abonnement Unibet Coolblue
pi_129973880
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met het nemen van piano lessen, heb er 10 gehad. Ik vind het zo leuk dat ik graag thuis zou willen oefenen. Aangezien ik een beginner ben en me geen 2 tot 5 duizend euro kan veroorloven voor een piano heb ik besloten een Keyboard te kopen. Omdat ik helemaal geen idee heb welke keyboards goed zijn en welke wat minder vraag ik jullie FOK'ers om hulp.

De eisen die de keyboard moet hebben zijn dat het een keyboard is dat geluid maakt dat (voor een beginner) te vergelijken is met een "echte" piano. Ik wil namelijk graag de stof die ik bij pianles krijg verder thuis uit oefenen. Daarnaast wil ik gebruik maken van youtube tutiorals om deuntjes te oefenen ( denk aan theme songs etc ). Het moet ook zo zijn dat wanneer ik allerlei dingen ( via yt ) leer op de keyboard ik dit ook op de piano kan spelen. Kortom het moet een keyboard zijn waarmee ik allerlei piano tutiorals op kan leren, de stof van pianoles thuis verder ontwikkelen en het geluid moet te vergelijken zijn met een piano.

Het budget is 250, ik hoop dat met dit budget een redelijk beginners piano keyboard te vinden valt.

Ik hoop dat mijn uitleg over de soort keyboard die ik zoek goed beschreven is, als er dingen onbeantwoord zijn, stel vrmagen ik antwoord z.s.m.

Ik hoop dat jullie een mooie keyboard in gedachte hebben, bij voorbaat bedankt!
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:46:13 #2
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_129974098
Je zit dan wel met het gebrek aan pedalen natuurlijk, en de aanslag is anders. Ik raad je aan een piano te kopen. Zelf speel ik 5 jaar keyboard, en ga binnenkort eens een piano halen.
Helemaal super.
pi_129974827
Kan je voor 250,- ook niet ergens een 2de hands piano'tje op de kop tikken?
pi_129975134
Lastig lastig.. En dan niet weten of die binnen een week weer kapot kan zijn. Heb zelf totaal geen verstand van piano's dus riskeer het liever niet om een piano 2e hands te kopen. Ben van mezelf al geen fan van 2e hands kopen.
pi_129975681
als je een goede docent hebt, kan die je goed adviseren. Waarschijnlijk kent hij/zij ook een goede muziekwinkel in jouw buurt, waar je zou kunnen gaan kijken.

bedenk wel dat een keyboard absoluut niet hetzelfde speelt als een piano
Er zijn ook elektrische piano's waarvan sommige echt goed zijn.

Maar ik zou beginnen met overleggen met je docent. veel muziek scholen en verenigingen hebben ook leen instrumenten zodat je enig nivo in spelen kunt krijgen en weet wat je in een instrument zoekt.

van de "echte" piano's kan 2e hands erg goed zijn. maar ik zou adviseren neem iemand mee die er kennis van heeft. (zoals bijv. je docent)
pi_129975890
Oke bedankt, zal meteen de volgende muziekles vragen wat hij voor me kan betekenen.
pi_129975947
http://www.oostendorp-muz(...)rderby=product_price

Allemaal onder de duizend euro. Ik heb zelf nog op zo'n Entrada en amadeus gespeeld en ik vond ze zeker niet slecht voor het geld.


Zelf had ik de voorloper van de DGX-640



600¤ nieuw

Eigenlijk gewoon een standaard yamaha keyboard maar dan met gewogen piano toetsen.

Maar als zelfs de entradas te duur zijn moet je voor tweedehands gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 13:40:41 ]
pi_129992292
Een digitale piano is wel goed te vergelijken met een echte?
pi_130005465
Mwa, de Yamaha P85 heeft nogsteeds mijn voorkeur qua toetsenbord, dat ding speelt heerlijk. Maar of het qua klank te vergelijken is... Nee

Dan zul je echt naar de Yamaha cp1 of Roland V-Piano moeten kijken.

De duurdere synths hebben tegenwoordig ook goede piano samples in zich.

Korg Kronos 88, Nord Stage, Roland Jupiter-80, Yamaha Motif XF8.

Zeker die Korg en Nord komen eng in de buurt van een echte als het op piano geluid aankomt, zeker in die behuizing.

Ga eens naar Vriese in Doetinchem of iets dergelijks, hebben vast wel twee of drie modellen op voorraad, kan je goed vergelijken
pi_130006287
Braddie fucking idioot met je 3000¤ keyboards :')
Mooi als je een muzikant bent maar niet als beginner met een budget van 250¤
Of als je zoals jij van een uitkering leeft :')

Niet luisteren naar Braddie, ik doe in de loop van de dag een wel wat uitgebreidere post.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 05:15:41 ]
pi_130009833
De keyboards komen net wat boven mijn budget Braddie, alsnog heel erg bedankt voor je reactie. Vond het wel mooi om de revieuws van die keyboards te horen.
pi_130013172
Ik las over het budget heen (Zat op m`n telefoon)
250 euro en een digitale piano?

Wat al werd aangekaart, je komt dan toch redelijk bij de keyboards met 88 toetsen uit.
Yamaha heeft de DGX lijn
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Staat er hier een (DGX520) voor 275.

Dit is feitelijk een Yamaha PSR-E403/413/423/433 maar dan met 88 toetsen.
Je kan wat betreft Yamaha eigenlijk geen buil vallen.

Voor weinig geld (Relatief) heb je hele fijne apparaten in huis, goede klanken, leuke andere features (Sommige hebben zelfs de Y.E.S functie aanboord, dat is een stappenplan om je piano te leren spelen/noten te leren lezen)

USB aansluiting (geheugenstickje met midifiles inladen en gaan) 100-150 begeleidingsritmes, polyfonie is vaak ook nog wel genoeg (64 is wel het minimale als je piano wilt spelen, met minder loop je zwaar tegen beperkingen aan, ofwel.. hij kapt noten gewoon af als je lange stukken met sustain speelt)

Mocht je dan wat verder zijn en je eigen dingen willen opnemen, kan dat ook, er zit tenslotte een 6 sporen Sequencer in die apparaten :)

Ik verkocht héél veel Yamaha in de muziekzaak waar ik werkte, en eigenlijk alles wat je van ze koopt is wel goed, of het nou een Yamaha PSR-500 is uit 1991, of een Yamaha Tyros 4 uit 2010, maakt niet uit, het zit allemaal oerdegelijk in elkaar, en het klinkt als een klok!

Je hebt ook wel andere merken die dingen aanbieden hoor, Roland heeft de RD serie, en dan raad ik je aan te kijken voor de RD170/RD600 of éventueel als je budget iets gerekt kan worden de RD700 of RD1000.

Korg heeft de SP serie, moet je van houden.. Ben zelf niet zo gek op de Korg piano klanken, maar het toetsenbord komt dan wel weer van Fatar geloof ik, en dat is super kwaliteit. De SP250 bijvoorbeeld, dat is een te gekke piano.

Je zit bij zowel Yamaha als Roland als Korg wel prima voor 250-300 euro 2ehands :) Als we 10 jaar eerder waren geweest had ik je ook zéker Technics aangeraden, maar ja.... dat bedrijf is Failliet en de enige manier om aan onderdelen te komen mocht er iets kapot gaan is via Panasonic Japan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 12:23:20 ]
pi_130042716
Heel erg bedankt voor je uitgebreide post!

Ik verwachte van Rivalo nog een post waarvan ik veel wijzer van zou kunnen worden.
pi_130144181
RIVALO, je post
pi_131275722
Hier een vraagje van nog iemand die geinteresseerd is in een digitale piano!

Voor welk bedrag onder de 1000 euro heb je een redelijk goede? Ik heb een tijd geleden wel eens gespeeld op een digitale piano en helaas hoor je duidelijk wel verschil tussen dat en een echte. Maarja ik kan geen echte piano in mijn huis zetten (heb huisgenoten) en wil dus met koptelefoon spelen.
Nu heb ik een silent piano op mijn wishlist, maarja dat is ook echt een wish, want zoveel geld heb ik niet en kom ik ook niet zo snel aan.

Is het verschil tussen een digitale piano van bijv. 700 en 1000 euro nou echt groot?

Mijn familie vertelde namelijk dat het echt zonde zou zijn als ik niet meer zou pianospelen als ik wacht tot ik ooit een echte piano of silent piano heb. Dat het handiger was als ik accepteerde dat het dan maar een tijdje met wat minder moet. Vind ik zelf ook, want het is zonde om al die jaren dat ik heb gespeeld gewoon te laten verdwijnen en nooit meer te spelen..
pi_131275759
Owja en tweedehands ben ik altijd een beetje huiverig voor.. Ik weet niet waarom. Bang dat het slechter is omdat het al gebruikt is..
Zijn de tweedehands in pianowinkels wel te vertrouwen?
pi_131276269
in een winkel krijg je garantie (vraag ernaar), dus dan is het veiliger.

voor pianospelen moet je op zn minst een keyboard hebben met evenveel toetsen, en die toetsen moeten verzwaard zijn, anders speelt het heel anders en leer je nog niet goed pianospelen thuis. het moet aanvoelen als een echte piano.

veel leuker is natuurlijk om een echte piano te kopen voor thuis. maar wel lastiger, die moet regelmatig gestemd worden door een professional, en de buren hebben er altijd last van. in een keyboard kan je een koptelefoon stoppen.
pi_131278573
Onder de 1000 euro zijn verschillende leuke modellen te krijgen, ook gewoon van goede A-merken als Yamaha, Roland, Kurzweil en Korg. Zoals met alles krijg je waar je voor betaalt, dus een piano van 1000 euro zal absoluut pluspunten hebben ten opzichte van een van 700.

Leuke home piano's:

Roland F 120
Yamaha YDP 142

Of als het meer je ding is een stage piano (deze modellen hebben ook allemaal gewogen toetsen, zijn dus niet te tillen :) ):

Korg SP 250 of zijn opvolger de SP 280
Yamaha P 105
Kurzweil SP4-8.

Let op dat je hierbij wel nog een standaard en soms een pedaal moet kopen.

Goedkopere stage piano's als de Yamaha P85 en Kurzweil SP4-7 zijn op zich prima, maar hebben geen echt pianoklavier wat je als pianist wel zult missen. Het beste kun je een keer gewoon naar de muziekwinkel gaat en het een en ander uitproberen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:56:38 #19
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_131283550
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:57 schreef Popolo het volgende:
RIVALO, je post
hey Pipolo.

Wij hebben hier thuis nog een electrische piano staan (inclusief pedalen etc) die ongebruikt staat op het moment. Ik kan wel eens voor je vragen wat de ouders in gedachte hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')