Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staan
nopequote:Op dinsdag 3 november 2015 13:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?
Vandaag in een drukke spits op Den Haag Centraal ingestapt. Ik hoop dat het publiek nog moet wennen, want men blijft schaapachtig bij de deur in de buurt staan. Onhandig ook dat de deuren niet tegenover elkaar liggen en er maar 1 deur per bak is. In de Spits in de binnenstad lijkt dat te weinig..quote:
Hij is wel mooi! Ik heb er al ingereden en vond hem echt fijn.quote:
Ik vind het een imposant apparaat.quote:Op zondag 15 november 2015 06:59 schreef Banaantjevoordedorst het volgende:
[..]
Hij is wel mooi! Ik heb er al ingereden en vond hem echt fijn.
Denk het niet nee, 'helaas' heb ik de Randstad voor mijn deur rijden en niet de Avenio.quote:Op maandag 16 november 2015 02:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het een imposant apparaat.
Ik hoop dat ze snel op lijn 9 komen te rijden, maar dat zal wel niet...
Schattig.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:
Zo, best modern! In 2012 reed dit er nog!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:48 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt het dat een tram bestuurder een bekeuring krijgt dan
Doe eens vertellen, misschien leer ik nog watquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zelden maar ook wij hebben ons aan regels te houden en hebben ook niet overal en altijd voorrang wat men wel denkt
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Doe eens vertellen, misschien leer ik nog wat
Ik (opgegroeid in 010) heb altijd geleerd dat trams altijd voorrang hebben, en ik geef ze dat ook altijd wel.. trams zijn hard
Hoe word je staandegehouden op plekken waar de tramrails los liggen en dus niet in het asfalt?quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.
Maar ook wij moeten stoppen bij haaientanden, stopborden en verkeerslichten. Het overige verkeer denkt vaak zoals jij en stopt automatisch als we kruizingen naderen. Vaak nemen we dan voorrang om niet te lang oponthoud te veroorzaken want sommige automobilisten lijken van angst te bevriezen totdat we voorbij zijn
Wij hebben te maken met RVV, HBT (Handboek TramBestuurder) en het VOR (Voorrangregels Onderling Railmateriaal)
OK, maar dat zijn dan idd redelijk standaard regels die je ook zou mogen verwachten. Wat er in dat handboek en die VOR staat weet ik niet. Ik weet wel, in Rotterdam vanaf de Zaagmolenstraat de Bergweg op, daar komen trams van rechts en daar staan ook haaientanden volgens mij Zaagmolenstraat uit, maar daar kun je beter niet blind doorrijdenquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.
Maar ook wij moeten stoppen bij haaientanden, stopborden en verkeerslichten. Het overige verkeer denkt vaak zoals jij en stopt automatisch als we kruizingen naderen. Vaak nemen we dan voorrang om niet te lang oponthoud te veroorzaken want sommige automobilisten lijken van angst te bevriezen totdat we voorbij zijn
Wij hebben te maken met RVV, HBT (Handboek TramBestuurder) en het VOR (Voorrangregels Onderling Railmateriaal)
Guided trams op rubberbanden... eigenlijk gewoon een trolleybus.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus de eerste Tramtunnel in de Regio Parijs is een feit. Als spreekt men daar eerder over Metrotram
Misschien wel de eerste Translohr Metrotram ter wereld
Ik vind het een stomme keuze, mag ik dat zeggen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Guided trams op rubberbanden... eigenlijk gewoon een trolleybus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het een stomme keuze, mag ik dat zeggen?Werkt ook voor geen meter. Die dingen rammelen uit elkaar overal waar ze rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
De dames moeten inderdaad een sport BH dragen in dat dingquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Werkt ook voor geen meter. Die dingen rammelen uit elkaar overal waar ze rijden.
Volgens mij bestaat Translohr niet eens meerquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De dames moeten inderdaad een sport BH dragen in dat ding
tevens is het gewoon niet uitwisselbaar, pluk je niet zomaar ergens een andere tram vandaan en als Translohr op de fles gaat heb je gewoon 0 support...
Het is nu goedkoop in aanleg misschien, maar later ga je gewoon problemen krijgen met je vloot... links of rechtsom...
Gelukkig is Bombardier wél een fatsoenlijke leverancier die klachten serieus neemt en problemen onderzoekt en ze oplost. Dat kun je van de Italianen niet zeggenquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Nieuws van onze Zuiderburen. http://www.gva.be/cnt/dmf(...)e-fyra-van-antwerpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |