abonnement Unibet Coolblue
pi_145645033
quote:
Het verhaal van de familie-bakkerij van Ron Punselie. De fabriek die verscholen tussen de woonhuizen ligt, produceert zo'n 40.000 koekjes per uur. Het draait om Ron: Zonder hem geen koekjes en dus geen omzet. Helaas schrijft het bedrijf rode cijfers en Ron wil meer rust. Drastische ingrepen zijn nodig. Overleeft de fabriek en de bedrijfscultuur door alle ingrepen heen? Lukt het om de veranderingen door te voeren? Net zoals ieder ander bedrijf, heeft ook Punselie's koekjesfabriek te maken met tegenslagen. Dankzij een investering van Maria Middelburg, Rons vroegere buurmeisje, en haar man, overleefde de fabriek de eerste tegenslag. Maar verdere maatregelen zijn hard nodig en drastische veranderingen worden ingezet. Er worden nieuwe eisen gesteld aan het personeel en aan de fabriek. Het liefst zou Ron van zijn huidige fabriek een museum maken en elders een nieuwe, grote en moderne fabriek bouwen. Hij weet dat dit nu nog niet reëel is en hij gaat dan ook met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen de werkzaamheden van alledag tegemoet. Ron probeert zijn personeel zo veel mogelijk te motiveren, want veranderingen zijn nooit leuk, maar wel noodzakelijk.
http://www.npo.nl/2doc/15-10-2014/VPWON_1232562

_O_ Ron Punselie een held. _O_
pi_145809758
quote:
Vond het wel ongelofelijk saai. Gebeurd vrij weinig verder.. en er mag binnen niet gefilmd worden van google :')
pi_146021560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:38 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Mooie docu was dat ja zeg _O_

Deze van gisteren ook wel mooi, lijkt er enigszins op:

[..]

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471
Hoe is het nu met Kees?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_146026247
Paar goede documentaires over eten gekeken op Netflix? Beide wel iets te veel op Amerika gericht.
Food Inc (fascinerend dat VMO zaden gekopieerd zijn)
Fat sick and nearly dead (wat doet een SAP kuur met je)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:04:57 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_146030952
quote:
Totaal niet representatief voor alle autisten. Met de zilveren lepel in de mond geboren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146032075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef larry_flynt het volgende:
Paar goede documentaires over eten gekeken op Netflix? Beide wel iets te veel op Amerika gericht.
Food Inc (fascinerend dat VMO zaden gekopieerd zijn)
Fat sick and nearly dead (wat doet een SAP kuur met je)
Food inc nog niet gezien. Goeie tip.
Fed up zou dan ook in je straatje kunnen vallen.
pi_146034367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Totaal niet representatief voor alle autisten.
joh
Wie dit leest is hek.
pi_146035447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:36 schreef aspi het volgende:

[..]

Food inc nog niet gezien. Goeie tip.
Fed up zou dan ook in je straatje kunnen vallen.
Bedankt voor je tip, ik ga eens kijken naar Fed Up!
pi_146433507
Mooie docu over de Berlijnse muur vanuit het perspectief van konijnen.


Geen Nederlandse ondertiteling, helaas.
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:50:10 #285
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146436372
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mooie docu over de Berlijnse muur vanuit het perspectief van konijnen.


Geen Nederlandse ondertiteling, helaas.
Morgen een grote dag in Berlijn. :)
reset
pi_146436506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Morgen een grote dag in Berlijn. :)
Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.

Mooie docu over gezien vanmiddag op NPO2
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:00:50 #287
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_146436777
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.

Mooie docu over gezien vanmiddag op NPO2
Die heb ik ook gezien :Y indrukwekkend. :o
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:18:00 #288
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146439187
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.

Mooie docu over gezien vanmiddag op NPO2
Goede docu. Nederlands oranje is populair rond de wereld. :P Die van volgende week wil ik ook wel zien.

http://www.npo.nl/de-muur/07-11-2014/VARA_101369841
reset
pi_146780075
quote:
De Muur is een documentaireserie bij de VARA. Menno Bentveld maakt de serie naar aanleiding van de val van de Berlijnse Muur 25 jaar geleden. Menno Bentveld zag er na de Koude Oorlog nog meer scheidingsmuren bijkomen. De Muur gaat over de muren die nu nog steeds overeind staan in onder andere Amerika, Israël, Ierland en Noord-Korea. In de landen die hij bezoekt praat hij met bewoners aan allebei de kanten van de muur.
bron

http://tvblik.nl/de-muur

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/294718/De_Muur.html (VS en de grens met Mexico)
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:19:54 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146782670
quote:
^O^

Ik ken die grens en is idd zo lek als een mandje.
reset
pi_146782937
Heb ontzettend genoten van deze bizarre fabriek :) Opgenomen in 2013, maar het had net zo goed 1970 kunnen zijn.


Voor het eerst sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie krijgen de arbeiders en de ingenieurs van de Russische ZIL-autofabriek een speciale opdracht van het Russische Ministerie van Defensie.

12
------------------------------------------
2Doc: De laatste limousine
NPO 2, 0.00 uur
-----------------------------------------

Er worden drie gloednieuwe handgemaakte ZIL-limousines besteld voor de komende parade op het Rode Plein ter gelegenheid van de Dag van de Overwinning. In het verleden zouden ze vijf jaar de tijd krijgen om die te maken, maar nu moeten ze in twee jaar klaar zijn.
pi_146784704
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:25 schreef kikoooooo het volgende:
Heb ontzettend genoten van deze bizarre fabriek :) Opgenomen in 2013, maar het had net zo goed 1970 kunnen zijn.


Voor het eerst sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie krijgen de arbeiders en de ingenieurs van de Russische ZIL-autofabriek een speciale opdracht van het Russische Ministerie van Defensie.

12
------------------------------------------
2Doc: De laatste limousine
NPO 2, 0.00 uur
-----------------------------------------

Er worden drie gloednieuwe handgemaakte ZIL-limousines besteld voor de komende parade op het Rode Plein ter gelegenheid van de Dag van de Overwinning. In het verleden zouden ze vijf jaar de tijd krijgen om die te maken, maar nu moeten ze in twee jaar klaar zijn.

Ben speciaal naar dit topic gekomen om dit te posten, maar zo te zien is dat dus al gedaan. Ik heb hem net gekeken, en wat een fantastische docu. Bizar dat een docu waar geen enkele vraag in gesteld wordt toch zo duidelijk een punt kan maken!
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:15:00 #293
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146905472
Deze documentaire vond ik wel indrukwekkend

The Imposter

quote:
A documentary centered on a young Frenchman who claims to a grieving Texas family that he is their 16-year-old son who has been missing for 3 years.
De toelichting is kort, maar dat moet ook wel. Er zit namelijk een plottwist in waar je u tegen zegt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_147302429
Gisteren Let the fire burn gezien. Een documentaire over een politie-actie tegen een sekte-achtige commune midden in een woonwijk in Philadelphia, waarbij uiteindelijk een gebouw wordt gebombardeerd en een heel woonblok afbrandt.

Een in mijn ogen uit neutraal oogpunt gemaakte documentaire, waarbij alleen gebruik wordt gemaakt van archiefmateriaal, dus geen nieuwe interviews. Lang geleden dat ik een docu zag waar ik van begin tot eind door geboeid was. Ik vond het ook raar dat ik nog nooit van dit hele voorval had gehoord, aangezien Waco wel overal zo is uitgemolken.

Hij is sowieso beschikbaar op Netflix USA als je hem wilt zien.
pi_147303294
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:15 schreef Maraca het volgende:
Deze documentaire vond ik wel indrukwekkend

The Imposter

[..]

De toelichting is kort, maar dat moet ook wel. Er zit namelijk een plottwist in waar je u tegen zegt.
een van de spannendste docu's die ik ooit heb gezien. Mooi gemaakt ook.
Wie dit leest is hek.
pi_147303937
De docu van 2Doc (VPRO) van gisteravond Afl. Inequality for All.

Steengoede uitleg.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_147327873
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:56 schreef ietjefietje het volgende:
De docu van 2Doc (VPRO) van gisteravond Afl. Inequality for All.

Steengoede uitleg.
Mee eens, die is inderdaad erg goed.

Super sympathieke man is het ook. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2014 10:25:19 ]
pi_147328952
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:56 schreef ietjefietje het volgende:
De docu van 2Doc (VPRO) van gisteravond Afl. Inequality for All.

Steengoede uitleg.
Ook gezien en ik vond het een geweldige docu, Reich weet de informatie dan ook op een ontzettend boeiende wijze op de kijker over te brengen. Zijn colleges lijken me ook briljant, terwijl ik niet eens een economische studie gevolgd heb.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 18 december 2014 @ 00:57:33 #299
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_147694734
Docu ''See no Evil'' VPRO 2Doc

quote:
Bejaarde apen kijken terug op hun kleurrijke leven. De ene aap heeft het Tarzan-tijdperk meegemaakt, een andere is misschien wel de slimste aap ter wereld en een derde aap kijkt terug op experimenten in de ruimtevaart. Ze wonen inmiddels allemaal in verzorgingstehuizen. Wat voor lessen kunnen ze de mensheid leren?
http://www.npo.nl/2doc/17-12-2014/VPWON_1203954

Bazen docu _O_
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
pi_149276324
Ik kijk nu op NPO2 Onze man in Teheran. Heerlijke televisie!

http://www.vpro.nl/buitenland/kaart/onze-man-in-teheran.html
quote:

De plannen bestaan al jaren, maar nu er een nieuwe politieke wind in Teheran waait, heeft de VPRO eindelijk toegang gekregen tot een van de laatste geïsoleerde landen ter wereld: Iran.


onze man

Het was een zonsverduistering die Thomas Erdbrink (38) jaren geleden naar Iran bracht, nu is hij er getrouwd met een pittige fotografe, en een van de laatst over gebleven westerse journalisten in een land dat altijd ruzie heeft met de rest van de wereld.

‘Onze Man in Teheran’ heeft een leven als een computerspel, vol valkuilen en gevaren, in Iran waar alles anders lijkt dan we dachten. Erdbrink, die vloeiend Perzisch spreekt, gaat in de vierdelige serie Onze man in Teheran voorbij aan de bekende clichés van boze baarden en vrouwen in het zwart, en geeft een unieke blik in het moderne Iran, waar vrouwen vaak de broek aan hebben en waar je een executie kan afkopen.

Het heeft letterlijk jaren gekost om de toestemmingen te krijgen om Thomas te volgen tijdens zijn werk en persoonlijke leven in Iran. Het resultaat is ongekende toegang tot een complex land waar de samenleving schuurt en kraakt, maar waar het vergeleken met buurlanden Irak en Afghanistan een oase van rust is.

Thomas Erdbrink werkt voor de NOS en NRC Handelsblad, en is in de Verenigde Staten, als bureau chief van The New York Times, een van de meest invloedrijke journalisten over Iran. Time Magazine koos hem in 2014 als een van de meest invloedrijkste twittereraars wereldwijd.

De serie Onze Man In Teheran is een unieke samenwerking tussen de VPRO en The New York Times, die delen van de serie ook uitzendt. Deze korte film zijn vanaf medio januari ook op deze site te zien.

Regisseur is Roel van Broekhoven, maker van In Europa, Diogenes Tegenlicht en O'Hanlons Helden, waarvoor hij in 2012 de Nipkowschijf won.

Uitzenddata: 18 januari 2015, 25 januari 2015, 1 februari 2015, 8 februari 2015
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')