quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nadde zomer krijg ik eindelijk mijn Avenio opleiding
nice, aparte lensquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even mijn nieuwe cheapass actioncam uitgeprobeerd
Is een 120 graden lens (Denver AC-5000W) en daarbij ook rekening houden uiteraard met de bolling van mijn voorruitquote:
Hoogstwaarschijnlijke type Urbosquote:UTRECHT - De Uithof-tramlijn in Utrecht wordt aangelegd door aannemer BAM en de trams worden geleverd door het Spaanse CAF, zo is besloten na een uitvoerige aanbestedingsprocedure. Dat meldt het Bestuur Regio Utrecht (BRU). .
De opdracht aan BAM omvat de realisatie van de traminfrastructuur voor de Uithoflijn, waaronder tramrails, bovenleiding en haltes. Het tracé is acht kilometer lang en krijgt negen haltes. De opdracht aan de Spaanse leverancier CAF betreft 27 'lagevloertrams' van circa 32 meter lang.
De Uithoflijn rijdt in 17 minuten van Utrecht Centraal naar P+R De Uithof. De aanleg kost in totaal circa 440 miljoen euro.
Het is de bedoeling dat de tram naar het universiteitsterrein vanaf medio 2018 gaat rijden.
quote:Op dinsdag 2 december 2014 07:45 schreef Duvel het volgende:
Ik moest hier ff vermelden dat BAM de infra gaat doen.
NS-tram, ben benieuwd hoe de reacties morgen zullen zijn .quote:Op zondag 14 december 2014 17:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nieuwe HTM/NS reclametram
https://twitter.com/Jeroen_117/status/544156291296690176?s=03
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doenquote:Op zondag 14 december 2014 20:23 schreef bork het volgende:
[..]
NS-tram, ben benieuwd hoe de reacties morgen zullen zijn .
Dat was vroeger gewoon normaal.quote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doen
Ja maar vroeger reden ze eens per half uur en was het netwerk niet zo uitgebreid. Nu vertrekt er iedere 4 minuten wel een GTL van Holland Spoor richting Centrum en Scheveningenquote:
staan ze dan op het eindpunt van 11/12 te wachten? Of bij de nieuwe overloopwissel bij de wouwermanstraat?quote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doen
Wel okquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef ReisT het volgende:
En zo gaan de trams voor de Uithoflijn er dus uit zien:
[ afbeelding ]
Al roept de gemeente bij de plannen over de (al gereed zijnde) wissels en inhaalspoor bij de Wouwermanstraat dat het hier ook voor is..quote:Op zondag 14 december 2014 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
staan ze dan op het eindpunt van 11/12 te wachten? Of bij de nieuwe overloopwissel bij de wouwermanstraat?
-edit- Laakweg/kade lees ik elders
quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:23 schreef Peter het volgende:
Uit de oude doosch: FOT / [Showcase] GVB Remise
Ik kijk nog steeds happy terug op het nachtelijke fotobezoek aan een Amsterdamse Remise .
quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:32 schreef Peter het volgende:
Is er al zicht op ingebruikname van de nieuwe Haagse trams? In het verleden werd trots geroepen dat men in 2015 er mee zou rijden, maar ik zie nog niets..
quote:
Dusseh... Gaan ze nog gebruikt worden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:15 schreef Peter het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Planning is dat de eerste voor het einde van de maand met passagiers rijdt... maarja, planningen zijn er om te wijzigen..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dusseh... Gaan ze nog gebruikt worden?
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staanquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Planning is dat de eerste voor het einde van de maand met passagiers rijdt... maarja, planningen zijn er om te wijzigen..
Ik heb er al in meegereden
Lijn 11 als eerste?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staan
Nope, lijn 2quote:
de rijden ook nog maar niet op de foto gekregenquote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:
Zo, best modern! In 2012 reed dit er nog!
[ afbeelding ]
Nice , En Vacances?quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:01 schreef Duvel het volgende:
Sinds 2011 rijden er trams in Reims (F). Om die keilelijke bovenleiding in het visueel aantrekkelijke centrum te voorkomen, rijden de trams tussen de haltes Gare Centre en Comédie via "Alimentation par Sol" (APS, https://fr.wikipedia.org/wiki/Alimentation_par_le_sol). Dit systeem van Alstom voorziet via een soort derde rail midden tussen de spoorstaven, de trams van energie. Omdat je natuurlijk niet wil dat dit systeem permanent onder spanning staat, zitten er ondergrondse schakelaars om alleen de stroomraildelen onder de tram onder spanning te zetten.
Op de foto zien we tramstel 103 (één van de 18) rijden op lijn B (https://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_B_du_tramway_de_Reims). Slim genoeg start deze bij TGV-station Champagne-Ardennes, zodat je vanuit Parijs in 45 minuten in Reims bent (althans, dat beweert de gemeente Reims). De tram is, net als het APS-systeem, gebouwd door Alstom. De kop is ontworpen om te lijken op een champagneglas (tja, Reims).
[ afbeelding ]
Veel plezier dan en hopelijk een beetje lekker weer .quote:
Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staan
nopequote:Op dinsdag 3 november 2015 13:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?
Vandaag in een drukke spits op Den Haag Centraal ingestapt. Ik hoop dat het publiek nog moet wennen, want men blijft schaapachtig bij de deur in de buurt staan. Onhandig ook dat de deuren niet tegenover elkaar liggen en er maar 1 deur per bak is. In de Spits in de binnenstad lijkt dat te weinig..quote:
Hij is wel mooi! Ik heb er al ingereden en vond hem echt fijn.quote:
Ik vind het een imposant apparaat.quote:Op zondag 15 november 2015 06:59 schreef Banaantjevoordedorst het volgende:
[..]
Hij is wel mooi! Ik heb er al ingereden en vond hem echt fijn.
Denk het niet nee, 'helaas' heb ik de Randstad voor mijn deur rijden en niet de Avenio.quote:Op maandag 16 november 2015 02:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het een imposant apparaat.
Ik hoop dat ze snel op lijn 9 komen te rijden, maar dat zal wel niet...
Schattig.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:
Zo, best modern! In 2012 reed dit er nog!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:48 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt het dat een tram bestuurder een bekeuring krijgt dan
Doe eens vertellen, misschien leer ik nog watquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zelden maar ook wij hebben ons aan regels te houden en hebben ook niet overal en altijd voorrang wat men wel denkt
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Doe eens vertellen, misschien leer ik nog wat
Ik (opgegroeid in 010) heb altijd geleerd dat trams altijd voorrang hebben, en ik geef ze dat ook altijd wel.. trams zijn hard
Hoe word je staandegehouden op plekken waar de tramrails los liggen en dus niet in het asfalt?quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.
Maar ook wij moeten stoppen bij haaientanden, stopborden en verkeerslichten. Het overige verkeer denkt vaak zoals jij en stopt automatisch als we kruizingen naderen. Vaak nemen we dan voorrang om niet te lang oponthoud te veroorzaken want sommige automobilisten lijken van angst te bevriezen totdat we voorbij zijn
Wij hebben te maken met RVV, HBT (Handboek TramBestuurder) en het VOR (Voorrangregels Onderling Railmateriaal)
OK, maar dat zijn dan idd redelijk standaard regels die je ook zou mogen verwachten. Wat er in dat handboek en die VOR staat weet ik niet. Ik weet wel, in Rotterdam vanaf de Zaagmolenstraat de Bergweg op, daar komen trams van rechts en daar staan ook haaientanden volgens mij Zaagmolenstraat uit, maar daar kun je beter niet blind doorrijdenquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.
Maar ook wij moeten stoppen bij haaientanden, stopborden en verkeerslichten. Het overige verkeer denkt vaak zoals jij en stopt automatisch als we kruizingen naderen. Vaak nemen we dan voorrang om niet te lang oponthoud te veroorzaken want sommige automobilisten lijken van angst te bevriezen totdat we voorbij zijn
Wij hebben te maken met RVV, HBT (Handboek TramBestuurder) en het VOR (Voorrangregels Onderling Railmateriaal)
Guided trams op rubberbanden... eigenlijk gewoon een trolleybus.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus de eerste Tramtunnel in de Regio Parijs is een feit. Als spreekt men daar eerder over Metrotram
Misschien wel de eerste Translohr Metrotram ter wereld
Ik vind het een stomme keuze, mag ik dat zeggen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Guided trams op rubberbanden... eigenlijk gewoon een trolleybus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het een stomme keuze, mag ik dat zeggen?Werkt ook voor geen meter. Die dingen rammelen uit elkaar overal waar ze rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
De dames moeten inderdaad een sport BH dragen in dat dingquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Werkt ook voor geen meter. Die dingen rammelen uit elkaar overal waar ze rijden.
Volgens mij bestaat Translohr niet eens meerquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De dames moeten inderdaad een sport BH dragen in dat ding
tevens is het gewoon niet uitwisselbaar, pluk je niet zomaar ergens een andere tram vandaan en als Translohr op de fles gaat heb je gewoon 0 support...
Het is nu goedkoop in aanleg misschien, maar later ga je gewoon problemen krijgen met je vloot... links of rechtsom...
Gelukkig is Bombardier wél een fatsoenlijke leverancier die klachten serieus neemt en problemen onderzoekt en ze oplost. Dat kun je van de Italianen niet zeggenquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Nieuws van onze Zuiderburen. http://www.gva.be/cnt/dmf(...)e-fyra-van-antwerpen
Het is wel een beetje de goden verzoeken dat ze de nieuwe tram 'Albatros' hebben gedoopt... Dan is de vergelijking met de vorige Albatros snel gemaakt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gelukkig is Bombardier wél een fatsoenlijke leverancier die klachten serieus neemt en problemen onderzoekt en ze oplost. Dat kun je van de Italianen niet zeggen
Is ook nog een andere vanquote:
Wel meer dan éénquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |