abonnement Unibet Coolblue
pi_130363009
CXX op de Valleilijn loopt tot eind 2016. Syntus rijdt tot 2023 op Oldenzaal-Zutphen.

quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat? :o
Gniffel _O-
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:38:10 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130363071
quote:
13s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente :{
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
pi_130363145
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.

En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500

Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan :')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:42:08 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130363262
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:

Gniffel _O-
BOERUH!!! BOERUH!! :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130363569
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat? :o
:')
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 21:48:30 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130363593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:

[..]

Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500

Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan :')
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140 :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:53:04 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130363864
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
nee, dat was de Veluweconcessie waar ze te laag ingeschreven hadden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 21:54:02 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130363912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen :P Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
ah ja.

Dat Noord-Brabant er vroeg bij is zal ook wel komen vanwege de rommelprocedure die het de vorige keer was met xx dat zich veel te laag ingeschreven had en zich terugtrok.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 22:00:55 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130364277
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140 :?
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
quote:
beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet
Die hebben de Linten 36, 41 en 43 inmiddels ook, de rest van Syntus volgt nog.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 22:12:52 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130364870
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:00 schreef dennistd het volgende:
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
Ja, en met e-mat sneller. Wat zonder spoorverdubbeling alleen maar resulteert in langer wachten op je kruising 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130364910
Of verderop in het baanvak kruisen ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 augustus 2013 @ 22:16:40 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130365090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
Of verderop in het baanvak kruisen ;)
mja, met name Zwolle - Heino is bepalend voor de dienstregeling als je in de knoop in Zwolle wilt blijven. Is een behoorlijk lang stukje nog waar wat moet gebeuren qua dubbelspoor en/of snelheidsverhoging als je ergens het spoor wilt verdubbelen, kruisingen wilt verleggen en meer treinen wilt laten rijden.

Volgens mij had Klaasje daar al eens een heel stuk over neergezet hier
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130365748
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140 :?
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
pi_130366553
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen _O_
Tot dat je van Deventer naar Zwolle moet en alleen reist op een Arriva 10 euro-kaartje. Dan blijk je met de stoptrein naar Enschede te moeten overstappen en weer terug :').
pi_130367434
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Viezze het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
Het is wel goedkoper rijden maar de investering zoals bij de Emmerlijn is eigenlijk totaal nutteloos met de komst van GTW-treinen. Dat spul trekt voor mijn gevoel bijna net zo snel op als elektrische treinen en zijn qua comfort prima. Vergeleken met DM'90 is het een verademing. Ik zie meer nut in totale / noodzakelijke verdubbeling van het traject.
pi_130368774
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
dag
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 23:35:55 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130369054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef Peter het volgende:
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
Niet nodig voor de drgl, en "trekt goederenverkeer aan" zeggen ze. Weet niet of dat echt zo is, maar beter niet het risico nemen, want het is dus niet nodig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:39:18 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130369206
Oeh ja, goederentreinen, eng!

Gejank.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 23:40:00 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130369233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Oeh ja, goederentreinen, eng!

Gejank.
Ach, mij zal het op zich jeuken hoor. Behalve als daardoor de dienstregeling voor het reizigersverkeer in gevaar komt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130369401
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 22 augustus 2013 @ 23:44:56 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_130369442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Dude ik woon BOVENOP een tankstation waar iedereen zijn reet veegt met het rookverbod. Dat staat nog tussen mij en het spoor in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130369491
Oh, maar eens opletten de volgende keer :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 23:57:33 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130369942
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Mensen moeten er niet zo paniekerig over doen. De kans dat er iets fout gaat met gevaarlijke stoffen is klein*, de wagons zijn gemaakt om een ongeval te weerstaan en de kans dat er precies bij jou voor de deur iets misgaat met een goederentrein is nķg kleiner. :s)

*Wat er in Canada is gebeurd is zeer ernstig, maar totaal andere omstandigheden. Het ongeval in Wetteren is waarschijnlijk veroorzaakt door te snel rijden, en dat is in Nederland afgevangen door ATB.
pi_130370061
Ik was licht ironisch, maar alsnog bedankt voor de uitleg. ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:02:05 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130370098
Was ook niet zo zeer tegen jou bedoeld, maar tegen al die paniekerende "AAHH GOEDERENTREINEN ZIJN DES DUIVELS"-NIMBY's in het algemeen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')