abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 9 september 2013 @ 12:02:03 #226
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130981788
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze moeten wel vanwege de te hoge WOZ waarde en de successierecht die daar over betaald moet worden? :')
Een hoge(re) WOZ-waarde zou een verkoper toch niet moeten weerhouden om een woning voor een lagere en meer realistische prijs in de markt te zetten? Hoe eerder ze ervan af zijn, hoe beter... op deze manier lopen de kosten alleen maar hoger op want ze zullen toch ook het onderhoud moeten verzorgen, de belastingen moeten betalen, enzovoorts. Oftewel: "take your losses!"
Affijn, is natuurlijk allemaal maar speculatie. ;)
quote:
Maar ik denk dat je gelijk hebt, misschien zien we het over een tijdje wel als bouwkavel op funda verschijnen
Vraag me af of je op die plek een bouwkavel verkocht krijgt, lijkt me ook vrij kansloos... :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_130982109
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Een hoge(re) WOZ-waarde zou een verkoper toch niet moeten weerhouden om een woning voor een lagere en meer realistische prijs in de markt te zetten? Hoe eerder ze ervan af zijn, hoe beter... op deze manier lopen de kosten alleen maar hoger op want ze zullen toch ook het onderhoud moeten verzorgen, de belastingen moeten betalen, enzovoorts. Oftewel: "take your losses!"
Affijn, is natuurlijk allemaal maar speculatie. ;)

Als de WOZ op 2,5 ton staat, dan wil je dat er graag voor krijgen, je betaalt erfrecht over die 2,5 ton ongeacht wat je er bij de verkoop voor krijgt. Dus wat je nu wel vaker ziet met huizen die te koop, een onrealistische vraagprijs (ook gebaseerd op emotie).
En als er geen hypotheek meer op rust, vallen die kosten best mee.
  maandag 9 september 2013 @ 12:18:20 #228
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130982176
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 12:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als de WOZ op 2,5 ton staat, dan wil je dat er graag voor krijgen, je betaalt erfrecht over die 2,5 ton ongeacht wat je er bij de verkoop voor krijgt. Dus wat je nu wel vaker ziet met huizen die te koop, een onrealistische vraagprijs (ook gebaseerd op emotie).
Snap ik ja, maar toch... als het pand uiteindelijk een winkeldochter wordt dan wordt het helemaal een dure grap.
quote:
En als er geen hypotheek meer op rust, vallen die kosten best mee.
Aan de foto's te beoordelen is het een huis waar al heel lange tijd dezelfde bewoners in hebben gewoond, dus je zou denken dat de eventuele hypotheek al voor een groot deel is afgelost.
Dus, des te meer: niet te hoog inzetten, maar neem nu je eventuele verlies (of wellicht: wat minder winst ;) ).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 9 september 2013 @ 22:41:17 #229
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131006510
In de geest van dit topic - K&W / hoe ons huis verkoopbaar te maken - hierbij wat interessant materiaal ter inspiratie.
Twee zeer vergelijkbare huuskes van om en nabij 55-58 vierkante meter, maar... zie de verschillen, in prijs en presentatie!
Niet vergeten, het gaat om Utrecht, waar je dus echt geen drol meer scoort onder de 200K, zelfs niet in deze kopersmarkt:

Tenzij uiteraard gewoon een leuk 80-100 vierkante meter appartementje in een zogenaamd 'mindere' buurt, waarvan akte.


Hutje 1 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 179 :





Vraagprijs: 159.500,= euro

*****

Een paar deurtjes verderop, meet -

Hutje 2 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 163





Vraagprijs: 179.000,= euro

Nou eens gokken welke als eerste wordt verkocht. 20K verschil voor deze mini-mini-mouse huuskes??? Waarbij de beter uitziende ook nog eens de goedkopere is? Aan die paar vierkante meter verschil aan metrages kan het toch echt niet liggen... 8)7

En nee ik laat mijn opmerkingen over het surplus aan Action/Xenos-Boeddha-beelden in Hutje 1 deze keer maar eens achterwege. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door HetKlusKonijn op 09-09-2013 23:04:31 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131006801
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
In de geest van dit topic - K&W / hoe ons huis verkoopbaar te maken - hierbij wat interessant materiaal ter inspiratie.
Twee zeer vergelijkbare huuskes van om en nabij 55-58 vierkante meter, maar... zie de verschillen, in prijs en presentatie!

Hutje 1 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 179 :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 159.500,= euro

*****

Hutje 2 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 163

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 179.000,= euro

Nou eens gokken welke als eerste wordt verkocht. 20K verschil voor deze mini-mini-mouse huuskes??? Waarbij de beter uitziende ook nog eens de goedkopere is? Aan die paar vierkante meter verschil aan metrages kan het toch echt niet liggen... 8)7

En nee ik laat mijn opmerkingen over het surplus aan Action/Xenos-Boeddha-beelden deze keer maar eens achterwege. ;)
180k voor zo'n krot :')
  maandag 9 september 2013 @ 22:48:25 #231
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131006899
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:47 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

180k voor zo'n krot :')
Vooral in vergelijking met dat andere hokkie. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131007020
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Vooral in vergelijking met dat andere hokkie. ;)
Ook dat, beide zijn trouwens veel te duur voor wat je krijgt. Ja ik weet het, Utrecht dit, Utrecht dat, maar kom op, in Hengelo heb je dit voor 175k: http://www.funda.nl/koop/(...)aat-29/fotos/#foto-4
  maandag 9 september 2013 @ 22:52:42 #233
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131007143
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:50 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ook dat, beide zijn trouwens veel te duur voor wat je krijgt. Ja ik weet het, Utrecht dit, Utrecht dat, maar kom op, in Hengelo heb je dit voor 175k: http://www.funda.nl/koop/(...)aat-29/fotos/#foto-4
Vertel mij wat. Utrechter in hart-en-nieren, woon hier al 30 jaar... ;) :D

Voor de goede orde, Hutje 2 ziet er op z'n minst goed onderhouden uit, aan de buitenkant wel te verstaan. De binnenkant zijn de bewoners een tikkie vergeten, de afgelopen 30 jaar. :{

Die vraagprijs van bijna 180K is natuurlijk volslagen ridicuul. Als die verkopers daar pak 'm beet zo'n 130-140K voor weten te scoren dan mogen ze in hun handjes knijpen. :X

[ Bericht 8% gewijzigd door HetKlusKonijn op 09-09-2013 23:18:52 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131011114
Wat is die andere deur bij nummer 179 A?
Daar is een hele hap uit de benedenverdieping ... Loopt dat naar achteren toe ofzo?
Die ruimte mis je dan weer wel bij dat huisje. Daarom zal de trap in de woonkamer zitten ipv in het halletje.

Wat dat betreft is de indeling van 163 beter, en het lijkt allemaal net iets minder klein, maar dat kan optisch bedrog zijn, de woonoppervlakte zou nagenoeg gelijk zijn volgens de kenmerken. Neemt niet weg dat ik 20.000 extra voor een oude binnenkant wel wat veel vind. ;)
pi_131013182
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
In de geest van dit topic - K&W / hoe ons huis verkoopbaar te maken - hierbij wat interessant materiaal ter inspiratie.
Twee zeer vergelijkbare huuskes van om en nabij 55-58 vierkante meter, maar... zie de verschillen, in prijs en presentatie!
Niet vergeten, het gaat om Utrecht, waar je dus echt geen drol meer scoort onder de 200K, zelfs niet in deze kopersmarkt:

Tenzij uiteraard gewoon een leuk 80-100 vierkante meter appartementje in een zogenaamd 'mindere' buurt, waarvan akte.

Hutje 1 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 179 :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 159.500,= euro

*****

Een paar deurtjes verderop, meet -

Hutje 2 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 163

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 179.000,= euro

Nou eens gokken welke als eerste wordt verkocht. 20K verschil voor deze mini-mini-mouse huuskes??? Waarbij de beter uitziende ook nog eens de goedkopere is? Aan die paar vierkante meter verschil aan metrages kan het toch echt niet liggen... 8)7

En nee ik laat mijn opmerkingen over het surplus aan Action/Xenos-Boeddha-beelden in Hutje 1 deze keer maar eens achterwege. ;)
En ik wed dat die mensen op de onderste foto dat huis al een eeuwigheid bewonen en er in guldens dat bedrag nog niet eens voor hebben betaald. Of ze zijn overleden en de kinderen proberen de jackpot binnen te halen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 10 september 2013 @ 06:59:56 #236
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131013235
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
In de geest van dit topic - K&W / hoe ons huis verkoopbaar te maken - hierbij wat interessant materiaal ter inspiratie.
Twee zeer vergelijkbare huuskes van om en nabij 55-58 vierkante meter, maar... zie de verschillen, in prijs en presentatie!
Niet vergeten, het gaat om Utrecht, waar je dus echt geen drol meer scoort onder de 200K, zelfs niet in deze kopersmarkt:

Tenzij uiteraard gewoon een leuk 80-100 vierkante meter appartementje in een zogenaamd 'mindere' buurt, waarvan akte.


Hutje 1 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 179 :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 159.500,= euro

*****

Een paar deurtjes verderop, meet -

Hutje 2 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 163

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 179.000,= euro

Nou eens gokken welke als eerste wordt verkocht. 20K verschil voor deze mini-mini-mouse huuskes??? Waarbij de beter uitziende ook nog eens de goedkopere is? Aan die paar vierkante meter verschil aan metrages kan het toch echt niet liggen... 8)7

En nee ik laat mijn opmerkingen over het surplus aan Action/Xenos-Boeddha-beelden in Hutje 1 deze keer maar eens achterwege. ;)
Het bovenste huis heeft helemaal geen buiten. Dat maakt wel uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131014679
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:50 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ook dat, beide zijn trouwens veel te duur voor wat je krijgt. Ja ik weet het, Utrecht dit, Utrecht dat, maar kom op, in Hengelo heb je dit voor 175k: http://www.funda.nl/koop/(...)aat-29/fotos/#foto-4
Ja, dan heb je een sfeerloze jaren '70-doorzonhut in fucking Hengelo :P Ik snap je punt, maar dat is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met wonen in het centrum van Utrecht.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_131014784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:07 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ja, dan heb je een sfeerloze jaren '70-doorzonhut in fucking Hengelo :P Ik snap je punt, maar dat is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met wonen in het centrum van Utrecht.
Dat maak jij er van. Ik zou voor geen goud in het centrum van Utrecht willen wonen.
pi_131015571
Ach in het noorden zijn de prijzen nog lager. Ik schrik telkens weer van de idiote prijzen in de randstad. Ben ik Blij dat het noorden mij uitstekend bevalt.
pi_131016391
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
In de geest van dit topic - K&W / hoe ons huis verkoopbaar te maken - hierbij wat interessant materiaal ter inspiratie.
Twee zeer vergelijkbare huuskes van om en nabij 55-58 vierkante meter, maar... zie de verschillen, in prijs en presentatie!
Niet vergeten, het gaat om Utrecht, waar je dus echt geen drol meer scoort onder de 200K, zelfs niet in deze kopersmarkt:

Tenzij uiteraard gewoon een leuk 80-100 vierkante meter appartementje in een zogenaamd 'mindere' buurt, waarvan akte.


Hutje 1 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 179 :

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 159.500,= euro

*****

Een paar deurtjes verderop, meet -

Hutje 2 - 1e Daalsedijk in Utrecht, nr. 163

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vraagprijs: 179.000,= euro

Nou eens gokken welke als eerste wordt verkocht. 20K verschil voor deze mini-mini-mouse huuskes??? Waarbij de beter uitziende ook nog eens de goedkopere is? Aan die paar vierkante meter verschil aan metrages kan het toch echt niet liggen... 8)7

En nee ik laat mijn opmerkingen over het surplus aan Action/Xenos-Boeddha-beelden in Hutje 1 deze keer maar eens achterwege. ;)
In Eindhoven koop je daar een kamer voor.
pi_131017715
Ik kwam dit interieur tegen. Moet je van houden. Ik houd er niet van.


Maar wel een zwembad in de kelder! :D


Zo te zien toch zeker vijf bij twee, dus wat zul je daar een banen kunnen trekken. -O-


Link
pi_131017884
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:31 schreef Gwywen het volgende:
Zo te zien toch zeker vijf bij twee, dus wat zul je daar een banen kunnen trekken.

Zal wel een jetstream inzitten, kan je tegen de stroom inzwemmen, net als lopen op een loopband.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_131017913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zal wel een jetstream inzitten, kan je tegen de stroom inzwemmen, net als lopen op een loopband.
Ja, zit er ook in, maar dan nog vind ik het maar een benauwde bedoening, met dat lage plafond.
Lijkt mij meer een gevalletje van "ik woon eigenlijk niet ruim genoeg maar ik wil tóch een inpandig zwembad". :')
pi_131020151
Leuke behangetjes:


pi_131020750
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:52 schreef k_man het volgende:
Van dit huis zou je echt even alle foto's moeten doorbladeren. Misschien had het eigenlijk in dat andere - nooit echt van de grond gekomen - topic gemoeten, met opmerkelijk mooie huizen van Funda. Niet dat ik alles aan het huis mooi vind, maar ik had wel bij bijna elke foto opnieuw een :o -momentje. En dat gebeurt zelden.
O, dit vind ik altijd zó zonde... denk je van buiten een prachtig oud pand te zien, hebben ze er van binnen een nieuwbouwwoning van gemaakt... :o ;(
pi_131023588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:31 schreef Gwywen het volgende:

Zo te zien toch zeker vijf bij twee, dus wat zul je daar een banen kunnen trekken. -O-
[ afbeelding ]

Link
Wel oppassen dat je je hoofd niet stoot als je de trap naar het zwembad opgaat ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131023808
Geen tuin wel een tennisbaan



Mislukte poging om een entre met uitstraling te maken...



Met lek zwembad in bedenkelijke staat.



Wel met een grote kelder!



En met een beetje mazzel zit er nog wat in de kluizen ;-)



Te vinden;

http://www.funda.nl/koop/(...)5-oude-kruisweg-214/
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:04:47 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131023977
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 11:36 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zal wel een jetstream inzitten, kan je tegen de stroom inzwemmen, net als lopen op een loopband.
:D
***
pi_131024125
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_131024140
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:22 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

8)7
Woonoppervlak 54m2, wat een poppenhuis! Blijkbaar was er oorspronkelijk een bad aan de plattegrond te zien.
En wat een geld voor zo weinig woonoppervlak... Locatie bij het water is dan wel aardig, maar ik heb van vroeger nog genoeg legosteentjes om zo'n huis te maken :')
[/quote]
Ik woon op 38 m2 samen en we hebben een bad *G*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')