abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 augustus 2013 @ 22:54:15 #1
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_130113463
Zoals ik al in Digital Art zei, wil ik Graphic Design leren. Vooral typography en interaction design.

Tips die ik al heb gekregen:
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:10 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Dan zou ik beginnen met Photoshop en Illustrator onder de knie te krijgen. :) UI design wordt meestal interaction design genoemd trouwens. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:29 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Wat bij mij heel erg heeft geholpen is een plaatje vinden op het internet (Vector oid) met veel technieken erin en die na proberen te bouwen. Zo leer je welke effecten wát doen, hoe je ze toe kunt passen en dat soort dingen. Verder, kijk eens op deviantart of daar wat tussen zit :)
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 22:39 schreef very het volgende:

[..]

http://psd.tutsplus.com/

Hier zitten ook met enige regelmaat wel dingetjes tussen die te maken hebben me UI design en Typografie :)
quote:
Hoe hebben jullie het geleerd en waar kijk je voor inspiratie? Hebben jullie andere tips?
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:08:18 #3
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_130114148
Interaction design? Volgens mij weet n8n, de designer van de mobiele FOK!layout, daar heel wat van.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:12:26 #4
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_130114376
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:08 schreef RockNijntje het volgende:
Interaction design? Volgens mij weet n8n, de designer van de mobiele FOK!layout, daar heel wat van.
roep hem hier naartoe
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_130114496
Met alleen software leren word je geen grafisch ontwerper. Als je een hamer vast kan houden dan ben je ook niet meteen timmerman...
Zoek op cursussen ontwerpen bij je in de buurt of ga een echte grafische opleiding doen...

Daarnaast zijn er ook genoeg boeken over te vinden. Het gata er namelijk niet om welke trucs je bijvoorbeeld allemaal kan in Photoshop en zo, het gaat over ideeën hebben en die toe kunnen passen

Er zijn een heleboel blog site over grafisch ontwerp en typografie zoals: http://blog.reflexstock.c(...)mples-of-typography/

Probeer eerst vooral wel dingen na te maken zodat je weet wat je kan doen, maar ga vooral eigen dingen bedenken
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:31:53 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_130115241
Ga in het begin gewoon lekker LEUKE dingen doen.

Wat is je favoriete film!? Ok, maak daar zelf een toffe filmposter voor, en bekijk dan hoe je dat doet met de typografie, hoe je dat plaatst, hoe je de DPI instelt enzo, het formaat goedkrijgen, etc etc.
Kijk ook goed naar welke filmposters jij al heel goed/mooi vindt, en bedenk WAAROM dat zo is.

Daarnaast gewoon lekker tutorials doen, paar toffe kanalen opzoeken op Youtube enzo, een goed forum waar je veel vragen mag stellen zonder gezeik, en waar men je snel kan en wil helpen.

Een echte grafische opleiding zal vast de juiste weg zijn wanneer je er je beroep van wilt maken, maar persoonlijk vond ik er vrij weinig aan. Ik leerde eerlijk gezegd veel meer (en veel sneller) op stage, en van de gozer die in het studielokaal werkte, dan van de daadwerkelijke lessen.

Voor je beroepskans is het uiteraard wel plezierig wanneer je een diploma hebt, maar inhoudelijk ben ik dus van mening dat het niet veel toevoegt. Al moet ik daarbij zeggen dat ik wel heel graag webdesign had willen leren, maar die lessen vielen bij ons helaas weg, omdat daar geen leraar voor was ofzo. Tegenvaller.

De Adobe programma's zijn uiteraard de beste software, maar misschien is het beter om helemaal over te stappen op freeware-alternatieven, vooral wanneer Adobe straks compleet overstapt op een subscription-service. Maar goed, dan lever je dus iets in op de kwaliteit van de programma's die je gebruikt.

Zolang je alles maar in .PDF kunt opslaan en afleveren aan de werkgever, zal dat in de meeste gevallen waarschijnlijk ook geen problemen opleveren.
pi_130115313
Motion design is ook tof. _O_

Lekker happen
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:52:02 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_130116019
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:33 schreef -Datdus- het volgende:
Motion design is ook tof. _O_

Mooi filmpje :Y Je zou er bijna een Apple door gaan kopen. Bijna. :P
pi_130116332
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mooi filmpje :Y Je zou er bijna een Apple door gaan kopen. Bijna. :P
Bijna inderdaad, en dan zie je het prijskaartje. _O-
Lekker happen
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 23:48:49 #10
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_130151793
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:31 schreef Yi-Long het volgende:
Ga in het begin gewoon lekker LEUKE dingen doen.

Wat is je favoriete film!? Ok, maak daar zelf een toffe filmposter voor, en bekijk dan hoe je dat doet met de typografie, hoe je dat plaatst, hoe je de DPI instelt enzo, het formaat goedkrijgen, etc etc.
Kijk ook goed naar welke filmposters jij al heel goed/mooi vindt, en bedenk WAAROM dat zo is.

Daarnaast gewoon lekker tutorials doen, paar toffe kanalen opzoeken op Youtube enzo, een goed forum waar je veel vragen mag stellen zonder gezeik, en waar men je snel kan en wil helpen.

Een echte grafische opleiding zal vast de juiste weg zijn wanneer je er je beroep van wilt maken, maar persoonlijk vond ik er vrij weinig aan. Ik leerde eerlijk gezegd veel meer (en veel sneller) op stage, en van de gozer die in het studielokaal werkte, dan van de daadwerkelijke lessen.

Voor je beroepskans is het uiteraard wel plezierig wanneer je een diploma hebt, maar inhoudelijk ben ik dus van mening dat het niet veel toevoegt. Al moet ik daarbij zeggen dat ik wel heel graag webdesign had willen leren, maar die lessen vielen bij ons helaas weg, omdat daar geen leraar voor was ofzo. Tegenvaller.

De Adobe programma's zijn uiteraard de beste software, maar misschien is het beter om helemaal over te stappen op freeware-alternatieven, vooral wanneer Adobe straks compleet overstapt op een subscription-service. Maar goed, dan lever je dus iets in op de kwaliteit van de programma's die je gebruikt.

Zolang je alles maar in .PDF kunt opslaan en afleveren aan de werkgever, zal dat in de meeste gevallen waarschijnlijk ook geen problemen opleveren.
Oeh, bedankt voor de tips :D

Ik wil geen opleiding doen maar gewoon om te leren :Y
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')