Gniffelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente
Als ik het zo zie;quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
BOERUH!!! BOERUH!!quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500
Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan
nee, dat was de Veluweconcessie waar ze te laag ingeschreven haddenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
ah ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Die hebben de Linten 36, 41 en 43 inmiddels ook, de rest van Syntus volgt nog.quote:beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet
Ja, en met e-mat sneller. Wat zonder spoorverdubbeling alleen maar resulteert in langer wachten op je kruisingquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:00 schreef dennistd het volgende:
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
mja, met name Zwolle - Heino is bepalend voor de dienstregeling als je in de knoop in Zwolle wilt blijven. Is een behoorlijk lang stukje nog waar wat moet gebeuren qua dubbelspoor en/of snelheidsverhoging als je ergens het spoor wilt verdubbelen, kruisingen wilt verleggen en meer treinen wilt laten rijden.quote:
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Tot dat je van Deventer naar Zwolle moet en alleen reist op een Arriva 10 euro-kaartje. Dan blijk je met de stoptrein naar Enschede te moeten overstappen en weer terug .quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen
Het is wel goedkoper rijden maar de investering zoals bij de Emmerlijn is eigenlijk totaal nutteloos met de komst van GTW-treinen. Dat spul trekt voor mijn gevoel bijna net zo snel op als elektrische treinen en zijn qua comfort prima. Vergeleken met DM'90 is het een verademing. Ik zie meer nut in totale / noodzakelijke verdubbeling van het traject.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
Niet nodig voor de drgl, en "trekt goederenverkeer aan" zeggen ze. Weet niet of dat echt zo is, maar beter niet het risico nemen, want het is dus niet nodigquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef Peter het volgende:
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
Ach, mij zal het op zich jeuken hoor. Behalve als daardoor de dienstregeling voor het reizigersverkeer in gevaar komt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Oeh ja, goederentreinen, eng!
Gejank.
Dude ik woon BOVENOP een tankstation waar iedereen zijn reet veegt met het rookverbod. Dat staat nog tussen mij en het spoor in.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Mensen moeten er niet zo paniekerig over doen. De kans dat er iets fout gaat met gevaarlijke stoffen is klein*, de wagons zijn gemaakt om een ongeval te weerstaan en de kans dat er precies bij jou voor de deur iets misgaat met een goederentrein is nķg kleiner.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |