abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:12:59 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129917447


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!

Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe



[ Bericht 0% gewijzigd door SosuaCafe op 11-08-2013 08:28:21 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:14:31 #2
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_129917513
En je kunt je er niet meer snijden?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:28:03 #3
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129918070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:14 schreef Nairua het volgende:
En je kunt je er niet meer snijden?
als je doet wat moet doen..
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_129918361
Niet meer snijden.. Was daarnet bezig met een restauratie open mes te schuren, schiet ik uit... Hap, zo een stuk vel van m'n duim... Geen bloed, wel een berg eelt in 1 keer weg :o Was pas bij korrel 1200, en dan was ie nog niet eens geslepen...

Maar ik heb niet gehuild... >:O
  zondag 11 augustus 2013 @ 00:02:23 #5
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_129919716
Barbaar :D
  zondag 11 augustus 2013 @ 01:51:03 #6
177885 JoaC
Het is patat
pi_129924202
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:02 schreef Mubassie het volgende:
Barbaar :D
Van Barbaar tot Barbier
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 11 augustus 2013 @ 08:29:16 #7
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_129927476
Kortingscode toegevoegd.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_129929320
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 00:02 schreef Mubassie het volgende:
Barbaar :D
Bennie watje :+
  zondag 11 augustus 2013 @ 19:14:50 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_129948061
Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges _O_
pi_129962029
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:14 schreef Twiitch het volgende:
Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges _O_
Ik doe het ondertussen al 7 maanden, maar ik beaam dit. Onlangs heb ik me nog geprobeerd te scheren met een cartridgemes om te kijken of het aan de techniek lag, maar dat bleek geen goed idee te zijn.
pi_129998777
quote:
Hoewel het leuke dingetjes zijn om te zien, heb je er met moderne DE mesjes niks meer aan. Deze slijpers zijn gemaakt voor old-school carbonstalen mesjes. Vrijwel alle hedendaagse mesjes (sinds de 60-ties) zijn van een of andere vorm van stainless gemaakt, en zijn te hard om met zo'n slijper nog resultaten te behalen.
pi_130031693
Vraagje,

Het scheren beviel me wel dus ik heb maar meteen een fatsoenlijke kwast aangeschaft. Is het normaal in het begin dat de haren er uit pieken, of doe ik iets verkeerd :@ Ik druk helemaal niet en doe volgens mij redelijk rustig, maar ik ben toch bang dat ik mn kwast mol ofzo :9

  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:44:01 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130035153
Na wat langer gebruik gaat de kwast vanzelf wat "boller" staan als ik me niet vergis?
pi_130045272
Bij mijn EJ is dat ook. Mijn haren staan wel wat boller, maar er pieken er een paar uit. Niet echt boeiend.
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:01:31 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130059923
Afgelopen zondag de antiekmarkt in Groningen eens afgestruind, maar de messen die daar liggen wordt je niet vrolijk van. Allemaal met roest op het snijvlak, chipped, doosje die niet bij het mes hoort.

Had er een gezien die, mits intact, een directe koop zou zijn geweest. Een hele mooie 6/8, Spanish point. Helaas was het snijvlak niet aanwezig doordat er zoveel vanaf gechipped was en zat het mes onder de roest ;(.

Een winkel had op het moment niks voor liggen, maar had wel 4 messen achterin. Die zou hij deze week even tevoorschijn toveren, dus ik hoop vrijdag even langs te kunnen gaan en te kijken of ze de moeite waard zijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130070946
Ik heb besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
pi_130072482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:18 schreef Thorical het volgende:
Ik heb [ afbeelding ] besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
Waar heb je die besteld? ik kwam laatst allemaal niet op voorraad sites tegen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_130073198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Waar heb je die besteld? ik kwam laatst allemaal niet op voorraad sites tegen.
http://www.barbieredifiga(...)t_id=425&search=Klar
http://www.crazyhairs.de/Dusy-professional-Kabinett-Rasierseife Iets goeiekoper
pi_130074618
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:14 schreef Twiitch het volgende:
Wat een zegen dat ik een maandje terug deze serie vond, ik wil nooit meer terug naar de cartridges _O_
Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk. :+
pi_130075466
quote:
ah dank! Ook maar keer bestellen. Veel goede verhalen gehoord.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_130075690
Hmz ik moet nog even oefenen :P Om de een of andere reden krijg ik met een ¤2 borstel en vergulde hand zeep betere lather dan met mijn best badger brush en jermyn st. zeep _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk. :+
Herkenbaar, ik kijk nu zelfs uit naar het scheren terwijl ik er eerst een hekel aan had :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:55:22 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130076903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hier nog 1. Op de momenten dat ik haast heb na is het nooit vervelend om me te scheren. Maar goed, als je haast hebt moet je je dan eigenlijk ook niet scheren natuurlijk. :+
Klopt, ik moet me nu inhouden om niet iedere dag aan de slag te gaan en dus m'n hele hals naar de tering te helpen. Die trekt het zelfs met het DE scheren niet elke dag.
pi_130077638
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Klopt, ik moet me nu inhouden om niet iedere dag aan de slag te gaan en dus m'n hele hals naar de tering te helpen. Die trekt het zelfs met het DE scheren niet elke dag.
Leuk vroeger scheerde ik me iedere dag. Maar nu met kwast, zeep en krabber om de dag. Maar ik doe het bewuster en ik vind het prettig om het zo te doen. Het heeft een leer curve itst een mag 7.
pi_130077967
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:57:12 #25
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130080552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:18 schreef Thorical het volgende:
Ik heb [ afbeelding ] besteld in Duitsland. En hoop dat het een cremerige zeep is dan de Musco Real die ik een paar maanden geleden heb gekocht. Het is alsof die zeep iedere keer doodslaat, je kan er goed mee scheren maar een schuimloze zeep is gewoon geen scheerzeep.
gewoon een minuut roeren in je zeep. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 14 augustus 2013 @ 23:58:06 #26
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130080592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende:
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
niet tegen de richting in gaan voorlopig. Xtg.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_130080595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende:
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
Het is belangrijk om je baard goed voor te bereiden, je huid moet goed schoon zijn en de baardharen gehydrateerd. Je moet een goed schuim weten te maken. De techniek is belangrijk, gebruik geen druk en laat het mesje het werk doen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 00:10:01 #28
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130081107
Met die astra groen hoef ik vask niet eens pre shave te doen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_130081231
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Met die astra groen hoef ik vask niet eens pre shave te doen.
De materialen die je gebruikt hebben natuurlijk wel invloed maar ik denk niet dat een ander mesje er gelijk voor zorgt dat kirretje zich wondvrij kan scheren :P
pi_130082403
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:57 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

gewoon een minuut roeren in je zeep. :)
Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 01:03:08 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130082827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:13 schreef kirretje het volgende:
Ik heb onlangs ook een DE setje gekocht. Wilkinson sword classic. leek me helemaal nice, maar ik zit onder de wondjes zodra ik tegen de groeirichting ga. Zowel zeep .vergulde hand spul als palmolive cream gebruikt. Nu dus toch weer terug naar kruidvat huismerk met 5 mesjes.....nadeel is dat dingen dicht slibben int midden wat de kans op ingegroeidd haartjes/irritatie weer vergroot. Met name kin/onderkin. Iemand tips maybe?
Ik ga ook nog steeds niet ATG :P
Sommige mensen trekken dat ook niet, ik doe nu meestal 2 passes en dan ben ik nog steeds gladder dan ik ooit was met een cartridge.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 07:12:46 #32
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130085675
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:46 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?
hmm raar. Anders stuur je hem maar deze kant op. ;)

Al een andere kwast geprobeerd? Ik merk ook verschil tussen boar of badger bij sommige zepen. "Harde" gaan vaak wat beter met boar bij mij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_130089114
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:12 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

hmm raar. Anders stuur je hem maar deze kant op. ;)

Al een andere kwast geprobeerd? Ik merk ook verschil tussen boar of badger bij sommige zepen. "Harde" gaan vaak wat beter met boar bij mij.
Ik heb drie kwasten met verschillende haar soorten en alle drie geven ze het zelfde effect.
Ook iets minder water,hand, face of bowl schuimen. Het schuim stort in bij de 1e pass.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:49:57 #34
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_130090309
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Met die astra groen hoef ik vask niet eens pre shave te doen.
Ik gebruik eigenlijk nooit preshave, heb niet het idee dat het bij mij verschil maakt.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_130091212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:46 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ja en dan?Dan krijg ik bij de Klar een mooie slagroom en bij de Musgo Real ook maar die stort na 2 minuten in?
Musgo Real zeep of creme? De zeep schijnt nogal een reputatie te hebben wat dit betreft, de creme is wel "easy-going".
pi_130091942
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:24 schreef MarcelR het volgende:

[..]

Musgo Real zeep of creme? De zeep schijnt nogal een reputatie te hebben wat dit betreft, de creme is wel "easy-going".
De "harde"zeep wil niet zo als ik wil. Van de creme heb ik allen maar goede verhalen gehoord maar die heb ik "nog"niet.
pi_130131235
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:10 schreef SosuaCafe het volgende:
Met die astra groen hoef ik vask niet eens pre shave te doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:49 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik gebruik eigenlijk nooit preshave, heb niet het idee dat het bij mij verschil maakt.
Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door n0ir op 16-08-2013 14:56:46 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:04:04 #38
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_130131641
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:50 schreef n0ir het volgende:

[..]

[..]

Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?
Ja, warme douche en daarna net voor het scheren nog even met een warm washandje.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_130132746
Ik was mijn gezicht met warm water en dat is het.
Zeker met een Nacet heb ik dan nergens last van. Fijnste mesjes die ik heb. Gaan ook lamg mee zonder bot te worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:32:46 #40
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130134602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 14:50 schreef n0ir het volgende:

[..]

[..]

Ik gebruik ook geen speciale preshave maar je bereidt je baard toch wel voor?
Hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb. Soms wel soms gewoon onder de douche.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_130142123
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:03 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik ga ook nog steeds niet ATG :P
Sommige mensen trekken dat ook niet, ik doe nu meestal 2 passes en dan ben ik nog steeds gladder dan ik ooit was met een cartridge.
Thanks voor de tips. Ik doe het na het douchen en er zit genoeg spul op me gezicht. Daar kan het niet aan liggen denk ik haha. Eerst met richting mee, daarna haaks/opzij en 3e keer atg...en daar gaat het toch mis. Als ik dat niet doe ist ook niet volledig glad. Tegenwoordig dus weer dagelijks met een kruidvat mesje en daar gaat atg wel goed. Dit doe ik overigens onder de douche...enkel water dus. Gek genoeg gaat dit tot dusver verassend goed
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:55:26 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130154797
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:02 schreef kirretje het volgende:

[..]

Thanks voor de tips. Ik doe het na het douchen en er zit genoeg spul op me gezicht. Daar kan het niet aan liggen denk ik haha. Eerst met richting mee, daarna haaks/opzij en 3e keer atg...en daar gaat het toch mis. Als ik dat niet doe ist ook niet volledig glad. Tegenwoordig dus weer dagelijks met een kruidvat mesje en daar gaat atg wel goed. Dit doe ik overigens onder de douche...enkel water dus. Gek genoeg gaat dit tot dusver verassend goed
Dan ligt het bijna zeker aan je techniek. Gewoon blijven oefenen.
pi_130201588
Ben dit topic vaak tegen gekomen en het moest er nu maar eens van komen dus heb vandaag maar eens een beginners set besteld.

Muhle R89 handle
Setje Shark en Feather mesjes
Simpsons Colonel X2L kwast
TOBS coconut

Wat ik nu gewend ben is Gillete fusion.
Ik houd jullie op de hoogte, en extra tips zijn altijd welkom :)
  zondag 18 augustus 2013 @ 17:52:56 #44
97745 Thorical
finding a way
pi_130205075
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 16:24 schreef Jonathon het volgende:
Ben dit topic vaak tegen gekomen en het moest er nu maar eens van komen dus heb vandaag maar eens een beginners set besteld.

Muhle R89 handle
Setje Shark en Feather mesjes
Simpsons Colonel X2L kwast
TOBS coconut

Wat ik nu gewend ben is Gillete fusion.
Ik houd jullie op de hoogte, en extra tips zijn altijd welkom :)
Aftershave en aluin al in huis?
pi_130206937
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 17:52 schreef Thorical het volgende:

[..]

Aftershave en aluin al in huis?
Dat klinkt niet hoopgevend :)
Aftershave hou ik echt niet van, is het echt nodig?
Ik douche altijd na het scheren.

Aluin steentje is voor de missertjes toch? die moet ik eigenlijk dan nog even halen.
pi_130207362
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:56 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Dat klinkt niet hoopgevend :)
Aftershave hou ik echt niet van, is het echt nodig?
Ik douche altijd na het scheren.

Aluin steentje is voor de missertjes toch? die moet ik eigenlijk dan nog even halen.
Ja, Aluin ga je nodig hebben :P Of je een blokje of een stick makkenlijker vind is iets persoonlijks. Ik heb beide.

Plus, wat vind je niet prettig aan aftershave? Je hebt verschillende soorten en hoeft niet perse eentje te pakken met heel veel alcohol.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 18 augustus 2013 @ 19:18:15 #47
97745 Thorical
finding a way
pi_130207575
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:56 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Dat klinkt niet hoopgevend :)
Aftershave hou ik echt niet van, is het echt nodig?
Ik douche altijd na het scheren.

Aluin steentje is voor de missertjes toch? die moet ik eigenlijk dan nog even halen.
Ik heb de laatste tijd gelukkig nooit echte missers maar toch, afspoelen ff met het aluin blokje er over koud naspoelen en wat aftershave balm. Je bent wel met een scherp mes over je gezicht geweest.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:06:56 #48
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130209799
Zijn hier mensen die dat witch hazel gebruiken?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:34:41 #49
97745 Thorical
finding a way
pi_130211246
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:06 schreef SosuaCafe het volgende:
Zijn hier mensen die dat witch hazel gebruiken?
Wat moeten we gebruiken van de toverhazelaar?
Olie, crème of ? Maar nee, ik heb wel eens naar olie gekeken maar hoge bezorg kosten en de actie van "de Tuinen" is weer voorbij.

Ik ben opzoek naar een goede "eigen merk" aftershave balm. Die van het Kruitvat bevalt wel maar is wat vettig.
Wie kan een andere aanbevelen?
pi_130211317
Misschien is het wel gewoon het idee wat ik heb bij aftershave.

Ik heb zojuist een aluin blokje besteld en eigenwijs toch een tube after shave balm dit klinkt me toch vriendelijker dan iets met alcohol.
pi_130211439
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:35 schreef Jonathon het volgende:
Misschien is het wel gewoon het idee wat ik heb bij aftershave.

Ik heb zojuist een aluin blokje besteld en eigenwijs toch een tube after shave balm dit klinkt me toch vriendelijker dan iets met alcohol.
Had je beide ook gewoon bij Kruidvat kunnen kopen :P Was je misschien nog goedkoper uit ook. En die aftershave van Nivea is inderdaad vriendelijker dan iets met (veel) alcohol.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_130211681
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:37 schreef znarch het volgende:

[..]

Had je beide ook gewoon bij Kruidvat kunnen kopen :P Was je misschien nog goedkoper uit ook. En die aftershave van Nivea is inderdaad vriendelijker dan iets met (veel) alcohol.
Ik had deze besteld: Taylor of Old Bond Str. after shave balm Mr Taylor 75ml maar ik zal later ook eens wat andere proberen zoals Nivea bijvoorbeeld.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:58:07 #53
97745 Thorical
finding a way
pi_130212631
Taylor of Old Bond Street daar wil ik altijd De Jermyn St.zeep en aftershave balm van kopen. Maar als ik er aan denk dan heb ik mijn scheer budget al uitgegeven.
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:29:52 #54
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_130214429
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:58 schreef Thorical het volgende:
Taylor of Old Bond Street daar wil ik altijd De Jermyn St.zeep en aftershave balm van kopen. Maar als ik er aan denk dan heb ik mijn scheer budget al uitgegeven.
Gewoon doen!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_130230602
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:35 schreef Jonathon het volgende:
Misschien is het wel gewoon het idee wat ik heb bij aftershave.

Ik heb zojuist een aluin blokje besteld en eigenwijs toch een tube after shave balm dit klinkt me toch vriendelijker dan iets met alcohol.
Oww ik gebruik ook geen aftershave hoor.
Aluin en dit na een paar minuten afspoelen. Dan een balsem zonder alcohol om het allemaal wat te verzachten.
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:11:30 #56
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130231577
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:34 schreef Thorical het volgende:

[..]

Wat moeten we gebruiken van de toverhazelaar?
Olie, crème of ? Maar nee, ik heb wel eens naar olie gekeken maar hoge bezorg kosten en de actie van "de Tuinen" is weer voorbij.

Ik ben opzoek naar een goede "eigen merk" aftershave balm. Die van het Kruitvat bevalt wel maar is wat vettig.
Wie kan een andere aanbevelen?
Niet eigen merk, wel erg goed.



En gebruik nu deze.



Ook prima, maar geen balm.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 19 augustus 2013 @ 12:19:41 #57
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_130231904
Vraagje, kun je het beste een budget dassenhaar kwast aanschaffen, of een relatief duurdere varkenshaar. Beide kwasten rond de 20 Euro. Al zal de varkenshaar kwast wellicht beter afgewerkt zijn.
pi_130232505
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Oww ik gebruik ook geen aftershave hoor.
Aluin en dit na een paar minuten afspoelen. Dan een balsem zonder alcohol om het allemaal wat te verzachten.
Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.
Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.

De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
pi_130233184
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:35 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.
Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.

De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Ergste waar je aan moet wennen is NIET DUWEN! Zelfs na 2-3 maanden met een krabber scheren betrap ik me hier nog wel eens op. Het mes moet het werk doen. Tegen de huid aanhouden en langs de lijn van je kaak halen, klaar.
Ik moest er zelf ook even aan wennen dat met Fusion mesjes ik me 1keer scheerde en klaar was.
Nu schuim ik mijn kaak 3x in en elke keer scheer ik me een andere richting op. Kost meer tijd als me fusion, maar is wel leuker!

Verwacht niet de eerste maand een super glad gezicht. Dit komt vanzelf wel. Leer eerst de techniek maar, dan kan je gaan oefenen op glad scheren.
pi_130233676
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:35 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.
Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.

De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Het ergste hoeft niet. Maar het is heel onwaarschijnlijk dat jij je 3 passes met een DE kunt scheren zonder dat je gaat bloeden hier en daar.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_130233691
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:56 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Ergste waar je aan moet wennen is NIET DUWEN! Zelfs na 2-3 maanden met een krabber scheren betrap ik me hier nog wel eens op. Het mes moet het werk doen. Tegen de huid aanhouden en langs de lijn van je kaak halen, klaar.
Ik moest er zelf ook even aan wennen dat met Fusion mesjes ik me 1keer scheerde en klaar was.
Nu schuim ik mijn kaak 3x in en elke keer scheer ik me een andere richting op. Kost meer tijd als me fusion, maar is wel leuker!

Verwacht niet de eerste maand een super glad gezicht. Dit komt vanzelf wel. Leer eerst de techniek maar, dan kan je gaan oefenen op glad scheren.
Bedankt voor de tips!
Ik zal er zeker aan denken, gelukkig zijn er diversen filmpjes op Youtube te vinden over deze scheer methode.
Wil het natuurlijk niet meemaken dat ik de volgende dag op het werk kom en m'n collega's in een deuk liggen ^^
pi_130233805
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Het ergste hoeft niet. Maar het is heel onwaarschijnlijk dat jij je 3 passes met een DE kunt scheren zonder dat je gaat bloeden hier en daar.
Oke niet doen dus.
Ik heb een Muhle R89 besteld deze is anders dan de R41 had ik gelezen en beter voor beginners heeft met comb en bar te maken?
pi_130235795
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:16 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Oke niet doen dus.
Ik heb een Muhle R89 besteld deze is anders dan de R41 had ik gelezen en beter voor beginners heeft met comb en bar te maken?
R89 is een prima krabber om het mee te leren ja. Maak je niet druk. Heb hem zelf ook.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:40:20 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130239302
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:35 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal wel een beetje eng moet ik zeggen, nu scheer ik simpel met Gillette fusion en de foam/mouse uit zo'n bus en daarna douchen.
Ik heb nooit problemen met brandende huid o.i.d.

De meeste in dit topic beginnen ook meteen over aftershave / balm, moet ik mij op het ergste voorbereiden?
Valt allemaal wel mee. Mijn eerste scheerbeurt ging zonder één enkel wondje. Aluin is echter ook zonder wondjes handig, het gaat prikken waar je huid er te hard van langs heeft gehad en dat is handig om te weten voor de volgende keer. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je het hoogstwaarschijnlijk niet meteen zo glad gaat krijgen als we een Gillette mesje.
pi_130240938
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:19 schreef tja77 het volgende:
Vraagje, kun je het beste een budget dassenhaar kwast aanschaffen, of een relatief duurdere varkenshaar. Beide kwasten rond de 20 Euro. Al zal de varkenshaar kwast wellicht beter afgewerkt zijn.
Ik heb een dassenharen kwast voor 8 euro, van de DM (duitse drogisterij keten).
Die hebben ook een DE houder en mesjes van Wilkinson gewoon voor weinig in het schap liggen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:56:09 #66
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_130250650
Net maar even groene Astra mesjes besteld. Ik gebruik al een tijdje Derby's maar ik heb de indruk dat er in elk pakje wel een paar 'mindere' mesjes zitten. Ook TOBS Jermyn Street cream besteld O+
leuk
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:22:45 #67
97745 Thorical
finding a way
pi_130271662
Mijn is binnen gekomen. Metteeen ff een schuimpje gemaakt en geschoren. Conclusie schuimt goed, scheert goed. Alleen stom dat ik niet direkt 2 blokken heb gekocht voor de zelfde verzendkosten. Dan had ik de 1e paar jaar niet meer over scheerzeep hoeven nadenken.
pi_130271803
Mooi spul Kabinett.
Maar een heel jaar met maar 1 soort zeep doen? Ik hou van afwisseling, heb wel meer dan 1 stukje zeep liggen haha ;)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:35:15 #69
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130272115
Ik wil samplers kopen van TOBS.

Mocht iemand ze ook gaan bestellen, pm mij dan even.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_130274477
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:35 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik wil samplers kopen van TOBS.

Mocht iemand ze ook gaan bestellen, pm mij dan even.
Die zou ik ook wel willen!
pi_130280143
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!

Wish me luck! :+

pi_130280217
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!

Wish me luck! :+

[ afbeelding ]
Mooie set, veel plezier! doe het rustig aan :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:32:12 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_130280315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!

Wish me luck! :+

[ afbeelding ]
Zo, dat is een primaaaa starterset. Ik ben jaloers :P
Als blijf ik erbij dat een aluinblokje handiger is dan zo'n dun ding.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:49:42 #74
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130282510
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!

Wish me luck! :+

[ afbeelding ]
barbiereDF zo te zien. Aardige kerel idd. Mar zo te zien loop je hier zo tegen de 100 euro aan.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:12:01 #75
97745 Thorical
finding a way
pi_130283309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!

Wish me luck! :+

[ afbeelding ]
Succes, douchen zeepkloppen en scheren.
Probeer de variabelen te beperken want je hebt best een leercurve.
pi_130283393
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:25 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb de spulletjes binnen, leuk dat je ook zoveel samples krijgt!

Wish me luck! :+

[ afbeelding ]
Wat was je je complete bestellijst dan? :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_130284035
Na een tijdje meekijken heb ik de stap ook gewaagd: een krabber, kwast, zeep en aluinstaaf besteld. Als het goed is morgen bij de post! Ik heb natuurlijk alle YouTube filmpjes van mantic59 bekeken en het topic gevolgd maar toch: wat zijn jullie gouden tips om een bloedbad te voorkomen?
pi_130284120
Oke, ik leef nog en ben verbaasd dat het zo goed gegaan is eigenlijk.
Geen bloed gezien!
Ik had eigenlijk meer het idee van zodra ik dat mes tegen me gezicht aan zet bloed ik.

Niet drukken is echt de gouden regel.

Ik heb 2x geschoren en het eindresultaat is lekkerder en gladder dan ik normaal met Gillette fusion had maar dan met 1x scheren.
Denk niet dat ik ooit nog terug wil :)
pi_130285106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:31 schreef The_daybreaker het volgende:
Na een tijdje meekijken heb ik de stap ook gewaagd: een krabber, kwast, zeep en aluinstaaf besteld. Als het goed is morgen bij de post! Ik heb natuurlijk alle YouTube filmpjes van mantic59 bekeken en het topic gevolgd maar toch: wat zijn jullie gouden tips om een bloedbad te voorkomen?
30 graden en niet drukken. De rest moet je echt zelf leren :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_130285941
Shaving Society heeft , in combinatie met Voldaan Fashion, weer een weggeefactie.
Deze keer is het een setje scheerhanddoeken. Iedereen die een verhaaltje schrijft maakt kans om een setje te winnen!

http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=3&t=432&p=6300#p6300

Op het forum staan verder ook veel discussies etc, en er worden best vaak dingen weggegeven door de leden onder elkaar. Moeite waard om even een kijkje te nemen :)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:37:33 #81
97745 Thorical
finding a way
pi_130294710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:33 schreef Jonathon het volgende:
Oke, ik leef nog en ben verbaasd dat het zo goed gegaan is eigenlijk.
Geen bloed gezien!
Ik had eigenlijk meer het idee van zodra ik dat mes tegen me gezicht aan zet bloed ik.

Niet drukken is echt de gouden regel.

Ik heb 2x geschoren en het eindresultaat is lekkerder en gladder dan ik normaal met Gillette fusion had maar dan met 1x scheren.
Denk niet dat ik ooit nog terug wil :)
Blijft je met aandacht scheren en je krijgt nooit een bloedbad.
Met een kater en haast,haast gaat niet werken met DE of een open scheermes.
Dan kan je beter Hitchcock bellen om het filmpje op YouTube te zetten.
pi_130296436
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:19 schreef Pastapipos het volgende:
Shaving Society heeft , in combinatie met Voldaan Fashion, weer een weggeefactie.
Deze keer is het een setje scheerhanddoeken. Iedereen die een verhaaltje schrijft maakt kans om een setje te winnen!

http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=3&t=432&p=6300#p6300

Op het forum staan verder ook veel discussies etc, en er worden best vaak dingen weggegeven door de leden onder elkaar. Moeite waard om even een kijkje te nemen :)
Ik ben het hier mee eens. Aparte topics voor producten zijn erg handig, hoewel er nu natuurlijk nog niet zoveel zijn. Voor de mensen die op zoek zijn naar producten om te ruilen of te kopen kunnen er ook terecht, erg betrouwbaar. :)
pi_130325288
De eerste keer zit er ook voor mij op...ook hier een tevreden klant. Voor de eerste keer best een glad resultaat en (bijna) geen bloed. Het maken van de zeep (prorazo) was nog even lastig maar uiteindelijk toch een aardig resultaat. Kortom tevreden!
pi_130345565
Enkele weken geleden ook begonnen met DE na het lezen van dit topic.

Afgelopen jaren heb ik mij getrimt met een hoofdtondeuse aangezien mijn baardtrimmer zeker bij mij kin er niet meer doorheen kwam.

Moet zeggen na 3 jaar altijd stoppels zijn mensen best verbaasd als je opeens met een glad gezicht aan komt, maar moet zeggen bevalt prima.

pi_130346187
;(. Heb mijn aanzetriem in Amsterdam laten liggen. Had vanochtend nog wel zo'n zin om mijn SR te gebruiken. Dan maar stoppels.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130350494
Nou, dit dagje heeft nog wel een pluspunt op scheergebied.




Een zwarte "slant bar" gemaakt van bakeliet. Heb 'm gevonden in de Klinkhamer, een antiek en curiosa winkel in Groningen. Geprijst voor 15¤, meegenomen voor 10¤.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130351222
Het viel me op dat er op de mesjes van Derby de cijfers 1, 2, 3 en 4 staan aan elke kant van het mes. Heeft dat een reden?
pi_130351490
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:09 schreef Pauller het volgende:
Het viel me op dat er op de mesjes van Derby de cijfers 1, 2, 3 en 4 staan aan elke kant van het mes. Heeft dat een reden?
Zal wel met kwaliteitscontrole in de fabriek te maken hebben. Als er slechte mesjes uit de machines rollen wil je kunnen zien welk deel slecht is en of er een patroon op dit deel is. Als je dan geen markeringen hebt, kan je moeilijk een eventueel patroon herkennen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130352612
Manier om aan te geven welke kant door welke machine geslepen wordt.
pi_130361628
Makes sense. Thanks!
pi_130597536
Ik heb op me gezicht alleen haargroei bij me kin en het bovenste gedeelte van mijn bovenlip. Is het de moeite waard om hiervoor ook traditioneel te scheren? Lijkt me op zich wel tof en me scheerapparaat doet het niet zo goed.

Na hoelang moet je weer scheren na traditioneel scheren? Met scheerapparaat is dat elke dag 30 seconden en dan klaar.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 16:00:15 #93
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130598578
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 15:36 schreef DarkSavior het volgende:
Ik heb op me gezicht alleen haargroei bij me kin en het bovenste gedeelte van mijn bovenlip. Is het de moeite waard om hiervoor ook traditioneel te scheren? Lijkt me op zich wel tof en me scheerapparaat doet het niet zo goed.

Na hoelang moet je weer scheren na traditioneel scheren? Met scheerapparaat is dat elke dag 30 seconden en dan klaar.
dat is voor iedereen verschillend. Voor het geld van zo'n apparaat kan je voor de komende 10 jaar mesjes halen. Zeep niet meegenomen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_130598916
Ik ga wel even kijken of ik ergens een beginnersset kan kopen. Ik heb zo weinig haar, dus volgens mij boeit het niet echt welke ik koop. Vlindermes lijkt me wel tof
pi_130603336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:08 schreef DarkSavior het volgende:
Ik ga wel even kijken of ik ergens een beginnersset kan kopen. Ik heb zo weinig haar, dus volgens mij boeit het niet echt welke ik koop. Vlindermes lijkt me wel tof
Vlindermes? Je bedoelt een TTO krabber?

Of ga je je echt scheren met een vlindermes? :7
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_130604390
Vlindersluiting bedoelt hij waarschijnlijk, dat is inderdaad een TTO. Als je jezelf met een vlindermes scheert ben je wel een baas inderdaad :)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_130608152
Ik denk eerder dat hij het over een open scheermes heeft.
pi_130624961
Heb ook eens zitten kijken naar de voordelen van klassiek scheren tov 'modern' scheren. Normaal gesproken betaal ik voor 16 cartridges van Gilette zo'n ¤30. Ik gebruik 1 cartridge per week, dus dan is de prijs van klassiek scheren al snel vele malen lager.

Ben aan het zoeken naar een goede startset, en dan maak ik in de tussentijd de resterende cartridges op :)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:09:46 #99
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_130625127
Alleen de zeep en aftershave is levensgevaarlijk voor je rekening.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:16:27 #100
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_130625237
Hier ook een overstapper.

Ik scheerde me altijd met Gilette (nu Fusion) en dat ging eigenlijk altijd best wel goed. Erg glad en zonder snijwondjes. Als scheerschuim gebruikte ik scheerschuim van nivea (uit de bus). Ik dacht eigenlijk dat er maar 2 manieren waren om te scheren. Met een apparaat en met gillette of wilkinson.

Door een tip over boldking toch maar wat verder gaan kijken en zo kwam ik uit bij het DE scheren. Met een ouderwetse krabber en scheerzeep.

Omdat ik niet wist of ik het wel wat vond ben ik zo goedkoop mogelijk begonnen. Een krabber van Rimei bij DX vandaan voor ¤3,30, een kwastje en wat mesjes van DX.com en scheerzeep van De Vergulde Hand. Bij elkaar nog geen ¤10 euro en de spullen van DX pasten in een envelop. Dus binnen een week binnen.

En toen begonnen (dat is dus 2 weken geleden). Ik moet zeggen dat ik me wel wat vaker snij, maar ook dat wordt minder. Ik vind het eigenlijk wel leuk om er wat meer tijd voor uit te trekken om mezelf te scheren. De zeep van de vergulde hand is ondertussen aangevuld met een creme van Cyril (Lime) en die bevalt ook uitstekend.

Heb een pakketje mesjes besteld via ebay, ben benieuwd of het echt zoveel verschil uitmaakt welk merk mesje je gebruikt. Nu heb ik de mesjes van DX en de Hema gebruikt. Heb niet echt vergelijk, maar die doen het eigenlijk wel prima.
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
pi_130627481
Zijn idd superstrakke prijzen bij DX. Wat is de levertijd als je daar besteld? :)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:48:24 #102
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_130629693
Heb wel eens wat groters besteld en dat duurde 4 weken. Ik heb nu 2x een krabber besteld (1x voor iemand anders) en beide keren waren ze er met een dag of 7.
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
pi_130662002
Ik ben van plan om een DOVO shavette aan te schaffen. Ik koop hierbij een aluinstick, en DE scheermesjes van Derby. Daarnaast heb ik ook nog een scheermiddel nodig. Aangezien ik me alleen hoef te scheren bij me kin en boven me mond heb ik het liefst een scheermiddel waarbij je geen kwast en kom nodig hebt. Bestaat dit?

Ik zoek een zo goedkoop mogelijke scheermiddel die ik direct kan aanbrengen zonder kwast en kom.
pi_130662619
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:05 schreef DarkSavior het volgende:
Ik ben van plan om een DOVO shavette aan te schaffen. Ik koop hierbij een aluinstick, en DE scheermesjes van Derby. Daarnaast heb ik ook nog een scheermiddel nodig. Aangezien ik me alleen hoef te scheren bij me kin en boven me mond heb ik het liefst een scheermiddel waarbij je geen kwast en kom nodig hebt. Bestaat dit?

Ik zoek een zo goedkoop mogelijke scheermiddel die ik direct kan aanbrengen zonder kwast en kom.
Spuitbus met scheerschuim? Kun je met je handen doen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_130664709
Sinds twee maanden scheer ik mij met een open mes. Natuurlijk eerst ingelezen en een Dovo met scheerriem besteld. Goed, het kostte me een kleine 170 Euro bij elkaar, maar dan heb je ook wat.

De eerste keer scheren was een kleine ramp, jaap aan de rechterwang, maar gelukkig geneest een scheerwond snel...

Nu kan ik niet meer zonder m'n Dovo-mes, voor mij geen plastic krabbertjes meer. Eigenlijk went het scheren best snel, het is even een andere motoriek toepassen. Nu een glad gezicht zonder wondjes...

Overigens gebruik ik geen traditionele zeep en kwastje, maar gewoon uit het spuitbusje. Zit er veel verschil tussen kant-en-klaar en ouderwetsch scheerzeep?

[ Bericht 13% gewijzigd door Ridocar op 31-08-2013 07:07:31 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130664941
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 07:01 schreef Ridocar het volgende:
Sinds twee maanden scheer ik mij met een open mes. Natuurlijk eerst ingelezen en een Dovo met scheerriem besteld. Goed, het kostte me een kleine 170 Euro bij elkaar, maar dan heb je ook wat.

De eerste keer scheren was een kleine ramp, jaap aan de rechterwang, maar gelukkig geneest een scheerwond snel...

Nu kan ik niet meer zonder m'n Dovo-mes, voor mij geen plastic krabbertjes meer. Eigenlijk went het scheren best snel, het is even een andere motoriek toepassen. Nu een glad gezicht zonder wondjes...

Overigens gebruik ik geen traditionele zeep en kwastje, maar gewoon uit het spuitbusje. Zit er veel verschil tussen kant-en-klaar en ouderwetsch scheerzeep?
Het belangrijkste verschil is dat er veel chemicaliën in buszeep zitten die niet goed zijn voor je huid. Ze drogen bijvoorbeeld je huid uit, waardoor ze er weer extra prut ingooien om de boel vochtig te houden.

Als je ook kijkt naar de kosten per scheerbeurt is die van traditionele scheerzeep stukken lager. Natuurlijk vergt het wat kunst, maar juist de diversiteit aan spreekt mensen aan. Bovendien sta je ook meer stil bij je scheerritueel; als je zelf je schuim hebt geklopt, zal je ook tevredener zijn over je scheerbeurt.
pi_130673736
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:05 schreef DarkSavior het volgende:

Ik zoek een zo goedkoop mogelijke scheermiddel die ik direct kan aanbrengen zonder kwast en kom.
Misschien is Bartex wel iets voor je, schijnt wat lekkerder te werken dan schuim uit een bus.
Te koop bij Barbiere de Figaro, spijtig dat ze daar weer niet je shavette verkopen. :P
Als je gewoon tevreden bent met schuim uit de bus is er ook geen reden om het te veranderen.


Ik vind schuim kloppen en aanbrengen met een kwast heerlijk om te doen en zou het iedereen aanraden, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar geen zin in hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door n0ir op 31-08-2013 17:04:14 ]
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:14:17 #108
97745 Thorical
finding a way
pi_130683455
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:09 schreef SosuaCafe het volgende:
Alleen de zeep en aftershave is levensgevaarlijk voor je rekening.
Dat valt toch wel mee?
Je moet alleen niet alles willen hebben.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:19:16 #109
97745 Thorical
finding a way
pi_130683677
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:05 schreef DarkSavior het volgende:
Ik ben van plan om een DOVO shavette aan te schaffen. Ik koop hierbij een aluinstick, en DE scheermesjes van Derby. Daarnaast heb ik ook nog een scheermiddel nodig. Aangezien ik me alleen hoef te scheren bij me kin en boven me mond heb ik het liefst een scheermiddel waarbij je geen kwast en kom nodig hebt. Bestaat dit?

Ik zoek een zo goedkoop mogelijke scheermiddel die ik direct kan aanbrengen zonder kwast en kom.
Neem olijfolie, je kan je er prima mee scheren.
pi_130695424
Inmiddels heb ik voor 3 á 4 weken nog cassette mesjes over. Over 2 weken zal ik dus uiterlijk een krabber en mesjes gaan bestellen.

Is er ook een soort scheerschuim met eucalyptus geur? Dat houtachtige vind ik zo ontzettend lekker ruiken :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:19 schreef Thorical het volgende:

[..]

Neem olijfolie, je kan je er prima mee scheren.
Serieus?
  zondag 1 september 2013 @ 15:35:40 #111
97745 Thorical
finding a way
pi_130705911
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:19 schreef Freddeh het volgende:
Inmiddels heb ik voor 3 á 4 weken nog cassette mesjes over. Over 2 weken zal ik dus uiterlijk een krabber en mesjes gaan bestellen.

Is er ook een soort scheerschuim met eucalyptus geur? Dat houtachtige vind ik zo ontzettend lekker ruiken :)

[..]

Serieus?
Waarom niet? http://www.chrisinch.com/(...)have-with-olive-oil/
Je zal niet de enige zijn.
pi_130707827
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:19 schreef Freddeh het volgende:
Is er ook een soort scheerschuim met eucalyptus geur? Dat houtachtige vind ik zo ontzettend lekker ruiken :)
Jahoor. Een hele populaire en makkelijk verkrijgbare is Proraso in de groene pot, die geur is alleen veel menthol naast de eucalyptus.
Maar er zijn veel meer opties, al zal je dan misschien naar een buitenlandse webshop moeten uitwijken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130716411
Bedankt allebei, goeie info! :)
  maandag 2 september 2013 @ 16:43:15 #114
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_130745491
Had vandaag een 7am mesje, maar toch snel gewisseld. Net of het niet helemaal scherp was. Heel erg trekkerig en hakkerig. Overmorgen nog maar eens een proberen..
I'm not the girl in the picture..
pi_130785392
Schaamteloze crosspost van een andere website ;)

Beetje aan het knutselen geweest met dit resultaat:

Een origineel formaat plankje Groene G10 en een setje gezaagde, geboorde, op dikte gemaakte handvatten.




dit zijn dus 2 losse zijden aan elkaar gekleefd voor het symmetrisch verwerken.


Nou, de handvatten zijn helemaal klaar :) Alleen nog kijken wat ik straks voor de wedge ga gebruiken.

Het eindresultaat en testsetup.











Nu alleen het mes nog afwerken, pinnen en klaar :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:23:58 #116
97745 Thorical
finding a way
pi_130786003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:09 schreef Shaggy8675 het volgende:
Schaamteloze crosspost van een andere website ;)

Beetje aan het knutselen geweest met dit resultaat:

Een origineel formaat plankje Groene G10 en een setje gezaagde, geboorde, op dikte gemaakte handvatten.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

dit zijn dus 2 losse zijden aan elkaar gekleefd voor het symmetrisch verwerken.
[ link | afbeelding ]

Nou, de handvatten zijn helemaal klaar :) Alleen nog kijken wat ik straks voor de wedge ga gebruiken.

Het eindresultaat en testsetup.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Nu alleen het mes nog afwerken, pinnen en klaar :)
Mooi man, lekker fel kleurtje, die raak je niet snel kwijt in de badkamer.
Ga je hem zelf slijpen of laat je een 1e snede zetten?
pi_130786744
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:23 schreef Thorical het volgende:

[..]

Mooi man, lekker fel kleurtje, die raak je niet snel kwijt in de badkamer.
Ga je hem zelf slijpen of laat je een 1e snede zetten?
Nee, zelfs slijpen. Niemand anders komt aan mijn spulletjes hehe ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:43:52 #118
97745 Thorical
finding a way
pi_130786925
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:40 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Nee, zelfs slijpen. Niemand anders komt aan mijn spulletjes hehe ;)
Ik wist niet dat je een ervaren slijper was.
pi_130787083
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:43 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je een ervaren slijper was.
Ben ik ook niet :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:52:15 #120
97745 Thorical
finding a way
pi_130787300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:47 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ben ik ook niet :)
Ik slijp wel mijn keukenmessen maar er gaat nog heel wat geld in stenen zitten. Hoe los jij dat op?
pi_130787540
Gewoon wanneer ik geld en de behoefte er toe heb stenen kopen. Als je er soms een koopt is het natuurlijk betaalbaarder dan een complete set ineens. En dan is het nog maar net welke stenen je zoekt en welke korrel.

Ik heb geen open messen liggen wat scheerklaar moet zijn, dus heb de juiste stenen ook nog niet. Maar als ik een mes heb gerestaureerd wat met K2500 is geschuurd is ie al behoorlijk scherp. Dus straks een paar steentjes en strop erbij en klaar.
Slijpen komt wel goed, die zijn zo scheerklaar.
pi_130787823
Mijn verloofde schoor zich altijd met zo'n echt ouderwets mes. Eentje met een paarlemoeren handvat. Niets zo sexy als een mooie gespierde man in een dampige badkamer met een handdoek om zijn middel, zijn gezicht onder het lobbig schuim en zo'n mes in zijn hand.. _O_

Hij had trouwens nooit wondjes.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:59:15 #123
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130790480
Shaggy jij maakt vette dingen man :)
pi_130791417
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:59 schreef Mubassie het volgende:
Shaggy jij maakt vette dingen man :)
Thnx Bassie ^O^
Tis de bedoeling dat er nog meer gaat volgen. Goed materiaal in de juiste afmetingen is lastig of duur hier te krijgen, dus denk dat ik het over een andere boeg ga gooien ;)
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:57:18 #125
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130793656
Misschien heb ik interesse als je gaat verkopen :9
pi_130793722
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:57 schreef Mubassie het volgende:
Misschien heb ik interesse als je gaat verkopen :9
Wie weet.. wie weet ;)
pi_130828276
Ik had een mooie actie gevonden, hebben sommigen hier interesse? Tis toch iets typisch klassiek scheren als ik naar de site kijk.
http://us2.campaign-archi(...)3435df&id=c7d247fa8b

Niet helemaal gratis want het kost je wel twee hele postzegels. Maar toch, leuk om te proberen denk ik. Ik ga in ieder geval morgen een envelopje op de bus doen.
pi_130828442
Heb ook al een envelopje onderweg naar barbiere ^O^

Toffe actie !
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_130897639
Nog even snel een paar enveloppen en postzegels bij elkaar aan het zoeken. Nog 3 weken, dan is't over met de cartridges :)
pi_130897692
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:57 schreef Mubassie het volgende:
Misschien heb ik interesse als je gaat verkopen :9
Ps, verkopen in wat? Complete messen of alleen scales?
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:50:54 #131
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130905832
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 21:17 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ps, verkopen in wat? Complete messen of alleen scales?
Complete messen, of wat bedoel je met scales?
pi_130909564
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:50 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Complete messen, of wat bedoel je met scales?
De handvatten van een open mes :)
Complete messen wil ik zeker gaan doen, alleen ben ik nu beperkt in gereedschap om bepaalde handelingen te doen die met de hand niet lukken. Maar heb wel wat ideeën ;)
  zaterdag 7 september 2013 @ 21:51:35 #133
27699 Ravage
thinking about you
pi_130929307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:16 schreef Schranseman het volgende:
Hier ook een overstapper.

Ik scheerde me altijd met Gilette (nu Fusion) en dat ging eigenlijk altijd best wel goed. Erg glad en zonder snijwondjes. Als scheerschuim gebruikte ik scheerschuim van nivea (uit de bus). Ik dacht eigenlijk dat er maar 2 manieren waren om te scheren. Met een apparaat en met gillette of wilkinson.

Door een tip over boldking toch maar wat verder gaan kijken en zo kwam ik uit bij het DE scheren. Met een ouderwetse krabber en scheerzeep.

Omdat ik niet wist of ik het wel wat vond ben ik zo goedkoop mogelijk begonnen. Een krabber van Rimei bij DX vandaan voor ¤3,30, een kwastje en wat mesjes van DX.com en scheerzeep van De Vergulde Hand. Bij elkaar nog geen ¤10 euro en de spullen van DX pasten in een envelop. Dus binnen een week binnen.

En toen begonnen (dat is dus 2 weken geleden). Ik moet zeggen dat ik me wel wat vaker snij, maar ook dat wordt minder. Ik vind het eigenlijk wel leuk om er wat meer tijd voor uit te trekken om mezelf te scheren. De zeep van de vergulde hand is ondertussen aangevuld met een creme van Cyril (Lime) en die bevalt ook uitstekend.

Heb een pakketje mesjes besteld via ebay, ben benieuwd of het echt zoveel verschil uitmaakt welk merk mesje je gebruikt. Nu heb ik de mesjes van DX en de Hema gebruikt. Heb niet echt vergelijk, maar die doen het eigenlijk wel prima.
Bedankt voor de linkjes! Heb nu hetzelfde setje bij DealExtreme besteld (bij elkaar goedkoper dan 1 setje Mach3 mesjes :P). Ben benieuwd
i'm not living, i'm just killing time
  zondag 8 september 2013 @ 01:41:39 #134
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_130936744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:05 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

De handvatten van een open mes :)
Complete messen wil ik zeker gaan doen, alleen ben ik nu beperkt in gereedschap om bepaalde handelingen te doen die met de hand niet lukken. Maar heb wel wat ideeën ;)
Ben benieuwd!
Zou wel graag zo'n mes in de collectie willen :)
Ik ga je volgen iig
pi_130939633
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 01:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ben benieuwd!
Zou wel graag zo'n mes in de collectie willen :)
Ik ga je volgen iig
Ik hou je op de hoogte iig :)
pi_130975254
Ik heb ook maar eens een DE-mes besteld, inclusief de benodigheden. Binnenkort m'n kop kaalscheren dus dat scheelt uiteindelijk wel een hoop duiten. Eerst maar eens een tijdje oefenen op de baard. :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 9 september 2013 @ 17:08:47 #137
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_130990817
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 01:09 schreef rijsttafel het volgende:
Ik heb ook maar eens een DE-mes besteld, inclusief de benodigheden. Binnenkort m'n kop kaalscheren dus dat scheelt uiteindelijk wel een hoop duiten. Eerst maar eens een tijdje oefenen op de baard. :P
Anders gaat dat vrij hard met de mesjes ja ;)
I'm not the girl in the picture..
pi_131013262
Gisteren gesneden in me neus. Probeerde een aluinstift te gebruiken maar het werkte voor geen meter. Stift zit in zo een plastic tube. Ik heb de aluinstift uit plastic tube gehaald en nat gemaakt met warm water. Vervolgens gedrukt tegen me wondje. Dit is toch hoe het zou moeten werken? Moet ik het een tijdje er tegenaan gedrukt houden voor het echt stopt met bloeden?
  dinsdag 10 september 2013 @ 08:21:18 #139
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_131013913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 07:05 schreef DarkSavior het volgende:
Gisteren gesneden in me neus. Probeerde een aluinstift te gebruiken maar het werkte voor geen meter. Stift zit in zo een plastic tube. Ik heb de aluinstift uit plastic tube gehaald en nat gemaakt met warm water. Vervolgens gedrukt tegen me wondje. Dit is toch hoe het zou moeten werken? Moet ik het een tijdje er tegenaan gedrukt houden voor het echt stopt met bloeden?
Vroeg ik eerder ook al, bij mij werkt het ook niet
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:03:42 #140
97745 Thorical
finding a way
pi_131016986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 07:05 schreef DarkSavior het volgende:
Gisteren gesneden in me neus. Probeerde een aluinstift te gebruiken maar het werkte voor geen meter. Stift zit in zo een plastic tube. Ik heb de aluinstift uit plastic tube gehaald en nat gemaakt met warm water. Vervolgens gedrukt tegen me wondje. Dit is toch hoe het zou moeten werken? Moet ik het een tijdje er tegenaan gedrukt houden voor het echt stopt met bloeden?
Je moet het er een tijdje tegenaan houden. Als het bloed zo snel stroomt dan kan de stift ook zijn werk niet doen omdat alles direct weggespoeld wordt.
Een klein pitje bij mijn neusschot en het leek wel of er een koe geslacht was. Niets hielp dus maar een papiertje er tegenaan gedrukt en na een minuut of 5 was het bloed gestelpt. Toen ik dat korstje eraf haalde begon het weer te bloeden als een rund.
  dinsdag 10 september 2013 @ 13:57:30 #141
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_131021650
quote:
Bedankt voor de linkjes! Heb nu hetzelfde setje bij DealExtreme besteld (bij elkaar goedkoper dan 1 setje Mach3 mesjes :P). Ben benieuwd
Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Nu wat langer bezig en het gaat steeds beter.
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
  dinsdag 10 september 2013 @ 15:26:56 #142
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_131024640


Pakketje van de barbier binnen. Ook een verjaardagssample Esclusivo gehad! Ik ben weer helemaal gelukkig
I'm not the girl in the picture..
pi_131025219
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:26 schreef Dimauro het volgende:
[ afbeelding ]

Pakketje van de barbier binnen. Ook een verjaardagssample Esclusivo gehad! Ik ben weer helemaal gelukkig
Vlot verzonden door de barbier dus :) Ik heb hem gisterochtend op het laatste moment gepost, dus die zal hij vandaag wel hebben ontvangen. Heb gekozen voor Classico (houtachtige geuren O+ ), ben erg benieuwd.
pi_131027100
Naar aanleiding van een uitzending van de rekenkamer ga ik toch maar eens de overstap maken naar een krabber. Mijn Gilette Proglide Fusion Power (de naam al) mesjes zijn bijna op dus gisteren het een en ander bij scheersalon besteld. Daarnaast een flink aantal merken verschillende DE mesjes en de komende weken maar eens proberen. Ik ben benieuwd. :)
pi_131027127
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:45 schreef Wiehoe het volgende:
Naar aanleiding van een uitzending van de rekenkamer ga ik toch maar eens de overstap maken naar een krabber. Mijn Gilette Proglide Fusion Power (de naam al) mesjes zijn bijna op dus gisteren het een en ander bij scheersalon besteld. Daarnaast een flink aantal merken verschillende DE mesjes en de komende weken maar eens proberen. Ik ben benieuwd. :)
Uitzending van de rekenkamer? Heb ik iets gemist op tv? :)
  dinsdag 10 september 2013 @ 17:10:57 #146
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_131027986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:46 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Uitzending van de rekenkamer? Heb ik iets gemist op tv? :)
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1359442 aflevering over scheren.

en sandelhout ruikt echt heerlijk ja :D
I'm not the girl in the picture..
pi_131033166
Oh meteen ff kijken naar uitzending gemist :)
pi_131033950
Voor het eerst met hema mesjes geschoren. Ben er erg tevreden over. Beter dan een aantal van mijn sample mesjes. Ik vergat zelfs balsem op te doen, goed teken dat mijn huid er niet om schreeuwt. De prijs was ook niet slecht, al kan je in bulk Astra's goedkoper krijgen. Ben wel benieuwd hoeveel keer ik het mesje kan gebruiken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:14:01 #149
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_131035350
Leuke aflevering! Thanks.
Je moeder is een hamster
pi_131037068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:09 schreef Shaggy8675 het volgende:
Schaamteloze crosspost van een andere website ;)

Beetje aan het knutselen geweest met dit resultaat:

Een origineel formaat plankje Groene G10 en een setje gezaagde, geboorde, op dikte gemaakte handvatten.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

dit zijn dus 2 losse zijden aan elkaar gekleefd voor het symmetrisch verwerken.
[ link | afbeelding ]

Nou, de handvatten zijn helemaal klaar :) Alleen nog kijken wat ik straks voor de wedge ga gebruiken.

Het eindresultaat en testsetup.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Nu alleen het mes nog afwerken, pinnen en klaar :)
Ziet er zeer strak uit! Wat ben je eigenlijk van plan met dat groene plankje, dat is mij niet helemaal duidelijk.

Ik zou trouwens wat Feather Hi Stainless in bulk willen kopen, is er iemand die mij kan aanraden waar ik dit moet doen?
pi_131037442
Ik scheer nu ongeveer 1.5 maand met een safety razor en _O_

Hoe lang doen jullie eigenlijk over een scheerbeurt? Ik doe nu 15min over 3 passes incl. schoonmaken. Ik moet echt 3 passes doen anders ziet het er niet uit, mijn haren groeien alle kanten uit :9 Zelfs dan is het niet 100% glad maar dat ligt waarschijnlijk aan de techniek.
pi_131038129
Nu scheer ik me nog met een mes met cartridge, doe ik ongeveer 3 minuten over. Dat zal ongetwijfeld langer worden ;)
  dinsdag 10 september 2013 @ 21:15:54 #153
97745 Thorical
finding a way
pi_131039520
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:48 schreef Spelvout het volgende:
Ik scheer nu ongeveer 1.5 maand met een safety razor en _O_

Hoe lang doen jullie eigenlijk over een scheerbeurt? Ik doe nu 15min over 3 passes incl. schoonmaken. Ik moet echt 3 passes doen anders ziet het er niet uit, mijn haren groeien alle kanten uit :9 Zelfs dan is het niet 100% glad maar dat ligt waarschijnlijk aan de techniek.
Dat kwartiertje trek ik er ook voor uit. Het echte scheren duurt niet zo lang maar is voor mij een zen momentje, ik scheer en denk aan niets anders.
pi_131039942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:42 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ziet er zeer strak uit! Wat ben je eigenlijk van plan met dat groene plankje, dat is mij niet helemaal duidelijk.

Dat groene plankje is de vorm waarin de G10 aankomt. Uit zo'n plankje zijn die handvatten dus gemaakt.
pi_131044876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:22 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Dat groene plankje is de vorm waarin de G10 aankomt. Uit zo'n plankje zijn die handvatten dus gemaakt.
Heb je toevallig nog meer van zulke projecten?
pi_131046263
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:39 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Heb je toevallig nog meer van zulke projecten?
Projecten zat, tijd en voorraad minder ;)
Hoezo, had je een vraag? ( mag ook altijd per pm )
  woensdag 11 september 2013 @ 00:09:19 #157
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_131047953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:42 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ziet er zeer strak uit! Wat ben je eigenlijk van plan met dat groene plankje, dat is mij niet helemaal duidelijk.

Ik zou trouwens wat Feather Hi Stainless in bulk willen kopen, is er iemand die mij kan aanraden waar ik dit moet doen?
Feather in Bulk is goedkoop op ebay: http://www.ebay.nl/itm/50(...)&hash=item58a01f4885

Hij verkoopt ze ook per 100.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_131049772
Vanochtend voor het eerst geschoren met een DE mesje. Viel me zeker niet tegen en ben nu al blij met de overstap. Geen trekkende mesjes maar zonder enige moeite het afsnijden van de haren. Enige waar ik nog aan moet werken is het opschuimen van de scheercrème. Dat kon zeker nog beter.
  woensdag 11 september 2013 @ 16:47:06 #159
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_131063553
Heb al een paar mensen in m'n directe omgeving enthousiast gemaakt voor deze manier van scheren. Geeft wel een goed gevoel, ik voel me net een missionaris.
leuk
pi_131065794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 23:10 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Projecten zat, tijd en voorraad minder ;)
Hoezo, had je een vraag? ( mag ook altijd per pm )
Persoonlijk vind ik het heel interessant, en ik denk de overige mensen hier ook wel. Ikzelf zie graag wat meer van je werk hier verschijnen. :)
pi_131069695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:00 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het heel interessant, en ik denk de overige mensen hier ook wel. Ikzelf zie graag wat meer van je werk hier verschijnen. :)
Heb maar een paar messen onderhanden op dit moment, maar zal wel wat showen als ik weer eens wat gedaan heb :)
pi_131074573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:47 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Heb maar een paar messen onderhanden op dit moment, maar zal wel wat showen als ik weer eens wat gedaan heb :)
Graag!
  woensdag 11 september 2013 @ 21:42:04 #163
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131075262
Oef, hele fijne scheerbeurt gehad net :). De routine

1. Heerlijk warm bad
2. Gezicht wassen
3. ProRaso Preshave
(4. Lather maken: Taylor of Old Bond Street St. James)
5. Hete handdoek
6. Preshave olie (Random olietje wat ik bij de barbier gekocht heb. Wil ergens deze winter zelf een olie maken)
7. Bakelite Slant Bar met Shark Super Chrome
8. Aluin
9. La Roche Posay after shave balm.

Total time: 15 minutes, Die Bakelite slant heb ik voor 10 euro opgepikt in een antiek en curiosa winkel. Een half jaar terug was er een hele hype om die dingen waarbij ze voor meer dan 50¤ per stuk op Ebay van eigenaar wisselden. Best aardig dus :)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131095202
Okee, ik ga zo voor het eerst met een DE mes scheren.

Als ik niet meer reageer dan is er iets fout gegaan. :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131095272
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:52 schreef rijsttafel het volgende:
Okee, ik ga zo voor het eerst met een DE mes scheren.

Als ik niet meer reageer dan is er iets fout gegaan. :P
Mag ik dan je mes hebben?
pi_131095379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:54 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Mag ik dan je mes hebben?
Shit, te laat :{
  donderdag 12 september 2013 @ 15:21:07 #167
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131095926
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:52 schreef rijsttafel het volgende:
Okee, ik ga zo voor het eerst met een DE mes scheren.

Als ik niet meer reageer dan is er iets fout gegaan. :P
gewoon zo hard drukken als je kan..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_131096066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:54 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Mag ik dan je mes hebben?
_O-

Helaas. :P Alles is goed gegaan.

Wel iets meer geirriteerde huid dan anders, maar eigenlijk was er geen kunst aan.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131096594
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:26 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

_O-

Helaas. :P Alles is goed gegaan.

Wel iets meer geirriteerde huid dan anders, maar eigenlijk was er geen kunst aan.
Shit... Ehh.. Mooi bedoel ik natuurlijk ^O^
pi_131097972
Toch iets meer stoppeltjes laten staan dan ik initieel had gedacht. Maar goed, helemaal babyglad heb ik nooit als doel. Als het er maar weer ok uitziet.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 12 september 2013 @ 16:39:55 #171
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131098220
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Toch iets meer stoppeltjes laten staan dan ik initieel had gedacht. Maar goed, helemaal babyglad heb ik nooit als doel. Als het er maar weer ok uitziet.
BBS lukt je niet met je eerste keer, daarvoor moet je je baardgroei beter doorhebben, net als hoeveel druk je moet uitoefenen, wat je ideale set-up qua mesje en krabber is, je ideale zeep etc.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131098449
Thanks, had ik ook niet verwacht hoor. Maar ik heb voorlopig nog genoeg mesjes en zeep om niet te kunnen experimenteren. :P

Is het nu overigens de bedoeling dat je dat mesje kan omdraaien om nogmaals te gebruiken? Lijkt me niet want bot is bot, maar er staan nummers op.. :?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131101347
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:46 schreef rijsttafel het volgende:
Thanks, had ik ook niet verwacht hoor. Maar ik heb voorlopig nog genoeg mesjes en zeep om niet te kunnen experimenteren. :P

Is het nu overigens de bedoeling dat je dat mesje kan omdraaien om nogmaals te gebruiken? Lijkt me niet want bot is bot, maar er staan nummers op.. :?
Ligt eraan hoe je je scheert. In principe kan je het scheermes constant rond draaien, je doet (waarschijnlijk) ook meerdere passes, waardoor je elke kan van het mes gebruikt.
  donderdag 12 september 2013 @ 18:38:59 #174
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131101713
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:46 schreef rijsttafel het volgende:
Thanks, had ik ook niet verwacht hoor. Maar ik heb voorlopig nog genoeg mesjes en zeep om niet te kunnen experimenteren. :P

Is het nu overigens de bedoeling dat je dat mesje kan omdraaien om nogmaals te gebruiken? Lijkt me niet want bot is bot, maar er staan nummers op.. :?
Die nummers zijn puur voor QC in de fabriek,
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131102001
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:42 schreef Luco het volgende:
Oef, hele fijne scheerbeurt gehad net :). De routine

1. Heerlijk warm bad
2. Gezicht wassen
3. ProRaso Preshave
(4. Lather maken: Taylor of Old Bond Street St. James)
5. Hete handdoek
6. Preshave olie (Random olietje wat ik bij de barbier gekocht heb. Wil ergens deze winter zelf een olie maken)
7. Bakelite Slant Bar met Shark Super Chrome
8. Aluin
9. La Roche Posay after shave balm.

Total time: 15 minutes, Die Bakelite slant heb ik voor 10 euro opgepikt in een antiek en curiosa winkel. Een half jaar terug was er een hele hype om die dingen waarbij ze voor meer dan 50¤ per stuk op Ebay van eigenaar wisselden. Best aardig dus :)
Maar waarom 2x een pre shave smeerseltje? 1x is toch voldoende?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 12 september 2013 @ 18:57:58 #176
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131102337
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:48 schreef znarch het volgende:

[..]

Maar waarom 2x een pre shave smeerseltje? 1x is toch voldoende?
Eerste is om baard te verzachten (en omdat ik het fijn vindt), de olie is om het mes soepeler te laten glijden. Het is er ooit ingeslopen en zal vast niet nodig zijn, maar ik vind het fijn.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131103252
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:57 schreef Luco het volgende:

[..]

Eerste is om baard te verzachten (en omdat ik het fijn vindt), de olie is om het mes soepeler te laten glijden. Het is er ooit ingeslopen en zal vast niet nodig zijn, maar ik vind het fijn.
Duidelijk :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131113051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:27 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je je scheert. In principe kan je het scheermes constant rond draaien, je doet (waarschijnlijk) ook meerdere passes, waardoor je elke kan van het mes gebruikt.
Ja, maar ik bedoelde omdraaien als in bovenkant-onderkant. Maar dat leek me al bizar. Ik vroeg me meer om waar die nummers voor waren.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:38 schreef Luco het volgende:

[..]

Die nummers zijn puur voor QC in de fabriek,
En dat weet ik nu. Klinkt aannemelijk ookal had 1 stipje in een hoekje voldaan.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131123376
Whats up, welke razor kunnen jullie een beginner aanraden? Merkur 34C/Muhle R98

Een van deze twee wellicht.

Beard genetics heb ik niet, moet wel goed scheren jammer genoeg. Maar door dit topic bekijk ik t scheren voortaan op n positieve manier

_O_
pi_131124111
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Merkur krabbertje geprobeerd met scheerzeep van De Vergulde Hand. Het opschuimen van de zeep ging goed, het scheren zelf ook. Het is een heel apart gevoel dat je totaal geen kracht hoeft te zetten, voor je het weet zijn je stoppels er af.

Eén dingetje... ik had (net als rijsttafel) deze keer iets meer uitslag op mijn keel dan normaal. Volgende keer een ander mesje er in, kijken of dat wat uitmaakt. :) Als de uitslag blijft ga ik wel weer terug naar de cartridges, maar eerst deze manier van scheren goed onder de knie krijgen. Waarschijnlijk moet ik het gewoon nog leren.
pi_131124363
Ik heb juist uitslag op mijn keel van het scheren met cartridges. Eén van de redenen dat ik ze op maak en overstap op krabbertje.
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:36:50 #182
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131124563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:18 schreef GoeieGriebels het volgende:
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Merkur krabbertje geprobeerd met scheerzeep van De Vergulde Hand. Het opschuimen van de zeep ging goed, het scheren zelf ook. Het is een heel apart gevoel dat je totaal geen kracht hoeft te zetten, voor je het weet zijn je stoppels er af.

Eén dingetje... ik had (net als rijsttafel) deze keer iets meer uitslag op mijn keel dan normaal. Volgende keer een ander mesje er in, kijken of dat wat uitmaakt. :) Als de uitslag blijft ga ik wel weer terug naar de cartridges, maar eerst deze manier van scheren goed onder de knie krijgen. Waarschijnlijk moet ik het gewoon nog leren.
Scheer eerst nog een paar keer met dit mesje, je huid moet deels wennen. Daarna kan je gaan vergelijken tussen mesjes, waarbij je minstens drie keer met een mesje kan scheren :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131124755
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:36 schreef Luco het volgende:

[..]

Scheer eerst nog een paar keer met dit mesje, je huid moet deels wennen. Daarna kan je gaan vergelijken tussen mesjes, waarbij je minstens drie keer met een mesje kan scheren :).
En misschien wachten tot je techniek wat meer onder de knie hebt. Als je de hoek niet goed hebt krijg je ook irritatie.

En je hals is sowieso lastiger.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131138141
Zo heel veel ruimte om de hoek te varieren is er niet, want dan zit je op die dingen van het houdertje.

Of bedoel je hoek tov baardgroei?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131138315
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:31 schreef rijsttafel het volgende:
Zo heel veel ruimte om de hoek te varieren is er niet, want dan zit je op die dingen van het houdertje.

Of bedoel je hoek tov baardgroei?
Beide. Maar tussen juist en niet juist zit niet zo veel verschil.

http://wiki.badgerandblade.com/Blade_Angle
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131138392
Thanks. Vanavond ronde 2.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131140784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:37 schreef znarch het volgende:

[..]

Beide. Maar tussen juist en niet juist zit niet zo veel verschil.

http://wiki.badgerandblade.com/Blade_Angle
Dankzij deze tips geen irritatie meer. ^O^
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131148767
Ben zojuist dit topic tegen gekomen, super!
Ik scheer zelf met een shavette met derby mesjes(5 dollar op ebay)
Nu heb ik een aluin blok besteld, voor de wondjes.

Hoe is jullie ervaring met aluin blokken?
pi_131149416
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:22 schreef Martinous het volgende:
Ben zojuist dit topic tegen gekomen, super!
Ik scheer zelf met een shavette met derby mesjes(5 dollar op ebay)
Nu heb ik een aluin blok besteld, voor de wondjes.

Hoe is jullie ervaring met aluin blokken?
Ik gebruik een aluin blok alleen voor feedback als aftershave.

Voor echte wondjes gebruik ik een aluinstick. Die sticks zitten iets anders in elkaar en helpen beter tegen echte bloedingen.

Kleine wondjes werkt zo'n blokje ook wel.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131155311
Bedankt voor de tips! Dit is duidelijk een vaardigheid die geleerd moet worden.
pi_131203194
Heb een mes helemaal klaar voor hoogglans te polijsten.
Joseph Elliot Finest Silversteel. Profiel is een Full Wedge. Leeftijd: Joseph Elliot (1821-1854)













Mes is met de hand geschuurd tot korrel 2500. Materiaal is Zilverstaal, dus best hard.

Handvatten zit ik te denken aan hout. Gestabiliseerd Tuja-Maser.
pi_131203902
Mooi werk shaggy!

Het handvat van mijn DE is helemaal dof van de zeep, iemand tips om het mooi te krijgen en te houden? Het liefst met zo weinig mogelijk moeite.
pi_131204140
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:05 schreef Mark_Rutte het volgende:
Mooi werk shaggy!

Het handvat van mijn DE is helemaal dof van de zeep, iemand tips om het mooi te krijgen en te houden? Het liefst met zo weinig mogelijk moeite.
Thnx,

Wat voor materiaal is je handvat? Metaal of hout?
Metaal kan je meestal wel oppoetsen. Wat tandpasta en wat poetsen kan al wat doen vaak.
  zondag 15 september 2013 @ 18:12:49 #194
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_131204169
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:05 schreef Mark_Rutte het volgende:
Mooi werk shaggy!

Het handvat van mijn DE is helemaal dof van de zeep, iemand tips om het mooi te krijgen en te houden? Het liefst met zo weinig mogelijk moeite.
Antikal? Zomaar een gok.

Ziet er weer goed uit Shaggy! Ben benieuwd naar het handvat. Kersenhout zou gaaf zijn..
pi_131204402
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:12 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Thnx,

Wat voor materiaal is je handvat? Metaal of hout?
Metaal kan je meestal wel oppoetsen. Wat tandpasta en wat poetsen kan al wat doen vaak.
Chroom. Gaat om een Edwin Jagger DE86.
pi_131204637
Beetje zilverpoets en een doekje en wat zweet ;)
  zondag 15 september 2013 @ 19:04:24 #197
97745 Thorical
finding a way
pi_131206092
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 17:46 schreef Shaggy8675 het volgende:
Heb een mes helemaal klaar voor hoogglans te polijsten.
Joseph Elliot Finest Silversteel. Profiel is een Full Wedge. Leeftijd: Joseph Elliot (1821-1854)

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Mes is met de hand geschuurd tot korrel 2500. Materiaal is Zilverstaal, dus best hard.

Handvatten zit ik te denken aan hout. Gestabiliseerd Tuja-Maser.
Ik ben aan het proberen om een Gold Dollar scheerklaar te krijgen maar loop tegen de beperkingen van mijn stenen aan Naniwa Combi Stone 1000 / 3000. Jij hebt dat volgens mij opgelost met slijp/polijstpapier. Kan je mij aan een adres geven waar ik dat kan kopen? Het liefst in Amsterdam.
  zondag 15 september 2013 @ 19:29:28 #198
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131207239
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:04 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik ben aan het proberen om een Gold Dollar scheerklaar te krijgen maar loop tegen de beperkingen van mijn stenen aan Naniwa Combi Stone 1000 / 3000. Jij hebt dat volgens mij opgelost met slijp/polijstpapier. Kan je mij aan een adres geven waar ik dat kan kopen? Het liefst in Amsterdam.
Dit polijsten is puur om het oppervlak van het mes zo glanzend te krijgen, je slijpstenen hebben daar geen invloed op, die zetten je rand en eventuele bezel. Een Gold Dollar slijpklaar krijgen is dus meer van je stenen dan van je polijstwerk afhankelijk volgens mij
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 15 september 2013 @ 19:33:18 #199
97745 Thorical
finding a way
pi_131207436
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:29 schreef Luco het volgende:

[..]

Dit polijsten is puur om het oppervlak van het mes zo glanzend te krijgen, je slijpstenen hebben daar geen invloed op, die zetten je rand en eventuele bezel. Een Gold Dollar slijpklaar krijgen is dus meer van je stenen dan van je polijstwerk afhankelijk volgens mij
Maar je kan toch ook slijpen op polijstpapier? Een beetje steen kost je zo een ¤ of 60 een paar vellen polijst papier korrel 6000 enz. veel minder.
  zondag 15 september 2013 @ 20:26:22 #200
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131210048
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:33 schreef Thorical het volgende:

[..]

Maar je kan toch ook slijpen op polijstpapier? Een beetje steen kost je zo een ¤ of 60 een paar vellen polijst papier korrel 6000 enz. veel minder.
Je kan je papier nooit perfect egaal houden tijdens het slijpen, het zal meewerken. Daarnaast slijt polijstpapier zoveel sneller, lijkt me een onbegonnen klus.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131212678
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 19:04 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik ben aan het proberen om een Gold Dollar scheerklaar te krijgen maar loop tegen de beperkingen van mijn stenen aan Naniwa Combi Stone 1000 / 3000. Jij hebt dat volgens mij opgelost met slijp/polijstpapier. Kan je mij aan een adres geven waar ik dat kan kopen? Het liefst in Amsterdam.
Ik woon helaas niet in die regio. Maar probeer het bij een goede verfbenodigdheden winkel. Waar men autolak etc. verkoopt. Daar kan je dit soort vellen wel krijgen omdat men ze ook gebruikt om lak nat te schuren voor het te polijsten. Let wel dat het goede spul ( 3M spul ) duur is, maar wel waard.
Je verbruikt stiekem best wel wat schuurpapier.

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:26 schreef Luco het volgende:

[..]

Je kan je papier nooit perfect egaal houden tijdens het slijpen, het zal meewerken. Daarnaast slijt polijstpapier zoveel sneller, lijkt me een onbegonnen klus.
Daar bestaan wel trucjes voor eventueel. Maar idd, polijstpapier slijt snel. Een steen bestaat of uit een brok natuur of een synthetische samenstelling met een bindmiddel. Die zijn veel harder.duurzamer. Papier zal een korrel eerder uitbreken ( bot worden dus ) als je hard metaal erop bewerkt.
Maar het zal wel kunnen. Dit mes is na het schuren scherp genoeg om haren van de arm te halen, maar echt slijpen doen we wel op een steen.
  zondag 15 september 2013 @ 22:44:07 #202
97745 Thorical
finding a way
pi_131220478
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:09 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ik woon helaas niet in die regio. Maar probeer het bij een goede verfbenodigdheden winkel. Waar men autolak etc. verkoopt. Daar kan je dit soort vellen wel krijgen omdat men ze ook gebruikt om lak nat te schuren voor het te polijsten. Let wel dat het goede spul ( 3M spul ) duur is, maar wel waard.
Je verbruikt stiekem best wel wat schuurpapier.

[..]

Daar bestaan wel trucjes voor eventueel. Maar idd, polijstpapier slijt snel. Een steen bestaat of uit een brok natuur of een synthetische samenstelling met een bindmiddel. Die zijn veel harder.duurzamer. Papier zal een korrel eerder uitbreken ( bot worden dus ) als je hard metaal erop bewerkt.
Maar het zal wel kunnen. Dit mes is na het schuren scherp genoeg om haren van de arm te halen, maar echt slijpen doen we wel op een steen.
Wat voor een steen gebruik jij? Want de haren van mijn arm haal ik er nu ook al af met die 3000 Naniwa steen.
Om mijn mes scherper te krijgen denk ik dan aan een Belgische Blauwe, een Japanse steen, (ik viel haast van mijn stoel van de prijzen), zijn niet te betalen.
En het moet allemaal wel leuk blijven.
pi_131220950
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:44 schreef Thorical het volgende:

[..]

Wat voor een steen gebruik jij? Want de haren van mijn arm haal ik er nu ook al af met die 3000 Naniwa steen.
Om mijn mes scherper te krijgen denk ik dan aan een Belgische Blauwe, een Japanse steen, (ik viel haast van mijn stoel van de prijzen), zijn niet te betalen.
En het moet allemaal wel leuk blijven.
Nog geen steen :)
Ik ga straks een setje halen van 3-6/8-12K
pi_131225847
't Gaat steeds beter. Ik had eerder moeten overstappen. :P
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131227296
Na veel goede verhalen gehoord te hebben, ben ik stiekem ook wel geïnteresseerd geraakt.
Als jullie mij een aanbeveling zouden doen, waar kun je dan het beste mee beginnen?
-
pi_131227820
De overstap komt langzaam dichterbij. Nog 2 weken aan cartridges over.
  maandag 16 september 2013 @ 10:43:29 #207
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_131230153
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:31 schreef Rolandos582 het volgende:
Na veel goede verhalen gehoord te hebben, ben ik stiekem ook wel geïnteresseerd geraakt.
Als jullie mij een aanbeveling zouden doen, waar kun je dan het beste mee beginnen?
Dit is wel het eerste dat mij te binnen schiet. Ik hoop dat je er iets mee kunt:
• Een krabber waar DE mesjes ingaan.
• Derby mesjes om mee te beginnen. Je zou ook een proefpakketje kunnen nemen met wat verschillende soorten.
• Een kwast. Vaak wordt gezegd dat dassenhaar beter is maar varkenshaar kan ook prima getuige de Omega liefhebbers in dit forum.
• Een potje scheerzeep of creme. Prorasso uit de openingspost voldoet, en anders de Vergulde Hand of Tabac staat bij de drogist zo in het schap. Je kunt een grote beker of oude soepkom gebruiken om je lather in de maken.
• Aftershave zonder alcohol, want anders prikt het :'(

en dan even filmpjes van mantic59 of geofatboy uit de OP kijken voor de juiste volgorde en techniek en rustig beginnen. ^O^
I'm not the girl in the picture..
pi_131245966
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 08:33 schreef Freddeh het volgende:
De overstap komt langzaam dichterbij. Nog 2 weken aan cartridges over.
Mijn laatste cardridges heb ik bewaard voor vakantie/reis. Reden: kon ik gelijk beginnen ;)
  maandag 16 september 2013 @ 18:16:22 #209
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131246219
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 10:43 schreef Dimauro het volgende:

[..]

Dit is wel het eerste dat mij te binnen schiet. Ik hoop dat je er iets mee kunt:
• Een krabber waar DE mesjes ingaan.
• Derby mesjes om mee te beginnen. Je zou ook een proefpakketje kunnen nemen met wat verschillende soorten.
• Een kwast. Vaak wordt gezegd dat dassenhaar beter is maar varkenshaar kan ook prima getuige de Omega liefhebbers in dit forum.
• Een potje scheerzeep of creme. Prorasso uit de openingspost voldoet, en anders de Vergulde Hand of Tabac staat bij de drogist zo in het schap. Je kunt een grote beker of oude soepkom gebruiken om je lather in de maken.
[*]Aftershave zonder alcohol, want anders prikt het :'(

en dan even filmpjes van mantic59 of geofatboy uit de OP kijken voor de juiste volgorde en techniek en rustig beginnen. ^O^
Grow a pair.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131249328
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 18:08 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Mijn laatste cardridges heb ik bewaard voor vakantie/reis. Reden: kon ik gelijk beginnen ;)
Goed punt, maar dan heb ik nog een stel cartridges liggen tot juli volgend jaar. Dit ruimt wel lekker op ;)
pi_131252407
Ik heb al een tijdje mee zitten lezen hier..

Al een jaar of 10 scheer ik mijn baard en snor al. Van af het begin al veel last van irritatie gehad. Verschillende cardridge mesjes geprobeerd en meerdere elektrische scheer apparaten. Van Braun tot Philips. Ook vele scheerzepen/schuimen hierbij gebruikt en verschillende balsems.

Een ruime maand terug een dure Philips Sensotouch gekocht en viel uiteraard weer zwaar tegen. Het scheer resultaat is zeer slecht en veel irritatie. Daarom maar (weer!) gaan lezen op internet naar opties.

Toen stuitte ik op de Klassiek Scheren topics van fok! Veel, heel veel, gelezen over het scheren en zwaar getwijfeld of dit wel slim zou zijn. Maar toch ben ik het gaan proberen omdat de reacties zo positief zijn over het klassiek scheren!

Dus een Merkur 25C krabbertje besteld (heb een zware baardgroei) met een aantal soorten mesjes. Bij de Etos maar een kwast en zeep gehaald van "De Vergulde Hand" en aan de slag gegaan.

Ik ben nu een ruime week bezig en merk dat de irritatie echt al heel erg verminderd is! Het scheerresultaat is ook een stuk beter. Maar tegen de richting in gaat nog niet geweldig, daar wacht ik dus even mee en blijf eerst oefenen totdat ik het echt onder de knie heb!

En omdat ik het ook leuk en relaxt vind om te doen maar meteen een Silvertip synt. kwast besteld met een potje Proraso pre- en aftershave sensitive besteld. Ik ben benieuwd!

Ik heb trouwens ook nog een tube Zwitsal Zinkzalf staan, dit zou goed helpen tegen irritatie en heelt de beschadigde huid. Iemand ervaring mee? Ik heb het al meerdere malen gebruikt na het gebruik van een cardridge mes. Maar de irritatie bleef toch aanwezig.
  maandag 16 september 2013 @ 20:31:39 #212
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131252744
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 20:25 schreef benkruk het volgende:
Ik heb al een tijdje mee zitten lezen hier..

Al een jaar of 10 scheer ik mijn baard en snor al. Van af het begin al veel last van irritatie gehad. Verschillende cardridge mesjes geprobeerd en meerdere elektrische scheer apparaten. Van Braun tot Philips. Ook vele scheerzepen/schuimen hierbij gebruikt en verschillende balsems.

Een ruime maand terug een dure Philips Sensotouch gekocht en viel uiteraard weer zwaar tegen. Het scheer resultaat is zeer slecht en veel irritatie. Daarom maar (weer!) gaan lezen op internet naar opties.

Toen stuitte ik op de Klassiek Scheren topics van fok! Veel, heel veel, gelezen over het scheren en zwaar getwijfeld of dit wel slim zou zijn. Maar toch ben ik het gaan proberen omdat de reacties zo positief zijn over het klassiek scheren!

Dus een Merkur 25C krabbertje besteld (heb een zware baardgroei) met een aantal soorten mesjes. Bij de Etos maar een kwast en zeep gehaald van "De Vergulde Hand" en aan de slag gegaan.

Ik ben nu een ruime week bezig en merk dat de irritatie echt al heel erg verminderd is! Het scheerresultaat is ook een stuk beter. Maar tegen de richting in gaat nog niet geweldig, daar wacht ik dus even mee en blijf eerst oefenen totdat ik het echt onder de knie heb!

En omdat ik het ook leuk en relaxt vind om te doen maar meteen een Silvertip synt. kwast besteld met een potje Proraso pre- en aftershave sensitive besteld. Ik ben benieuwd!

Ik heb trouwens ook nog een tube Zwitsal Zinkzalf staan, dit zou goed helpen tegen irritatie en heelt de beschadigde huid. Iemand ervaring mee? Ik heb het al meerdere malen gebruikt na het gebruik van een cardridge mes. Maar de irritatie bleef toch aanwezig.
Zinkzalf zou ik absoluut niet doen. Zink heeft een indrogend effect, iets wat je juist niet wilt na het scheren. Je wilt dan hydrateren. Nu zou de zalfcomponent daar voor moeten zorgen. Ik zou het gewoon vermijden, je kan dan beter die tube handcreme van je vriendin in je gezicht leegsmeren.

Apotheek.nl: Zink
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131254025
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:31 schreef Luco het volgende:

[..]

Zinkzalf zou ik absoluut niet doen. Zink heeft een indrogend effect, iets wat je juist niet wilt na het scheren. Je wilt dan hydrateren. Nu zou de zalfcomponent daar voor moeten zorgen. Ik zou het gewoon vermijden, je kan dan beter die tube handcreme van je vriendin in je gezicht leegsmeren.

Apotheek.nl: Zink
Ik heb een echte aftershave balsem die ik normaliter gebruik. En morgen komt mijn Proraso aftershave balsem binnen.

Maar de meningen zijn erg verdeelt over die zinkzalf creme, vandaar de vraag!
pi_131254219
quote:
14s.gif Op maandag 16 september 2013 20:25 schreef benkruk het volgende:
Ik heb al een tijdje mee zitten lezen hier..

Al een jaar of 10 scheer ik mijn baard en snor al. Van af het begin al veel last van irritatie gehad. Verschillende cardridge mesjes geprobeerd en meerdere elektrische scheer apparaten. Van Braun tot Philips. Ook vele scheerzepen/schuimen hierbij gebruikt en verschillende balsems.

Een ruime maand terug een dure Philips Sensotouch gekocht en viel uiteraard weer zwaar tegen. Het scheer resultaat is zeer slecht en veel irritatie. Daarom maar (weer!) gaan lezen op internet naar opties.

Toen stuitte ik op de Klassiek Scheren topics van fok! Veel, heel veel, gelezen over het scheren en zwaar getwijfeld of dit wel slim zou zijn. Maar toch ben ik het gaan proberen omdat de reacties zo positief zijn over het klassiek scheren!

Dus een Merkur 25C krabbertje besteld (heb een zware baardgroei) met een aantal soorten mesjes. Bij de Etos maar een kwast en zeep gehaald van "De Vergulde Hand" en aan de slag gegaan.

Ik ben nu een ruime week bezig en merk dat de irritatie echt al heel erg verminderd is! Het scheerresultaat is ook een stuk beter. Maar tegen de richting in gaat nog niet geweldig, daar wacht ik dus even mee en blijf eerst oefenen totdat ik het echt onder de knie heb!

En omdat ik het ook leuk en relaxt vind om te doen maar meteen een Silvertip synt. kwast besteld met een potje Proraso pre- en aftershave sensitive besteld. Ik ben benieuwd!

Ik heb trouwens ook nog een tube Zwitsal Zinkzalf staan, dit zou goed helpen tegen irritatie en heelt de beschadigde huid. Iemand ervaring mee? Ik heb het al meerdere malen gebruikt na het gebruik van een cardridge mes. Maar de irritatie bleef toch aanwezig.
ATG is niet voor iedereen. Bij sommige trekt de huid het gewoon niet. Alst WTG en XTG voldoende is om glad te zijn zonder irritatie is dat ook prima toch?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131256117
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 20:56 schreef znarch het volgende:

[..]

ATG is niet voor iedereen. Bij sommige trekt de huid het gewoon niet. Alst WTG en XTG voldoende is om glad te zijn zonder irritatie is dat ook prima toch?
Op zich voldoende inderdaad. Echter haal ik niet het "baby huidje" resultaat. Is niet perse nodig maar zou wel leuk zijn! Als ik en mijn huid gewend zijn ga ik het nogmaals proberen!
pi_131256552
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 21:25 schreef benkruk het volgende:

[..]

Op zich voldoende inderdaad. Echter haal ik niet het "baby huidje" resultaat. Is niet perse nodig maar zou wel leuk zijn! Als ik en mijn huid gewend zijn ga ik het nogmaals proberen!
Niet te veel op focussen :) je bent not maar een weekje bezig. Dat kom vanzelf. :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131373322
Welke mesjes, kwast en zeep raden jullie aan voor een zeer gevoelige huid? Gezicht gaat nog wel, maar vooral onder de kin is het een drama. Als ik een cartridge met minder dan 3 mesjes gebruik, snij ik alle wondjes open! :'( Gebruik nu Mach 3.
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:24:44 #218
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131373790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:56 schreef Deezertje het volgende:
Welke mesjes, kwast en zeep raden jullie aan voor een zeer gevoelige huid? Gezicht gaat nog wel, maar vooral onder de kin is het een drama. Als ik een cartridge met minder dan 3 mesjes gebruik, snij ik alle wondjes open! :'( Gebruik nu Mach 3.
proraso wit en astra groen daarna vichy sensi beaume.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_131381136
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:56 schreef Deezertje het volgende:
Welke mesjes, kwast en zeep raden jullie aan voor een zeer gevoelige huid? Gezicht gaat nog wel, maar vooral onder de kin is het een drama. Als ik een cartridge met minder dan 3 mesjes gebruik, snij ik alle wondjes open! :'( Gebruik nu Mach 3.
Misschien geen gevoelige huid, maar slechte mesjes of slechte pre-shave?

Verder scheer ik me pas een week 'klassiek', dus kan weinig zeggen. In de OP staat wel dat Derby mesjes comfortabel zijn. Ik heb die gekocht en bevalt wel. Maar misschien zijn andere wel 10 keer beter, dat weet ik dus niet.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zaterdag 21 september 2013 @ 01:15:17 #220
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_131404194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:56 schreef Deezertje het volgende:
Welke mesjes, kwast en zeep raden jullie aan voor een zeer gevoelige huid? Gezicht gaat nog wel, maar vooral onder de kin is het een drama. Als ik een cartridge met minder dan 3 mesjes gebruik, snij ik alle wondjes open! :'( Gebruik nu Mach 3.
Feather
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_131405935
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:56 schreef Deezertje het volgende:
Welke mesjes, kwast en zeep raden jullie aan voor een zeer gevoelige huid? Gezicht gaat nog wel, maar vooral onder de kin is het een drama. Als ik een cartridge met minder dan 3 mesjes gebruik, snij ik alle wondjes open! :'( Gebruik nu Mach 3.
Hier nog iemand met een babyhuidje. Ik kan je dit adviseren, weg met je cartridge rotzoot en doe hetvolgende:

Mijn advies voor mes/zeep voor een gevoelige/zeer gevoellige huid.
Een milde krabber als een Merkur 23c
Scheermesjes is erg persoonlijk. Voor mij werkt de Astra zeer comfortabel. Zeer scherp. Snijd de haar snel en netjes af zonder te trekken en de huid te irriteren. Feathers gaan, maar vind ik te duur tov de Astra's. Andere mesjes welke milder zijn zou de Merkur of Derby kunnen zijn.
Zeep, Taylor of Old Bond Street Jermyn Scheercreme. Makkelijk op te schuimen, perfect voor de gevoelige huid en heerlijke geur.
Afterschave balsem, eveneens Taylor of Old Bond Street Jermyn. Ter grote van een amandel op je handen en goed inmasseren op je gezicht.
Als laatste de kwast..Maakt niet gek veel uit. De ene wil een hardere kwast, de ander juist een zachtere. Iedere dassenhaar kwast is prima als je zacht wil, iedere varkenshaar is prima als je stugger wil. Zachte haren kloppen wat makkelijker op is mijn ervaring.

Ga van tevoren in bad zodat de haren mooi zacht worden. Vervolgens leg je je scheerspullen klaar en pak je een washandje.handdoek en maak deze nat met zo heet mogelijk water en hou deze op je keel voor een tijdje.
Vervolgens pak je een stenen/glazen kommetje waarin je je schuim kan opkloppen, zet hier je kwast in, en zet deze in je gootsteen. Laat er vervolgens heet water over stromen zodat ook je gootsteen een paar cm heet water bevat, je scheerkom en je kwast goed heet en nat zijn.
Vervolgens klop je je kwast een keer uit ( niet te droog, niet te nat ) en haalt hem door je zeep/creme en begint schuim te maken in de scheerkom die je net hebt leeggegooid. Mooi schuimpje opkloppen.
Je scheermes voorzien van een nieuw mesje leg je ook even in de gootsteen, lekker warm. Je scheerkom zet je weer terug in het warme water zodat de kom lekker warm word en het schuim opwarmt..
Dan zeep je je gezicht/keel goed in lekker ronddraaien, smeren en kwasten ( masseren )

Dan vervolgens scheren. Het mes onder ongeveer 30 graden op je gezicht laten rusten en rustig in korte halen naar beneden laten glijden, géén druk uitoefenen!. Lekker met de haarrichting mee.
Om de paar halen je mesje omdraaien, hetzelfde en je mes uitspoelen in het hete water. Geen huid scheren zonder schuim!
Doe dit afhankelijk van hoe het voelt 1 of 2 keer. Tegen de draad in scheren zou je kunnen doen, maar kan zorgen voor extra irritatie, dat is dus proberen. Ik doen het wel, anderen niet.
Na het scheren je gezicht wassen met heet water.
En zoals ik het doe, in een bakje met ijskoud water een blok aluin klaarzetten en deze hierna over je gezicht heen strijken. Tintelt een beetje. Maar reinigt de huid, stelpt kleine wondjes, laat de huid fris samentrekken geeft je feedback over of je te hard hebt gedrukt ( is meer of minder tinteling bij geïrriteerde huid )
Dan een goede aftershave balsem erop en klaar.

Zo, dat was mijn kleine adviesje.
Succes met scheren.
pi_131408796
Is een aluinstick blok in water zetten niet overdreven? Paar druppels erop is toch meer dan voldoende?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131412520
Ik spoel na het scheren mijn gezicht af met water, daarna gaat direct de aluin blok er over heen. Natmaken van het blok lijkt mij dan niet nodig?
pi_131412587
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:09 schreef benkruk het volgende:
Ik spoel na het scheren mijn gezicht af met water, daarna gaat direct de aluin blok er over heen. Natmaken van het blok lijkt mij dan niet nodig?
Als je gezicht voldoende nat is niet nee :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131414665
Is het echt nodig om 3x schuim op te smeren zoals in:

Net weer paar keer opengesneden met cartridges (heb echt rustig het mesje bewogen). Dus nu gelijk maar een krabber en wat mesjes besteld!

Ga trouwens in de herfstvakantie naar Turkije. Daar schijnt scheren met een krabbertje de normaalste zaak te zijn. Iemand nog leuke tips/koopjes daar?
pi_131415437
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:41 schreef Deezertje het volgende:
Is het echt nodig om 3x schuim op te smeren zoals in:

Net weer paar keer opengesneden met cartridges (heb echt rustig het mesje bewogen). Dus nu gelijk maar een krabber en wat mesjes besteld!

Ga trouwens in de herfstvakantie naar Turkije. Daar schijnt scheren met een krabbertje de normaalste zaak te zijn. Iemand nog leuke tips/koopjes daar?
Nee hoeft niet perse :) Lang niet iedereen zijn huid trekt dat ook. 2x is voor veel mensen ook meer dan prima. WTG en XTG.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131416509
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:41 schreef Deezertje het volgende:
Is het echt nodig om 3x schuim op te smeren zoals in:

Net weer paar keer opengesneden met cartridges (heb echt rustig het mesje bewogen). Dus nu gelijk maar een krabber en wat mesjes besteld!

Ga trouwens in de herfstvakantie naar Turkije. Daar schijnt scheren met een krabbertje de normaalste zaak te zijn. Iemand nog leuke tips/koopjes daar?
Tweemaal is voor de meesten afdoende, als je het probeert ben je er natuurlijk zo achter wat voor jou werkt.

Turkije is natuurlijk het land van Derby, maar dat merk moet je maar net liggen. Ik denk dat je er wel een grote diversiteit aan krabbers/kwasten e.d. vindt.
pi_131426773
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:12 schreef Shaggy8675 het volgende:
nen zijn.
Zeep, Taylor of Old Bond Street Jermyn Scheercreme. Makkelijk op te schuimen, perfect voor de gevoelige huid en heerlijke geur.
Afterschave balsem, eveneens Taylor of Ol
Thanks voor je ervaring! :)

Hoeveel scheerbeurten doe je met zo'n potje scheercreme? :) Niet echt goedkoop...
pi_131429102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks voor je ervaring! :)

Hoeveel scheerbeurten doe je met zo'n potje scheercreme? :) Niet echt goedkoop...
Als je gaat beginnen voldoet een potje vergulde hand ook prima.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131431950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Thanks voor je ervaring! :)

Hoeveel scheerbeurten doe je met zo'n potje scheercreme? :) Niet echt goedkoop...
Doe je best lang mee. Je gebruikt niet hel veel creme per keer. Te grote van een flinke amandel oid is genoeg.
pi_131437735
Net 100 Astra mesjes (groene) besteld voor zo'n kleine 10 euro. Mijn krabbertje komt van de week ook binnen als het goed is, en dan maar een potje Vergulde Hand creme kopen en dan kan het bloedfeest beginnen... :P
pi_131438945
Ik heb vrijdag middag ToOBS Jermyn Str. scheermcreme besteld. Lees veel goede verhalen over deze scheercreme, zeker icm een gevoelige huid.

Ik gebruik nu ca 2 / 3 weken de scheerzeep van De Vergulde Hand, maar die bevalt mij toch niet zo. Goed om mee te starten en te kijken of het ouderwetsch scheren bevalt.

Ook meteen Feather en groene Astra's DE mesjes besteld. De Personna en Derby vind ik niet fijn scheren en heb goede verhalen gelezen over de Feathers en Astra's.

Ik ben benieuwd!
  zondag 22 september 2013 @ 13:26:23 #233
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131439036
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 23:52 schreef znarch het volgende:

[..]

Als je gaat beginnen voldoet een potje vergulde hand ook prima.
Kan je beter palmolive nemen. Beter schuim.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_131439877
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2013 13:26 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Kan je beter palmolive nemen. Beter schuim.
Mwah. Makkenlijker om det het creme is ipv zeep Beiden kun je prima schuim mee bouwen hoor :p
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131457600
Gisteravond mijn mes besteld, vandaag op de post gegaan. Benieuwd hoe snel ik het binnen heb.

Vraagje over de scheerzeep actie van Barbière. Hoe lang duurde het voor jullie je sample binnen hadden? Ik heb nog niets binnen, maar kan zijn dat hij mijn envelop net een dag te laat kreeg... Je weet het nooit met PostNL.
pi_131457812
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:12 schreef Freddeh het volgende:
Gisteravond mijn mes besteld, vandaag op de post gegaan. Benieuwd hoe snel ik het binnen heb.

Vraagje over de scheerzeep actie van Barbière. Hoe lang duurde het voor jullie je sample binnen hadden? Ik heb nog niets binnen, maar kan zijn dat hij mijn envelop net een dag te laat kreeg... Je weet het nooit met PostNL.
Bij mij 2 dagen ofzo. Maar bij sommige langer las ik.

ps: wat heb je gekocht? :)

[ Bericht 7% gewijzigd door znarch op 22-09-2013 21:22:36 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 23 september 2013 @ 00:18:56 #237
350683 Renn
Kan niet kiezen
pi_131466471
Ik wil graag overstappen, maar mijn baardgroei is nog niet in het eindstadium. Er zitten vaak/soms nog zachte, blonde haartjes tussen. Kan ik wel overstappen?
pi_131466871
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 00:18 schreef Renn het volgende:
Ik wil graag overstappen, maar mijn baardgroei is nog niet in het eindstadium. Er zitten vaak/soms nog zachte, blonde haartjes tussen. Kan ik wel overstappen?
Jong geleerd oud gedaan. Ja dus.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131469872
Ik scheer me al een jaar of 2 traditioneel. Ik heb destijds dit doosje gekocht



En een merkur krabbetje en een ikea kommetje. Nu heb ik de kwast altijd in het kommetje staan en het mesje leg ik waar het kwastje ligt op het plaatje. Maar dat doosje begint ook een beetje kapot te gaan. Door wat water enz. Hoe bewaren jullie je scheerspullen? En wat gebruiken jullie om je spullen mee te nemen op reis? Ik kom alleen maar hele dure leren sets tegen van 100 euro of meer. Dat gaat me iets te ver.
pi_131476117
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:14 schreef Stansfield het volgende:
Ik scheer me al een jaar of 2 traditioneel. Ik heb destijds dit doosje gekocht

[ afbeelding ]

En een merkur krabbetje en een ikea kommetje. Nu heb ik de kwast altijd in het kommetje staan en het mesje leg ik waar het kwastje ligt op het plaatje. Maar dat doosje begint ook een beetje kapot te gaan. Door wat water enz. Hoe bewaren jullie je scheerspullen? En wat gebruiken jullie om je spullen mee te nemen op reis? Ik kom alleen maar hele dure leren sets tegen van 100 euro of meer. Dat gaat me iets te ver.
Ik bewaar alles gewoon in de badkamer. In een bakje gefrot samen met mijn overige badkamer stuff.

Alleen mijn straight bewaar ik buiten de badkamer ivm vocht. En reisspullen. Hm miss een simpele rol met een gewone toilettas ofzo?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 23 september 2013 @ 14:12:37 #241
350683 Renn
Kan niet kiezen
pi_131477829
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:43 schreef Deezertje het volgende:
Net 100 Astra mesjes (groene) besteld voor zo'n kleine 10 euro. Mijn krabbertje komt van de week ook binnen als het goed is, en dan maar een potje Vergulde Hand creme kopen en dan kan het bloedfeest beginnen... :P
Welke krabber heb je besteld als ik vragen mag?
pi_131483698
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:12 schreef Renn het volgende:

[..]

Welke krabber heb je besteld als ik vragen mag?
Hele simpele: http://dx.com/p/rimei-sta(...)-razor-silver-116281 en http://www.buyincoins.com/item/18289.html. Heb in ieder geval al goede mesjes gekocht, want de krabbertjes zullen wel niet heel spectaculair zijn zelf ;).
Mocht het scheren mij bevallen, dan koop ik waarschijnlijk een Jagger De89bl voor zo'n 22 euro.
pi_131484034
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 16:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hele simpele: http://dx.com/p/rimei-sta(...)-razor-silver-116281 en http://www.buyincoins.com/item/18289.html. Heb in ieder geval al goede mesjes gekocht, want de krabbertjes zullen wel niet heel spectaculair zijn zelf ;).
Mocht het scheren mij bevallen, dan koop ik waarschijnlijk een Jagger De89bl voor zo'n 22 euro.
Ik heb ook een 89. Prima krabber!
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131489778
Vooral onder mijn kin en bij de adamsappel is het met cartridge scheren echt een bloedbad (en vaak ook niet eens glad, je voelt alsnog de haren zitten). Hopelijk is dat straks met een DE al een stuk gladder! :)
  maandag 23 september 2013 @ 20:09:15 #245
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131490337
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 16:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hele simpele: http://dx.com/p/rimei-sta(...)-razor-silver-116281 en http://www.buyincoins.com/item/18289.html. Heb in ieder geval al goede mesjes gekocht, want de krabbertjes zullen wel niet heel spectaculair zijn zelf ;).
Mocht het scheren mij bevallen, dan koop ik waarschijnlijk een Jagger De89bl voor zo'n 22 euro.
denk er wel aan dat ieder mesje anders scheert in een andere krabber.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_131490784
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:54 schreef Deezertje het volgende:
Vooral onder mijn kin en bij de adamsappel is het met cartridge scheren echt een bloedbad (en vaak ook niet eens glad, je voelt alsnog de haren zitten). Hopelijk is dat straks met een DE al een stuk gladder! :)
Als je adamsappel lastig is: het vel op je adamsappel weg trekken zodat je het kunt scheren als het vlak is.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131506239
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 16:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hele simpele: http://dx.com/p/rimei-sta(...)-razor-silver-116281 en http://www.buyincoins.com/item/18289.html. Heb in ieder geval al goede mesjes gekocht, want de krabbertjes zullen wel niet heel spectaculair zijn zelf ;).
Mocht het scheren mij bevallen, dan koop ik waarschijnlijk een Jagger De89bl voor zo'n 22 euro.
Over die in dat blauwe doosje heb ik slechte dingen gehoord, iets over dat hij t mesje niet op spanning hield of iets dergelijks (Toch wel het minste wat je van een krabber mag verwachten..)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 24 september 2013 @ 15:02:43 #248
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131514052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:46 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Over die in dat blauwe doosje heb ik slechte dingen gehoord, iets over dat hij t mesje niet op spanning hield of iets dergelijks (Toch wel het minste wat je van een krabber mag verwachten..)
hoe bevielen die Feathers?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131519441
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:02 schreef Luco het volgende:

[..]

hoe bevielen die Feathers?
Heb ondertussen een hondertal Feathers gehaald :)
Krabbercollectie is ook wat uitgebreid, zeep niet zo heel erg (en dat ga ik maar zo houden :D)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:58:30 #250
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131520245
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:35 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Heb ondertussen een hondertal Feathers gehaald :)
Krabbercollectie is ook wat uitgebreid, zeep niet zo heel erg (en dat ga ik maar zo houden :D)
Mooi!

Doe eens foto's plaatsen van je collectie :9?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131522958
Vandaag heb ik m'n Classico scheerzeep sample binnen gekregen. Oh man oh man oh man, wat ruikt dat lekker! O+
pi_131525065
De eerste paar weken scheren met een krabber is inmiddels een feit en ik moet zeggen, ik wil niet meer terug naar cartridges of elektrisch scheren. Het grootste verschil, scheren is ineens plezierig. Het gehele ritueel kost wel wat meer tijd, maar goh.. wat een relaxte begin van de dag.

Het is momenteel wel mijn sport zoveel mogelijk verschillende mesjes te testen. Bij aanschaf van de gehele scheeruitrusting heb ik twee verschillende sample packs gekozen en inmiddels vijf verschillende mesjes getest en ondanks het verschil scheert het tot nu toe altijd nog beter dan cartridges.
pi_131541954
Ik kon het vanochtend niet laten om vast mijn gezicht te scheren met de zeep sample. Het was dan wel nog met m'n cartridge mes, maar dan nog... wat een heerlijk gevoel.Het voelt meteen gladder door alleen al de zeep, en m'n gezichtshuid is veel zachter nu.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:24:28 #254
97745 Thorical
finding a way
pi_131544112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:05 schreef Wiehoe het volgende:
De eerste paar weken scheren met een krabber is inmiddels een feit en ik moet zeggen, ik wil niet meer terug naar cartridges of elektrisch scheren. Het grootste verschil, scheren is ineens plezierig. Het gehele ritueel kost wel wat meer tijd, maar goh.. wat een relaxte begin van de dag.

Het is momenteel wel mijn sport zoveel mogelijk verschillende mesjes te testen. Bij aanschaf van de gehele scheeruitrusting heb ik twee verschillende sample packs gekozen en inmiddels vijf verschillende mesjes getest en ondanks het verschil scheert het tot nu toe altijd nog beter dan cartridges.
Maar dan leer je toch nooit hoe je het beste scheert met jouw krabber. En hoe snel het mesje bot wordt. Of gooi je de mesjes meteen weg als ze voor jou bot zijn of trekken?
Gisteren een Feather mesje vervangen na 5 scheerbeurten. Maar de meeste andere mesjes gaan bij mij ook wel een beurtje of drie mee.
  woensdag 25 september 2013 @ 10:33:06 #255
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131544332
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:24 schreef Thorical het volgende:

[..]

Maar dan leer je toch nooit hoe je het beste scheert met jouw krabber. En hoe snel het mesje bot wordt. Of gooi je de mesjes meteen weg als ze voor jou bot zijn of trekken?
Gisteren een Feather mesje vervangen na 5 scheerbeurten. Maar de meeste andere mesjes gaan bij mij ook wel een beurtje of drie mee.
Inderdaad. Leer jezelf eerst scheren met je krabber en een Astra of Derby mesje. Zodra je dat goed onder de knie hebt kan je gaan varieren met mesjes :).
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 25 september 2013 @ 10:58:22 #256
247356 infp2009
More cowbell!
pi_131545053
Ik wil ook een krabbertje gaan proberen. Wat is een goed, goedkoop starterssetje?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 25 september 2013 @ 11:48:52 #257
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131546443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:58 schreef infp2009 het volgende:
Ik wil ook een krabbertje gaan proberen. Wat is een goed, goedkoop starterssetje?
Hoe goedkoop wil je het houden?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131546803
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:58 schreef infp2009 het volgende:
Ik wil ook een krabbertje gaan proberen. Wat is een goed, goedkoop starterssetje?
Ik heb destijds dit setje gekocht:

http://www.scheerwinkel.n(...)ndalwood-detail.html

http://www.scheerwinkel.n(...)bber-34c-detail.html

http://www.scheerwinkel.n(...)efpakket-detail.html

Bij elkaar misschien wel wat geld. Maar met de zeep en mesjes bij elkaar doe je zo een jaar. Moet je eens proberen met de spuitbus scheerzeem en de mesjes van Gilette.
  woensdag 25 september 2013 @ 12:10:31 #259
247356 infp2009
More cowbell!
pi_131547273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:48 schreef Luco het volgende:

[..]

Hoe goedkoop wil je het houden?
Om te beginnen een paar tientjes, als dat kan. Die set van Stansfield is alles bij elkaar nogal duur. Als het bevalt ga ik wel upgraden :)
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  woensdag 25 september 2013 @ 12:15:52 #260
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131547430
Edwin Jagger DE89 op Amazon: 20GBP
Palmolive Scheercreme (Etos): 3¤
Scheerkwastje (Vergulde Hand, Etos): 5¤.

Kom je uit op zo'n 35¤,
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 25 september 2013 @ 12:17:10 #261
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131547471
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:15 schreef Luco het volgende:
Edwin Jagger DE89 op Amazon: 20GBP
Palmolive Scheercreme (Etos): 3¤
Scheerkwastje (Vergulde Hand, Etos): 5¤.

Kom je uit op zo'n 35¤,
zou dan voor een omega gaan ipv die dvh kwast.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  woensdag 25 september 2013 @ 12:17:42 #262
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131547493
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:17 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

zou dan voor een omega gaan ipv die dvh kwast.
Check! Als jij dan even vertelt welke Omega :9?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 25 september 2013 @ 12:23:52 #263
97745 Thorical
finding a way
pi_131547724
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:17 schreef Luco het volgende:

[..]

Check! Als jij dan even vertelt welke Omega :9?
Dat ding van de Trekpleister natuurlijk.
  woensdag 25 september 2013 @ 12:29:34 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131547928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:23 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat ding van de Trekpleister natuurlijk.
Ah, ik wist niet dat de Trekpleister Omega kwastjes had, de laatste Omega kwast die ik in de vitrine zag staan hadden ze een prijskaartje van 60¤ aan gehangen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  woensdag 25 september 2013 @ 12:33:46 #265
97745 Thorical
finding a way
pi_131548058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:29 schreef Luco het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat de Trekpleister Omega kwastjes had, de laatste Omega kwast die ik in de vitrine zag staan hadden ze een prijskaartje van 60¤ aan gehangen.
Deze is iets goeiekoper ¤3,78.
  woensdag 25 september 2013 @ 13:01:54 #266
247356 infp2009
More cowbell!
pi_131548949
Thanks!
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_131558411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 10:24 schreef Thorical het volgende:

[..]

Maar dan leer je toch nooit hoe je het beste scheert met jouw krabber. En hoe snel het mesje bot wordt. Of gooi je de mesjes meteen weg als ze voor jou bot zijn of trekken?
Gisteren een Feather mesje vervangen na 5 scheerbeurten. Maar de meeste andere mesjes gaan bij mij ook wel een beurtje of drie mee.
Ik gebruik de mesjes inderdaad niet maar een keer, maar meerdere keren tot ik zelf het gevoel heb dat een nieuw mesje op zijn plaats is. Het aantal keren dat ik per mesje geschoren heb varieert ook. En alle merken/types krijgen meerdere kansen en test ook het verschil tussen het aantal dagen niet scheren et cetera. Ik maak me er dus niet bang om dat ik nooit leer hoe ik het beste scheer met mijn krabber :)
  woensdag 25 september 2013 @ 19:40:24 #268
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131562432
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:44 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Ik gebruik de mesjes inderdaad niet maar een keer, maar meerdere keren tot ik zelf het gevoel heb dat een nieuw mesje op zijn plaats is. Het aantal keren dat ik per mesje geschoren heb varieert ook. En alle merken/types krijgen meerdere kansen en test ook het verschil tussen het aantal dagen niet scheren et cetera. Ik maak me er dus niet bang om dat ik nooit leer hoe ik het beste scheer met mijn krabber :)
2x minimaal. Draai hem gewoon om.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_131656744
Arko scheerzeep geprobeerd.. Ik vind alleen de verpakking leuk aan dit product. -O-
De geur is niet heel charmant wanneer je de verpakking opent, maar ook niet vies te noemen. Zodra je het echter op je gezicht aanbrengt krijg je al spijt. Snel terug naar Proraso!
Indien iemand het wilt proberen: tot volgende week af te halen in Utrecht, anders gaat het de kliko in.
pi_131670896
Beetje late reactie, maar dit is m'n "verzameling" op het moment luco:

"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_131670939
Mijn eerste krabber is trouwens gesneuveld op vakantie ;(

TTO's kunnen het niet aan als er iemand op gaat zitten :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_131671893
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:35 schreef Pastapipos het volgende:
Mijn eerste krabber is trouwens gesneuveld op vakantie ;(

TTO's kunnen het niet aan als er iemand op gaat zitten :D
Hoe bevalt die shavette?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131671954
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:07 schreef znarch het volgende:

[..]

Hoe bevalt die shavette?
Nog maar een paar keer gebruikt.

Bakkebaarden gaan iig goed, maar toen ik de tweede keer overmoedig de rest van m'n gezicht te snel wilde scheren ging het goed mis :D :')
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_131672346
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:09 schreef Pastapipos het volgende:

[..]

Nog maar een paar keer gebruikt.

Bakkebaarden gaan iig goed, maar toen ik de tweede keer overmoedig de rest van m'n gezicht te snel wilde scheren ging het goed mis :D :')
Door de punt of door de snede van het mes zelf? Lijkt mij wel handig om nog eens shavette aan te schaffen ooit voor erbij.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131673174
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:19 schreef znarch het volgende:

[..]

Door de punt of door de snede van het mes zelf? Lijkt mij wel handig om nog eens shavette aan te schaffen ooit voor erbij.
Door het mes zelf, te gehaast en met de te weinig respect voor het mes bezig geweest.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  zondag 29 september 2013 @ 15:07:55 #276
97745 Thorical
finding a way
pi_131674022
Dit zijn de krabbers die ik gebruik. van de 2e van boven weet ik eigenlijk nog steeds niet welke "Merkur"dit nou zou moeten zijn.
Dan heb ik nog een Gold Dollar Chinees klapmes maar dat is nog niet scheerklaar.
pi_131676580
Zit je toevallig op shavingsociety? Was toevallig laatst ook al iemand met een gold dollar die nog geslepen moest worden :)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_131676887
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 16:20 schreef Pastapipos het volgende:
Zit je toevallig op shavingsociety? Was toevallig laatst ook al iemand met een gold dollar die nog geslepen moest worden :)
Die had er 2 geloof ik :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131682072
Hoop dat mijn krabber en mesjes er snel zijn. Nu nog even met cartridge scheren, maar dit keer weer met voldoende wondjes. De vorige keer had ik helemaal niets, blijft fifty-fifty lijkt het en ik zet echt nauwelijks druk.. Bakkebaarden en langs de wangen mooi glad. Echter bij de adamsappel weer goed mis. Als ik met hand daar over huid ga voelt het ook gewoon niet glad aan. Weet niet of het ingegroeide haartjes zijn of dat het gewoon niet echt makkelijk scheren is met cartridge... Daarom ook lekker 's avonds scheren: kan het mooi een nachtje herstellen ipv met halfkapot gezicht de deur uit... :P Was twee dagen geleden, misschien nog een dagje extra wachten totdat de haartjes wat meer gegroeid zijn? Als er niet zo veel zit snij je jezelf natuurlijk makkelijker open.
pi_131701115
Ik bestel mijn benodigdheden bijna altijd online. Maar waar in de provincie Utrecht kun je je spullen in een fysieke winkel kopen? Scheercreme, kwastenhouders, mesjes enz..
  maandag 30 september 2013 @ 10:46:42 #281
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131702824
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef Stansfield het volgende:
Ik bestel mijn benodigdheden bijna altijd online. Maar waar in de provincie Utrecht kun je je spullen in een fysieke winkel kopen? Scheercreme, kwastenhouders, mesjes enz..
klein stukje verder maar Leiden en Amsterdam heb je dat wel. Utrecht zou ik niet weten.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 30 september 2013 @ 11:00:11 #282
97745 Thorical
finding a way
pi_131703153
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef Stansfield het volgende:
Ik bestel mijn benodigdheden bijna altijd online. Maar waar in de provincie Utrecht kun je je spullen in een fysieke winkel kopen? Scheercreme, kwastenhouders, mesjes enz..
Is Paul Kox in Breukelen iets voor je?
http://www.koxbarbershop.nl/
pi_131703450
Bedankt voor de tips. Maar het was meer in de hoop dat er iets dichtbij zat aangezien ik binnenkort mijn wensenlijstje voor mijn verjaardag moet doorgeven. Dus ik dacht laat ik hier wat nieuwe dingen voor vragen. Maar dan blijft ik ze zelf wel online bestellen.
pi_131712004
Vandaag bij de Kruidvat en zelfs met 1+1 gratis is Nivea nog steeds duur hoor. 7,50 euro voor 2 flesjes aftershave... volgens mij betaal je in Duitsland veel minder (laatste keer scheelden de echte A-merken soms een paar euro!) Palmolive koste ook gewoon 2 euro. Dus niks gekocht bij Kruidvat.

Ga overmorgen naar Duitsland toe en hoop dat ze bij de dm die Palmolive of anders het eigen merk scheercreme en aftershave nog hebben. Donderdag zijn alle winkels in Duitsland dicht dus hopelijk laten ze woensdagavond nog wat over voor me... ;) Het is toch een halfuurtje rijden...
pi_131714259
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag bij de Kruidvat en zelfs met 1+1 gratis is Nivea nog steeds duur hoor. 7,50 euro voor 2 flesjes aftershave... volgens mij betaal je in Duitsland veel minder (laatste keer scheelden de echte A-merken soms een paar euro!) Palmolive koste ook gewoon 2 euro. Dus niks gekocht bij Kruidvat.

Ga overmorgen naar Duitsland toe en hoop dat ze bij de dm die Palmolive of anders het eigen merk scheercreme en aftershave nog hebben. Donderdag zijn alle winkels in Duitsland dicht dus hopelijk laten ze woensdagavond nog wat over voor me... ;) Het is toch een halfuurtje rijden...
2 voor 7,50 is geen rare prijs. Voor het huismerk van kruidvat ben je net zoiets kwijt geloof ik :)
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  maandag 30 september 2013 @ 19:16:53 #286
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_131716289
Ik ben voor vichy 17,50 kwijt volgens mij.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 30 september 2013 @ 21:12:32 #287
164283 Luco
Buongiorno!
pi_131721607
Godver, met m'n slantbar mijn neusvleugel geraakt. Kreng blijft maar bloeden :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_131721913
Gewoon secondelijm erop gooien. Bijt een beetje, maar is zo dicht :)
  maandag 30 september 2013 @ 21:39:23 #289
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_131723040
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag bij de Kruidvat en zelfs met 1+1 gratis is Nivea nog steeds duur hoor. 7,50 euro voor 2 flesjes aftershave... volgens mij betaal je in Duitsland veel minder (laatste keer scheelden de echte A-merken soms een paar euro!) Palmolive koste ook gewoon 2 euro. Dus niks gekocht bij Kruidvat.

Ga overmorgen naar Duitsland toe en hoop dat ze bij de dm die Palmolive of anders het eigen merk scheercreme en aftershave nog hebben. Donderdag zijn alle winkels in Duitsland dicht dus hopelijk laten ze woensdagavond nog wat over voor me... ;) Het is toch een halfuurtje rijden...
Ben afgelopen weekend richting Kleve gereden. Die prijzen idd bij DM :D
Scheelt vaak meer als de helft met hier!
pi_131728771
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 21:39 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ben afgelopen weekend richting Kleve gereden. Die prijzen idd bij DM :D
Scheelt vaak meer als de helft met hier!
Daar lijkt alles wel 1+1 gratis hé met die prijzen! :D
Sla meteen een tube of 5 scheercreme in... dingen gaan toch nooit overstuur ;)
pi_131732987
Misschien is het een onlogische vraag hoor... Maar waarom gebruiken sommige van jullie meerdere krabbertjes?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:12:54 #292
97745 Thorical
finding a way
pi_131750214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 08:44 schreef Freddeh het volgende:
Misschien is het een onlogische vraag hoor... Maar waarom gebruiken sommige van jullie meerdere krabbertjes?
Omdat iedere scheerkop anders scheert? IK heb ook meerdere zepen en kwasten.
Voor mij is het het zelfde als met eten verandering van mes doet scherenen geeft een andere scheer ervaring.
Maar als ik maar een setje mocht overhouden dan is het een die Muhle 89 met Feather mesjes, een superdas kwast, Musco Real scheerzeep en afterschave balm.
Gelukkig kan ik kiezen welke combinatie ik morgen zal gebruiken.
pi_131751911
Mijn varkensharen kwast is gisteren kapot gegaan. Ik overweeg nu om een dassenharen kwast aan te schaffen, iemand die iets kan aanraden wat een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft. Volgens mij kost het gemiddeld rond de ¤50,-?

Verder denk ik erover om naast mijn open mes een shavette te kopen, dit lijkt me handig om ook andere mensen eens (op een hygiënische manier) te scheren.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:12:50 #294
97745 Thorical
finding a way
pi_131752797
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn varkensharen kwast is gisteren kapot gegaan. Ik overweeg nu om een dassenharen kwast aan te schaffen, iemand die iets kan aanraden wat een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft. Volgens mij kost het gemiddeld rond de ¤50,-?

Verder denk ik erover om naast mijn open mes een shavette te kopen, dit lijkt me handig om ook andere mensen eens (op een hygiënische manier) te scheren.
http://www.ebay.com/itm/C(...)3D168082557464816144 misschien is dit iets voor je?
pi_131753289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:12 schreef Thorical het volgende:

[..]

http://www.ebay.com/itm/C(...)3D168082557464816144 misschien is dit iets voor je?
Ziet er inderdaad wel strak uit, mooi dat die gelijk is aan de Feather Artist Club RG.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:48:15 #296
97745 Thorical
finding a way
pi_131754519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn varkensharen kwast is gisteren kapot gegaan. Ik overweeg nu om een dassenharen kwast aan te schaffen, iemand die iets kan aanraden wat een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft. Volgens mij kost het gemiddeld rond de ¤50,-?

Verder denk ik erover om naast mijn open mes een shavette te kopen, dit lijkt me handig om ook andere mensen eens (op een hygiënische manier) te scheren.
Ik hoor goede dingen over die Muhle synthetische kwast die past ook nog eens in jouw budget.
En ik heb iets met Semoque 2 band. SOG maar die is buiten je budget.
Zelf heb ik Franks shavings super badges 23 mm met verkleurd handvat voor minder dan 2 tientjes. Ik vind hem fijn maar wie ben ik.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:16:01 #297
148823 znarch
ondertitel
pi_131756072
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:52 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn varkensharen kwast is gisteren kapot gegaan. Ik overweeg nu om een dassenharen kwast aan te schaffen, iemand die iets kan aanraden wat een goede kwaliteit/prijs verhouding heeft. Volgens mij kost het gemiddeld rond de ¤50,-?

Verder denk ik erover om naast mijn open mes een shavette te kopen, dit lijkt me handig om ook andere mensen eens (op een hygiënische manier) te scheren.
Ik heb een vrij goedkope synthetische kwast. Bevalt ook prima.

Deze: http://www.scherenshop.nl(...)roduct&product_id=96
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131756080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:48 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik hoor goede dingen over die Muhle synthetische kwast die past ook nog eens in jouw budget.
En ik heb iets met Semoque 2 band. SOG maar die is buiten je budget.
Zelf heb ik Franks shavings super badges 23 mm met verkleurd handvat voor minder dan 2 tientjes. Ik vind hem fijn maar wie ben ik.
Momenteel heb ik een Edwin Jagger varkensharen kwast van ¤10,- die in principe ook voldoet, maar ik wil nu iets luxer's. Op zich kan ik het budget wel verhogen, maar dan moeten de verhalen er ook naar zijn.

Is een gewone kwast niet beter dan een synthetische? Mij lijkt het ook fijn om een Large kwast te hebben.

Deze spreekt mij namelijk wel aan.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:32:18 #299
148823 znarch
ondertitel
pi_131757040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 21:16 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Is een gewone kwast niet beter dan een synthetische?
Dit betwijfel ik een ten zeerste. Volgens mij zijn synthetische kwasten tegenwoordig prima. (voor zover mijn ervaring). Denk iig niet dat het het prijsverschil rechtvaardigt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131758929
Ik heb zowel normale haren als ook synthetische kwasten. De moderne synthetische kwasten als de Muhle Silvertip Fibres zijn enorm goed, en doen niets onder voor natuurlijk. Als je niets zou zeggen zou 90% niet eens doorhebben dat het synthetisch is.

Zo, vandaag de eer een prototype te mogen testen. Als het mes de testfase is doorgelopen en eventuele aanpassingen zijn verwerkt word het in productie genomen voor een hoogstwaarschijnlijk zéér aantrekkelijke prijs :)

Fabrikant van dit mes was tevens op zoek naar een naam, en diegene die de beste naam had kreeg naast eeuwige roem dmv de naam op alle messen, tevens een complementair mes cadeau. En deze gelukkige was ik zelf, met de naam "Bakkus".

Setup van zojuist;


Eerste indrukken van het mes en de scheerbeurt... Damn, zalig mes. Lekker zwaar, mooi en stabiel. Nog wat schoonheidsfoutjes, maar het is natuurlijk een prototype. Verders een aanwinst voor iedere scheerder als hij in de verkoop gaat denk ik.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 22:07:58 #301
148823 znarch
ondertitel
pi_131759232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 22:03 schreef Shaggy8675 het volgende:
Ik heb zowel normale haren als ook synthetische kwasten. De moderne synthetische kwasten als de Muhle Silvertip Fibres zijn enorm goed, en doen niets onder voor natuurlijk. Als je niets zou zeggen zou 90% niet eens doorhebben dat het synthetisch is.

Zo, vandaag de eer een prototype te mogen testen. Als het mes de testfase is doorgelopen en eventuele aanpassingen zijn verwerkt word het in productie genomen voor een hoogstwaarschijnlijk zéér aantrekkelijke prijs :)

Fabrikant van dit mes was tevens op zoek naar een naam, en diegene die de beste naam had kreeg naast eeuwige roem dmv de naam op alle messen, tevens een complementair mes cadeau. En deze gelukkige was ik zelf, met de naam "Bakkus".

Setup van zojuist;
[ link | afbeelding ]

Kan niet wachten tot ik aan de beurt ben :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')