*zachtjes huilt*quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Denk dat die instructeur een wedje had lopen met Wilma.
Wilma: 'Als dhr. Spithorst perfect een trein kan besturen zonder STS-passages, trek ik de HSL-concessie van NS in.'
Instructeur: 'En omgekeerd mag NS op de HSL blijven rijden als ik dat wél voor elkaar krijg.'
Dus we weten welk nieuws we de komende maand kunnen verwachten.
Op de noordsectie heeft een Fyra ook al eens een persoon aangereden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor Nederland lijkt me wel ja ...
Goed bezig!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:05 schreef DriekOplopers het volgende:
1-0 voor de instructeur
Vandaag een werkbezoek gebracht aan het opleidingscentrum van NS in Amersfoort.
Een dik halfuur op de VIRM-simulator gereden. Teleurgesteld beken ik: het is me niet gelukt om geen STS op mijn geweten te hebben. Maar, eerlijk is eerlijk, de meneer van het trainingscentrum vertelde mij na afloop dat hij wel alles uit de kast had moeten halen om dat voor mekaar te krijgen.
Waar ben ik niet ingetrapt: Ik ben niet klakkeloos voorbij een gedoofd sein gereden, maar ben gestopt om eerst de verkeersleider te bellen. Waar ben ik ook niet ingetrapt: Op zeker moment reed ik langs een snelheidsbord 11, terwijl de wijzer van de ATB 13 zei. Ik heb voor de veiligste snelheid gekozen. En ik reed langs een geel sein zonder cijferbak terwijl mijn ATB-wijzer later toch 13 aangaf. Dat vertrouwde ik niet en dus ben ik fijn toch 40 gaan rijden. En terecht, want het volgende sein stond op rood. Dus door gedoofde seinen en ATB-storingen heb ik mij niet van de wijs laten brengen. En ook telefoontjes van de treindienstleider op onhandige momenten hebben mij niet van de wijs gebracht.
Waarom toch een STS? Op de vrije baan reed ik ondanks die ATB-storing dus zo’n 35 km/h. Een volle perronlengte voor het rode sein zette ik de remming in. Het sneeuwde en het werd een verschrikkelijke glijpartij. Ik kwam twee meter tekort. De mededeling van de meneer van het trainingscentrum, dat de verkeersleider dit niet zou hebben gezien omdat het geen bediend sein was, vond ik maar een schrale troost.
Hoe dan ook: ik had er een erezaak van gemaakt om geen STS te maken. (Dat had ik aan het begin, bij de kennismaking misschien ook maar beter niet moeten zeggen…) Toch een beetje een kater…
Je ziet hier hoe je geld terug kan krijgen bij vertraging:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:48 schreef de__vakantieman het volgende:
Zou net de 22:55 fyra van Rotterdam naar Amsterdam pakken, staat de trein klaar maar toch opgegeven. Aanrijden in Lage Zwaluwe is nu mijn probleem geworden? What... fuck that
Ik heb overigens een fyra toeslag retour. Ik zit nu in de reguliere IC, kan ik dat nog ergens makkelijk zonder extreme rompslomp terugregelen?
Zou misschien gereden worden door personeel dat in die Fyra zat, of in Breda stond en niet in Rotterdam kon komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:48 schreef de__vakantieman het volgende:
Zou net de 22:55 fyra van Rotterdam naar Amsterdam pakken, staat de trein klaar maar toch opgegeven. Aanrijden in Lage Zwaluwe is nu mijn probleem geworden? What... fuck that
Formuliertje invullen (vergeet de postzegel niet) en je krijgt het binnen 6 tot 8 weken teruggestort.quote:Ik heb overigens een fyra toeslag retour. Ik zit nu in de reguliere IC, kan ik dat nog ergens makkelijk zonder extreme rompslomp terugregelen?
Ja. Of in Geleen-Lutterade. Leve de pretroosters.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou misschien gereden worden door personeel dat in die Fyra zat, of in Breda stond en niet in Rotterdam kon komen.
Nah, dat geldt niet voor Fyra-medewerkers. Die doen niks anders dan Amsterdam - Breda, of soms Amsterdam - Rotterdam of Rotterdam - Breda.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Of in Geleen-Lutterade. Leve de pretroosters.
WAT??! OP de barricades! Die hebben natuurlijk ook recht op Marseille, Frankfurt, Basel, Budapest allesquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nah, dat geldt niet voor Fyra-medewerkers. Die doen niks anders dan Amsterdam - Breda, of soms Amsterdam - Rotterdam of Rotterdam - Breda.
Ook een goede redenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:32 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik sprak de hc van de fyra waar ik in had moeten zitten. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Zijn reden was"prorail"
Daluren only zeker?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:53 schreef greavy het volgende:
NS gaat per 1 september 2013 een nieuw ticket via E-ticket verkopen: De Groepsretour.
Voor 4 personen voor ¤49,95 kan je een retourtje kopen. De reizigers mogen wél vanaf verschillende stations opstappen. Wil je met meer dan 4 personen reizen, kan je voor elke extra reiziger ¤2,50 extra betalen tot een maximum van 10 reizigers totaal.
Daluren en weekends, inderdaad.quote:
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:quote:
soort shoenetagticket alleen is dat volgensmij nog goedkoperquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:
Bij 2 reizigers is het lonend vanaf 75 km enkele reis
Bij 3 reizigers is het lonend vanaf 48 km enkele reis
Bij 4 reizigers is het lonend vanaf 35 km enkele reis
Bij 5 reizigers is het lonend vanaf 28 km enkele reis
Bij 6 reizigers is het lonend vanaf 24 km enkele reis
Bij 7 reizigers is het lonend vanaf 21 km enkele reis
Bij 8 reizigers is het lonend vanaf 19 km enkele reis
Bij 9 reizigers is het lonend vanaf 17 km enkele reis
Bij 10 reizigers is het lonend vanaf 16 km enkele reis
Linkje
Nee.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:35 schreef James1988 het volgende:
Een Quer-Durchs-Land ticket (geldig vanaf 9:00) is te koop voor ¤ 42, iedere meereizende persoon (tot een maximum van 5) betaalt ¤ 6 meer. Het NS-aanbod is dus al snel goedkoper dan een QDL.
Zal wel door die storing komen van gisteravond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daluren en weekends, inderdaad.
edit: er kwam zojuist een dubbele Thalys langs Lombardijen richting Rotterdam
Waarschijnlijk poortje uitrusten met barcodescanner?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef ReisT het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat ze nu toch weer nieuwe formules als E-ticket introduceren. Hebben ze dan al bedacht hoe je daar straks mee door de poortjes kan?
Nieuw? E-tickets bestaan al jaren hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef ReisT het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat ze nu toch weer nieuwe formules als E-ticket introduceren. Hebben ze dan al bedacht hoe je daar straks mee door de poortjes kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |