Begin dan eens met de hand te polijsten. Zo kom je erachter of je het leuk vind, en hoef je niet te investeren in een machine. Plus, zonder ervaring direct met een machine aan de slag gaan is ook een bepaald risico nemen.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:30 schreef JohnB52 het volgende:
Machinaal nog niet,
Vroeger wel eens een wagen gepoetst, maar "expert" , nee moet nog veel leren.
Ho, ik heb al genoeg gepoetst met de hand, dus leuk vind ik het wel, en nog leuker als je t met zn 2en doet.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Begin dan eens met de hand te polijsten. Zo kom je erachter of je het leuk vind, en hoef je niet te investeren in een machine. Plus, zonder ervaring direct met een machine aan de slag gaan is ook een bepaald risico nemen.
Ik zou je willen aanraden om:
- een witte, een oranje en een zwarte/rode handpad te kopen.
- Autoglym SRP doet het erg goed op rode auto's.
- En een paste wax. Poorboys Natty's is niet duur, kan je in de zon gebruiken en is gewoon een goede wax.
Je lijstje voor droogdoek, kleiset en wasmitt is prima. Denk ook aan twee (of drie emmers, mag van de bouwmarkt) en iets (borstel of mitt) voor je velgen. Je wilt niet dezelfde mitt gebruiken voor je lak en je velgen.
En denk aan meer doeken, drie is wel weinig. Reken per stap (polijsten, glazen & wax) minimaal 1 doek, maar je moet er ook een paar reserve hebben voor als je er 1 laat vallen. Dat laatste geld ook voor de handpads.
Ah, dat had ik nog niet zo begrepen. Maar steek dan iets extra poen in een DAP900. Een 500 is prima hoor, heb er zelf ook één. Maar je kan nooit genoeg power hebben.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ho, ik heb al genoeg gepoetst met de hand, dus leuk vind ik het wel, en nog leuker als je t met zn 2en doet.
Dus zo een machine moet er wel komen :-)
Emmertjes heb ik al, en n hele voorraad MF doeken van de action/lidl enzovoort.
Dus machine mag er wel komen. Heb ook nog een steel grey saab 9-3, en een vriend van mij heeft een nissan primera, blauw metallic, met meer swirls dan goed voor je ogen is.
De 900 heeft meer power en dus ook meer corrigerend vermogen.quote:Op zondag 2 februari 2014 11:54 schreef JohnB52 het volgende:
Leg mij dan het verschil eens uit tussen de 500&900 , behalve aantal toeren?
Denk dat carclean liever monello verkoopt dan poorboys, en andere merken.
http://www.carclean.nl/pr(...)it_Power_Pack_102654
Deze heeft natuurlijk ook die zwarte pad en afplaktape, en 3 doeken. Is los ook 40 euro volgens mij?
Als je nog gekker wilt, probeer dan eens een wolletje. Ook dat kan op een Audi of BMW niet genoeg zijn, dan moet je echt naar een rotary toe. Maar zomaar een rotary pakken is niet zonder risico, met een rotary ga je veel sneller en makkelijker door je lak heen.quote:Op zondag 2 februari 2014 13:28 schreef Repeating het volgende:
Leuk dat er in dit topic weer leven gekicked wordt!
Ik heb een klein vraagje. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en een DAP 900 kit gekocht bij Carclean, maar zelfs de Monello 5.5" Yellow Cutting met Raffini Veloce zorgt dit niet voor een volledig strak resultaat. En dan heb ik het over een Audi A1 metallic zwart in een zeer goede staat.
Op mijn Rode panda 100HP, die was voorzien van de nodige swirls, was het echter wel voldoende. Dit heeft natuurlijk te maken met de hardheid van de lak.
Echter, met het oog op de toekomst (we hebben thuis ook een BMW F10 staan), heb ik eigelijk wel nood aan een betere combinatie. Wat adviseren jullie?
Kan allemaal, maar ik vind persoonlijk de Meg's pads erg duur. Black WOW vereist wel een goede voorbehandeling voor het beste resultaat, er zijn producten die zich makkelijker laten verwerken.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:16 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.carclean.nl/pr(...)Pad_2st_W8204_101870
Deze pads?
Of deze:
http://www.carclean.nl/pr(...)Pad_2st_W8204_101870
Trim restorer:
http://www.carclean.nl/pr(...)er_59ml_BW_02_101989
Ik zou de monello pads kopen en denk eraan dat je voor kleinere pads een andere backingplate nodig hebt.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ok, duidelijk.
Welke pads zou je dan adviseren, en welke restorer?
Je hebt gelijk, ze zijn uit het assortiment gehaald.quote:Op maandag 3 februari 2014 08:11 schreef JohnB52 het volgende:
Pff, Zal wel aan het tijdstip liggen, maar ik zie ze er niet tussen staan?
Die kleine backing plate zie ik wel.
Met die ben je wel in 1 keer klaar. Maar als je ook machinaal wilt waxen heb je nog een zwarte pad nodig.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:33 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.carclean.nl/pr(...)it_Power_Pack_102654
Dan deze maar, in een keer goed? :-)
Die zit er ook bij.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met die ben je wel in 1 keer klaar. Maar als je ook machinaal wilt waxen heb je nog een zwarte pad nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |