abonnement Unibet Coolblue
pi_131051216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke plaats?
Bad Bentheim. Ik wil anders wel voor je kijken van de week of ze ze nog hebben, mocht het te ver voor je zijn.
  woensdag 11 september 2013 @ 09:33:32 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131051325
Bad Bentheim is Aldi Nord idd, de blauwe aldi
En nee, je hoeft niet te kijken, mijn man mag geen uien, dus we eten ze niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131161734
Even een vraagje over het duitse belastingstelsel...
Situatie is zo dat mijn partner en ik beide in NL werken en een koophuis in DLD hebben. Omdat we gekozen hebben om in NL inkomstenbelasting te betalen hebben we dus recht op hypotheekrente terugaaf,
Wanneer de plannen over het belastingvrij schenken tot 100.000 euro doorgaan en ik mn ouders zover zou krijgen... zou ik in feite met spaargeld erbij m'n hypotheek wel kunnen aflossen.
Dan heb ik geen hypotheekrenteaftrek meer... is het daarna niet voordeliger om in DLD inkomstenbelasting te gaan betalen? aangezien je in DLD het salaris mag middelen over jou en je partner? Ik verdien namelijk ongeveer 2x zoveel als mn partner.

Heeft iemand het wel eens uitgerekend voor beide situaties?
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:15:25 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131162100
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:01 schreef aegir_de_viking het volgende:
Even een vraagje over het duitse belastingstelsel...
Situatie is zo dat mijn partner en ik beide in NL werken en een koophuis in DLD hebben. Omdat we gekozen hebben om in NL inkomstenbelasting te betalen hebben we dus recht op hypotheekrente terugaaf,
Wanneer de plannen over het belastingvrij schenken tot 100.000 euro doorgaan en ik mn ouders zover zou krijgen... zou ik in feite met spaargeld erbij m'n hypotheek wel kunnen aflossen.
Dan heb ik geen hypotheekrenteaftrek meer... is het daarna niet voordeliger om in DLD inkomstenbelasting te gaan betalen? aangezien je in DLD het salaris mag middelen over jou en je partner? Ik verdien namelijk ongeveer 2x zoveel als mn partner.

Heeft iemand het wel eens uitgerekend voor beide situaties?
Ben je getrouwt en heb je kinderen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131162208
Getrouwd, geen kids.
  zaterdag 14 september 2013 @ 14:44:09 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131162996
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:19 schreef aegir_de_viking het volgende:
Getrouwd, geen kids.
Dan loont zich het niet in D te gaan betalen, je ziektenkostenpremies gaan bv ook zwaar omhoog.
Je kan op internet allerlei programmas vinden waar je je loonbelastingen etc kan berekenen, besef je goed dat de belastingtarieven in D ex sociale lasten zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 september 2013 @ 09:17:00 #207
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131189235
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:01 schreef aegir_de_viking het volgende:
Even een vraagje over het duitse belastingstelsel...
Situatie is zo dat mijn partner en ik beide in NL werken en een koophuis in DLD hebben. Omdat we gekozen hebben om in NL inkomstenbelasting te betalen hebben we dus recht op hypotheekrente terugaaf,
Wanneer de plannen over het belastingvrij schenken tot 100.000 euro doorgaan en ik mn ouders zover zou krijgen... zou ik in feite met spaargeld erbij m'n hypotheek wel kunnen aflossen.
Dan heb ik geen hypotheekrenteaftrek meer... is het daarna niet voordeliger om in DLD inkomstenbelasting te gaan betalen? aangezien je in DLD het salaris mag middelen over jou en je partner? Ik verdien namelijk ongeveer 2x zoveel als mn partner.

Heeft iemand het wel eens uitgerekend voor beide situaties?
Wij hebben exact dezelfde situatie. Tot nu toe hebben we besloten wel een deel van het huis af te lossen, maar niet alles, zodat we aftrek houden. Dat is hoe dan ook gunstiger, waar je ook woont.

Overigens: in NL mag je toch ook middelen wanneer je gezamenlijk aangifte doet?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 15 september 2013 @ 09:20:39 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131189256
Anyway, huis aflossen is altijd een goed idee. Mits je boetevrij mag aflossen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 september 2013 @ 12:40:02 #209
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131233726
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:39 schreef z80 het volgende:
zou dit stemmen? trekken met dit prachtige kapsel en fantastisch partij naam.

[ afbeelding ]
:r
Iemand met fotosoep aan het spelen geweest?

Wij kunnen o.a. stemmen op deze meneer:


Ik zie altijd deze man voor me als ik die affiches zie hangen:
  maandag 16 september 2013 @ 14:18:14 #210
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_131237158
man man wat een bedrijf....

Bedrijf X (een personeelsding) had van Arbeitsagentur gehoort dat ik werkt zocht en stuurt me een brief, alleen had ik via de site van AAT ook al gesolliciteerd....

Brief 1: vanmiddag om 14:30, ik gemaild dat ik dan niet kan. dan brief 2: bedrijfredenen, de afspraak vandaag kon niet doorgaan, dus verzet naar morgen. Vanmorgen mailtje: nieuwe afspraak 23 september.

ik teruggemaild, krijg ik als antwoord: Mooi dan tot morgen!

terwijl de brieven EN de mailtjes van dezelfde persoon komen!

Morgen maar eens vragen, en zeggen dat ik bij een bedrijf waar de afspraken zo door mekaar lopen ik niet WIL werken...... :P kijken wat ze zeggen
  woensdag 18 september 2013 @ 10:47:18 #211
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_131307692
hmmz, voor het arbeitslosengeld willen ze een renteversicherungsnummer.... maar die heb ik niet? Die krijg je als je in DLD aan het werk gaat, maar een baan heb ik nog niet?

Iemand hiermee bekend? zal straks ook eens ff bellen met het Finanzamt.

Gister bij dat bedrijf geweest, hadden een baan.... 5 uur bij de autobaan staan (dus met de auto 4:40 thuis weg) dan daar opgepikt worden, door naar Keulen, dan 8 uur werken (van 7 tot 16:00) en dan terug..... 9 uur betaald krijgen ivm het reizen. (hoe het met gereedschap enzo zit geen idee?)

Mjah, ik heb niet elke dag een auto, dus daarheen komen is een probleem (fietsen niet echt een optie)
  Milf woensdag 18 september 2013 @ 17:35:58 #212
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131319353
Helaas heeft de bezuinigingen mijn afdeling ook geraakt. Binnen nu en een jaar ben ik hoogstwaarschijnlijk mijn baan kwijt.

Komt voor mij nu het grote onbekende... Ik ben best zenuwachtig wat mij te wachten staat als het op uitkeringen aankomt als grensarbeider woonachtig in DE met een kleine meid.

Ik heb hier al wat informatie gelezen http://www.woneninduitsland.eu/page/Werkloosheid/csId=48
En hier geprobeerd een berekening te maken: http://www.pub.arbeitsagentur.de/selbst.php?jahr=2013

Maar ik begrijp een aantal dingen niet. Zoals welke loonbelastinggroep zit ik. Daarnaast is dit mij onbekend, als in ik begrijp het niet:
Übersteigt das monatliche Bruttoarbeitsentgelt die Beitragsbemessungsgrenze, wird bei der Berechnung ein Bruttoarbeitsentgelt in Höhe der Beitragsbemessungsgrenze berücksichtigt.
Die monatliche Beitragsbemessungsgrenze beträgt:

Kan iemand mij helpen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_131319567
Laatste stukje, er staat dat wanneer je meer verdient dan de bovengrens wordt de bovengrens gebruikt. In Duitsland krijg je een x percentage van je netto loon als ALG 1 uitgekeerd. Aan dat bedrag zit een maximum. Behoor je meer te krijgen dan dat bedrag dan krijg je het maximum.
  Milf woensdag 18 september 2013 @ 18:06:14 #214
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131320220
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:43 schreef Hiya het volgende:
Laatste stukje, er staat dat wanneer je meer verdient dan de bovengrens wordt de bovengrens gebruikt. In Duitsland krijg je een x percentage van je netto loon als ALG 1 uitgekeerd. Aan dat bedrag zit een maximum. Behoor je meer te krijgen dan dat bedrag dan krijg je het maximum.
Aha, dus netzoals het UWV hier hanteert met het maximale dagloon. :) Oke, duidelijk.

Maar wat ik ook doe, ik kom overal op iets anders uit. het is in elk geval niet veel... Het wordt bijstandsniveau wanneer ik niet iets anders voor die tijd vind.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 19 september 2013 @ 13:32:14 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_131346150
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 17:35 schreef nikky het volgende:
Helaas heeft de bezuinigingen mijn afdeling ook geraakt. Binnen nu en een jaar ben ik hoogstwaarschijnlijk mijn baan kwijt.

Komt voor mij nu het grote onbekende... Ik ben best zenuwachtig wat mij te wachten staat als het op uitkeringen aankomt als grensarbeider woonachtig in DE met een kleine meid.

Ik heb hier al wat informatie gelezen http://www.woneninduitsland.eu/page/Werkloosheid/csId=48
En hier geprobeerd een berekening te maken: http://www.pub.arbeitsagentur.de/selbst.php?jahr=2013

Maar ik begrijp een aantal dingen niet. Zoals welke loonbelastinggroep zit ik. Daarnaast is dit mij onbekend, als in ik begrijp het niet:
Übersteigt das monatliche Bruttoarbeitsentgelt die Beitragsbemessungsgrenze, wird bei der Berechnung ein Bruttoarbeitsentgelt in Höhe der Beitragsbemessungsgrenze berücksichtigt.
Die monatliche Beitragsbemessungsgrenze beträgt:

Kan iemand mij helpen?
Ga even naar het Duitse Arbeitsamt. Ze kunnen je weer doorverwijzen naar de juiste instanties (ook in NL). Euregio of zelfs UWV in de grensstreek kan ook een goede ingang zijn
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:57:23 #216
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_131382431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Aha, dus netzoals het UWV hier hanteert met het maximale dagloon. :) Oke, duidelijk.

Maar wat ik ook doe, ik kom overal op iets anders uit. het is in elk geval niet veel... Het wordt bijstandsniveau wanneer ik niet iets anders voor die tijd vind.
en vergeet niet je 3 maand van de tevoren werkloos te melden!!!! Dat heb ik dus niet gedaan, wist niet dat dat moest, en dan betekent een SPERRE van 3maand.... dus dan heb je 3maand geen uitkering.... (en das wel klote...)
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:04:53 #217
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131382671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:57 schreef gateway het volgende:

[..]

en vergeet niet je 3 maand van de tevoren werkloos te melden!!!! Dat heb ik dus niet gedaan, wist niet dat dat moest, en dan betekent een SPERRE van 3maand.... dus dan heb je 3maand geen uitkering.... (en das wel klote...)
Echt? Ik heb toen ook gebeld naar het arbeidsamt en hun zeiden toen dat vanaf de dag dat je je daar aanmeld wordt je betaald? Ook al ben je 2 maanden daarvoor werkloos geworden bijv. Het kan niet met terugwerkende kracht.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:08:40 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131382763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:57 schreef gateway het volgende:

[..]

en vergeet niet je 3 maand van de tevoren werkloos te melden!!!! Dat heb ik dus niet gedaan, wist niet dat dat moest, en dan betekent een SPERRE van 3maand.... dus dan heb je 3maand geen uitkering.... (en das wel klote...)
Ik neem aan dat dit alleen is als je weet dat je over drie maanden werkloos bent?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131382937
Wanneer je weet dat je ontslagen gaat worden is het beste jezelf al aan te melden cq een gesprek aan te gaan. Je moet je minimaal drie maanden van te voren aanmelden wanneer je weet dat je ontslagen gaat worden over bijvoorbeeld 4 maanden. Anders kan je inderdaad een Sperre krijgen.

Wanneer je in minder dan drie maanden ontslag krijgt moet je binnen 3 werkdagen je ontslag aanmelden zodra je hiervan kennis genomen hebt.

Wanneer je jezelf aanmeld en nog werkt hebt heb je bijna geen verplichting maar je hebt al wel toegang tot de vacature bank en er wordt voor je naar een baan gezocht.

http://www.arbeitsagentur(...)los/Alg/Alg-Nav.html

Ik zou het zsm doen, uit je verhaal ontneem ik dat je het eigenlijk niet kan veroorloven om ALG 1 te krijgen, maar echt een baan nodig hebt.

Succes :)
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:22:40 #220
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_131383161
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit alleen is als je weet dat je over drie maanden werkloos bent?
dat denk ik ook.... mjah. Ik had er niet aan gedacht, contract liep tot 5 september dus had ik me voor 5 juli moeten melden...... en ik heb me pas de 19 gemeld (toen had ik vrij...) ik wist het sinds ik het contract ondertekend had vorig jaar, en vanaf 13 juni bij het functioneringsgesprek. Wist alleen niet dat ik me dus 3 maand van te voren moest melden..... :(

zuur, maar niks aan te doen (hopen dat ze aardig zijn en ik geen sperre krijg.....)
pi_131387169
Het is inderdaad vooral lastig als je een tijdelijk contract hebt en je werkgever heeft bijvoorbeeld de gewoonte om pas 2 weken voor einde van het contract te vertellen of het wordt verlengd of niet. Dan moet je je idd al 3 maanden van te voren melden, ook al heb je kans dat je contract gewoon wordt verlengd.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:49:03 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131387195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:48 schreef Igen het volgende:
Het is inderdaad vooral lastig als je een tijdelijk contract hebt en je werkgever heeft bijvoorbeeld de gewoonte om pas 2 weken voor einde van het contract te vertellen of het wordt verlengd of niet. Dan moet je je idd al 3 maanden van te voren melden, ook al heb je kans dat je contract gewoon wordt verlengd.
Geweldig toch, die grote regelzuchtige overheid?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf vrijdag 20 september 2013 @ 17:50:18 #223
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131387226
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:57 schreef gateway het volgende:

[..]

en vergeet niet je 3 maand van de tevoren werkloos te melden!!!! Dat heb ik dus niet gedaan, wist niet dat dat moest, en dan betekent een SPERRE van 3maand.... dus dan heb je 3maand geen uitkering.... (en das wel klote...)
Oeh! Dank voor het melden. Gelukkig ben ik het nog niet.


Maar drie maanden van te voren?.....wat als je uitzendkracht bent?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 20 september 2013 @ 17:53:27 #224
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131387331
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:14 schreef Hiya het volgende:
Wanneer je weet dat je ontslagen gaat worden is het beste jezelf al aan te melden cq een gesprek aan te gaan. Je moet je minimaal drie maanden van te voren aanmelden wanneer je weet dat je ontslagen gaat worden over bijvoorbeeld 4 maanden. Anders kan je inderdaad een Sperre krijgen.

Wanneer je in minder dan drie maanden ontslag krijgt moet je binnen 3 werkdagen je ontslag aanmelden zodra je hiervan kennis genomen hebt.

Wanneer je jezelf aanmeld en nog werkt hebt heb je bijna geen verplichting maar je hebt al wel toegang tot de vacature bank en er wordt voor je naar een baan gezocht.

http://www.arbeitsagentur(...)los/Alg/Alg-Nav.html

Ik zou het zsm doen, uit je verhaal ontneem ik dat je het eigenlijk niet kan veroorloven om ALG 1 te krijgen, maar echt een baan nodig hebt.

Succes :)
Maar weet iemand hoe je uitrekent wat de hoogte zal zijn?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_131389195
Kan op dezelfde site. Beetje door klikken en lezen.
  Milf vrijdag 20 september 2013 @ 21:40:22 #226
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131395770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:13 schreef Hiya het volgende:
Kan op dezelfde site. Beetje door klikken en lezen.
Welke loonbelastingklasse zit ik dan?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_131399650
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:40 schreef nikky het volgende:

[..]

Welke loonbelastingklasse zit ik dan?
Ligt aan je persoonlijke situatie. Wanneer je in het buitenland je geld verdient heb klasse 1 geloof ik. Bij klasse 1 wordt je het meeste belast, dan kan het alleen maar meevallen.

Wanneer er 'complicaties' zoals alleen opvoedend etc kan het anders zijn. Ook dit kan de AA voor je beantwoorden.

Maar ga van Klasse 1 uit.
  dinsdag 24 september 2013 @ 10:57:18 #228
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131506560
Zijn er hier mensen die Kinderbijslag uit NL krijgen en zogenaamd geen recht hebben op Teilkindergeld?
Die situatie is namelijk veranderd, men heeft wel recht op Teilkindergeld. Dit is sinds juli 2013 zo en je kunt tot 4 jaar met terugwerkende kracht alsnog Teilkindergeld aanvragen!
pi_131507571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:57 schreef ueberduitser het volgende:
Zijn er hier mensen die Kinderbijslag uit NL krijgen en zogenaamd geen recht hebben op Teilkindergeld?
Die situatie is namelijk veranderd, men heeft wel recht op Teilkindergeld. Dit is sinds juli 2013 zo en je kunt tot 4 jaar met terugwerkende kracht alsnog Teilkindergeld aanvragen!
Houd er ook even rekening mee dat de Kinderbijslag in NL binnenkort lager wordt, dan wordt het Teilkindergeld dus hoger (ik neem aan dat je dit even moet melden bij de betreffende instantie).

Iets heel anders.
Wij hebben een aansluiting op het bronwater. Wasmachine en vaatwasser draaien hier o.a. op en als we tzt het toilet gaan aanpakken wil ik dit ook op het bronwater aansluiten.
In de bijkeuken komt ook bronwater uit de kraan.
De vorige bewoner zette hier graag thee van, en klaagt dat sinds haar verhuizing de thee (van gewoon kraanwater) haar niet meer smaakt.
Ikzelf ben een beetje huiverig om thee te maken van bronwater waarvan ik de herkomst niet ken maar dat mensje is tegen de 80 en kerngezond dus echt kwalijke stoffen zullen er niet in zitten.
Daarbij ben ik een ontzettende theeleut en als ik lekkerder thee kan drinken door bronwater ipv kraanwater te gebruiken ben ik daar wel voor in.
Op internet lees ik echter dat van al het bronwater hooguit 20% geschikt is voor menselijke consumptie,
Nu is mijn vraag: waar kun je water laten testen? Weten jullie dat?
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:38:33 #230
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131507731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:32 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Houd er ook even rekening mee dat de Kinderbijslag in NL binnenkort lager wordt, dan wordt het Teilkindergeld dus hoger (ik neem aan dat je dit even moet melden bij de betreffende instantie).
Klopt!
quote:
Iets heel anders.
Wij hebben een aansluiting op het bronwater. Wasmachine en vaatwasser draaien hier o.a. op en als we tzt het toilet gaan aanpakken wil ik dit ook op het bronwater aansluiten.
In de bijkeuken komt ook bronwater uit de kraan.
De vorige bewoner zette hier graag thee van, en klaagt dat sinds haar verhuizing de thee (van gewoon kraanwater) haar niet meer smaakt.
Ikzelf ben een beetje huiverig om thee te maken van bronwater waarvan ik de herkomst niet ken maar dat mensje is tegen de 80 en kerngezond dus echt kwalijke stoffen zullen er niet in zitten.
Daarbij ben ik een ontzettende theeleut en als ik lekkerder thee kan drinken door bronwater ipv kraanwater te gebruiken ben ik daar wel voor in.
Op internet lees ik echter dat van al het bronwater hooguit 20% geschikt is voor menselijke consumptie,
Nu is mijn vraag: waar kun je water laten testen? Weten jullie dat?
Heb je geen installateur in de buurt zitten waar je dat kunt vragen? Of je verzorger van Wasser en Abwasser. Of misschien bij iemand die Kleinkläranlagen aanlegt.
pi_131507984
Ja, dat is een idee, maar officieel mág het natuurlijk niet, bronwater gebruiken om te drinken/douchen/koken. Je wordt geacht het waterleidingbedrijf te sponsoren! Vaatwasser en wasmachine worden gedoogd, en de tuin mag je er ook mee begieten. Dus, maak ik dan geen slapende honden wakker, als ik m'n water daar laat testen? :P
  Milf dinsdag 24 september 2013 @ 11:52:58 #232
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131508109
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:57 schreef ueberduitser het volgende:
Zijn er hier mensen die Kinderbijslag uit NL krijgen en zogenaamd geen recht hebben op Teilkindergeld?
Die situatie is namelijk veranderd, men heeft wel recht op Teilkindergeld. Dit is sinds juli 2013 zo en je kunt tot 4 jaar met terugwerkende kracht alsnog Teilkindergeld aanvragen!
:o!

Daar ga ik direct even achteraan dan.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:20:33 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131508896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:52 schreef nikky het volgende:

[..]

:o!

Daar ga ik direct even achteraan dan.
Ja, is een boel geld! Als het bij ons 4 jaar met terugwerkende kracht uitbetaald wordt praten we zo over een bedrag van ¤7500+
Even een nieuwe Antrag Teilkindergeld op internet invullen en opsturen. De Familienkasse wint dan info over uitbetaalde Kinderbijslag/Kindgebonden Budget in bij de SVB.
Als het goed is heb je de Geburtsurkunden al een keer ingestuurd, ze hebben nu dan alleen nog een Schulbescheinigung nodig (dus dat je kinderen in DE naar school gaan-verklaring)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2013 @ 12:51:20 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131509663
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:57 schreef ueberduitser het volgende:
Zijn er hier mensen die Kinderbijslag uit NL krijgen en zogenaamd geen recht hebben op Teilkindergeld?
Die situatie is namelijk veranderd, men heeft wel recht op Teilkindergeld. Dit is sinds juli 2013 zo en je kunt tot 4 jaar met terugwerkende kracht alsnog Teilkindergeld aanvragen!
Hoe wie wat waar? Ik had een afwijzing gekregen, maar als we dat alsnog krijgen zou dat wel erg prettig zijn.

Edit: even verder lezen dus :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:56:33 #235
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131509784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe wie wat waar? Ik had een afwijzing gekregen, maar als we dat alsnog krijgen zou dat wel erg prettig zijn.

Edit: even verder lezen dus :+
Even een aanvulling: je moet er wel een ondertekend briefje bij doen waarin je vraagt met terugwerkende kracht alsnog Teilkindergeld aanvraagt
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2013 @ 13:22:31 #236
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131510554
Ik lees niks over een schoolverklaring maar wel dit: Haushaltsbescheinigung mit amtlicher Bestätigung (KG3a). Iemand een idee wat dat is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:24:47 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131510621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:22 schreef Rewimo het volgende:
Haushaltsbescheinigung mit amtlicher Bestätigung
Dit formulier invullen en bij het burgerburo of gemeentehuis laten stempelen
https://www.bus.formulars(...)9623&MANDANTUID=BUS&
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf dinsdag 24 september 2013 @ 13:25:56 #238
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131510663
We komen er wel :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:29:03 #239
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131510769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit formulier invullen en bij het burgerburo of gemeentehuis laten stempelen
https://www.bus.formulars(...)9623&MANDANTUID=BUS&
Niets zelf invullen, maar gewoon op het Bürgerburo de betreffende Bescheinigung aanvragen.
Staan de logo's van de gemeente etc. er ook op. :P
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:30:00 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131510809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik lees niks over een schoolverklaring maar wel dit: Haushaltsbescheinigung mit amtlicher Bestätigung (KG3a). Iemand een idee wat dat is?
Die schoolverklaring slaat ook als een tang op een varken. Waarom ze die willen hebben is me een raadsel, maar ik heb ze al thuis, dus gaan ze mee in de Umschlag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2013 @ 13:35:45 #241
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131511013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Dit formulier invullen en bij het burgerburo of gemeentehuis laten stempelen
https://www.bus.formulars(...)9623&MANDANTUID=BUS&
Dank je wel ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 september 2013 @ 13:50:31 #242
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131511543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 12:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoe wie wat waar? Ik had een afwijzing gekregen, maar als we dat alsnog krijgen zou dat wel erg prettig zijn.
Accepteer je zo een afwijzing? Ik heb inmiddels hier in DE geleerd dat men altijd eerst afwijst en als je daar tegen in beroep gaat heb je wel kans dat ze het accepteren. Nee heb je dan, ja kun je met enige moeite krijgen.
Zo gaat het bij Krankenkassen net zo, die wijzen eerst alles af en als jij klug genoeg bent om je te verweren, kun je wel eens ja krijgen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2013 @ 13:57:57 #243
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131511801
Ik doe nu een nieuwe poging en als die afgewezen wordt ga ik ertegenin. Toen ik het destijds aanvroeg wist ik dat allemaal nog niet ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 september 2013 @ 14:02:03 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131511938
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe nu een nieuwe poging en als die afgewezen wordt ga ik ertegenin. Toen ik het destijds aanvroeg wist ik dat allemaal nog niet ;)
is ook pas sinds juli hoor dat je er wél recht op hebt hoor.

Komen jullie nooit op verhuis.de ofzo? Daar staat een heel draadje over dit onderwerp... ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2013 @ 15:51:06 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131515823
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 14:02 schreef ueberduitser het volgende:
is ook pas sinds juli hoor dat je er wél recht op hebt hoor.

Komen jullie nooit op verhuis.de ofzo? Daar staat een heel draadje over dit onderwerp... ;)
Euh, eigenlijk niet meer nadat we verhuisd zijn naar .de :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:00:43 #246
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131516136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 15:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Euh, eigenlijk niet meer nadat we verhuisd zijn naar .de :D
nou, dan weet je wat je te doen staat. :P

edit: oja, zoals ik al eens eerder verzocht had, wil iemand de OP even aanpassen, wij wonen toch al even niet meer in Ringe, maar in Uelsen....
  dinsdag 24 september 2013 @ 16:30:42 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131517337
http://rfp-news.de/2013/0(...)n-den-u-bahnschacht/
quote:
ie Hans-Böckler-Straße in der Bochumer Innenstadt in der Nacht zum 22.9.2013: Bis hierhin fährt die Straßenbahn der Linie 306 oberirdisch, um dann in einen U-Bahnschacht einzufahren und ihren Weg unter der Erde fortzusetzen. Gegen 2:30 Uhr war ein ortsunkundiger Autofahrer aus Dorsten (27) in der Bochumer Innenstadt unterwegs. Als er dem Straßenverlauf folgte, verwechselte er die Fahrbahn mit der Einfahrt des U-Bahntunnels. Längere Zeit bemerkte er seinen Irrtum nicht. Ohne Fahrgäste aufzunehmen, fuhr er an der ersten U-Bahn-Haltestelle vorbei,weiter in die Tunnelröhre. Etwa 200 m weiter ließ er seinen PKW in dem Kiesbett des Gleiskörpers stehen und die Fahrt als Tram war beendet. Zum Glück gab es aufgrund der fortgeschrittenen Uhrzeit an dieser Streckenführung keinen Bahnverkehr mehr, sodass nichts Schlimmeres geschah. Gegenüber den eingesetzten Polizisten gab der Dorstener den Grund für die Verwechselung von Straße und U-Bahntunnel unumwunden zu – seine Alkoholisierung! Ein Atemalkoholtest ergab einen Wert von 2 Promille. Der 27-Jährige musste die Beamten zur Wache begleiten, wo ihm eine Blutprobe entnommen wurde. Dort erfolgte auch die Sicherstellung seines Führerscheins. Die Bergung des Fahrzeuges gestaltete sich schwierig. Letztendlich musste das Auto mit einer U-Bahn aus dem Tunnel herausgezogen werden. Die Ermittlung des Bochumer Verkehrskommissariats dauert an.
_O-
  dinsdag 24 september 2013 @ 17:08:15 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131518524
quote:
Heerlijk die humor,
Ohne Fahrgäste aufzunehmen, fuhr er an der ersten U-Bahn-Haltestelle vorbei,weiter in die Tunnelröhre.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 september 2013 @ 17:26:12 #249
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131519103
Geweldig :D En dan zeggen ze dat Duitsers geen humor hebben!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:22:39 #250
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131525784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 17:26 schreef Rewimo het volgende:
Geweldig :D En dan zeggen ze dat Duitsers geen humor hebben!
"ze"?

quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Duitsers de humor snappen :+
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:23:06 #251
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131525791
quote:
:D Bedankt voor het delen!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 24 september 2013 @ 20:26:57 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131525933
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:22 schreef phluphy het volgende:

[..]

"ze"?

[..]

Domina bestrafe mich!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 september 2013 @ 08:11:52 #253
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 08:18:15 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131541665
:@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 25 september 2013 @ 08:39:19 #255
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_131541896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 11:32 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Houd er ook even rekening mee dat de Kinderbijslag in NL binnenkort lager wordt, dan wordt het Teilkindergeld dus hoger (ik neem aan dat je dit even moet melden bij de betreffende instantie).

Iets heel anders.
Wij hebben een aansluiting op het bronwater. Wasmachine en vaatwasser draaien hier o.a. op en als we tzt het toilet gaan aanpakken wil ik dit ook op het bronwater aansluiten.
In de bijkeuken komt ook bronwater uit de kraan.
De vorige bewoner zette hier graag thee van, en klaagt dat sinds haar verhuizing de thee (van gewoon kraanwater) haar niet meer smaakt.
Ikzelf ben een beetje huiverig om thee te maken van bronwater waarvan ik de herkomst niet ken maar dat mensje is tegen de 80 en kerngezond dus echt kwalijke stoffen zullen er niet in zitten.
Daarbij ben ik een ontzettende theeleut en als ik lekkerder thee kan drinken door bronwater ipv kraanwater te gebruiken ben ik daar wel voor in.
Op internet lees ik echter dat van al het bronwater hooguit 20% geschikt is voor menselijke consumptie,
Nu is mijn vraag: waar kun je water laten testen? Weten jullie dat?
Heb je een vergunning om het grondwater huishoudelijk te gebruiken? Zo niet, kan het je op een dikke boete komen te staan begreep ik. Naar ik begrepen heb mag je er je tuin mee sproeien en dat was het dan.
Mocht dit niet waar zijn, dan hoor ik het graag. Dan weet ik wat me te doen staat thuis (8>

Edit: spuit 11. Je wist dit dus al.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 25 september 2013 @ 08:42:00 #256
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_131541926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 13:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Accepteer je zo een afwijzing? Ik heb inmiddels hier in DE geleerd dat men altijd eerst afwijst en als je daar tegen in beroep gaat heb je wel kans dat ze het accepteren. Nee heb je dan, ja kun je met enige moeite krijgen.
Zo gaat het bij Krankenkassen net zo, die wijzen eerst alles af en als jij klug genoeg bent om je te verweren, kun je wel eens ja krijgen...
Welke Krankenkasse zit jij dan? Die van mij gaat altijd direct met alles akkoord. Kan ook komen omdat we ons vrijwillig bij de Krankenkasse verzekerd hebben. Hadden ons ook privat kunnen verzekeren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 25 september 2013 @ 08:45:08 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131541966
Ik zit bij de TKK, die doen tot nu toe niet moeilijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 september 2013 @ 08:50:26 #258
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131542059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Welke Krankenkasse zit jij dan? Die van mij gaat altijd direct met alles akkoord. Kan ook komen omdat we ons vrijwillig bij de Krankenkasse verzekerd hebben. Hadden ons ook privat kunnen verzekeren.
Ken je ons verhaal dan? ;)
Wij zitten bij de AOK en hebben een meervoudig gehandicapt meisje. Voor haar hebben we nogal eens wat hulpmiddelen nodig en de AOK maakt er volgens mij gewoon een sport van eerst alles af te wijzen voor haar, ook al heeft ze Pflegestufe 3 en een Schwerbehindertenausweis met alle toeters en bellen.
pi_131557403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb je een vergunning om het grondwater huishoudelijk te gebruiken? Zo niet, kan het je op een dikke boete komen te staan begreep ik. Naar ik begrepen heb mag je er je tuin mee sproeien en dat was het dan.
Mocht dit niet waar zijn, dan hoor ik het graag. Dan weet ik wat me te doen staat thuis (8>

Edit: spuit 11. Je wist dit dus al.
Ik weet zelf niks van een vergunning maar ik neem aan dat de mensen van wie we het huis gekocht hebben, dat in de 60 jaar dat ze hier gewoond hebben wel hebben geregeld.
Ik zal het ze eens vragen, we zien ze nog zo nu en dan.
  donderdag 26 september 2013 @ 07:28:11 #260
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_131577183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:50 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Ken je ons verhaal dan? ;)
Wij zitten bij de AOK en hebben een meervoudig gehandicapt meisje. Voor haar hebben we nogal eens wat hulpmiddelen nodig en de AOK maakt er volgens mij gewoon een sport van eerst alles af te wijzen voor haar, ook al heeft ze Pflegestufe 3 en een Schwerbehindertenausweis met alle toeters en bellen.
Ikzit net als piet bij de tkk (techniker) en hebben geen gehandicapt kind maar maken wel regelmatig gebruik van andere leistungen als kuren. Nog nooit iets afgewezen. Dat van de aok hoor ik wel vaker. Zou voor mij een reden zijn naar een andere krankenkasse te gaan. Zeker jullie kunnen je energie wel beter gebruiken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 26 september 2013 @ 08:13:34 #261
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_131577447
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 07:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ikzit net als piet bij de tkk (techniker) en hebben geen gehandicapt kind maar maken wel regelmatig gebruik van andere leistungen als kuren. Nog nooit iets afgewezen. Dat van de aok hoor ik wel vaker. Zou voor mij een reden zijn naar een andere krankenkasse te gaan. Zeker jullie kunnen je energie wel beter gebruiken.
Het is bij ons alleen vervelend met de hulpmiddelen, maar dat is niet alleen de AOK hoor. Het is dat de AOK hier in de buurt zit en we dus gemakkelijk naar toe kunnen gaan(dat is een aantal keer per jaar echt nodig), anders had ik inderdaad misschien naar een andere kasse gekeken.
  maandag 30 september 2013 @ 15:05:44 #262
189961 ex
aperture science
pi_131709145
Goed, vorige week een sollicitatie gehad in Berlijn, en na wat onderhandelen op een mooi bedrag uit gekomen.. Contract moet nog mijn kant op komen, het is een Engelstalig bedrijf maar ehm, ik ga dus naar Berlijn verhuizen.

Als de baan door gaat is het vanaf 1/12/2013. Mag ik nu mee komen doen hier ;)?
The cake is a lie!
  maandag 30 september 2013 @ 15:10:42 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131709276
Rocket of Zalando?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 september 2013 @ 15:12:34 #264
189961 ex
aperture science
pi_131709332
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2013 15:10 schreef XL het volgende:
Rocket of Zalando?
Is dat voor mij bedoelt, in dat geval geen van beide :P.
The cake is a lie!
  maandag 30 september 2013 @ 15:26:11 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_131709710
Daar werken heel veel Nederlanders in Berlijn en die werven ook actief in NL.

Ik moet er soms naartoe...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 september 2013 @ 15:30:44 #266
189961 ex
aperture science
pi_131709803
quote:
99s.gif Op maandag 30 september 2013 15:26 schreef XL het volgende:
Daar werken heel veel Nederlanders in Berlijn en die werven ook actief in NL.

Ik moet er soms naartoe...
Ah nee, het is een startup, wil nog niet teveel kwijt (ivb herkenning huidige collega's, je kent het wel).. Meer benieuwd om even mee te lezen voor de wat algemenere tips etc. Praktische dingen :P.
The cake is a lie!
  Milf dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:35:36 #267
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_131747142
Welkom ex :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:44:14 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131747391
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:30 schreef ex het volgende:

[..]

Ah nee, het is een startup, wil nog niet teveel kwijt (ivb herkenning huidige collega's, je kent het wel).. Meer benieuwd om even mee te lezen voor de wat algemenere tips etc. Praktische dingen :P.
Bedenk je dat de bruto netto verhouding in D een heel andere is dan in Nederland
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131747465
Ik zit nu een paar maand in Engeland, mis het Duitse brood wel. Zeker de verse broodjes op zondagmorgen (al verkoopt er supermarkt hier in de buurt wel croissants en Frans stokbrood). Voor de rest niets te klagen hoor. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_131747484
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedenk je dat de bruto netto verhouding in D een heel andere is dan in Nederland
Maar ook dat je al zorgverzekering hebt betaalt als je netto loon krijgt. Dat kan ook een vertekenend beeld geven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:48:26 #271
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131747503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:47 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar ook dat je al zorgverzekering hebt betaalt als je netto loon krijgt. Dat kan ook een vertekenend beeld geven.
Sorry?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131747537
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry?
Tenminste als je verplicht verzekerd bent. Of is dat alleen bij mij zo omdat ik in de "offentliche dienst" werk?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:51:13 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131747584
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:49 schreef Felagund het volgende:

[..]

Tenminste als je verplicht verzekerd bent. Of is dat alleen bij mij zo omdat ik in de "offentliche dienst" werk?
Ik denk het
http://www.krankenkassen.(...)rag/beitragsrechner/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131747905
quote:
Ik krijg altijd een mooi overzicht met welke verzekeringen en belastingen ik betaal. Ook ziektekostenverzekering en pensioensverzekering zit hier al bij. Maar jullie moeten van jullie nettoloon dus nog de ziektekostenverzekering apart betalen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_131748229
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:01 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een mooi overzicht met welke verzekeringen en belastingen ik betaal. Ook ziektekostenverzekering en pensioensverzekering zit hier al bij. Maar jullie moeten van jullie nettoloon dus nog de ziektekostenverzekering apart betalen?
Ik heb als werknemer bij een particulier bedrijf gewerkt en daar werd idd op het loonstrookje de bijdrage voor de Krankenkasse al van het brutoloon afgetrokken. Dat hoefde ik dus van het nettoloon niet nog eens zelf te betalen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 18:24:25 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131748639
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:01 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik krijg altijd een mooi overzicht met welke verzekeringen en belastingen ik betaal. Ook ziektekostenverzekering en pensioensverzekering zit hier al bij. Maar jullie moeten van jullie nettoloon dus nog de ziektekostenverzekering apart betalen?
Nee, maar ik werk niet voor een Duitse werkgever, ik heb mij in NL verzekerd voor ziektenkosten en heb daarom een gratis verzekering van de TKK die alles doorbelasten aan mijn NL Ziektenkostenverzekering. Ik betaal ook geen belastingen in D.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131753663
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 15:05 schreef ex het volgende:
Goed, vorige week een sollicitatie gehad in Berlijn, en na wat onderhandelen op een mooi bedrag uit gekomen.. Contract moet nog mijn kant op komen, het is een Engelstalig bedrijf maar ehm, ik ga dus naar Berlijn verhuizen.

Als de baan door gaat is het vanaf 1/12/2013. Mag ik nu mee komen doen hier ;)?
Leuk, eindelijk een collega berlijner in dit topic :D
pi_131755150
In de afdracht zit het ziekenfonds er al bij in. Ik betaal nadat ik mijn netto loon gekregen hebt geen euro aan een zorgverzekering.

Valt an sich wel mee met de brutto netto verhouding.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:34:12 #279
189961 ex
aperture science
pi_131774264
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bedenk je dat de bruto netto verhouding in D een heel andere is dan in Nederland
Yes, daar was ik al achter, ik heb een bruto/netto berekening laten maken, en ga er alsnog 200 euro netto op vooruit in Duitsland.
The cake is a lie!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 12:36:12 #280
189961 ex
aperture science
pi_131774322
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:32 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Leuk, eindelijk een collega berlijner in dit topic :D
Hehe, yes, ben erg benieuwd! Voor mij best wel spannend, maar ik wou de baan super graag, en ze hebben goede re-location hulp etc.

Ik moet zelf me zorgverzekering regelen daar (dus dat is nog niet van me bruto salaris af) maar, wat ik hierboven al poste ga ik er als nog op vooruit. hmm ik lees net hier: http://dusseldorf.nlconsu(...)el-in-duitsland.html dat, dat er dus al wel af is? Hoe zit dat precies :P?

[ Bericht 19% gewijzigd door ex op 02-10-2013 12:53:22 ]
The cake is a lie!
pi_131776527
Keuze maken uit TK of AOK, zijn de twee grootste spelers. Langs gaan op kantoor, van te voren even navragen wat ze willen hebben van je. Aanmelden later krijg je een verzekeringensnummer en daarmee naar HR gaan. Die zorgen ervoor dat de afdracht naar de goede instelling gaat.

Nogmaals zorg zit in je afdracht en hoef je niet netto nog te betalen. Bril verzekering tandarts verzekering etc uitgesloten, daar moet je zelf achter aan gaan.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:10:33 #282
189961 ex
aperture science
pi_131776588
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:07 schreef Hiya het volgende:
Keuze maken uit TK of AOK, zijn de twee grootste spelers. Langs gaan op kantoor, van te voren even navragen wat ze willen hebben van je. Aanmelden later krijg je een verzekeringensnummer en daarmee naar HR gaan. Die zorgen ervoor dat de afdracht naar de goede instelling gaat.

Nogmaals zorg zit in je afdracht en hoef je niet netto nog te betalen. Bril verzekering tandarts verzekering etc uitgesloten, daar moet je zelf achter aan gaan.
Yep wat ik al dacht dus. Ik heb een bruto/netto berekening laten maken waar die afdracht al af was. Kreeg inderdaad ook TK door van dat bedrijf.

Maar goed, hier in NL betaal ik 100,- zorg verzekering Ik ga er daar dus nu zo'n netto 300,- op vooruit ipv van 2, door dat ik er geen rekening mee had gehouden dat de zorg er al af was.

Heb net een relocation formulier etc gehad.. Is even rustig uitzoeken.
The cake is a lie!
pi_131778707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 20:59 schreef Hiya het volgende:
In de afdracht zit het ziekenfonds er al bij in. Ik betaal nadat ik mijn netto loon gekregen hebt geen euro aan een zorgverzekering.

Valt an sich wel mee met de brutto netto verhouding.
Ik verdien bruto iets van 200 meer dan ik bij soortgelijke baan in Nederland zou verdienen. Netto verdien ik 70 euro minder. Nu wordt dat deels gecompenseerd doordat ik mijn zorgverzekering al heb betaald, maar alsnog vind ik het een vrij groot verschil.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:28:59 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131778849
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 07:32:55 #285
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131800981
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/opvallende-wervingsspot-voor-politie-duitsland

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. :D
Maar blijkbaar heeft het wel gewerkt.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 3 oktober 2013 @ 07:39:59 #286
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_131801013
quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 07:32 schreef phluphy het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/opvallende-wervingsspot-voor-politie-duitsland

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. :D
Maar blijkbaar heeft het wel gewerkt.
Ik vond het ook vooral peinlich.. Maar wel opvallend dat veel bedrijven en de politie in Duitsland personeel zoeken terwijl er in Nederland vooral mensen ontslagen worden op het moment.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2013 @ 09:09:31 #287
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131801752
Euh ja... apart :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 10:21:04 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131803062
Dit is typisch zo een reclame spot waar de vrouw van de chef (of hijzelf) wat verzonnen heeft, en de marketingspecialisten facepalms zit te slaan terwijl de chef zit te schateren om het idee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 11:32:02 #289
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_131804738
stom spotje, Maar het schijnt dus wel te werken....... al vraag ik me af hoeveel van de 6000 het gaan halen...........
pi_131805473
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef gateway het volgende:
stom spotje, Maar het schijnt dus wel te werken....... al vraag ik me af hoeveel van de 6000 het gaan halen...........
Ze hadden toch iets van 1400/1500 man/vrouw nodig? Daarbij kun je al een eerste schifting maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:05:33 #291
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131844631
Wat erg, die reclamespot! :')

Bedacht me net wat...We willen graag een vouwwagen kopen, nu staat er op marktplaats heel erg veel, weet iemand hoe het werkt met invoeren? op het strassenverkehrsamt staat niks over invoeren van aanhangers, (ik had wel begrepen dat die een eigen kenteken krijgen hier in dld?)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:07:43 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131844696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:05 schreef PureEvil het volgende:
Wat erg, die reclamespot! :')

Bedacht me net wat...We willen graag een vouwwagen kopen, nu staat er op marktplaats heel erg veel, weet iemand hoe het werkt met invoeren? op het strassenverkehrsamt staat niks over invoeren van aanhangers, (ik had wel begrepen dat die een eigen kenteken krijgen hier in dld?)
Volgens mij moet je hem gewoon aanmelden in D en afmelden in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:56:08 #293
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131847991
Aanhangers (dus ook vouwwagens, neem ik aan) krijgen inderdaad een eigen kenteken.
Moet dus ook apart verzekerd worden.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:45:06 #294
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_131849302
En een importkeuring, neem ik aan.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:12:56 #295
63722 z80
I fink you freaky
pi_131849968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:05 schreef PureEvil het volgende:
Wat erg, die reclamespot! :')

Bedacht me net wat...We willen graag een vouwwagen kopen, nu staat er op marktplaats heel erg veel, weet iemand hoe het werkt met invoeren? op het strassenverkehrsamt staat niks over invoeren van aanhangers, (ik had wel begrepen dat die een eigen kenteken krijgen hier in dld?)
even bij de TüV vragen. zij kunnen exact vertellen wat je wel/niet nodig hebt en aan welke eisen de vouwwagen moet voldoen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:50:37 #296
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131852310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:12 schreef z80 het volgende:

[..]

even bij de TüV vragen. zij kunnen exact vertellen wat je wel/niet nodig hebt en aan welke eisen de vouwwagen moet voldoen.
tnx :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:57:42 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131852547
Is iig verplicht ze geremd te moeten hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131903937
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 6 oktober 2013 @ 21:54:41 #299
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
  maandag 7 oktober 2013 @ 07:31:52 #300
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_131926968
quote:
Ik vind 'm wel goed bedacht!
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')