Deze was gewoon WEER veel te laat door eoa stakerquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:01 schreef b2py het volgende:
Amai, ik had net een leuke topiquetitel bedacht die er wel bij past..
Sja, als je even telefoon krijg tussendoor...er zijn belangrijkere zaken in het leven.quote:
Lagen er laadjes op de F5?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, als je even telefoon krijg tussendoor...er zijn belangrijkere zaken in het leven.
Niet waarquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:09 schreef _serial_ het volgende:
er zijn belangrijkere zaken in het leven.
Wacht wat?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
toen ik zag dat serial al even niet meer een pagina verfrist had
Jij kan zien wie wanneer een pagina ververst?quote:
Disney zit overal!...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kan zien wie wanneer een pagina ververst?
Op fok ja, als je het aan hebt staan, jij kan dat ook!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kan zien wie wanneer een pagina ververst?
Ik hou niet van die ongeinquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Op fok ja, als je het aan hebt staan, jij kan dat ook!
En ik zit 't weekend van 20 september 3 dagen in Disney. 2 nachten lekker decadent in Hotel New York, bamquote:
Welke aanbieding?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:58 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En ik zit 't weekend van 20 september 3 dagen in Disney. 2 nachten lekker decadent in Hotel New York, bam
Ohja treintopic.. ik zal wel een foto maken van het treintje om het park als ik eraan denk
Vriendin van een vriend werkt bij een of ander reisbureau. Ze zei alleen "als je heel goedkoop 3 dagen naar Disney wilt moet ik het binnen 10 minuten weten", verder heb ik nergens naar gevraagdquote:
Dat is dan een dikke foei voor haar! Tenzij ze je als 2e kamer geboekt heeft.... En das nog een stomme keus ook New York, want voor de zelfde prijs had je Golden Forest club lakeside gehadquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vriendin van een vriend werkt bij een of ander reisbureau. Ze zei alleen "als je heel goedkoop 3 dagen naar Disney wilt moet ik het binnen 10 minuten weten", verder heb ik nergens naar gevraagd
Waar moet je zijn voor een leuke aanbieding voor een lang weekend? Tips?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is dan een dikke foei voor haar! Tenzij ze je als 2e kamer geboekt heeft.... En das nog een stomme keus ook New York, want voor de zelfde prijs had je Golden Forest club lakeside gehad
Gewoon boeken op de reizigers die over zijn, die mogen tenslotte in hun handjes klappen dat er überhaupt treinen rijden. Ze hebben tevens allemaal gevraagd om speculatie met de Fyra en te dure OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
In het eerste half jaar heeft de NS een verlies van 76 miljoen euro geleden. Komt door het afboeken van 125 miljoen euro op de Fyra, hogere operationele kosten en minder reizigers
http://nos.nl/artikel/542(...)alfjaar-voor-ns.html
Tsja, ze willen niet nogeens met 330 M winst om de oren geslagen worden. Denk dat er nog wel meer op die Fyra's afgeboekt gaat worden. In plaats van proberen het terug te krijgen, zoals de Belgen. Dit komt NS gewoon beter uitquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
In het eerste half jaar heeft de NS een verlies van 76 miljoen euro geleden. Komt door het afboeken van 125 miljoen euro op de Fyra, hogere operationele kosten en minder reizigers
http://nos.nl/artikel/542(...)alfjaar-voor-ns.html
Conclusie die je nog niet kan trekken. Er lopen al rechtszaken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, ze willen niet nogeens met 330 M winst om de oren geslagen worden. Denk dat er nog wel meer op die Fyra's afgeboekt gaat worden. In plaats van proberen het terug te krijgen, zoals de Belgen. Dit komt NS gewoon beter uit
Achja, op een eigen vermogen van ¤4,5 miljard kan er wel wat lijden..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:21 schreef Peterselieman het volgende:
In het eerste half jaar heeft de NS een verlies van 76 miljoen euro geleden. Komt door het afboeken van 125 miljoen euro op de Fyra, hogere operationele kosten en minder reizigers
http://nos.nl/artikel/542(...)alfjaar-voor-ns.html
breedsprakiger op BNR:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:26 schreef b2py het volgende:
Rikus, je bent op Tv bij RTL-Z! De celebrity.
Ik neem aan dat hiermee de HSL-concessie wordt bedoeld? Tussen 1 januari en 30 juni kreeg NS zelfs nog een korting van 15% op het concessiebedrag.quote:Er werd 125 miljoen euro afgeboekt op de buitengebruik gestelde Fyra treinen, plus nog eens 122 miljoen euro op de contracten voor de Fyra verbinding Amsterdam-Brussel.
Of de belastingbetaler. Als HSA de concessie alsnog zou verliezen (wat MVBOV wil), dan is dat een gigantische tegenvaller voor I&M. Alleen al om die reden zie ik geen enkele reden waarom het ministerie de NS van de HSL zou willen halen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Ik ben bang dat deze verliezen straks gemerkt gaan worden door alle reizigers...
Ik praat morgen met NS en dit onderwerp komt ook aan de orde. Ik zet dan beslist in op het op peil houden van kwaliteit en service.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hiermee de HSL-concessie wordt bedoeld? Tussen 1 januari en 30 juni kreeg NS zelfs nog een korting van 15% op het concessiebedrag.
Nu de V250 is weggevallen, alternatieven over de HSL op korte termijn niet in zicht zijn, en is gebleken dat het verdienmodel dat NS met Fyra voor ogen had niet bleek te werken, vraag ik me af of het ooit nog wat kan worden met de HSL-concessie - zowel in de huidige vorm als geīntegreerd in de volgende HRN-concessie.
Ik ben bang dat deze verliezen straks gemerkt gaan worden door alle reizigers...
is nu al het geval. Er wordt veel meer dan vroeger op de absolute volnorm geplandquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hiermee de HSL-concessie wordt bedoeld? Tussen 1 januari en 30 juni kreeg NS zelfs nog een korting van 15% op het concessiebedrag.
Nu de V250 is weggevallen, alternatieven over de HSL op korte termijn niet in zicht zijn, en is gebleken dat het verdienmodel dat NS met Fyra voor ogen had niet bleek te werken, vraag ik me af of het ooit nog wat kan worden met de HSL-concessie - zowel in de huidige vorm als geīntegreerd in de volgende HRN-concessie.
Ik ben bang dat deze verliezen straks gemerkt gaan worden door alle reizigers...
klopt en het gaat daarom ook niet gebeuren. I&M zou wel willen, maar zit in de tang bij Financiën. Ze hebben het geld van de HSL-concessie nodig om hun begroting rond te krijgen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Of de belastingbetaler. Als HSA de concessie alsnog zou verliezen (wat MVBOV wil), dan is dat een gigantische tegenvaller voor I&M. Alleen al om die reden zie ik geen enkele reden waarom het ministerie de NS van de HSL zou willen halen.
ja. Financiën eist een x rendement van de NS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar, als ik even een paar cijfertjes naast elkaar zet, NS blijft wel gewoon winst draaien ook als ze meer moeten uitgeven aan de concessie (dus HRN + HSL). Dan is er op zich toch geen direct probleem wat de reiziger direct zou moeten merken? Of ben ik te optimistisch?
Ik verwacht niet dat de huidige situatie houdbaar zal zijn tot 2025. Geplande verdienmodellen bleken niet te werken, het materieel is er niet, en er zijn onzekere factoren bijgekomen, bijvoorbeeld door het afschaffen van de OV-studentenkaart (=wegvallende inkomstenbron).quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Of de belastingbetaler. Als HSA de concessie alsnog zou verliezen (wat MVBOV wil), dan is dat een gigantische tegenvaller voor I&M. Alleen al om die reden zie ik geen enkele reden waarom het ministerie de NS van de HSL zou willen halen.
Minder winst is verlies. Zie ook de RIAA .quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar, als ik even een paar cijfertjes naast elkaar zet, NS blijft wel gewoon winst draaien ook als ze meer moeten uitgeven aan de concessie (dus HRN + HSL). Dan is er op zich toch geen direct probleem wat de reiziger direct zou moeten merken? Of ben ik te optimistisch?
als I&M moet schrappen dan kijken ze eerst maar eens bij de wegenprojecten zoals de Blankenburgtunnel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de huidige situatie houdbaar zal zijn tot 2025. Geplande verdienmodellen bleken niet te werken, het materieel is er niet, en er zijn onzekere factoren bijgekomen, bijvoorbeeld door het afschaffen van de OV-studentenkaart (=wegvallende inkomstenbron).
NS en I&M zullen moeten kiezen of delen: of een NS dat het financieel niet rondkrijgt (ook in de nieuwe concessie moet men nog ¤ 101 miljoen per jaar betalen voor de HSL) en de daarbij horende gevolgen (volgepropte treinen, minimaal onderhoud, minder personeelswerving, loonmatiging, enz) of kiezen voor het beëindigen van de HSL-concessie.
I&M zal hier een zware dobber aan hebben, omdat geraamde inkomsten wegvallen. Dit zou I&M kunnen opvangen door een aantal geplande projecten te schrappen of gedeeltelijk uit te stellen. Qua projecten denk ik aan:
- Schrappen Programma Hoogfrequent Spoor (PHS): ik heb ernstige twijfels aan de noodzaak voor 'iedere 10 minuten een trein'. In de ons omringende landen zijn halfuurdiensten al een luxe, wij hebben zelfs op zondag op veel trajecten ieder kwartier een intercity.
- ERTMS: Het Nederlandse spoor ís veilig, met seinverdichting valt veel winst te behalen, en de systemen zijn nog niet dusdanig verouderd dat landelijke vervanging aan de orde is. Door het ERTMS-programma te herstructureren (eerst de 'ATB-eilanden' dichten, dan de belangrijkste corridors, en pas na 2025 in het hele land) kunnen de kosten onder controle worden gehouden en hoeft materieel dat nog meer dan 10 jaar meekan niet op stel en sprong uitgerust te worden met ERTMS-hardware.
Daarnaast zijn er nog een aantal wegenprojecten die geschrapt of uitgesteld zouden kunnen worden (afhankelijk van de gesloten contracten, natuurlijk).
Ik denk dat de autolobby dat niet zomaar zal accepteren. Als het zo ver komt, zal er wel zowel in auto- als in spoorprojecten worden geschrapt. In mijn ogen komt het spoor er in Nederland al tamelijk karig vanaf dus wat mij betreft zouden er ook inderdaad meer wegprojecten moeten worden geschrapt maar ja.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als I&M moet schrappen dan kijken ze eerst maar eens bij de wegenprojecten zoals de Blankenburgtunnel.
Die zijn in de afgelopen jaren zo verwend dat ze een keer niet moeten miepen als ze nee te horen krijgenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ik denk dat de autolobby dat niet zomaar zal accepteren.
Mee eens, en ook de verbreding van de A27 kan wel met wat rijstroken minder.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als I&M moet schrappen dan kijken ze eerst maar eens bij de wegenprojecten zoals de Blankenburgtunnel.
Precies. Een plan gebaseerd op realistische cijfers, verbindingen en doelstellingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat de strekking van het verhaal van MVBOV vooral bedoeld is als 'stop met de huidige waanzin, want het werkt niet'. Door de HSL-concessie te beëndigen en opnieuw te beginnen kan een nieuw plan worden opgesteld, tabula rasa zegmaar.
Wilma wiktquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als I&M moet schrappen dan kijken ze eerst maar eens bij de wegenprojecten zoals de Blankenburgtunnel.
Melanie? Ik wist niet dat Dijsselbloem ergens Melanie als doopnaam had. Vast katholiek.quote:
Mansveld is de staatssecretaris, Melanie Schultz de minister. Schultz heeft wat meer te zeggen dan Mansveld wat geld betreft.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Melanie? Ik wist niet dat Dijsselbloem ergens Melanie als doopnaam had. Vast katholiek.
Ja en jij bent niet objectief.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:18 schreef greavy het volgende:
In VIRM4 wil je ook niet eerste klas gevonden worden
Geef mij dan toch maar die andere series.
Ik vind VIRM 4 toch wel het beste van de vier series. Eindelijk af van dat vieze plakkerige skai en die bloedirritante vierzitters op de benedenverdieping in de tweede klas, en lekker comfortabele stoelen in de eerste klas i.p.v. die gevallen met die smoezelige harige stoffen bekleding.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:18 schreef greavy het volgende:
In VIRM4 wil je ook niet eerste klas gevonden worden
Geef mij dan toch maar die andere series.
VIRM4 in de eerste klas met die gladde rode bekleding? Heb ik liever de stoffen bekleding terug zoals in de andere deelseries in de eerste klas.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind VIRM 4 toch wel het beste van de vier series. Eindelijk af van dat vieze plakkerige skai en die bloedirritante vierzitters op de benedenverdieping in de tweede klas, en lekker comfortabele stoelen in de eerste klas i.p.v. die gevallen met die smoezelige harige stoffen bekleding.
erg jammer. Denk dat het vanwege Stavoren lastig wordt om zo'n evenement te houden op een baanvak met ATB-NGquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:55 schreef greavy het volgende:
Doetinchem Stoomstad heeft dit jaar geen moeite gedaan om een stoomlocomotief over het spoor te laten rijden, na de vele problemen in de afgelopen jaren. Het bestuur lijkt ook niet van plan om in volgende edities weer een stoomlocomotief te gaan huren.
Kwestie van smaak, ik zit liever op gladde stoelen, jij liever op stoffen. In de Fyra zoek ik ook meestal een Prio-bak op (blauwe bekleding) en laat ik die goudkleurige stoelen lekker voor wat ze zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
VIRM4 in de eerste klas met die gladde rode bekleding? Heb ik liever de stoffen bekleding terug zoals in de andere deelseries in de eerste klas.
Het nut van die dingen is me altijd ontgaan. Je had er niks aan.quote:Gelukkig zijn die bloedirritante leeslampjes in de VIRM4 wel weg.
Alleen jammer dat de vierzitters volgens de nieuwe NS-formule eigenlijk in de benedenverdieping horen en de coach-opstelling boven (zie DDZ). Idem trouwens voor de bakken waarmee het IRM is verlengd waar de coach-opstelling eveneens beneden te vinden is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind VIRM 4 toch wel het beste van de vier series. Eindelijk af van dat vieze plakkerige skai en die bloedirritante vierzitters op de benedenverdieping in de tweede klas, en lekker comfortabele stoelen in de eerste klas i.p.v. die gevallen met die smoezelige harige stoffen bekleding.
zou mooi zijn als er toch nog iets zou komen te rijden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:42 schreef greavy het volgende:
Op 20 Oktober 2013 gaan er mogelijk 4 ritten(2x heen en 2x terug) van Arriva niet verreden worden met GTW's tussen Leeuwarden en Harlingen, maar met historisch materieel. Dit om het 150 jaar spoor Leeuwarden-Harlingen te vieren. Indien dit niet in te passen is in een fatsoenlijke dienstregeling, zal er als Extra Trein gereden worden naast de GTW's. Exacte details zullen later bekend gemaakt worden.
En Omrop Fryslân had er vandaag een item over in het nieuws: http://www.omropfryslan.nl/nijs/gjin-grut-jubileumfeest-spoar
Zal wel aan je eigen zithouding liggen, heb nooit ergens last van (en reis vrijwel dagelijks met VIRM)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:50 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Oja, nu weet ik weer waarom ik de eerste serie VIRM haat. Mijn rug. In tegenstelling tot VIRM IV
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
en het ligt mooi tussen de F1-races van Japan en India in
Wat is dat toch voor gekloot de laatste tijd met die leeslampies in VIRM, eruit, erin, eruit, wat wordt er precies bedoeld? VIRM 4? Heb ik die serie nog meegemaakt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:36 schreef James1988 het volgende:
Het nut van die dingen is me altijd ontgaan. Je had er niks aan.
Ze zaten naar mijn weten alleen in de VIRM-4, de nieuwste serie, gemakkelijk te herkennen aan de blauwe stoelen in de tweede klas en de rode in de eerste klas. Er zijn nog meer wijzigingen ten opzichte van de vorige series, maar die zal ik hier niet opsommen: die kun je op Wikipedia vinden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor gekloot de laatste tijd met die leeslampies in VIRM, eruit, erin, eruit, wat wordt er precies bedoeld? VIRM 4? Heb ik die serie nog meegemaakt?
Ik heb sowieso altijd het idee dat zodra ik boek er altijd een betere aanbieding isquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is dan een dikke foei voor haar! Tenzij ze je als 2e kamer geboekt heeft.... En das nog een stomme keus ook New York, want voor de zelfde prijs had je Golden Forest club lakeside gehad
Deze dingen:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor gekloot de laatste tijd met die leeslampies in VIRM, eruit, erin, eruit, wat wordt er precies bedoeld? VIRM 4? Heb ik die serie nog meegemaakt?
Dat jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
VIRM 4 is een prima treinserie. Stukken beter dan de eerdere versies. Schommelt veel minder, zit beter en het doet veel degelijker aan
Nee, gewoon de feiten. Greavy is geschiftquote:
Feit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, gewoon de feiten. Greavy is geschift
Ik heb een 50% score met eerste klas reizen en mijn hoofd stoten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:05 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze zaten naar mijn weten alleen in de VIRM-4, de nieuwste serie, gemakkelijk te herkennen aan de blauwe stoelen in de tweede klas en de rode in de eerste klas. Er zijn nog meer wijzigingen ten opzichte van de vorige series, maar die zal ik hier niet opsommen: die kun je op Wikipedia vinden.
Eén van die wijzigingen was echter de toevoeging van leeslampjes in de eerste klas bij de stoelen. Die leeslampjes waren volgens de FOK!'ers hier weinig nuttig en je kon er ook nog eens je hoofd aan stoten als je niet oplette. Om die reden zijn ze simpelweg volledig verwijderd. Je kan nog zien waar ze hebben gezeten aan het afdekplaatje.
Ik heb een 50% score met reizen in DDZ en mijn hoofd stotenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb een 50% score met eerste klas reizen en mijn hoofd stoten.
Bij mij was het onderinquote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:22 schreef KnightSolaire het volgende:
Als je bovenin een dubbeldekstrein gaat zitten (ongeacht klasse) heb je sowieso een kans om je hoofd te stoten als je niet oplet ja.. We've all been there
Mijn knie in ICM-3 vanwege die prullenbak in het midden .quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:23 schreef b2py het volgende:
Hoe vaak ik in DDAR mijn hoofd wel niet gestoten heb is niet meer op twee handen te tellen..
Zou zomaar kunnen. Ik zag zaterdag ook van die compleet witte palen op Schiphol staan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:52 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Fyra OVC paal? Gezien op perron 13/14 te Amsterdam ter hoogte van de middentunnel.
En wat natuurlijk NIEMAND ziet aankomen Sprinterforenzen naar Hoorn Kersenfuckingboogerd die per ongeluk bij de verkeerde paal inchecken en OF niet meer uit kunnen checken OF ten onrechte toeslag betaald hebben etcquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
is wel slim om zo de toeslagen te kunnen innen. Scheelt voor mensen een hoop gedoe bij de automaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat zag er wel erg hoerig uit trouwensquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:19 schreef Ireyon het volgende:
Vond de witte paaltjes met donkerrode omlijning mooier, uit de concepten die ze ergens in maart rondstuurden. Hopelijk komt dat nog want dit is maar saai
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat natuurlijk NIEMAND ziet aankomen Sprinterforenzen naar Hoorn Kersenfuckingboogerd die per ongeluk bij de verkeerde paal inchecken en OF niet meer uit kunnen checken OF ten onrechte toeslag betaald hebben etc
Want dat onderscheid maken is natuurlijk "technisch niet mogelijk"nah, zolang maar duidelijk is dat de reis tussen Schiphol en Amsterdam CS toeslagvrij is ben je al een heel eind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat weet echt niemand.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, zolang maar duidelijk is dat de reis tussen Schiphol en Amsterdam CS toeslagvrij is ben je al een heel eind.
ik vertel het je toch, dus dan is er in ieder geval iemand die het weetquote:
Er zal ongetwijfeld nog een sticker op geplakt worden. Op de reguliere NS-paaltjes zit tegenwoordig ook zo'n mooie gele, dus hier zal wel iets roods op komen en met het Fyra-logo om duidelijk te maken dat het daarvoor bestemd is (om ook even op Dr. Flash te reageren).quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:19 schreef Ireyon het volgende:
Vond de witte paaltjes met donkerrode omlijning mooier, uit de concepten die ze ergens in maart rondstuurden. Hopelijk komt dat nog want dit is maar saai
Moet je wel zeker weten dat je je Fyra nooit gaat spoorwijzigen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:35 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld nog een sticker op geplakt worden. Op de reguliere NS-paaltjes zit tegenwoordig ook zo'n mooie gele, dus hier zal wel iets roods op komen en met het Fyra-logo om duidelijk te maken dat het daarvoor bestemd is (om ook even op Dr. Flash te reageren).
hier ook, alleen vallen ze niet op door de gewone treinen die ook rijden.quote:
Er staat een tamelijk groot en opvallend Fyra-logo bijquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier ook, alleen vallen ze niet op door de gewone treinen die ook rijden.
neuh als het goed is check je gewoon in bij het poortje en als je met de fyra gaat kun je op het perron bij dat fyrapaaltje de toeslag betalen door in te checken. Gsat dan van je saldo af ipv dat je de toeslag bij de automaat moet halenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wacht es fftjes... Begrijp ik het nou goed dat naast iedere vervoerder die zijn eigen paal krijgt ook nog eens iedere toeslag een eigen paal gaat krijgen? (Fyra, ice, hond)
Maar die fyratoeslag paal is nog maar het begin natuurlijk... Of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neuh als het goed is check je gewoon in bij het poortje en als je met de fyra gaat kun je op het perron bij dat fyrapaaltje de toeslag betalen door in te checken. Gsat dan van je saldo af ipv dat je de toeslag bij de automaat moet halen
paaltjes gaan de wereld veroverenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die fyratoeslag paal is nog maar het begin natuurlijk... Of zie ik dat verkeerd?
Dat zou wel handig zijn trouwens ja. En dan ook geen borg gezeik en verschil terug storten, maar gewoon alleen bij inchecken ook nog even langs de fyra paal. Tsja, kleinigheidje hou je toch waarschijnlijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neuh als het goed is check je gewoon in bij het poortje en als je met de fyra gaat kun je op het perron bij dat fyrapaaltje de toeslag betalen door in te checken. Gsat dan van je saldo af ipv dat je de toeslag bij de automaat moet halen
de tijd zal het leren. Ik dacht in eerste instantie aan paaltjes voor mensen die in een thalys stappen of er juist uitkomen en hun reis met binnenlandse trein voortzetten die zo niet eerst naar de ingang hoeven om in te checkenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die fyratoeslag paal is nog maar het begin natuurlijk... Of zie ik dat verkeerd?
Sowieso bizar dat je nog steeds niet gewoon bij de automaat met je OV-Chipkaart Saldo kunt betalen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neuh als het goed is check je gewoon in bij het poortje en als je met de fyra gaat kun je op het perron bij dat fyrapaaltje de toeslag betalen door in te checken. Gsat dan van je saldo af ipv dat je de toeslag bij de automaat moet halen
ik wil een upgrade-naar-eerste-klas paal!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die fyratoeslag paal is nog maar het begin natuurlijk... Of zie ik dat verkeerd?
Misschien is daar toestemming van de Nederlandsche Bank voor nodig?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sowieso bizar dat je nog steeds niet gewoon bij de automaat met je OV-Chipkaart Saldo kunt betalen.
Ze zouden een OV chippaal moeten maken met een paar knoppen erop, waarbij je eerst de knop indrukt voor de benodigde toeslag, en dan je kaart ervoor houdt zodat de toeslag erop wordt geladen.,quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
ik wil een upgrade-naar-eerste-klas paal!
Je kan op sommige stations bij sommige winkels ook betalen met je OVC, dus dat lijkt mij het probleem niet zo..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:46 schreef KnightSolaire het volgende:
Zal wel bij binnenlandse HST-toeslagpalen blijven, voor al die andere dingen kun je beter naar de kaartautomaat.
[..]
Misschien is daar toestemming van de Nederlandsche Bank voor nodig?
Ja hķ even, daar kan de gemiddelde gehandicapte niet mee overweg dus is dit geen optie. (Niets tegen gehandicapten, maar in NL regeltjes land moet wel ieder clubje zijn plasje doen.)quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ze zouden een OV chippaal moeten maken met een paar knoppen erop, waarbij je eerst de knop indrukt voor de benodigde toeslag, en dan je kaart ervoor houdt zodat de toeslag erop wordt geladen.,
Je kan hem hier online alvast kopen https://www.belgianrail.b(...)e-biljet-stap-1.aspxquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:19 schreef sandsucker het volgende:
Aanstaande vrijdag wil ik met de trein naar antwerpen en ik wil graag de fiets meenemen.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een fietsdagkaart voor de belgische treinen te kopen in roosendaal?
Wat weer een terminaal falende konkosite ookquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je kan hem hier online alvast kopen https://www.belgianrail.b(...)e-biljet-stap-1.aspx
Een land zuidelijker is het allemaal veel beter geregeldquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je nou Essen - Kalmthout als Kees Kuttelikker reist of Essen - Arlon als Miep Horlepiep. Handig joh, die Belgen
Dan is het nog de vraag of hij Arlon überhaupt pakt, het is Aarlen in het Nederlandsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of je nou Essen - Kalmthout als Kees Kuttelikker reist of Essen - Arlon als Miep Horlepiep. Handig joh, die Belgen
Ja dat zou inderdaad ingevoerd worden maar ik heb het nog niet gezien. De proeffase op iig Amersfoort telt nietquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan op sommige stations bij sommige winkels ook betalen met je OVC, dus dat lijkt mij het probleem niet zo..
Ze moeten er toch een bankvergunning voor hebben dan?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja dat zou inderdaad ingevoerd worden maar ik heb het nog niet gezien. De proeffase op iig Amersfoort telt niet
Oja sorry, ik zal nooit meer met een gehandicaptenonvriendelijk idee komenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja hķ even, daar kan de gemiddelde gehandicapte niet mee overweg dus is dit geen optie. (Niets tegen gehandicapten, maar in NL regeltjes land moet wel ieder clubje zijn plasje doen.)
volgens mij wel ja. En ik denk niet dat veel mensen blij zullen zijn als TLS bankier uit gaat hangenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze moeten er toch een bankvergunning voor hebben dan?
Denk je dat ik het niet echt geprobeerd heb somsquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan is het nog de vraag of hij Arlon überhaupt pakt, het is Aarlen in het Nederlands
De site mag daar niet over vallen trouwens, net zoals het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System . Die valt daar ook niet overquote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat ik het niet echt geprobeerd heb soms
Ik weet niet hoeveel nutteloze tijd jij hebt Er zijn overigens nog wat mooie inconsequenties ook, wanneer je via de website een kaartje van Maastricht naar Wezet koopt komt dat op het kaartje te staan, maar daaronder staat dan wél de verplichting om te reizen via Visé-frontičrequote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat ik het niet echt geprobeerd heb soms
twitter:StationschefBMO twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:16:14 L4aanrijding persoon in Nederland door #Thalys 9369 (Paris 17.25 - A’dam 20.41)Omleidig via L12/Essen + 30’ per trein#nmbs reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:14:27 Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHaEPO DdrZlw reageer retweet
Trieste primeur, eerste HSL aanrijding persoon ooit?twitter:NS_online twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:18:42 HSL Breda-Rotterdam: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHaEPO #BdRtd reageer retweet
Helaas is het al vaker voorgekomen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:twitter:StationschefBMO twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:16:14 L4aanrijding persoon in Nederland door #Thalys 9369 (Paris 17.25 - A’dam 20.41)Omleidig via L12/Essen + 30’ per trein#nmbs reageer retweettwitter:NS_online twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:14:27 Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHaEPO DdrZlw reageer retweetTrieste primeur, eerste HSL aanrijding persoon ooit?twitter:NS_online twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:18:42 HSL Breda-Rotterdam: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHaEPO #BdRtd reageer retweet
voor Nederland lijkt me wel ja ...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:25 schreef b2py het volgende:twitter:StationschefBMO twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:16:14 L4aanrijding persoon in Nederland door #Thalys 9369 (Paris 17.25 - A’dam 20.41)Omleidig via L12/Essen + 30’ per trein#nmbs reageer retweettwitter:NS_online twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:14:27 Dordrecht-Lage Zwaluwe: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHaEPO DdrZlw reageer retweetTrieste primeur, eerste HSL aanrijding persoon ooit?twitter:NS_online twitterde op woensdag 21-08-2013 om 20:18:42 HSL Breda-Rotterdam: er rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. http://t.co/axyyfHaEPO #BdRtd reageer retweet
Meltdown! Alles uit de kast!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:50 schreef greavy het volgende:
Is thv het viaduct zuidelijk van station Lage Zwaluwe gebeurd, en daar heb je van het reguliere spoor ook zicht op de HSL ...
Rondom Lage Zwaluwe nu geen treinverkeer meer.
I beg your pardonquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
je mag niet met je rijwiel in de Fyra
Dus het kan allemaal wel ? Wauw!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:26 schreef KnightSolaire het volgende:
Fietsen mogen inderdaad niet mee in Fyra; honden wel naar mijn weten. Dan laad je een klassewissel op je chipkaart en check je vervolgens in bij NS, of koop je een papieren eersteklas kaartje. Daarnaast laad je een Fyra-toeslag én een toeslag Hond op je chipkaart, of koop je de papieren varianten daarvan.
Als je dingen toezegt, word je er dadelijk nog op afgerekend. Dat moet je uiteraard ten alle tijde proberen te voorkomen. Zeker van selfloading cargo waar je toch niets mee te maken hebt als ProRail.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)vriendelijker-145537
Wat is dit nou weer voor baggergelul, in het begin van het artikel zeggen dat werkzaamheden nog gewijzigd kunnen worden tot 2 weken van te voren en onderaan lopen te huilen dat werkzaamheden lang van te voren vaststaan en blablabla...
Paupers....
*zachtjes huilt*quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Denk dat die instructeur een wedje had lopen met Wilma.
Wilma: 'Als dhr. Spithorst perfect een trein kan besturen zonder STS-passages, trek ik de HSL-concessie van NS in.'
Instructeur: 'En omgekeerd mag NS op de HSL blijven rijden als ik dat wél voor elkaar krijg.'
Dus we weten welk nieuws we de komende maand kunnen verwachten.
Op de noordsectie heeft een Fyra ook al eens een persoon aangereden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor Nederland lijkt me wel ja ...
Goed bezig!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:05 schreef DriekOplopers het volgende:
1-0 voor de instructeur
Vandaag een werkbezoek gebracht aan het opleidingscentrum van NS in Amersfoort.
Een dik halfuur op de VIRM-simulator gereden. Teleurgesteld beken ik: het is me niet gelukt om geen STS op mijn geweten te hebben. Maar, eerlijk is eerlijk, de meneer van het trainingscentrum vertelde mij na afloop dat hij wel alles uit de kast had moeten halen om dat voor mekaar te krijgen.
Waar ben ik niet ingetrapt: Ik ben niet klakkeloos voorbij een gedoofd sein gereden, maar ben gestopt om eerst de verkeersleider te bellen. Waar ben ik ook niet ingetrapt: Op zeker moment reed ik langs een snelheidsbord 11, terwijl de wijzer van de ATB 13 zei. Ik heb voor de veiligste snelheid gekozen. En ik reed langs een geel sein zonder cijferbak terwijl mijn ATB-wijzer later toch 13 aangaf. Dat vertrouwde ik niet en dus ben ik fijn toch 40 gaan rijden. En terecht, want het volgende sein stond op rood. Dus door gedoofde seinen en ATB-storingen heb ik mij niet van de wijs laten brengen. En ook telefoontjes van de treindienstleider op onhandige momenten hebben mij niet van de wijs gebracht.
Waarom toch een STS? Op de vrije baan reed ik ondanks die ATB-storing dus zo’n 35 km/h. Een volle perronlengte voor het rode sein zette ik de remming in. Het sneeuwde en het werd een verschrikkelijke glijpartij. Ik kwam twee meter tekort. De mededeling van de meneer van het trainingscentrum, dat de verkeersleider dit niet zou hebben gezien omdat het geen bediend sein was, vond ik maar een schrale troost.
Hoe dan ook: ik had er een erezaak van gemaakt om geen STS te maken. (Dat had ik aan het begin, bij de kennismaking misschien ook maar beter niet moeten zeggen…) Toch een beetje een kater…
Je ziet hier hoe je geld terug kan krijgen bij vertraging:quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:48 schreef de__vakantieman het volgende:
Zou net de 22:55 fyra van Rotterdam naar Amsterdam pakken, staat de trein klaar maar toch opgegeven. Aanrijden in Lage Zwaluwe is nu mijn probleem geworden? What... fuck that
Ik heb overigens een fyra toeslag retour. Ik zit nu in de reguliere IC, kan ik dat nog ergens makkelijk zonder extreme rompslomp terugregelen?
Zou misschien gereden worden door personeel dat in die Fyra zat, of in Breda stond en niet in Rotterdam kon komen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:48 schreef de__vakantieman het volgende:
Zou net de 22:55 fyra van Rotterdam naar Amsterdam pakken, staat de trein klaar maar toch opgegeven. Aanrijden in Lage Zwaluwe is nu mijn probleem geworden? What... fuck that
Formuliertje invullen (vergeet de postzegel niet) en je krijgt het binnen 6 tot 8 weken teruggestort.quote:Ik heb overigens een fyra toeslag retour. Ik zit nu in de reguliere IC, kan ik dat nog ergens makkelijk zonder extreme rompslomp terugregelen?
Ja. Of in Geleen-Lutterade. Leve de pretroosters.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou misschien gereden worden door personeel dat in die Fyra zat, of in Breda stond en niet in Rotterdam kon komen.
Nah, dat geldt niet voor Fyra-medewerkers. Die doen niks anders dan Amsterdam - Breda, of soms Amsterdam - Rotterdam of Rotterdam - Breda.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Of in Geleen-Lutterade. Leve de pretroosters.
WAT??! OP de barricades! Die hebben natuurlijk ook recht op Marseille, Frankfurt, Basel, Budapest allesquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nah, dat geldt niet voor Fyra-medewerkers. Die doen niks anders dan Amsterdam - Breda, of soms Amsterdam - Rotterdam of Rotterdam - Breda.
Ook een goede redenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:32 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik sprak de hc van de fyra waar ik in had moeten zitten. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Zijn reden was"prorail"
Daluren only zeker?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:53 schreef greavy het volgende:
NS gaat per 1 september 2013 een nieuw ticket via E-ticket verkopen: De Groepsretour.
Voor 4 personen voor ¤49,95 kan je een retourtje kopen. De reizigers mogen wél vanaf verschillende stations opstappen. Wil je met meer dan 4 personen reizen, kan je voor elke extra reiziger ¤2,50 extra betalen tot een maximum van 10 reizigers totaal.
Daluren en weekends, inderdaad.quote:
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:quote:
soort shoenetagticket alleen is dat volgensmij nog goedkoperquote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:
Bij 2 reizigers is het lonend vanaf 75 km enkele reis
Bij 3 reizigers is het lonend vanaf 48 km enkele reis
Bij 4 reizigers is het lonend vanaf 35 km enkele reis
Bij 5 reizigers is het lonend vanaf 28 km enkele reis
Bij 6 reizigers is het lonend vanaf 24 km enkele reis
Bij 7 reizigers is het lonend vanaf 21 km enkele reis
Bij 8 reizigers is het lonend vanaf 19 km enkele reis
Bij 9 reizigers is het lonend vanaf 17 km enkele reis
Bij 10 reizigers is het lonend vanaf 16 km enkele reis
Linkje
Nee.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:35 schreef James1988 het volgende:
Een Quer-Durchs-Land ticket (geldig vanaf 9:00) is te koop voor ¤ 42, iedere meereizende persoon (tot een maximum van 5) betaalt ¤ 6 meer. Het NS-aanbod is dus al snel goedkoper dan een QDL.
Zal wel door die storing komen van gisteravond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daluren en weekends, inderdaad.
edit: er kwam zojuist een dubbele Thalys langs Lombardijen richting Rotterdam
Waarschijnlijk poortje uitrusten met barcodescanner?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef ReisT het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat ze nu toch weer nieuwe formules als E-ticket introduceren. Hebben ze dan al bedacht hoe je daar straks mee door de poortjes kan?
Nieuw? E-tickets bestaan al jaren hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:00 schreef ReisT het volgende:
Wel opmerkelijk trouwens dat ze nu toch weer nieuwe formules als E-ticket introduceren. Hebben ze dan al bedacht hoe je daar straks mee door de poortjes kan?
Kan natuurlijk nooit. Het aantrekkelijk maken voor mensen om de trein in te stappen op het moment dat er al een "reizigersoverschot" is.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:53 schreef b2py het volgende:
Overigens beweert een maat van mij dat het gewoon een dagkaart is, dat retour.
wilde het net posten. Het kan al snel uit, tenzij je met van die 'goedkope' dagkaarten reist, dan duurt het iets langer.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is dit dus vooral gericht op nieuwe reizigers. Mensen die ook in de daluren het volle pond zouden moeten betalen. En dan is het nog best aantrekkelijk ook. Zelfs voor minder dan 4 personen:
Bij 2 reizigers is het lonend vanaf 75 km enkele reis
Bij 3 reizigers is het lonend vanaf 48 km enkele reis
Bij 4 reizigers is het lonend vanaf 35 km enkele reis
Bij 5 reizigers is het lonend vanaf 28 km enkele reis
Bij 6 reizigers is het lonend vanaf 24 km enkele reis
Bij 7 reizigers is het lonend vanaf 21 km enkele reis
Bij 8 reizigers is het lonend vanaf 19 km enkele reis
Bij 9 reizigers is het lonend vanaf 17 km enkele reis
Bij 10 reizigers is het lonend vanaf 16 km enkele reis
Linkje
Ja, dat weet ik ook, maar er komen nu dus blijkbaar weer nieuwe varianten van e-tickets bij. Terwijl ze eerst juist bezig van alles uit het e-ticket-assortiment te schrappen. (De dagkaart is afgeschaft en ook e-tickets met korting zouden gaan verdwijnen.)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nieuw? E-tickets bestaan al jaren hoor!
Modern, inclusief het beginnen voor de spits en doorreizen in de spits: http://www.treinreiziger.(...)_groepsretour-145538quote:
Er wordt nog eerder een achtbaan om de maan EN Mars heen gebouwd dan dat zoiets als dat Groepsretour verchippen "technisch mogelijk" zal zijnquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:13 schreef ReisT het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat nieuwe producten alleen nog in verchipte vorm (of als wegwerpchipkaartjes) aangeboden zouden worden.
En dan wachten tot NS High Orbit een belachelijk hoog bedrag biedt tijdens de openbare aanbesteding.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er wordt nog eerder een achtbaan om de maan EN Mars heen gebouwd
En AnsaldoKuttelikker voor een tientje geschikt materieel belooft te bouwenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dan wachten tot NS High Orbit een belachelijk hoog bedrag biedt tijdens de openbare aanbesteding.
je moet er dan wel rekening mee houden dat de levertijd ∞ isquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En AnsaldoKuttelikker voor een tientje geschikt materieel belooft te bouwen
Gaan er komende half december nog meer lijntjes van NS naar iemand anders eigenlijk?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:19 schreef dennistd het volgende:
Het is alleen wel jammer dat het NS-only is, en je dus een aantal plaatsen helemaal niet kunt bereiken en anderen alleen met een omweg...
nee. Alleen Almelo - Mariënberg wisselt van XX (uitgevoerd door Syntus) naar Arrivaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan er komende half december nog meer lijntjes van NS naar iemand anders eigenlijk?
Dat indelen van die concessies is dus ook maar willekeurig gegoochelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
Laat dat lijntje nu deel uit maken van de nieuwe concessie Twente die door Syntus gewonnen is
dat kun je wel stellen ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat indelen van die concessies is dus ook maar willekeurig gegoochel
Ja man, kan jou het schelen. Lekker elke dag een ander tarief betalen en drie keer zo vaak overstappen als nodig is, omdat één of andere flapdrol met chauffeur vanuit een nuffig kantoor de kaart van Nederland als een messenwerper in vakjes verdeeld heeft. Top!quote:
gebeurt in de toekomst meer, want het NS net zal in de toekomst wel opgeknipt gaan worden vanwege Europese regelsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man, kan jou het schelen. Lekker elke dag een ander tarief betalen en drie keer zo vaak overstappen als nodig is, omdat één of andere flapdrol met chauffeur vanuit een nuffig kantoor de kaart van Nederland als een messenwerper in vakjes verdeeld heeft. Top!
Er was voorheen een concessie ZHO (Zutphen-Hengelo-Oldenzaal). Dit was de trein met een aantal omliggende buslijnen. Die concessie is opgeheven, waarbij de trein en de buslijnen in Twente bij de concessie Twente zijn gekomen, een aantal buslijnen naar Arriva (Achterhoek) is gegaan en een aantal naar Syntus (West-overijssel)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat indelen van die concessies is dus ook maar willekeurig gegoochel
Mooi moment om zo'n groepsretour te introduceren waar je over een paar jaar dus geen kut meer aan hebtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gebeurt in de toekomst meer, want het NS net zal in de toekomst wel opgeknipt gaan worden vanwege Europese regels
Precies. Dus gaan Provinciale overheden en allerlei quasi-hippe tussenlaag-clubjes als Stadsregio's het vol enthousiasme overnemen. Iedereen gaat zijn eigen wiel uitvinden, het ene is vierkant en het andere zeshoekig. En over 20 jaar zijn we heel veel geld verder en heel veel tijd terug Goed he?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben benieuwd wat er richting 2025 zal gaan gebeuren op het spoor.
Eén ding is wel duidelijk: bij opknippen zal er een grotere regierol voor de (centrale) overheid nodig zijn. En laat met name de centrale overheid hier op dit moment niet echt toe in staat zijn
Ook geldig bij de regionalen hoor!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:19 schreef dennistd het volgende:
Het is alleen wel jammer dat het NS-only is, en je dus een aantal plaatsen helemaal niet kunt bereiken en anderen alleen met een omweg...
Nou, dan is hier mee de regel "Bij de OVC weten precies hoe veel geld naar wie wat waar moet" Ook weer keihard onderuit gesjefd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook geldig bij de regionalen hoor!
Ik bedoelde waar de boel al gedecentraliseerd is, daar is het mij om het even welke naam er rijdt, als ze het maar goed doen . Verder decentraliseren lijkt me momenteel geen goede zaak dus als e.e.a. echt Europees verplicht wordt zie ik dat met argusogen tegemoet..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man, kan jou het schelen. Lekker elke dag een ander tarief betalen en drie keer zo vaak overstappen als nodig is, omdat één of andere flapdrol met chauffeur vanuit een nuffig kantoor de kaart van Nederland als een messenwerper in vakjes verdeeld heeft. Top!
als ze op de weg hetzelfde zouden doen als nu op het spoor gebeurt, dan heb je een behoorlijke warboel. Overal tolpoortjes met andere tarieven, anders gekleurde wegen en een janboel in de berm, omdat iedere bestuurder er een ander reclamebord wil hebben staanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Dus gaan Provinciale overheden en allerlei quasi-hippe tussenlaag-clubjes als Stadsregio's het vol enthousiasme overnemen. Iedereen gaat zijn eigen wiel uitvinden, het ene is vierkant en het andere zeshoekig. En over 20 jaar zijn we heel veel geld verder en heel veel tijd terug Goed he?
in Rome zijn we wel eens onder toeziend oog van het personeel met 27 man op slechts negen kaartjes door de poortjes gegaanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik weet natuurlijk ook wel dat je poortjes kan openhouden en kan laten tellen hoeveel self loading cargo er doorheen gaat voordat het weer sluit... dat heb ik al weleens gezien ergens. Maar dat zal in Nederland wel technisch niet mogelijk zijn...
Heb je dan ook met 27 man op een staplaats voor 9 op een bodemplaat gestaan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Rome zijn we wel eens onder toeziend oog van het personeel met 27 man op slechts negen kaartjes door de poortjes gegaan
geloof dat de metro waar wij mee reden niet van Ansaldo wasquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb je dan ook met 27 man op een staplaats voor 9 op een bodemplaat gestaan?
Jawel, alle 41 stelletjes zijn van Ansaldoquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geloof dat de metro waar wij mee reden niet van Ansaldo was
is niet waar, want er rijdt nu ook veel van CAF rond, maar toen ik er was zal het spul idd nog wel van Ansaldo geweest zijn. Kennelijk maakten ze toen degelijker spulquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jawel, alle 41 stelletjes zijn van Ansaldo
Ja, verdorie, je hebt gelijk,sorryquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet waar, want er rijdt nu ook veel van CAF rond, maar toen ik er was zal het spul idd nog wel van Ansaldo geweest zijn. Kennelijk maakten ze toen degelijker spul
het mag wel opvallend genoemd worden dat ze niet weer voor Ansaldo gekozen hebbenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, verdorie, je hebt gelijk,sorry
Ja, jouw ex die met het kartonnetje van een pakje kauwgom rondliep, alleen maar daarvoorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh wacht, we gaan natuurlijk die gleufjes terughangen waarmee je met een stukje karton de poortjes kan openen, die hebben we nog liggen uit de tijd dat "De reiziger aan de poortjes kon wennen"
En dan roepen ze dat het nodig gecentraliseerd moet worden en dat er één tarief moet komen en dan vinden ze een kaart uit. Een kaart met stempelvakjes . Voor een reis stempel je dan een aantal vakjes. Die vakjes noemen we strippen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Dus gaan Provinciale overheden en allerlei quasi-hippe tussenlaag-clubjes als Stadsregio's het vol enthousiasme overnemen. Iedereen gaat zijn eigen wiel uitvinden, het ene is vierkant en het andere zeshoekig. En over 20 jaar zijn we heel veel geld verder en heel veel tijd terug Goed he?
Nee dat is ontwikkeling de verkeerde kant op. We geen gewoon steeds meer versnipperen totdat we in Nederland 30.000 vervoerders hebben die allemaal een stukje lijn van 200 meter berijden en beheren. En dan stoppen ze er gewoon allemaal mee want dat is kut natuurlijk. En dan gaat iedereen weer lekker met zijn koets overal heen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En dan roepen ze dat het nodig gecentraliseerd moet worden en dat er één tarief moet komen en dan vinden ze een kaart uit. Een kaart met stempelvakjes . Voor een reis stempel je dan een aantal vakjes. Die vakjes noemen we strippen.
Jij weet soms meer van mijn ex te herinneren dan ikzelf. Zegt dat wat over jou of over mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, jouw ex die met het kartonnetje van een pakje kauwgom rondliep, alleen maar daarvoor
Zolang het geen gezamenlijk ex wordt/is...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet soms meer van mijn ex te herinneren dan ikzelf. Zegt dat wat over jou of over mij
Over mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij weet soms meer van mijn ex te herinneren dan ikzelf. Zegt dat wat over jou of over mij
En lui hier vonden het nog steeds gek dat ik niet met de trein naar Schiphol ging..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed om te weten. De schipholtunnel een halve dag plat leggen kost je maar een paar euro: http://www.prorail.nl/nieuws/een-ballon-en-een-tunnel
Ja net of je een keuze hebt Ofjah, JIJ misschien wel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En lui hier vonden het nog steeds gek dat ik niet met de trein naar Schiphol ging..
Ik maak gewoon de keuze!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja net of je een keuze hebt Ofjah, JIJ misschien wel.
Is er al een verbod op Dora-ballonnen in de winkels op Schiphol Airport afgekondigd?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed om te weten. De schipholtunnel een halve dag plat leggen kost je maar een paar euro: http://www.prorail.nl/nieuws/een-ballon-en-een-tunnel
ik had toch wel eens een foto gepost van de "verboden voor ballonen" bordjes bij ons op het tgv station? Dit ivm met het grote aantal aluminum mickey mouse ballonnen die kortsluting maakten en als het even tegenzat ook nog even voor een stevige steekvlam zorgden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed om te weten. De schipholtunnel een halve dag plat leggen kost je maar een paar euro: http://www.prorail.nl/nieuws/een-ballon-en-een-tunnel
En Arriva stelde in het contract alvast een vervolgorder voor zes treinstellen extra die in gebruik zijn voor de Stadsregio Arnhem - Nijmegen. Dat traject wordt weer uitgevoerd door Breng en is gewonnen door Hermes . Snapt u het nog .quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kun je wel stellen ja.
Leuk voorbeeldje is Achterhoek-Rivierenland. Groot gebied waar Arriva zowel met bussen als op het spoor rijdt, maar de treinverbinding Arnhem-Doetinchem hoort dan weer bij Stadsregio Arnhem-Nijmegen
negen stuks zelfs.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:13 schreef Brembo het volgende:
[..]
En Arriva stelde in het contract alvast een vervolgorder voor zes treinstellen extra die in gebruik zijn voor de Stadsregio Arnhem - Nijmegen. Dat traject wordt weer uitgevoerd door Breng en is gewonnen door Hermes . Snapt u het nog .
Toevoeging: Dan zijn we er nog niet, Hermes is onderdeel van Connexxion, dat op haar beurt weer onderdeel is van Veolia. De concurrent van Arriva .
Nee via een oud-collega. Helaas geen werk in de spoorsector. Werk sinds 3 weken bij Phillips Indal Services in Emmen. Armaturen voor straatverlichting fabriceren. Zowel LED als conventionele verlichting.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:35 schreef Peterselieman het volgende:
toch weer wat op de baan, GekkeHaan? Lijkt me niet dat je anders zo dicht bij de werkplaats kunt komen namelijk
Een baan is een baan tegenwoordigquote:
Toch kan ik me wel voorstellen dat je de baan mist.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een baan is een baan tegenwoordig
op de railbussen is al behoorlijk wat afgeschreven en ik denk niet dat in het bestek zeer zware eisen aan het materieel voor Almelo - Mariënberg gesteld zijn, gegeven de enorme drukte die op het traject heerst. Dan is het leasen van bestaand materieel al snel goedkoper dan de aanschaf van nieuwe meukquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
En verder zie ik liever stadlerspul dan die Lintjes. Lintjes zijn echt het laagste wat we hebben in NL. Sinds de Wadlopers, de A32 en de DE2 eruit zijn.
Daarnaast zijn de coupe's volledig leeggehaald en word alles compleet vernieuwd. Zal ook wel weer het nodige schelen in vergelijking met aanschaf nieuw materieel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de railbussen is al behoorlijk wat afgeschreven en ik denk niet dat in het bestek zeer zware eisen aan het materieel voor Almelo - Mariënberg gesteld zijn, gegeven de enorme drukte die op het traject heerst. Dan is het leasen van bestaand materieel al snel goedkoper dan de aanschaf van nieuwe meuk
Dat durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef Peterselieman het volgende:
ook een technische revisie of dat niet?
Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
negen stuks zelfs.
Breng is gewoon de merknaam waaronder Herpes haar diensten uitvoert. De naam Veolia gaat over enkele jaren uit Nederland verdwijnen. Er wordt ingezet op wat nu nog xx en haar dochterbedrijven is, terwijl het deel dat uit de BBA voortkomt momenteel in de verkoop staat.
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
En verder zie ik liever stadlerspul dan die Lintjes. Lintjes zijn echt het laagste wat we hebben in NL. Sinds de Wadlopers, de A32 en de DE2 eruit zijn.
leuk klusje tussen alle onderhoudswerkzaamheden van de andere stellen doorquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:02 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen.
Foto van de binnenkant van een maand geleden:
[ afbeelding ]
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:12 schreef James1988 het volgende: ik had maar 35 MB aan data (Vodafone Dagbundel op Reis).
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zou Veolia Nederland best willen kopen, heb er helaas het geld niet voor.
Het was het eerste nieuwe dieselmaterieel op de onrendabele lijntjes sinds deze afgestoten werden door de NS, dus ja, dan is het logisch dat je niet te veel wilt investeren. Syntus heeft mede door te snijden in de busdiensten de stellen vol gekregen, waardoor ze veel DM'90 bij moesten huren.quote:De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je niet willen ook. Na 2016 is het een lege huls met alleen wat materieel
Voor mij ook wel. Soms ga ik er overheen, maar dat is niet meer dan een megabyte of 3, dat is niet zo heel duur meer (in vergelijking met vroeger dan).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ik ook. Is altijd meer dan zat bij mij
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Lintjes die we in Nederland hebben zijn de goedkoopste uitvoering voor zover ik weet, toen ze besteld werden waren de lijntjes waarop ze sindsdien zijn ingezet op sterven na dood. Net als met de Wadlopers eigenlijk - "zo goedkoop mogelijk, en als het dan nog onrendabel is wordt het verbust", dat idee.
De Lintjes die DB heeft rijden (bijvoorbeeld op de Dortmund-Sauerland-Express) zijn van een wat hogere klasse. Toen ik daar (anderhalf jaar geleden alweer ) bijna 2 uur (1e klas) in heb gezeten vond ik het zeer goed te doen.
gaat nu integraal Lint'54(tweedelig) of Lint'81(driedelig) worden.quote:RE 12 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein – Trier Hbf
RE 22 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Gerolstein
RB 24 Köln Messe/Deutz – Euskirchen – Kall/Gerolstein
RB 83 Jünkerath – Gerolstein – Trier Hbf
RB 23 Bonn Hbf – Euskirchen – Bad Münstereifel
RB 25 Köln–Hansaring – Gummersbach – Marienheide – Meinerzhagen
RB 30 Bonn Hbf – Ahrbrück
Die worden in 2015 aanbesteed (start nieuwe concessie december 2016).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar alquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat gebeurt er met de Limburgse concessies dan?
Jammer dat Brabant geen spoor heeft dat ze mogen aanbestedenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Dan hebben ze daar ook niet lang plezier van gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
opnieuw aanbesteed, net zoals Noord-Brabant, al is die laatste volgend jaar al
Vind ik niet dichter bij huis Maar okeequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:23 schreef greavy het volgende:
Ja, die Lint'jes zijn goed te vertoeven, en DB gaat zelfs nog dichterbij huis met Lint rijden (ipv Talent of BR628). Het Dieselnetz Köln:
Ja maar dat is natuurlijk een lachertje als je materieel koopt met het idee dat het 30 jaar meegaat op zn minst.quote:
Hm, ik las even iets anders dan Dortmund[...].... Maar Köln is ook niet eens zover weg hoor :pquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vind ik niet dichter bij huis Maar okee
Schrijft er gelijk niemand meer in natuurlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Zou me niets verbazen als de nieuwe vervoerder ze gewoon over moet nemen in de nieuwe concessie en er verder mee moet rijden.
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.quote:
eerst moet de nieuwe concessie van de NS nog er doorheen, tot die tijd worden de Limburgse stoppers niet losgehaald van de restquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef greavy het volgende:
Maar stoptreinen Limburg zouden toch ook aanbesteed worden? En die zouden - voor zover ik weet - onder dezelfde concessie als Maas- en Heuvellandlijn gaan vallen. Dus dan moet er vast ergens meuk besteld worden.
En dan gaan doorkoppelen ^^
- Sprinter Roermond -> Maastricht Randwyck
- Sneltrein Maastricht Randwyck -> Heerlen
- Stoptrein Heerlen -> Sittard
Ofzo
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?quote:
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twentequote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
Owja. Syntus hadden we ook nog. Wanneer verloopt hun laatste concessie op treinengebied eigenlijk?
En hoe zit het eigenlijk met die Valleilijn (trein)concessie?
Gniffelquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die hebben er dus net eentje gewonnen weer in Twente
Als ik het zo zie;quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je krijgt het volgend jaar met Arriva druk nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee, Zeeland en Noord-Brabant (minus stadsregio Eindhoven) aanbesteed gaan worden.
En mogelijk ook Zwolle - Enschede, al weet ik niet hoe dat precies met die aanbesteding zit
BOERUH!!! BOERUH!!quote:
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering die rijden nog met stoom ergens zag je dat?
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als ik het zo zie;
http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168500
Zullen ze denk ik eerst kijken of elektrificatie doorgaat, en dan aanbesteden. Kan snel gaan, met de nadruk op kan
nee, dat was de Veluweconcessie waar ze te laag ingeschreven haddenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hadden ze daar niet veel te laag ingeschreven wat ze zowat tot een faillissement bracht?
ah ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Noh ik krijg het al druk zat met andere gebieden waar we voorlopig nog wel ff rijden, zit niet op de tenderafdeling alhoewel dat ook weer zo kan veranderen Noord-Brabant sluit over een paar weken dus die is bijna klaar.
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Die hebben de Linten 36, 41 en 43 inmiddels ook, de rest van Syntus volgt nog.quote:beter te zijn dan de Lint'41en die wij in Nederland hebben. Mét toilet
Ja, en met e-mat sneller. Wat zonder spoorverdubbeling alleen maar resulteert in langer wachten op je kruisingquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:00 schreef dennistd het volgende:
Maar voordat je met een Buffeltje op 140 zit ben je al kilometers en minuten verder...
mja, met name Zwolle - Heino is bepalend voor de dienstregeling als je in de knoop in Zwolle wilt blijven. Is een behoorlijk lang stukje nog waar wat moet gebeuren qua dubbelspoor en/of snelheidsverhoging als je ergens het spoor wilt verdubbelen, kruisingen wilt verleggen en meer treinen wilt laten rijden.quote:
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom er zo klaargekomen wordt op electrificatie eigenlijk. Met spoorverdubbeling kun je toch veel meer winnen op het gebied van capaciteit en robuustheid van je dienstregeling? De buffels kunnen nu ook al 140
Tot dat je van Deventer naar Zwolle moet en alleen reist op een Arriva 10 euro-kaartje. Dan blijk je met de stoptrein naar Enschede te moeten overstappen en weer terug .quote:Op donderdag 22 augustus 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou zijn om Syntus en CXX eruit te flikkeren en het land gelijkelijk tussen Arriva en NS te verdelen. Dan wordt Arriva ook eens een keer serieus genomen. Allebei een discontinu netwerk, dan hebben we helemaal de poppen aan het dansen
Het is wel goedkoper rijden maar de investering zoals bij de Emmerlijn is eigenlijk totaal nutteloos met de komst van GTW-treinen. Dat spul trekt voor mijn gevoel bijna net zo snel op als elektrische treinen en zijn qua comfort prima. Vergeleken met DM'90 is het een verademing. Ik zie meer nut in totale / noodzakelijke verdubbeling van het traject.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook goedkoper rijden. Heb volgens mij ergens gelezen dat de investering hiermee gedeeltelijk terug kan worden verdiend (doorbelasten aan de vervoerder)
Niet nodig voor de drgl, en "trekt goederenverkeer aan" zeggen ze. Weet niet of dat echt zo is, maar beter niet het risico nemen, want het is dus niet nodigquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:30 schreef Peter het volgende:
Verdubbel eerst olst-Deventer dan maar...
Ach, mij zal het op zich jeuken hoor. Behalve als daardoor de dienstregeling voor het reizigersverkeer in gevaar komt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:39 schreef James1988 het volgende:
Oeh ja, goederentreinen, eng!
Gejank.
Dude ik woon BOVENOP een tankstation waar iedereen zijn reet veegt met het rookverbod. Dat staat nog tussen mij en het spoor in.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Mensen moeten er niet zo paniekerig over doen. De kans dat er iets fout gaat met gevaarlijke stoffen is klein*, de wagons zijn gemaakt om een ongeval te weerstaan en de kans dat er precies bij jou voor de deur iets misgaat met een goederentrein is nķg kleiner.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:44 schreef b2py het volgende:
En al die gevaarlijke stoffen langs je raam dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |