abonnement Unibet Coolblue
pi_129706215
Welkom in alweer het vierde deel van het Insanity Topic. :)

Niet iedereen is een voorstander van thuis trainen, van dvd's, van Amerikaanse hypes. Het belangrijkste is dat de mensen die dat wel graag willen doen aan het bewegen zijn en zich prettig voelen bij deze methode.





In dit topic wordt niet

[*] Gebashed/ honend/neerbuigend tegen users gedaan die een serieuze vraag stellen of om informatie vragen. Het is hier geen klaagbaak of onz en niemand heeft gezegd dat dit beter is dan een andere methode.

[*] Het programma afgekraakt, hou je er niet van? Zoek je heil dan ergens waar je wel van houdt en verziek het niet voor de mensen die hier serieus mee bezig zijn. TR zal gemacht worden.

[*] Heb je oprecht tips en advies, overleg dan even met degene die op dat moment het topic heeft geopend zodat die de belangrijkste dingen in de OP kan zetten.

[*] Het zou leuk zijn als mensen ook echt before en after foto's posten !


Succes !

Deel 3 - SPT / Shaun T - Insanity workout #3 - Dig Deeper
pi_129706251
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:29 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).

Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
Zijn er personen die wel echt zijn afgevallen / de resultaten behaald die ze voor ogen hadden. Dus zeg maar, de resultaten uit de reclame filmpjes behaald hebben?
pi_129706346
Waar blijft deel 5?
pi_129706510
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Waar blijft deel 5?
Als deze vol is, krijg jij je deel 5..
  maandag 5 augustus 2013 @ 09:39:07 #5
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_129706634
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 09:29 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik zit in een beetje dezelfde situatie als jij. Ben nu halfweg week 4 en ik voel dat alles wat beter begint te gaan, conditie wordt beter. Maar als ik kijk naar de vorderingen dat ik zou moeten maken ben ik toch wel wat teleurgesteld eigenlijk. Ook ik ben 1,5 kg bijgekomen (van 91,8 naar 93,2kg). Ik merk ook wel dat mijn armen wat breder zijn en dat mijn beenspierlijn duidelijker is. Mijn "probleemgebied" (buikstreek) is echter zo goed als onveranderd. De zwembandjes zijn minder maar voor de rest is er niet veel verschil. Ook de weegschaal geeft een minimaal verschil aan in vetpercentage (van 22% naar 21,2% vet).

Op gebied van voeding eet ik iets meer als voordien: 's morgens een kop muesli met melk van 30gram (anders sterf ik gewoon van de honger), 's middags een 4 à 5 kleine bruine boterhammen met een dun sneetje vleesbrood of kipfilet en 's avonds een warme maaltijd maar zo goed als altijd gezond. Nu in de zomer veel slaatjes met kip of scampi, regelmatig paste met een goede groenten saus en een kipfilet. Snacken doe ik voor de rest niet en ik probeer zoveel mogelijk water te drinken. Soms durft het nog wel eens mislopen in het weekend, maar dit zou toch niet zoveel effect mogen hebben denk ik.
Probeer eens je ontbijt wat te vergroten met veel groenten en een stukje rundvlees. In de middag zou ik weer een groente-schotel maken met wat kip. Ik zou in ieder geval die broodjes aan de kant schuiven en in plaats van de koolhydraten meer eiwitten en vetten opnemen. Het avond eten zou ik wel gewoon hetzelfde houden :)
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_129713006
Ik hoor hier en daar verhalen dat insanity eigenlijk gewoon te veel van het goed is? Wat denken jullie. Zou je (én ivm het haalbare schema qua tijd, en qua lichaambelasting) niet beter bv insanity 3 of 4 keer per week kunnen doen?
pi_129713514
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:18 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Zijn er personen die wel echt zijn afgevallen / de resultaten behaald die ze voor ogen hadden. Dus zeg maar, de resultaten uit de reclame filmpjes behaald hebben?
Ik denk persoonlijk dat je op 63 dagen enkel insanity en het eten aanpassen er niet hetzelfde zal uitzien als de mensen in het filmpje. Dit is volgens mij het werk van jaren trainen en diëten.

Nu is dit persoonlijk ook niet mijn doel. Buikje er wat af, een sixpack is absoluut geen must!
pi_129713636
quote:
0s.gif [b]
Probeer eens je ontbijt wat te vergroten met veel groenten en een stukje rundvlees. In de middag zou ik weer een groente-schotel maken met wat kip. Ik zou in ieder geval die broodjes aan de kant schuiven en in plaats van de koolhydraten meer eiwitten en vetten opnemen. Het avond eten zou ik wel gewoon hetzelfde houden :)
Ja, nu 's morgens is gewoon altijd moeilijk! Slaap liever 10 minuten langer dan te ontbijten, maar dit zal ik wel moeten aanpassen.

Ik dacht eraan om mijn eiwit inname te verhogen door met eiwit shakes te beginnen. Gewoon een shake 's morgen met het ontbijt (muesli of iets anders) en 's avonds na het sporten. Niet als volledige maaltijdvervanger wel te verstaan! Of is dit niet goed om één of andere reden.

Overdag tussendoortjes eten is ook niet zo evident met het werk eigenlijk.
pi_129713718
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:35 schreef turbofokker het volgende:
Ik hoor hier en daar verhalen dat insanity eigenlijk gewoon te veel van het goed is? Wat denken jullie. Zou je (én ivm het haalbare schema qua tijd, en qua lichaambelasting) niet beter bv insanity 3 of 4 keer per week kunnen doen?
Dat is naar mijn mening een kwestie van indeling. Voorlopig lukt het mij om het schema te volgen en dit 6 keer per week te doen. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik die recovery work-out wel al durf te vervangen door een extra keer cardio abs of een extra dag rust. Ik vind er niet veel aan aan die recovery work-out.
  maandag 5 augustus 2013 @ 13:55:06 #10
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129713805
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:47 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat je op 63 dagen enkel insanity en het eten aanpassen er niet hetzelfde zal uitzien als de mensen in het filmpje. Dit is volgens mij het werk van jaren trainen en diëten.

Nu is dit persoonlijk ook niet mijn doel. Buikje er wat af, een sixpack is absoluut geen must!
Daar zit inderdaad jaren van training in. in ieder geval een dedicated lifestyle.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_129714542
Als je echt geen tijd hebt kan je altijd iets als T25 proberen of eventueel afwisselen (ben nu met T25 bezig en het bevalt wel goed). Je kan ook minder dagen per week trainen hoor, het is jouw workout ;).

Geloof niet alle marketingpraat, die lui in de video hebben allemaal een sport achtergrond. Zorg gewoon dat je je voeding en bewegen een beetje op elkaar afstemt. En eet vooral ook niet te weinig! Leuk om 10 minuten langer op bed te liggen maar als dat je ontbijt kost dan kan je je afvragen wat je prioriteiten zijn.

Mijn resultaten staan wel in het vorige deel, op dit moment alweer bijna een kilo kwijt dus het gaat lekker. Deze resultaten waren ook wat ik er van had verwacht maar komen niet alleen door Insanity (goed eten en ook meer beweging naast sporten zoals bijna alles op de fiets doen enz). Mijn vrouw haar resultaten zijn iets lager, er zit dus per persoon gewoon (uiteraard) verschil in (en vrouwen verbranden over het algemeen minder kcal dan mannen).
There are three things that smell like fish!
pi_129715349
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:13 schreef m0672 het volgende:
Als je echt geen tijd hebt kan je altijd iets als T25 proberen of eventueel afwisselen (ben nu met T25 bezig en het bevalt wel goed). Je kan ook minder dagen per week trainen hoor, het is jouw workout ;).

Geloof niet alle marketingpraat, die lui in de video hebben allemaal een sport achtergrond. Zorg gewoon dat je je voeding en bewegen een beetje op elkaar afstemt. En eet vooral ook niet te weinig! Leuk om 10 minuten langer op bed te liggen maar als dat je ontbijt kost dan kan je je afvragen wat je prioriteiten zijn.

Mijn resultaten staan wel in het vorige deel, op dit moment alweer bijna een kilo kwijt dus het gaat lekker. Deze resultaten waren ook wat ik er van had verwacht maar komen niet alleen door Insanity (goed eten en ook meer beweging naast sporten zoals bijna alles op de fiets doen enz). Mijn vrouw haar resultaten zijn iets lager, er zit dus per persoon gewoon (uiteraard) verschil in (en vrouwen verbranden over het algemeen minder kcal dan mannen).
En wat vind je van T25 als je het met insanity vergelijkt? Denk je dat je er dezelfde resultaten mee kunt krijgen, of is de training van T25 daarvoor gewoon te kort vergeleken met Insanity?
pi_129717620
Voor mij is T25 te kort. De alpha cardio sessie laat mij ongeveer 330kcal verbranden. Da's de helft van een Insanity sessie (die dan natuurlijk ook wel 2x zo lang duurt). Ik probeer dus op dagen dat ik meer tijd heb ook een sessie van een andere workout (ander programma) erbij te pakken (wel een krachttraining om zo ook die kant van sporten niet helemaal te verwaarlozen (het is niet te vergelijken met ijzer trekken en stoten in de sportschool ;))).

Je kan natuurlijk ook zelf een programma samenstellen met workouts uit verschillende programma's. Dat was eerst ook mijn bedoeling maar samen met mijn vrouw besloten om het T25 programma (Alpha, Beta, Gamma en afsluitend Gamma Hybrid) te doorlopen maar wil wel graag wat extra dan alleen die 25 (en op vrijdags 50) minuten per dag.
There are three things that smell like fish!
pi_129720016
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 09:12 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Zijn er personen die wél echt enorm goed afvallen hiermee. Dus eigenlijk zeg maar, zoals de reclame filmpjes?
Waarschijnlijk niet, dat zijn natuurlijk de extreme gevallen die ze laten zien, dat zal echt niet voor iedereen gelden. Ik ging daar ook zelf niet van uit, aangezien ik me niet aan een specifiek voedingsplan houdt en ook niet met die recovery formula werk. Zolang ik maar merk dat ik resultaat boek vind ik het goed. En dat merk ik zeker :D


Ik heb trouwens een matje aangeschaft voor de Max Recovery, kreeg op de vloer blauwe plekken van het high plank/low plank gebeuren en na het op een handdoek te proberen kreeg ik schaafwonden. Matje werkt heerlijk moet ik zeggen. Begin vandaag aan de laatste week :)

Insanity: The Asylum heb ik al liggen voor als ik daarna verder wil.
Later deze week ga ik even een speedladder in elkaar zetten uit wat tape. Die krengen kosten gewoon 30e ofzo op internet. Dat ga ik er dus mooi niet voor betalen. Springtouw en dumbells bestel ik wel ff ergens.
  maandag 5 augustus 2013 @ 17:01:08 #15
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_129720343
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:53 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, dat zijn natuurlijk de extreme gevallen die ze laten zien, dat zal echt niet voor iedereen gelden. Ik ging daar ook zelf niet van uit, aangezien ik me niet aan een specifiek voedingsplan houdt en ook niet met die recovery formula werk. Zolang ik maar merk dat ik resultaat boek vind ik het goed. En dat merk ik zeker :D

Ik heb trouwens een matje aangeschaft voor de Max Recovery, kreeg op de vloer blauwe plekken van het high plank/low plank gebeuren en na het op een handdoek te proberen kreeg ik schaafwonden. Matje werkt heerlijk moet ik zeggen. Begin vandaag aan de laatste week :)

Insanity: The Asylum heb ik al liggen voor als ik daarna verder wil.
Later deze week ga ik even een speedladder in elkaar zetten uit wat tape. Die krengen kosten gewoon 30e ofzo op internet. Dat ga ik er dus mooi niet voor betalen. Springtouw en dumbells bestel ik wel ff ergens.
Hoe zijn die dingen in stroefheid? Ik doe alles op de tegelvloer (ruwe natuursteen van 60x60), maar transpireer zo veel dat ik regelmatig weg glijd. Moet ook altijd dweilen na afloop :')

Heeft Team Beachbody ook echte afvalprogramma's? Ik merk wel dat er meer shape in mijn lijf komt, maar dat zit tot nu toe nog goed weggeborgen onder een speklaag. Ik hoef niet zo mager te worden als die gastjes in de video, maar een beetje strakker zou niet misstaan.
pi_129723990
Ik heb geen last van uitglijden op dat ding, op mijn laminaatvloer soms wel een klein beetje bij het opdrukken. Maar ik gebruik hem alleen als zij hem ook hebben liggen. Tijdens de gewone workouts ligt er een handdoek klaar om snel te dweilen/mezelf af te drogen.

Ideaal zou een hele vloer van dat materiaal zijn eigenlijk :P


En voor de andere programma's: http://www.teambeachbody.com/get-fit/fitness-programs

Ik heb het idee van de reclamefilm die ik van Chalean Extreme heb gezien dat die meer op vetverlies is gericht. En ik denk dat Slim in 6 dat ook wel is.
Het is maar net wat je wilt. Bij insanity gaat het vetverlies wat trager, maar in maand 2 gaat het sneller dan maand 1 naar mijn idee. Ik heb net in de sportschool gemeten en ben in 3 weken 2.5 kg aan vet kwijt geraakt. Lijkt me een mooi en ook vrij gezond resultaat.

Ik vind zelf een fit lichaam ook veel mooier dan opgepompt, dus vandaar dat ik Insanity doe en als het klaar is ga ik gewoon door met The Asylum 1 en 2 en daarna een combischema ofzo. Waarschijnlijk niet meer iedere dag, maar ik ga proberen in ieder geval 3 tot 4 keer per week een workout te doen naast mijn gewone sport.

[ Bericht 26% gewijzigd door Rob_La_Chouffe op 05-08-2013 18:49:43 ]
pi_129729327
je hebt ook nog andere workouts van andere partijen maar ik vind die van Beachbody het prettigste qua opzet (vooral hoe het gefilmd is).
There are three things that smell like fish!
pi_129744643
quote:
Hoe zijn die dingen in stroefheid? Ik doe alles op de tegelvloer (ruwe natuursteen van 60x60), maar transpireer zo veel dat ik regelmatig weg glijd. Moet ook altijd dweilen na afloop :')
Ik heb er ook aangeschaft en moet zeggen dat dit wel goed is om te gebruiken. Het enige wat jammer is aan die matjes is dat deze niet zo breed zijn en de push-ups niet zo gemakkelijk gaan. Heb liever dat mijn handen wat breder staan dan recht onder mijn schouders.

Het mijne komt uit de decathlon en was ¤ 3,50 voor 1 stuk.

quote:
Heeft Team Beachbody ook echte afvalprogramma's? Ik merk wel dat er meer shape in mijn lijf komt, maar dat zit tot nu toe nog goed weggeborgen onder een speklaag. Ik hoef niet zo mager te worden als die gastjes in de video, maar een beetje strakker zou niet misstaan.
Zelfde situatie hier, merkbare vooruitgang op sommige plaatsen, andere helaas nog steeds verstopt!
pi_129746697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:23 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ik heb er ook aangeschaft en moet zeggen dat dit wel goed is om te gebruiken. Het enige wat jammer is aan die matjes is dat deze niet zo breed zijn en de push-ups niet zo gemakkelijk gaan. Heb liever dat mijn handen wat breder staan dan recht onder mijn schouders.

Het mijne komt uit de decathlon en was ¤ 3,50 voor 1 stuk.
matje dwars leggen. Als je schoenen aan hebt dan staan je voeten toch wel redelijk stevig (wel even de vloer drogen, ik ben 1 keer weggeslipt en kan het je afraden ;)).
There are three things that smell like fish!
pi_129747498
quote:
matje dwars leggen. Als je schoenen aan hebt dan staan je voeten toch wel redelijk stevig (wel even de vloer drogen, ik ben 1 keer weggeslipt en kan het je afraden ;)).
Idd, heb het ook al meegemaakt. Best een harde landing zo'n tegelvloer!

Ja dwars leggen is idd de beste oplossing, alleen neemt het dweilen ook work-out tijd in beslag. Aangezien de oefeningen maar 1 minuut duren is alles "extra" veel tijd verloren. Ook hangt het soms gewoon aan mijn schoenen en dan helpt het ook niet echt natuurlijk!
pi_129748017
Ff dweilen is toch maar 3 seconden ofzo. Ik merk dat ik makkelijker uitglijd als ik vermoeider ben, dus dan is dat meteen een korte pauze even om daarna verder te gaan. Ander compromise ik straks mijn form nog :P
Of even tijdens de water break doen.

Uitglijden heb ik overigens alleen last van bij oefeningen in plank houding, omdat mijn handen dan vochtig zijn.
pi_129751515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:52 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ff dweilen is toch maar 3 seconden ofzo. Ik merk dat ik makkelijker uitglijd als ik vermoeider ben, dus dan is dat meteen een korte pauze even om daarna verder te gaan. Ander compromise ik straks mijn form nog :P
Of even tijdens de water break doen.

Uitglijden heb ik overigens alleen last van bij oefeningen in plank houding, omdat mijn handen dan vochtig zijn.
Ja klopt, maar tegelijkertijd is het weer een "excuus" om even te pauzeren!
pi_129753260
Weet iemand trouwens waarom bij insanity er een een stretchsessie in zit zowel aan het begin als aan het eind, van een minuut of 6 per sessie, en bij T25 en alleen aan het eind een stretch zit van 2 minuutjes?
pi_129753323
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:27 schreef turbofokker het volgende:
Weet iemand trouwens waarom bij insanity er een een stretchsessie in zit zowel aan het begin als aan het eind, van een minuut of 6 per sessie, en bij T25 en alleen aan het eind een stretch zit van 2 minuutjes?
Het heet niet voor niets T25 :P
Anders zou het meer dan 30 minuten duren denk ik.
pi_129753362
Nee want die 2 minuten strechts, is buiten de 25 minuten om.

Is de stretch bij insanity dan toch niet zo héél belangrijk om te doen?
pi_129753452
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:30 schreef turbofokker het volgende:
Nee want die 2 minuten strechts, is buiten de 25 minuten om.

Is de stretch bij insanity dan toch niet zo héél belangrijk om te doen?
Ja maar in totaal zou je dan meer dan 25 minuten bezig zijn. Nu is het 27 minuten ongeveer.

Maar heb je niet gemerkt dat je tijdens de workout ook al stretches doet? In ieder geval bij speed 1.0 volgens mij.
pi_129753654
Ja bij die wel. Maar zeker niet bij allemaal hoor... Ik vind de verhouding zo vreemd, van 2 minuutjes bij T25 tegenover 12 minuten (icm met een training van 40 minuten!!) bij insanity...
pi_129753835
ik heb gisteren Cardio Alpha 1.0 gedaan (eerste dag Focus T25) en ik was toch best kapot na die sessie :P

ik was al gewend aan insanity workouts maar heb het idee dat de intensity factor wel ongeveer hetzelfde is omdat je bij T25 geen pauze krijgt.

Zijn er eigenlijk mensen dik mee afgevallen met Insanity? alles komt er denk ik toch wel op neer wat je eet...alleen insanity doen en denken dat je afvalt is waarschijnlijk de fout die de meeste beginners maken. Ook ik hou het ook niet zo bij...terwijl ik dat eigenlijk wel moet doen (Sparkpeople) Nutrition Diary bijhouden zodat je je kcal inname onder controle kunt houden.
pi_129753902
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 13:50 schreef Ja_cop het volgende:

[..]

Ja, nu 's morgens is gewoon altijd moeilijk! Slaap liever 10 minuten langer dan te ontbijten, maar dit zal ik wel moeten aanpassen.

Ik dacht eraan om mijn eiwit inname te verhogen door met eiwit shakes te beginnen. Gewoon een shake 's morgen met het ontbijt (muesli of iets anders) en 's avonds na het sporten. Niet als volledige maaltijdvervanger wel te verstaan! Of is dit niet goed om één of andere reden.

Overdag tussendoortjes eten is ook niet zo evident met het werk eigenlijk.
Gains maken heeft toch echt 70% met je voeding te maken, ik doe niet aan insanity hoor daar niet van, maar je voeding moet toch echt in orde zijn wil je mooie stappen maken.

Je moet en zal toch echt meer moeten eten (vooral s' ochtends) en eet wat om de 2/3 uur ipv maar 3x per dag.

Eiwitten zullen je zeker helpen, maar die kan je ook uit je normale voeding halen ipv shakes. Denk dan aan boterhammen met kip/kalkoen filet, magere kwark, tonijn etc.

Geloof me, dan gaat je lichaam veranderen.
pi_129777491
Zou je één van die stretch sessies eruit kunnen rammen? Dan je bv alleen de laatste stretch sessie doet. Het kost zo allemachtig veel tijd vind ik...
pi_129781449
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:05 schreef turbofokker het volgende:
Zou je één van die stretch sessies eruit kunnen rammen? Dan je bv alleen de laatste stretch sessie doet. Het kost zo allemachtig veel tijd vind ik...
Ik sla deze persoonlijk ook regelmatig over. Vind dit ook een beetje tijdverspilling.
pi_129782202
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 14:27 schreef turbofokker het volgende:
Weet iemand trouwens waarom bij insanity er een een stretchsessie in zit zowel aan het begin als aan het eind, van een minuut of 6 per sessie, en bij T25 en alleen aan het eind een stretch zit van 2 minuutjes?
Ik denk omdat ze bij Insanity de eerste stretch als een soort warming up gebruiken en dit in T25 vervangen hebben door de opbouw van de oefeningen te veranderen (ze beginnen daar met een eenvoudige/langzame oefening om zo stap voor stap op te bouwen naar de oefening waar het eigenlijk om gaat).
There are three things that smell like fish!
pi_129782855
na een goeie 1,5 week griep weer verder gegaan bij les 12. Voelde me net een krant, terwijl ik het daarvoor net een beetje door begon te krijgen :).

nog tips om weer sneller wat aan te sterken, toevallig?
pi_129815285
Man wat is dit. :')

Ben er gisteren mee begonnen, die fittest ging nog prima. Vandaag was een totale ramp, dat opdrukken was echt belachelijk zwaar. Dat kan toch niet, zo vaak 4x opdrukken achter elkaar? Verwacht flinke spierpijn morgen. Wil gewoon zo veel mogelijk meedoen.

Ben benieuwd naar de komende weken.. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129816108
Opdrukken blijf ik ook het zwaarst vinden denk ik, met springen als goede 2e. Bij die oefeningen moet ik soms heel even een paar seconden rust houden. Soms als ik van eerdere oefeningen vermoeide benen heb lukt het bij de squats ook wel eens niet om het helemaal vol te houden. De rest kan ik wel volhouden, soms sneller dan die poppetjes die daar staan :D

Maar straks bij Max Plyo kan je helemaal je borst nat maken. Daar ga je dik over de 100 heen met het aantal keer opdrukken tijdens de workout _O-

Ik was overigens wel flink gesloopt na de fit test, nog steeds zelfs, want je gaat toch iedere keer een minuut lang volle bak en een minuut is best lang. Alleen ben ik wel veel sneller hersteld van de gehele fit test dan na die eerste keer. Moet ook wel aangezien er soms nog een training achteraan zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:46 schreef Loekoe het volgende:
Wil gewoon zo veel mogelijk meedoen.
Dan ben je goed bezig, want dat is de insteek van het programma. Doen wat je kan, maar uitkijken dat je niet te ver gaat ("Don't compromise form" :D ). Je zal vanzelf zien dat het beter gaat. ^O^
pi_129822995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 23:46 schreef Loekoe het volgende:
Wil gewoon zo veel mogelijk meedoen.

Dat werkt niet voor iedereen even motiverend. Ik sta er hetzelfde in als jij, mijn vrouw doet ook insanity en die vind het juist demotiverend dat ze in week 4 nog niet het volledige programma kan meedoen zonder extra rust terwijl die gasten achter Shaun T dat wel doen.

Go for it!
pi_129831267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:22 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat werkt niet voor iedereen even motiverend. Ik sta er hetzelfde in als jij, mijn vrouw doet ook insanity en die vind het juist demotiverend dat ze in week 4 nog niet het volledige programma kan meedoen zonder extra rust terwijl die gasten achter Shaun T dat wel doen.

Go for it!
Mijn vrouw en ik trainen voor onszelf, niet om ons te vergelijken met anderen mensen (en vooral die hebben meegewerkt met de videos) die veel meer sporten en een veel betere conditie hebben... dat heeft gewoon geen nut en je kan je er door demotiveren maar daarmee pak je alleen jezelf maar...

ow en kijk goed, de meeste hebben het ook moeilijk en pauzeren (of ze doen alsof ze het moeilijk hebben) en een aantal voeren de oefeningen niet eens altijd goed uit ;)
There are three things that smell like fish!
pi_129855716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:05 schreef turbofokker het volgende:
Zou je één van die stretch sessies eruit kunnen rammen? Dan je bv alleen de laatste stretch sessie doet. Het kost zo allemachtig veel tijd vind ik...
nou die paar minuten... :')
Maar goed, het nut van strechten is nooit echt bewezen, en als je bij sporters / fysiotherapeuten / sportartsen gaat navragen krijg je van iedereen een andere mening.
Er zijn er die (static) stretchen voor de workout slecht vinden, er zijn mensen die die dat juist na de training slecht vinden. Weer andere zweren bij zowel voor als na.

Als ik ga hardlopen doe ik een korte warmup en drie a vier strechtoefeningen, na afloop ook weer dezelfde oefeningen. Ik merk het de volgende dag aan mijn spieren als ik het niet doe.

Als ik een Insanity video (of een andere workout video) op heb staan doe ik gewoon mee.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_129969463
Ik denk ook wel dat een stretch goed is. Maar ik het nut niet zo van de stretch aan het begin. Want die doe je ná de warming up die aan het eind al vrij pittig is. En daarna ga je stretchen. En dan ga je weer knallen. De stretch aan het eind snap ik goed, want dat ik ook gewoon je cooling down. En je brengt je hartslag weer geleidelijk naar beneden. Maar die aan het begin denk ik dat ik skip. Ga het vandaag eens proberen te doen.
Zou ik er meer spierpijn van krijgen als ik alleen de stretch aan het eind doe?
pi_129969610
nu 2 weken insanity gedaan en "normaal" gegeten, toen een weekje grieperig en niks gedaan, en per saldo 3 kilo afgevallen (83 -> 80). Misschien een quick win, maar ik snap niet zo goed waarom je met insanity niet af zou kunnen vallen. Ik beweeg daarmee meer dan ik deed, zweet als een otter en let een beetje (niet extreem) op met eten.

of is dit een beetje mazzel en moet ik daar gewoon niet op rekenen, nog meer afvallen? heb wel een gezelligheidsbuikie namelijk :|
pi_129971820
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:18 schreef dh105 het volgende:
nu 2 weken insanity gedaan en "normaal" gegeten, toen een weekje grieperig en niks gedaan, en per saldo 3 kilo afgevallen (83 -> 80). Misschien een quick win, maar ik snap niet zo goed waarom je met insanity niet af zou kunnen vallen. Ik beweeg daarmee meer dan ik deed, zweet als een otter en let een beetje (niet extreem) op met eten.

of is dit een beetje mazzel en moet ik daar gewoon niet op rekenen, nog meer afvallen? heb wel een gezelligheidsbuikie namelijk :|
Ja, ik snap je punt! Ik let op mijn eten, beweeg veel, zweet me ook te pletter, maar denk dat ik in de 1ste maand meer spieren bij bijgekomen dan echt afgevallen te zijn.

Nu bezig met maand 2 en begin toch een daling te zien op de weegschaal nu. Ongeveer 1 kg minder dan 2 weken geleden.

Ik heb mezelf overtuigd dat ik niet meer echt ga letten op de weegschaal en gewoon op het wegkrijgen van mijn buik! Gewoon meer kijken naar een daling van mijn vetpercentage. Wat ik eigenlijk belangrijker vind dan mijn gewicht.

Gewoon na aflopen een tweede keer volledig opnieuw en dan is kijken naar de resultaten. Of gewoon beginnen te combineren met ongeveer één uur lopen 2 keer per week ofzo. Lopen is een effectieve manier van afvallen heb ik gemerkt.
pi_129975801
ik vind hardlopen alleen zó dodelijk saai.... dus dat wordt 'm voor mij niet. Ik denk dat ik gewoon doorga met insanity (pas week 3 nu) en erna, als ik het allemaal volhou, me vooral richt op cardio in de sportschool.

Maar mag toch aannemen dat het welvaartsbuikje bij insanity, icm met normaal gezond eten, toch wel mindere vormen gaat krijgen?
pi_129977013
Ik heb vanochtend ontdekt wat Insanity is en wil er vanmiddag mee gaan starten, maar het probleem zit er wel dat ik niet elke dag Insanity kan beoefenen, maar drie keer in de week.. ik weet niet of dezelfde resultaten dan mogelijk zijn als dat je de schema volgt?


Leeftijd: 17
Gewicht: 68,5 KG
Lengte: 1.78m
Vetpercentage: 18,1%

[ Bericht 25% gewijzigd door BroodjeKebab op 12-08-2013 15:58:02 ]
pi_129983560
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:34 schreef dh105 het volgende:
Maar mag toch aannemen dat het welvaartsbuikje bij insanity, icm met normaal gezond eten, toch wel mindere vormen gaat krijgen?
Normaal wel, alleen is mijn welvaartbuikje toch iets groter dan de andere denk ik en zal het dus wat langer nemen tegen dat het weg is.
pi_129987735
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:07 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ik heb vanochtend ontdekt wat Insanity is en wil er vanmiddag mee gaan starten, maar het probleem zit er wel dat ik niet elke dag Insanity kan beoefenen, maar drie keer in de week.. ik weet niet of dezelfde resultaten dan mogelijk zijn als dat je de schema volgt?

Leeftijd: 17
Gewicht: 68,5 KG
Lengte: 1.78m
Vetpercentage: 18,1%
Resultaten zijn uiteraard minder, maar zullen er zeker nog steeds zijn. Je doet er gewoon langer over, maar uiteindelijk bereik je ongeveer hetzelfde aangezien je dezelfde oefeningen doet.
pi_129987781
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:18 schreef dh105 het volgende:
nu 2 weken insanity gedaan en "normaal" gegeten, toen een weekje grieperig en niks gedaan, en per saldo 3 kilo afgevallen (83 -> 80). Misschien een quick win, maar ik snap niet zo goed waarom je met insanity niet af zou kunnen vallen. Ik beweeg daarmee meer dan ik deed, zweet als een otter en let een beetje (niet extreem) op met eten.

of is dit een beetje mazzel en moet ik daar gewoon niet op rekenen, nog meer afvallen? heb wel een gezelligheidsbuikie namelijk :|
Natuurlijk val je ook af van Insanity, maar als je het puur voor vetverlies doet zijn er betere programma's denk ik. En rustig joggen helpt ook heel erg. Bij Insanity is het soms te fanatiek om vet te verbranden volgens mij, want bij maximale inspanning duurt het te lang om vet te verbranden en haalt je lichaam de energie ergens anders vandaan volgens mij, maar ik weet dat ook niet precies.
pi_129988005
Zelf 2 dagen rust genomen en ook vandaag niks gedaan aangezien ik vanavond voor het eerst weer training heb van mijn gebruikelijke sport. Daar wil ik wel even goed voor de dag komen dus heb een beetje uitgerust. Morgen en woensdag staan Max Plyo en Max Cardio Conditioning & Abs nog op het programma en daarna alleen nog de afsluitende fittest. Die doe ik woensdagavond of donderdag.

Ik begon Insanity met het volgende:
1.79 cm
Gewicht: ongeveer 91 kg, Vetpercentage ongeveer 23%

Een week geleden was het dit:
Gewicht 87, Vetpercentage 17.7%

Verschil in gewicht is dus niet heel erg groot (niet zoals je van tevoren zou verwachten), maar vetpercentage wel. Buikomtrek is ook afgenomen met 9 cm. En dan hopelijk is het allemaal nog wat meer :)
pi_129989329
@hierboven
Net resultaat.

Ik heb net de eerste workout van maand 2 gedaan. Pff, ik denk niet dat ik ooit zoveel heb gezweet :P

Ik heb ook een hrm om m'n hartslag in de gaten te houden en die geeft bijna 700 kcal aan, maar dat lijkt me een beetje overdreven.
pi_129989634
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:57 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Zelf 2 dagen rust genomen en ook vandaag niks gedaan aangezien ik vanavond voor het eerst weer training heb van mijn gebruikelijke sport. Daar wil ik wel even goed voor de dag komen dus heb een beetje uitgerust. Morgen en woensdag staan Max Plyo en Max Cardio Conditioning & Abs nog op het programma en daarna alleen nog de afsluitende fittest. Die doe ik woensdagavond of donderdag.

Ik begon Insanity met het volgende:
1.79 cm
Gewicht: ongeveer 91 kg, Vetpercentage ongeveer 23%

Een week geleden was het dit:
Gewicht 87, Vetpercentage 17.7%

Verschil in gewicht is dus niet heel erg groot (niet zoals je van tevoren zou verwachten), maar vetpercentage wel. Buikomtrek is ook afgenomen met 9 cm. En dan hopelijk is het allemaal nog wat meer :)
Zonder dat ik iets van je nette resultaat wil afdoen, weet wel dat huis/tuin/keukenweegschalen met vet%meter verre van nauwkeurig zijn. Bij mij zit er soms 3% tussen de ene en de andere meting binnen 1 minuut... sowieso kan ik voorlopig alleen maar dromen van een vet% van 17.7 :X
pi_129994127
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:49 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:

[..]

Resultaten zijn uiteraard minder, maar zullen er zeker nog steeds zijn. Je doet er gewoon langer over, maar uiteindelijk bereik je ongeveer hetzelfde aangezien je dezelfde oefeningen doet.
En hoe kan ik dat het beste instellen qua schema? Of zal ik gewoon wanneer ik ga trainen (3x per week) het op de volgorde doen van de schema?

Dus stel ik begin vandaag met dag 1, morgen met dag 2 en overmorgen dag 3, moet ik dan volgende week wanneer ik weer ga trainen verder met dag 4, 5 en 6 etc. (van de schema)?
pi_130001406
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:43 schreef Coelho het volgende:

[..]

Zonder dat ik iets van je nette resultaat wil afdoen, weet wel dat huis/tuin/keukenweegschalen met vet%meter verre van nauwkeurig zijn. Bij mij zit er soms 3% tussen de ene en de andere meting binnen 1 minuut... sowieso kan ik voorlopig alleen maar dromen van een vet% van 17.7 :X
Gemeten in de sportschool ;)
pi_130001499
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:16 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

En hoe kan ik dat het beste instellen qua schema? Of zal ik gewoon wanneer ik ga trainen (3x per week) het op de volgorde doen van de schema?

Dus stel ik begin vandaag met dag 1, morgen met dag 2 en overmorgen dag 3, moet ik dan volgende week wanneer ik weer ga trainen verder met dag 4, 5 en 6 etc. (van de schema)?
Ik denk dat aanhouden ja en dan de rustdag overslaan, zo'n soort schema ga ik straks ook aanhouden. Je kan over wegen om de rek- en strekdag (dag4) eruit te laten, maar ook daar doe je soms best nog wel wat aardige oefeningen, dus ik laat die er gewoon in. Je doet er dan alleen 2x zo lang over dus duurt het ook langer voordat je resultaat boekt. Maar ook met 3x in de week ga je zeker resultaat merken.
pi_130007396
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:10 schreef hilversum1981 het volgende:
Ik denk ook wel dat een stretch goed is. Maar ik het nut niet zo van de stretch aan het begin. Want die doe je ná de warming up die aan het eind al vrij pittig is. En daarna ga je stretchen. En dan ga je weer knallen. De stretch aan het eind snap ik goed, want dat ik ook gewoon je cooling down. En je brengt je hartslag weer geleidelijk naar beneden. Maar die aan het begin denk ik dat ik skip. Ga het vandaag eens proberen te doen.
Zou ik er meer spierpijn van krijgen als ik alleen de stretch aan het eind doe?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.
pi_130015873
Weten jullie nog hoe het voelde na de eerste insanity workout ooit? Hadden jullie ook pijn in de kuiten?

Ik had gisteren dag 1 van de 2de maand gedaan en heb nu echt weer mega veel pijn. Er heeft wel een maand tijd gezeten tussen maand 1 en maand 2, dus daar zal het wel aan gelegen hebben.
pi_130018081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:36 schreef Peunage het volgende:
Weten jullie nog hoe het voelde na de eerste insanity workout ooit? Hadden jullie ook pijn in de kuiten?

Ik had gisteren dag 1 van de 2de maand gedaan en heb nu echt weer mega veel pijn. Er heeft wel een maand tijd gezeten tussen maand 1 en maand 2, dus daar zal het wel aan gelegen hebben.
Heb dag 1 gedaan en heel mijn benen doen pijn en ik kan nauwelijks lopen. Ik ben overigens nu twee dagen verder. :P
pi_130020954
begin was een hel met spierpijn, nu bezig in week 3 en de ergste spierpijn is er wel vanaf. Wel zweten als een idioot iedere keer :).
pi_130024603
Ik ga vandaag dan maar even een lichte cardio workout doen in plaats van insanity. De vorige keer dat ik pijn had in mijn kuiten en alsnog insanity had gedaan, had ik 3 dagen zo'n helse pijn dat ik amper kon bewegen. :P
pi_130062286
Ik kan maar dag 2 (plyometric cardio circuit) niet afmaken. Of tot aan de laatste 15 minuten, of alleen de laatste 15 minuten (waarin ze beginnen met de basketball oefeningen en push ups etc)...

Ik heb nu 3 dagen over dag 2 gedaan. Maandag tot aan de laatste 15 minuten gedaan. Dinsdag spierpijn in de benen en kon nauwelijks lopen. En vandaag de laatste 15 minuten gedaan en dit ging erg moeilijk vooral door de push ups (stretch oefeningen op het eind overgeslagen, want armen begonnen pijn te doen).

Lukt het iemand om het helemaal af te krijgen? Pff.. zo ja tips?
pi_130063223
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ik kan maar dag 2 (plyometric cardio circuit) niet afmaken. Of tot aan de laatste 15 minuten, of alleen de laatste 15 minuten (waarin ze beginnen met de basketball oefeningen en push ups etc)...

Ik heb nu 3 dagen over dag 2 gedaan. Maandag tot aan de laatste 15 minuten gedaan. Dinsdag spierpijn in de benen en kon nauwelijks lopen. En vandaag de laatste 15 minuten gedaan en dit ging erg moeilijk vooral door de push ups (stretch oefeningen op het eind overgeslagen, want armen begonnen pijn te doen).

Lukt het iemand om het helemaal af te krijgen? Pff.. zo ja tips?
Neem je rust. Het wordt makkelijker. Gewoon rusten en de video door laten lopen terwijl je rust.

Pfff, nog steeds ontzettend veel pijn in de kuiten. Normaal lopen is al pijnlijk. Trap lopen is bijna onmogelijk. Vandaag maar even krachttraining doen :P
pi_130063313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Neem je rust. Het wordt makkelijker. Gewoon rusten en de video door laten lopen terwijl je rust.

Pfff, nog steeds ontzettend veel pijn in de kuiten. Normaal lopen is al pijnlijk. Trap lopen is bijna onmogelijk. Vandaag maar even krachttraining doen :P
Gewoon doorgaan met dag 3? Of blijven doorzetten totdat ik dag 2 helemaal kan afgerond kan krijgen zonder te splitsen in twee dagen?
pi_130063943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:40 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan met dag 3? Of blijven doorzetten totdat ik dag 2 helemaal kan afgerond kan krijgen zonder te splitsen in twee dagen?
Ja gewoon doorgaan met dag 3. Vooral niet teveel er bij nadenken of treuzelen. In 1 keer voor gaan. De volgende keer gaat Plyometric Cardio Circuit wel wat makkelijker. Ik vond dat ook echt 1 van de zwaarste die je kon doen, en dat is nog steeds zo.
pi_130067678
Je hoeft niet direct in hun tempo mee he, je kunt tussendoor een keertje extra rust nemen en een slokje drinken.

Wat bij mij enorm hielp tegen spierpijn was toen ik begon aan de whey+creatine shakes. De dag erna was het een stuk minder.
pi_130079677
Mijn laatste 3 dagen van de Insanity kalender wachten nog steeds. Door lichte pijntjes in mijn knie afgelopen maandag bij mijn gewone selectietraining heb ik maar weer 2 extra rustdagen genomen. Hopelijk gaat het donderdag goed mijn de 2e training en dan kan ik eens kijken wanneer ik die laatste daagjes doe. Jammer dat ik het net niet af kreeg voor de selectietrainingen, want nu kan ik even geen risico nemen met vermoeidheid e.d.
pi_130085856
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:36 schreef Peunage het volgende:
Weten jullie nog hoe het voelde na de eerste insanity workout ooit? Hadden jullie ook pijn in de kuiten?

Ik had gisteren dag 1 van de 2de maand gedaan en heb nu echt weer mega veel pijn. Er heeft wel een maand tijd gezeten tussen maand 1 en maand 2, dus daar zal het wel aan gelegen hebben.
ja ik had ook behoorlijk pijn in de kuiten en schenen, iets dat in het hele programma bleef terugkomen. Sommige oefeningen zijn erg belastend voor je lijf, als je er veel last van krijgt dan moet je gewoon een andere oefening gaan doen, zo blijf je bezig maar ontlast je de plekken waar je last van krijgt.
There are three things that smell like fish!
pi_130085878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:08 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ik kan maar dag 2 (plyometric cardio circuit) niet afmaken. Of tot aan de laatste 15 minuten, of alleen de laatste 15 minuten (waarin ze beginnen met de basketball oefeningen en push ups etc)...

Ik heb nu 3 dagen over dag 2 gedaan. Maandag tot aan de laatste 15 minuten gedaan. Dinsdag spierpijn in de benen en kon nauwelijks lopen. En vandaag de laatste 15 minuten gedaan en dit ging erg moeilijk vooral door de push ups (stretch oefeningen op het eind overgeslagen, want armen begonnen pijn te doen).

Lukt het iemand om het helemaal af te krijgen? Pff.. zo ja tips?
probeer em in 1 sessie af te ronden en pak als nodig iets meer rust in de workout zelf. Ga zeker geen workouts over meerdere dagen splitse, ga de dag er na door met de volgende workout.
There are three things that smell like fish!
pi_130089067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:50 schreef m0672 het volgende:

[..]

probeer em in 1 sessie af te ronden en pak als nodig iets meer rust in de workout zelf. Ga zeker geen workouts over meerdere dagen splitse, ga de dag er na door met de volgende workout.
Dit inderdaad, even enkele seconden rust en hup weer verder. En als je meer nodig hebt neem je meer. Je zult zien dat het steeds beter gaat, ook tijdens de workouts.

Ik ben vandaag overigens (al kan het heel ff incidenteel zijn) voor het eerst 12 kilo lichter dan in januari. Weegschaal gaf 83.9 aan *O*
pi_130092794
Ik ben vandaag ook begonnen! Heb net de fittest gedaan en hij was best zwaar, ik heb hier voor ook welleens TurboFire en P90X geprobeerd maar nooit afgemaakt. :@
Net ook even een proefverpakking van 8 smaken Whey Proteine besteld bij Body & Fit shop, dus deze keer moet ik het echt gaan volhouden! Ben alleen bang dat ik het niet kan combineren met mijn opleiding & werk, met P90X ben ik welleens vroeg opgestaan om de workout te doen maar bah ookal at ik van te voren wat kleins (bijv. een banaan) en daarna een echt ontbijt, ik had geen energie niks. :{
pi_130093786
Ik vind mezelf redelijk sportief, fitness al 4 jaar een paar dagen in de week en pak soms de mountainbike uit de schuur.
Net eerste fittest van Insanity gedaan en ging echt bijna nokkie, werd halverwege misselijk en heb hem op het einde na elke oefening op pauze moeten zetten om even op adem te komen
Is dit normaal :D
Of had ik de oefeningen iets rustiger aan moeten doen :+

EDIT: Ben trouwens gewoon uit nieuwsgierigheid begonnen, heb geen doel om af te vallen ofso.
pi_130102285
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:40 schreef DarkNoize het volgende:
Ik vind mezelf redelijk sportief, fitness al 4 jaar een paar dagen in de week en pak soms de mountainbike uit de schuur.
Net eerste fittest van Insanity gedaan en ging echt bijna nokkie, werd halverwege misselijk en heb hem op het einde na elke oefening op pauze moeten zetten om even op adem te komen
Is dit normaal :D
Of had ik de oefeningen iets rustiger aan moeten doen :+

EDIT: Ben trouwens gewoon uit nieuwsgierigheid begonnen, heb geen doel om af te vallen ofso.
Harstikke normaal, ik ben zelf geen sporter. Ik was ook uit nieuwsgierigheid begonnen, aangezien ik naar een strakker lichaam verlang (zit al op een ideaal gewicht 68kg en 1.78m.) dan dat ik nu heb. Wou vooral het vet kwijt en daarvoor in de plaats wat spier kilo's.

Dag 2 (Plyometric Cardio Circuit) lukte mij niet eens om af te maken. Volgende dag opnieuw gedaan, lukte mij niet om de laatste 15 minuten af te maken.

Ben nu bezig met dag 3: (Cardio Power & Resistance) en het lukt best goed. Ik neem nu vaker een rust en zet het op pauze en bij de stretch oefeningen tussendoor neem ik een pauze i.p.v. stretch. Ik ben nu aan het pauzeren en ga zo de laatste 6 minuten afmaken.

Ik moet wel zeggen dat ik niet alle oefeningen exact zo perfect kan uitvoeren als de mensen van Insanity. Bijvoorbeeld bij het opdrukken kan ik niet perfect met heel mijn lichaam opdrukken, maar alleen met mijn bovenlichaam (vanaf borstkas tot hoofd), aangezien ik dan echt kapot ben.
pi_130111211
Ben na die fittest van vandaag ook wel van plan om verder te gaan. Maar zeker niet 6 keer in de week. Zit ook nog met gewoon fitness wat ik wil blijven doen. Zal dus wel zo'n 3 keer in de week Insanity worden, voor de 'lol', mooi meegenomen als er dan nog een klein beetje buikvet af gaat.
pi_130123631
ik ben nu op dag 3 van insanity. Ik ben een groot voorstander van goede voeding en aarzel dan ook niet een eiwitshake erbij te gebruike.

Nu wordt ik aangespoord door shauny de Recovery formula te gaan gebruiken. Ik weet door de componenten die het bevat dat dit een super product is met perfecte verhoudingen. Maar ik weet ook dat dit product pure marketing is en veel te duur voor hoeveel en wat er in zit.

Nou hoop ik dat hier mensen zijn met verstand van dit soort extra voeding. Ik wil dan ook me eigen shake samen gaan stellen. Door alle componenten los te bestellen, die elke shake te mixen en zo mijn eigen Recovery Formula te maken. En heeel veel geld te besparen.

Ten eerste weet ik niet of dit de juiste pagina is om deze vraag te stellen, maar leek me wel aangezien dit over insanity gaat.
Ten tweede wil ik jullie dan ook wel vragen om jullie mening over wat ik voor componenten wil gaan bestellen en/of dit goed is. Zo niet, waarom niet? En kan iemand mijn helpen met welke verhoudingen in deze componenten moet gaan toevoegen?

CreaPure, voor de nodige kleine hoeveelheid creatine. http://www.bodyenfitshop.(...)-creatine-worldwide/

AminoDirect, voor de nodige hoeveelheid aminozuren. http://www.bodyenfitshop.(...)rition/amino-direct/

WheyPerfection, voor de nodige hoeveelheid Whey eiwitten. http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Waizy Maize Starch, voor de nodige hoeveelheid koolhydraten.http://www.bodyenfitshop.(...)n/waxy-maize-starch/

Normaal zou ik ongeveer voor een shake pot met niet eens alle componenten erin al gauw zo'n ¤50,- euro kwijt zijn voor hoogstens 25-30 doseringen. Hier heb ik er ruimschoots 40-50 voor ¤70,-. En ik houd zelfs nog een deel van sommige componenten over.
fdg
pi_130135655
Vandaag dag 2 gehad, was erg zwaar maar wel leuk! Ik heb zoooo'n erge spierpijn in mijn hemstrings haha kan amper de trap op. :@
Ook voor de eerste keer een proteine shake gehad, ik had 8 proefverpakkingen besteld in verschillende smaken bij Body & Fit!
pi_130141685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:05 schreef laPatrona het volgende:
Vandaag dag 2 gehad, was erg zwaar maar wel leuk! Ik heb zoooo'n erge spierpijn in mijn hemstrings haha kan amper de trap op. :@
Ook voor de eerste keer een proteine shake gehad, ik had 8 proefverpakkingen besteld in verschillende smaken bij Body & Fit!
Weet je zeker dat je niet kuiten/calves bedoelt in plaats van hamstrings? :P
pi_130144989
Nee het zijn toch echt m'n hamstrings haha. ;) Komt denk ik door het squatten in de fit test.
pi_130145177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:17 schreef laPatrona het volgende:
Nee het zijn toch echt m'n hamstrings haha. ;) Komt denk ik door het squatten in de fit test.
Daar heb ik dus (nog) geen last van gehad gelukkig. Wel warming up gedaan?
pi_130145266
Ja! Wel erg lang niet meer gesport door de vakantie.. Misschien dat het daaraan ligt?
pi_130145294
Ja dat zal best kunnen.
pi_130160242
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:41 schreef thecash het volgende:
Ten tweede wil ik jullie dan ook wel vragen om jullie mening over wat ik voor componenten wil gaan bestellen en/of dit goed is. Zo niet, waarom niet? En kan iemand mijn helpen met welke verhoudingen in deze componenten moet gaan toevoegen?

CreaPure, voor de nodige kleine hoeveelheid creatine. http://www.bodyenfitshop.(...)-creatine-worldwide/

AminoDirect, voor de nodige hoeveelheid aminozuren. http://www.bodyenfitshop.(...)rition/amino-direct/

WheyPerfection, voor de nodige hoeveelheid Whey eiwitten. http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Waizy Maize Starch, voor de nodige hoeveelheid koolhydraten.http://www.bodyenfitshop.(...)n/waxy-maize-starch/

Normaal zou ik ongeveer voor een shake pot met niet eens alle componenten erin al gauw zo'n ¤50,- euro kwijt zijn voor hoogstens 25-30 doseringen. Hier heb ik er ruimschoots 40-50 voor ¤70,-. En ik houd zelfs nog een deel van sommige componenten over.
Is dit niet een beetje overkill? Weet niet wat je doelen zijn (en dus ook nog heel zwaar krachttraining doet) maar goed eten en eventueel een kleine aanvulling is volgens mij prima zat. Ik neem zelf nog wel een whey shake na de training met een beetje dextrose.
There are three things that smell like fish!
pi_130171889
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 11:11 schreef m0672 het volgende:

[..]

Is dit niet een beetje overkill? Weet niet wat je doelen zijn (en dus ook nog heel zwaar krachttraining doet) maar goed eten en eventueel een kleine aanvulling is volgens mij prima zat. Ik neem zelf nog wel een whey shake na de training met een beetje dextrose.
Overkill, het zijn de preciese componten van de recovery formula die ze beschrijven met insanity op beachbodys.com. Me doel is droog worden. Zwaar krachttraining doe ik niet. Heb ik al gedaan. Maar merk dat ik na insanity erg kapot ben en dat elke dag erger wordt de hele dag door. Ookal is mijn eten heel goed en gezond. Dus daarom dacht ik dat zo'n formula een erg goede aanvulling zou zijn.
fdg
pi_130199373
ik vind de recovery shake ook overkill (en die levert erg veel geld op voor Beachbody). Veel supplementen hebben trouwens weinig nut maar dankzij goede marketing leveren ze gewoon veel geld op.
There are three things that smell like fish!
pi_130233274
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 08:36 schreef turbofokker het volgende:
Ik denk ook wel dat een stretch goed is. Maar ik het nut niet zo van de stretch aan het begin. Want die doe je ná de warming up die aan het eind al vrij pittig is. En daarna ga je stretchen. En dan ga je weer knallen. De stretch aan het eind snap ik goed, want dat ik ook gewoon je cooling down. En je brengt je hartslag weer geleidelijk naar beneden. Maar die aan het begin denk ik dat ik skip. Ga het vandaag eens proberen te doen.
Zou ik er meer spierpijn van krijgen als ik alleen de stretch aan het eind doe?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.
Iemand?
pi_130238166
ik stretchte beide keren wel (hoewel we het bij T25 niet doen, de opbouw van de oefeningen daarvan is ook net iets anders), ik merk dat het mijn spieren lekker opwarmt en dat mijn lijf gewoon soepeler wordt.
There are three things that smell like fish!
pi_130264741
ik skip soms wel 's de eind-stretch, lig dan te zweten en te puffen op de vloer.
pi_130266060
Ik merk toch wel dat als ik niet stretch, ik toch wat zwaardere benen heb 's anderendaags.

Als ik nog fut heb dan doe stretch ik.
De stretch in het midden wordt regelmatig overgeslagen, maar ik merk hier weining van dat dit echt zou helpen of niet.

Zoals hierboven vermeld, er is geen uitsluitsel of stretchen al dan niet helpt.
pi_130266181
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:20 schreef Ja_cop het volgende:
Ik merk toch wel dat als ik niet stretch, ik toch wat zwaardere benen heb 's anderendaags.

Als ik nog fut heb dan doe stretch ik.
De stretch in het midden wordt regelmatig overgeslagen, maar ik merk hier weining van dat dit echt zou helpen of niet.

Zoals hierboven vermeld, er is geen uitsluitsel of stretchen al dan niet helpt.
Wat bedoel je met stretch in het midden. De stretch na de warm-up bedoel je?
Ik denk trouwens wel dat de stretch aan het einde zinvol is om te doen, de stretch na de warm-up, die betwijfel ik...
pi_130271386
Idd, de stretch na de warming up.
pi_130284199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:26 schreef turbofokker het volgende:

[..]

Wat bedoel je met stretch in het midden. De stretch na de warm-up bedoel je?
Ik denk trouwens wel dat de stretch aan het einde zinvol is om te doen, de stretch na de warm-up, die betwijfel ik...
Zinvol is het volgens mij wel maar of het echt nodig is betwijfel ik.
There are three things that smell like fish!
pi_130284426
Heb inmiddels al een kleine week last van een verrekking in mijn kuit. Niet eens een aanwijsbare reden, maar een minuut of 10 voor het einde bij een sprong schoot het er ineens in. Sindsdien niks meer gedaan, maar het wordt nog niet echt beter. Balen want het ging lekker. Hopelijk kan ik het snel weer oppikken.
pi_130284664
Ik zit ook echt te wachten op het moment dat mijn selectietrainingen over zijn zodat ik verder kan met 2 a 3x per week insanity. Die laatste 2 dagen wachten nog steeds op me, maar ik durf het even niet aan i.v.m. herstellen voor de volgende selectietraining. Straks pak ik die laatste 2 daagjes en daarna verder met The Asylum :D
pi_130304835
nu in week 4 beland. Gaat steeds beter, merk ik. Blijf wel zweten als een otter.

Ik gebruik insanity vooral om de gezelligheidsbuik / kilo's wat kwijt te raken. Ik weet dat het niet per se hét programma voor kilo's kwijtraken is, maar ik vind 't ook wel gewoon leuk om te doen. Daarom: ik ken het kcal-verhaal en wat je per dag mag/moet doen om wat af te vallen. Dat praktisch invullen is wat lastiger.

Wat eten jullie als:
- ontbijt
- luncht
- diner

de snacks tussendoor laat ik al zitten en zijn reeds vervangen door iets gezonds. Nu ontbijt ik zelf met 2 bruine boterhammen en wat fruit, lunch vergelijkbaar en diner gewoon AVG of iets mihoen-achtigs, dus ook redelijk goed. Ik wil niet per se mijn hele leven omgooien, maar de berenklauw-pinda heb ik natuurlijk al achterwege gelaten.
pi_130358689
ont
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:44 schreef dh105 het volgende:
nu in week 4 beland. Gaat steeds beter, merk ik. Blijf wel zweten als een otter.

Ik gebruik insanity vooral om de gezelligheidsbuik / kilo's wat kwijt te raken. Ik weet dat het niet per se hét programma voor kilo's kwijtraken is, maar ik vind 't ook wel gewoon leuk om te doen. Daarom: ik ken het kcal-verhaal en wat je per dag mag/moet doen om wat af te vallen. Dat praktisch invullen is wat lastiger.

Wat eten jullie als:
- ontbijt
- luncht
- diner

de snacks tussendoor laat ik al zitten en zijn reeds vervangen door iets gezonds. Nu ontbijt ik zelf met 2 bruine boterhammen en wat fruit, lunch vergelijkbaar en diner gewoon AVG of iets mihoen-achtigs, dus ook redelijk goed. Ik wil niet per se mijn hele leven omgooien, maar de berenklauw-pinda heb ik natuurlijk al achterwege gelaten.
bv.
- Ontbijt: magere (lactosevrije) yoghurt met Cruesli volvezel en ca. 8 gram whey (ik krijg de yoghurt zonder smaak echt niet weg :P
- tussendoor iets van fruit of een maaltijd reep
- gisteren tussen de middag, meergranenstokbrood met kalkoen en rauwkost (maar over het algemeen iets in dezelfde categorie)
- tussendoor weer fruit
- avondeten een koolhydratenbron (150gr. rijst/pasta/aardappelen), groente en vlees.
- Na de training, whey met volle melk (ik heb soms wat moeite om voldoende vetten binnen te krijgen)
- soms 's avonds nog een zure haring oid (gewoon om wat te snacken :P)

Ik probeer wel dagelijks op myfitnesspal mijn kcal inname (en uitgesplitst in voedingsstoffen) bij te houden. Over het algemeen kom ik netjes uit maar soms iets te weinig of iets te veel.
There are three things that smell like fish!
pi_130394789
Ik doe 3 keer per week alleen de video: Plyometric Cardio Circuit. En ik blijf dat doen totdat ik er makkelijk doorheen kan en dan ga ik Max Interval Plyo doen totdat ik er makkelijk doorheen kan, vervolgens Max Cardio Conditioning, vervolgens Max Interval Sports Training.

Als ik dan het laatste ook nog eens makkelijk kan, ga ik in die 3x per week: Plyometric Cardio Circuit, Max Interval Plyo, Insane Abs doen.

Wanneer ik dan op een ideaal vetpercentage zit, ga ik alleen maar 'Insane Abs' doen en dan door naar de six-pack totdat die bereikt is en daar dan mee door.
pi_130398824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:47 schreef BroodjeKebab het volgende:
Ik doe 3 keer per week alleen de video: Plyometric Cardio Circuit. En ik blijf dat doen totdat ik er makkelijk doorheen kan en dan ga ik Max Interval Plyo doen totdat ik er makkelijk doorheen kan, vervolgens Max Cardio Conditioning, vervolgens Max Interval Sports Training.

Als ik dan het laatste ook nog eens makkelijk kan, ga ik in die 3x per week: Plyometric Cardio Circuit, Max Interval Plyo, Insane Abs doen.

Wanneer ik dan op een ideaal vetpercentage zit, ga ik alleen maar 'Insane Abs' doen en dan door naar de six-pack totdat die bereikt is en daar dan mee door.
Goed plan, dat heb ik in het begin ook gedaan. Eerst 2 weken alleen dat, en daarna met insanity begonnen.
pi_130503228
Ben ook sinds gister begonnen, vond de fittest eigenlijk wel vrij makkelijk kon met alle oefening goed mee. Ik ga insanity naast mijn normale fitness programma proberen vol te houden 2-3 body pump/2 keer gritten per week en dus 6 keer insanity. Kijken hoe lang ik het volhoud voordat ik neerval :)
pi_130509838
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:41 schreef thecash het volgende:
ik ben nu op dag 3 van insanity. Ik ben een groot voorstander van goede voeding en aarzel dan ook niet een eiwitshake erbij te gebruike.

Nu wordt ik aangespoord door shauny de Recovery formula te gaan gebruiken. Ik weet door de componenten die het bevat dat dit een super product is met perfecte verhoudingen. Maar ik weet ook dat dit product pure marketing is en veel te duur voor hoeveel en wat er in zit.

Nou hoop ik dat hier mensen zijn met verstand van dit soort extra voeding. Ik wil dan ook me eigen shake samen gaan stellen. Door alle componenten los te bestellen, die elke shake te mixen en zo mijn eigen Recovery Formula te maken. En heeel veel geld te besparen.

Ten eerste weet ik niet of dit de juiste pagina is om deze vraag te stellen, maar leek me wel aangezien dit over insanity gaat.
Ten tweede wil ik jullie dan ook wel vragen om jullie mening over wat ik voor componenten wil gaan bestellen en/of dit goed is. Zo niet, waarom niet? En kan iemand mijn helpen met welke verhoudingen in deze componenten moet gaan toevoegen?

CreaPure, voor de nodige kleine hoeveelheid creatine. http://www.bodyenfitshop.(...)-creatine-worldwide/

AminoDirect, voor de nodige hoeveelheid aminozuren. http://www.bodyenfitshop.(...)rition/amino-direct/

WheyPerfection, voor de nodige hoeveelheid Whey eiwitten. http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Waizy Maize Starch, voor de nodige hoeveelheid koolhydraten.http://www.bodyenfitshop.(...)n/waxy-maize-starch/

Normaal zou ik ongeveer voor een shake pot met niet eens alle componenten erin al gauw zo'n ¤50,- euro kwijt zijn voor hoogstens 25-30 doseringen. Hier heb ik er ruimschoots 40-50 voor ¤70,-. En ik houd zelfs nog een deel van sommige componenten over.
WTF, je hebt 3 x Insanity gedaan en je wil die supplementen aanschaffen alleen daarvoor? Als je nu die hard lifter was, en 4x in de week minimaal je ass eraf zou trainen met gewichten in een fitness zaal zou ik je nog kunnen volgen. Maar voor insanity workouts heb je creatine ten eerste al niet nodig. Tenzij je graag vocht vast wil houden...

Whey/eiwit is de enige aanrader na een workout wat ik zal aanraden, de xtra koolhydraten is ook niet nodig. Eet anders voor een workout een banaan.

Overigens meeste supplementen heb je niet eens nodig mits je goed eet, en daar is al genoeg over te vinden.
pi_130510944
dat dus. Gewoon gezond eten, ik snap al die extra dingen niet tenzij je er zelf net zo uit wil gaan zien als shaun t. En dat is toch nog wel ff een paar bruggen verder, als ik naar mezelf kijk.
pi_130603852
Eergister de fittest gedaan en gister begonnen met de plyometric cardio circuit. Valt me best wel tegen eigenlijk. Iedereen roept hoe abnormaal zwaar het is, maar het is gewoon een kwartiertje wat kracht- en conditietraining plus een lange (best leuke overigens) warming-up. Ik kan heus niet alles direct perfect op hetzelfde tempo meedoen (helemaal niet zelfs), maar al die 'OMG dit is echt nieuw en erger dan alles dat je kent'-berichten slaan echt nergens op.

Ga nog wel even door, kijken of het beter wordt. Groot nadeel is overigens wel dat ik nu zoveel spierpijn in mijn kuiten heb dat ik niet eens normaal kan lopen, laat staan bukken of springen, dus ik weet niet hoe ik dat vanavond ga doen. :P Komt doordat ik al dat gerommel op m'n kuiten totaal niet gewend ben (normaal doe ik aan fitness en lange afstandshardlopen).
pi_130607698
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 18:28 schreef Kaas- het volgende:
Eergister de fittest gedaan en gister begonnen met de plyometric cardio circuit. Valt me best wel tegen eigenlijk. Iedereen roept hoe abnormaal zwaar het is, maar het is gewoon een kwartiertje wat kracht- en conditietraining plus een lange (best leuke overigens) warming-up. Ik kan heus niet alles direct perfect op hetzelfde tempo meedoen (helemaal niet zelfs), maar al die 'OMG dit is echt nieuw en erger dan alles dat je kent'-berichten slaan echt nergens op.

Ga nog wel even door, kijken of het beter wordt. Groot nadeel is overigens wel dat ik nu zoveel spierpijn in mijn kuiten heb dat ik niet eens normaal kan lopen, laat staan bukken of springen, dus ik weet niet hoe ik dat vanavond ga doen. :P Komt doordat ik al dat gerommel op m'n kuiten totaal niet gewend ben (normaal doe ik aan fitness en lange afstandshardlopen).
Zie de tegenstelling in je bericht: 'Het valt allemaal wel mee' en 'Ik kan niet meer lopen'. Het is geen wandelingetje in het bos, daar krijg je niet dagen spierpijn van.
pi_130608351
Ik vind dat eigenlijk helemaal geen tegenstelling, want het was ook helemaal niet zo zwaar qua kracht- en conditie en het is zelfs een stuk lichter dan wat ik gewend ben van de warming-ups bij boksen. Alleen sta je hier vanuit het niets constant een spier (kuit) te gebruiken die ik anders bij het sporten eigenlijk bijna niet gebruik en dan is die natuurlijk direct overbelast.
pi_130618089
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind dat eigenlijk helemaal geen tegenstelling, want het was ook helemaal niet zo zwaar qua kracht- en conditie en het is zelfs een stuk lichter dan wat ik gewend ben van de warming-ups bij boksen. Alleen sta je hier vanuit het niets constant een spier (kuit) te gebruiken die ik anders bij het sporten eigenlijk bijna niet gebruik en dan is die natuurlijk direct overbelast.
Het is afhankelijk van wat je gewend bent. Als jij normaal lange afstanden hardlopen doet dan is je conditie gewoon heel goed. En dat is waar het vooral om draait bij insanity. Want echte krachttraining komt er weinig in voor.
pi_130624769
De oefeningen in de Insanity workouts zijn echt niet nieuw, het is over het algemeen gewoon een andere samenstelling van bestaande oefeningen en in een aantal gevallen een iets andere uitvoering waardoor je spieren even weer een trigger krijgen (spieren wennen aan workouts waardoor geregeld andere oefeningen in je workouts de boel even weer wakker schudt). Tevens zijn de trainingen de eerste maand een soort 'oefensessies' om je lijf te laten wennen aan de belasting en ga je met de max trainingen een stap verder.

En als je al een goede conditie hebt (wat overigens eigenlijk wel een voorwaarde van Insanity is) dan zal het ook beter vol te houden zijn maar mensen die maar 1 sport beoefenen of minder intensief sporten die zullen het zeker wel merken (zoals dat bij mij het geval was ;) ).
There are three things that smell like fish!
pi_130626005
voor mij is het niet veel meer dan, soortvan gestructureerd, keihard zweten voor 45-60 minuten. Daardoor val ik wat af, en het is gewoon grappig om op die manier te merken wat ik nog wel/niet kan.
pi_130655727
same here.. vandaag toch weer een insanity gedaan ipv T25... toch wat intensiever en meer voldoening
There are three things that smell like fish!
pi_130737215
Zijn er mensen die na de workout shakes gebruiken?
Ik had zelf t een en ander gelezen op :
Maar weet iemand een goed type product of merk?

[ Bericht 34% gewijzigd door motorbloempje op 22-10-2013 16:38:55 ]
pi_130738880
Ik bestel meestal gewoon het huismerk van Body&fit... betaalbaar en prima kwaliteit.
There are three things that smell like fish!
pi_130783851
Zo vandaag begonnen met Focus T25. Is ook gewoon zweten :)
Korte tijd zonder pauzes bevat me wel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130810061
Mis je de duur en intensiteit van Insanity niet? Ik vind FT25 ook leuk hoor maar toch mis ik wat en dat is niet zo 1-2-3 op te lossen door een dubbele sessie te doen..
There are three things that smell like fish!
pi_130810234
Doen jullie ook die strek oefeningen na de warming up? Vindt het eerlijk gezegd een beetje nutteloos.
pi_130810554
Mijn vrouw en ik doen het wel. Ik merk dat ik er soepeler van word en dat het mijn spieren gewoon goed doet. Zie het als een soort yoga tussendoor ;). Het warmt ook de spieren lekker op, anders dan de cardio based warming up.

Maar volgens mij heb ik dit een paar pagina's geleden ook al gezegd.
There are three things that smell like fish!
pi_130810823
ik ook, ergens ook wel een prettig rustmomentje na de warmup (voor zover dat niet al een rondje op zich is). Even goed uitzweten, op adem komen en weer verder :)
pi_130810921
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:24 schreef m0672 het volgende:
Mijn vrouw en ik doen het wel. Ik merk dat ik er soepeler van word en dat het mijn spieren gewoon goed doet. Zie het als een soort yoga tussendoor ;). Het warmt ook de spieren lekker op, anders dan de cardio based warming up.

Maar volgens mij heb ik dit een paar pagina's geleden ook al gezegd.
Ik ben totaal niet lenig en het lukt me dan ook niet om de meeste strek oefeningen goed uit te voeren, is redelijk irritant. Op het conditionele vlak kan ik goed mee, heb geen problemen om het tempo bij te benen.
pi_130811005
Ik ben wel erg lenig geweest (vechtsporten) maar door te weinig bewegen de laatste jaren wat vastgeroest. Ik word weer steeds soepeler en leniger, bij Insanity meer dan bij T25 (weinig stretchen daar). Mijn vrouw is een stuk minder lenig maar merkt ook vooruit gang. Ik zou gewoon doorgaan en je lijf laten wennen en soepeler worden :)
There are three things that smell like fish!
pi_130811036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:59 schreef m0672 het volgende:
Mis je de duur en intensiteit van Insanity niet? Ik vind FT25 ook leuk hoor maar toch mis ik wat en dat is niet zo 1-2-3 op te lossen door een dubbele sessie te doen..
nee hoor, ik hoef niet zo nodig iedere dag een uur te springen binnen voor de TV :P.
Dit is echt gewoon conditioneel op peil blijven en daar lijkt me T25 wel geschikt voor.
ik heb sinds vorig jaar november tot begin juli ongeveer zowat iedere dag een beachbody workout gedaan (voornamelijk P90X en Insanity), dan heb je het na een tijdje wel gehad. Deze kortere workouts zijn voor mij ideaal, en helpen me genoeg bij het "grote" doel en dat is steeds verder gaan met mijn hardlopen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130813898
Dat scheelt. Wij moeten nog behoorlijk door om de conditie op peil te brengen (wij waren in niet zo'n beste conditie toen we begonnen met Insanity ;) (maar wel volgehouden en de conditie is al behoorlijk verbeterd!)). Ik denk dat ik weer wat meer Insanity ga doen en dan op de dagen dat ik weinig tijd heb een FT25 workout.
There are three things that smell like fish!
pi_130829444
Insanity zit er op hier. The Asylum is begonnen. Zwaarheid van de eerste viel me mee, maar ik moest vaak kijken hoe de oefening moest, dus dat scheelt natuurlijk ook. Gleed ook veel vaker uit en moest wegens ruimtegebrek regelmatig mijn "ladder" verschuiven. Best een gekloot...
pi_131019099
gisteren aan maand begonnen. Wat een hel.

Al is het wel leuk wat nieuwe bewegingen enzo te doen. Maar manman, zweten als een malle!
pi_131019104
maand 2, that is.
  dinsdag 10 september 2013 @ 12:28:12 #118
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131019256
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:44 schreef Alex-L0L het volgende:
Zijn er mensen die na de workout shakes gebruiken?
Ik had zelf t een en ander gelezen op : http://www.eiwitrijkvoedsel.com/eiwitshakes/soorten-eiwitshakes/
Maar weet iemand een goed type product of merk?
Als je voeding niet op orde is gaat een shake je niet helpen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_131020966
ik doe niets anders dan "normaal gezond" eten, niks geen gekke shakes of andersoortige hulpmiddelen. Gaat prima zo, maar ik hoef er dan ook niet uit te zien als een bodybuilder met dito harde armen.
pi_131807721
Hoe doen jullie dat op de dagen dat Pure Cardio direct gevolgd wordt door Cardio Abs? Ik ben na pure cardio even zo naar de tering dat ik die sprongen etc. aan het begin van cardio abs echt niet 100% volgen kan. Wat ik nu doe is meestal het stretchen aan het einde van pure cardio overslaan en even een kwartiertje wachten, om dan cardio abs te doen en na afloop daarvan alsnog te stretchen.

Ik ben overigens inmiddels best wel tevreden over Insanity. Ik vind de oefeningen over het algemeen leuk, je kan zo diep gaan als je zelf wil en het scheelt je enorm veel tijd dat je het gewoon thuis even kunt doen i.p.v. dat je weer enkele uren weg bent voor je sport. Ook was ik altijd al een fan van je hele lichaam trainen i.p.v. een voor een wat gebakken lucht te isoleren in de sportschool en daar sluit Insanity ook prima op aan.

Zit nu aan het einde van de eerste maand en kan vrijwel alles volgen in hetzelfde tempo als de personen op de video (of ga zelfs door wanneer sommigen van hen pauze nemen). Frustrerende uitzondering hierop zijn die 'ab jumps' naar links en rechts (die tussen het 'level I 4xopdrukken-8xbenen-springen' gedeelte en het 'in-out-jumps'-gedeelte in zit), dat is me op dat moment echt nog geen enkele keer gelukt. :P

[ Bericht 26% gewijzigd door Kaas- op 03-10-2013 13:23:18 ]
pi_131822138
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 13:17 schreef Kaas- het volgende:
Hoe doen jullie dat op de dagen dat Pure Cardio direct gevolgd wordt door Cardio Abs? Ik ben na pure cardio even zo naar de tering dat ik die sprongen etc. aan het begin van cardio abs echt niet 100% volgen kan. Wat ik nu doe is meestal het stretchen aan het einde van pure cardio overslaan en even een kwartiertje wachten, om dan cardio abs te doen en na afloop daarvan alsnog te stretchen.

Ik ben overigens inmiddels best wel tevreden over Insanity. Ik vind de oefeningen over het algemeen leuk, je kan zo diep gaan als je zelf wil en het scheelt je enorm veel tijd dat je het gewoon thuis even kunt doen i.p.v. dat je weer enkele uren weg bent voor je sport. Ook was ik altijd al een fan van je hele lichaam trainen i.p.v. een voor een wat gebakken lucht te isoleren in de sportschool en daar sluit Insanity ook prima op aan.

Zit nu aan het einde van de eerste maand en kan vrijwel alles volgen in hetzelfde tempo als de personen op de video (of ga zelfs door wanneer sommigen van hen pauze nemen). Frustrerende uitzondering hierop zijn die 'ab jumps' naar links en rechts (die tussen het 'level I 4xopdrukken-8xbenen-springen' gedeelte en het 'in-out-jumps'-gedeelte in zit), dat is me op dat moment echt nog geen enkele keer gelukt. :P
Ben zelf net klaar met de recovery week (zaterdag beginnen we aan de 2e maand!). Meestal gewoon Pure Cardio inclusief cooldown, even een kwartiertje bijkomen en dan op naar Insane Abs of Cardio Abs. De sprongen zijn inderdaad wel flink doorbijten en gaan niet altijd even goed, maar alle oefeningen op de mat zijn prima vol te houden!
pi_131875687
quote:
3s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:08 schreef Hopt het volgende:

[..]

Ben zelf net klaar met de recovery week (zaterdag beginnen we aan de 2e maand!). Meestal gewoon Pure Cardio inclusief cooldown, even een kwartiertje bijkomen en dan op naar Insane Abs of Cardio Abs. De sprongen zijn inderdaad wel flink doorbijten en gaan niet altijd even goed, maar alle oefeningen op de mat zijn prima vol te houden!
Heb je ook het idee dat je lichaam er uiterlijk op vooruit gaat, of enkel dat het je conditie verbetert?
pi_131892102
Lichamelijk ook hoor, ik ben ongeveer 12 kg kwijt (nu stabiel) en hoor bij anderen in mijn nabije omgeving dat ze tevreden zijn over hun resultaten (die wel behoorlijk afwijken van de marketing resultaten ;)). Als je het doet om af te vallen is er wel meer nodig dan alleen sporten, ook eten, voldoende water enz.enz. maar dat is al vaak besproken :)

En na pure cardio/max cardio conditioning gewoon door naar de abs, dat hebben wij alleen de eerste 2 weken van het programma niet gedaan. Tegenwoordig doen we de cooling down van de cardio (max) niet en doen een extra cooling down na cardio abs (we volgen overigens het programma niet meer maar hebben sommige trainingen nog wel in ons rooster).
There are three things that smell like fish!
pi_131900718
Wow, dat is nogal een boel! Gefeliciteerd hoor! Hoeveel woog je dan? Ik heb totaal niet het idee dat m'n lichaam verandert om eerlijk te zijn, sowieso lijk ik nooit onder de 95 kilo te kunnen komen, hoe zwaar ik ook sport en op m'n voeding let. Lijkt echt wel het minimum voor mij (1,86m). :'( Maar toen ik zojuist voor de tweede keer een fittest deed was ik wel erg tevreden met de vooruitgang! En ook al zie ik er niks van, ik voel me wel beter doordat ik fitter ben!

M'n resultaten tot nu toe:
pi_131901522
ik woog bijna 83 dus ik was niet heel zwaar maar alle overgewicht zat rond mijn middel en dat moest er gewoon vanaf. Wij, mijn vrouw en ik, aten ook structureel te weinig en dat hebben we ook aangepakt. Ik schommel nu tussen de 71 en 72 dus op zich prima maar er moet nog een beetje vet omgezet worden ;)
There are three things that smell like fish!
pi_131901590
tel jij de switchkicks trouwens per been? 2 kicks is 1 rep, vind het verschil nogal groot als ik mijn reps bekijk.
There are three things that smell like fish!
pi_131901609
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:33 schreef m0672 het volgende:
tel jij de switchkicks trouwens per been? 2 kicks is 1 rep, vind het verschil nogal groot als ik mijn reps bekijk.
Per been tel ik ze ja. Dat zal het verschil wel verklaren dan. ;) Opzich wel goede tip om dat niet te doen btw, het gaat dan immers zo snel dat ik constant de tel dreig kwijt te raken.
pi_131949621
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 15:04 schreef Kaas- het volgende:
Wow, dat is nogal een boel! Gefeliciteerd hoor! Hoeveel woog je dan? Ik heb totaal niet het idee dat m'n lichaam verandert om eerlijk te zijn, sowieso lijk ik nooit onder de 95 kilo te kunnen komen, hoe zwaar ik ook sport en op m'n voeding let. Lijkt echt wel het minimum voor mij (1,86m). :'( Maar toen ik zojuist voor de tweede keer een fittest deed was ik wel erg tevreden met de vooruitgang! En ook al zie ik er niks van, ik voel me wel beter doordat ik fitter ben!

M'n resultaten tot nu toe:
[ afbeelding ]
Hele nette vooruitgang!

Om op je andere bericht terug te komen, ik zie uiterlijk ook wel wat veranderingen. Ik was al redelijk in vorm (6 jaar fitness, 60kg bij 1.70), maar nooit echt helemaal afgetraind. Ben met insanity een kilootje afgevallen, maar zie wel een behoorlijk verschil als ik kijk naar m'n abs/benen (en maand 2 is pas net van start).

Over je gewicht, ik zou me er niet te druk om maken, een huisgenoot van me (rond de 1.90) merkte de eerste weken ook niet zo heel veel in zijn gewicht. Vermoedelijk bouw je zeker de eerste weken veel beenspieren op en daardoor zie je het niet zo snel op de weegschaal. Na 5 weken is hij echter zeker al 4 kg kwijt en het lijkt nu wel steeds sneller te gaan (let op het verschil tussen dag 1vs20 en dag 20vs40).



Moet er wel bij vermelden dag we ons redelijk strikt aan de voedingsrichtlijnen houden. 2500 Kcal per dag verdeeld over 5 maaltijden zonder snacks/alcohol.

Succes en gewoon door blijven zetten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hopt op 08-10-2013 18:09:35 ]
pi_131964929
R2 over je gewichtsveranderingen uitrekenen. :D

Maar mooi resultaat zeg, super! Ik ken de voedingsvoorschriften overigens helemaal niet, heb alleen via via alle trainingsafleveringen op dvd en een schema wanneer je welke moet doen. Wellicht zal dat ook niet helemaal meewerken.
pi_131976074
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 11:39 schreef Kaas- het volgende:
R2 over je gewichtsveranderingen uitrekenen. :D

Maar mooi resultaat zeg, super! Ik ken de voedingsvoorschriften overigens helemaal niet, heb alleen via via alle trainingsafleveringen op dvd en een schema wanneer je welke moet doen. Wellicht zal dat ook niet helemaal meewerken.
Bij de DVD's met trainingen zit ook een "nutrition guide". Hierin staat wat achtergrondinformatie over hoe je het best je maaltijden kan verdelen over de dag en voorbeelden van maaltijden die je kunt eten.

Ze zorgen ervoor dat elke maaltijd een gezonde hoeveelheid eiwitten, koolhydraten en vetten bevat in de juiste balans. Ik heb dit als uitgangspunt gebruikt om zelf aan de slag te gaan en maaltijden te "ontwerpen" die ongeveer aan deze richtlijnen voldoen en moet zeggen dat dit erg goed bevalt! Inmiddels bestaat de lijst uit ruim 25 maaltijden en we voegen er elke week wel 1-2 nieuwe aan toe.
pi_132098336
Nutrition guide is op het net wel te krijgen, ik vind zelf de meeste gerechten niet echt lekker dus heb zelf een aantal recepten verzameld waarbij we de voedingsstoffen een beetje gelijk hebben gehouden... je kan op sites als myfitnesspal ook bijhouden wat je eet (en ook wat je verbrandt waardoor de site je benodigde voedingsstoffen opnieuw berekend).
There are three things that smell like fish!
pi_132143759
ik heb eventueel nog een pakket insanity deluxe over. Hij is nog helemaal nieuw! nog nooit gebruikt.
Voor 55 euro doe ik hem weg. En u hoeft pas te betalen als u het pakketje binnen heeft. Dus na ontvangst het geld overmaken. Het pakket is origineel zie foto's:





link naar Fok forum verkopen: V&A / [TK] Insanity deluxe origineel en nieuw! na ontvangst betalen.
pm me als u hem wilt hebben..
pi_132152470
voor snellere reactie mail naar bartvanwijk1234@gmail.com
geld pas overmaken als u het pakket binnen heeft.
pi_132152529
Ik denk niet dat je veel succes in dit topic gaat hebben, aangezien de meesten hier Insanity ook echt doen, dus al hebben. Maar niet geschoten is altijs mis.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:52:06 #135
403132 Froob
Boom chicka bow wow!
pi_132339176
Ik heb gisteren dag 2 gedaan, en ik heb toch ontzettende spierpijn. Holy shit, traplopen is zelfs moeilijk. Het is zo erg, dat het maar beter is dat ik vandaag dag 3 niet doe. Ik baal er wel van dat ik nu al af moet afwijken van het schema. :/
pi_132363869
grin ja dat is in het begin vervelend maar na een week (of 1.5) je workouts doen wordt de (nieuwe) spierpijn wel een heel stuk dragelijker.
There are three things that smell like fish!
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:36:54 #137
403132 Froob
Boom chicka bow wow!
pi_132410981
Dag 3 vond ik reuze meevallen! Recovery viel een beetje tegen. Ik vond het helemaal niet leuk om te doen. Ach ja, maar één keer per week. :{
pi_132421059
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:09 schreef Hopt het volgende:

[..]

Bij de DVD's met trainingen zit ook een "nutrition guide". Hierin staat wat achtergrondinformatie over hoe je het best je maaltijden kan verdelen over de dag en voorbeelden van maaltijden die je kunt eten.

Ze zorgen ervoor dat elke maaltijd een gezonde hoeveelheid eiwitten, koolhydraten en vetten bevat in de juiste balans. Ik heb dit als uitgangspunt gebruikt om zelf aan de slag te gaan en maaltijden te "ontwerpen" die ongeveer aan deze richtlijnen voldoen en moet zeggen dat dit erg goed bevalt! Inmiddels bestaat de lijst uit ruim 25 maaltijden en we voegen er elke week wel 1-2 nieuwe aan toe.
Zou je die maaltijden willen delen misschien of liever niet? Wel interessant namelijk. O-)
pi_132421081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:52 schreef Froob het volgende:
Ik heb gisteren dag 2 gedaan, en ik heb toch ontzettende spierpijn. Holy shit, traplopen is zelfs moeilijk. Het is zo erg, dat het maar beter is dat ik vandaag dag 3 niet doe. Ik baal er wel van dat ik nu al af moet afwijken van het schema. :/
Herkenbaar. :D Maar dat is puur omdat je je spieren vanuit het niets op een manier gebruikt die ze niet gewend zijn. Volgens mij heb ik daardoor in week 1 ook een dag gemist (kan niet eens herinneren echt), maar het viel me nog mee dat ondanks dat ik overdag bijna niet normaal lopen kon ik na een goede warming-up alsnog gewoon de Insanity-oefening doen kon.
pi_132421121
Heb nu voor de derde maal een fittest gedaan en ben erg tevreden. Heb deze keer voor het eerst bij het uitvoeren van de fittest ook mijn gegevens van de vorige keer erbij gehouden en moet bekennen dat het nogal verschil maakte. Ging harder dan ooit tevoren, maar op het moment dat ik wist dat ik de vorige overtroffen had kon ik het direct niet meer opbrengen om op hetzelfde tempo door te gaan. Toch iets mentaals.

Anyways, ik ben erg tevreden en ben benieuwd wat de laatste maand voor me in petto heeft en of ik mezelf er een beetje toe kan zetten het niet stiekem soms over te slaan:

Hoewel ik duidelijk fitter ben (op basis van de meetbare resultaten) en de weegschaal ook aangeeft dat ik ietsje lichter ben, valt het me verder tegen dat ik eigenlijk niks aan m'n lichaam zie. Gespierd (en relatief fit) was ik al en dat verandert niet echt ten goede of kwade, maar ik wil vooral van m'n buikvetjes af. Die buik van me lijkt echter eerder dikker/vetter te worden sinds ik Insanity doe dan dat echt in de goede richting gaat. Die buiktrainingen in maand 1 sloegen ook werkelijk nergens op en daar gaan echt geen resultaten van komen (abs raak ik er eerder van kwijt dan dat ik ze sterker maak) en ik heb ook niet het idee dat ik echt aan fatburning doe bij deze trainingen, hopelijk wordt dat beter in maand 2.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Kaas- op 22-10-2013 01:42:53 ]
pi_132460803
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:34 schreef Kaas- het volgende:
Heb nu voor de derde maal een fittest gedaan en ben erg tevreden. Heb deze keer voor het eerst bij het uitvoeren van de fittest ook mijn gegevens van de vorige keer erbij gehouden en moet bekennen dat het nogal verschil maakte. Ging harder dan ooit tevoren, maar op het moment dat ik wist dat ik de vorige overtroffen had kon ik het direct niet meer opbrengen om op hetzelfde tempo door te gaan. Toch iets mentaals.

Anyways, ik ben erg tevreden en ben benieuwd wat de laatste maand voor me in petto heeft en of ik mezelf er een beetje toe kan zetten het niet stiekem soms over te slaan:
[ afbeelding ]
Hoewel ik duidelijk fitter ben (op basis van de meetbare resultaten) en de weegschaal ook aangeeft dat ik ietsje lichter ben, valt het me verder tegen dat ik eigenlijk niks aan m'n lichaam zie. Gespierd (en relatief fit) was ik al en dat verandert niet echt ten goede of kwade, maar ik wil vooral van m'n buikvetjes af. Die buik van me lijkt echter eerder dikker/vetter te worden sinds ik Insanity doe dan dat echt in de goede richting gaat. Die buiktrainingen in maand 1 sloegen ook werkelijk nergens op en daar gaan echt geen resultaten van komen (abs raak ik er eerder van kwijt dan dat ik ze sterker maak) en ik heb ook niet het idee dat ik echt aan fatburning doe bij deze trainingen, hopelijk wordt dat beter in maand 2.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je daadwerkelijk zitten tellen hoe vaak je welke oefening kon? Volg jij de fit-test video dan niet?

Ik wil al enige tijd beginnen en heb al een paar keer gepost in dit topic, maar ik heb er op één of andere manier weinig vertrouwen in. Mijn doel is om mijn vetpercentage te verlagen en een six-pack te kweken, maar naar mijn mening kan dat niet zonder gewichten. Toch zie ik behoorlijk wat video's op Youtube die wel laten zien dat je een goed lichaam met Insanity kan krijgen, maar die video's lijken mij ook wat té commercieel

Is het trouwens mogelijk om het schema van Insanity te verkorten van 7 naar 4 dagen? Wegens tijdgebrek kan ik maar 4 dagen Insanity. Dat houdt in dat ik dan 3 dagen rust heb. Kan ik dan alsnog het gewenste resultaat boeken? Dus dat ik dan bijvoorbeeld morgen begin met dag 1 t/m dag 4 en dan 3 dagen dus rust neem, waardoor ik dan verder ga met dag 5 t/m 8, en vervolgens weer 3 dagen rusten. Tevens zal ik dan wel de rust-dagen op het schema overslaan i.v.m. de 3 dagen die ik al dan rust.
pi_132466129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:26 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Heb je daadwerkelijk zitten tellen hoe vaak je welke oefening kon? Volg jij de fit-test video dan niet?
Dat tellen is de bedoeling. ;) Je krijgt in de video na elke oefening even de tijd om je score te noteren. Die fittest doe je eens in de twee week en geeft je een goed beeld van je vooruitgang.
quote:
Ik wil al enige tijd beginnen en heb al een paar keer gepost in dit topic, maar ik heb er op één of andere manier weinig vertrouwen in. Mijn doel is om mijn vetpercentage te verlagen en een six-pack te kweken, maar naar mijn mening kan dat niet zonder gewichten. Toch zie ik behoorlijk wat video's op Youtube die wel laten zien dat je een goed lichaam met Insanity kan krijgen, maar die video's lijken mij ook wat té commercieel

Is het trouwens mogelijk om het schema van Insanity te verkorten van 7 naar 4 dagen? Wegens tijdgebrek kan ik maar 4 dagen Insanity. Dat houdt in dat ik dan 3 dagen rust heb. Kan ik dan alsnog het gewenste resultaat boeken? Dus dat ik dan bijvoorbeeld morgen begin met dag 1 t/m dag 4 en dan 3 dagen dus rust neem, waardoor ik dan verder ga met dag 5 t/m 8, en vervolgens weer 3 dagen rusten. Tevens zal ik dan wel de rust-dagen op het schema overslaan i.v.m. de 3 dagen die ik al dan rust.
Geen sixpack kweken zonder gewichten lijkt me trouwens onzin, dat kan prima (hoewel ik niet het idee heb dat Insanity dáár echt de goede oplossing voor is zoals ik in de post hierboven vertel). Er zijn trouwens 6 trainingen per week, dus je moet dan wel zelf kiezen welke 2 je elke week schrapt. Het zal ongetwijfeld ook resultaat hebben, alleen dan gewoon iets minder. ;)

Trouwens, even praktisch voor de rest: doen sommigen van jullie dit ook op tapijt? Ik zweet me elke keer te pletter en dat tapijtje van me moet het maar blijven opnemen elke avond. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is. :')
pi_132468818
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat tellen is de bedoeling. ;) Je krijgt in de video na elke oefening even de tijd om je score te noteren. Die fittest doe je eens in de twee week en geeft je een goed beeld van je vooruitgang.

[..]

Geen sixpack kweken zonder gewichten lijkt me trouwens onzin, dat kan prima (hoewel ik niet het idee heb dat Insanity dáár echt de goede oplossing voor is zoals ik in de post hierboven vertel). Er zijn trouwens 6 trainingen per week, dus je moet dan wel zelf kiezen welke 2 je elke week schrapt. Het zal ongetwijfeld ook resultaat hebben, alleen dan gewoon iets minder. ;)

Trouwens, even praktisch voor de rest: doen sommigen van jullie dit ook op tapijt? Ik zweet me elke keer te pletter en dat tapijtje van me moet het maar blijven opnemen elke avond. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is. :')
Wat voor resultaat geeft het dan?

Ik zet wel een deken voor me, zodat ik er tijdens de pauzes op kan liggen. Maar sporten op de deken doe ik niet, anders glij ik nog uit ook.
pi_132524368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zou je die maaltijden willen delen misschien of liever niet? Wel interessant namelijk. O-)
Tuurlijk! Ze staan nu een beetje slordig in excel, ik zal ze binnenkort even in een PDF zetten en uploaden! Het grootste gedeelte van de ingrediënten komt van de Lidl (zit hier om de hoek) en enkele van de AH, maar op zich zou alles ook te vinden moeten zijn bij andere supermarkten.
pi_132524569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:34 schreef Kaas- het volgende:
Heb nu voor de derde maal een fittest gedaan en ben erg tevreden. Heb deze keer voor het eerst bij het uitvoeren van de fittest ook mijn gegevens van de vorige keer erbij gehouden en moet bekennen dat het nogal verschil maakte. Ging harder dan ooit tevoren, maar op het moment dat ik wist dat ik de vorige overtroffen had kon ik het direct niet meer opbrengen om op hetzelfde tempo door te gaan. Toch iets mentaals.

Anyways, ik ben erg tevreden en ben benieuwd wat de laatste maand voor me in petto heeft en of ik mezelf er een beetje toe kan zetten het niet stiekem soms over te slaan:
[ afbeelding ]
Hoewel ik duidelijk fitter ben (op basis van de meetbare resultaten) en de weegschaal ook aangeeft dat ik ietsje lichter ben, valt het me verder tegen dat ik eigenlijk niks aan m'n lichaam zie. Gespierd (en relatief fit) was ik al en dat verandert niet echt ten goede of kwade, maar ik wil vooral van m'n buikvetjes af. Die buik van me lijkt echter eerder dikker/vetter te worden sinds ik Insanity doe dan dat echt in de goede richting gaat. Die buiktrainingen in maand 1 sloegen ook werkelijk nergens op en daar gaan echt geen resultaten van komen (abs raak ik er eerder van kwijt dan dat ik ze sterker maak) en ik heb ook niet het idee dat ik echt aan fatburning doe bij deze trainingen, hopelijk wordt dat beter in maand 2.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg mooie vooruitgang! Ik doe het zelf op precies de zelfde manier, mijn "indexcijfers" zijn 100, 154, 170 & 187 (afgelopen zaterdag). Ben er super tevreden mee!

Moet wel zeggen dat echt veruit het grootste gedeelte van de vooruitgang zit in de power jumps (25x, 43x, 60x en zaterdag 70x) en ik na die oefening altijd zo uitgeput ben dat ik niet de volle 100% kan geven op de laatste oefeningen. Maar geeft niet, volgende week zaterdag weer een poging!
pi_132524762
quote:
6s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:06 schreef Hopt het volgende:

[..]

Erg mooie vooruitgang! Ik doe het zelf op precies de zelfde manier, mijn "indexcijfers" zijn 100, 154, 170 & 187 (afgelopen zaterdag). Ben er super tevreden mee!

Moet wel zeggen dat echt veruit het grootste gedeelte van de vooruitgang zit in de power jumps (25x, 43x, 60x en zaterdag 70x) en ik na die oefening altijd zo uitgeput ben dat ik niet de volle 100% kan geven op de laatste oefeningen. Maar geeft niet, volgende week zaterdag weer een poging!
Sick, knap hoor, die power jumps vind ik verreweg het zwaarst. :D En krijg er pijnlijke knieën van want het is wel telkens 95 kilo die weer op de grond landt. :X

Sowieso ontzettend goede voortgang die je geboekt hebt. Ik ben erg benieuwd naar je recepten!
pi_132524970
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:26 schreef BroodjeKebab het volgende:

[..]

Heb je daadwerkelijk zitten tellen hoe vaak je welke oefening kon? Volg jij de fit-test video dan niet?

Ik wil al enige tijd beginnen en heb al een paar keer gepost in dit topic, maar ik heb er op één of andere manier weinig vertrouwen in. Mijn doel is om mijn vetpercentage te verlagen en een six-pack te kweken, maar naar mijn mening kan dat niet zonder gewichten. Toch zie ik behoorlijk wat video's op Youtube die wel laten zien dat je een goed lichaam met Insanity kan krijgen, maar die video's lijken mij ook wat té commercieel

Is het trouwens mogelijk om het schema van Insanity te verkorten van 7 naar 4 dagen? Wegens tijdgebrek kan ik maar 4 dagen Insanity. Dat houdt in dat ik dan 3 dagen rust heb. Kan ik dan alsnog het gewenste resultaat boeken? Dus dat ik dan bijvoorbeeld morgen begin met dag 1 t/m dag 4 en dan 3 dagen dus rust neem, waardoor ik dan verder ga met dag 5 t/m 8, en vervolgens weer 3 dagen rusten. Tevens zal ik dan wel de rust-dagen op het schema overslaan i.v.m. de 3 dagen die ik al dan rust.
Ik denk dat je een prima schema kan maken met maar 4 dagen in de week. In de eerste maand heb je 3 "zware trainingen" (plyometric, power&resistance, pure cardio). Ik zou als je het echt zwaar wilt maken in die 4 dagen in ieder geval deze trainingen doen en dan om de week de fit test (in combinatie met insane abs/cardio abs) erbij doen. In de weken waarop je geen fit test hebt zou ik bijvoorbeeld max interval sports training doen, of een wat kortere training (pure cardio) in combinatie met insane abs/cardio abs.

Wat betreft een six-pack trainen, dat kan zeker wel lukken met insanity! Je verliest een hoop vet en krijgt er wat extra spieren bij en ondanks dat je niet met gewichten traint gebruik je bij bijna alle oefeningen je buikspieren die daardoor zeker wel sterker worden.

Over ruim een week ben ik klaar, wellicht post ik dan wat progress pics en statistieken.
pi_132525086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:27 schreef Kaas- het volgende:
Trouwens, even praktisch voor de rest: doen sommigen van jullie dit ook op tapijt? Ik zweet me elke keer te pletter en dat tapijtje van me moet het maar blijven opnemen elke avond. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is. :')
Wij doen het op een laminaatvloer, deze wordt wel bijna elke avond even gedweild. Kan me voorstellen dat een tapijt na verloop van tijd wel een beetje begint te meuren van al dat zweet :D!
pi_132618130
Aangezien ik het vier dagen per week doe en 3 dagen rust neem, sla ik 'Cardio Recovery', 'Fit Test' en 'Rest' over. In plaats van daarvan rust ik gewoon drie dagen en dan pak ik de belangrijkste 4 dagoefeningen en doe ik die.

Zit vandaag op dag 6, zo meteen dus Plyometric Cardio Circuit op het programma. Zoals duidelijk heb ik dag 1 (Fit Test) en dag 4 (Cardio Recovery) overgeslagen.

Iemand die al veranderingen gemerkt aan zijn lichaam na 6 dagen of een week? Wanneer zagen jullie pas geleidelijke veranderingen?
pi_132630372
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 14:58 schreef BroodjeKebab het volgende:
Aangezien ik het vier dagen per week doe en 3 dagen rust neem, sla ik 'Cardio Recovery', 'Fit Test' en 'Rest' over. In plaats van daarvan rust ik gewoon drie dagen en dan pak ik de belangrijkste 4 dagoefeningen en doe ik die.

Zit vandaag op dag 6, zo meteen dus Plyometric Cardio Circuit op het programma. Zoals duidelijk heb ik dag 1 (Fit Test) en dag 4 (Cardio Recovery) overgeslagen.

Iemand die al veranderingen gemerkt aan zijn lichaam na 6 dagen of een week? Wanneer zagen jullie pas geleidelijke veranderingen?
Goed bezig! Ik zou toch proberen af en toe een fit test te doen, eventueel samen met een andere training op de zelfde dag (in het normale schema doen ze dit trouwens al in maand 2). Ik zag grote vooruitgangen in de fit tests en dat is een enorme motivatieboost!

Wat betreft veranderingen, aan de fit test merkte ik al een gigantische vooruitgang na 2 weken. De eerste echte zichtbare veranderingen kwamen bij mij voornamelijk aan het begin van de 2e maand, al merkte ik na 2-3 weken al wel dat m'n benen sterker werden en mijn broek steeds losser begon te zitten.
  maandag 28 oktober 2013 @ 20:20:11 #151
403132 Froob
Boom chicka bow wow!
pi_132669174
Ik heb nu net dag 10 gehad, en ik begin zowaar echte vooruitgang te zien. Ik heb nog nooit in mijn leven een push up kunnen doen, maar ze beginnen toch steeds beter te lukken! :) Wat word ik hier toch blij van!

Ik was tijdens de eerste fittest veel te moe om te kunnen tellen, dus ik heb helaas niks om te vergelijken bij de tweede fittest binnenkort. :{
pi_132727576
ik begin vandaag weer... na maand 1 een start gemaakt met maand 2, maar daar (door allerlei gezelligheids-excuusjes) niet meer verder mee gegaan. Begin nu dus maar even he-le-maal opnieuw.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 17:27:50 #153
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_132730449
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:00 schreef dh105 het volgende:
ik begin vandaag weer... na maand 1 een start gemaakt met maand 2, maar daar (door allerlei gezelligheids-excuusjes) niet meer verder mee gegaan. Begin nu dus maar even he-le-maal opnieuw.
Ik ga maandag weer volledig beginnen. Was ongeveer net zo ver als dat jij was.
pi_132751269
gisteren fittest gedaan en had 't idee dat ik ECHT weer opnieuw begin haha. Voordeel is alleen wel dat ik de bewegingen opzich al wel ken natuurlijk.
pi_132764375
Die fittest is ook elke keer even zwaar, omdat hoe goed je ook bent, je elke keer tot het uiterste gaat. :)

Het gaat hier trouwens erg lekker, begin nu echt verschil te zien in mijn gezicht en lichaam (week 2 van maand 2)! Ik kan me er vooralsnog alleen niet toe zetten om in maand 2 na een uur max-training direct door te gaan met die buikspiertraining (max abs).
pi_132782673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:49 schreef Kaas- het volgende:
Die fittest is ook elke keer even zwaar, omdat hoe goed je ook bent, je elke keer tot het uiterste gaat. :)

Het gaat hier trouwens erg lekker, begin nu echt verschil te zien in mijn gezicht en lichaam (week 2 van maand 2)! Ik kan me er vooralsnog alleen niet toe zetten om in maand 2 na een uur max-training direct door te gaan met die buikspiertraining (max abs).
Goed bezig en ik weet precies hoe je je voelt! Vanavond thuis gekomen om 22:30, en dan nog de max cardio & insane abs achter elkaar.

10 Minuten geleden zat het erop, de laatste training van insanity! Morgen de laatste fittest en dan post ik de resultaten.
pi_132785170
ik kan me er zo laat op de dag écht niet meer toe zetten hoor!

knap
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:35:09 #158
403132 Froob
Boom chicka bow wow!
pi_132786239
Hoe erg zou het zijn om rustdagen over te slaan? Dit hoort mijn rustdag te zijn, maar ik heb tijd zat om insanity te doen vandaag en komende twee dagen. Dat is daarna wel anders.
pi_132796518
zal best kunnen, als je maar goed naar je lijf blijft luisteren.
pi_132796864
Hoi allemaal,

Ik heb al veel over insanity gelezen en heb besloten er ook maar eens mee te beginnen. Ik heb helaas een conditie van 0,0 dus het zal hard werken zijn! Maar wat ik zo heb gelezen zijn de resultaten er ook wel naar.

Ook heb ik veel gelezen over de whey shake. Nu is mijn vraag dus ook, is het gebruik hiervan echt nodig om échte resultaten te boeken of kan dit ook zonder? Helpt dit ook om spierpijn tegen te gaan of blijf je dit gewoon houden?

Ik ben een meisje, 21 jaar, 1.63 en weeg ongeveer 56 kilo. Prima gewicht, ik wil er dan ook alleen aan beginnen om me lichaam strakker te krijgen, meer spiermassa te kweken en natuurlijk me conditie enigszins op pijl te krijgen.

Iemand verder nog tips?
"Long is the way and hard, that out of hell leads up to light."
pi_132808339
Het zit erop, vanavond hebben we de laatste fit-test gedaan, tijd voor statistieken!

Fit-tests in aantal herhalingen:


Fit-tests in percentage ten opzichte van de eerste week:


Ben tevreden over de vooruitgang tussen de fit-tests, elke keer gemiddeld 10% beter dan de test ervoor.

Ik heb me elke ochtend direct na het opstaan gewogen!



Ik probeerde in eerste instantie aan te komen tijdens insanity (streefgewicht van 65kg), maar zag al snel dat dit niet de training ervoor was. Tijdens de eerste maand 5 maaltijden van 500 calorieën per dag gegeten (8:00, 11:00, 15:00, 20:00, 23:00) en in de tweede maand daar een snack van 300 calorieën aan toegevoegd om 18:00. Daarbij totaal geen alcohol (voorheen toch wel bijna elke avond een paar pilsjes) geen snacks en geen frisdrank. Ook zijn dranken zoals melk al meegerekend in de 500 calorieën. In andere woorden heb ik dus naast de 2500/2800 calorieën van de maaltijden tijdens de rest van de dag geen extra calorieën geconsumeerd.

Tot slot een aantal foto's van na de eerste fit-test en na de laatste fit-test. (Voor de zekerheid toch maar enigszins anoniem gemaakt)



Ik ben blij dat ik naar mijn idee niet al teveel spiermassa kwijt ben geraakt in mijn bovenlichaam. Ook heb ik zichtbaar sterkere benen gekregen, al is dat op de foto's niet te zien. Die vervloekte spring-oefeningen zijn in ieder geval niet voor niets geweest!

Ik zal proberen binnenkort onze bundel met maaltijden (hoog in eiwitten, laag in calorieën) in een leesbaar formaat online te zetten voor de geïnteresseerden.

Nu een welverdiende rust en goed nadenken over de volgende stap. Wellicht een iets minder intensief schema (3-4 trainingen per week) gecombineerd met bijvoorbeeld wat krachttraining.
  zaterdag 2 november 2013 @ 00:59:43 #162
403132 Froob
Boom chicka bow wow!
pi_132814382
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:15 schreef Hopt het volgende:
Het zit erop, vanavond hebben we de laatste fit-test gedaan, tijd voor statistieken!

Fit-tests in aantal herhalingen:
[ afbeelding ]

Fit-tests in percentage ten opzichte van de eerste week:
[ afbeelding ]

Ben tevreden over de vooruitgang tussen de fit-tests, elke keer gemiddeld 10% beter dan de test ervoor.

Ik heb me elke ochtend direct na het opstaan gewogen!

[ afbeelding ]

Ik probeerde in eerste instantie aan te komen tijdens insanity (streefgewicht van 65kg), maar zag al snel dat dit niet de training ervoor was. Tijdens de eerste maand 5 maaltijden van 500 calorieën per dag gegeten (8:00, 11:00, 15:00, 20:00, 23:00) en in de tweede maand daar een snack van 300 calorieën aan toegevoegd om 18:00. Daarbij totaal geen alcohol (voorheen toch wel bijna elke avond een paar pilsjes) geen snacks en geen frisdrank. Ook zijn dranken zoals melk al meegerekend in de 500 calorieën. In andere woorden heb ik dus naast de 2500/2800 calorieën van de maaltijden tijdens de rest van de dag geen extra calorieën geconsumeerd.

Tot slot een aantal foto's van na de eerste fit-test en na de laatste fit-test. (Voor de zekerheid toch maar enigszins anoniem gemaakt)

[ afbeelding ]

Ik ben blij dat ik naar mijn idee niet al teveel spiermassa kwijt ben geraakt in mijn bovenlichaam. Ook heb ik zichtbaar sterkere benen gekregen, al is dat op de foto's niet te zien. Die vervloekte spring-oefeningen zijn in ieder geval niet voor niets geweest!

Ik zal proberen binnenkort onze bundel met maaltijden (hoog in eiwitten, laag in calorieën) in een leesbaar formaat online te zetten voor de geïnteresseerden.

Nu een welverdiende rust en goed nadenken over de volgende stap. Wellicht een iets minder intensief schema (3-4 trainingen per week) gecombineerd met bijvoorbeeld wat krachttraining.
Mooie resultaten! ^O^
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:49:43 #163
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138185554
Ik ga toch maar eens reageren omdat ik vast niet de enige ben die bezig is!
Ik zit momenteel in week 3 en dag 3. Maandag nog mijn 2e fittest gedaan en ik ben dik tevreden.



Nu is het tijd voor Pure Cardio en Cardio abs B-)
Ik vind pure wel de meeste chille workout
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_138564358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:49 schreef anti-loper het volgende:
Ik ga toch maar eens reageren omdat ik vast niet de enige ben die bezig is!
Ik zit momenteel in week 3 en dag 3. Maandag nog mijn 2e fittest gedaan en ik ben dik tevreden.

[ afbeelding ]

Nu is het tijd voor Pure Cardio en Cardio abs B-)
Ik vind pure wel de meeste chille workout
Ik ga vandaag beginnen met Insanity. Hopelijk zal ik resultaat boeken.

Hoe moet je de fit-test doen, zodat ik net als jou (en anderen) de aantallen kan opschrijven? Want ik snap de bedoeling van de fit-test niet? Want als ik de video bekijk, is er geen ruimte om de aantallen te kunnen tellen en bijhouden..?
pi_138565778
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:11 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ik ga vandaag beginnen met Insanity. Hopelijk zal ik resultaat boeken.

Hoe moet je de fit-test doen, zodat ik net als jou (en anderen) de aantallen kan opschrijven? Want ik snap de bedoeling van de fit-test niet? Want als ik de video bekijk, is er geen ruimte om de aantallen te kunnen tellen en bijhouden..?
Uhm in de video schrijven de twee die de oefeningen "voordoen" ook hun totalen op.
Ik weet niet welke video jij kijkt, maar volgens mij is het niet die van de fittest.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 6 april 2014 @ 13:07:00 #166
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138565987
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:11 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Ik ga vandaag beginnen met Insanity. Hopelijk zal ik resultaat boeken.

Hoe moet je de fit-test doen, zodat ik net als jou (en anderen) de aantallen kan opschrijven? Want ik snap de bedoeling van de fit-test niet? Want als ik de video bekijk, is er geen ruimte om de aantallen te kunnen tellen en bijhouden..?
Bij de fittest krijg je na elke oefening 30 seconden de tijd om water te drinken en je aantallen bij te houden. Doen ze zelf ook in de video!
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
  zondag 6 april 2014 @ 13:07:35 #167
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_138566001
Ik heb een vrij dagje vandaag
Vanaf maandag recovery week en daarna beginnen de max trainingen.
Ik heb er zin in :D!
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_138573288
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:00 schreef Guard het volgende:

[..]

Uhm in de video schrijven de twee die de oefeningen "voordoen" ook hun totalen op.
Ik weet niet welke video jij kijkt, maar volgens mij is het niet die van de fittest.
Oeps heb de verkeerds aangezet!

Althans ben ik gewoon met dag 2 begonnen met de plyometric cardio circuit.

Is het normaal dat ik 4-10minuten pauze neem i.p.v. 30 seconden? Ben sinds vandaag begonnen met Insanity en ik typ dit onder de "pauze" door..

Ik merk dat als ik niet lang genoeg pauze neem, dus 3 tot 8 minuten, dat ik anders pijn in mijn benen begin te krijgen, evenals hoofdpijn.

Mijn leeftijd is 18 jaar en weeg 72kg exact. Vanochtend gewogen. Daarnaast ben ik 1.80m.
pi_138604983
In het begin had ik ook het idee dat ik doodging. Gaat vanzelf beter.
  donderdag 24 april 2014 @ 23:23:41 #170
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139235792
Was meer dan 2 weken onderweg en toen bijna een jaar niet gedaan. Nu de draad weer oppakken. Bijna zomer.
  zondag 22 juni 2014 @ 21:14:15 #171
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_141423946
Eerste maand ging goed. Op naar de tweede maand.
pi_145309989
Zijn er nog mensen bezig?

Ik heb Asylum gehad en ben inmiddels aan de slag met Asylum vol. 2

Shaun is overigens bezig met een nieuwe workout DVD genaamd MAXOUT, komt uit in december. Geen attributen zijn erbij nodig zoals bij Asylum wel nodig was en ik vind het gebruik ervan juist leuk, maar ga het toch wel ff checken. Ze zijn maar een half uurtje, dus misschien wel iets leuks voor als je een dag weinig tijd hebt.
pi_162975127
Ik heb dit weer opgepakt om het voor de afwisseling gewoon 2x per week te doen naast de andere sporten die ik doe.

Kan gewoon niet meer lopen doordat m'n kuiten hier weer enooooooorm aan moeten wennen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')