abonnement Unibet Coolblue
pi_131360811
Eric Cantona, dat is inderdaad een mooie plaat. Toch maar weer eens aangetoond dat die telefooncamera's van tegenwoordig eigenlijk heel veel kunnen!!

Slenteraar, wat een prachtige close up! Mooie bokeh ook aan de linkerkant :)

Ik heb meer dan 20 minuten staan wachten tot de zon precies op het goede punt was.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131363912
Mooi :Y Bijna surrealistisch of zo ..

@slenteraar, mooie plaat. Al mis ik iets, ik kan m'n vinger er niet helemaal opleggen wat 't zou moeten zijn.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_131365854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:43 schreef ElizabethR het volgende:
Eric Cantona, dat is inderdaad een mooie plaat. Toch maar weer eens aangetoond dat die telefooncamera's van tegenwoordig eigenlijk heel veel kunnen!!

Slenteraar, wat een prachtige close up! Mooie bokeh ook aan de linkerkant :)

Ik heb meer dan 20 minuten staan wachten tot de zon precies op het goede punt was.

[ afbeelding ]
Super!!!
Helemaal goed, lekker sfeertje!
Kortom.. mooie plaat!
I do it because I can, I can because I want to & I want to because you said I couldn't :)
pi_131365964
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:43 schreef Eric_Cantona het volgende:
Mooi :Y Bijna surrealistisch of zo ..

@slenteraar, mooie plaat. Al mis ik iets, ik kan m'n vinger er niet helemaal opleggen wat 't zou moeten zijn.
Ik denk dat ik teveel gefocust heb op de neus, er had nog iets meer hoofd bij gemogen! Dus qua compositie issie niet helemaal lekker.
I do it because I can, I can because I want to & I want to because you said I couldn't :)
pi_131366355
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:28 schreef slenteraar het volgende:

[..]

Ik denk dat ik teveel gefocust heb op de neus, er had nog iets meer hoofd bij gemogen! Dus qua compositie issie niet helemaal lekker.
Oh nee, ik vind hem juist prachtig, zo krap gekaderd en veel negative space. Echt geweldig!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131366705
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 11:19 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Thanks! Ja gaat vooral erom als het slecht licht is hoor.. Als de zon schijnt heb ik wel licht binnen, maar vaak is het juist 's avonds dat ik het kan fotograferen en dan wordt het wel erg donker met zo'n hoge sluitertijd :P Maar ik ga eens wat proberen! Thanks.
Om bewegelijke objecten scherp te krijgen moet je zorgen dat je sluitertijd zo hoog/snel mogelijk is. Hierdoor vangt je sensor minder licht waardoor foto's donkerder worden. Je moet dan gaan spelen met de ISO, zet deze niet tè hoog, want dan krijg je al gauw een korrelig beeld. En even checken of je diagrama op z'n wijdst staat. Mocht het dan niet lukken dan zul je het object idd moeten belichten.
I do it because I can, I can because I want to & I want to because you said I couldn't :)
  donderdag 19 september 2013 @ 22:48:22 #232
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_131367047
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:42 schreef slenteraar het volgende:

[..]

Om bewegelijke objecten scherp te krijgen moet je zorgen dat je sluitertijd zo hoog/snel mogelijk is. Hierdoor vangt je sensor minder licht waardoor foto's donkerder worden. Je moet dan gaan spelen met de ISO, zet deze niet tè hoog, want dan krijg je al gauw een korrelig beeld. En even checken of je diagrama op z'n wijdst staat. Mocht het dan niet lukken dan zul je het object idd moeten belichten.
Dank je! Heb het eergisteren geprobeerd, iso 400, diafragma 1.8 en sluitertijd 1600. Helaas is dit nog niet hoog genoeg om het helemaal haarscherp te krijgen, maar het komt in de buurt. Ga er meer mee experimenteren op dagen dat er veel zonlicht binnenkomt. :)
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_131367440
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:48 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dank je! Heb het eergisteren geprobeerd, iso 400, diafragma 1.8 en sluitertijd 1600. Helaas is dit nog niet hoog genoeg om het helemaal haarscherp te krijgen, maar het komt in de buurt. Ga er meer mee experimenteren op dagen dat er veel zonlicht binnenkomt. :)
Het is soms ook echt een beetje geluk hebben, 1 wolkje en je kunt alles weer aanpassen, wat soms nogal flauw is bij bewegende objecten!;)
I do it because I can, I can because I want to & I want to because you said I couldn't :)
pi_131371850


Vittoriano in Rome.



Piazza della Republica in Rome.



Fontein op het Piazza della Republica in, je raadt het, Rome!
pi_131372811
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 22:48 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dank je! Heb het eergisteren geprobeerd, iso 400, diafragma 1.8 en sluitertijd 1600. Helaas is dit nog niet hoog genoeg om het helemaal haarscherp te krijgen, maar het komt in de buurt. Ga er meer mee experimenteren op dagen dat er veel zonlicht binnenkomt. :)
de sluitertijd is hier echt snel zat, dat je nu niet alles haarscherp hebt is door het grote Diaframga van 1.8. Vooral als je er dicht opstaat is maar een klein oppervlak scherp ;)

Maar de oplossing is zoals Slenteraar al zegt..
diafragma zo groot mogelijk (laag mogelijk getal), en dan kijken met de ISO waardes of je sluitertijden acceptabel zijn :)

@Elizabeth.. Wow! erg mooie plaat!
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:19:24 #236
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_131376420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:15 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

de sluitertijd is hier echt snel zat, dat je nu niet alles haarscherp hebt is door het grote Diaframga van 1.8. Vooral als je er dicht opstaat is maar een klein oppervlak scherp ;)

Maar de oplossing is zoals Slenteraar al zegt..
diafragma zo groot mogelijk (laag mogelijk getal), en dan kijken met de ISO waardes of je sluitertijden acceptabel zijn :)

@Elizabeth.. Wow! erg mooie plaat!
Huh? Maar je zegt dat niet alles haarscherp is door het grote diafragma, en vervolgens zeg je dat het diafragma zo groot mogelijk moet? :P Maar dan moet toch het diafragma wat kleiner om het toch scherp te krijgen?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_131376840
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:19 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Huh? Maar je zegt dat niet alles haarscherp is door het grote diafragma, en vervolgens zeg je dat het diafragma zo groot mogelijk moet? :P Maar dan moet toch het diafragma wat kleiner om het toch scherp te krijgen?
hij "moet" inderdaad op 1.8 om zo weinig mogelijk licht nodig te hebben. zo houd je de iso laag en de sluitertijd snel.

maar als je meer scherp wil moet diafragma op 4 / 5,6 /8 etc, alleen word je sluitertijd dan weer langer, daarom de iso naar boven maar dan heb je weer meer kans op ruis in de foto.

Snappie?
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:35:40 #238
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_131376866
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:34 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hij "moet" inderdaad op 1.8 om zo weinig mogelijk licht nodig te hebben. zo houd je de iso laag en de sluitertijd snel.

maar als je meer scherp wil moet diafragma op 4 / 5,6 /8 etc, alleen word je sluitertijd dan weer langer, daarom de iso naar boven maar dan heb je weer meer kans op ruis in de foto.

Snappie?
Ik snap het :) Zal eens kijken welke van de 2 opties dan meer in mijn voordeel werken. Thanks!
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_131376991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:35 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik snap het :) Zal eens kijken welke van de 2 opties dan meer in mijn voordeel werken. Thanks!
graag gedaan!
pi_131378187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 11:35 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ik snap het :) Zal eens kijken welke van de 2 opties dan meer in mijn voordeel werken. Thanks!
Als er te weinig licht is om een shutter boven de 150 te halen en/of het dan nog steeds motion blutr heeft dan zou je een flitser moeten gebruiken, en indien je een speedlite hebt dan heb je bij laag licht het mooiste resultaat met een second curtain. Een heel mooi effect voor bewegende dingen en een flits is een relatief lage sluitertijd van 1/100 of minder, en daarbij een flits. Dan vat de camera de motion blur door het omgevingslicht (motion blur) en daarbovenop (second curtain) of onderin (first curtain) een mooi scherpe exposure van de flits. Dit kan zelfs met een ingebouwde flits al, maar je zou dan in M of Tv moeten zitten.
graag verwijderen
pi_131410655
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:55 schreef ElizabethR het volgende:
Topicreeks: Eigen foto's die je gewoon tof vindt

Game on *O*

Nou ja zeg...... sluit ik hem nog ook. Even opnieuw dan maar:

Ik plaats de onderstaande foto om reden dat ik vind dat ik erg bofte op het moment dat ik hier aan het wandelen was, door de luchtpartij en de vorm waarin de boten liggen. Daardoor vind ik het een bijzondere foto geworden. De compositie ontvouwde zich als het ware voor mijn ogen. Ik heb de foto bewerkt met een grain texture en de kleuren redelijk koel gehouden.

Howth Harbour

[ afbeelding ]
pi_131447936


Begin deze week geschoten op de Transfăgărășan in Roemenie.
  zondag 22 september 2013 @ 18:15:17 #243
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_131454036
Vandaag naar een vervallen boerderij geweest. Ik ben ook even binnen geweest maar vond het te gevaarlijk omdat ik buiten al bijna een dakpan op mijn hoofd kreeg. En binnen vertrouwde ik de vloer niet echt omdat daaronder erg veel water lag.





Dit zijn er 2 van de serie, de rest moet ik nog bewerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2013 19:59:33 ]
pi_131463229
ik was even vergeten hoe groot Fok eigenlijk is.. :)

Leuk, ik kom voor het eerst hier in de fotografiehoek.. laat ik dan ook maar meteen een paar foto's plaatsen.

1 Edinburgh at night


2 Zonsondergang bij Uluru
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 22 september 2013 @ 23:54:42 #246
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_131465794
Eindelijk weer eens naar de Amsterdamse Waterleidingduinen vandaag met een tas vol met ouwe lenzen :7

Wild is het al bijna niet meer, toch blijven ze mooi :Y

Fox by Ouwesok, on Flickr

Met de Pentax K20 en de Tamron 55B 8/500mm spiegeltele
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_131472266
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:54 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens naar de Amsterdamse Waterleidingduinen vandaag met een tas vol met ouwe lenzen :7

Wild is het al bijna niet meer, toch blijven ze mooi :Y
[ link | afbeelding ]
Fox by Ouwesok, on Flickr

Met de Pentax K20 en de Tamron 55B 8/500mm spiegeltele
Altijd mooie beesten om te fotograferen, nu het weer wat herfstiger wordt en de herten richting bronstijd gaan moet ik ook maar weer eens die kant op. Vossen kom ik altijd minder tegen dan ik zou willen.
  maandag 23 september 2013 @ 11:40:42 #248
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_131473499
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:54 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens naar de Amsterdamse Waterleidingduinen vandaag met een tas vol met ouwe lenzen :7

Wild is het al bijna niet meer, toch blijven ze mooi :Y
[ link | afbeelding ]
Fox by Ouwesok, on Flickr

Met de Pentax K20 en de Tamron 55B 8/500mm spiegeltele
prachtig!!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131473669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:43 schreef ElizabethR het volgende:
Eric Cantona, dat is inderdaad een mooie plaat. Toch maar weer eens aangetoond dat die telefooncamera's van tegenwoordig eigenlijk heel veel kunnen!!

Slenteraar, wat een prachtige close up! Mooie bokeh ook aan de linkerkant :)

Ik heb meer dan 20 minuten staan wachten tot de zon precies op het goede punt was.

afbeelding
O+ O+ O+
Ja doei.
pi_131475889
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 23:54 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens naar de Amsterdamse Waterleidingduinen vandaag met een tas vol met ouwe lenzen :7

Wild is het al bijna niet meer, toch blijven ze mooi :Y
[ link | afbeelding ]
Fox by Ouwesok, on Flickr

Met de Pentax K20 en de Tamron 55B 8/500mm spiegeltele
Hoofdpijnbokeh! :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')