Een technische groothandel? Even kijken of je via de uni kan bestellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:57 schreef kanaar het volgende:
Bij het oud ijzer hebben ze wel cilinders maar ik heb geen idee waar ik dan de juiste motor, slangen en druk regelaars kan verkrijgen..
Of valt het allemaal wel mee z'n hydraulisch systeem in elkaar zetten.
Ik ben wel technisch genoeg om te zagen en lassen maar van hydraulica ken ik bitter weining.
de klei is vrij vast, net boetseerklei. Voor het persen wordt de tank ook vacuum gezogen zodat er geen lucht wordt mee geperst. Heb al geprobeerd met een strengenpers/pugmill maar die levert niet genoeg kracht.
http://www.rexrothpneumat(...)g53567&PageID=g94167quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:01 schreef kanaar het volgende:
Wat voor technische groothandel had je in gedachten?
Ja zoiet had ik gedaan bij groenveld grijpers en die gaven me de zeer aantrekkelijke prijs van 1750 eu..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
http://www.rexrothpneumat(...)g53567&PageID=g94167
Zoiets?
Dat is idd een goede tip voor hem in de omgeving van eindhoven zitten er wel een paar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:25 schreef HeelSoms het volgende:
Ik zou ook eens bij de lokale landbouw mechaniseerder gaan kijken, deze heben vaak oude hydrualiek cilinders liggen. Dan zou je er zijn met enkel nog een hydrailusch aggregaatje met stuurschuiven of de onderdelen gebruiken van de houtklover die je nu gebruikt hebt.
De vraag is dan wel of het perse volcontinue moet gebeuren of dat je genoegen gaat nemen met batches.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:31 schreef kanaar het volgende:
Geen slecht idee die lokale landbouw hoe zou dat heten hier in eindhoven? (ik ben afkomstig uit belgie)
Het grote volume is nodig omdat ik grote volumes wil gaan 3D printen vormen rond de 50kg (natte klei)
het uiteinde van de tank wordt dan met een brandweerslang verbonden. Het is het uiteinde van die slang die met de printer zal gaan bewegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |