abonnement Unibet Coolblue
pi_148710606
Ohja en links rijden, je moet er vooral niet teveel over nadenken. Gewoon de auto voor je volgen, dat deed ik athans. Zo maak je bv ook met rotondes niet de fout dat je rechts gaat. Gewoon, de auto voor je volgen. dat was die gozer na 2,5 maand wel knap zat kan ik je melden :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:41:10 #202
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_148710675
Nou, het visitor visa is ook een digitaal formulier, maar daar moest ik zaken invullen als "non-accompanying family members without an Australian permit."

Die eVisitor was wat adresgegevens, mijn paspoortgegevens en dat was het ongeveer. Zoals ik zei, weet niet wat het verschil nou precies is in het uiteindelijke doel van je visa maar het formulier van een gewone 'visitor' tegenover een eVisitor scheelde zo'n 15 stappen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:07:28 #203
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_148717077
Wat is precies het nut van die Visa behalve dat ik hem aanvraag? Ik had 30 minuten later al een mail met dat mijn eVisitor is goedgekeurd.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_148717152
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:07 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is precies het nut van die Visa behalve dat ik hem aanvraag? Ik had 30 minuten later al een mail met dat mijn eVisitor is goedgekeurd.
Zorgen dat je niet gaat werken + geldklopperij
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:17:03 #205
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_148717450
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:09 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Zorgen dat je niet gaat werken + geldklopperij
Maar het kost niks. :D

En wat zorgt een papiertje er voor dat ik niet ga werken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_148717721
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:17 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Maar het kost niks. :D

En wat zorgt een papiertje er voor dat ik niet ga werken?
50A$ oof 50¤ toch?

Niet veel, maar als je betrapt wordt kom je er een tijdje niet meer in.
N A P O L I
C A M P A N I A
  donderdag 15 januari 2015 @ 17:38:37 #207
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_148718168
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:17 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Maar het kost niks. :D

En wat zorgt een papiertje er voor dat ik niet ga werken?
CV en alles op een usb stick zetten :P vooral niet op papier

ooit wil ik nog eens naar Australie toe. Maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 15 januari 2015 @ 20:59:49 #208
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_148726724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:25 schreef Aiciu het volgende:

[..]

50A$ oof 50¤ toch?

Niet veel, maar als je betrapt wordt kom je er een tijdje niet meer in.
Nee, de visitor is 90 euro en de eVisitor 0 euro. Dus ik gok dat als de 'agentjes' dat voor je aanvragen, ze gewoon de gratis versie doen en voor zichzelf 50 euro commissie vragen.

En ik ga niet werken, vraag het me gewoon af.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_148735471
Is het idee van een visum niet gewoon ook - naast dat het vaak onnodig veel geld kost - dat het land waar je naartoe reist gewoon even wil weten of ze geen oorlogsmisdadiger of gezochte persoon binnenlaten?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 16 januari 2015 @ 10:02:15 #210
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_148740318
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 00:33 schreef kalinhos het volgende:
Is het idee van een visum niet gewoon ook - naast dat het vaak onnodig veel geld kost - dat het land waar je naartoe reist gewoon even wil weten of ze geen oorlogsmisdadiger of gezochte persoon binnenlaten?
Ik denk het wel. Maar ik verbaas me er daarom over dat ik een half uur na aanmelding al een visum had. Misschien hadden ze het rustig. Een vriendin had hetzelfde visum aangevraagd vorige maand en dat duurde twee dagen. Dus blijkbaar wordt het wel echt door iemand gecheckt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:59:49 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148753888
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 10:02 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar ik verbaas me er daarom over dat ik een half uur na aanmelding al een visum had. Misschien hadden ze het rustig. Een vriendin had hetzelfde visum aangevraagd vorige maand en dat duurde twee dagen. Dus blijkbaar wordt het wel echt door iemand gecheckt.
De illusie dat elke aanvraag persoonlijk wordt gechecked kan ik direct wegnemen, dat is echt ondoenlijk voor de Australische overheid (Of welke overheid ter wereld), in principe is het een geautomatiseerd proces en wanneer het documentnummer en naam van reiziger niet voorkomt in de registers van bijzonderheden wordt het elektronische bezoekers visa direct verstrekt.

Wanneer het wel langer duurt dan komt deze mogelijk wel voor, dat kan onschuldig zijn doordat je bijvoorbeeld een zelfde naam hebt van een ongewenst persoon, dan wordt deze na extra (handmatige) controle alsnog verstrekt, of er staan wat bijzonderheden achter waardoor men nog extra checks uitvoert.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:20:27 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152784268
Nog nooit in Australie geweest, maar mijn vriend en ik zitten er aan te denken een paar weken richting Australie en Nieuw Zeeland te gaan. Nu zijn we wel zo realistisch dat we dan echt niet alles kunnen zien, dus we willen ons eigenlijk beperken tot 2-3 steden en vanuit die steden gewoon mooie excursies plannen.

Het enige wat me nu een beetje tegenhoud...ik ben best wel erg bang voor spinnen en slangen. Nu las ik dat die vrij veel voorkomen en ook zeer gevaarlijk zijn. Dat ze zelfs in steden voor kunnen komen, etc. Ik weet realistisch gezien dat de kans vrij klein is dat je ook daadwerkelijk gebeten wordt, maar ik zit toch wel een beetje met angst :P Hoe hebben jullie dat ervaren hier? Valt het mee, of kom je ze toch wel tegen? Vooral spinnen lijken me eng, omdat ze zo klein zijn en het niet altijd duidelijk is waar ze zitten..dat ze zelfs in je hotelkamer kunnen zitten zeg maar..niet fijn slapen :P En ja, ik ben een watje :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:40:12 #213
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_152784848
Nou, maak je maar geen zorgen hoor! Ik woon hier alweer ruim 5 jaar en ik heb nog geen enkele (levende) slang in het wild gezien. Qua spinnen, een paar keer een huntsman maar die zijn niet giftig. Op een redback spider jaren terug na geen giftige spinnen gezien. Tenzij de dikke zwarte spin in een hoekje van de cabin in NSW een funnelweb was... Lol. Ze zijn hoe dan ook banger voor jou dan jij voor hen.

Bottom line, laat die angst je niet tegenhouden, de kans is klein dat je überhaupt een giftige spin of slang ziet, laat staan er door een gebeten wordt.
pi_152785365
Ik zit er ook aan te denken om naar Australië te gaan, maar ik zit juist tegen de warmte op te hikken :D Aangezien het zo'n groot land is is er ook niet echt één 'handig' seizoen om te gaan geloof ik. Maar ik leg het echt af bij temperaturen hoger dan 25 graden :@
Tap tap tap
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:06:09 #215
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152785507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:40 schreef OzBunyip het volgende:
Nou, maak je maar geen zorgen hoor! Ik woon hier alweer ruim 5 jaar en ik heb nog geen enkele (levende) slang in het wild gezien. Qua spinnen, een paar keer een huntsman maar die zijn niet giftig. Op een redback spider jaren terug na geen giftige spinnen gezien. Tenzij de dikke zwarte spin in een hoekje van de cabin in NSW een funnelweb was... Lol. Ze zijn hoe dan ook banger voor jou dan jij voor hen.

Bottom line, laat die angst je niet tegenhouden, de kans is klein dat je überhaupt een giftige spin of slang ziet, laat staan er door een gebeten wordt.
Dat scheelt dan weer :P Dankje!

We hebben ''maar'' 4 weken, dus het wordt waarschijnlijk alleen Sydney en omgeving en Melbourne en omgeving, om vervolgens door te gaan naar Nieuw Zeeland, maar we zijn gewoon zo realistisch dat we niet alles kunnen zien, dus dan gaan we gewoon des te meer genieten van de gebieden die we wel gaan zien :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152785601
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nog nooit in Australie geweest, maar mijn vriend en ik zitten er aan te denken een paar weken richting Australie en Nieuw Zeeland te gaan. Nu zijn we wel zo realistisch dat we dan echt niet alles kunnen zien, dus we willen ons eigenlijk beperken tot 2-3 steden en vanuit die steden gewoon mooie excursies plannen.

Het enige wat me nu een beetje tegenhoud...ik ben best wel erg bang voor spinnen en slangen. Nu las ik dat die vrij veel voorkomen en ook zeer gevaarlijk zijn. Dat ze zelfs in steden voor kunnen komen, etc. Ik weet realistisch gezien dat de kans vrij klein is dat je ook daadwerkelijk gebeten wordt, maar ik zit toch wel een beetje met angst :P Hoe hebben jullie dat ervaren hier? Valt het mee, of kom je ze toch wel tegen? Vooral spinnen lijken me eng, omdat ze zo klein zijn en het niet altijd duidelijk is waar ze zitten..dat ze zelfs in je hotelkamer kunnen zitten zeg maar..niet fijn slapen :P En ja, ik ben een watje :@
Qua spinnen en slangen vond ik het heel erg mee vallen. Ik ben er 6 weken geweest en heb maar 2 slangen gezien helaas. 1 in de jungle ten noorden van Cairns en 1 in Agnes Water in de zee. Toen ik tegen zei dat er een slang zwom geloofde de surf instructeur het eerst niet eens. Dat geeft wel een beetje aan hoe klein de kans is dat je ze daar ziet.

Dit was die in Agnes Water


En dit die in de jungle





Spinnen wel iets meer gezien, een keer een Huntsman maar dat was met een nightwalk in de Jungle en Golden Orb Weavers, verder geen giftige spinnen gezien.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:12:38 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152785658
Dankje! Brrr, bij vooral die slang in de jungle lopen de rillingen over mijn rug :P Maar ik laat het me verder niet tegenhouden :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152785757
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dankje! Brrr, bij vooral die slang in de jungle lopen de rillingen over mijn rug :P Maar ik laat het me verder niet tegenhouden :D
De meeste slangen die je tegen zult komen zullen dood en plat op de weg liggen. De kans is vrij klein dat je ze tegenkomt. Ik zou mij daar ook zeker niet door laten tegenhouden. Je zult meer last hebben van muggen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat scheelt dan weer :P Dankje!

We hebben ''maar'' 4 weken, dus het wordt waarschijnlijk alleen Sydney en omgeving en Melbourne en omgeving, om vervolgens door te gaan naar Nieuw Zeeland, maar we zijn gewoon zo realistisch dat we niet alles kunnen zien, dus dan gaan we gewoon des te meer genieten van de gebieden die we wel gaan zien :)
Dan mis je wel het Geat Barrier Reef ;)
pi_152786082
O god ik had nog niet eens stilgestaan bij de spinnen :'(
Tap tap tap
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:03:56 #220
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152786973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:31 schreef CherryLips het volgende:
O god ik had nog niet eens stilgestaan bij de spinnen :'(
Sorry :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_152787100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sorry :P
Nou ja, als ik echt last krijg van de warmte dan kunnen die beesten me ook niet meer boeien ;)
Tap tap tap
pi_152789156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om naar Australië te gaan, maar ik zit juist tegen de warmte op te hikken :D Aangezien het zo'n groot land is is er ook niet echt één 'handig' seizoen om te gaan geloof ik. Maar ik leg het echt af bij temperaturen hoger dan 25 graden :@
Ik trek het in Nederland ook niet met 25+ graden, maar toen ik in Melbourne was, ging ik makkelijk met 35+ naar buiten. In het zuiden is het een hele droge hitte dus dat benauwde, klamme weer uit NL heb je daar niet echt. Maakt het een heel stuk dragelijker. Tenzij je naar het noorden gaat (zeg maar vanaf Brisbane en hoger) tijdens de build up of vlak voor/na/tijdens het regenseizoen, dan is het echt niet te harden bij 30 graden door de 90% luchtvochtigheid :)
pi_152790062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:18 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik trek het in Nederland ook niet met 25+ graden, maar toen ik in Melbourne was, ging ik makkelijk met 35+ naar buiten. In het zuiden is het een hele droge hitte dus dat benauwde, klamme weer uit NL heb je daar niet echt. Maakt het een heel stuk dragelijker. Tenzij je naar het noorden gaat (zeg maar vanaf Brisbane en hoger) tijdens de build up of vlak voor/na/tijdens het regenseizoen, dan is het echt niet te harden bij 30 graden door de 90% luchtvochtigheid :)
Ik wilde van het zuiden via het binnenland naar het noorden gaan, in december :@
Tap tap tap
pi_152790100
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde van het zuiden via het binnenland naar het noorden gaan, in december :@
Ja, dat wordt even doorbijten op sommige momenten dan :D Het noorden zit dan midden in het regenseizoen, maar het zuiden is in december heerlijk. 20-25 graden, af en toe een hete dag, prima te doen!
Welke plaatsen had je in gedachte?
pi_152790135
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:55 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ja, dat wordt even doorbijten op sommige momenten dan :D Het zuiden is in december heerlijk. 20-25 graden, af en toe een hete dag, prima te doen!
Welke plaatsen had je in gedachte?
Sydney, Melbourne, Adelaide, Coober Pedy, Uluru, Darwin en Cairns :D
Tap tap tap
pi_152790425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Sydney, Melbourne, Adelaide, Coober Pedy, Uluru, Darwin en Cairns :D
Ah right, mooie tocht!
Het eerste deel van Sydney tot Coober Pedy is prima te doen in december qua hitte hoor! Darwin en Cairns zal wel even vervelend worden ;) Ik was in Darwin in Oktober en dat was héél plakkerig, maar als je toevallig ook Kakadu ingaat, dan ga je regelmatig zwemmen en de auto in met de ramen open dus dat is zeker goed vol te houden!

Over spinnen gesproken: Kakadu is de enige plek waar ik meerdere slangen, grote spinnen en enorme insecten gezien heb. Maar dan zit je ook in de wildernis. En in rural Victoria maar dat waren huntsmen, niet zo bijzonder.
pi_152820881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

We hebben ''maar'' 4 weken, dus het wordt waarschijnlijk alleen Sydney en omgeving en Melbourne en omgeving, om vervolgens door te gaan naar Nieuw Zeeland, maar we zijn gewoon zo realistisch dat we niet alles kunnen zien, dus dan gaan we gewoon des te meer genieten van de gebieden die we wel gaan zien :)
Leuk! Ik heb zelf ook "maar" 4 weken en wil dolgraag gaan in september/oktober, dus ik zal snel een knoop moeten doorhakken wat betreft boeken. Zat ik inderdaad te denken aan eerst 6 dagen Sydney + Blue Mountains (met een groepsreis mee) en dan met een huurauto via Melbourne en de GOR naar Adelaide + Kangaroo Island. Inderdaad is 4 weken vrij weinig voor Oz, dat ben ik bewust, maar andere gebieden zijn nóg uitgestrekter, die gedeeltes kun je beter een half jaartje of een jaartje alles op het gemak doen. Naja, dan "moet" nog maar een keer terug voor langere periode. ;)

Iemand trouwens ervaring met hostels of campings boeken voor een eventuele autoreis? Wat raden jullie aan: van tevoren in Nederland alles regelen (ivm een bepaalde "zekerheid") of gewoon ter plekke kijken? Ik bedoel: het is toch het land van de "rondtrekkers", mensen die zich vrij bewegen, dus kun je er van uitgaan dat als je ergens bent je altijd wel íets vindt om te overnachten? Of denk ik daar nou te gemakkelijk over?
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:07:27 #228
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152821083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:01 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb zelf ook "maar" 4 weken en wil dolgraag gaan in september/oktober, dus ik zal snel een knoop moeten doorhakken wat betreft boeken. Zat ik inderdaad te denken aan eerst 6 dagen Sydney + Blue Mountains (met een groepsreis mee) en dan met een huurauto via Melbourne en de GOR naar Adelaide + Kangaroo Island. Inderdaad is 4 weken vrij weinig voor Oz, dat ben ik bewust, maar andere gebieden zijn nóg uitgestrekter, die gedeeltes kun je beter een half jaartje of een jaartje alles op het gemak doen. Naja, dan "moet" nog maar een keer terug voor langere periode. ;)

Iemand trouwens ervaring met hostels of campings boeken voor een eventuele autoreis? Wat raden jullie aan: van tevoren in Nederland alles regelen (ivm een bepaalde "zekerheid") of gewoon ter plekke kijken? Ik bedoel: het is toch het land van de "rondtrekkers", mensen die zich vrij bewegen, dus kun je er van uitgaan dat als je ergens bent je altijd wel íets vindt om te overnachten? Of denk ik daar nou te gemakkelijk over?
Klinkt als een toffe route! Wij gaan tevens ook in Oktober waarschijnlijk! Al hebben wij voor ons zelf wel besloten om (eigenlijk wel met een beetje pijn in ons hart) de vier weken (nouja, eigenlijk iets meer: 1 Oktober tot 1 November waarschijnlijk - waarvan de eerste 4 dagen in Los Angeles als stop-over) volledig in Nieuw Zeeland door te brengen. We zouden ook graag Australia willen zien, maar dan zie je van allebei de helft. Nieuw Zeeland is nog wel enigszins te doen in vier weken en dan hoeven we ons ook niet gehaast te voelen. Voor ons zelf net wat fijner. Sydney is over het algemeen ook wat goedkoper om te boeken dan Nieuw Zeeland, dus dan doen we Australia gewoon later een keer in een paar gedeeltes.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 21 mei 2015 @ 14:34:27 #229
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_152821950
Sydney is qua ticket misschien 200 euro goedkoper om te boeken, maar in Australië geef je al snel een paar tientjes per dag p.p. meer uit dan in nieuw-zeeland, staar je dus niet blind oo ticketprijzen. :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_152822200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:01 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb zelf ook "maar" 4 weken en wil dolgraag gaan in september/oktober, dus ik zal snel een knoop moeten doorhakken wat betreft boeken. Zat ik inderdaad te denken aan eerst 6 dagen Sydney + Blue Mountains (met een groepsreis mee) en dan met een huurauto via Melbourne en de GOR naar Adelaide + Kangaroo Island. Inderdaad is 4 weken vrij weinig voor Oz, dat ben ik bewust, maar andere gebieden zijn nóg uitgestrekter, die gedeeltes kun je beter een half jaartje of een jaartje alles op het gemak doen. Naja, dan "moet" nog maar een keer terug voor langere periode. ;)

Iemand trouwens ervaring met hostels of campings boeken voor een eventuele autoreis? Wat raden jullie aan: van tevoren in Nederland alles regelen (ivm een bepaalde "zekerheid") of gewoon ter plekke kijken? Ik bedoel: het is toch het land van de "rondtrekkers", mensen die zich vrij bewegen, dus kun je er van uitgaan dat als je ergens bent je altijd wel íets vindt om te overnachten? Of denk ik daar nou te gemakkelijk over?
Ik heb alles ter plekke geboekt. Soms 1 dag van te voren, soms een uur van tevoren telefonisch als ik er bijna was en soms gewoon binnengelopen. Ging altijd prima

Qua huurauto Melbourne - Adelaide voor de GOR: Kijk op sites als transfercar.com.au Ik heb toen met 2 vrienden een auto gehuurd voor 5 dagen voor totaal $20 pp ofzo, + kosten van de brandstof.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_152837348
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Klinkt als een toffe route! Wij gaan tevens ook in Oktober waarschijnlijk! Al hebben wij voor ons zelf wel besloten om (eigenlijk wel met een beetje pijn in ons hart) de vier weken (nouja, eigenlijk iets meer: 1 Oktober tot 1 November waarschijnlijk - waarvan de eerste 4 dagen in Los Angeles als stop-over) volledig in Nieuw Zeeland door te brengen. We zouden ook graag Australia willen zien, maar dan zie je van allebei de helft. Nieuw Zeeland is nog wel enigszins te doen in vier weken en dan hoeven we ons ook niet gehaast te voelen. Voor ons zelf net wat fijner. Sydney is over het algemeen ook wat goedkoper om te boeken dan Nieuw Zeeland, dus dan doen we Australia gewoon later een keer in een paar gedeeltes.
Ja NZ kan zeker in 4 weken en lijkt me ook prachtig. Wel een omweg via LA. :D Maar is ook leuk. Have fun alvast.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik heb alles ter plekke geboekt. Soms 1 dag van te voren, soms een uur van tevoren telefonisch als ik er bijna was en soms gewoon binnengelopen. Ging altijd prima

Qua huurauto Melbourne - Adelaide voor de GOR: Kijk op sites als transfercar.com.au Ik heb toen met 2 vrienden een auto gehuurd voor 5 dagen voor totaal $20 pp ofzo, + kosten van de brandstof.
$20 pp is niks. Thanks voor de tips. Ik ga eens wat zoeken en wat knopen doorhakken.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_154203413
Ik zit de laatste tijd met het plan om met een Work Holiday Visum naar Australië te vertrekken voor een maand of 5/6 waarbij ik het meeste wil reizen (liefst oostkust denk ik) en een paar maanden wil werken. Het liefst zou ik ter plekke een mooi baantje zoeken in de hospitality industrie (waarschijnlijk kom je dan in een simpel hostel uit, maar toch) en dus wat meer leren over het werkklimaat aldaar.

Op de terugweg zou ik het liefst via Thailand vliegen om daar een paar weken rond te trekken. Van een klasgenoot hoorde ik dat dit goed te doen is omdat Thailand relatief goedkoop is, vooral in vergelijking met Australië.

Is dit alles een logische reis en heb ik een logische balans tussen werk en reizen, ook financieel gezien? Is 2/3 van de 6 maanden werken genoeg om de reis te bekostigen?
pi_156591960
Mijn vriendin en ik gaan in maart voor 3 maanden reizen in Nieuw-Zeeland en Australie. We zijn nu druk bezig met een (grove) planning maken en twijfelen over een paar dingen, hopelijk hebben jullie tips :)

1) Ik ben gewend dat het vaak gunstiger is om een retour ticket te kopen dan om losse tickets te kopen. Na wat speurwerk lijkt het echter niet heel veel uit te maken: een retourtje Sydney + 3 binnenlandse vluchten lijkt met goedkopere airlines tussen de 1200 en 1400 euro te kosten, terwijl direct vliegen naar Auckland + 1 binnenlandse vlucht (bijv. Christchurch --> Sydney) en terug van (bijv.) Darwin naar Amsterdam ook rond de 1400 euro uitkomt. Hebben jullie ervaring met wat gunstiger is? En zijn er in het verleden vaker aanbiedingen voorbij gekomen om in maart / april naar Australie te vliegen?

2) Een voordeel van enkeltjes boeken ipv retour, is dat we zouden kunnen wachten met het boeken van de terugvlucht, zodat we nog wat flexibeler zijn. Als ik nu kijk is het boeken van een ticket over 1 week of 2 weken vanaf nu zelfs zo'n 100 euro goedkoper dan een ticket over 6 maanden boeken. Zou dit een groot risico zijn om te nemen?

3) We overwegen budget technisch om te reizen dmv een auto (+ tent) of en camper. Is het een beetje te doen om daarin te slapen, of ben je dat na een paar weken heel erg zat? En is het dan slimmer om zo'n auto / camper te huren of om die te kopen en na een paar weken weer door te verkopen?

4) Voor de 6 weken die we in Australie hebben, twijfelen we nog over wat we willen doen. We komen vooral voor de natuur en de omgeving (westkust?), maar houden er ook wel van om soms een avondje te stappen / andere backpackers te ontmoeten (oostkust?). Hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt!
pi_156594122
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:02 schreef Jss89 het volgende:
3) We overwegen budget technisch om te reizen dmv een auto (+ tent) of en camper. Is het een beetje te doen om daarin te slapen, of ben je dat na een paar weken heel erg zat? En is het dan slimmer om zo'n auto / camper te huren of om die te kopen en na een paar weken weer door te verkopen?

Alvast bedankt!
auto/camper kopen is beter, ken veel mensen die het nauwelijks wat heeft gekost of zelfs met winst verkocht. maar maart is een beetje het einde van de zomer, veel mensen die in auckland beginnen en in christchurch de auto weer verkopen. dan kan je beter juist andersom gaan, eerst een rondje zuider eiland en dan het noordereiland zodat je de camper in auckland weer kan verkopen.
pi_156970547
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:13 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

auto/camper kopen is beter, ken veel mensen die het nauwelijks wat heeft gekost of zelfs met winst verkocht. maar maart is een beetje het einde van de zomer, veel mensen die in auckland beginnen en in christchurch de auto weer verkopen. dan kan je beter juist andersom gaan, eerst een rondje zuider eiland en dan het noordereiland zodat je de camper in auckland weer kan verkopen.
Dat ligt wel heel erg aan de tijd die je hebt. Gaat dit om NZ of AU? Want dat advies kan nogal verschillen uiteraard. Maar voor een maand? Huren. Zonder twijfel.

Wij hebben een auto gekocht en 9 maanden later weer verkocht voor dezelfde prijs in NZ. Dus het kan wel. Maar het kopen heeft een aantal dagen gekost en het verkopen een week ofzo. En wij waren in precies de goede periode, kopen in laag seizoen en verkopen in hoog. Daarnaast hebben we de hele auto zelf omgebouwd tot campervan en ook wat kampeerspullen gekocht. Ik vond het allemaal ook best wel stressvol... Je vliegdatum staat al vast. Er is ook een kans dat je blijft zitten met die auto (en die zijn er genoeg). Daarbij komt nog is de stress dat de auto ermee stopt, het grootste deel van de backpacker auto's zijn ontzettend slecht tot niet onderhouden.
Pain is temporary, pride is forever
pi_157160343
Ik ben vanaf 10 januari een paar dagen in Sydney en daar graag een festivalletje meepakken! Kan alleen niet ergens een goed overzicht vinden. Iemand tips?

Kan alleen een (niet heel recent) overzicht vinden op wikitravel.
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:13:23 #237
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_158257164
Zijn er hier mensen die een jaar in Australie geweest zijn?
Ik en mijn vriendin hebben ideeen om voor lange tijd naar Australie/Nieuw-Zeeland te gaan.
Daar tijdelijk werken zou leuk zijn om langer te kunnen blijven, alleen ik ben tegen die tijd 32.
Zijn er toch mogelijkheden om dan daar te gaan werken?
pi_158259332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:13 schreef egelhond het volgende:
Zijn er hier mensen die een jaar in Australie geweest zijn?
Ik en mijn vriendin hebben ideeen om voor lange tijd naar Australie/Nieuw-Zeeland te gaan.
Daar tijdelijk werken zou leuk zijn om langer te kunnen blijven, alleen ik ben tegen die tijd 32.
Zijn er toch mogelijkheden om dan daar te gaan werken?
Volgens mij ben je op je 32e net de grens gepasseerd, als ik me niet vergis.. Tenzij je baas je stuurt..

Correct me if I'm wrong :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_158259925
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:27 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Volgens mij ben je op je 32e net de grens gepasseerd, als ik me niet vergis.. Tenzij je baas je stuurt..

Correct me if I'm wrong :)
Volgens mij hangt het af van het moment van aanvragen. Dacht aks je het aanvraagt op je 31e, dat t nog wel kan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:42:15 #240
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_158260618
Volgens mij mag je maximaal 30 jaar oud zijn. Dit zegt de immigratiedienst:
quote:
Requirements

You might be able to get this visa if you:

are at least 18 but not yet 31 years of age
do not have a dependent child accompanying you at any time during your stay in Australia
have a passport from an eligible country.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_158260843
Om het te krijgen dus 30. Volgens mij 31 om het te gebruiken, tis vanaf afgifte een jaar geldig. Heb ik dus nog tot aug 2018 om het aan te vragen :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:38:32 #242
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_158333190
Dat is klote dan ben ik wat te laat hiermee. Mn vriendin en ik willen graag voor lange tijd daarnaartoe. Met werken ertussendoor zouden we het mooi een stuk langer kunnen maken.
Maargoed 2 maanden australie en 1 maand Nieuw Zeeland is natuurlijk ook niet verkeerd.
Dan wel een auto kopen. Wat zou hiervoor de beste tijd zijn dit te doen?
pi_158338334
Aan het begin :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 20 december 2015 @ 00:15:42 #244
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_158370286
Als je twee maanden gaat?
Hou er rekening mee dat het verkopen zo weer een week of meer kost. Beetje zonde van je tijd lijkt me.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_158759658
Ik wil deze zomer een aantal weken naar Australië (langer of op een ander tijdstip in het jaar is geen optie ivm studie). Wat is de beste periode om op zoek te gaan naar tickets? Is dat nu al of juist als de datum van vertrek dichterbij komt?
pi_158761864
Voor dergelijk lange vluchten is het meestal gunstiger ze nu al geboekt te hebben of heel hard aan het zoeken te zijn.
pi_158811704
Nu boeken
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_158896221
Wat is gebruikelijk met eten en wassen voor een budgetreiziger in Australie?
In Azie was het zo goedkoop dat ik nooit zelf hoefde te koken en dat mijn was voor een euro per kilo gedaan werd. Zijn er keukens in hostels aanwezig waar men zelf kookt? Heeft men hun eigen kook spullen bij zich? En hoe zit dat met wasmachines?
pi_158896530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:57 schreef opreis het volgende:
Wat is gebruikelijk met eten en wassen voor een budgetreiziger in Australie?
In Azie was het zo goedkoop dat ik nooit zelf hoefde te koken en dat mijn was voor een euro per kilo gedaan werd. Zijn er keukens in hostels aanwezig waar men zelf kookt? Heeft men hun eigen kook spullen bij zich? En hoe zit dat met wasmachines?
In de meeste hostels zijn wel wasmachines, volgens mij was het meestal 4 dollar per keer.

In (bijna) alle hostels zijn wel keukens te vinden waar je zelf kan koken. In die keukens liggen ook kookspullen waar je gebruik van kan maken. Borden, bestek, pannen etc.
pi_159043211
Is het mogelijk om op een enkeltje en een WHV australie binnen te komen? Of willen ze graag dat je ook een bewijs hebt dat je het land weer verlaat?
pi_159043615
Is mogelijk, zolang je maar voldoende geld hebt en geen negatieve geschiedenis in Australië. Ga ik zelf ook doen in begin maart.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 20:43:35 #252
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159051242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 16:15 schreef opreis het volgende:
Is het mogelijk om op een enkeltje en een WHV australie binnen te komen? Of willen ze graag dat je ook een bewijs hebt dat je het land weer verlaat?
Het is mogelijk, maar het kan zijn dat dan bij aankomst wordt gevraagd om aan te tonen dat je daadwerkelijk voldoende middelen hebt, conform de voorwaarden van het WHV, om de eerste maanden in onderhoud te voorzien en daarnaast voldoende middelen om een vliegticket kunt kopen om Australië te verlaten.

Er moet worden gezegd door de opkomst van budgetmaatschappijen is de aankoop van one way tickets wat meer gebruikelijk dan vroeger en het is niet één van de voorwaarden van een WHV, met een WHV kan je ook het land uit voor een vakantie buiten Australië en dan gewoon weer terugkomen om verder te gaan met het WHV, met als opmerking dat de totale duur niet wordt verlengt met de tijd dat je weg bent.

Mijn persoonlijk is in de eerste jaren nooit gevraagd voor financiële middelen of retourtickets, de laatste tijd in principe ook niet, maar men heeft wel wat vraagtekens bij mijn reisverleden welke zichtbaar is in mijn paspoort, dus ik mag altijd een speciale douane controle ondergaan. (Niet dat men dat zegt of dat het veel voorstelt, maar ik volg nooit de rij waar iedereen naar toe wordt verwezen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159125208
Bedankt, dan ga ik gewoon op een enkeltje. Dan nog een vraag, klopt het dat als ik nu een WHV aanvraag, dat ik dan niet een precieze datum hoef op te geven wanneer ik australie binnen kom? Voor zo ver ik begrepen hebt, heb je een jaar de tijd na aanvraag van je WHV om het land binnen te gaan. En vanaf het moment dat je binnen gaat mag je een jaar lang blijven/werken (aan het werk zitten wel een paar regels). Dus stel ik vraag hem volgende week aan, dan kan ik in mei naar australie gaan, en dan kan ik tot mei 2017 blijven?
pi_159126202
Je hebt een jaar de tijd om in Australië te komen nadat je whv je is toegezegd. Daarna mag je inderdaad nog een jaar in Australië blijven op je whv.

Een aantal regels zijn er inderdaad en de aanvraag staat ook het een en ander in. Je mag o.a. maximaal een halfjaar voor dezelfde werkgever werken en zo is er nog het een en ander qua regels.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:45:03 #255
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_159128792
Voor de Australie kenners.

Als je 2 maanden Australie mocht aandoen om daarna door te reizen naar Nieuw-Zeeland voor een maand.
Hoe zou je dat aanpakken? Wat zou je allemaal in een schema zetten en van waar vliegen naar Nieuw-Zeeland?

Zoiezo een pre: Great Barrier Reef en Ningaloo Reef.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:51:09 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_173201210
Kick. Mogelijk volgend jaar.. Hele vage plannen.
Resistance is futile.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:41:45 #257
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_173213032
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:51 schreef Seven. het volgende:
Kick. Mogelijk volgend jaar.. Hele vage plannen.
Top. Helaas wordt hier op fok weinig op het travel gedeelte gezegd. Ben er 2 maanden geweest. Mooi land. Geweldig om door te reizen. Wij zijn van Cairns naar Brisbane gereden. Vlucht naar Alice Springs en daar naar Uluru enz geweeest ( toppunt van de reis ) en toen gevlogen naar Melbourne en gereden naar Sydney. Doe zeker een paar dagen over de Great Ocean Road want die is geweldig mooi. Als je vragen hebt hoor het wel :)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:22:30 #258
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_173231772
Ben er vorig jaar 5 maanden geweest en heb nog steeds heimwee. 2 maanden van Cairns naar Sydney en nog 3 maanden in Melbourne gezeten en nog gewerkt. De cliches zijn, het zijn immers cliches, waar: de mensen, het leven, het landschap: allemaal mooi. Vond Melbourne ook een erg leuke stad (woonde in Footscray).

Wij zijn overigens vanuit Cairns naar de great barrier reef gegaan, 4 dagen: ik zou het op een andere plek doen. Ik schrok van de afwezigheid van koraal en zichtbare aantasting. Omgeving Cairns is natuurlijk ook 1 van de drukst bezochte plekken om TGBR te zien.

Verder vooral mensen gehoord over het Westen, hier willen wij ook ooit nog heen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_175975906
Koalas zijn toch niet altijd van die lieve beestjes _O-
pi_176160585
Ik heb even een vraag:
Ik heb een ticket geboekt naar Sydney, en we hebben 3,5 week de tijd om te reizen (eind februari- eind maart)
We zitten eraan te denken aan een campertje te huren en van Sydney naar Adelaide te reizen.
Maarrr.. We kunnen ook van Sydney naar Cairns reizen.
Beide kan niet lijkt me qua tijd.

Welke van de twee zouden jullie aanraden en waarom?
Alvast bedankt!
  zondag 31 december 2017 @ 12:26:57 #261
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176186844
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:02 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb even een vraag:
Ik heb een ticket geboekt naar Sydney, en we hebben 3,5 week de tijd om te reizen (eind februari- eind maart)
We zitten eraan te denken aan een campertje te huren en van Sydney naar Adelaide te reizen.
Maarrr.. We kunnen ook van Sydney naar Cairns reizen.
Beide kan niet lijkt me qua tijd.

Welke van de twee zouden jullie aanraden en waarom?
Alvast bedankt!
Beide dat gaat je niet lukken in 3,5 week. Je zult een keuze moeten maken. Beide kanten zijn mooi.
Persoonlijk zou ik Sydney naar Cairns gaan doen. Zeker als je ook wilt gaan duiken dan ben je bij de Great Barrier Reef. Zoniet ga een duiktour doen ook al is het een proefduik. Onderweg heb je oa. Gold Coast, Fraser Island, Whitsundays, Magnetic Island. Cape Tribulations zou je nog kunnen meepikken en ook een stukje outback kan je rijden. Het zijn wel lange afstanden maargoed dat is australie.
Ik ben van Melbourne naar Syndey gereden dus niet in adelaide geweest. Melbourne is een leuke stad voor enkele dagen en de Great Ocean Road is fantastisch mooi. Wilsons Prom is een mooi gebied waar je meerdaagse trekking zou kunnen doen. Vanaf Wilsons Prom naar Sydney is veel strand maar dan vond ik de stranden tussen Sydney en Cairns toch mooier.
Ook kan je naar Kangaroo Island maar daar ben ik niet geweest.

Aanrader om naar te kijken is een camper van Spaceship. Hier hebben wij heel veel plezier van gehad. En deze zijn betaalbaar.
pi_176282182
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Koalas zijn toch niet altijd van die lieve beestjes _O-
:D toch wel apart om te zien.
pi_176284380
Ja, ik heb wel een stuk of wat koala`s gezien dit jaar vorig jaar op vakantie.
Maar die zaten doodstil boven in een boom ;)

In het plaatsje Kennett River aan de Great Ocean Road route zijn veel koala`s te vinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door bluemoon23 op 05-01-2018 21:36:26 ]
pi_176311071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:02 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb even een vraag:
Ik heb een ticket geboekt naar Sydney, en we hebben 3,5 week de tijd om te reizen (eind februari- eind maart)
We zitten eraan te denken aan een campertje te huren en van Sydney naar Adelaide te reizen.
Maarrr.. We kunnen ook van Sydney naar Cairns reizen.
Beide kan niet lijkt me qua tijd.

Welke van de twee zouden jullie aanraden en waarom?
Alvast bedankt!
Richting Adelaide.. Alleen vanwege het regenseizoen in het noorden en ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar rond die tijd vaak heftig kan stormen. Zeker geen aanrader om in die tijd daar dan te zitten.

Ik zou zelf misschien zelfs overwegen om "alleen" Sydney - Melbourne te doen + Tasmanië als dit een optie is voor jullie. Melbourne - Adelaide is niet echt een geweldig stuk om te zien (wel wat mooie dingen) en Tasmanië kan je wel erg veel zien en doen in die tijd van het jaar.
Sowieso is 3,5 week zoooo kort voor zo een groot land :(
  zaterdag 6 januari 2018 @ 01:53:01 #265
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176316757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:16 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Richting Adelaide.. Alleen vanwege het regenseizoen in het noorden en ik kan je uit ervaring vertellen dat het daar rond die tijd vaak heftig kan stormen. Zeker geen aanrader om in die tijd daar dan te zitten.

Ik zou zelf misschien zelfs overwegen om "alleen" Sydney - Melbourne te doen + Tasmanië als dit een optie is voor jullie. Melbourne - Adelaide is niet echt een geweldig stuk om te zien (wel wat mooie dingen) en Tasmanië kan je wel erg veel zien en doen in die tijd van het jaar.
Sowieso is 3,5 week zoooo kort voor zo een groot land :(
Het is dat het zo fucking ver reizen is. Je hebt al een jetlag van een paar dagen. Ik heb in september Cairns - Brisbane (3 weken) gedaan. Toen gevlogen naar Alice Springs. Daar rondje Uluru enzo gedaan in een week tijd. Toen gevlogen naar Melbourne en vandaaruit gereden naar Sydney (3 weken) en toen op 24 oktober gevlogen naar Nieuw Zeeland. Weer was prima op enkele dagen regen. Damn wat zou ik die reis graag overdoen. Dat was een 10 uit 10.
pi_176418856
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:02 schreef MisChrartin het volgende:
Ik heb even een vraag:
Ik heb een ticket geboekt naar Sydney, en we hebben 3,5 week de tijd om te reizen (eind februari- eind maart)
We zitten eraan te denken aan een campertje te huren en van Sydney naar Adelaide te reizen.
Maarrr.. We kunnen ook van Sydney naar Cairns reizen.
Beide kan niet lijkt me qua tijd.

Welke van de twee zouden jullie aanraden en waarom?
Alvast bedankt!
Zoals iemand hier al zei, het regenseizoen maakt de Cairns-route nogal lastig. Dat is jammer, Queensland is mijn favoriete deel van Australie. En dat zeg ik als inwoner van Melbourne.
pi_179305671
Goed, ik heb nog een hoop huiswerk te doen, en zal flink wat topics teruglezen.
Maar wellicht zijn er vriendelijke Fokkers die me op weg kunnen helpen. Ik heb toch nog toe het beste reisadvies hier gevonden (en bij tijd en wijlen ook wel gedeeld).

Ik vlieg op 23 juli heen naar Sydney en op 14 augustus weer terug vanuit Sydney. Ca 3 weken dus.
Start- en eindpunt Sydney omdat vrienden hiernaartoe zijn geëmigreerd.

Ze raden me aan om een kleine week Sydney te doen, omdat dat voldoende is. Dus t/m 30 juli Sydney en dan door. Tot nog toe heb ik als volgende stappen: Byron Bay en dan Cairns in gedachten. Ik weet nog niet precies hoe lang per plek.

Onmisbaar is natuurlijk The Great Barrier Reef. Pijnpunt is dat ik geen goede zwemmer ben (ik kan zwemmen van a naar b maar daar houdt het ook wel mee op). Duiken is een no go. Snorkelen twijfel ik over. Zijn er snorkellessen die je kan volgens alvorens op pad te gaan?

Verder heb ik een broertje dood aan mede-toeristen :+
Dus eigenlijk zoek ik de geheime plekjes waar ik lekker in alle rust alleen (of met wat hostelmaatjes) van kan genieten. Iemand tips? Met name mooie national parks waar weinig mensen naartoe gaan.

Oja, mochten jullie nog goede hosteltips hebben in Cairns of Byron Bay dan hoor ik die graag. In Sydney zal ik bij vrienden blijven slapen.
  maandag 21 mei 2018 @ 18:59:35 #268
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_179306085
Als je niet van medetoeristen houdt is er in ieder geval 1 tip: niet naar byron bay of cairns gaan.

Waar het tegenwoordig nog wel rustiger is durf ik niet te zeggen. Qua rif zou ik dan een verblijf op een vd eilanden tussen het gbr boeken.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_179307345
Het is winter is Australië. Moet ik mijn winterjas meenemen of niet?
pi_179317182
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 19:59 schreef Tomodachi het volgende:
Het is winter is Australië. Moet ik mijn winterjas meenemen of niet?
ligt eraan waar je heen gaat,
bij Melbourne was het een paar dagen met 5 tot 7 graden overdag wel fris.
maar als je naar het noorden gaat is het 20+
pi_179317264
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:35 schreef Starman89 het volgende:

Verder heb ik een broertje dood aan mede-toeristen :+
Dus eigenlijk zoek ik de geheime plekjes waar ik lekker in alle rust alleen (of met wat hostelmaatjes) van kan genieten. Iemand tips? Met name mooie national parks waar weinig mensen naartoe gaan.

Dan moet je eigenlijk op zoek gaan naar plekken als dit
http://www.bushcamp.net

het is net iets landinwaarts waardoor het gelijk een stuk rustiger wordt.
pi_182128395
:W

Ik zit me te orienteren op een vakantie ergens volgend jaar en bedacht me dat 4 weken Australië wel een leuke optie is. Uiteraard niet lang genoeg om het hele land te verkennen, maar een deel zal wel lukken.

Ik zat te denken aan een route tussen Adelaide en Brisbane via Melbourne/Sydney en uiteraard langs de kust. Google maps leert dat het ongeveer 2700km is, wat me prima lijkt in 4 weken. Mijn vraag is; is het een beetje een aantrekkelijke route met genoeg te doen en te zien? Of zijn er andere routes met ongeveer dezelfde afstand die leuker zijn om te doen?

Melbourne --> Cairns bijvoorbeeld? (3400km)

Sta open voor alle tips :) Wil overigens wel langs Gold Coast, want daar heb ik familie wonen :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_182129254
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:36 schreef franklop het volgende:
:W

Ik zit me te orienteren op een vakantie ergens volgend jaar en bedacht me dat 4 weken Australië wel een leuke optie is. Uiteraard niet lang genoeg om het hele land te verkennen, maar een deel zal wel lukken.

Ik zat te denken aan een route tussen Adelaide en Brisbane via Melbourne/Sydney en uiteraard langs de kust. Google maps leert dat het ongeveer 2700km is, wat me prima lijkt in 4 weken. Mijn vraag is; is het een beetje een aantrekkelijke route met genoeg te doen en te zien? Of zijn er andere routes met ongeveer dezelfde afstand die leuker zijn om te doen?

Melbourne --> Cairns bijvoorbeeld? (3400km)

Sta open voor alle tips :) Wil overigens wel langs Gold Coast, want daar heb ik familie wonen :+
Ja is zeker mooi, wij hebben in februari maart van Sydney naar Melbourne naar Adelaide gedaan in een camper. Was echt super mooi :)
Zit nu beetje krap in tijd maar is echt een aanrader! Kom er nog op terug!
pi_182129385
Ik wil rond december/januari weer terug naar Perth. Iemand een idee wat de juiste tijd is voor het boeken van vliegtickets?
AFCA!
pi_182133137
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 19:22 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ja is zeker mooi, wij hebben in februari maart van Sydney naar Melbourne naar Adelaide gedaan in een camper. Was echt super mooi :)
Zit nu beetje krap in tijd maar is echt een aanrader! Kom er nog op terug!
Ok top! Ben benieuwd!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_182169955
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:15 schreef franklop het volgende:

[..]

Ok top! Ben benieuwd!
En hierbij!

In februari en maart zijn we naar Australie geweest voor 3,5 weken. We vlogen op Sydney en we hadden eerst niet zoveel plannen. De meesten gaan van Sydney en reizen dan naar het noorden naar Brisbane, Great Barrier reef etc, Maar toen wij er waren was het daar regentijd en dan bedoel ik ook echt regentijd. Brisbane stond bijvoorbeeld onder water en krokodillen zwommen door de straten, Daar zijn we dus niet geweest.
Dus tip1 : kijk goed naar wat het weer / klimaat doet. Toen wij er waren was het net het laatste van de zomer daar. 1 dag slecht weer gehad met 20 graden. Meestal was het rond de 30 graden en koelde het 's nachts af naar 15. Dat was echt perfect. de laatste dagen in maart was het nog extreem warm in Sydney, het werd toen nog 40 graden. We hebben toen musea bezocht en zijn naar een voorstelling in the Opera House gegaan. Was echt geweldig!

Ik kom zo op onze route, maar het is natuurlijk heel verschillend wat je leuk vindt. Wij wilden mooie stranden, steden, wat surfen en hiken. Ik weet van een kennis dat hij op dezelfde plekken als wij zijn geweest, maar erachteraan nog naar de GBR zijn gevlogen. Het kan wel maar dan moet je meer haasten.
Ons reisschema:
Sydney, paar dagen blijven hangen, leuke stad.
Camper gehuurd en we zijn gaan rijden richting Melbourne.
Onderweg stops gemaakt in Huskisson, je hebt vlakbij Sydney al een 'ocean road' die qua uitzichten mooier is dan the great ocean road. Huskisson is een klein stadje niet heel bijzonder maar mooie baai en niet te ver voor een eerste dag rijden aan de verkeerde kant van de weg.

2e stop Mallacoota: je hebt er vlakbij supermooie, helemaal lege, stranden, het is ook vlakbij Croajingolong national park Je kunt daar mooie hikes maken. Google eens op plaatjes zou ik zeggen.
3e stop: Lakes entrance: leuk gebied/stadje met mooie baai voor watersporten.
4e stop: Wilson Promotory National park. Dat is echt een mooi park met stranden, bergen ideaal voor mooie hikes.
5e stop: Phillip Island. We zijn daar naar de penguin parade geweest. Ondanks dat het groots opgezet is, hadden we met een soort VIP kaart toch een mooi uitzicht. er komen daar een paar duizend penguins aan land. De kleinste soort, echt super mooi om te zien.
Daarna paar dagen Melbourne gedaan. Is echt een leuke stad, ik vond het leuker dan Sydney heel eerlijk gezegd. het is qua sfeer een beetje 'Berlijnachtig' , het is het creatievere broertje van Sydney zeg maar.
Vlakbij Melbourne begint the great ocean road. Het is heel mooi, maar toch zijn de uitzichten iets beperkt omdat er vaak nog bosjes tussen de weg en de oceaan staat. Misschien had ik er teveel van verwacht want het was wel gewoon echt een mooie weg met mooie uitzichten.
Volgende stops waren Lorne en Apollo Bay. daar hebben we gesurft etc Mooie uitgestrekte stranden met mooie golven.
Iets landinwaarts ligt Forrest. Dat is een klein dorpje, daar is niks te doen. Maar als je met Bruce afspreekt tijdens zonsopgang ga je met een klein groepje op pad de afgelegen bossen in. Er is een klein meertje met vogelbekdieren. ik vond het prachtig, in een ondergelopen dal, met kale bomenstammen die uit het water steken, door vlagen mist tijdens zonsopgang hebben we daar gekanood en hebben we vogelbekdieren gezien. Eén jonger exemplaar kwam echt dichtbij en zelfs Bruce maakte foto's omdat ze normaal niet zo dichtbij komen. Het was echt magisch.
Daarna zijn we verder op the great ocean road gegaan. We hebben een helikoptervlucht gemaakt in een prive chopper boven de twelve apostles en the bay of islands etc. Was echt heel gaaf.
Daarna zijn we naar Port fairy gegaan, niet zo bijzonder. We moesten ergens slapen.
Onze volgende stop was The Grampians. Als je van heuvels/bergen houdt en hiken dan kun je hier je hart ophalen. 'S ochtend wordt je wakker terwijl de kangoeroes en walibi's voorbij je camper hoppen. Als je gaat hiken zie en hoor je allerlei vogels. Echt een aanrader.
Wij zijn toen via Narracoorte naar Hahndorf gereden om naar adelaide te gaan. Dit is een vrij saai stuk van de route. Gas erop en doorrijden. Hahndorf klinkt duits en het zo ziet het er ook uit. Is echt een oude Duitse kolonie in Australie geweest.
Wij hadden wat weinig tijd, anders waren we via Mungo National Park gegaan. Dat was ons net te ver, maar je hebt super mooie winderosie rotsen daar. De echte outback hebben we niet gezien. Je moet wat overhouden voor een volgende reis ;)

Na Hahndorf zijn we in Adelaide geweest. Tot 6 jaar geleden was Adelaide een saaie stad, maar dat verandert snel. We waren er op een festival. Aan lange tafels kon je eten en drinken en naar voorstellingen gaan. Het lijkt een beetje op de Parade gemengd met het Milkshake festival. Wij hadden vooral honger en gingen een hapje eten, het bleek dat we naast een vrij bekende amerikaanse comedian aan tafel zaten die we niet herkenden, (maar we konden hem wel googelen achteraf :D ) en een geweldige avond gehad. Later sloot nog een dragqueen aan haha, het was een vrij bijzondere avond :) Die comedian vond onze directheid en dat we hem niet kenden ook wel eens leuk :)

Adelaide is leuker dan ik had gedacht. Wij vlogen daarna terug naar Sydney voor een paar dagen en toen gingen we terug naar NL..
Je kunt aansluitend vanuit Adelaide natuurlijk nog naar Alice Springs gaan of naar GBR, of Whitsunday Island ofzoiets. Het ligt er net aan hoeveel tijd je hebt en hoe snel je wil reizen. wij reden ongeveer 200-300 km op een dag en dan bleven we ergens een dag of langer. Zeker in de parken met mooie hikes is een paar dagen wel relaxt.

Ohja onderweg zijn we nog naar een eiland gegaan bij Lakes entrance met een paar honderd koala's en we zijn naar een paar dierenparken gegaan om inheemse dieren (echidna wombat etc) te zien. En de kangoeroes zijn er tam en die kun je knuffelen :D

Ik vond het echt een aanrader, maar kijk goed wat het weer doet. Melbourne kan best wel koud zijn met veel regen. Wij waren er dus in de zomer en dat was perfect.

Het was echt een geweldige vakantie, ik denk de mooiste tot nu toe. Reizen met een campertje geeft zoveel vrijheid en dat was echt geweldig. Nu ik er over schrijf merk ik weer hoe bijzonder de vakantie was.
De pinguins, de tocht naar de vogelbekdieren, helikoptervlucht, de geweldige hikes, voorstelling in de Opera House. Het was echt geweldig om dat allemaal meegemaakt te hebben in één vakantie!

Wij willen graag nog eens naar West Australie gaan en dan naar het noorden, Darwin, rijden. Een heel stuk kun je dan over het strand rijden :) Dat wordt het volgende avontuur.

En nog een voordeel: de mensen zijn echt super aardig. Zo aardig dat je bijna denkt dat je opgelicht gaat worden maar zo aardig zijn ze gewoon echt. Voorbeeld: we wilden met de tram naar het strand in Adelaide en ik wilde kaartjes kopen bij de automaat op het perron. Maar die pakte mijn credit card niet. Toen bood een wildvreemde man achter me in de rij om kaartjes voor ons te kopen. Ik vond het echt heel opmerkelijk hoe vriendelijk ze zijn.

Kortom ik kan Australie echt aanraden. Wij hebben nog maar een klein hoekje van Australië gezien maar het was echt geweldig. We gaan zeker nog een keer terug!

[ Bericht 1% gewijzigd door MisChrartin op 27-09-2018 19:58:37 ]
pi_182184919
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:50 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
heel verhaal
Bedankt :) Super om te lezen en geode info ook :) Ga er zeker mee aan de gang!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 29 september 2018 @ 12:58:33 #278
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_182203433
Ben alweer sinds een maandje terug in Australie met mijn 2e Working Holiday Visa.

Tip; Vraag je WHV minimaal 2 a 3 maanden voor vertrek aan!!! Ik heb zelf 45 dagen moeten wachten, en er is geen helpdesk of tel nr die je de status van je visa kunnen doorgeven. Wellicht dom van mezelf maar had mijn ticket in februarie al geboekt voor in augustus. Gelukkig kwam mijn visa 5 dagen voor vertrek binnen (anders ben je gewoon je geld kwijt). Mocht iemand vragen hebben over WHV dan hoor ik dat graag.

Momenteel verblijf ik in Wollongong (vriendin studeert hier), op 2 uur afstand van Sydney. Heel relaxte studentenstad waar 2 bepaalde busdiensten gratis zijn, ben zelf geen fan van grote steden dus prima vertoeven hier.

De prachtige sterrenhemel in Australie blijft ongeevenaard O+

Mijn hudige werk is ook een functie die ik in Nederland nog nooit ben tegen gekomen :D

Vorige week moest ik bij een bushalte staan (met 2 man) om mensen te vertellen dat er een tijdelijke bushalte op 100 meter afstand was geplaatst. Hier stonden dan 2 collegas om deze mensen op de vangen :') een dat voor 25$ per uur en 30$ reiskosten.

Een soortgelijke functie vervul ik volgende week, maar dan in een shopping centre waar 50% van de garage is afgesloten. Hier zijn we met 6 man sterk (op elke verdieping voor de ingang 1) om te vertellen dat men met werkzaamheden bezig is :') koffie vouchers uitdelen en dat ist. Zinloos werk maar je maakt mooie uren (zoveel als je wilt) en je kan ondertussen voor wat uitdagender werk op zoek gaan. Perfect dus om je bankrekening flink te spekken :9

[ Bericht 7% gewijzigd door Maikuuul op 29-09-2018 13:07:46 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 30 september 2018 @ 00:18:49 #279
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182216909
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:50 schreef MisChrartin het volgende:
Brisbane stond bijvoorbeeld onder water en krokodillen zwommen door de straten. Daar zijn we dus niet geweest.
Dat is wel duidelijk, er klopt namelijk niks van.
  zondag 30 september 2018 @ 00:44:32 #280
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_182217534
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:50 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

En hierbij!

In februari en maart zijn we naar Australie geweest voor 3,5 weken. We vlogen op Sydney en we hadden eerst niet zoveel plannen. De meesten gaan van Sydney en reizen dan naar het noorden naar Brisbane, Great Barrier reef etc, Maar toen wij er waren was het daar regentijd en dan bedoel ik ook echt regentijd. Brisbane stond bijvoorbeeld onder water en krokodillen zwommen door de straten, Daar zijn we dus niet geweest.

Wat is deze _O- Ik heb vanaf September 2014 t/m Mei 2018 in Brisbane gewoond, en ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat Brisbane niet onder water heeft gestaan (de stad en omliggende buurten, het regent indedaad wel eens voor een lange tijd wat leidt tot een overstroming hier en daar) laat staan dat er krokodillen door de straten hebben gezwommen _O- _O- _O-
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_182218098
Misschien dat ze het opgeblazen hebben maar toen ik het nieuws zag in Sydney lieten ze onder gelopen straten zien in Brisbane.

https://www.couriermail.c(...)780b7cb136d6e69ebbb1

https://www.telegraaf.nl/(...)en-zwerven-door-stad
  zondag 30 september 2018 @ 01:11:53 #282
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_182218231
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 01:05 schreef MisChrartin het volgende:
Misschien dat ze het opgeblazen hebben maar toen ik het nieuws zag in Sydney lieten ze onder gelopen straten zien in Brisbane.

https://www.couriermail.c(...)780b7cb136d6e69ebbb1

https://www.telegraaf.nl/(...)en-zwerven-door-stad
Ingham (waar de krokodillen gespot waren) ligt op bijna 1500km van Brisbane.. Ja, die flash floods gebeuren wel eens, maar echt heel zelden in de buurt van het centrum. Ik heb wel eens m’n auto moeten verplaatsen omdat ik beneden aan een heuvel stond geparkeerd bijv. Maar over het algemeen is het water de volgende dag weer weg, en is het weer bloedheet :P

Zonde dat je niet naar Brisbane bent geweest door deze sensatie headlines! Toffe stad, veel microbrewerys en leuke eettentjes. Maar die heb je vast op andere plekken ook wel ontdekt!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_182222242
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 01:11 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ingham (waar de krokodillen gespot waren) ligt op bijna 1500km van Brisbane.. Ja, die flash floods gebeuren wel eens, maar echt heel zelden in de buurt van het centrum. Ik heb wel eens m’n auto moeten verplaatsen omdat ik beneden aan een heuvel stond geparkeerd bijv. Maar over het algemeen is het water de volgende dag weer weg, en is het weer bloedheet :P

Zonde dat je niet naar Brisbane bent geweest door deze sensatie headlines! Toffe stad, veel microbrewerys en leuke eettentjes. Maar die heb je vast op andere plekken ook wel ontdekt!
Nouja al was er geen overstroming geweest dan waren we alsnog richting Melbourne gegaan. Onze plannen hadden we gemaakt voordat die overstromingen er waren.Ook regentijd zonder overstromingen zijn niet zo fijn in een camper dus we wilden sowieso naar het zuiden. Mooi weer is wel zo ongeveer een must en dat hadden we toen de hele tijd. Vaak was het zelfs best warm 30-35 graden.
pi_182611784
Aloha! Mag ik ook wat standaard vragen droppen? :P

Om alvast een richtprijs, gebied en vakantie-duur te bepalen zijn we ons nu aan het oriënteren voor een trip naar Australië, maar hebben nog wat open eindjes:

- Onze (lange) lijst aan 'things to do' maakt duidelijk dat de meeste activiteiten zich aan de oostkust afspelen. Echter hebben we ook wat uitschieters richting Adelaide / Kangaroo Island, Mount Uluru / Alice Springs en Kakadu National Park, waardoor we moeten strepen (te veel wensen :'( ). Het gros van de wishlist bevindt zich rondom de steden Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns, waardoor dat een goed compromis lijkt en (op de kaart) haalbaar voelt. Strepen we de juiste dingen weg?

- We willen graag een camper huren en het land met de auto verkennen, we hebben nu als richtlijn om 4 weken in Australië te verblijven. Grof gezegd is dit 4000 km, exclusief wat uitstapjes vanaf de route. 1000 km per week, klinkt haalbaar als je enkele reisdagen in acht neemt? Ervaringen gewenst :)

- Welke reisperiode zouden jullie aanbevelen? We willen ergens tussen januari / mei gaan en willen uiteraard geen zinderende hitte, maar lekker weer hebben rondom de eerder genoemde steden. Is maart dan een goede middenweg?

- Zijn er ook Fok!kers met kinderen die kant op gegaan? Onze zoon zal tegen die tijd 3,5 jr zijn dus willen we ook wat uitjes plannen die voor hem leuk zijn (australia zoo, sea world, dreamworld / whitewater world, sydney luna park etc). Hoe zijn jullie ervaringen met kinderen op zo'n verre en lange vakantie in Australië?
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:14:06 #285
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182754584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:29 schreef Thrilled het volgende:
Het gros van de wishlist bevindt zich rondom de steden Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns, waardoor dat een goed compromis lijkt en (op de kaart) haalbaar voelt. Strepen we de juiste dingen weg?
Wij weten niet wat jullie leuk vinden. Cairns - Melbourne is wel erg ver voor 4 weken. Genoeg te zien onderweg maar zeker in Melbourne en Sydney wil je toch wel een paar dagen rondkijken. Cairns en Brisbane kun je met gerust hart overslaan. Je zou eventueel kunnen overwegen nog een stukje naar Port Douglas te rijden om wat van het GBR mee te pakken.
quote:
- We willen graag een camper huren en het land met de auto verkennen, we hebben nu als richtlijn om 4 weken in Australië te verblijven. Grof gezegd is dit 4000 km, exclusief wat uitstapjes vanaf de route. 1000 km per week, klinkt haalbaar als je enkele reisdagen in acht neemt? Ervaringen gewenst :)
Afgezien van de wegen in de directe omgeving van de grote steden is de rest nou niet echt vergelijkbaar met Nederland. Geen kaarsrechte wegen met meerdere banen, de gemiddelde snelheid ligt een stuk lager.
quote:
- Welke reisperiode zouden jullie aanbevelen? We willen ergens tussen januari / mei gaan en willen uiteraard geen zinderende hitte, maar lekker weer hebben rondom de eerder genoemde steden. Is maart dan een goede middenweg?
Hangt van de locatie af. In Melbourne is de kans op stinkers al wat minder, in Cairns is het nog gewoon heet en vochtig, het is nog steeds zomer. Ik zou in ieder geval van het zuiden naar het noorden rijden, en wellicht gewoon in het begin van de herfst beginnen zodat je de extremen niet meepakt.
quote:
- Zijn er ook Fok!kers met kinderen die kant op gegaan? Onze zoon zal tegen die tijd 3,5 jr zijn dus willen we ook wat uitjes plannen die voor hem leuk zijn (australia zoo, sea world, dreamworld / whitewater world, sydney luna park etc). Hoe zijn jullie ervaringen met kinderen op zo'n verre en lange vakantie in Australië?
Ieder kind is anders. Die parken bij de Gold Coast zijn leuk, maar voor een 3.5 jarige veel te groot en de meeste attracties mogen ze toch niet in. Seaworld is goed te doen, de rest zou ik links laten liggen en vervangen met strand.
  donderdag 1 november 2018 @ 23:52:33 #286
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_182889451
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:29 schreef Thrilled het volgende:
Aloha! Mag ik ook wat standaard vragen droppen? :P

Om alvast een richtprijs, gebied en vakantie-duur te bepalen zijn we ons nu aan het oriënteren voor een trip naar Australië, maar hebben nog wat open eindjes:

- Onze (lange) lijst aan 'things to do' maakt duidelijk dat de meeste activiteiten zich aan de oostkust afspelen. Echter hebben we ook wat uitschieters richting Adelaide / Kangaroo Island, Mount Uluru / Alice Springs en Kakadu National Park, waardoor we moeten strepen (te veel wensen :'( ). Het gros van de wishlist bevindt zich rondom de steden Melbourne, Sydney, Brisbane, Cairns, waardoor dat een goed compromis lijkt en (op de kaart) haalbaar voelt. Strepen we de juiste dingen weg?

- We willen graag een camper huren en het land met de auto verkennen, we hebben nu als richtlijn om 4 weken in Australië te verblijven. Grof gezegd is dit 4000 km, exclusief wat uitstapjes vanaf de route. 1000 km per week, klinkt haalbaar als je enkele reisdagen in acht neemt? Ervaringen gewenst :)

- Welke reisperiode zouden jullie aanbevelen? We willen ergens tussen januari / mei gaan en willen uiteraard geen zinderende hitte, maar lekker weer hebben rondom de eerder genoemde steden. Is maart dan een goede middenweg?

- Zijn er ook Fok!kers met kinderen die kant op gegaan? Onze zoon zal tegen die tijd 3,5 jr zijn dus willen we ook wat uitjes plannen die voor hem leuk zijn (australia zoo, sea world, dreamworld / whitewater world, sydney luna park etc). Hoe zijn jullie ervaringen met kinderen op zo'n verre en lange vakantie in Australië?
Met een kind van 3,5 door australie reizen is killing voor het kind. Eerst de urenlange vlucht, de jetlag en dan ook nog eens al die kilometers rijden ik zou dat een kind niet aandoen. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Mocht je toch met een kind naar Australie gaan sla dan de oostkust zeker over want dat zijn echt lange afstanden waar relatief weinig te zien is vergeleken met Melbourne/Sydney.

4 weken Australie dan zal je keuzes moeten maken en wil je wat zien dan zul je binnenlandse vluchten moeten nemen wat de reis duur maakt. Van Cairns naar Brisbane is al onbegonnen lang rijden. Op google maps lijkt alles zo makkelijk maar dat is het niet. Het zijn lange afstanden zeker de oostkust.

Even op een rijtje. Wij zijn van Cairns naar Brisbane gereden over 3 weken. Van daaruit zijn we naar Alice Springs gevlogen voor Uluru enz. Daar zijn we 6 dagen geweest. Van Alice Springs naar Melbourne gevlogen en van daaruit via Great Ocean Road, Grampians via de kust weer naar Sydney gereden in weer 3 weken. Dus dit alles hebben we 7 weken over gedaan en we hebben echt veel in de auto gezeten.

Als ik voor jullie zou moeten kiezen: Vlieg naar Sydney. Ga daar lekker een dag of 10 genieten en je jetlag uitslapen. Je kan je altijd vermaken in Sydney, strand, blue Mountains bezoeken en parken voor je kind. Wil je naar de Outback: Vlieg naar Alice Springs om een tour te doen naar Uluru etc ( wij hadden een 4WD tour via wayoutback gedaan wat echt tot de puntjes verzorgd was. Er waren ook gezinnen met kinderen, maar die waren wel ouder dan 6 jaar. Denk wel, de eerste dag was alweer 700 km in de bus zitten richting uluru vanuit alice springs ) Ook een nadeel: erg duur alleen die vluchten al.
Van Alice Springs vlieg dan naar Melbourne of Adelaide. Huur daar een camper/auto en rijd dan naar Melbourne/Adelaide. Je kan dan oa Kangaroo Island en Great Ocean Road meepikken.
pi_182891988
Hey leuk een topic over Australië, wij gaan hier van half januari tot half februari heen voor grofweg drieënhalve week. Heb er gigantisch veel zin in :)

We gaan vliegen van en naar Melbourne, en zijn van plan daar een auto te huren en dan te gaan camperen met een tent die we ook mee gaan nemen :) Iemand hier dit wel eens gedaan in Australië? Ik lees her en der vooral over kamperen met camper...

Kan iemand vertellen over de drukte op campings in de periode half januari/half februari? Is reserveren noodzakelijk, of kan je gerust op de bonnefooi gaan in geval van slechts een koepeltentje?

Ik heb overigens nog geen idee wat voor route we gaan rondrijden, het wordt sowieso een soort van rondje vanuit Melbourne dus; en Sydney staat iig op de planning, binnenkort ook de topics maar eens doorlezen voor inspiratie :D
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 2 november 2018 @ 08:59:50 #288
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182892495
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:52 schreef egelhond het volgende:

[..]

Met een kind van 3,5 door australie reizen is killing voor het kind. Eerst de urenlange vlucht, de jetlag en dan ook nog eens al die kilometers rijden ik zou dat een kind niet aandoen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ieder kind is anders. Die van ons had geen moment last van de jetlag en vermaakte zich prima gedurende de vlucht. Geen moment gezeur.
  vrijdag 2 november 2018 @ 09:04:43 #289
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182892532
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:53 schreef polariteit het volgende:
We gaan vliegen van en naar Melbourne, en zijn van plan daar een auto te huren en dan te gaan camperen met een tent die we ook mee gaan nemen :) Iemand hier dit wel eens gedaan in Australië? Ik lees her en der vooral over kamperen met camper...

Kan iemand vertellen over de drukte op campings in de periode half januari/half februari? Is reserveren noodzakelijk, of kan je gerust op de bonnefooi gaan in geval van slechts een koepeltentje?

Ik heb overigens nog geen idee wat voor route we gaan rondrijden, het wordt sowieso een soort van rondje vanuit Melbourne dus; en Sydney staat iig op de planning, binnenkort ook de topics maar eens doorlezen voor inspiratie :D
Je gaat in het hoogseizoen en moet ook je auto kwijt op de camping. Ik gok dat je af en toe voor een volle camping komt te staan. Die auto huren zou ik ook niet te lang mee wachten. Van Melbourne naar Sydney of vice versa is prima te doen. Maar om nu een rondje te rijden, zonde van de tijd.
pi_182914608
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 09:04 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Je gaat in het hoogseizoen en moet ook je auto kwijt op de camping. Ik gok dat je af en toe voor een volle camping komt te staan. Die auto huren zou ik ook niet te lang mee wachten. Van Melbourne naar Sydney of vice versa is prima te doen. Maar om nu een rondje te rijden, zonde van de tijd.
Tnx! :)

Wat bedoel je met 'zonde van de tijd' van een rondje? T is eenmaal niet anders, we hebben namelijk al de tickets geboekt van en naar Melbourne. Of begrijp ik je verkeerd :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182914688
Ik zou auto / camper huren in Melbourne en dan de auto afzetten in Sydney/ brisbane o.i.d.
Neem je binnenlandse vlucht terug naar Melbourne. Scheelt je een paar dagen in de auto zitten om terug te rijden naar Melbourne.

Ik was er in Februari Maart en soms waren campings vol. Met name in weekends in de grotere parken zoals Wilsons Promontory en Grampians. Maar ook daar hebben we nog wel een plekje gevonden zonder te reserveren. Met reserveren kun je vaak betere plekken krijgen.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:27:17 #292
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182915136
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:42 schreef polariteit het volgende:

[..]

Tnx! :)

Wat bedoel je met 'zonde van de tijd' van een rondje? T is eenmaal niet anders, we hebben namelijk al de tickets geboekt van en naar Melbourne. Of begrijp ik je verkeerd :)
Wat MisChrartin zegt. Auto naar Sydney en vliegtuig terug. Of omgekeerd. Geeft je wat meer tijd in beide steden.
  zaterdag 3 november 2018 @ 09:40:02 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_182915282
Ik zag op secretflying.com een mooie aanbieding voor UK naar Australië, met tussenstop in Amsterdam.

https://www.secretflying.(...)-only-473-roundtrip/
Resistance is futile.
pi_182916190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 08:51 schreef MisChrartin het volgende:
Ik zou auto / camper huren in Melbourne en dan de auto afzetten in Sydney/ brisbane o.i.d.
Neem je binnenlandse vlucht terug naar Melbourne. Scheelt je een paar dagen in de auto zitten om terug te rijden naar Melbourne.

Ik was er in Februari Maart en soms waren campings vol. Met name in weekends in de grotere parken zoals Wilsons Promontory en Grampians. Maar ook daar hebben we nog wel een plekje gevonden zonder te reserveren. Met reserveren kun je vaak betere plekken krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 09:27 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Wat MisChrartin zegt. Auto naar Sydney en vliegtuig terug. Of omgekeerd. Geeft je wat meer tijd in beide steden.
Tnx voor de suggesties, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er tussen beide steden maar één mooie noemenswaardige route is; zelf zat ik te denken langs de kust omhoog te gaan, en via het binnenland terug naar Melbourne. Maar goed ik ben er nog nooit geweest dus wellicht overschat ik het een beetje :D

ik vind autorijden trouwens een stuk leuker dan vliegen, dus terugvliegen gaat zeker niet gebeuren :P roadtrip = vakantie :P
Voor wat foto's, kijk hier
pi_182917568
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:37 schreef polariteit het volgende:

[..]


[..]

Tnx voor de suggesties, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er tussen beide steden maar één mooie noemenswaardige route is; zelf zat ik te denken langs de kust omhoog te gaan, en via het binnenland terug naar Melbourne. Maar goed ik ben er nog nooit geweest dus wellicht overschat ik het een beetje :D

ik vind autorijden trouwens een stuk leuker dan vliegen, dus terugvliegen gaat zeker niet gebeuren :P roadtrip = vakantie :P
Ok je hebt je keus dus al gemaakt. Binnenland route tussen Sydney en Melbourne is niet heel bijzonder, maar zijn wel wat bergen (oa Blue mountains, maar verwacht geen Alpen ofzo). Maar als je snel wilt kun je een snelweg nemen maar dat zijn nou niet de inspirerende wegen.
Ik zou wel het vliegtuig pakken, scheelt je zo 3 dagen die je anders in mooiere gebieden kunt besteden.
  dinsdag 6 november 2018 @ 12:59:41 #296
476281 Butjekef
Put met keren
pi_182976378
Of je kunt even in het altijd bruisende Canberra langswippen.
pi_183298151
Ik kwam er achter dat ze in de buurt van Melbourne en Sydney blijkbaar ook een aantal tolwegen hebben, en dat je deze blijkbaar niet 'ter plekke' met cash of CC kan afrekenen. Weten jullie of het makkelijk te doen is om deze tolwegen 'te vermijden'? Ik vind het een beetje bullshit om de verhuurmaatschappij met 20 AUD per dag te spekken om zorgeloos over de tolwegen te rijden, terwijl dit alleen maar bij die 2 steden is...

En is het een beetje makkelijk om een sim-kaartje voor de telefoon te kopen met databundel? Kan je dit bijv. gewoon op het vliegveld al doen, of is het goedkoper dit elders te doen?

En hoe hard ga je 'cash' nodig hebben? Ik probeer altijd zoveel mogelijk met CC te betalen en mijn cash-hoeveelheid minimaal te houden... Ik weet dat je in de VS zo goed als zonder CC kan, geldt dit voor Australië ook of zijn ze daar meer cash-minded?
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 22 november 2018 @ 08:13:24 #298
476281 Butjekef
Put met keren
pi_183298203
tolwegen kun je prima zonder. Laat je ter plekke bij het ophalen van de auto ook geen eTag aansmeren. Tolwegen staan super duidelijk aangegeven.

Sim kaarten koop je gewoon bij een van de vele telefoonwinkels. De grote providers zijn vast ook op het vliegveld al te vinden.
pi_183298356
Tnx :) Die eTag is idd wat ik bedoel met die 20AUD per dag die het verhuurbedrijf rekent. Ik vind een keertje tol betalen niet zo erg, maar dit is overdreven :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_183660461
Vertrek eind januari voor een paar maanden naar Australië, heb me visum al.

Iemand ervaring met kleine jobs daar te vinden? Alle tips zijn welkom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')