Golf 5 GTI in het zwart, geen idee hoe deze lak bekend staatquote:Op maandag 31 maart 2014 18:56 schreef JohnB52 het volgende:
Wat voor auto heb je precies? Ene lak is heel hard, andere zet je met je nagel een kras in...
OK thanks. Zat eraan te denken om toch een DAP te nemen. Met name omdat je dus voor het polijsten, glazen en waxen dan het apparaat kunt gebruiken (uiteraard met de juiste pads). Is dat aan te raden voor een beginner?quote:Op maandag 31 maart 2014 20:42 schreef Scorpie het volgende:
Duitse lak is wat harder. Japanse lak is zacht.
Als je daar geld aan uit wilt geven, DOEN!quote:Op maandag 31 maart 2014 21:10 schreef dangerpaki het volgende:
[..]
OK thanks. Zat eraan te denken om toch een DAP te nemen. Met name omdat je dus voor het polijsten, glazen en waxen dan het apparaat kunt gebruiken (uiteraard met de juiste pads). Is dat aan te raden voor een beginner?
Nog tips voor m'n vorige post? Uiteraard opmerkingen van andere ook welkom.
Dank! Ga ik naar kijken. Ook nog eens beter qua prijs. Kan ik gewoon twee van die pakken kopen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:15 schreef mithrandirrr het volgende:
Een erg mooie lijst . Ik zal alleen voor de monello doeken gaan ipv de poorboys:
https://carclean.nl/produ(...)_Trio_MPV0103_102088
Die blijven bij mij langer goed
Geld wil ik er wel aan uitgeven. Ben alleen bang dat ik mijn lak slechter maak ipv beter. Maar zoals ik het lees moet je de glaze en wax stap met zwarte pad (dus zonder cutting factor) gebruiken en zou je daarmee eigenlijk wel gek moeten zijn om je lak te beschadigen. Toch?quote:Op maandag 31 maart 2014 22:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als je daar geld aan uit wilt geven, DOEN!
Heb m zelf ook gekocht, geen spijt van gehad.
Veel beter en sneller resultaat dan met de hand.
Kleisetje zou ik n andere nemen, die van monello bijvoorbeeld.
Na het wassen en afspoelen , drogen met doek,daarna kan je kleien.
Na t kleien kan je nog een keer wassen. Na het polijsten met eraser er over je kan glaze/wax gaan gebruiken.
Pads heb ik geen tips voor. Weet niet hoe je lak er nu uit ziet. Werk van combi pads en polijstmiddel van licht naar grof, als je genoeg resultaat ziet, weer terug naar licht werken...
Hoe kom je dan aan die spierpijn?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef mithrandirrr het volgende:
Thx! Maar wat een werk is het toch he Nog steeds last van spierpijn in m'n bovenbenen. Neemt niet weg dat het heerlijk werk is
Sonax was altijd een beetje mwah, maar tegenwoordig maken ze echt mooie spullen. Voor die netshield is echt insane.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan die spierpijn?
Ik heb bij spullen van Sonax altijd mijn twijfels, waarom voor dit product gekozen?
Wow. Wat een schitterende auto ook...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:34 schreef mithrandirrr het volgende:
Afgelopen zondag heb ik mijn wagen haar voorjaars beurtje gegeven. Gewassen, rondje met poorboys ssr1 op de lichtgroene pad en toen sonax polymer netshield aangebracht. Wat een mooi produkt! De glans is prachtig en de water afstotendheid is verbluffend. Tevens moet het 6 maanden blijven zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Soms kan je er met kleinere pads bij. Bijvoorbeeld 4 inch pads. Anders een Cone polijstding voor op een boormachinequote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zijn er ook kleine polijst machines speciaal voor dorpels?
Op de zaak ligt een flex. Waar je de schijf op doet is nogal grootquote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:27 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Soms kan je er met kleinere pads bij. Bijvoorbeeld 4 inch pads. Anders een Cone polijstding voor op een boormachine
Die zijn gewoon kleiner te krijgen. M14 aan sluiting is makkelijk te leveren in 3" backing plate. Daar passen je 4" pads netjes opquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Op de zaak ligt een flex. Waar je de schijf op doet is nogal groot
Meh, dan maar handwerkquote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:39 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Die zijn gewoon kleiner te krijgen. M14 aan sluiting is makkelijk te leveren in 3" backing plate. Daar passen je 4" pads netjes op
Dat kan wel, maar logisch is het niet. Je wilt het product met de langste standtijd 'onderop' hebben; in dit geval de EXP. Daaroverheen kan je een wax zetten, zodat je meer glans maar vooral een betere beading krijgt. Qua bescherming voegt het weinig tot niets toe (er vanuit gaande dat je al twee lagen EXP op je wagen hebt zitten).quote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Meh, dan maar handwerk
Kan trouwens Poorboys ex-p over Meguiars Ultimate Paste?
Ah, anders om dus. Zover ik kan vinden heeft die wax geen cleaner. dus 2 lager ex-p, en dan wax voor de glansquote:Op zaterdag 31 mei 2014 18:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar logisch is het niet. Je wilt het product met de langste standtijd 'onderop' hebben; in dit geval de EXP. Daaroverheen kan je een wax zetten, zodat je meer glans maar vooral een betere beading krijgt. Qua bescherming voegt het weinig tot niets toe (er vanuit gaande dat je al twee lagen EXP op je wagen hebt zitten).
Let er wel op dat de wax geen cleaners bevat; anders haal je de EXP er zo weer af.
Denk eraan dat je 90% van de glans bereikt in de voorbereiding en dus niet met waxenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ah, anders om dus. Zover ik kan vinden heeft die wax geen cleaner. dus 2 lager ex-p, en dan wax voor de glans
De lak zelf is wel schoon (geen spinnewebben ed), maart heb ik de auto nog gepolijst. Dat is dus niet het probleem . Zaterdag -mits goed weer- maar eens flink wassen, kleien en dan poetsenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Denk eraan dat je 90% van de glans bereikt in de voorbereiding en dus niet met waxen
EXP staat bekend om zijn lange standtijd en gemakkelijke (machinale) verwerking. Maar niet om zijn prachtige beading; dat bereik je weer door er een wax overheen te zetten.
En ook dat kan meerdere lagen zijn; mocht je daar tijd/zin voor hebben.
Goed bezig; denk ook eens aan een glaze. Dat is echt een goede voorbereiding voor het waxen/sealen.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De lak zelf is wel schoon (geen spinnewebben ed), maart heb ik de auto nog gepolijst. Dat is dus niet het probleem . Zaterdag -mits goed weer- maar eens flink wassen, kleien en dan poetsen
Als je lak echt strak is heeft een glaze niet echt heel veel toevoeging hequote:Op zaterdag 31 mei 2014 20:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Goed bezig; denk ook eens aan een glaze. Dat is echt een goede voorbereiding voor het waxen/sealen.
Ik ken het niet, maar ik ben niet echt voorstander van all in one producten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 08:14 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.emm.com/nl/products/colad-onestepready/
Iemand ervaring met dit spul?
Kreeg t aanbevolen van een mede-Saab rijder:)
Helemaal juist.quote:
Yep. Bij een gespecialiseerd bedrijf laten doen, dus ook geen fröbelkwaliteit, maar goed, toch ff checkenquote:Op zondag 14 september 2014 22:04 schreef JohnB52 het volgende:
Belettering blijft wel zitten hoor. Neem aan dat het folie is?
Nog steeds?quote:Op maandag 15 september 2014 14:07 schreef Goddelijker het volgende:
Van de week een wash-en-wax gedaan, zou nog steeds een keer een rondje DAP willen doen (Ja, M3rcury, nog steeds...). Toch wel wat kleine krasjes her en der.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden ?
In me schuur wel jahquote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden ?
Te koud. Nog even wachten en dan krijgt ze weer de aandacht die ze verdient.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden ?
Binnenkort weer.quote:Op zondag 15 februari 2015 17:10 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het weer poetsweer aan het worden ?
http://www.carclean.nl/pr(...)l_325ml_10585_100128quote:Op maandag 22 juni 2015 17:53 schreef einzeinz het volgende:
Mijn bumpers zien er niet zo mooi meer uit. Welk product kan ik gebruiken om ze terug mooi zwart te maken? Ik las wel eens over cockpitspray, maar dat is toch voor je interieur?
Enige goede manier om het interieur van nare geurtjes te ontdoen is een ozonbehandeling. Dat verwijdert geuren ipv maskeren. Je moet wel de bron van de geur verwijderen, dus eerst het hele interieur volledig en diep reinigen.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:10 schreef einzeinz het volgende:
Ik zag onlangs een interessante tweedehandswagen staan, maar toen ik er in ging plaatsnemen rook ik een vies geurtje.
Ik heb de auto niet gekocht maar bestaan er oplossingen om de wagen als nieuw (of toch als bijna nieuw te laten ruiken)?
Ik weet dat die Ambi Pur of Air Wick geurtjes kankerverwekkend zijn en je ook nog eens moet opletten voor lekjes. Maar bestaat er een goed product die je zelf kan gaan gebruiken?
Waarom niet zelf doen?quote:Op maandag 9 november 2015 19:28 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Iemand die weet waar ik mijn cabrio dak kan laten reinigen in Zuid-Holland?
Ik wil namelijk met oog op de winter en het eventueel plaatsen van een hardtop, de soft top schoon op kunnen bergen.
Een hobbyist of een bedrijf, het maakt me niet zoveel uit, als het maar zorgvuldig gedaan wordt.
Het betreft trouwens een BMW E46.
Föhnquote:Op maandag 22 juni 2015 17:53 schreef einzeinz het volgende:
Mijn bumpers zien er niet zo mooi meer uit. Welk product kan ik gebruiken om ze terug mooi zwart te maken? Ik las wel eens over cockpitspray, maar dat is toch voor je interieur?
Omdat ik op internet veel tegenstrijdige verhalen las. Inmiddels heb ik contact opgenomen met de vorige eigenaar van mijn auto, en die zegt altijd RaggTopp gebruikt te hebben.quote:
Ondertussen een goed product gevonden?quote:Op woensdag 30 december 2015 14:26 schreef kaasplankje het volgende:
welke wax pakken jullie jonges? Turtle?
quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Zouden jullie zeggen dat je na het wassen en drogen, voordat je begint met waxen, nog moet kleien of is dat meer optioneel?
(Dan bedoel ik dus niet het gebruik maken van de sanitaire voorzieningen)
quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Is meer optioneel, maar kan natuurlijk wel. Zelf doe ik het nooit in iedere geval: gewoon goed schoonmaken met autoshampoo vind ik voldoende.
Duidelijk. Bedankt voor het reageren!quote:Op vrijdag 30 maart 2018 10:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik was vroegah een ekte ekte poetser, maar ik waste elke week, en elke 2 weken ofzo ging hij in de was.. ik heb nog nooit een auto 'gekleid'. Volgens mij is dat kleien meer voor het verwijderen van oud en ingevreten vuiligheid. als je hem bijhoudt is dat niet echt nodig vind ik.
In de was zetten zorgt er sowieso al voor dat vuil minder kans maakt om te hechten, en maakt wassen veel makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |