abonnement Unibet Coolblue
pi_130162110
Helaas is de accu van mijn hp 8530w overleden. Deze moet dus vervangen worden.

Op internet vind ik verschillende accu's, van HP, andere merken en merklozen. die geschikt zijn voor mijn model. Uiteraard zijn deze accu's ook gerangschikt in prijs, van hoog naar laag.

Als echte nederlander betaal ik niet graag de hoofdprijs, maar wil ik ook geen rotzooi kopen. Loont het om een ander merk dan HP of een merkloze te kopen tov een originele hp accu of wordt het zo'n gevalletje goedkoop=duurkoop?

Heeft iemand ervaringen hiermee?

ps. ik kijk naar een accu van rond de 5200 mAh, 14.4 volt, deze zit er nu ook in en ik baseer de prijsvergelijking ook op dit aantal mAh.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:53:31 #2
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_130162193
Ik heb ooit een accu uit China laten komen voor een Sony laptopje, koste geen zak maar werkt perfect.
Op Ebay kun je ook vaak wel geschikt een accu vinden, nieuw.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:55:24 #3
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_130162225
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_130162285
dank smegmanus,

ik ben nu ook op ebay aan het rondkijken. Zie wel dat die accu's allemaal op de 4400mAh zit. Toevallig een idee in hoeverre ik dit ga merken qua batterijduur?
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:15:31 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_130162676
Voor mijn oude Dell laptop nog geen goede alternatieve accu gehad.
Tot nog toe zo'n 4 geprobeerd en echt allemaal weggegooid geld geweest.
Nog geen maand goed gewerkt.
Op de een of andere manier willen ze na een paar keer laden niet meer tot 100%
En dat word steeds minder.
Het kan zijn dat die Dell wat kritisch is.
pi_130162835
bedankt zapata!

blijft mijn vraag nog wel deels staan, hoe houden deze goedkopere accu's het?

Overigens is een ander rekensommetje ook wel makkelijk gemaakt. Mijn HP accu heeft het 3 jaar uitgehouden. Ik kan er wel een nieuwe dure hp accu instoppen met de verwachting dat die accu het wederom 3 jaar uithoudt, maar de kans is groot dat mijn laptop al eerder vervangen is. Zonde van de dure accu dan. Kan ik beter voor minder dan de helft van de prijs gokken op een ebay accu...

edit: thanks voor je ervaring mehari. Iemand toevallig ook dergelijke ervaringen met hp spul? (volgens mij wel een populair laptopje aangezien veel studenten het destijds met een laptopplan konden kopen).
pi_130163308
Ik heb de 8510W en ook een imitatie accu gekocht die er de eerste weken goed deed en daarna snel minder werd, toch maar overgestapt op de originele en echt geen spijt van gehad
pi_130163678
Gereedschapaccus kun je zelf vrij makkelijk vullen met nieuwe cellen. Kun je dat bij laptopaccus ook niet?
pi_130179615
Het probleem is de electronica nodig voor het laden en monitoren van de LiPo accu's.
Als je de accu's apart vervangt werkt de regeling niet goed meer.
Ik heb het een paar keer geprobeert.
pi_130187447
Qua stroomvoorziening, dus accu's en stroomadapters, koop ik alleen maar origineel. Want het is alleen maar leuk en goedkoop totdat het misgaat, daarna niet meer. Het is soms zorgwekkend hoe dicht het hoogspanningsgedeelte bij het laagspanningsgedeelte zit in die imitatie crap (als dat defect raakt krijg je akkefietjes zoals die dooie iPhone 4 gebruikers), of hoeveel (veiligheids)materialen in accu's zijn vervangen door goedkopere meuk of zelfs zijn weggelaten... het prijsverschil zit 'm echt niet alleen in de merknaam.

Zo'n imitatie accu zou maar eraan gaan als je net buiten de deur bent :{ En ja, alles kan kapot, maar dan kan ik iig de grote jongens de schuld geven, daar betaal ik die paar extra tientjes (want daar hebben we het over) graag voor.
pi_130190359
ah, om de balans op te maken, 1 successtory tegen 3 teleurstellingen.

overigens heb ik al niet de kennis om cellen van gereedschap te vervangen caferoker, laat staan dat ik dan ga knoeien met de cellen van mijn laptopaccu
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:06:50 #13
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_130190427
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:02 schreef Holenbeer het volgende:
ah, om de balans op te maken, 1 successtory tegen 3 teleurstellingen.

overigens heb ik al niet de kennis om cellen van gereedschap te vervangen caferoker, laat staan dat ik dan ga knoeien met de cellen van mijn laptopaccu
Mijn laptop was dan ook een Sony ;)
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_130191747
quote:
Houd je met die dingen wel je garantie eigenlijk? Lijkt me niet dat het een officiële accu betreft.
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:20:16 #15
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_130194418
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 12:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Houd je met die dingen wel je garantie eigenlijk? Lijkt me niet dat het een officiële accu betreft.
Dat lijkt me niet, maar indien je laptop kaduuk gaat stop je gewoon de originele accu er weer in toch? :@
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')