abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:16:00 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:12 schreef James1988 het volgende: ik had maar 35 MB aan data (Vodafone Dagbundel op Reis).
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mij :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:16:07 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130362066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor. :s)
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieel
quote:
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
Het was het eerste nieuwe dieselmaterieel op de onrendabele lijntjes sinds deze afgestoten werden door de NS, dus ja, dan is het logisch dat je niet te veel wilt investeren. Syntus heeft mede door te snijden in de busdiensten de stellen vol gekregen, waardoor ze veel DM'90 bij moesten huren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:17:14 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362116
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieel
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:18:33 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130362177
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mij :)
Voor mij ook wel. Soms ga ik er overheen, maar dat is niet meer dan een megabyte of 3, dat is niet zo heel duur meer (in vergelijking met vroeger dan).
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:23:22 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130362402
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]

De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.

De Lintjes die DB heeft rijden (bijvoorbeeld op de Dortmund-Sauerland-Express) zijn van een wat hogere klasse. Toen ik daar (anderhalf jaar geleden alweer :') ) bijna 2 uur (1e klas) in heb gezeten vond ik het zeer goed te doen. :Y
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:
quote:
RE 12 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein – Trier Hbf
RE 22 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein
RB 24 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Kall/Gerolstein
RB 83 Jünkerath – Gerolstein – Trier Hbf
RB 23 Bonn Hbf – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 25 Köln–Hansaring – Gummersbach – Marienheide – Meinerzhagen
RB 30 Bonn Hbf – Ahrbrück
gaat nu integraal Lint'54(tweedelig) of Lint'81(driedelig) worden.

Lint'54 en Lint'81 schijnen ook een stuk beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet, mét eerste klas enz.

Zie ook het Alstom Datenblatt für Lint'54 und Lint'81 Kölner Dieselnetz PDF
pi_130362418
quote:
5s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan? :?
Die worden in 2015 aanbesteed (start nieuwe concessie december 2016).
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:23:41 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130362419
quote:
5s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan? :?
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:25:03 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130362483
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Jammer dat Brabant geen spoor heeft dat ze mogen aanbesteden :(
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:25:20 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362495
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Dan hebben ze daar ook niet lang plezier van gehad :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130362505
Jawel hoor, 10 jaar.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:26:03 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef greavy het volgende:
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:
Vind ik niet dichter bij huis :+ Maar okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:26:35 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362559
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Jawel hoor, 10 jaar.
Ja maar dat is natuurlijk een lachertje als je materieel koopt met het idee dat het 30 jaar meegaat op zn minst.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130362601
Zou me niets verbazen als de nieuwe vervoerder ze gewoon over moet nemen in de nieuwe concessie en er verder mee moet rijden.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:27:44 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130362612
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vind ik niet dichter bij huis :+ Maar okee :)
Hm, ik las even iets anders dan Dortmund[...].... Maar Köln is ook niet eens zover weg hoor :p
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:28:16 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou me niets verbazen als de nieuwe vervoerder ze gewoon over moet nemen in de nieuwe concessie en er verder mee moet rijden.
Schrijft er gelijk niemand meer in natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130362664
Die GTW's zijn prima hoor. En die concessie omvat meer dan alleen de Maaslijn en Heuvellandlijn.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:31:10 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130362751
Maar stoptreinen Limburg zouden toch ook aanbesteed worden? En die zouden - voor zover ik weet - onder dezelfde concessie als Maas- en Heuvellandlijn gaan vallen. Dus dan moet er vast ergens meuk besteld worden.

En dan gaan doorkoppelen ^^
- Sprinter Roermond -> Maastricht Randwyck
- Sneltrein Maastricht Randwyck -> Heerlen
- Stoptrein Heerlen -> Sittard
Ofzo :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:31:36 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130362771
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Jawel hoor, 10 jaar.
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.

En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:31:53 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130362790
Volgens mij worden vrijwel alle stoptreinen in Limburg losgehaald van het Hoofdrailnet, op verzoek van de provincie Limburg. Zal wel een mengeling van oud en nieuw materieel worden dan. :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:32:44 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130362824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
Maar stoptreinen Limburg zouden toch ook aanbesteed worden? En die zouden - voor zover ik weet - onder dezelfde concessie als Maas- en Heuvellandlijn gaan vallen. Dus dan moet er vast ergens meuk besteld worden.

En dan gaan doorkoppelen ^^
- Sprinter Roermond -> Maastricht Randwyck
- Sneltrein Maastricht Randwyck -> Heerlen
- Stoptrein Heerlen -> Sittard
Ofzo :')
eerst moet de nieuwe concessie van de NS nog er doorheen, tot die tijd worden de Limburgse stoppers niet losgehaald van de rest
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:33:18 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362853
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130362855
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.

En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen :P Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:34:41 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130362920
Owja. Syntus hadden we ook nog. Wanneer verloopt hun laatste concessie op treinengebied eigenlijk?
En hoe zit het eigenlijk met die Valleilijn (trein)concessie?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:35:43 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:

zit niet op de tenderafdeling
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:36:20 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130362994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
Owja. Syntus hadden we ook nog. Wanneer verloopt hun laatste concessie op treinengebied eigenlijk?
En hoe zit het eigenlijk met die Valleilijn (trein)concessie?
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130363009
CXX op de Valleilijn loopt tot eind 2016. Syntus rijdt tot 2023 op Oldenzaal-Zutphen.

quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat? :o
Gniffel _O-
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:38:10 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130363071
quote:
13s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente :{
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
pi_130363145
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.

En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500

Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:42:08 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130363262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:

Gniffel _O-
BOERUH!!! BOERUH!! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130363569
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat? :o
:')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:48:30 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130363593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:

[..]

Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500

Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan :')
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140 :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:53:04 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130363864
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
nee, dat was de Veluweconcessie waar ze te laag ingeschreven hadden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:54:02 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130363912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen :P Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
ah ja.

Dat Noord-Brabant er vroeg bij is zal ook wel komen vanwege de rommelprocedure die het de vorige keer was met xx dat zich veel te laag ingeschreven had en zich terugtrok.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 22:00:55 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130364277
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140 :?
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
quote:
beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet
Die hebben de Linten 36, 41 en 43 inmiddels ook, de rest van Syntus volgt nog.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 22:12:52 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130364870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:00 schreef dennistd het volgende:
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
Ja, en met e-mat sneller. Wat zonder spoorverdubbeling alleen maar resulteert in langer wachten op je kruising 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130364910
Of verderop in het baanvak kruisen ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 22:16:40 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130365090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
Of verderop in het baanvak kruisen ;)
mja, met name Zwolle - Heino is bepalend voor de dienstregeling als je in de knoop in Zwolle wilt blijven. Is een behoorlijk lang stukje nog waar wat moet gebeuren qua dubbelspoor en/of snelheidsverhoging als je ergens het spoor wilt verdubbelen, kruisingen wilt verleggen en meer treinen wilt laten rijden.

Volgens mij had Klaasje daar al eens een heel stuk over neergezet hier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130365748
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140 :?
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
pi_130366553
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen _O_
Tot dat je van Deventer naar Zwolle moet en alleen reist op een Arriva 10 euro-kaartje. Dan blijk je met de stoptrein naar Enschede te moeten overstappen en weer terug :').
pi_130367434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Viezze het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
Het is wel goedkoper rijden maar de investering zoals bij de Emmerlijn is eigenlijk totaal nutteloos met de komst van GTW-treinen. Dat spul trekt voor mijn gevoel bijna net zo snel op als elektrische treinen en zijn qua comfort prima. Vergeleken met DM'90 is het een verademing. Ik zie meer nut in totale / noodzakelijke verdubbeling van het traject.
pi_130368774
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
dag
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 23:35:55 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130369054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef Peter het volgende:
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
Niet nodig voor de drgl, en "trekt goederenverkeer aan" zeggen ze. Weet niet of dat echt zo is, maar beter niet het risico nemen, want het is dus niet nodig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:39:18 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130369206
Oeh ja, goederentreinen, eng!

Gejank.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 23:40:00 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130369233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Oeh ja, goederentreinen, eng!

Gejank.
Ach, mij zal het op zich jeuken hoor. Behalve als daardoor de dienstregeling voor het reizigersverkeer in gevaar komt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130369401
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 23:44:56 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130369442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Dude ik woon BOVENOP een tankstation waar iedereen zijn reet veegt met het rookverbod. Dat staat nog tussen mij en het spoor in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130369491
Oh, maar eens opletten de volgende keer :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:57:33 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130369942
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Mensen moeten er niet zo paniekerig over doen. De kans dat er iets fout gaat met gevaarlijke stoffen is klein*, de wagons zijn gemaakt om een ongeval te weerstaan en de kans dat er precies bij jou voor de deur iets misgaat met een goederentrein is nóg kleiner. :s)

*Wat er in Canada is gebeurd is zeer ernstig, maar totaal andere omstandigheden. Het ongeval in Wetteren is waarschijnlijk veroorzaakt door te snel rijden, en dat is in Nederland afgevangen door ATB.
pi_130370061
Ik was licht ironisch, maar alsnog bedankt voor de uitleg. ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:02:05 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130370098
Was ook niet zo zeer tegen jou bedoeld, maar tegen al die paniekerende "AAHH GOEDERENTREINEN ZIJN DES DUIVELS"-NIMBY's in het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')