abonnement Unibet Coolblue
pi_131112631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:21 schreef Uncle het volgende:
Iemand een nieuwe foto?
lol :P

Iemand zin om er 1 uit te zoeken?

https://www.facebook.com/(...)5542451874196&type=3
People assume too much.
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 22:56:38 #102
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131113121
quote:
Komt eraan.
Is wel een stitch van 2 foto's.
Ik post de twee losse foto's in zowel CR2 als JPG, en de gestichte versie in PSD

[ Bericht 6% gewijzigd door very op 12-09-2013 23:10:21 ]
People assume too much.
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 23:10:46 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131113504
Ik ga er komend weekend mee aan de slag denk ik
  Redactie Frontpage donderdag 12 september 2013 @ 23:11:06 #105
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131113515
Top :)
pi_131113613
Ik post een wetransfer linkje, want flinke .rar (53MB)

Here you go: DOWNLOAD
People assume too much.
pi_131118074
Origineel:



Beide foto's opnieuw gestitched (file > automate > photomerge) zodat ik wat meer water en lucht had en vrijer was in een uitsnede. Vervolgens uitgesneden op 4:1 verhouding. Toen tint wat naar links verschoven en verzadiging terug geschroefd. Vervolgens HDR effect erover heen geplakt (image > adjustments > HDR toning), de gamma aardig wat opgevoerd. Vervolgens omgezet naar zwart wit en nog een keer met levels een klein beetje het contrast verhoogd. Toen verkleind en geupload.



[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 04:52:35 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 11:40:16 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131123103


psd gepakt, stitch uit elkaar getrokken zodat er een gat ontstond
Monster ingeplakt, plaatje gezocht en uitgeknipt
Vuur toegevoegd, transparant stockmateraal png
Rook toegevoegd transparant stockmateraal png
Straaljager toegevoegd herschaald en geroteerd
raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Vuur voor raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Brug brandend in water laten zakken
Schaduw en reflectie in water toegevoegd

[ Bericht 8% gewijzigd door SunChaser op 13-09-2013 18:07:38 ]
pi_131123316


PSD gepakt, monster van internet gezocht en met kleurselectie losgeknipt. Achter de brug geplaatst met een masker. Verder wat met de kleurbalans zitten pielen, wat contrast uit het monster gehaald en een subtiele lensflare toegevoegd.
People assume too much.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 11:50:00 #110
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131123348
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef very het volgende:
[ afbeelding ]
Wow, die scene had ik ook in mn hoofd, Monsters vs Aliens :Y
pi_131123405
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:40 schreef SunChaser het volgende:
[ afbeelding ]

psd gepakt, stitch uit elkaar getrokken zodat er een gat ontstond
Monster ingeplakt
Vuur toegevoegd
Rook toegevoegd
Straaljager toegevoegd herschaald en geroteerd
raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Vuur voor raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Brug brandend in water laten zakken
Schaduw en reflectie in water toegevoegd
Vind die van jou ook geinig haha
Niet heel erg overtuigend geshopped als ik heel eerlijk ben, maar wel cool idee :)
Die van mij is ook niet heel overtuigend, daar niet van :P Ik zou wel eens een echt goede attack-edit willen maken, maar daar gaat zo veel tijd in zitten dat ik toch weer kies voor iets simpels haha
People assume too much.
pi_131123468
Kunnen we niet gewoon serieus bewerken?
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 11:57:25 #113
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131123541
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:54 schreef Puala het volgende:
Kunnen we niet gewoon serieus bewerken?
Ik snap werkelijk niet wat het probleem is, de raw inzenders vinden het leuk, vorige week ook met die van mij en die van ElizaR, deze week doet de inzender mee.

Laat t lekker op zn beloop, waarom krampachtig dit willen tegenhouden, dit topic leeft, als de inzender het er niet mee eens is hoor je t vanzelf wel. Tot dan, lekker creatief over de top
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 11:59:14 #114
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131123592
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:52 schreef very het volgende:

[..]

Vind die van jou ook geinig haha
Niet heel erg overtuigend geshopped als ik heel eerlijk ben, maar wel cool idee :)
Die van mij is ook niet heel overtuigend, daar niet van :P Ik zou wel eens een echt goede attack-edit willen maken, maar daar gaat zo veel tijd in zitten dat ik toch weer kies voor iets simpels haha
Ja daarom koos ik je brugfoto ook uit, zo'n attack is cool. Wel lastig om t geloofwaardig te maken dat wel
pi_131123632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:57 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is, de raw inzenders vinden het leuk, vorige week ook met die van mij en die van ElizaR, deze week doet de inzender mee.

Laat t lekker op zn beloop, waarom krampachtig dit willen tegenhouden, dit topic leeft, als de inzender het er niet mee eens is hoor je t vanzelf wel. Tot dan, lekker creatief over de top
Ho wacht, het was een vraag. Het was geen dwang, geen oplegging of wat dan ook. Ik zou alleen als RAW inzender liever een serieuze bewerking zien waar ik van kan leren dan het toevoegen van grappige items in mijn foto. Dus vandaar ook eigenlijk de vraag.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 12:02:29 #116
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131123685
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Ho wacht, het was een vraag. Het was geen dwang, geen oplegging of wat dan ook. Ik zou alleen als RAW inzender liever een serieuze bewerking zien waar ik van kan leren dan het toevoegen van grappige items in mijn foto. Dus vandaar ook eigenlijk de vraag.
Hmm, oke, maar zo'n opmerking is in de categorie waar zijn wij nu helemaal mee bezig

Er komen ook altijd wel serieuze inzendingen. En daarnaast ook bizarre. 3 weken terug die danseres met een geshopte mannenhoofd, die was ik nog vergeten
pi_131123853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Ho wacht, het was een vraag. Het was geen dwang, geen oplegging of wat dan ook. Ik zou alleen als RAW inzender liever een serieuze bewerking zien waar ik van kan leren dan het toevoegen van grappige items in mijn foto. Dus vandaar ook eigenlijk de vraag.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag hun foto serieus bewerkt zien worden om te kijken wat er uit te halen valt, maar in mijn geval is dit niet zo. Ik weet mijn weg in photoshop goed genoeg te vinden, dus mijn doel om een foto te posten is niet perse om er wat van te leren. Mocht een toekomstige foto-aanbieder dit wel graag serieuzer zien, dan lijkt me het handig als hij/zij dit aangeeft.

Maar voor nu: doe lekker gek! :P
People assume too much.
pi_131135662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:40 schreef SunChaser het volgende:
[ afbeelding ]

psd gepakt, stitch uit elkaar getrokken zodat er een gat ontstond
Monster ingeplakt
Vuur toegevoegd
Rook toegevoegd
Straaljager toegevoegd herschaald en geroteerd
raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Vuur voor raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Brug brandend in water laten zakken
Schaduw en reflectie in water toegevoegd
Misschien kan je ook even toelichten hoe je dat gedaan hebt, anders heeft je post weinig bijdrage..
bijv. rook toegevoegd.. d'r zit geen knop met 'rook toevoegen' in photoshop dus iemand die dit topic door leest is na het lezen van het verhaal niks wijzer geworden.

Of bijv. herschalen en roteren, zet dan gewoon even ctrl + t erbij oid. Dan is het voor iedereen duidelijk.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 18:06:30 #119
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131135711
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:04 schreef andreas612 het volgende:


Of bijv. herschalen en roteren, zet dan gewoon even ctrl + t erbij oid. Dan is het voor iedereen duidelijk.
Ctrl+t?

Ik gebruik nooit shortcuts dus ken ze ook niet. Herschalen en roteren zit echter wel gewoon onder die naam onder t menu

Heb bij rook en vuur even toegvoegd dat t stockmateriaal png is :)
pi_131135790
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:06 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ctrl+t?

Ik gebruik nooit shortcuts dus ken ze ook niet. Herschalen en roteren zit echter wel gewoon onder die naam onder t menu
Het gaat om 't principe :') ik kan zelf ook wel zien dat je rook of vuur hebt toegevoegd maar als we alles zo gaan formuleren kan dit topic net zo goed in de prullenbak.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 september 2013 @ 18:09:28 #121
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131135829
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:08 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Het gaat om 't principe :') ik kan zelf ook wel zien dat je rook of vuur hebt toegevoegd maar als we alles zo gaan formuleren kan dit topic net zo goed in de prullenbak.
Als er niemand bewerkingen maakt ook. Heb t ea toegevoegd. :Y

Overigens lijkt t me onnodig om shortcuts toe te voegen omdat er meer bewerkingsprogrammas zijn dan PS, Als je zegt dat je merget lijkt me dat meer dan voldoende.

[ Bericht 9% gewijzigd door SunChaser op 13-09-2013 18:22:09 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:24:26 #122
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_131140258


Foto eerst gedupliceerd, en duplicaat laag verticaal omgedraaid. In background laag het water geselecteerd en geblurred met Gausian blur om er meer egaliteit (vlak, stilstaand) in te krijgen. Daarna spiegellaag met de verplaatstool op zijn plek getrokken om de gebouwen en brug te spiegelen in het water. Het teveel aan duplicaatlaag weggepoetst via een layer mask, een scherpe ronde brush op 40% opacity en een zwarte voorgrondkleur (zwart is wegpoetsen, wit is weer herstellen wat is weggepoetst). Daarna ripple filter toegepast op duplicaatlaag, zodat de gespiegelde gebouwen het effect krijgen alsof ze rimpelen door de golfslag van het water.

Toen selectief het contrast verhoogd hier en daar. Daarna twee textures gebruikt. een groenige met blending effect hard light. Opacity van die texture laag verlaagd naar 30%. Toen een keiharde gele grunge texture, blending methode multiply, opacity 40%. Op beide textures een layer mask gezet en wederom met zwarte voorgrondkleur en dit maal zachte brush op een lage opacity weggepoetst waar ik het teveel vond. Toen nog een lichte mist toegevoegd met een gradient filet, transparancy op 70%. Verscherpt met highpass. Klaar. Ik heb het wel heel erg snel gedaan, aangezien ik het niet echt een foto vond om te bewerken omdat ie van zichzelf al zo fraai is. Dus ik heb de weerspiegeling niet netjes afgewerkt, en die is vrijwel een rechte lijn daardoor, hetgeen natuurlijk nooit kan. Maar ik moets kiezen tussen 5 minuten werk of ongeveer een uur. 5 Minuten had gewonnen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:36:34 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_131140812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:54 schreef Puala het volgende:
Kunnen we niet gewoon serieus bewerken?
Ben het wel met Sunny eens hoor. Ook het manipuleren van de foto door er dingen aan toe te voegen of juist af te halen is een serieuze bewerking, zefls al zijn de onderwerpen waarmee gespeeld wordt van minder serieuze aard. Die foto met de volkswagenbusjes als trein was de eerste die zo is bewerkt dat het niets meer met het origineel te maken had, daar is helemaal geen commentaar op gekomen. Vind het een beetje flauw om nu alsnog te gaan zeggen dat het dan niet serieus is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131154368
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:24 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]

Foto eerst gedupliceerd, en duplicaat laag verticaal omgedraaid. In background laag het water geselecteerd en geblurred met Gausian blur om er meer egaliteit (vlak, stilstaand) in te krijgen. Daarna spiegellaag met de verplaatstool op zijn plek getrokken om de gebouwen en brug te spiegelen in het water. Het teveel aan duplicaatlaag weggepoetst via een layer mask, een scherpe ronde brush op 40% opacity en een zwarte voorgrondkleur (zwart is wegpoetsen, wit is weer herstellen wat is weggepoetst). Daarna ripple filter toegepast op duplicaatlaag, zodat de gespiegelde gebouwen het effect krijgen alsof ze rimpelen door de golfslag van het water.

Toen selectief het contrast verhoogd hier en daar. Daarna twee textures gebruikt. een groenige met blending effect hard light. Opacity van die texture laag verlaagd naar 30%. Toen een keiharde gele grunge texture, blending methode multiply, opacity 40%. Op beide textures een layer mask gezet en wederom met zwarte voorgrondkleur en dit maal zachte brush op een lage opacity weggepoetst waar ik het teveel vond. Toen nog een lichte mist toegevoegd met een gradient filet, transparancy op 70%. Verscherpt met highpass. Klaar. Ik heb het wel heel erg snel gedaan, aangezien ik het niet echt een foto vond om te bewerken omdat ie van zichzelf al zo fraai is. Dus ik heb de weerspiegeling niet netjes afgewerkt, en die is vrijwel een rechte lijn daardoor, hetgeen natuurlijk nooit kan. Maar ik moets kiezen tussen 5 minuten werk of ongeveer een uur. 5 Minuten had gewonnen.
Nice
  Redactie Frontpage zaterdag 14 september 2013 @ 08:07:40 #125
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131154557
quote:
Mooi dat oude, kan zo in de IKEA collectie
pi_131158624
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 08:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Mooi dat oude, kan zo in de IKEA collectie
Hahaha, ja, kamerbreed _O-
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131158703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:40 schreef SunChaser het volgende:
[ afbeelding ]

psd gepakt, stitch uit elkaar getrokken zodat er een gat ontstond
Monster ingeplakt, plaatje gezocht en uitgeknipt
Vuur toegevoegd, transparant stockmateraal png
Rook toegevoegd transparant stockmateraal png
Straaljager toegevoegd herschaald en geroteerd
raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Vuur voor raket toegevoegd herschaald en geroteerd
Brug brandend in water laten zakken
Schaduw en reflectie in water toegevoegd
Je bent wel into the monsters, nietwaar ;) Grappig!

Ik zou eens serieus met PSD brushes gaan werken als ik jou was, in plaats van met stock photo's. Met brushes heb je veel en veel meer mogelijkheden, en is het werk als het af is echt van jou, en niet van een stock fotograaf. De hoeveelheid gratis te downloaden brushes is onafzienbaar, voor alles is er wel een brush. Ongekende mogelijkheden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131169012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Ho wacht, het was een vraag. Het was geen dwang, geen oplegging of wat dan ook. Ik zou alleen als RAW inzender liever een serieuze bewerking zien waar ik van kan leren dan het toevoegen van grappige items in mijn foto. Dus vandaar ook eigenlijk de vraag.
Toch nog even hierop ingaan hoor, want ik erger me eigenlijk behoorlijk aan de opmerking die ik bold heb gemaakt. Heb jij wel eens geprobeerd om 'grappige' items in een foto toe te voegen op een dusdanige manier dat het er geloofwaardig uitziet? Want dat is heel wat meer bewerken als alleen wat aan de schuifjes trekken, en een leveltje hier en daar omhoog of omlaag gooien. Van dit zogenaamde 'superimposing' bewerken kun jij heel wat meer leren dan van een foto omzetten naar zwart wit, een HDR filtertje eroverheen gooien, en het contrast verhogen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_131169553
Genoeg gezeik over wel of niet over de top. In de OP staat dat alles prima is, dus laten we het daar vooral bij houden :)
People assume too much.
pi_131171689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:55 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Toch nog even hierop ingaan hoor, want ik erger me eigenlijk behoorlijk aan de opmerking die ik bold heb gemaakt. Heb jij wel eens geprobeerd om 'grappige' items in een foto toe te voegen op een dusdanige manier dat het er geloofwaardig uitziet? Want dat is heel wat meer bewerken als alleen wat aan de schuifjes trekken, en een leveltje hier en daar omhoog of omlaag gooien. Van dit zogenaamde 'superimposing' bewerken kun jij heel wat meer leren dan van een foto omzetten naar zwart wit, een HDR filtertje eroverheen gooien, en het contrast verhogen.
Maar dat is hier niet gebeurd, dus niet relevant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2013 @ 08:52:45 #131
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131189056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:00 schreef Puala het volgende:
Ik zou alleen als RAW inzender liever een serieuze bewerking zien waar ik van kan leren dan het toevoegen van grappige items in mijn foto.
Maar dat is toch helemaal niet de insteek van deze reeks, dat t per se een standaard bewerking moet zijn. Natuurlijk, je kan vragen om een serieuze bewerking maar het doel van deze reeks is anderen te prikkelen jouw foto te bewerken, serieus of over de top. Vooralsnog zie ik de verdeling serieus en grappig/over the top nog steeds in t voordeel van de 'normale' bewerkingen staan. Maar als je een RAW post dan weet je dat een creatieve geest lekker over the top kan gaan. En als er dan in totaal 4 of 5 bewerkingen staan dan leer je van de dingen die jou het meest liggen.

En zoals ElizaR zegt, de plaatjes waar grappige dingen worden gedaan zijn soms nog wel bewerkelijker dan een foto een ZW of Vintagelook geven. En iemand is serieus aan de slag gegaan met een RAW, respecteer dat dan.
  Redactie Frontpage zondag 15 september 2013 @ 09:18:21 #132
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_131189242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je bent wel into the monsters, nietwaar ;) Grappig!

Ik zou eens serieus met PSD brushes gaan werken als ik jou was, in plaats van met stock photo's. Met brushes heb je veel en veel meer mogelijkheden, en is het werk als het af is echt van jou, en niet van een stock fotograaf. De hoeveelheid gratis te downloaden brushes is onafzienbaar, voor alles is er wel een brush. Ongekende mogelijkheden.
Goeie tip. Maar het werk zal bij andersmans foto nooit 100 procent van mij zijn maar voor mn eigen foto's kan t wel handig zijn brushes onder de knie te krijgen.

En monsters, vind t wel leuk bewerkingen te maken die out of the box zijn. Monsters lenen zich daar goed voor.
pi_131189760
De discussie over de grenzen van het bewerken gaan we nu sluiten hier. Dit is immers geen slowchat maar het bewerkingstopic. Mocht er behoefte aan zijn dan kan er in SC verder gepraat worden, of vecht het maar uit in PB. Zo houden we dit draadje ontopic en schoon van eindeloze discussies. Daar gaan we dus ook strenger op modereren hier!. Discussies over de bewerkingen zelf (hoe/waarom/zou je niet beter/tof) mogen hier uiteraard wel. ;)

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat alle foto's in dit topic bewerkingen zijn. Zoals de titel van het topic ook heet, en dat is dus ook de bedoeling. Laat niet weg dat de 'superman' bewerkingen niet helemaal overeenkomen met het oorspronkelijke idee bij het opzetten van dit topic, en het huidige idee enkele gebruikers daarover. Daar is niets mis mee en moeten die personen maar mee leren leven. ;)

Enige voorwaardes die we wel mee willen geven is dat alle ( dus zelfs (of vooral) bij extremere superman bewerkingen, om die term er maar even in te houden) men duidelijk aangeeft wat en hoe men het gedaan heeft. Het idee van dit topic is (en blijft) dat anderen er iets van kunnen leren. Als men een superman foto serieus en niet grappig vindt dan mogen andere users verwachten dat men dan ook serieus de moeite neemt om de werkwijzes/handelingen uitvoerig(er) te benoemen. :)

En nu weer bewerken ipv discussieren!! :Y
pi_131539875
R.I.P. Topic. Met dank aan uw mods.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 13:43:53 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132472277
Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Ik heb 3 raws upgeload, van een HDR opname, mijn bewerking zie je hieronder, maar wellicht kun jij er nog veel meer mee. Supermannen toegestaan ;)

RAW https://www.wetransfer.co(...)0131023113830/5f7fec
JPG https://www.wetransfer.co(...)0131023115651/09fc11



[ Bericht 7% gewijzigd door SunChaser op 23-10-2013 13:58:57 ]
pi_132472613
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:43 schreef SunChaser het volgende:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Ik heb 3 raws upgeload, van een HDR opname, mijn bewerking zie je hieronder, maar wellicht kun jij er nog veel meer mee. Supermannen toegestaan ;)

https://www.wetransfer.co(...)0131023113830/5f7fec

[ afbeelding ]
Heb je zo ook als JPG? Op mijn werk kan mijn photoshop deze RAW's niet openen :')
People assume too much.
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 13:55:46 #137
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132472651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:54 schreef very het volgende:

[..]

Heb je zo ook als JPG? Op mijn werk kan mijn photoshop deze RAW's niet openen :')
Jawel maar is raw niet interessanter, omdat je de foto's dan kan bijlichten? Wil de jpgs ook wel doen verder, moment
pi_132472668
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Jawel maar is raw niet interessanter, omdat je de foto's dan kan bijlichten? Wil de jpgs ook wel doen verder, moment
Ja, is het ook. Maar zie vorige post
People assume too much.
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 13:59:06 #139
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132472778
JPG toegevoegd
pi_132497128
HDR vond ik niet nodig.

Geimporteerd in Lightroom
- Middelste belichting genomen.
- Gradient filter om de lucht te herstellen met -1.66 belichting
- Zwart wit omzetting
- Contrast en hooglichten flink omlaag.
- schadwuen en witte tinten flink omhoog.
- Blacks iets omlaag.
- Clarity +71
- Curves aangepast, lichte tinten iets omhoog getrokken. Donkere tinten iets omlaag.
- Gradient filter over de voorgrond en lucht met clarity 80
- Licht verscherpt, en ruisreductie.
- Korrel toegevoegd
- Vignette toegepast.
- Geexporteerd op 2048px

Geimporteerd in Photoshop
- Automatische action om randje toe te voegen en te verscherpen.
- Opacity van de verscherpings layer verlaagt naar 65%
- Verscherpingslaag weggepoetst met layermask zodat alleen de kerk extra verscherpt wordt.

Eindresultaat:
pi_132504610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:59 schreef Uncle het volgende:
HDR vond ik niet nodig.

Geimporteerd in Lightroom
- Middelste belichting genomen.
- Gradient filter om de lucht te herstellen met -1.66 belichting
- Zwart wit omzetting
- Contrast en hooglichten flink omlaag.
- schadwuen en witte tinten flink omhoog.
- Blacks iets omlaag.
- Clarity +71
- Curves aangepast, lichte tinten iets omhoog getrokken. Donkere tinten iets omlaag.
- Gradient filter over de voorgrond en lucht met clarity 80
- Licht verscherpt, en ruisreductie.
- Korrel toegevoegd
- Vignette toegepast.
- Geexporteerd op 2048px

Geimporteerd in Photoshop
- Automatische action om randje toe te voegen en te verscherpen.
- Opacity van de verscherpings layer verlaagt naar 65%
- Verscherpingslaag weggepoetst met layermask zodat alleen de kerk extra verscherpt wordt.

Eindresultaat:
[ afbeelding ]
prima bewerking, duidelijke omschrijving ook (Y)
zwart wit doet het ook goed in deze foto
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 10:32:07 #142
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132506149
Zeker, nice :Y
  donderdag 24 oktober 2013 @ 10:54:35 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132506697
Ik zou dus echt nooit op het idee komen om een gedeelte van mijn foto te verscherpen :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_132507486
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou dus echt nooit op het idee komen om een gedeelte van mijn foto te verscherpen :@
Ik ben vast niet de eerste op de wereld die het doet maar ik was het ook nog nergens tegen gekomen... :P

Voor mijn gevoel trekt het de aandacht nog meer naar het onderwerp en geeft het ook iets meer 'pop' aan het onderwerp. Daarnaast voorkomt het dat je ruis in de achtergrond mee verscherpt ;)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:26:58 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132507525
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:25 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik ben vast niet de eerste op de wereld die het doet maar ik was het ook nog nergens tegen gekomen... :P

Voor mijn gevoel trekt het de aandacht nog meer naar het onderwerp en geeft het ook iets meer 'pop' aan het onderwerp. Daarnaast voorkomt het dat je ruis in de achtergrond mee verscherpt ;)
Ik heb totaal ook geen oog voor dat soort details :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_132514301
HDR gemaakt van de verschillende RAW's.

Middelste belichting hier overheen gezet, blauw gemaakt met hue colorize, hier alleen de lucht van gepakt met 50% opacity.

Featered mask van het geheel gepakt in een circel vanuit de kerk. Alles buiten dit masker licht geblurred.

Lucht en achterste rand bebossing en gebouwen licht blauw gekleurd.

Lichte vignette toegevoegd.

Resultaat:
131024_54376_3glq.jpg?rand=474815716

[ Bericht 8% gewijzigd door Uncle op 24-10-2013 15:31:44 ]
Professionele kwaliteit fotoprints op alu-Dibond
http://www.imponera.nl
  Redactie Frontpage maandag 28 oktober 2013 @ 11:43:14 #147
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132649284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:59 schreef Uncle het volgende:
HDR vond ik niet nodig.

Geimporteerd in Lightroom
- Middelste belichting genomen.
- Gradient filter om de lucht te herstellen met -1.66 belichting
- Zwart wit omzetting
- Contrast en hooglichten flink omlaag.
- schadwuen en witte tinten flink omhoog.
- Blacks iets omlaag.
- Clarity +71
- Curves aangepast, lichte tinten iets omhoog getrokken. Donkere tinten iets omlaag.
- Gradient filter over de voorgrond en lucht met clarity 80
- Licht verscherpt, en ruisreductie.
- Korrel toegevoegd
- Vignette toegepast.
- Geexporteerd op 2048px

Geimporteerd in Photoshop
- Automatische action om randje toe te voegen en te verscherpen.
- Opacity van de verscherpings layer verlaagt naar 65%
- Verscherpingslaag weggepoetst met layermask zodat alleen de kerk extra verscherpt wordt.

Eindresultaat:
[ afbeelding ]
Heb een beetje geprobeerd aan de hand van deze bewerking met een eigen zw omzetting te komen, kwam er snel achter dat ruis toevoegen echt subtiel moet anders lijkt t al snel een foto gemaakt met je mobiel.


https://fbcdn-sphotos-a-a(...)88202_61053605_o.jpg

Kleurenversie

https://fbcdn-sphotos-f-a(...)2671_543239950_o.jpg

[ Bericht 5% gewijzigd door SunChaser op 28-10-2013 12:04:38 ]
  Redactie Frontpage maandag 28 oktober 2013 @ 11:50:12 #148
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132649570
Ik realiseer me dat deze bewerking nog wel extremer of anders had gekund hoor.
Overigens is de zw omzetting gedaan vanaf de kleurenversie die je hier ziet, niet vanaf scratch. vond zelf het resultaat al prima dus om echt vanaf nul te beginnen vond ik niet nodig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 30 oktober 2013 @ 15:28:42 #149
300347 MrManuel
pi_132726336
Ok, ik zie sommige mensen hier op een geniale manier dingen wegshoppen..
HOE?! :D

Dit wil ik ook leren haha
[i]~ The impossible is easy![/i]
  Redactie Frontpage donderdag 31 oktober 2013 @ 01:26:00 #150
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132748926
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:28 schreef MrManuel het volgende:
Ok, ik zie sommige mensen hier op een geniale manier dingen wegshoppen..
HOE?! :D

Dit wil ik ook leren haha
Zoek een raw uit die je graag bewerkt zou willen zien, load m op met WT, post hier t linkje en mensen bewerken je foto MET uitleg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')