Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:12 schreef James1988 het volgende: ik had maar 35 MB aan data (Vodafone Dagbundel op Reis).
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor.
Het was het eerste nieuwe dieselmaterieel op de onrendabele lijntjes sinds deze afgestoten werden door de NS, dus ja, dan is het logisch dat je niet te veel wilt investeren. Syntus heeft mede door te snijden in de busdiensten de stellen vol gekregen, waardoor ze veel DM'90 bij moesten huren.quote:De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieel
Voor mij ook wel. Soms ga ik er overheen, maar dat is niet meer dan een megabyte of 3, dat is niet zo heel duur meer (in vergelijking met vroeger dan).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mij
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
De Lintjes die DB heeft rijden (bijvoorbeeld op de Dortmund-Sauerland-Express) zijn van een wat hogere klasse. Toen ik daar (anderhalf jaar geleden alweer ) bijna 2 uur (1e klas) in heb gezeten vond ik het zeer goed te doen.
gaat nu integraal Lint'54(tweedelig) of Lint'81(driedelig) worden.quote:RE 12 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein – Trier Hbf
RE 22 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein
RB 24 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Kall/Gerolstein
RB 83 Jünkerath – Gerolstein – Trier Hbf
RB 23 Bonn Hbf – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 25 Köln–Hansaring – Gummersbach – Marienheide – Meinerzhagen
RB 30 Bonn Hbf – Ahrbrück
Die worden in 2015 aanbesteed (start nieuwe concessie december 2016).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar alquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
Jammer dat Brabant geen spoor heeft dat ze mogen aanbestedenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Dan hebben ze daar ook niet lang plezier van gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Vind ik niet dichter bij huis Maar okeequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef greavy het volgende:
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:
Ja maar dat is natuurlijk een lachertje als je materieel koopt met het idee dat het 30 jaar meegaat op zn minst.quote:
Hm, ik las even iets anders dan Dortmund[...].... Maar Köln is ook niet eens zover weg hoor :pquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik niet dichter bij huis Maar okee
Schrijft er gelijk niemand meer in natuurlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou me niets verbazen als de nieuwe vervoerder ze gewoon over moet nemen in de nieuwe concessie en er verder mee moet rijden.
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.quote:
eerst moet de nieuwe concessie van de NS nog er doorheen, tot die tijd worden de Limburgse stoppers niet losgehaald van de restquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
Maar stoptreinen Limburg zouden toch ook aanbesteed worden? En die zouden - voor zover ik weet - onder dezelfde concessie als Maas- en Heuvellandlijn gaan vallen. Dus dan moet er vast ergens meuk besteld worden.
En dan gaan doorkoppelen ^^
- Sprinter Roermond -> Maastricht Randwyck
- Sneltrein Maastricht Randwyck -> Heerlen
- Stoptrein Heerlen -> Sittard
Ofzo
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?quote:
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twentequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
Owja. Syntus hadden we ook nog. Wanneer verloopt hun laatste concessie op treinengebied eigenlijk?
En hoe zit het eigenlijk met die Valleilijn (trein)concessie?
Gniffelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente
Als ik het zo zie;quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
BOERUH!!! BOERUH!!quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500
Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan
nee, dat was de Veluweconcessie waar ze te laag ingeschreven haddenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
ah ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Die hebben de Linten 36, 41 en 43 inmiddels ook, de rest van Syntus volgt nog.quote:beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet
Ja, en met e-mat sneller. Wat zonder spoorverdubbeling alleen maar resulteert in langer wachten op je kruisingquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:00 schreef dennistd het volgende:
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
mja, met name Zwolle - Heino is bepalend voor de dienstregeling als je in de knoop in Zwolle wilt blijven. Is een behoorlijk lang stukje nog waar wat moet gebeuren qua dubbelspoor en/of snelheidsverhoging als je ergens het spoor wilt verdubbelen, kruisingen wilt verleggen en meer treinen wilt laten rijden.quote:
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Tot dat je van Deventer naar Zwolle moet en alleen reist op een Arriva 10 euro-kaartje. Dan blijk je met de stoptrein naar Enschede te moeten overstappen en weer terug .quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen
Het is wel goedkoper rijden maar de investering zoals bij de Emmerlijn is eigenlijk totaal nutteloos met de komst van GTW-treinen. Dat spul trekt voor mijn gevoel bijna net zo snel op als elektrische treinen en zijn qua comfort prima. Vergeleken met DM'90 is het een verademing. Ik zie meer nut in totale / noodzakelijke verdubbeling van het traject.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
Niet nodig voor de drgl, en "trekt goederenverkeer aan" zeggen ze. Weet niet of dat echt zo is, maar beter niet het risico nemen, want het is dus niet nodigquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef Peter het volgende:
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
Ach, mij zal het op zich jeuken hoor. Behalve als daardoor de dienstregeling voor het reizigersverkeer in gevaar komt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Oeh ja, goederentreinen, eng!
Gejank.
Dude ik woon BOVENOP een tankstation waar iedereen zijn reet veegt met het rookverbod. Dat staat nog tussen mij en het spoor in.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Mensen moeten er niet zo paniekerig over doen. De kans dat er iets fout gaat met gevaarlijke stoffen is klein*, de wagons zijn gemaakt om een ongeval te weerstaan en de kans dat er precies bij jou voor de deur iets misgaat met een goederentrein is nóg kleiner.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |