staan ze dan op het eindpunt van 11/12 te wachten? Of bij de nieuwe overloopwissel bij de wouwermanstraat?quote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doen
Wel okquote:Op vrijdag 30 januari 2015 12:59 schreef ReisT het volgende:
En zo gaan de trams voor de Uithoflijn er dus uit zien:
[ afbeelding ]
Al roept de gemeente bij de plannen over de (al gereed zijnde) wissels en inhaalspoor bij de Wouwermanstraat dat het hier ook voor is..quote:Op zondag 14 december 2014 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
staan ze dan op het eindpunt van 11/12 te wachten? Of bij de nieuwe overloopwissel bij de wouwermanstraat?
-edit- Laakweg/kade lees ik elders
quote:Op dinsdag 21 april 2015 21:23 schreef Peter het volgende:
Uit de oude doosch: FOT / [Showcase] GVB Remise
Ik kijk nog steeds happy terug op het nachtelijke fotobezoek aan een Amsterdamse Remise .
quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:32 schreef Peter het volgende:
Is er al zicht op ingebruikname van de nieuwe Haagse trams? In het verleden werd trots geroepen dat men in 2015 er mee zou rijden, maar ik zie nog niets..
quote:
Dusseh... Gaan ze nog gebruikt worden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:15 schreef Peter het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Planning is dat de eerste voor het einde van de maand met passagiers rijdt... maarja, planningen zijn er om te wijzigen..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dusseh... Gaan ze nog gebruikt worden?
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staanquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Planning is dat de eerste voor het einde van de maand met passagiers rijdt... maarja, planningen zijn er om te wijzigen..
Ik heb er al in meegereden
Lijn 11 als eerste?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staan
Nope, lijn 2quote:
de rijden ook nog maar niet op de foto gekregenquote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:
Zo, best modern! In 2012 reed dit er nog!
[ afbeelding ]
Nice , En Vacances?quote:Op vrijdag 18 september 2015 23:01 schreef Duvel het volgende:
Sinds 2011 rijden er trams in Reims (F). Om die keilelijke bovenleiding in het visueel aantrekkelijke centrum te voorkomen, rijden de trams tussen de haltes Gare Centre en Comédie via "Alimentation par Sol" (APS, https://fr.wikipedia.org/wiki/Alimentation_par_le_sol). Dit systeem van Alstom voorziet via een soort derde rail midden tussen de spoorstaven, de trams van energie. Omdat je natuurlijk niet wil dat dit systeem permanent onder spanning staat, zitten er ondergrondse schakelaars om alleen de stroomraildelen onder de tram onder spanning te zetten.
Op de foto zien we tramstel 103 (één van de 18) rijden op lijn B (https://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_B_du_tramway_de_Reims). Slim genoeg start deze bij TGV-station Champagne-Ardennes, zodat je vanuit Parijs in 45 minuten in Reims bent (althans, dat beweert de gemeente Reims). De tram is, net als het APS-systeem, gebouwd door Alstom. De kop is ontworpen om te lijken op een champagneglas (tja, Reims).
[ afbeelding ]
Veel plezier dan en hopelijk een beetje lekker weer .quote:
Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:20 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
21 september is de planning, zijn al collega's die een avenio dienst in hun rooster hebben staan
nopequote:Op dinsdag 3 november 2015 13:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?
Vandaag in een drukke spits op Den Haag Centraal ingestapt. Ik hoop dat het publiek nog moet wennen, want men blijft schaapachtig bij de deur in de buurt staan. Onhandig ook dat de deuren niet tegenover elkaar liggen en er maar 1 deur per bak is. In de Spits in de binnenstad lijkt dat te weinig..quote:
Hij is wel mooi! Ik heb er al ingereden en vond hem echt fijn.quote:
Ik vind het een imposant apparaat.quote:Op zondag 15 november 2015 06:59 schreef Banaantjevoordedorst het volgende:
[..]
Hij is wel mooi! Ik heb er al ingereden en vond hem echt fijn.
Denk het niet nee, 'helaas' heb ik de Randstad voor mijn deur rijden en niet de Avenio.quote:Op maandag 16 november 2015 02:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het een imposant apparaat.
Ik hoop dat ze snel op lijn 9 komen te rijden, maar dat zal wel niet...
Schattig.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:06 schreef Duvel het volgende:
Zo, best modern! In 2012 reed dit er nog!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:48 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt het dat een tram bestuurder een bekeuring krijgt dan
Doe eens vertellen, misschien leer ik nog watquote:Op donderdag 10 maart 2016 12:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Zelden maar ook wij hebben ons aan regels te houden en hebben ook niet overal en altijd voorrang wat men wel denkt
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Doe eens vertellen, misschien leer ik nog wat
Ik (opgegroeid in 010) heb altijd geleerd dat trams altijd voorrang hebben, en ik geef ze dat ook altijd wel.. trams zijn hard
Hoe word je staandegehouden op plekken waar de tramrails los liggen en dus niet in het asfalt?quote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.
Maar ook wij moeten stoppen bij haaientanden, stopborden en verkeerslichten. Het overige verkeer denkt vaak zoals jij en stopt automatisch als we kruizingen naderen. Vaak nemen we dan voorrang om niet te lang oponthoud te veroorzaken want sommige automobilisten lijken van angst te bevriezen totdat we voorbij zijn
Wij hebben te maken met RVV, HBT (Handboek TramBestuurder) en het VOR (Voorrangregels Onderling Railmateriaal)
OK, maar dat zijn dan idd redelijk standaard regels die je ook zou mogen verwachten. Wat er in dat handboek en die VOR staat weet ik niet. Ik weet wel, in Rotterdam vanaf de Zaagmolenstraat de Bergweg op, daar komen trams van rechts en daar staan ook haaientanden volgens mij Zaagmolenstraat uit, maar daar kun je beter niet blind doorrijdenquote:Op donderdag 10 maart 2016 13:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bij gelijkwaardige kruizingen hebben trams altijd voorrang, ongeacht van welke kant ze komen. Ook op voetgangers hebben we voorrang.
Maar ook wij moeten stoppen bij haaientanden, stopborden en verkeerslichten. Het overige verkeer denkt vaak zoals jij en stopt automatisch als we kruizingen naderen. Vaak nemen we dan voorrang om niet te lang oponthoud te veroorzaken want sommige automobilisten lijken van angst te bevriezen totdat we voorbij zijn
Wij hebben te maken met RVV, HBT (Handboek TramBestuurder) en het VOR (Voorrangregels Onderling Railmateriaal)
Guided trams op rubberbanden... eigenlijk gewoon een trolleybus.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus de eerste Tramtunnel in de Regio Parijs is een feit. Als spreekt men daar eerder over Metrotram
Misschien wel de eerste Translohr Metrotram ter wereld
Ik vind het een stomme keuze, mag ik dat zeggen?quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Guided trams op rubberbanden... eigenlijk gewoon een trolleybus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vind het een stomme keuze, mag ik dat zeggen?Werkt ook voor geen meter. Die dingen rammelen uit elkaar overal waar ze rijden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
De dames moeten inderdaad een sport BH dragen in dat dingquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Werkt ook voor geen meter. Die dingen rammelen uit elkaar overal waar ze rijden.
Volgens mij bestaat Translohr niet eens meerquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De dames moeten inderdaad een sport BH dragen in dat ding
tevens is het gewoon niet uitwisselbaar, pluk je niet zomaar ergens een andere tram vandaan en als Translohr op de fles gaat heb je gewoon 0 support...
Het is nu goedkoop in aanleg misschien, maar later ga je gewoon problemen krijgen met je vloot... links of rechtsom...
Gelukkig is Bombardier wél een fatsoenlijke leverancier die klachten serieus neemt en problemen onderzoekt en ze oplost. Dat kun je van de Italianen niet zeggenquote:Op donderdag 30 juni 2016 09:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Nieuws van onze Zuiderburen. http://www.gva.be/cnt/dmf(...)e-fyra-van-antwerpen
Het is wel een beetje de goden verzoeken dat ze de nieuwe tram 'Albatros' hebben gedoopt... Dan is de vergelijking met de vorige Albatros snel gemaakt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 09:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gelukkig is Bombardier wél een fatsoenlijke leverancier die klachten serieus neemt en problemen onderzoekt en ze oplost. Dat kun je van de Italianen niet zeggen
Is ook nog een andere vanquote:
Wel meer dan éénquote:
en een supergaaf ov-museum!quote:Op zondag 31 juli 2016 22:13 schreef Peter het volgende:
Wenen heeft een erg groot tramnet, hoge frequentie en oude en nieuwe trams door elkaar rijden. Toffe stad
Die reden zelfs tot in Rotterdamquote:
Dat telt niet...quote:
Ik ben wel benieuwd hoe ze daar bevallen jah .quote:Op donderdag 15 september 2016 10:15 schreef bork het volgende:
http://www.spoorpro.nl/li(...)g-amsterdamse-trams/
CAF in Amsterdam, dingen rijden al een tijdje o.a. in Freiburg, bij belangstelling wil ik wel wat foto's hier posten
Dat zou goed kunnen ja.quote:Op woensdag 27 september 2017 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
Even een schopje. Las net een bericht van een maand geleden waarin te lezen was dat de HTM van plan is nog eens 10 Avenio's aan te schaffen, te leveren in 2019.
Mijn vermoeden is dat die zijn voor lijn 2 waar op dit moment weer de Regiocitadis is opgedoken.
2024 heeft men het over.quote:Op woensdag 27 september 2017 22:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen ja.
Wanneer gaat men de andere 'oude' trams vervangen? Dat komt er ook nog aan toch? Maar dat duurt nog een jaar of 3 of 4 meen ik.
Zo dan. Dat is een oudje. Je zal je wel stevig warm moeten hebben ingepakt met dit weer als je daarin zit gezien de tocht/luchtigheid van deze wagen. Waar dient hij tegenwoordig voor in Den Haag? Les wagen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 10:44 schreef James1988 het volgende:
Groetjes uit Den Haag, waar net deze unit langs het Centraal Station kwam:
Voorlopig nog nietquote:Op dinsdag 16 juli 2019 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Na een halve eeuw lullen of zo gaat het er eindelijk van komen De tram van Utrecht Centraal naar De Uithof
[ afbeelding ]
Tramwegovergangen:quote:Op dinsdag 16 juli 2019 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor de neuk is er moeilijk aan een tram laten rijden dan
Er wordt daar 70 km/u gereden.quote:Het probleem met het signaleringssysteem en de slagbomen bij de Koningsweg lijkt hardnekkiger dan gedacht. De sensor die moet aangeven of er een tram aankomt werkt niet naar behoren bij warme temperaturen en stortbuien zo werd in een bijpraatsessie aan politici verteld. Slagbomen blijven dan gesloten zonder dat er een tram aankomt.
tsja, het universiteitsterrein van Delft wacht ook nog steeds op een tram.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor de neuk is er moeilijk aan een tram laten rijden dan
Ja goed is dat he, ik heb daar ooit een abo gehad in de winter de opblaaskap erover yoloquote:Op zondag 21 juli 2019 02:00 schreef bork het volgende:
tijd voor de vingerverf smiley? Ik zwem 2x per week bij de Kromme Rijn (50 meter bad, episch!) en daar is een halte en daar komen echt veel trams langs, ben er al erg aan gehecht.
Delft is nu eindelijk die brug aan het verbouwen dus 2e helft 2020 rijden daar tramsquote:Op dinsdag 16 juli 2019 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, het universiteitsterrein van Delft wacht ook nog steeds op een tram.
Ook Amsterdam kan zo wat problemen hebben als ze de tramsporen rond het station aanpakken. Als de keerlus van tram 26 aan de IJzijde niet tijdig gereed komt moeten ze de tram mogelijk een heel stuk achteruit laten rijden om dan vooruit te kunnen rijden richting Zeeburg. Dat gaat nog een onderneming worden met 12+ trams per uur per richting
De eerste en laatste kans om in het weekend met deze tram te rijden.quote:Op zaterdagmiddag 14 december vieren we de opening van de tramlijn met gratis tramritten tussen 14.30 -17.30 uur. Iedereen is van harte welkom om tram 22 uit te proberen! Er stopt die middag elke 10 minuten een tram.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |