Ik ben ook niet kapot van KLM moet ik zeggen. Mensen in m'n omgeving die positief zijn over KLM zijn ook eigenlijk vooral mensen die of nog nooit ergens anders mee hebben gevlogen of Ryanair e.d. gewend zijn.quote:Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:
[..]
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Ik heb te weinig ervaring om er zelf over mee te praten, maar je verhaal klinkt in ieder geval zeer aannemelijk.quote:Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
Maar waarin schieten ze dan te kort wat jullie betreft?quote:Op maandag 9 september 2013 17:17 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben ook niet kapot van KLM moet ik zeggen. Mensen in m'n omgeving die positief zijn over KLM zijn ook eigenlijk vooral mensen die of nog nooit ergens anders mee hebben gevlogen of Ryanair e.d. gewend zijn.
Bij de KLM is het ooit eerst goed misgegaan toen er draconische bezuinigingen en bijbehorende verlaging van het service nivo werden doorgevoerd. Ik noem een armetierig bakje sla op een vlucht IST-AMS. Hebben ze later zelf ook toegegeven. Daarna de 3-4-3 opstelling in die 777-300 toestellen en het veel te laat upgraden van de 747 toestellen.quote:Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef Bolters het volgende:
[..]
Hoezo? Hoor juist altijd positieve verhalen over KLM, maar jij vindt het dus tegenvallen?
Wat?quote:Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef hexje het volgende:
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
O ja, heb je gelijk in. Ik heb er geen last van gezien mijn Skyteam status maar wat betaal je als totaal prijs b.v bij Vueling op een vlucht naar Barcelona in vergelijk met de totaal prijs bij KLM? Zal niets uitmaken wanneer je tot drie weken vantevoren boekt.quote:Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef hexje het volgende:
En nu die onzin met ruimbagage bij Europese vluchten.
Dat kan je hier lezen.quote:
Dat zal wel maar als je niet mee doet met hun spaarprogramma, dan zou ik kiezen voor een andere A-maatschappij waar het wel gratis is.quote:Op maandag 9 september 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
O ja, heb je gelijk in. Ik heb er geen last van gezien mijn Skyteam status maar wat betaal je als totaal prijs b.v bij Vueling op een vlucht naar Barcelona in vergelijk met de totaal prijs bij KLM? Zal niets uitmaken wanneer je tot drie weken vantevoren boekt.
Als je geen business vliegt is long-haul met Lufthansa echt wel minder dan KLM tegenwoordig. Die maken echt nu de fouten die KLM jaren geleden al gemaakt heeft. Geen entertainment in een deel van de 747's en ook niet in mid-range A321 (bijv. DUS-TLV), echt slecht eten in economy, vele stakingen dit jaar en hoogst ongemotiveerd cabinepersoneel. Ondertussen wel een premium prijs vragen en vele binnenlandse vluchten naar Germanwings afstoten, wat een nog beperkter product is.quote:Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, maar ik vlieg daarom ook nu niet zo vaak meer met ze. Positieve verhalen komen van het goede imago en de nationale trots en is niet gebaseerd op feiten en vergelijkingen.
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
En op de korte afstanden maakt het niets uit of je nou Wizzair, KLM, Iberia of wat dan ook vliegt.
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?quote:Op maandag 9 september 2013 18:32 schreef BlackLining het volgende:
KLM vind ik ook maar een zeer matige maatschappij inderdaad. Het personeel is zeer vriendelijk en wil graag, maar de rest laat bijzonder te wensen over voor die prijs..
Ohw, ik ben Platinum, dus geen last van.quote:
Die vind ik dan weer wat karig.quote:
En voor Ivory is het ook gratis, dus zo'n probleem vind ik het niet. Ja mensen die niet hun gegevens aan allerlei bedrijven willen geven hebben een probleem (maar wel een Facebook account, een AH bonuskaart en een Freebees-pas).quote:Op maandag 9 september 2013 18:49 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, ik ben Platinum, dus geen last van.
Dat las ik dus net pas. Voor niks met Lufthansa gevlogen.quote:Op maandag 9 september 2013 18:53 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En voor Ivory is het ook gratis, dus zo'n probleem vind ik het niet. Ja mensen die niet hun gegevens aan allerlei bedrijven willen geven hebben een probleem (maar wel een Facebook account, een AH bonuskaart en een Freebees-pas).
Ik vind KLM trouwens wel prima, krap zitten doe ik overal, 13uur vliegen is overal 13uur vliegen en met je iPad en een goed boek mee kom je een heel eind.
Zie editquote:Op maandag 9 september 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
Je hebt wel een punt op zich, KLM is niet zo enorm duur meer. Maar ze bieden dus ook een redelijk basis service, verder niks mis mee. Ik denk zelf dat BA iets betere kwaliteit voor geld geeft, maar dat zal aan mijn voorkeur liggen. Ik heb echter meer waardering voor een Norwegian ofzo, budget met een degelijke service.quote:Op maandag 9 september 2013 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leg dat dan eens uit svp. Wanneer ik met KLM b.v. voor 649 euro een retour AMS-BKK kan boeken dan valt er niet zoveel te klagen. En intercontinentale KLM vluchten vliegen heel erg op tijd. Wat wil je dan nog meer?
Alleen Heathrow vind ik in Europa beter. Lounges in Europa zijn allemaal karig in vergelijking tot sommige concurrenten in het midden oosten of azie. Maar bij KLM heb je plek en is het rustig. Liggen ook 's avonds nog kranten en het belangrijkste, fatsoenlijk internet.quote:
Zelfs KLM op Heathrow lijkt wel beter te zijn dan Schiphol. Maar BA is bijna overal weg goed, zeker buiten Europa. Europa over het algemeen inderdaad een stuk kariger, zeker omdat er zelden "First Class" lounges zijn bij Europese airlines. BA heeft dat nog wel, erg fijn.quote:Op maandag 9 september 2013 19:43 schreef XL het volgende:
[..]
Alleen Heathrow vind ik in Europa beter. Lounges in Europa zijn allemaal karig in vergelijking tot sommige concurrenten in het midden oosten of azie. Maar bij KLM heb je plek en is het rustig. Liggen ook 's avonds nog kranten en het belangrijkste, fatsoenlijk internet.
Ik kan je wel direct vertellen dat ik op Schiphol overstap en dus doorgaans midden op de dag op Schiphol ben. De spits 's morgen met alle stoere jongens die daar snel voor een gratis koffie (nederlanders ) binnenwippen op hun lijnvlucht naar London ken ik niet.
Het overstappen kost al gauw een paar uur. Dan zit je op een luchthaven waar niets te doen is en je extra kosten maakt aan eten/drinken en soms ook internet. Plus de irritaties van een extra keer uitstappen en boarden.quote:Op maandag 9 september 2013 17:14 schreef DutchTrain het volgende:
Er zijn wel wat nieuwe vliegtuigen gekomen ondertussen, maar ze zijn zeker niet de beste noch de goedkoopste. Ik heb er in ieder geval geen honderd euro of meer voor over om rechtstreeks vanaf Schiphol naar verre bestemmingen te vliegen met KLM als ik ook vanaf Rotterdam met BA of Lufthansa met een overstap kan vliegen.
Op je voorbeeld inhakend: op de heenweg kan ik zo'n overstap in Londen (Frankfurt/Parijs/etc) wel opbrengen. Op de terugvlucht betekent het echter dat je meestal s'morgens vroeg in Londen landt. Daar ben ik moe, zat van het reizen, maar moet de vlucht naar Amsterdam nog maken. De kwaliteit van de maatschappij of de luchthaven kan die negatieve ervaring niet wegnemen. Ik heb er daarom wel budget voor over, binnen redelijke grenzen, om direkt in Amsterdam te kunnen landen, om het even met welke maatschappij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 07:00 schreef Bajskorv het volgende:
Zoals al gezegd werd, hangt dat nogal af van je airline en ook vlucht. Ik vlieg Amsterdam-Hong Kong liever met BA en overstap, dan direct met KLM. Die paar uur extra spendeer ik in de lounge achter mijn laptop, maar de rest van de vlucht is zoveel relaxter en breng ik bij BA slapend door, bij KLM zelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |