abonnement Unibet Coolblue
pi_132543154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:37 schreef Yvesss het volgende:
Verder saaie foto.

[ afbeelding ]
Nee hoor. Ik ben geen kenner, maar best goed gefotografeerd. Mooi centraal in het beeld gevangen. Wat voor camera gebruikte je eigenlijk en hoe ver heb je gezoomd?
pi_132543184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:11 schreef LintuxCx het volgende:
de nieuwe BA A380.
Naar LAX toch? Ik wist niet dat ie al in gebruik is.
pi_132543654
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:12 schreef Leatherface het volgende:
Nee hoor. Ik ben geen kenner, maar best goed gefotografeerd. Mooi centraal in het beeld gevangen. Wat voor camera gebruikte je eigenlijk en hoe ver heb je gezoomd?
->
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef Yvesss het volgende:
Lens is 400mm op crop-slr..
;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Leatherface het volgende:
Naar LAX toch? Ik wist niet dat ie al in gebruik is.
LAX inderdaad en Hong Kong (die laatste sinds afgelopen dinsdag).
Vanaf februari ook naar Johannesburg en april Beijing, New York en Singapore.

Eest vele gependeld tussen Heathrow en Frankfurt om crew voor te bereiden en vloot op te bouwen; met 1 kist begin je niet veel op een (long-haul) route.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-10-2013 12:05:55 ]
pi_132545510
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
met 1 kist begin je niet veel op een (long-haul) route.
Surinam Airways doet 't met 1 B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:49:25 #280
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132545629
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Surinam Airways doet 't met 1 B-)
Wat een bazen airline is dat! Daar zou ik graag nog een keer mee willen vliegen. Als ik veiligheidsintructiefilm op YouTube zien :D Geniaal gewoon.
pi_132545862
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:45 schreef Thetallguy het volgende:
Surinam Airways doet 't met 1 B-)
Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.

Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.

Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
pi_132546052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.

Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.

Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:08:07 #283
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132546160
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132546255
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Kan wel, je kunt die vlucht dan alleen niet dagelijks vliegen.
Klopt, maar wat doe je dan anders met de kist? Dan moet je die op een vrij korte route inzetten tussen de long-haul vluchten door. Het liefst heb je een kist namelijk 24/7 in de lucht hangen, of in ieder geval zo veel mogelijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef Woods het volgende:
Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
Juist andersom dus.
pi_132546505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:08 schreef Woods het volgende:

[..]

Heeft zeker te maken dat een vliegtuig niet 24/7 gebruikt kan worden?
je zit altijd met je turn-around tijden. Maargoed dan kies je een traject dat je met vrij veel zekerheid binnen 10 uur kunt afleggen of je maakt inderdaad een combinatie met een ander traject of je maakt er een driehoeksvlucht van.
Ik ga nog niet meteen naar de kamer van koophandel, maar als je zou willen is er best een mouw aan te passen. Grootste probleem is denk ik dat je altijd een charter nodig hebt op het moment dat je onderhoud doet of storingen/schades hebt.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:23:31 #286
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132546608
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:20 schreef KomtTijd... het volgende:
Grootste probleem is denk ik dat je altijd een charter nodig hebt op het moment dat je onderhoud doet of storingen/schades hebt.
Norwegian en de 787 is een mooi voorbeeld wat er gebeurt als je longhaulroutes gaat vliegen en uitgaat van 100% betrouwbaarheid.
pi_132547825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat vindt ik maar een rare.
Ding staat meerdere dagen per week stil; maar misschien is het juist daardoor weer mogelijk dat ze het met 1 kist redden.

Plus je hebt mensen als Desi Bouterse die de kist zo even opeisen.

Maar een Heathrow - Hong Kong gaat niet met 1 kist; een vlucht duurt ongeveer 12 uur, dus deze zou 24/7 in de lucht moeten hangen om dat te redden.
Hou ook rekening met het tijdsverschil he, de vlucht vertrekt uit Hong Kong om 23:30 en komt aan in Londen om 04:50, nog geen 5,5 uur dus.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132548078
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:09 schreef Thetallguy het volgende:
Hou ook rekening met het tijdsverschil he, de vlucht vertrekt uit Hong Kong om 23:30 en komt aan in Londen om 04:50, nog geen 5,5 uur dus.
Ehm, misschien ben ik even dom maar dat klopt niet.

Vertrekt inderdaad om 23:30 uur, maar dat is Hong Kong Time. (en dus 16:30 uur BST)
04:50 uur aankomst is British Summer Time. (en dus 11:50 uur HKT)
Totale vluchtduur is wel degelijk zo'n 12 uur.

Met jouw rekenmethode zou de langste non-stop vlucht van dit moment (Singapore 21* van Newark naar Singapore die over Europa gaat) en op dit moment in de lucht hangt (boven Kazachstan) geen 21.30 uur duren maar slechts zo'n 8.30 uur. Daar zou ik voor tekenen :P

* deze vlucht stopt op 23 november, daarna wordt Qantas 7 van Sydney naar Dallas van zo'n 15.30 uur de langste non-stop vlucht.

[ Bericht 80% gewijzigd door Iemand91 op 25-10-2013 15:28:32 ]
pi_132548394
Ze happen goed vandaag
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132577310
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:45 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Surinam Airways doet 't met 1 B-)
_O- Wel effe een verschil met de enorme vloot widebodies van Emirates of Cathay. ;)
pi_132600059
Ik was benieuwd of PH-KCK vandaag/morgen nog vluchten zou hebben maar het lijkt dat haar commerciële leven erop zit. Laatste beweging was afgelopen maandag vanuit Toronto.
Morgen gaat ze met pensioen.
Nog geen ferry-flight bekend; hoewel dit eerst 25 november leek te zijn.

Blijven PH-KCA, -KCB, -KCE en -KCD in gebruik, deze zouden tot oktober 2014 in gebruik moeten blijven.

Laatste landing op Toronto afgelopen zondag:
pi_132600663
Ze heeft de hele week naast de KCC gestaan, dus had al het vermoeden dat het klaar was :'(
pi_132600726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 23:49 schreef blingbling11 het volgende:
Ze heeft de hele week naast de KCC gestaan, dus had al het vermoeden dat het klaar was :'(
Dat is dus het nadeel voor mij; ik moet het van internet hebben en kan niet even om de hoek kijken bij Schiphol ;(

EDIT: tevens de nieuwste aanwinst voor Lufthansa Cargo; de eerste van de 5 777F's. (Dus ook daar langzaamaan het einde van de MD11F :{

Links op 23 september en rechts 8 oktober, beide Paine Field:



En gewoon omdat het gave foto's zijn:


En een rijtje 727's in de sneeuw:


Die laatste lijkt zo uit Die Hard 2 te komen; ook op hetzelfde vliegveld (Washington Dulles) :P

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 27-10-2013 01:41:54 ]
pi_132601441
Blij dat ik bij E&M werk
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:18:30 #296
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132601592
Volgende topic opdragen aan de MD11?
pi_132601970
goed idee!
pi_132607943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

->

[..]

;)

[..]

Vanaf februari ook naar Johannesburg
Is er zoveel vraag naar tickets naar Johannesburg dan? Dat BA eerder een A380 op die route inzet dan naar NY of Peking vind ik wel enigszins verrassend. :)
pi_132607954
Emitates laat dus gewoon een A380 in vaste dienstlijn naar Mauritius vliegen. _O-
pi_132614972
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:42 schreef Leatherface het volgende:
Is er zoveel vraag naar tickets naar Johannesburg dan? Dat BA eerder een A380 op die route inzet dan naar NY of Peking vind ik wel enigszins verrassend. :)
Blijkbaar. Is natuurlijk ook een zeer goed afgewogen besluit en rekensom om zoiets te bepalen.
Tussen Londen en New York zitten natuurlijk al een shitload aan vluchten; dus misschien is het niet handig om daar een grotere kist in te zetten (je zet dan nóg meer stoelen in op een markt/verbinding die al een enorm aantal stoelen biedt).
Of dat ze juist een 'nieuwe' markt willen aanboren.
Maar kan ook aan 1001 andere zaken liggen.
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 08:44 schreef Leatherface het volgende:
Emitates laat dus gewoon een A380 in vaste dienstlijn naar Mauritius vliegen. _O-
Het is natuurlijk een toeristenspot die meer dan een miljoen binnenkomende passagiers krijgt te verwerken per jaar; dat zijn gemiddeld ruim 2700 per dag. Dubai ligt t.o.v. andere grote maatschappijen zeer gunstig t.o.v. Mauritius.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')