 3 weekjes binnen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:36 schreef Marnixos het volgende:
Hoi,

Ik zoek een quartz horloge merk of lijn zoals Arnold & Son met mooie opdrukken zoals deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heeft er iemand suggesties :)?

Marnixos
Wat een wanstaltige dingen :r
pi_132951520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 16:36 schreef Marnixos het volgende:
Hoi,

Ik zoek een quartz horloge merk of lijn zoals Arnold & Son met mooie opdrukken zoals deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heeft er iemand suggesties :)?

Marnixos
Verschrikkelijk :X

Jaquet Droz heeft ook een paar van dat soort horloges met afbeeldingen.
Het is alleen een 'ietwat prijzig', maar verder schitterend merk met prachtige horloges (op de exemplaren met plaatjes na dan).







Pure kunst _O_
Met het bijbehorende prijskaartje.

[ Bericht 35% gewijzigd door StateOfMind op 06-11-2013 08:49:23 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132951934
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vostoks zijn geweldig. Zodra ik terug ben uit Zuid-Afrika bestel ik er nog eentje.

Deze heb ik sinds een aantal maanden:
[ afbeelding ]

Vostok Amphibia Ministry Blue Scuba, geen spijt van gehad.

Van Zenitar kun je rustig bestellen, had de mijne na 3 weekjes binnen.

[..]

Wat een wanstaltige dingen :r
Geinig, ik heb ook een Scuba dude waar ik dezelfde bezel op heb gezet. :Y)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132952181
Ik vind het tijd voor collectie overzichten in de OP.
Voor mijn dagelijkse kwijlpartij. :@
pi_132953311
Ben ik toch nog één keer. Ik wilde op de website van Bouman de Tissot bestellen, maar toen kwam ik ineens deze TeNo tegen:
Een heel andere stijl, maar mét maanaanduiding. Wat denken jullie? Eventueel met stalen band?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_132953551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:21 schreef elvy het volgende:
Ben ik toch nog één keer. Ik wilde op de website van Bouman de Tissot bestellen, maar toen kwam ik ineens deze TeNo tegen: [ afbeelding ]
Een heel andere stijl, maar mét maanaanduiding. Wat denken jullie? Eventueel met stalen band?
Zoals zo vaak hier al gezegd is: stap van die moonphase af bij dit budget. Of je moet de rest van het horloge echt van ondergeschikt belang vinden.
Als je zo graag een moonphase wilt, spaar dan door voor bijvoorbeeld de Longines Master Collection Moonphase.
pi_132953625
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:21 schreef elvy het volgende:
Ben ik toch nog één keer. Ik wilde op de website van Bouman de Tissot bestellen, maar toen kwam ik ineens deze TeNo tegen: [ afbeelding ]
Een heel andere stijl, maar mét maanaanduiding. Wat denken jullie? Eventueel met stalen band?
Zoals rapelsen zegt (en ik ook al eerder zei): niet doen met dit budget. Wil je je kosten iets plussen dan kan je idd een leuke Longines kopen. Zoiets: http://www.chrono24.nl/lo(...)ieren--id1701949.htm Ik snap dat moonphase een romantische toevoeging is in jouw ogen, maar het is een dusdanige complicatie dat je er flink voor betaalt als je er goed klokje van wil maken.

Maargoed, aan de andere kant, als je voor een Longines gaat zou ik dan weer voor zoiets kiezen: http://www.longines.com/w(...)ection/L2.693.4.78.3

[ Bericht 8% gewijzigd door Skv op 06-11-2013 10:41:44 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132953859
Ok, in ieder geval zijn jullie standvastig, haha
Het gaat niet eens zo zeer om het doorsparen, en iets ophogen zou ik misschien nog wel willen doen, maar van 300 naar 1800 is in mijn ogen niet 'iets', en ik heb ook het idee dat mijn lief dat niet zou willen uitgeven voor een horloge. Dan zou hij liever een mooie lens voor zijn camera kopen denk ik.
Ik had bij dit laatste horloge het idee dat, omdat het ook een zwitsers bedrijf is, het misschien toch een leuk, goed klokje zou kunnen zijn.
Nogmaals bedankt in ieder geval!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_132953908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:44 schreef elvy het volgende:
Ok, in ieder geval zijn jullie standvastig, haha
Het gaat niet eens zo zeer om het doorsparen, en iets ophogen zou ik misschien nog wel willen doen, maar van 300 naar 1800 is in mijn ogen niet 'iets', en ik heb ook het idee dat mijn lief dat niet zou willen uitgeven voor een horloge. Dan zou hij liever een mooie lens voor zijn camera kopen denk ik.
Ik had bij dit laatste horloge het idee dat, omdat het ook een zwitsers bedrijf is, het misschien toch een leuk, goed klokje zou kunnen zijn.
Nogmaals bedankt in ieder geval!
Het is makkelijk je te laten verleiden door een goedkoop klokje met een complicatie die je graag wil, maar uiteindelijk krijg je weinig waar voor je geld en krijg je waarschijnlijk snel spijt van je aankoop. Aan de andere kan heb ik makkelijk praten want ik betaal niet meer dan 80 Euro per horloge (Vostoks! :7). Succes met je aankoop en laat even weten hoe het de Tissot werd ontvangen!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132953930
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Verschrikkelijk :X

Jaquet Droz heeft ook een paar van dat soort horloges met afbeeldingen.
Het is alleen een 'ietwat prijzig', maar verder schitterend merk met prachtige horloges (op de exemplaren met plaatjes na dan).

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pure kunst _O_
Met het bijbehorende prijskaartje.
Die onderste. :9~ Quanta Costa?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132954093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:44 schreef elvy het volgende:
Ok, in ieder geval zijn jullie standvastig, haha
Het gaat niet eens zo zeer om het doorsparen, en iets ophogen zou ik misschien nog wel willen doen, maar van 300 naar 1800 is in mijn ogen niet 'iets', en ik heb ook het idee dat mijn lief dat niet zou willen uitgeven voor een horloge. Dan zou hij liever een mooie lens voor zijn camera kopen denk ik.
Ik had bij dit laatste horloge het idee dat, omdat het ook een zwitsers bedrijf is, het misschien toch een leuk, goed klokje zou kunnen zijn.
Nogmaals bedankt in ieder geval!
Laat dat maanfase idee gewoon vallen en ga voor de Tissot.
Een betere prijs-kwaliteits verhouding kun je bijna niet vinden in die prijsklasse.
Die Tissot is een klassiek en stijlvol, doch tijdloos horloge, met een leuke complicatie (retrograde).
Van alle door jou geopperde horloges torent de Tissot mijlenver boven de rest uit, zowel qua uitstraling als kwaliteit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132954138
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Die onderste. :9~ Quanta Costa?
Geen idee, maar ga er maar vanuit dat je er ook een nieuwe auto van dat geld kunt kopen.

Even gegoogled, de uitvoering met 'simpele' antraciete wijzerplaat maakt je 8000 euro armer. Nog steeds een bak geld natuurlijk, maar minder dan ik dacht. Die van mijn plaatje zal wel duurder zijn.

Maar toch, pure kunst _O_

[ Bericht 21% gewijzigd door StateOfMind op 06-11-2013 11:01:12 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132954752
En omdat Elvy dol is op moonphase horloges:

De De Bethune DB15, waarbij de maanfase wordt weergegeven door een draaiende bol ipv een schijf.




:9~ :9~ :9~ :9~

Reken op een bedrag van 6 cijfers.

Genoeg horlogeporno voor vandaag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 6 november 2013 @ 11:46:23 #249
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_132955748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
En omdat Elvy dol is op moonphase horloges:

De De Bethune DB15, waarbij de maanfase wordt weergegeven door een draaiende bol ipv een schijf.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~ :9~

Reken op een bedrag van 6 cijfers.

Genoeg horlogeporno voor vandaag.
Ook CvdK heeft zo iets:

pi_132955756
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 10:21 schreef elvy het volgende:
Ben ik toch nog één keer. Ik wilde op de website van Bouman de Tissot bestellen, maar toen kwam ik ineens deze TeNo tegen: [ afbeelding ]
Een heel andere stijl, maar mét maanaanduiding. Wat denken jullie? Eventueel met stalen band?
Ik heb zelf een TeNo, ik ben erg fan van hun vormgeving, met name de meest strakke, kale, eenvoudige, maar deze is ook niet lelijk.

Stalen armband zou ik niet doen, dat rubberen bandje past er juist perfect bij, ze moeten het namelijk echt hebben van de strakke vormgeving, en dat maakt dat bandje helemaal af. Ik heb dan een met een helemaal zilverkleurige wijzerplaat, 2 wijzers en 12 kleine vierkantjes rondom, meer niet, dat model wordt niet meer verkocht dus ik heb ook geen plaatje. Het is zoals een kind een horloge zou tekenen, heel basic, maar dan superstrak uitgevoerd. Het klopt allemaal qua verhoudingen, omtrek en dikte in combinatie met de breedte van dat bandje, dat bandje is ook heel 'hoekig' bijvoorbeeld.

De meeste mensen ontgaat het dan ook gewoon, die zien alleen maar een rond horloge aan een bandje, niks bijzonders dus. Maar degenen die er wel iets complimenteus over zeggen zijn opvallend vaak mensen uit de creatieve sectoren, architecten, industrieel en grafisch ontwerpers en kunstenaars (ik heb hem al heel lang en dan gaat dat opvallen). Kortom, je ziet het of je ziet het niet. Ook met een volle wijzerplaat is het nog steeds de tegenpool van deze:
LIF / Pimp hier met je horloge(s) [deel 48] Dus ook al zitten er allerlei extraatjes op, het is nog steeds een horloge voor mensen die van superstrakke vormgeving houden en niet vallen voor toeters, bellen en opsmuk.

Dus heeft vriendlief in het algemeen oog voor strakke pure vormgeving en detail daarin, dan zal hij er blijer mee zijn dan met veel duurdere horloges. Heeft hij daar geen oog voor, dan is het een van de velen die TeNo niet zoveel bijzonders vindt, zoals ik zelf ook heel veel horloges niet zoveel bijzonders vind die bijvoorbeeld hier voorbij komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132958018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb zelf een TeNo, ik ben erg fan van hun vormgeving, met name de meest strakke, kale, eenvoudige, maar deze is ook niet lelijk.

Stalen armband zou ik niet doen, dat rubberen bandje past er juist perfect bij, ze moeten het namelijk echt hebben van de strakke vormgeving, en dat maakt dat bandje helemaal af. Ik heb dan een met een helemaal zilverkleurige wijzerplaat, 2 wijzers en 12 kleine vierkantjes rondom, meer niet, dat model wordt niet meer verkocht dus ik heb ook geen plaatje. Het is zoals een kind een horloge zou tekenen, heel basic, maar dan superstrak uitgevoerd. Het klopt allemaal qua verhoudingen, omtrek en dikte in combinatie met de breedte van dat bandje, dat bandje is ook heel 'hoekig' bijvoorbeeld.

De meeste mensen ontgaat het dan ook gewoon, die zien alleen maar een rond horloge aan een bandje, niks bijzonders dus. Maar degenen die er wel iets complimenteus over zeggen zijn opvallend vaak mensen uit de creatieve sectoren, architecten, industrieel en grafisch ontwerpers en kunstenaars (ik heb hem al heel lang en dan gaat dat opvallen). Kortom, je ziet het of je ziet het niet. Ook met een volle wijzerplaat is het nog steeds de tegenpool van deze:
LIF / Pimp hier met je horloge(s) [deel 48] Dus ook al zitten er allerlei extraatjes op, het is nog steeds een horloge voor mensen die van superstrakke vormgeving houden en niet vallen voor toeters, bellen en opsmuk.

Dus heeft vriendlief in het algemeen oog voor strakke pure vormgeving en detail daarin, dan zal hij er blijer mee zijn dan met veel duurdere horloges. Heeft hij daar geen oog voor, dan is het een van de velen die TeNo niet zoveel bijzonders vindt, zoals ik zelf ook heel veel horloges niet zoveel bijzonders vind die bijvoorbeeld hier voorbij komen.
Ik vind het een horloge voor mensen met vierkante dikke brillen en een paarse broek die heel vaak het woord 'concept' gebruiken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132960807
Ow die De Bethune vind ik helemaal geweldig ja!

Wat mijn cadeautje betreft is de keus nog niet helemaal gemaakt. Ik waardeer jullie meningen, en begrijp dat de meerderheid hier in ieder geval voor de Tissot zou gaan.
Leuk om te lezen dat Weltschmerz ook een TeNo heeft, en er al lange tijd blij mee is. Pleit ervoor dat het niet zo'n pruts merk is vind ik ( lijkt ook niet zo uit de info die ik gevonden heb)
Het is inderdaad wel een heel andere stijl horloge. Een stijl waar ik zelf wel vaker voor val trouwens. Modern, design, en anders-dan-standaard. Maar mijn lief is misschien wat minder 'paarse broek/ blokglazen/ concept-roepend' dan ik...
Ik heb het idee dat het nu vooral neerkomt op de vraag klassiek (met technische snufjes) of modern (minder technisch maar met maanstanden), en daar ga ik even over nadenken.

Nogmaals bedankt!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_132962971
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik vind het een horloge voor mensen met vierkante dikke brillen en een paarse broek die heel vaak het woord 'concept' gebruiken.
Nee sorry, dat kan ik niet plaatsen. Het suggereert een link met trends en mode die juist heel ver afstaat van oog voor proportie en eenvoud. Die Bethune vind ik dan weer helemaal niks, het zal wel prachtig gemaakt zijn maar ik associeer dat met mensen die pofbroeken en witgepoederde pruiken dragen en allerlei barokke en roccocu tierelantijnen en krullen fantastisch vinden, al is het alleen maar omdat het in de mode was.

quote:
0s.gif [b]Op woensdag 6 november 2013 14:12 schreef elvy het volgende:[/b

Wat mijn cadeautje betreft is de keus nog niet helemaal gemaakt. Ik waardeer jullie meningen, en begrijp dat de meerderheid hier in ieder geval voor de Tissot zou gaan.
Die vind ik op zich ook wel aardig, alleen doet hij me teveel aan een :) denken.

quote:
Leuk om te lezen dat Weltschmerz ook een TeNo heeft, en er al lange tijd blij mee is. Pleit ervoor dat het niet zo'n pruts merk is vind ik ( lijkt ook niet zo uit de info die ik gevonden heb)
Het is gewoon een degelijk ding hoor, nooit iets mee gehad behalve dat ik de waterdichtheid zelf verkeerd had ingeschat. Het is een jong merk, maar geen spijkerbroekengigant of parfummenger die zijn naam te gelde wil maken met horloges, zoiets zou ik nooit kopen. Ook goedkope horloges koop ik om te houden en het te blijven doen, ik vind een horloge nou eenmaal geen mode-artikel. Het is ook geen 1700 meer, een plat uurwerk maken dat het blijft doen en het blijft doen is niet zo bijzonder. Hij is best plat, maar dat lijkt me ook niet echt een prestatie voor een quartz. Het is vooral dat de vormgeving dat benadrukt door de hoekige kast en het platte glas.

quote:
Het is inderdaad wel een heel andere stijl horloge. Een stijl waar ik zelf wel vaker voor val trouwens. Modern, design, en anders-dan-standaard. Maar mijn lief is misschien wat minder 'paarse broek/ blokglazen/ concept-roepend' dan ik...
Ik heb het idee dat het nu vooral neerkomt op de vraag klassiek (met technische snufjes) of modern (minder technisch maar met maanstanden), en daar ga ik even over nadenken.

Nogmaals bedankt!
Als hij niks met horloges had dan weet ik niet of de technische snufjes iets gaan uitmaken. Maar als hij gruwt van 20e eeuwse archtitectuur en design en het huis vol wil hebben met victoriaanse meubels en boerenbont dan denk ik niet dat de strakke vormgeving van de TeNo überhaupt aan hem besteed is. Dus ik zou me vooral afvragen wat in de kern zijn smaak is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132967334
Om even kort terug te komen op je reactie op mijn post: met de dikke monturen, paarse broeken en concepten bedoel ik marketingvolk dat dit soort design begrijpt en waardeert. Ik ken er niet veel van, maar het is altijd een bepaald slag mensen die met zulke 'kale' klokjes loopt. Niet negatief bedoeld btw.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132971913
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar alé: Ik ben op zoek naar een website waar je redelijk goedkoop (orginele) g-shocks kunt kopen. Ik kan me een Amerikaanse site herinneren waar je ze kon importeren, ze waren hier zo'n 80% goedkoper meende ik.

Dan heb ik nog een soort 'bonusvraag' voor de kenners: Hetgeen mij vooral aanspreekt in de g-shock lijn is de sportiviteit van de horloges. Weten/kennen jullie meer merken met een soortgelijke lijn van horloges? Zo vind ik bijv. de horloges van invicta ook heel gaaf.

Bedankt,
Nick
pi_132971935
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:51 schreef Skv het volgende:
Om even kort terug te komen op je reactie op mijn post: met de dikke monturen, paarse broeken en concepten bedoel ik marketingvolk dat dit soort design begrijpt en waardeert. Ik ken er niet veel van, maar het is altijd een bepaald slag mensen die met zulke 'kale' klokjes loopt. Niet negatief bedoeld btw.
Ik nam geen aanstoot aan je post, maar nu je over marketingvolk begint..... ;) Die associeer ik nou juist met trends achterna lopen en geen eigen oog vorm vormgeving. Een extra knopje hier, een wijzerplaatje erbij daar, neptourbillionnetje erin en wat de kast nog wat verder afgerond en klaar, de marktetingjongetjes hebben weer iets om mee te showen.

Niet dat ik alleen maar kale klokjes mooi kan vinden, maar ik scroll deze topics regelmatig door, en ik vind het gros van de horloges die voorbij komen niet 'sterk' vormgegeven. Los van kwesties van smaak, het is vaak een beetje meer van dit of een beetje meer van dat, alsof ze door een comissie ontworpen zijn die tot een compromis moesten komen. Dan zie ik liever iets waarvan ik denk 'niets voor mij' maar dat het wel van duidelijke ontwerpkeuzes getuigt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 november 2013 @ 19:20:52 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_132973421
Nomos of Junghans al geprobeerd, Weltschmerz?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_132992206
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:43 schreef nickhguitar het volgende:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar alé: Ik ben op zoek naar een website waar je redelijk goedkoop (orginele) g-shocks kunt kopen. Ik kan me een Amerikaanse site herinneren waar je ze kon importeren, ze waren hier zo'n 80% goedkoper meende ik.

Dan heb ik nog een soort 'bonusvraag' voor de kenners: Hetgeen mij vooral aanspreekt in de g-shock lijn is de sportiviteit van de horloges. Weten/kennen jullie meer merken met een soortgelijke lijn van horloges? Zo vind ik bijv. de horloges van invicta ook heel gaaf.

Bedankt,
Nick
G-Shock :') ..
Ziet eruit alsof het een snoephorloge is die openklapt.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_133001678
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 07:54 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

G-Shock :') ..
Ziet eruit alsof het een snoephorloge is die openklapt.
Hoor ik van meer mensen, kan er niks aan doen maar ik vind ze gewoon heel gaaf. Ze stralen uit wat ze uiteindelijk ook zijn: robuust en stoer.
pi_133011084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 13:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hoor ik van meer mensen, kan er niks aan doen maar ik vind ze gewoon heel gaaf. Ze stralen uit wat ze uiteindelijk ook zijn: robuust en stoer.
TW steel ook.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  vrijdag 8 november 2013 @ 17:23:12 #261
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133050215
ben op zoek naar een nieuw horlogebandje voor mijn Tissot Visodate (wit , bruin bandje), aangezien deze nagenoeg versleten is :D

Wat raden jullie mij aan? Kan een NATO bandje bij een Visodate vinden jullie? Hoeveel mm is het bandje eigenlijk?

Thanks alvast
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_133075351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 19:20 schreef GSbrder het volgende:
Nomos of Junghans al geprobeerd, Weltschmerz?
Ja, wel bekeken althans. Ik vind dat ze beide wel een paar mooie hebben gemaakt, maar toch zijn ze lang niet zo consequent qua vormgeving als sommige TeNo's. Het is ook niet zo dat ik alleen minimalistische ontwerpen mooi vind, ook stoere outdoor en duikhorloges kunnen heel mooi zijn, opengewerkte kunnen ook heel mooi zijn, en van die wat grote klokken met een mechanische/industriele uitstraling of heel veel functies ook.

Het zijn die compromissen die van heel veel horloges saaie eenheidsworst maken, het gaat me om sterke vormgeving, niet om het minimalistische.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 9 november 2013 @ 17:42:39 #263
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133082593
Als we het over mooie vormgeving hebben. De eerste is ontworpen door Hannes Wettstein

Nomos Zurich by -Tom*K-

by -Tom*K-
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_133082648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:42 schreef Jackal_Omega het volgende:
Als we het over mooie vormgeving hebben. De eerste is ontworpen door Hannes Wettstein

[ link | afbeelding ]Nomos Zurich by -Tom*K-

[ link | afbeelding ] by -Tom*K-
Mooi die eerste!
Duur zeker?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:37:46 #265
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133088491
Ik meld me ook even in dit topic.

Ik zit te kijken naar een nieuw klokje, omdat ik op mijn Fossil uitgekeken raak.
Het liefst zou ik een mooie automaat willen (zwevende secondenwijzer) maar dan met een deels opengewerkte wijzerplaat waardoor het mechaniek te zien is.
Wel datumaanduiding (alleen dag van de maand), maar zaken als chronograaf etc vind ik niet interessant.

Is dat haalbaar binnen een, kennelijk, vrij laag budget? We hebben het dan over max. 250 euro... ):O
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_133088665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 17:44 schreef Miniem het volgende:

[..]

Mooi die eerste!
Duur zeker?
Vind hem zelf ook heel mooi.

http://www.chrono24.nl/nomos/prijzen-van-horloges--new.htm
pi_133092168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 05:08 schreef elvy het volgende:
Ok duidelijk. Jammer, maar het zij zo. Heel erg bedankt voor jullie hulp en meningen!
Vostok heeft er twee met maanstanden, maar wellicht staat het design je niet zo aan.

quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vostoks zijn geweldig. Zodra ik terug ben uit Zuid-Afrika bestel ik er nog eentje.

Deze heb ik sinds een aantal maanden:
[ afbeelding ]

Vostok Amphibia Ministry Blue Scuba, geen spijt van gehad.

Van Zenitar kun je rustig bestellen, had de mijne na 3 weekjes binnen.

:9~ ^O^

Die ziet er inderdaad zeer goed uit.
Bjj Zenitar kosten die dingen gemiddeld $65, daar komt nog eens $15,- bovenop voor de verzendskosten.

Tot ¤150,- is men vrijgesteld van invoerrechten. Als ik er zo een bestel bij Zenitar, zal ik dan nog bijkomende kosten krijgen (BTW + inklaringskosten)?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 17:23 schreef Michielos het volgende:
ben op zoek naar een nieuw horlogebandje voor mijn Tissot Visodate (wit , bruin bandje), aangezien deze nagenoeg versleten is :D

Wat raden jullie mij aan? Kan een NATO bandje bij een Visodate vinden jullie? Hoeveel mm is het bandje eigenlijk?

Thanks alvast
Zoek op eBay naar NATO watch band strap... levert genoeg voorbeelden van combinaties op. Staat zeker niet slecht, maar ik zou zo'n bandje niet gebruiken. Een lederen staat veel beter.
  zondag 10 november 2013 @ 15:42:00 #268
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133110884
quote:
[img]http:=/i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op zaterdag 9 november 2013 20:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik meld me ook even in dit topic.

Ik zit te kijken naar een nieuw klokje, omdat ik op mijn Fossil uitgekeken raak.
Het liefst zou ik een mooie automaat willen (zwevende secondenwijzer) maar dan met een deels opengewerkte wijzerplaat waardoor het mechaniek te zien is.
Wel datumaanduiding (alleen dag van de maand), maar zaken als chronograaf etc vind ik niet interessant.

Is dat haalbaar binnen een, kennelijk, vrij laag budget? We hebben het dan over max. 250 euro... ):O
Even mezelf quoten... op Chrono24 kom ik verschillende modellen tegen van het merk Perigáum. Het zegt me niets. Qua design klokjes die ik wel mooi vind, maar is het kwalitatief ook wat?
Bijvoorbeeld deze.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_133111124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:04 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Vostok heeft er twee met maanstanden, maar wellicht staat het design je niet zo aan.

[..]

:9~ ^O^

Die ziet er inderdaad zeer goed uit.
Bjj Zenitar kosten die dingen gemiddeld $65, daar komt nog eens $15,- bovenop voor de verzendskosten.

Tot ¤150,- is men vrijgesteld van invoerrechten. Als ik er zo een bestel bij Zenitar, zal ik dan nog bijkomende kosten krijgen (BTW + inklaringskosten)?

[..]

Zoek op eBay naar NATO watch band strap... levert genoeg voorbeelden van combinaties op. Staat zeker niet slecht, maar ik zou zo'n bandje niet gebruiken. Een lederen staat veel beter.
150? Ik dacht 25 oid.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133324509
Ik ben opzoek naar een vintage horloge van omega/longines/poljot. Mag een paar honderd euro kosten. Dingen waar ik op moet letten? Andere merken?

Hou erg van klassieke modellen, zilveren kast met leren band.
  zondag 17 november 2013 @ 20:38:04 #271
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133353244
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:48 schreef TGun het volgende:
Ik ben opzoek naar een vintage horloge van omega/longines/poljot. Mag een paar honderd euro kosten. Dingen waar ik op moet letten? Andere merken?

Hou erg van klassieke modellen, zilveren kast met leren band.
Vintage wordt ook veel mee gekloot. Moet een beetje verstand van zaken hebben of anders de hoofdprijs willen betalen bij een handelaar. Zou ook zeker naar Tissot kijken.

Het is moeilijk om vooraf aan te geven waar je moet letten. Welk kaliber hoort bij welke kast etc. Koop iig geen Omega waar eventuele goudmerken/ tekens aan de buitenkant van de kast staan.

Qua site kan ik zeker sometimago.com aanraden. Is overigens gewoon Nederlands
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 17 november 2013 @ 21:27:11 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133356070
Iemand een idee wat een servicebeurt van een ETA-uurwerk (Breitling) + polijsten kost bij Wesselink & Vreeker?

Punt van aandacht is dat de reguliere secondewijzer alleen loopt als de chonograaf loopt. Er lijkt dus daar iets mis te zijn. Iemand met verstand van ETA uurwerkjes die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 17 november 2013 @ 21:39:32 #273
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133356972
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
Iemand een idee wat een servicebeurt van een ETA-uurwerk (Breitling) + polijsten kost bij Wesselink & Vreeker?

Punt van aandacht is dat de reguliere secondewijzer alleen loopt als de chonograaf loopt. Er lijkt dus daar iets mis te zijn. Iemand met verstand van ETA uurwerkjes die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Eurotje of 200-250. Geen idee waar t aan kan liggen overigens.
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 17 november 2013 @ 21:51:22 #274
165633 eriksd
The grand facade...
pi_133357665
Oke, bedankt! Dat is nog te overzien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_133361648
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 20:38 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Vintage wordt ook veel mee gekloot. Moet een beetje verstand van zaken hebben of anders de hoofdprijs willen betalen bij een handelaar. Zou ook zeker naar Tissot kijken.

Het is moeilijk om vooraf aan te geven waar je moet letten. Welk kaliber hoort bij welke kast etc. Koop iig geen Omega waar eventuele goudmerken/ tekens aan de buitenkant van de kast staan.

Qua site kan ik zeker sometimago.com aanraden. Is overigens gewoon Nederlands
Dankje! Ik was sws van plan om eerst een poosje rond te kijken.. Verschil tussen een quart/automaat en opwind weet ik en zie ik nog maar verder reikt mijn kennis ook niet. Was al bang om er dan inderdaad de hooofdprijs voor te betalen ;)
  maandag 18 november 2013 @ 18:33:12 #276
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133382811
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 15:42 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Even mezelf quoten... op Chrono24 kom ik verschillende modellen tegen van het merk Perigáum. Het zegt me niets. Qua design klokjes die ik wel mooi vind, maar is het kwalitatief ook wat?
Bijvoorbeeld deze.
Is chinees plakmerk. Raad het af
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 18 november 2013 @ 18:47:31 #277
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133383350
Wat vinden jullie: Tissot Le Locle of T-one?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  maandag 18 november 2013 @ 18:49:28 #278
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133383431
quote:
99s.gif Op maandag 18 november 2013 18:47 schreef Susteren het volgende:
Wat vinden jullie: Tissot Le Locle of T-one?
Le Locle. Visodate is ook super (die draag ik nu)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 18 november 2013 @ 19:08:55 #279
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_133384086
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

Le Locle. Visodate is ook super (die draag ik nu)
En welke versie lijkt jou het gaafst? Vind zldeze zelf wel wat:

Met Romeinse cijfers is net iets té imho, niet?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 19 november 2013 @ 01:10:36 #280
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133401034
quote:
99s.gif Op maandag 18 november 2013 19:08 schreef Susteren het volgende:

[..]

En welke versie lijkt jou het gaafst? Vind zldeze zelf wel wat:

Met Romeinse cijfers is net iets té imho, niet?
Nee vind ik juist niet. Ken je niet he, maar ik vind die uberklassieke wel echt vet :D <3
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 19 november 2013 @ 07:14:21 #281
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133402362
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:33 schreef Michielos het volgende:
Is chinees plakmerk. Raad het af
OK :) vind het zonde om iets te kopen wat het geld niet waard is.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:05:43 #282
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133404244
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 07:14 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

OK :) vind het zonde om iets te kopen wat het geld niet waard is.
Dan zou ik gewoon kijken voor Tissot of Seiko. Meer bang for the buck krijg je niet :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_133404352
Iemand ervaring met de horloges van Otumm? http://otummstore.com/otumm-horloges/?lang=nl

Het zal geen high end spul zijn maar ik ben op zoek naar iets wat kwa vormgeving lijkt op een Big Bang of een Royal Oak, maar dan zonder het prijskaartje van 20k+
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:57:18 #284
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_133413636
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:10 schreef LordLynx het volgende:
Iemand ervaring met de horloges van Otumm? http://otummstore.com/otumm-horloges/?lang=nl

Het zal geen high end spul zijn maar ik ben op zoek naar iets wat kwa vormgeving lijkt op een Big Bang of een Royal Oak, maar dan zonder het prijskaartje van 20k+
Ah, die penozeklokkies! Allemaal té groot!
  zondag 24 november 2013 @ 23:51:46 #285
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133596553
Wanneer we eruit kunnen komen qua inruil ben ik vanaf zeer binnenkort eigenaar van een een in zeer goede staat verkerende Omega Speedmaster Professional uit '71 met een Cal. 861 opwind uurwerk :D Tips qua mooie (kleur) straps?

Edit: Kogel is door de kerk, morgen terug naar Maastricht het klokje ophalen en afscheid nemen van de Breitling.

[ Bericht 16% gewijzigd door x3ro op 25-11-2013 15:20:37 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:01:35 #286
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133648231
Op een Speedmaster past alles. Van zwarte rallyeband tot cognac croco. De rallyeband van Di-Modell vind ik persoonlijk wel een aanrader.
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:46:08 #287
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133649485
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:01 schreef Jackal_Omega het volgende:
Op een Speedmaster past alles. Van zwarte rallyeband tot cognac croco. De rallyeband van Di-Modell vind ik persoonlijk wel een aanrader.
Heb om eens te beginnen deze nato besteld:


Bedoel jij overigens onderstaande?


De kevlar straps zijn ook pure porno, alleen ga je snel richting 300+ euro voor onderstaande setup..



Misschien toch maar eens voor sparen :7 Heb de Speedmaster intussen gelukkig om de pols(met stalen band) en zal later vanavond wat plaatjes proberen te schieten en te posten.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  dinsdag 26 november 2013 @ 20:57:17 #288
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133654509
Mijn nieuwe aanwinst. Tegen het einde van de week zal ik met een goede camera(lees; niet een gsm) wat plaatjes schieten.









Nu nog wachten op de nato strap :D
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_133654641
Nato om die Omega doen :'(!
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_133664550
Voor de mensen die eventueel nog op zoek zijn, Watch2day.nl heeft de komende 48 uur een outlet.
pi_133666834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 00:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Voor de mensen die eventueel nog op zoek zijn, Watch2day.nl heeft de komende 48 uur een outlet.
Plakmerken en TW Steel met 'korting' -O-
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133666839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:57 schreef x3ro het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst. Tegen het einde van de week zal ik met een goede camera(lees; niet een gsm) wat plaatjes schieten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog wachten op de nato strap :D
Ik zou die stalen band er om houden! Geweldige klokjes vind ik het! Wil zelf ooit nog een sea- of Speedmaster hebben.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:01:19 #293
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_133667042
Dat is de band die ik bedoelde ja. Mooie Speedy. Wijzerplaat lijkt gerelumed, klopt dat?
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_133667488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:01 schreef Jackal_Omega het volgende:
Dat is de band die ik bedoelde ja. Mooie Speedy. Wijzerplaat lijkt gerelumed, klopt dat?
Of de wijzers zijn vervangen :? Maar wijzerplaat lijkt me inderdaad logischer, getuige het bouwjaar en de staat van de lume.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:06:16 #295
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_133668730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:01 schreef Jackal_Omega het volgende:
Dat is de band die ik bedoelde ja. Mooie Speedy. Wijzerplaat lijkt gerelumed, klopt dat?
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Of de wijzers zijn vervangen :? Maar wijzerplaat lijkt me inderdaad logischer, getuige het bouwjaar en de staat van de lume.
Volgens Alfred van Juwelier Burger betreft het een Speedmaster in volledig originele staat, dus ook de wijzers en lunette. Kan namelijk zo 1-2-3 ook geen inconsistentie vinden met hoe ze horen uit te zien?

Overigens ook een mooie band dan Jackal. Enig idee wat deze via een omega dealer kosten?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 27 november 2013 @ 11:49:32 #296
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_133671045
Deze zojuist besteld



[ Bericht 24% gewijzigd door DeMessias op 27-11-2013 12:14:08 (plaatje deed het niet) ]
  woensdag 27 november 2013 @ 14:34:46 #297
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133675279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 00:30 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Voor de mensen die eventueel nog op zoek zijn, Watch2day.nl heeft de komende 48 uur een outlet.
Waarom zou je daar een horloge van willen. Te dure modemerken en chinese plakmerken site :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:35:00 #298
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133675283
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef DeMessias het volgende:
Deze zojuist besteld

[ afbeelding ]
vet _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_133675600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:34 schreef Michielos het volgende:

[..]

Waarom zou je daar een horloge van willen. Te dure modemerken en chinese plakmerken site :D
Echt? Ik zat te denken de Emporio Armani AR5905 Chronograph te halen daar.

Weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van Armani?

quote:
MerkEmporio Armani
ModelAR5905 Chronograph
Materiaal kastEdelstaal met roségouden coating
Materiaal bandEdelstaal met zwarte siliconen coating
Materiaal glasMineraal
UurwerkMiyota quartz
DatumfunctieJa
ChronograaffunctieJa
Diameter kast43 mm (ex kroon)
Dikte kast12 mm
Breedte band23 mm
Waterdichtheid5 ATM
VerpakkingOriginele box
Garantie2 jaar op het uurwerk
pi_133675646
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef DeMessias het volgende:
Deze zojuist besteld

[ afbeelding ]
Wat een geweldig mooi klokje :o
  woensdag 27 november 2013 @ 15:36:03 #301
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_133677024
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:45 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Echt? Ik zat te denken de Emporio Armani AR5905 Chronograph te halen daar.

Weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van Armani?

[..]

Standaard kitch wat teveel is voor wat je eraan uitgeeft. Meeste Armani zijn quarts horloges en kosten rond de 500 euro ofzo? voor 400 euro heb je bijvoorbeeld een Tissot Visodate of een Tissot Le Locle, beiden automatische uurwerken van een horloge maker, geen modemerk.
Kijk vooral ook naar Seiko, Orient, Tissot enz, voor betaalbare goede en mooie horloges :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')