abonnement Unibet Coolblue
pi_130233869
Tijd voor goede voorbanden, wheelspin in 1, 2 en 3!

Dus Michelin, Goodyear of Dunlop...
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:26:25 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130234138
Oi das minder... :X

Hier was het vanmorgen even schikken toen ik met de Renault Clio (75 PK :') ) van Care schadeservice weg wilde rijden, niet vooruit te branden :D
Ik vraag me serieus af of hij zelfs maar in de buurt van de opgegeven maximumsnelheid kan komen :')
Nou ja, het tanken zal wel een stuk prettiger zijn, dat is dan ook gelijk het enige pluspunt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130234270
Ach, ik wist t van te voren hoor, Gremax, niet echt een B-merk dus
pi_130239740
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:57:45 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130239944
Whut? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:28:37 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_130241097
Eén pomp in heel NL geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_130243317
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:28 schreef Duvel het volgende:
Eén pomp in heel NL geloof ik.
Nee hoor veel meer :-)
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:38:13 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130259811
Weet iemand welk bedrijf een Saab 99 uit kan lijnen ? Niet alleen qua sporing, maar ook qua camber ? Want daar zijn weer vulplaten voor nodig ...

Dit i.v.m. laswerk in de buurt van de wielophanging. Het stuur staat scheef en m'n 99 trekt wat naar links.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130269452
Stigters in Vianen.

Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger.

T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is...

Google het bedrijf maar...
pi_130323973
quote:
Saab start fabriek weer op

De Zweedse autofabrikant Saab gaat zijn fabriek in Trollhättan, die al bijna 2 jaar stilligt, weer opstarten. Inmiddels zijn er al meer dan 330 medewerkers aangesteld om de productie te hervatten.

Dat liet een woordvoerder van National Electric Vehicle Sweden (NEVS), de nieuwe eigenaar van Saab, woensdag weten.

''Momenteel zijn we nog aan het onderhandelen met leveranciers, maar we zijn ervan overtuigd dat we in het najaar al kunnen starten met de productie van de nieuwe Saab 9-3'', aldus de zegsman.

De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar wordt nu volgens de plannen rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. Volgend jaar moet er ook nog een volledig elektrische versie van komen.

Spyker

Saab was gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS, een producent van elektrische voertuigen.

Voor de stad Trollhättan betekent de opleving van Saab een positieve verrassing. Voor het faillissement werkte 7 procent van de bevolking voor het befaamde automerk. Begin van dit jaar was bijna 40 procent van de jongeren in de stad werkloos.
Bron
pi_130325767
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar..

En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat.
.
pi_130326891

230pk en 390Nm
pi_130357556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:40 schreef JohnB52 het volgende:

230pk en 390Nm
Vanwaar deze waardes? Ik zou persoonlijk 240-250pk doen bij 360nm, vooral met de automaat
life happens while you're pusing the throttle.
pi_130359845
98, dus nog bruine? Injectoren...

Die 390 is nog steeds safe met de automaat.
pi_130370094
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar..

En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat.
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.

Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370


Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen.

Kickdown is wel massas torquesteer :P
pi_130374745
Wat voor Saab heb jij? Osiris024?
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:17:20 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_130376707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef JohnB52 het volgende:
Stigters in Vianen.

Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger.

T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is...

Google het bedrijf maar...
Danks !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_130377467
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.

Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370

Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen.

Kickdown is wel massas torquesteer :P
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.

Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus.

Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged.
.
pi_130380794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:08 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor Saab heb jij? Osiris024?
93 T5 met een pure software stage 1 :) ~ 225 PK

[ Bericht 3% gewijzigd door Osiris024 op 23-08-2013 13:01:30 ]
pi_130380923
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.
En uiteraard andere ECU.


quote:
Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus.


^O^
quote:
Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged.
Sportstand :P

Goed te doen imho.
pi_130489795
Eerst van de week de 96 maar eens grondig opgepoetst, want hij was weer behoorlijk dof uitgeslagen ;)





Tsja, aan de rest van het roestige plaatwerk doe ik voorlopig niet zoveel. Het is zo uitgebreid dat hij een fullbody-restauratie nodig heeft, en het geld daarvoor heb ik zo snel niet liggen. Zolang hij nog prima rijdt laat ik het er redelijk bij en gaat hij een beetje als een ratlook door het leven :Y Goede nieuws is dat hij weer een nieuwe APK heeft tot 2015 - via het Saabforum een setje velgen en goede 2dehands bandjes gescoord, voor de rest waren het een setje hoezen en afstellen van de CO. En zondag gaf hij acte de présence op de Saab-meet in Erm, met een leuke toerrit erbij ^O^







  zondag 1 september 2013 @ 21:32:42 #172
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130722291
Ik heb inmiddels een 02 9-5 Aero. Zwart, alle opties (op navi na), 162k kilometers.

Nu springt er toevallig een xenon-pit gisteren. Ik krijg via internet de indruk dat ik zulks zelf wel kan vervangen. Maar de vraag die voor mij nog open staat is welke pit ik precies moet hebben. Een Philips D1S vermoed ik, maar echt zeker weet ik het niet.

Anyone?
pi_130728079
Osram D1S kan je er ook in doen.

Wel handig om 2 dezelfde erin te doen, anders heb je kleurverschil.

Geen goedkope lampjes, rond de 70 euro.
  maandag 2 september 2013 @ 19:26:37 #174
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_130751072
Tis niet anders. Zal de Philips bestellen. Ga ze zelf vervangen.
  maandag 2 september 2013 @ 19:41:40 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130751884
Ik heb pas een Xenon door Haaima laten vervangen, maar ik heb de rekening nog niet, ik kan je dus niet vertellen wat het kost om het te laten doen....
Ik heb verder ook niet opgelet welk type er inging, ik weet alleen dat het een Philips was.

Overigens lijkt er wel een behoorlijk verschil in sterkte te zijn, vooral overdag, 's avonds valt het veel minder op, en als ik voor de Saab rij dan stoort het ook niet ofzo, maar als ik de auto voor de garagedeur heb staan en ik doe overdag het licht aan, dan lijkt er wel een flink verschil te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')