quote:SAAB-liefhebbers topic NR.4 !
Wat?quote:Deel 5 van de Saab-liefhebbers topic, tevens mijn tweede keer dat ik een nieuw deel open
Tuurlijk wel. Even een topicreport maken dan doet een mod dat wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:20 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik nu niet meer editten!
Kunnen ze de boel niet reeksen?
Dit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:29 schreef delano.888 het volgende:
Hij is gewoon gereekst hoor, alleen de TT had 5 moeten zijn, dan is alles kloppend. (klik maar op de TT in dit topic)
Dan de mijne ook niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:32 schreef Leandra het volgende:
En mijn Sport Sedan telt kennelijk niet mee als liefhebbersSaab
Aangepast .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:29 schreef delano.888 het volgende:
Hij is gewoon gereekst hoor, alleen de TT had 5 moeten zijn, dan is alles kloppend. (klik maar op de TT in dit topic)
Dat kan jij ook gewoon doen .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:44 schreef JohnB52 het volgende:
Zet hier maar een foto neer, en dan kan een modje m vast wel in de OP zetten?
Dank.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef Charged het volgende:
heel erg mooi,estate van Swollywood ook!
Hendig, in 1 van de 5 kan je de Saab neerstallen.quote:
Dat zijn veel kindjes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:34 schreef eXplorer1 het volgende:
Zojuist een 5 kamerwoning gekregen met mijn vriendin
Gekregen nog wel, heb je zulke lieve schoonouders? ;-)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:34 schreef eXplorer1 het volgende:
Saab gaat voor een half jaar de schorsing in Zojuist een 5 kamerwoning gekregen met mijn vriendin dus saab moet er even minimaal 3 maanden uit om de financiën asap weer op te bouwen.
in de tijd dat hij geschorst is ga ik een boel vervangen wat ik al heb liggen.
Mocht dat maarquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hendig, in 1 van de 5 kan je de Saab neerstallen.
Gelukkig niet, voorlopig nog geen kinderen maar als we dan toch duur in de vrije sector zitten dan maar meteen 5kamers.quote:
hahaha, nee, vrije sector huurquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:53 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gekregen nog wel, heb je zulke lieve schoonouders? ;-)
Nee een heel embleem met ijzerwerk en alles.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:48 schreef JohnB52 het volgende:
Als t goed is zit daar een plaklaagje op.
Of heb je alleen een sticker gekocht?
Geen plaklaagje?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nee een heel embleem met ijzerwerk en alles.
Ik zie dat dat er inderdaad op zit, weet ik datquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Geen plaklaagje?
Hoort wel zo te zijn bij n nieuwe.
http://saabworld.net/f29/(...)nt-saab-9-5-a-27411/
Voor 26.000 kan je een prachtig mooie gloednieuwe Saab kopen hahaquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:32 schreef Nairua het volgende:
Zal mijn SW garage linkje ook nog even posten: http://saabworld.net/garage-view-vehicle-27/
Drama.
En hoe kom ik nu nog aan 26k?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:36 schreef delano.888 het volgende:
Voor 26.000 kan je een prachtig mooie gloednieuwe Saab kopen haha
Thanks!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:03 schreef Charged het volgende:
[..]
heel erg mooi,estate van Swollywood ook!
Die had je kunnen hebben als je niet zo belachelijk veel tuning had gedaanquote:
Kwam kort geleden op saabforum een importactie tegen om Saabs te importeren uit een paar 1000 die ergens in amerika stonden ofzo. Kan alleen het topic zo snel niet vinden, maar herinner me dat je volgens mij voor 20.000 al een gloednieuwe (2012) Saab voor je deur had staan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:49 schreef JohnB52 het volgende:
Die 26k is het probleem niet.
Die gloednieuwe Saab wel
Ik weet het. Punt is echter dat ik weiger aan m'n aandelen te komen en dus alles van m'n loon betaal. Dat gaat maar in stukjes.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die had je kunnen hebben als je niet zo belachelijk veel tuning had gedaan
[..]
Kwam kort geleden op saabforum een importactie tegen om Saabs te importeren uit een paar 1000 die ergens in amerika stonden ofzo. Kan alleen het topic zo snel niet vinden, maar herinner me dat je volgens mij voor 20.000 al een gloednieuwe (2012) Saab voor je deur had staan.
Inlogtopic. .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:38 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=56&t=118239
Alleen met de bpm zitten ze mis...
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=97&t=133426
Wie zegt dat ik al niet lid ben? .quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:44 schreef JohnB52 het volgende:
Meld je maar aan op t saabforum, meestal best gezellig hoor!
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lrquote:Op woensdag 7 augustus 2013 17:16 schreef Schurkenstaat het volgende:
Bod gedaan op een Aero bij een handelaar in Purmerend met wat aandachtspunten/achterstallig onderhoud:
Verlopen APK
Remschijven matig.
Slijtage achterbanden
Speling fuseekogel
E.d.
Een heel laag bod, waarvan ik verwacht dat het niet geaccepteerd wordt. Maar je weet nooit. Het kan me zomaar eigenaar van zo'n apparaat maken. Misschien dat ze er vanaf willen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 18:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Aero is volgens mij standaard met leer geleverd.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 19:51 schreef Schurkenstaat het volgende:
In welk opzicht. Dat het stof is, of deugt het interieur niet?
Precies, de enige tegenhanger vind ik een C70 maar die is aan de dure kant. Waar moet ik op letten bij een turbo, ik lees overal dat zoiets kwetsbaar is en ik heb zelf nog nooit een turbo gehad. Verder wil ik hem ook niet om te scheuren maar wel fatsoenlijk en veilig kunnen inhalen en niet al te langzaam weg zijn bij een stoplicht vind ik ook fijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:43 schreef JohnB52 het volgende:
Automaat zal wel tikje langzamer zijn dan de handbak, maar het gaat voornamelijk om t gevoel.
De 900 cabrio zit nu in de prijsklasse van de goedkope golf en de 306 cabrio.
Alleen de looks zijn natuurlijk veel exclusiever! Mensen zien het niet als een auto van 1500 euro.
Let wel op dat de kap nog goed is. Vervangen is duur!
V6 is ook prima, maar niet zo snel, en verbruik ligt hoog.
Liefste een turbo, een i'tje, vooral met automaat, is nogal traag.
Eigenlijk ook bedoeld om te cruisen, niet om te scheuren.
Ik kijk vooral tussen 1250 en 2000 in. Bouwjaar maakt mij niet uit, stoelverwarming is een pre.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:09 schreef JohnB52 het volgende:
Als de kap niet normaal sluit, laten staan.
Nieuwe motortjes zijn behoorlijk duur!
Wat is je budget?
Voor 1250 euro koop je wel de ellende van n ander.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik kijk vooral tussen 1250 en 2000 in. Bouwjaar maakt mij niet uit, stoelverwarming is een pre.
Ik moet ergens beginnen, daarom ook tot 2000. Maar dat kan ook nog opgerekt worden tegen de tijd dat ik serieus ga kijken, eerst moet de Carisma weg . Je linkje is geen cabrio btw.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Voor 1250 euro koop je wel de ellende van n ander.
Ik kan je wel deze aanraden als je toch in die klasse zoekt.
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie.php?id=5950641
En anders mag je die van mij ook overnemen: 2250 euro.
Oeh, die is leuk.... zouden ze dat ding met dat klapdak er ook bij doen?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:57 schreef JohnB52 het volgende:
@ leandra:
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Ik heb 2,5k geboden op dat ding. Enige en laatste bod. Ik zag trouwens dat de auto alleen dealeronderhoud heeft gehad (afgestempeld boekje). Opvallend dat er dan nog zoveel slijtage is aan de bekende onderdelen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 20:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Aero is volgens mij standaard met leer geleverd.
Misschien hebben ze het leer wel los verkocht en stof terug gezet.
Vind m nogal aan de prijs voor een auto met die mankementen.
Nieuwe banden, 225/45/17 zijn rond de 300
Set schijven en blokken rond de 200 voor n setje die Aero waardig zijn...
Wat mankeert er nog meer aan?
Zou nog even verder zoeken.
Ik kan bevestigen dat het standaard met leer wordt geleverd. En doe jezelf een lol en neem geen 2003 model.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:35 schreef Schurkenstaat het volgende:
Dat van die bekleding vind ik opvallend. Kun je dat ergens onafhankelijk verifieren?
Is er ook een neger die dit kan bevestigen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:43 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat het standaard met leer wordt geleverd. En doe jezelf een lol en neem geen 2003 model.
We wachten af.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:45 schreef Schurkenstaat het volgende:
Is er ook een neger die dit kan bevestigen?
Deze was van 2000, die ik bekeken heb.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:49 schreef Nairua het volgende:
[..]
>2003 of <2003.
Mijn '03 was/is echt een rampenplan.
Mijn 2003 9-5 rijdt nog steeds als een zonnetjequote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:49 schreef Nairua het volgende:
[..]
>2003 of <2003.
Mijn '03 was/is echt een rampenplan.
Nee, die rijden geen Saabquote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:45 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Is er ook een neger die dit kan bevestigen?
Alle gekheid op een stokje: Wat zou jij in mijn positie uitkiezen dan?
Dat geldt voor een 9-3ss, 9-5 is wel oke.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:43 schreef Nairua het volgende:
[..]
Ik kan bevestigen dat het standaard met leer wordt geleverd. En doe jezelf een lol en neem geen 2003 model.
Nu maar hopen dat t boekje ook bij die auto hoort...quote:Op donderdag 8 augustus 2013 08:35 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Ik heb 2,5k geboden op dat ding. Enige en laatste bod. Ik zag trouwens dat de auto alleen dealeronderhoud heeft gehad (afgestempeld boekje). Opvallend dat er dan nog zoveel slijtage is aan de bekende onderdelen.
Dat van die bekleding vind ik opvallend. Kun je dat ergens onafhankelijk verifieren?
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:22 schreef JohnB52 het volgende:
Dat geldt voor een 9-3ss, 9-5 is wel oke.
Dealer kan je ook de complete onderhoudshistoriek geven.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:23 schreef JohnB52 het volgende:
Nu maar hopen dat t boekje ook bij die auto hoort...
Euhm, ja denk dat je dat wel bij de ex-dealer na kan vragen.
Ik heb mijn 9-5 ook in Purmerend gekocht (bij een andere handelaar) en die was in onderhoud geweest bij Saab-dealer ASM in Uitgeest. Alleen is die failliet, dus weinig meer na te vragen. Gelukkig laatste 5 jaar bij een autobedrijf in Assendelft zijn beurtjes gehad, dus dat kon ik nog wel navragen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:31 schreef Nairua het volgende:
[..]
Dealer kan je ook de complete onderhoudshistoriek geven.
Ik heb geen zin om mij aan te melden Post eens hier?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:44 schreef JohnB52 het volgende:
Meld je maar aan op t saabforum, meestal best gezellig hoor!
dit topic wordt al beter gevuld dan de meeste secties daarquote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mij aan te melden Post eens hier?
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=117885&start=0quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om mij aan te melden Post eens hier?
Je moet hem echt kwijt hè?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:02 schreef JohnB52 het volgende:
Oh dat heb je snel gedaan!
Interesse in mijn 9-5? :-)
Heb proefgereden in een 9-5. Ik vind t een leuke auto, maar ik weet zeker dat mijn vrouw m teveel bakbeest gaat vinden; dus er komt weer een 9-3 voor in de plaats; heb al een concrete op t oog.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:02 schreef JohnB52 het volgende:
Oh dat heb je snel gedaan!
Interesse in mijn 9-5? :-)
Wat maakt dat uit? Zij heeft toch d'r Corolla?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:09 schreef Descendent het volgende:
[..]
Heb proefgereden in een 9-5. Ik vind t een leuke auto, maar ik weet zeker dat mijn vrouw m teveel bakbeest gaat vinden; dus er komt weer een 9-3 voor in de plaats; heb al een concrete op t oog.
Ja sorry, maar my03 & my04 was niet het beste bouwjaar van Saab. Latere jaren hebben modificaties gehad, waardoor problemen grotendeels voorbij zijn.quote:
Ik wil t gewoon echt goed laten doen, en voor ¤142 binnen en buitenkant lijkt me goed betaalbaar.quote:
dus dat, niemand vertroetelt de auto meer dan jijzelf!quote:
Jullie denken veel te goed over mij ook geen tijd voor overigens (om het GOED te doen).quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:32 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
dus dat, niemand vertroetelt de auto meer dan de jijzelf!
Coen woont in Rotterdam, ik Arnhem. Ik denk dat ik dan duurder uit ben met de benzine enz. Geen idee hoeveel Coen vraagt, heb hem even een pm gestuurd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:07 schreef JohnB52 het volgende:
Als jij nou 150 euro uitgeeft aan n goede poetsbeurt. Ja.
Denk zelf maar na hoe lang je daar mee bezig hoort te zijn... Dat kan echt niet voor dat geld.
Tip: neem contact op met Coen Wagner van saabforum.
Ok! En ik moet zeggen, voor 142 euro ziet dit er netjes uit:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:17 schreef Nairua het volgende:
Coen schijnt niet altijd even goed te zijn.
Oh, ik dacht al.... maar hij heeft gewoon alle modificaties gehad, dus dat zit wel goed.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:35 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja sorry, maar my03 & my04 was niet het beste bouwjaar van Saab. Latere jaren hebben modificaties gehad, waardoor problemen grotendeels voorbij zijn.
Zijn ook veel my03&04 teruggeroepen onder garantie, dus geen paniek!
http://www.saabforum.nl/v(...)&hilit=Coen#p1445820quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 15:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok! En ik moet zeggen, voor 142 euro ziet dit er netjes uit:
http://www.carcleaningarnhem.nl/portfolio
& het zit in Arnhem & je krijgt een leenauto.
Heb ze even een mail gestuurd.
Ik ga echt niet naar Rotterdam! + ik ga sowieso liever naar een gespecialiseerd bedrijf dan een hobbieistquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.saabforum.nl/v(...)&hilit=Coen#p1445820
Die gaat binnenkort ook de deur uit. 2 auto's terwijl zij veel thuiswerkt en ik op praktisch loopafstand van mn werk woon vinden we laten we zeggen lichtelijk onnodig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:15 schreef swollywood het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Zij heeft toch d'r Corolla?
Komen wel als ik m heb. (hij staat niet online oid. )quote:
Als je all-risk verzekerd bent wel, anders mag je zelf betalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:09 schreef Leandra het volgende:
Dat ligt denk ik aan de foto, deze is duidelijker:
[ afbeelding ]
Foto's zijn klikbaar.
Ik weet niet eens wat ik nu moet doen, heb nooit schade, verzekering bellen neem ik aan.
Jep. Die kunnen je meer vertellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:09 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet eens wat ik nu moet doen, heb nooit schade, verzekering bellen neem ik aan.
Ahw...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:40 schreef Leandra het volgende:
Net bij Ikea een paaltje meegepakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's dan in elk geval een meevaller.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:52 schreef Leandra het volgende:
Wel all-risk, en voldoende schadevrije jaren om niet gelijk aan een premieverdubbeling te zitten.
Dikke offerte laten maken en in een andere kleur laten spuiten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:52 schreef Leandra het volgende:
Wel all-risk, en voldoende schadevrije jaren om niet gelijk aan een premieverdubbeling te zitten.
Over een maand 47.... dus het scheelt niet veelquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:31 schreef Nairua het volgende:
[..]
Dikke offerte laten maken en in een andere kleur laten spuiten.
Of je moet 50+ zijn.
Oh. Whoopsie.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:55 schreef Leandra het volgende:
Over een maand 47.... dus het scheelt niet veel
2000? Holy shit.. Ik ga voortaan NOG beter op de paaltjes letten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:29 schreef Leandra het volgende:
Ik kon vandaag naar Care schadeservice, en de schade is op ongeveer ¤ 2.000 geschat
Ik had al gezien dat Elferink een voordeur in het rood had liggen, verkeerde kleur rood, maar goed, de boel moet toch gespoten worden.
Achterdeur wordt hersteld, voordeur wordt vervangen....
En dan te bedenken dat ik net van verzekeraar gewisseld was met de aankoop van deze auto (6½ maand geleden...)
Ik denk dat hij daarbij wel uitging van een nieuwe deur, maar ik ben benieuwd waar hij nog een nieuwe nieuwe deur vandaan wil halen.... dus ik ga er vanuit dat hij inmiddels de voorraad op onderdelenlijn.nl ook gecheckt heeftquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
2000? Holy shit.. Ik ga voortaan NOG beter op de paaltjes letten.
Ja kan; heb t zelfde gehad tijdje geleden; van niets aan de hand ineens naar 'We hebben een nieuwe Paus gekozen!!' zeg maar. Speling op de (turbo)as, veroorzaakt meer speling, veroorzaakt blokkade..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:22 schreef Fer het volgende:
Heb denk ik 25km gereden sinds het fluiten begon. Daarvoor op stijle hellingen max power en geen enkel probleem.
Zit alleen te piekeren wat nou die laatste misfires en totaal vermogensverlies heeft veroorzaakt. De GKH had ik voor de laatste rit nog nagekijken, kwamen slechts een paar druppels olie uit de slang.
Meesten schrijven toch over een langzaam rokende turbo en deze ging in feite heel snel van power naar niks.
Kan de turbo zo vastzitten dat ie niet meer draait en een blokkade vormt in de inlaat/uitlaat?
Waar heb je die vandaan? En hoeveel km inmiddels gereden. Er zijn nogal wat aanbieders van revisieturbo'squote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:11 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ja kan; heb t zelfde gehad tijdje geleden; van niets aan de hand ineens naar 'We hebben een nieuwe Paus gekozen!!' zeg maar. Speling op de (turbo)as, veroorzaakt meer speling, veroorzaakt blokkade..
ANWB erbij gehad ook (in NL, ben lid dus ja...).... hij zou wel iemand bellen, de ANWB man; zou me 1100 euro gaan kosten incl. montage.... (voor een auto uit 2001 met destijds 3 ton op de teller...).
Dat dus maar niet gedaan; voor nog geen 400 er een goede revisie op laten zetten.
Via een 'bekende' Saabforummer wiens naam ik hier nu niet open en bloot op FOK ga zetten.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? En hoeveel km inmiddels gereden. Er zijn nogal wat aanbieders van revisieturbo's
Neuh; mobiele telefoon. Denk dat dat de zon is in t raam van foto 1.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:27 schreef JohnB52 het volgende:
Daar mag je wel trots op zijn hoor! Prachtig!
Heb je trouwens de flitser gebruikt?
Kijk maar op mn SForum topic.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:58 schreef JohnB52 het volgende:
Wat is het eerste wat je er aan gaat veranderen?
Moet ie nog bs check krijgen?
Bronquote:Saab start fabriek weer op
De Zweedse autofabrikant Saab gaat zijn fabriek in Trollhättan, die al bijna 2 jaar stilligt, weer opstarten. Inmiddels zijn er al meer dan 330 medewerkers aangesteld om de productie te hervatten.
Dat liet een woordvoerder van National Electric Vehicle Sweden (NEVS), de nieuwe eigenaar van Saab, woensdag weten.
''Momenteel zijn we nog aan het onderhandelen met leveranciers, maar we zijn ervan overtuigd dat we in het najaar al kunnen starten met de productie van de nieuwe Saab 9-3'', aldus de zegsman.
De 9-3 ging 11 jaar geleden al in productie, maar wordt nu volgens de plannen rigoureus aangepakt en gemoderniseerd, zowel van binnen als van buiten. Volgend jaar moet er ook nog een volledig elektrische versie van komen.
Spyker
Saab was gedurende een groot deel van 2010 en 2011 in handen van het Nederlandse Spyker, onder leiding van Victor Muller. Het ging uiteindelijk ten onder, maar kon een doorstart maken als onderdeel van NEVS, een producent van elektrische voertuigen.
Voor de stad Trollhättan betekent de opleving van Saab een positieve verrassing. Voor het faillissement werkte 7 procent van de bevolking voor het befaamde automerk. Begin van dit jaar was bijna 40 procent van de jongeren in de stad werkloos.
Vanwaar deze waardes? Ik zou persoonlijk 240-250pk doen bij 360nm, vooral met de automaatquote:
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Ik vraag me af, mijn is nog orgineel 185pk (nou ja 0 momenteel hehe) maar zou die met een TD04 gelijk naar 250pk kunnen? Aero Stg 1 zeg maar..
En die opspoeltijd, hoe zou dat rijden icm een automaat.
Danks !quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef JohnB52 het volgende:
Stigters in Vianen.
Die deed t ook voor Saab Nederland vroeger.
T kost wel wat, maar ze werken er aan totdat t goed is...
Google het bedrijf maar...
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Met stage x software en een TD04 ga je dat vrij makkelijk halen.
Maptun geeft alleen met andere software en uitlaat met racecat al 265/370
Ik rij zelf stage 1 met automaat, en dit is zeer goed te doen.
Kickdown is wel massas torquesteer
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PKquote:
En uiteraard andere ECU.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:50 schreef Fer het volgende:
[..]
Ok, dus behalve de TD04 heeft een Aero geen andere motorische aanpassingen. Behalve de andere leidingen. Goed om te weten.
quote:Verder heb ik al een steering rack brace/clamp. En ik probeer altijd net geen kickdown te krijgen, gewoon op koppel rijden dus.
Sportstandquote:Vraag me alleen af wat het gevolg is van de opspoeltijd icm automaat. Aangezien die meestal ergens rond de 2000 toeren zoemt ga je dat wel merken. Door de automaat lagged ie toch al, maar gaat het heel irritant worden met TD04 of juist minder omdat ie toch al lagged.
Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk...quote:Op maandag 2 september 2013 19:41 schreef Leandra het volgende:
Ik heb pas een Xenon door Haaima laten vervangen, maar ik heb de rekening nog niet, ik kan je dus niet vertellen wat het kost om het te laten doen....
Ik heb verder ook niet opgelet welk type er inging, ik weet alleen dat het een Philips was.
Overigens lijkt er wel een behoorlijk verschil in sterkte te zijn, vooral overdag, 's avonds valt het veel minder op, en als ik voor de Saab rij dan stoort het ook niet ofzo, maar als ik de auto voor de garagedeur heb staan en ik doe overdag het licht aan, dan lijkt er wel een flink verschil te zijn.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK
Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK
Nee, dat verbaasde me ook niet, maar ik vind het wel bijzonder dat het verschil op de garagedeur, vooral overdag, zo groot is, maar dat je het vrijwel niet ziet als je ervoor rijdt en het in je spiegels ziet.quote:Op maandag 2 september 2013 20:03 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo vreemd, oude vs nieuwe lamp, en misschien ook nog een ander merk...
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
93 T5 met een pure software stage 1 ~ 225 PK
En ik maar denken dat dat niet kon?quote:Op maandag 2 september 2013 20:43 schreef Descendent het volgende:
[..]
[..]
Hey grappig; ik ook. (225pk Hirsch; ook T5)
Overigens moet mijn Saab in de OP ff aangepast nog;
APC klep en intercoolerquote:Op maandag 2 september 2013 22:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
En ik maar denken dat dat niet kon?
Heb het eens gevraagd op Saabforum, toen werd er verteld dat alleen T7 met software naar stage1 kan, en dat je bij T5 een stuk duurder uit komt omdat je er wat onderdelen bij moet hebben?
Wie kan me meer uitleggen?
Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer?quote:Op maandag 2 september 2013 23:28 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
APC klep en intercooler
Alleen 185 pk fpt kan zonder aanpassingen naar stage 1
T7 heb ik geen verstand van.
Nee op jouw Saab zit géén APC klep.quote:Op maandag 2 september 2013 23:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik wil graag naar 185 dat lijkt me meer dan genoeg voor mij. Dat kan dus echt wel met alleen software? En wat moet dat kosten dan ongeveer?
Balen, anders had ik t graag gedaan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:15 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Nee op jouw Saab zit géén APC klep.
Geen pure stage FPT software voor jou
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75
Stage 'FPT'
Met deze stage maakt u van uw LPT (154 Pk) een echte FPT (185 Pk).
Deze stage bestaat uit:
- gemodificeerde software (RUIL ECU, waarbij de oude z.s.m. weer retour gestuurd dient te worden)
- APC klep (magneetventiel)
- Slangenset t.b.v. APC klep
- Duidelijke montage instructie
Vermogen en koppel na tuning:
185 Pk en 270 Nm
Snap ik , mooie prijs wel bij Speek, een losse APC klep (OEM) is al duurder dan het hele pakketquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Balen, anders had ik t graag gedaan.
Jep , alleen de software. (verhoging turbodruk)quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:26 schreef djkoelkast het volgende:
http://speektuning.nl/sho(...)78tnu63u54robdj5ld75
Is dit nou alleen gemodificeerde software?
Ik weet dat ik voor mijn Citroën AX gewoon een ander rommetje kreeg, was 3 of 4 tientjes en opeens reed dat ding 100 in z'n 1
Die AX was een GTiquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:28 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jep , alleen de software.
ECU tuning bij auto's zonder turbo zet niet heel veel zoden aan de dijk.
Het gaat net zo snel kapot als je rechtervoet wiltquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die AX was een GTi
Maar stel ik zou mijn 9-5 'upgraden' met zo'n ding, is dat niet slecht voor alles wat er in zit: slijt het niet 10x zo hard? Ga je niet veel meer benzine verbruiken?
Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af tochquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Het gaat zo snel kapot als je rechtervoet wilt
- Goed laten afkoelen en nadraaien na hard gereden te hebben.
- Om de 10000. (ik doe 5000) km nieuwe olie.
Vaak is de auto wat zuiniger in het dagelijks gebruik, bij WOT gaat het dan wel wat harder met de peut
Heel goed heel te houden dus.
Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopenquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb bij de vorige APK de olie compleet laten vervangen door Castrol Magnatec, die werd aangeraden door diverse Saab sites en fora. Af laten koelen, motor uit en hij koelt af toch
Laatste stuk kom ik trouwens toch nooit boven de 2000rpm en dan werkt de turbo nog niet
WOT ken ik niet, term zegt me niks.
Kijk, zo leer je nog eens watquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:40 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Je turbo draait over de 10k RPM als je flinkt hebt lopen gassen, knal je gelijk de motor en dus de oliepomp dan krijgt de nog steeds nadraaiende turbo géén olie meer. --> vastlopen
Ik gebruik Castrol 5W30 vol synthetic.
WOT : Wide Open Trottle --> volgas
Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:42 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Maar na het rijden nog een tijd stil staan dan?
Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:44 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik blijf stil staan tot mijn fan stopt met nadraaien.
Dit is alleen als ik wat steviger heb gereden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik hoor alleen een fan draaien als ik in de rij bij de McDrive sta. Als je even boodschappen wil doen dan ga je toch niet eerst 2 minuten stil staan voor je uitstapt? Dat is raar.
Ik heb een Citroën BX gehad, dus het niet meteen wegrijden ben ik wel gewend, maar het niet meteen uitstappen is nieuw voor me.
Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Dan ga je gewoon goed met je auto om.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik rij ook met mijn 1e turbo met mijn 2003 9-5 en 240k
Haha okquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:48 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dan ga je gewoon goed met je auto om.
Jij hebt helemaal geen tips nodig
Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Haha ok
Alleen helaas onlangs een vent die zijn wagen achteruit mijn deur in reed en een leip die zo hard over de spoorwegovergang reed (die behoorlijk smal was) dat mijn spiegel terugklapte.
In beide gevallen alleen wat krasjes op de lak, dat laat ik lekker zitten en ga ik geen verzekeringsgedoe voor aanspreken hoor. Ik was toch al van plan deze op te rijden.
Ohja en kattennagels op mijn motorkap
Er ligt hier vaak een kat op de motorkap en die vlucht zodra er iemand in de buurt komt, hoe zachtjes je ook aan komt, dus dan zet 'ie zich af en heb je krassen in je lak.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:54 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Mijn lak ziet er echt niet meer uit, steenslag vooral.
Ik rij deze ook op en volgens de dagwaarde is die dat al
Kattennagels ? , lekker warm op de kap gelegen zeker.
Uit ervaring weet ik dat je eraf blijft glijden
Waar past het niet ..?quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:18 schreef JohnB52 het volgende:
Zo dat ging weer lekker met klussen vanavond.
Ruitenwisserpompje was stuk, dus ik eentje overgenomen, was die ook stuk. Dus nu maar nieuwe bestellen.
Daarna poging gedaan aluminium buis te vervangen door kunststof, moet passen , maar ik mis denk ik een verbindingsplaatje:
[ afbeelding ]
Even artikelnr opzoeken in WIS.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:52 schreef JohnB52 het volgende:
Daar bij de di hoort t vat te zitten met een m13 boutje, hoort denk ik een plaatje tussen...
Jij hebt nu een 1 din aftermarket radio met afdekplaat erboven ?quote:Op zondag 8 september 2013 00:59 schreef Descendent het volgende:
Ik heb een concertzaal zo ongeveer nu in mn auto.
Voor: JBL composet; op versterker
Achter: JBLs'9x6 speakers.
Kofferbak: Pioneer subwoofer; klein maar krachtig.
Heerlijk!
En de verdere upgrades gaan langzaam maar zeker erin.
p.s. Iemand nog een bekerhouder nodig voor een 9-3 og binnenkort?
Alleen dan (nog) ff zonder de afdekplaat. Die zoek ik nog.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:06 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jij hebt nu een 1 din aftermarket radio met afdekplaat erboven ?
Ik heb een 1 din radio + afdekplaat.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:12 schreef Descendent het volgende:
[..]
Alleen dan (nog) ff zonder de afdekplaat. Die zoek ik nog.
Hoezo?
Tnxsquote:Op woensdag 11 september 2013 21:19 schreef Descendent het volgende:
Ik bedoel het bakje dat boven de radio kan in geval van 1 din.
Dr zit nog een klein plaatje boven onder de SID van ongev 1 cm doorsnee; daar zou de bekerhouder voor in de plaats komen.
Ja ik bedoel ook zo een ding, niet dat stripjequote:Op woensdag 11 september 2013 21:19 schreef Descendent het volgende:
Ik bedoel het bakje dat boven de radio kan in geval van 1 din.
Dr zit nog een klein plaatje boven onder de SID van ongev 1 cm doorsnee; daar zou de bekerhouder voor in de plaats komen.
Als t goed is is ie er nog; laat binnenkort ff zeker weten.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:26 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Tnxs
Ik heb intresse in de bekerhouder als die er nog is.
Zoek jij nog onderdelen ?
Lol doet mij denken aan DE waar mijn schoonpa zijn carisma tegen een paal jankte, gast heeft nu een diffuser.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:45 schreef delano.888 het volgende:
Fototje van mij geliefde 9-3: "je hebt parkeren, en je hebt parkeren"
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wie doet het me na zonder krassen?
ik heb nog een meter nieuw blauw silicone liggenquote:Op woensdag 11 september 2013 23:39 schreef Descendent het volgende:
[..]
Als t goed is is ie er nog; laat binnenkort ff zeker weten.
Ik zoek nog vacuumslangen; verder niet zo veul eik.
Had ik ook, gewoon rondjes gereden over industrieterrein tot de rook weg was, duurt wel evenquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:44 schreef Fer het volgende:
Balen..
Me nieuwe turbo is gemonteerd, echter nu zit de uitlaat nog vol met olie. En moet ik wachten tot ze een keer 's avonds de uitlaat ff schoon kunnen rijden. Intercooler is al handmatig gereinigd. Maar we hadden hem even gestart, na 3 minuten stond de hele straat blauw.
Te veel atm.quote:
Dat krijg je ervan!quote:Op woensdag 11 september 2013 23:45 schreef delano.888 het volgende:
Fototje van mij geliefde 9-3: "je hebt parkeren, en je hebt parkeren"
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Wie doet het me na zonder krassen?
Dat is toch pas boven de 150 euro?quote:Op zaterdag 14 september 2013 02:41 schreef Descendent het volgende:
[..]
Te veel atm.
Maar de excuusmail+ beloftes dat de tweede binnenkort verzonden wordt is al weer binnen.
Ding kost 27 dollar, maar reken daar ff flink wat verzendkosten bij en invoerrechten.
Uiteindelijk toch een relatief dure grap; maar als die andere binnenkomt hoop ik m voor rond de 55 euro te kunnen verkopen.
Dat dekt de extra (nooit op invoerrechten gerekend) kosten dan weer een beetje.
FF zelf geprobeerd. Maar hij loopt best beroerd nog, CEL knippert soms (misfire) en dikke dikke witte rook uit de uitlaat. De garage zal het morgenavond wel ff proberen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Had ik ook, gewoon rondjes gereden over industrieterrein tot de rook weg was, duurt wel even
whut, hoe krijg die dat voor elkaar dan?quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:43 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan!
[ afbeelding ]
(inzittende ok overigens, hoewel er emotioneel wel wat schade zal zijn)
nee niet ff , bij mij duurde het één uur voordat het excessief roken voorbij was.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:10 schreef Fer het volgende:
[..]
FF zelf geprobeerd. Maar hij loopt best beroerd nog, CEL knippert soms (misfire) en dikke dikke witte rook uit de uitlaat. De garage zal het morgenavond wel ff proberen.
Dat heb ik ook regelmatig met mijn 150 pk, ff de sportstand aan op de automaat en het is:quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:33 schreef Descendent het volgende:
Ik vind ze wel mooi.
Maar:
Wat is het toch heerlijk om een snelle auto te rijden die er niet eens zo snel uitziet.
Vandaag: Aapje in een civic-je naast me bij t stoplicht (ik stond er als enige, hij naast mij ipv achter me staan, stoer kijken enzo je kent t wel......
Bij groen zal ie wel ff lekker hebben staan kijken met zn Vtec-je; 225pk vriend Toedeledokie! .....
Dat is goed nieuws, hopen dat het serieus is en dat ze ook weer een mooie 9-5 op de markt zettenquote:Op woensdag 18 september 2013 16:54 schreef swollywood het volgende:
[ afbeelding ]
Saab is weer klaar om 9-3's te produceren.
http://www.vivapotenza.co(...)t-assembling-the-9-3
Dat kan wel nog heel lang duren. NEVS heeft besloten niet de rechten te kopen van GM techniek in de nieuwe 9-5 uit 2010. Ze zullen hem dus compleet opnieuw moeten ontwikkelen op basis van het Phoenix platform.quote:Op vrijdag 20 september 2013 21:38 schreef highender het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, hopen dat het serieus is en dat ze ook weer een mooie 9-5 op de markt zetten
Dat is er met een goede snelwegrit zo uitgebrand.quote:Op vrijdag 20 september 2013 23:15 schreef Fer het volgende:
Mijn Saab is eindelijk weer in orde. Stinkt nog wel naar olie, zit in de einddemper. ;-(
Als je ziet wat een nieuwe straks kost....quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:48 schreef delano.888 het volgende:
Dus misschien kan ik dan toch mijn hele leven Saab blijven rijden
Ik zei niks over nieuwe, mijn huidige is ook 13 jaar oud. Degene die nog moeten uitkomen koop ik dan 13 jaar later weer maar ik denk wel dat ik serieus een Saab rijder blijf! Wat een heerlijke auto.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je ziet wat een nieuwe straks kost....
Elk merk heeft problemen, veel merken ook veel MEER problemen dan Saab.quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:58 schreef Fer het volgende:
Tja een soort verslaving.
Terwijl er echt wel beter rijdende auto;s zijn hoor en die minder "probleempjes" kennen. Nu met een nieuwe turbo gaan de momenten komen dat de intercooler, di module, bdp sensor en brandstof pomp het gaan opgeven.
Ach, uiteindelijk is er vrijwel geen auto waar ik op m'n 18de van droomde die ik ondertussen niet had kunnen kopen....quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je ziet wat een nieuwe straks kost....
Jep!quote:
Hoezo wegenbelasting?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:24 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jep!
FF wat dingen opgezocht, het is een hybride, van 2500kg en kost 719 wegenbelasting per kwartaal.
Lekker logisch!
Ook na 1 januari dus wegenbelastingvrij.quote:Voor bepaalde CO2-zuinige personenauto's betaalt u geen motorrijtuigenbelasting.
Tot 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor:
◾personenauto's met een dieselmotor waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 95 gram per kilometer
◾personenauto's met een andere motor als de CO2-uitstoot niet hoger is dan 110 gram per kilometer
Vanaf 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto's waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 50 gram per kilometer. Het maakt niet uit wat voor motor de personenauto heeft.
Als je checkt op kenteken staat er dat hij 719 per kwartaal kost.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo wegenbelasting:
CO2 uitstoot gecombineerd: 47 g/km
Voor bepaalde CO2-zuinige personenauto's betaalt u geen motorrijtuigenbelasting.
[..]
Ook na 1 januari dus wegenbelastingvrij.
Als je dat waar op kenteken checkt?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je checkt op kenteken staat er dat hij 719 per kwartaal kost.
Ik gebruik altijd deze app en DACHT dat die altijd klopte, blijkbaar niet? Gebruikt RDW als bron.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dat waar op kenteken checkt?
Ik denk dat ze dan puur op gewicht controleren en de ontheffingsregelingen niet meenemen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd deze app en DACHT dat die altijd klopte, blijkbaar niet? Gebruikt RDW als bron.
https://play.google.com/s(...)eetstra.licenseplate
Geen idee ik heb geen nummerbord van een Prius bij de hand.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan puur op gewicht controleren en de ontheffingsregelingen niet meenemen.
Wat staat er als je een Prius controleert?
Geeft aan, geen wegenbelasting.quote:
Misschien zien ze het niet als hybride, hij is niet super zuinig & weegt 2500kg.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:37 schreef Leandra het volgende:
Vreemd, want die Fisker Karma zou met die uitstoot zelfs volgend jaar MRB-vrij moeten zijn.
Het wel of geen hybride zijn is niet doorslaggevend, het gaat om de uitstoot.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:38 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Misschien zien ze het niet als hybride, hij is niet super zuinig & weegt 2500kg.
Maar gewicht van de auto zorgt voor duurdere wegenbelasting. Dit ding is belachelijk zwaar dus misschien kan hij daarom niet wegenbelasting vrij zijn oid?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het wel of geen hybride zijn is niet doorslaggevend, het gaat om de uitstoot.
Een 2 liter T7 blok?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:04 schreef bokkepoot het volgende:
Waar haal je het beste 2ehandse saabblokjes?
Ik heb een B205E nodig
dankje, ligt ook nog mooi in de buurt hier.quote:
Vast wel een druppel, maar het hoeft niet altijd merkbaar te zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:07 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb vorig jaar december olie vernieuwd toen ik deze auto kocht. Is het normaal dat er echt geen druppel gebruikt is nog?
Aan de pijlstok is echt geen millimeter verschil te zienquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:12 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Vast wel een druppel, maar het hoeft niet altijd merkbaar te zijn.
Hopelijk heb ik binnenkort weer een baan, dan kan die 900 cabrio er ook komen
Als de carterventilatie slecht werkt, dat is het zwakke punt van de T7 motor, neemt de motorolie vocht en benzine op. Hij lijkt alsof er niets verbruikt wordt, maar stiekem wordt je olie steeds schraler.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:07 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb vorig jaar december olie vernieuwd toen ik deze auto kocht. Is het normaal dat er echt geen druppel gebruikt is nog?
Ik heb een T5quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Als de carterventilatie slecht werkt, dat is het zwakke punt van de T7 motor, neemt de motorolie vocht en benzine op. Hij lijkt alsof er niets verbruikt wordt, maar stiekem wordt je olie steeds schraler.
Aan de andere kant is het ook geen Alfa of BMW, daar merk je wel olieverbruik als je regelmatig flink in de toeren jaagt. Is ook gezond en normaal.
Goh, daar gaat toch niet om gladiool. Blijkbaar is dat bij een T7 vaker een probleem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:56 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
dan heb je nog steeds carter ventilatie
Je geeft zelf het antwoord, bij een T7 gebeurd dat vaker, neemt niet weg dat het ook bij T5'jes gebeurd In het verleden vaak genoeg ook T5'jes in de soep gelopen hierdoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Goh, daar gaat toch niet om gladiool. Blijkbaar is dat bij een T7 vaker een probleem.
Ik beloon dr binnenkort met een nieuwe uitlaat. Ik heb hem gezien terwijl hij op de brug stond en daar werd ik niet vrolijk van! Maar geen lekken dus geen probleem voor de keuring verder.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:14 schreef JohnB52 het volgende:
Dat moet je ook, gewoon om haar te belonen dat ze zo door de APK is gekomen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |