Gaat waarschijnlijk tripje naar Duitsland worden dan! Was toch van plan dat als ik deze fiets zou kopen dat ik de mensen bij Rose mijn maten op zou laten meten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:51 schreef the_critic het volgende:
Ik zou persoonlijk voor SRAM gaan.. lager in gewicht, makkelijk uitwisselbaar, en schakelt makkelijker dan shimano en campa.. Maar zoals ik zeg.. das persoonlijk.
Maar kijk eens of je een ritje kunt maken, en zo beide systemen even kunt uitproberen. Wat schakelt voor jezelf meer "natuurlijk", welke remgreep ligt beter in je hand..
Ik kom van Dura-Ace en rijd nu Red.. Geen enkel probleem mee, en denk ook niet dat ik snel weer terug zou stappen..quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:18 schreef willieboy het volgende:
[..]
Gaat waarschijnlijk tripje naar Duitsland worden dan! Was toch van plan dat als ik deze fiets zou kopen dat ik de mensen bij Rose mijn maten op zou laten meten.
Ben benieuwd naar de verschillen tussen Apex en 105. Gelezen dat veel mensen moeite hebben om te wennen aan een zogenaamd double tap van Apex.
Goed om te horen Als Apex me bevalt kan ik lekker 150 euro besparen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:36 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik kom van Dura-Ace en rijd nu Red.. Geen enkel probleem mee, en denk ook niet dat ik snel weer terug zou stappen..
Zou beide uitproberen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:59 schreef willieboy het volgende:
Zouden jullie voor dezelfde fiets (Rose PRO-SL) 150 euro meer betalen voor een Shimano 105 afmontage i.p.v. een SRAM Apex afmontage?
Als ik het goed begrijp zijn beide aan elkaar gewaagd kwa 'prestaties' en gewicht, maar toch hoor ik vaak dat mensen de voorkeur geven aan 105. Nou is op de website het Apex model in de aanbieding, dus dat zegt ook wel iets.
Graag jullie mening hierover
Fietsje ziet er chique uit.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef gerwinner het volgende:
Op wat voor dingen moet ik letten bij zo'n fiets?
Verder lijkt mij ¤695 een redelijke prijs, vooral omdat er wat extra's bij zitten (cadans meter, voor en achterlicht, berg cassette). Klopt deze prijs een beetje?
Als je t zeker wilt weten, kan je beter een testritje erop doen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:07 schreef RJ het volgende:
Vraag: ik wil bij Vos een Sensa Romagna kopen, hij meet me op en zegt; framemaat 62.
Kom ik bij 12Gobiking met dezelfde vraag: hij meet me op en zegt; framemaat 64.
Ik ben 197cm lang, 92 cm binnenkant beenlengte.
Volgens de internet site komt je dan op 61,nogwat uit wat zou betekenen de 62?
Iemand die deze fiets heeft toevallig?
WTFquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:42 schreef Pandarus het volgende:
Contador gebruikt gewoon Apex in de Vuelta en de Giro. Maar een fiets met Tiagra kopen als eerste racefiets, dat is zonde van het geld, want zo een slechte fiets gooi je zo weg (ala Riis, Millar of Wiggins).
Beter een high-end BMC Dura Ace Di2, en dan lekker kloten met de versnellingen zoals Evans en Van Garderen.
En waar reed Froome dan mee...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:03 schreef Pandarus het volgende:
Je bericht is gereport vanwege gebrek aan content. Dura Ace Di2 kostte deze tour de gele trui.
Beetje in de ontkenningsfase? Koop jij nu maar een fiets die duurder is dan een Honda motor. Lekker blingbling terwijl de pro's weten dat je die meuk beter niet kan gebruiken. Vraag Evans maar hoe graag hij er mee fietst.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Over iemand die denkt dat een matra bike de beste keuze is die je kunt maken...
Je roept hier van alles, maar bewijs dat eens?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:22 schreef Pandarus het volgende:
Contador rijdt toch echt met een Apex in de Vuelta. Je weet wel, die instapmeuk van SRAM.
Verder verloor Rohan Dennis met de Dura Ace Di2 in de Dauphine de gele trui. In de tour verloor de Dura Ace nog net geen een ettape, maar bijna wel.
Maar ja, geld uitgeven voor een fiets met instap-afmontering zoals Apex en Tiagra, dat is zonde van het geld.
[..]
Beetje in de ontkenningsfase? Koop jij nu maar een fiets die duurder is dan een Honda motor. Lekker blingbling terwijl de pro's weten dat je die meuk beter niet kan gebruiken. Vraag Evans maar hoe graag hij er mee fietst.
Zou je een foto of filmpje willen laten zien waarop contador in de vuelta met apex fietst?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:31 schreef Pandarus het volgende:
Bewijs wat? Als je iets wil weten moet je er ook naar vragen.
HEb je ook gelezen waarom? En dat het alleen in de bergen was?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:37 schreef Pandarus het volgende:
http://road.cc/content/news/36163-giro-tech-contador-goes-apex
Wel met hulp van EPO en bloeddoping natuurlijk.
En dat het alleen om de casette gaat...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
HEb je ook gelezen waarom? En dat het alleen in de bergen was?
Hij gebruikt het alleen in de bergen blijkbaar, verder wat peleetje zegt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:41 schreef Pandarus het volgende:
Hij gebruikt wat hij denkt dat beter is, lijkt me logisch.
Jij weet dit soort dingen niet eens en dan ga je me nu vragen of ik het gelezen heb? Je bent zelf moderator, lees ik. Ik heb al die anderen net gerapporteerd. Ipv mij domme vragen stellen, misschien een paar waarschuwinkjes uitdelen?
Froome is beter dan Evans en Contador. Die is heel tevreden met zijn hele dure osymetric en Dura Ace Di2.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:22 schreef Pandarus het volgende:
Contador rijdt toch echt met een Apex in de Vuelta. Je weet wel, die instapmeuk van SRAM.
Verder verloor Rohan Dennis met de Dura Ace Di2 in de Dauphine de gele trui. In de tour verloor de Dura Ace nog net geen een ettape, maar bijna wel.
Maar ja, geld uitgeven voor een fiets met instap-afmontering zoals Apex en Tiagra, dat is zonde van het geld.
[..]
Beetje in de ontkenningsfase? Koop jij nu maar een fiets die duurder is dan een Honda motor. Lekker blingbling terwijl de pro's weten dat je die meuk beter niet kan gebruiken. Vraag Evans maar hoe graag hij er mee fietst.
En het nu maar op de man spelen omdat ik het gewoon compleet niet met je eens ben? Treurig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:48 schreef Pandarus het volgende:
Je zit nog flink in de ontkenningsfase, zie ik. Heb je soms zelf als tokkie krediet opgenomen om zo met je 20 kg overgewicht een fiets van 5000 euro te kopen. Misschien niet, maar zo kom je wel op iedereen over, Muzas. Dat zou je gedrag namelijk wel kunnen verklaren.
Hopelijk hoef je als debiel niet nog eens geld te lenen om een 2300 te kopen. Of zit je nu echt in de tijd van je baas hier te posten?
Ik zit wel in de tijd van de baas te posten jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:48 schreef Pandarus het volgende:
Je zit nog flink in de ontkenningsfase, zie ik. Heb je soms zelf als tokkie krediet opgenomen om zo met je 20 kg overgewicht een fiets van 5000 euro te kopen. Misschien niet, maar zo kom je wel op iedereen over, Muzas. Dat zou je gedrag namelijk wel kunnen verklaren.
Hopelijk hoef je als debiel niet nog eens geld te lenen om een 2300 te kopen. Of zit je nu echt in de tijd van je baas hier te posten?
Omdat jij daar net groen licht voor gaf?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit wel in de tijd van de baas te posten ja
En waarom loop je zo jankerig TR's aan te maken om vervolgens zo te reageren tegen Muzas?
Het ging niet alleen over Sora, maar over een tentstokkenframe met Sora (of 2300) van een webshop vs. een tweedehands merkframe met betere afmontage.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:36 schreef muzas het volgende:
Overigens is het huidige tiagra prima. Apex geen evaring mee. De discussie ging toen over sora... En over nieuwe fiets met sora vs 2e hands met betere afmontage.
Sora is best bout tbh.
Maar je verdraait wel vaker dingen.
Pas maar op, voor je het weet zeg je domme dingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Het ging niet alleen over Sora, maar over een tentstokkenframe met Sora (of 2300) van een webshop vs. een tweedehands merkframe met betere afmontage.
Ik ben dan ook niet zo heel slimquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:53 schreef muzas het volgende:
[..]
Pas maar op, voor je het weet zeg je domme dingen.
Onzin.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef Pandarus het volgende:
quote:
Op vrijdag 9 augustus 2013 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat jij daar net groen licht voor gaf?
Tja, op zich heb je daar gelijk in, maar het idee van dit topic is natuurlijk dat mensen die twijfelen wat ze willen hier tips krijgen van (zelfbenoemde) "kenners" om ze te helpen bij die keuze.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:56 schreef Stansfield het volgende:
Laat iedereen nou even lekker zelf kiezen wat hij wil kopen.....
Mooie bak!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef byah het volgende:
Deze fiets ga ik vanmiddag ophalen, mits de FM de garantie kan garanderen
[ afbeelding ]
http://www.beone-bikes.nl(...)ace_diablo_sport.php
Mooie fiets! Ga je vast veel plezier aan belevenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 09:52 schreef byah het volgende:
Deze fiets ga ik vanmiddag ophalen, mits de FM de garantie kan garanderen
[ afbeelding ]
http://www.beone-bikes.nl(...)ace_diablo_sport.php
Dat is waar ja. Maar dan moeten de 'kenners' het er gewoon over eens zijn dat ze het oneens met elkaar zijn. En de mensen die twijfelen moeten die kenners dan zelf beoordelen of wie ze af gaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, op zich heb je daar gelijk in, maar het idee van dit topic is natuurlijk dat mensen die twijfelen wat ze willen hier tips krijgen van (zelfbenoemde) "kenners" om ze te helpen bij die keuze.
Helaas zijn ook die kenners het niet altijd allemaal met elkaar eens.
Is nogal een behoorlijk verschil in prijs, waarbij dat voornamelijk aan jou ligt of je het er voor over hebt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:11 schreef RJ het volgende:
Ik word ondertussen gek van alle 'kenners' om mij heen; vrienden en collega's die allemaal een andere kant op praten.
Waar ik nu tussen twijfel is:
1) Sensa Romagna bij Vos - 839 euro maar van de shop hoor ik dat ze fitting maar beetje op gevoel doen. (ook vaag omdat zij me een 62 cm aanraden en bij 12gokbiking 64).
2) Trek Modane 2.1 bij 12Gobiking voor 1049 euro waarvan de fitting weer beter is maar de prijs eigenlijk wat meer dan ik wil uitgeven.
Kortom: Vos is goedkoop maar 'men' roept dat de fitting bagger is.
12Gobiking is professioneler maar niet echt goedkoop.
Help!?
Proefritjes gemaakt?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:11 schreef RJ het volgende:
Ik word ondertussen gek van alle 'kenners' om mij heen; vrienden en collega's die allemaal een andere kant op praten.
Waar ik nu tussen twijfel is:
1) Sensa Romagna bij Vos - 839 euro maar van de shop hoor ik dat ze fitting maar beetje op gevoel doen. (ook vaag omdat zij me een 62 cm aanraden en bij 12gokbiking 64).
2) Trek Modane 2.1 bij 12Gobiking voor 1049 euro waarvan de fitting weer beter is maar de prijs eigenlijk wat meer dan ik wil uitgeven.
Kortom: Vos is goedkoop maar 'men' roept dat de fitting bagger is.
12Gobiking is professioneler maar niet echt goedkoop.
Help!?
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:34 schreef peleetje het volgende:
[..]
Proefritjes gemaakt?
Iedereen kan je van alles adviseren maar het gaat toch om jou gevoel op de fiets.
Jullie hebben het allebei over proefritjes; dat kan dus bij beide winkels niet echt. Je kunt bij 12gobiking in een soort hal een beetje fietsen maar dat is niet representabel (plus dat ze hem pas 100% afstellen als je hem koopt).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Is nogal een behoorlijk verschil in prijs, waarbij dat voornamelijk aan jou ligt of je het er voor over hebt.
Wat betreft fitting is het zo op afstand lastig te adviseren, maar als je een fiets koopt die niet goed past is het zonde van je geld. Heb je op beide een proefrit gemaakt?
Dan bij die winkels niet kopen!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:44 schreef RJ het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben het allebei over proefritjes; dat kan dus bij beide winkels niet echt. Je kunt bij 12gobiking in een soort hal een beetje fietsen maar dat is niet representabel (plus dat ze hem pas 100% afstellen als je hem koopt).
Heb ook geen idee waar ik precies op moet letten als ik een paar honderd meter fiets. Suggesties?
Heeft er iemand hier ook zulke 'slechte' ervaringen Vos of juist goede? (dat heeft de voorkeur gezien de prijs maar wil wel dat hij goed word afgesteld aangezien mijn eerste fiets is)
Zijn er geen Fietsenmakers in de buurt waar je kan proefrijden? Daar kan je wel "leren" wat je wel en niet fijn vind aan een fiets. Je hoeft hem dan uiteraard niet direct aan te schaffen bij hun.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:44 schreef RJ het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben het allebei over proefritjes; dat kan dus bij beide winkels niet echt. Je kunt bij 12gobiking in een soort hal een beetje fietsen maar dat is niet representabel (plus dat ze hem pas 100% afstellen als je hem koopt).
Heb ook geen idee waar ik precies op moet letten als ik een paar honderd meter fiets. Suggesties?
Heeft er iemand hier ook zulke 'slechte' ervaringen Vos of juist goede? (dat heeft de voorkeur gezien de prijs maar wil wel dat hij goed word afgesteld aangezien mijn eerste fiets is)
Ik heb sinds enkele jaren weer pas een fiets gekocht, en als je gaat zitten op een afgestelde fiets weet je vaak al vrij snel of iets lekker zit. Er zijn wel genoeg dingen die je kan aanpassen om het comfort te verbeteren, maar de basis moet goed zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:25 schreef RJ het volgende:
Ja, ga morgen naar de Haan in Oudekerk, daar kun je wel proefrijden (alleen Cannondale, Focus, GT), maar in en rond Amsterdam zijn er maar weinig. Kapteijn, Hans Struijck, etc, kun je allemaal niet proefrijden. Ook in Utrecht bij 3 zaken geweest waarvan ik bij 1 op een tacks mocht fietsen, ook niet wat je wilt.
Het is mijn eerste fiets dus ik vind het snel 'wel fijn fietsen/voelen'. Pas met vergelijk heb ik een idee wat de verschillen zijn. Lastig om te doen als je nog geen fietser bent lijkt me maar ga het proberen!
In Utrecht zit 'Snel' op de Amsterdamsestraatweg. Goeie winkel. En je kunt er proeffietsen op de weg.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:25 schreef RJ het volgende:
Ja, ga morgen naar de Haan in Oudekerk, daar kun je wel proefrijden (alleen Cannondale, Focus, GT), maar in en rond Amsterdam zijn er maar weinig. Kapteijn, Hans Struijck, etc, kun je allemaal niet proefrijden. Ook in Utrecht bij 3 zaken geweest waarvan ik bij 1 op een tacks mocht fietsen, ook niet wat je wilt.
Het is mijn eerste fiets dus ik vind het snel 'wel fijn fietsen/voelen'. Pas met vergelijk heb ik een idee wat de verschillen zijn. Lastig om te doen als je nog geen fietser bent lijkt me maar ga het proberen!
Karakterquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
O ik heb trouwens nog een vraag, wat voor trainer gebruiken jullie in de winter/kut weer? Tacx trainer?
Zit net 's voor 't eerst op de website van 'vos' te kijken maar hoop dat de maker van die website niet al te trots is op z'n werk. Wat een rotzooiquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:11 schreef RJ het volgende:
Ik word ondertussen gek van alle 'kenners' om mij heen; vrienden en collega's die allemaal een andere kant op praten.
Waar ik nu tussen twijfel is:
1) Sensa Romagna bij Vos - 839 euro maar van de shop hoor ik dat ze fitting maar beetje op gevoel doen. (ook vaag omdat zij me een 62 cm aanraden en bij 12gokbiking 64).
2) Trek Modane 2.1 bij 12Gobiking voor 1049 euro waarvan de fitting weer beter is maar de prijs eigenlijk wat meer dan ik wil uitgeven.
Kortom: Vos is goedkoop maar 'men' roept dat de fitting bagger is.
12Gobiking is professioneler maar niet echt goedkoop.
Help!?
Spinning.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
O ik heb trouwens nog een vraag, wat voor trainer gebruiken jullie in de winter/kut weer? Tacx trainer?
Mountainbike met sneeuw.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:38 schreef Adelante het volgende:
[..]
Spinning.
Koud weer gewoon buiten trouwens, alleen niet met sneeuwrotzooi.
Haha, maar weinig renners bij matig weer. Net (=45 min geleden) op de racefiets geweest, zag maar 1 renner in de Wassenaarse duinenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 18:58 schreef cafca het volgende:
Serieus:
Spinning, gewoon buiten fietsen, met sneeuw de mountainbike en als het echt niet anders kan de Tacx
Zo ervaren ben ik nog niet op een racefiets met véél regen en die klote wind. Vooral wind heb ik het nog zwaar mee.quote:
3u lang in je eentje door kou en regen fietsen vind ik niet echt voor mietjes. Gelukkig heb ik wel een paar maten die in de winter ook veel fietsen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 05:22 schreef Pandarus het volgende:
In de winter hardlopen natuurlijk. Alleen fietsen is voor mietjes of oude mannen.
Goeie tijd om een fiets te kopen idd. De 2014 modellen laten nog wel even op zich wachten in de winkels. Denk zelf pas september/oktober. Heb al weer aardig veel mooi spul gezien voor volgend jaar. Maar veel spul is alweer afgeprijsd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:01 schreef peleetje het volgende:
Ik zit nu maar eens te kijken naar een Crosser voor de wintermaanden. Helaas op MP weinig te vinden. (Thans, niet in de buurt en niet in maat 57-62). Zal van de week eens langs de winkels gaan. Misschien kan ik een 2012/2013 model voor goedkoop op de kop tikken. Aangezien de 2014 modellen alweer voor de deur staan.
Goede kleding, spatbordjes, winterschoenen en een crossfiets. Daarmee kun je altijd fietsen. Niet dat ik dat doe want ik heb een hekel aan regen. Maar kou en sneeuw vormen geen probleem.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
O ik heb trouwens nog een vraag, wat voor trainer gebruiken jullie in de winter/kut weer? Tacx trainer?
Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil tussen koersen en een stuk fietsen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:11 schreef Tommeke het volgende:
Ja. Degelijke fiets. Ridley is een gerenommeerd merk en maakt prima fietsen. Shimano 105 is ook meer dan prima. Dat de remmetjes Tiagra zijn merk je niet.
Kortom. Prima fiets om mee te beginnen. Je zou er zelfs wel op kunnen koersen.
Koersen is wedstrijden rijdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil tussen koersen en een stuk fietsen?
Mooie fiets! Ik heb een Caad 9 drie jaar terug gekocht. Deze zal daar vast niet veel mee verschillen. Nog steeds ben ik er zeer tevreden over. Hij ligt als een dijk om de weg en geeft zelfs in de snelste afdaling geen krimp.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:54 schreef Mykonos het volgende:
Nou, zojuist m'n eerste fiets gekocht: Cannondale CAAD 8 105. Supersympathieke verkoper: komt, nog voordat ik erom gevraagd had, met de mededeling dat 'ie me 175 euro korting mag geven op die fiets (adviesprijs was 1250). Nu nog wat kleding kopen (iemand een tip voor een goede online-verkoper?), volgende week rijklaar afhalen en fietsen maar
[ afbeelding ]
Wiggle vind ik een goede site.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:54 schreef Mykonos het volgende:
Nou, zojuist m'n eerste fiets gekocht: Cannondale CAAD 8 105. Supersympathieke verkoper: komt, nog voordat ik erom gevraagd had, met de mededeling dat 'ie me 175 euro korting mag geven op die fiets (adviesprijs was 1250). Nu nog wat kleding kopen (iemand een tip voor een goede online-verkoper?), volgende week rijklaar afhalen en fietsen maar
[ afbeelding ]
Criteriums zijn zeker geen 100km... veelal minderquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:15 schreef Godshand het volgende:
Even een vraagje:
Ik ren al zo'n 4 jaar wiel, in de zin dat ik tochtjes onderneem van zo'n 35 km doordeweeks en in het weekend soms van 60- 80 km met een gemiddelde snelheid van 30-35 km/hr.
Nou leek het me wel leuk bij een club aan te sluiten aangezien er weinig vrienden aan fietsen op deze manier doen. En dan misschien zelfs wedstrijdjes rijden? In dat laatste schrok ik wel met een verslagje van de lokale wielrenclub. In de avondcompetitie reed de kopgroep zo'n 40-45 km/uur! En dan rijden ze een uurtje.
Zo'n snelheid houd ik denk ik niet vol, en met mijn 2 a 3x / week trainen is dat niets. Ik ben eerlijk gezegd ook geen fanatieke trainer. Benen scheren doe ik ook niet. Ik zou ook kunnen gaan toerfietsen, maar dan zie ik beelden van fietsen tussen de boeren van 50+ voor me (wielrennen is sowieso al een boerensport, bij de lokale wielrenclub doemen van de renners vooral woonplaatsen van de dorpen in de regio op).
Wat kan ik dus het beste doen?
Voor de TLDR mensen:
TS wil aansluiten bij een wielrenclub.
Zijn wensen zijn op wielrengebied:
-af en toe een wedstrijdje (tijdrit, criteriumpje van 100 km) voor de lol.
-trainen en gebruik maken van de trainingsfaciliteiten van de club.
-tochten maken met medeleden...
Toch inschrijven als wedstrijdamateur of bij de toerclub? Als toerfietser een wedstrijd ook mogelijk?
mantel-bikeparts.nlquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:54 schreef Mykonos het volgende:
Nou, zojuist m'n eerste fiets gekocht: Cannondale CAAD 8 105. Supersympathieke verkoper: komt, nog voordat ik erom gevraagd had, met de mededeling dat 'ie me 175 euro korting mag geven op die fiets (adviesprijs was 1250). Nu nog wat kleding kopen (iemand een tip voor een goede online-verkoper?), volgende week rijklaar afhalen en fietsen maar
[ afbeelding ]
Ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te rijden, als je als amateur wedstrijdrijder opgeeft?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
Criteriums zijn zeker geen 100km... veelal minder
En toerders zijn boeren? Geen idee waar TS woont, maar vind het nogal een rare beschrijving. Ik Heb zelf eerder in oosten des lands gereden, en tegenwoordig in het midden van het land.. maar deel je mening absoluut niet.
Denk dat je vooral moet beginnen met bedenken, hoeveel uur per week kan/wil ik investeren& hoeveel kosten wil ik maken. wedstrijden rijden red je niet met 2x in de week een uurtje trainen. Daarnaast wedstrijden rijden betekend dus ook iedere weekend in de auto en het halve land door om naar wedstrijden te gaan.
Wil je gewoon leuke tochten maken, en een sociaal aspect, zou ik lekker een toerclub benaderen. Genoeg jongere gasten of 30ers die meerijden en niet de druk van MOETEN trainen omdat je anders niet meekomt.
Wil je knallen, competitie en flink trainen/afzien.. dan een wedstrijdclub benaderen. Eerst een jaar gewoon trainen en trainingswedstrijdjes bij de club rijden en pas daarna kan je gaan bedenken en inschatten of je alle toewijding er voor over hebt en dan lekker licentie aanvragen en gaan knallen..
Ik weet niet waar in het land je woont, maar er zijn ook clubs met een toer- en wedstrijd afdeling, misschien is dat een idee?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te rijden, als je als amateur wedstrijdrijder opgeeft?
Zou ik wel jammer vinden, zou leuk zijn als er een lage klasse is, waar je voor de lol zeg, 1x/maand of minder eens je krachten kan meten met andere rijders in een tijdritje oid. Ieder weekend wedstrijd rijden lijkt me niets, dan wordt het een moetje en gaat voor mij de lol eraf.
Tijdens toerrijden gaat dat moeilijk, er zijn geen afgesloten wegen oid, dus een eerlijk krachten meten wordt het niet als er net auto's/kinderwagens etc voor je opdoemen...
1x per maand een wedstijd rijden kan altijd.. maar dan weet je zeker dat je flink aan de bak moet. Renners die iedere week een wedstrijd rijden hebben dan flink betere conditie.\quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ben je dan verplicht iedere wedstrijd mee te rijden, als je als amateur wedstrijdrijder opgeeft?
Zou ik wel jammer vinden, zou leuk zijn als er een lage klasse is, waar je voor de lol zeg, 1x/maand of minder eens je krachten kan meten met andere rijders in een tijdritje oid. Ieder weekend wedstrijd rijden lijkt me niets, dan wordt het een moetje en gaat voor mij de lol eraf.
Tijdens toerrijden gaat dat moeilijk, er zijn geen afgesloten wegen oid, dus een eerlijk krachten meten wordt het niet als er net auto's/kinderwagens etc voor je opdoemen...
Fiets alleen op asfalt, af en toe van die klote wortels die asfalt verneuken op de route. Zal het zeker melden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:26 schreef the_critic het volgende:
je moet je zorgen maken over ongesoigneerd rondfietsen... ppfff banden met witte randjes!
Verder valt het wel mee. Die scheurtjes zijn niet zo bijzonder.. Hoewel ik het wel raar vind bij een fiets van een maandje oud.. Zou het dus wel even benoemen bij je beurt. Is meer een kwaaltje voor oude, uitgedroogde bandjes..
Michelin Dynamic?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb overigens een vraagje, ik heb nu ongeveer 600 km gefietst en heb mijn fiets een maand. Vandaag dacht ik weer eens mijn fiets schoon te maken en zag ik dit bij mijn achterband:
[ afbeelding ]
Mijn voorband heeft helemaal niets, is het iets om zorgen over te maken of is het normaal? Ik heb sowieso nog garantie en een servicebeurt
Die fiets heb cker een jaar naast de gashaard gestaan bij de FM ofwa?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb overigens een vraagje, ik heb nu ongeveer 600 km gefietst en heb mijn fiets een maand. Vandaag dacht ik weer eens mijn fiets schoon te maken en zag ik dit bij mijn achterband:
[ afbeelding ]
Mijn voorband heeft helemaal niets, is het iets om zorgen over te maken of is het normaal? Ik heb sowieso nog garantie en een servicebeurt
Ik zou de Defy veranderden in een TCR, die rijdt toch wat beter. Verder moet je ze uiteraard allemaal uitproberen inderdaad.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.
Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).
Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)
Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane
Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag
Bedankt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou de Defy veranderden in een TCR, die rijdt toch wat beter. Verder moet je ze uiteraard allemaal uitproberen inderdaad.
De Roubaix! zonder twijfel!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.
Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).
Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)
Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane
Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag
Stijver frame inderdaad. Maar ik heb op beide gereden tijdens mijn zoektocht, en toen vond ik de TCR echt stukken fijner rijden dan de Defy. Maar dat blijft uiteindelijk een gevoel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Bedankt.
De Defy krijgt goede recensies en is wat comfortabeler (rechtere zithouding) dan de TCR. Waarom raad je de TCR aan? Stijver frame?
Die staat ook hoog op mijn lijst idd!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:14 schreef peleetje het volgende:
[..]
De Roubaix! zonder twijfel!
Maar dat komt omdat ik zelf een S-Works Roubaix rijd! Wel een echte comfort racer. Dus wat je zoekt. En geen diepe zit. Zeker bij de normale Roubaix.
Zeker!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Die staat ook hoog op mijn lijst idd!
Wel lastig al die benamingen van de SL4; elite, comp, sport. Is afmontering het enige verschil
Hij heeft er inmiddels 2 nieuwe opgelegd, hij vond het ook vreemd dat het na 4 weken al zo was. Maar ben weer blij met mijn nieuwe banden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die fiets heb cker een jaar naast de gashaard gestaan bij de FM ofwa?
Jawelquote:Op zondag 1 september 2013 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.
Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.
Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Ik rij ook al 7 jaar op mijn Giant SCR 2 met tiagra. Ik ben nu pas aan het kijken naar een nieuwe fiets met een hogere afmontage. Prima te doen voor beginners die niet teveel willen uitgeven :-). Pas nog ketting en casette vervangen voor Ultegra. De rest is nogsteeds niets mis mee.quote:Op zondag 1 september 2013 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.
Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.
Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Muts onder je helm is inderdaad voor de echte winter, vooral bij langere tochten kan dat wel lekker zijn. Maar voorlopig heb je die niet nodig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
Kan je eigenlijk voor een al jaren aanwezig racestuur een andere voorbouw kopen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:31 schreef peleetje het volgende:
[..]
Zeker!
Mwah niet het enige. Er zitten verschillen in het frame/voorvork/wel of niet verstelbaar stuur, wielset, banden, zadel. Met name de verschillen in het frame/voorvork zijn groot. In de goedkopere modellen zitten voorvorken zonder de echte ZERTZ stukken. Er zit wel iets in van demping maar het is niet van hetzelfde niveau als bij de duurdere modellen.
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
Ik heb dat voorlopig nog lang niet nodig. Voorlopig zijn armwarmers en kniestukken voldoende.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.
Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
Natuurlijk. Al zal niet iedere fietsenhandel of dozenschuiver die op voorraad hebben. Post eens een foto van de voorbouw die er nu op zit, meet de dikte van je stuur op (op de plek waar die de voorbouw ingaat) en post dat hier, dan geef ik wel aan waar je moet zoeken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk voor een al jaren aanwezig racestuur een andere voorbouw kopen?
Hoop ik morgen aan te denken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Al zal niet iedere fietsenhandel of dozenschuiver die op voorraad hebben. Post eens een foto van de voorbouw die er nu op zit, meet de dikte van je stuur op (op de plek waar die de voorbouw ingaat) en post dat hier, dan geef ik wel aan waar je moet zoeken.
Is dat niet lastig met schakelen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.
Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
Het is inderdaad even wennen ook met je stuur vast houden, want je wil je vingers dan wel eens uit elkaar doen maar dat kan dan niet. Maar als ik met 5 graden of daaronder met 'normale' handschoenen fiets kan ik na 20 km ook niet meer schakelen omdat mijn vingers dan te koud zijn, dus dan heb ik liever iets lastiger.quote:
In een ski attributen zaak verkopen ze ook van die superdunne, soort elastische kunstzijde, handschoenen die er speciaal voor zijn om als binnenhandschoen te fungeren. Ik weet niet of die hardloop handschoenen net zo dun zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
Klopt, afgelopen winter gebruikt. Werkt primaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
Superspul. Ik heb ze van decathlon. Bij extreem weer onder je dikke handschoenen, als het net te fris is voor zomerhandschoenen kun je ze onder je zomerhandschoenen dragen. Vooral handig als je laat in de herfst/vroege voorjaar vroeg vertrekt. Je propt ze zo weg als het warmer wordt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In een ski attributen zaak verkopen ze ook van die superdunne, soort elastische kunstzijde, handschoenen die er speciaal voor zijn om als binnenhandschoen te fungeren. Ik weet niet of die hardloop handschoenen net zo dun zijn.
Miyata is Japans.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, wat precies in dat artikel? Friesland hoort ook gewoon bij Nederland hoor.
Oh dat, ja, weet ik, maar sowieso is die samenwerking voorbij toch?quote:
Daar heb ik nog niks van gehoord. Bovendien, met de continue voorkeur voor Shimano onderdelen (Koga is al sinds jaar en dag een van de eersten die de nieuwe Shiman spullen krijgt) blijft Koga een heel erg Japans getinte firma.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oh dat, ja, weet ik, maar sowieso is die samenwerking voorbij toch?
Op mijn Giant staat heel erg mooi "Made in Netherland".quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:31 schreef LintuxCx het volgende:
Na drie weken op een carbon racefiets weer terug op mijn Gazelle stadsfiets van 21kg ofzo, da's afzien. Dus tijd om een racefiets te kopen.
Nou nog nadenken over merk. Ik ga hopelijk proberen: Giant, Specialized, Cannondale, Koga. Die laatste voel ik me tot aangetrokken omdat ik door in het buitenland te gaan wonen toch wat nationalistische trekjes begin te vertonen. En ik vind ze ook wel erg mooi eigenlijk.
Maar het lijkt me toch het beste om voor alu te gaan? Een carbon fiets met vergelijkbare prijs is voor zover ik begrijp vaak verder van goedkopere componenten voorzien om de prijs te drukken. En die ene kg kan ik beter van mijn eigen lichaamsgewicht zien te halen...
Ik hoor dus ook steeds beweerd worden dat Giant een Nederlands merk is ja, terwijl ze in principe Taiwanees zijn. Wel tof dat ze in Nederland ook echt een fabriek hebben. Daar zullen de fietsen die ze hier verkopen ook wel gemaakt worden dan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op mijn Giant staat heel erg mooi "Made in Netherland".
Mijn frame komt dus gewoon voor 100% uit Nederland.
Het is dan ook een Taiwanees bedrijf. Maar hun grootste fabriek staat in Nederland.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik hoor dus ook steeds beweerd worden dat Giant een Nederlands merk is ja, terwijl ze in principe Taiwanees zijn. Wel tof dat ze in Nederland ook echt een fabriek hebben. Daar zullen de fietsen die ze hier verkopen ook wel gemaakt worden dan.
Maar goed, hopelijk kan ik de komende weken een paar fietsen uitproberen en een verstandige keuze maken. M'n stadsfiets is leuk, maar niet met nachtelijke fietstochten buiten de stad over flinke heuvels.
Grappig genoeg had ik een tabje openstaan met precies die fiets! Die wil ik idd ook wel even proberen. Er is hier in de buurt een Giant winkel waar ik morgen heen wil, hopen dat ze er eentje hebben staan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Deze is Composite met Ultegra voor nog geen 2k: http://www.giant-bicycles(...)8713/#specifications
Goede fiets met een goede prijs.
Ik kon niet zoveel Gazelle racefietsen vinden op hun site geloof ik? Mijn stadsfiets is ook al een Gazelle (Chamonix Excellent), beetje variatie is ook leuk.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:59 schreef cafca het volgende:
Niks mis met Koga.
Je zou ook voor Gazelle kunnen gaan.
Ha, ja, dat is het lastige voor mij dus met mijn 1m98. Grootste tweedehandse fiets die ik in heel Londen (waar die markt sowieso al wat beperkt is) kon vinden was 58cm. Op Marktplaats staat idd wel wat meer maar idd weet je dan niet of je een goed onderhouden fiets krijgt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 08:28 schreef dop het volgende:
ik denk dat je inderdaad wel mag stellen dat je in tweedhands alu fietsen voor een lager bedrag toch heel behoorlijke fietsen kan vinden.
maar er staat veel te koop en lang niet alles is goed of zijn geld waard, dat geld voor alu en carbon
Welke argumenten heb je op dit moment voor beide?quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:17 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ha, ja, dat is het lastige voor mij dus met mijn 1m98. Grootste tweedehandse fiets die ik in heel Londen (waar die markt sowieso al wat beperkt is) kon vinden was 58cm. Op Marktplaats staat idd wel wat meer maar idd weet je dan niet of je een goed onderhouden fiets krijgt.
Dus vandaag maar gewoon wat nieuwen uitproberen, en over carbon vs alu maar een muntje opgooien. Hoe meer argumenten ik voor beiden lees, hoe lastiger het wordt.
Ok, eens even zien of ik ze een beetje fatsoenlijk op kan sommen.. Heb helaas geen links voor bronnen bewaard dus heel veel [citation needed] hieronder.quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Welke argumenten heb je op dit moment voor beide?
close upje van tandwielen en cassette misschien dat we het daar al wel op kunnen zien.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:34 schreef Meike26 het volgende:
Lekker dan. Heeft de verkopende partij niets over gezegd.
Eens kijken of hij tegemoet wil komen.. Tijd om mailtje te schrijven.
Als je wilt besparen op gewicht zul je ook moeten gaan kijken naar de wielen en groep. Daar valt nogal wat winst te behalen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 12:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ok, eens even zien of ik ze een beetje fatsoenlijk op kan sommen.. Heb helaas geen links voor bronnen bewaard dus heel veel [citation needed] hieronder.
Carbon: Minder gewicht (duh), maar duurder. Voor hetzelfde geld krijg je dan verder een fiets met minder hoogwaardige componenten. Uitkijken na crashes/ongevallen. Heb ook mensen horen zeggen dat zo'n frame zonder meer, ongeval of niet, na vijf jaar afgeschreven is. Maar daar kan ik verder niks over vinden, ik neem maar aan dat dat een verouderd argument is. Ook wordt tegenwoordig tien jaar of zelfs levenslange (leven van de (eerste) eigenaar in geval van Giant geloof ik?) garantie gegeven op zo'n frame, plus ze zijn steeds beter te repareren?
Naast gewicht zou het dan ook nog fijner voelen. Iets buigzamer waardoor je niet meteen elke hobbel voelt - al moet ik zeggen dat ik de hobbels nog prima kon voelen op die Specialized vorige maand. Maar goed, dat kan dus misschien nog sterker op een aluminium fiets. (En dan heb je nog de combinatie alu met carbon voorvork, als een aardig compromis.)
Aluminium: Goedkoper, nog steeds best licht, een goeie alu kan best lichter zijn dan een matige carbon. Uiteindelijk houdt alu verder ook niet echt van crashes, heb ik met mijn Gazelle ook al ondervonden.
Dus ik ga er maar gewoon een paar uitproberen en dan met mezelf uitvechten hoeveel geld de hobby me waard is. En welke fiets gewoon lekker zit en rijdt. Waar 'ie dan echt van gemaakt is zie ik dan wel weer.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Carbon is inderdaad steeds beter te repareren. Levenslange garantie is misschien leuk, maar wie doet er nu tientallen jaren met dezelfde fiets?
Dat van die remhandels zou goed kunnen. Heb het stuur ongeveer 15 graden hoger gezet dan toen ik hem kocht.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:17 schreef dop het volgende:
[..]
close upje van tandwielen en cassette misschien dat we het daar al wel op kunnen zien.
het kan als nog een afstel probleempje zijn maar dan zou hij ook slecht moeten schakelen en een beetje ratelen en tikken wil hij overslaan door slechte afstelling.
je remhandels staan wat teveel omhoog lijkt het op de foto
moeilijk geval yankee, fietsenmakers roepen inderdaad makkelijk dat de boel geheel vervangen moet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:27 schreef Yankee het volgende:
Wat een flauwekul, alle bladen voor moeten vervangen? Een nieuw blad voor in combinatie met een nieuwe ketting moet prima kunnen, eventueel zul je dan wel nog de cassette moeten vervangen
Met je eens, mocht alles wel moeten worden vervangen dan is die fiets wel zeer matig onderhoudenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:53 schreef dop het volgende:
[..]
moeilijk geval yankee, fietsenmakers roepen inderdaad makkelijk dat de boel geheel vervangen moet.
maar als er lang mee door gefietst is en de ketting is ook opgerekt dan is de cassette ook zeker aan vervanging toe, hoe dat voor de overige kettingwielen is kan ik zo niet bepalen
Ah nee, op gewicht besparen is voor mij dus ook niet echt belangrijk. Met mijn lengte en gewicht heeft het besparen van een paar honderd gram op de fiets weinig zin, zeker als dat veel meer gaat kosten.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:28 schreef Yankee het volgende:
Als je wilt besparen op gewicht zul je ook moeten gaan kijken naar de wielen en groep. Daar valt nogal wat winst te behalen.
Bedrag: Het mag best wat kosten. Over de 1000, prima. Over de 2000, dat dan liever niet.quote:Rond welk bedrag zoek je en wat zijn je eisen wat betreft groep en wielen?
Moet het een giant worden? Kijk anders eens naar een cannondale caad 10 met shimano 105. Een van de beste Alu frames en verkrijgbaar in 63cmquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ah nee, op gewicht besparen is voor mij dus ook niet echt belangrijk. Met mijn lengte en gewicht heeft het besparen van een paar honderd gram op de fiets weinig zin, zeker als dat veel meer gaat kosten.
[..]
Bedrag: Het mag best wat kosten. Over de 1000, prima. Over de 2000, dat dan liever niet.
Wielen: Eigenlijk nog geen kaas van gegeten. Ik denk dat ik wat wielen betreft beter kan gaan voor wat maar op de fiets zit. Na een tijdje kan ik dan met wat meer verstand en ervaring wel naar een leuke upgrade zoeken. Hopen dat ik tot die tijd ook niet te veel lekke banden krijg.
Qua groepen: In principe werkte 2×10 op m'n Roubaix vorige maand al prima. Daar zat een SRAM groep op, heb helaas niet uit kunnen vinden welke.
Een opoe-tandwiel vooraan is misschien leuk als ik ooit echt nare klimmen gaan doen, maar vooralsnog zal dat niet gebeuren. Ik heb qua groepen alleen echt naar Shimano gekeken, en neig naar 105. Ongetwijfeld zou een Tiagra al voldoende zijn, maar 105 zou toch nog net wat soepeler schakelen en past nog prima binnen mijn budget.
En het gaat me dus meer om "endurance" dan om keihard rijden. Dat ik de volgende keer met London-to-Brighton (100km met een paar klimmen tot 400m ofzo?) misschien in vier uur kan doen ipv zeven.
Cannondale stond ook nog in mijn rijtje, ik kon er alleen niet echt een goeie dealer voor vinden hier. Sowieso al geen toko die een 63cm frame in voorraad zou hebben hier.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:01 schreef Yankee het volgende:
Moet het een giant worden? Kijk anders eens naar een cannondale caad 10 met shimano 105. Een van de beste Alu frames en verkrijgbaar in 63cm
Ben je al bij Condor geweest? Als zij 't niet hebben kunnen ze 't gewoon maken.quote:Op zondag 3 november 2013 23:23 schreef LintuxCx het volgende:
Naar een winkel met Cannondales geweest! Ze hadden de CAAD10 alleen niet staan, en grootste framemaat was 58cm. Sowieso geen winkel hier die 61cm in voorraad heeft want vrijwel niemand die zo'n maat verder nodig heeft.
Maar uiteindelijk op een Synapse gereden, en die rijdt op zich ook best fijn! Het is in de buurt van die winkel ietwat heuvelachtig dus klimmen kon ik ook meteen proberen.
Maar goed, nu wordt het nóg lastiger kiezen dus. Binnenkort nog even wat Koga's uitproberen en dan nadenken.
Oh jee, die kende ik nog niet. Ziet er gaaf uit, maar zelfs met het goedkoopste frame + Shimano 105 en de rest vrij willekeurig uitgekozen, zit ik dan al aan de top van mijn budget.quote:Op maandag 4 november 2013 09:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben je al bij Condor geweest? Als zij 't niet hebben kunnen ze 't gewoon maken.
Een kwaliteitsframe gaat bij zuinig gebruik heel lang mee. Dan is het dus eigenlijk goedkoper .quote:Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oh jee, die kende ik nog niet. Ziet er gaaf uit, maar zelfs met het goedkoopste frame + Shimano 105 en de rest vrij willekeurig uitgekozen, zit ik dan al aan de top van mijn budget.
Die workshop wil ik wel eens zien eigenlijk ja, dat wel!
Al aan gedacht om een fiets te bestellen? Bijvoorbeeld bij Rose of Canyon? Kwaliteit, goedkoop en geen probleem om een grotere maat te vinden.quote:Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oh jee, die kende ik nog niet. Ziet er gaaf uit, maar zelfs met het goedkoopste frame + Shimano 105 en de rest vrij willekeurig uitgekozen, zit ik dan al aan de top van mijn budget.
Die workshop wil ik wel eens zien eigenlijk ja, dat wel!
Ja, dat zou ik dan iig hopen, ook bij de goedkoopste uit de collectie..quote:Op maandag 4 november 2013 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een kwaliteitsframe gaat bij zuinig gebruik heel lang mee. Dan is het dus eigenlijk goedkoper .
Ja, op zich aan gedacht en de winkels waar ik geweest ben konden dat ook wel voor me doen, maar ik vind het ook wel fijn om een testrit te maken voor ik een relatief dure fiets koop. Bij de meeste winkels is 't zo dat bestellen al meteen betekent dat je 'm koopt, spijtig als de fiets er op het plaatje beter uitzag dan in het echt, of als 'ie totaal niet comfortabel blijkt te zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al aan gedacht om een fiets te bestellen? Bijvoorbeeld bij Rose of Canyon? Kwaliteit, goedkoop en geen probleem om een grotere maat te vinden.
Oke Ivo.quote:Op maandag 4 november 2013 16:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Sorry hoor, maar een Rose of Canyon heeft niks in vergelijking met een Condor. Rose en Canyon zijn gewoon fietsen zonder smoel, bij een Condor komt er een hoop Brits klassiek vakmanschap in.
Het lijkt er op dat jullie beiden gelijk hebbenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:53 schreef dop het volgende:
[..]
moeilijk geval yankee, fietsenmakers roepen inderdaad makkelijk dat de boel geheel vervangen moet.
maar als er lang mee door gefietst is en de ketting is ook opgerekt dan is de cassette ook zeker aan vervanging toe, hoe dat voor de overige kettingwielen is kan ik zo niet bepalen
Goedkoop is dus duur koop.quote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat jullie beiden gelijk hebben
Vanmiddag even naar fietsenmaker geweest en zoals hij zaterdag ook zei, was er best een kans dat alles vervangen moest worden. Ik zat zelf ook zoals jullie te denken en dacht dat ik niet echt objectief commentaar op het probleem kreeg, meer subjectief naar de inkomsten van Frits Fietsenmaker.
Maar hij heeft vanmiddag wel heel objectief naar fiets kunen kijken en conclusie:
Achtergroep/casette is nieuw, net als ketting (speling-rekking van 0.07 mm als ik het goed onthouden heb. Alleen midden en klein blad vóór moeten vervangen worden en adviesis dus nieuwe groep te nemen. Als ik voor Shimano kies dan ben ik ¤114 + ¤25 arbeid kwijt.
Verlies nemen of alsnog contact zoeken met vorige eigenaar. Zelf heb ik wel zoiets van dat dit gewoon pech is en dat hij er welmet goede bedoelingen een verkoopbare en prettige fiets wilde verkopen, geen misbaksel. Dat is het risico van het 2e hands kopen. Als alles vervangen had moeten worden, dan was ik veel minder mild geweest. Denk ik.
Advies is niet nieuwe groep, advies is een nieuw midden en klein blad. 114 aan materiaal lijkt me dus wat overdreven.quote:Op maandag 4 november 2013 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat jullie beiden gelijk hebben
Vanmiddag even naar fietsenmaker geweest en zoals hij zaterdag ook zei, was er best een kans dat alles vervangen moest worden. Ik zat zelf ook zoals jullie te denken en dacht dat ik niet echt objectief commentaar op het probleem kreeg, meer subjectief naar de inkomsten van Frits Fietsenmaker.
Maar hij heeft vanmiddag wel heel objectief naar fiets kunen kijken en conclusie:
Achtergroep/casette is nieuw, net als ketting (speling-rekking van 0.07 mm als ik het goed onthouden heb. Alleen midden en klein blad vóór moeten vervangen worden en adviesis dus nieuwe groep te nemen. Als ik voor Shimano kies dan ben ik ¤114 + ¤25 arbeid kwijt.
Verlies nemen of alsnog contact zoeken met vorige eigenaar. Zelf heb ik wel zoiets van dat dit gewoon pech is en dat hij er welmet goede bedoelingen een verkoopbare en prettige fiets wilde verkopen, geen misbaksel. Dat is het risico van het 2e hands kopen. Als alles vervangen had moeten worden, dan was ik veel minder mild geweest. Denk ik.
Bedankt voor je inzichtquote:Op maandag 4 november 2013 17:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Advies is niet nieuwe groep, advies is een nieuw midden en klein blad. 114 aan materiaal lijkt me dus wat overdreven.
Je hebt hier nu niks aan maar je kunt beter een tweedehands fiets kopen met een goede groep dan een nieuwe met het laagste van het laagste.quote:Op maandag 4 november 2013 17:32 schreef Meike26 het volgende:
Ja ik ben het er wel mee eens dat ik misschien toch nieuwe fiets had moeten kopen.
Maar net als mijn vriend had ik mijn vraagtekens bij Matrabike. Fiets van om en nabij de ¤500,- en met moeite een fatsoenlijk Shimano af gemonteerde fiets, veelal een verzameling van diverse Shimano spulletjes door elkaar.
Daarna bleven Cube, Bulls en Trek over, waar ik ook niet echt wijs uit werd welk merk frame nou de betere zou zijn voor 80% verhard en later 20% kans op af en toe een onverhard paadje te nemen. Ik neigde voornamelijk naar Trek, vanwege de naamsbekendheid.
Daarna gaan nadenken over een 2e hands. Deze Gazelle vond mijn vriend op MP en zag er gewoon goed uit. De nieuw prijs van deze fiets heeft waarschijnlijk wel wat hoger gelegen dan die ¤ 500,-.
Dit gedoe met die ketting en groepen heeft mij wel aan het denken gezet en spijt opgeroepen, maar ook op de terugweg gewoon weer lekker gefietst. Behalve dan wat zadelpijn = wachten op fietsbroek + zeem en eventueel overzetten van zadel oude MTB van vriend. Net als de trappers trouwens.
Sorry, maar welke fietsenmaker doet dat? Aankomen met zelf gekocht materieel en vragen of hij het erop wil zetten. Ik zou gewoon eens rondshoppen nu je weet dat het ook anders kan. Er is vast een fm die hetzelfde advies als hier geeft en jou zo gaat helpen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bedankt voor je inzicht
Ik ga eens kijken of ik die 2 bij elkaar weet te shoppen op internet en dat ik deze of zelf of door fietsenmaker er op kan laten zetten. Moet ik nog rekening houden met bepaalde maten of is alles universeel ? Steek van de 4 schroefjes en zo ?
Er zijn er wel die dat doen hoor, maar je zal eerst 10 keer de zaak worden uitgelachen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Sorry, maar welke fietsenmaker doet dat? Aankomen met zelf gekocht materieel en vragen of hij het erop wil zetten. Ik zou gewoon eens rondshoppen nu je weet dat het ook anders kan. Er is vast een fm die hetzelfde advies als hier geeft en jou zo gaat helpen.
Dat zeg ik toch ook. Er zal vast een goedzak zijn die dat doet maar in ieder geval niet veel zaken zijn zo gek.quote:Op maandag 4 november 2013 17:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er zijn er wel die dat doen hoor, maar je zal eerst 10 keer de zaak worden uitgelachen.
Iig zijn er genoeg fietsenmakers die niet 135 euro voor een nieuw midden en klein voorblad vragen.
Dat heb ik ook gedaan juist. Net als bij auto's, betaal je voor een 2e hands fiets minder voor de 'opties'. Deze Gazelle is af gemonteerd met enkel Deore LX onderdelen, geen mengelmoes je van Altus Acera en andere type groepen. Mijn vriend is minder gecharmeerd van de Dualshift, maar zelf vind ik het wel prettig. Nog wel lager zetten dus.quote:Op maandag 4 november 2013 17:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Je hebt hier nu niks aan maar je kunt beter een tweedehands fiets kopen met een goede groep dan een nieuwe met het laagste van het laagste.
Weet je toevallig wat voor bladen die fm er op gaat zetten voor die honderd plus euro? Dus bijvoorbeeld shimano en dan welk type?quote:Op maandag 4 november 2013 17:37 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bedankt voor je inzicht
Ik ga eens kijken of ik die 2 bij elkaar weet te shoppen op internet en dat ik deze of zelf of door fietsenmaker er op kan laten zetten. Moet ik nog rekening houden met bepaalde maten of is alles universeel ? Steek van de 4 schroefjes en zo ?
Shimano Alivio als ik het mij goed herinner.quote:Op maandag 4 november 2013 18:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Weet je toevallig wat voor bladen die fm er op gaat zetten voor die honderd plus euro? Dus bijvoorbeeld shimano en dan welk type?
Dan is 100 plus nogal veel voor twee bladen, voor minder dan honderd vijftig heb je een complete groep.quote:Op maandag 4 november 2013 18:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Shimano Alivio als ik het mij goed herinner.
Da's een behoorlijk bedrag dan.quote:Op maandag 4 november 2013 18:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Shimano Alivio als ik het mij goed herinner.
Ik ben al aan het zoekenquote:Op maandag 4 november 2013 18:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's een behoorlijk bedrag dan.
Volgens mij kun je een deore, en misschien wel XT klein en middenblad redelijk eenvoudigvinden voor onder de 4 tientjes.
Gaat om voorkant hé. Dan heb je aan 3 bladen genoegquote:Op maandag 4 november 2013 18:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Is het een 8 of 9 speed? Moet je wel op letten.
dan is het een stinkende oplichter , is namelijk een lagere groep als Lx en kost 25 euro inclusief btwquote:Op maandag 4 november 2013 18:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Shimano Alivio als ik het mij goed herinner.
dan klopt het beter , en zit er in de prijs denk ik ook nog lagercups.quote:Op donderdag 7 november 2013 10:16 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb een foutje gemaakt met die prijs voor die alivio. Die is inderdaad een klap goedkoper. Dit gaat om een Deore Hollowtech II. Die is op internet ook nog steeds goedkoper dan ¤114,- maar zoals al gezegd kan hij geen internet prijzen rekenen en kan hij niet zelf aangeschafte spullen op de fietszetten. Is ook een soort van broodroof.
Vanmiddag er even naartoe fietsen, mag hij het doen voor ¤ 135 exclusief een nieuwe achterband die al redelijk versleten is.
Waarom maak je van je normale racer dan niet je winterfiets en wordt die stevens je goede fiets?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:56 schreef peleetje het volgende:
Zojuist een proefritje gemaakt op een Stevens Prestige. Een custom fiets. Afgemonteerd met een SRAM Force groep. Wat een schakel genot vergekelen bij met m'n Racer met 105 groep. Soepel, direct. Ik was even bang dat ik erg zou moeten wennen aan dat doubletap schakelen maar dat valt reuze mee.
Ik denk dat dit wel mijn winterfietsje gaat worden. ik ben tot over mijn oren verliefd geworden.
Alleen baal ik nu een beetje dat de winterfiets straks 10x beter is dan m'n normale racer. Maar goed...
De stevens is een cyclocrosser. Daar was ik speciaal naar opzoek zodat ik ook in de winter lekker kan fietsen.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom maak je van je normale racer dan niet je winterfiets en wordt die stevens je goede fiets?
Jij zoekt dus meer een klassieke randonneur. Racestuur, niet te brede banden en veel versnellingen met een derailleur. En uiteraard spatborden en bagagedrager(s). Die fietsen worden tegenwoordig niet meer zoveel gemaakt en maar weinig geimporteerd in Nederland. Aan de andere kant van de Noordzee zie je ze nog veel. Wil je goede kwaliteit 2e hands moet je kijken naar de oudere Koga Miyata randonneurs. Die zie je nog wel eens op Marktplaats. Een ligstuur kun je overigens er zo op monteren, dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef mhr-zip het volgende:
Ik fiets tegenwoordig regelmatig op mijn gazelle heren fiets naar mijn werk (11 km). Echter wil ik graag een andere fiets voor er bij. Waarop ik met mooier weer naar me werk kan, en op zaterdagmiddag een groter/sneller rondje kan gaan fietsen.
Waar ben ik naar op zoek: Racefiets (achtig), dus smalle(re) banden en derailleur. Wel iets comfortabelere zithouding!
Liefst dat ik ook een tas kan meenemen (hekel aan rugtas(je)).
En wil ik net als op mijn gazelle een ligstuur en spatborden.
Waar ik niet naar op zoek ben: met je 20 kg overgewicht op een fiets van 5000 euro. Het hoeft dus niet de aller beste duurste fiets te zijn, maar gewoon een goede comfortabele zodat ik eerst die 20 kg er eens af fiets.
Misschien een tour/fitness fiets...? de meeste fietsfabrikanten hebben diverse road/tour/fitness modellen. Fietsen met smalle banden, derailleur, een comfortable zithouding.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef mhr-zip het volgende:
Ik fiets tegenwoordig regelmatig op mijn gazelle heren fiets naar mijn werk (11 km). Echter wil ik graag een andere fiets voor er bij. Waarop ik met mooier weer naar me werk kan, en op zaterdagmiddag een groter/sneller rondje kan gaan fietsen.
Waar ben ik naar op zoek: Racefiets (achtig), dus smalle(re) banden en derailleur. Wel iets comfortabelere zithouding!
Liefst dat ik ook een tas kan meenemen (hekel aan rugtas(je)).
En wil ik net als op mijn gazelle een ligstuur en spatborden.
Waar ik niet naar op zoek ben: met je 20 kg overgewicht op een fiets van 5000 euro. Het hoeft dus niet de aller beste duurste fiets te zijn, maar gewoon een goede comfortabele zodat ik eerst die 20 kg er eens af fiets.
Mja ik zie door de bomen het bos niet meer. Cyclo(cross), fitness, sport, hybride, road, tour, allround etc.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:59 schreef peleetje het volgende:
[..]
Misschien een tour/fitness fiets...? de meeste fietsfabrikanten hebben diverse road/tour/fitness modellen. Fietsen met smalle banden, derailleur, een comfortable zithouding.
http://www.cube.eu/nl/bikes/tour/
http://www.giant-bicycles(...).fitness/?block_id=4
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/road/fitness/models
Wat is je doel van het fietsen? Zoek daar de ideale fiets bij:quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:32 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Mja ik zie door de bomen het bos niet meer. Cyclo(cross), fitness, sport, hybride, road, tour, allround etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste paar km's echt pijn gehad in de kniën en er nog aan gedacht had om weer naar huis te gaan. Maar toch maar doorgefietst en geen spijt van gehad
Na zo'n 7 a 8 km begonnen mn kniën warm te worden en kwam ik ook in een lekker ritme. Eenmaal bij de fotozaak alles goed op slot gezet en het fietscomputertje er af. Bij het terugzetten van het fietscomputertje erachter gekomen waardoor het ding het maar niet deed. Contactpuntjes enzo.
Op de terugweg een ommetje gemaakt via Maarssen/brug Zuilense Ring en heb heuvelaf een kort sprintje kunnen maken naar de 52km/u.
Geen echte pijn meer in de knieen gehad, lekker gefietst en kan niet wachten om komende week even rondje Loosdrechtse plassen te maken. Hopelijk is dan fietsbroek + zeem wel in huis, zou een hoop comfort geven op zo'n ritje
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:36 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren een camera gekocht voor onze (schoon)vader maar krreg ding niet aan de praat. Goede reden om vanochtend de fiets te pakken terug te gaan.Wat voor fiets heb je? (sorry, volg het topic niet altijd)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste paar km's echt pijn gehad in de kniën en er nog aan gedacht had om weer naar huis te gaan. Maar toch maar doorgefietst en geen spijt van gehad
Na zo'n 7 a 8 km begonnen mn kniën warm te worden en kwam ik ook in een lekker ritme. Eenmaal bij de fotozaak alles goed op slot gezet en het fietscomputertje er af. Bij het terugzetten van het fietscomputertje erachter gekomen waardoor het ding het maar niet deed. Contactpuntjes enzo.
Op de terugweg een ommetje gemaakt via Maarssen/brug Zuilense Ring en heb heuvelaf een kort sprintje kunnen maken naar de 52km/u.
Geen echte pijn meer in de knieen gehad, lekker gefietst en kan niet wachten om komende week even rondje Loosdrechtse plassen te maken. Hopelijk is dan fietsbroek + zeem wel in huis, zou een hoop comfort geven op zo'n ritje[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #15 Groentjes in de zomerzonquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat voor fiets heb je? (sorry, volg het topic niet altijd)
Ze heeft nog niet gezegd of ze er nog mee naar de fietsenmaker uiteindelijk gegaan is...quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #15 Groentjes in de zomerzon
IOW zo te zien is 'ie toch redelijk opgelapt.
Achterband is op zo'n dergelijke fiets heel makkelijk zelf te vervangen:quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:02 schreef Meike26 het volgende:
Geen idee wat iow betekend eigenlijk, maar goed. Donderdag middag even de fiets naar fm gebracht met opdracht om crankstel Voor te vernieuwen naar deore hollowtech + nieuwe achterband.
Achterband heeft ie niet gedaan, zonde van het geld. Voldoende om er nog 1 a 2000 km op te rijden, behalve als ik echt offroad wil gaan. Kleine kans.
Fiets schakelt aan voorzijde ook lekkerder, nieuwe ketting weet op nieuwe bladen ook beter zn weg te vinden.
En nu voor de buitenband, want daar ging het om.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Achterband is op zo'n dergelijke fiets heel makkelijk zelf te vervangen:
-Fiets op zijn/haar kop
-Aan achterwiel, de klem dwars trekken zodat de as losser ligt. De klem en de schroef aan de andere kant los draaien tegen de klok in
-wiel eruit tillen
-buiten- en binnenband eruit wippen zoals je gewend bent bij bandenplakken.
-ventiel losdraaien
-binnenband eruit halen en nieuwe binnenband erin. Vergeet bij de nieuwe binnenband niet eerst het ringetje eraf te halen
-ringetje om ventiel heen en buitenband eromheen
-achterwiel terugzetten in de as en zorg dat de ketting goed in de tandwielen van de versnelling zit
-klem en schroef met de klok mee dichtdraaien
-klem dwars drukken
-fiets ondersteboven draaien en banden oppompen
-fietsen maar!
Kost je tussen de 3 en 6 euro (afhankelijk hoe duur je de binnenband koopt )
Buitenband is helemaal simpel. Als je de buitenband eraf wipt, kan je hem er helemaal eraf trekken...quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En nu voor de buitenband, want daar ging het om.
En dat is dan ook iets meer dan 3 tot 6 euro.
Hahaha, goede manquote:Op zondag 10 november 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet hoe ik een binnen of buitenband moet vervangen, maar ging voornamelijk om het gemak. Ipv een middagje aanmodderen met bandenlichters zou het bij de fm binnen halfuurtje gepiept zijn inclusief het vervangen van cranckstel. Maar fietsenmaker is dus wel eerlijk en heeft gezegd : "Als je geld door de plee wil spoelen geef dan maar gewoon je geld maar, vind ik het ook goed"
met blote handen en zonder bandelichterquote:Op zondag 10 november 2013 19:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Een achterband vervangen doet de wat getraindere fietser binnen 5 minuten langs de kant van de weg.
Dat eerste hangt af van je combinatie buitenbanden en velgen .quote:Op zondag 10 november 2013 20:04 schreef dop het volgende:
[..]
met blote handen en zonder bandelichter
Ik ben nu bij 5 fietsen wezen kijken:quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij zoekt dus meer een klassieke randonneur. Racestuur, niet te brede banden en veel versnellingen met een derailleur. En uiteraard spatborden en bagagedrager(s). Die fietsen worden tegenwoordig niet meer zoveel gemaakt en maar weinig geimporteerd in Nederland. Aan de andere kant van de Noordzee zie je ze nog veel. Wil je goede kwaliteit 2e hands moet je kijken naar de oudere Koga Miyata randonneurs. Die zie je nog wel eens op Marktplaats. Een ligstuur kun je overigens er zo op monteren, dat is het probleem niet.
Deze mis ik nog in je lijstje:quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:27 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ik ben nu bij 5 fietsen wezen kijken:
FM 1 Specialized Sirrus Elite ¤699
FM 2 Jan Janssen Impress (maar volgens mij is die helemaal niet nieuw leverbaar meer) ¤1095
FM 3 Cannondale Quickspeed 1 ¤1199
FM 3 Cube SL Road Pro ¤999
FM 4 Jan Janssen Globe (zonder lowrider) maar dan als extra carbon voorvork, cyclocross(?) remmen en verstelbare stuurpen. ¤1475
Behalve bij de globe moeten er dan nog spatborden op en een klein bagagedragertje.
Ik ben bij 2 verschillende fietsenmakers geweest die Jan Janssen verkochten, want de laatste zou ook Stevens fietsen hebben. Maar daar waren ze net mee gestopt, en werden alleen nog maar de showroom modelen verkocht.
Dus ik zit te dubben........
Ja, mee eens deze is beter.quote:Op zondag 24 november 2013 01:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Deze mis ik nog in je lijstje:
http://www.rose.nl/bike/r(...)3000-2014/aid:680877
[ afbeelding ]
Ja, precies! Ik was twee weken geleden in een fietsenwinkel, die is nog maar zo'n drie dagen in de week open. Ik vond dat zo gek, maar de eigenaar vertelde me dat zijn verkoop toch grotendeels online was.quote:Op maandag 25 november 2013 21:00 schreef mhr-zip het volgende:
Ik koop mijn fiets sowieso niet via internet. Ik snap best dat mensen dat doen. Maar ik betaal liever wat meer, en dat ik ook de service heb.
Hieronder is niet helemaal serieus bedoelt, maar wel een klein beetje voor de discussie:quote:Op maandag 25 november 2013 22:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, precies! Ik was twee weken geleden in een fietsenwinkel, die is nog maar zo'n drie dagen in de week open. Ik vond dat zo gek, maar de eigenaar vertelde me dat zijn verkoop toch grotendeels online was.
Die dingen zijn toch nog best duur, dan wil je ze toch in elk geval uitproberen?..
merk van fiets 1 ken ik niet , maar de hoge korting is eigenlijk een beetje fake, een noname fiets met dergelijke afmontage kost geen 1500 euro, ik zou zeggen hoog uit 1100, wat de korting geen 500 euro maaktquote:Op woensdag 11 december 2013 13:14 schreef AntoniusMaximus het volgende:
Hallo iedereen!
Ik heb ergens op een ander forum ookal deze vraag gesteld maar wil graag een second opinion.
Ik heb deze fiets gevonden http://www.fietsenopfiets(...)blaze-s7-sl-105.html en dat lijkt me vanwege de hoge korting een goede deal!
Nou kreeg ik als reactie dat ik beter naar deze fiets kon kijken: http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=15299&catid=2926
Heeft deze persoon gelijk?
Mijn dank is groot!
Onze voorkeur is dan eigenlijk niet van belang lijkt me. De manier van schakelen verschilt, dus even bedenken wat je zelf fijner lijkt? Wellicht als je nog niks gewend bent het beide snel genoeg went, maar ik heb nu een aantal keer op een campafiets mogen rijden en vind die duimshifter helemaal niks. En voor mij weer anderen die niet zonder zouden kunnen en shimano weer ruk vinden werken.quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:52 schreef Stansfield het volgende:
Welke van de 2 groepen heeft jullie voorkeur? De Shimano Ultrega van de Roadlite AL 7.0 of de Campagnola Althena van de Ultimate AL 8.0?
Dat is nogal afhankelijk van wat je wilt dat het apparaat kanquote:Op maandag 30 december 2013 10:56 schreef knoffel het volgende:
Ik vroeg me af wat voor hartslag/ km meters jullie gebruiken? Hebben jullie met GPS en kaarten of zonder? En wat raden jullie aan qua gebruik?
Ideaal horloge inderdaad voor hardlopen. Ritjes van 5 a 6 uur kun je er wel mee makenquote:Op maandag 30 december 2013 11:17 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb een Forerunner gekocht die meer voor lopen bedoeld is, maar ook wel aardig wat goedkoper. Op zich werkt 'ie prima, maar ik kan 'm voor lange ritten niet aanraden want dat houdt z'n batterij niet vol.
Garmin Etrex30 met de gecombineerde Benelux en Duitsland Open Fietsmapquote:Op maandag 30 december 2013 10:56 schreef knoffel het volgende:
Ik vroeg me af wat voor hartslag/ km meters jullie gebruiken? Hebben jullie met GPS en kaarten of zonder? En wat raden jullie aan qua gebruik?
Schoenplaatjes worden geleverd bij de pedalen, niet bij de schoenen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 10:51 schreef Stansfield het volgende:
Andere vraag over schoenen. Wanneer ik die ga kopen in de winkel zitten er dan al de blokjes onder van je pedaalsysteem of moet je die er nog los bijkopen aan de hand van welke pedalen je hebt?
Aha weet ik genoeg bedankt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:14 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Schoenplaatjes worden geleverd bij de pedalen, niet bij de schoenen.
Ik koop geen mega dure schoenen dus ik ben bang dat iets te veel van het goede wordt voor schoenen van max 150 euro.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:51 schreef cafca het volgende:
Maar als je een beetje slim bent, onderhandel je wel zo dat je een setje plaatjes erbij krijgt, bij je schoenen.
Ik fiets nu op de fiets en schoenen van mijn vader. Maar langzamerhand ga ik mijn eigen spullen aanschaffen. Te beginnen bij schoenen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:11 schreef cafca het volgende:
Mwah, een paar schoenplaatjes van 2 tientes moeten daar toch wel af kunnen lijkt me?
Ik weet dat shimano ooit een actie had: bij een paar schoenen, pedalen + plaatjes voor 1 euro, gold ook voor schoenen van 100 euro volgens mij.
Heb je al pedalen, of moet je die ook nog aanschaffen?
Klopt heb ik toen des tijds ook gedaan! Leuke actie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:11 schreef cafca het volgende:
Mwah, een paar schoenplaatjes van 2 tientes moeten daar toch wel af kunnen lijkt me?
Ik weet dat shimano ooit een actie had: bij een paar schoenen, pedalen + plaatjes voor 1 euro, gold ook voor schoenen van 100 euro volgens mij.
Heb je al pedalen, of moet je die ook nog aanschaffen?
Is een jaarlijkse actie van shimano. Afgelopen jaar ook voor ¤100 schoenen, pedalen en plaatjes gekocht. Zijn echter niet de beste schoenen maargoed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:11 schreef cafca het volgende:
Mwah, een paar schoenplaatjes van 2 tientes moeten daar toch wel af kunnen lijkt me?
Ik weet dat shimano ooit een actie had: bij een paar schoenen, pedalen + plaatjes voor 1 euro, gold ook voor schoenen van 100 euro volgens mij.
Heb je al pedalen, of moet je die ook nog aanschaffen?
logischerwijs zou ik zeggen racefiets met opzetstuur. Om hem flexibeler te kunnen gebruiken dan alleen triatlon. (lijkt me)quote:Op maandag 3 februari 2014 12:27 schreef Yankee het volgende:
Wat wil je?
Racefiets met opzetstuurtje of een tijdritfiets?
ah, oke. Thanks. Ik zal eens wat rondneuzen...quote:Op maandag 3 februari 2014 13:59 schreef Yankee het volgende:
Dan kun je dus gewoon een racefiets uitzoeken en daar een opzetstuurtje bij aanschaffen
oke, ik snap het eerst maar zien of ik het uberhaupt wel leuk vindquote:Op maandag 3 februari 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een triatlhon fiets duur maakt zijn de hoge/dichte wielen, het aero frame en het stuur. Allemaal dingen die niet heel veel verkocht worden en daardoor duurder zijn.
Kijk anders eens op Marktplaats, heb je mooie gebruikte voor een zachte prijs...quote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef Jumparound het volgende:
Heren (en dames) een noob-vraag.
Volgend jaar wil ik beginnen met triatlonnen (kwart triatlon) maar ik heb totaal geen racefiets ervaring.
Een triatlonfiets van 4-6000 euro vind ik dan wel weer wat overdreven, maar hebben jullie enig idee wat een aardig instapmodel zou zijn?
Bvd
Is afhankelijk van het budget. Wil je een nieuwe fiets of is een tweedehands ook goed?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:24 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ah, oke. Thanks. Ik zal eens wat rondneuzen...
Wat zijn nou echt aandachtspunten?
[..]
oke, ik snap het eerst maar zien of ik het uberhaupt wel leuk vind
Dat is nog niet eens een racefiets.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:36 schreef Jumparound het volgende:
Tweede hands is prima maareh. (ik wil niet vloeken in de kerk) een fiets van de decathlon?
bijvoorbeeld deze?
Decathlon is in an sich geen probleem. Maar dan wel een fatsoenlijk model. En zeker geen model met een bezemsteel ipv een stuur.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:36 schreef Jumparound het volgende:
Tweede hands is prima maareh. (ik wil niet vloeken in de kerk) een fiets van de decathlon?
bijvoorbeeld deze?
quote:
Ik had niet gekeken naar het stuurquote:Op dinsdag 4 februari 2014 17:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Decathlon is in an sich geen probleem. Maar dan wel een fatsoenlijk model. En zeker geen model met een bezemsteel ipv een stuur.
Wat heeft dat te maken met dit topic?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wil binnenkort wat sportiever gaan doen, dus ik heb ff rond gekeken naar een mountainbike, en ik ben op deze uitgekomen
[ afbeelding ]
een Sensa Ritchey. Een 2e hands bij een fietsenwinkel
Schijnt een leuk beginners MTB te zijn.
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met dit topic?
oh sorry.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met dit topic?
Dan moet ik misschien hier ook maar mijn vragen gaan stellen over kinderfietsen dus...quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er is geen apart mtb kopen topic. Lijkt me prima ook hier kunnen.
Wat zoek je?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet ik misschien hier ook maar mijn vragen gaan stellen over kinderfietsen dus...
quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet ik misschien hier ook maar mijn vragen gaan stellen over kinderfietsen dus...
Wat is dat voor een toko, bemi-bikes? De naam BEMI is al sinds de jaren '80 bezet.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik wil binnenkort wat sportiever gaan doen, dus ik heb ff rond gekeken naar een mountainbike, en ik ben op deze uitgekomen
[ afbeelding ]
een Sensa Ritchey. Een 2e hands bij een fietsenwinkel
Schijnt een leuk beginners MTB te zijn.
Dit is gewoon een afbeelding van internetquote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is dat voor een toko, bemi-bikes? De naam BEMI is al sinds de jaren '80 bezet.
Ben jij nou zo dom of ben ik zo slim?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet ik misschien hier ook maar mijn vragen gaan stellen over kinderfietsen dus...
Al wat gevonden?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:59 schreef Jumparound het volgende:
oke thanks weer
Collega heeft uitgelegd wat "Shimano 105 afmontage" betekent, ik snap nu waarom een fiets ( ) van de decathlon geen goed idee is
Ik ga wel ff op marktplaats neuzen
Toevallig zat ik vanmorgen nog te denken. Ff mn post updaten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:34 schreef Godshand het volgende:
[..]
Al wat gevonden?
Deze is ook mooi:
http://link.marktplaats.nl/m782721046
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.paste precies binnen mijn budget van 500 euro.
een aantal ritjes nu van een uurtje erop zitten en ben erg tevreden tot nu toe
Krijg alleen wel pijn in mn handen, maar dat komt omdat ik niet gewend ben om het stuur zo en zolang vast te houdenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Toevallig zat ik vanmorgen nog te denken. Ff mn post updaten.
Ik heb inderdaad wat gevonden.
Bij een fietsenmaker geweest die me aanraadde te kijken voor een Trek van 56 cm (omdat ik wil gaan triatlonnen) met een tripple blad voor als ik nog ergens in de bergen terecht kom.
Binnen een dag de volgende fiets gevonden
TREK 1600 SLR Aluminium 56cm Triple Shimano 105 geworden."
Foto'tje erbijGebruik je al handschoentjes met gelpads? Dat zal veel van de klachten weg nemen waarschijnlijk, al is het ook een kwestie van gewenning.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.paste precies binnen mijn budget van 500 euro.
een aantal ritjes nu van een uurtje erop zitten en ben erg tevreden tot nu toe
Krijg alleen wel pijn in mn handen, maar dat komt omdat ik niet gewend ben om het stuur zo en zolang vast te houden
Hoeft niet veel te kosten
http://www.rose.nl/artike(...)sh-gel-01/aid:484121
Ik gebruik deze en die zijn prima.
ah, daar zal ik eens naar kijken Thanks!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gebruik je al handschoentjes met gelpads? Dat zal veel van de klachten weg nemen waarschijnlijk, al is het ook een kwestie van gewenning.
Hoeft niet veel te kosten
http://www.rose.nl/artike(...)sh-gel-01/aid:484121
Ik gebruik deze en die zijn prima.
Het is ook nog eens veiliger mocht je een keer vallen en staat profiquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:51 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ah, daar zal ik eens naar kijken Thanks!
vooral de Profi-look trekt me welquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is ook nog eens veiliger mocht je een keer vallen en staat profi
Als je een keer zonder handschoenen gevallen bent, zal dat veiliger je ook wel trekkenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:55 schreef Jumparound het volgende:
[..]
vooral de Profi-look trekt me wel
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 17:04 schreef LintuxCx het volgende:
Net naar de Condor Cycles winkel/workshop geweest. Daar staan idd wel een paar mooie fietsen.
Toch eens nadenken over staal tegenover de gebruikelijke alu vs carbon..
Nog niet eens kijkend naar de specs kosten etc had ik zo'n fiets never gekocht. Niet de moeite nemen om de fiets schoon te maken of fatsoenlijk buiten of op een andere mooie plek in huis foto's maken, is voor mij al vaak een no go en klik een advertentie gelijk weg. Zegt vaak genoeg over de verkoper, hoe hij ermee is om gegaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:34 schreef Godshand het volgende:
[..]
Al wat gevonden?
Deze is ook mooi:
http://link.marktplaats.nl/m782721046
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 19:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nog niet eens kijkend naar de specs kosten etc had ik zo'n fiets never gekocht. Niet de moeite nemen om de fiets schoon te maken of fatsoenlijk buiten of op een andere mooie plek in huis foto's maken, is voor mij al vaak een no go en klik een advertentie gelijk weg. Zegt vaak genoeg over de verkoper, hoe hij ermee is om gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |