abonnement Unibet Coolblue
pi_5923809
Wie is er weleens in Dubai of iets in die geest geweest? Daarmee bedoel ik dus de Ver Arabische Emiraten, en dan het liefst Dubai.

Las afgelopen zaterdag namelijk een leuk stukje over het toerisme in Dubai, Bahrein en de Ver Arab Emiraten. Het spreekt me erg aan, en ik heb plannen om er eens heen te gaan.

Zijn er mensen die er al eens zijn geweest?

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_5924241
ikzelf niet, maar mn aardrijkskunde leraar zat er laatst over te vertellen, het schijnt er echt fantastisch te zijn, en hij is in heel veel plaatsen geweest..

je zult dit topic vast al gelezen hebben

Duurste hotel ter wereld in Dubai :+

maar die leraar van me was daar dus ook binnen gesneakt (as je met zon tour groep gaat is het heel duur, en je ziet maar heel weinig) had bij de ingang een verhaal opgehangen dattie er een eetafspraak had nzow

pi_5924422
Ik wil er snel heen, want volgens mij gaat dit met de jaren drukker en drukker worden. In de zomer is het voor de meeste niet uit te houden, maar gemiddeld 30 graden in de winter vind iedereen relaxt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 23 september 2002 @ 10:33:28 #4
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_5929553
jajaja....ik ga er in april naar toe...!!!!

...4 dagen stop-over op de weg van J'burg naar Bangkok...!!!!

cheers....

pi_5929683
Wat trekt je er in aan dan? Wat is er te zien of te doen?
pi_5982725
quote:
Op maandag 23 september 2002 10:45 schreef k_man het volgende:
Wat trekt je er in aan dan? Wat is er te zien of te doen?
Het mooie strand, de luxe, het feit dat het nog een vrij nieuwe bestemming is, dat soort dingen trekken me aan. Het weer is er altijd lekker, en het is eens wat anders dan Zuid-Europa.

Daarnaast schijnt het niet al te streng Islamitisch te zijn.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_5982808
Aha. Een strandvakantie dus, of is er ook een cultureel element?
pi_5982899
quote:
Op donderdag 26 september 2002 14:30 schreef k_man het volgende:
Aha. Een strandvakantie dus, of is er ook een cultureel element?
Je schijnt er heel goed te kunnen winkelen, maar qua cultuur was er niet echt superveel te zien. Het is vrij verwesterd daar namelijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_5982985
Ben er een jaar of 7 geweest dus ik kan me er niet zoveel meer van herinneren, maar het is inderdaad een ongelofelijk mooi land. Wel streng Islamitisch, maar ze hebben er shopping malls waar de Amerikanen jaloers op zouden zijn. Van het uitgaans leven weet ik niet veel want ik was nog te jong om zelf op pad te gaan, maar volgens mij is er genoeg te doen.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_6002795
quote:
Op donderdag 26 september 2002 14:41 schreef ChillyWilly het volgende:
Ben er een jaar of 7 geweest dus ik kan me er niet zoveel meer van herinneren, maar het is inderdaad een ongelofelijk mooi land. Wel streng Islamitisch, maar ze hebben er shopping malls waar de Amerikanen jaloers op zouden zijn. Van het uitgaans leven weet ik niet veel want ik was nog te jong om zelf op pad te gaan, maar volgens mij is er genoeg te doen.
Dat streng Islamitisch valt volgens mij goed genoeg mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6003199
quote:
Although relatively tolerant and relaxed, Dubai's culture is firmly rooted in Islam. Most Emiratis are Sunni Muslims, and many belong to the strict Wahhabi sect (or more politely, muwahidin), though they are generally much less puritanical than the Wahhabis of Saudi Arabia.

[...]

Almost all Emiratis wear traditional dress. Men don the 'I-don't-know-how-they-keep-it-so-clean' ankle-length white dishdasha, topped with a white head cloth (gutra) secured by a black coil (agal). Women slip into a long, black cloak (abaya), and sometimes a black head cloth (shayla) and/or a stiff, gold-colored mask (burqa) to cover their faces. Underneath, they wear whatever they want.

As in any Islamic country, it's important to respect local customs. Visitors, particularly women, do well to dress modestly. It's impolite to photograph people without asking permission first. Men should refrain from shaking hands with women unless the woman puts her hand out first, and women may find that some men won't want to shake theirs; strict Muslims may avoid touching women outside their families. That said, the people of Dubai are used to foreigners' faux pas, and if it's obvious you're trying your best you're unlikely to offend anyone.


bron
pi_15933811
Nu op ned.2 een hele mooie reportage over Dubai...
pi_15933875
Vliegveld van marmer en goud?
pi_15934317
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nu op ned.2 een hele mooie reportage over Dubai...
Welcome to the World
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_15934349
die vent heeft teveel geld das wel duidelijk..
pi_15934792
Ik keek mijn uit, wat een mega-project (toch weer die Nederlanders!)
Deze schitterende reportage is vannacht nog één keer te bewonderen om 1:50 uur op ned.2...
pi_15934826
Vandaag ook een stuk in de VK.
pi_15934870
Ik kom er net vandaan. 26 graden en een een heel feestelijke stad.
  zondag 4 januari 2004 @ 00:49:24 #19
8474 Porto
Fok it..!
pi_15944522
Dubai was echt super! zo duur was het niet en toch high class genoten.. vergeet niet naar Jumaira Beach te gaan (Marina Beach Resort) savond wat eten en een dag of 2 de woestijn in met gids (4x4 eten/drinken en tent mee ) sliep zelf in de hosteslling international (staat in de lonely planet, maar taxis weten het meestal niet te vinden) voor 10 euro sliep ik daar in prive kamers met tv/airco eigen duche enz.. het zag eruit als een 4 sterren hotel in NL.. en als je wilt zuipen en ****** dan pak je een van de grote hotels (York of Hilton) discotheken
pi_15947282
Toevallig was Dubai vandaag op TV met die twee palmboomeilanden en die wereldeilanden die nu in aanbouw zijn. Volgens mij is dat Dubai echt voor ontzettend rijke mensen en niet iets wat ik als student een paar weken zou kunnen doen =)
pi_15954527
quote:
Op zondag 4 januari 2004 00:49 schreef Porto het volgende:
Dubai was echt super! zo duur was het niet en toch high class genoten.. vergeet niet naar Jumaira Beach te gaan (Marina Beach Resort) savond wat eten en een dag of 2 de woestijn in met gids (4x4 eten/drinken en tent mee ) sliep zelf in de hosteslling international (staat in de lonely planet, maar taxis weten het meestal niet te vinden) voor 10 euro sliep ik daar in prive kamers met tv/airco eigen duche enz.. het zag eruit als een 4 sterren hotel in NL.. en als je wilt zuipen en ****** dan pak je een van de grote hotels (York of Hilton) discotheken
Is het wat om in de zomer te doen als zomervakantie? Ik zag dat de ticketprijzen die kant op nogal meevallen, iets van ¤330 retour.
ben nog op zoek naar een geschikte zomervakantie en dit lijkt me wel wat...
pi_15954545
Mijn vader heeft er gewerkt dus ik ben er zo''n 4/5 keer geweest. Ik raad je echt aan in de winterperiode te gaan, nu dus, anders is het gewoon niet uit te houden. Als je gaat is het waterpark naast de Burj Al Arab een echte aanrader!
pi_15954679
quote:
Op zondag 4 januari 2004 15:20 schreef mr-bart het volgende:
Mijn vader heeft er gewerkt dus ik ben er zo''n 4/5 keer geweest. Ik raad je echt aan in de winterperiode te gaan, nu dus, anders is het gewoon niet uit te houden. Als je gaat is het waterpark naast de Burj Al Arab een echte aanrader!
hitte is het probleem niet zo, Egypte was ook goed vol te houden in augustus. Is er in de buurt van die stad qua cultuur ook wat te doen/te zien?
pi_15955669
quote:
Op zondag 4 januari 2004 15:24 schreef esnaider het volgende:

[..]

hitte is het probleem niet zo, Egypte was ook goed vol te houden in augustus. Is er in de buurt van die stad qua cultuur ook wat te doen/te zien?


natuurlijk kun je eerst even alle luxe bewonderen, de souks ingaan waar letterlijk miljoenen aan sieraden aan touwtjes is opgehangen, op het strand liggen maar dit zul je weken gaan uithouden denk ik. Dubai is namelijk niet zo verschrikkelijk groot en met de auto zit je binnen 10 minuten midden in de woestijn tussen de kamelen.

Je kan wel nog een woestijntocht maken, inclusief zandskien en dat is wel spectaculair. Ook oman is niet al te ver weg (wel vooraf zorgen dat je alle benodigde papireren hebt om binnen te komen). UIteraard zijn er ook nog voldoende kleinere plaatsen in de omgeving die best de moeite waard zijn om te bezoeken.

(waarschijnlijk is het niet eens de hitte die de zomer onverdraaglijk maakt maar de heel hoge vochtingheidsgraad, geen idee hoe dat zat in Egypte, maar denk daar wel aan)

  zondag 4 januari 2004 @ 18:45:41 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15959771
quote:
Op zondag 22 september 2002 21:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wie is er weleens in Dubai of iets in die geest geweest? Daarmee bedoel ik dus de Ver Arabische Emiraten, en dan het liefst Dubai.

Las afgelopen zaterdag namelijk een leuk stukje over het toerisme in Dubai, Bahrein en de Ver Arab Emiraten. Het spreekt me erg aan, en ik heb plannen om er eens heen te gaan.

Zijn er mensen die er al eens zijn geweest?


bahrein ben ik wel geweest, je kan er (en dat is ook in dubai) leuk uitgaan, alle saoudi's gaan zuipen in de nachtclubs van bahrein en dubai, omdat ze dat in eigen land niet mogen... ook grote blikken dames van plezier.. die staatjes zijn leuk om je te vergapen aan moderne architectuur waar niet op een cent wordt gekeken zoals in Nederland. Ik zou gaan buiten het hoogseizoen, kan je een appartement huren voor relatief weinig..

Ik bahrein had ik ,na flink afdingen buiten het hoogseizoen, een appartement gehuurd met 2 badkamers, woonkamer, eetkamer keuken, zwembad ,ac.. etc.. voor zo'n ¤40 per nacht. Je kan er ook nog best goedkoop shoppen in de binnenstad, omdat alle shops gerund worden door pakistanen en Indiërs en die hebben zelf nu eenmaal niet te veel geld te besteden.. (al kan dat in Dubai anders zijn) verder is Dubai een belastingparadijs (er zijn geen belastingen) en kun je er zeer goedkoop gouden sieraden enz.. kopen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 januari 2004 @ 18:48:29 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15959841
quote:
Op zondag 4 januari 2004 03:03 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Toevallig was Dubai vandaag op TV met die twee palmboomeilanden en die wereldeilanden die nu in aanbouw zijn. Volgens mij is dat Dubai echt voor ontzettend rijke mensen en niet iets wat ik als student een paar weken zou kunnen doen =)
Dubai is een beetje het monaco van het oosten. Als je wat te vertellen hebt laat je je zien in Dubai. Dat eiland was idd erg mooi... zoals ik al zei zijn die staatjes erg interessant om te kijken wat men technisch allemaal kan in de bouwwereld met ook nog de allermooiste en allerduuste materialen.

Ook Beirut is trouwens weer in opkomst als walhallah voor de arabische jet-set.

Hier wat info over dubai:


http://www.liezel.8m.com/oman/Text/dubai.html

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 04-01-2004 19:08]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15960354
quote:
Op zondag 4 januari 2004 18:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Beirut
Net als Dubai een fantastische stad! Alleen veel meer dan in Dubai goed om je heen kijken.
Beiroet is (nog) bloedlink voor een blanke. Onlangs nog wegens overbooking op het dak van het Hilton daar geslapen. Verder wel helemaal okay!
pi_15962890
quote:
Op zondag 4 januari 2004 15:56 schreef mr-bart het volgende:

[..]

natuurlijk kun je eerst even alle luxe bewonderen, de souks ingaan waar letterlijk miljoenen aan sieraden aan touwtjes is opgehangen, op het strand liggen maar dit zul je weken gaan uithouden denk ik. Dubai is namelijk niet zo verschrikkelijk groot en met de auto zit je binnen 10 minuten midden in de woestijn tussen de kamelen.

Je kan wel nog een woestijntocht maken, inclusief zandskien en dat is wel spectaculair. Ook oman is niet al te ver weg (wel vooraf zorgen dat je alle benodigde papireren hebt om binnen te komen). UIteraard zijn er ook nog voldoende kleinere plaatsen in de omgeving die best de moeite waard zijn om te bezoeken.

(waarschijnlijk is het niet eens de hitte die de zomer onverdraaglijk maakt maar de heel hoge vochtingheidsgraad, geen idee hoe dat zat in Egypte, maar denk daar wel aan)


Het lijkt me geweldig om het een keer te zien, maar in de zomer gaan is dus af te raden? In Egypte is het vrij doog, vandaar dat het daar ook goed uit te houden is..
En hoe zit het met visa e.d.? Ik voel er op zich wel wat voor om met een georganiseerde reis mee te gaan, maar als het eventueel goedkoper zou kunnen regel ik het liever zelf. Een tripje naar Muscat o.i.d. lijkt me ook wel wat. Moet ik de visa vanuit Nederland regelen? En hoe zit dat bij de grensovergang met Oman.... kun je daar een visum krijgen voor een paar dagen of moet dat ook in NL?
pi_16008862
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:47 schreef esnaider het volgende:

[..]

Het lijkt me geweldig om het een keer te zien, maar in de zomer gaan is dus af te raden? In Egypte is het vrij doog, vandaar dat het daar ook goed uit te houden is..
En hoe zit het met visa e.d.? Ik voel er op zich wel wat voor om met een georganiseerde reis mee te gaan, maar als het eventueel goedkoper zou kunnen regel ik het liever zelf. Een tripje naar Muscat o.i.d. lijkt me ook wel wat. Moet ik de visa vanuit Nederland regelen? En hoe zit dat bij de grensovergang met Oman.... kun je daar een visum krijgen voor een paar dagen of moet dat ook in NL?
Je kan alles daar regelen, het is erg makkelijk om vanuit UAE naar Oman/Bahrain & Qatar te gaan.. overland naar Muscat schijn je zelfs zonder papieren te kunnen doen maar het is beter dit te regelen in Dubai of aan de grens.. ben zelf met de vliegtuig gegaan en dan krijg je een visum aan de grens.. Oman/Muscat heel erg apart en mooi om te zien.. zeker de moeite waard voor een lang weekend bv.. langer hoeft niet want verder is er niets te doen en 'mag' er veel minder als in UAE.

[ Bericht 9% gewijzigd door UIO_AMS op 23-07-2010 14:39:07 ]
pi_16009527
Waarom is Dubai nu opeens zo'n hype. Documentaires, artikelen, iedereen wil erheen. En geen idee waarom. alleen dat hotel zou ik wel eens willen zien, maar daarvoor moet je al flink betalen als je alleen maar even binnen wilt kijken.
pi_16012305
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:30 schreef k_man het volgende:
Waarom is Dubai nu opeens zo'n hype. Documentaires, artikelen, iedereen wil erheen. En geen idee waarom. alleen dat hotel zou ik wel eens willen zien, maar daarvoor moet je al flink betalen als je alleen maar even binnen wilt kijken.
-heel jaar lang perfect weer, en een top strand!
-goedkoper als je zou denken, vliegtickets ook tegenwoordig.
-alles wat je verwacht van een vakantie bestemming is ook te vinden
-shopping paradise!
-weinig criminaliteit, en perfecte voorzieningen
-woestijn meemaken
-snel & goedkoop naar oman/qatar/bahrain, iets moeilijker veerboot naar iran... gulf air is echt mega relaxt en regelen alles voor je (gratis stopover enz)

Hotel boeit me niet, kreeg van de taxi te horen dat we iets van 200 euro moesten betalen om het van binnen te zien.. mooi dus om de hoek gratis op het strand fototjes genomen.. als je echt een cultuur/natuur/geschiedenis freak bent kan je beter naar Oman. UAE is meer voor de luxe en russische hoeren

[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 06-01-2004 16:14]

pi_16012851
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:59 schreef Porto het volgende:

[..]
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Although relatively tolerant and relaxed, Dubai's culture is firmly rooted in Islam. Most Emiratis are Sunni Muslims, and many belong to the strict Wahhabi sect (or more politely, muwahidin), though they are generally much less puritanical than the Wahhabis of Saudi Arabia.
[...]

Almost all Emiratis wear traditional dress. Men don the 'I-don't-know-how-they-keep-it-so-clean' ankle-length white dishdasha, topped with a white head cloth (gutra) secured by a black coil (agal). Women slip into a long, black cloak (abaya), and sometimes a black head cloth (shayla) and/or a stiff, gold-colored mask (burqa) to cover their faces. Underneath, they wear whatever they want.

As in any Islamic country, it's important to respect local customs. Visitors, particularly women, do well to dress modestly. It's impolite to photograph people without asking permission first. Men should refrain from shaking hands with women unless the woman puts her hand out first, and women may find that some men won't want to shake theirs; strict Muslims may avoid touching women outside their families. That said, the people of Dubai are used to foreigners' faux pas, and if it's obvious you're trying your best you're unlikely to offend anyone.


Regels varieren in UAE, als ik me goed herinner bestaat UAE uit 7 sultanaten, waarvan Dubai het meest relaxt! Sharjah bv is alcohol verboden om maar een voorbeeld te noemen... maar dubai zelf is echt super relaxt! toen ik er zat was het een en al bikinies/tangos op het strand en vol met buitenlandse hoeren in disco's.. kon me zonder problemen dagelijks klem zuipen.. niets is te gek dus, en van Politie of lokale volk geen last gehad ermee..die deden net zo hard mee meestal bv Omani's komen er veel om te zuipen en ...}>

[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 06-01-2004 16:31]

  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:01:55 #33
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_16015403
Ik wil een stop-over (2-3 nachten) maken in Dubai. Heeft iemand daar ervaring mee ???

www.emirates.com/TravellerInformation/plan/stopovers/Dubai/DubaiStopoverhome.asp

pi_16075016
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:59 schreef Porto het volgende:
-alles wat je verwacht van een vakantie bestemming is ook te vinden
Ik betwijfel het ten zeerste.
pi_16077020
Ik ben met kerst en oud&nieuw 2 weken in Muscat, Oman geweest.
Werkelijk geweldige tijd gehad. Continu 25 graden, echt heerlijk klimaat. Verder heeft het land werkelijk alles, modernste winkelcentra met diverse goede westerse "Amerikaanse' eetgelegenheden waar tegen normale Europese prijzen gegeten kan worden. Verder is het land net als Dubai belasting vrij, audio/video scheelt aardig wat op de Nederlandse prijzen. Echter houdt er rekening mee dat wanneer je op Schiphol aangehouden wordt je de verschuldigde belasting gewoon moet betalen.
Op het gebied van alcohol is Oman zeer streng. Alcohol isin principe alleen in hotels verkrijgbaar of in enkele restaurants. De prijzen zijn daar wel vrij hoog 5 eur voor een biertje. Verder is alcohol niet te koop in de supermarkt. Je moet een speciale permit hebben waarmee je in een speciale winkel alcohol kan kopen. Deze permit krijg je alleen als je vast werkt Oman.
Verder zijn de mensen zijn er zeer vriendelijk; totaal geen criminaliteit of een bedreigende sfeer.
Ik heb het zeer naar mijn zin gehad met als toppunt oud&nieuw in het Intercontinentel, wat een super feest was.
Oman is aan te raden maar dan alleen in deze tijd van het jaar. Rond April/Mei wordt het al te warm en zal je ook geen enkele toerist aan treffen.
Two Beer or not Two Beer, Shakesbeer
pi_16104759
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 18:43 schreef Diviuss het volgende:
Verder heeft het land werkelijk alles, modernste winkelcentra met diverse goede westerse "Amerikaanse' eetgelegenheden waar tegen normale Europese prijzen gegeten kan worden.
Dat is positief? Je gaat naar het midden Oosten om lekker hamburgers te kunnen eten... weird.

Ik krijg steeds meer het idee dat Dubai het nieuwe Isla Margarita is (voor gepeupel dat aan het strand wil liggen en verder vooral niet ingewikkeld doen met raar buitenlands eten enzo). Lekker hangen in een resort met andere toeristen.

  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:24:08 #37
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16104936
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is positief? Je gaat naar het midden Oosten om lekker hamburgers te kunnen eten... weird.

Ik krijg steeds meer het idee dat Dubai het nieuwe Isla Margarita is (voor gepeupel dat aan het strand wil liggen en verder vooral niet ingewikkeld doen met raar buitenlands eten enzo). Lekker hangen in een resort met andere toeristen.


Jah, maar mensen die naar dubai gaan, gaan er heen voor zaken/handel of een decadente strandvakantie... Voor een vakantie vol culturele hoogtepuntjes moet je uiteraard ergens anders zijn, dat is toch logisch..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:26:21 #38
68041 NeMe
Yho ass gots its own zipcode!
pi_16104992
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:08 schreef Porto het volgende:

[..]

Je kan alles daar regelen, het is erg makkelijk om vanuit UAE naar Oman/Bahrain & Qatar te gaan.. overland naar Muscat schijn je zelfs zonder papieren te kunnen doen maar het is beter dit te regelen in Dubai of aan de grens.. ben zelf met de vliegtuig gegaan en dan krijg je een visum aan de grens.. Oman/Muscat heel erg apart en mooi om te zien.. zeker de moeite waard voor een lang weekend bv.. langer hoeft niet want verder is er niets te doen en 'mag' er veel minder als in UAE.


JA! daar ben ik dus ook 3 keer geweest OMAN!
geen onzin. m'n pa had daar business trips zeg maar, en ik ging wel eens mee. echt een heel appart mooi land. een vriendelijke moslim land zo ver ik weet :)

[ Bericht 10% gewijzigd door UIO_AMS op 23-07-2010 22:43:46 ]
pi_16105107
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jah, maar mensen die naar dubai gaan, gaan er heen voor zaken/handel of een decadente strandvakantie... Voor een vakantie vol culturele hoogtepuntjes moet je uiteraard ergens anders zijn, dat is toch logisch..
Jemen staat nog steeds op m'n lijstje.

Om in die contreien te blijven.

  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:31:15 #40
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16105141
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Jemen staat nog steeds op m'n lijstje.

Om in die contreien te blijven.


~

ja , ook op het mijne dus.. Van het arabisch schiereiland het meest interessante land denk ik.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16109332
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is positief? Je gaat naar het midden Oosten om lekker hamburgers te kunnen eten... weird.

Ik krijg steeds meer het idee dat Dubai het nieuwe Isla Margarita is (voor gepeupel dat aan het strand wil liggen en verder vooral niet ingewikkeld doen met raar buitenlands eten enzo). Lekker hangen in een resort met andere toeristen.


Wou eigenlijk de woestijn in en het land zien.. en ik denk dat de meeste niet zakelijke touristen niet naar UAE of Oman gaan om op het strand te liggen (dat is alleen voor de jetset enz)
Culuur kan je redelijk in de buurt vinden zoals oude portugese fords of authentieke vissers dorpjes, oase bewonders enz, dit kan je veel in Oman vinden en minder in UAE maar het blijft leuk om daar ook rond te kijken.
pi_16134110
Hoi!

Ik ben ook in de VAE en Oman geweest. Vrienden van ons hebben daar 3 jaar gezeten vanwege zaken en dus gingen we er in '99 heen voor een bezoekje Het is echt een aanrader om er heen te gaan.

Wij zaten voornamelijk in Abu Dhabi (zakelijke hoofdstad), maar dat was niet echt super toeristisch. Daarvoor kun je beter dus naar Dubai gaan. Een tipje: ga daar naar de goud-suq! Daar kun je vrij goedkoop goud inkopen, het is een complete suq afgeladen met allemaal juweliers en goud winkeltjes. Natuurlijk heb je er ook het Hardrockcafe (t-shritje halen!) en het Burj-al-Arab hotel (bezoekje waard).

Tja, wat hebben we nog meer gedaan? In Oman hebben we wat Wadi's bezocht (soort van oases) en we hebben een aantal desert trips gedaan (met jeeps over woestijnheuvels scheuren ) en Sandboarden. Dat is net als snowboarden, maar dan op woestijnheuvels.

Maar goed, het is wel een aanrader om er een keer heen te gaan. Niet alleen naar Dubai en AD, maar ga ook de andere emiraten bij langs...

Groetjes!

pi_16351523
quote:
Op zondag 22 september 2002 21:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wie is er weleens in Dubai of iets in die geest geweest? Daarmee bedoel ik dus de Ver Arabische Emiraten, en dan het liefst Dubai.

Las afgelopen zaterdag namelijk een leuk stukje over het toerisme in Dubai, Bahrein en de Ver Arab Emiraten. Het spreekt me erg aan, en ik heb plannen om er eens heen te gaan.

Zijn er mensen die er al eens zijn geweest?


Ik ben er vorig jaar geweest en het is een fantastisch land. Het is goed om niet in de zomer er naar toe te gaan. Het is er dan te warm met tempeaturen tot 50 graden. Ik was er begin mei. Het is land met veel zon, prachtige stranden, mooie winkels, geen criminaliteit, veel cultuur en bovenal zeer gastvrij. Ik heb op mijn website wat informatie over Dubai verzameld (http://members.chello.nl/f.oosterhuis1)
FO
pi_16354007
Ook ik ben in oktober 10 dagen in Dubai geweest. Echt een waanzinnige stad. Goed uitgaansleven. Alleen jammer dat om 3.00 uur alles dichtgaat.

Het is gewoon een soort Marbella in het Midden-Oosten. Absoluut niet alleen voor patsers trouwens. Ook voor de gewone mens is het goed te doen. Gelukkig logeerde ik bij een vriend uit Syrië, scheelde weer hotelkosten.

Wanneer je bij iemand logeert die er woont, leer je de stad echt kennen. Hij heeft me alles laten zien.

Auto gehuurd voor een vriendenprijsje (1000 dirham = 250 euro) voor 8 dagen. Normaal kost hij het dubbele. Verkeer is wat chaotisch, maar er is ook voor Nederlanders goed te rijden.

Veel Amerikaans aandoende shopping malls in alle soorten en maten. Zowel voor de echte patsers als voor Jan met de pet.

Ben zelfs in de Burj Al Arab geweest, het 7-sterrenhotel. Entree kost 150 dirham (ca. 35 euro), daarvoor krijg je wel twee tegoedbonnen die je dan in het hotel kunt opmaken (bijv. in restaurant of in sieradenwinkels). Echter zonder geld bij te leggen, kom je niet ver. Een bordje Italiaanse pasta met een witte wijn kostte 45 euro daar. Meer hebben we dan ook niet gegeten.

Ook voor de wat meer ondeugende mensen is er veel te doen: het stikt er namelijk van de hoeren. Werkelijk in alle soorten en maten. Van tengere Chinese meisjes tot wulpse Oost-Europese dames. Wanneer je zonder partner wordt toegelaten in een bar/disco, kun je er van uitgaan dat je in een hoerentent bent beland. Een echte aanrader vond ik de disco in het Hyatt Hotel. Wel prijzig, maar vooral net volk en mooie meisjes (let op: ze kosten wel circa 1000-1500 dirham).

Eten en drinken kun je er prima. Op elke straathoek vind je wel een KFC, Burger King of McDonald's. De traditionele restaurants (Syrisch, Libanees, etc) zijn ook een aanrader. En absoluut niet duur. Voor 10-15 euro kun je je helemaal vol eten. Fastfood restaurants zijn zelfs nog iets goedkoper dan hier. Voor 4,50 euro heb je een heel menu bij de Mac.

Van strenge islamitische regels is hier weinig te merken. Het enige waar je voor moet uitkijken is het gebruik van alcohol op straat. Dit mag niet. Verder kan hier alles!

[Dit bericht is gewijzigd door Barbecue op 18-01-2004 00:49]

  maandag 26 januari 2004 @ 16:50:58 #45
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16600674
Doebai kry duur trekpleister

DOEBAI. - Dié streek kry binnekort 'n nuwe toeriste-trekpleister wanneer 'n reuse-temapark van sowat $5 miljard (meer as R35 miljard) buite dié stad gebou gaan word.

Die toeristeburo in Doebai het gister bekend gemaak 'n kontrak is met die Al-Shark-groep onderteken.

Die park, Dubailand, sal uit 45 verskillende parke bestaan, wat 'n watersport-oord van sowat $750 miljoen sal insluit.

Dubailand sal op byna 185 miljoen vierkante meter in die woestyn tussen Doebai, Sjarja en Aboe Dhabi gebou word.

Geen besonderhede is verskaf van wanneer bouwerk begin of afgehandel sal word nie.

http://www.news24.com/Die_Burger/Nuus/0,,4-75_1474145,00.html?kps=193

Klinkt goed

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_16603604
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:50 schreef BAZZA het volgende:
bl44t
crap

Klinkt goed


Die trieste post van je had geen toevoegende waarde, maar er werd niks anders van je verwacht zionist.
GTFO
  maandag 26 januari 2004 @ 18:44:57 #47
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16604337
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:19 schreef OldJeller het volgende:


Die trieste post van je had geen toevoegende waarde, maar er werd niks anders van je verwacht zionist.
GTFO


Jahoor tis wel helemaal goed met je flapdrol, tijd voor je pilletje misschien?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_17387238
Ik zit hier in Adelaide (Australie, voor afstuderen) in een internationale studentenflat en er zit ook een Indier die z'n hele leven in Dubai heeft gewoond. Na zijn verhalen te hebben gehoord zit ik er serieus over na te denken om een paar jaar te gaan werken in Dubai, waarschijnlijk eerst een paar jaar werkervaring opdoen in Nederland en dan naar Dubai. Iemand hier ervaring met werken in Dubai en watvoor soort werk er voornamelijk is (gezien olie een belangrijke rol speelt)?
pi_25039709
Na de search te hebben gebruikt zag ik dat er nog geen centraal topic over deze stad was

Ik wil graag ervaringen delen met mensen die wel eens hier zijn geweest. Post hier eventueel eigen verhalen of dingen die je kwijt wilt over Dubai

Naja, ik zal eerst mijn eigen verhaaltje er ff neergooien

Zoals de titel het al verraad ga ik naar Dubai.
Dit is van 20-02 t/m 24-02

Normaal gesproken betekend de voorjaarsvakantie ski-vakantie voor mij. Dit doe ik altijd met mijn vader. Mijn vader gaat na de voorjaarsvakantie al skien. Dit was al reeds afgesproken met een groep klanten. Hij wilde wel met mij in de voorjaarsvakantie zoals onze traditie het voorschrijft ff weg. Gran Canaria is altijd de feedback geweest, alleen na 5 keer heb ik dat eiland wel een keer gezien, ondanks het goede hotel.

Ik liep al een jaartje in mijn hoofd rond om een keer Dubai te doen. Deze stad trekt mij wel, omdat het een zeer moderne Arabische leefwereld is met allemaal moderne faciliteten, mooie architectuur en de arabische sfeer (duh). Het heet niks voor niks het Monaco van het Midden-Oosten.
De stad zelf is zeer modern, mooie gebouwen, winkels, veel stranden, mooie boulevard, lekker eten, tropische paradijsjes enz.

Nadat ik het had voorgesteld kreeg ik dit antwoord: 'Goede idee! Lijkt me leuk om een keer gedaan te hebben'. Dit was dus de beslissing

Het wordt dus vier dagen zon, zee en zwembad. De stad bezichtigen en de woestijn induiken zal zeker ook plaatsvinden. Mijn pa en ik zien wel wat we gaan doen, dat plannen we volgende week allemaal wel.

Het weer is daar uitstekend. Lekker zonnetje en tussen de 20'C en 25'C.

Hieronder zet ik wat informatie neer waar Dubai ligt en het hotel:

Land: Verenigde Arabische Emiraten



Website van de stad

Hotel
Jumeirah Beach Hotel *****



Website van hotel
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:15:35 #50
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_25040108
Dat ene hotel wat op een soort schip lijkt is ook erg vet, maarja daar betaal je dan ook wel voor die vissen daar krijgen de beste vis die er is !
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_25040175
mijn nicht woont daar, is getrouwd met een rijke man daar
me ouders zijn er wel geweest en me zus gaat er dit jaar naartoe....
wellicht dat ik in 2k6 daar op vakantie ga bij me nicht

[ Bericht 6% gewijzigd door HOOKIIPA op 11-02-2005 14:30:02 ]
pi_25040297
foute edit
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:30:28 #53
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_25040360
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:19 schreef HOOKIIPA het volgende:
mijn nicht woont daar, is getrouwd met een rijke man daar
me ouders zijn er wel geweest en me zus gaat er dit jaar naartoe....
wellicht dat ik in 2k6 daar op vakantie ga bij me nicht
Doen ze uithuwelijken nu ook al in NL? damn ik loop achter.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:33:07 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25040422
gaan er ook veel bouwen daar! Hoop dat deze links werken

[[url=http://hometown.aol.de/surftyp1980/dubai/Downtown+Dubai.jpg[/url]]

[[url=http://www.ayuplanet.com/smussuw/Image(101).jpg[/url]]

[[url=[[url=http://www.ayuplanet.com/smussuw/Image(101).jpg[/url]]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:35:01 #55
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_25040468
Persoonlijk trekt het mij niet erg aan. In de omgeving is er in feite niets behalve de stad zelf en het strand, en waar je ook om je heen kijkt zie je de meest lelijke Russische maffia.

Desondanks een goede vakantie gewenst, uiteraard.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:38:22 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25040522
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:33 schreef BlaZ het volgende:
mja nog een keer proberen dan

[img]=http://hometown.aol.de/surftyp1980/dubai/Downtown+Dubai.jpg[/img]

[img]=http://www.ayuplanet.com/smussuw/Image(101).jpg[/img]

[img]=http://www.ayuplanet.com/smussuw/Image(101).jpg[/img]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25040755
Ik ben er 2 keer geweest voor het werk. Ook in Jumeirah in het hotel.

De eerste keer eindigde niet zo mooi, omdat ik een foto maakte van de Emirates Towers waar op dat moment net de voorbereidingen aan de gang waren voor een IMF meeting (4 weker erna). Binnen 10 seconden 20 gasten met mitrailleur om de taxi en bop gearresteerd. Eerst lekker een uurtje buiten mogen wachten (was gelukkig maar 48 graden), en toen met een mooie amerikaans-uitziende politieauto naar het politiebureau (in Bir Dubai). Naar de grote baas daar gebracht, waar ik voor de grap voor spion werd uitgemaakt (niet zo'n leuke grap op dat moment), en een tijdje wat ondervragingen etc. Nog wat vingerafdrukken nemen, en na een kleine 8 uur stond ik al weer buiten, nog net op tijd om in het hotel te eten en naar het vliegveld te gaan.

Afijn.... exact een jaar later (beide rond 11 september, in 2003 en 2004) ben ik weer teruggegaan, heb ik lekker veel foto's genomen, en heb ik eindelijk de desert-safari kunnen doen die ik de eerste keer wel geboekt had, maar helaas niet heb kunnen doen.

Al met al zeker de moeite waard.

Even over Jumeirah. Je zit daar ongeveer 45 minuten van Dubai af (1 uur van vliegveld). Er is absoluut niks te beleven, behalve dat ze er zo'n 40 grote flatgebouwen aan het bouwen zijn. Je zit daar volledig in een bouwput, waar ze dag en nacht doorwerken (halen voor weinig mensen uit India en Pakistan).
pi_25040805
je moet dit doen:
[img ]http://hometown.aol.de/surftyp1980/dubai/Downtown+Dubai.jpg[/img ]
"zonder spaties"






ze is btw daar getrouwd en een deel van de familie mocht er naartoe vliegen
pi_25041293
Ziet er indrukwekkend uit.

Wat zijn zo'n beetje de prijzen. (vliegtickets/hotels/levenstyle e.d)
pi_25041655
Duur is het niet, is meer een mythe je kan het natuurlijk zo duur maken als je wilt, alleen ik zat zelf in Continental Hotel dacht ik (denk 3 ster) voor 40 euro per nacht en het zag er prachtig uit! en uitgaan: York Hotel & Hilton (super veel hoeren!!) kost minder als Amsterdam, uit eten & winkelen was ook goedkoper als Amsterdam, zuipen (Alcohol) is net zo duur misschien net iets duurder als Amsterdam, en mooiste chill plek was toch wel Marina Beach Resort.
Die Burj al Arab (of hoe die shit ook heet) 7 ster hotel.. wou ik ook zien alleen was iets van 75 euro entree alleen al om het te zien.. dus maar geskipt voor de rest heb ik ECHT een TOP vakantie gehad daar met excursies naar de woestijn en rond cruizen met locals ect. zeker een aanrader!
pi_25041699
ik heb er 2 jaar gewoond
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_25041796
Jaah! Dubai!

Daar ben ik in '99 geweest. Kennissen van ons gingen voor een paar jaar naar de Emiraten (Abu Dhabi) toe. We zijn toen veel wezen toeren en natuurlijk ook naar Dubai geweest. Ik ben toen wel in het Burj al Arab-hotel geweest, maar die stond er toen net en was pas net geopend.

We waren eigenlijk in Dubai zo'n beetje aan het begin van de promotiecampagne voor deze stad en dus nog weinig toerisme. Wat ik me er van kan herinneren was dat ik het (cliche) idee had van een grote arabische stad: veel mensen (mannen met lange witte jurken), suq's, geurend eten op straat, dikke/dure auto's en natuurlijk veel aandacht

Wat een aanrader is, is een woestijntocht maken met een Jeep. Hebben wij ook gedaan en dat was echt tof! (dat de band lek ging was wat minder) En als je tijd hebt, moet je ook eens naar de andere Emiraten gaan. Abu Dhabi is echt een zakencenrum, maar wel mooi en Al Ain heeft wel een paar mooie oases.

Wilde dat ik met je mee kon, want ik zou graag nog een keer terug willen....
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:43:03 #63
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_25043414
Ze zijn er enorm aan het bouwen op het moment. Meeste wolkenkrabbers in aanbouw van alle steden ter wereld.

Ondermeer Burj Dubai die toren op plaatjes hierboven word hoogste toren ter wereld dacht 800m.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_25044208
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 13:53 schreef renz0r het volgende:
Na de search te hebben gebruikt zag ik dat er nog geen centraal topic over deze stad was
Waar heb je dan in hemelsnaam op gezocht? Typ Dubai in en tadaaa! Dubai
pi_25044325
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:52 schreef Jett het volgende:
ik heb er 2 jaar gewoond
oh das wel tof !
in verband met werk.. of had je een rijke arabier aan de haak geslagen ?
  Moderator vrijdag 11 februari 2005 @ 20:05:02 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25045849
dit topic zal gemerged worden met het centrale Dubai-topic
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25046462
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 18:37 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

oh das wel tof !
in verband met werk.. of had je een rijke arabier aan de haak geslagen ?
Nee voor mn vaders werk, om de 2 á 3 jaar in een ander land waaronder Dubai.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_25047619
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:53 schreef bop het volgende:
Ik ben er 2 keer geweest voor het werk. Ook in Jumeirah in het hotel.

De eerste keer eindigde niet zo mooi, omdat ik een foto maakte van de Emirates Towers waar op dat moment net de voorbereidingen aan de gang waren voor een IMF meeting (4 weker erna). Binnen 10 seconden 20 gasten met mitrailleur om de taxi en bop gearresteerd. Eerst lekker een uurtje buiten mogen wachten (was gelukkig maar 48 graden), en toen met een mooie amerikaans-uitziende politieauto naar het politiebureau (in Bir Dubai). Naar de grote baas daar gebracht, waar ik voor de grap voor spion werd uitgemaakt (niet zo'n leuke grap op dat moment), en een tijdje wat ondervragingen etc. Nog wat vingerafdrukken nemen, en na een kleine 8 uur stond ik al weer buiten, nog net op tijd om in het hotel te eten en naar het vliegveld te gaan.

Afijn.... exact een jaar later (beide rond 11 september, in 2003 en 2004) ben ik weer teruggegaan, heb ik lekker veel foto's genomen, en heb ik eindelijk de desert-safari kunnen doen die ik de eerste keer wel geboekt had, maar helaas niet heb kunnen doen.

Al met al zeker de moeite waard.

Even over Jumeirah. Je zit daar ongeveer 45 minuten van Dubai af (1 uur van vliegveld). Er is absoluut niks te beleven, behalve dat ze er zo'n 40 grote flatgebouwen aan het bouwen zijn. Je zit daar volledig in een bouwput, waar ze dag en nacht doorwerken (halen voor weinig mensen uit India en Pakistan).
Ik citeer: 20 minuten van de luchthaven en dichtbij het centrum
pi_25048075
Vergeet niet het duurste hotel ter wereld te bezoeken:







quote:
All Facilities & Services
- 24-hour Room Service
- Airport transfer
- Baby Sitting
- Business Centre
- Butler Service
- Car rental
- Covered Multi-storied Car Park
- Currency exchange
- Dusit Boutique
- Doctor on Call
- Fitness Centre and Jacuzzi
- Hair & Beauty Salon
- In-room coffee/tea making facilities
- Laundry/Dry Cleaning
- Major credit card acceptance
- Non Smoking Floors
- Outside Catering
- Safe Deposit Boxes
- Swimming Pool and sun deck
- Tour & Travel Desk
- Valet Car parking
- Visa Assistance
Voor meer info zie http://dubai.dusit.com/
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_25074741
Ben er 1 keer geweest, in het Towers Emirates Hotel, supermooi hotel, maar de stad vinnik maar raar...een kant waar de normale arabieren wonen, dan ineens een super business centre met hotel etc, en dan ineens woestijn...maar kheb er wel genoten...:D
pi_25075994
Het Jumeirah Beach Hotel staat in de buurt van het Burj Al Arab, je zal dus een mooi uitzicht hebben als je aan de goede kant een kamertje hebt. Ertussenin ligt een waterpretparkje, Wild Wadi. Ideaal om de dag door te brengen als het erg warm is, maar het Jumeirah Beach Hotel heeft ook zijn eigen stukje strand geloof ik, wat ook erg aangenaam is.
Met een taxi is het ongeveer een half uurtje rijden naar Bur Dubai, in Jumeirah is verder weinig te doen, zoals gezegd wordt daar nog veel gebouwd. Zo`n taxiritje kost je ongeveer 30 tot 40 dirham, wat neerkomt op 6 of 8 euro (100 dirham is 20 euro), taxichauffeurs zijn altijd gastarbeiders uit bijvoorbeeld Pakistan, India, Irak of Iran. Ze mogen graag een praatje maken, ik heb een Iraakse chauffeur gehad die me zijn hele fotoalbum van Bagdad voor de oorlog heeft laten zien, tijdens het rijden. In Bur Dubai zitten verschillende grote winkelcentra zoals bijvoorbeeld het New Burjaman of Deira City Centre.
Je kan ook best leuk uitgaan in Dubai, veelal kom je dan in Amerikaanse tenten als het Hard Rock Cafe, Rock Bottom (zelfde idee), of de discotheek Oxygen. Er bestaat ook een stuk wat Irish Village heet, misschien onnodig om te zeggen maar daar vind je dus een aantal pubs. Kijk wel uit met de plaatselijke politie, als je ze toevallig tegenkomt en je ruikt naar alcohol ben je dus de pisang. Een collega van mij deed aangifte (zijn portemonnee was gejat) op een politiebureau, toen in ene een agent daar opmerkte dat hij naar alcohol rook. Hij had nog mazzel dat hij maar 1 dag hoefde te zitten, maar moest alsnog 400 euro boete betalen. Er zullen ook wel wat barretjes enzo in je hotel zitten, dus daar zal het je niet aan ontbreken. Ow en als je het Burj Al Arab wil bezoeken: je komt er alleen in met gepaste kleding. Dus op zijn minst met pantalon en een net overhemd.

Ik ben 3x in Dubai geweest en heb me uitstekend vermaakt in ieder geval .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:47:16 #72
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27144841
Weet er iemand waar je heel goedkoop kunt overnachten tijdens t overstappen?? Als t betaalbaar is, kan ik miijn overstap verlengen tot 2 dagen ofzo ...
Before all else, be armed.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:01:22 #73
104592 Sauruzin
Rock 'n roll
pi_27147377
Ik ben in totaal 1 dag in Abu Dabi geweest. Is ook erg indrukwekkend, alleen het vliegveld al is erg mooi. Maar om er weken vakantie te vieren zul je de juiste persoon moeten zijn want mij trekt al die nieuwbouw niet echt.
Henderson put forth the argument that "global warming, earthquakes, hurricanes, and other natural disasters are a direct effect of the shrinking numbers of pirates since the 1800s.
pi_27257689
Voor de nieuwsgierige, hier nogmaals de foto's

http://george.zwijndrecht86.nl/Dubai
pi_27258344
De andere Emiraten zijn zichtbaar een stuk minder rijk dan Dubai en Abu Dhabi. Ik ben via Sharjah en Ajman naar Umm Al Quwain geweest, dat ziet er ineens een stuk minder mooi uit. Wat me voornamelijk opviel in Sharjah en Ajman was dat ze er complete straten met winkeltjes hebben die allemaal precies hetzelfde verkopen . Eerst rij je door een straat met 2e hands teevees, ga je de hoek om zit je in een straat waar ze bijna alleen maar vrachtwagenbanden verkopen . En weer de hoek om zie je tientallen kleermakers . Best grappig om te zien, het contrast is erg duidelijk doordat Dubai, Sharjah en Ajman aan elkaar gegroeid zijn.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:27:31 #76
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27258413
Hele mooie foto's. Ik heb ze met genoegen bekeken. Heb je eigenlijk wel bereik met je gsm daar midden in de woestijn??
Before all else, be armed.
pi_27258797
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:27 schreef Umm-Qasr het volgende:
Hele mooie foto's. Ik heb ze met genoegen bekeken. Heb je eigenlijk wel bereik met je gsm daar midden in de woestijn??
haha, ja nou en of

Mn pa: Met zaken verdien ik dit soort vakanties, dus ik moet altijd en overal mobiel blijven.
pi_27258991
quote:
Op zondag 13 februari 2005 21:13 schreef ToXiCitY het volgende:


Ik ben 3x in Dubai geweest en heb me uitstekend vermaakt in ieder geval .
Geloof ik graag.
  zondag 22 mei 2005 @ 22:59:14 #79
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27259539
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:44 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Geloof ik graag.
Dit jaar naar NYC, volgend jaar naar Dubai ... (als ik 't allemaal bij elkaar kan krijgen)
Before all else, be armed.
pi_27259648
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:59 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dit jaar naar NYC, volgend jaar naar Dubai ... (als ik 't allemaal bij elkaar kan krijgen)
Dit najaar naar de Cariben (Puerto Rico, Curacao, Aruba, Sint Maarten, Saba, Sint Eustatius, Venezuela, Colombia en Costa Rica) .
En volgend jaar misschien weer naar Dubai, zoals het er nu voor staat iig .
Owja en ik dok er geen cent aan, tis mn werk .

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_27260168
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:59 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dit jaar naar NYC, volgend jaar naar Dubai ... (als ik 't allemaal bij elkaar kan krijgen)
Hier heb je foto's van NYC. Ben ik vorig jaar geweest
http://george.zwijndrecht86.nl/Newyork2004

De foto's van Dubai van mij staan een paar posts hierboven zoals je al heb gezien denk ik.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:39:59 #82
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27260879
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:18 schreef renz0r het volgende:

[..]

Hier heb je foto's van NYC. Ben ik vorig jaar geweest
http://george.zwijndrecht86.nl/Newyork2004

De foto's van Dubai van mij staan een paar posts hierboven zoals je al heb gezien denk ik.
Ik noemde zo maar twee top bestemmingen je bent er al geweest. Cool man ...

btw, in welk hotel verbleef je daar?
Before all else, be armed.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:42:08 #83
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27260942
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:02 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

Dit najaar naar de Cariben (Puerto Rico, Curacao, Aruba, Sint Maarten, Saba, Sint Eustatius, Venezuela, Colombia en Costa Rica) .
En volgend jaar misschien weer naar Dubai, zoals het er nu voor staat iig .
Owja en ik dok er geen cent aan, tis mn werk .

Wat voor werk doe je dan??

*heel jaloers ...
Before all else, be armed.
pi_27261184
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:39 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Ik noemde zo maar twee top bestemmingen je bent er al geweest. Cool man ...

btw, in welk hotel verbleef je daar?
Het Marriott Marques***** hotel aan Broadway.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:54:56 #85
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27261327
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:49 schreef renz0r het volgende:

[..]

Het Marriott Marques***** hotel aan Broadway.
Dan had je dus een aardig budget ... fancy shmancy ...
Ik ben al blij dat ik daar naar toen kan gaan en verblijven in een 3 sterren hotel ... !
Before all else, be armed.
pi_27261745
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:54 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dan had je dus een aardig budget ... fancy shmancy ...
Ik ben al blij dat ik daar naar toen kan gaan en verblijven in een 3 sterren hotel ... !
You will love the city
pi_27280145
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:42 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dan??

*heel jaloers ...
Marine .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 6 juni 2005 @ 20:49:21 #88
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27688310
quote:
Op zondag 22 mei 2005 22:38 schreef renz0r het volgende:

[..]

haha, ja nou en of

Mn pa: Met zaken verdien ik dit soort vakanties, dus ik moet altijd en overal mobiel blijven.
Is t eten daar goedkoop of niet? Ik bedoel gewoon de decent places en niet de zoveel sterren restauratns ...
Before all else, be armed.
  maandag 6 juni 2005 @ 21:32:13 #89
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27689925
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 22:03 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Vergeet niet het duurste hotel ter wereld te bezoeken:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[..]

Voor meer info zie http://dubai.dusit.com/
Da's 't enige ZEVEN !!! sterren hotel ter wereld toch? Meende gisteren bij Yorin Travel zoiets te horen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:03:06 #90
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_27698475
Ik vind het eten op het gemiddelde niveau. Je kan voor 10 euro al klaar zijn, maar ook voor meer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voornamelijk ik de betere restaurants heb gegegeten (werk betaalde) en er niet echt op gelet heb.
Als je alcohol bij het eten wilt, zul te toch de hotel restaurants moeten opzoeken, zijn mogen alleen maar alcohol schenken..

TIP: Traders Vic in het Medinat. Super lekker eten, en de cocktails zijn ook yummie
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Da's 't enige ZEVEN !!! sterren hotel ter wereld toch? Meende gisteren bij Yorin Travel zoiets te horen.
Ja dat is het Burj Al Arab, 7 sterren!
beetje wazig..

en de emirates towers
pi_27701215
Ik zat in de tower emirates eentijd geleden, waanzinnig mooi hotel...:)

Uitzicht:


met de jeep door de woestijn...:D




  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:41:12 #92
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27708991
Zo, die plaatjes zien er mooi uit. Hoeveel euro's kost zo'n jeep-safari??
Before all else, be armed.
pi_27711422
ik weet niet wat zoiets kost, het was voor mij een zakenreis, dus alles werd betaald...maar als je de mogelijkheid hebt...zeker doen! Je moet alleen niet snel zeeziek worden want je gaat behoorlijk van links naar rechts, van boven naar beneden enzo...:)

Nog wat plaatjes..:






Na de safari dit...:
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:00:01 #94
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27715739
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:52 schreef Dynia het volgende:
ik weet niet wat zoiets kost, het was voor mij een zakenreis, dus alles werd betaald...maar als je de mogelijkheid hebt...zeker doen! Je moet alleen niet snel zeeziek worden want je gaat behoorlijk van links naar rechts, van boven naar beneden enzo...:)

Nog wat plaatjes..:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Na de safari dit...:
[afbeelding]
Dat ziet er wel leuk uit. Dit vond ik op een website:
quote:
The Dubai safari tour, also known as a half day desert safari, normally lasts for 5 to 6 hours and begins in the afternoon from between 3:30pm and 4:30pm and ends around 10:00pm. The safari costs US$ 70 (Dhs. 250) for adults and US$ 50 (Dhs. 180) for children under 12.
Lijkt me inderdaad heel leuk ja ... Maar dit lijkt me ook wel gaaf:

Before all else, be armed.
pi_27731434
die heb ik niet gezien...we; motoren en quads enzo...ook gaaf...:D
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juni 2005 @ 10:32:44 #96
17893 Forno
pi_27828425
Alles mooi en aardig, vooral voor de rijke luiszoontjes, maar ik zie geen enkele reden om naar zo'n zielloos oord te reizen. De populatie weet waarschijnlijk niet eens meer wat werken is, dat laten ze doen door gastarbeiders. Zodra de olie op is zijn ze weer terug bij af. Dus geniet er nog even van zo lang het kan.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:06:18 #97
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_27836638
En daarom investeren ze heel veel van dat geld in onderwijs, infrastrcutuur, toersime, gezondheidszorg etc ...
Before all else, be armed.
  FOK!fotograaf maandag 13 juni 2005 @ 06:59:34 #98
17893 Forno
pi_27876490
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:06 schreef Umm-Qasr het volgende:
En daarom investeren ze heel veel van dat geld in onderwijs, infrastrcutuur, toersime, gezondheidszorg etc ...
Olie-geld, bakken en bakken met olie-geld, maakt de mens niet verzadigd en lui? OK!

Aan de andere kant is Dubai zo slecht nog niet, het werkt als een filter. Het zuigt al het gepeupel aan waarvoor geld verdienen en uitgeven alles is, en houdt de werkelijk interessante plaatsen in de wereld 'schoon'. Schoon van opdringerige corporaties en upperclass toeristen, al blijft de laatste club vaak uit zichzelf binnen de grenzen van hun resort. Niks mis mee.
pi_27877938
Ik denk niet dat dubai weg is als de olie weg is...volgens mij willen ze van dubai "de poort naar het Midden oosten" maken..zakelijk gezien. En Dubai heeft echt wel 2 kanten hoor, Ik ben ook in het echte arabische gedeelte geweest, en daar zie je echt niet alleen Oliesjeiks hoor...
  FOK!fotograaf maandag 13 juni 2005 @ 14:18:30 #100
17893 Forno
pi_27886973
quote:
Op maandag 13 juni 2005 09:40 schreef Dynia het volgende:
Ik denk niet dat dubai weg is als de olie weg is...volgens mij willen ze van dubai "de poort naar het Midden oosten" maken..zakelijk gezien. En Dubai heeft echt wel 2 kanten hoor, Ik ben ook in het echte arabische gedeelte geweest, en daar zie je echt niet alleen Oliesjeiks hoor...
Ze hebben een economie naast olie inderdaad, gedragen door expats en toeristen. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkeld.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 01:35:30 #101
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_29380184
Renz0r, wat enorm gaaf, ik ga deze maand ook naar Dubai en naar Jumeirah Beach Hotel, Burj Al Arab (1 nachtje maar) en the one and only royal mirage! Kijk er enorm naar uit.

Heb jij nog tips over uitgaan en hoe is het prijsniveau aldaar? Hoorde een biertje omgerekend 5 euro? Ben benieuwd!
I love my followers & fans!
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 augustus 2005 @ 14:49:25 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29392249
Als de olie op is dan hoeft het land echt niet te verarmen.
Ze kunnen dan nog steeds goede inkomsten genereren met bankieren en investeren van het opgepotte geld.

Jammer dat Nederland zijn gas inkomsten heeft opgemaakt in plaats van geinvesteerd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 augustus 2005 @ 01:04:38 #103
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_29413597
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 14:49 schreef SeLang het volgende:
Als de olie op is dan hoeft het land echt niet te verarmen.
Ze kunnen dan nog steeds goede inkomsten genereren met bankieren en investeren van het opgepotte geld.

Jammer dat Nederland zijn gas inkomsten heeft opgemaakt in plaats van geinvesteerd.
Ik begreep zelfs dat er nu juist zoveel wordt geinvesteerd vanuit de olie in Toerisme & Handel om dit mogelijke gat op te vangen als de olie "op" is.
I love my followers & fans!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:33:17 #104
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_29517039
Ben nu op de helft van mijn vakantie in Dubai, werkelijk waar een sprookje. In diverse hotels al geweest, waaronder ook Duurste hotel ter wereld in Dubai :+ en straks gaan we voor de laatste paar dagen naar weer een ander hotel.

Je denkt telkens, dit kan niet luxer, mooier of beter maar telkens weer overtreffen ze elkaar. Ik probeer nog wat foto`s te plaatsen, dit is echt het leven in een sprookje

Opzich valt de 42 graden nog wel mee, goed te doen met een duik in je zwembad of de zee. Genoeg (gratis) water in flessen die ze aandragen voor je en gratis ijsjes!

Duidelijk een aanrader; Dubai!
I love my followers & fans!
pi_40400392
Jeuj ik ben er dit jaar van 21 t/m 29 oktober.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40402190
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:48 schreef Porto het volgende:
Die Burj al Arab (of hoe die shit ook heet) 7 ster hotel.. wou ik ook zien alleen was iets van 75 euro entree alleen al om het te zien.. dus maar geskipt voor de rest heb ik ECHT een TOP vakantie gehad daar met excursies naar de woestijn en rond cruizen met locals ect. zeker een aanrader!
Dan is de entreeprijs dus 40 euro gestegen in een jaar. Das best veel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 07:37:10 #107
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_40470949
Ik moet er ook weer heen ergens in oktober, voor een weekje ofzo en daarna ook weer in januari!! dus no 4 & 5 are coming up!
pi_40488518
Entree betalen voor een hotel? Belachelijk.

Of krijg je dan een uitgebreide rondleiding?

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2006 18:46:47 ]
pi_40489485
Geen idee.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40489819
quote:
visitors are charged a $55 entrance fee to just look around
Bron

Prijzen wisselen nogal zo te zien.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43084906
Ik ben gisteren teruggekomen van een tripje naar Dubai van ongeveer een week. Ik vond het erg bijzonder. Wat mij opviel was dat er ondanks de drukte best veel rust te vinden was in de stad. Dit voornamelijk in wijken als Burj Dubai en Deira waar je je een echte toerist voelt tijdens het lopen door de Gold Souq of de smalle straatjes en de nog kleinere winkeltjes. De cultuur is echt geweldig en het is absoluut niet zo dat je op elke straathoek een moskee vindt. De hitte raak je wel aan gewend na een tijdje. Overdag was het tussen de 34 en 36 graden en 's nachts kwam de temperatuur niet onder de 30 graden uit. Wat 's ochtends erg vervelend was, was dat als je buiten kwam je enorm fel licht van de zon in je gezicht kreeg. Dit was irritanter dan de hitte.

We zouden ook nog een dag naar Abu Dhabi gaan en een woestijinsafari doen maar dat is er niet van gekomen. De bus reed niet frequent in tegenstelling tot de dienstregeling op internet.

We hebben geslapen in het Dubai Youth Hostel op Al Nahda Road. Het enige hostel in de stad en wat betaalbaarder dan de beach hotels op Jumeirah Beach Road. Een reservering maakte geen verschil. We hadden een double room in het A of B building gereserveerd maar zijn in een week tijd drie keer van kamer gewisseld. Erg vervelend allemaal.

De vlucht ging met KLM en Alitalia via Milaan. Dit was mijn eerste en waarschijnlijk ook mijn laatste keer Alitalia. Vluchtverslag volgt nog in het vluchtverslag-topic.

Foto's komen ook nog. Heb er niet zo veel als van Sydney aangezien de meeste pics van auto's zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43086263
klinkt leuk!
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_43086660
Sorry hoor, maar je bent in fucking Dubai geweest en je vond de cultuur geweldig?
pi_43088429
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:00 schreef k_man het volgende:
Sorry hoor, maar je bent in fucking Dubai geweest en je vond de cultuur geweldig?
Ik snap je niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43088828
Cultuur in Dubai...
pi_43088888
Ahja dat heb je daar volgens jou natuurlijk niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43089014
Nou ja 'niet' is ook weer zo stellig, maar als je de cultuur in Dubai 'uniek' vindt mankeert er toch iets aan je referentiekader hoor.
pi_43089065
Ik zeg helemaal niet dat ik de cultuur van Dubai uniek vind, alleen dat ik het geweldig vind. Het is niet een en al wolkenkrabbers en rijkdom daar. Sterker nog, dat is eigenlijk maar 1 straat. De rest is behoorlijk zoals ik het Midden Oosten verwacht.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43089144
Ach, geweldig of uniek. We gaan geen woordjesneuken hier hč? Waar het om draait is dat de cultuur van Dubai binnen het Midden Oosten geen ruk voorstelt.

Het heeft ongetwijfeld andere attracties, maar ff serieus, voor de cultuur ga je echt niet naar Dubai.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:02:49 #120
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43089180
Is het prijzig of valt het wel mee?
pi_43089185
@kman: Als je er niet geweest bent is meepraten ook al zo kansloos.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43089266
Je hoeft er niet geweest te zijn om te weten dat Dubai vrijwel uitsluitend bestaat dankzij oliegeld en pas recent flink uit de grond gestampt is. Dubai heeft historisch gezien nauwelijks enige betekenis.

Maar ik hoor graag van jou wat er zo geweldig was aan de cultuur. Misschien met wat fotootjes?
pi_43089293
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:02 schreef dvdfreak het volgende:
Is het prijzig of valt het wel mee?
Ik vond het erg goedkoop. Voor een overnachting in het enige jeugdhostel betaal je in een 5-bed-dorm omgerekend minder dan 13 euro per nacht. Als je een 2 persoonskamer hebt dan betaal je 16 euro per persoon per nacht bij 2 personen. Dit in het B gedeelte en met bezit van YHA membership. Eten is ook erg goedkoop, een 15/20cm stokbroodje in de supermarkt kost je iets meer dan een euro. Taxi's zijn ook goedkoop. Van het hostel naar bv de Dubai Marine Club aan Jumeirah Beach Rd betaal je 30 dirham.

De bus kost van het hostel naar Deira Gold Souq bus station 1,50 dirham.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43089307
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:05 schreef k_man het volgende:
Je hoeft er niet geweest te zijn om te weten dat Dubai vrijwel uitsluitend bestaat dankzij oliegeld en pas recent flink uit de grond gestampt is. Dubai heeft historisch gezien nauwelijks enige betekenis.

Maar ik hoor graag van jou wat er zo geweldig was aan de cultuur. Misschien met wat fotootjes?
Pics komen later.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43089446
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 00:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Pics komen later.
Daar kom ik voor hier
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_43107076
Jumeirah Beach Hotel + Burj Al Arab.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43329865
Meer pics:

Medinat Jumeirah Hotel en Spa:


Dubai Media Park + Al Sufouh Rd:


Onderweg:


Emirates Towers + Emirates Towers Shopping Boulevard:


Mall Of The Emirates:


Sheik Zayed Rd:


Strand + Jumeirah Beach Hotel + Burj:


Emirates Tower + Sheik Zayed Rd at night:


Deira + Burj Dubai + de weg er naar toe:


Moskee:


Mall Of The Emirates:


Meer pics van onderweg:
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43338150
Mooie serie, ik krijg helemaal zin om er weer een keertje heen te gaan. Ben er zo'n 2 jaar geleden voor het laatst geweest en met hun tempo van bouwen daar zal er een hoop veranderd zijn .
pi_43355506
ik heb vorige week ook m'n tickets geboekt!! heb in dubai een korte stopover opweg naar bangkok! Ik ga pas op 30 juli 2007 t/m 2 aug. 2007!
ziet er allemaal erg gaaf uit, en ben ook heel benieuwd hoe het daar zal zijn! moet alleen nog ff een hotel boeken, maar dat is zo gepiept denk ik! even een vraagje, hoe zit het met het ov in dubai? rijden er voldoende bussen, of kan je het beste een taxi pakken om je rond te laten leiden door de stad?! Metro hebben ze volgens mij niet he?!
pi_43355904
Metro hebben ze niet. Bus is spotgoedkoop. Laagste tarief is 1,50 dirham = 31 eurocent. Een ritje van de Deira Gold Souq naar bv de Burj Al Arab kost 2,5 - 3 dirham en dan ben je echt heel wat kilometers onderweg. Van het jeugdhostel naar de Gold Souq was 1,50 dirham en dan naar Jumeirah zo'n 2,5 = 3. Terug gingen we altijd met een taxi omdat het 's avonds na 24.00 was en dan reden er geen bussen meer naar Al Nahda.

OV in Dubai vond ik erg goed geregeld.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43355935
Hotel btw is duur in Dubai. Althans, ik vond het duur. Wij zaten in de jeugdherberg. Vlieg je met Emirates? Soms doen zij er een gratis hotel bij als je met ze vliegt en een stopover maakt in Dubai.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43358160
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:08 schreef Jaguarized het volgende:
Hotel btw is duur in Dubai. Althans, ik vond het duur. Wij zaten in de jeugdherberg. Vlieg je met Emirates? Soms doen zij er een gratis hotel bij als je met ze vliegt en een stopover maakt in Dubai.
Ik vlieg met Emirates ja, vanaf dusseldorf! Hotels zijn id duur, maar op expedia.nl heb je hotels met 50% vroegboekkorting, dus daar ga ik maar gebruik van maken! Ik heb het Arabian Courtyard hotel op het oog, die is redelijk betaalbaar met die vroegboekkorting!
  maandag 1 januari 2007 @ 19:26:03 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44921182
Wat is er in Dubai eigenlijk te beleven, behalve dan de luxe hotels en het vliegveld?
kwam er ook op omdat Emirates er tussenlandingen maakt, vandaar....

Als je er 2 nachten/3 dagen bent, dan kun je d'r praktisch alles wel zien lijkt me, of is er nog meer spannends te beleven daar?
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 1 januari 2007 @ 21:01:05 #134
159022 AminBen
El Maestro
pi_44924167
Mooie fotos

ik heb ook plannen.
pi_45053750
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:26 schreef matthijst het volgende:
Wat is er in Dubai eigenlijk te beleven, behalve dan de luxe hotels en het vliegveld?
kwam er ook op omdat Emirates er tussenlandingen maakt, vandaar....

Als je er 2 nachten/3 dagen bent, dan kun je d'r praktisch alles wel zien lijkt me, of is er nog meer spannends te beleven daar?
ik ben dr ook wel benieuwd naar.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:08:13 #136
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_45053951
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:26 schreef matthijst het volgende:
Wat is er in Dubai eigenlijk te beleven, behalve dan de luxe hotels en het vliegveld?
kwam er ook op omdat Emirates er tussenlandingen maakt, vandaar....

Als je er 2 nachten/3 dagen bent, dan kun je d'r praktisch alles wel zien lijkt me, of is er nog meer spannends te beleven daar?
Dan kan je alles wel zien inderdaad. Grootste "trekpleisters" zijn de wijken Deira en Burj Dubai, het oude Dubai zeg maar. Sheik Zayed Road is leuk om te zien wat er allemaal voor groots bijgebouwd wordt. 's Avonds winkelen in de Mall Of The Emirates en tijdens een dagdeel een woestijnsafari met BBQ doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45058134
In het National Geographic magazine van deze maand staat wel een interessant stuk over Dubai
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_45079939
Lijkt me echt een geweldige stad, zodra de Durj Dubai klaar is (hopelijk volgend jaar) ga ik er ook een keer heen.

Wat kost een nachtje in het Durj Al Arab eigenlijk?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:51:12 #139
40566 Ericr
Livewrong
pi_45080246
Burj Al Arab moet je denken aan ¤ 800,- per nacht minimaal.
pi_45080311
Is dat per persoon of per 2 persoons kamer dan?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_45080529
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 17:42 schreef LordLynx het volgende:
Lijkt me echt een geweldige stad, zodra de Durj Dubai klaar is (hopelijk volgend jaar) ga ik er ook een keer heen.

Wat kost een nachtje in het Durj Al Arab eigenlijk?
Burj Dubai en Burj Al Arab. Burj Al Arab kost je minimaal 1250 euro per nacht. Dat is volgens mij per kamer.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:01:22 #142
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_49276329
Ik plan bij mijn reis naar Singapore-Maleisië (met maatschappij Emirates) een stop-over te maken in Dubaď. Nu krijg ik geweldig dubbelzinnige informatie over het al dan niet noodzakelijk zijn van een visum. Op de site van de Belgische diplomatie staat ja, elders las ik dat je die gratis krijgt aangekomen in Dubaď en op de site van Emirates staat dat je helemaal geen visum nodig hebt.. Hoe zat dat bij de mensen die er al heengingen?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_49277510
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:01 schreef Masanga het volgende:
Ik plan bij mijn reis naar Singapore-Maleisië (met maatschappij Emirates) een stop-over te maken in Dubaď. Nu krijg ik geweldig dubbelzinnige informatie over het al dan niet noodzakelijk zijn van een visum. Op de site van de Belgische diplomatie staat ja, elders las ik dat je die gratis krijgt aangekomen in Dubaď en op de site van Emirates staat dat je helemaal geen visum nodig hebt.. Hoe zat dat bij de mensen die er al heengingen?
Ik ga ik augustus naar Dubai! je krijgt bij aankomst als het goed is een stempel in je paspoort, en als je vertrekt krijg je volgens mij ook een stempel! ik heb nergens gelezen of gehoord dat je moet betalen voor een visum
  zondag 13 mei 2007 @ 00:35:00 #144
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49319534
Je krijgt op de luchthaven gewoon een visum. Gratis uiteraard. Voor Nederlanders dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 13 mei 2007 @ 23:07:06 #145
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_49347678
Volgende week vrijdag heb ik er een tussenstop onderweg naar Kuala Lumpur. Ook vanaf Dusseldorf met Emirates. Helaas heb ik op de heenreis maar 3 uurtjes, te kort om nog even rond te kijken daar. Op de terugreis moet ik 5 uur wachten. Misschien dat ik dan wel even kan kijken?

Een stop-over van een dag was eigenlijk toch wel heel vet geweest. jammer dat ik dat niet gedaan heb.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zondag 13 mei 2007 @ 23:10:05 #146
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49347786
Ja 5 uur kan wel maar is echt superkort. Vooral als daar alle douaneformaliteiten ook nog vanaf gaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 13 mei 2007 @ 23:13:32 #147
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_49347911
Daar was ik al bang voor.

Ik liep er toen wel mee rond maar qua geld en tijd heb ik besloten toch maar gelijk door te reizen en geen stop-over te maken. Best zonde, je komt niet elke dag in Dubai natuurlijk.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  maandag 14 mei 2007 @ 00:37:43 #148
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_49350360
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:13 schreef Dutch_Courage het volgende:
Daar was ik al bang voor.

Ik liep er toen wel mee rond maar qua geld en tijd heb ik besloten toch maar gelijk door te reizen en geen stop-over te maken. Best zonde, je komt niet elke dag in Dubai natuurlijk.
Inderdaad. Aangezien ik rond middernacht land en 's morgens de vlucht naar Singapore heb, heb ik besloten daar 24u Dubai aan te koppelen. Nu nog op zoek naar een goede slaapplaats! Jaguarized, er zou ook een Hostelling International zijn in Dubaď, aan 35 Dhs per nacht, heb je daar enige info over?
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 14 mei 2007 @ 00:52:31 #149
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49350633
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:13 schreef Dutch_Courage het volgende:
Daar was ik al bang voor.

Ik liep er toen wel mee rond maar qua geld en tijd heb ik besloten toch maar gelijk door te reizen en geen stop-over te maken. Best zonde, je komt niet elke dag in Dubai natuurlijk.
Nee dat is zo maar 5 uur is echt kort. Het douane-gebeuren op het vliegveld duurt bij vertrek vrij lang..dan had je idd beter even een dag of 3 er aan kunnen koppelen. Volgens mij was het met Emirates ook vrij goedkoop om dat te doen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 14 mei 2007 @ 01:02:55 #150
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49350796
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:37 schreef Masanga het volgende:

[..]

Inderdaad. Aangezien ik rond middernacht land en 's morgens de vlucht naar Singapore heb, heb ik besloten daar 24u Dubai aan te koppelen. Nu nog op zoek naar een goede slaapplaats! Jaguarized, er zou ook een Hostelling International zijn in Dubaď, aan 35 Dhs per nacht, heb je daar enige info over?
Ja klopt, die zit aan Al Nahda road. Je kan er met de bus naar toe, je pakt dan lijn 4 (das de lokale bus, er rijd ook een airportbus) van het vliegveld naar het centrum (Gold Souq) en daar pak je (achterste perron) bv lijn 13 naar het youth hostel. Check goed de dienstregeling of spreek een buschauffeur aan daar ze niet allemaal via Al Nahda gaan. Buschauffeurs spreken allemaal Engels. Dit kost je ongeveer 5 dirham voor beide kaartjes.

Je kan echter beter een taxi pakken. In plaats van 1,5 uur ben je dan 15 minuten onderweg. Wij hebben dit van het hostel naar het vliegveld gedaan en kostte 15 dirham (3 euro) voor de korte rit. Het hostel ligt eigenlijk aan de andere kant van het vliegveld dus een taxi is een stuk sneller en comfortabeler. Het hostel zelf is goedkoop en redelijk schoon. Je moet wel een YHA/Hi/Stayokay membership kaartje hebben. Is niet verplicht maar scheelt wel euro's. Het hostel is ingedeeld in 3 categorieën: A, B en C. C moet je vermijden, dat schijnt niet veel te zijn. Wij hebben in B gezeten en dat was prima te doen. Prijzen:

Single room in A: 150 dhs
Single room in B: 130 dhs
Dorm room in A: 85 dhs
Dorm room in B: 60 dhs

Ze hebben ook nog double rooms als je met z'n tweëen bent. Reserveringen gaan cash en neem je OV-studentenkaart mee als onderpand voor de sleutel anders nemen ze je paspoort tijdelijk in. Reserveren kan per mail naar "uaeyha@emirates.net.ae". Hierin hoef je alleen je wensen e.d te melden en dan krijg je een bevestiging.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_50540862
Nou, heb er 5 uur door mogen brengen in afwachting van mijn volgende vlucht. Ben helaas alleen op het vliegveld geweest maar ik heb wel mooi een echte Arabische hoofddoek op de kop getikt. Heb ook nog een dat grote bekende hotel en het palmeiland zien liggen vanaf het vliegtuig dus dat was beter dan niks.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_50571058
Ik heb ooit gehoord dat iemand daar een tussenstop moest maken met het vliegtuig, en zodra ze geland waren moest iedereen hun krant verstoppen en een hoofddoek-achtig iets omdoen. Dit heeft me eigenlijk best erg afgeschrokken om naar zo'n erg Islamitisch land te gaan. Bovendien lijkt het me niets nieuws. Mooie stranden, mooie hotels, en leuke winkels misschien, allemaal niet te betalen ook nog, maar dat is niets nieuws onder de zon.
  maandag 18 juni 2007 @ 14:18:46 #153
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50576914
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat iemand daar een tussenstop moest maken met het vliegtuig, en zodra ze geland waren moest iedereen hun krant verstoppen en een hoofddoek-achtig iets omdoen.
Lijkt me niet geheel te kloppen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_50583120
quote:
Op maandag 18 juni 2007 14:18 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Lijkt me niet geheel te kloppen.
Het lijkt me anders ook geen gehele onzin.. ze zijn nogal streng daar. En ik weet niet hoelang geleden dat is geweest.
  maandag 18 juni 2007 @ 17:48:50 #155
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_50584542
Er zijn genoeg vrouwen die daar zonder hoofddoek lopen. Hoezo een krant verstoppen?? Dubai is een ontzettend westers-islamitisch land. Het is geen Iran waar helemaal niks mag...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_51690895
nog 9 nachtjes slapen, dan ga ik naar DUBAIIIIIIIII
pi_51691135
pi_51691229
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat iemand daar een tussenstop moest maken met het vliegtuig, en zodra ze geland waren moest iedereen hun krant verstoppen en een hoofddoek-achtig iets omdoen. Dit heeft me eigenlijk best erg afgeschrokken om naar zo'n erg Islamitisch land te gaan. Bovendien lijkt het me niets nieuws. Mooie stranden, mooie hotels, en leuke winkels misschien, allemaal niet te betalen ook nog, maar dat is niets nieuws onder de zon.
Als men zo zou doen in Dubai dan was het snel gebeurt met het toerisme daar, dus het lijkt me complete onzin. Maar goed, ik ben er nog nooit geweest.

Weet er trouwens iemand of je in Dubai gewoon bier kunt drinken als niet-moslim? In veel islamtische landen is alcohol verboden in principe.
٩๏̯͡๏)۶
pi_51693084
quote:
Op maandag 18 juni 2007 11:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat iemand daar een tussenstop moest maken met het vliegtuig, en zodra ze geland waren moest iedereen hun krant verstoppen en een hoofddoek-achtig iets omdoen. Dit heeft me eigenlijk best erg afgeschrokken om naar zo'n erg Islamitisch land te gaan.
Bullshit. Gewoon een modern vliegveld met alles erop en d'r aan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_51698799
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:43 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als men zo zou doen in Dubai dan was het snel gebeurt met het toerisme daar, dus het lijkt me complete onzin. Maar goed, ik ben er nog nooit geweest.

Weet er trouwens iemand of je in Dubai gewoon bier kunt drinken als niet-moslim? In veel islamtische landen is alcohol verboden in principe.
in de luxere hotels en de wat grotere clubs kan je gewoon alcohol krijgen, heb ik gelezen! je betaald dan wel ongeveer 5 euro voor een biertje!
pi_51726940
Check deze site http://giovanni.web-log.nl/: is echt aan te raden mocht je naar Dubai gaan.
Alles wat er nu speelt in Dubai wordt er beschreven.
Mocht je uitgaan gaan, moet je zeker naar Trilogy gaan in Madinat. Een van de beste discotheken in de wereld.
Aardig prijzig daar maar zeker aan te raden. Bijna iedere week staan er de beste DJ van de wereld. Laatst nog Michel de Heij.
Two Beer or not Two Beer, Shakesbeer
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:26:16 #163
96845 Scarface2004
Who Ren Young
pi_51856192
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_51857171
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:43 schreef Ronaldsen het volgende:
Weet er trouwens iemand of je in Dubai gewoon bier kunt drinken als niet-moslim? In veel islamtische landen is alcohol verboden in principe.
Er zitten meerdere cafe's en discotheken in Dubai, zoals de Oxygen, in de Irish Village, of de Amerikaanse kroeg Rock Bottom (best aardige toko, tegenover het New Burjaman winkelcentrum), daar kun je gewoon bier drinken. Kijk wel heel erg uit met de plaatselijke politie, dat zijn zeker geen lieverdjes. Een collega van me is opgepakt toen hij aangifte wilde doen van diefstal van zijn portemonnee, ze vonden dat hij naar bier rook (hij had 1 biertje gedronken). Nachtje brommen en 400 euro boete .

Ook zet de politie vrouwelijke agenten in als lokhoer, als je daarmee gepakt wordt heb je een serieus probleem.

Zo fanatiek islamitisch zijn ze ook weer niet in de Emiraten, in bijvoorbeeld Oman kan je zowat nergens bier drinken (behalve in de bar van een van de grotere hotelketens (Hilton, Sheraton, dat soort).
Ach kom, dat kan toch helemaal niet?
pi_51859354
nog 4 nachtjes, en dan ga ik voor 4 dagen! daarna door na Bangkok! als ik het zo lees onthoud ik me maar van alcohol, zal ik in thailand wel in overvloed inhalen
pi_51861467
Laat je niet van de wijs brengen en doe gewoon geen dingen die je in Nederland als normaal mens ook niet doet. In principe is er dan helemaal niks aan de hand en kan je prima uitgaan. Irish Village is zeker aan te raden; een van de weinige plekken waar je zonder dat je naar een hotel moet buiten op een terras alcohol kan drinken.
Two Beer or not Two Beer, Shakesbeer
  zaterdag 28 juli 2007 @ 13:48:16 #167
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:48:57 #168
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_52705918
Wat doe ik best met geld? Kan je hier in België (ik neem aan dat dat hetzelfde is als in Nederland) dirhams krijgen? Of neem je beter gewoon euro's mee, of toch maar beter dollars? Krijg je goede wisselkoersen in de luchthaven of is het daar afzetterij?

Dank bij voorbaat!
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:27:25 #169
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_52713372
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:48 schreef Masanga het volgende:
Wat doe ik best met geld? Kan je hier in België (ik neem aan dat dat hetzelfde is als in Nederland) dirhams krijgen? Of neem je beter gewoon euro's mee, of toch maar beter dollars? Krijg je goede wisselkoersen in de luchthaven of is het daar afzetterij?

Dank bij voorbaat!
gewoon lekker op het vliegveld dirhams halen, deed ik ook altijd meteen als ik daar aan kwam. De dirham is gerelateerd aan de USD, deze heeft dus een vaste rate, maar omdat de USD t.o.v. de EURO laag? staat, is het voor ons weer goedkoper.
pi_52721027
ben net een week terug uit Dubai! heb daar gewoon gepint! pinnen kan daar overal! je krijgt op een enkele eurocent na 5 dirhams voor 1 euro
pi_52728571
Zodra je het "beveiligde" gedeelte van het vliegveld bij aankomst uitloopt, loop je recht tegen een ATM aan...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 23 september 2007 @ 12:39:16 #172
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53402374
Ik was dus laatst een dag in Dubai. Zo'n korte periode zou ik eigenlijk niemand aanraden. Het verkeer is er zoooo druk.. 8km met de bus duurde meer dan een uur (bus genomen rond 11u, en in het terugkeren rond 16u en dat was even erg). Voor de rest leek het mij, en de mensen die ik ontmoette, een stad waar je los van elkaar staande luxe-gebouwen enzo hebt, maar waar in mijn ogen weinig sfeer hangt. Daarmee bedoel ik: je hebt de artificiële zaken (skiën, de eilanden, de gebouwen), maar als je voor de rest door de straten loopt (voor zover haalbaar wegens de hitte en behalve de souks) vond ik het maar extreem magertjes. Je kan alles kopen, behalve een sfeer of een ziel die in een stad rondhangt. Mijn mening..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53411944
tvp! Ik ben er geweest (in 2004)
K zat overigens in het Madinat Jumeirah complex in het Al Qasr hotel ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_55662417
Okee, misschien een rare vraag, maarre. Wat voor toiletten heb ze over het algemeen in Dubai? Hurktoiletten of zittoiletten?
Ik heb na melijk een soort van fobie voor hurktoiletten .
Pretentieus geneuzel.
pi_59208418
* athlonkmf kick. Ik ga er deze zomer heen. Een stopover van 2 nachten.
Het is jammer dat rond deze tijd het waarschijnlijk super warm is, maar ja. Dan maar in de winkelcentra zitten. Zijn de souks nou ook airco'ed?
pi_59232671
Een souq met airco? Het moet echt niet gekker worden.
pi_59233770
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:21 schreef k_man het volgende:
Een souq met airco? Het moet echt niet gekker worden.

Waarom niet? In HK zijn er ook markten met airco. Of doen ze geen zaken als het >40'C is?
pi_59235248
Kom op zeg. Als je toch een paar dagen in Dubai moet doorbrengen, maak er dan ook gebruik van. Je boekt toch geen stopover om vervolgens alleen binnen in airconditioned malls rond te hangen?

Ga de woestijn in, bekijk die bizarre gebouwen en de dikke auto's, ga naar buiten, doe iets! Ja, het is vast warm, so what? Smeer je in, drink veel en doe het rustig aan. Desnoods ga je op het warmst van de dag even rusten (of toch naar zo'n mall). Van een beetje (nou ja, flink) zweten ga je niet dood hoor.

Waarom heb je die stopover eigenlijk geboekt? Als je vind dat het toch te warm is om naar buiten te gaan?
pi_59235318
quote:
Op zondag 30 december 2007 20:37 schreef roooosje het volgende:
Okee, misschien een rare vraag, maarre. Wat voor toiletten heb ze over het algemeen in Dubai? Hurktoiletten of zittoiletten?
Ik heb na melijk een soort van fobie voor hurktoiletten .
Ik wil het nog steeds weten .
Pretentieus geneuzel.
pi_59235739
quote:
Op zondag 8 juni 2008 23:44 schreef k_man het volgende:
Kom op zeg. Als je toch een paar dagen in Dubai moet doorbrengen, maak er dan ook gebruik van. Je boekt toch geen stopover om vervolgens alleen binnen in airconditioned malls rond te hangen?

Ga de woestijn in, bekijk die bizarre gebouwen en de dikke auto's, ga naar buiten, doe iets! Ja, het is vast warm, so what? Smeer je in, drink veel en doe het rustig aan. Desnoods ga je op het warmst van de dag even rusten (of toch naar zo'n mall). Van een beetje (nou ja, flink) zweten ga je niet dood hoor.

Waarom heb je die stopover eigenlijk geboekt? Als je vind dat het toch te warm is om naar buiten te gaan?
De stopover heb ik gemaakt omdat ik geen zin had om 6 uurtjes te wachten op overstap. En dan maar een extra midweekje vakantie bij te nemen.

En dubai bestaat natuurlijk naast de woestijn ook uit de souks en malls. En natuurlijk decadentie. Alles doen in 1,5 dag is niet mogelijk, dus kies ik de meest verstandige. Met >40'C in de schaduw ga ik mijn maand vakantie niet slecht laten eindigen. Dan kies ik voor luxe.

Als dubai bevalt, dan zal dit niet de enige stopover zijn. Dan kies ik wel voor een andere stopover in de winter om die woestijnsafari te ondernemen.
pi_59236244
Aha, je had geen zin om 6 uur binnen te zitten, dus je hebt ervoor gekozen om twee dagen binnen te zitten. Klinkt logisch ja.

En hoezo slecht laten eindigen? Wat denkt je dat er allemaal voor dramatische dingen gebeuren als je gewoon naar buiten gaat en in die soek gaat wandelen?
pi_59236343
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:34 schreef k_man het volgende:
Aha, je had geen zin om 6 uur binnen te zitten, dus je hebt ervoor gekozen om twee dagen binnen te zitten. Klinkt logisch ja.
6 uur wachten op het vliegveld midden in de nacht is anders dan 2 nachten relaxed overnachten in een luxe hotel en dan op de juiste tijd weer ewg te vliegen.
quote:
En hoezo slecht laten eindigen? Wat denkt je dat er allemaal voor dramatische dingen gebeuren als je gewoon naar buiten gaat en in die soek gaat wandelen?
Na anderhalve maand actieve vakantie wil ik en mijn reisgezelfschap niet het risico nemen dat de vakantie met een slechte (lees zeer oncomfortabele) ervaring te laten eindigen.
pi_59236544
Jij spoort echt niet.

Maar goed, zoals je zelf ook wel op de foto's had kunnen zien blijkt de souq te bestaan uit straatjes in de buitenlucht, wel deels overdekt, geen airco. Dus ik hoop dat je je een beetje vermaakt, twe dagen lang in een winkelcentrum.
pi_59236706
quote:
Op maandag 9 juni 2008 00:56 schreef k_man het volgende:
Jij spoort echt niet.
Misschien, maar gelukkig hoef ik dat niet aan jou te verantwoorden.
pi_59498725
yes, ik ga ook, wel pas in januari volgend jaar maar toch! Ik heb een stopover van 4 dagen, te gek man!!
Weet iemand een redelijk hotel (niet al te duur) in de buurt van het centrum? Ik vind er wel een paar op internet(goedkope dan hč, dure zijn er meer dan genoeg te viinden) maar die liggen allemaal kilometers (15-20) uit het centrum. Zijn er rond het centrum alleen maar dure te vinden?
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_59521644
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 20:45 schreef sieske het volgende:
yes, ik ga ook, wel pas in januari volgend jaar maar toch! Ik heb een stopover van 4 dagen, te gek man!!
Weet iemand een redelijk hotel (niet al te duur) in de buurt van het centrum? Ik vind er wel een paar op internet(goedkope dan hč, dure zijn er meer dan genoeg te viinden) maar die liggen allemaal kilometers (15-20) uit het centrum. Zijn er rond het centrum alleen maar dure te vinden?
ik heb vorig jaar in Hotel Sadaf gezeten, ligt in de wijk Deira vlak naast de Goldsouk! prima hotelletje en gewoon normaal geprijst! ik vond het OV in Dubai wel waardeloos trouwens, bijna geen taxi te krijgen. alleen bij de shoppingmalls staan rijen met taxi's. dus laat het hotel ff een taxi voor je regelen als je er op uit gaat
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:20:28 #187
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_59526331
Bijna geen taxi te krijgen? Ik kreeg er zoveel aangeboden......
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_59527047
kun je bij Sadaf ook boeken zonder creditcard? Want ik heb er geen, ik kan wel een vriend vragen of hij voor mij kan boeken, maar ik weet niet of ik dan wel de kamer krijg als ik daar ben want die gereserveerd op de kaart van iemand anders.
En anders moet ik toch een kaart gaan aanvragen bij de bank ofzo.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_59541266
to jaguarized
Er reden wel genoeg taxi's, maar die waren allemaal al bezet. ik heb af en toe echt een half uur tot 3 kwartier moeten zwaaien langs de weg voordat er eentje stopte die leeg was!

to sieske
weet niet of het zonder creditcard kan. maar ik vind zodra je buiten europa gaat is een creditcard een must! het is zo handig, tenzij je een gat in je hand hebt! maar mocht je ooit in de problemen raken in het buitenland heb je altijd iets achter de hand! en buiten dat, er wordt 9 van de 10 keer om borg gevraagd bij hotels, autoverhuurbedrijven etc. is veel makkelijker met creditcard. het is echt die paar euro waard die zo'n kaart kost per jaar
  zondag 22 juni 2008 @ 21:49:40 #190
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_59611912
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:22 schreef Eggos het volgende:
to jaguarized
Er reden wel genoeg taxi's, maar die waren allemaal al bezet. ik heb af en toe echt een half uur tot 3 kwartier moeten zwaaien langs de weg voordat er eentje stopte die leeg was!
Hmm okee. dan heb je gewoon pech gehad of wij zeer veel geluk. Ligt er ook een beetje aan waar je op zoek bent naar een taxi denk ik. Er reden bij ons zoveel voorbij dat we elke keer wel weer redelijk snel aan een taxi kwamen.

Zelf zit ik er over te denken om in februari/maart volgend jaar weer richting Dubai te gaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:40:28 #191
219666 Jorina
hAsTaLaPaStA
pi_59673592
ik ga van de zomer !!

iemand nog tips ??
pi_59674483
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:40 schreef Jorina het volgende:
ik ga van de zomer !!

iemand nog tips ??
veel water drinken
pi_60075765
is er al eens iemand in de burj geweest om wat te drinken ofzo? Ik bedoel dus iemand van Fok hč, geen arabische miljonair of iets dergelijks.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:39:19 #194
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_60132548
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:40 schreef Jorina het volgende:
ik ga van de zomer !!

iemand nog tips ??
niet gaan, te warm 40+
pi_60133961
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:03 schreef sieske het volgende:
is er al eens iemand in de burj geweest om wat te drinken ofzo? Ik bedoel dus iemand van Fok hč, geen arabische miljonair of iets dergelijks.
Zo bizar duur is de Burj niet volgens mij, ik ga volgend jaar naar Dubai (als de Burl Al Dubai af is) en een nachtje een kamer huren kost zo'n 600 euro voor 2 personen. Nu is dat natuurlijk een hoop geld maar ook weer niet onbetaalbaar (ter vergelijking, een nachtje in het westin in rotterdam kost ook zo 300 euro voor een nacht)
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_60142495
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:32 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Zo bizar duur is de Burj niet volgens mij, ik ga volgend jaar naar Dubai (als de Burlj Al Dubai af is) en een nachtje een kamer huren kost zo'n 600 euro voor 2 personen.


Ik ben er nu al een stuk of 7 keer geweest denk ik Maar ik woon er dan ook redelijk dichtbij. Laatst ben ik met twee vrienden in Dubai naar wat concerten gegaan en ik zat toen in Port Rashid, alleen ben ik de naam van het hotel vergeten.

Trouwens, vrouwen hoeven in Dubai echt geen hoofddoek op. Als je niet tegen de hitte kan moet je vooral binnen blijven en er zijn meer dan genoeg taxi's alleen moet je wel af en toe oppassen dat ze niet 'perongeluk' verkeerd rijden want dat doen ze expres om meer geld te verdienen. Een beetje respect naar de lokale bevolking is wel zo normaal denk ik (dus niet te bloot kleden, ook al zie je om de haverklap half naakte russen rondlopen).

Dubai is ook redelijk goedkoop wat betreft electronica en dergelijke. De malls zijn leuk, maar wees gewaarschuwd dat je in de meeste gewoon steeds dezelfde winkels tegenkomt
Cool story, Hansel.
pi_60849635
Wie is er deze maand nog naar Dubai geweest en is het er uit te houden qua hitte?
pi_60852489
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:36 schreef Caramel het volgende:
Wie is er deze maand nog naar Dubai geweest en is het er uit te houden qua hitte?
Als je niet tegen een beetje warmte kan je er nog steeds naar toe watn vrijwel alles heeft airconditioning daar.

Nu is het rond de 40 graden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool story, Hansel.
pi_60853323
Ik kan wel goed tegen warmte hoor, maar ik hoor (en lees) zoveel mensen klagen over de enorme hitte dat ik niet weet wat mij te wachten staat daar.
pi_60856881
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:53 schreef Caramel het volgende:
Ik kan wel goed tegen warmte hoor, maar ik hoor (en lees) zoveel mensen klagen over de enorme hitte dat ik niet weet wat mij te wachten staat daar.
ligt er aan wat je gewend bent! ik vond het bloed en bloed heet in Dubai! ik ben voordat ik naar Dubai ging regelmatig in zuid europa geweest en Mexico! daar is de hitte in Dubai dus niet mee te vergelijken. Ik ben nooit in Egypte geweest bijvoorbeeld, misschien is het daar wel net zo heet!
pi_60857987
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 15:45 schreef Eggos het volgende:

[..]

ligt er aan wat je gewend bent! ik vond het bloed en bloed heet in Dubai! ik ben voordat ik naar Dubai ging regelmatig in zuid europa geweest en Mexico! daar is de hitte in Dubai dus niet mee te vergelijken. Ik ben nooit in Egypte geweest bijvoorbeeld, misschien is het daar wel net zo heet!
Het is vooral de vochtigheid denk ik. Op sommige dagen heb je zodra je buiten staat al zweetdruppels op je gezicht. Totaal anders vergeleken met Nederland, maar ik vind het wel fijn
Cool story, Hansel.
pi_60863034
Toen ik er in oktober was vond ik het wel meevallen. Overdag 36 graden. Je drinkt heel veel en zweet alles weer uit. At ook vrij weinig op een dag, had ook met de warmte te maken oid.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_60922357
Oh oke, dat moet voor mij wel te doen zijn En wat voor kleding dragen vrouwelijke toeristen? Ik wil in die warmte geen spijkerbroek of iets dergelijks aan
pi_60926580
je kan als vrouw gewoon normale zomerse kleding dragen, maar niet te uitdagend. je kan beter een t-shirt dragen dan een hempje bijvoorbeeld, een rokje (niet te kort) of korte broek kan ook gewoon. op het strand kan je rustig een bikini dragen!
pi_60927653
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:05 schreef Eggos het volgende:
je kan als vrouw gewoon normale zomerse kleding dragen, maar niet te uitdagend. je kan beter een t-shirt dragen dan een hempje bijvoorbeeld, een rokje (niet te kort) of korte broek kan ook gewoon. op het strand kan je rustig een bikini dragen!
Inderdaad. In winkelcentra en het openbaar gewoon niet te bloot. Je ziet dan wel af en toe een rus of zo halfnaakt rondlopen maar dat wordt gewoon niet gewaardeerd.
Cool story, Hansel.
pi_60930289
Tnx!
pi_61241733
Halloo, ik ben weer terug! De hitte was goed uit te houden, we liepen niet de hele tijd in de volle zon en dronken genoeg water. Het was ergens zelfs wel lekker dat gezweet

Ik vond het erg mooi allemaal, alleen zo tegenstrijdig. Wie zegt dat al die torenhoge gebouwen gebruikt zullen worden in de toekomst, of dat het allemaal zo goed blijft gaan in Dubai.

En je kunt je inderdaad gewoon luchtig kleden, het is afhankelijk van hoeveel vieze blikken je kunt hebben

Verder wel genoten hoor! Het was ook heel apart om te zien dat er zoveel vrouwen in burka gekleed zijn, terwijl sommige mannen er vrij hip bij lopen. Op een gegeven moment zagen we een man met vier vrouwen lopen, ik ging er vanuit dat dat zijn vrouw en dochters waren. Maar de anderen zeiden weer dat dat allemaal zijn vrouwen konden zijn.

We zijn ook naar Abu Dhabi geweest (waar het overigens veel heter is dan in Dubai !!).
pi_61241812
we zijn ook in dubai geweest, wel gebruik gemaakt van de bigbustour om snel alles te kunnen zien.

De hitte is uit te houden omdat de luchtvochtigheid niet al te hoog is. Het was wel heel stoffig...
Ik vind het persoonlijk niet een al te mooie stad. Teveel een bouwput, maar het was wel een leuke vakantie.
pi_62557500
Ik heb een vraagje, ik had in een project voor school in een stuk tekst gezet dat het dubai benauwd was, ik heb er zelf een half jaar gewoont en vond het zelf er ook benauwd en toen ik op google zocht kreeg ik ook die antwoorden. Maar volgens mijn docent was dat onmogelijk omdat dubai in een woestijnklimaat lag ofzo..Kan iemand me uitleggen dat het wel mogelijk is.. of dat ik toch fout zit..

Alvast bedankt.
pi_62557914
Dan mag jouw docent eerst uitleggen wat zijn definitie van benauwd is. Blijkbaar is 50'C niet benauwd voor hem.
pi_62558416
Ja ik weet niet, maar volgens mij is het altijd bij een hoge tempratuur en een hoge luchtvochtigheid benauwd..
En zover ik weet is er een hoge luchtvochtigheid in dubai (vaak genoeg 90%).. maar 3 posten hierboven staat dat het niet al te hoog is..
pi_62560741
Het ligt er dus gewoon aan welke tijd van het jaar je er bent. Ik woon er vlakbij en tijdens de zomer is het dus echt vaak wel benauwd zoals jij het noemt, voornamelijk door de mix van luchtvochtigheid (je begint meteen te zweten) en de soms erg droge hitte. Dubai heeft dan ook nog eens veel luchtvervuiling wat het er ook niet beter op maakt.

Zeg maar tegen je docent dat hij uit zijn nek lult. Alsof alles wat er in een boekje staat waar is. In dit geval spreken de ervaringen van mij, jou en duizenden anderen hem duidelijk tegen.
Cool story, Hansel.
pi_62564812
Mja, had al gezegt dat ik uit eigen ervaring wist dat het wel benauwd was, maar dat was geen bewijs volgens hem. Daarom vroeg ik het hier of iemand het me misschien kon uitleggen dat wel zo is.
In ieder geval wel bedankt (waar woon je als ik vragen mag?).
pi_62568541
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:07 schreef Abbysak het volgende:
Mja, had al gezegt dat ik uit eigen ervaring wist dat het wel benauwd was, maar dat was geen bewijs volgens hem. Daarom vroeg ik het hier of iemand het me misschien kon uitleggen dat wel zo is.
In ieder geval wel bedankt (waar woon je als ik vragen mag?).
Als persoonlijke ervaring en meerdere berichten van diverse mensen en sites volgens hem niet genoeg bewijs is, maar zijn theorie wel. Dan is het wel triest gesteld met het hedendaags niveau van het onderwijs....
pi_62581341
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:07 schreef Abbysak het volgende:
Mja, had al gezegt dat ik uit eigen ervaring wist dat het wel benauwd was, maar dat was geen bewijs volgens hem. Daarom vroeg ik het hier of iemand het me misschien kon uitleggen dat wel zo is.
In ieder geval wel bedankt (waar woon je als ik vragen mag?).
Zie profiel, 4 uur rijden van Dubai. Maar wel triest dat je leraar je niet gelooft.
Cool story, Hansel.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:41:19 #216
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_69508105
Binnenkort heb ik een nachtelijke stopover van 14u in Dubai. Mij niet gelaten, maar dan slaap ik wel even in een hotel in de buurt van de luchthaven.
Hoewel ik 2 jaar geleden geen enkel probleem kende in het enige jeugdhotel van Dubai vraag ik me af of iemand uberhaubt al op moeilijkheden stuitte wat betreft het delen van een kamer met je vriendin (als je niet getrouwd bent)?
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 28 mei 2009 @ 23:54:05 #217
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69511117
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:41 schreef Masanga het volgende:
Binnenkort heb ik een nachtelijke stopover van 14u in Dubai. Mij niet gelaten, maar dan slaap ik wel even in een hotel in de buurt van de luchthaven.
Hoewel ik 2 jaar geleden geen enkel probleem kende in het enige jeugdhotel van Dubai vraag ik me af of iemand uberhaubt al op moeilijkheden stuitte wat betreft het delen van een kamer met je vriendin (als je niet getrouwd bent)?
Als je met Emirates vliegt krijg je een gratis hotel kamer als je aan kan tonen dat er geen eerdere vlucht is. Voor Economy class zit je dan in het Millenium Airport Hotel, Business en First zijn ondergebracht in Le Meridien.

Kamer delen is geen enkel probleem, je bent zowieso altijd verplicht je paspoort te laten scannen aan de receptie (moeten de hotels doen van de politie), en ze gaan echt niet vragen naar een trouwcertificaat. Zeker niet aan westerlingen. Hell, zelfs de locals krijgen met een chinese hoer aan iedere arm een kamer, dan ga jij zeker geen probleem krijgen.

Al een hotel op het oog? Wil je puur gemak en dichtbij het vliegveld dan is Al Bustan Rotana een hele goede optie ligt tegenover het vliegveld en heeft een redelijke prijs in de zomer (En als je het me op tijd laat weten kan ik je waarschijnlijk wel een suite regelen tegen normale kamer prijs). Kan evt. ook iets leuks regelen bij het Fairmont hotel op Sheikh Zayed Road. Kamers zitten op de 21e verdieping en hoger met geweldig uitzicht over Dubai (Als je aan de goede kant van het gebouw zit ). Hoewel beide hotels toch nog op ongeveer 100 euro zitten.

Wil je wat goedkopers is idd de youth hostel een (de aller aller allergoedkoopste) optie, hoewel die wel af en toe moeilijk kunnen doen heb ik gehoord. Evt. zou je kunnen kijken naar "Dar al Sondos by le Meridien" in Bur Dubai of Golden Sands Hotel Appartments, ook in Bur Dubai. Beide moet voor 50 euro per nacht wel te regelen zijn. Ga niet naar Sharjah!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:35:47 #218
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_70094119
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:54 schreef Euc- het volgende:

[..]

Als je met Emirates vliegt krijg je een gratis hotel kamer als je aan kan tonen dat er geen eerdere vlucht is. Voor Economy class zit je dan in het Millenium Airport Hotel, Business en First zijn ondergebracht in Le Meridien.

Kamer delen is geen enkel probleem, je bent zowieso altijd verplicht je paspoort te laten scannen aan de receptie (moeten de hotels doen van de politie), en ze gaan echt niet vragen naar een trouwcertificaat. Zeker niet aan westerlingen. Hell, zelfs de locals krijgen met een chinese hoer aan iedere arm een kamer, dan ga jij zeker geen probleem krijgen.

Al een hotel op het oog? Wil je puur gemak en dichtbij het vliegveld dan is Al Bustan Rotana een hele goede optie ligt tegenover het vliegveld en heeft een redelijke prijs in de zomer (En als je het me op tijd laat weten kan ik je waarschijnlijk wel een suite regelen tegen normale kamer prijs). Kan evt. ook iets leuks regelen bij het Fairmont hotel op Sheikh Zayed Road. Kamers zitten op de 21e verdieping en hoger met geweldig uitzicht over Dubai (Als je aan de goede kant van het gebouw zit ). Hoewel beide hotels toch nog op ongeveer 100 euro zitten.

Wil je wat goedkopers is idd de youth hostel een (de aller aller allergoedkoopste) optie, hoewel die wel af en toe moeilijk kunnen doen heb ik gehoord. Evt. zou je kunnen kijken naar "Dar al Sondos by le Meridien" in Bur Dubai of Golden Sands Hotel Appartments, ook in Bur Dubai. Beide moet voor 50 euro per nacht wel te regelen zijn. Ga niet naar Sharjah!
Dankje voor deze uitgebreide raadgeving. Ik heb een kamer geboekt in het Ibishotel niet ver van de luchthaven. Uiteindelijk dient het enkel om te slapen en te ontbijten.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_70096184
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:35 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dankje voor deze uitgebreide raadgeving. Ik heb een kamer geboekt in het Ibishotel niet ver van de luchthaven. Uiteindelijk dient het enkel om te slapen en te ontbijten.
Inderdaad, het za echt geen probleem zijn. De hotels zijn namelijk alleen maar blij met de klandizie. Toen ik met 2 minderjarige vrienden in Dubai een concert bezocht konden we zelfs gewoon alcohol krijgen, terwijl er vrijwel overal redelijk streng gecontroleerd wordt op leeftijd (21+).
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:18:48 #220
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70097857
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:27 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Inderdaad, het za echt geen probleem zijn. De hotels zijn namelijk alleen maar blij met de klandizie. Toen ik met 2 minderjarige vrienden in Dubai een concert bezocht konden we zelfs gewoon alcohol krijgen, terwijl er vrijwel overal redelijk streng gecontroleerd wordt op leeftijd (21+).
Ach, mijn 16 jarig broertje kreeg meestal gewoon alcohol! Restaurants is over het algemeen geen probleem, clubs binnenkomen wel.

Hoewel dat eigenlijk ook wel meevalt overigens, ik was 20 en had geen moeite om clubs binnen te komen, hoewel ik wel altijd op de gastenlijst stond.

Wanneer je niet op de gastenlijst staat of geen westers uiterlijk hebt (ja, het is discriminatie) kan het wel problemen opleveren.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_70098015
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:18 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ach, mijn 16 jarig broertje kreeg meestal gewoon alcohol! Restaurants is over het algemeen geen probleem, clubs binnenkomen wel.

Hoewel dat eigenlijk ook wel meevalt overigens, ik was 20 en had geen moeite om clubs binnen te komen, hoewel ik wel altijd op de gastenlijst stond.

Wanneer je niet op de gastenlijst staat of geen westers uiterlijk hebt (ja, het is discriminatie) kan het wel problemen opleveren.
Je hebt ook in die omgeving gewoond, of ben ej er alleen op vakantie geweest?
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:43:28 #222
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70098618
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:24 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Je hebt ook in die omgeving gewoond, of ben ej er alleen op vakantie geweest?
Woon er, hoewel ik nu voor een paar maandjes in Nederland ben, eind juli ga ik weer terug.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_70099258
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:43 schreef Euc- het volgende:

[..]

Woon er, hoewel ik nu voor een paar maandjes in Nederland ben, eind juli ga ik weer terug.
Ahh, join the club (alhoewel ik een half uurtje vliegen naar het oosten woon ).
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:03:17 #224
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70099429
Woon hier nu sinds Juli vorig jaar, maar nog nooit die kant op geweest (Muscat). Wel Musandam, maar das de andere kant op. Misschien dat ik deze zomer naar Abu Dhabi moet, maar dat zien we dan wel weer. Wat doe jij daar? Iets met water?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_70099823
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:03 schreef Euc- het volgende:
Woon hier nu sinds Juli vorig jaar, maar nog nooit die kant op geweest (Muscat). Wel Musandam, maar das de andere kant op. Misschien dat ik deze zomer naar Abu Dhabi moet, maar dat zien we dan wel weer. Wat doe jij daar? Iets met water?
Moet je eens doen, Oman is een veel sfeervoller land dan de VAE (of met name Dubai), alhoewel Dubai natuurlijk ook wel vet is. Ik zit hier nu al zo'n jaar of 11, maar ga helaas over een week weer terug naar Nederland vanwege mijn studie.
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:20:24 #226
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70100119
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Moet je eens doen, Oman is een veel sfeervoller land dan de VAE (of met name Dubai), alhoewel Dubai natuurlijk ook wel vet is. Ik zit hier nu al zo'n jaar of 11, maar ga helaas over een week weer terug naar Nederland vanwege mijn studie.
Ach, zal er handig wel eens van komen. Eerst naar de Malediven

Overigens, jammer dat je weer weg gaat, ik denk, die komt wel een biertje drinken
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 26 juli 2009 @ 13:58:07 #227
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_71338019
Volgende week naar Dubai. Ik neem geen Dinars? mee. Ik neem aan dat ik daar gewoon kan pinnen?
  zondag 26 juli 2009 @ 14:02:36 #228
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71338122
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:58 schreef Zwansen het volgende:
Volgende week naar Dubai. Ik neem geen Dinars? mee. Ik neem aan dat ik daar gewoon kan pinnen?
Dirhams, en ja, je kunt gewoon geld uit pinautomaten halen. In winkels/hotels kun je overigens niet met je maestro kaart betalen, cash (houd rekening met een gigantische borg voor hotels) of een creditcard.

Wat ga je er overigens doen? Stopover neem ik aan?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 26 juli 2009 @ 14:07:16 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_71338257
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:02 schreef Euc- het volgende:

[..]

Dirhams, en ja, je kunt gewoon geld uit pinautomaten halen. In winkels/hotels kun je overigens niet met je maestro kaart betalen, cash (houd rekening met een gigantische borg voor hotels) of een creditcard.

Wat ga je er overigens doen? Stopover neem ik aan?
Nee, vakantie.

Blijf er 9 dagen. Wil het gewoon een keer gezien hebben. Ik heb een Mastercard, neem aan dat die gewoon algemeen geaccepteerd wordt?
  zondag 26 juli 2009 @ 14:19:43 #230
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_71338612
Ja, Mastercard kan je overal gebruiken. Meastro alleen om te pinnen.
Cool story, Hansel.
  zondag 26 juli 2009 @ 14:30:22 #231
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71338887
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, vakantie.

Blijf er 9 dagen. Wil het gewoon een keer gezien hebben. Ik heb een Mastercard, neem aan dat die gewoon algemeen geaccepteerd wordt?


Antwoord is al gegeven zag ik. Welk hotel zit je?

Mijn ouders komen me ook opzoeken, heb ze voor gek verklaard (Hitte + Ramadan, ze komen 17 augustus tot 3 september)

Hoewel ze wel eerst een week in het Hilton Resort in RAK gaan zitten
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 26 juli 2009 @ 14:32:52 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_71338955
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:30 schreef Euc- het volgende:

[..]



Antwoord is al gegeven zag ik. Welk hotel zit je?

Mijn ouders komen me ook opzoeken, heb ze voor gek verklaard (Hitte + Ramadan, ze komen 17 augustus tot 3 september)

Hoewel ze wel eerst een week in het Hilton Resort in RAK gaan zitten
Golden Sands Hotel ofzo. Was geen 1e keus, maar die andere was toen niet meer beschikbaar. En wanneer begint de Ramadan?
  zondag 26 juli 2009 @ 14:41:29 #233
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_71339136
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Golden Sands Hotel ofzo. Was geen 1e keus, maar die andere was toen niet meer beschikbaar. En wanneer begint de Ramadan?
Ah Golden Sands heb ik ook meerdere keren gezeten, is goed te doen. Maar er zijn er wel een stuk of 10 naast elkaar volgens mij, dus moet je goed kijken waar je nou eigenlijk precies zit .
Cool story, Hansel.
  zondag 26 juli 2009 @ 14:42:51 #234
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71339156
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Golden Sands Hotel ofzo. Was geen 1e keus, maar die andere was toen niet meer beschikbaar. En wanneer begint de Ramadan?
Golden Sands is prima hoor (zorg dat je in het goede gebouw staat), heb net zelf een kamer geboekt voor 6 en 7 augustus

Ramadan begint rond de 20e, is nooit helemaal zeker
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 26 juli 2009 @ 14:49:35 #235
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_71339298
Overigens ga ik na GS voor 3 nachten naar Dar Al Masyaf in Madinat, érg benieuwd, sinds ik daar woon wilde ik daar altijd al eens slapen en nu gaat het er eindelijk van komen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_71339461
Wat ik wel handig vond: http://www.bigbustours.com/eng/dubai/default.aspx

big bus tours. Lekker relaxed alle tourist traps langsgaan. En gratis mineraalwater ook.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:43:40 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_71340646
Ah, thnx voor jullie reacties. Gelukkig is het hotel dus wel prima.

Ik ben erg benieuwd, al denk ik dat ik het meeste na een week wel gezien heb.
  zondag 26 juli 2009 @ 15:47:52 #238
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_71340754
Dan maak je een woestijntocht, alhoewel je voor de échte woestijntochten naar Oman moet gaan .
Cool story, Hansel.
pi_71341316
Dit is een beetje ons to do lijstje, zijn er nog aanvullingen of dingen die echt de moeite waard niet zijn? (Ik ga samen met Zwansen):

Winkelen
-Dubai Mall (aan de voet van Burj Dubai)
-Mall of emirates (met skibaan)
-Deira City Centr (kleiner maar ook leuk)

Hotels bekijken
-Burj al Arab
-Atlantis the palm (aquaventure, heel mooi waterpark)
-Madinat Jumeirah (goede spa)
-Burj Dubai (wolkenkrabber)
-Palm Islands

Bezienswaardigheden
-Gold Souk / spice Souk
-Dubai Creek (dhow cruise dinner)
-Dubai Museum (fort Al Fahidi, Bur Dubai)
-Woestijnsafari (Evening Desert Safari)
  zondag 26 juli 2009 @ 16:17:43 #240
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_71341459
Meer dan die twee malls hoef je inderdaad niet te zien, ze hebben allemaal toch zo ongeveer dezelfde winkels. Tenzij je het voor de architectuur doet natuurlijk .

En als je van waterpretparken houdt kun je naar Wild Wadi gaan, naast de Burj al Arab.
Cool story, Hansel.
pi_71342240
Okay.

En wij zitten in het Golden Sands geboekt bij ebookers. Daar staat niet direct een nummer bij,maar wel dit adres: Mankhool Street, Bur Dubai, Bur Dubai, Dubai, 0 AE.

Op de foto's is vaag te zien dat er een 3 op de gevel staat. Weet iemand dat hier zeker?

Verder meen ik ergens gelezen te hebben dat er een gratis transfer is vanaf het vliegveld? Dat zou mooi zijn. Is er een balie ergens op het vliegveld?

En als vrouw alleen in een taxi, kan dat gewoon of is het af te raden?

Thanks voor de info !

[ Bericht 39% gewijzigd door Nouk op 26-07-2009 16:54:32 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 17:16:10 #242
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_71342898
Ja, je kan gewoon als vrouw alleen in de taxi. Maar ik zal wel even vantevoren checken in welk hotel je precies zit, want sommige zitten wel 10 minuten lopen van elkaar vandaan.
Cool story, Hansel.
pi_73487457
Hoe is het weer in dubai eind november? Is het te doen om ook op het strand te liggen en een duik in de zee te nemen?
pi_73487560
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:56 schreef Dynia het volgende:
Hoe is het weer in dubai eind november? Is het te doen om ook op het strand te liggen en een duik in de zee te nemen?
's Winters is het nog warm genoeg om te zwemmen ja . Het ligt er een beetje aan, maar meestal toch wel een graad of 20-25. 's Nachts wel weer wat kouder.
Cool story, Hansel.
pi_73487660
20 graden klinkt niet echt aantrekkelijk om eens lekker in de zee te zwemmen...:(
pi_73487767
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:02 schreef Dynia het volgende:
20 graden klinkt niet echt aantrekkelijk om eens lekker in de zee te zwemmen...:(
Het varieert heel sterk, ik maakte een lage schatting, zat zelf een beetje aan december, januari te denken. Het kan zo oplopen tot een graad of 30, hoor .

Maar als je verzekerd wilt zijn van hoge temperaturen (>28) moet je niet tijdens de kerst gaan, nee. Het mooie aan dnov/dec/jan is de lage vochtigheidsgraad.
Cool story, Hansel.
pi_73487810
tnx! ow..das wel lekker... Ik wil daar eens kijken met mijn vrouw en de kleine...:) Dus af en toe de zee in duiken moet wel kunnen...
pi_73487923
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:07 schreef Dynia het volgende:
tnx! ow..das wel lekker... Ik wil daar eens kijken met mijn vrouw en de kleine...:) Dus af en toe de zee in duiken moet wel kunnen...
Maar als je echt mooie stranden en de oude Arabische cultuur wilt verkennen zul je toch echt een land verderop moeten gaan, naar Oman. Redelijk onbekend, maar wel prachtig.
Cool story, Hansel.
pi_73487985
Nou ja..we willen graag een week naar het strand...en toevallig kreeg ik een reclame mail waar dubai in stond...dus meteen even kijken... vandaar. Is het makkelijk om naar Oman te gaan met vrouw en kind?
pi_73488141
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 15:12 schreef Dynia het volgende:
Nou ja..we willen graag een week naar het strand...en toevallig kreeg ik een reclame mail waar dubai in stond...dus meteen even kijken... vandaar. Is het makkelijk om naar Oman te gaan met vrouw en kind?
Yep, zeker voor het strand is Oman aan te raden, ze hebben een paar mooie resorts en er valt meer dan genoeg te zien. KLM vliegt er rechtstreeks heen, maar is wel wat duurder. De meeste andere maatschappijen laten je overstappen in Dubai of Abu Dhabi.
Cool story, Hansel.
pi_73488209
Shangri La Barr al Jissah





Al Bustan Palace Hotel

Cool story, Hansel.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:50:35 #252
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_73537218
Het Shangri-La is ge-wel-dig! Maar daar betaal je dan ook wel voor

Dubai in November is top, en je kunt naar de Killers in Abu Dhabi! (Als iemand daadwerkelijk komt krijgt ie een biertje van mij )
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_74014838
Net geboekt voor 9 dagen naar Dubai in hotel AtlantisThe Palm. Vertrek 20 november.
Dus alle tips zijn welkom!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:14:32 #254
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_74015453
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:44 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Net geboekt voor 9 dagen naar Dubai in hotel AtlantisThe Palm. Vertrek 20 november.
Dus alle tips zijn welkom!
Tof, wat wil je weten?

Lees hier ook ff: Dubai 2009
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_74035949
Heb even de tekst doorgelezen in je link. Staat genoeg info in.
Weet je misschien ook iets specifiek over het hotel? (neem aan dat dat wel goed zit)
En vaccinaties?
pi_74037089
Vaccinaties ? Lijkt me niet nodig.

toen ik 12 jaar geleden naar het Midden Oosten verhuisde waren de malariaprik e.d. al lang afgeschaft.
Cool story, Hansel.
  maandag 26 oktober 2009 @ 00:11:02 #257
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_74065389
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Vaccinaties ? Lijkt me niet nodig.

toen ik 12 jaar geleden naar het Midden Oosten verhuisde waren de malariaprik e.d. al lang afgeschaft.
Wat hij zegt idd
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_74085870
Ok, had ergens gelezen dat het aanbevolen was...
pi_75249139
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:08 schreef Porto het volgende:

[..]

Je kan alles daar regelen, het is erg makkelijk om vanuit UAE naar Oman/Bahrain & Qatar te gaan.. overland naar Muscat schijn je zelfs zonder papieren te kunnen doen maar het is beter dit te regelen in Dubai of aan de grens.. ben zelf met de vliegtuig gegaan en dan krijg je een visum aan de grens.. Oman/Muscat heel erg apart en mooi om te zien.. zeker de moeite waard voor een lang weekend bv.. langer hoeft niet want verder is er niets te doen en 'mag' er veel minder als in UAE.
pi_75249177
.
pi_75249357
Sorry, wat?
Cool story, Hansel.
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:49:42 #262
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_75308681
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:36 schreef Porto het volgende:

[..]


Hier klopt echt niks (meer) van overigens..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_75308698
Ik begrijp ook niet echt waarom er minder zou mogen in Muscat dan in de VAE (wat overigens sowieso onzin is gezien elke Emiraat weer andere regels e.d. heeft ).
Cool story, Hansel.
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:52:33 #264
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_75308728
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:50 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik begrijp ook niet echt waarom er minder zou mogen in Muscat dan in de VAE (wat overigens sowieso onzin is gezien elke Emiraat weer andere regels e.d. heeft ).
Amen, waar ik nu woon heb ik niet eens een "liquor license" nodig, kan gewoon naar de winkel om zoveel alcohol te kopen als ik wil
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_75309462
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:52 schreef Euc- het volgende:

[..]

Amen, waar ik nu woon heb ik niet eens een "liquor license" nodig, kan gewoon naar de winkel om zoveel alcohol te kopen als ik wil
Ik begrijp sowieso niet echt waarom porto opeens deze nutteloze informatie postte .
Cool story, Hansel.
pi_75329555
Ik ben in januari 3 dagen in Dubai en ben me aan het orienteren op accomodatie. Op internet lees ik her en der dat je het beste last-minute kunt boeken omdat de prijzen dan ineens omlaag gaan. Klopt dit? Lijkt me wel een beetje riskant.

Als er bij deze nog tips zijn voor fijne accomodatie niet te ver buiten de stad (zo valt die jeugdherberg bijvoorbeeld af) maar liever niet meer dan 100 euro voor 2 nachten voor een kamer, dan is dat natuurlijk welkom
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 01:42:42 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75329635
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:38 schreef gifkwal het volgende:
Als er bij deze nog tips zijn voor fijne accomodatie niet te ver buiten de stad (zo valt die jeugdherberg bijvoorbeeld af) maar liever niet meer dan 100 euro voor 2 nachten voor een kamer, dan is dat natuurlijk welkom
Ik zat een maand geleden in het Pacific Hotel, een paar minuten lopen van de spice souq en gold souk. Was ongeveer US$60 per nacht. Het is geen Burj Al Arab natuurlijk maar verder gewoon prima hoor. Btw: de bus vanaf het vliegveld stopt voor de deur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75329771
Bedankt, lokatie en bereikbaarheid klinken erg goed! Helaas wel veel slechte reviews op tripadvisor.
  zondag 6 december 2009 @ 06:29:53 #269
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_75331441
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:53 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt, lokatie en bereikbaarheid klinken erg goed! Helaas wel veel slechte reviews op tripadvisor.
Alle goedkope accommodatie heeft gegarandeerd slechte reviews

100 euro per 2 nachten gaat erg krap worden, zou zo 123 niks weten, zeker in het Dubai "hoogseizoen" niet..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 6 december 2009 @ 11:25:28 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75332800
quote:
Op zondag 6 december 2009 01:53 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt, lokatie en bereikbaarheid klinken erg goed! Helaas wel veel slechte reviews op tripadvisor.
Uiteraard. Als het perfect was dan had Burj al Arab geen bestaansrecht meer .
Maar wat wil je nu eigenlijk, twee nachten voor 100 euro of een luxehotel?

Ik had trouwens niks te klagen. Prima kamer met notabene tof uitzicht op een levendig deel van de stad en een vriendelijke hulpzame staff. Maar eigenlijk boeit mij een hotel weinig want je bent toch de hele dag op stap!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75332848
Ik heb ook een beetje het idee dat veel van die mensen op tripadvisor sterk overdrijven en gewoon zeiken puur om het zeiken. Of ze verwachten gewoon pure luxe voor weinig geld en geven alles vervolgens 1 ster.
Cool story, Hansel.
pi_75338519
Tuurlijk verwacht ik geen Burj Arab Maar ik heb ook wel hotels in dezelfde prijsklasse gezien met heel goede reviews. Alleen zijn daarvan de locatie minder goed (hoewel ook niet slecht). Kwestie van keuzes maken. Het maakt mij ook echt niet uit als een hotel simpel ingericht is, maar als het vies is (op tripadvisor schreven mensen over smerige bedden en douches) dan vind ik het echt kut. Maar dat zijn natuurlijk ook maar momentopnamen.
pi_75338659
Zelf vertrouw ik niet echt meer op tripadvisor, er wordt gewoon vaak sterk overdreven.
Cool story, Hansel.
pi_75551828
Ik heb ff een vraagje

Ik ga binnekort naar Abu dhabi en daarvandaan in de auto naar Dubai

Ik ga met turkish airlines en stap over in istanbul , moet ik me enige zorgen maken over een visum of dergelijke?
pi_75552403
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef Dhill0n het volgende:
Ik heb ff een vraagje

Ik ga binnekort naar Abu dhabi en daarvandaan in de auto naar Dubai

Ik ga met turkish airlines en stap over in istanbul , moet ik me enige zorgen maken over een visum of dergelijke?
Volgens mij kun je met je Nederlandse paspoort gewoon door de douane lopen, die geven je (gratis) een toeristenvisum.
Cool story, Hansel.
  zondag 13 december 2009 @ 14:52:09 #276
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_75578302
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef Dhill0n het volgende:
Ik heb ff een vraagje

Ik ga binnekort naar Abu dhabi en daarvandaan in de auto naar Dubai

Ik ga met turkish airlines en stap over in istanbul , moet ik me enige zorgen maken over een visum of dergelijke?
Visum waar?

Als je Istanbul in wilt, kun je een visum op het vliegveld kopen, kost je 15 euro oid.

Abu Dhabi (UAE) krijg je een gratis 30 dagen visum in je paspoort met een prachtig mooie stempel *kuch*. Ze zullen je hooguit vragen vanuit waar je bent gevlogen en waar je verblijft.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 13 december 2009 @ 18:31:49 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75585214
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:52 schreef Euc- het volgende:

[..]
Als je Istanbul in wilt, kun je een visum op het vliegveld kopen, kost je 15 euro oid.
Ja ies nie graties in Turkie. Maar zo'n zegel kost 10 euro voor 90 dagen. Alleen voor Nedelanders, Fransen en Duitsers mogen gratis binnen. Serieus hoor!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_75586814
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:50 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik begrijp ook niet echt waarom er minder zou mogen in Muscat dan in de VAE (wat overigens sowieso onzin is gezien elke Emiraat weer andere regels e.d. heeft ).
Hmm, is Oman toch niet wat strenger islamitisch dan de VAE? Of misschien alleen voor de eigen bevolking?
pi_75586865
Er waren afgelopen week overigens wat berichtjes dat hotels in Dubai nu - door de crisis - spotgoedkoop zijn, (m.u.v. Burj al Arab). Maar ja, dat geldt niet voor de vluchten...
pi_75596319
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:23 schreef k_man het volgende:
Er waren afgelopen week overigens wat berichtjes dat hotels in Dubai nu - door de crisis - spotgoedkoop zijn, (m.u.v. Burj al Arab). Maar ja, dat geldt niet voor de vluchten...
spotgoedkoop? korreltje zout. De hotel waar ik twee jaar terug ging, kost nu misschien 5-10 euro goedkoper. 60 euro per nacht. Als het 30 is, dan noem ik het spotgoedkoop.
pi_75598618
Het ging over een viersterrenhotel voor ¤ 50, of een vijfsterrenhotel voor ¤ 100.
pi_75603024
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:22 schreef k_man het volgende:
Het ging over een viersterrenhotel voor ¤ 50, of een vijfsterrenhotel voor ¤ 100.
zelfde verhaal. je kan op booking.com checken hoe duur ze zijn. 5-10 euro goedkoper
pi_75604213
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm, is Oman toch niet wat strenger islamitisch dan de VAE? Of misschien alleen voor de eigen bevolking?
Van buitenaf lijkt het op een heel traditioneel land, meer richting Saoedi Arabië, maar dat is dus helemaal niet zo. Over het algemeen is de eigen bevolking wel redelijk 'streng' moslim, maar op een andere manier dan bijvoorbeeld de Saoediers . Voor buitenlanders en toeristen zijn ze helemaal niet streng en alcohol bijvoorbeeld is dus redelijk makkelijk verkrijgbaar.
Cool story, Hansel.
  zondag 27 december 2009 @ 17:41:28 #284
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76109704
Ben afgelopen mei 9 dagen in Dubai geweest, op Atlantis the palm! was echt super leuk, vooral het idee dat je op 'de' palm slaapt. haha. Verder was het eten niet heel erg bijzonder, maar ook niet slecht. Gelukkig was dit allemaal op de rekening van mijn baas.. Was zo super leuk dat ik februari weer ga, maar dan op mijn kosten. Verder zijn de taxi's super goedkoop. Ben verder wel bang dat als ik in februari ga dat het een uitgestorven boel is door de crisis. Het schijnt dat mensen het land uitgevlucht zijn en hun dure Rolls Royces achter hebben gelaten.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76126884
Weet je hoe duur dat Atlantis the Palm ongeveer was? Zal wel niet goedkoop zijn Wel vet dat je daar hebt geslapen!

Ik ga half januari, heb geboekt in Oasis Court, dat was 100 euro voor 2 nachten. Heb er echt wel zin in, kijk erg uit naar de zon en de souqs en zo! Ik hoop ook dat de Burj Dubai dan is opengesteld. Op de site staat dat het observation deck vanaf januari te bezichtigen zal zijn, lijkt me een hele beleving!
  maandag 28 december 2009 @ 10:53:18 #286
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76132944
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:31 schreef gifkwal het volgende:
Weet je hoe duur dat Atlantis the Palm ongeveer was? Zal wel niet goedkoop zijn Wel vet dat je daar hebt geslapen!

Ik ga half januari, heb geboekt in Oasis Court, dat was 100 euro voor 2 nachten. Heb er echt wel zin in, kijk erg uit naar de zon en de souqs en zo! Ik hoop ook dat de Burj Dubai dan is opengesteld. Op de site staat dat het observation deck vanaf januari te bezichtigen zal zijn, lijkt me een hele beleving!
Direct nadat ik thuis kwam ben ik achter de computer gegaan en heb idd gekeken hoe duur dat Atlantis the Palm nou was, en hij was iets van 2750,- voor de kamer kwijt, en nog 500,- met het vliegen. Zo aardig is mijn baas niet, dus dit maakte het helemaal goed!

Oasis Court ligt veel centraler en alles is dus veel makkelijker te bereiken, Atlantis the palm is maar een onpraktisch hotel.. voor een taxi moet je de longen uit je lijf gillen want anders komt ie gewoon niet... en dan proberen ze je een prive chauffeur aan te smeren bij de balie die onbetaalbaar is!!! Als je naar Dubai gaat kan je denk beter een goedkoop & centraal hotel nemen, en dan lekker eten in een duur hotel!

In eerste instantie had ik helemaal geen zin om naar Dubai te gaan, maar mijn baas zei dat hij echt een leuk hotel had geboekt en dat het eten daar goed is. En dat ik ook een paar dagen vrij kreeg om zelf wat leuks te gaan doen (die dagen werden uiteindelijk wel van m'n vrije dagen afgetrokken!!)

Veel plezier in Januari & als je naar Atlantis the palm gaat regel dan wel eerst een taxi
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76133427
Wow, duur hotel! Wel relaxed van je baas hoor. En natuurlijk gewoon cool om te kunnen zeggen dat je op de palm geslapen hebt.

Ik heb Oasis Court ook o.a. vanwege de ligging geboekt, een aantal leuke bezienswaardigheden schijnen op loopafstand te zijn.

Wat vond jij de hoogtepunten van Dubai?
  maandag 28 december 2009 @ 11:51:16 #288
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76134564
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:12 schreef gifkwal het volgende:
Wow, duur hotel! Wel relaxed van je baas hoor. En natuurlijk gewoon cool om te kunnen zeggen dat je op de palm geslapen hebt.

Ik heb Oasis Court ook o.a. vanwege de ligging geboekt, een aantal leuke bezienswaardigheden schijnen op loopafstand te zijn.

Wat vond jij de hoogtepunten van Dubai?
Veel heb ik niet gezien van Dubai omdat ik gevangen zat op de palm, omdat er geen taxi's komen! Maar het Burj Al Arab heb ik natuurlijk wel gezien, zowel van binnen als buiten! Erg leuk om al die auto's zo op een rijtje te zien. En de ontvangsthal is ook super mooi met al die leuke fontijntjes! Ook heb ik Burj Dubai gezien, dat hele hoge gebouw van 800 m.. alleen was dat niet zo indrukwekkend omdat je midden in een bouwput zit. Ben naar Wild Wadi geweest wat overigens erg leuk is omdat het niet duur is en omdat er veel te beleven is. & natuurlijk ben ik naar het zwembad geweest van Atlantis the Palm. Het weer was ongv. 34 graden dus was super lekker om even af te koelen.

Had veel meer willen zien uiteraard, maar was er natuurlijk voor mijn baas.. dus moest ook hard werken!! heb 6 dagen keihard gewerkt en 2 dagen vrij gehad. Maar ondanks dat was het wel een leuke ervaring
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76134867
Leuk! Ik las dat het tegenwoordig helaas 70 euro kost om Burj al Arab binnen te komen

Ik ben best benieuwd naar de wijk Bastakya, schijnt mooie architectuur te hebben. Dat waterpark leek me ook leuk, maar mijn vriend kan niet zwemmen

Kan je de palm ook gewoon opkomen als je daar niet in een hotel zit? Of is het verboden voor onbevoegden?
  maandag 28 december 2009 @ 12:05:55 #290
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76135049
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef gifkwal het volgende:
Leuk! Ik las dat het tegenwoordig helaas 70 euro kost om Burj al Arab binnen te komen

Ik ben best benieuwd naar de wijk Bastakya, schijnt mooie architectuur te hebben. Dat waterpark leek me ook leuk, maar mijn vriend kan niet zwemmen

Kan je de palm ook gewoon opkomen als je daar niet in een hotel zit? Of is het verboden voor onbevoegden?
haha, het Burj Al Arab is idd duur om binnen te komen & het is het niet echt waard. De palm kan je gewoon zonder problemen opkomen, via een treintje dat daar rijd, is erg leuk dat treintje omdat je dan heel de palm kan zien vanaf de bovenkant! Ik ben wel met een taxi naar me hotel gegaan omdat het erg ver lopen is vanaf dat treintje naar me hotel & daar had ik geen zin in
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76135733
Leuke tip zeg, dank je!
pi_76140304
zijn alle stations van dat treintje trouwems al open? werkt volgens mij een stuk beter dan die taxi's daar! toen ik er in augustus 2007 was, was er geen taxi te krijgen! alle taxi's zaten constant vol! komende zomer ga ik er weer heen, lijkt me fijn als het treintje helemaal operationeel is!
wat kost zo'n ritje met de trein eigenlijk?
  maandag 28 december 2009 @ 17:33:52 #293
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76147650
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:24 schreef Eggos het volgende:
zijn alle stations van dat treintje trouwems al open? werkt volgens mij een stuk beter dan die taxi's daar! toen ik er in augustus 2007 was, was er geen taxi te krijgen! alle taxi's zaten constant vol! komende zomer ga ik er weer heen, lijkt me fijn als het treintje helemaal operationeel is!
wat kost zo'n ritje met de trein eigenlijk?
Dit is een heel duidelijk schemaatje wanneer de trein rijd, ik hoop dat je er wat aan hebt, ik weet niet of die nu nog geld.



verder nog wat algemene informatie:

Monorail tickets cost AED 15 one way or AED 25 return.
Season tickets are under consideration but no further information at the time of opening.
Monorail operating hours are 0800-2200 (8am-10pm) seven days per week.
Journey length (one way) is 5.45 km and takes 5 minutes.

& voor meer informatie kan je >hier< eventjes kijken.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76148203
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:44 schreef Jolige_Joffer het volgende:
Net geboekt voor 9 dagen naar Dubai in hotel AtlantisThe Palm. Vertrek 20 november.



Dus alle tips zijn welkom!
Aller eerst gefeliciteerd en ten tweede kun je een prijsindicatie geven wat je voor dit uitstapje kwijt bent (p.p)aan hotel + kamer + vlucht en of het allinclusive is of dat het eten er nog bijkomt en zo ja,hoeveel dat extra op je budget is.
75 topics = FIN
pi_76219685
Wij waren ongeveer 3800 euro kwijt voor twee personen.
Dit is voor de vlucht (KLM), de kamer en ontbijt. 's Avonds gingen wij richting Dubai waar we wat gingen eten, dit kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt

Het probleem wat beschreven werd met de beschikbaarheid van taxi's hebben wij totaal niet zo ervaren.
Geen enkel probleem om een taxi te pakken te krijgen aan de voorzijde van het hotel.

Het station van de monorail ligt pal tegen het hotel aan. Alleen de andere kant sluit nog niet aan op de metro lijn, waardoor je nog steeds een taxi nodig hebt om in een ander gedeelte van Dubai te komen.
Wij hebben er ook maar één keer gebruik van gemaakt, omdat het gebruik van taxi's veel makkelijker is.

Waarom zou je naar Wild Wadi gaan als je als hotelgast gratis toegang heb tot de Aqua Adventure, welke vlak naast het hotel en monorail station ligt?

Wij zijn ook in het Burj Al Arab geweest dmv een High Tea wat ik door de concierge van Atlantis the Palm heb laten boeken.
Het is inderdaad wel leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook niet.

Het Burj Dubai was aan de buitenzijde helemaal klaar, maar nog niet open voor publiek.
  zondag 3 januari 2010 @ 16:28:17 #296
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76362616
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:02 schreef Jolige_Joffer het volgende:


Het probleem wat beschreven werd met de beschikbaarheid van taxi's hebben wij totaal niet zo ervaren.
Geen enkel probleem om een taxi te pakken te krijgen aan de voorzijde van het hotel.
Mei 2009 was dit zeker wel een heel groot probleem. Er stond géén taxi aan de voorzijde van het hotel en ze probeerde je een privé-taxi aan te smeren bij de balie die onbetaalbaar is.

Waar heb je trouwens geboekt?
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_76366207
Misschien speelt de tijd van het jaar mee? Geen idee, maar zoals ik al zei wij hadden totaal geen problemen met het verkrijgen van taxi's.

We hebben gewoon bij het reisbureau hier in het dorp geboekt.
pi_76387070
Vandaag wordt de Burj Dubai geopend! Het zal daar wel erg druk zijn de komende weken, ik hoop dat ik over 2 weken op dat observatiedek kan staan, lijkt me echt super!
  maandag 4 januari 2010 @ 07:30:04 #299
259246 Cristal
Magical touch...
pi_76388338
Het Burj Dubai is open! Oh dubbele post. haha
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 07:09:41 #300
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_76468982
En renamed naar "Burj Khalifa", wat een vernedering voor Dubai!

(Khalifa is de Sheikh van Abu Dhabi)
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_76471520
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 07:09 schreef Euc- het volgende:
En renamed naar "Burj Khalifa", wat een vernedering voor Dubai!

(Khalifa is de Sheikh van Abu Dhabi)
Ik vind het wel humor , zeker omdat Abu Dhabi zo veel geld heeft uitgeleend?
Cool story, Hansel.
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 11:13:16 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_76515712
Nieuw deel: Dubai #2
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')