abonnement Unibet Coolblue
pi_132137055
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:16 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
wat is de meerwaarde tov alias?
Dat autojump (bij mij) inmiddels honderden directories 'kent'. En die ga ik niet allemaal aliassen :s).
జ్ఞ‌ా
pi_132323873
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:20 schreef µ het volgende:

[..]

Dat autojump (bij mij) inmiddels honderden directories 'kent'. En die ga ik niet allemaal aliassen :s).
Je hoeft er toch maar een paar te kennen? je scripts directory en /usr/local/bin
Meer is toch niet nodig?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:37:22 #154
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_132323910
quote:
3s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:41 schreef µ het volgende:

[..]

Ik bedoel de [ en ]-escaping van de non printable characters. Is makkelijker om te horen van iemand hier dan het te proberen ;).
Zoals je het ziet staan zo staat het al 5+ jaar in mijn verschillende rc-files. Dus ja, het werkt. (vakantie hence wat late reactie)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_132324034
quote:
Het kan ook gigantisch fout gaan. Want delen door nul bleek geen flauwekul op de USS Yorktown: http://web.archive.org/we(...)27-1.html?topic=news
pi_132327524
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Je hoeft er toch maar een paar te kennen? je scripts directory en /usr/local/bin
Meer is toch niet nodig?
Stuk of 80 puppetmodules om maar eens mee te beginnen ;).
జ్ఞ‌ా
pi_132351558
http://www.reddit.com/r/e(...)_and_how_do_you_use/
Waarom en hoe we Linux gebruiken? Is het dan echt zo moeilijk?? _O-

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het kan ook gigantisch fout gaan. Want delen door nul bleek geen flauwekul op de USS Yorktown: http://web.archive.org/we(...)27-1.html?topic=news
meer dan 15 jaar terug :P
pi_132351833
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het kan ook gigantisch fout gaan. Want delen door nul bleek geen flauwekul op de USS Yorktown: http://web.archive.org/we(...)27-1.html?topic=news
Dat was Windows, geen Linux. :P
pi_132513310
http://www.techdirt.com/a(...)urce-developer.shtml

FOSS en white hat hacken staat gelijk aan bedreiging van nationale veiligheid? |:( _O-
pi_132586639
Hallo allemaal,

Ik draai nu eigenlijk al een tijdje eOS, na jarenlang Ubuntu te hebben gebruikt (sinds 8.04 volgens mij).

Maar nu stuit ik op het volgende probleem:
Ik wil een "open terminal here" script gebruiken voor pantheon-files (van eOS DE - marlin fork), maar het werkt maar niet. Hij opent - onafhankelijk van welke directory ik ook zit - altijd de homedir. Snap er niks van.

Dit is mijn terminal.contract:
1
2
3
4
5
6
7
[Contractor Entry]
Name=Open Terminal here
Icon=terminal
Description=Open Terminal here
MimeType=inode;application/x-sh;application/x-executable;
Exec=pantheon-terminal -d %U
Gettext-Domain=pantheon-terminal

Iemand een idee? Voorheen werkte het wel :*
Ik ook eenzelfde soort script, die de directory als root opent, die werkt wel?
1
2
3
4
5
6
7
8
mainstream@oxytocine-pc:~/$ cat /usr/share/contractor/root.contract 
[Contractor Entry]
Name=Open folder as root
Icon=gksu-root-terminal
Description=Open folder as root
MimeType=inode;application/x-sh;application/x-executable;
Exec=gksudo pantheon-files -d %U
Gettext-Domain=pantheon-files
BVD
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_132708535
Dit heb ik echt nergens kunnen vinden.

Gebruiken hier mensen rtorrent? Ik gebruik soms private trackers en vroeg me af of DHT en peer_exchange automatisch worden uitgeschakeld bij 'private torrents'. Iemand die hier iets van weet?

Op de officiële site lees ik:

quote:
If "dht" is not set to "disable", torrents that aren't private automatically get a DHT backup tracker added to the tracker list. This pseudo-tracker is used whenever all regular trackers are down, disabled, or don't deliver enough peers, to find additional peers from the distributed hash table and to allow other peers to find us.
Als ik het op 'off' heb staan hoef ik niet bang te zijn dat ik gebanned word van een private tracker neem ik aan?
pi_132713318
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:44 schreef relativity het volgende:
Hallo allemaal,

Ik draai nu eigenlijk al een tijdje eOS, na jarenlang Ubuntu te hebben gebruikt (sinds 8.04 volgens mij).

Maar nu stuit ik op het volgende probleem:
Ik wil een "open terminal here" script gebruiken voor pantheon-files (van eOS DE - marlin fork), maar het werkt maar niet. Hij opent - onafhankelijk van welke directory ik ook zit - altijd de homedir. Snap er niks van.

Dit is mijn terminal.contract:
[ code verwijderd ]

Iemand een idee? Voorheen werkte het wel :*
Ik ook eenzelfde soort script, die de directory als root opent, die werkt wel?
[ code verwijderd ]

BVD
Lijn 7 en 8 van je twee contracts verschillen. Dat het probleem?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_132713378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:27 schreef robin007bond het volgende:
Dit heb ik echt nergens kunnen vinden.

Gebruiken hier mensen rtorrent? Ik gebruik soms private trackers en vroeg me af of DHT en peer_exchange automatisch worden uitgeschakeld bij 'private torrents'. Iemand die hier iets van weet?

Op de officiële site lees ik:

[..]

Als ik het op 'off' heb staan hoef ik niet bang te zijn dat ik gebanned word van een private tracker neem ik aan?
Volgens dit is het niet eens mogelijk dat private torrents via DHT toegankelijk worden.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_132716391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:27 schreef robin007bond het volgende:
Dit heb ik echt nergens kunnen vinden.

Gebruiken hier mensen rtorrent? Ik gebruik soms private trackers en vroeg me af of DHT en peer_exchange automatisch worden uitgeschakeld bij 'private torrents'. Iemand die hier iets van weet?

Op de officiële site lees ik:

[..]

Als ik het op 'off' heb staan hoef ik niet bang te zijn dat ik gebanned word van een private tracker neem ik aan?
Volgens mij doet rtorrent het goed.
Heeft je private tracker hier anders geen info over?

Ik kijk zo wel even of dir van mij info over rtorrent heeft.

Ze staan in ieder geval wel rtorrent toe.
pi_132717212
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tot nu toe niet zo'n succes. ;(

[ afbeelding ]

Zowel in xterm als in urxvt. ;(
De kleuren van je terminal staan op 8-bit ingesteld. Dat moet je nog veranderen in 256-bit.
pi_132717300
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:27 schreef gebrokenglas het volgende:

En de meest handige tip die ik ooit las, de * (ster). Spring naar het eerstvolgende woord waar je op dat moment met je cursor op staat (search next occurrence of current word).
Daar gebruik je toch n voor, wat voor next staat?
pi_132717564
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:40 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Volgens dit is het niet eens mogelijk dat private torrents via DHT toegankelijk worden.
Helder. :)
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 09:57 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Volgens mij doet rtorrent het goed.
Heeft je private tracker hier anders geen info over?

Ik kijk zo wel even of dir van mij info over rtorrent heeft.

Ze staan in ieder geval wel rtorrent toe.
Bij mij staat rtorrent ook op de whitelist. Zeker na het lezen van dat artikel op TorrentFreak vertrouw ik het wel.
pi_132717570
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 10:35 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

De kleuren van je terminal staan op 8-bit ingesteld. Dat moet je nog veranderen in 256-bit.
Bedankt! Dat zal ik even veranderen.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 12:34:41 #169
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132720774
i Ik ben gisteren overgeschakeld op bash.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132721299
Bestaan er nog distro's die niet standaard Bash gebruiken dan?
pi_132721641
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Bestaan er nog distro's die niet standaard Bash gebruiken dan?
quote:
Up to DebianLenny, the default /bin/sh shell was bash. Starting with DebianSqueeze, the default shell will be dash (see DashAsBinSh).
oh
quote:
The default interactive shell is bash (it's defined in /etc/adduser.conf then copied to the user profile, see chsh(1) manpage).
  woensdag 30 oktober 2013 @ 13:23:47 #172
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132722276
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Bestaan er nog distro's die niet standaard Bash gebruiken dan?
In BSD-land is het meestal tcsh, en dat was ik al lang gewend...

Maar nu heb ik het mooi gelijk getrokken op bash, met een scriptje dat op alle servers netjes mijn instellingen synchroniseert. En een hoop completions zelf al gemaakt. O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132725784
quote:
5s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:37 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Lijn 7 en 8 van je twee contracts verschillen. Dat het probleem?
Nee, de ene opent een terminal (werkt niet) en de andere een root sessie van de file manager, met de huidige directory.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_132734348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:14 schreef relativity het volgende:

[..]

Nee, de ene opent een terminal (werkt niet) en de andere een root sessie van de file manager, met de huidige directory.
Herformulering: misschien werkt het niet omdat die twee lijnen vanelkaar verschillen?

Edit: oh laat maar, ik zag niet dat de lijn daarvoor ook verschilde, naast gksudo.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_132734684
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 12:50 schreef KomtTijd... het volgende:
Bestaan er nog distro's die niet standaard Bash gebruiken dan?
Arch gebruikt bij de Live-CD standaard zsh volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')