abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:52:46 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129791600
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
Vorig deel sloot met een geweldige baan: WGR / Werkzoekend #86
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:56:18 #2
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129791741
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:57 schreef das_phantom het volgende:
Wat moet je daar eigenlijk doen? Heb je leuke collega's of pas je er totaal niet tussen?
Defecte elektronica categoriseren en registreren in een systeem. Omgang met collega's is goed, je moet wel een aardig woordje Duits kunnen :')

quote:
3s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk pakketten overgooien naar de andere autisten daar.
Zag je moeders dildo al voorbijkomen.
pi_129793805
Geloof me dat zijn nog de leukere baantjes bij DHL, je wil echt niet aan de lopende band inpakken/uitpakken of orderpicken en je ligt eruit als je niet 500 stuk/u pickt oid. :')
Hallon!
pi_129793834
Oh ik zag niet dat ik hem sloot :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:44:03 #5
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_129795884
vandaag besteed aan het totaal updaten van mijn LinkedIn-profiel, incl. talenkennis, titel afstudeerscriptie e.d. en stukje doelstellingen iets aangescherpt.

wat doen jullie trouwens met het stukje skills & expertises? ik heb er nu voornamelijk de programmeertalen in staan waar ik wat van weet. maar met een opleiding in communicatie vind ik het wat overdone om daar ook nog eens communicatie te vermelden.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_129796059
Scriptie bijna af en dus ook tijd om hier eens te kijken. Interessant om te zien wat mensen allemaal tegenkomen. Helaas ook ontslag en andere negatieve dingen. Ben al wel wezen solliciteren en zit in de laatste ronde dus met een beetje geluk vrij snel een baan. Veel moeite gekost om zover te komen maar ik ben niet de enige kandidaat natuurlijk. Al honderden achter mij gelaten, nu de laatsten nog.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 16:50:44 #7
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129796115
quote:
12s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 15:49 schreef BlueMage het volgende:
Geloof me dat zijn nog de leukere baantjes bij DHL, je wil echt niet aan de lopende band inpakken/uitpakken of orderpicken en je ligt eruit als je niet 500 stuk/u pickt oid. :')
Ja, vooralsnog lijkt het allemaal mee te vallen alhoewel het de eerste week op z'n zachtst gezegd nogal aanpassen was na enkele maanden (gedeeltelijke) werkloosheid en daarvóór een interessant project bij een gemeente inclusief ambtenaar-werktijden :+

Ik blijf denkelijk nog 1 a 2 maanden 'plakken' bij DHL om financiële reserves wat te verstevigen, daarna een week ofzo wat reizen en daarna serieus op zoek naar een betere baan. Heb ook nog zaterdagwerk bij PostNL die eveneens doordeweeks uitgevoerd kan worden, wat beslist niet verkeerd is aangezien een vrijwillig vertrek bij DHL géén WW zal opleveren.
pi_129796165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:44 schreef Andromache het volgende:
vandaag besteed aan het totaal updaten van mijn LinkedIn-profiel, incl. talenkennis, titel afstudeerscriptie e.d. en stukje doelstellingen iets aangescherpt.

wat doen jullie trouwens met het stukje skills & expertises? ik heb er nu voornamelijk de programmeertalen in staan waar ik wat van weet. maar met een opleiding in communicatie vind ik het wat overdone om daar ook nog eens communicatie te vermelden.
Communicatie is vrij breed, misschien kan je specifiekere skills noemen vanuit je afstuderen of stage ofzo.
Als je bijvoorbeeld een persvoorlichter of woordvoerdersfunctie heb gehad kan je 'publiek spreken' ofzo als skill benoemen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:15:57 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129797114
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lijkt me enig, volle condoompjes opruimen :D Ik weet volgens mij wel waar dat is, ligt hier redelijk in de buurt :+
Er zijn er meerdere in ehv!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129797421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er zijn er meerdere in ehv!
Hoe weet jij dat? :D
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:40:30 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129797957
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lijkt me enig, volle condoompjes opruimen :D Ik weet volgens mij wel waar dat is, ligt hier redelijk in de buurt :+
En ik vond het tot nu toe zo'n leuke stad om in te wonen -O-
pi_129798022
quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:40 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En ik vond het tot nu toe zo'n leuke stad om in te wonen -O-
Boer ;)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:43:20 #13
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129798052
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:42 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Boer ;)
En SEMTEX is een boerinnetje :6
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:44:03 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129798080
Nog steeds een zootje op werk.nl, mijn sollicitatie-taakje is inmiddels verlopen (hoezo, verlengd?) en kan het document ook niet uploaden, want er is geen nieuw taakje aangemaakt. Ik heb het nu maar als bericht aan mijn 'werkcoach' verzonden :+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:44:35 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129798103
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En SEMTEX is een boerinnetje :6
Puh waarom? :6
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:46:47 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129798187
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Puh waarom? :6
Omdat Eindhoven = boer blijkbaar
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:48:32 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129798247
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Omdat Eindhoven = boer blijkbaar
En dat neem je aan van iemand die zichzelf koekwauss noemt? :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:49:09 #18
164283 Luco
Buongiorno!
pi_129798281
Na lang wikken en wegen toch een brief gestuurd naar een toko in Aalsmeer. Twijfelde er al wel wat over, tent zag er van binnen ouderwets uit, tweede vestiging was modern maar dusdanig ingericht dat ik bepaalde dingen niet kon plaatsen. Krijg ik binnen een uur een reactie dat ze al voldoende geschikte kandidaten op gesprek gaan laten komen komende periode. Mocht daar niks tussen zitten word ik meegenomen in de tweede ronde.

Toch jammer dat ik door eigen laksheid te laat ben.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_129798299
quote:
12s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En dat neem je aan van iemand die zichzelf koekwauss noemt? :P
Jullie zijn toch boeruuhhh
  woensdag 7 augustus 2013 @ 17:50:31 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129798334
quote:
12s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En dat neem je aan van iemand die zichzelf koekwauss noemt? :P
Mwah, ik heb 'het grootste dorp van Nederland' al voorbij horen komen :P
  woensdag 7 augustus 2013 @ 18:28:23 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129799465
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 17:24 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? :D
Ik weet alles, dat weet je toch? :P.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 15:28:12 #22
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_129832813
ik zie steeds meer leuke vacatures voorbij komen op Linkedin, ook eentje waar je ervaring voor nodig hebt in het CMS waar ik nou net 1,5 jaar lang in mijn vorige baan mee heb gewerkt :) alleen te veel senior functies staan er tussen, maar om daar nou een premium linkedin account voor te nemen. zoeken op Linkedin naar vacatures vind ik niks, je moet echt toevallig tegen iets aan lopen.

goed. nu uit de ontwijking-modus en brieven gaan tikken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 augustus 2013 @ 16:07:02 #23
269689 crew  Viv
pi_129834155
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef Andromache het volgende:
goed. nu uit de ontwijking-modus en brieven gaan tikken.
Bah ik zit ook in die modus, vooral omdat mijn hart niet uitgaat naar deze vacature maar je moet toch wat. :X }:|
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:55:49 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129835816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef Andromache het volgende:
zoeken op Linkedin naar vacatures vind ik niks, je moet echt toevallig tegen iets aan lopen.
Ik krijg ze gemaild, veel handiger. Ik krijg er dan bijv. 7 en 6 zijn passend genoeg om iets mee te doen :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 8 augustus 2013 @ 17:33:28 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129836922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 15:28 schreef Andromache het volgende:
ik zie steeds meer leuke vacatures voorbij komen op Linkedin, ook eentje waar je ervaring voor nodig hebt in het CMS waar ik nou net 1,5 jaar lang in mijn vorige baan mee heb gewerkt :) alleen te veel senior functies staan er tussen, maar om daar nou een premium linkedin account voor te nemen. zoeken op Linkedin naar vacatures vind ik niks, je moet echt toevallig tegen iets aan lopen.

goed. nu uit de ontwijking-modus en brieven gaan tikken.
Ik krijg zelf ook heel veel interessante functies via linkedin, op de 1 of andere manier matcht dat veel beter dan die kutjes die op monsterboard kijken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129837594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik krijg zelf ook heel veel interessante functies via linkedin, op de 1 of andere manier matcht dat veel beter dan die kutjes die op monsterboard kijken.
Ik kijk eigenlijk overal, hoewel een keer per week monsterboard eigenlijk wel genoeg is.
Driekwart wat daar staat is toch via bureaus die 1 keer per week al standaard een overzichtje van nieuwe functies mailen.

Bij Linkedin is het ook een aanrader je aan te melden voor een paar vakspecifieke groepen, daar zie ik ook vaak vacatures voorbij komen die niet tussen de vacatures staan verder.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
pi_129838573
Ik heb na maanden zoeken zonder resultaat toch maar een stapje terug gedaan en gesolliciteerd naar een callcenter functie. na een gesprek dat niet bemoedigend was, wel bevestigd gekregen dat ik kon beginnen.

Moet zelf alleen nu afwegen wat ik wil, het werk lijkt mij namelijk niet leuk, het betaald slecht en er is geen pensioenopbouw. Maar ik ben momenteel al lang werkzoekende en van de +/- 100 sollicitaties die ik heb gedaan is dit de eerste die raak was.

Dus het is of nog meer eigen geld gaan inleggen voor levensonderhoud, of tijdelijk dit gaan doen, al is het kut
<hr>
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:38:40 #28
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129838605
Bij DHL liet een zogenaamde 'supervisor' me vandaag weten dat mijn werktempo te laag ligt (zit nog in trainingstraject) en een overplaatsing naar een ander deel van het magazijn op de loer ligt. Weet niet of ik traag ben of het vereiste werktempo bijzonder hoog ligt, misschien een combinatie van beide :? Werkt wel demotiverend zo'n mededeling.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 18:48:26 #29
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_129838896
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij DHL liet een zogenaamde 'supervisor' me vandaag weten dat mijn werktempo te laag ligt (zit nog in trainingstraject) en een overplaatsing naar een ander deel van het magazijn op de loer ligt. Weet niet of ik traag ben of het vereiste werktempo bijzonder hoog ligt, misschien een combinatie van beide :? Werkt wel demotiverend zo'n mededeling.
Ik was vroegah in mijn uitzendwerktijd eens te traag met doosjes vouwen. :P
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:14:31 #30
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129839739
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij DHL liet een zogenaamde 'supervisor' me vandaag weten dat mijn werktempo te laag ligt (zit nog in trainingstraject) en een overplaatsing naar een ander deel van het magazijn op de loer ligt. Weet niet of ik traag ben of het vereiste werktempo bijzonder hoog ligt, misschien een combinatie van beide :? Werkt wel demotiverend zo'n mededeling.
Kan je niet gewoon meer uurtjes maken met het post rondbrengen? :)
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:17:42 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129839827
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij DHL liet een zogenaamde 'supervisor' me vandaag weten dat mijn werktempo te laag ligt (zit nog in trainingstraject) en een overplaatsing naar een ander deel van het magazijn op de loer ligt. Weet niet of ik traag ben of het vereiste werktempo bijzonder hoog ligt, misschien een combinatie van beide :? Werkt wel demotiverend zo'n mededeling.
ben je ziek geweest?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129839993
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik heb na maanden zoeken zonder resultaat toch maar een stapje terug gedaan en gesolliciteerd naar een callcenter functie. na een gesprek dat niet bemoedigend was, wel bevestigd gekregen dat ik kon beginnen.

Moet zelf alleen nu afwegen wat ik wil, het werk lijkt mij namelijk niet leuk, het betaald slecht en er is geen pensioenopbouw. Maar ik ben momenteel al lang werkzoekende en van de +/- 100 sollicitaties die ik heb gedaan is dit de eerste die raak was.

Dus het is of nog meer eigen geld gaan inleggen voor levensonderhoud, of tijdelijk dit gaan doen, al is het kut
Stond vorig jaar voor dezelfde keuze. Los van financiën was het ook wel lekker weer gewoon ritme, collega's etc te hebben. Ik was thuis zitten ook gewoon zat.
Gelukkig vond ik na drie maanden wel een baan in de richting die ik zocht
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  donderdag 8 augustus 2013 @ 19:42:48 #33
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129840613
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:14 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon meer uurtjes maken met het post rondbrengen? :)
Geloof me, als ik 20-25 uren p/w kon postbestellen zou ik morgenochtend het uitzendbureau met feestmuts en partypopper binnenstormen en al kwijlend van hysterische blijdschap hijgend uitbrengen dat ik per direct vertrek :+

Al kunnen het aantal werkuren bij PostNL wel opgevoerd worden naar 10 tot 15, wat voor mij genoeg reden is om over 2 weken :W te zeggen tegen DHL.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ben je ziek geweest?
Begin juni een hardnekkig verkoudheidsvirusje.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:14:26 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129843796
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:42 schreef MissionPhailed het volgende:

Begin juni een hardnekkig verkoudheidsvirusje.
Daar komt de aap uit de mouw, ik heb ooit bij dom productiewerk ooit hetzelfde gehad; ik was 2 dagen ziek en meteen werd het uitzendbureau gebeld dat ik zogenaamd te traag werkte.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:22:40 #35
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129844128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw, ik heb ooit bij dom productiewerk ooit hetzelfde gehad; ik was 2 dagen ziek en meteen werd het uitzendbureau gebeld dat ik zogenaamd te traag werkte.
Ja, maar ik werk pas sinds 29-07 bij DHL :+ Kan me voorstellen dat zo'n supervisor begint te klagen als ik na 4-6 weken nog steeds een te laag werktempo heb, maar na krap 9 werkdagen en tijdens de inwerkperiode ... ? Plan is iig over twee weken er de plaat te poetsen en maar weer over te stappen op PostNL; minder uren, minder inkomen (500 per maand met véél mazzel) maar wél stukken aangenamer.
pi_129850124
quote:
9s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Bij DHL liet een zogenaamde 'supervisor' me vandaag weten dat mijn werktempo te laag ligt (zit nog in trainingstraject) en een overplaatsing naar een ander deel van het magazijn op de loer ligt. Weet niet of ik traag ben of het vereiste werktempo bijzonder hoog ligt, misschien een combinatie van beide :? Werkt wel demotiverend zo'n mededeling.
Hmm, vervelend om te horen ja. Wat was je reactie? Lijkt mij moeilijk om daar een gepast antwoord op te geven.

Waarom moet ik trouwens een pasfoto toevoegen bij een sollicitatie voor medewerker klantenservice inbound :P ?
pi_129852355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:34 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Hmm, vervelend om te horen ja. Wat was je reactie? Lijkt mij moeilijk om daar een gepast antwoord op te geven.

Waarom moet ik trouwens een pasfoto toevoegen bij een sollicitatie voor medewerker klantenservice inbound :P ?
Als ze mensen gaan wegstrepen dan hebben ze tenminste nog een gezicht bij het verhaal.
pi_129854452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 23:34 schreef das_phantom het volgende:
Hmm, vervelend om te horen ja. Wat was je reactie? Lijkt mij moeilijk om daar een gepast antwoord op te geven.

Waarom moet ik trouwens een pasfoto toevoegen bij een sollicitatie voor medewerker klantenservice inbound :P ?
Ze willen geen allochtonen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129854458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:22 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, maar ik werk pas sinds 29-07 bij DHL :+ Kan me voorstellen dat zo'n supervisor begint te klagen als ik na 4-6 weken nog steeds een te laag werktempo heb, maar na krap 9 werkdagen en tijdens de inwerkperiode ... ? Plan is iig over twee weken er de plaat te poetsen en maar weer over te stappen op PostNL; minder uren, minder inkomen (500 per maand met véél mazzel) maar wél stukken aangenamer.
Was bij mij op het werk ook (data entry). 15 weken opleiding, en in de eerste of tweede week gingen er al mensen uit. Omdat ze dan al kunnen zien of je het in je hebt of niet.
Dit werd wel van tevoren uitgelegd, weet niet of dat bij DHL ook zo was?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:00:26 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129856377
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 07:16 schreef Kekaa het volgende:

Omdat ze dan al kunnen zien of je het in je hebt of niet.
Data entry werk? Come on, wat heb je daar voor 'speciale' kwaliteite voor nodig? :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:02:09 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_129856411
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Data entry werk? Come on, wat heb je daar voor 'speciale' kwaliteite voor nodig? :P
Nauwkeurigheid, snel blind typen, doorzettingsvermogen, concentratie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:04:47 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129856480
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nauwkeurigheid, snel blind typen, doorzettingsvermogen, concentratie.
Ok, goed punt, maar het vereist verder niet echt veel denkwerk :P

Ik mag maandag op gesprek bij een ICT-bedrijf. Krijg een waslijst met mogelijke vragen die ze gaan stellen. Bereid me er zondag wel op voor en ga volkomen eerlijk antwoord geven, dus mochten mijn antwoorden ze niet bevallen, dan is dat jammer. Geen zin meer om me anders voor te doen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129859832
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nauwkeurigheid, snel blind typen, doorzettingsvermogen, concentratie.
dat inderdaad.
pi_129863015
Magazijnwerk is echt wat anders als data entry, geloof me maar, voor dat werk bij DHL hoef je niet na te denken. Sterker nog: niet nadenken over wat je eigenlijk in godsnaam aan 't doen bent is zelfs een sterk punt om daar te kunnen blijven werken. :') Ik denk dat MissionPhailed daar dus de fout in is gegaan. :P
Hallon!
pi_129863441
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:40 schreef BlueMage het volgende:
Magazijnwerk is echt wat anders als data entry, geloof me maar, voor dat werk bij DHL hoef je niet na te denken. Sterker nog: niet nadenken over wat je eigenlijk in godsnaam aan 't doen bent is zelfs een sterk punt om daar te kunnen blijven werken. :') Ik denk dat MissionPhailed daar dus de fout in is gegaan. :P
Het ging ook niet echt om het soort werk, maar om de inwerkperiode en hoe het bedrijf daarmee om gaat.

Toen ik nog studeerde heb ik een tijd lang orderpicken als werk gedaan, in een fietsengroothandel. Voor sommigen ook lastig, al zag ik echt niet wat er lastig aan was. Je pakt een papiertje en een kar, en vervolgens pak je alle spullen die op dat papiertje staan... next! etc etc..
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:23:22 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129864515
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:40 schreef BlueMage het volgende:
Magazijnwerk is echt wat anders als data entry, geloof me maar, voor dat werk bij DHL hoef je niet na te denken. Sterker nog: niet nadenken over wat je eigenlijk in godsnaam aan 't doen bent is zelfs een sterk punt om daar te kunnen blijven werken. :') Ik denk dat MissionPhailed daar dus de fout in is gegaan. :P
Ik heb als twintig/eenentwintigjarige ook data entry werk gedaan. Misschien is de data entry anno 2013 anders, toen ervoer ik het echter als geestdodend werk...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129868426
Vandaag een leuk telefoon gesprek gehad. Hopelijk gaat mij dit een baan geven. Nu alleen lang lang wachten als ze mij ook uit kiezen. Over een aantal maanden loopt mijn contract af dus nu al op zoek ;(
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:02:30 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129868534
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb als twintig/eenentwintigjarige ook data entry werk gedaan. Misschien is de data entry anno 2013 anders, toen ervoer ik het echter als geestdodend werk...
Op m'n 16e data entry voor Neckermann gedaan. Echt als een gek hele ladingen artikelnummers en zo overtikken :D best leuk vakantiewerk op zich
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 18:44:02 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129872881
Zou zomaar kunnen dat snel productiewerk een zwak punt mijnerzijds is. Ach, zo leer ik geleidelijk mijn sterke en zwakke punten kennen en da's ook winst :+

Als weekafsluiter overigens bij het controlehok van DHL op weg naar de auto vanmiddag nog preventief gefouilleerd. Misschien waren ze bang dat ik een paar gare moederborden zou jatten?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 augustus 2013 @ 18:49:37 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129873018
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:05:32 #51
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129873468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Gefeliciteerd ... ! Is dat niet die werkgever waar je aanvankelijk voor circa 15 uur p/w in dienst trad ... ?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:12:47 #52
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129873705
@missionphailed

Bestél jij post bij postNL of bezorg je post?
Lopend/fietsend of met een busje?
Ik vond daar echt niks aan vroeger...
Haha
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 19:20:06 #53
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129873959
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
@missionphailed

Bestél jij post bij postNL of bezorg je post?
Lopend/fietsend of met een busje?
Ik vond daar echt niks aan vroeger...
Haha
Ik bezorg post per fiets. Moet zeggen dat het één van de weinige ongeschoolde baantjes is die mij ronduit bevalt. Veel vrijheid, goed voor de conditie, en een verfrissende wind in je bek. Geouwehoer zoals barslecht imago van PostNL, quasi geen communicatie vanuit PostNL, en hondeweer (regen, hitte, etc) neem ik graag op de koop toe :+
pi_129875117
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Helemaal goud. Wat voor functie is dat nou precies?
pi_129876256
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Wat fijn! gefeliciteerd!
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:05:23 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129877996
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:20 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik bezorg post per fiets. Moet zeggen dat het één van de weinige ongeschoolde baantjes is die mij ronduit bevalt. Veel vrijheid, goed voor de conditie, en een verfrissende wind in je bek. Geouwehoer zoals barslecht imago van PostNL, quasi geen communicatie vanuit PostNL, en hondeweer (regen, hitte, etc) neem ik graag op de koop toe :+
Goed voor de lijn is het zeker, was nog nooit zo slank als toen ik postbode was :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:17:52 #57
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_129878519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Gefeliciteerd, maar je kan er 'in de deze tijd' natuurlijk net zo hard uitliggen. Als je werkgever failliet gaat om maar wat te noemen sta je ook gewoon zonder loon, of zelfs met achterstallig loon, op straat.
Carpe Libertatem
pi_129878651
De werkgever van Swets gaat niet zomaar failliet. ;-)

Aangezien ik in de zorg werk, wordt het spannend of ik over een paar maanden ook op zoek kan naar wat anders. De vorige keer dat ik bij een soortgelijke werkgever wegens bezuinigingen ontslagen ben, heeft het uiteindelijk goed uitgepakt. Ben zo blij met mijn ervaring dmv vrijwilligerswerk. Heeft al een paar keer gemaakt dat ik het juist wél werd. :-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:22:25 #59
296595 foodlover
live and learn
pi_129878691
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Goed voor de lijn is het zeker, was nog nooit zo slank als toen ik postbode was :)
Me too!
Tijdens studie 5 jaar voor ptt gewerkt toen nog tegen prima salaris en met contract voor onbepaalde tijd.
Vond het een wereldbaan, werkte 2/3 dagen p/w nog geen dag met tegenzin gegaan.
  † In Memoriam † vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:29:59 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_129878973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:21 schreef YPPY het volgende:
De werkgever van Swets gaat niet zomaar failliet. ;-)
Ook overheden of steden kunnen failliet. ;)

Maar ik bedoelde dat een vaste aanstelling niet de zekerheid geeft die een hoop mensen verwachten, ook niet als je een raamkijkertje bent.
Carpe Libertatem
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:38:46 #61
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129879329
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:22 schreef foodlover het volgende:

[..]

Me too!
Tijdens studie 5 jaar voor ptt gewerkt toen nog tegen prima salaris en met contract voor onbepaalde tijd.
Vond het een wereldbaan, werkte 2/3 dagen p/w nog geen dag met tegenzin gegaan.
Ik ook niet, ben toen gestopt omdat ik weer geen studeren, maar ik genoot echt van dat werk O+ Vrijheid, geen gezeik aan je kop O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129879746
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Gefeliciteerd!
pi_129881984
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
En die andere baan waar je was aangenomen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129882006
En gefeliciteerd, Swets 8-) Mooi dat je weer een fulltime baan hebt _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129882048
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:05 schreef SEMTEX het volgende:

Goed voor de lijn is het zeker, was nog nooit zo slank als toen ik postbode was :)
Waarom hield die baan eigenlijk op? :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:06:31 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_129882379
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ... ! Is dat niet die werkgever waar je aanvankelijk voor circa 15 uur p/w in dienst trad ... ?
Ja die :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 19:55 schreef Modus het volgende:

[..]

Helemaal goud. Wat voor functie is dat nou precies?
Coordinator Functioneel Beheer CMS. Oftewel, mede verantwoordelijk voor het functioneren van de website.

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, maar je kan er 'in de deze tijd' natuurlijk net zo hard uitliggen. Als je werkgever failliet gaat om maar wat te noemen sta je ook gewoon zonder loon, of zelfs met achterstallig loon, op straat.
Dat was sowieso de reden dat ik werkloos wás, na 12 jaar trouwe dienst. En daarom ben ik blij met deze werkgever, want die gaat niet failliet :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En die andere baan waar je was aangenomen?
Afgezegd.

En bedankt allemaal!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:11:44 #67
269689 crew  Viv
pi_129882543
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Wat fijn! *O*
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 23:17:51 #68
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129882728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 22:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom hield die baan eigenlijk op? :{
Had ik gepost he, ik ging fulltime studeren (augustus 2004) :) Dat was in de TPG-tijden, toen het nog schappelijk betaalde.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_129882742
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 23:17 schreef SEMTEX het volgende:
Had ik gepost he, ik ging fulltime studeren :)
Overheen gelezen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129884839
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 16:44 schreef Andromache het volgende:
vandaag besteed aan het totaal updaten van mijn LinkedIn-profiel, incl. talenkennis, titel afstudeerscriptie e.d. en stukje doelstellingen iets aangescherpt.

wat doen jullie trouwens met het stukje skills & expertises? ik heb er nu voornamelijk de programmeertalen in staan waar ik wat van weet. maar met een opleiding in communicatie vind ik het wat overdone om daar ook nog eens communicatie te vermelden.
Waar ik nog werk zie, is in de informatisering dus daar zou ik mijn peilen op richten, voor zover ik jouw opleiding in kan schatten lijkt me dat geen verre sprong. Richt je zo mogelijk op een bepaalde sector waar je in wil werken, lees je diep in, leg verbanden met IT-kant van die sector, doe eventueel vrijwilligerswerk en dan kan er prima iets uitkomen. Zo zie ik in onze sector nog best veel mensen aan de bak komen en ook waar ik werk. Communicatie zie ikzelf als een zeer interessant vakgebied maar het staat naar mijn mening gewoon niet zo goed in de markt, dus dat onderdeel zou ik downplayen waar mogelijk. En ohja, Fries als taal op Linked-in zetten dat zou ik niet doen.
pi_129888274
Vandaag voor 't eerst gewerkt bij Bakkersland...uh ja...aardbeien op vlaaibodems leggen gaat heeeel gauw vervelen, tel daarbij op dat het 'n uur fietsen is. Tsja, heb eerlijk gezegd dat ik niet zeker weet hoe lang ik dit ga blijven doen. Wel aangegeven dat ik het werk op zich nog niet eens zo verkeerd vond voor "lopende band" werk en leidinggevende vond ook dat het niet slecht ging en had er wel vertrouwen in dat ik alles zou leren. :)
Hallon!
pi_129891690
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 01:39 schreef BlueMage het volgende:
Vandaag voor 't eerst gewerkt bij Bakkersland...uh ja...aardbeien op vlaaibodems leggen gaat heeeel gauw vervelen, tel daarbij op dat het 'n uur fietsen is. Tsja, heb eerlijk gezegd dat ik niet zeker weet hoe lang ik dit ga blijven doen. Wel aangegeven dat ik het werk op zich nog niet eens zo verkeerd vond voor "lopende band" werk en leidinggevende vond ook dat het niet slecht ging en had er wel vertrouwen in dat ik alles zou leren. :)
Bij welke Bakkersland ben je gaan werken, als ik vragen mag?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:20:51 #73
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_129894041
Fijn Swets, gefeliciteerd!!
pi_129894138
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens vanaf 1 januari een fulltimebaan bij m'n huidige werkgever. Daar ben ik in deze tijd wel erg blij mee!
Gefeliciteerd!
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_129895150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 08:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Bij welke Bakkersland ben je gaan werken, als ik vragen mag?
Panningen, werk jij daar ook? :P (en tot 1 uur 's nachts werken is heftig, ben ik niet meer gewend ;( )
Hallon!
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:30:58 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_129980210
gefeliciteerd iedereen die een nieuwe baan heeft gevonden!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_129980950
Gefelie Swets! ^O^ *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:56:32 #79
296595 foodlover
live and learn
pi_129999028
^O^ Swets

Vandaag weer een sollicitatie verstuurd voor een functie die heel erg lijkt op mijn laatste baan, ben benieuwd.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 04:46:46 #80
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130006261
Vandaag mailtje gehad dat de uitblijvende reactie geen afwijzing was maar dat mensen ziek zijn geweest dan wel op vakantie dus dat de sollicitatieprocedure eventjes is opgeschort. *O*

Moest wel gelijk melden dat ik intussen een vakantie heb geboekt maar dat hoeft geen probleem te zijn lijkt me.

Ze kunnen toch moeilijk verwachten dat je je hele leven op wacht zet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:18:31 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130017306
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 04:46 schreef Mishu het volgende:
Vandaag mailtje gehad dat de uitblijvende reactie geen afwijzing was maar dat mensen ziek zijn geweest dan wel op vakantie dus dat de sollicitatieprocedure eventjes is opgeschort. *O*

Moest wel gelijk melden dat ik intussen een vakantie heb geboekt maar dat hoeft geen probleem te zijn lijkt me.

Ze kunnen toch moeilijk verwachten dat je je hele leven op wacht zet.
Nee, maar als er mensen zijn die wél direct beschikbaar zijn hebben die toch een streepje voor.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:24:02 #82
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130017501
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, maar als er mensen zijn die wél direct beschikbaar zijn hebben die toch een streepje voor.
Ja dat neem ik er maar bij in. Ik ga naar Amerika om universiteiten te bezoeken dus het kan ook gewoon als stoer en ondernemend overkomen (heb gesolliciteerd bij een universiteit).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:26:14 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130017588
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, maar als er mensen zijn die wél direct beschikbaar zijn hebben die toch een streepje voor.
ligt aan de functie ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:29:03 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130017713
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:24 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja dat neem ik er maar bij in. Ik ga naar Amerika om universiteiten te bezoeken dus het kan ook gewoon als stoer en ondernemend overkomen (heb gesolliciteerd bij een universiteit).
Dat IS sowieso stoer en ondernemend. En als je bij een universiteit hebt gesolliciteerd zou ik me niet zo druk maken om beschikbaarheid. Die hebben geduld. Bij welke uni heb je gesolliciteerd?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:22:18 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130022358
Wat een bedroevend aanbod vacatures :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:32:14 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130022791
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een bedroevend aanbod vacatures :{
Maak je geen zorgen; het is vakantie. Over een maandje trekt het aan!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:43:42 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130023284
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen; het is vakantie. Over een maandje trekt het aan!
Daar heeft 't uwv lak aan :+ Nu al gecheckt: linkedin, nationalevacaturebank, monsterboard, telegraaf vacatures, nuwerk.nl. Eentje die ik misschien wel interessant vind, maar da's maar voor 24 uur en dan lever ik fors in op salaris. Misschien anders maar gewoon proberen :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:46:20 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130023404
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Daar heeft 't uwv lak aan :+ Nu al gecheckt: linkedin, nationalevacaturebank, monsterboard, telegraaf vacatures, nuwerk.nl. Eentje die ik misschien wel interessant vind, maar da's maar voor 24 uur en dan lever ik fors in op salaris. Misschien anders maar gewoon proberen :')
Euh 4 sollicitaties per maand is toch wel te doen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130023436
hopla, een baan gevonden bij een callcenter. niet precies wat ik in gedachten had, maar geld is geld.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:47:00 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130023444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh 4 sollicitaties per maand is toch wel te doen?
Ik hoop het :') Vorige maand wel..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:47:21 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130023460
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:46 schreef Mirjam het volgende:
hopla, een baan gevonden bij een callcenter. niet precies wat ik in gedachten had, maar geld is geld.
Ge Fe Li Ci Teerd!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:49:16 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130023522
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik hoop het :') Vorige maand wel..
ja daarom, je kunt ook 'voor de vorm' solliciteren. En anders telt een open sollicitatie ook mee hè :).
Anders had je eens bij park hilaria rond kunnen kijken (nu is dat afgelopen toch?). Genoeg plakkaten gezien van kermisattracties die nog mensen zochten om mee te reizen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130023526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ge Fe Li Ci Teerd!
thanks :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:49:45 #94
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130023540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja daarom, je kunt ook 'voor de vorm' solliciteren. En anders telt een open sollicitatie ook mee hè :).
Anders had je eens bij park hilaria rond kunnen kijken (nu is dat afgelopen toch?). Genoeg plakkaten gezien van kermisattracties die nog mensen zochten om mee te reizen!
:D Euh, dat laatste meen je toch niet serieus he :D
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:50:45 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130023573
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Euh, dat laatste meen je toch niet serieus he :D
voor een open sollicitatie telt het mee, je hoeft er niet daadwerkelijk te gaan werken hè :P. en als het UWV gaat zeiken kun je altijd zeggen dat het je passie is om op de kermis te gaan werken end at je jezelf uitermate geschikt acht. voor de vorm kun je er dan nog even zo'n yell bij doen á la "Daar gaat ie dan!!!! T T T T T TUUUUUUUURBOOOOOOOO!!! Koop uw kaartjes aan de kassa!"
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:02:26 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130023918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 16:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voor een open sollicitatie telt het mee, je hoeft er niet daadwerkelijk te gaan werken hè :P. en als het UWV gaat zeiken kun je altijd zeggen dat het je passie is om op de kermis te gaan werken end at je jezelf uitermate geschikt acht. voor de vorm kun je er dan nog even zo'n yell bij doen á la "Daar gaat ie dan!!!! T T T T T TUUUUUUUURBOOOOOOOO!!! Koop uw kaartjes aan de kassa!"
Ik ga niet solliciteren op banen die me niet in de verste verte íets lijken. Dan kan ik vervolgens écht niet motiveren waarom ik dat in godsnaam wil. Maar goed, niets gevonden uiteindelijk, we heben nog 16 dagen :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:11:43 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130024233
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ga niet solliciteren op banen die me niet in de verste verte íets lijken. Dan kan ik vervolgens écht niet motiveren waarom ik dat in godsnaam wil. Maar goed, niets gevonden uiteindelijk, we heben nog 16 dagen :{
Je kunt ook proberen er iets van te maken in je hoofd. De positieve kanten extrapoleren!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:12:09 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130024251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt ook proberen er iets van te maken in je hoofd. De positieve kanten extrapoleren!
Ik kan niet liegen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:16:37 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130024424
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kan niet liegen :P
Ook niet naief zijn!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:31:27 #100
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130024979
Hmm toch iets gevonden. Mooi dat ik 2 jaar geleden voor zo'n functie gesolliciteerd heb en nog een prachtige motivatiebrief heb liggen die maar minimaal veranderd hoeft te worden :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:38:01 #101
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027196
Was me het daggie wel vandaag.

Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken. De hele dag. Hop, Stanleymes erbij pakken en opensnijden die dozen en vervolgens op de lopende band ermee. Tempo opvoeren, want DHL verwacht een bepaalde werksnelheid. Tientallen dozen/paketten met gewicht tot soms 25 kg passeren de revue, zweetdruppels vloeien rijkelijk en tijd om te schijten is er simpelweg niet. Tijdens de pauzes snel wat brood in m'n smoel stompen en daarna weer vooruit met de geit ... !

12:00 uur: supervisor komt erbij staan en meldt dat mijn werktempo 'aan de lage kant' is. Dus: nóg sneller werken. Zwoegen, zweten en soms bloeden omdat ik op één of andere manier mezelf steek met het Stanleymes óf te grazen wordt genomen door scherpe kartonranden. Sommige TV-schermen wíllen gewoon niet de verpakking uit en halen de werksnelheid weer naar beneden. Voeten beginnen te branden en met mijn tong kan ik onderhand vuur slaan tegen mijn gehemelte, dus tijdens de laatste pauze nog effe 6 bekertjes water opslorpen.

16:00 uur: supervisor komt wederom erbij staan en meldt dat werktempo té laag blijft. Dit leidt tot een vroegtijdig einde van mijn werkperiode bij DHL én een streep door mijn plan om volgende week vrijdag af te taaien bij het bedrijf.
pi_130027574
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Was me het daggie wel vandaag.

Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken. De hele dag. Hop, Stanleymes erbij pakken en opensnijden die dozen en vervolgens op de lopende band ermee. Tempo opvoeren, want DHL verwacht een bepaalde werksnelheid. Tientallen dozen/paketten met gewicht tot soms 25 kg passeren de revue, zweetdruppels vloeien rijkelijk en tijd om te schijten is er simpelweg niet. Tijdens de pauzes snel wat brood in m'n smoel stompen en daarna weer vooruit met de geit ... !

12:00 uur: supervisor komt erbij staan en meldt dat mijn werktempo 'aan de lage kant' is. Dus: nóg sneller werken. Zwoegen, zweten en soms bloeden omdat ik op één of andere manier mezelf steek met het Stanleymes óf te grazen wordt genomen door scherpe kartonranden. Sommige TV-schermen wíllen gewoon niet de verpakking uit en halen de werksnelheid weer naar beneden. Voeten beginnen te branden en met mijn tong kan ik onderhand vuur slaan tegen mijn gehemelte, dus tijdens de laatste pauze nog effe 6 bekertjes water opslorpen.

16:00 uur: supervisor komt wederom erbij staan en meldt dat werktempo té laag blijft. Dit leidt tot een vroegtijdig einde van mijn werkperiode bij DHL én een streep door mijn plan om volgende week vrijdag af te taaien bij het bedrijf.
MissionPhailed
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:49:15 #103
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027665
Ja, die gebruikersnaam is nu wel passend :+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:51:20 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130027744
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:31 schreef SEMTEX het volgende:
Hmm toch iets gevonden. Mooi dat ik 2 jaar geleden voor zo'n functie gesolliciteerd heb en nog een prachtige motivatiebrief heb liggen die maar minimaal veranderd hoeft te worden :)
veel succes!!!!!!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:52:16 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130027777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Ja, die gebruikersnaam is nu wel passend :+
Je mag dan wel een slak qua tempo zijn, je verhalen zijn daarentegen wél leuk. Dus misschien is columnist op FOK! wat voor je!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:54:18 #106
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027851
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je mag dan wel een slak qua tempo zijn, je verhalen zijn daarentegen wél leuk. Dus misschien is columnist op FOK! wat voor je!
Nou, dat wordt dus 'n open sollicitatie naar Danny *)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:57:31 #107
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130027956
Maargoed, heb PostNL achter de hand en kan er de eerstkomende weken met wat mazzel 15-20 uur p/w werken. Is niet veul maar beter dan niets en bovendien een betere werkomgeving dan een van zonlicht verstoken magazijn.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:59:41 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130028029
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Was me het daggie wel vandaag.

Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken. De hele dag. Hop, Stanleymes erbij pakken en opensnijden die dozen en vervolgens op de lopende band ermee. Tempo opvoeren, want DHL verwacht een bepaalde werksnelheid. Tientallen dozen/paketten met gewicht tot soms 25 kg passeren de revue, zweetdruppels vloeien rijkelijk en tijd om te schijten is er simpelweg niet. Tijdens de pauzes snel wat brood in m'n smoel stompen en daarna weer vooruit met de geit ... !

12:00 uur: supervisor komt erbij staan en meldt dat mijn werktempo 'aan de lage kant' is. Dus: nóg sneller werken. Zwoegen, zweten en soms bloeden omdat ik op één of andere manier mezelf steek met het Stanleymes óf te grazen wordt genomen door scherpe kartonranden. Sommige TV-schermen wíllen gewoon niet de verpakking uit en halen de werksnelheid weer naar beneden. Voeten beginnen te branden en met mijn tong kan ik onderhand vuur slaan tegen mijn gehemelte, dus tijdens de laatste pauze nog effe 6 bekertjes water opslorpen.

16:00 uur: supervisor komt wederom erbij staan en meldt dat werktempo té laag blijft. Dit leidt tot een vroegtijdig einde van mijn werkperiode bij DHL én een streep door mijn plan om volgende week vrijdag af te taaien bij het bedrijf.
Slavenarbeid. Respect dat je volgehouden hebt :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130034360
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Slavenarbeid. Respect dat je volgehouden hebt :{
Ik had waarschijnlijk die supervisor ff uitgepakt en op die band gelegd :)
Wat een mongolenkrankzinnige banen bestaan er nog in deze wereld..
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:34:42 #110
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_130034663
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Vanmorgen na slechte nachtrust door een stel kutmuggen om 6:45 uur weer binnengelopen bij DHL om ditmaal dozen met zware elektronische voorwerpen (TV's, printers, etc) uit te pakken.
Waarom zit DHL paketten uit te pakken in plaats van te bezorgen? :{
Carpe Libertatem
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:37:34 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130034813
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:28 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik had waarschijnlijk die supervisor ff uitgepakt en op die band gelegd :)
Wat een mongolenkrankzinnige banen bestaan er nog in deze wereld..
Tja, die heeft ook gewoon een target. Teveel mensen onder hem met een "te laag werktempo" en hij ligt er uit.

Hij bepaalt die target niet he.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:41:49 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035022
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, die heeft ook gewoon een target. Teveel mensen onder hem met een "te laag werktempo" en hij ligt er uit.

Hij bepaalt die target niet he.
maar nu worden er 0 TV's uit dozen gepakt ipv 40 per dag ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:42:40 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035078
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar nu worden er 0 TV's uit dozen gepakt ipv 40 per dag ;(
Nee nu worden er per FTE meer tv's uitgepakt, ergo lagere kosten.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:43:05 #114
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee nu worden er per FTE meer tv's uitgepakt, ergo lagere kosten.
maar zijn target is gebaseerd op een aantal TV's per dag.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:47:40 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar zijn target is gebaseerd op een aantal TV's per dag.
Wie zegt dat?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:50:02 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035505
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
lijkt me logisch dat de klanten van DHL een bepaald aantal TV's per dag willen uitgepakt zien ipv een bepaald aantal TV's per medewerker. of zeggen ze gewoon tegen de klant 'ja we hadden een trage gast er tussen zitten dus dit keer hebben we 40 TV's minder uitgepakt ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:52:32 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lijkt me logisch dat de klanten van DHL een bepaald aantal TV's per dag willen uitgepakt zien ipv een bepaald aantal TV's per medewerker.
Uiteraard, maar als er niet meer FTE's zijn, kan je moeilijk van je supervisors verwachten dat die zoveel tv's halen. Dat is een probleempje van HR. Je legt je supervisor natuurlijk een target per FTE op, dat is meetbaar. In elk ander geval kan die supervisor gewoon meer FTE claimen om z'n target te halen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:55:40 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130035823
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als er niet meer FTE's zijn, kan je moeilijk van je supervisors verwachten dat die zoveel tv's halen. Dat is een probleempje van HR. Je legt je supervisor natuurlijk een target per FTE op, dat is meetbaar. In elk ander geval kan die supervisor gewoon meer FTE claimen om z'n target te halen.
ik denk dat de klant morgne niet blij is dat er 40 minder uitgepakte TV's zijn...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:57:10 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130035899
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk dat de klant morgne niet blij is dat er 40 minder uitgepakte TV's zijn...
Nee, maar dat heeft er nog steeds geen reet mee te maken dat je vanaf het management naar beneden toe kwalitatieve targets oplegt ipv kwantitatieve. De accountmanager moet die klant tevreden houden.

Denk namelijk ook niet dat die klant wél blij is dat hij wel zijn tv's krijgt maar opeens 10% nacalculatie voor z'n kiezen krijgt. Something's gotta give.
pi_130042645
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:38 schreef MissionPhailed het volgende:
Verhaal
Had je je supervisor niet kunnen vragen of ie het gewenste werktempo niet even kon demonstreren?

Wel balen dat je er al na twee weken bent uitgebonjourd.

Maar waarschijnlijk had ie sowieso al eerder het idee in zijn hoofd om je te ontslaan.

[ Bericht 25% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-08-2013 00:07:19 ]
pi_130044460
Ja idd vragen hoe je dat werk het snelst kunt doen want je wil er immers wat van leren en je goede wil laten zien en etc. :) Maar denk idd dat deze supervisor je sowieso niet wilde op de afdeling, tsja ik ken het...
Hallon!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:32:15 #122
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130053100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:01 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Had je je supervisor niet kunnen vragen of ie het gewenste werktempo niet even kon demonstreren?

Wel balen dat je er al na twee weken bent uitgebonjourd.

Maar waarschijnlijk had ie sowieso al eerder het idee in zijn hoofd om je te ontslaan.
Wel, eerlijk gezegd ben ik wel opgelucht dat ik er weg ben. Verstandhouding met collega's en zélfs supervisors was goed te noemen (geen enkele wanklank) maar het werk was 10x niks.

Heb nu overigens wel overal spierpijn, en dat terwijl ik geregeld wat fitness. Zó knettergek was het gisteren. :') Schijnt overigens dat het personeelsverloop er behoorlijk groot is; 50% haakt af binnen een maand/wordt weggebonjourd. Een kleine minderheid houdt het langer dan een jaar vol.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:55 schreef BlueMage het volgende:
Ja idd vragen hoe je dat werk het snelst kunt doen want je wil er immers wat van leren en je goede wil laten zien en etc. :) Maar denk idd dat deze supervisor je sowieso niet wilde op de afdeling, tsja ik ken het...
De supervisor zei dat mijn snelheid een stremmende werking op het productieproces zou hebben. Heeft ie waarschijnlijk een punt. Hij voegde wel toe dat ie zag dat ik het écht probeerde (werkte bijna letterlijk in een plas van m'n eigen zweet) :+

Maargoed, ik zit beslist niet in zak en as. De afgelopen weken waren een openbaring wat betreft het kennen van mijn sterke- en zwakke punten en die kennis kan weer mooi ingezet worden in de zoektocht naar een andere -geschikte- baan.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:41:59 #123
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_130053384
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Wel, eerlijk gezegd ben ik wel opgelucht dat ik er weg ben. Verstandhouding met collega's en zélfs supervisors was goed te noemen (geen enkele wanklank) maar het werk was 10x niks.

Heb nu overigens wel overal spierpijn, en dat terwijl ik geregeld wat fitness. Zó knettergek was het gisteren. :') Schijnt overigens dat het personeelsverloop er behoorlijk groot is; 50% haakt af binnen een maand/wordt weggebonjourd. Een kleine minderheid houdt het langer dan een jaar vol.

[..]

De supervisor zei dat mijn snelheid een stremmende werking op het productieproces zou hebben. Heeft ie waarschijnlijk een punt. Hij voegde wel toe dat ie zag dat ik het écht probeerde (werkte bijna letterlijk in een plas van m'n eigen zweet) :+

Maargoed, ik zit beslist niet in zak en as. De afgelopen weken waren een openbaring wat betreft het kennen van mijn sterke- en zwakke punten en die kennis kan weer mooi ingezet worden in de zoektocht naar een andere -geschikte- baan.
Is fysiek werk wel wat voor jou? Mensen zeggen altijd dat iedereen kan sjouwen, maar je hebt aardig wat aanleg en spierkracht nodig om dat op een tempo te doen dat je ook echt het geld waard bent. Als je dat tempo niet kan halen kom je eigenlijk nergens langdurig aan de bak.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:56:18 #125
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130053748
quote:
5s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Is fysiek werk wel wat voor jou? Mensen zeggen altijd dat iedereen kan sjouwen, maar je hebt aardig wat aanleg en spierkracht nodig om dat op een tempo te doen dat je ook echt het geld waard bent. Als je dat tempo niet kan halen kom je eigenlijk nergens langdurig aan de bak.
Fysiek wel, ben nu ook werkzaam bij PostNL waarbij ik juist één der snelste werknemers ben. Maar mijn focus blijft liggen op werk in de documentaire informatievoorziening. Had begin v/h jaar een project bij een gemeente die mij en de gemeente uitstekend beviel. Jammer dat het een tijdelijk project was.
pi_130054234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:56 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Fysiek wel, ben nu ook werkzaam bij PostNL waarbij ik juist één der snelste werknemers ben. Maar mijn focus blijft liggen op werk in de documentaire informatievoorziening. Had begin v/h jaar een project bij een gemeente die mij en de gemeente uitstekend beviel. Jammer dat het een tijdelijk project was.
Waarom ga je dan niet bij DHL als koerier/bezorger aan de slag, lijkt me sowieso beter passen?
Hallon!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:22:22 #127
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130054549
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:46 schreef Disorder het volgende:
Als je binnenkomt bij DHL.. Staat er dan zo'n Arbeit macht frei bord?
Dat zou je wel denken ja..

Vraag me wel af wie daar dan wel kunnen werken of hoe die het volhouden? Of iedereen is gewoon tijdelijk omdat ze even niets anders kunnen vinden.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:23:52 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130054597
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 17:31 schreef SEMTEX het volgende:
Hmm toch iets gevonden. Mooi dat ik 2 jaar geleden voor zo'n functie gesolliciteerd heb en nog een prachtige motivatiebrief heb liggen die maar minimaal veranderd hoeft te worden :)
vacature staat on hold. Nou ja, heb iig gereageerd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:34:26 #129
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130054896
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

vacature staat on hold. Nou ja, heb iig gereageerd.
Hij telt weer mee voor de sollicitatieplicht moet je maar denken !
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:39:38 #130
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130057122
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet bij DHL als koerier/bezorger aan de slag, lijkt me sowieso beter passen?
Dat heb ik in 2007 vijf maanden gedaan; was nét vol te houden met zeer stevig aanpoten. Werktijden lagen doorgaans tussen 7:00 en 18:00 uur, soms een uitschieter tot 20:30 uur. Er werden op circa 80 adressen per dag paketten afgeleverd bij zowel particulieren als bedrijven. Het kwam weleens voor dat ik na 17:00 uur ingesloten raakte op de parkeerplaats van een bedrijf waarvan de hekken ineens gesloten bleken, waardoor verdere pakketleveringen in het honderd liepen. Memorabele tijd zal ik maar zeggen :+

Voordeel was dat het ondanks geringe uurloon wél redelijk goed verdiende, maar da's logisch met 45-60 uur p/w.
pi_130057912
Als je vorige week dinsdag een sollicitatiegesprek hebt gehad en ze hebben aangegeven volgende week contact me je op te nemen, is het dan normaal/verstandig om nu zelf te gaan bellen? Ik heb tot nu toe nog niks vernomen namelijk?
pi_130059229
Het begint hier treurige vormen aan te nemen, inmiddels meer dan honderd sollicitaties gedaan. Ik hoef nu zelfs geen gerichte brieven meer te maken, ik selecteer gewoon mijn bewaarde brief voor eenzelfde soort functie, verander een paar woorden en klaar voor de volgende afwijzing.
<hr>
pi_130061637
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef Thomas B. het volgende:
Als je vorige week dinsdag een sollicitatiegesprek hebt gehad en ze hebben aangegeven volgende week contact me je op te nemen, is het dan normaal/verstandig om nu zelf te gaan bellen? Ik heb tot nu toe nog niks vernomen namelijk?
Kan, maar ik zou zelf wachten tot vrijdagmiddag. Het is natuurlijk vakantietijd en de werkweek is nog niet over.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het begint hier treurige vormen aan te nemen, inmiddels meer dan honderd sollicitaties gedaan. Ik hoef nu zelfs geen gerichte brieven meer te maken, ik selecteer gewoon mijn bewaarde brief voor eenzelfde soort functie, verander een paar woorden en klaar voor de volgende afwijzing.
Misschien ligt het wel aan je brief.
pi_130061684
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef Thomas B. het volgende:
Als je vorige week dinsdag een sollicitatiegesprek hebt gehad en ze hebben aangegeven volgende week contact me je op te nemen, is het dan normaal/verstandig om nu zelf te gaan bellen? Ik heb tot nu toe nog niks vernomen namelijk?
Donderdag zal ik even proberen :)
pi_130061882
Thanks. Ik wacht nog even af dan.
pi_130062724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:47 schreef Mint_Clansell het volgende:

Misschien ligt het wel aan je brief.
Kan, maar het is niet steeds dezelfde brief geweest en ik heb een opzet van mijn sollicitatiebrieflaten nakijken door een jobcoach en die vond hem prima
<hr>
pi_130062836
Ja, maar die lopen doorgaans 5 jaar achter. ;) Vooral die geitenwollensokken types van het UWV Werkbedrijf.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:23:01 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130064535
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, maar die lopen doorgaans 5 jaar achter. ;) Vooral die geitenwollensokken types van het UWV Werkbedrijf.
Wat is er de afgelopen 5 jaar veranderd qua brieven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:28:53 #139
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130064673
Heb weleens te horen gekregen dat mijn CV té uitgebreid was met ellenlange lappen tekst. De boel inkorten met korte en bondige vermelding van werkzaamheden was dé remedie.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:30:23 #140
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130064712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:42 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het begint hier treurige vormen aan te nemen, inmiddels meer dan honderd sollicitaties gedaan. Ik hoef nu zelfs geen gerichte brieven meer te maken, ik selecteer gewoon mijn bewaarde brief voor eenzelfde soort functie, verander een paar woorden en klaar voor de volgende afwijzing.
Productiewerk in een fabriek niet iets om tijdelijk te doen?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:58:42 #141
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130065417
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:28 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb weleens te horen gekregen dat mijn CV té uitgebreid was met ellenlange lappen tekst. De boel inkorten met korte en bondige vermelding van werkzaamheden was dé remedie.
Mijn cv bestrijkt momenteel 1.5 vel A4.

Mijn LinkedIn profiel is vrij uitgebreid.
Die is o.a te benaderen door de QR-code te scannen die op mijn CV staat. :)

Ik heb een uitgebreide versie van mijn CV altijd op aanvraag beschikbaar!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:21:59 #142
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130065946
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Mijn cv bestrijkt momenteel 1.5 vel A4.

Mijn LinkedIn profiel is vrij uitgebreid.
Die is o.a te benaderen door de QR-code te scannen die op mijn CV staat. :)

Ik heb een uitgebreide versie van mijn CV altijd op aanvraag beschikbaar!
Kan toch wel korter dan 1,5 A4?
pi_130065954
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:30 schreef Mishu het volgende:

[..]

Productiewerk in een fabriek niet iets om tijdelijk te doen?
Waar moet ik dan aan denken? Ik zou hier in de regio niet echt een fabriek weten
<hr>
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:22:34 #144
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130065961
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:28 schreef MissionPhailed het volgende:
Heb weleens te horen gekregen dat mijn CV té uitgebreid was met ellenlange lappen tekst. De boel inkorten met korte en bondige vermelding van werkzaamheden was dé remedie.
Gewoon een opsomming, geen heel verhaal :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:35:44 #145
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130066334
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Kan toch wel korter dan 1,5 A4?
Nog korter?!
Ik heb per functie ongeveer 4 werkzaamheden, anders heeft men helemaal geen beeld van mijn werkzaamheden.

Alleen de naam van het bedrijf en de periode dat ik er gewerkt heb, lijken me niet aantrekkelijk. Dan wordt mijn CV gelijk opzij geschoven!

Nu staan er maar 3 functies op mijn CV, ik werk nu ruim 6,5 jaar voor dezelfde werkgever en was/ben niet van plan te switchen van baan! Zeker niet nu ik zwanger ben! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:36:51 #146
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130066376
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Nog korter?!
Ik heb per functie ongeveer 4 werkzaamheden, anders heeft men helemaal geen beeld van mijn werkzaamheden.

Alleen de functie en de periode dat ik er gewerkt heb, lijken me niet aantrekkelijk. Dan wordt mijn CV gelijk opzij geschoven!

Nu staan er maar 3 functies op mijn CV, ik werk nu ruim 6,5 jaar voor dezelfde werkgever en was/ben niet van plan te switchen van baan! Zeker niet nu ik zwanger ben! :)
Bij een vrij gebruikelijke functie is het toch vrij duidelijk wat je werkzaamheden waren? Of is het zo'n opmerkelijk (of irrelevant) beroep dat je je werkzaamheden moet benadrukken?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:41:04 #147
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130066534
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Bij een vrij gebruikelijke functie is het toch vrij duidelijk wat je werkzaamheden waren? Of is het zo'n opmerkelijk (of irrelevant) beroep dat je je werkzaamheden moet benadrukken?
Nee hoor, dat zeker niet :)
Ik ben nu een administration assistant maar op mijn afdeling ben ik de enige die deze functie vervuld, dus mijn functie is wel een beetje 'one of a kind' :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:41:52 #148
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130066558
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:41 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zeker niet :)
Ik ben een administration assistant maar op mijn afdeling ben ik de enige die deze functie vervuld, dus mijn functie is wel een beetje 'one of a kind' :)
Ach, als jij het idee krijgt dat je cv gelezen wordt is ie in ieder geval niet te lang :P
pi_130101536
Nou morgen kan ik schijnbaar beginnen kwaliteitscontroles op kabeltjes uit te voeren. Wat dat inhoudt? Kabeltjes in zo'n kabel tellen, ik verwacht net zo'n ervaringen als MissionPhailed eerlijk gezegd maar goed het kan ook meevallen. :P
Hallon!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 18:58:58 #150
296595 foodlover
live and learn
pi_130104153
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:21 schreef BlueMage het volgende:
Nou morgen kan ik schijnbaar beginnen kwaliteitscontroles op kabeltjes uit te voeren. Wat dat inhoudt? Kabeltjes in zo'n kabel tellen, ik verwacht net zo'n ervaringen als MissionPhailed eerlijk gezegd maar goed het kan ook meevallen. :P
Succes ^O^

Gisteren weer een solli kunnen versturen voor een functie in mijn vakgebied (sales in combi met onderwijs), ze zoeken wel meer een junior en ik ben niet meer zo piep O-) dus even gebeld met het bedrijf, leuk telefoongesprekje gehad, dame kwam in elk geval oprecht en geïnteresseerd over, erg benieuwd!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:32:56 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130107535
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:21 schreef BlueMage het volgende:
Nou morgen kan ik schijnbaar beginnen kwaliteitscontroles op kabeltjes uit te voeren. Wat dat inhoudt? Kabeltjes in zo'n kabel tellen, ik verwacht net zo'n ervaringen als MissionPhailed eerlijk gezegd maar goed het kan ook meevallen. :P
Ik ben een aantal jaar kwaliteitscontroleur geweest. Alhoewel het wat geavanceerder (minder geestdodend) was dan wat jij hier schetst vond ik het iig erg leuk werk, en ik mocht ook meedenken over procesverbeteringen en procedures etc :). Gefeliciteerd met jje nieuwe baan!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130108894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben een aantal jaar kwaliteitscontroleur geweest. Alhoewel het wat geavanceerder (minder geestdodend) was dan wat jij hier schetst vond ik het iig erg leuk werk, en ik mocht ook meedenken over procesverbeteringen en procedures etc :). Gefeliciteerd met jje nieuwe baan!
Tsja er werd wel gezegd dat het idd wel productiewerk is maar ach het is maar voor 'n paar weken plus misschien levert het nog hilarische verhalen op. :P
Hallon!
pi_130125638
Doet Werk.nl het weer, werkt DigiD niet. :')
pi_130135466
Nou eerste werkdag erop zitten, is idd behoorlijk geestdodend werk. Komt er op neer dat je op kantoor kabeltjes aan het strippen bent en van iedere "ader" in zo'n kabel alle koperdraadjes moet tellen en moet controleren of iedere ader hetzelfde aantal draadjes bevat. Er is geen tijdsdruk of wat dan ook dus wel relaxed werk op zich. Maar is echt zo'n klusje wat wel moet gebeuren (want er waren flink wat fouten gevonden in 'n paar ladingen) maar waar niemand tijd voor heeft/niemand wil doen. Nou ik wel...no problem, heb weer voor 'n paar weken (en mogelijk langer) werk. :)
Hallon!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:10:12 #155
269689 crew  Viv
pi_130137965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Inmiddels heeft de intermediair mij voorgesteld bij de werkgever en ik mag daar op gesprek komen! *O*
Gesprek is achter de rug, en ze hebben gekozen voor iemand met meer ervaring. Begrijpelijk, maar jammer.
pi_130138065
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:00 schreef BlueMage het volgende:
Nou eerste werkdag erop zitten, is idd behoorlijk geestdodend werk. Komt er op neer dat je op kantoor kabeltjes aan het strippen bent en van iedere "ader" in zo'n kabel alle koperdraadjes moet tellen en moet controleren of iedere ader hetzelfde aantal draadjes bevat. Er is geen tijdsdruk of wat dan ook dus wel relaxed werk op zich. Maar is echt zo'n klusje wat wel moet gebeuren (want er waren flink wat fouten gevonden in 'n paar ladingen) maar waar niemand tijd voor heeft/niemand wil doen. Nou ik wel...no problem, heb weer voor 'n paar weken (en mogelijk langer) werk. :)
Klinkt in ieder geval beter dan het DHL-werk met die supervisor :P.

Hier vandaag eindelijk telefonisch contact gehad met uzb. Jammer genoeg belde ik op een ongelegen moment, dinsdag zou zij mij weer terugbellen. Ben benieuwd.

Hoe staan jullie trouwens tegenover het opleuken van je cv? Aangezien er vaak een minimumperiode geldt mbt werkervaring heb ik er maar een paar maanden aan vastgeplakt, omdat ik anders geen kans maak.

Ik sta nu op een moeilijk punt. Ben twee jaar geleden in de GGZ afgestudeerd, maar door gebrek aan werkervaring geen kans op werk. Om deze reden ben ik ook een nieuwe opleiding gestart in deeltijd, die ik zelf betaal. Toch twijfel ik of ik het er niet op moet wagen, en alles op alles moet zetten om een werkervaringsplaats te bemachtigen.

Zou betekenen dat ik weer bij een van mijn ouders moet gaan wonen, tenzij ik het kan combineren met een of andere baan. Wat zouden jullie doen? De tijd dringt, hoe langer ik uit het werkveld ben hoe minder kans op überhaupt een onbetaalde werkervaringsplek. Sowieso voel ik mij nu al te oud om weer terug te gaan naar mijn ouders...
pi_130140822
Opleuken van je cv: gewoon doen. Tegenwoordig maak je geen enkele kans meer op de arbeidsmarkt met een 'rommelig' (lees: jobhopperig) cv. Als je dan ook nog eens gaten hebt dan kun je maar beter gelijk je huis verkopen en onder een brug gaan slapen, want geen werkgever die je dan wil hebben.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:58:30 #158
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130141944
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:00 schreef BlueMage het volgende:
Nou eerste werkdag erop zitten, is idd behoorlijk geestdodend werk. Komt er op neer dat je op kantoor kabeltjes aan het strippen bent en van iedere "ader" in zo'n kabel alle koperdraadjes moet tellen en moet controleren of iedere ader hetzelfde aantal draadjes bevat. Er is geen tijdsdruk of wat dan ook dus wel relaxed werk op zich. Maar is echt zo'n klusje wat wel moet gebeuren (want er waren flink wat fouten gevonden in 'n paar ladingen) maar waar niemand tijd voor heeft/niemand wil doen. Nou ik wel...no problem, heb weer voor 'n paar weken (en mogelijk langer) werk. :)
Mooi!

Je hebt idd weer werk ook al is het voor even, we moeten toch de crisis uitzitten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:59:45 #159
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130141997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Opleuken van je cv: gewoon doen. Tegenwoordig maak je geen enkele kans meer op de arbeidsmarkt met een 'rommelig' (lees: jobhopperig) cv. Als je dan ook nog eens gaten hebt dan kun je maar beter gelijk je huis verkopen en onder een brug gaan slapen, want geen werkgever die je dan wil hebben.
Tegenwoordig kun je denk ik niet anders? Met al die tijdelijke banen. Of bedoel je dan echt een maandje hier en een maandje daar?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:04:54 #160
296595 foodlover
live and learn
pi_130142218
Mag volgende week vrijdag op gesprek voor een mooie functie, nu lekker het weekend in. *O* *O*
pi_130142665
maandag beginnen, meteen 5 dagen, ik vind het spannend :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130143085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Opleuken van je cv: gewoon doen. Tegenwoordig maak je geen enkele kans meer op de arbeidsmarkt met een 'rommelig' (lees: jobhopperig) cv. Als je dan ook nog eens gaten hebt dan kun je maar beter gelijk je huis verkopen en onder een brug gaan slapen, want geen werkgever die je dan wil hebben.
Ik vond alle brieven met taalfouten en grammaticafouten en diverse andere slordigheden veel erger eerlijk gezegd. En ja, dat gebeurt nog steeds heel heel veel. Hele volksstammen durven nog steeds brieven in te leveren waarin ze de aanhef verkeerd schrijven of vergeten zijn de vorige bedrijfsnaam weg te halen :')
pi_130143099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:18 schreef Mirjam het volgende:
maandag beginnen, meteen 5 dagen, ik vind het spannend :D :@
Je kunt het! *O*
pi_130145276
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:13 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Klinkt in ieder geval beter dan het DHL-werk met die supervisor :P.

Hier vandaag eindelijk telefonisch contact gehad met uzb. Jammer genoeg belde ik op een ongelegen moment, dinsdag zou zij mij weer terugbellen. Ben benieuwd.

Hoe staan jullie trouwens tegenover het opleuken van je cv? Aangezien er vaak een minimumperiode geldt mbt werkervaring heb ik er maar een paar maanden aan vastgeplakt, omdat ik anders geen kans maak.

Ik sta nu op een moeilijk punt. Ben twee jaar geleden in de GGZ afgestudeerd, maar door gebrek aan werkervaring geen kans op werk. Om deze reden ben ik ook een nieuwe opleiding gestart in deeltijd, die ik zelf betaal. Toch twijfel ik of ik het er niet op moet wagen, en alles op alles moet zetten om een werkervaringsplaats te bemachtigen.

Zou betekenen dat ik weer bij een van mijn ouders moet gaan wonen, tenzij ik het kan combineren met een of andere baan. Wat zouden jullie doen? De tijd dringt, hoe langer ik uit het werkveld ben hoe minder kans op überhaupt een onbetaalde werkervaringsplek. Sowieso voel ik mij nu al te oud om weer terug te gaan naar mijn ouders...
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma... Ik wil eigenlijk nog een deeltijdopleiding doen omdat ik toch een iets andere kant op wil en niet het gevoel heb dat ik ooit de kans ga krijgen om daar binnen een bedrijf naartoe te kunnen werken. Maar dan ben ik wel een dag per week niet beschikbaar voor werk, een aangezien ik nu ik fulltime beschikbaar ben al niks kan vinden, vraag ik me af of ik niet beter een jaar kan wachten om ondertussen iets te vinden en wat te sparen.

Of alles zetten op een onbetaalde stage om werkervaring te krijgen, maarja als dat al lukt (ik heb al wat lijntjes uitgezet), dan zijn er dus sowieso geen/nauwelijks inkomsten of alleen maar reiskosten :{

Wordt er wel moedeloos van, ik krijg een beetje het gevoel dat ik nu al onbemiddelbaar en kansloos ben :{
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:42:31 #165
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_130159813
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, maar die lopen doorgaans 5 jaar achter. ;) Vooral die geitenwollensokken types van het UWV Werkbedrijf.
5 jaar maar??!!!!
-weg-
pi_130170923
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:42 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

5 jaar maar??!!!!
Ja, de laatste keer toen ik er moest zijn (1,5 jaar geleden) keek mijn werkcoach (type geitenwollensokken muts) me aan alsof ze water zag branden toen ik zei dat je tegenwoordig echt niet meer bij elk uitzendbureau wordt geholpen als je naar binnen loopt. Daarna begon ze alle uitzendbureaus op te noemen die in mijn woonplaats zouden zitten, en toen ik haar verbeterde omdat ook die lijst niet up-to-date was en er ondertussen enkele bureaus waren gesloten, werd ze pissig en beet ze me toe dat ik met zo'n attitude nooit werk zou vinden. :')
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:42:30 #167
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_130211723
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 18:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ja, de laatste keer toen ik er moest zijn (1,5 jaar geleden) keek mijn werkcoach (type geitenwollensokken muts) me aan alsof ze water zag branden toen ik zei dat je tegenwoordig echt niet meer bij elk uitzendbureau wordt geholpen als je naar binnen loopt. Daarna begon ze alle uitzendbureaus op te noemen die in mijn woonplaats zouden zitten, en toen ik haar verbeterde omdat ook die lijst niet up-to-date was en er ondertussen enkele bureaus waren gesloten, werd ze pissig en beet ze me toe dat ik met zo'n attitude nooit werk zou vinden. :')
Ik doelde meer op meer op meer dan 5 jaar, ik had ook zo een geitenwollen muts die al 30 jaar voor het UWV werkte en mij gedateerde adviezen gaf over het vinden van een baan. "Ja je moet gewoon bellen om te vragen of je sollicitatie goed is aangekomen, daardoor val je op!" Suuureeeeeeeeee, in deze crisis belt elke Jan Doedel met die vraag :')
-weg-
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:47:23 #168
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130212003
quote:
10s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:42 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik doelde meer op meer op meer dan 5 jaar, ik had ook zo een geitenwollen muts die al 30 jaar voor het UWV werkte en mij gedateerde adviezen gaf over het vinden van een baan. "Ja je moet gewoon bellen om te vragen of je sollicitatie goed is aangekomen, daardoor val je op!" Suuureeeeeeeeee, in deze crisis belt elke Jan Doedel met die vraag :')
Mijn moeder is ook zo'n figuur: "gewoon dagelijks het uitzendbureau bellen :) ", "bel even of je aangenomen bent dan, eigen initiatief wordt gewaardeerd! :)"
pi_130212856
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:31 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik vond alle brieven met taalfouten en grammaticafouten en diverse andere slordigheden veel erger eerlijk gezegd. En ja, dat gebeurt nog steeds heel heel veel. Hele volksstammen durven nog steeds brieven in te leveren waarin ze de aanhef verkeerd schrijven of vergeten zijn de vorige bedrijfsnaam weg te halen :')
Ik dacht echt van: godver, wat erg. :') :') :')

Tot ik realiseerde dat mijn contract ook nog een aanhef had van een andere werknemer. :') Maakt het niet minder erg, maar, jee, dat mensen dat niet 3 keer controleren voordat je het wegstuurt, dat verbaast me.
Beter onethisch dan oneetbaar
  zondag 18 augustus 2013 @ 21:12:20 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130213411
quote:
13s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mijn moeder is ook zo'n figuur: "gewoon dagelijks het uitzendbureau bellen :) ", "bel even of je aangenomen bent dan, eigen initiatief wordt gewaardeerd! :)"
Herkenbaar! Of dat je gewoon ergens naar binnen moet lopen en vragen of ze werk hebben...
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:38:57 #171
296595 foodlover
live and learn
pi_130239262
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Herkenbaar! Of dat je gewoon ergens naar binnen moet lopen en vragen of ze werk hebben...
Heel herkenbaar inderdaad, of bedrijven bellen om te vragen of ze nog werk hebben o|O .
En ook zo'n goede: "gewoon alles aanpakken hoor", waarmee men dan schoonmaakwerk, werk in de kassen en dergelijke bedoelt... Ik zou dat werk waarschijnlijk nog leuk vinden ook, je wordt alleen niet zo makkelijk aangenomen voor zoiets met 2 titels op zak, zijnde net 30+...

Kan ik me overigens goed voorstellen bij werk in de retail, horeca en dergelijke maar niet in mijn sector.
pi_130239604
Bij een sollicitatie per e-mail, voegen jullie dan een sollicitatiebrief toe als bijlage is de e-mail de sollicitatiebrief als het ware?
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:50:03 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130239657
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:48 schreef Sloggi het volgende:
Bij een sollicitatie per e-mail, voegen jullie dan een sollicitatiebrief toe als bijlage is de e-mail de sollicitatiebrief als het ware?
ik schrijf altijd de 'brief' in de e-mail en het CV als bijlage.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2013 @ 15:50:47 #174
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130239687
Ik voeg mijn brief en cv toe als aparte bijlages en verwijs daarna in de mail.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:51:05 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130239696
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:38 schreef foodlover het volgende:

[..]

Heel herkenbaar inderdaad, of bedrijven bellen om te vragen of ze nog werk hebben o|O .
En ook zo'n goede: "gewoon alles aanpakken hoor", waarmee men dan schoonmaakwerk, werk in de kassen en dergelijke bedoelt... Ik zou dat werk waarschijnlijk nog leuk vinden ook, je wordt alleen niet zo makkelijk aangenomen voor zoiets met 2 titels op zak, zijnde net 30+...
mja aan de andere kant werken er ook mensen in de kas met titels op zak. :P.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130239845
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik schrijf altijd de 'brief' in de e-mail en het CV als bijlage.
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:50 schreef Etcetera het volgende:
Ik voeg mijn brief en cv toe als aparte bijlages en verwijs daarna in de mail.
Ik doe het laatste ook. Het zorgt voor een nettere, 'klassieke' brief, maar is natuurlijk ook wat omslachtiger, ook voor de werkgever.

Ik heb een tijd geleden zaken als interesses en taalvaardigheid uit mijn cv gesloopt, maar ik overweeg het er toch weer in te zetten. Het zijn toch zaken die je kunnen onderscheiden.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:56:15 #177
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130239894
ik vind het vervelend als ik 2 word documenten moet openen en die apart moet uitdraaien, dan print ik liever het emailtje uit en daarna het cv als bijlage.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130239915
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:56 schreef Maanvis het volgende:
ik vind het vervelend als ik 2 word documenten moet openen en die apart moet uitdraaien, dan print ik liever het emailtje uit en daarna het cv als bijlage.
Tip: PDF.
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2013 @ 15:57:02 #179
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130239922
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Ik doe het laatste ook. Het zorgt voor een nettere, 'klassieke' brief, maar is natuurlijk ook wat omslachtiger, ook voor de werkgever.

Ik heb een tijd geleden zaken als interesses en taalvaardigheid uit mijn cv gesloopt, maar ik overweeg het er toch weer in te zetten. Het zijn toch zaken die je kunnen onderscheiden.
Het is misschien wat omslachtiger, maar het voorkomt wel dat de vormgeving van je brief naar z'n grootje gaat, en dat er e-mail koppen bij/onder/boven komen te staan :)

Beide bijlages stuur ik als .pdf mee overigens.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:58:20 #180
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130239964
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Tip: PDF.
ja nog erger, een PDF CV en een Word document brief.
Dan print ik liever het emailtje en het cv :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:12:50 #181
296595 foodlover
live and learn
pi_130240491
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

mja aan de andere kant werken er ook mensen in de kas met titels op zak. :P.
Heb je gelijk in hoor :s) , denk alleen weinig salesdames met een titel in Duitse taal en cultuur en onderwijskunde...
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:30:38 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130241180
Weet iemand hoe het zit met betalingen?
Ik heb van 't UWV een betaling gehad voor 1 week (1/8 t/m 9-8). Ik heb al op de website gelezen dat je per maand, achteraf betaald krijgt, dus mijn eerste uitkering zou zijn ergens rond de 23e. Wat moet ik dan met dit bedrag? Werkt dat zo de eerste maand? De UWV website zegt er dit over:

quote:
Uw WW-uitkering wordt per 4 weken achteraf betaald. U krijgt uw WW-uitkering dus niet op een vaste dag per maand. De 4-wekenperiode start na de eerste betaling. De eerste betaling ontvangt u meestal na uw eerste periode WW van 2 of 3 weken.
- Hmmm ik lees dat het bedrag voor de periode 29-07 t/m 11-08 was. Betekent dat dat 11-8 mijn uitbetaaldatum wordt? Een ontzettende kutdatum zou dat zijn, hypotheektechnisch :r
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:32:42 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130243061
gewoon een beetje sparen en ook dat probleem is de wereld uit ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:17:45 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_130244471
Ach, een datum is ook maar een getal :+.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_130251280
UWV betaalt niet per maand maar per 4 weken.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 12:35:04 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130309094
Euhmmm telt een sollicitatie voor vrijwilligerswerk eigenlijk ook? Ik heb een geweldige baan gezien voor 1 dag in de week bij een museum. Maar ja, niet betaald :P Ik denk 't niet he? :P

Fuck it, ik doe het gewoon :P Misschien ontdek ik zo wel wat ik wél wil en de werkervaring is nooit weg.

al gevonden, ms ook interessant voor anderen: http://www.uwv.nl/Particu(...)igerswerk/index.aspx

[ Bericht 18% gewijzigd door SEMTEX op 21-08-2013 14:38:00 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:05:01 #187
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130309962
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 21:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Herkenbaar! Of dat je gewoon ergens naar binnen moet lopen en vragen of ze werk hebben...
dat idd :D

Mijn moeder is 70. Die snapt niet echt dat de tijden veranderd zijn :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:10:19 #188
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130310095
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:50 schreef Etcetera het volgende:
Ik voeg mijn brief en cv toe als aparte bijlages en verwijs daarna in de mail.
daarna, ja? :P

Zo doe ik het ook :Y altijd PDF, dan weet je zeker dat je brief er bij de ontvanger net zo uitziet als bij jou.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  Redactie Frontpage woensdag 21 augustus 2013 @ 13:13:33 #189
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130310179
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:10 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

daarna, ja? :P

Zo doe ik het ook :Y altijd PDF, dan weet je zeker dat je brief er bij de ontvanger net zo uitziet als bij jou.
Ja eerst toevoegen en dan verwijzen he :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_130310720
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:05 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

dat idd :D

Mijn moeder is 70. Die snapt niet echt dat de tijden veranderd zijn :P
Idem hier, in haar/hun tijd kwamen ze langs de deuren om mensen te werven met een baan en opleiding. Toen mijn broer 15 jaar geleden stopte met school, was hij ook zo onder de pannen met schoonmaakwerk. Dus denkt ze volgens mij nog steeds dat ik me daarvoor te goed voel, anders had ik vast al lang werk gehad. Ik mocht afgelopen verjaardag weer aanhoren hoe iedereen vroeger zonder relevante opleiding (allemaal schoolverlaters of enkel middelbare school) en werkervaring zo ongeveer overal wel terecht kon.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:37:27 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130310871
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:32 schreef alors het volgende:

[..]

Idem hier, in haar/hun tijd kwamen ze langs de deuren om mensen te werven met een baan en opleiding. Toen mijn broer 15 jaar geleden stopte met school, was hij ook zo onder de pannen met schoonmaakwerk. Dus denkt ze volgens mij nog steeds dat ik me daarvoor te goed voel, anders had ik vast al lang werk gehad. Ik mocht afgelopen verjaardag weer aanhoren hoe iedereen vroeger zonder relevante opleiding (allemaal schoolverlaters of enkel middelbare school) en werkervaring zo ongeveer overal wel terecht kon.
Zelfs voor schoonmaakwerk heb je tegenwoordig werkervaring nodig :P Zag een vacature voorbij komen bij Eindhoven Airport (ik zou daar heel graag willen werken, om eerlijk te zijn O+ )
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130311317
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zelfs voor schoonmaakwerk heb je tegenwoordig werkervaring nodig :P Zag een vacature voorbij komen bij Eindhoven Airport (ik zou daar heel graag willen werken, om eerlijk te zijn O+ )
:') Ja dat zag ik ook bij de schaarse vacatures voor schoonmaakwerk, was alleen maar invalwerk voor 3 weken ook nog.

Nou ga ervoor zou ik zeggen! Ik heb gesolliciteerd bij een tuincentrum, lijkt me echt superleuk, maar ik heb geen ervaring in de detailhandel dus ik vrees ervoor.
know'm sayin?
×
word? word.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 13:54:06 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130311379
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:52 schreef alors het volgende:

Nou ga ervoor zou ik zeggen! Ik heb gesolliciteerd bij een tuincentrum, lijkt me echt superleuk, maar ik heb geen ervaring in de detailhandel dus ik vrees ervoor.
Dat lijkt me ook geweldig, ik ga eens rondkijken of ze daar nog mensen zoeken zónder BBL of werkervaring (vast niet ;( )

Ik wil niet meer solliciteren op dingen die me doodongelukkig maken, heb ik vandaag besloten. Niet meer reageren op dingen die ik wel zou kunnen gezien mijn ervaring, maar die ik niet meer wil. Dan maar gewoon brutaal proberen op baantjes waar ik de ervaring (nog) niet heb.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130313088
Weer gesolliciteerd op een docentenfunctie van de hogeschool rotterdam. Ooit moet toch iemand het wel aandurven om mij eens uit te nodigen.... De passie spat in ieder geval van mijn motivatiebrief dit keer! Ik had er zin in! ^O^
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:07:02 #195
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_130317597
Weinig vacatures momenteel in de DIV/administratieve sector momenteel. Misschien speelt de nasleep van de zomervakantie naast de crisis ook een rol. Overigens gisteren wel een kilootje of 80 post bezorgd voor PostNL, goed voor het ritme & conditie ... !
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:32:47 #196
296595 foodlover
live and learn
pi_130326524
quote:
12s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Weinig vacatures momenteel in de DIV/administratieve sector momenteel. Misschien speelt de nasleep van de zomervakantie naast de crisis ook een rol. Overigens gisteren wel een kilootje of 80 post bezorgd voor PostNL, goed voor het ritme & conditie ... !
Wat een geweldige baan, dat post bezorgen, zoals al eerder hier gemeld heb ik in de PTT-tijd 5 jaar post gesorteerd, bezorgd, brievenbussen geleegd en administratie gedaan voor de antwoordnummers, heerlijke tijd.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:24:53 #197
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130339130
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook geweldig, ik ga eens rondkijken of ze daar nog mensen zoeken zónder BBL of werkervaring (vast niet ;( )

Ik wil niet meer solliciteren op dingen die me doodongelukkig maken, heb ik vandaag besloten. Niet meer reageren op dingen die ik wel zou kunnen gezien mijn ervaring, maar die ik niet meer wil. Dan maar gewoon brutaal proberen op baantjes waar ik de ervaring (nog) niet heb.
Wanneer houdt je WW op?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:49:39 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130340955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wanneer houdt je WW op?
mei 2013
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130340978
Zometeen een afspraak met de zoveelste werkcoach. Ik ben benieuwd. CV en motivatiebrief verplicht meenemen.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:59:00 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130341267
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:49 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

mei 2013
dus je hebt nu helemaal geen uitkering meer?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:59:20 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130341278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus je hebt nu helemaal geen uitkering meer?
Lol, 2014 dus, sorry :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:59:41 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130341289
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lol, 2014 dus, sorry :P
haha :D
Dus gewoon de standaard 1 jaar uitkering :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:59:57 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130341293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

haha :D
Dus gewoon de standaard 1 jaar uitkering :)
Iets minder, 10 maanden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130351383
Ik heb een kennismakingsgesprek bij het leer werktraject van het uwv. Ik hou mijn duimen en tenen gekruist en hoop heel, heel erg dat er iets moois uitkomt. Het is nog veel te vroeg daarvoor maar ik hoop het zo !!!!

:@ :Y *O*
pi_130357191
'Tot in 2015 problemen Werk.nl'

http://www.nu.nl/economie(...)roblemen-werknl.html

Dus. Want waarom het makkelijk maken als het moeilijk kan? En dan vooral nog 2 jaar :')
pi_130357493
edit: verkeerde topic. :')
pi_130357812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:06 schreef fh101 het volgende:
'Tot in 2015 problemen Werk.nl'

http://www.nu.nl/economie(...)roblemen-werknl.html

Dus. Want waarom het makkelijk maken als het moeilijk kan? En dan vooral nog 2 jaar :')
Dus 't gaat eigenlijk weer terug naar zoals het was: minder online dienstverlening en meer persoonlijk contact. Volgens mij was al vrij lang duidelijk dat werklozen prijs stellen op een meer persoonlijke benadering, maar goed. :') Ook is volgens mij al vaker gezegd dat de dienstverlening alleen maar online maken niet echt geld bespaart en ook niet optimaal functioneert om maar eens een understatement te gebruiken, maar ach... :')
Hallon!
pi_130357980
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:22 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dus 't gaat eigenlijk weer terug naar zoals het was: minder online dienstverlening en meer persoonlijk contact. Volgens mij was al vrij lang duidelijk dat werklozen prijs stellen op een meer persoonlijke benadering, maar goed. :')
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit van die site gebruik heb gemaakt toen ik zonder werk zat.
Ik deed er niks mee, als ze me wilden zien kwam ik opdraven met een stapel brieven.
Prima toch? Er zijn ook zat mensen zonder internet. Vermijd die zooi gewoon.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130358117
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:26 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit van die site gebruik heb gemaakt toen ik zonder werk zat.
Ik deed er niks mee, als ze me wilden zien kwam ik opdraven met een stapel brieven.
Prima toch? Er zijn ook zat mensen zonder internet. Vermijd die zooi gewoon.
Ja op zich is 't wel handig om je online bij flink wat uitzendbureaus in te schrijven (heb ik gedaan en doe ik nu nog) want is een kwestie van even wat gegevens invullen en CV uploaden en dan sta je toch in hun systeem en via LinkedIn kun je ook wel dingen vinden maar de site werk.nl daar heb je gewoon helemaal niks aan. :')

...hoewel een vriendin van me heeft nu via 't UWV een aanbod gekregen voor een rondleiding bij Geodis (groot logistiek bedrijf hier), het mag een wonder heten. :o
Hallon!
pi_130358182
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:29 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja op zich is 't wel handig om je online bij flink wat uitzendbureaus in te schrijven (heb ik gedaan en doe ik nu nog) want is een kwestie van even wat gegevens invullen en CV uploaden en dan sta je toch in hun systeem en via LinkedIn kun je ook wel dingen vinden maar de site werk.nl daar heb je gewoon helemaal niks aan. :')

...hoewel een vriendin van me heeft nu via 't UWV een aanbod gekregen voor een rondleiding bij Geodis (groot logistiek bedrijf hier), het mag een wonder heten. :o
Ik heb het over werk.nl waar je min of meer verplicht bent om je sollicitaties te uploaden. Dat deed ik niet.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130358253
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik heb het over werk.nl waar je min of meer verplicht bent om je sollicitaties te uploaden. Dat deed ik niet.
Ja ik probeer dat wel te doen maar soms is 't zo'n puzzel om je taken door te geven dat ik ook zoiets heb van "lamaar zitten" idd. :')
Hallon!
pi_130358312
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja ik probeer dat wel te doen maar soms is 't zo'n puzzel om je taken door te geven dat ik ook zoiets heb van "lamaar zitten" idd. :')
En het maakt ook niet uit verder. Blijkbaar. Nou ook wel begrijpelijk ze kunnen je niet verplichten om internet te hebben. Dat was mijn gedachte ook. :W UWV . z
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130358560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:34 schreef Soury het volgende:

[..]

En het maakt ook niet uit verder. Blijkbaar. Nou ook wel begrijpelijk ze kunnen je niet verplichten om internet te hebben. Dat was mijn gedachte ook. :W UWV . z
Tsja de site is een rommel, dat kan ik nog beter en ik weet vrij weinig van webdesign maar dit is een onoverzichtelijke bende. Dan proberen om mensen te verplichten alles via zo'n site door te geven, dat gaat niet werken.

...en dan heb ik 't nog niet eens over al die werk.nl vacatures die er al jaren opstaan en niemand die ze er eens afhaalt of dat bijhoudt. :N
Hallon!
pi_130358702
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Tsja de site is een rommel, dat kan ik nog beter en ik weet vrij weinig van webdesign maar dit is een onoverzichtelijke bende. Dan proberen om mensen te verplichten alles via zo'n site door te geven, dat gaat niet werken.

...en dan heb ik 't nog niet eens over al die werk.nl vacatures die er al jaren opstaan en niemand die ze er eens afhaalt of dat bijhoudt. :N
Ik denk dat ik het makkelijk had :? Ik moest wel af en toe opdraven met mijn brieven. En verplicht één keer naar een banenmarkt geweest _O- Vreselijk was dat.
Ik werk weer goddank
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130358873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het makkelijk had :? Ik moest wel af en toe opdraven met mijn brieven. En verplicht één keer naar een banenmarkt geweest _O- Vreselijk was dat.
Ik werk weer goddank
Ik heb 'n paar maanden echt helemaal niet gewerkt en nog nooit iemand van 't UWV gezien, wilde bijstand gaan aanvragen toen er een uitzendbureau belde of ik wilde werken bij Bakkersland, en heb ik aangenomen ook al is 't maar part time en af & toe. ...en nu heb ik een baantje van 3 weken fulltime en zou kunnen dat ik daar nog wel langer kan blijven, dus heb momenteel idd niet zoveel met het UWV te maken en daar ben ik blij om. :Y
Hallon!
pi_130358927
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:47 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik heb 'n paar maanden echt helemaal niet gewerkt en nog nooit iemand van 't UWV gezien, wilde bijstand gaan aanvragen toen er een uitzendbureau belde of ik wilde werken bij Bakkersland, en heb ik aangenomen ook al is 't maar part time en af & toe. ...en nu heb ik een baantje van 3 weken fulltime en zou kunnen dat ik daar nog wel langer kan blijven, dus heb momenteel idd niet zoveel met het UWV te maken en daar ben ik blij om. :Y
Beter ja, wat een drama. Maar ja een uitkering is ook soms nodig
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130359369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:32 schreef foodlover het volgende:

[..]

Wat een geweldige baan, dat post bezorgen, zoals al eerder hier gemeld heb ik in de PTT-tijd 5 jaar post gesorteerd, bezorgd, brievenbussen geleegd en administratie gedaan voor de antwoordnummers, heerlijke tijd.
Ik heb dat ook lang naast mijn school/studie gedaan is zeker leuk ja. Zou dat nu ook nog wel een dag ofzo per week willen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_130360269
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_UWV-website__.html

Het blijft aanmodderen met de UWV-website
DEN HAAG -

Het blijft waarschijnlijk tot 2015 nog wat aanmodderen met de website Werk.nl voor werkzoekenden van uitkeringsinstantie UWV. Dat valt op te maken uit de beantwoording van Kamervragen van de SP door minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken.

Foto: ANP

Er is gekozen voor een meer digitale dienstverlening en de ontwikkelingen daarnaartoe gaan gepaard met storingen en klachten, erkent de minister. Dat komt doordat er wordt „verbouwd terwijl de winkel open is”.

Asscher heeft het UWV extra middelen toegekend voor meer persoonlijke ondersteuning van uitkeringsgerechtigden op de vestigingen van de organisatie, namelijk elke middag. Daarvoor zullen 130 mensen worden geworven onder de werkzoekenden.

Ook wijst de minister op de mogelijkheden van de aloude post en telefoon om de klanten toch tegemoet te komen.

SP-Kamerlid Sadet Karabulut had bij de bewindsman aan de bel getrokken nadat de FNV onderzoek had gedaan naar de ervaringen met de website onder werkzoekenden. Die gaven de site een dikke onvoldoende.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130360421
En al die ICT 'ers die thuis zitten 8)7
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:22:41 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130362371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:27 schreef Soury het volgende:
En al die ICT 'ers die thuis zitten 8)7
Hoi :W

Als ik iemand een tip mag geven, De Indeed website of (iPhone) App. Ik heb net een hele rits geschikte vacatures gevonden die ik elders niet ben tegengekomen.

Ik vind net dit bij een vacature ;(
quote:
Het is een baan voor 24 uur verdeelt over 4 of 5 dagen.
en dit:
quote:
Minimaal HBO/WO niveau;
bij een helpdeskfunctie met
quote:
Een goed startsalaris van 9,00 bruto per uur
Schandalig gewoon :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130363043
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hoi :W

Als ik iemand een tip mag geven, De Indeed website of (iPhone) App. Ik heb net een hele rits geschikte vacatures gevonden die ik elders niet ben tegengekomen.

Ik vind net dit bij een vacature ;(

[..]

en dit:

[..]

bij een helpdeskfunctie met

[..]

Schandalig gewoon :)
XS4LL is ook fijn. Dan ga je echt liever voor een uitkering.
Ik werk nu in de bouw. Ex applicatie beheer, maar ik heb er lol in. Compleet anders.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130364133
ik kom ook weer mee klagen. Heb de laatste jaren veel tijdelijke banen gehad en tussendoor WW.
Mijn kleine WW herleeft nu weer voor 5 maanden omdat mijn laatste baan ook weer ten einde is en daarna krijg ik niks meer.
Heb nog wel een zaterdagbaantje bij PostNL gelukkig.
En ik dacht vorig jaar dat het erg was met de vacatures, maar ik heb de laatste maanden echt geen 1 geschikte vacature gezien.
Ik ben niet echt kieskeurig meer, maar een 0-uren/flexcontract, binnen een uur beschikbaar de hele week als het moet voor 7,50 euro per uur kán gewoon niet meer nu ik kinderen heb.

Dus hoi!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:02:11 #223
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130364337
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:37 schreef Soury het volgende:

[..]

XS4LL is ook fijn. Dan ga je echt liever voor een uitkering.
Ik werk nu in de bouw. Ex applicatie beheer, maar ik heb er lol in. Compleet anders.
Xs4all zou ik ook echt wel zien zitten, maar die huizen helaas niet in regio Brabant :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130364453
quote:
2s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Xs4all zou ik ook echt wel zien zitten, maar die huizen helaas niet in regio Brabant :)
Kut salaris 1900 bruto. Ik had het in het telefoon gesprek al over 1900 netto :'(
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130364617
Overheden zelf doen trouwens ook lekker mee aan het buitensluiten van starters of mensen zonder gewenste ervaring. Voor simpele baliebaantjes is ervaring bij een gemeente al een harde eis. En anders zijn de detacheringsbureaus wel zo ijverig om zelf die eisen te verzinnen (Als je niet voldoet aan deze eis, nemen we je sollicitatie niet in behandeling!).

Ik zag laatst een vacature bij een gemeente voor een tijdelijke baan waarbij dingen gearchiveerd en gedigitaliseerd moesten worden. Er stond letterlijk in 'Het gaat er niet om waar je vandaan komt, maar waar je naartoe wilt' 'Ervaring is geen eis, we zoeken gewoon een enthousiast iemand'. Het was zo'n gunning die naar detacherings/uitzendbureaus gaat, in hun vacature stonden allerlei extra ervaringseisen genoemd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door alors op 22-08-2013 22:16:52 ]
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:38:31 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130366313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:07 schreef alors het volgende:
Overheden zelf doen trouwens ook lekker mee aan het buitensluiten van starters of mensen zonder gewenste ervaring. Voor simpele baliebaantjes is ervaring bij een gemeente al een harde eis. En anders zijn de detacheringsbureaus wel zo ijverig om zelf die eisen te verzinnen (Als je niet voldoet aan deze eis, nemen we je sollicitatie niet in behandeling!).

Lijkt me logisch bij de overheid werken zoveel incompetente mongolen dat iedereen die ze aannemen ontzettend goed en ervaren moet zijn om de overheid nog enig niveau te geven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130366528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Lijkt me logisch bij de overheid werken zoveel incompetente mongolen dat iedereen die ze aannemen ontzettend goed en ervaren moet zijn om de overheid nog enig niveau te geven.
Ja zou je denken he, ik denk eerder dat heb een soort vicieuze cirkel is. Werknemers die eruit worden gezet zijn dus ook weer de enige die in aanmerking komen voor werk daar :')
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:55:58 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130367064
Naast de schoonmaker zoekt het bedrijf in de topictitel nu trouwens ook barpersoneel :P wie wil?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130367175
Lijkt me beter als dan dat schoonmaakwerk. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door BlueMage op 23-08-2013 06:13:43 ]
Hallon!
pi_130367180
quote:
6s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:55 schreef SEMTEX het volgende:
Naast de schoonmaker zoekt het bedrijf in de topictitel nu trouwens ook barpersoneel :P wie wil?
[ afbeelding ]
Gratis saunalidmaatschap inbegrepen?
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 04:31:22 #231
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_130374191
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:58 schreef BlueMage het volgende:
Lijkt me beter als dat schoonmaakwerk. :P
Beter dan :)
Carpe Libertatem
pi_130374295
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 04:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Beter dan :)
Zal het nooit meer doen. ;(

:')
Hallon!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:04:58 #233
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130376457
quote:
15s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:39 schreef BlueMage het volgende:
...en dan heb ik 't nog niet eens over al die werk.nl vacatures die er al jaren opstaan en niemand die ze er eens afhaalt of dat bijhoudt. :N
Werkgevers geven die vacatures door met een bepaalde vervaldatum. Als die vacature is vervuld, maar de werkgever dat niet doorgeeft, zal de vacature (normaal gesproken) blijven staan tot de vervaldatum.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:44:38 #234
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130378924
Ja, daar is ' ie dan, de eerste afwijzing met 'je profile sluit niet aan maar we kunnen niet zeggen waarom'. Onzin natuurlijk, ik wil de reden weten. Zal ik bellen?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:45:59 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130378961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:44 schreef Andromache het volgende:
Ja, daar is ' ie dan, de eerste afwijzing met 'je profile sluit niet aan maar we kunnen niet zeggen waarom'. Onzin natuurlijk, ik wil de reden weten. Zal ik bellen?
Je hebt toch niets te verliezen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:46:02 #236
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130378964
Als je vindt dat het onzin is: bellen :Y
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:04:42 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130379542
Yes, een solli met goede motivatiebrief onderweg. Morgen volgt de volgende. Allebei leuke functies en niet meer de volle bak van 40 uur (want dat zie ik écht niet meer zitten) tegen een goed loon.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:06:24 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130379606
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:04 schreef SEMTEX het volgende:
Yes, een solli met goede motivatiebrief onderweg. Morgen volgt de volgende. Allebei leuke functies en niet meer de volle bak van 40 uur (want dat zie ik écht niet meer zitten) tegen een goed loon.
zo oud ben jij toch nog niet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:09:06 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130379686
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zo oud ben jij toch nog niet?
Wat heeft dát er nu weer mee te maken? :?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130379702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:06 schreef Maanvis het volgende:

zo oud ben jij toch nog niet?
Dan kan je nog steeds vinden dat 40 uur per week wat veel is.

En ik had gisteren mijn nieuwe werk waar ik in september begin aan de telefoon. Contract volgende week tekenen en ik kreeg meer salaris dan was overlegd in het laatste gesprek. Ik zei nog: nou, daar kan ik niet op tegen zijn :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:10:58 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130379747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan kan je nog steeds vinden dat 40 uur per week wat veel is.
Inderdaad, zeker als je 40 uur aan de telefoon zit :P En laat ik zeggen dat privé, bellen niet echt een hobby is :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:11:56 #242
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130379781
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:09 schreef Isabeau het volgende:

Ik zei nog: nou, daar kan ik niet op tegen zijn :+
Naar inderdaad, dat wordt de broekriem aantrekken 8-)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Frontpage vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:13:45 #243
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_130379836
Ik werk sinds kort 40u per week, en ik ben er nog niet van overtuigd dat ik dat wil blijven doen. Ik ben begonnen met 32u, dat is later 36 geworden en nu dus weer meer.

Het geld is leuk, maar als het me niet echt bevalt ga ik aangeven dat ik weer 36u wil maken.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:18:45 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130379975
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Wat heeft dát er nu weer mee te maken? :?
je ziet meestal dat vrouwen vanaf de 40 pas parttime gaan werken he (mits geen kinderen)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:20:29 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130380015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je ziet meestal dat vrouwen vanaf de 40 pas parttime gaan werken he (mits geen kinderen)
40 uur is heftig. Zeker als je daarnaast nog het huishouden (zelfs gedeeld met je partner), was, boodschappen, stofzuigen e.d. moet doen. Ik hardloop en fitness ook nog. Ik krijg dat er allemaal niet meer ingeprakt in een dergelijke werkweek en ik waak ervoor opgebrand te raken. Daarom geen 40 uur meer :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130380051
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Hoi :W

Als ik iemand een tip mag geven, De Indeed website of (iPhone) App. Ik heb net een hele rits geschikte vacatures gevonden die ik elders niet ben tegengekomen.

Ik vind net dit bij een vacature ;(

[..]

en dit:

[..]

bij een helpdeskfunctie met

[..]

Schandalig gewoon :)
mij boden ze 25 uur aan verdeeld over 5 dagen, incl zaterdag en zondag, open van 06.00 tot 00.00, moest zelf betalen voor een parkeerplek op hun terrein en verdienden daarmee een spectaculaire 8,66 bruto en ook nog geen pensioensopbouw... maar de koffie was wel gratis :r
<hr>
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:32:27 #247
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130380292
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Inderdaad, zeker als je 40 uur aan de telefoon zit :P En laat ik zeggen dat privé, bellen niet echt een hobby is :P
Ik had eerst een 4 daagse werkweek en nu zit ik weer op 40 uur in 5 en dat is toch wel wennen ja :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:34:47 #248
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130380344
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

mij boden ze 25 uur aan verdeeld over 5 dagen, incl zaterdag en zondag, open van 06.00 tot 00.00, moest zelf betalen voor een parkeerplek op hun terrein en verdienden daarmee een spectaculaire 8,66 bruto en ook nog geen pensioensopbouw... maar de koffie was wel gratis :r
Zeiden ze dat er bij van die koffie? :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_130380870
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Zeiden ze dat er bij van die koffie? :D
ja, ik vroeg naar wat ze boden, of er pensioensopbouw was enzo, kreeg ik een heel verhaal over wat er allemaal niet was, dus geen pensioensopbouw, zelf betalen voor parkeren, 8,66 bruto etc. Op het einde zegt de recruiter: maar de koffie is wel gratis. echt m'n schoenen vielen bijna uit
<hr>
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:59:20 #250
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130380890
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:58 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja, ik vroeg naar wat ze boden, of er pensioensopbouw was enzo, kreeg ik een heel verhaal over wat er allemaal niet was, dus geen pensioensopbouw, zelf betalen voor parkeren, 8,66 bruto etc. Op het einde zegt de recruiter: maar de koffie is wel gratis. echt m'n schoenen vielen bijna uit
Tering ja _O-

Zijn er trouwens ook bedrijven waar je er wel voor moet betalen? Nog nooit meegemaakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_130381420
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:58 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja, ik vroeg naar wat ze boden, of er pensioensopbouw was enzo, kreeg ik een heel verhaal over wat er allemaal niet was, dus geen pensioensopbouw, zelf betalen voor parkeren, 8,66 bruto etc. Op het einde zegt de recruiter: maar de koffie is wel gratis. echt m'n schoenen vielen bijna uit
Hahahaha :D

Zo'n vent lach je toch gewoon recht in zijn gezicht uit :D
pi_130381871
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:59 schreef AQuila360 het volgende:

Tering ja _O-

Zijn er trouwens ook bedrijven waar je er wel voor moet betalen? Nog nooit meegemaakt.
Ja! Bedrijf waar mijn schoonzusje heeft gewerkt, Select Vracht was dat. Ik kwam even langs (had zelf ook wat pakketjes namelijk) en ze vroeg of ik koffie wilde. Dus ik: ja, lekker. En toen pakte ze haar portemonnee en deed geld in een potje. Ik stond perplex!! :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130382039
Ik heb zo'n 9 jaar geleden bij een overheidsbedrijf (defensie) gewerkt waar je 0,10 euro moest betalen voor een bakkie leut. Ik heb er niet lang gewerkt. :')
pi_130382097
Bij IBM was het enkele jaren geleden al 26 cent voor koffie
16 voor choco
16 voor thee
en 6 voor heet water.

Zal nu vast duurder zijn.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:39:11 #255
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_130382113
Bij IBM eindhoven in 2004 20 cent per koffie. In 2005 verhoogden ze dat naar 22 cent. 8)7

edit: haha hierboven.. bijna gelijk gepost.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_130382203
Op mijn werk is dat gelukkig allemaal gratis, maar ook limonadesiropen zijn gratis en veel soorten cup a soup (er was nog sprake van dat de overheid cup a soup als maaltijdverstrekking wilde aanrekenen en dan moest je er via je loon belasting over betalen 8)7 ). Verder bestellen we nu ook wekelijks rollen koekjes, want dat kon blijkbaar ook gewoon :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:42:50 #257
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_130382225
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

mij boden ze 25 uur aan verdeeld over 5 dagen, incl zaterdag en zondag, open van 06.00 tot 00.00, moest zelf betalen voor een parkeerplek op hun terrein en verdienden daarmee een spectaculaire 8,66 bruto en ook nog geen pensioensopbouw... maar de koffie was wel gratis :r
Die parkeerplek ook :')
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:43:02 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130382234
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

40 uur is heftig. Zeker als je daarnaast nog het huishouden (zelfs gedeeld met je partner), was, boodschappen, stofzuigen e.d. moet doen. Ik hardloop en fitness ook nog. Ik krijg dat er allemaal niet meer ingeprakt in een dergelijke werkweek en ik waak ervoor opgebrand te raken. Daarom geen 40 uur meer :)
ieder z'n ding, maar ik moest even voor de feministen op mijn facebook een statement maken dat vrouwen weldegelijk carriëreminded moeten zijn en 40 uur per week moeten werken ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130382276
Carrière maken kan me echt geen ruk schelen :D Als ik maar lol in mijn werk heb.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:45:21 #260
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130382298
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:44 schreef Isabeau het volgende:
Carrière maken kan me echt geen ruk schelen :D Als ik maar lol in mijn werk heb.
maar de 'vrouwen in topfuncties' quota moeten gehaald worden!!! hoe kan dat nou als jullie niet 40 uur willen werken!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130382365
Who cares :') Ik ben meer voor 'de juiste man/vrouw op de juiste plaats' en dan maakt het imho totaal niet uit of dat dus een man of een vrouw is. Alsof je vindt dat er evenveel allochtonen als autochtonen in de top moeten. Krampachtig gedoe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:49:11 #262
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130382408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:47 schreef Isabeau het volgende:
Who cares :') Ik ben meer voor 'de juiste man/vrouw op de juiste plaats' en dan maakt het imho totaal niet uit of dat dus een man of een vrouw is. Alsof je vindt dat er evenveel allochtonen als autochtonen in de top moeten. Krampachtig gedoe.
Daar zijn ook quota voor.
Gek genoeg gelden die quota niet voor 'aantal 18-jarigen in de 2e kamer'.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:40:45 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130384090
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar de 'vrouwen in topfuncties' quota moeten gehaald worden!!! hoe kan dat nou als jullie niet 40 uur willen werken!
Er is meer dan werken :) Ik leef niet om te werken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:47:09 #264
342418 VKV
Plausibel
pi_130384345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tering ja _O-

Zijn er trouwens ook bedrijven waar je er wel voor moet betalen? Nog nooit meegemaakt.
Ook bij PostNL moet je ervoor betalen (en het verdient al zó goed :') ).
pi_130387758
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:59 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tering ja _O-

Zijn er trouwens ook bedrijven waar je er wel voor moet betalen? Nog nooit meegemaakt.
Over de grens vrij normaal dat je voor de koffie moet betalen.
Hallon!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:40:17 #266
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130392379
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:42 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Over de grens vrij normaal dat je voor de koffie moet betalen.
Pfff wat raar zeg.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_130392478
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Pfff wat raar zeg.
Blokker hoofdkantoor moest ik ook dokken voor koffie en thee. Horror om daar te weken ook, gelukkig was ik een uitzendkracht. Ik liep er fluitend uit.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:45:31 #268
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_130392533
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Blokker hoofdkantoor moest ik ook dokken voor koffie en thee. Horror om daar te weken ook, gelukkig was ik een uitzendkracht. Ik liep er fluitend uit.
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat dat bij bepaalde bedrijven is. Waar ik nu werk kun je alles pakken ook blikjes cola en noem maar op. Dat hoeft van mij van dan ook weer niet maar koffie en thee en dergelijke toch wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_130392657
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:45 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat dat bij bepaalde bedrijven is. Waar ik nu werk kun je alles pakken ook blikjes cola en noem maar op. Dat hoeft van mij van dan ook weer niet maar koffie en thee en dergelijke toch wel.
Het is ook meer dan 20 jaar geleden. Het was een bedrijf met straffe hand.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_130399262
Tsja als men kan bezuinigen....zelfs op zoiets lulligs als koffie idd. In de regel is waar ik werk de koffie/thee gratis maar de rest zoals blikjes kan je wel voor dokken.
Hallon!
  maandag 26 augustus 2013 @ 00:01:35 #271
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_130465001
Nou, heb zowaar een gemotiveerde afwijzing binnen. Ze vinden mijn profiel te zwaar voor een traineeship informatiespecialist. Dat klopt waarschijnlijk wel, want inhoud van het traineeship blijkt totaal niet op management gericht en erg veel uitvoerend werk. Daarnaast snapten ze niet dat ik solliciteer op een fulltimefunctie terwijl ik een masterstudie wil gaan doen. Ik overweeg die opleiding te annuleren als ik een fulltimebaan met opleidingsmogelijkheden krijg. Dat moet ik dus voortaan duidelijker maken in de brief.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 26 augustus 2013 @ 13:33:44 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130475869
Vanmorgen motivatiebrief verstuurd (niet eens mijn allersterkste ooit), nu al uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek :P Ze zijn zeker naarstig op zoek naar mensen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 14:03:54 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130476817
Als je niet voor de koffie hoeft te betalen halen ze gewoon een beetje koffiegeld van je salaris... linksom of rechtsom voor de koffie betaal je :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 14:04:31 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130476846
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:33 schreef SEMTEX het volgende:
Vanmorgen motivatiebrief verstuurd (niet eens mijn allersterkste ooit), nu al uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek :P Ze zijn zeker naarstig op zoek naar mensen :P
En dan als ze je de baan aanbieden gewoon afwijzen omdat ze te desperate overkomen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:07:07 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130476903
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dan als ze je de baan aanbieden gewoon afwijzen omdat ze te desperate overkomen :P
:D Ik ga 't wel zien, eerst een gesprek aangaan. Het is iig wel een interessante werkgever en op een kwartiertje fietsen vanaf hier. Ik voldoe alleen niet 100% aan hun functie eisen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:02 #276
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130476946
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Ik ga 't wel zien, eerst een gesprek aangaan. Het is iig wel een interessante werkgever en op een kwartiertje fietsen vanaf hier. Ik voldoe alleen niet 100% aan hun functie eisen.
Dat laatste is vaak geen probleem ze mikken op iemand die 150% voldoet en nemen vaak al genoegen met iemand die 75% voldoet. Bij het zoeken van een baan doe je ook hetzelfde. Dat hele baan zoeken gebeuren is aan beide kanten bijna hetzelfde....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:04 #277
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130476948
Deze vacature + loon zijn echt weer een belediging voor goed opgeleide ICT-ers:
http://vacature.monsterbo(...)123983167.aspx?rje=1
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:16 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130476954
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:D Ik ga 't wel zien, eerst een gesprek aangaan. Het is iig wel een interessante werkgever en op een kwartiertje fietsen vanaf hier. Ik voldoe alleen niet 100% aan hun functie eisen.
Als je er leuk uitziet tijdens het gesprek (dus beste jurkje/mantelpakje met pushup bh) knijpen ze daar wel een oogje dicht.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:09:56 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130476969
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je er leuk uitziet tijdens het gesprek (dus beste jurkje/mantelpakje met pushup bh) knijpen ze daar wel een oogje dicht.
:') Af en toe ben je best een seksist, weet je dat :') Het gesprek is trouwens met een vrouw ;)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:10:17 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130476980
quote:
13s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef SEMTEX het volgende:
Deze vacature + loon zijn echt weer een belediging voor goed opgeleide ICT-ers:
http://vacature.monsterbo(...)123983167.aspx?rje=1
voor een starter mbo4 is 1600 wel okay, maar waar ze die 1100 vandaan halen... :')
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130476987
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je er leuk uitziet tijdens het gesprek (dus beste jurkje/mantelpakje met pushup bh) knijpen ze daar wel een oogje dicht.
Sexisme -1
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:10:37 #282
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130476990
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:') Af en toe ben je best een seksist, weet je dat :') Het gesprek is trouwens met een vrouw ;)
Ik geef alleen aan hoe het werkt in de wereld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:11:50 #283
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130477026
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan hoe het werkt in de Maanvis' wereld.
.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 14:12:04 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130477032
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan hoe het werkt in de wereld.
hoe jij denkt dat het werkt in de wereld.... er zijn zat estetisch minder bedeelde vrouwen met top banen dus het gaat sowieso niet altijd op!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:15:44 #285
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130477136
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

.
Doe niet zo dom, je weet net zo goed als ik dat bij gelijke geschiktheid de mooiste vrouw eerder wordt aangenomen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:16:24 #286
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130477150
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hoe jij denkt dat het werkt in de wereld.... er zijn zat estetisch minder bedeelde vrouwen met top banen dus het gaat sowieso niet altijd op!
Euh maar zijn die dan ook niet niet 100% geschikt voor de functie zoals semtex ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 14:18:44 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130477224
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh maar zijn die dan ook niet niet 100% geschikt voor de functie zoals semtex ;)
ook die zijn lang niet altijd 100% geschikt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:18:45 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130477225
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Doe niet zo dom, je weet net zo goed als ik dat bij gelijke geschiktheid de mooiste vrouw eerder wordt aangenomen.
Ok Maanvis, als je verder niet echt zinvol kunt reageren, zou je het dan achterwege willen laten? Dit is 1 van de weinige serieuze topics op Fok! en ik ben je domme reacties een beetje beu :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_130477243
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:10 schreef Maanvis het volgende:

Ik geef alleen aan hoe het werkt in de wereld.
Je een tikkeltje sexy kleden voor een sollicitatiegesprek (beetje decolleté etc) blijkt volgens onderzoek in je nadeel te werken. Dus nee, het werkt niet altijd zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 14:19:50 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130477251
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Doe niet zo dom, je weet net zo goed als ik dat bij gelijke geschiktheid de mooiste vrouw eerder wordt aangenomen.
of de vrouw die het best in het team lijkt te passen, of de vrouw die het betere gesprek had, etc, etc, etc
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:50:16 #291
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130478150
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ok Maanvis, als je verder niet echt zinvol kunt reageren, zou je het dan achterwege willen laten? Dit is 1 van de weinige serieuze topics op Fok! en ik ben je domme reacties een beetje beu :)
ik jouw onnozelheid ten aanzien van serieuze tips ook ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:51:04 #292
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130478179
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik jouw onnozelheid ten aanzien van serieuze tips ook ;).
Van jou zullen de serieuze tips iig niet komen :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:52:41 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130478217
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Van jou zullen de serieuze tips iig niet komen :)
Nou ga vooral in je spijkerbroek en bloemetjes shirt naar het sollicitatiegesprek als het je toch niets interesseert hoe je eruit ziet tijdens een gesprek. Dan nemen ze de vrouw aan die wél wat aandacht aan haar uiterlijk heeft besteed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maanvis op 26-08-2013 14:59:01 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 15:06:53 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130478628
Zijn je argumenten op maanvis :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:11:19 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_130478742
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je een tikkeltje sexy kleden voor een sollicitatiegesprek (beetje decolleté etc) blijkt volgens onderzoek in je nadeel te werken. Dus nee, het werkt niet altijd zo.
Ik doe "altijd" volledig bedekt (dus blouse/truitje + jasje + broek/rok + panty + schoen/laarzen) maar wel wel figuurvolgend. Netjes, maar niet seksloos. Werkt in mijn geval zeer goed.

En dan maar hopen dat ik ook het beste in het team pas etc. natuurlijk
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_130479050
quote:
13s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef SEMTEX het volgende:
Deze vacature + loon zijn echt weer een belediging voor goed opgeleide ICT-ers:
http://vacature.monsterbo(...)123983167.aspx?rje=1
Tja het salaris is inderdaad erg laag, al vind ik de kwalitificatie 'goed opgeleide ICT'er' voor de gemiddelde MBO'er, die de opleiding net heeft afgerond op niveau 3, ook erg ver gaan. Meeste MBO'ers die op dat niveau een opleiding gehad hebben weten erg weinig (als ze er niets extra's naast gedaan hebben) en zijn ook lastig in te zetten ;(
pi_130479351
Ik kan er wel om lachen dat ze een uitstekende beheersing van het Nederlands en het Engels vragen.

Dan valt 99,99 procent al af :').
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 15:36:01 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130479395
quote:
9s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Ik kan er wel om lachen dat ze een uitstekende beheersing van het Nederlands en het Engels vragen.

Dan valt 99,99 procent al af :').
Achja dat vragen ze op elke vacature en ik ben ook gewoon aangenomen als dat al een punt wordt dan is het wel erg lastig om een baan te vinden :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_130479568
En dat terwijl je het bij driekwart van de banen nooit zult gebruiken.
pi_130479569
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:11 schreef Tinkepink het volgende:

Ik doe "altijd" volledig bedekt (dus blouse/truitje + jasje + broek/rok + panty + schoen/laarzen) maar wel wel figuurvolgend. Netjes, maar niet seksloos. Werkt in mijn geval zeer goed.

En dan maar hopen dat ik ook het beste in het team pas etc. natuurlijk
Mooi vrouwelijk kleden is wat anders dan ook sexy/uitdagend proberen te zijn omdat je denkt zo een baan binnen te kunnen slepen. Zo stom zijn mannen nou ook weer niet :+

quote:
9s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Ik kan er wel om lachen dat ze een uitstekende beheersing van het Nederlands en het Engels vragen.

Dan valt 99,99 procent al af :').
De devaluatie van het woord uitstekend; meer is het niet :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130479674
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi vrouwelijk kleden is wat anders dan ook sexy/uitdagend proberen te zijn omdat je denkt zo een baan binnen te kunnen slepen. Zo stom zijn sommige mannen nou ook weer niet :+

Fixed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')