abonnement Unibet Coolblue
  Donald Duck held vrijdag 6 september 2013 @ 21:02:39 #201
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_130896868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:56 schreef theguyver het volgende:
dat mijn opa en oma haaksbergen niet echt haaksbergen van de achternaam heeten maar omdat ze daar woonden, tot mijn 15e geloofd.

tot ik toch maar eens vroeg waar Borghuis voor stond op de deur waarom er borg voor dat huis moest worden betaald en niet gewoon huur zoals bij ons thuis..

ze heeten Borghuis niet Haaksbergen..
:@ :@ :@ :@ :@

Voor mij ook zoiets raars: ik kwam pas achter de voornaam van mijn opa (van ma's kant) toen ik na zijn overlijden de rouwkaart zag. Het was werkelijk nog nooit bij me opgekomen om eerder die naam te vragen. Opa was gewoon opa, simpel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_130898569
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Voor mij ook zoiets raars: ik kwam pas achter de voornaam van mijn opa (van ma's kant) toen ik na zijn overlijden de rouwkaart zag. Het was werkelijk nog nooit bij me opgekomen om eerder die naam te vragen. Opa was gewoon opa, simpel.
afhankelijk van hoe oud je toen was kan dit een hele erge faal zijn.

Ik had oma flatje en opa koeltoren 8)7 De andere 2 waren gewoon opa en oma
pi_130909472
Dit is wel een leuk onderwerp. Mijn vriend en ik kennen die 'bijnamen' voor opa's en oma's niet. Dat komt omdat we allebei Friese roots hebben aan één kant van de familie. Wij hebben dus allebei een 'opa en oma' en een 'pake en beppe' (de Friese woorden voor opa en oma). Zo ontstond er nooit verwarring en hoefden er geen achternamen of bijnamen gebruikt te worden. De ouders van mijn vriend willen zelf ook graag 'pake en beppe' genoemd worden door de kleinkinderen (die er al zijn, maar niet van ons :P ), dus onze eigen kinderen hebben dit straks ook weer. Makkelijk. :)
pi_130969493
Ik kom er net achter dat in auto's waar het stuur aan de rechterkant zit dat die de versnellingsbak gewoon hetzelfde hebben zitten als auto's waar het stuur links zit.

Ik dacht altijd dat in rechtsbestuurde auto's de 1 rechtsboven zat, maar die blijkt net als bij ons gewoon linksboven te zitten etc etc.

Nooit geweten. Toevallig zag ik net een plaatje van een rechtsbestuurde auto en het viel me ineens op!

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130971686
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2013 22:31 schreef Geralt het volgende:
Ik kom er net achter dat in auto's waar het stuur aan de rechterkant zit dat die de versnellingsbak gewoon hetzelfde hebben zitten als auto's waar het stuur links zit.

Ik dacht altijd dat in rechtsbestuurde auto's de 1 rechtsboven zat, maar die blijkt net als bij ons gewoon linksboven te zitten etc etc.

Nooit geweten. Toevallig zag ik net een plaatje van een rechtsbestuurde auto en het viel me ineens op!

:@
Ja, gek is dat hè. Je verwacht dat alles in spiegelbeeld is.
Het leuke is dat bij een auto met rechts stuur de mensen áltijd aan de verkeerde kant instappen. Zelfs als je ze van te voren waarschuwt. :D
pi_130971725
Knipperlichtbediening zit ook aan de linkerkant van het stuur bij een rechtsbestuurde auto?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_130975089
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2013 23:11 schreef Geralt het volgende:
Knipperlichtbediening zit ook aan de linkerkant van het stuur bij een rechtsbestuurde auto?
Yep. En de koppeling zit ook gewoon links.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  roze maandag 9 september 2013 @ 01:49:53 #208
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_130975843
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Voor mij ook zoiets raars: ik kwam pas achter de voornaam van mijn opa (van ma's kant) toen ik na zijn overlijden de rouwkaart zag. Het was werkelijk nog nooit bij me opgekomen om eerder die naam te vragen. Opa was gewoon opa, simpel.
Dat heb ik ook. Ik noem ze altijd oma of opa. Ik wist wel altijd hoe de opa van mn vaders kant heette maar goed zoon en vader hadden de zelfde naam dus dat was niet zo moeilijk. Mijn oma van die kant weet ik sindskort wel de naam van. Oma van mn moeders kant is al paar jaar dood en haar naam wist ik ook pas toen ze was overleden

Wat slecht dit :') Ik denk dat ik als heel klein kind zelfs wel heb gedacht dat oma de naam is van mijn oma
Your beauty never ever scared me.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 september 2013 @ 07:35:46 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130976836
Ik had van de week een aha!-momentje met wespentaille :D





Erg ongezond trouwens :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_130976868
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik had van de week een aha!-momentje met wespentaille :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Erg ongezond trouwens :N
Die kun je met 1 hand vastpakken. :o
Digo
  maandag 9 september 2013 @ 07:49:16 #211
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_130976931
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:35 schreef Rewimo het volgende:

Erg ongezond trouwens :N
naast dat, vind ik het er ook nog eens niet uitzien.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_130976936
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2013 22:31 schreef Geralt het volgende:
Ik kom er net achter dat in auto's waar het stuur aan de rechterkant zit dat die de versnellingsbak gewoon hetzelfde hebben zitten als auto's waar het stuur links zit.

Ik dacht altijd dat in rechtsbestuurde auto's de 1 rechtsboven zat, maar die blijkt net als bij ons gewoon linksboven te zitten etc etc.

Nooit geweten. Toevallig zag ik net een plaatje van een rechtsbestuurde auto en het viel me ineens op!

:@
in dezelfde trant: dat ze in het Verenigd Koninkrijk links rijden maar dat ondanks dat rechts toch voorrang heeft. 8)7
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_130976997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:30 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

afhankelijk van hoe oud je toen was kan dit een hele erge faal zijn.

Ik had oma flatje en opa koeltoren 8)7 De andere 2 waren gewoon opa en oma
Ik had opa en oma kroepoek _O-
Zij konden de meest lekkere kroepoek maken :9
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_130977035
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2013 23:11 schreef Geralt het volgende:
Knipperlichtbediening zit ook aan de linkerkant van het stuur bij een rechtsbestuurde auto?
Hoeft niet. Ik heb jarenlang in auto's gereden waarbij de knipperlichtschakelaar aan de rechterkant van het stuur zat. Dit zowel in de links- als rechtsgestuurde auto.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 september 2013 @ 08:07:00 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_130977076
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:49 schreef najazeg het volgende:
naast dat, vind ik het er ook nog eens niet uitzien.
Helemaal mee eens!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_130977258
nu dat ik zelf een dochtertje heb die met liedjes begint mee te zingen kom ik er pas achter dat het liedje Smakelijk Eten (hap hap hap), dat dat dus gewoon Vader Jacob is.

:{
pi_130978023
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:26 schreef MrNiles het volgende:
nu dat ik zelf een dochtertje heb die met liedjes begint mee te zingen kom ik er pas achter dat het liedje Smakelijk Eten (hap hap hap), dat dat dus gewoon Vader Jacob is.

:{
Zelfde geld voor: "Kom we gaan hem vinden." Geen idee wat de naam is van dat liedje, maar hoorde hem zaterdag toen een kleutermeisje naar een serie op de tablet zat te kijken.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 9 september 2013 @ 09:29:28 #218
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_130978136
Niet heel boeiend, maar ik heb jarenlang Gummbah met een Engelse 'g' uitgesproken, maar het moet dus gewoon op z'n Nederlands. :7
pi_130978248
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik heb trouwens ook nog nooit gehad dat mijn lepel uit de pan viel... :D
Je mag een lepel dan ook nooit meekoken...!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_130979298
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:26 schreef MrNiles het volgende:
nu dat ik zelf een dochtertje heb die met liedjes begint mee te zingen kom ik er pas achter dat het liedje Smakelijk Eten (hap hap hap), dat dat dus gewoon Vader Jacob is.

:{
:o

Van een paar andere wist ik het wel, maar deze is me dus nog nooit opgevallen.
  maandag 9 september 2013 @ 11:15:01 #221
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_130980581
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:26 schreef MrNiles het volgende:
nu dat ik zelf een dochtertje heb die met liedjes begint mee te zingen kom ik er pas achter dat het liedje Smakelijk Eten (hap hap hap), dat dat dus gewoon Vader Jacob is.

:{
wist je dat serieus niet?
Dan nog een leuke voor je:

Alfabetliedje = ABCDEFG (meester de jongens nemen knikkers mee) = Altijd is kortjakje ziek = Schaapje schaapje, heb je witte wol

:D
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_130980974
Ik heb mij als kind heel lang afgevraagd hoe het toch kon dat alle opa's en oma's zulke mooie tanden hadden, en alle papa's en mama's niet. Ik begreep het echt niet, totdat mijn oma een keer haar kunstgebit eruit haalde waar ik bij was :@
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_130980976
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:15 schreef najazeg het volgende:

[..]

wist je dat serieus niet?
Dan nog een leuke voor je:

Alfabetliedje = ABCDEFG (meester de jongens nemen knikkers mee) = Altijd is kortjakje ziek = Schaapje schaapje, heb je witte wol

:D
+ olifantje in het bos
pi_130981031
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:29 schreef essnhills het volgende:
Ik heb mij als kind heel lang afgevraagd hoe het toch kon dat alle opa's en oma's zulke mooie tanden hadden, en alle papa's en mama's niet. Ik begreep het echt niet, totdat mijn oma een keer haar kunstgebit eruit haalde waar ik bij was :@
Ik stond ook een keer zo :o toen mijn opa zijn tanden eruit haalde :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_130981143
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:29 schreef essnhills het volgende:
Ik heb mij als kind heel lang afgevraagd hoe het toch kon dat alle opa's en oma's zulke mooie tanden hadden, en alle papa's en mama's niet. Ik begreep het echt niet, totdat mijn oma een keer haar kunstgebit eruit haalde waar ik bij was :@
Hangt denk ik van je leeftijd had, mijn moeder heeft ook altijd van die mooie tanden gehad, net zoals veel van mijn ooms en tantes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')